Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 116 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMobile
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-09 13:55
JeeHaaa schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:40:
[...]

Dit dus al 4x gedaan, maar melding blijft terugkomen zonder echte bandproblemen. Dat is het hele punt ;)
Ik zie 't niet zo snel terug in je posts, maar heeft je auto TPMS sensoren? Als je auto namelijk het "domme" systeem gebruikt, wordt de draaisnelheid van je banden vergeleken (vm met hetzelfde systeem als wat ABS regelt). Als je nieuwe band dan veel meer profiel heeft dan je linkerband, dan heb je mogelijk een verschil in draaisnelheid tussen die twee. 't Voelt alleen een beetje vergezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
JeeHaaa schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:30:
[...]

Vanaf moment van bandenwissel tot vandaag al 4x opnieuw opgeslagen in kleine 2 weken tijd. 3x dat de auto aangaf dat alle vier de banden niet goed zouden zijn, 1x met alleen rechtsvoor (band die vervangen is). Zojuist even bij dealer binnengelopen en daar hebben ze even alles opnieuw gecheckt.. Geen afwijkingen gevonden en banden waren goed op spanning allemaal. Dus hoop dat het zo blijft dan.
ik krijg heel erg het idee dat er een afwijkende bandenmaat is gemonteerd, ondanks dat ze bij je hebben aangegeven dat ze geen afwijkingen hebben kunnen vinden.
dit kun je zelf makkelijk checken door op de band te kijken, of heb je dat zelf al gecheckt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeHaaa
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-08 09:56
Shanquish schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:05:
[...]

ik krijg heel erg het idee dat er een afwijkende bandenmaat is gemonteerd, ondanks dat ze bij je hebben aangegeven dat ze geen afwijkingen hebben kunnen vinden.
dit kun je zelf makkelijk checken door op de band te kijken, of heb je dat zelf al gecheckt?
Ja, gewoon de standaard Sportcontact 7 banden 225/40 R18 van de Golf 8 GTE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:08
JeeHaaa schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:28:
[...]

Ja, gewoon de standaard Sportcontact 7 banden 225/40 R18 van de Golf 8 GTE.
Deze heb ik ook, zonder problemen.

Topbanden btw, beste die ik gehad heb tot nu toe. Kun je de GTE goed mee rondgooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:30
Samen met ps4s erg goeie band, al is continental een stuk betaalbaarder. Met de conti's laatst op de ring gereden, ging top 😋

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 10:59
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 20:43:
Nog niet de kans gehad om een proefrit te maken, maar hoe rijdt een 1.0 icm dsg? Lees vooral dat optrekken nogal ruw verloopt en dat als je wat meer gas geeft, dat de bak dan in paniek raakt.

Ervaren jullie dit ook? Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Iemand? Of rijden jullie allemaal 2.0 :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:17:
[...]

Iemand? Of rijden jullie allemaal 2.0 :P
Nee sorry niet icm automaat, enkel met handbak 1 jaartje in gereden met een Golf 7.5 R-line toendertijd. Was veel schakelen, terug naar de 4 op de snelweg om echt iemand in te halen. Ik denk persoonlijk juist met de DSG dat het stukken fijner rijdt.

@Untouchablezz20 Heb ervoor prive een 1.2 tsi golf 6 gehad. Moet wel zeggen dat de 1.0 TSI echt een stuk levendiger en gretiger reed. Echt geen onprettige motor om te hebben. Maargoed als het budget het toelaat is de 1.5 TSI natuurlijk net een tandje mooier. En ook niet onzuiniger vanwege de cilinderuitschakeling. Maar er zijn grenzen ;) (qua budget)

[ Voor 29% gewijzigd door Scrtz op 03-10-2023 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MickeyMouze
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 30-03-2024
Zijn er hier nog waarbij het opvragen van een statusrapport via MyVolkswagen/WeConnect verdwenen is?
Dit kwam dan beschikbaar zodra de wagen online kwam.
Ook het raadplegen van de rapporten uit het verleden lijkt verdwenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
MickeyMouze schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 21:36:
Zijn er hier nog waarbij het opvragen van een statusrapport via MyVolkswagen/WeConnect verdwenen is?
Dit kwam dan beschikbaar zodra de wagen online kwam.
Ook het raadplegen van de rapporten uit het verleden lijkt verdwenen...
Staat onder ' toestand van de wagen' nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MickeyMouze
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 30-03-2024
Scrtz schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 21:41:
[...]

Staat onder ' toestand van de wagen' nu.
Net dat is niet meer zichtbaar bij onze 2 wagens.
Begin september was het er nog (via de website).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21:05
Ook ik heb de VAG loterij gewonnen. Travel assist is niet beschikbaar kermis. Hoe rijden jullie allemaal al zo lang door met die melding. Ik word er echt knettergek van. Ritje van 15 minuten om de minuut een melding.

En blijkbaar hebben ze nog steeds geen voorraad op de sturen. Moet vier maanden wachten op reparatie. Zijn er hier ook mensen die de auto hebben weten om te ruilen bij de dealer? Of ook maar iets van compensatie hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-09 23:29
Heb in mijn auto wat radiozenders zonder logos (nieuwe zenders) iemand enig idee hoe die erbij komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:55

GerCor

Zonder dallen geen pieken

oxyle schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:35:
Heb in mijn auto wat radiozenders zonder logos (nieuwe zenders) iemand enig idee hoe die erbij komen?
Hangt van jouw systeem af. Bij MIB1 moet je ze van internet downloaden.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-09 23:29
GerCor schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 13:40:
[...]

Hangt van jouw systeem af. Bij MIB1 moet je ze van internet downloaden.
Discover Media Pro, Arteon 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

oxyle schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 20:05:
[...]

Discover Media Pro, Arteon 2021.
Nou, dan komen ze vanzelf in beeld. Heb je zelfs bij een simpel mediasysteem in een Caddy.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:46

Toppe

Oké ✅

@Rainesh (of iemand anders) weet jij of het mogelijk is om de USB-A aansluitingen op een T-Roc te vervangen voor USB-C?

