Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 118 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Ik kreeg de laatste keer tijdens de 60K beurt van m'n Tiguan een UP! GTi mee als leenauto. Best een leuk speeltje, hoor (y)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:39
theman36 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:22:
Momenteel ben ik 2,5jaar in het bezit van een golf 8 r-line. Nu ben ik aan het kijken naar een golf 8 gti of golf 8 gti clubsport. Mensen ervaringen met deze auto's of aanbevelingen waarom een gti ipv een clubsport of andersom? Qua uiterlijk vind ik de clubsport wat strakker en sportiever ogen (ja logisch natuurlijk, ik weet het), maar is uiteraard ook net wat duurder.
Ligt ook beetje aan je budget. De GTI is meer een gewone daily en de Clubsport net wat extremer. In Duitsland staan ook veel Clubsports enigzins betaalbaar te koop, wellicht is zelf importeren dan vrij interessant.
DaanScape schreef op donderdag 7 december 2023 @ 05:20:
Mijn Golf 8 GTE moest wegens de welbekende travel/emergency assist storing naar de VW garage. Tevens waren er nog 2 terugroepacties voor bepaalde updates. Tijdens het updaten liep de boel blijkbaar vast en mede als gevolg ging de SOS/noodmodule kapot en de auto kan hierdoor niet meer rijden. (Zo werd het mij verteld)

We zijn inmiddels ruim 5 weken verder en de nieuwe module staat nog steeds op backorder... de dealer kan mij niet vertellen hoelang het gaat duren. Hun geven aan dat ze het pas weten wanneer het binnenkomt bij hun leverancier.

Iemand dit meegemaakt of enig idee hoelang dit nog gaat duren? (wrs niet want heb al aardig wat forums doorgelezen met soortgelijke problemen maar meestal zijn dat USA forums) Is het in NL ook zo dramatisch?

Ik heb een VW Up meegekregen dus heb vervoer maar ja zou toch graag mn eigen auto terug willen en niet nog maanden moeten wachten.
Ik heb ruim 6 maanden op een nieuw stuurwiel moeten wachten, dus ja enigzins mee bekend. Kon wel doorrijden in tussentijd. SOS module heeft het bij mij ook meer dan een jaar niet gedaan ofzo.

Leenauto ligt ook aan of het koop of lease is? Bij lease ligt het iig aan de gemaakte afspraken qua vervangend vervoer en welke klasse.

[ Voor 48% gewijzigd door Scrtz op 07-12-2023 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06 22:50
Ik kwam afgelopen week achter een nieuwe mogelijkheid bij mijn golf.

Heb dus de iq lichten, maar die weigeren vaak aan te gaan als ik wel wat extra zicht nodig heb. Binnen de bebouwde kom in polders waar ik de weg niet ken bijvoorbeeld.

Kwam erachter dat wanneer je de lichtschakelaar op automatisch groot licht hebt staan en het niet vanzelf aan gaat dit kan overrulen door betreffende schakelaar nog een keer extra naar voren te drukken. Dan schakel je groot licht permanent in, en de iq functie uit. Nog een keer drukken ga je terug naar de iq functie.

Misschien vertel ik wel iets wat allang bekend is bij degenen die ook iq lichten hebben, maar vond het het vermelden toch waard.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

EvoII schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 20:31:
Ik kwam afgelopen week achter een nieuwe mogelijkheid bij mijn golf.

Heb dus de iq lichten, maar die weigeren vaak aan te gaan als ik wel wat extra zicht nodig heb. Binnen de bebouwde kom in polders waar ik de weg niet ken bijvoorbeeld.

Kwam erachter dat wanneer je de lichtschakelaar op automatisch groot licht hebt staan en het niet vanzelf aan gaat dit kan overrulen door betreffende schakelaar nog een keer extra naar voren te drukken. Dan schakel je groot licht permanent in, en de iq functie uit. Nog een keer drukken ga je terug naar de iq functie.

Misschien vertel ik wel iets wat allang bekend is bij degenen die ook iq lichten hebben, maar vond het het vermelden toch waard.
Dat is hoe het standaard werkt ja.
Middels een tweak met vcds of OBD11 kun je ook instellen dat ie de laatste stand onthoudt iirc

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-06 18:27

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

@EvoII RTFM :-)

@The Eagle niet op de nieuwe MQB-Evo modellen helaas alleen op het MQB platform

Kan je wel instellen maar werkt niet en onthoud hem 10 min

[ Voor 81% gewijzigd door Antera op 11-12-2023 10:38 ]

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeHaaa
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10-06 13:28
Mijn Golf 8 GTE geeft alweer aan dat ik binnenkort olie moet verversen.. Terwijl in september de auto nog een kleine beurt heeft gehad waarbij olie is ververst.

Laten jullie dit in de garage doen of verversen jullie zelf? Zo ja, welke motorolie is aan te raden voor een Golf 8 GTE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-06 16:31

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

JeeHaaa schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 11:55:
Mijn Golf 8 GTE geeft alweer aan dat ik binnenkort olie moet verversen.. Terwijl in september de auto nog een kleine beurt heeft gehad waarbij olie is ververst.

Laten jullie dit in de garage doen of verversen jullie zelf? Zo ja, welke motorolie is aan te raden voor een Golf 8 GTE?
Ik heb wel eens bijgevuld, telt dat ook? :) ik heb die olie toen gewoon bij de dealer gehaald, dan weet je in elk geval zeker dat je de juiste hebt.

Ik weet niet of je nog mobiliteitsgarantie hebt, als je zelf gaat verversen. En of je daarmee ook die melding automatisch uitzet.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12:10
geloof dat ze tegenwoordig 0w30 (of 0w40) in VW's doen. na 3 maanden is wel erg snel hoor

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
giovanni2903 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 18:02:
geloof dat ze tegenwoordig 0w30 (of 0w40) in VW's doen. na 3 maanden is wel erg snel hoor
Bij mijn 1.5 gaat er 0W20 in. Bij mijn vorige uit 2017 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
0w20? Dat is toch net water 😅

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanScape
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 17-02-2024
Ik heb een Golf 8 GTE met LED lampen maar niet de matrix lampen met dynamsiche knipperlichten. Is dit iets wat je kan laten inbouwen of gaat dat niet? De dealer zegt dat ze dat niet doen en dat ik aftermarket moet kijken, maar kan er maar weinig info over vinden. De achterlichten zijn wel los te koop maar geen idee of dat aangesloten kan worden en of dat ik de juiste bedrading/software heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:49

Hebben ze dan wel de juiste interval gereset? Of rijd je erg veel kilometers?

