Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 120 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-07 16:58

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

johanth schreef op maandag 22 januari 2024 @ 16:17:
[...]

VW dealer had het over 1,5cm, maar dus nog iets meer. Net genoeg om de richel bij het afrijden van de parkeerplaats hier te raken. Mijn vorige Golf deed dat probleemloos (het is een verdieping in het wegdek, dus geen bobbel).

(ik heb in de tussentijd ontdekt dat het wel gaat als ik de afrit schuin "aansnijd")
Heb het nagemeten toen ik er een paar verlaagt had en daarbij opviel dat deze de drempel sneller raakte. Maar hoe dan ook het is omdat de bumper vlakker doorloopt dan het vorige model, Een nieuwe Leon of Octavia hebben er bv geen last van

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:54

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Ben
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:07
Vind het zeker een geslaagde facelift.

- Voorkant is toch weer een stuk mooier geworden met de nieuwe bumper en headlights.
- Achterlichten vind ik echt een stap vooruit, ziet er veel beter uit met de nieuwe matrix led.
- Vooral de interieur heeft grote stappen gezet met betere materialen (geen hard plastic).
- Infotainment interface stuk duidelijker en systeem veel sneller geworden. En eindelijk KNOPPEN!!

Enige nadeel die ik atm zie is dat er nog steeds geen rolluik voor de bekerhouders aanwezig is……

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:21
A. Ben schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 02:14:
Vind het zeker een geslaagde facelift.

- Voorkant is toch weer een stuk mooier geworden met de nieuwe bumper en headlights.
- Achterlichten vind ik echt een stap vooruit, ziet er veel beter uit met de nieuwe matrix led.
- Vooral de interieur heeft grote stappen gezet met betere materialen (geen hard plastic).
- Infotainment interface stuk duidelijker en systeem veel sneller geworden. En eindelijk KNOPPEN!!

Enige nadeel die ik atm zie is dat er nog steeds geen rolluik voor de bekerhouders aanwezig is……
- eens
- Matrix LED was er al, subtiele verandering maar vond de oude achterlichten ook al sjiek
- Welke grote stappen met betere materialen? Volgens mij is enkel het scherm anders en de touchknoppen op het stuur verdwenen?
- Welke knoppen? Het waren al touch sliders en dat zijn ze nog steeds, alleen nu wel verlicht.

Verder een magere facelift qua design, vooral qua techniek wel een verbetering. De golf 8.5 GTE achterbumper is echter nog saaier dan de golf 8 GTE (had liever de R-line achterbumper gezien) en de letters ipv de badge op de zijdeuren vind ik ook echt oerlelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim____
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17:56
Scrtz schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:13:
[...]

- eens
- Matrix LED was er al, subtiele verandering maar vond de oude achterlichten ook al sjiek
- Welke grote stappen met betere materialen? Volgens mij is enkel het scherm anders en de touchknoppen op het stuur verdwenen?
- Welke knoppen? Het waren al touch sliders en dat zijn ze nog steeds, alleen nu wel verlicht.

Verder een magere facelift qua design, vooral qua techniek wel een verbetering. De golf 8.5 GTE achterbumper is echter nog saaier dan de golf 8 GTE (had liever de R-line achterbumper gezien) en de letters ipv de badge op de zijdeuren vind ik ook echt oerlelijk.
Dat met die knoppen vond ik ook al vaag. Wat ze bedoelen zijn de knoppen op het stuur. Dat zijn nu weer echte drukknoppen. Wel gemiste kans dat er geen fysieke knoppen zijn voor de climate control.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Tim____ schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:32:
[...]

Dat met die knoppen vond ik ook al vaag. Wat ze bedoelen zijn de knoppen op het stuur. Dat zijn nu weer echte drukknoppen. Wel gemiste kans dat er geen fysieke knoppen zijn voor de climate control.
Ja klopt, al vond ik de touchknoppen op het stuur eigenlijk helemaal niet vervelend. Maar het gemis bij Climate Control wel.

Overig de R-line achterbumper is ook een zware achteruitgang. en de volle 'racing' R op de zijdeur vind ik ook niet helemaal passen.. Afijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Ben
Scrtz schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:13:
[...]