Het lijkt er op dat het een standaard module is maar online kan ik niet zoveel vinden

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
Toppe schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 07:47:
@Rainesh (of iemand anders) weet jij of het mogelijk is om de USB-A aansluitingen op een T-Roc te vervangen voor USB-C?

Het lijkt er op dat het een standaard module is maar online kan ik niet zoveel vinden
Vast wel, zou die van de facelift T-Roc opzoeken dan.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Tim____ schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:14:
Ook ik heb de VAG loterij gewonnen. Travel assist is niet beschikbaar kermis. Hoe rijden jullie allemaal al zo lang door met die melding. Ik word er echt knettergek van. Ritje van 15 minuten om de minuut een melding.

En blijkbaar hebben ze nog steeds geen voorraad op de sturen. Moet vier maanden wachten op reparatie. Zijn er hier ook mensen die de auto hebben weten om te ruilen bij de dealer? Of ook maar iets van compensatie hebben gekregen?
Denk dat ze er weinig aan doen, of kunnen doen. Maar je kan het in ieder geval proberen en bespreekbaar maken.

Vanmorgen GTE naar dealer gebracht, stuurwiel (in feb besteld) nog steeds niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
Wauw, dat is wel echt een lange tijd om door te rijden. Heb je dan ook echt altijd de melding of met vlagen?

Mijn auto is ook eens van de zaak, dat maakt het allemaal nog lastiger. Auto is al 2x stuk geweest. Met dit erbij al 3x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Rainesh schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:39:
[...]

Vast wel, zou die van de facelift T-Roc opzoeken dan.
Mocht dat niet lukken of te duur zijn, kan ik deze aanraden (waarschijnlijk via ALI nog wel goedkoper te vinden).

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Tim____ schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:26:
Wauw, dat is wel echt een lange tijd om door te rijden. Heb je dan ook echt altijd de melding of met vlagen?

Mijn auto is ook eens van de zaak, dat maakt het allemaal nog lastiger. Auto is al 2x stuk geweest. Met dit erbij al 3x.
Met vlagen, maar vooral als het kouder wordt neemt het toe. Dus wou het eigenlijk voor de winter opgelost hebben. Ben het inmiddels al gewend, hoor die foutmeldingen nog amper naar bijna 2,5 jaar :P

Plus, kan wel elke keer terug naar de dealer gaan liggen klagen, maar dan proberen ze vanalles en ben ik weer 2-3 dagen de auto kwijt en moet ik in een leenauto rijden. Heb ik nooit zin in.

[ Voor 15% gewijzigd door Scrtz op 09-10-2023 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
BeQuietAndDrive schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:38:
[...]

Mocht dat niet lukken of te duur zijn, kan ik deze aanraden (waarschijnlijk via ALI nog wel goedkoper te vinden).
Of je loopt even bij een fysieke / lokale 'Ali-Express' winkel binnen...... _O-

https://www.action.com/nl...er-usb-type-c-adapterset/

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
Scrtz schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:03:
[...]

Met vlagen, maar vooral als het kouder wordt neemt het toe. Dus wou het eigenlijk voor de winter opgelost hebben. Ben het inmiddels al gewend, hoor die foutmeldingen nog amper naar bijna 2,5 jaar :P

Plus, kan wel elke keer terug naar de dealer gaan liggen klagen, maar dan proberen ze vanalles en ben ik weer 2-3 dagen de auto kwijt en moet ik in een leenauto rijden. Heb ik nooit zin in.
Ah vandaar dat ik er tot nu toe nog geen last van had. Auto in juli pas gekregen. Durf het bijna niet te zeggen gezien jij zo lang wacht. Ik krijg net bericht dat ik morgen al een ander stuur krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

En nu? Iemand een tip hoe en waar ik dit kan oplossen. Of wordt het een nieuwe stoel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E550_63cLLAnMqonbG3_17YWch4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9teFRhRNQyI9ZGTufxn35n9F.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Tim____ schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:15:
[...]

Ah vandaar dat ik er tot nu toe nog geen last van had. Auto in juli pas gekregen. Durf het bijna niet te zeggen gezien jij zo lang wacht. Ik krijg net bericht dat ik morgen al een ander stuur krijg.
Top toch! Welke auto had je? Wellicht ander stuurwiel. Ik heb met touch knoppen GTE stuur en stuurverwarming, wellicht dat het daarom langer duurt. Maakt mij ook niet meer zoveel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim____
Ahh ja ik heb een Golf 8 met het "oudere" stuur. Echte drukknoppen nog en ook geen stuurverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Will_M schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:13:
[...]

Yes, volgens mij heb ik ze daar ook vandaan, weet het niet meer precies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audi-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:43

Audi-Arjan

★★★★★

GerCor schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:32:
En nu? Iemand een tip hoe en waar ik dit kan oplossen. Of wordt het een nieuwe stoel?

[Afbeelding]
Ductape?

En anders naar een stoffeerder. Of idd een andere stoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
GerCor schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:32:

[Afbeelding]
Bij de bedrijfswagens kunnen ze OEM het zitgedeelte los bestellen, wellicht kan dat voor een Golf ook. Dan vallen de kosten nog enigzins mee en heb je iig de originele bekleding terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

En anders zijn er genoeg stoffeerders van auto-interieurs die hier niet hun hand voor omdraaien. Weet niet hoe oud de stoel is, maar dit is wel gevalletje 'verwachte levensduur' wellicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik heb al wat gevonden. Zal even contact opnemen.

Edit: afspraak gemaakt. Kosten ongeveer € 195 excl.

[ Voor 36% gewijzigd door GerCor op 09-10-2023 17:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corewillem
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:03
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 20:43:
Nog niet de kans gehad om een proefrit te maken, maar hoe rijdt een 1.0 icm dsg? Lees vooral dat optrekken nogal ruw verloopt en dat als je wat meer gas geeft, dat de bak dan in paniek raakt.

