Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 119 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procaliber
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 19:02
Weet iemand het grote verschil tussen een 1.4 TSI 150pk en een 1.5 TSI 150pk?

Hoe verhouden deze motoren zich met een 1.8 TSI 160pk uit 2008 (mijn huidige)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

procaliber schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:10:
Weet iemand het grote verschil tussen een 1.4 TSI 150pk en een 1.5 TSI 150pk?

Hoe verhouden deze motoren zich met een 1.8 TSI 160pk uit 2008 (mijn huidige)?
De 1.4 heeft iirc geen ACT (actieve cylinder uitschakeling), de 1.5 wel. Verder in principe het zelfde blok (doorontwikkeling).

Jouw 1.8 TSI is geen TSI maar een TFSI. Die heeft wel een turbo, maar geen compressor iirc.

Aantal Nm koppelijk lijkt gelijk te zijn. Onder de streep: hoe nieuwer het blok, hoe zuiniger maar met zelfde of betere prestaties.

Meer detailinfo: Wikipedia: Lijst van VAG-motoren
Wikipedia: List of Volkswagen Group petrol engines

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 13:26:
[...]

De 1.4 heeft iirc geen ACT (actieve cylinder uitschakeling), de 1.5 wel. Verder in principe het zelfde blok (doorontwikkeling).
De 1.4 125pk heeft geen ACT, de 150pk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:05

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

[...]

Jouw 1.8 TSI is geen TSI maar een TFSI. Die heeft wel een turbo, maar geen compressor iirc.

Aantal Nm koppelijk lijkt gelijk te zijn. Onder de streep: hoe nieuwer het blok, hoe zuiniger maar met zelfde of betere prestaties.

Meer detailinfo: Wikipedia: Lijst van VAG-motoren
Wikipedia: List of Volkswagen Group petrol engines
Onze Golf 1.4 150 pk heeft wel ACT hoor. Rijdt prima 1:15 en kan nog een stuk zuiniger als je meer je best doet.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procaliber
Ik kijk ook specifiek naar de 150pk's versies, van de 1.4 en de 1.5.

Ik weet dat de 1.4 met 125pk niet zulke beste motoren zijn, hoeveel beter is de 1.4 met 150pk?
Als ik alleen op de 1.5 met 150pk focus is het aanbod gering namelijk.
[...]

Volgens mijn autopapieren en logo's betreft het zeker wel een TSI ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Onze Golf 1.4 TSI 150pk DSG is uit 2015 en heeft nu 170K kmop de teller. We hebben hem sinds 2018 in bezit via de VW dealer, had 1 particuliere eigenaar voor ons (NL-auto, dealer onderhouden). We hebben steeds de reguliere onderhoudsbeurten laten doen bij de dealer. En is hij zonder klachten of problemen. Ik dacht laatst nog, de auto rijdt nog 'als nieuw' zowat. In elk geval dik tevreden mee. Ook van binnen is alles nog keurig en niet-versleten.

Enige wat we ermee gehad hebben is 1x de airco laten reinigen (waarschijnlijk wegens prutswerk van de vorige eigenaar), daar kan de auto zelf niets aan doen. En 1x was de accu leeg/stuk/EOL (best prijzig, zo'n start-stop systeem accu). Verder niets, geen storingen of wat dan ook.

[ Voor 9% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 03-01-2024 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18:41
Het tunen van een 1.5 geeft iets mindere prestaties dan een 1.4. de 1.5 is iets zuiniger. Zolang je van 1 vd 2 maar de 150pk versie kiest zit je goed, zelf 1,5 jaar een golf 7 1.4 150pk gehad, erg fijne wagen

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
giovanni2903 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 16:48:
Het tunen van een 1.5 geeft iets mindere prestaties dan een 1.4. de 1.5 is iets zuiniger. Zolang je van 1 vd 2 maar de 150pk versie kiest zit je goed, zelf 1,5 jaar een golf 7 1.4 150pk gehad, erg fijne wagen
Wat versta je onder mindere prestaties? De mijne heeft 190 pk en 362 Nm. Bij tvs laten doen destijds.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
EvoII schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:08:
[...]

Wat versta je onder mindere prestaties? De mijne heeft 190 pk en 362 Nm. Bij tvs laten doen destijds.
zoiets hoorde ik toen van iemand, maar als ik ga vergelijken bij vagtechniek en tvs scoort de 1.5 juist hoger :p

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:34
EvoII schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:08:
[...]

Kom ik met m’n 6 aan… Abt haalt 210 pk uit Volkswagen Golf VI 1.4 TSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alive11
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:38
Golf 8 facelift komt eraan en hier alvast wat foto's. Ben benieuwd of het nieuwe MIB-systeem ook naar de pre-facelift komt. Zo ja dan ga ik mijn golf 8 meteen updaten ;)

https://www.autoblog.nl/n...e-volkswagen-golf-3597574

[ Voor 10% gewijzigd door Alive11 op 08-01-2024 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Alive11 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 21:25:
Golf 8 facelift komt eraan en hier alvast wat foto's. Ben benieuwd of het nieuwe MIB-systeem ook naar de pre-facelift komt. Zo ja dan ga ik mijn golf 8 meteen updaten ;)

Dat is een heel ander scherm, zullen ook hardwareverschillen inzitten. Maar moet zeggen dat ik sinds update 1941 geen problemen meer ondervind met mijn golf 8 GTE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alive11
  • Laatst online: 07:38
Scrtz schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 08:18:
[...]

Dat is een heel ander scherm, zullen ook hardwareverschillen inzitten. Maar moet zeggen dat ik sinds update 1941 geen problemen meer ondervind met mijn golf 8 GTE.
Heb zelf ook geen problemen met de software hoor. Eigenlijk nooit echt gehad en ik heb een first edition. Alleen vind ik de UI van de nieuwe versies net ietsjes beter eruit zien dat de huidige, maar kans ik minimaal dat wij die nog gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeHaaa
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-08 09:56
Zijn er al mensen die het aandurven om hun VW Golf 8 GTE te chippen? Ik zag onlangs een advertentie waarin de 8 GTE stond, maar ben zelf toch huiverig zolang partijen als Vagtechniek dit nog niet aanbieden.

Dit is overigens Ecusoft

'Wat kost het?

Tijdelijk kost de optimalisatie van vermogen en koppel voor uw model Golf 8 GTE bouwjaar 2023 - stage 1 slechts €275 in plaats van €399. Dit is inclusief alle afstellingen en metingen op onze vermogensbank plus uitdraai van de resultaten/ tuning bewijs en 5 jaar software/diagnose garantie.

Komt u tezamen met een vriend of kennis dan betalen jullie slechts... houd u vast... 250 euro per wagen!'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zou het eigenlijk wel mooi vinden als die paintjob als standaard geleverd kon worden, staat hem goed :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Technofreakz schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:28:
[...]

Kom ik met m’n 6 aan… Abt haalt 210 pk uit Volkswagen Golf VI 1.4 TSI
Dat kunnen ze uit de 1.5 ook gewoon halen. Ik heb de lichtste vorm van tuning vwb de motor. De 1.5 is in de basis gewoon een geupgrade 1.4.
Is ie gerold, en heb je er een uitdraai van? Cijfers zonder uitdraai hecht ik geen waarde aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Ook staat abt erom bekend altijd pk of nms te missen. Kijk maar naar de rollenbank video's van telegraaf bijv. Abt adverteert bij bijv die dikke rs6 modellen niet voor niks met 800+ pk ipv bijv 860. Ik geloof er niet in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:27

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Dat gaat hem niet worden. Systemen zijn niet aan te melden op het een afwijkend chassisnr tot op heden

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
giovanni2903 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:38:
Ook staat abt erom bekend altijd pk of nms te missen. Kijk maar naar de rollenbank video's van telegraaf bijv. Abt adverteert bij bijv die dikke rs6 modellen niet voor niks met 800+ pk ipv bijv 860. Ik geloof er niet in..
ABT doet wel veel/vaker tunen in samenspraak met de fabriek waardoor fabrieksgarantie vaak behouden blijft. Daarom zitten ze ook meer aan de veiligere kant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:00

Het rolluikje boven de bekerhouders is dus niét terug :(
Onbegrijpeijk, een auto van 50K+ en omdat ze 5 euro willen besparen moet je naar die lelijke bakken en de troep erin kijken.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ghKcguRrEh2sifeOwfr7apQkQp8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QSfsBkHgZuvDNp8yiuRPxeto.jpg?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door Dennisdn op 11-01-2024 06:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dennisdn schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 06:42:
[...]

