Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 117 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 10:59
Antera schreef op zondag 5 november 2023 @ 16:43:
Schroeven zijn N90698606 zoals ik het kan zien.

Torx schroeven zwart
Schroef tussen de pedalen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BoAcmnZpE1JEKoBgyhd2TUJaE_Y=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DTfZ8dmm04gmc3OTZfDOuraX.jpg?f=fotoalbum_medium

Schroef aan de onderkant van het Handschoenenkastje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8RaeIUjp4M41VmqO9meS-s5hS8I=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8iVgUKa6ESNfwcOgmuTRAz96.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanK
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 12:06
hey,

Ik probeer met de "volkswagen" app mijn portierslot te openen/vergrendelen, ik heb het hele ID proces doorlopen, maar de optie lijkt maar niet te werken. zodra ik het schuifje op "openen" zet, blijft hij laden en gebeurt er niets met het slot. Meer mensen die hier last van hebben?

betreft een VW Polo R-line Business+ 2023 met geïntegreerde SIM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 17:03

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Heb je al een bezoek aan de dealer gebracht om je te registeren met je legitimatiebewijs? Zo nee dan gaat dat niet werken moet eerst gedaan worden.

Mocht je dat al wel hebben gedaan. De server ligt vaak genoeg plat

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naizzen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:09
DvanK schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:51:
hey,

Ik probeer met de "volkswagen" app mijn portierslot te openen/vergrendelen, ik heb het hele ID proces doorlopen, maar de optie lijkt maar niet te werken. zodra ik het schuifje op "openen" zet, blijft hij laden en gebeurt er niets met het slot. Meer mensen die hier last van hebben?

betreft een VW Polo R-line Business+ 2023 met geïntegreerde SIM.
Probeer het eens via de WE connect app. Deze app gaat er eerdaags uit, maar functioneert naar mijn idee beter.
Overigens heb ik mijzelf niet bij de dealer hoeven registreren, maar via de ident procedure. Hierbij dien je in een videocall wat zaken op te volgen en dan werkt remote lock en unlock.

In mijn geval met VW Polo uit 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDhak
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 11-12-2023
Zijn hier nog leden met goede tips tegen navi+computer inbraak op korte termijn?

Inmiddels is er voor de 2e keer in 3 weken ingebroken in mijn Golf 7.5 om de Discover MIB2 + computer eruit te halen met vele duizenden euro's aan schade. Ze nemen niet eens meer de moeite om het stil te doen en slaan gewoon de linker en rechter voorramen in (1e keer links, 2e keer rechts) terwijl het alarm afgaat. Zijn zo snel dat ik niet snel genoeg buiten was (2e keer hoorde ik raam inslaan en alarm afgaan 's ochtends vroeg en was na ongeveer 30/40 sec buiten).

VW dealer gesproken en die kunnen niet voor volgend jaar februari een navirem inbouwen.. Tegen die tijd ben ik nog 5 inbraken verder en ik vraag me af of ze met een navirem niet nog meer schade aanrichten. Garageboxen/parkeergarages zijn er helaas niet in de buurt. Enige optie die ik nu zie is de auto alweer verkopen.

Het is wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Er zijn antidiefstal beugels voor je mediaunit.

https://images.app.goo.gl/zdy2mCCKRdTJRQfv5

Er is ook een bedrijf die dat doet en tevens met wat handigheid kan je een ijzeren stang van links naar rechts maken door je dashboardkastje heen voor je unit langs.

Dan sticker op de deur en tevens kastje open laten staan zal zichtbaar zijn dat de unit er niet meer uit kan

[ Voor 89% gewijzigd door Antera op 08-11-2023 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngai
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-06-2024
Lees berichten dat versie 1941 OTA wordt uitgerold voor Golf 8. Ook service bericht op VIN nummer.
https://www.volkswagen.co...ce-campaigns-recalls#secb
Die van mij gaat iig volgende week naar de dealer voor SOS/Travel Assist error. Verder goeie wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mL1k3Wcd0x4xGsZypjFH_NbACv0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CKcAs67EnD0hx8Z0UHzll1sA.jpg?f=fotoalbum_large

heb weer is wat hoor, rij mn caddy achteruit tegen een trapje aan, druk zo die traptrede de deur in. wat kost zo'n geintje bij de VW schadeherstel (iemand hier die daar werkt toevallig)? En aub niet komen met, dan moet je even langsrijden, dat even is namelijk 40minuten naar amsterdam en dan moet ik m sowieso achterlaten voor taxatie.

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Veel kans dat ze er niet eens aan gaan beginnen en er meteen een nieuwe deur in hangen. Die 'vouw' is best wel scherp en het waterdicht krijgen wordt dan een dingetje (net als het geluidsdicht, maar daar heb je bij een Caddy op grijs kenteken vaak minder mee van doen).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
ja dat dacht ik al, de binnen en buitenkant zijn 2 panelen. dus je kunt m ook niet van binnen uithameren naar buiten toe. zo'n deur zal niet goedkoop zijn denk ik? is idd op grijsteken, geluidsdicht maakt niks uit. hoop wel dat het nog waterdicht is, volgens mij wel

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
giovanni2903 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 17:33:
ja dat dacht ik al, de binnen en buitenkant zijn 2 panelen. dus je kunt m ook niet van binnen uithameren naar buiten toe. zo'n deur zal niet goedkoop zijn denk ik? is idd op grijsteken, geluidsdicht maakt niks uit. hoop wel dat het nog waterdicht is, volgens mij wel
Van binnen naar buiten uitkloppen gaat 'm sowieso niet worden met dit soort delen maar van 'buiten naar buiten' had met een lichtere vouw eventueel nog wel 'goedkoop' gekunnen. Je puntlast dan wat pennen op het plaatmetaal welke je met een schuifhamer verder terug naar buiten beukt / trekt.

Nieuw deurtje (of een tweedehands recht deurtje van de sloop) laten spuiten is waarschijnlijk de goedkoopste optie voor je, die methode welke ik net beschreef voer je meestal alleen uit bij klassiekers waar amper nog onderdelen voor te vinden zijn. De hoogte van de factuur zit 'm daarbij vooral in de uren en het loon van de 'uitdeuker' (Lees: plaatwerker) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
tja, laat t wel zo. als die bus ooit ingeleverd moet worden bij de lease zie ik de factuur wel verschijnen, zal wel een paar honderd zijn die ik nu even niet kan missen :p
moet morgen toevallig naar de dealer voor onderhoud, zal daar is vragen of ze een idee hebben wat zoiets kost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

giovanni2903 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 20:46:
tja, laat t wel zo. als die bus ooit ingeleverd moet worden bij de lease zie ik de factuur wel verschijnen, zal wel een paar honderd zijn die ik nu even niet kan missen :p
moet morgen toevallig naar de dealer voor onderhoud, zal daar is vragen of ze een idee hebben wat zoiets kost
Als je eenmaal schade hebt lijkt het wel een magneet te worden voor schades in de toekomst.
Je kunt een zoekopdracht maken op de onderdelenlijn, wie weet is er een wit deurtje in omloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
DDhak schreef op woensdag 8 november 2023 @ 09:44:
Zijn hier nog leden met goede tips tegen navi+computer inbraak op korte termijn?