Ervaren jullie dit ook? Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik heb een dik half jaar in een Golf 7 met 1.0 icm DSG gereden en dat viel me tegen al men verwachtingen in dik mee 8) , vlot genoeg en zeer soepel. Eens je hogere snelheden wou ging ie wel aardig drinken & na 130km/h is het beste er ook wel vanaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

En tegenwoordig met Mild Hybrid ondersteuning voelen ze nog vlotter aan (vooral bij optrekken dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
Vraagje voor de mensen met een handbak. Grijpt de koppeling bij jullie ook pas op de laatste 1-2cm aan?

Meer dan de helft van het pedaal doet bij mij gewoon helemaal niks.

Dacht eerst ik moet even wennen. Alleen na een aantal maanden merk ik dat ik alleen goed kan koppelen als ik zo ver van de pedalen zit dat ik bijna moet strekken om de koppeling in te drukken.

Auto had toen ik hem kreeg ook pas 9k gelopen en nu een kleine 17k dus versleten koppeling is dan het laatste waar je aan denkt.

[ Voor 15% gewijzigd door Tim____ op 09-10-2023 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Tim____ schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:18:
Vraagje voor de mensen met een handbak. Grijpt de koppeling bij jullie ook pas op de laatste 1-2cm aan?

Dacht eerst ik moet even wennen. Alleen na een aantal maanden merk ik dat ik alleen goed kan koppelen als ik zo ver van de pedalen zit dat ik bijna moet strekken om de koppeling in te drukken.

Auto had toen ik hem kreeg ook pas 9k gelopen en nu een kleine 17k dus versleten koppeling is dan het laatste waar je aan denkt.
Nope, en ik rijd al sinds ±30 jaar alléén maar met handgeschakelde VW auto's vanaf '0' Km tot het moment dat ik ze na het verstrijken van de leasetermijn weer in mag (moet) leveren.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:13
Tim____ schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:18:

Dat klinkt toch wel degelijk als versleten platen. Soms is het nog iets te stellen maar zoals jij het schetst ga je dat met verstellen niet oplossen. Ik zou de koppeling na laten kijken. Is het een “rag” model? (GTI of RS ofzo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
Nee is een “saaie” grijze 1.5 130pk uitvoering geen r-line niks. Standaard velgen.

Her en der lees je wel ja de koppeling komt hoog op. Maar wat is hoog. Ik kan echt tot meer dan de helft de koppeling op laten komen en er gebeurd niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tim____ schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:12:
Nee is een “saaie” grijze 1.5 130pk uitvoering geen r-line niks. Standaard velgen.

Her en der lees je wel ja de koppeling komt hoog op. Maar wat is hoog. Ik kan echt tot meer dan de helft de koppeling op laten komen en er gebeurd niks.
Staat je stoel niet gewoon net een tikje te ver naar voren? Zou die eens een tik naar achteren zetten, kan goed het verschil maken :)

Iedere koppeling is anders. Zolang je hem niet bijna helemaal op kunt laten komen zonder dat er iets gebeurt, of kunt schakelen zonder überhaupt te koppelen zou ik me niet te druk maken. Hooguit bij een volgende beurt even melden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Will_M schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:13:
[...]

Second that, heb twee van die setjes in gebruik in auto en bij laptop, werken perfect :)

Mocht je naar usb-C overstappen: op Ali haal je voor een paar centen een usb-c microSD lezer. Stuk makkelijker en goedkoper dan een usb-c stick :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
Ik zit al zo ver naar achteren dat als ik iets verder ga ik in het kussen van de stoel moet drukken om de koppeling goed in te drukken.

De koppeling doet eigenlijk niks tot je bijna boven bent. Dan voelt het alsof je 2cm aan speling hebt om hem sneller/minder snel te laten rollen. Voelt beetje als alles of niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Tim____ schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 21:12:
Ik zit al zo ver naar achteren dat als ik iets verder ga ik in het kussen van de stoel moet drukken om de koppeling goed in te drukken.

De koppeling doet eigenlijk niks tot je bijna boven bent. Dan voelt het alsof je 2cm aan speling hebt om hem sneller/minder snel te laten rollen. Voelt beetje als alles of niets.
Dat lijkt me niet kloppen dan. Je hebt een golf 8 toch? Lijkt me dan een garantie geval nog. Even langs de dealer dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
Koppeling is even nagekeken. Is wel gewoon in orde. Is voor deze auto blijkbaar normaal. Stoel dan nog maar een klikje naar achteren en proberen er aan te wennen. 🤷‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:49

Sandyman538

SandstorM [148839]

Heb een Golf 7 variant uit 2014 met een discover pro erin. Vandaag ineens geen geluid meer uit geen enkele speaker, niet via BT/AUX/radio, parkeersensoren doen nog wel geluid over de speakers. Iemand enig idee wat dit kan zijn of nog beter wat hiervoor een oplossing is? (ik ben nog niet bij de dealer geweest)

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:42

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Grote kans op defecte eindtrappen. Is een kwaal van de MIB

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Sandyman538 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:13:
Heb een Golf 7 variant uit 2014 met een discover pro erin. Vandaag ineens geen geluid meer uit geen enkele speaker, niet via BT/AUX/radio, parkeersensoren doen nog wel geluid over de speakers. Iemand enig idee wat dit kan zijn of nog beter wat hiervoor een oplossing is? (ik ben nog niet bij de dealer geweest)
Wat Antera zegt. Zelf ook gehad. Kon toen naar Arnhem waar de eindtrappen - wat het dan ook is voor mij als leek - werden vervangen. Half uurtje werk en ik meen me te herinneren iets van € 150. Dealers beginnen er niet aan dus je moet echt iemand vinden die dat voor je kan doen. Net nog dat bericht in de vorige topic gelezen. Adres in Arnhem nu onvindbaar. Wordt lastig of iemand hier moet een adres voor je weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antera

Antera

Neem anders eens contact op met www.oemrepair.nl die kan je er als het goed is ook mee helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:49

Sandyman538

SandstorM [148839]

Antera schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:54:
Neem anders eens contact op met www.oemrepair.nl die kan je er als het goed is ook mee helpen
Bedankt voor je bericht. Als ik daar op google kom ik inderdaad veel meer mensen tegen met dit probleem. Vanochtend stapte ik weer in de auto en deed al het geluid het 'gewoon' weer. Dus ik geloof wel dat er iets stuk is, maar is het op een bepaalde manier te verklaren dat iets wat stuk is het zo nu en dan 'gewoon' doet?