Of hebben ze überhaupt geen oliewissel uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:55

GerCor

Zonder dallen geen pieken

DaanScape schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 09:26:
Ik heb een Golf 8 GTE met LED lampen maar niet de matrix lampen met dynamsiche knipperlichten. Is dit iets wat je kan laten inbouwen of gaat dat niet? De dealer zegt dat ze dat niet doen en dat ik aftermarket moet kijken, maar kan er maar weinig info over vinden. De achterlichten zijn wel los te koop maar geen idee of dat aangesloten kan worden en of dat ik de juiste bedrading/software heb.
Het was altijd zo dat je dan andere koplampen moest kopen. Bij de Golf 7 in ieder geval wel. Dan moet het gecodeerd worden. Maar ja, wie doet dat. Ik zou eerst maar eens opzoeken wat nieuwe koplampen kosten, dan ben je snel genezen denk ik, als je OEM lampen wilt.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat kan niet kloppen, dan zijn ze denk ik iets vergeten te resetten of er lekt iets weg.
Als je service interval gewoon goed staat dealer ff bellen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

DaanScape schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 09:26:
Golf 8 helaas niet meer zo simpel. Dit vanwege de aansturing en bekabeling. Gaat dus niet zomaar werken helaas,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Inspectie en Olieservice zijn toch 2 intervallen?

Dat staat hier ook: https://www.volkswagen.nl/service/onderhoud/onderhoudsbeurt

[ Voor 22% gewijzigd door Slasher op 16-12-2023 20:19 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Klopt het dat VW dit jaar nog geen nieuwe kaarten heeft uitgebracht voor de Discover Media (MIB2)? Ik kijk altijd hier: https://app-connect.volks...pupdates/nl/car/#download. Of hebben ze weer een nieuwe app/website hiervoor?

Ik zag dat App-connect inmiddels dik € 422 kost bij VW. :X Even zoeken levert o.a. het volgende op: https://www.oemvwshop.com...for-app-connect-p1466522/. Iemand ervaring met het verkrijgen van een licentie buiten de dealer om?

[ Voor 35% gewijzigd door S_Chief op 16-12-2023 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-06 21:53
S_Chief schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 23:24:
Klopt het dat VW dit jaar nog geen nieuwe kaarten heeft uitgebracht voor de Discover Media (MIB2)? Ik kijk altijd hier: https://app-connect.volks...pupdates/nl/car/#download. Of hebben ze weer een nieuwe app/website hiervoor?

Ik zag dat App-connect inmiddels dik € 422 kost bij VW. :X Even zoeken levert o.a. het volgende op: https://www.oemvwshop.com...for-app-connect-p1466522/. Iemand ervaring met het verkrijgen van een licentie buiten de dealer om?
Afhankelijk van je softwareversie kan ik je misschien wel mee helpen.

Stuur me in een pb je chassisnummer even

@DaanScape doet de auto helemaal niks? Heb zelf al menig vastgelopen updates hersteld namelijk...

[ Voor 6% gewijzigd door Rainesh op 17-12-2023 00:39 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaanScape
Rainesh schreef op zondag 17 december 2023 @ 00:37:
@DaanScape doet de auto helemaal niks? Heb zelf al menig vastgelopen updates hersteld namelijk...
Helaas niet nee.. eerste wat ik vroeg of ze de update niet gewoon konde terug draaien maar dat neemt niet weg dat de SOS module kapot is. Vanaf morgen is het week 7 alweer en kan zomaar nog paar weken langer gaan duren. Frustratie zit hoog maar goed kan er verder niks aan veranderen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanScape
Antera schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 19:38:
Golf 8 helaas niet meer zo simpel. Dit vanwege de aansturing en bekabeling. Gaat dus niet zomaar werken helaas,
Dat dacht ik al wel ja, helaas haha maar thanks voor je reactie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

S_Chief schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 23:24:
Kijk hier maar eens even: https://infotainment-cdn....TD2_2110_EU_A1_202345.zip

[ Voor 32% gewijzigd door Antera op 17-12-2023 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Denk dat mijn sos module naar de gallemiezen is. Daar waar ik eerst zo nu en dan meldingen kreeg van betreffende module icm een foutmelding van travel assist, heb ik nu alleen de storing van de sos module. Travel assist doet het gewoon.
Een poosje geleden had ik ook zoiets, en toen is het verdwenen na een algehele update van het systeem. Nu heb ik er echter 1941 opstaan. Al een tijdje, maar dat heeft evenmin geholpen tegen voornoemde foutmeldingen.

Ik laat het lekker zo. Ga niet iets laten vervangen wat een algemeen probleem is van alle nieuwere vw's en waarvan de fout dus duidelijk bij vw ligt.

Garantie heb ik niet meer, dus dit zullen ze zeker niet gratis gaan fixen. Dan maar geen werkende sos module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Buren blij maken.

Alle talen behalve NL weggehaald.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11:22
EvoII schreef op zondag 17 december 2023 @ 16:23:
Denk dat mijn sos module naar de gallemiezen is. Daar waar ik eerst zo nu en dan meldingen kreeg van betreffende module icm een foutmelding van travel assist, heb ik nu alleen de storing van de sos module. Travel assist doet het gewoon.
Een poosje geleden had ik ook zoiets, en toen is het verdwenen na een algehele update van het systeem. Nu heb ik er echter 1941 opstaan. Al een tijdje, maar dat heeft evenmin geholpen tegen voornoemde foutmeldingen.

Ik laat het lekker zo. Ga niet iets laten vervangen wat een algemeen probleem is van alle nieuwere vw's en waarvan de fout dus duidelijk bij vw ligt.

Garantie heb ik niet meer, dus dit zullen ze zeker niet gratis gaan fixen. Dan maar geen werkende sos module.
Wel heel zuur, zo’n nieuwe auto en dan maar moeten laten zitten. Heb je een import auto, dat je geen garantie meer hebt? Alle Nederlandse Volkswagen auto’s hebben toch 4 jaar garantie tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeHaaa
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10-06 13:28
The Eagle schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 12:07:
[...]

Dat kan niet kloppen, dan zijn ze denk ik iets vergeten te resetten of er lekt iets weg.
Als je service interval gewoon goed staat dealer ff bellen :)
VW Golf GTE olieservice staat ingesteld op 15.000km.

Auto is in januari 2023 nieuw geleverd, maar de teller staat inmiddels op 28.000 dus krijg nu waarschuwing dat bij 30.000 weer olieservice nodig is. Dus interval is goed, alleen had ik in september een extra servicebeurt i.v.m. wat andere zaken die onderhoud nodig hadden waarbij ook olie ook al is bijgevuld of ververst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 11:05
JeeHaaa schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:29:
[...]