Inmiddels is er voor de 2e keer in 3 weken ingebroken in mijn Golf 7.5 om de Discover MIB2 + computer eruit te halen met vele duizenden euro's aan schade. Ze nemen niet eens meer de moeite om het stil te doen en slaan gewoon de linker en rechter voorramen in (1e keer links, 2e keer rechts) terwijl het alarm afgaat. Zijn zo snel dat ik niet snel genoeg buiten was (2e keer hoorde ik raam inslaan en alarm afgaan 's ochtends vroeg en was na ongeveer 30/40 sec buiten).

VW dealer gesproken en die kunnen niet voor volgend jaar februari een navirem inbouwen.. Tegen die tijd ben ik nog 5 inbraken verder en ik vraag me af of ze met een navirem niet nog meer schade aanrichten. Garageboxen/parkeergarages zijn er helaas niet in de buurt. Enige optie die ik nu zie is de auto alweer verkopen.
He getver, had gehoopt dat het na de RNS perikelen wel een beetje klaar zou zijn met al dat gejat, maar niet dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
disbehave schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:03:
[...]

Na lang wachten was mijn afspraak bij de dealer eindelijk daar. Opdracht 1: diagnose storingen in rijhulpsystemen (meldingen travel assist, emergency assist en lane assist. Het beeld was bekend en de conclusie is dat er een nieuw stuur besteld moet worden. Levertijd onbekend, proforma afspraak ingepland in november.

Opdracht 2: update mediasysteem. Dat lijkt makkelijk maar bleek toch moeilijk. Althans, conform het computersysteem heeft de monteur update 1899 geïnstalleerd, maar dat bleek hij niet gedaan te hebben. Bij wegrijden bleek dat nog steeds 1788 te zijn (los van het feit dat ik graag 1941 wil hebben). Lekker betrouwbaar weer en goed voor het vertrouwen in deze (voor mij nieuwe) dealer. Wordt vervolgd.

Tot slot kreeg ik vandaag voor het eerst 2x de melding 'Storing in keuzehendel'. Heeft iemand die wel eens in een Golf 8 gehad?
Update over mijn Golfje: gisteren is het stuurwiel vervangen en dat lijkt de problemen met Travel Assist en Lane Assist te hebben opgelost. Dus dat is fijn, vooralsnog geen meldingen meer gehad (ter informatie, dit was een stuur met stuurverwarming).

De update van het mediasysteem heb ik met hulp van Rainesh opgelost, versie 1941 heeft mijn problemen (traagheid, paars scherm) opgelost. Nogmaals dank Rainesh! Geen dank aan de Volkswagendealer die het bestaan hiervan ontkende.

De melding 'storing in keuzehendel' is aanhoudend en daar heeft de dealer gisteren naar gekeken. Er moet een schakelblok onder de automaathendel vervangen worden, dus hij mag nog een keer terug.

Ook blijft de stoelverwarming passagierstoel niet aan. Die gaat steeds uit na 20-30 sec. Hier is een softwareupdate voor en wordt ook de volgende keer ingepland.

Beetje bij beetje wordt de auto nu aangenaam, hij reed al goed maar nu steeds meer meldingen wegblijven is het nog beter vertoeven.

De Volkswagendealer hier blijft wel irritant, elke vervolgafspraak heeft een wachttijd van 2 maanden. Ook lossen ze steeds de helft op waardoor er elke keer wel een vervolgafspraak nodig is. Gecombineerd met reguliere afspraken (onderhoud, winterbanden) sta je zodoende 6 keer per jaar bij de garage. Maar er is natuurlijk geen enkele incentive om hun dienstverlening efficienter te maken, mensen komen toch wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:45
disbehave schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 12:28:
[...]

Update over mijn Golfje: gisteren is het stuurwiel vervangen en dat lijkt de problemen met Travel Assist en Lane Assist te hebben opgelost. Dus dat is fijn, vooralsnog geen meldingen meer gehad (ter informatie, dit was een stuur met stuurverwarming).

De update van het mediasysteem heb ik met hulp van Rainesh opgelost, versie 1941 heeft mijn problemen (traagheid, paars scherm) opgelost. Nogmaals dank Rainesh! Geen dank aan de Volkswagendealer die het bestaan hiervan ontkende.

De melding 'storing in keuzehendel' is aanhoudend en daar heeft de dealer gisteren naar gekeken. Er moet een schakelblok onder de automaathendel vervangen worden, dus hij mag nog een keer terug.

Ook blijft de stoelverwarming passagierstoel niet aan. Die gaat steeds uit na 20-30 sec. Hier is een softwareupdate voor en wordt ook de volgende keer ingepland.

Beetje bij beetje wordt de auto nu aangenaam, hij reed al goed maar nu steeds meer meldingen wegblijven is het nog beter vertoeven.

De Volkswagendealer hier blijft wel irritant, elke vervolgafspraak heeft een wachttijd van 2 maanden. Ook lossen ze steeds de helft op waardoor er elke keer wel een vervolgafspraak nodig is. Gecombineerd met reguliere afspraken (onderhoud, winterbanden) sta je zodoende 6 keer per jaar bij de garage. Maar er is natuurlijk geen enkele incentive om hun dienstverlening efficienter te maken, mensen komen toch wel.
Haha wat een bron van herkenning. Ook bij mijn Golf8 is stuurwiel vervangen waardoor travel assist en frontassist storingen verdwenen. En jawel.. ook de keuzehendel moet vervangen worden ivm storingsmeldingen.. Heb softeare versie 1899, mogen ze als keuzehendel
binnen is ook naar 1941 updaten.

Heb ook last van geluidplops van harman kardon, soms wel elke 2 minuten, erg storend, hopelijk met 1941 gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeHaaa
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-08 09:56
naizzen schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 19:46:
[...]

Probeer het eens via de WE connect app. Deze app gaat er eerdaags uit, maar functioneert naar mijn idee beter.
Die is voor mij vanaf vandaag niet meer beschikbaar. Vanaf nu pop-up melding dat je de VW app nodig hebt. WeConnect is historie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:22
Ik ben op zoek naar een C-segment auto en zie een beetje door de bomen het bos niet meer. Volgens mij kun je dan niet echt om Volkswagen heen. Ik heb de Opel Astra en de Renault Megane ook op het oog, maar mijn voorkeur gaat toch wel naar de Volkswagen.