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

Je eindtrappen zijn defect waardoor de elektronica soms overbelast word en het geluid ermee stopt. Nieuwe eindtrappen erin en probleem opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saert
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-07-2024
Zijn er hier mensen die het verschil weten tussen High Beam Assit en Glare free high beam headlights?

Klopt het dat de High Beam Assit enkel tegenliggers decteert om vervolgens het grootlicht uit te schakelen? En de Glare free headlights blijven werken alleen het gebied van de tegenligger niet verblind?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
saert schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:16:
Zijn er hier mensen die het verschil weten tussen High Beam Assit en Glare free high beam headlights?

Klopt het dat de High Beam Assit enkel tegenliggers decteert om vervolgens het grootlicht uit te schakelen? En de Glare free headlights blijven werken alleen het gebied van de tegenligger niet verblind?
Dat klinkt niet echt als Volkswagen termen, waar haal je dit vanaf? VW onderscheidt dit als LED koplampen of matrix LED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 13:44
20.000,- te duur in de markt zetten en dan 10.000,- korting geven. Knap hoor!

Maar voor wie hem wil klinkt dit toch goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saert
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-07-2024
Scrtz schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:14:
[...]

Dat klinkt niet echt als Volkswagen termen, waar haal je dit vanaf? VW onderscheidt dit als LED koplampen of matrix LED.
In dit geval maakt Mobile.de hier onderscheidt in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
saert schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:49:
[...]

In dit geval maakt Mobile.de hier onderscheidt in.
Heb je een link? Kan ik er eens naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
ucsdcom schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:39:
[...]

20.000,- te duur in de markt zetten en dan 10.000,- korting geven. Knap hoor!

Maar voor wie hem wil klinkt dit toch goed.
Komt vernieuwde elektromotor aan met 286pk, daarom gaat de ID. BUZZ/id3/id4/id5 al in de 'uitverkoop'

PS: Scrtz heeft 2 weken geleden zo'n ID. BUZZ verkocht nog voor 10k meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry Bouman
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:42
BELGIË

Is het in België nog de moeite om een benzine/hybride te kopen?
Ik heb momenteel een dieselwagen EURO6 maar ben aan het twijfelen om deze weg te doen omdat:

- we sinds ik van werk veranderd ben veel dichter bij het werk woon en dus geen lange afstanden meer doen.
- De regering de dieselwagens eruit wil faseren en ook met de lage emissie-zones die men aan het creëren is in het achterhoofd.

Daarom ben ik aan het kijken naar een volkswagen Passat variant, 1.4 TSI PHEV. (gemiddeld rond 200kW)

Nu heb ik eens gekeken om deze in te schrijven en kom ik uit op een acceptabel bedrag per jaar. (+-160 EUR verkeersbelasting & 60 EUR voor in verkeersstelling)

Nu ben ik niet bekend met de regelgeving of er qua wijzigingen iets op til staat in België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
In verband met een mogelijke aanschaf van een GTE: kan iemand wat melden over het verbruik van een Golf GTE (2015) op de lange vakantieritten (enkele honderden kilometers of meer), zonder oplaadmogelijkheid? En is voor dit scenario puur op benzine rijden de beste keuze of ook onderweg de accu opladen tijdens het rijden?

Spritmonitor is niet duidelijk of het verbruik voor benzine alleen of hybride geldt. En ik begrijp dat een GTE een minder goede keuze is voor dit scenario, maar dat is hooguit een paar keer per jaar. Onderweg opladen heeft geen nut met de stroomtarieven langs de weg. Verder gaat de GTE enkel korte ritten maken (<20km heen-terug) met oplaadmogelijkheid thuis + zonnepanelen.

[ Voor 42% gewijzigd door flo_ op 25-10-2023 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Op vakantie lijkt me laden onderweg ook geen optie. Mede vanwege de kleine accu waarmee je niet zover komt met alleen snelweg kmters. Dus word voornamelijk gecombineerd of alleen brandstof rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Laden schiet inderdaad niet echt op. Afhankelijk van je rechtervoet kom je ergens tussen 1 op 15 en 1 op 20 uit. Ik zit zelf wat lager met nieuw model GTE maar ik rij in DE 200kmh+ zodra het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
Scrtz schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:32:
Laden schiet inderdaad niet echt op. Afhankelijk van je rechtervoet kom je ergens tussen 1 op 15 en 1 op 20 uit. Ik zit zelf wat lager met nieuw model GTE maar ik rij in DE 200kmh+ zodra het kan.
Super! Kun je de GTE ook instellen dat hij onderweg/rijdend niet probeert om de accu op te laden, maar gewoon blijft doortuffen op benzine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:03
Ferry Bouman schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:12:
BELGIË

Is het in België nog de moeite om een benzine/hybride te kopen?
Ik heb momenteel een dieselwagen EURO6 maar ben aan het twijfelen om deze weg te doen omdat:

- we sinds ik van werk veranderd ben veel dichter bij het werk woon en dus geen lange afstanden meer doen.
- De regering de dieselwagens eruit wil faseren en ook met de lage emissie-zones die men aan het creëren is in het achterhoofd.

Daarom ben ik aan het kijken naar een volkswagen Passat variant, 1.4 TSI PHEV. (gemiddeld rond 200kW)

Nu heb ik eens gekeken om deze in te schrijven en kom ik uit op een acceptabel bedrag per jaar. (+-160 EUR verkeersbelasting & 60 EUR voor in verkeersstelling)

Nu ben ik niet bekend met de regelgeving of er qua wijzigingen iets op til staat in België?
Naar mijn ervaring zou ik particulier gewoon voor een diesel/benzine gaan. Met mijn diesel Passat reed ik zonder probleem 4.5L/100km, met de GTE (Plugin) die ik nu heb zit je toch eerder aan 7L/100km. Buiten de verkeersbelasting die wat lager is heb je particulier ook verder geen voordeel aan een plugin. Zakelijk ligt dit natuurlijk anders, ik moest voor een hybride gaan aangezien diesels niet interessant meer zijn als bedrijfswagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
flo_ schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:37:
[...]

