Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 115 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21:05
EvoII schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:44:
[...]

Nou idd. Heb ook weleens zoiets gehad uit China, maar dan was gewoon troep. Jaar of 25 geleden al wel. Ik doe het gewoon voor de looks. Vind het wel mooier staan dat gewoon rubber.

Lijkt me niet de bedoeling dat de lak eraf geschraapt wordt met die strip! Is dat origineel van vag of imitatie? Anders zou ik er mee terug gaan.
Origineel en geplaatst door de dealer. Maar de auto is van de zaak, heel hoop gedoe al gehad met de dealer. De baas vind het prima zo, dus ik probeer mij er maar niet meer aan te storen. Auto word toch met 3 jaar max ingeruild. Mocht ik er dan al roest zijn. Tja ik heb het aangegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
EvoII schreef op maandag 4 september 2023 @ 20:16:
Net via ebay.de een alu pedalenset met voetsteun besteld. In de online volkswagenshop kost dergelijk setje 460,00. Zonder voetsteun, incl. montage.

Op ebay voor 102,29 thuisbezorgd en wel. Alleen zelf monteren. Vind dat wel een bizar groot verschil. Gewoon een oem setje overigens.

https://shop.volkswagen.n...sportpedalen-dsg-automaat

https://www.ebay.de/itm/171279014553
Bizar verschil idd, ik heb het voor mijn vorige golf in duitsland besteld,

https://shop.ahw-shop.de/...l-dsg-pedalkappen?c=9055#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
Op die product foto’s zie je overal het gaspedaal op zelfde hoogte als het rempedaal. Verhoogt dat setje ook het gaspedaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Ik heb geen idee. Heb het nog niet binnen.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Ik heb daar niks van gemerkt, het is er omheen vouwen/drukken en klaar ben je.
Bij mn huidige R-line zit het af fabriek al gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Shanquish schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:38:
Ik heb daar niks van gemerkt, het is er omheen vouwen/drukken en klaar ben je.
Bij mn huidige R-line zit het af fabriek al gemonteerd.
Blijven de rubberen pedalen gewoon zitten? Zitten er bij af fabriek aluminium pedalen ook nog gewoon rubberen onder dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
EvoII schreef op woensdag 6 september 2023 @ 14:04:
[...]

Blijven de rubberen pedalen gewoon zitten? Zitten er bij af fabriek aluminium pedalen ook nog gewoon rubberen onder dan?
Nee, het is in plaats van.
Als ze af fabriek worden geleverd (R-line, GTI, R, etc) dan heb je dat rubber niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Shanquish schreef op woensdag 6 september 2023 @ 16:50:
[...]

Nee, het is in plaats van.
Als ze af fabriek worden geleverd (R-line, GTI, R, etc) dan heb je dat rubber niet
Had de vraag eigenlijk niet hoeven te stellen. Heb op YT gezocht naar video's over dit item. Alleen op het gaspedaal blijft het standaard rubber zitten. Op het koppelings en rempedaal niet. De voetsteun is nog het meeste werk om te monteren, want dan moet je de zijkant waar de motorkapontgrendeling zit los halen om het makkelijk te kunnen monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01:49
ook een keertje in iemand zijn golf 6 gemonteerd, die voetsteun ins wel ff aankloten inderdaad. maar duurt niet heel lang ofzo

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Ff mopperen hoor.

Komt er nog eens een kaartenupdate, laatste is voor veel modellen van november 2022?
Hoe moeilijk is dat nou, wat kan dat nou kosten?
Ik denk dat heel veel consumenten het ernstig waarderen als dit soort dingen gewoon bij de aanschaf van je product horen, dus ook na 9 jaar inderdaad. Maakt heel veel mensen blij denk ik zo. Of iig flink wat trouwe klanten niet sjagrijnig ;)

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
Plof-kip schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:37:
Ff mopperen hoor.

Komt er nog eens een kaartenupdate, laatste is voor veel modellen van november 2022?
Hoe moeilijk is dat nou, wat kan dat nou kosten?
Ik denk dat heel veel consumenten het ernstig waarderen als dit soort dingen gewoon bij de aanschaf van je product horen, dus ook na 9 jaar inderdaad. Maakt heel veel mensen blij denk ik zo. Of iig flink wat trouwe klanten niet sjagrijnig ;)
welk systeem

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Plof-kip
Discover Media, ik kijk altijd op https://app-connect.volkswagen.com/mapupdates/nl/car/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
Ik had in dit topic de 2024 kaart voor Discover Media gepost.

• Plof-kip
Rainesh schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:17:
MIB1 en MIB2 Discover Pro nieuwe kaart update:)

https://navigation-maps.v...aps/P330_N60S5MIBH3_EU.7z

2023-2024

En hier ook gelijk voor Discover Media MIB2

https://navigation-maps.v...rMedia2_EU-AS_2110_V18.7z
Als je SD kaart 16 ipv 32Gb is, kun je voor de MIB2 in bovenstaande link "AS" vervangen door "DL2".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Plof-kip schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:43:
[...]

Als je SD kaart 16 ipv 32Gb is, kun je voor de MIB2 in bovenstaande link "AS" vervangen door "DL2".
Of je doet het volgende:

- overige spraaktalen verwijderen
- Skoda, Seat en MAN cfg folders verwijderen
- POI van een land waar je nooit naar toe gaat vervangen door eentje dat kleiner is.
- 4k clustergrootte format

en voila, het past op een 16gb kaartje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvoII
Nou, ik heb ook weer wat. Afgelopen avond in de wasbox zag ik opeens dat de lak van de achterbumper gaat bladderen in de wielkuipen!

Ik vermoed dat het door een nieuwe wasstraat in de buurt komt. Daar stond ook al eens iemand met een mercedes ml voor me die zijn velgen beschadigd had door te hoge druk. Opeens allemaal bellen onder de blanke lak.
Maargoed, ik vind het gewoon niet kunnen, dus heb gelijk naar het bedrijf gemaild waar ik hem gekocht heb, en ga morgen wel even langs. Toevalligerwijs is de wasstraat van hetzelfde bedrijf. Vw geeft 3 jaar lakgarantie, dus ze lossen het samen maar op.
Zal tegenwoordig ook aardig wat kosten, zo'n bumper spuiten, met al die sensoren. Ik schrok er wel van natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b3WKskgjTwCqDWSy-QpVb66XDQc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qPJUGqBWQZH7g2swefm04ZQX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bU6bODwLBj6Os5CUQsos_vHv9sI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x74tz8WCEsIHh1naGVQgpUlB.jpg?f=fotoalbum_large

Dit moet toch niet kunnen na ruim 2 jaar lijkt me. Heel de auto is gecheckt op lakdikte, 2x zelfs en er is niets aan gespoten. Alleen de bumpers zijn niet gecheckt want die zijn van kunstof, en daar was de meter niet geschikt voor.
Maar ik geloof niet dat die overgespoten is. Er stond 1000 km op toen ik hem kocht. Hij is geimporteerd met 800 op de teller, en 2 maanden oud. Het zou kunnen, maar de kans lijkt me heel erg klein.

In de wasstraat gebruik ik trouwens altijd het duurste programma. Dat ook de bodem schoon spuit. Die bumper heeft vrij scherpe randen aan de zijkant, en hij is van binnen niet gespoten. Denk dat er gewoon vocht tussen gekomen is, en dat dat van lieverlee verder gaat. Er zitten gewoon hele stukken los. Durfde er niet aan te komen verder.

[ Voor 8% gewijzigd door EvoII op 07-09-2023 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
kwaliteit is er niet beter op geworden in al die jaren blijkt maar weer. iemand die ik ken met een golf 8 gti heeft in spanje ook een stuk van zn lak eraf gespoten in de wasbox. kan blijkbaar niet veel hebben of de druk moet heel erg hoog zijn

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:08
EvoII schreef op donderdag 7 september 2023 @ 21:45:
Nou, ik heb ook weer wat. Afgelopen avond in de wasbox zag ik opeens dat de lak van de achterbumper gaat bladderen in de wielkuipen!