- eens

- Matrix LED was er inderdaad al, het ging mij meer om de verandering van het patroon erachter (zie foto), dat ziet er gewoon echt een stuk beter uit.
- Ja, dat zijn toch twee significante wijzigingen voor een mid-cycle update? Een geheel nieuw scherm dat groter, sneller en beter is, gecombineerd met knoppen op het stuur. Daarnaast maken ze geen gebruik meer van hard plastic maar van zachtere materialen. Dat zelf is voor sommige al een reden om up te graden :)
- Zie hierboven en inderdaad, de sliders voor het regelen van de temperatuur van onder andere je stoelen staan nu gegarandeerd altijd onder het scherm en zijn volgens de reviewers een stuk responsiever.

Over de techniek zijn we het eens dat dit een duidelijke grote stap vooruit is, en qua design vind ik dit zeker ook een stap vooruit. Volgens mij verwachten mensen bij een facelift een compleet andere auto, maar zo werkt dat niet. Kijkend naar andere facelifts is dit gewoon een sterke verandering. Dat er zoveel te verbeteren viel, geeft aan hoe zwak versie 8 eigenlijk was. Deze 8.5 ziet er nu uit als een daadwerkelijk sterke auto in het segment.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O46bqC67HIuaR18CQ9Pnlh_80_s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RbDojkwrLGRY6ReNuAseNZPB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p1EeSihJCh984gbcxRbkoLsOV7s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lGzNWrjVryymcfwV0LyAMUi2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 13:40

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Het interieur doet wel heel erg lijken op een ID.3 nu.
Ik vindt het er mooier op geworden. Dat pianolak paneel op het middenconsole vond ik super lelijk.
Al ben ik bevooroordeeld want ik rijd een ID.3.

Er zijn geruchten dat de ID.3 en Golf samen verder gaan als 1 Golf, zonder ICE opties, en dan snap ik helemaal wel dat ze van binnen op elkaar gaan lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
  • Laatst online: 16:09
A. Ben schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:02:
[...]

- Matrix LED was er inderdaad al, het ging mij meer om de verandering van het patroon erachter (zie foto), dat ziet er gewoon echt een stuk beter uit.

[Afbeelding]
Die linker foto laat een normaal achterlicht zien en geen Matrix achterlicht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
theman36 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:09:
[...]

Die linker foto laat een normaal achterlicht zien en geen Matrix achterlicht
Inderdaad geen eerlijk vergelijk zo @A. Ben, de vorige Matrix achterlichten zagen er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://bluesky-cogcms-prodb.cdn.imgeng.in/media/49638/3.jpg?height=992&mode=crop&scale=both

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 30-06 11:47
Scrtz schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:45:
[...]

Ja klopt, al vond ik de touchknoppen op het stuur eigenlijk helemaal niet vervelend. Maar het gemis bij Climate Control wel.
Idem. Ik heb 2 maanden met een Golf 1.0 Life gereden, nu bijna 2 maanden met een 1.5 R-line op pad. Sceptisch over het touch stuur maar het valt me 100% mee. Enige wat ik er op af kan dingen is dat de andere indeling van de cruise knopjes minder is, mijn duim komt vaak op de travel assist knop ipv RES uit, iets meer relief in de vlakken zou wellicht geholpen hebben. Volume sliden vind ik ideaal werken, beter dan die troep slider onder het scherm, die zou ik het liefst willen uitschakelen.
Dat de climate slider niet verlicht is vind ik overigens ook geen probleem. Ik vind het irritanter dat ik het menu moet openen om te zien hoe de climate instellingen staan. Waarom kan er links niet ook een herhaling staan van handmatige instellingen?

Verder vind ik het verschil tussen beide Golfs als dag en nacht. Die Life kon me totaal niet bekoren, afstandig, saai, week, futloos en noem de rest maar op. Qua rijden is de R-line stukken fijner, veel communicatiever en hoewel op snelheid rumoeriger is die 1.5 op alle fronten fijner.

Als totaalpakket heb ik liever nog steeds mijn vorige Polo 6 1.6 TDI. Die eTSI is prima maar de TDI was veel fijner. Minder bemoeizuchtige elektronica, meer fysieke knoppen. Als ik komend uit een Polo de Golf 8 al mèh vind snap ik dat ex Golf 7 rijders het al helemaal niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Ben
Scrtz schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:39:
[...]