Auto is in januari 2023 nieuw geleverd, maar de teller staat inmiddels op 28.000 dus krijg nu waarschuwing dat bij 30.000 weer olieservice nodig is. Dus interval is goed, alleen had ik in september een extra servicebeurt i.v.m. wat andere zaken die onderhoud nodig hadden waarbij ook olie ook al is bijgevuld of ververst.
Bijvullen of verversen is natuurlijk een groot verschil. Als het ververst was, dan hadden ze de interval moeten resetten. Bij bijvullen is het alleen toevoegen van, maar haal je de oude olie er niet uit. Dan moet er gewoon weer ververst worden op de interval.

Zelf heb ik afgelopen januari een verversing gehad, in september bijgevuld, en morgen mag hij weer voor de beurt incl. olie verversen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Eens kijken of ik deze nog zover terug kan strippen zodat 'ie op een OEM VW 16GB SD kaartje past. De voorlaatste versie was al kantje boord (zonder cluster/block-size aan te passen). Daarna eens kijken of bijv. de Gaasperdammertunnel er eindelijk op staat :+

Of weet jij toevallig welk bitje er met VCDS omgeflipt moet worden zodat de Discover Media geen check meer uitvoert op OEM SD kaartjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

JeeHaaa schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:29:
[...]

GTE zit idd om de 15k km een olieservice, dat klopt (dit itt de normale die op 30k zitten).
Wat was de KM stand in september toen ie geserviced is? Zou sowieso even met de dealer overleggen wat wijsheid is. Die kan ook zien wat er al gedaan is de vorige keer lijkt me.
Het is gelukkig niet zo dat dat ding ineens stuk gaat als ie 2000km extra met zijn olie moet doen. Tegelijkertijd wil je ook niet 4x per jaar bij de dealer staan omdat je intervallen uit elkaar lopen.
En idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:57
Ik heb nu al een paar weken op de Arteon dat ik een software update zie. Bij het accepteren van de update gebeurd er niets en zie hem random nog weleens terug komen. Is dit een ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

oxyle schreef op maandag 18 december 2023 @ 20:44:
Ik heb nu al een paar weken op de Arteon dat ik een software update zie. Bij het accepteren van de update gebeurd er niet en zie hem random nog weleens terug komen. Is dit een ding?
Ben ik ook wel benieuwd naar, ik ervaar op de Passat het zelfde namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
  • Laatst online: 09:48
The Eagle schreef op maandag 18 december 2023 @ 22:55:
[...]

Ben ik ook wel benieuwd naar, ik ervaar op de Passat het zelfde namelijk :)
Heb ik ook vaak gehad, maar op een gegeven moment drukt ie hem er toch door heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 11:24
Is het wel oké om de VW pas bij 30.000km te servicen? Dat betekent in mijn geval om de twee jaar een beurt...

In other news, morgen gaat onze Golf Variant voor een afneembare trekhaak en inbouw VW camera naar CarTronic in Rijswijk. Ik mistte deze twee opties toch echt wel. Achteraf nog beter moeten zoeken naar de perfecte occassion voordat ik tot aankoop over ging.

[ Voor 3% gewijzigd door LuPo op 20-12-2023 05:35 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-06 14:55

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

LuPo schreef op woensdag 20 december 2023 @ 05:34:
Is het wel oké om de VW pas bij 30.000km te servicen? Dat betekent in mijn geval om de twee jaar een beurt...

In other news, morgen gaat onze Golf Variant voor een afneembare trekhaak en inbouw VW camera naar CarTronic in Rijswijk. Ik mistte deze twee opties toch echt wel. Achteraf nog beter moeten zoeken naar de perfecte occassion voordat ik tot aankoop over ging.
Dat is precies hoe VW het voorschrijft. Om de 30000 km of om de 2 jaar. Dus niets aan de hand lijkt me.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
DerOllie schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:38:
[...]

Dat is precies hoe VW het voorschrijft. Om de 30000 km of om de 2 jaar. Dus niets aan de hand lijkt me.
Iemand met achtergrond in techniek die hier iets over kan zeggen? Ik vind het gevoelsmatig wel echt lang.. Is elk jaar een beurtje doen niet beter? Ook ivm mogelijke problemen vroegtijdig constateren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-06 14:55

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

LuPo schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:53:
[...]
Iemand met achtergrond in techniek die hier iets over kan zeggen? Ik vind het gevoelsmatig wel echt lang.. Is elk jaar een beurtje doen niet beter? Ook ivm mogelijke problemen vroegtijdig constateren?
Volg gewoon de instructie van de fabrikant en je zit goed. Maar kan me voorstellen dat eerder ook wel mag hoor. Ik rijd geen 30000 km in 2 jaar, dus ik kom om-en-om voor inspectie en olieservice om het jaar bij de dealer voor zn regelmatige onderhoud. Misschien dat je de inspecitiebeurt niet gezien hebt? die vraagt volkswagen ook om-en-om tussen de olieservices door...

mijn info zit ook wel goed, meedere jaren Volkswagen (bank) en nu RDW erop zitten ;)

[ Voor 7% gewijzigd door DerOllie op 20-12-2023 14:04 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
[...]

Volkswagen geeft dat advies niet voor niets, maar als je wilt kan je het natuurlijk altijd vaker doen. Het kan geen kwaad.

Toen ik nog een Transporter camper had met 2.0 TDI motor zei mijn universele garage voor die motor specifiek vaker olie te verversen. Dat voorkomt veel problemen en dan rij je ze makkelijk naar 400-500k. Dus als het goed voelt, gewoon vaker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ik ga wel bellen met een VAG specialist wat te doen. Heb sowieso geen zin om dealer-uurprijzen te betalen. :)

Hoorde laatst €800 voor een oliebeurt zonder iets erbij. Bij de specialist zit dat rond de 400-500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
LuPo schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:31:
Ik ga wel bellen met een VAG specialist wat te doen. Heb sowieso geen zin om dealer-uurprijzen te betalen. :)

Hoorde laatst €800 voor een oliebeurt zonder iets erbij. Bij de specialist zit dat rond de 400-500.
Olie verversen zou rond de 100 euro moeten zitten, max 150 bij grote motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naizzen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-06 23:23
Ik heb nu al een paar weken op de Arteon dat ik een software update zie. Bij het accepteren van de update gebeurd er niets en zie hem random nog weleens terug komen. Is dit een ding?
Hier op de FL Polo ook veel update meldingen de laatste tijd. Maar ik heb het idee dat het steeds kleine losse updates zijn ipv steeds dezelfde. Vanmorgen bv weer een update en die gaf ook de melding dat de update voltooid is.
De update info is wel steeds hetzelfde.