Ik vermoed dat het door een nieuwe wasstraat in de buurt komt. Daar stond ook al eens iemand met een mercedes ml voor me die zijn velgen beschadigd had door te hoge druk. Opeens allemaal bellen onder de blanke lak.
Maargoed, ik vind het gewoon niet kunnen, dus heb gelijk naar het bedrijf gemaild waar ik hem gekocht heb, en ga morgen wel even langs. Toevalligerwijs is de wasstraat van hetzelfde bedrijf. Vw geeft 3 jaar lakgarantie, dus ze lossen het samen maar op.
Zal tegenwoordig ook aardig wat kosten, zo'n bumper spuiten, met al die sensoren. Ik schrok er wel van natuurlijk.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit moet toch niet kunnen na ruim 2 jaar lijkt me. Heel de auto is gecheckt op lakdikte, 2x zelfs en er is niets aan gespoten. Alleen de bumpers zijn niet gecheckt want die zijn van kunstof, en daar was de meter niet geschikt voor.
Maar ik geloof niet dat die overgespoten is. Er stond 1000 km op toen ik hem kocht. Hij is geimporteerd met 800 op de teller, en 2 maanden oud. Het zou kunnen, maar de kans lijkt me heel erg klein.

In de wasstraat gebruik ik trouwens altijd het duurste programma. Dat ook de bodem schoon spuit. Die bumper heeft vrij scherpe randen aan de zijkant, en hij is van binnen niet gespoten. Denk dat er gewoon vocht tussen gekomen is, en dat dat van lieverlee verder gaat. Er zitten gewoon hele stukken los. Durfde er niet aan te komen verder.
Volgens mij moet een import auto in NL sowieso 6000km gereden hebben om niet meer als 'nieuw' te worden beschouwd dus schade zal ie dan vrijwel zeker niet gehad hebben.

Ik heb ook het idee dat de lak dunner is dan voorheen als ik rondom mijn GTE kijk, maar niet zo'n plekken als jou (of iig niet opgevallen maar kheb donkergrijze lak dus dat zie je sws minder).
giovanni2903 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 02:13:
kwaliteit is er niet beter op geworden in al die jaren blijkt maar weer. iemand die ik ken met een golf 8 gti heeft in spanje ook een stuk van zn lak eraf gespoten in de wasbox. kan blijkbaar niet veel hebben of de druk moet heel erg hoog zijn
Dan moet je hem wel echt te dichtbij hebben gehouden. Wij hebben hier op de zaak een industriële stoomreiniger om vrachtwagens mee te reinigen, daar spuit ik mijn Golf ook bijna wekelijks mee af.

[ Voor 10% gewijzigd door Scrtz op 08-09-2023 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Scrtz schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:53:
[...]

Volgens mij moet een import auto in NL sowieso 6000km gereden hebben om niet meer als 'nieuw' te worden beschouwd dus schade zal ie dan vrijwel zeker niet gehad hebben.

Ik heb ook het idee dat de lak dunner is dan voorheen als ik rondom mijn GTE kijk, maar niet zo'n plekken als jou (of iig niet opgevallen maar kheb donkergrijze lak dus dat zie je sws minder).

[...]

Dan moet je hem wel echt te dichtbij hebben gehouden. Wij hebben hier op de zaak een industriële stoomreiniger om vrachtwagens mee te reinigen, daar spuit ik mijn Golf ook bijna wekelijks mee af.
Hij is tussen de 120-160 mu rondom. De velletjes die eraan hangen zijn ook flinterdun. Net bij het schadebedrijf geweest en even laten kijken. Hij had het vaker gezien bij een golf 7. Ook een nieuwe. Die van mij komt rechtstreeks van een Vw dealer uit Polen vandaan trouwens. Met 800 km op de teller. Er lijkt ook geen primer op te zitten. Onder de lak zit gewoon gelijk het zwarte plastic van de bumper... Mocht er ooit een andere bumper op gezet zijn ofzo dan kan de dealer dat zien vertelde de schadehersteller. Wacht de reactie van de dealer wel af.

Kreeg vanmiddag trouwens de alu pedalenset uit Oostenrijk binnen. Even wachten op normale temperaturen om ze te installeren.

[ Voor 4% gewijzigd door EvoII op 08-09-2023 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 10:59
Ik ben me aan het oriënteren op een ‘nieuwe’ polo of golf, maar ben er nog niet helemaal over uit welke kleur het ‘beste’ is om swirls en krassen te verbergen. Iemand ervaring met white silver? Zie je hier swirls op als de zon erop staat. Of moet ik voor reflexsilber of tungsten silver gaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giovanni2903
krijg maandag GTI vloermatten binnen van ahw-shop.de. scheelde mooi even 45 euro (gaan dan nog wel verzendkosten af). was die site helemaal vergeten en had bijna bij de dealer besteld :p

Afbeeldingslocatie: https://shop.ahw-shop.de/media/image/83/bc/36/IMG_261453a003ed37194.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EvoII
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TKNjnYJyC5qPjMYMyXLqvdUsQuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bVrAo9yeePkRaioQEvbmivhy.jpg?f=fotoalbum_large

Pedalenset net geinstalleerd. Alleen het gaspedaal was een drama. Denk een half uur mee aan het kloten geweest zonder het voor elkaar te krijgen. Toen geprobeerd in te smeren met balistol en ging het opeens vanzelf... Zonder kun je het vergeten. Wd 40 kan ook natuurlijk. Staat toch een stuk beter vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:24
Gisteren proefrit in een T-roc. 2019/62K KM/150PK/Sport. Was tevens een automaat, ik en mijn vrouw hadden nog nooit een automaat gereden. We hadden er beide geen moeite mee, ging prima. In tegendeel, ik vind het eigenlijk wel fijn rijden.

De T-roc reed prima. 150PK zit er echt wel genoeg pit in. Het enige dat ik vond is dat als je door de bocht gaat je best merkt dat je hoger bent, niet echt negatief hoor. Maar goed, ik ben dan ook een Audi A3 S-line onderstel gewend :+ Het is wel echt een stoere wagen vind ik. Die neus, die gril, echt wel leuke bak :Y

Naast de VW garage stond een Ford dealer. Mijn vrouw wilde graag een Ford Puma zien. Ze was er weg van, ze houdt van een redelijk compacte auto. Ik moet zeggen, kwa interieur materialen, dan legt een T-roc het toch af met het veelal harde kunststof interieur waar de Ford zachte materialen, zowel kunstleder als dat zachte kunststof op het dashboard, gebruikt. Dat vind ik ergens best bijzonder voor een auto die stukken duurder is.

De sportieve looks van die Puma maakten de T-roc een beetje saai ogen, letterlijk, want eigenlijk besefte ik daardoor dat ik grijs toch niet zo mooi vind. Bijkomstig, ik vind sportstoelen toch echt wel heel fijn, mijn vrouw heeft hetzelfde. De T-roc waar wij in gereden hebben had die niet. Al met al besloten dat deze T-roc het niet ging worden. Hij moet dus zwart zijn en de R-line sportstoelen hebben.

Mijn vrouw heeft sterke voorkeur voor de Puma. Ik moet zeggen dat ik er ook wel gecharmeerd door ben. Het tikt in ieder geval alle boxen aan. Maar goed, de T-roc tikt alle boxen aan als ik sportief vervang door stoer, mits de juiste opties aanwezig, alleen het lukt mij maar niet om er 1 te vinden die alle boxjes aftikt zonder daar 35-40K voor neer te moeten leggen. Die zit wel in de lijn bij mijn dealer, maar die valt wel 1.500 buiten budget, nou kun je zeggen wat is €1500,- nou op zo'n bedrag, true maar een budget wat ik al bijgesteld heb.