Onbegrijpeijk, een auto van 50K+ en omdat ze 5 euro willen besparen moet je naar die lelijke bakken en de troep erin kijken.....

[Afbeelding]
Da's nogal logisch he, hoe had jij daar een rolluikje op willen zetten dat alles afdekt als er twee dingen naast zitten die kabelwerk aan de achterkan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:36
Ze hadden het ook gewoon zo kunnen ontwerpen dat er wel een rolluikje toegepast kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Naafkap schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:13:
Ze hadden het ook gewoon zo kunnen ontwerpen dat er wel een rolluikje toegepast kan worden.
Bij de Tiguan zit dat luikje er pas in als je een Highline interieur / uitvoering aanschaft. De gehele middenconsole is daarbij anders vanaf het versnellingspook deel naar achteren dus je kunt het ook niet zomaar 'even aanpassen' zonder de gehele middenconsole te vervangen.

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 11-01-2024 12:01 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
The Eagle schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 10:59:
[...]

Da's nogal logisch he, hoe had jij daar een rolluikje op willen zetten dat alles afdekt als er twee dingen naast zitten die kabelwerk aan de achterkan hebben?
Nou... gewoon zoals in de Golf 7(.5) :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7lap0xZStsVld06sX1LS5QTEyIo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VhDxWEhHAIeU56UTDdFMwLCs.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Dennisdn schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:41:
[...]

Nou... gewoon zoals in de Golf 7(.5) :)

[Afbeelding]
Bij mij is dat luikje vervolgens eigenlijk altijd geopend doordat er bijna altijd een koffiebeker en asbak in de houders geplaatst zijn :X >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

[...]

[Afbeelding]
Wij hebben er wel een klepje overheen, maar die gaat misschien 2x per jaar open voor een beker koffie, als er echt geen tijd is. Denk je dat het viezer wordt als er geen klepje op zit, bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

The Eagle schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 10:59:
[...]

Die 12V aansluiting zit nu toch ook gewoon vlak naast het klepje? In elk geval bij de Golf 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 12:03:
[...]

Wij hebben er wel een klepje overheen, maar die gaat misschien 2x per jaar open voor een beker koffie, als er echt geen tijd is. Denk je dat het viezer wordt als er geen klepje op zit, bedoel je dat?
Nou voor mij was het gewoon een bakje om sleutels, aanstekers of whatever in te gooien. Maar die troep wil ik niet zien, dan krijg ik kortsluiting vergelijkbaar met mijn kabel-fobie e.d. Maar wel zo serieus dat o.a dat luikje voor mij echt de druppel was om geen G8 te bestellen maar een keer naar een ander merk uit te wijken want ik moet 4u per dag tegen het interieur aankijken.

[ Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 11-01-2024 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
[...]

[Afbeelding]
True, vind dat ook altijd nog lelijk. Mis ook het vakje links onder het stuur, daar had ik altijd mooi mijn tankpas in liggen :P

Bij de eerdere golf 8's was trouwens het middenconsole gedeelte omtrent de automaatknop/handbak nog mat, bij de nieuwere en de facelift hoogglans zwart. Ben blij dat ik dat niet heb, alleen maar kras en vingerafdrukgevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Bij de Golf 8 R was dat middenconsole gedeelte altijd al hoogglans zwart.

Mijn auto vanmiddag opgehaald bij de dealer. Heeft de 2e beurt gehad. Oliewissel en 60k beurt. Laat dat altijd tegelijk doen. Olieservice hebben ze nu gereset naar 15k km. Maar ik weet hoe ik die zelf kan resetten, mocht ik 30k door willen rijden. Gewone servicebeurt staat wel op 30k in het menu.

Heb de bougies en remolie ook laten vervangen. Neem aan dat ze het luchtfilter ook vervangen met deze beurt. Stond niet op de factuur, dus heb het per mail maar even nagevraagd. Heb eigenlijk geen idee wanneer de bougies standaard vervangen worden bij een 1.5 eTsi. Heb er gewoon zelf om gevraagd, want 60k km leek me al behoorlijk lang. Hij loopt voor mijn gevoel nu wel beter. Niet dat er eerst iets mis mee was trouwens.

Dacht thuis, zal eens inloggen in Erwin om het digitale onderhoudsboekje in te zien. Had dus voor een uur toegang gekocht, maar kon het niet inzien omdat de auto verbonden was met carnet kreeg ik een melding.
De auto moet eerst in de werkplaatsstand staan alvorens je dat in Erwin uit kan lezen...
Lekker handig dus, want zelf in de werkplaatsstand zetten gaat niet natuurlijk. Weet nu dus nog niks.

De melding van een fout in het sos systeem staat er nog steeds dus daar hebben ze niet naar gekeken. Staat er inmiddels al weken en zal ook niet meer weggaan denk ik. Misschien na een software update.

Wat ik wel kan proberen misschien is de software opnieuw te installeren. De 1941 versie die er al opstaat. Of zou dat niet gaan? Zo is het de vorige keer ook verdwenen. Geen idee of je dezelfde softwareversie nog een keer kan installeren eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:50

mb1

EvoII schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 18:59:
Bij de Golf 8 R was dat middenconsole gedeelte altijd al hoogglans zwart.

Mijn auto vanmiddag opgehaald bij de dealer. Heeft de 2e beurt gehad. Oliewissel en 60k beurt. Laat dat altijd tegelijk doen. Olieservice hebben ze nu gereset naar 15k km. Maar ik weet hoe ik die zelf kan resetten, mocht ik 30k door willen rijden. Gewone servicebeurt staat wel op 30k in het menu.

Heb de bougies en remolie ook laten vervangen. Neem aan dat ze het luchtfilter ook vervangen met deze beurt. Stond niet op de factuur, dus heb het per mail maar even nagevraagd. Heb eigenlijk geen idee wanneer de bougies standaard vervangen worden bij een 1.5 eTsi. Heb er gewoon zelf om gevraagd, want 60k km leek me al behoorlijk lang. Hij loopt voor mijn gevoel nu wel beter. Niet dat er eerst iets mis mee was trouwens.

Dacht thuis, zal eens inloggen in Erwin om het digitale onderhoudsboekje in te zien. Had dus voor een uur toegang gekocht, maar kon het niet inzien omdat de auto verbonden was met carnet kreeg ik een melding.
De auto moet eerst in de werkplaatsstand staan alvorens je dat in Erwin uit kan lezen...
Lekker handig dus, want zelf in de werkplaatsstand zetten gaat niet natuurlijk. Weet nu dus nog niks.

De melding van een fout in het sos systeem staat er nog steeds dus daar hebben ze niet naar gekeken. Staat er inmiddels al weken en zal ook niet meer weggaan denk ik. Misschien na een software update.

Wat ik wel kan proberen misschien is de software opnieuw te installeren. De 1941 versie die er al opstaat. Of zou dat niet gaan? Zo is het de vorige keer ook verdwenen. Geen idee of je dezelfde softwareversie nog een keer kan installeren eigenlijk.
Als de olie verversen op 15K km staat zit er ws geen longlife olie in…
Dat zou ik eerst even navragen voordat je zelf de interval langer zet.

Mijn Passat met 1.5 TSI is ook net voor 60K km service geweest.
Olie en inspectie termijn staan beide op 730 dagen 30.000 km.
Ook hier geen luchtfilter vervangen, wel bougies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Er zit gewoon 0W20 olie in. Dezelfde als die er met longlife in gaat. Volgens mij gaat er ook gewoon altijd dezelfde olie in. Of je nu longlife doet of korte intervallen.

Ik heb echter zelf de olieservice melding gereset de vorige keer. Omdat ik van dat sleuteltje in het scherm af wilde. Toen is ie van 30k km naar de 15 interval gesprongen. Hij heeft wel gewoon binnen die tijd de wissel gehad trouwens.

Bij de dealer hebben ze hem zo laten staan blijkbaar. Ik reset hem gewoon bij de 15k weer dus maar laat dan bij de 20 of 25k ofzo de olie wel vervangen. 30k vind ik vrij lang eigenlijk.

Had ook om een extra fles olie gevraagd maar die zijn ze vergeten. Net online maar besteld. Incl. verzending is ie dan nog goedkoper dan bij de dealer. Voor de auto van mijn vrouw ook gelijk een fles mee besteld trouwens.