Als ze nu eindelijk ook eens het plaatje van de auto updaten naar het FL model...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
LuPo schreef op woensdag 20 december 2023 @ 16:31:

Standaard onderhoud bij de VW dealer heeft ook standaardprijzen. Daar zijn gewoon lijsten voor die je bijv. na invullen op deze pagina te zien krijgt. Als je auto 5 jaar of ouder is gaat er 15% van de normale prijs af, waarbij standaard werkzaamheden niet eens veel hoger liggen dan bij een Bosch car service. De wachttijden zijn daar overigens wel vaak veel korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
DerOllie schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:38:
[...]

Zoiets bedoel je dus? Gewoon 'Spot-On' de VW Tiguan bij de dealer binnen rijden voor z'n 90K beurt >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g502DfsNk0Sx0FTG3-SSwVOtpfE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2BnMtGpcbKbxrcsUfr0mWmu7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Tim____ schreef op zondag 17 december 2023 @ 18:27:
[...]

Wel heel zuur, zo’n nieuwe auto en dan maar moeten laten zitten. Heb je een import auto, dat je geen garantie meer hebt? Alle Nederlandse Volkswagen auto’s hebben toch 4 jaar garantie tegenwoordig.
Ja de mijne is import. 2 maanden oud en 800 km op de teller had hij toen hij naar NL kwam. Het is wel zuur idd, maar ik ga niet betalen voor iets wat een algemeen bekend probleem is waar de verantwoordelijkheid voor bij vw ligt.

Toevallig vandaag die sos knop geprobeerd in het dak. Hij brand rood, maar hij gaat wel gewoon bellen naar dat noodoproepnummer. Geen idee wat er precies mis is. Denk dat het met een software update weer goed zou kunnen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01:58

MLLL

Palm Treo 650

[...]

Lekker om de 15.000km een oliewissel, die longlifebeurten zijn er alleen maar om de leaseprijs te drukken.
Als je privé lang met je auto wil doen zou ik zeker niet die 30.000km aanhouden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Inmiddels heb ik na 3 jaar en 10 maanden (ongeveer) mijn 2016 Scirocco R ingeruild voor een 2018 Audi S5. Veel plezier met de Scirocco gehad, bijna 50.000km probleemloos mee gereden. Mijn blik viel op de S5 en ik was verkocht, met name vanwege de kleur; Ipanema Braun.

Edit
@Will_M @yamahabest @Famous De topicstart mag aangepast worden, ik hoor niet meer in het rijtje!

[ Voor 17% gewijzigd door pwillemske op 20-12-2023 19:33 ]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Will_M schreef op woensdag 20 december 2023 @ 17:40:
[...]

Zoiets bedoel je dus? Gewoon 'Spot-On' de VW Tiguan bij de dealer binnen rijden voor z'n 90K beurt >:)

[Afbeelding]
10,88 euro voor het vervangen van een batterij in de sleutel. Inclusief batterij, maar dan nog.
Je hebt een beurt gekregen en bent mooi genaaid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
The Eagle schreef op woensdag 20 december 2023 @ 20:44:
[...]

10,88 euro voor het vervangen van een batterij in de sleutel. Inclusief batterij, maar dan nog.
Ik kan dat CR2030 batterijtje uiteraard ook gewoon zelf vervangen voor minder dan €1,- maar dan kost 't me geld uit m'n eigen portemonnaie. Zakelijke LM bepaald én betaald..... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Will_M schreef op woensdag 20 december 2023 @ 20:54:
[...]

Ik kan dat CR2030 batterijtje uiteraard ook gewoon zelf vervangen voor minder dan €1,- maar dan kost 't me geld uit m'n eigen portemonnaie. Zakelijke LM bepaald én betaald..... :P
Klopt, same here, ook zakelijke lease. Alleen legden ze bij mij dat batterijtje gewoon los in de middenconsole met de mededeling "doet het nog prima, vervangen is onzin, maar hier heb je vast een reserve". Kostte me niks.
Zelfde dealer, andere locatie overigens.

• Antera

Antera

Welke software versie staat er nu op?

• Antera

Antera

Will_M schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:37:
[...]

Of weet jij toevallig welk bitje er met VCDS omgeflipt moet worden zodat de Discover Media geen check meer uitvoert op OEM SD kaartjes?
Is helaas geen bitje. Moet iets meer voor gedaan worden kan je daarmee wel helpen. Stuur me een PM

• oxyle
Antera schreef op donderdag 21 december 2023 @ 06:19:
[...]

Welke software versie staat er nu op?
Bij mij op de Arteon staat 0324.

• Tim____
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11:22
EvoII schreef op woensdag 20 december 2023 @ 18:20:
[...]

Ja de mijne is import. 2 maanden oud en 800 km op de teller had hij toen hij naar NL kwam. Het is wel zuur idd, maar ik ga niet betalen voor iets wat een algemeen bekend probleem is waar de verantwoordelijkheid voor bij vw ligt.

Toevallig vandaag die sos knop geprobeerd in het dak. Hij brand rood, maar hij gaat wel gewoon bellen naar dat noodoproepnummer. Geen idee wat er precies mis is. Denk dat het met een software update weer goed zou kunnen zijn.
Groot gelijk dat je er zelf niet voor gaat betalen. Helemaal als het gewoon werkt. Software probleem klinkt wel heel aannemelijk ja.

• Antera

Antera

oxyle schreef op donderdag 21 december 2023 @ 11:21:
[...]

Bij mij op de Arteon staat 0324.
Heb je dan problemen word het dealer en zal je unit vervangen worden verwacht ik.

• GerCor

GerCor

Will_M schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:37:
[...]

Eens kijken of ik deze nog zover terug kan strippen zodat 'ie op een OEM VW 16GB SD kaartje past. De voorlaatste versie was al kantje boord (zonder cluster/block-size aan te passen). Daarna eens kijken of bijv. de Gaasperdammertunnel er eindelijk op staat :+

Heb je al voor elkaar door alle talen die je niet nodig hebt te verwijderen? Past het dan? Ik lig al een paar dagen ziek in bed. Kan dus niet naar de buurman om zijn VW kaartje te gebruiken om te kijken of het past. Mijn HD van mijn laptop is nagenoeg vol dus het moet even via een van zijn zoons. Maar als jij zegt: het past niet, dan kan ik alle moeite besparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

Zover ik heb begrepen is hij dan nog net te groot. Maar heb het zelf nog niet kunnen testen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Antera schreef op donderdag 21 december 2023 @ 16:34:
Zover ik heb begrepen is hij dan nog net te groot. Maar heb het zelf nog niet kunnen testen
Gatver. Moet ik slecht bericht overbrengen. En dat zo vlak voor de Kerst. 😫

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
GerCor schreef op donderdag 21 december 2023 @ 16:32:
[...]