Dus ja, maar even afwachten tot die andere T-roc binnen gaat komen, hopelijk dan voor mezelf een besluit kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:24

mb1

EvoII schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:01:
[Afbeelding]

Pedalenset net geinstalleerd. Alleen het gaspedaal was een drama. Denk een half uur mee aan het kloten geweest zonder het voor elkaar te krijgen. Toen geprobeerd in te smeren met balistol en ging het opeens vanzelf... Zonder kun je het vergeten. Wd 40 kan ook natuurlijk. Staat toch een stuk beter vind ik.
Balistol, geweldig spul, maar die lucht....
Ik hoop dat die binnenkort weg is voordat je warmelucht op je voeten gaat zetten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@JeroenNietDoen een autodealer maakt zijn evt winst bij de inkoop. Dus hij weet al wat zijn evt marge is. Kijk even bij de Anwb wat zon ding bij inruil bij een dealer op moet brengen en wat ie er voor vraagt. Dat is ongeveer zijn marge. En aangezien het een dealer is verwacht ik dat ie hem voor minder gekocht heeft dan de anwb aangeeft.

Vervolgens gewoon tegen hem zeggen dat je er die 1500 extra niet voor wilt lappen, en of ie daadwerkelijk tijd en moeite wil besteden aan de auto in de showroom zetten enzo. En iets met verkooptargets halen. Die verkoper moet namelijk ook zijn verkopen doen anders krijgt ie van zijn baas op zijn kloten ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
disbehave schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 11:14:
Ik heb sinds kort een Golf 8 1.5 eTSI uit 2021. Ook ik heb problemen met nog een oude versie (H56, software 1788). Net zoals hierboven genoemd infotainment (carplay wordt paars, systeem loopt vast, start opnieuw op, soms valt een van de speakers uit).

Daarnaast sinds kort ook continu meldingen 'Emergency assist not available' en 'Travel assist not available'. Soms na 1 sec weer verdwenen, soms blijft het de rest van de rit.

Ik heb een afspraak bij dealer gemaakt voor update + diagnose, maar ivm drukte kan dat pas over 1,5 maand. Ik zal daarna laten weten welke software geinstalleerd wordt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Na lang wachten was mijn afspraak bij de dealer eindelijk daar. Opdracht 1: diagnose storingen in rijhulpsystemen (meldingen travel assist, emergency assist en lane assist. Het beeld was bekend en de conclusie is dat er een nieuw stuur besteld moet worden. Levertijd onbekend, proforma afspraak ingepland in november.

Opdracht 2: update mediasysteem. Dat lijkt makkelijk maar bleek toch moeilijk. Althans, conform het computersysteem heeft de monteur update 1899 geïnstalleerd, maar dat bleek hij niet gedaan te hebben. Bij wegrijden bleek dat nog steeds 1788 te zijn (los van het feit dat ik graag 1941 wil hebben). Lekker betrouwbaar weer en goed voor het vertrouwen in deze (voor mij nieuwe) dealer. Wordt vervolgd.

Tot slot kreeg ik vandaag voor het eerst 2x de melding 'Storing in keuzehendel'. Heeft iemand die wel eens in een Golf 8 gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
Ik had hetzelfde met de update. Was volgens de monteur en de chef uitgevoerd. Maar niet dus. Ze hebben hem toen alsnog ge-update. Moest ik alleen uurtje wachten, maar dat was het mij wel waard.

Het verhaal met de sturen is en blijft vaag. Mijn dealer zij laatst dat ze niet altijd de sturen meer hoefden te vervangen. Kon ook met een update zei hij. Weet er het fijne verder ook niet van. Ik heb een stuur zonder stuurverwarming, die geven volgens mij die problemen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disbehave
  • Niet online
Tim____ schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:14:
Ik had hetzelfde met de update. Was volgens de monteur en de chef uitgevoerd. Maar niet dus. Ze hebben hem toen alsnog ge-update. Moest ik alleen uurtje wachten, maar dat was het mij wel waard.

Het verhaal met de sturen is en blijft vaag. Mijn dealer zij laatst dat ze niet altijd de sturen meer hoefden te vervangen. Kon ook met een update zei hij. Weet er het fijne verder ook niet van. Ik heb een stuur zonder stuurverwarming, die geven volgens mij die problemen niet.
Waarschijnlijk inderdaad een combinatie van specifieke onderdelen en software inderdaad. In dit topic waren er ook een paar waarbij het stuur was vervangen, en de problemen niet opgelost.

Mijn stuur heeft wel stuurverwarming, dus dat zou in de lijn der logica liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
disbehave schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:03:
[...]

Na lang wachten was mijn afspraak bij de dealer eindelijk daar. Opdracht 1: diagnose storingen in rijhulpsystemen (meldingen travel assist, emergency assist en lane assist. Het beeld was bekend en de conclusie is dat er een nieuw stuur besteld moet worden. Levertijd onbekend, proforma afspraak ingepland in november.

Opdracht 2: update mediasysteem. Dat lijkt makkelijk maar bleek toch moeilijk. Althans, conform het computersysteem heeft de monteur update 1899 geïnstalleerd, maar dat bleek hij niet gedaan te hebben. Bij wegrijden bleek dat nog steeds 1788 te zijn (los van het feit dat ik graag 1941 wil hebben). Lekker betrouwbaar weer en goed voor het vertrouwen in deze (voor mij nieuwe) dealer. Wordt vervolgd.

Tot slot kreeg ik vandaag voor het eerst 2x de melding 'Storing in keuzehendel'. Heeft iemand die wel eens in een Golf 8 gehad?
Ja storing in keuzehendel heb ik ook vaker sinds een maand. Begin oktober auto naar binnen voor service, heb dit gemeld. Ook dat airco het niet bijster fantastisch doet. Ben benieuwd.

Het is dat ik zo'n mega VW hart heb, maar aan de dealer is weinig vertrouwen gebonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 22:46

Toppe

Oké ✅

EvoII schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:01:
[Afbeelding]

Ik vraag me met dit soort aankopen altijd af; hoevaak ga je er nou echt naar kijken? :D

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disbehave
  • Niet online
disbehave schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:03:
[...]

Net gebeld met dealer en ze blijven erbij dat de/een update is uitgevoerd. Het enige verschil wat ik zie is de taal en de omschrijving:

In de auto vóór de afspraak:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5F8LsBjUzWo6tpc7JcTF_z5tn8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xXs8APTd4J5IftTzeUCtnJew.jpg?f=fotoalbum_large

In de auto na de afspraak:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d8vnLonAYJ5Oo2GzgoVOywFiCKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WDrwVTmp1QcgzY3iBMlMkdld.jpg?f=fotoalbum_large

Nadat ik dit uitlegde werden mij deze screenshots toegestuurd vanuit hun systemen, met informatie voor en na de update

Voor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/puNX9gLVPAJFszgB9-DuWnNrXhI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JQ8GiJQ5xtHGAWtiviGM9bIp.png?f=fotoalbum_large

Na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4JAIM23xCTM9WgKNt-YA-r6-Ipk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uvs4VXjS4wTEOsHsj45M5WyH.png?f=fotoalbum_large

Als leek lijkt het erop dat dit screenshots van verschillende dingen zijn, maar ze blijven erbij dat dit het werk is wat gedaan, en dat er alleen een nieuwe afspraak kan worden gemaakt om verder te kijken.

Ben ik nou zo dom, is de dealer dit of geen van beiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
De dealer is koppig. Ze zeiden bij mij exact hetzelfde. Zelfs ja nee soms veranderd het nummer niet. Het is onzin. Waar 1788 staat moet 1899 of hoger staan. Beste actie is gewoon er naar toe rijden. Dan kunnen ze je ook niet afschepen. Gewoon vragen of een van de monteurs even mee wilt kijken.

p.s.
En ja bij mijn dealer was er ook een nummertje in het systeem veranderd. Ontstond zelfs een discussie tussen de monteur en de chef dat het wel afgevinkt was. Toen de monteur ging kijken in de auto, toen pas geloofden ze mij.