Inderdaad geen eerlijk vergelijk zo @A. Ben, de vorige Matrix achterlichten zagen er zo uit:
[Afbeelding]
My bad, jullie hebben gelijk. Punt blijft wel dat de nieuwe versie stuk beter eruit zien :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bcoPAWKLPZ9vnE5YT_kuiclAy_I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8pe64dlEydfW4wlIGbtX82et.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:46

Wom

Iemand die mij een goede partij kan aanraden voor het laten installeren van een automatische kofferbak op een Arteon? Zie dat er setjes te koop zijn, maar zou wat ervaringen willen weten :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-07 13:47
Ik vind de facelift ook best mooi, maar wat ik niet begrijp is die drang na doorlopende verlichting aan de voor- en achterkant van auto's tegenwoordig. Vaak ziet het er niet mooi uit imo, en bij Volkswagen is het nóg lelijker dan bij andere merken, omdat het VW logo in de weg zit.
Als ik zo'n auto zou rijden, dan zou ik meteen kijken hoe ik dat uit kan zetten (weet niet of dat überhaupt kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
Bij VW vond ik het juist nog enigszins te doen omdat er nog een onderbreking in de balk zat, in plaats van dat het een monobraw wordt. Het logo nu verlichten vind ik vooral een stuk armoe troef. Ik zou denk ik ook direct op zoek gaan naar de mogelijkheid om het weg te coderen.

Toch een geluk bij een ongeluk dat ik nu de basis LED verlichting heb, geen lelijke doorlopende balk. Sowieso vaker afgevraagd wat de LED Plus variant de prijs waard maakt, veel verder dan een mooier ogende koplampunit en LED knipperlicht ipv een armoedig halogeen pitje kom ik niet. Meerprijs voor IQ Light snap ik dan wel weer, dat voegt duidelijk wat toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
Zoals ik een keer vermeld heb in dit topic was ik op zoek naar een golf 8 gti cs. Deze heb ik (hoop ik) eindelijk gevonden dus mijn huidige Golf 8 R-Line staat te koop. Mocht je interesse hebben of iemand kennen die op zoek is, stuur gerust een PM voor meer details ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-06 23:22
R-R-L schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:05:
[...]

Idem. Ik heb 2 maanden met een Golf 1.0 Life gereden, nu bijna 2 maanden met een 1.5 R-line op pad. Sceptisch over het touch stuur maar het valt me 100% mee. Enige wat ik er op af kan dingen is dat de andere indeling van de cruise knopjes minder is, mijn duim komt vaak op de travel assist knop ipv RES uit, iets meer relief in de vlakken zou wellicht geholpen hebben. Volume sliden vind ik ideaal werken, beter dan die troep slider onder het scherm, die zou ik het liefst willen uitschakelen.
Dat de climate slider niet verlicht is vind ik overigens ook geen probleem. Ik vind het irritanter dat ik het menu moet openen om te zien hoe de climate instellingen staan. Waarom kan er links niet ook een herhaling staan van handmatige instellingen?

Verder vind ik het verschil tussen beide Golfs als dag en nacht. Die Life kon me totaal niet bekoren, afstandig, saai, week, futloos en noem de rest maar op. Qua rijden is de R-line stukken fijner, veel communicatiever en hoewel op snelheid rumoeriger is die 1.5 op alle fronten fijner.

Als totaalpakket heb ik liever nog steeds mijn vorige Polo 6 1.6 TDI. Die eTSI is prima maar de TDI was veel fijner. Minder bemoeizuchtige elektronica, meer fysieke knoppen. Als ik komend uit een Polo de Golf 8 al mèh vind snap ik dat ex Golf 7 rijders het al helemaal niets vinden.
De 1.5 met 150 pk heeft ook een multilink achteras. Alle golfs met minder dan 150 pk hebben een torsieas.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
R-R-L schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:45:
Bij VW vond ik het juist nog enigszins te doen omdat er nog een onderbreking in de balk zat, in plaats van dat het een monobraw wordt. Het logo nu verlichten vind ik vooral een stuk armoe troef. Ik zou denk ik ook direct op zoek gaan naar de mogelijkheid om het weg te coderen.