Heb je al voor elkaar door alle talen die je niet nodig hebt te verwijderen? Past het dan? Ik lig al een paar dagen ziek in bed. Kan dus niet naar de buurman om zijn VW kaartje te gebruiken om te kijken of het past. Mijn HD van mijn laptop is nagenoeg vol dus het moet even via een van zijn zoons. Maar als jij zegt: het past niet, dan kan ik alle moeite besparen.
Ik heb helaas nog niet kunnen kijken vanwege wat ellende op m'n werk waarbij er wat glaskabels ineens 60 Km. 'korter' waren geworden zonder dat we daar opdracht toe gegeven hadden :o

Zal van het weekend misschien even kunnen proberen om het passend te krijgen middels het verkleinen van de 'block-size' tijdens het formateren naar FAT32 maar ik vrees dat het helaas niet voldoende meer gaat zijn, ook mede dankzij het antwoord van @Antera .....

Wordt dan toch weer een ritje Breda voor me (waarschijnlijk volgend jaar ergens).... _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/guwbvkxrcD9mRwBYXYVoyAsgriU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pWCucyRxJsMwuz3S3V6HYsRp.jpg?f=user_large

En zoals je ziet is het niet 'simpel' meer passend te krijgen, ook niet meer door wat onnodige 'Seat / Skoda' folders met inhoud te verwijderen uit de volledige installatie. Op het einde van het liedje kwam ik nog ~100kB te kort :(

Volgende stap wordt de hele dataset uitpluizen om te kijken welke 'subset' het VK is.... Die behoren niet meer tot de EU en daar rijdt ik ook niet zomaar even naar toe. Die 'map' mag er van mij dan ook nog wel uit... 8)

[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 22-12-2023 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:52

MeltedForest

Lenny-t

The Eagle schreef op woensdag 20 december 2023 @ 20:44:
[...]

Hetzelfde als ruim €100 voor nieuwe ruitenwissers betalen terwijl die voor een paar tientjes kan kopen en in 5 minuten hebt gewisseld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Over die officiele VW kaartjes: Wat als je een officieel VW kaartje pakt van zeg 16GB, dat ding een clone geeft naar een ander groter kaartje, en vervolgens simpelweg de partitie uitbreidt?

Beetje het zelfde effect als onder windows naar een grotere SSD gaan met behouden van bitlocker etc. Lijkt me dat dat zou kunnen werken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
@Rainesh @Antera Thanks. Ik stuur een van jullie tzt wel een PB.

@Will_M Als je via MyVolkswagen inlogt dan kan je de meest recente versies vinden (ook de kleinere maps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Nou, ik dacht ga die nieuwe vw app maar proberen want weconnect werkt niet meer. Wat een drama weer...
Na 1,5 uur steeds weer opnieuw emailadres en ww in te hebben zitten voeren uit frustratie maar gestopt ermee.
Dat ze die procedure nog steeds niet goed voor elkaar hebben na zoveel jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
vandaag de caddy weggebracht voor een kapotte NOX-sensor, kreeg een nieuwe polo 1.0 95pk mee. best een lekker autootje moet ik zeggen. caddy heeft nu 39k gelopen, benieuwd hoelang ik weer zonder gezeik kan rijden.. er was ook een terugroep-actie gedaan en kreeg er een boekje van mee (ging over de radiofrequenties ofzo?), maar meneer had geen idee wat het inhield:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sLLjjwWLHr430v8tpuHNqpUAXf8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lmP1K0hvujLxE1LpIgazIci8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door giovanni2903 op 22-12-2023 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oxyle
Antera schreef op donderdag 21 december 2023 @ 13:14:
[...]

Heb je dan problemen word het dealer en zal je unit vervangen worden verwacht ik.
Nou dat is gelukkig niet nodig, inmiddels is hij net wel gelukt!😁👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14-06 19:57
Ik heb ook hetzelfde probleem. Als je het wil laten updaten dan is het niet mogelijk tijdens het rijden en bij stilstand als je naar updates zoekt dan zijn er geen. :|
Is er geen manier om het te “forceren”?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyle
AE69 schreef op zondag 24 december 2023 @ 10:00:
[...]

Ik heb ook hetzelfde probleem. Als je het wil laten updaten dan is het niet mogelijk tijdens het rijden en bij stilstand als je naar updates zoekt dan zijn er geen. :|
Mij niet gelukt, druk al een maand op OK/installeren. Gistermiddag na het parkeren lukte het eindelijk!

Stond nu dus echt stil voor ik op OK drukte i.p.v bij een stoplicht🥲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 15-06 22:25

Toppe

Oké ✅

Weet iemand waar je de velgmaat/steekmaat kan vinden, bij voorkeur online?

Ben even benieuwd of de velgen van de Golf 8 op de huidige T-Roc passen.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:01

mb1

Toppe schreef op zondag 24 december 2023 @ 14:11:
Weet iemand waar je de velgmaat/steekmaat kan vinden, bij voorkeur online?

Ben even benieuwd of de velgen van de Golf 8 op de huidige T-Roc passen.
Dat past, alleen heeft de T-Roc een iets afwijkende bandenmaat en vaak een iets smallere velg (7J IPV. 8J).
Zie ook www.steekmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

mb1 schreef op zondag 24 december 2023 @ 14:36:
[...]

Dat past, alleen heeft de T-Roc een iets afwijkende bandenmaat en vaak een iets smallere velg (7J IPV. 8J).
Zie ook www.steekmaat.nl
Heb nog een hele set liggen (velg+band), mijn huidige bandjes vindt ik niet fijn, slippen nogal door en ze moeten over 10K ofzo vervangen worden, dan pleur ik dus nog het setje van de golf er onder en rijd ik die ook op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06 22:34

Christiano007

Ich bin der champion

Wij hebben een upje waar de clipjes niet meer goed vastzitten bij het plastic onderin bij het instappen. De kinderen gaan er steeds langs met hun schoenen waardoor het niet meer vast zit.

Nu weet ik niet hoe dit heet , heb een zooi clipjes op amazon gekocht, maar zoek gewoon even snel een filmpje hoe ik ze vervang.

Iemand een idee hoe het heet?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

AE69 schreef op zondag 24 december 2023 @ 10:00:
[...]