Hoe bevalt hier de Volkswagen Golf VII? Ik heb een Golf Variant uit 2018 op het oog met een 1.5 tsi voor €15k en zo'n 110k km op de teller. Ik rijd zo'n 22.000 km - 28.000 km per jaar en wil de auto en dan rond de >220k km weer van de hand doen. Ik vind de prijzen wel echt hoog tegenwoordig.

Is dit een beetje een goed model of loop ik tegen zaken aan met dit type? Online is er wel e.e.a. te vinden, maar qua fora met ervaringen vind ik het wat tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naizzen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:09
JeeHaaa schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:28:
[...]

Die is voor mij vanaf vandaag niet meer beschikbaar. Vanaf nu pop-up melding dat je de VW app nodig hebt. WeConnect is historie 8)
Dan hoop ik voor hem dat het inmiddels gelukt is 😁
En ik hoop dat de VW app eindelijk mn auto laat zien zoals samengesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Belecthor schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:51:
Ik ben op zoek naar een C-segment auto en zie een beetje door de bomen het bos niet meer. Volgens mij kun je dan niet echt om Volkswagen heen. Ik heb de Opel Astra en de Renault Megane ook op het oog, maar mijn voorkeur gaat toch wel naar de Volkswagen.

Hoe bevalt hier de Volkswagen Golf VII? Ik heb een Golf Variant uit 2018 op het oog met een 1.5 tsi voor €15k en zo'n 110k km op de teller. Ik rijd zo'n 22.000 km - 28.000 km per jaar en wil de auto en dan rond de >220k km weer van de hand doen. Ik vind de prijzen wel echt hoog tegenwoordig.

Is dit een beetje een goed model of loop ik tegen zaken aan met dit type? Online is er wel e.e.a. te vinden, maar qua fora met ervaringen vind ik het wat tegenvallen.
Prima motoren die met goed onderhoud lang mee gaan. Olievebruik is ook niet meer een bekend euvel. Let er even op of de auto zijn onderhoud netjes heeft gehad. Daar valt of staat veel mee. En denk aan een aankoopkeuring als je zelf niet technisch bent.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:48
Belecthor schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:51:

210k km is normaal de distributieriem aan de beurt ter info.

Prima auto, ik vind de 1.5TSI 150pk met ACT wel iets rumoeriger dan de 1.0TSI, maar de 1.5TSI heeft wel een pak meer prestaties voor quasi nihil meerverbruik.
Zelf had die de eerste 30k km olie nodig voor het onderhoud. Daarna geen "olieverbruik" meer gehad. (volgens mij zat die vanaf fabriek maar half tussen min en max peil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 11:46
Kwam nog wat videos tegen van twee VW Forum meetings die wij destijds in 2004 en 2007 hadden georganiseerd, misschien zie jezelf nog wel in terug. 😉

https://youtu.be/mN7wGMyBYw0?si=3fxt43lnazBOjmv7

https://youtu.be/IMaiZUSwppY?si=2pzcKEQVuIw50a9S

https://youtu.be/iAs8oXapvjc?si=eKH6yjtn6Cj-sVVP

https://youtu.be/ll86QGhQqa4?si=YVijmh4EDMGk3lmy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9WKnGm0AjCb-vn7B8R8r1SXD1a4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2BLlHGU25WM8VHZwTE5mVQ8I.jpg?f=user_large

Wielwissel weer gedaan. Ik heb via Marktplaats voor €450 17" VW Dijon velgen + Michelin Alpin 5 winterbanden gekocht. Geen schade aan de velgen, de banden moesten wel gebalanceerd worden. Maar alsnog een erg mooie prijs wat mij betreft. Nu zowel de zomerset als winterset op VW Dijon velgen. Vind ze erg mooi staan onder de Golf :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Is t biet een beetje vroeg voor winterbanden? Wel mooie deal gescoort inderdaad. Vind 17" net te klein eigenlijk, maar qua comfort is het heerlijk tov grotere maten 👌🏼

Heb zelf deze 17" winterset, twijfel om ze zwart te laten spuiten voordat ze eronder gaan volgende maand..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IT-DWO3YeEHMbH9vxvmo22ZpFAw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b5S8Lx10tzj6cq69tM6kMJHL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door giovanni2903 op 14-11-2023 17:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:47
Navi 2024 voor MIB1 en 2 High (Discover Pro)

http://infotainment-cdn.s...HIGH12_P350_EU_202345.zip

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

giovanni2903 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 17:47:
Is t biet een beetje vroeg voor winterbanden? Wel mooie deal gescoort inderdaad. Vind 17" net te klein eigenlijk, maar qua comfort is het heerlijk tov grotere maten 👌🏼

Heb zelf deze 17" winterset, twijfel om ze zwart te laten spuiten voordat ze eronder gaan volgende maand..
[Afbeelding]
Dan haal je die foto toch even door photoshop om te kijken hoe het staat? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngai
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-06-2024
Ngai schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:37:
Lees berichten dat versie 1941 OTA wordt uitgerold voor Golf 8. Ook service bericht op VIN nummer.
https://www.volkswagen.co...ce-campaigns-recalls#secb
Die van mij gaat iig volgende week naar de dealer voor SOS/Travel Assist error. Verder goeie wagen.
Zojuist 1941 bij dealer geïnstalleerd, en nieuw stuur in backorder voor sos/travel assist. Goede service van de verkoper en fijn dat VW meewerkt 👍👍 nu even (af)wachten, da's niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:21

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Kan niet veilig worden gedownload, krijg ik.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Rainesh is onze enige redder betreft navi updates. discover care is uit de lucht gehaald en de website is al een jaar niet meer geupdate..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

giovanni2903 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 23:47:
Rainesh is onze enige redder betreft navi updates. discover care is uit de lucht gehaald en de website is al een jaar niet meer geupdate..
Kun jij het wel downloaden dan?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
GerCor schreef op woensdag 15 november 2023 @ 00:28:
[...]

Kun jij het wel downloaden dan?
ik download in firefox, die geeft aan dat het onveilig is, maar kan gewoon op doorgaan drukken. krijg met uitpakken wel hele tijd deze melding, durf m dus niet te installeren van t weekend

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r2EJ0ORnvlqsPQnMAJFOIMcHETE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bboQEgYsVTGTCX8lbleW0PVS.png?f=user_large

[ Voor 36% gewijzigd door giovanni2903 op 15-11-2023 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:55
Even vraag, weet niet of hier meer mensen last van hebben?
Ik krijg sinds afgelopen week geen notificatie binnen als de auto opgeladen is, terwijl ik/we niks aan instellingen aangepast hebben.(golf 8 plug in)
Had hiervoor Weconnect + volkswagen app, kreeg van beide notificatie.

