Dennisdn schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 06:16:
[...]
Precies daarom laat ik het automatisch herberekenen altijd uit staan. Zeker de RDS/TMC is zo traag met doorgeven dat als er een file op het scherm verschijnt hij in de werkelijkheid alweer weg is. Laat iedereen het maar volgen, ik blijf wel zitten
En goed rond kijken wil ook nog wel helpen. Woensdagmiddag was het een hele grote puinhoop op een industrieterrein bij Nieuwegein omdat ze de in/uitritten aan het herinrichten zijn. Compleet vastgelopen omdat iedereen zijn navigatie naar één uitgang wees. Heb er ook 3 kwartier stil gestaan. Tot ik rond keek en er gewoon een geel bord wees naar de kant die normaal is afgesloten (bij de gevangenis). Ik was de enige die die kant op ging en zat binnen 2 minuten op de A12. De rest staat er nu denk ik nog....
Nou ja goed. Toen ik bij Amersfoort reed kreeg ik de melding: over 16 kilometer langzaam rijdend en stilstaand verkeer. Ik zou, volgens de berekening, om 16:45 uur in Breda zijn. Kon ik mooi nog even een hapje eten. Bij Utrecht ging het mis. Gewoon even inzoomen op het scherm en het was een en al file naar Breda. Na Utrecht:
uw route is aangepast. Maar dan moest ik een stuk over de A15 om vervolgens weer op dezelfde weg naar Breda uit te komen. Ja, uh, dat ga ik niet doen want ook daar stond een file. En de aankomsttijd bleef maar naar achteren schuiven. Ik kreeg een berichtje van Antara dat het wat later zou worden: 18:30.
Komt goed uit, ik sta in de file. Hij:' kun je mooi nog ergens wat eten'. Weer werd de route gewijzigd. Ik moest niet bij Breda richting de weg Rotterdam maar doorrijden en dan om Breda heen. En het werd maar later. Vlak voor Breda werd de route - weg (Rotterdam) - weer vrij - file was verdwenen - en de oude route werd weer de aanbevolen route.
Kortom, behoorlijk actueel. Ik weet niet welke 'bronnen' RDS gebruikt maar waarom zouden dat niet dezelfde bronnen zijn?
Edit: Op de terugweg maar even getankt bij BP en een balletje gehakt genomen. Niet te vreten zeg. "Balletje uit de jus'. Nou, eerder Hongaars sokkenwater en gehaktbal gedraaid van hondenvoer uit blik van de Aldi.
Liefhebbers van gehaktballen bij een tankstation. Shell Pesse. (bij Hoogeveen). Heerlijk.
[
Voor 6% gewijzigd door
GerCor op 15-11-2019 07:15
]