Toch een geluk bij een ongeluk dat ik nu de basis LED verlichting heb, geen lelijke doorlopende balk. Sowieso vaker afgevraagd wat de LED Plus variant de prijs waard maakt, veel verder dan een mooier ogende koplampunit en LED knipperlicht ipv een armoedig halogeen pitje kom ik niet. Meerprijs voor IQ Light snap ik dan wel weer, dat voegt duidelijk wat toe.
Die lichtbalk in het front heeft niets met het soort ledverlichting van de auto te maken. Dat was gewoon een losse optie.
Bij mij zit ie er ook op, en heb ook iq matrix lichten. Dacht eerst ook dat hij er daarom op zat. Maar dat is dus niet zo. Ook bij gewoon basis led kon je die balk krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:19
En het is weer zover…..
Weer problemen met infotainmentsysteem (golf8). Staat weer op gastgebruiker en SOS knop is rood.
Had al z’n vermoeden omdat app geen melding gaf dat auto volgeladen was… wordt er echt schijtziek van, laatste keer 2 uren lang aan het prutsen geweest hiervoor. Weet oprecht niet meer wat ik allemaal gedaan had toen.

Toch maar eens laten controleren door garage? Had hier eerder bericht gestuurd richting hun ivm verouderde versie die erop stond maar toen deed ie het weer en werd er verteld, laat hem er maar mee rijdb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
Soppyscroll schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 17:57:
En het is weer zover…..
Weer problemen met infotainmentsysteem (golf8). Staat weer op gastgebruiker en SOS knop is rood.
Had al z’n vermoeden omdat app geen melding gaf dat auto volgeladen was… wordt er echt schijtziek van, laatste keer 2 uren lang aan het prutsen geweest hiervoor. Weet oprecht niet meer wat ik allemaal gedaan had toen.

Toch maar eens laten controleren door garage? Had hier eerder bericht gestuurd richting hun ivm verouderde versie die erop stond maar toen deed ie het weer en werd er verteld, laat hem er maar mee rijdb
Sleutels in een metalen bakje doen. Half uurtje wachten, dan nog eens proberen. Soms is het dan weer weg omdat de auto echt uit gaat. Als je software versie lagere dan 1899 is gauw een afspraak inplannen, dat maakt al een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
Tim____ schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 18:06:
[...]

Sleutels in een metalen bakje doen. Half uurtje wachten, dan nog eens proberen. Soms is het dan weer weg omdat de auto echt uit gaat. Als je software versie lagere dan 1899 is gauw een afspraak inplannen, dat maakt al een groot verschil.
zal zo ff kijken, ik moet straks ff Leeuwarden in en daarna stad in. Denk dat dat hetzelfde gaat werken als sleutel in metalen bakje? ☺️ heb ik eerder gecommuniceerd over software maar weet niet
Meer waar die foto is

[ Voor 7% gewijzigd door Soppyscroll op 24-01-2024 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
Tim____ schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 18:06:
[...]

Software 1788, zojuist gekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 21:39

Toppe

Oké ✅

Wom schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:34:
Iemand die mij een goede partij kan aanraden voor het laten installeren van een automatische kofferbak op een Arteon? Zie dat er setjes te koop zijn, maar zou wat ervaringen willen weten :)
Bedoel je gewoon van die veren? Ook wel eens naar gekeken, kreeg gelijk te horen dat je klep dan ook stuk zwaarder sluit

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
theman36 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:02:
Zoals ik een keer vermeld heb in dit topic was ik op zoek naar een golf 8 gti cs. Deze heb ik (hoop ik) eindelijk gevonden dus mijn huidige Golf 8 R-Line staat te koop. Mocht je interesse hebben of iemand kennen die op zoek is, stuur gerust een PM voor meer details ;)
ben benieuwd, is het een witte geworden? :9~

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Soppyscroll schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:38:
[...]

zou m een keer laten updaten bij de dealer of laten doen bij 1 vd ervaren gebruikers hier (antera / rainesh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
giovanni2903 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:26:
[...]

zou m een keer laten updaten bij de dealer of laten doen bij 1 vd ervaren gebruikers hier (antera / rainesh)
Hoort een dealer dit kosteloos te doen? @Antera Zag dat ie in breda woont, dat is nogal ver vanaf Friesland :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redouaneee
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-01-2024
Vraagje

Heb een Golf 7 TSI BJ 2013
Mijn mistlampen voor doen het alleen niet meer.
Als ik de mistlampen aan wil zetten dan brand het mistlamp knopje bij de verlichtingen groen alleen op mijn dashboard brand er geen lampje dat de mislampen aan zijn.