Super! Kun je de GTE ook instellen dat hij onderweg/rijdend niet probeert om de accu op te laden, maar gewoon blijft doortuffen op benzine?
Ja dat kan. Hij laadt dan alsnog een beetje op bij het gebruik van remmen. Hou er wel rekening mee dat vanaf 2025 vol tarief berekend gaat worden en het voordeel van een hybride dus vervalt.

Ik heb zojuist screenshot van mijn verbruik teruggevonden, 1 op 16,39 gehaald over 1011km. (vakantieroute richting Italië)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:50
flo_ schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 21:35:
In verband met een mogelijke aanschaf van een GTE: kan iemand wat melden over het verbruik van een Golf GTE (2015) op de lange vakantieritten
Die van mij is dan wat nieuwer maar van Praag naar Nederland deed mijn GTE 1 op 16 ongeveer en dan heb ik beslist niet langzaam gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakin77
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-01 13:19
Ik jump ook even in als het om de Golf GTE gaat.

Momenteel heb ik een golf 7.5 (1.0TSI) met rond de 70k km en die wil ik wellicht in gaan ruilen op een Golf 8 GTE (2021~). De 245pk versie dus.

Nu zoek ik al een tijdje naar meer info/aankoopadvies voor deze GTE (golf 8 ). Overal staan reviews van toen de auto op de markt kwam, en heel af en toe zie je iemand die een gebruikersverhaal heeft getiept, maar echt meer info betreffende de (eventuele) zwakke punten van dit model kan ik nergens vinden. Ik ben gewoon erg benieuwd naar het feit of het een goede auto is of dat je beter kunt gaan voor iets betrouwbaarders etc.

Kennen jullie een bron met veel inhoudelijke info over dit model? Iets waaruit je conclusies kunt trekken? Ik hoor 't graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
over het algemeen is de software van de golf 8 een drama, dat is niet golf 8 gte specifiek. de gte werd heel lang niet uitgeleverd ivm tekort aan die hybridemotoren, vandaar is er zo weinig over te vinden denk ik. verder is een golf wel betrouwbaar, vermoed dat je met je 7,5 ook weinig/geen problemen heeft gehad :)

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:28
@Freakin77 ik kom zelf van Diesel golf 7.5 en afgelopen zomer overgestapt op golf 8 plug in Hybrid (benzine). de auto is echt aangenaam en ben super tevreden, idd is software in golf 8 een drama, maar als je daar niet extreem op gaat irriteren valt het echt wel mee, gebruik standaard 1 profiel + 1 connect account.

ik zou eigenlijk niet meer terug willen gaan naar golf 7, vind dat elektrisch rijden in de dorp heel fijn, en op langere afstanden op de hybride, Vind Travel assist het allerfijnst, sowieso op lange afstanden op snelwegen gebruik ik dat het meest. laatst in extreem lange file gezeten waardoor de file door Travel assist gewoon stuk fijner was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakin77
@giovanni2903 ligt dit dan aan de hardware of aan de software? En in dat laatste geval, is dat softwarematig (updates) dan niet opgelost/op te lossen in de toekomst?

Geen problemen met de 7.5 tot nu toe idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakin77
@Soppyscroll kun je nog wat vertellen over het maximale bereik op stroom alleen en wat je ervaring is met de prestaties (stroom+motorische combi)?

Is de 1.4 (die zit er toch in?) nu betrouwbaarder dan toen in de golf 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
Freakin77 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:10:
@giovanni2903 ligt dit dan aan de hardware of aan de software? En in dat laatste geval, is dat softwarematig (updates) dan niet opgelost/op te lossen in de toekomst?

Geen problemen met de 7.5 tot nu toe idd!
Software matig, wordt laatste updates wel verbeterd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soppyscroll
Freakin77 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:12:
@Soppyscroll kun je nog wat vertellen over het maximale bereik op stroom alleen en wat je ervaring is met de prestaties (stroom+motorische combi)?

de combinatie rijden is echt superfijn, laatst had ik voor eerst de elektromotor geheel leeg, je voelt dat de auto stuk anders rijd gelijk.
heb zelf nooit golf 6 gehad, ben van 4 naar 7.5 naar 8 gegaan dus durf dat niet te zeggen.
actiradius verschilt, waar en waarmee je oplaad. laat hem vaak op in parkeergarage waar ik ben en daar kom ik op volle accu op 64/68km (wat ie aangaf). thuisladen doe ik met stopcontact lader, zit hiermee meestal op de 56km. er lekt met thuislader (omalader) veel stroomweg. maar met huidige energiecontract van thuis is dat goedkoper dan op locatie veel laden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Freakin77 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 20:39:

Momenteel heb ik een golf 7.5 (1.0TSI) met rond de 70k km en die wil ik wellicht in gaan ruilen op een Golf 8 GTE (2021~). De 245pk versie dus.

Nu zoek ik al een tijdje naar meer info/aankoopadvies voor deze GTE (golf 8 ). Overal staan reviews van toen de auto op de markt kwam, en heel af en toe zie je iemand die een gebruikersverhaal heeft getiept, maar echt meer info betreffende de (eventuele) zwakke punten van dit model kan ik nergens vinden. Ik ben gewoon erg benieuwd naar het feit of het een goede auto is of dat je beter kunt gaan voor iets betrouwbaarders etc.

Kennen jullie een bron met veel inhoudelijke info over dit model? Iets waaruit je conclusies kunt trekken? Ik hoor 't graag :)
Het is een jonge auto dus qua betrouwbaarheid kun je daar dan ook nog weinig over vinden. Golf 7 GTE heeft zelfde onderliggende techniek aan boord dus daar kun je wel het een en ander uit concluderen.

Buiten de softwareproblemen van de hele golf 8 generatie vind ik de GTE verder echt wel een hele prettige auto. Rijdt en stuurt als een Audi, 245pk is echt een kanon maar ook zuinig rijden is goed mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
Scrtz schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:29:
[...]