[ Voor 28% gewijzigd door Tim____ op 11-09-2023 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Dat is gewoon een oude versie. Die dealer loopt mijlenver achter op de realiteit. Bij mij hebben ze er ruim een jaar geleden al een nieuwere versie opgezet dan deze van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
1890 is er al zeker 6+ maanden inderdaad als het niet al een jaar is. 1899 krijg je als enige versie upgrade over the air. 1940 moet weer via de dealer, of met behulp van @Rainesh zelf doen.

Ps: ik wacht al op mijn stuurwiel sinds april oid. (GTE met touchknoppen en stuurwielverwarminf)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Toppe schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:48:
[...]

Ik vraag me met dit soort aankopen altijd af; hoevaak ga je er nou echt naar kijken? :D
Niet, tis echt kwestie van smaak / detailing. Ik persoonlijk prefereer ook altijd sportpedalen.

Looks is voor iedereen verschillend. Onlangs werd me door de dealer een T-roc aangeboden. R-line model, exterieur alles top zoals je het zou willen. De kopers waren echter vergeten bij de opties ook het R-line interieur aan te vinken en hadden zodoende die standaard lichtgrijze stof stoelen met blauwe/mint groene wangen. Zo jammer, maar goed, wellicht waren hun er erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 22:46

Toppe

Oké ✅

JeroenNietDoen schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 06:12:
[...]

Niet, tis echt kwestie van smaak / detailing. Ik persoonlijk prefereer ook altijd sportpedalen.

Looks is voor iedereen verschillend. Onlangs werd me door de dealer een T-roc aangeboden. R-line model, exterieur alles top zoals je het zou willen. De kopers waren echter vergeten bij de opties ook het R-line interieur aan te vinken en hadden zodoende die standaard lichtgrijze stof stoelen met blauwe/mint groene wangen. Zo jammer, maar goed, wellicht waren hun er erg blij mee.
Mwah, dat gebeurt best vaak hoor. Uiteindelijk is het een centen kwestie en ik zou dan liever het interieur hebben dan het exterieur maar goed, sommige vinden wellicht de buitenkant belangrijker

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Weet iemand of stuurwiel met verwarming en znder verwarming twee verschillende onderdelen zijn?
Ik heb er (bij mijn weten) geen verwarming in zitten, maar wel sensors voor het vasthouden etc. Kan me nauwelijks voorstellen dat het verschillende stuurtjes zijn bij de Passat ;)

Als het er in zit lijkt het me een kwestie van een knopje of menuoptie toevoegen, zou wel lekker zijn.
SToelverwarming heb ik wel.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Laatst online: 20:24

mb1

The Eagle schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:08:
Weet iemand of stuurwiel met verwarming en znder verwarming twee verschillende onderdelen zijn?
Ik heb er (bij mijn weten) geen verwarming in zitten, maar wel sensors voor het vasthouden etc. Kan me nauwelijks voorstellen dat het verschillende stuurtjes zijn bij de Passat ;)

Als het er in zit lijkt het me een kwestie van een knopje of menuoptie toevoegen, zou wel lekker zijn.
SToelverwarming heb ik wel.
Is een ander onderdeel: https://fznparts.nl/produ...r-mff1accstuurverwarming/
Reken maar op €1000 voordat je het werkend hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

mb1 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 13:35:
[...]

Is een ander onderdeel: https://fznparts.nl/produ...r-mff1accstuurverwarming/
Reken maar op €1000 voordat je het werkend hebt...
Ah kijk, dat scheelt een hoop zoekwerk (en weet ik ook weer waar dat evt knopje om hem aan te zetten zou moeten zitten dat ik niet heb :P).
Maar leasebak, dus gaan we niet zelf aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
JeroenNietDoen schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 06:12:
[...]

Ken de T-Roc zo niet heel goed uit mijn hoofd maar weet dat het bij de Golf/Tiguan/Passat in het begin van de 'Highline Business R' enkel R-line exterieur was inbegrepen, later pas ook het R-line interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Dan had ik liever alleen een R line exterieur, en een style interieur in het geval van de golf. Bij een R line interieur heb je niet eens een elektrische bestuurdersstoel. Heb nog nooit in een R line stoel gezeten maar ik vermoed dat de ergo active stoel uit een style beter zit. Die heeft tenminste ook een verlengbare zitting, wat de R line dus mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

EvoII schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 18:30:
Dan had ik liever alleen een R line exterieur, en een style interieur in het geval van de golf. Bij een R line interieur heb je niet eens een elektrische bestuurdersstoel. Heb nog nooit in een R line stoel gezeten maar ik vermoed dat de ergo active stoel uit een style beter zit. Die heeft tenminste ook een verlengbare zitting, wat de R line dus mist.
R line interieur kan prima met elektrische stoelen, check de Passat. Standaard is de ergocomfort stoel. Die is volledig elektrisch, op de voor/achter verstelling na. Kun je ook electrisch hebben, maar dan heb je ze meteen met geheugenfunctie, massage en what have you.
Hangt dus van het model af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
The Eagle schreef op zondag 10 september 2023 @ 14:08:
@JeroenNietDoen een autodealer maakt zijn evt winst bij de inkoop. Dus hij weet al wat zijn evt marge is. Kijk even bij de Anwb wat zon ding bij inruil bij een dealer op moet brengen en wat ie er voor vraagt. Dat is ongeveer zijn marge. En aangezien het een dealer is verwacht ik dat ie hem voor minder gekocht heeft dan de anwb aangeeft.

Vervolgens gewoon tegen hem zeggen dat je er die 1500 extra niet voor wilt lappen, en of ie daadwerkelijk tijd en moeite wil besteden aan de auto in de showroom zetten enzo. En iets met verkooptargets halen. Die verkoper moet namelijk ook zijn verkopen doen anders krijgt ie van zijn baas op zijn kloten ;)
Ik heb inmiddels de knoop doorgehakt, gisteren al. Ja, ik kan nog 2 weken wachten tot die andere binnenkomt, die boven mijn budget is, waarvoor ik moet onderhandelen, maar welke sowieso mijn budget zal maximaliseren. En als dat dan niet lukt is er de kans dat die T-roc waar ik eerst interesse in had verkocht is, er was de dag voor mij ook een proefrit in gemaakt.

Dus ik neem deze grijze met zwarte daklijn, wat ik ook nog steeds echt wel mooi vind, en waarvan ik het interieur ook top vond.

Ik gister tegen mijn vrouw dat ik het ging doen, en na mijn overleg om 14:00 langs zou gaan. Zij zo van joh bel nou maar effe vooraf. Prima. Ik dat gedaan, stap om 14:15 de dealer binnen, zit de verkoper met 3 mensen aan tafel, die mij allemaal nogal aanstaren. Zij gaan na 5 minuten weg. Wat blijkt, die mensen waren gekomen voor die T-roc, maar verkoper zei van joh die is net verkocht, heb een uurtje geleden telefoontje gehad. Schijnbaar hadden die mensen nog geprobeerd te overreden, maar telefonisch akkoord is gewoon rechtsgeldig legde die uit.

Had ik er dus bijna echt met een uurtje verschil naast gepiest, plus de told you so glare van mijn vrouw :+

Audi is bekeken, krijg er €18K voor, nog even wachten tot stukje financiering is goedgekeurt. Wagen krijgt een grote beurt, en navigatie voorzien van een andere bundel, Duitsers hebben vaak die kaart van Duitsland/midden-EU. Heb ik niet zoveel aan :+

Kun je trouwens zelf ook die navigatie updaten met andere bundels als je wilt? Of moet je er 1 gekocht hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
disbehave schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:03:
[...]

Net gebeld met dealer en ze blijven erbij dat de/een update is uitgevoerd. Het enige verschil wat ik zie is de taal en de omschrijving:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nadat ik dit uitlegde werden mij deze screenshots toegestuurd vanuit hun systemen, met informatie voor en na de update

Voor:

[Afbeelding]

Na:
[Afbeelding]

Als leek lijkt het erop dat dit screenshots van verschillende dingen zijn, maar ze blijven erbij dat dit het werk is wat gedaan, en dat er alleen een nieuwe afspraak kan worden gemaakt om verder te kijken.