Zitten deze gekoppeld op een zekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
giovanni2903 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:25:
[...]

ben benieuwd, is het een witte geworden? :9~
Haha nee. Het wordt een zakelijke aanschaf en met die auto ga ik ook veel naar klanten toe. Een witte auto met van die zwarte cs blokken op de zijkant van de auto vind ik dan net niet passend. De kleur wordt delphin grey of parelmoer zwart. Ga dit weekend waarschijnlijk bij beide auto's kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Soppyscroll schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:43:
[...]

Hoort een dealer dit kosteloos te doen? @Antera Zag dat ie in breda woont, dat is nogal ver vanaf Friesland :P
Dealer niet maar stuur me even een bericht dan kan ik je er wel mee helpen ondanks de afstand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

Wom schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:34:
Antwoord staat op vwforum 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Redouaneee schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 22:03:
dashboard brand er geen lampje dat de mislampen aan zijn.
Dit klopt alles is verplaatst naar de schakelaar voor rust in het dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Soppyscroll schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:38:
[...]

Is te updaten in 2 stappen

1e naar 18xx
2e naar 19xx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
theman36 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 22:18:
[...]

Haha nee. Het wordt een zakelijke aanschaf en met die auto ga ik ook veel naar klanten toe. Een witte auto met van die zwarte cs blokken op de zijkant van de auto vind ik dan net niet passend. De kleur wordt delphin grey of parelmoer zwart. Ga dit weekend waarschijnlijk bij beide auto's kijken.
ahh, dan begrijp ik het inderdaad, als je een beetje zakelijk voor de dag wil komen is zwart het beste. voordeel van de opf is dat die auto bijna helemaal stil is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
giovanni2903 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 22:58:
[...]

ahh, dan begrijp ik het inderdaad, als je een beetje zakelijk voor de dag wil komen is zwart het beste. voordeel van de opf is dat die auto bijna helemaal stil is :p
Bijna :P verdere geknutsel aan de uitlaat waar een milltek of akrapovic onder is gezet heb ik daarom ook links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
EvoII schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 17:22:
[...]

De 1.5 met 150 pk heeft ook een multilink achteras. Alle golfs met minder dan 150 pk hebben een torsieas.
Dan is de achteras in elk geval gelijk, heb de 130 pk variant. Dacht eerst dat de 1.5 met DSG altijd 150 pk had, maar blijkbaar is hij er ook als 130 pk versie.

Beide Golfs zijn shortlease, zelf dus maar ontdekken welke versie het is en welke opties er wel/niet op zitten. Vrij verbazingwekkend dat het een R-line is met los multimediapakket, duurder dan een R-line Business die nog wat extra spullen (oa stoelverwarming, groot gemis) heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
Antera schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 22:58:
[...]

Is te updaten in 2 stappen

1e naar 18xx
2e naar 19xx
Hiermee lost veel problemen op?
Grootste ergenissen
Schakelt naar gast profiel
Hoofd gebruiker gebruiken niet mogelijk
Geen verbinding
App werkt steeds niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

@Soppyscroll

Bovenstaande zijn in 95% van de gevallen opgelost

[ Voor 67% gewijzigd door Antera op 25-01-2024 07:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:46

Wom

Toppe schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:40:
[...]

Bedoel je gewoon van die veren? Ook wel eens naar gekeken, kreeg gelijk te horen dat je klep dan ook stuk zwaarder sluit
Ben aan het kijken voor het volledige systeem. Dus automatisch sluiten en openen via afstandsbediening of met de knop op de deur zelf.

Er zijn wat aftermarket oplossingen, maar zou liever het originele hebben.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Wom schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:15:
[...]

Ben aan het kijken voor het volledige systeem. Dus automatisch sluiten en openen via afstandsbediening of met de knop op de deur zelf.

Er zijn wat aftermarket oplossingen, maar zou liever het originele hebben.
Kan origineel geen enkel probleem. Meer info contact me even

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim____
Vandaag de auto een half dagje bij de dealer gehad. Laatste update gehad voor infotainment en een update aan de stoelverwarming waardoor die hopelijk blijft werken.