[ Voor 14% gewijzigd door Soppyscroll op 15-11-2023 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeHaaa
Soppyscroll schreef op woensdag 15 november 2023 @ 01:10:
Even vraag, weet niet of hier meer mensen last van hebben?
Ik krijg sinds afgelopen week geen notificatie binnen als de auto opgeladen is, terwijl ik/we niks aan instellingen aangepast hebben.(golf 8 plug in)
Had hiervoor Weconnect + volkswagen app, kreeg van beide notificatie.
WeConnect wordt niet meer ondersteund, hier kan ik niet meer inloggen. VW app stuurt gewoon notificaties als auto vol is. Misschien even uitloggen/inloggen en als dat niet helpt auto verwijderen en opnieuw koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

giovanni2903 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 00:55:
[...]

ik download in firefox, die geeft aan dat het onveilig is, maar kan gewoon op doorgaan drukken. krijg met uitpakken wel hele tijd deze melding, durf m dus niet te installeren van t weekend

[Afbeelding]
Uitpakken met 7zip. Dan als het goed is geen fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
JeeHaaa schreef op woensdag 15 november 2023 @ 08:41:
[...]

WeConnect wordt niet meer ondersteund, hier kan ik niet meer inloggen. VW app stuurt gewoon notificaties als auto vol is. Misschien even uitloggen/inloggen en als dat niet helpt auto verwijderen en opnieuw koppelen.
weet ik had beide apps, vandaag ineens weer bericht gehad dat auto vol is dus probleem is uit zichzelf opgelost :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Antera schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:32:
[...]

Maar ik kan het niet eens downloaden. En ik wil natuurlijk wel de nieuwste navigatieupdate. 🤝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Antera schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:32:
[...]

Ga ik proberen 👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
GerCor schreef op woensdag 15 november 2023 @ 18:01:
[...]

Maar ik kan het niet eens downloaden. En ik wil natuurlijk wel de nieuwste navigatieupdate. 🤝
Andere browser proberen en waarschuwing negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

giovanni2903 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 18:32:
[...]

Andere browser proberen en waarschuwing negeren
Heb jij het al geïnstalleerd dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 18-09 16:47
GerCor schreef op woensdag 15 november 2023 @ 19:35:
[...]

Heb jij het al geïnstalleerd dan?
stuur mij even een appje :)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05:02
Met 7zip is het mij gelukt om uit te pakken maar niet zonder errors
Data error : Mib1\NavDB\BalticStates_eu\0\default\BalticStates_Map3D.psf
CRC failed : Mib1\NavDB\CzechRepublic_eu\0\default\CzechRepublic_ADAS.psf
Data error : Mib1\NavDB\France_eu\0\default\FranceNorthEast_Map3D.psf
CRC failed : Mib1\NavDB\Germany_eu\0\default\GermanyEast_Map3D_TIN.psf
Data error : Mib1\NavDB\Germany_eu\0\default\GermanyWest_Map3D.psf
CRC failed : Mib1\NavDB\Italy_eu\0\default\ItalyNorth_ADAS.psf
Data error : Mib1\NavDB\Portugal_eu\0\default\Portugal_Basic.psf
Data error : Mib1\NavDB\Russia_eu\0\default\Models\Russia5_0.cff
Data error : Mib1\NavDB\Russia_eu\0\default\Russia3_Map3D_TIN.psf
CRC failed : Mib1\NavDB\Slovakia_eu\0\default\Slovakia_BasicWithPointAddress.psf
CRC failed : Mib1\NavDB\Spain_eu\0\default\SpainNorth_ADAS.psf
Data error : Mib1\NavDB\Turkey_eu\0\default\Models\Turkey_0.cff
Data error : Mib1\NavDB\Ukraine_eu\0\default\Ukraine_Map3D_TIN.psf
Data error : Mib2\NavDB\Poland_eu\0\default\Poland_AdvancedMap2D.psf
CRC failed : Mib2\NavDB\SpainSouth_eu\0\default\SpainSouth_AdvancedMap2D.psf
CRC failed : Mib2\SpeechResVDE\EU_Latvia\0\default\Latvia.iso
CRC failed : Mib2\SpeechResVDE\EU_Switzerland\0\default\Switzerland.iso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
7zip maakt inderdaad geen verschil, toch een corrupte file ?

• GerCor

GerCor

Gelukt. Morgen maar even installeren. _/-\o_

• giovanni2903
wat is de gouden tip aangezien 7zip ook errors geeft? :p

• GerCor

GerCor

giovanni2903 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 01:10:
wat is de gouden tip aangezien 7zip ook errors geeft? :p
Rechtstreeks van de server van Rainesh downloaden.

Moet het morgen nog wel eerst kunnen installeren natuurlijk. Ik ga het zien.

Edit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3nUKNLNKHGohLCLSuMAStwKc7F8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XYkWHcgy2zERnmC91MTQpdX4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 53% gewijzigd door GerCor op 16-11-2023 12:06 . Reden: Bevestiging dat update goed is verlopen. ]

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:58
Sinds een week of 2 staat hier een 2021 Golf 8 voor de deur, met een Composition Media I.C.E.

Ik mis een paar radio logo's, of ze kloppen niet meer helemaal. Is iemand in het bezit van een update bestand hiervoor? Op de site van VW/Phonostar kom ik geen steek verder...

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Tweakod3x schreef op donderdag 16 november 2023 @ 09:15:
Sinds een week of 2 staat hier een 2021 Golf 8 voor de deur, met een Composition Media I.C.E.

Ik mis een paar radio logo's, of ze kloppen niet meer helemaal. Is iemand in het bezit van een update bestand hiervoor? Op de site van VW/Phonostar kom ik geen steek verder...
Radiologo's: https://www.mediafire.com...Radio_logo%2527s.rar/file

Zelf uitpakken en op een usb-c stick zetten en in je auto pluggen. Vervolgens:

https://streamable.com/6gqy7s

Ik heb geen discover media in mn caddy, maar bij mij staat het hier. Zal bij jou ongeveer hetzelfde moeten zijn ga ik vanuit

[ Voor 19% gewijzigd door giovanni2903 op 16-11-2023 22:15 ]

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:58
giovanni2903 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:25:

Ik heb geen discover media in mn caddy, maar bij mij staat het hier. Zal bij jou ongeveer hetzelfde moeten zijn ga ik vanuit
Dank! Ga ermee aan de slag!