Dat luchtfilter vervang ik dan zelf wel. Dat dat maar zo weinig vervangen wordt... Lijkt me na 60k km echt wel nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@EvoII ik weet even niet welke auto je exact hebt.
Wat ik wel weet is dat voor een normale TSI idd iets van 30k staat voor een olieservice, en dat dat bij een GTE versie de helft was. Exacte reden kan ik je niet geven.
Maar aangezien een eTSI ook een hybride motor is vernoemd ik dat het in het hybride deel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
The Eagle schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 20:36:
@EvoII ik weet even niet welke auto je exact hebt.
Wat ik wel weet is dat voor een normale TSI idd iets van 30k staat voor een olieservice, en dat dat bij een GTE versie de helft was. Exacte reden kan ik je niet geven.
Maar aangezien een eTSI ook een hybride motor is vernoemd ik dat het in het hybride deel zit.
Klopt.

De reden daarvan is omdat een GTE het vaak zwaar te verduren heeft met een koude motor. Als je bijvoorbeeld elektrisch rijdt en je gaat de snelweg op en de motor schakelt bij zit je gelijk op een hoop toeren met een koude motor.

Een eTsi is gewoon een normale motor maar dan met hybride ondersteuning. Heb net even gekeken en hij heeft gewoon een long life beurt gehad ook vwb de olie. Stond op het plaatje wat ze tegen de zijkant van het dashboard plakken na een beurt. Beetje slordig dat ze dat in het menu niet goed gezet hebben dus.
De olie die ik besteld heb is gelukkig precies dezelfde als die erin zit. Alleen voor de helft van de prijs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eTI67eEe_aDyrY9YMKleRFNoj1I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/48eDVeSmNYRF1Z7eVy3aqvLy.jpg?f=fotoalbum_large

Litertje olie bij de dealer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cd2Jl7T_DwjSF-JrcXKFdXPq-3A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PTUP8fLJxh7f5KCKDrELbwDj.png?f=fotoalbum_large

Dezelfde olie online:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UtJkuTJRe_MJoVQrBi067io7YyI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HZtsY2Usu7xULyvGWUDvR1QR.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door EvoII op 11-01-2024 21:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:06

MLLL

Palm Treo 650

Al je je auto niet least en van plan bent om nog lang met de auto te doen zou ik elke 15.000km een oliewissel laten doen.
De kosten zijn het niet en is behoud van de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
EvoII schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 20:47:
[...]

Klopt.

De reden daarvan is omdat een GTE het vaak zwaar te verduren heeft met een koude motor. Als je bijvoorbeeld elektrisch rijdt en je gaat de snelweg op en de motor schakelt bij zit je gelijk op een hoop toeren met een koude motor.

Een eTsi is gewoon een normale motor maar dan met hybride ondersteuning. Heb net even gekeken en hij heeft gewoon een long life beurt gehad ook vwb de olie. Stond op het plaatje wat ze tegen de zijkant van het dashboard plakken na een beurt. Beetje slordig dat ze dat in het menu niet goed gezet hebben dus.
De olie die ik besteld heb is gelukkig precies dezelfde als die erin zit. Alleen voor de helft van de prijs.

[Afbeelding]

Litertje olie bij de dealer:

[Afbeelding]

Dezelfde olie online:

[Afbeelding]
GTE had in de beginjaren dus ook longlife beurten (a 30k) maar heel veel problemen mee toen waardoor ze overgegaan zijn op 15k interval. Bepaalde vorming van iets in de motor, maar weet niet meer precies wat.

Als je geen high end blok hebt kan 30k prima. Als ie gechipt is of je rijdt een GTI/R oid zou ik ook voor de 15k interval gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Het is geen leasewagen, en ben van plan om er lang in te blijven rijden. Ben op wat kleinigheidjes na, na 2 jaar nog steeds heel blij met deze Golf.

Maargoed, dat roep ik wel vaker. Ben wel benieuwd naar de gefacelifte Golf. Uitvoeringen en prijzen. Rij 30-35k per jaar, deze wordt nu 3 en er staat 60k km op. Maar hij was 10 maanden toen ik hem kreeg. Er stond toen 1000 km op de teller.
Voor mij was dat toen gunstig. Zowel qua prijs als km. stand. Als ik hem toen nieuw gekregen had, had er al 90k op gestaan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
EvoII schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 10:01:
Het is geen leasewagen, en ben van plan om er lang in te blijven rijden. Ben op wat kleinigheidjes na, na 2 jaar nog steeds heel blij met deze Golf.

Maargoed, dat roep ik wel vaker. Ben wel benieuwd naar de gefacelifte Golf. Uitvoeringen en prijzen. Rij 30-35k per jaar, deze wordt nu 3 en er staat 60k km op. Maar hij was 10 maanden toen ik hem kreeg. Er stond toen 1000 km op de teller.
Voor mij was dat toen gunstig. Zowel qua prijs als km. stand. Als ik hem toen nieuw gekregen had, had er al 90k op gestaan nu.
De facelift 8.5 lijkt wel de kleinste facelift ooit te worden voor mijn gevoel. Iig van buiten dan. Van binnen eigenlijk ook enkel het scherm, maar dat supergrote scherm word ik niet echt heel warm of koud van. Plus ik vind eigenlijk het touch stuurwiel mooier en sjieker ogen dan met de knopjes. Heb er ook geen moeite mee verder. Enige wat voor mij echt knoppen zou mogen worden is de climate control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Koplampen en achterlichten zijn ook anders. En de sliders onder het scherm zijn verlicht. Ook zijn de knoppen van climatecontrol en stoelverwarming enzo permanent bereikbaar onderaan het scherm.

Zelf gebruik ik die sliders onderaan het scherm nooit trouwens. Gebruik altijd dat knoppeneilandje onder het scherm. Die sneltoetsen voor climate control. Dan kun je de temperatuur en stoelverwarming gewoon op het scherm zelf bedienen. En het schakelt altijd vanzelf weer naar de normale schermmodus. Werkt voor mij perfect.
De knoppen op het stuur zijn bij mij al zoals het nu wordt. Maar ik heb een style uitvoering. De R line heeft idd altijd die touch knoppen. Ik ben daar zelf dan weer geen fan van. Het oogt wel wat sjieker idd. Maar het gebruiksgemak is wel minder lijkt me.

Net trouwens zelf het luchtfilter vervangen. Oude zat er 57k km in en zag er zo uit. Het viel me nog mee eerlijk gezegd. Tussen de ribbels zat ook vrijwel niets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sIN-89PVrV8yzkFMM87zIyzfrXU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SkvdlDv5fOju8ezE1beAlZps.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door EvoII op 12-01-2024 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
EvoII schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:20:
Koplampen en achterlichten zijn ook anders. En de sliders onder het scherm zijn verlicht. Ook zijn de knoppen van climatecontrol en stoelverwarming enzo permanent bereikbaar onderaan het scherm.

Zelf gebruik ik die sliders onderaan het scherm nooit trouwens. Gebruik altijd dat knoppeneilandje onder het scherm. Die sneltoetsen voor climate control. Dan kun je de temperatuur en stoelverwarming gewoon op het scherm zelf bedienen. En het schakelt altijd vanzelf weer naar de normale schermmodus. Werkt voor mij perfect.
De knoppen op het stuur zijn bij mij al zoals het nu wordt. Maar ik heb een style uitvoering. De R line heeft idd altijd die touch knoppen. Ik ben daar zelf dan weer geen fan van. Het oogt wel wat sjieker idd. Maar het gebruiksgemak is wel minder lijkt me.

Net trouwens zelf het luchtfilter vervangen. Oude zat er 57k km in en zag er zo uit. Het viel me nog mee eerlijk gezegd. Tussen de ribbels zat ook vrijwel niets.

[Afbeelding]
Als je een vinger op koud en een vinger op warm tegelijk indrukt kun je ook je stoelverwarming aan/uit zetten op de sliders. De touchknoppen op het stuur hebben haptic feedback, heb er echt geen moeite mee persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Scrtz schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:56:
[...]

Als je een vinger op koud en een vinger op warm tegelijk indrukt kun je ook je stoelverwarming aan/uit zetten op de sliders. De touchknoppen op het stuur hebben haptic feedback, heb er echt geen moeite mee persoonlijk.
Klopt inderdaad. In het donker is dat vrijwel niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
EvoII schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 13:02:
[...]