Qua rijgedrag zeggen hun dat er niks met de auto is. Monteur had een ritje gemaakt en kan zich niet vinden in de opmerkingen die ik heb gemaakt over het stotteren, en rare gasrespons. Mijn conclusie is dat de 1.0/1.5 tsi's gewoon geen fijne combi is in de Golf 8. We hadden een Up! mee als leen auto en zelfs die konden zowel mijn vriendin als ik beter aanvoelen en soepeler mee rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Ben
Tim____ schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 15:48:
Vandaag de auto een half dagje bij de dealer gehad. Laatste update gehad voor infotainment en een update aan de stoelverwarming waardoor die hopelijk blijft werken.

Qua rijgedrag zeggen hun dat er niks met de auto is. Monteur had een ritje gemaakt en kan zich niet vinden in de opmerkingen die ik heb gemaakt over het stotteren, en rare gasrespons. Mijn conclusie is dat de 1.0/1.5 tsi's gewoon geen fijne combi is in de Golf 8. We hadden een Up! mee als leen auto en zelfs die konden zowel mijn vriendin als ik beter aanvoelen en soepeler mee rijden.
Sinds de golf 7.5 zijn de 1.5tsi’s gewoon top motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
A. Ben schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:23:
[...]

Sinds de golf 7.5 zijn de 1.5tsi’s gewoon top motoren.
Wij ervaren dat helaas wel anders. In ieder geval bij een standaard blok. Vooral bij lage toeren lijkt de auto veel moeite te hebben. Ik begreep wel dat de eco modus eruit getuned kan worden en dat via de tuner er zo'n 50 nm bij kan komen. Ik vermoed dat het dan een hele andere ervaring is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Tim____ schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:33:
[...]

Wij ervaren dat helaas wel anders. In ieder geval bij een standaard blok. Vooral bij lage toeren lijkt de auto veel moeite te hebben. Ik begreep wel dat de eco modus eruit getuned kan worden en dat via de tuner er zo'n 50 nm bij kan komen. Ik vermoed dat het dan een hele andere ervaring is.
Bij tvs komen zelfs regelmatig auto's met problemen waar ze bij Pon geen raad mee weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Had laatst een nieuwe polo 1.0 95pk mee, de auto geeft als je 50 rijdt aan dat je naar zn 5 (hoogste versnelling!) moet schakelen. Zogenaamd goed voor het milieu, maar je blok is na een ton denk naar de klote. Zou die van jou lekker laten chippen, die extra nms maken er een hele andere auto van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 21:39

Toppe

Oké ✅

Antera schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:20:
[...]

Kan origineel geen enkel probleem. Meer info contact me even
Waar moet ik qua prijs aan denken?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
EvoII schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 17:00:
[...]

Bij tvs komen zelfs regelmatig auto's met problemen waar ze bij Pon geen raad mee weten.
Die naam kende ik nog niet. Die zitten hier geen eens zo ver vandaan. Zie dat ze inderdaad ACT er ook uit kunnen programmeren daar.
giovanni2903 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 17:21:
Had laatst een nieuwe polo 1.0 95pk mee, de auto geeft als je 50 rijdt aan dat je naar zn 5 (hoogste versnelling!) moet schakelen. Zogenaamd goed voor het milieu, maar je blok is na een ton denk naar de klote. Zou die van jou lekker laten chippen, die extra nms maken er een hele andere auto van.
Klopt de boordcomputer is wel heel optimistisch met opschakelen. Heb er ook in zo eentje gereden. Ondanks dat ie maar 95pk heeft voelde die beter dan de Golf die ik nu rijdt.

Het lastige in dit verhaal is dat het een auto van de zaak is. Even afwachten wat de baas er nog mee wil / kan. Er zit nog een paar maanden garantie op de auto. Gezien hoe vaak de auto al onder garantie is gerepareerd zal die niet staan te springen om nu direct te chippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
De server van tweakers verslikte zich even lijkt. Dubbelpost weggehaald.