Het is een jonge auto dus qua betrouwbaarheid kun je daar dan ook nog weinig over vinden. Golf 7 GTE heeft zelfde onderliggende techniek aan boord dus daar kun je wel het een en ander uit concluderen.

Buiten de softwareproblemen van de hele golf 8 generatie vind ik de GTE verder echt wel een hele prettige auto. Rijdt en stuurt als een Audi, 245pk is echt een kanon maar ook zuinig rijden is goed mogelijk.
Idd voelt als een dikke auto door de 245PK maar wel zeer zuinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Soppyscroll schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:55:
[...]

Idd voelt als een dikke auto door de 245PK maar wel zeer zuinig
Jup, het is geen GTI maar je kunt toch behoorlijk sportief door de bochtjes stuiteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soppyscroll
Scrtz schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:10:
[...]

Jup, het is geen GTI maar je kunt toch behoorlijk sportief door de bochtjes stuiteren.
Ik rij dan zelf in normale plug in ipv GTE en daar ga je al lekker mee door de bochten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Nou mannen, mijn 3e stuurwiel zit nu in de GTE. Versnellingshendel en nog een of ander regelapparaat is vervangen. SOS noodhulp doet het ook weer naar bijna 1 jaar storing te hebben gehad.

Ben benieuwd of nu alle travel assist problemen zijn opgelost!
Freakin77 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:12:

In de golf 6 zat een 1.4 tsi 125pk of 1.4 tsi 160pk. Dat zijn al veel oudere motoren. De 1.4 tsi in de golf 7 GTE en golf 8 GTE zijn in basis 150pk blokken, lenen de basis voor een groot deel van de normale 1.4 tsi 140/150pk die vanaf de golf 7 werd geleverd. Hoor daar zelf eigenlijk nooit echt problemen over. Zijn ook al best wat golfjes 7 GTE die inmiddels de 200k+ hebben gereden. Grootste risico zit alleen vooral in de accu, als die plat gaat is het een kostbare reparatie om te vervangen.

[ Voor 62% gewijzigd door Scrtz op 27-10-2023 19:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antera

Antera

giovanni2903 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 21:41:
over het algemeen is de software van de golf 8 een drama, dat is niet golf 8 gte specifiek. de gte werd heel lang niet uitgeleverd ivm tekort aan die hybridemotoren, vandaar is er zo weinig over te vinden denk ik. verder is een golf wel betrouwbaar, vermoed dat je met je 7,5 ook weinig/geen problemen heeft gehad :)
Niet helemaal mee eens. Modellen 2020 en 2021 hadden idd de nodige issues maar:

Als je auto nu volledig van de nieuwste software voorzien is zijn er nagenoeg geen glitches en werkt het feilloos. De profielen is het enigste wat wel eens lastig is om te koppelen.

Verder weinig klachten. Alleen dealers doen niet standaard alles updaten. Check bv als eerste of het mediasysteem op software 1941 draait. Dan ben je al af van een paar issues. Als deze er door de dealer isn opgezet zijn vaak de andere updates ook gedaan maar controleer sit bij de dealer waar hij in onderhoud ia ( geweest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
ben zelf van een 7 1.4 150pk rline naar een 7 2.0 230pk gti overgestapt, dus ik heb niks te klagen gelukkig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Antera schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:39:
[...]

Als je auto nu volledig van de nieuwste software voorzien is zijn er nagenoeg geen glitches en werkt het feilloos. De profielen is het enigste wat wel eens lastig is om te koppelen.

Verder weinig klachten. Alleen dealers doen niet standaard alles updaten. Check bv als eerste of het mediasysteem op software 1941 draait. Dan ben je al af van een paar issues. Als deze er door de dealer isn opgezet zijn vaak de andere updates ook gedaan maar controleer sit bij de dealer waar hij in onderhoud ia ( geweest)
Goede info, ben benieuwd of dat inderdaad te controleren is voor mij als koper. Ik durf bijna geen Golf 8 GTE te kopen, terwijl dat voor ons perfect zou zijn. Vanwege al die storingsmeldingen. Alles kan opgelost worden, maar als je dan 4x per jaar je auto een aantal dagen kwijt bent, is dat gewoon onhandig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:13:
[...]

Goede info, ben benieuwd of dat inderdaad te controleren is voor mij als koper. Ik durf bijna geen Golf 8 GTE te kopen, terwijl dat voor ons perfect zou zijn. Vanwege al die storingsmeldingen. Alles kan opgelost worden, maar als je dan 4x per jaar je auto een aantal dagen kwijt bent, is dat gewoon onhandig.
Kun je in de instellingen van de auto gewoon checken. Goede tip idd van @Antera . Dan weet je iig dat de auto recent bij dealer is geweest en dan is het stuur wss ook al een keer vervangen.

Enige nadeel aan hybrides is dat vanaf 2025 het wegenbelasting voordeel verdwijnt. En elke 15k oliebeurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antera

Antera

BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:13:
[...]

Vast laten leggen bij aankoop of de garage het laten doen als dit nog niet gedaan is. Hij zal ook niet erop zitten te wachten dat je elke keer terug komt en hem ook graag goed af willen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
Vandaag stapte ik in de auto en gaf hij aan dat er weer een software update is, zal morgenmiddag maar even doen, kan ik tegelijk ff de nieuwe ruitenwissers plaatsen 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soppyscroll
Antera schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:39:
[...]

Klopt profielen is enigste wat erg traag is,
En reactie Apple CarPlay is iets trager soms maar rest werkt idd feilloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Soppyscroll schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 20:53:
[...]

Klopt profielen is enigste wat erg traag is,
En reactie Apple CarPlay is iets trager soms maar rest werkt idd feilloos
Ik lees wel dat mensen pas na enkele minuten de stoelverwarming kunnen aanzetten, dat gaat via het scherm. Geen idee of dat een groot issue is, maar is dat ook opgelost? Lijkt mij vrij essentieel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
Scrtz schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:19:
[...]

Kun je in de instellingen van de auto gewoon checken. Goede tip idd van @Antera . Dan weet je iig dat de auto recent bij dealer is geweest en dan is het stuur wss ook al een keer vervangen.