Klopt inderdaad. In het donker is dat vrijwel niet te doen.
Nee klopt dat is ook echt een grote designflaw. Je kunt wel instellen dat de stoel en stuurverwarming automatisch aangaat in het menu. Activeert onder de 10 graden, dat scheelt al een hoop en daardoor hoef je zelf al veel minder snel aan die knoppen te zitten. Heb zelf op middel (2 vd 3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
  • Laatst online: 13:50
Naar alle waarschijnlijkheid gaat de persoon die voor mij de auto (Golf 8 gti cs) uit Duitsland zal halen, aanstaande zaterdag een kijkje nemen bij de verkopende partij. Nu zag ik in de optielijst dat deze auto de discover media heeft, daar waar ik zelf nu de discover pro heb in mijn r-line. Voor zover ik kan zien is het enige verschil de spraakherkenning. Klopt dit of zie ik wat over het hoofd? De site van VW laat hier nogal de wensen over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawauz
  • Laatst online: 06-02 12:56

dawauz

XboX live : DaWauZ

Ik heb pas een Tiguan r-line 4motion uit 2018 opgehaald bij de garage. Het is een duitse import.
Ik zou de navigatie willen updaten, ik heb volgens mij de Discover Pro.
Nu lees ik uiteenlopende verhalen over dat je wel of niet een originele VW sd-kaart moet hebben. Ik heb die niet in het bezit.
Ik heb nu deze versie, kan ik gewoon deze van de VW downloaden na selecteren tiguan/discover-pro en uitpakken op een gewone SD kaart? Ik heb geen zin in gebrickte systemen natuurlijk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ikcc0-seiqciwF8SfmpEuTyHYTI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K7jfxjKyrVcxIY7slugk6Nbh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
bij discover pro heb je geen VW kaart nodig (jij hebt idd pro), alleen bij de discover media.

de kaarten van de VW website zijn ook al oud en discover care is uit de lucht gehaald. @Rainesh kan je vast de 2024 kaarten geven voor mib 2,5 pro

[ Voor 4% gewijzigd door giovanni2903 op 16-01-2024 19:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
giovanni2903 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:27:
bij discover pro heb je geen VW kaart nodig (jij hebt idd pro), alleen bij de discover media.

de kaarten van de VW website zijn ook al oud en discover care is uit de lucht gehaald. @Rainesh kan je vast de 2024 kaarten geven voor mib 2,5 pro
Via het 'bedrijfswagen portal / My Volkswagen App' van VW krijg je nog wel de meest recente updates (als zakelijke vervanger voor het inmiddels verouderde 'Discover Care' programma).

https://www.vwbedrijfswag...avigation-map-update.html

Chassismummer / VIN opgeven en ..... Klaar is.... :P

Voor de Tiguan met een Discover Pro:
  • Update: 19-06-2023
  • Bestandsindeling: 7z
  • Bestandsgrootte: 31,8 GB

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 16-01-2024 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Will_M schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 20:08:
[...]

Via het 'bedrijfswagen portal / My Volkswagen' van VW krijg je nog wel de meest recente updates (als zakelijke vervanger voor het inmiddels verouderde 'Discover Care' programma).

https://www.vwbedrijfswag...avigation-map-update.html

Chassismummer / VIN opgeven en ..... Klaar is.... :P

Voor de Tiguan met een Discover Pro:

[...]
ik heb een MIB1 pro en heb toen van rainesh een nieuwer bestand gekregen dan VW waar dan ook aanbiedt, zelfs via jouw website :P

van rainesh: P350_N60S5MIBH3_EU
van VWsite: P330_N60S5MIBH3_EU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
giovanni2903 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 21:53:
[...]

ik heb een MIB1 pro en heb toen van rainesh een nieuwer bestand gekregen dan VW waar dan ook aanbiedt, zelfs via jouw website :P

van rainesh: P350_N60S5MIBH3_EU
van VWsite: P330_N60S5MIBH3_EU
Zijn waarschijnlijk de kaartmummers van een Skoda of een Seat, gezien alléén het eerste nummer anders is en het eigenlijke versienummer gelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
ah dat zou ook nog kunnen. zolang je geen hele oude versie draait staat het meeste er wel op, in een half jaar veranderd er niet heel veel gelukkig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Will_M schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 22:00:
[...]

Zijn waarschijnlijk de kaartmummers van een Skoda of een Seat, gezien alléén het eerste nummer anders is en het eigenlijke versienummer gelijk is?
Nope P330 = 2023-2024
P350 = 2024 en is van November

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawauz

dawauz

Het is inmiddels gelukt met hulp van Rainesh. Zowel kaart als firmware update.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jop33
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:10
dawauz schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 07:37:
Het is inmiddels gelukt met hulp van Rainesh. Zowel kaart als firmware update.
Als Rainesh het niet meer weet weet niemand het >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18:12
Weet iemand of je via de infotainment de software versies van de ECU etc kan uitlezen?

Mijn auto heeft een 1.5 EVO blok, met een bak aan problemen. Dealer deed het af met moet je maar harder optrekken. Nu gaan ze hem uitlezen en hoop ik dat er met wat updates nog iets opgelost kan worden. Alleen heb al eerder met ze meegemaakt dat ze claimden een update gedaan te hebben waar niks van waar bleek te zijn..

Zijn er hier ook anderen met het 1.5 blok die last hebben/hadden van een niet goed rijdende auto die het wel opgelost hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Tim____ schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:09:
Weet iemand of je via de infotainment de software versies van de ECU etc kan uitlezen?

Mijn auto heeft een 1.5 EVO blok, met een bak aan problemen. Dealer deed het af met moet je maar harder optrekken. Nu gaan ze hem uitlezen en hoop ik dat er met wat updates nog iets opgelost kan worden. Alleen heb al eerder met ze meegemaakt dat ze claimden een update gedaan te hebben waar niks van waar bleek te zijn..

Zijn er hier ook anderen met het 1.5 blok die last hebben/hadden van een niet goed rijdende auto die het wel opgelost hebben gekregen?
Wat is er precies allemaal mis mee? Niet goed rijdende auto klinkt nogal algemeen... Wat is het precies voor auto, merk en type, bouwjaar, km stand etc.?

Het enigste probleem over de 1.5 evo waar ik wat over kan vinden is schokken met een koude motor tijdens het optrekken. Verder kan ik er niets over vinden.

Wat hebben ze allemaal al gedaan om het probleem opgelost te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Golf 8(.5) facelift is uitgelekt. Vind de sidebadges echt afschuwelijk, voorheen was veel mooier en strakker. Mis ze ook op mijn 8 GTE. R-Line, GTD, GTI en R hebben ze namelijk wel..

Achterbumper van R-Line wordt beetje net als de nieuwe Passat en Tiguan, echt heel lelijk dat hoogglans zwart honingraat, had nog liever neppe uitlaatsierstukken daar gezien..

https://www.autonavigator...OvEz_5takaXYT1MgQp_VhXl20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
EvoII schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 19:25:
[...]

Wat is er precies allemaal mis mee? Niet goed rijdende auto klinkt nogal algemeen... Wat is het precies voor auto, merk en type, bouwjaar, km stand etc.?

Het enigste probleem over de 1.5 evo waar ik wat over kan vinden is schokken met een koude motor tijdens het optrekken. Verder kan ik er niets over vinden.

Wat hebben ze allemaal al gedaan om het probleem opgelost te krijgen?
Gaat om een Golf 8 1.5 130PK handbak. 20k op de teller. Is nu al twee keer voor andere problemen gerepareerd onder garantie.

Vanaf het begin vonden ik en anderen de auto gewoon "vaag" rijden. Wij dachten dat dit aan de koppeling lag want de auto bokt bij het schakelen. Het voelt een beetje alsof je net leert rijden. Auto is gewoon niet te peilen.

Ik ben met dit ook bij de dealer geweest die reed een rondje vrij agressief met de auto en gaf aan de koppeling is prima, waarschijnlijk moet je gewoon even wennen. Dat heb ik toen maar geaccepteerd en gewoon doorgereden. Tot ik een aantal weken later met een collega aan de praat kwam. Die heeft een Seat 1.5 handbak met 6 versnellingen. Toen ik hem vroeg hoe die auto reed kon hij zich totaal niet vinden in de dingen die ik beschreef te ervaren. Toen heb ik een rondje met zijn auto gereden en dat was een wereld van verschil. Die auto had ik 0 problemen mee. Hij is vervolgens een stuk in mijn auto gaan rijden en vond mijn auto ook niet lekker rijden.

Om op te sommen wat ik ervaar met de auto:
  • Bokken bij koude motor
  • ECO modus laat de hele auto hevig trillen. Dwingt je gewoon om terug te schakelen terwijl de boordcomputer dat niet aangeeft.
  • Vermogen komt soms onverwacht laat op.
  • Verbruik is veel hoger dan ik op de vergelijkingswebsites zie. Dit terwijl ik rustig en economisch probeer te rijden.
  • Gaspedaal is niet anders te omschrijven dan vaag en erg wisselend in hoeveel toeren de auto afgeeft bij stand van het pedaal.
  • File / stad rijden is bijna onmogelijk te doen zonder bokken.
  • In de twee bokt/hobbelt de auto eigenlijk standaard.
  • ECO modus gaat voelbaar aan en uit
De auto voelt eigenlijk alleen normaal als je flink loopt te trappen. Lekker 3k toeren in de 1 koppeling opsmijten en in de twee hetzelfde. Tot je 50 rijd en dat moet gewoon in de 4. Want in de 2e en 3e versnelling cruisen als je 50 rijd is een boel kabaal + minimale veranderingen in gas geven laat de auto weer hobbelen.