Is niet te forceren en hij zal ze ook niet zichtbaar laten zien. Alleen door middel van een eventueel pop-up dat er een update beschikbaar is en of je die wilt installeren

• Nightfire
  • Laatst online: 07:14
Wat zijn de ervaringen van passat gte (variant)? Is PHEV een meerwaarde boven benzine of is er sprake van meer onderhoud/storingen en andere ellende?

Verhaal hieronder:

Wij zijn op zoek naar nieuwe auto. Wensenlijstje:
-jonge occasion. (Max 2 jaar)
-max 30.000 km op teller
-station of grote suv (gezinsauto dus grote bagageruimte en fatsoenlijk zitten achterin)
-cirvca 15.000km per jaar
-kan thuis laden met zonnepanelen. (Moet wel nog 3fase en stekker komen dan)
-benzine of hybride
-fatsoenlijke uitstraling (subjectief, maar wil geen dacia en hoeft ook geen sportauto)
-betrouwbaar in gebruik (storingsarm)
-geen zeer hoge kosten qua onderhoud (bijv. slecht ontworpen en daardoor regelmatig of voor hoge kosten naar garage, reguliere beurt is prima)
-onderhoud is bij garage (kan ik niet zelf)

Zo zijn we uitgekomen bij passat variant maar haal graag ook hier meningen en aandachtspunten voor aankoop op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:51
Hier prima ervaringen met een Passat GTE uit 2017, nu bijna 3j in bezit en nog geen gekke dingen gehad. Inmiddels zo'n 50k mee gereden. Bereik valt in de wintermaanden tegen (kachel aan is halvering capaciteit/bereik) maar haal op zich wel rond de 50 km bij goed weer, wel rustig rijden.
Een Passat GTE laadt maar op 1 fase dus daarvoor hoef je geen 3 fase lader te hebben, met de 220v lader duurt het zo'n 5,5-6u voor een lading, op 1 volledige fase of langs de straat duurt het zo'n 2-2,5u. Je kunt eea zien met de VW Connected app maar daar betaal je naar mijn mening te veel voor en werkt slecht en traag.
Bagageruimte van een GTE is kleiner door de accu maar alsnog past er veel troep in. Rijdt fijn en comfortabel, wij zijn er tevreden mee.

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Laatst online: 15-06 22:20
Rant

Mijn buurman, fijne kerel verder, heeft een stroomkabel over de weg liggen voor zijn electrische auto. Niet zo’n dikke, maar gewoon een 230V. Dagelijks rijd de hele wijk hier zonder problemen overheen, maar vandaag vonden mijn winterbanden het een goed idee om dat ding te grijpen en even een rondje om mijn wiel te draaien. Toen ik een geluid hoorde gestopt, maar ondertussen wel wat plastic beschadigd en als ik de lampjes in mijn dashboard mag geloven is het einde van de wereld in zicht. Alle sensorsystemen werken niet meer, melding over drive shaft, bandenspanning, side assist, rear traffic, lijkt wel een kerstboom.

Nu wachten op de lease wegenwacht, maar ik denk dat ze hem gaan wegslepen.

Enige wat ik me afvraag is hoe dit qua aansprakelijkheid gaat zijn. Mijn buurman ‘hoort’ niet een stroomkabel over de weg te hebben liggen, maar ik en de rest van de wijk storen ons daar niet aan en gunnen hem dit gemak. Je zou kunnen argumenteren dat ik niet over die kabel had moeten rijden en dat het dus mijn schuld is. Je zou ook kunnen argumenteren dat de buurman aansprakelijk is omdat hij die kabel over de weg heeft laten liggen. Either way kan ik er niet van wakker ligger trouwens. Verzekeraar zoekt het maar uit. 😄

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

HenkEisDS schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 17:38:
Rant

Mijn buurman, fijne kerel verder, heeft een stroomkabel over de weg liggen voor zijn electrische auto. Niet zo’n dikke, maar gewoon een 230V. Dagelijks rijd de hele wijk hier zonder problemen overheen, maar vandaag vonden mijn winterbanden het een goed idee om dat ding te grijpen en even een rondje om mijn wiel te draaien. Toen ik een geluid hoorde gestopt, maar ondertussen wel wat plastic beschadigd en als ik de lampjes in mijn dashboard mag geloven is het einde van de wereld in zicht. Alle sensorsystemen werken niet meer, melding over drive shaft, bandenspanning, side assist, rear traffic, lijkt wel een kerstboom.

Nu wachten op de lease wegenwacht, maar ik denk dat ze hem gaan wegslepen.

Enige wat ik me afvraag is hoe dit qua aansprakelijkheid gaat zijn. Mijn buurman ‘hoort’ niet een stroomkabel over de weg te hebben liggen, maar ik en de rest van de wijk storen ons daar niet aan en gunnen hem dit gemak. Je zou kunnen argumenteren dat ik niet over die kabel had moeten rijden en dat het dus mijn schuld is. Je zou ook kunnen argumenteren dat de buurman aansprakelijk is omdat hij die kabel over de weg heeft laten liggen. Either way kan ik er niet van wakker ligger trouwens. Verzekeraar zoekt het maar uit. 😄
En dit is dus de reden dat je die kabels dus niet zomaar over de straat of stoep mag leggen. Zijn kabel dus zijn verantwoordelijkheid als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Ja als je het mij vraagt ook. We gaan het meemaken. Het is in elk geval weer gedoe…

Auto is weggesleept, gelukkig wel direct vervangend vervoer. Moet morgen de lease bellen. Hoop dat de schade meevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

HenkEisDS schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 19:26:
Ja als je het mij vraagt ook. We gaan het meemaken. Het is in elk geval weer gedoe…

Auto is weggesleept, gelukkig wel direct vervangend vervoer. Moet morgen de lease bellen. Hoop dat de schade meevalt.
Lease, dus niet jouw probleem. Vervangend vervoer is er al. Worst case is ie niet meer te repareren en mag je iets nieuws uitzoeken. Narigheid :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

HenkEisDS schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 19:26:

Ben vooral benieuwd hoelang het duurt voor er weer een nieuwe kabel ligt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giovanni2903
is zijn verantwoordelijkheid. als ik mijn nek breek over die kabel heeft ie ook een probleem. je ziet wel is vaker van die dingen voorbijkomen over laadkabels over de stoep etc. degene die m weg wil hebben krijgt gewoon zijn gelijk. de stoep/weg is van de gemeente, niet van je buurman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nierbton
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-05 18:22
Will_M schreef op donderdag 21 december 2023 @ 18:54:
[...]