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

• jesperber
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17:59

jesperber

(y)

Beste,

Vanaf volgende week wordt ik eigenaar van een Volkswagen T-Roc 2021, deze heeft niet de optie Apple Car play. Nu werd er bij de dealer aangegeven dat ik voor een klein bedrag dit kan laten doen bij een software garage in een bepaalde woonplaats.

Nu vraag ik me af, kan ik dit niet zelf? Is dit lastig? Of kan ik dit toch beter laten doen door die partij?

Alvast bedankt!!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 14:27
@Rainesh kan je vast een goed antwoord geven :)

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-09 07:36
Even een vraag…
Zijn er GTE berijders die in GTE modus en met de DSG op stand B, bij zachtjes optrekken (van 0 tot 30 km/u) een stotterende (niet overdreven merkbaar) beweging ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Die navi update via Rainesh:
Deze is alleen voor de Discover Media PRO en gaat dus niet werken op mijn Passat variant 2017 met Discover Media?

[ Voor 11% gewijzigd door Plof-kip op 17-11-2023 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Plof-kip schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:42:
Deze is alleen voor de Discover Media PRO en gaat dus niet werken op mijn Passat variant 2017 met Discover Media?
Nee. Dat gaat inderdaad niet werken.

Bij de Discover Pro installeer je de software op de harddisk in de auto. Bij Discover Media kopieer je de bestanden naar een originele Volkswagen SD. Hoef je niet te installeren.

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 17-11-2023 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krus
  • Laatst online: 05:02
Rij al een tijdje rond zonder enige klachten/symptomen maar wel met een motormanagementlampje, vanochtend uitgelezen en zie code P201400. Schijnt een veelvoorkomend probleem te zijn met als dure oplossing hele inlaatspruitstuk vervangen. Lees ook dat er inmiddels een nieuwere versie van is, kan je er van uitgaan dat je automatisch de nieuwe versie krijgt bij de garage?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

jesperber schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:48:
Beste,

Vanaf volgende week wordt ik eigenaar van een Volkswagen T-Roc 2021, deze heeft niet de optie Apple Car play. Nu werd er bij de dealer aangegeven dat ik voor een klein bedrag dit kan laten doen bij een software garage in een bepaalde woonplaats.

Nu vraag ik me af, kan ik dit niet zelf? Is dit lastig? Of kan ik dit toch beter laten doen door die partij?

Alvast bedankt!!
Nee, dat kun je dan net weer niet zelf, hangen ook wat andere dingen aan vziw. Optie kost je meen ik een euro of 3 a 400 bij de dealer (da's voor hem idd een klein bedrag ;) )

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Krus schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:18:
Rij al een tijdje rond zonder enige klachten/symptomen maar wel met een motormanagementlampje, vanochtend uitgelezen en zie code P201400. Schijnt een veelvoorkomend probleem te zijn met als dure oplossing hele inlaatspruitstuk vervangen. Lees ook dat er inmiddels een nieuwere versie van is, kan je er van uitgaan dat je automatisch de nieuwe versie krijgt bij de garage?
Bel de garage even. Weet je het gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
The Eagle schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:27:
[...]

Nee, dat kun je dan net weer niet zelf, hangen ook wat andere dingen aan vziw. Optie kost je meen ik een euro of 3 a 400 bij de dealer (da's voor hem idd een klein bedrag ;) )
Bij andere garages voor €150-200 te doen. Scheelt de helft. Ik denk dus dat de dealer hem daar naar toe stuurt. :)

Ik heb het uitonderhandeld bij aankoop dat het er bij in zat. Kostte bij mijn dealer €420.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
De dealer weet zelf ook dat het veel te duur is, het is alleen een licentiecode namelijk. Genoeg mensen (op t forum: Rainesh of Antera) die dit voor goedkoper doen. Fijn dat de dealer aan jouw portemonnee denkt en je naar een goedkoper iemand stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Krus schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:18:
Als je dit bij de dealer laat doen iig wel, bij een andere garage zul je moeten navragen welk onderdeelnummer ze plaatsen bij vervanging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-09 16:07
Vraagje weer eens aan de handbak eigenaren. Ik heb een golf 8 130pk met 6bak. Inmiddels al een paar maanden mee rond aan het rijden.

Zowel ik als anderen die in mij auto rijden ervaren het schakelen als lastig in deze auto. Het gaspedaal is overdreven gevoelig en de koppeling is vooral heel vaag. Soms lijkt de koppeling te slippen. Alleen dat lijkt vaker te komen omdat er dan teveel gas gegeven word dan door echt een slechte koppeling.

Heel vaak voelt het ook alsof de auto naar voren geduwd word terwijl je nog aan het koppelen bent. De koppeling lijkt dan een overtollig aantal toeren te verwerken.

Ik kan het ook het beste omschrijven alsof je net leert autorijden. Bokken, of heel erg slippen of het gevoel alsof de auto ernstig afremt als je koppelt. Enige manier waarop goed te schakelen valt is als je heel erg snel bent met rond het perfecte schakel moment zo rond de 1800-2000 toeren. En dan de koppeling zowat dumpt.

Nu ben ik van plan komende week naar de dealer te gaan en het verhaal uit te leggen. Ik ben vooral benieuwd of iemand dit herkent en of hier überhaupt wat aan te doen is. De dealer heeft ook al een keer met mij meegereden, die gaf aan geen defect of iets te merken.

Ik ben ter vergelijking in een andere auto gaan rijden afgelopen week geen golf 8 maar een Seat Ibiza. Daar had ik totaal geen moeite mee. Dat was ook een 6 bak maar dan met 150pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
2 jaar geleden heb ik van iemand op tweakers een 17inch wintersetje overgenomen met Dunlop Winter Sport 5 banden uit 2016 erop. die zijn nu dus 7 jaar oud en dus wel aan vervanging toe. heb zitten kijken en voor rond de 100 euro per band kom ik als alternatief op Hankook Winter iCept RS3 W462 uit. wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
giovanni2903 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 21:10:
2 jaar geleden heb ik van iemand op tweakers een 17inch wintersetje overgenomen met Dunlop Winter Sport 5 banden uit 2016 erop. die zijn nu dus 7 jaar oud en dus wel aan vervanging toe. heb zitten kijken en voor rond de 100 euro per band kom ik als alternatief op Hankook Winter iCept RS3 W462 uit. wat zouden jullie doen?
Banden mogen 10 jaar mee toch? Hoeveel profiel heb je nog?

Andere vraag: ik zie dat mijn Golf mk7.5 nog op softwareversie 0472 draait. Is 0478 de nieuwste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesperber

jesperber

(y)

The Eagle schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:27:
[...]

Bedankt voor je berichtje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesperber

jesperber

(y)

LuPo schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:35:
[...]