De dealer vind dat trappen "normaal" rijgedrag en noemt dat smaak. Ik vind het ook zeker af en toe leuk om de auto goed door te trappen. Ik heb alleen soms ook passagiers mee, en die kunnen het zeker niet allemaal waarderen.

Het komt blijkbaar minder voor bij de Golf, als je op het t-roc forum en skoda forum kijkt zijn er meer mensen die het ook hebben/hadden. Er schijnt een update voor de ecu te zijn die het moet oplossen. Het vervelende is dat de dealer vrij stug is. Ik ben al een aantal keren terug geweest nu en ze doen net alsof ze het nog nooit eerder hebben gehoord.

De auto gaat binnenkort weer terug voor een reparatie onder garantie. Iets kleins gelukkig. Maar ook aangegeven dat ik dit allemaal ervaar en of ze kunnen kijken of er nog updates openstaan. Dit heb ik al een aantal keer gevraagd, dus verwacht er vrij weinig van.

[ Voor 4% gewijzigd door Tim____ op 18-01-2024 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:46

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Scrtz schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 19:40:
Golf 8(.5) facelift is uitgelekt. Vind de sidebadges echt afschuwelijk, voorheen was veel mooier en strakker. Mis ze ook op mijn 8 GTE. R-Line, GTD, GTI en R hebben ze namelijk wel..

Achterbumper van R-Line wordt beetje net als de nieuwe Passat en Tiguan, echt heel lelijk dat hoogglans zwart honingraat, had nog liever neppe uitlaatsierstukken daar gezien..

https://www.autonavigator...OvEz_5takaXYT1MgQp_VhXl20
Error 404

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ja is offline gehaald, google cache werkt wel nog:
https://webcache.googleus...hl=de&gl=de&client=safari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Ook niet meer.
Op autoblog stond al een artikel over de facelift. Vond eigenlijk alleen de achterlichten niet bij de auto passen en dat scherm is wel erg groot in een golf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:55
Heeft iemand dan ook de download link naar P350_N60S5MIBH3_EU voor mijn Discover Pro voor een Passat uit 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
cvs79 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:51:
Heeft iemand dan ook de download link naar P350_N60S5MIBH3_EU voor mijn Discover Pro voor een Passat uit 2023
Passat 2023 doet OTA update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:55
Rainesh schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:40:
[...]

Passat 2023 doet OTA update
Hmm ook voor kaarten? Krijg wel af en toe software updates maar nog nooit kaart updates gezien via OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
cvs79 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:54:
[...]

Hmm ook voor kaarten? Krijg wel af en toe software updates maar nog nooit kaart updates gezien via OTA.
In principe wel en anders de juiste kaarten downloaden via VW website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

OTA werkt idd niet altijd en tevens wil zelf installeren ook niet altijd lukken. De MIB3 is toch nog wel een dingetje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Meteen even updaten naar de laaste software versie :-) :9 Is een 1367 voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawauz

dawauz

Tim____ schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 20:05:
[...]

Gaat om een Golf 8 1.5 130PK handbak. 20k op de teller. Is nu al twee keer voor andere problemen gerepareerd onder garantie.

Vanaf het begin vonden ik en anderen de auto gewoon "vaag" rijden. Wij dachten dat dit aan de koppeling lag want de auto bokt bij het schakelen. Het voelt een beetje alsof je net leert rijden. Auto is gewoon niet te peilen.

Ik ben met dit ook bij de dealer geweest die reed een rondje vrij agressief met de auto en gaf aan de koppeling is prima, waarschijnlijk moet je gewoon even wennen. Dat heb ik toen maar geaccepteerd en gewoon doorgereden. Tot ik een aantal weken later met een collega aan de praat kwam. Die heeft een Seat 1.5 handbak met 6 versnellingen. Toen ik hem vroeg hoe die auto reed kon hij zich totaal niet vinden in de dingen die ik beschreef te ervaren. Toen heb ik een rondje met zijn auto gereden en dat was een wereld van verschil. Die auto had ik 0 problemen mee. Hij is vervolgens een stuk in mijn auto gaan rijden en vond mijn auto ook niet lekker rijden.

Om op te sommen wat ik ervaar met de auto:
  • Bokken bij koude motor
  • ECO modus laat de hele auto hevig trillen. Dwingt je gewoon om terug te schakelen terwijl de boordcomputer dat niet aangeeft.
  • Vermogen komt soms onverwacht laat op.
  • Verbruik is veel hoger dan ik op de vergelijkingswebsites zie. Dit terwijl ik rustig en economisch probeer te rijden.
  • Gaspedaal is niet anders te omschrijven dan vaag en erg wisselend in hoeveel toeren de auto afgeeft bij stand van het pedaal.
  • File / stad rijden is bijna onmogelijk te doen zonder bokken.
  • In de twee bokt/hobbelt de auto eigenlijk standaard.
  • ECO modus gaat voelbaar aan en uit
De auto voelt eigenlijk alleen normaal als je flink loopt te trappen. Lekker 3k toeren in de 1 koppeling opsmijten en in de twee hetzelfde. Tot je 50 rijd en dat moet gewoon in de 4. Want in de 2e en 3e versnelling cruisen als je 50 rijd is een boel kabaal + minimale veranderingen in gas geven laat de auto weer hobbelen.

De dealer vind dat trappen "normaal" rijgedrag en noemt dat smaak. Ik vind het ook zeker af en toe leuk om de auto goed door te trappen. Ik heb alleen soms ook passagiers mee, en die kunnen het zeker niet allemaal waarderen.

Het komt blijkbaar minder voor bij de Golf, als je op het t-roc forum en skoda forum kijkt zijn er meer mensen die het ook hebben/hadden. Er schijnt een update voor de ecu te zijn die het moet oplossen. Het vervelende is dat de dealer vrij stug is. Ik ben al een aantal keren terug geweest nu en ze doen net alsof ze het nog nooit eerder hebben gehoord.

De auto gaat binnenkort weer terug voor een reparatie onder garantie. Iets kleins gelukkig. Maar ook aangegeven dat ik dit allemaal ervaar en of ze kunnen kijken of er nog updates openstaan. Dit heb ik al een aantal keer gevraagd, dus verwacht er vrij weinig van.
Is het niet zoiets dat iemand de auto misschien heeft "getuned", en misschien voor verkoop weer terug heeft getuned maar een onderdeel is vergeten af te stemmen?
Misschien kan een goede "tuner" wel bekijken hoe of wat, of het juist oplossen. Dealers doen er alles aan om niet in de kosten gejaagd te worden. Je zou het, als het een vw dealer is, kunnen proberen op te spelen naar Pon maar dealers zijn daarna vaak niet meer heel meegaand.
Maar als de auto echt niet bevalt en je hebt een garantie, en je kan een probleem aantonen, dienen ze dat waarschijnlijk wel te fixen mits dat onder de voorwaarden valt. In ieder geval coulance aanbieden.
Doen ze moeilijk, rechtsbijstand inschakelen. (maar die raden wss ook eerst aan het normale traject te bewandelen met aantoonbare bewijzen enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
dawauz schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 09:41:
[...]