[ Voor 92% gewijzigd door Tim____ op 25-01-2024 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
mn caddy 2.0 95pk geeft t vanaf 55 ook aan (schakelen naar 5). maar die heeft nog een 6e versnelling, alsnog ga ik pas naar 5 vanaf 75 maargoed :p

zo'n tune kan er altijd nog van af, maar de werkgever zal hier misschien niet om staan te springen inderdaad

[ Voor 40% gewijzigd door giovanni2903 op 25-01-2024 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
Ja is ook zo, maar eraf halen kost ook weer geld vermoed ik? En mocht de werkgever hem inruilen doet dat dan met de restwaarde of word hier niet naar gekeken.

Ik zit rond de 60 al wel in de 5. Mijn Golf heeft nogal een gevoelig gaspedaal en rond de 2500 toeren cruisen is niet te doen. Krijg dan gewoon kramp. Hou hem in de stad ook het liefst rond de 2000 toeren. De 6 doe ik zo rond de 70-80 vaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:39
Tim____ schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 19:00:
[...]

Die naam kende ik nog niet. Die zitten hier geen eens zo ver vandaan. Zie dat ze inderdaad ACT er ook uit kunnen programmeren daar.

[...]

Klopt de boordcomputer is wel heel optimistisch met opschakelen. Heb er ook in zo eentje gereden. Ondanks dat ie maar 95pk heeft voelde die beter dan de Golf die ik nu rijdt.

Het lastige in dit verhaal is dat het een auto van de zaak is. Even afwachten wat de baas er nog mee wil / kan. Er zit nog een paar maanden garantie op de auto. Gezien hoe vaak de auto al onder garantie is gerepareerd zal die niet staan te springen om nu direct te chippen.
Je kan TVS ook vragen om een uitgebreide diagnose. Heb ik ooit voor mijn DSG laten doen en toen hebben ze er ook echt serieus kilometers mee gemaakt. Geef ze is een belletje?

Ik zou wel adviseren om een ritje te maken in exact dezelfde auto te maken om vast te stellen dat het inderdaad exemplarisch is. Maar 't moest haast wel exemplarisch zijn... Mijn ervaringen is dat de VAG TSI altijd erg gemakkelijk rijden.

Ik rijd zelf automaat maar had een Tiago 1.0 95pk als huurauto op vakantie.. Rijd prima, rolt heel makkelijk weg op de koppeling... Schakelindicator is wel heel enthousiast soms... Te vroeg opschakelen maakt hem brommerig.

(zelfs in de heuvels van Fuerteventura had ik niet 't gevoel ondergemotoriseerd te zijn... Viel mij absoluut niet tegen... 't heeft natuurlijk niet de reserve van miin stage 1 2.0TSI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
nooberke schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 20:09:
[...]

Je kan TVS ook vragen om een uitgebreide diagnose. Heb ik ooit voor mijn DSG laten doen en toen hebben ze er ook echt serieus kilometers mee gemaakt. Geef ze is een belletje?

Ik zou wel adviseren om een ritje te maken in exact dezelfde auto te maken om vast te stellen dat het inderdaad exemplarisch is. Maar 't moest haast wel exemplarisch zijn... Mijn ervaringen is dat de VAG TSI altijd erg gemakkelijk rijden.

Ik rijd zelf automaat maar had een Tiago 1.0 95pk als huurauto op vakantie.. Rijd prima, rolt heel makkelijk weg op de koppeling... Schakelindicator is wel heel enthousiast soms... Te vroeg opschakelen maakt hem brommerig.

(zelfs in de heuvels van Fuerteventura had ik niet 't gevoel ondergemotoriseerd te zijn... Viel mij absoluut niet tegen... 't heeft natuurlijk niet de reserve van miin stage 1 2.0TSI)
De monteur van de dealer gaf vandaag uitgebreid uitleg en gaf aan niks te kunnen vinden. Behalve dat hij wat koppeling rook. Kan ik niet helemaal plaatsen, rij zeker niet onnodig lang op de koppeling. Ook altijd netjes het voetje ernaast nooit ervoor of op de koppeling tijdens het rijden. Het is ook echt vooral laag in de toeren. Als je wat ruimte hebt op de weg en je kan wat sneller optrekken rijdt ie als een zonnetje. Ik lees links en rechts ook wel dat de Golf icm de 1.5 TSI als langzaam ervaren word. De eTSI schijnt hier geen last van te hebben. Die vangt het gebrek aan koppel/vermogen op met de elektromotor.