Dit zijn naar mijn weten screenshots van twee verschillende auto's. Kijk maar naar de onderdeelnummers van hardware. Je ziet je oude hw versie ook nog in je auto en niet die van de nieuwe

En voorheen had je geen storing.....nadien wel? Prutsers :p

Maar nee dit is zover ik zie echt niet van dezelfde auto.

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02:56
Ik weet niet of de TS actief wordt bijgewerkt, maar ik heb eind vorig jaar afscheid moeten nemen van mijn Arteon R-line. Met spijt in het hart want de nieuwe is op bouwkwaliteit en power na nergens echt beter.

Maar mijn wagen mag dus uit de TS verwijdert worden. Ik hoop over een aantal jaar met een ID7 oid terug te komen :D.

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:28
Engineer Stewie schreef op donderdag 14 september 2023 @ 12:13:
Ik weet niet of de TS actief wordt bijgewerkt, maar ik heb eind vorig jaar afscheid moeten nemen van mijn Arteon R-line. Met spijt in het hart want de nieuwe is op bouwkwaliteit en power na nergens echt beter.
De nieuwe is toch geen Arteon maar een BMW?

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:55

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Plof-kip schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:43:
[...]

Wat gebeurt er dan? Buurman vraagt mij zijn Media te updaten op 16 GB schijf.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• The Eagle

The Eagle

Engineer Stewie schreef op donderdag 14 september 2023 @ 12:13:

Maar mijn wagen mag dus uit de TS verwijdert worden. Ik hoop over een aantal jaar met een ID7 oid terug te komen :D.
Niet proactief iig. Maar als je de topicstarter(s) even een DM stuurt willen ze die best voor je verwijderen lijkt me :)

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02:56
AE69 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:47:
[...]

De nieuwe is toch geen Arteon maar een BMW?
Klopt. Daarmee mag (maar moet niet) de Arteon uit de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-06-2024
disbehave schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:03:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voor:

[Afbeelding]

Na:
[Afbeelding]

Misschien heeft de dealer de nieuwe software niet. Is het een pon dealer ? Gewoon heen rijden, en foto’s uit dit topic laten zien! Heeft bij mij ook gewerkt toen ze aanvankelijk zeiden dat 1799 de laatste was, tot ik ze liet zien 1941 echt de laatste was. De dealer zei dat elke vestiging een usb krijgt met de software en die hadden ze op het moment van mijn update nog niet. Heen rijden en neus op de feiten drukken werkt beter dan via mail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
stijn1995 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 08:57:
[...]

Misschien heeft de dealer de nieuwe software niet. Is het een pon dealer ? Gewoon heen rijden, en foto’s uit dit topic laten zien! Heeft bij mij ook gewerkt toen ze aanvankelijk zeiden dat 1799 de laatste was, tot ik ze liet zien 1941 echt de laatste was. De dealer zei dat elke vestiging een usb krijgt met de software en die hadden ze op het moment van mijn update nog niet. Heen rijden en neus op de feiten drukken werkt beter dan via mail.
Dat is echt absoluut kant en klare onzin wat ze zeggen. Snap niet dat ze zo hard kunnen liegen....

De dealer maakt gebruik van SD Creator, dat is een programma waar je toegang tot hebt om alle updates te downloaden. Dat is verplicht onderdeel van hun werkplaats uitrusting. Stickie erin, firmware onderdeelnummer intikken en het wordt automatisch gedownload, gecheckt en gekopieerd naar usb.

Dat in heel het gebouw maar 1 usb stick aanwezig is, lijkt me zeer sterk.

• EvoII
Ik was net in Duitsland waar ik getankt heb. Tank hier altijd 98 E5. Die hadden ze daar helaas niet, dus heb 95 E5 genomen.
Wat is het verschil met de 98 E5 hier eigenlijk? Hij loopt er gewoon goed op. Merk geen enkel verschil.

• Audi-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:43

Audi-Arjan

★★★★★

Het getal is het octaan gehalte.
Hoger octaan getal is schonere en betere verbranding.

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:55

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Hèhè. We zijn weer van de Fordjes Courier af. Wat een baggerauto. Nu dus weer terug naar de Caddy. Gisteren geleverd. Stap ik in, zie ik dat deze simpele Caddy elektronische handrem met auto hold heeft. Je zal een Polo GTI gekocht hebben. Logica ontgaat mij. Maar goed, blij mee. Android Auto voor navigatie. 👍

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Bericht gehad dat financiering rond was, maandag documenten even ophalen bij de dealer, en dan de maandag erop de T-roc ophalen. Kan niet wachten :Y Alhoewel ik zeker wel mijn Audi ga missen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Nieuwe Tiguan is ook gepresenteerd: https://www.autoweek.nl/a...uw-tot-100-km-elektrisch/

Ik vind de huidige 'oude' Tiguan toch wat stoerder door de rechte lijnen, maar ook wel weer enigzins gedateerd als ik deze nieuweTiguan zie. Vind deze Tiguan wel net iets te veel op een ID.4 lijken. Persoonlijk vind ik dan de nieuwe Passat wat geslaager en sportiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Scrtz schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:28:
Nieuwe Tiguan is ook gepresenteerd: https://www.autoweek.nl/a...uw-tot-100-km-elektrisch/

Ik vind de huidige 'oude' Tiguan toch wat stoerder door de rechte lijnen, maar ook wel weer enigzins gedateerd als ik deze nieuweTiguan zie. Vind deze Tiguan wel net iets te veel op een ID.4 lijken. Persoonlijk vind ik dan de nieuwe Passat wat geslaager en sportiever.
Dat is een makkelijk design geweest. Weet je wat, we pakken de T-roc, doen de maten maal 1,2 en dan zijn we er :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 08:38
Scrtz schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:28:

Is er eigenlijk al meer info over de techniek? Met name over de PHEV vind ik enkel dat het nu de nieuwe 1.5 TSI (EA211 EVO) betreft en niet meer de oude 1.4TSI. Maar de bak en elektromotor lijkt nog altijd dezelfde 6 traps DSG (DQ400E) van de golf GTE en afgeleiden van 10 jaar terug.

De vorige spec bump van de GTE aandrijflijn van 204 naar 245pk kwam doordat de batterij groter werd en meer vermogen kon afgeven. Ik vermoed dat het nu ook het geval is met de stap naar 272pk.
Zou wel zonde zijn, want volgens mij kan er nog best wat efficiëntie gewonnen worden met een 7 of 8 traps DSG. Ach, de 10 traps DSG die ooit in de pijplijn zat, is er ook nooit gekomen.

Ik zou ook verwachten dat er nu met de PHEV een 4motion variant komt met een elektromotor op de achteras. Beetje gemiste kans de Passat en Tiguan op aandrijflijn vlak.

[ Voor 6% gewijzigd door AndRo555 op 19-09-2023 21:08 ]

• Scrtz
AndRo555 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:07:
[...]

Is er eigenlijk al meer info over de techniek? Met name over de PHEV vind ik enkel dat het nu de nieuwe 1.5 TSI (EA211 EVO) betreft en niet meer de oude 1.4TSI. Maar de bak en elektromotor lijkt nog altijd dezelfde 6 traps DSG (DQ400E) van de golf GTE en afgeleiden van 10 jaar terug.

De vorige spec bump van de GTE aandrijflijn van 204 naar 245pk kwam doordat de batterij groter werd en meer vermogen kon afgeven. Ik vermoed dat het nu ook het geval is met de stap naar 272pk.
Zou wel zonde zijn, want volgens mij kan er nog best wat efficiëntie gewonnen worden met een 7 of 8 traps DSG. Ach, de 10 traps DSG die ooit in de pijplijn zat, is er ook nooit gekomen.