Bij andere garages voor €150-200 te doen. Scheelt de helft. Ik denk dus dat de dealer hem daar naar toe stuurt. :)

Ik heb het uitonderhandeld bij aankoop dat het er bij in zat. Kostte bij mijn dealer €420.
Hij had een adres waar het tussen de 100 en 200 euro gaat kosten, daar maar een afspraak maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeHaaa
Iemand tips voor een goede set winterbanden voor Golf 8 GTE? Heb 18'' Bakersfield velgen en evt. wil ik winterbanden daarop laten leggen. Anders een mooie volledige set band + velg geschikt voor mijn auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
Hallo, misschien kunnen jullie hiermee mij helpen!
Afgelopen weekend kon ik ineens niet meer mijn auto op afstand zien(synchroniseren mislukt) nadat ik vandaag met auto weg moest krijg ik de volgende errors in beeld en kan ik alleen gast profiel gebruiken. Is er manier van oplossen of moet ik hiervoor na garage?
Klikken op software update mocht niks baten!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ewLdnejqynbKon-h70DAEdBYlkU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6w6xy8uNgfNMPJBOhgxoz01Y.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vmxQosVpVi-4N2SWm88X7gCM58s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mO14BO3FRDtVyr73Hf6B9qX8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gqjou8-QEQYzkyrsSfINmIBw8yE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DEs6Fd4uIdsjx2SvdlMSLQXm.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
Je kan proberen de infotainment eens te resetten door de uit-knop in te drukken tot het vw logo verschijnt.

De dealer zou ik sowieso even bellen. Die software versie die je hebt is nogal verouderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
Tim____ schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:50:
Je kan proberen de infotainment eens te resetten door de uit-knop in te drukken tot het vw logo verschijnt.

De dealer zou ik sowieso even bellen. Die software versie die je hebt is nogal verouderd.
zojuist geprobeerd en niet gelukt.

[ Voor 15% gewijzigd door Soppyscroll op 20-11-2023 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
LuPo schreef op maandag 20 november 2023 @ 07:11:
[...]

Banden mogen 10 jaar mee toch? Hoeveel profiel heb je nog?

Andere vraag: ik zie dat mijn Golf mk7.5 nog op softwareversie 0472 draait. Is 0478 de nieuwste?
ah oke, profiel is nog wel in orde volgens mij. dacht dat 7 jaar wel een beetje de max was ivm uitdrogen, maar zal er nog een jaartje op rijden dan :p
ik wissel zo snel van auto dat ik altijd zelf nieuwe zomerbanden aanschaf als ik een auto koop en na 2 jaar gaat ie eruit. heb dus geen ervaring met "oude" banden

[ Voor 15% gewijzigd door giovanni2903 op 20-11-2023 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-08-2024
Ik heb (als leasewagen) een Golf 8 met de normale LED koplampen, en als extra optie daarop is (achteraf) Light Assist beschikbaar.

Heeft iemand daar (icm de normale LED koplampen) ervaring mee? Werkt dat, en is het de aanschaf waard (nu €170), of eigenlijk alleen in combinatie met de LED Plus of matrix koplampen?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
Tim____ schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:50:

vandaag garage gebeld, moest vanuit hun nog wat proberen voordat ik ik terecht kon, heb mn auto thuis voor de deur online gekregen via WI-FI waardoor ik naar m'n eigen gebruiker (hoofdgebruiker) kon, hierbij gerest richting fabrieksherstelling en opnieuw aangemeld. Nu ben ik wel online maar de SOS lamp brand nog rood. en kan ik op afstand nog steeds niks zien! zie wel de Shop (werkend) , en zie ik wel het wereldbol van online in de scherm staan.
als ik naar pagina datapaketten (om te kijken, gebruik het niet) krijg ik melding informatie over datapakketten is om technische reden momenteel niet beschikaar)

denk dat het echt garage wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
Ze zijn ook zo ontzettend slap bij de dealers hè. Je moet gewoon een update hebben die alleen hun kunnen doen. Kost ze een uurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
Tim____ schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 19:29:
Ze zijn ook zo ontzettend slap bij de dealers hè. Je moet gewoon een update hebben die alleen hun kunnen doen. Kost ze een uurtje.
Ja zal dat wel pushen, maar dit doen ze toch wel
Kostelloos hoop ik natuurlijk?!? Heb deze auto net half jaar geleden bij dealer gehaald, snap niet dat ze toen niet geupdate hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
Ja dat moet gewoon kosteloos. Ze zijn er niet erg happig op. Vooral klagen over dat het scherm elke keer paars word en vastloopt. Dan zijn ze vaak wel bereid om het te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
Tim____ schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 20:00:
Ja dat moet gewoon kosteloos. Ze zijn er niet erg happig op. Vooral klagen over dat het scherm elke keer paars word en vastloopt. Dan zijn ze vaak wel bereid om het te doen.
Top zal morgen wel even bellen weer

• johanth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-08-2024
johanth schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 15:14:
Ik heb (als leasewagen) een Golf 8 met de normale LED koplampen, en als extra optie daarop is (achteraf) Light Assist beschikbaar.

Heeft iemand daar (icm de normale LED koplampen) ervaring mee? Werkt dat, en is het de aanschaf waard (nu €170), of eigenlijk alleen in combinatie met de LED Plus of matrix koplampen?

Bedankt!
Niemand die hier zijn licht op kan laten schijnen?

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:45
Afgelopen weekend een OTA update naar versie 1941 gehad op mijn golf8. Merk niks bijzonders aan deze update eigenlijk, nog veel ploppen van de Harman Kardon boxen, had gehoopt dat die update dit zou fixen maar helaas…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

johanth schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:11:
[...]

Dat systeem werkt prima. Je moet het wel kopen via de shop. Coderen is helaas niet mogelijk.

Werkt op alle koplampen. Is het een zinnig systeem? Daar zijn de meningen over verdeelt. Ik vind het goed werken maar gebruik het weinig alleen op vakantie omdat ik dan Snachts rijd.

[ Voor 25% gewijzigd door Antera op 24-11-2023 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:48
johanth schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:11:
[...]

Dat is enkel grootlicht automatisch aan/uit laten gaan als er een tegenligger is.
Of het het geld waard is.... moet je zelf oordelen.