Is het niet zoiets dat iemand de auto misschien heeft "getuned", en misschien voor verkoop weer terug heeft getuned maar een onderdeel is vergeten af te stemmen?
Misschien kan een goede "tuner" wel bekijken hoe of wat, of het juist oplossen. Dealers doen er alles aan om niet in de kosten gejaagd te worden. Je zou het, als het een vw dealer is, kunnen proberen op te spelen naar Pon maar dealers zijn daarna vaak niet meer heel meegaand.
Maar als de auto echt niet bevalt en je hebt een garantie, en je kan een probleem aantonen, dienen ze dat waarschijnlijk wel te fixen mits dat onder de voorwaarden valt. In ieder geval coulance aanbieden.
Doen ze moeilijk, rechtsbijstand inschakelen. (maar die raden wss ook eerst aan het normale traject te bewandelen met aantoonbare bewijzen enz)
Hou tunen zou kunnen, maar kan ik lastig zelf controleren. Het is een (financial) lease auto van de zaak. Gekocht bij de grootste vw dealer hier in de regio. Tot nu toe vonden we het lastig om het als gebrek weg te zetten, vooral omdat we zelf dachten dat het door de koppeling kwam. Tot ik dit artikel tegen kwam: https://www.honestjohn.co.uk/advice/15-tsi-engine-issues/

Op basis van dat artikel kwam ik aan het googelen en lees ik op vele forums dat het gewoon een probleem met dat blok is. Te weinig kracht in de lage toeren wat de auto moeilijk te rijden maakt. Hij gaat binnenkort nog een keer terug. Het lastige is dat het niet mijn eigen auto is, alleen ik rijd nu al wel sinds het begin rond met verschillende problemen. Werkgever doet zijn best maar die is ook afhankelijk van de dealer. Het enige wat lijkt te kunnen is hem blijven aanbieden ter reparatie en, als het niet op te lossen is de koop te ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Denk dat tuning de enige oplossing is voor dat schokprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
EvoII schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 10:55:
Denk dat tuning de enige oplossing is voor dat schokprobleem.
Dat zou heel zuur zijn. Werkgever staat daar niet voor open. Heb jij dat schokprobleem ook of heb je hem laten tunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawauz

dawauz

onderhoud gaat toch via de leasemaatschappij niet via de werkgever?
nevermind, de leasemaatschappij moet het kunnen laten fixen voor je, anders een alternatief regelen.
Over te weinig power, lijkt me vreemd, er zijn Tourans met een 1.2 die rijden (das pas echt te weinig power!) prima.
Ik heb altijd een touran 1.4 tsi gehad maar dat was een 2010 auto, geen centje pijn mee gehad (hoewel de distri ketting wel vervangen werd bij aanschaf ivm fabrieksfouten)
Daarna een tiguan met 1.4 tsi en 160pk, iets bokkige dsg met wegrijden maar dat had de touran ervoor ook, das een dsg ding.
Nu de tiguan 4 motion 2.0 180pk met dsg7, die is wel een stuk soepeler met wegrijden en ook met doorschakelen merk je hem nog minder dan de dsg6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

dawauz schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 17:07:
nevermind, de leasemaatschappij moet het kunnen laten fixen voor je, anders een alternatief regelen.
Over te weinig power, lijkt me vreemd, er zijn Tourans met een 1.2 die rijden (das pas echt te weinig power!) prima.
Ik heb altijd een touran 1.4 tsi gehad maar dat was een 2010 auto, geen centje pijn mee gehad (hoewel de distri ketting wel vervangen werd bij aanschaf ivm fabrieksfouten)
Daarna een tiguan met 1.4 tsi en 160pk, iets bokkige dsg met wegrijden maar dat had de touran ervoor ook, das een dsg ding.
Nu de tiguan 4 motion 2.0 180pk met dsg7, die is wel een stuk soepeler met wegrijden en ook met doorschakelen merk je hem nog minder dan de dsg6.
Je verwart nu operational lease en financial lease. Die laatste is eigenlijk gewoon financiering van een auto, onderhoud etc regel je zelf. Dus ook garantie.

Onder de streep is het natuurlijk een probleem van de werkgever, maar snap dat je er in meedenkt :)

Als je eigen grote dealer niet wil (gok van Mossel gezien het verhaal) zou ik eens naar een andere rijden en daar laten rijden en voorleggen. Dit hoort gewoon niet. Dan heb je ook iets om met je financial lease partner te overleggen, of desnoods naar Pon te spelen. Dat kan een andere dealer ook gewoon overigens, geen probleem. Is gewoon garantie, mag iedere dealer oplossen en mogen ze onderling of via Pon fixen.
Mijn auto komt bij een dealer in Friesland weg en garantie wordt gewoon door die hier lokaal gefixt. Totaal geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
dawauz schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 17:07:
Het is ook niet dat er altijd te weinig power is. Het is onvoorspelbaar. Vooral als je in stadsverkeer rijd of een passagier mee hebt die wat snel auto ziek word is dat echt super naar. En dan heb ik het nog niet eens over de eco modus. Die schiet gewoon aan en laat de hele auto trillen. Vergelijkbaar met dat je 30 km in de 5 probeert te rijden.
The Eagle schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 17:32:
[...]

Je verwart nu operational lease en financial lease. Die laatste is eigenlijk gewoon financiering van een auto, onderhoud etc regel je zelf. Dus ook garantie.

Onder de streep is het natuurlijk een probleem van de werkgever, maar snap dat je er in meedenkt :)

Als je eigen grote dealer niet wil (gok van Mossel gezien het verhaal) zou ik eens naar een andere rijden en daar laten rijden en voorleggen. Dit hoort gewoon niet. Dan heb je ook iets om met je financial lease partner te overleggen, of desnoods naar Pon te spelen. Dat kan een andere dealer ook gewoon overigens, geen probleem. Is gewoon garantie, mag iedere dealer oplossen en mogen ze onderling of via Pon fixen.
Mijn auto komt bij een dealer in Friesland weg en garantie wordt gewoon door die hier lokaal gefixt. Totaal geen probleem :)
Niet Van Mossel. HK, als ik zo links en rechts lees is het bij beide dealers huilen met de pet op. Klopt werkgever is verantwoordelijk. Het is alleen een wat kleiner bedrijf. De werkgever geeft aan niks te kunnen doen en afhankelijk te zijn van HK. Werkgever heeft ook al wel wat geprobeerd. Had eerst een Golf 8 1.0. Die is gewoon met kapotte koppeling aan mij afgeleverd. Dat was al een heel verhaal. Toen gelukkig kunnen inruilen voor wat ik dacht dat een betere auto was. Die 1.0 bonkte, haperde en reed ook gewoon m.i. niet lekker. Die hele oplevering was gewoon een bende.

Nu dus een 1.5 waar ik hoopte op wel een goed rijdende auto. Die inmiddels al een nieuw stuurhuis heeft en later ook nog een nieuw stuur. Dat stuur wat overigens ook in eerste instantie gewoon scheef gemonteerd was. Ik ben elke paar weken wel bij de dealer geweest. Voor allerlei gebreken. Infotainment is ook een zeer moeilijk verhaal. Bidden en smeken of je updates mag en dan moet je alles controleren. Al met al ben ik op een punt aangekomen dat ik eigenlijk wel van de auto af wil. Een onbetrouwbare auto is in mijn ogen weinig waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Bel Baden Udenhout eens en leg ze het verhaal voor. Ook grote dealer, maar hele goede ervaring met die gasten (itt VM of HK).
Second opinion zal ongetwijfeld wel kunnen en dan heb je iig een stok om mee te slaan. Wel ff inplannen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Ik begin grip te verliezen, met name in de voorbanden. Die houden het geen 10K meer uit.

Maar ik wil goede all-seasons hebben, iemand tips voor wat goed is? Ik heb liever een mening van iemand uit de praktijk dan de consumenten bond of ANWB die alleen test.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
The Eagle schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 18:33:
Bel Baden Udenhout eens en leg ze het verhaal voor. Ook grote dealer, maar hele goede ervaring met die gasten (itt VM of HK).
Second opinion zal ongetwijfeld wel kunnen en dan heb je iig een stok om mee te slaan. Wel ff inplannen uiteraard.
Ik zal volgende week die naam eens voorleggen bij de werkgever. Een second opinion is wel een goed idee inderdaad.
Toppe schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 18:37:
Ik begin grip te verliezen, met name in de voorbanden. Die houden het geen 10K meer uit.

Maar ik wil goede all-seasons hebben, iemand tips voor wat goed is? Ik heb liever een mening van iemand uit de praktijk dan de consumenten bond of ANWB die alleen test.
Ik heb de Vredestein quatrac er laatst onder gekregen. Tot nu toe heel tevreden over. Stukje stiller ook dan de Nexen S zomerbanden zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Tim____ schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 18:41:
[...]

Ik heb de Vredestein quatrac er laatst onder gekregen. Tot nu toe heel tevreden over. Stukje stiller ook dan de Nexen S zomerbanden zelfs.
Band die prima te betalen is in elk geval :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter

Ik heb onder m'n (zakelijke lease) VW Tiguan een setje Continental AllSeasonContacts liggen (sinds levering in November 2019) en die krengen gaan maar niet stuk :9

Liggen er nu ruim 100.000 Km onder en geven nog steeds genoeg grip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Ik ben zelf heel tevreden over Goodyear Vector 4Season Gen3 :Y Na bijna alle reviews gelezen en bekeken te hebben kwam ik uiteindelijk uit op de Goodyear en Michelin CrossClimate 2. Daar die laatste aanzienlijk duurder waren, en het verschil enkel was dat de CC2 nog iets beter presteerde in sneeuw, maar de Goodyear beter in de regen, is de keuze gevallen op Goodyear. En na de Zuid-Limburg sneeuw van afgelopen week kan ik met zekerheid zeggen dat ze ook top presteren in de sneeuw :p Geen seconde spijt van.