Ik zou ook verwachten dat er nu met de PHEV een 4motion variant komt met een elektromotor op de achteras. Beetje gemiste kans de Passat en Tiguan op aandrijflijn vlak.
https://autorai.nl/volkswagen-passat-variant-2024/

Dus inderdaad zo te zien op de bestaande basis, 1.5 TSI (vermoedelijk wederom met 150pk) en de elektromotor met meer batterijcapaciteit en wellicht ook meer power die voor de 272pk zorgt gecombineerd. 6 traps 'eDSG'.

• JeeHaaa
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-08 09:56
Vorige week kleine beurt gehad en vanaf toen staat de miniatuur van de auto weer goed in de app!
Lijkt toch ergens een softwarematig iets te zijn wat vanuit de dealer aangevinkt moet zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SXN-oNfXY-sl04Gd7A7GHqCBno8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/X7pKMpsWeajmRDW4t8ToW0R3.png?f=fotoalbum_large

• naizzen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:36
JeeHaaa schreef op woensdag 20 september 2023 @ 15:35:
Vorige week kleine beurt gehad en vanaf toen staat de miniatuur van de auto weer goed in de app!
Lijkt toch ergens een softwarematig iets te zijn wat vanuit de dealer aangevinkt moet zijn?

[Afbeelding]
Sinds een aantal weken geleden staat hier ook eindelijk juiste plaatje (model, versie, kleur, velgen) erbij in We Connect app.
Toen werd aangekondigd dat de VW app de We Connect app ging vervangen heb ik de VW app geïnstalleerd. Echter staat hier een standaard Polo afgebeeld zonder de facelift.
Heb hierover met VW app ontwikkelaar gemaild, evenals de weergave van het oude model in infotainment en cockpit.
Kreeg hier geen bevredigend antwoord op helaas.

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:30
Ik heb een probleem met mijn Golf 7.5 Variant 1.5TSI 150pk met DSG uit 2019, met nog geen 60000km op de teller.
Deze heb ik ruim een jaar geleden gekocht bij de dealer, maar sinds begin deze zomer (net uit de garantie) heb ik er problemen mee. De motor begint tijdens het rijden opeens te stotteren (bij het gas geven), meestal op de snelweg, maar ook al eens op een 50km weg. En het oranje motorlampje en het EPC lampje gaan branden. Vervolgens ben ik al het vermogen kwijt, maar na het stoppen en de auto van het contact te halen werk alles (weer tijdje) prima. Soms komen er nog meer meldingen (Start stop, ACC) maar dat zijn volgens mij gevolgen van de motor storing.

Ik ben hier gelijk mee naar de dealer geweest, na een eerste diagnose was er niets aan de hand. Toen ik een paar dagen later op de snelweg snel op richting vluchtstrook moest is er een uitgebreidere diagnose gedaan en waren er fouten rond het overslaan van een cylinder, toen is er een bougie vervangen. Maar was er wel een vermoeden dat het ook vuile kleppen konden zijn. Na enkele weken kwam het weer terug en werd het snel erger (4x moeten stoppen op een terugrit van 100km). Toen zijn de kleppen gereinigd en is er een verstuiver vervangen. Maar jullie raden het al, het is enkele weken later en opnieuw treed hetzelfde probleem op.

Inmiddels ben ik het vertrouwen in de dealer een beetje kwijt dat ze dit weten op te lossen, daarnaast ben ik ook al een aardig bedrag kwijt.

Mijn vraag is tweeledig, kennen jullie dit probleem zodat ik de dealer het probleem gerichter kan laten oplossen, of zijn er misschien garagebedrijven gespecialiseerd in dit soort issues, waar ik beter naartoe kan gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door SiErRa op 20-09-2023 19:40 ]

• EvoII
SiErRa schreef op woensdag 20 september 2023 @ 19:37:
Ik heb een probleem met mijn Golf 7.5 Variant 1.5TSI 150pk met DSG uit 2019, met nog geen 60000km op de teller.
Deze heb ik ruim een jaar geleden gekocht bij de dealer, maar sinds begin deze zomer (net uit de garantie) heb ik er problemen mee. De motor begint tijdens het rijden opeens te stotteren (bij het gas geven), meestal op de snelweg, maar ook al eens op een 50km weg. En het oranje motorlampje en het EPC lampje gaan branden. Vervolgens ben ik al het vermogen kwijt, maar na het stoppen en de auto van het contact te halen werk alles (weer tijdje) prima. Soms komen er nog meer meldingen (Start stop, ACC) maar dat zijn volgens mij gevolgen van de motor storing.

Ik ben hier gelijk mee naar de dealer geweest, na een eerste diagnose was er niets aan de hand. Toen ik een paar dagen later op de snelweg snel op richting vluchtstrook moest is er een uitgebreidere diagnose gedaan en waren er fouten rond het overslaan van een cylinder, toen is er een bougie vervangen. Maar was er wel een vermoeden dat het ook vuile kleppen konden zijn. Na enkele weken kwam het weer terug en werd het snel erger (4x moeten stoppen op een terugrit van 100km). Toen zijn de kleppen gereinigd en is er een verstuiver vervangen. Maar jullie raden het al, het is enkele weken later en opnieuw treed hetzelfde probleem op.

Inmiddels ben ik het vertrouwen in de dealer een beetje kwijt dat ze dit weten op te lossen, daarnaast ben ik ook al een aardig bedrag kwijt.

Mijn vraag is tweeledig, kennen jullie dit probleem zodat ik de dealer het probleem gerichter kan laten oplossen, of zijn er misschien garagebedrijven gespecialiseerd in dit soort issues, waar ik beter naartoe kan gaan.
Misschien een vervuilde motor? Koolafzetting? Je zou walnutblasting kunnen laten doen. Even googlen.

• SiErRa
EvoII schreef op woensdag 20 september 2023 @ 20:07:
[...]

Misschien een vervuilde motor? Koolafzetting? Je zou walnutblasting kunnen laten doen. Even googlen.
Dat is denk ik wat ze hebben gedaan met het reinigen van de kleppen (wordt niet specifiek op de factuur gezet over walnoot, wel granulaat)

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
SiErRa schreef op woensdag 20 september 2023 @ 19:37:

Welke regio zit je?

• SiErRa
Brabant

• nooberke
Je zou is contact op kunnen nemen met Vagtechniek in Nuenen of VAG car service in Bergschenhoek..

• giovanni2903
SiErRa schreef op woensdag 20 september 2023 @ 20:51:
[...]

Dat is denk ik wat ze hebben gedaan met het reinigen van de kleppen (wordt niet specifiek op de factuur gezet over walnoot, wel granulaat)
wellicht vagtechniek? zit lekker in de buurt ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netwan_G
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07-03 19:56
Ik heb een VW Up! (2013) ocassion op het oog maar de auto is in 2021 geïmporteerd. Volgens kentekencheck RDW (L-790-VX) was de nieuwprijs 9.882 en wordt een BPM aangegeven van 1.250.

Is deze BPM logisch of zien jullie hier iets 'geks' in?

De verkopende partij heeft overigens bijna alleen maar zeer positieve beoordelingen bij Google Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

netwan_G schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:23:
Ik heb een VW Up! (2013) ocassion op het oog maar de auto is in 2021 geïmporteerd. Volgens kentekencheck RDW (L-790-VX) was de nieuwprijs 9.882 en wordt een BPM aangegeven van 1.250.

De verkopende partij heeft overigens bijna alleen maar zeer positieve beoordelingen bij Google Reviews
Niets vreemds. In 2013 kwam 105 gram CO2 exact overeen met 1.250 euro bruto BPM. Als de auto met een lage waarde was geïmporteerd (bijv. als schade auto) dan was dit herrekende bedrag ook veel lager geweest. Looking good dus.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Denk ook niet dat er uberhaupt een kans op winst zit om een schade UP te importeren voor lage bpm (lees misschien 5-700 euro voordeel). Dat is meer voor auto’s vanaf 30-40k+

• nooberke
netwan_G schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 14:23:

Zou vooral even goed naar de kilometerstand kijken.