Ik zou het niet doen, maar ik gebruik het grootlicht ook echt maar een handvol keer per jaar. Mocht je dat dagelijks gebruiken is het misschien een andere zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
Storing Side assist en uitparkeerassistent

VW Passat Variant GTE van september 2022, met ACC, Side assist, Travel assist, lane assist, etcetc. Enkele dagen geleden plots melding "Storing Side assit en uitparkeerassistent", samen met gele waarschuwingslampje dat begint te branden. Brandt niet gelijk bij starten auto, maar wel als je sneller dan 30 km per uur rijdt of dergelijke. Bij stilstaan, staat Side assist gewoon aangevinkt (en heb je dus geen foutmelding), en kan je vb helderheid van die lampjes in de zijspiegels gewoon aanpassen en dergelijke. In de week ook nog op autostrade gereden en toen werkte het ook nog... Geen idee of het er iets mee te maken kan hebben dan wel dat het puur toeval is, maar heb wel deze week ook melding zien voorbijkomen van software-update. Weet dus niet meer exact of problemen zijn begonnen na update...
Heb sensors aan zijkanten en voor-en achterzijde al eens afgekuist, maar hielp niets.
Rest van rijhulpsystemen werken wel nog steeds zonder problemen.

Iemand enig idee, of wordt dit sowieso afspraak boeken (en weken wachten vooraleer dit mogelijk is...) bij garage?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_TO7gFs263ME0aAI-UkpgXK8ljs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tQv33OEjfwBSPbvzaFGSKMDv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k96NeYh7rEXhzXM0xEr9xCFHPcM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E9vUoxdztRcr9Qdb2M5833ME.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Word uitlezen kan me zo geen reden bedenken waarom er pas met rijden een storing op treed.

Radar sensoren zitten achter de bumper voor deze functie en zijn lastig te poetsen :-)

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Mijn golf geeft aan dat hij over 3000 km een oliewissel en beurt nodig heeft. Die had ik op 3 januari ingepland. De achterbumper wordt nu echter onder garantie overgespoten en dit kan pas 10 januari. De dag ervoor krijgt ie dan de beurt die ik voor 3 januari gepland had. Dan ben ik hem maar 1 keer kwijt.

Alleen ga ik dan misschien een 1000 a 2000 km over de km stand heen waarop ie die beurt moet hebben.
Aangezien ik dit nog nooit meegemaakt heb, omdat ik normaal altijd al eerder beurten laat uitvoeren vraag ik me af of ik geen gekkigheden kan verwachten, zoals een motor die afgeknepen wordt ofzo?

Voel me er niet heel prettig bij eigenlijk, maar het kan helaas niet eerder.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:24

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

EvoII schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:46:
Mijn golf geeft aan dat hij over 3000 km een oliewissel en beurt nodig heeft. Die had ik op 3 januari ingepland. De achterbumper wordt nu echter onder garantie overgespoten en dit kan pas 10 januari. De dag ervoor krijgt ie dan de beurt die ik voor 3 januari gepland had. Dan ben ik hem maar 1 keer kwijt.

Alleen ga ik dan misschien een 1000 a 2000 km over de km stand heen waarop ie die beurt moet hebben.
Aangezien ik dit nog nooit meegemaakt heb, omdat ik normaal altijd al eerder beurten laat uitvoeren vraag ik me af of ik geen gekkigheden kan verwachten, zoals een motor die afgeknepen wordt ofzo?

Hier gaat het zo:
-Golf geeft melding 'beurt nodig'
-Naar de VW website
-Afspraak plannen
-Over 8 weken pas de eerstvolgende mogelijkheid om in te plannen
-Plan in
-Klaar :)

Oftewel, geen problemen te verwachten. Als je auto momenteel al kuren vertoont, dan misschien even overleg met de garage hebben.

Wij hebben ook weer een (kleine) inspectie/beurt nodig, en die heb ik twee weken geleden ingepland voor mid januari. Andere dealers in de omgeving (Arnhem/Nijmegen) hadden nog langere wachttijden.

[ Voor 8% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 30-11-2023 23:08 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 14:26

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

EvoII schreef op donderdag 30 november 2023 @ 21:46:

Verwacht geen issues, ik ben er ook wel eens overheen gegaan, bij eerder normaal onderhoud en geen problemen is er niets aan de hand hoor.

Over volle garage agendas gesproken, ik moet 15 december met mn Tiguan heen voor klein onderhoudsbeurt, en zit daarnaast met apk die 3 januari verloopt, dus ben even wat eerder, maar eerste plek die ze hadden was begin december toen ik half september probeerde in te plannen(!)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
DerOllie schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 13:38:
[...]

Verwacht geen issues, ik ben er ook wel eens overheen gegaan, bij eerder normaal onderhoud en geen problemen is er niets aan de hand hoor.

Over volle garage agendas gesproken, ik moet 15 december met mn Tiguan heen voor klein onderhoudsbeur,en zit daarnaast met apk die 3 januari verloopt, dus ben even wat eerder, maar eerste plek die ze hadden was begin december toen ik half september probeerde in te plannen(!)
Mijn Tiguan mag die zelfde dag voor z'n 90K beurt naar de dealer en daar willen ze de auto een hele dag voor in de werkplaats hebben. Afspraak heb ik anderhalve maand geleden in laten plannen met het idee dat het later op de middag zou kunnen maar dat was onder geen beding mogelijk. De eerste APK heb ik op 2 Oktober al uit laten voeren, twee maanden voordat de auto 4 jaar oud werd (30-11-2019) en daar kon ik bij diezelfde dealer gelukkig wel op wachten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giovanni2903
wilde mn winterset eronder hebben, denk daar elke keer weer te laat aan.. kon pas 21 december. had vandaag een afspraak elders om mijn auto te verlagen, vanochtend dus mn wielen bij kwikfit opgehaald en bij de andere garage meteen erop laten zetten. in december zijn de wachttijden wel extreem lang.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f8H2XabW2rgrQ1v9EkiGol8Fao0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zxDMSGipczKG6R2RU1GTZ5YG.jpg?f=fotoalbum_large

25mm verlaagd, blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi-Arjan
  • Laatst online: 18:30

Audi-Arjan

★★★★★

Alleen veren? Of icm schokbrekers?
Ziet er wel netjes uit. Wil dat zelf ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Audi-Arjan schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 15:40:
Alleen veren? Of icm schokbrekers?
Ziet er wel netjes uit. Wil dat zelf ook wel.
veren van cobra suspension op de originele schokbrekers. setje veren kosten tussen de 250 en 300. montage+uitlijnen van de auto was 100 euro.

je kan alleen niet meer met 30 over drempels knallen en moet goed oppassen voor kuilen in de weg. verder is het comfort niet minder. weet alleen niet hoe het rijdt icm mn 19inch zomerset natuurlijk omdat ik meteen van zomer naar winterset ben gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 03:13

Toppe

Oké ✅

Tim____ schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 19:29:
Ik heb dit ook gehad, toen lag het probleem zowel bij de dealer als bij VW Connect zelf. Dit is wel heel kort door de bocht van je.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
Maar het was niet iets wat jij zelf kon oplossen toch? Deze dealer scheept hem af. Ga eerst zelf maar aan het knooien met wifi en als het dan nog niet wil kom maar bij ons. Dit terwijl hij op 1788 zit. Of is er inmiddels iets veranderd en kan 1788 wel ota updaten?