Vorige eigenaar had Vredestein Quatrac Pro op de vooras gelegd, ondanks dat ze nog geen 2 jaar oud waren en nog 6+mm hadden heb ik ze vervangen (door de Goodyears, rondom). Ze presteerden ok, maar ze waren ontzettend luid én al gecupt. Voor banden van misschien maximaal 15k km oud vind ik dat onacceptabel.

Nu ik toch in dit topic ben, en ze het in het Skoda topic niet weten... Bij een 1.5 TSI ACT (EA211 Evo?)... weet iemand wat het onderhoudsinterval is van de distributieriem? Ik kan dit nergens fatsoenlijk terug vinden. Op de ene plek lees ik dat het nooit moet (?), op de andere plek 10 jaar/200k km, weer een ander 5 jaar/100k km, weer een ander na 5 jaar jaarlijks controleren...

In het instructieboekje vind ik het ook nergens terug.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zie het winterbanden topic zou ik zeggen ;)
En verder hoop ik voor je dat je geduld hebt, reken op een maand wachten voor ze tijd hebben voor montage.

@MK_ bel de dealer ff, die kan het zo zeggen. Zit gewoon een standaard onderhoudsinterval op die motor met voorgeschreven vervangingen.
Distri van de 1.0 moet ergens bij de 180k iirc, zal bij de 1.5 niet heel erg afwijken verwacht ik. Spul is redelijk sterk tegenwoordig :)

[ Voor 21% gewijzigd door The Eagle op 20-01-2024 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

The Eagle schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 20:31:
[...]

Zie het winterbanden topic zou ik zeggen ;)
En verder hoop ik voor je dat je geduld hebt, reken op een maand wachten voor ze tijd hebben voor montage.
Haha, leveren duurt langer dan de montage hoor. Hebben 3 garage bedrijven als buren op het werk :+

En zoek all-seasons ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Toppe op 20-01-2024 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

The Eagle schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 20:31:
[...]
@MK_ bel de dealer ff, die kan het zo zeggen. Zit gewoon een standaard onderhoudsinterval op die motor met voorgeschreven vervangingen.
Distri van de 1.0 moet ergens bij de 180k iirc, zal bij de 1.5 niet heel erg afwijken verwacht ik. Spul is redelijk sterk tegenwoordig :)
Dat was mijn oplossing voor als niemand het wist inderdaad :+

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vraagje voor de android auto gebruikers. Ik heb er last van dat mijn head unit in de polo 2018 af en toe reboot. Dit lijkt alleen te gebeuren wanneer spotify aanstaat, google maps en flitsmeister lijken dit issue niet te geven.
Toestel draait Android 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Zou normaal niet mogen. Al andere kabel en telefoon geprobeerd? Denk daarin een probleem. Tevens de vraag welke software versie erop staat? Anders updaten en kijken of je probleem nog aanwezig is. Bij vragen stuur me gerust een bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-08-2024
Heeft iemand anders er ook last van dat de grondspeling bij de Golf 8 aan de voorkant iets minder lijkt te zijn dan bij de Golf 7?

Ik heb het nu al een paar keer gehad dat de kunststoffen bodemplaat aan de voorzijde net de grond raakt, op plekken waar dat met mijn vorige auto zeker niet het geval was.

De dealer vertelde me dat deze plaat bij de laatste Golf (tenminste bij de 1.0 eTSI) inderdaad iets dichter bij de grond zit dan bij het vorige model Golf, vanwege de stroomlijn, maar dat er verder ook niemand over geklaagd heeft. Online zie ik inderdaad niets; heeft de parkeerplaats bij ons winkelcentrum dan zulke rare kuilen en richels die nergens anders voorkomen?

(Overigens zou ik best mijn vorige auto, een Golf 7 1.6 TDI, terug willen ... ik vond dat als geheel een veel fijnere auto dan het laatste model Golf)

[ Voor 10% gewijzigd door johanth op 22-01-2024 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Vanochtend keek ik uit mijn raam en ik zag dat de spiegelverlichting (de lampjes onder de zijspiegels) van mijn Passat ‘16 brandden.

Ook de binnenverlichting stond aan.

Toen ik in de auto keek zag ik dat er wat was gerommeld in de spullen die op de achterbank lagen en ik ontdekte dat er 3 zonnebrillen ontbraken.

Nu weet ik bijna zeker dat mijn auto op slot stond.

Ik heb mijn sleutels ‘s nachts dicht bij de voordeur liggen. Echter heb ik geen keyless entry op mijn auto, wel keyless start.

Ik weet nu dus niet hoe de dieven zijn binnen gekomen.

Ik heb zelf nogmaals getest wat er gebeurd als ik de deur op slot doe en dan weer open: eerst gaan de koplampen en achterlampen samen met de spiegellampen branden. Na een paar seconden gaat de verlichting uit, maar blijven de spiegellampen nog even branden. 15 seconden later gaan ook die uit.

Ik zoek nu dus een verklaring waarom deze verlichting aan stond. En hoe de dieven zijn binnengekomen.

*ook leuk dat ik gisteravond een melding kreeg dat mijn videodeurbel stopte met opnames wegens te lage accu

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanth
funk-e schreef op maandag 22 januari 2024 @ 09:17:

*ook leuk dat ik gisteravond een melding kreeg dat mijn videodeurbel stopte met opnames wegens te lage accu
Over dat laatste; je hebt er nu niets aan, maar wij hebben onze deurbel op de oorspronkelijke beltrafo aangesloten. Dan heb je nooit het probleem dat de accu leeg is.

Voor de rest, wat vervelend! Het signaal van de sleutel zou, zeker zonder keyless entry, tegenwoordig niet zo makkelijk meer te onderscheppen moeten zijn. Of dat bij auto's uit 2016 ook zo is, weet ik niet.

Blijft de verlichting soms branden als de deur niet helemaal dicht is? Je weet 100% zeker dat je de auto gisteravond op slot hebt gedaan?

[ Voor 9% gewijzigd door johanth op 22-01-2024 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
johanth schreef op maandag 22 januari 2024 @ 09:20:
[...]

Over dat laatste; je hebt er nu niets aan, maar wij hebben onze deurbel op de oorspronkelijke beltrafo aangesloten. Dan heb je nooit het probleem dat de accu leeg is.

Voor de rest, wat vervelend! Het signaal van de sleutel zou, zeker zonder keyless entry, tegenwoordig niet zo makkelijk meer te onderscheppen moeten zijn. Of dat bij auto's uit 2016 ook zo is, weet ik niet.

Blijft de verlichting soms branden als de deur niet helemaal dicht is? Je weet 100% zeker dat je de auto gisteravond op slot hebt gedaan?
Mijn nest deurbel kan helaas alleen op batterij.

Ja echt balen.

Verlichting blijft eigenlijk nooit branden. Deuren waren allemaal gesloten. Als de spiegelverlichting niet zou branden zou ik gewoon gedacht hebben dat ik de auto niet op slot had gedaan.

Maar ik kan dus die hele situatie niet herproduceren: dat die verlichting blijft branden.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanth
Wij hebben een ander merk deurbel inderdaad.

Een merkwaardig mysterie ... niet dat ik er veel van verwacht, maar kan Pon er iets meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Arjan
  • Laatst online: 18:30

VW-Arjan

★★★★★

funk-e schreef op maandag 22 januari 2024 @ 09:31:
[...]

Mijn nest deurbel kan helaas alleen op batterij.
Heb je de witte NEST?
Die heb ik namelijk en is ook een batterij versie, maar door die aan te sluiten op de beltrafo wordt de accu telkens bijgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
funk-e schreef op maandag 22 januari 2024 @ 09:17:
Vanochtend keek ik uit mijn raam en ik zag dat de spiegelverlichting (de lampjes onder de zijspiegels) van mijn Passat ‘16 brandden.

Ook de binnenverlichting stond aan.

Toen ik in de auto keek zag ik dat er wat was gerommeld in de spullen die op de achterbank lagen en ik ontdekte dat er 3 zonnebrillen ontbraken.

Nu weet ik bijna zeker dat mijn auto op slot stond.

Ik heb mijn sleutels ‘s nachts dicht bij de voordeur liggen. Echter heb ik geen keyless entry op mijn auto, wel keyless start.