Volgende stap wordt de hele dataset uitpluizen om te kijken welke 'subset' het VK is.... Die behoren niet meer tot de EU en daar rijdt ik ook niet zomaar even naar toe. Die 'map' mag er van mij dan ook nog wel uit... 8)
Even totaal overzicht 16GB probleem.
Op enkele andere sites kwam ik wat tips tegen om de maps passend te maken.
Daarmee aan de slag gegaan (en alle EU maps bekeken).

Allereerst natuurlijk de SEAT en SKODA referenties verwijderen
\maps\00\cfg\mapcfg\SKODA
\maps\00\cfg\mapcfg\SEAT
De ongewenste talen verwijderen uit
maps\00\sds

Volgende stap is beslissen naar welk land je niet denkt te rijden.
Ik mijn geval E3 = UK/Ierland/IJsland (links rijden doe ik alleen tijdens inhalen!).
maps\00\nds\PRODUCT\E??
waarbij E?? een van de volgende landen(sets) is
E1 Spanje Portugal
E2 Frankrijk
E3 UK Ierland IJsland
E4 Duitsland
E5 Scandinavie
E6 Hongarije, Kroatie, Polen, Slovenie, Slowakije, Tsechie
E9 Turkije
E11 Italie, Oostenrijk, Zwitserland
E12 Benelux
(onderstaande niet verder gecontroleerd)
E7/E14 Kazachstan, Rusland
E8/E10/E13 Oost Europa, Estland, Letland, Litouwen, Albanie
E9 Turkije

In die directory staat o.a. een file met naam POI.NDS
De file niet deleten maar aanpassen. Edit ergens bv. POI.txt
zet daarin het deel tussen quotes: "ZV-zlib"
save en rename de POI.txt naar de dummy POI.NDS
overschrijf de POI.NDS in het gewenste land met de eigen dummy versie.
(spaarde in mijn geval maps\00\nds\PRODUCT\E3\POI.NDS ruim 150MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nierbton
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-05 18:22
The Eagle schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 11:38:
Over die officiele VW kaartjes: Wat als je een officieel VW kaartje pakt van zeg 16GB, dat ding een clone geeft naar een ander groter kaartje, en vervolgens simpelweg de partitie uitbreidt?

Beetje het zelfde effect als onder windows naar een grotere SSD gaan met behouden van bitlocker etc. Lijkt me dat dat zou kunnen werken :)
SD kaartjes hebben een uniek identificatie nummer (CID = Card Identification)
welke bij clonen naar een ander kaartje niet worden meegenomen.
Zonder een geldig CID voor Volkswagen werkt de kaart niet in de MIB2.
Ik begreep dat er mogelijkheden zijn om de software in de MIB2 te patchen
zodat elke kaart gaat werken.
Er zijn ook (externe) SD reader/writers te koop die de CID info wel kunnen lezen en schrijven
(waarschijnlijk niet onder windows, misschien wel onder linux/Raspberry o.i.d.).
Je hebt dan ook nog speciale kaartjes nodig waarop je zelf de CID kunt schrijven.
Er is ook handel in 32GB kaartjes op ebay, maar hoe de garantie is weet ik niet.
Blijft aanpassen van de aangeleverde maps over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Toppe schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 20:46:
[...]

Ben vooral benieuwd hoelang het duurt voor er weer een nieuwe kabel ligt
Ik hoop dat het voor hem niet vervelend gaat zijn en dat hij gewoon weer een kabel kan leggen. Het is gewoon dikke pech dat mijn banden precies uitgelijnd waren om die kabel te grijpen.

Iedereen in de wijk weet dat hij zijn auto op dat specifieke plekje wil zetten en niemand parkeert daar. Het is een klein wijkje met lieve mensen, we gunnen elkaar dat. Maar ik ga wel deze voor hem kopen denk ik. 😅https://www.rubberloods.nl/rubbermat/kabelmat-rubber-mat-antislip-fijnrib-40cm-op-rol-10m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:06
HenkEisDS schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 00:18:
[...]

Ik hoop dat het voor hem niet vervelend gaat zijn en dat hij gewoon weer een kabel kan leggen. Het is gewoon dikke pech dat mijn banden precies uitgelijnd waren om die kabel te grijpen.

Iedereen in de wijk weet dat hij zijn auto op dat specifieke plekje wil zetten en niemand parkeert daar. Het is een klein wijkje met lieve mensen, we gunnen elkaar dat. Maar ik ga wel deze voor hem kopen denk ik. 😅https://www.rubberloods.nl/rubbermat/kabelmat-rubber-mat-antislip-fijnrib-40cm-op-rol-10m
Waarom had ie nog geen kabelmat? Gebruik inderdaad precies de zelfde kabelmat die jij laat zien. Voor over de stoep zodat niemand er last van heeft, voorkom je zulke situaties al heel veel

[ Voor 21% gewijzigd door Soppyscroll op 30-12-2023 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5zwnM8QhYfxJDntz1FTcSXwsGTk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Du91Y6BzfBMIvy1TbKWnH8a4.jpg?f=fotoalbum_large

vandaag deed ik de hendel van de verlichting naar me toe en ipv dat mn koplampen op groot licht gingen, kwam hij op dit icoontje. wat houdt dit in? valt me na 1,5 jaar pas op (gebruik nooit groot licht). toen ik m nog een keer naar me toe deed ging en bleef hij wel op groot licht

[ Voor 6% gewijzigd door giovanni2903 op 30-12-2023 01:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:53
Dat is automatisch groot licht. Zeer fijne functie. Als je koplampen het ook ondersteunen, dan let de auto ook op tegenliggers en schakeld dan die ene lamp uit en de andere naar rechts toe bv. Rij er een paar keer mee dan zie je vanzelf wat ik bedoel.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

Goldman schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 01:22:
Dat is automatisch groot licht. Zeer fijne functie. Als je koplampen het ook ondersteunen, dan let de auto ook op tegenliggers en schakeld dan die ene lamp uit en de andere naar rechts toe bv. Rij er een paar keer mee dan zie je vanzelf wat ik bedoel.
Ik vindt het KL... werken, je hebt vaak het idee dat er een foto met flits wordt gemaakt, grootlicht schakelt in en binnen een paar miliseconden ziet de camera zoveel licht terug komen (reflecties) dat het dimlicht maar weer wordt ingeschakeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

HenkEisDS schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 00:18:
[...]

Tot de lease maatschappij je verbied over kabels heen te rijden…

Als het z’n fijn lief buurtje was dan had hij allang z’n ding gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

mb1 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 09:23:
[...]