• CCeddy
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 06-06 12:13
Beste leden,

Ik ben nieuw hier. Ik ben Edwin van Beek (CCEddy) en heb recent een Tiguan R-line 2018 gekocht.
Ik heb een vraag mbt de discover pro software. De navigatie heb ik al geupdate naar 2023/2024 maar ik heb het idee dat de software van de unit niet de laatste is. Ik heb namelijk:

Apparaat: 5NA035022B
Hardware: H54
Software: 1161

Als ik mijn auto start dan duurt het erg lang voordat de radio geluid gaat geven. Dit was ook al zo voordat ik de navigatie heb geupdate :? Weet iemand wat dat kan zijn (software?) Ik vind het namelijk best wel vervelend...

Gr, Edwin

• Rainesh
CCeddy schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:58:
Beste leden,

Ik ben nieuw hier. Ik ben Edwin van Beek (CCEddy) en heb recent een Tiguan R-line 2018 gekocht.
Ik heb een vraag mbt de discover pro software. De navigatie heb ik al geupdate naar 2023/2024 maar ik heb het idee dat de software van de unit niet de laatste is. Ik heb namelijk:

Apparaat: 5NA035022B
Hardware: H54
Software: 1161

Als ik mijn auto start dan duurt het erg lang voordat de radio geluid gaat geven. Dit was ook al zo voordat ik de navigatie heb geupdate :? Weet iemand wat dat kan zijn (software?) Ik vind het namelijk best wel vervelend...

Gr, Edwin
Stuur maar een berichtje, dan help ik je wel ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:50

Bommes

Capo del formaggio

Wij hebben een koopcontract voor een gebruikte VW Up! Uit 2015 getekend.
Het is een import Up uit Duitsland, histoire was niet in de auto aanwezig maar de verkoper had deze opgevraagd en zou deze bij aflevering ook overhandigen.

Nu heb ik met het chassisnummer de historie laten controleren door een VAG specialist: geen histoire bekend.
Via Carfaxx heb ik een rapportje opgevraagd: 1 vermelding, 04-2017, kilometerstand iets van 28.000 en total-loss melding in DE..

Alarm bellen dus..
Verkoper gebeld, die was verrast (of deed verrast) en ging het uitzoeken.
Mijn vraag is eigenlijk: kloppen de meldingen in Carfaxx?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WllmZ
  • Laatst online: 09-09 09:46
Hey mensen, ik zit al jaren op deze site maar ik kom zelden in het forum. En als ik daar kom gaat het meestal over PC hardware, echter heb ik nu een aantal vragen over m'n Golf waar ik zelf niet echt duidelijk antwoord op weet te vinden.

Hier dus wat vragen voor hen die zelf al eens gerommeld hebben met hun multimedia systeem:

Ik heb een Golf 7 1.6 TDI uit 11/2013 met zo'n beetje 1 van de oudste multimedia systemen (5G0035846A Hardware 040 Software 420) die in alles best wel traag is. Graag wil ik deze upgraden naar een snellere (dus groter scherm en snellere cpu). Ohja, en android auto enzo zou ook mooi zijn.

Dus wat is er allemaal mogelijk?
1. Ben ik gebonden aan de resolutie die ik nu heb of kan ik een groter scherm retrofitten als ik gewoon een ander frame voor een groter scherm erbij haal?
2. Heb ik extra/andere stekkers/kabels nodig?
3. Kan ik de auto zelf het nieuwe multimediasysteem laten inleren?
4. Wat is het nieuwste model wat nog compatibel met mijn auto is? (alleen 2013-2016 modellen, of zou er zelfs een golf 7.5 multimedia systeem in kunnen?)

Laat maar weten of je dit geprobeerd hebt en hoe het ging, dat zou me enorm helpen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@WllmZ de Golf 7 is geleverd met een discover pro. Dus zou zeggen dat die er in kan. Is wel een split unit, dus ding in dashboardkastje moet ook vervangen worden lijkt me. Bekabeling verwacht ik dat gewoon bruikbaar zou zijn, daar zal geen verschil tussen zitten. Wel kan het zijn dat er nog gecodeerd moet worden. Zelf geen zicht op :)

Vraag is hoeveel je uit wilt geven. Wat je nu hebt kost tweedehands ca 350 euro voor een dubbele unit, de discover pro zal duurder zijn verwacht ik. En dan heb je nog geen Android auto oid.

Zou dan eerder naar een Android ICE geval kijken, dan ben je in een keer klaar. Maar daar is een ander topic voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WllmZ
  • Laatst online: 09-09 09:46
@The Eagle Bedankt voor je snelle reactie.
The Eagle schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 19:49:
@WllmZ de Golf 7 is geleverd met een discover pro. Dus zou zeggen dat die er in kan. Is wel een split unit, dus ding in dashboardkastje moet ook vervangen worden lijkt me.
Hier was ik van op de hoogte, de units in het dashboardkastje lijken allemaal hetzelfde formaat te hebben en zouden dus gewoon moeten passen. Dat produceert meteen weer een nieuwe vraag: zou je dan de snelste/dikst uitgeruste unit in je dashboardkastje kunnen drukken en vervolgens gaan shoppen naar een willekeurig scherm wat erbij hoort of is elke "computer" alleen compatible met een bepaald aantal schermen (of misschien zelfs maar 1) en vice versa?
@WllmZ Vraag is hoeveel je uit wilt geven. Wat je nu hebt kost tweedehands ca 350 euro voor een dubbele unit, de discover pro zal duurder zijn verwacht ik. En dan heb je nog geen Android auto oid.
Dure hobby inderrdaad, maar ik zou redelijk wat geld over hebben voor het gemak. ook zijn er voldoende 2e hands modellen te vinden van bijv. sloop/Ebay/Marktplaats en zelfs Aliexpress, weet alleen niet hoe betrouwbaar oom Ali is in dit geval. (ook hier weer suggesties welkom :p)
@WllmZ Zou dan eerder naar een Android ICE geval kijken, dan ben je in een keer klaar. Maar daar is een ander topic voor :)
Dat klinkt ook zeker interessant en het uitzoeken waard. Heb je toevallig een linkje van het product of de topic? :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Bijvoorbeeld Het Android Autoradio Topic maar er zijn er meerdere. Gebruik de search even zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
het scherm moet icm module. ook moet de module ontgrendeld worden omdat de auto de set niet herkent. bekabeling kan een ding zijn als jij nu dab+ hebt en de module die je koopt niet.

ik had in mijn vorige golf 7 bijvoorbeeld de allernieuwste discover pro (die van de facelift golfjes), maar in mijn golf 7 gti kon ik deze niet zomaar ff inbouwen omdat ik hierin dab+ heb en die module niet. ook is dit allemaal erg duur. scherm met module kosten vaak 1000 euro en dan moet het nog ontgrendeld/ingebouwd (al is dat niet heel moeilijk) worden en de usb-module moet ook nog vervangen worden ivm carplay/android auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Bommes schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:34:
Het is een import Up uit Duitsland, histoire was niet in de auto aanwezig maar de verkoper had deze opgevraagd en zou deze bij aflevering ook overhandigen.

Nu heb ik met het chassisnummer de historie laten controleren door een VAG specialist: geen histoire bekend.
Via Carfaxx heb ik een rapportje opgevraagd: 1 vermelding, 04-2017, kilometerstand iets van 28.000 en total-loss melding in DE..

Alarm bellen dus..
Carfax staat wel bekend als betrouwbare partij en wordt veel gebruikt voor buitenlandse schadechecks. Ik weet dat ze in de VS vaak ook foto's erbij hebben van de schade, e.e.a. is daar wat strenger nog.