Ik weet nu dus niet hoe de dieven zijn binnen gekomen.

Ik heb zelf nogmaals getest wat er gebeurd als ik de deur op slot doe en dan weer open: eerst gaan de koplampen en achterlampen samen met de spiegellampen branden. Na een paar seconden gaat de verlichting uit, maar blijven de spiegellampen nog even branden. 15 seconden later gaan ook die uit.

Ik zoek nu dus een verklaring waarom deze verlichting aan stond. En hoe de dieven zijn binnengekomen.

Je hebt wel centrale deurvergrendeling via de sleutel toch? Die kunnen ze gewoon gebruiken om de auto van het slot te halen. Enige wat je hier tegen kan doen is je sleutels in een bakje doen die de signalen blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procaliber
Tim____ schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:00:
[...]

Je hebt wel centrale deurvergrendeling via de sleutel toch? Die kunnen ze gewoon gebruiken om de auto van het slot te halen. Enige wat je hier tegen kan doen is je sleutels in een bakje doen die de signalen blokkeert.
Zolang je geen knop indrukt zend de sleutel toch niets uit?
Dat zou betekenen dat de dieven in de buurt zijn als je de auto ontgrendeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
procaliber schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:35:
[...]

Zolang je geen knop indrukt zend de sleutel toch niets uit?
Dat zou betekenen dat de dieven in de buurt zijn als je de auto ontgrendeld.
Volgens mij werkt het helaas niet zo. De auto heeft continue contact met de sleutel. Ik moet bijvoorbeeld om storingen uit de auto te krijgen de sleutel 15-20 minuten in een speciaal bakje doen. Dan pas gaat de computer van de auto echt helemaal uit.

Ik weet het fijne er ook niet van, maar volgens mij kunnen ze via dat signaal de sleutel namaken en dus open doen en bij sommige auto's zelfs wegrijden.

[ Voor 13% gewijzigd door Tim____ op 22-01-2024 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Viper® schreef op zondag 21 januari 2024 @ 11:04:
Vraagje voor de android auto gebruikers. Ik heb er last van dat mijn head unit in de polo 2018 af en toe reboot. Dit lijkt alleen te gebeuren wanneer spotify aanstaat, google maps en flitsmeister lijken dit issue niet te geven.
Toestel draait Android 10
Eens met @Antera dat het niet zou mogen, maar YMMV. "Probleem" is dat je VW firmware met AA software getest is met bepaalde versies van Android en vervolgens geshipped. Jouw polo krijgt daarbij geen updates, iig niet automatisch. Dus zal met bepaalde versies van Android goed werken, maar welke is onbekend.
Daarnaast krijg je natuurlijk automatisch je Android updates binnen, inclusief die van AA. Dus wat misschien ooit goed werkte in combinatie, kan dat zomaar ineens niet meer doen.
Heb het zelf ervaren met mijn Moto G5 plus uit 2018. Deed het prima op een 2017 Passat, maar toen ik mijn nieuwe (2023 model) kreeg was het een groot drama.
Welke wel en niet goed werken in combinatie is onmogelijk te zeggen. Overigens is Android 10 natuurlijk al vrij oud. Ik zou eerder zeggen dat als je een recente firmware op je headunit hebt, die daar niet(meer) fatsoenlijk op getest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

johanth schreef op maandag 22 januari 2024 @ 09:14:
Heeft iemand anders er ook last van dat de grondspeling bij de Golf 8 aan de voorkant iets minder lijkt te zijn dan bij de Golf 7?

Ik heb het nu al een paar keer gehad dat de kunststoffen bodemplaat aan de voorzijde net de grond raakt, op plekken waar dat met mijn vorige auto zeker niet het geval was.

De dealer vertelde me dat deze plaat bij de laatste Golf (tenminste bij de 1.0 eTSI) inderdaad iets dichter bij de grond zit dan bij het vorige model Golf, vanwege de stroomlijn, maar dat er verder ook niemand over geklaagd heeft. Online zie ik inderdaad niets; heeft de parkeerplaats bij ons winkelcentrum dan zulke rare kuilen en richels die nergens anders voorkomen?

(Overigens zou ik best mijn vorige auto, een Golf 7 1.6 TDI, terug willen ... ik vond dat als geheel een veel fijnere auto dan het laatste model Golf)
Klopt als een bus scheelt zo'n 2cm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvoII
Tim____ schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 11:25:
[...]

Dat zou heel zuur zijn. Werkgever staat daar niet voor open. Heb jij dat schokprobleem ook of heb je hem laten tunen?
Nee ik heb het niet. Heb nu een etsi, dus een automaat. Maar ik had met mijn seat ibiza met 1.5 ook geen probleem met schokken. Alleen soms een beetje in zijn 2 als hij koud was. Maar dat was te verwaarlozen.

Mijn huidige is ondanks geen schokproblemen wel getuned. Puur om de dsg later te laten schakelen eigenlijk. Maar dat werkte nog beter icm tuning volgens tvs, waar ik het heb laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanth
Antera schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:38:
[...]

Klopt als een bus scheelt zo'n 2cm.
VW dealer had het over 1,5cm, maar dus nog iets meer. Net genoeg om de richel bij het afrijden van de parkeerplaats hier te raken. Mijn vorige Golf deed dat probleemloos (het is een verdieping in het wegdek, dus geen bobbel).

(ik heb in de tussentijd ontdekt dat het wel gaat als ik de afrit schuin "aansnijd")

[ Voor 24% gewijzigd door johanth op 22-01-2024 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
EvoII schreef op maandag 22 januari 2024 @ 15:38:
[...]

Nee ik heb het niet. Heb nu een etsi, dus een automaat. Maar ik had met mijn seat ibiza met 1.5 ook geen probleem met schokken. Alleen soms een beetje in zijn 2 als hij koud was. Maar dat was te verwaarlozen.

Mijn huidige is ondanks geen schokproblemen wel getuned. Puur om de dsg later te laten schakelen eigenlijk. Maar dat werkte nog beter icm tuning volgens tvs, waar ik het heb laten doen.
Ik heb het vermoeden dat de etsi er sowieso geen last van heeft. Die elektromotor vangt waarschijnlijk het gebrek aan vermogen op in de lage toeren.

Die Ibiza van mijn collega heeft het ook niet, die rijdt echt als een zonnetje vergeleken met mijn Golf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanth
Tim____ schreef op maandag 22 januari 2024 @ 16:20:
[...]

Ik heb het vermoeden dat de etsi er sowieso geen last van heeft. Die elektromotor vangt waarschijnlijk het gebrek aan vermogen op in de lage toeren.

Die Ibiza van mijn collega heeft het ook niet, die rijdt echt als een zonnetje vergeleken met mijn Golf.
Ik heb proefgereden in de 1.0 eTSI (Skoda) en de "gewone" 1.5 TSI (Golf).

Op basis daarvan heb ik de 1.0 eTSI Golf besteld, en qua souplesse heb ik daar inderdaad geen spijt van.

Maar ... laatst ben ik weer in de Eifel geweest, en qua motorrem is dat kleine motortje huilen met de pet op. Met mijn vorige 1.6 TDI was naar beneden rijden veel relaxter dan met de 1.0 eTSI. Zelfs handmatig naar een lagere versnelling terugschakelen is vrijwel zinloos.

Edit: helaas zat een diesel leasen er niet meer in, anders had ik beslist weer daarvoor gekozen.

[ Voor 6% gewijzigd door johanth op 22-01-2024 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
johanth schreef op maandag 22 januari 2024 @ 16:25:
[...]

Ik heb proefgereden in de 1.0 eTSI (Skoda) en de "gewone" 1.5 TSI (Golf).

Op basis daarvan heb ik de 1.0 eTSI Golf besteld, en qua souplesse heb ik daar inderdaad geen spijt van.

Maar ... laatst ben ik weer in de Eifel geweest, en qua motorrem is dat kleine motortje huilen met de pet op. Met mijn vorige 1.6 TDI was naar beneden rijden veel relaxter dan met de 1.0 eTSI. Zelfs handmatig naar een lagere versnelling terugschakelen is vrijwel zinloos.

Edit: helaas zat een diesel leasen er niet meer in, anders had ik beslist weer daarvoor gekozen.
Afremmen op de motor kan je inderdaad vergeten. Daar moest ik ook heel erg aan wennen. Dat doet mijn 1.5 ook nauwelijks.

Een diesel zou ook mijn voorkeur hebben gehad hoor. Goed om te horen dat de etsi's er in ieder geval geen last van hebben. Deze moet ook ooit een keer ingeruild worden.
Pagina: 1 ... 119 ... 140 Laatste