Enige nadeel aan hybrides is dat vanaf 2025 het wegenbelasting voordeel verdwijnt. En elke 15k oliebeurt.
Iedere 15k een oliebeurt is toch helemaal prima... die longlife servicebeurten zijn niet echt bevorderlijk voor de levensduur van het blokje

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Antera

Antera

BeQuietAndDrive schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:43:
[...]

Ik lees wel dat mensen pas na enkele minuten de stoelverwarming kunnen aanzetten, dat gaat via het scherm. Geen idee of dat een groot issue is, maar is dat ook opgelost? Lijkt mij vrij essentieel :)
Je kan door middel van de rode en de blauwe touchknop tegelijk aan te raken ( per kant) de stoelverwarming inschakelen ipv via het menu/scherm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeeHaaa
Freakin77 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 20:39:

Ik heb in week 1 2023 mijn Golf 8 GTE ontvangen en heb dus vrijwel nergens problemen mee gehad qua software. Lijkt alsof de grootste kinderziektes er ook deels hardwarematig uitgehaald zijn. Super tevreden mee, heerlijke wagen!

Maar.. waarschijnlijk volgend jaar alweer een andere auto! Nieuwe VW Passat plug-in hybride met 272PK 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakin77
Ik zat eens lekker te surfen op zoek naar een leuke 8 GTE... en nu valt me op dat er ontzettend veel import auto's te koop worden aangeboden.

Mijn eerste indruk is altijd dat ik never nooit voor import zou gaan. Voornamelijk vanwege vage historie en eventueel teruggedraaide tellers etc.

Als ik de diverse sites bekijk dan staan er letterlijk 90% import GTE's op (prijzen rond de 30k). Het zijn er zo veel, en zulke mooie lage km standen dat ik op een bepaald moment begon te twijfelen of ik wel achterdochtig zou moeten zijn bij het import-verhaal.

Als er zoveel importers staan, kan het dan niet gewoon zijn dat ze, ik zeg maar even wat, niet goed verkocht werden in Duitsland en dat er een hele mik deze kant opgekomen is? Het zijn allemaal dezelfde kentekenreeksen namelijk. Voornamelijk de T000XX en de X000XX reeks. Het lijkt wel alsof er 300 op de trein gezet zijn en hier heen gekomen zijn.

Hebben jullie een idee hoe het zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Freakin77 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 20:28:
Ik zat eens lekker te surfen op zoek naar een leuke 8 GTE... en nu valt me op dat er ontzettend veel import auto's te koop worden aangeboden.

Mijn eerste indruk is altijd dat ik never nooit voor import zou gaan. Voornamelijk vanwege vage historie en eventueel teruggedraaide tellers etc.

Als ik de diverse sites bekijk dan staan er letterlijk 90% import GTE's op (prijzen rond de 30k). Het zijn er zo veel, en zulke mooie lage km standen dat ik op een bepaald moment begon te twijfelen of ik wel achterdochtig zou moeten zijn bij het import-verhaal.

Als er zoveel importers staan, kan het dan niet gewoon zijn dat ze, ik zeg maar even wat, niet goed verkocht werden in Duitsland en dat er een hele mik deze kant opgekomen is? Het zijn allemaal dezelfde kentekenreeksen namelijk. Voornamelijk de T000XX en de X000XX reeks. Het lijkt wel alsof er 300 op de trein gezet zijn en hier heen gekomen zijn.

Hebben jullie een idee hoe het zit?
Ik vind import niet zo'n probleem als het gewoon via de VW dealer gaat (daar staan momenteel ook heel veel imports, zag ik, ik kijk ook een beetje rond voor een GTE). Vaak zit er nog fabrieksgarantie op of anders Das Welt garantie, dus je staat niet gelijk met lege handen als er wat mee is. Eventueel de garantie nog uitbreiden als je dat een goed gevoel geeft. Reken er wel op dat het merendeel ex-huur auto is, vaak uit Spanje enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

JeeHaaa schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:52:
[...]

Ik heb in week 1 2023 mijn Golf 8 GTE ontvangen en heb dus vrijwel nergens problemen mee gehad qua software. Lijkt alsof de grootste kinderziektes er ook deels hardwarematig uitgehaald zijn. Super tevreden mee, heerlijke wagen!

Maar.. waarschijnlijk volgend jaar alweer een andere auto! Nieuwe VW Passat plug-in hybride met 272PK 8)
Heel eerlijk: jij liever dan ik :)
* The Eagle vind het huidige model Passat stukken mooier en rijdt daar met veel plezier in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakin77
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 2 november 2023 @ 20:58:
[...]

Ik vind import niet zo'n probleem als het gewoon via de VW dealer gaat (daar staan momenteel ook heel veel imports, zag ik, ik kijk ook een beetje rond voor een GTE). Vaak zit er nog fabrieksgarantie op of anders Das Welt garantie, dus je staat niet gelijk met lege handen als er wat mee is. Eventueel de garantie nog uitbreiden als je dat een goed gevoel geeft. Reken er wel op dat het merendeel ex-huur auto is, vaak uit Spanje enzo.
wtf ex huur? Dan hoef ik m al heeelemaaaal niet... Die worden echt afgetrapt
Ik ga gewoon op zoek naar een NL geleverd examplaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
nederland stond niet erg hoog op het lijstje voor levering met het chiptekort toen. historie checken, kijken waar hij vandaan komt. een duitse auto moet prima kunnen. een auto kopen is hoe dan ook een risico als hij niet nieuw is (behalve bij de golf 8 :P )

kilometerstanden is ook een beetje logisch nadenken. ik heb een 7 gti uit 2015 gekocht in 2022 met 102k km op de teller. als er 50k op had gestaan had ik het niet vertrouwd.. als die gte''s 2 jaar oud zijn en 25k gelopen hebben is dat niet heel gek. staat er 10k op zou ik al huiverig zijn. altijd proberen historie te achterhalen, al is dat tegenwoordig digitaal via de dealer volgens mij

[ Voor 43% gewijzigd door giovanni2903 op 02-11-2023 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Freakin77 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 21:59:
[...]

wtf ex huur? Dan hoef ik m al heeelemaaaal niet... Die worden echt afgetrapt
Ik ga gewoon op zoek naar een NL geleverd examplaar
Ja snap ik. Kan ook meevallen natuurlijk, maar je weet 't nooit. Je hoeft dan niet bang te zijn voor teruggedraaide tellerstanden wat dat betreft. Gaan nieuw de rental in, rijden dan 6 maanden of zo, en gaan daarna direct naar de vaste afnemers, waaronder Nederlandse VW dealers dus.