Ik neem hierbij wel aan dat 1788 er mee te maken heeft. Hoe dan ook, de dealer moet het oplossen.

[ Voor 16% gewijzigd door Tim____ op 01-12-2023 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi-Arjan

Audi-Arjan

★★★★★

giovanni2903 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 18:33:
[...]

veren van cobra suspension op de originele schokbrekers. setje veren kosten tussen de 250 en 300. montage+uitlijnen van de auto was 100 euro.

je kan alleen niet meer met 30 over drempels knallen en moet goed oppassen voor kuilen in de weg. verder is het comfort niet minder. weet alleen niet hoe het rijdt icm mn 19inch zomerset natuurlijk omdat ik meteen van zomer naar winterset ben gegaan
Welke maat zijn je wintervelgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
giovanni2903 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 14:03:
wilde mn winterset eronder hebben, denk daar elke keer weer te laat aan.. kon pas 21 december. had vandaag een afspraak elders om mijn auto te verlagen, vanochtend dus mn wielen bij kwikfit opgehaald en bij de andere garage meteen erop laten zetten. in december zijn de wachttijden wel extreem lang.

[Afbeelding]

25mm verlaagd, blij mee :)
Waar zijn je naafkappen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Audi-Arjan schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 09:49:
[...]

Welke maat zijn je wintervelgen?
Mn zonerset is 19" santiago
Winterset is 17" Mak wolf (soort imitatie van de VW dijon velg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
LuPo schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 10:24:
[...]

Waar zijn je naafkappen? :D
Hahah, ik heb normaal die dure naafkappen die naar benedne blijven wijzen. Maar die passen niet goed in deze velg. Ga de originele hier nog in klikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdBn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-04 14:29
Nou, ik zal me hier maar eens melden dan. Nog geen VW in bezit maar ben op zoek naar een Mk1 Cabrio, zo'n laatste serie Quartet bouwjaar 91-93. Het wordt uiteraard een mooi-weer auto en het plan is om hem wat naar smaak (beetje period-correct) aan te passen. Vroeger aardig wat kilometers in zo'n mk1 cabrio gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
  • Laatst online: 19:38
Momenteel ben ik 2,5jaar in het bezit van een golf 8 r-line. Nu ben ik aan het kijken naar een golf 8 gti of golf 8 gti clubsport. Mensen ervaringen met deze auto's of aanbevelingen waarom een gti ipv een clubsport of andersom? Qua uiterlijk vind ik de clubsport wat strakker en sportiever ogen (ja logisch natuurlijk, ik weet het), maar is uiteraard ook net wat duurder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giovanni2903
Ik weet niet hoe dat zit bij de golf 8. Maar bij de 7(.5) hebben de clubsport/tcr model een grotere turbo dan de normale gti, namelijk die van het R model. Als dit bij de golf 8 ook zo is zou ik voor de clubsport gaan. Een witte 8 cs is wel echt wauw..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sYTEvlKM8-7Bn6-f-2gAKfCb3OI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/17JABsxkv9H038kCGrjCIY97.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door giovanni2903 op 06-12-2023 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanScape
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 17-02-2024
Mijn Golf 8 GTE moest wegens de welbekende travel/emergency assist storing naar de VW garage. Tevens waren er nog 2 terugroepacties voor bepaalde updates. Tijdens het updaten liep de boel blijkbaar vast en mede als gevolg ging de SOS/noodmodule kapot en de auto kan hierdoor niet meer rijden. (Zo werd het mij verteld)

We zijn inmiddels ruim 5 weken verder en de nieuwe module staat nog steeds op backorder... de dealer kan mij niet vertellen hoelang het gaat duren. Hun geven aan dat ze het pas weten wanneer het binnenkomt bij hun leverancier.

Iemand dit meegemaakt of enig idee hoelang dit nog gaat duren? (wrs niet want heb al aardig wat forums doorgelezen met soortgelijke problemen maar meestal zijn dat USA forums) Is het in NL ook zo dramatisch?

Ik heb een VW Up meegekregen dus heb vervoer maar ja zou toch graag mn eigen auto terug willen en niet nog maanden moeten wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

Tim____ schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 21:28:
Maar het was niet iets wat jij zelf kon oplossen toch? Deze dealer scheept hem af. Ga eerst zelf maar aan het knooien met wifi en als het dan nog niet wil kom maar bij ons. Dit terwijl hij op 1788 zit. Of is er inmiddels iets veranderd en kan 1788 wel ota updaten?

Ik neem hierbij wel aan dat 1788 er mee te maken heeft. Hoe dan ook, de dealer moet het oplossen.
Deze kan geupdate worden naar 19xx. Dit systeem (17xx) gaat geen OTA updates krijgen helaas. Voor meer info kan je me PB sturen

[ Voor 3% gewijzigd door Antera op 07-12-2023 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi-Arjan

Audi-Arjan

★★★★★

DaanScape schreef op donderdag 7 december 2023 @ 05:20:
Mijn Golf 8 GTE moest wegens de welbekende travel/emergency assist storing naar de VW garage. Tevens waren er nog 2 terugroepacties voor bepaalde updates. Tijdens het updaten liep de boel blijkbaar vast en mede als gevolg ging de SOS/noodmodule kapot en de auto kan hierdoor niet meer rijden. (Zo werd het mij verteld)

We zijn inmiddels ruim 5 weken verder en de nieuwe module staat nog steeds op backorder... de dealer kan mij niet vertellen hoelang het gaat duren. Hun geven aan dat ze het pas weten wanneer het binnenkomt bij hun leverancier.

Iemand dit meegemaakt of enig idee hoelang dit nog gaat duren? (wrs niet want heb al aardig wat forums doorgelezen met soortgelijke problemen maar meestal zijn dat USA forums) Is het in NL ook zo dramatisch?

Ik heb een VW Up meegekregen dus heb vervoer maar ja zou toch graag mn eigen auto terug willen en niet nog maanden moeten wachten.
Geen extra info mbt jouw probleem, maar wat voor dealer is dat?
Je brengt een top range Golf en wordt weggestuurd in een Up? En dan al 5 weken onderweg? Ik zou een vergelijkbare leenauto eisen.

En als ik dealer zou zijn zou ik zeker een luxere auto meegeven. Beetje paaien en wellicht dat de opvolger dan het luxere model gaat zijn.

Ik zou wat meer actie eisen en een betere leenauto.
Pagina: 1 ... 117 ... 140 Laatste