Ik vindt het KL... werken, je hebt vaak het idee dat er een foto met flits wordt gemaakt, grootlicht schakelt in en binnen een paar miliseconden ziet de camera zoveel licht terug komen (reflecties) dat het dimlicht maar weer wordt ingeschakeld..
Ligt aan je auto, de verlichting en de implementatie van die grootlicht assistent.
Op de Passat met matrix led werkt het fantastisch iig, zou niet meer anders willen.
Dat het op een auto zonder matrix led anders werkt snap ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1

mb1

The Eagle schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 19:03:
[...]

Ligt aan je auto, de verlichting en de implementatie van die grootlicht assistent.
Op de Passat met matrix led werkt het fantastisch iig, zou niet meer anders willen.
2021 Passat met Led (non matrix).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

mb1 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 19:14:
[...]

2021 Passat met Led (non matrix).
Die geeft van zichzelf natuurlijk al een flinke bak licht :)
Overigens werkt de grootlicht assistent ook samen met de lichtsensor en de camera, dus als ie onder lantaarnpalen oid rijdt schakelt ie vaak al uit. Ligt er dus ook aan waar je rijdt.
Op een donkere snelweg of binnenweg heb je er het meest profijt van is mijn ervaring. Hoewel ik met non matrix led zou verwachten dat ie veel meer aan en uit schakelt op de snelweg, want meer verkeer.

Met de Matrix led zie je hem echt werken en om de voorliggers of tegenliggers heen schijnen. Paar uur terug nog mogen ervaren op een donkere A50 :)

[ Voor 11% gewijzigd door The Eagle op 30-12-2023 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
The Eagle schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 19:03:
[...]

Zonder matrix led is het een kwestie van aan of uit idd dus ook het ‘aan/uit geflikker’ gevoel. Met matrix is het actief/dynamisch en idd zoals je zelf al aangeeft echt prettig om mee te rijden. Is alleen al mooi om te zien hoe goed het systeem werkt.

Heb het op mijn golf 8 gte met matrix led

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
ja ik rij maar een golf 7 met xenon lampen :p . led lampen zijn sowieso al een stuk mooier/feller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Matrix licht dimt ook op verkeersborden. Gisteravond toevallig nog geprobeerd. Met ingeschakeld matrix licht een paar keer op handmatig op groot licht gezet. Toen werden de borden veel feller verlicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 22:22:
[...]

Zonder matrix led is het een kwestie van aan of uit idd dus ook het ‘aan/uit geflikker’ gevoel. Met matrix is het actief/dynamisch en idd zoals je zelf al aangeeft echt prettig om mee te rijden. Is alleen al mooi om te zien hoe goed het systeem werkt.

Heb het op mijn golf 8 gte met matrix led
Enige wat ik mis van de Golf 8 :') de T-roc heeft inderdaad nog het 'oude' systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

EvoII schreef op zondag 31 december 2023 @ 18:00:
Matrix licht dimt ook op verkeersborden. Gisteravond toevallig nog geprobeerd. Met ingeschakeld matrix licht een paar keer op handmatig op groot licht gezet. Toen werden de borden veel feller verlicht.
Dat heeft denk ik meer te maken met de hoeveelheid licht die de lichtsensor ziet. Onder lantaarnpalen gooit ie grootlicht sowieso uit want voldoende licht.
Vermoed dat weerkaatsing op sommige verkeersborden indien dichtbij ook dat effect veroorzaakt. Zal ook aan de snelheid liggen, op de snelweg zie ik hem grootlicht gewoon aanhouden, of er van wegschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
The Eagle schreef op zondag 31 december 2023 @ 20:37:
[...]

Dat heeft denk ik meer te maken met de hoeveelheid licht die de lichtsensor ziet. Onder lantaarnpalen gooit ie grootlicht sowieso uit want voldoende licht.
Vermoed dat weerkaatsing op sommige verkeersborden indien dichtbij ook dat effect veroorzaakt. Zal ook aan de snelheid liggen, op de snelweg zie ik hem grootlicht gewoon aanhouden, of er van wegschijnen.
Ja klopt. Onder lantaarnpalen gaat hij vaak niet aan. Maar op borden dimt hij de hoeveelheid licht die op het bord schijnt. Zodat je er minder last van hebt. Dan kun je mooi zien als je hem even op handmatig zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Eigenlijk zou die automatische grootlichtassistent best wel standaard aan mogen staan. Vergeet het ooit wel eens aan te zetten. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Scrtz schreef op maandag 1 januari 2024 @ 19:31:
Eigenlijk zou die automatische grootlichtassistent best wel standaard aan mogen staan. Vergeet het ooit wel eens aan te zetten. :P
Dat kun je met OBD11 of vcds fixen. Onthouden laatste instellingen, een keer aanzetten en verder vergeten dan.

Al weet ik even niet hoe ie dan reageert als je de verlichting van auto naar dimlicht zet (want de grootlicht assistent werkt alleen in auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:52

MeltedForest

Lenny-t

Ben ik dan de enige die nooit met groot licht rijd... zo'n automatische functie kan mij dus ook gestolen worden. En ik heb zelfs nog de standaard halogeen lampen in mijn Golf 7 :P

Zat overigens wel eens na te denken om de units te vervangen met LED, bijvoorbeeld door deze te kopen: https://www.onderdelenlij...hts/onderdeelid/15706274/

Is dat gewoon ombouwen en klaar? Of moet er dan ook in de software wat veranderd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Van halogeen naar led is als het foed is 1 op 1 overzetten. Van xenon naar led kan niet zomaar helaas

Ik woon in de randstad waar je eigenlijk ook nooit groot licht nodig hebt gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

MeltedForest schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 13:51:
Ben ik dan de enige die nooit met groot licht rijd... zo'n automatische functie kan mij dus ook gestolen worden. En ik heb zelfs nog de standaard halogeen lampen in mijn Golf 7 :P

Zat overigens wel eens na te denken om de units te vervangen met LED, bijvoorbeeld door deze te kopen: https://www.onderdelenlij...hts/onderdeelid/15706274/

Is dat gewoon ombouwen en klaar? Of moet er dan ook in de software wat veranderd worden?
Halogeen naar led is technisch 1:1 om te zetten, wel zorgen dat je canbus compatibel led hebt anders begint je auto te meuten :P
Verder verandert je lichtbeeld, dus kan een apk afkeur opleveren / je moet dan meer aanpassen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

En vwb grootlicht in de randstad: ik ben ook wekelijks op de snelweg in de randstad te vinden (A4, A9, A2) en ook daar doet die grootlicht assistent goed zijn best :)

Echt nodig is het daar niet idd, maar je ziet er wel net ff nog meer door :)

Pagina: 1 ... 118 ... 139 Laatste