Het kan ook wel goed gaan hoor. Onze eerste Golf (6) was destijds ook een Spaanse import bij de VW dealer, met garantie en historie. Misschien ook rental, ik weet het niet. Maar die heeft jaren probleemloos dienst gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeHaaa
The Eagle schreef op donderdag 2 november 2023 @ 21:03:
[...]

Heel eerlijk: jij liever dan ik :)
* The Eagle vind het huidige model Passat stukken mooier en rijdt daar met veel plezier in.
Ik moet vanuit het werk volledig elektrisch of plug-in hybride blijven rijden, dus dan zit er weinig anders op. Ik vind de sportieve versie zoals nu te zien een mooi interieur en exterieur hebben. En met kleine nummer 2 op komst is wat extra ruimte ook wel wenselijk t.o.v. mijn Golf GTE 8)

Nog niks besteld maar heb 30 november een presentatie van de nieuwe Passat met proefrit bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

JeeHaaa schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:21:
[...]

Ik moet vanuit het werk volledig elektrisch of plug-in hybride blijven rijden, dus dan zit er weinig anders op. Ik vind de sportieve versie zoals nu te zien een mooi interieur en exterieur hebben. En met kleine nummer 2 op komst is wat extra ruimte ook wel wenselijk t.o.v. mijn Golf GTE 8)

Nog niks besteld maar heb 30 november een presentatie van de nieuwe Passat met proefrit bij de dealer.
Met kleine kinderen snap ik helemaal, ik heb er twee rondlopen waarvan 1 nog kleuter dus meer ruimte is beter :P
Maar neus van de nieuwe Passat vind ik simpelweg niet mooi.
Als je echt die bak ruimte achterin wilt, kijk ook even naar de Superb station. Is er ook in hybrid, zelfde motor. Lagere fiscale waarde dus ws goedkoper in de lease en snellere levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

The Eagle schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:11:
[...]

Met kleine kinderen snap ik helemaal, ik heb er twee rondlopen waarvan 1 nog kleuter dus meer ruimte is beter :P
Maar neus van de nieuwe Passat vind ik simpelweg niet mooi.
Als je echt die bak ruimte achterin wilt, kijk ook even naar de Superb station. Is er ook in hybrid, zelfde motor. Lagere fiscale waarde dus ws goedkoper in de lease en snellere levering.
Passat en Superb van de nieuwe generatie zijn zelfs fysiek bijna gelijk, ik zag op Autoweek een vergelijk. En profil zie je exact dezelfde raampartij en carrosseriepanelen.

Misschien vind ik de Superb nog wel mooier, want ik ben geen fan van die gigantische grille in de nieuwe Passat. Dat kun je oplossen door niet de R-Line te bestellen natuurlijk. Wat ik bij VW sowieso meestal mooier vind, maar dat is een kwestie van smaak. Alleen op de uitgaande Tiguan vind ik R-Line wel een stuk mooier dan de reguliere uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Laatst online: 18-09 10:59
Ik heb een vraagje betreffende Volkswagen Partnummers. Is er een website beschikbaar waar je redelijk eenvoudig de OEM partnummers kunt vinden?

Mijn golf 7 mist in het interieur een tweetal schroeven. (Onderkant van het handschoenen vakje en eentje achter de pedalen bij de bestuurder). Deze zou ik graag willen bijbestellen om het weer helemaal compleet te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Schroeven zijn N90698606 zoals ik het kan zien.

Torx schroeven zwart

[ Voor 21% gewijzigd door Antera op 05-11-2023 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 14:29:
[...]

Passat en Superb van de nieuwe generatie zijn zelfs fysiek bijna gelijk, ik zag op Autoweek een vergelijk. En profil zie je exact dezelfde raampartij en carrosseriepanelen.

Misschien vind ik de Superb nog wel mooier, want ik ben geen fan van die gigantische grille in de nieuwe Passat. Dat kun je oplossen door niet de R-Line te bestellen natuurlijk. Wat ik bij VW sowieso meestal mooier vind, maar dat is een kwestie van smaak. Alleen op de uitgaande Tiguan vind ik R-Line wel een stuk mooier dan de reguliere uitvoering.
Daar is idd flink leentjebuur gespeeld ja :D
Ik kon voor mijn huidige auto kiezen, weer Passat of toch Superb. Superb vond ik qua lijnen mooier maar qua cruise control bediening hadden ze nog een los pookje terwijl ik van mijn vorige Passat de knopjes op het stuur al gewend ben. Detail misschien, maar door de manier waarop ik graag in de auto zit een dealbreaker voor de Superb. En idd, Passat wilde ik een rline ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Laatst online: 18-09 10:59
Antera schreef op zondag 5 november 2023 @ 16:43:
Schroeven zijn N90698606 zoals ik het kan zien.

Torx schroeven zwart
Dankjewel, maar ik bedoel helaas niet de standaard schroeven. Ik ga morgen even proberen een foto te maken van de betreffende 2 schroeven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-tuning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 16:20
Pittie schreef op zondag 5 november 2023 @ 16:19:
Ik heb een vraagje betreffende Volkswagen Partnummers. Is er een website beschikbaar waar je redelijk eenvoudig de OEM partnummers kunt vinden?

Mijn golf 7 mist in het interieur een tweetal schroeven. (Onderkant van het handschoenen vakje en eentje achter de pedalen bij de bestuurder). Deze zou ik graag willen bijbestellen om het weer helemaal compleet te maken :)
https://volkswagen.7zap.com
Pagina: 1 ... 116 ... 140 Laatste