Is er geen onderhoudshistorie bij de Up? Daaruit kun je vaak wel een garagebedrijf vinden dat de auto goed kent. Ik zou persoonlijk niet snel een import auto kopen zonder enige vorm van historie. Er zijn toch voldoende niet-import Up's te koop, lijkt me.

Succes met uitzoeken! Juridisch ben ik niet helemaal op de hoogte, maar je hebt als koper een onderzoeksplicht, maar als verkoper ook een meldplicht, geloof ik.

[ Voor 8% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 30-09-2023 15:05 ]

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Slasher schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:17:
Al tijden last van onderstaande melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cdZh3qmlnaQS6TVpRN2hclrUDkA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VePHuKXGrtArQTMdWxLtBasy.jpg?f=user_large

Kennen jullie deze melding?
Toch maar even mezelf quoten. Ik ben vanaf februari bezig met een VW dealer om deze melding opgelost te krijgen. De auto heeft in een tijdsbestek van een aantal maanden 2x een hele dag bij de dealer gestaan.

De eerste keer een software update waarvan ze aangaven dat dit de oplossing moest zijn.
Dat was helaas niet zo. Weer naar de garage gebracht, waar ze weer(?) een software update heeft plaatsgevonden.

Deze werkzaamheden zijn onder garantie uitgevoerd maar deze garantie is nu verlopen. De melding is weer terug na een tijdje zijn weggeweest.

Ik heb weer contact met de dealer opgenomen , weer een afspraak gemaakt en gaven aan dat dit wel geld ging kosten.

Dit ben ik op zich niet met ze eens, want ze hebben het probleem binnen de garantie niet op kunnen lossen.

Maar goed dat is de kwestie nog niet, herkent iemand deze melding? Het gaat om een Tiguan uit 2018.

Op het moment dat de melding komt zijn de parkeersensoren niet beschikbaar een tijdje.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Bommes schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:34:

Alarm bellen dus..
Laat ze die UP! eens uitlezen met bijvoorbeeld VCDS. Daarin zie je o.a. de werkellijke KM stand op basis van o.a. de versnellingsbak (maar die stand is ook uitleesbaar middels andere componenten), die standen dienen gewoon overal in het systeem overeen te komen. Een UP! is in Dld. overigens al vrij snel 'TL' vanwege de dagwaarde én de regelingen welke de TÜV er aan vebindt.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:50

Bommes

Capo del formaggio

@BeQuietAndDrive en @Will_M we hebben van de aankoop afgezien.
Vanochtend de handelaar gebeld, die snapte het verhaal, hij baalde er ook van, auto ging terug naar zijn leverancier.
Aanbetaling wordt terug overgemaakt.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 10:59
Nog niet de kans gehad om een proefrit te maken, maar hoe rijdt een 1.0 icm dsg? Lees vooral dat optrekken nogal ruw verloopt en dat als je wat meer gas geeft, dat de bak dan in paniek raakt.

Ervaren jullie dit ook? Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeHaaa
Vraagje; 2 weken geleden lek gereden en de rechtervoorband moeten laten vervangen voor een nieuwe band. Nu krijg ik sinds het vervangen bijna dagelijks de melding lage bandenspanning. Soms voor alle 4 de banden, maar ook regelmatig voor de rechtervoorband. Is dit iets wat bij de garage niet goed is gezet? Lijkt alsof de sensor(s) niet meer goed functioneren sinds de bandenwissel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
JeeHaaa schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 11:23:
Vraagje; 2 weken geleden lek gereden en de rechtervoorband moeten laten vervangen voor een nieuwe band. Nu krijg ik sinds het vervangen bijna dagelijks de melding lage bandenspanning. Soms voor alle 4 de banden, maar ook regelmatig voor de rechtervoorband. Is dit iets wat bij de garage niet goed is gezet? Lijkt alsof de sensor(s) niet meer goed functioneren sinds de bandenwissel.
Standaard heb je geen TPMS maar meet ie op rolweerstand, dan is het kwestie van een keer opnieuw laten opslaan als je stilstaat. Dan zou de melding moeten verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeHaaa
Scrtz schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 13:37:
[...]

Standaard heb je geen TPMS maar meet ie op rolweerstand, dan is het kwestie van een keer opnieuw laten opslaan als je stilstaat. Dan zou de melding moeten verdwijnen.
Vanaf moment van bandenwissel tot vandaag al 4x opnieuw opgeslagen in kleine 2 weken tijd. 3x dat de auto aangaf dat alle vier de banden niet goed zouden zijn, 1x met alleen rechtsvoor (band die vervangen is). Zojuist even bij dealer binnengelopen en daar hebben ze even alles opnieuw gecheckt.. Geen afwijkingen gevonden en banden waren goed op spanning allemaal. Dus hoop dat het zo blijft dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Slasher schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 15:14:
[...]

Toch maar even mezelf quoten. Ik ben vanaf februari bezig met een VW dealer om deze melding opgelost te krijgen. De auto heeft in een tijdsbestek van een aantal maanden 2x een hele dag bij de dealer gestaan.

De eerste keer een software update waarvan ze aangaven dat dit de oplossing moest zijn.
Dat was helaas niet zo. Weer naar de garage gebracht, waar ze weer(?) een software update heeft plaatsgevonden.

Deze werkzaamheden zijn onder garantie uitgevoerd maar deze garantie is nu verlopen. De melding is weer terug na een tijdje zijn weggeweest.

Ik heb weer contact met de dealer opgenomen , weer een afspraak gemaakt en gaven aan dat dit wel geld ging kosten.

Dit ben ik op zich niet met ze eens, want ze hebben het probleem binnen de garantie niet op kunnen lossen.

Maar goed dat is de kwestie nog niet, herkent iemand deze melding? Het gaat om een Tiguan uit 2018.

Op het moment dat de melding komt zijn de parkeersensoren niet beschikbaar een tijdje.
Was jij ook niet hiermee bij mij geweest? Iets met environmental influence ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Rainesh schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:47:
[...]

Was jij ook niet hiermee bij mij geweest? Iets met environmental influence ofzo
Ik ben wel eens bij je langsgeweest maar niet met deze auto. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

JeeHaaa schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 11:23:
Gewoon even alle vier zelf correct op spanning zetten en dan in je mediasysteem 'setten' of hoe dat ook heet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02:55
Slasher schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 15:14:
[...]

Deze melding krijg ik al sinds 2018 in mijn crafter, achteruit rijd camera werkt dat niet hè. En uiteraard alleen in het donker/schemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saert
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-07-2024
Helaas kan ik het nergens echt vinden, maar weet iemand hier wat het Connectivity-Paket echt inhoudt? Mijn vermoeden is dat dit o.a. Apple Carplay is, maar zou het toch graag even zeker weten. Het gaat om een 2020 model.

[ Voor 6% gewijzigd door saert op 02-10-2023 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Slasher schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 18:56:
[...]

Ik ben wel eens bij je langsgeweest maar niet met deze auto. :)
Wanneer kom je :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Kan je het fixxen dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
rainesh kan alles :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
saert schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 21:39:
Helaas kan ik het nergens echt vinden, maar weet iemand hier wat het Connectivity-Paket echt inhoudt? Mijn vermoeden is dat dit o.a. Apple Carplay is, maar zou het toch graag even zeker weten. Het gaat om een 2020 model.
misschien handig om te vermelden om wat voor auto dit gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Misschien wel. Heb wel een vermoeden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeHaaa
BeQuietAndDrive schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 20:42:
[...]

Gewoon even alle vier zelf correct op spanning zetten en dan in je mediasysteem 'setten' of hoe dat ook heet :)
Dit dus al 4x gedaan, maar melding blijft terugkomen zonder echte bandproblemen. Dat is het hele punt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

JeeHaaa schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:40:
[...]

Dit dus al 4x gedaan, maar melding blijft terugkomen zonder echte bandproblemen. Dat is het hele punt ;)
Aha, dat stond niet in zoveel woorden in je post, dus vandaar :)

Pagina: 1 ... 115 ... 140 Laatste