Het gekke is dat ook zowel mijn vriendin als ik in de Up het gevoel hadden veel makkelijker met het verkeer mee te kunnen komen. Mijn Golf is gewoon niet te doseren. Het gaspedaal is echt bij minimaal in al maximaal aantal toeren.

Ik heb ter vergelijking al wel in een Seat 1.5 tsi 150pk gereden en een polo 1.0 tsi 95pk en vandaag dus in de leen Up met 65pk. In alle drie de auto's heb ik nul problemen. Twee collega's hebben ook al in mijn auto gereden en ook die gaven aan de auto maar vaag te vinden.

Mocht de werkgever wel openstaan voor een gang naar de tuner/second opinion zal ik hem eens wijzen op TVS. Een hoop irritatie met de auto kan denk ik al opgelost worden door de gasresponse wat stabieler te maken en die rare eco stand uit te programmeren. Waar bij die Seat die eco stand gewoon niet te merken was is dat bij mijn auto echt een gaar gebeuren. Als je op een verkeerd moment het gaspedaal intrapt voelt het echt als een ouderwetste automaatbak, die als je de kickdown intrapt even paar seconden na moet denken vervolgens met een bonk een versnelling kiest en ineens voorruit schiet. Ook dit aan de monteur aangegeven. Was volkomen normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Tim____ schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 20:03:
Ja is ook zo, maar eraf halen kost ook weer geld vermoed ik? En mocht de werkgever hem inruilen doet dat dan met de restwaarde of word hier niet naar gekeken.
eraf halen kost vaak 100 euro ofzo omdat ze de originele software eraf halen en opslaan. deze kan dus altijd terug geflasht worden.
als jij niks zegt dat ie getuned is weet niemand er wat van. het is natuurlijk krom dat je moet tunen om een fijne auto te krijgen, maar als je dagelijks op pad bent zou ik t wel weten..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 20:25
Nieuwe firmware voor MIB3 High (Golf 8 etc) is uitgekomen, versie 1969.

Verwacht over een paar weken / maanden via OTA uit te rollen. En anders offline updaten, daar kan ik of @Antera je mee helpen

[ Voor 10% gewijzigd door Rainesh op 25-01-2024 22:10 ]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
Rainesh schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 21:43:

Verwacht over een paar weken / maanden via OTA uit te rollen. En anders offline updaten
Wat zijn de verbeteringen?

Zal zoals laatst vernoemd al mee bezig om m'n auto te laten updaten ivm vele problemen (1788)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Soppyscroll schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 21:49:
[...]

Wat zijn de verbeteringen?

Zal zoals laatst vernoemd al mee bezig om m'n auto te laten updaten ivm vele problemen (1788)
Behoorlijk wat tov van je huidige softwareversie. Je loopt 5 versies achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
giovanni2903 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 20:52:
[...]

eraf halen kost vaak 100 euro ofzo omdat ze de originele software eraf halen en opslaan. deze kan dus altijd terug geflasht worden.
als jij niks zegt dat ie getuned is weet niemand er wat van. het is natuurlijk krom dat je moet tunen om een fijne auto te krijgen, maar als je dagelijks op pad bent zou ik t wel weten..
Dat zijn de kosten niet. Zonder dat de werkgever erachter komt lukt niet meer, maar wie weet de werkgever is de moeilijkste niet. Die is mijn geklaag onderhand ook wel zat. 😂

Verwacht over een paar weken / maanden via OTA uit te rollen. En anders offline updaten
Heb ik eindelijk (toevallig vandaag) 1941 erop gekregen bij de dealer is er alweer een nieuwe. 😂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Antera

Antera

@Soppyscroll die kan simpelweg geupdate worden in een paar stappen naar 1969. Indien ze er niet uit komen kan ik of @Rainesh je hiermee helpen. 😀

@Tim____ dealers lopen altijd achter de feiten aan vanwege hun ontbrekende kennis

[ Voor 48% gewijzigd door Antera op 25-01-2024 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rnsmfd
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10-2024

Verwacht over een paar weken / maanden via OTA uit te rollen. En anders offline updaten, daar kan ik of @Antera je mee helpen
Zou graag mijn Golf 8 GTE willen updaten naar de nieuwste firmware versie, heb destijds zelf ook de update naar 1941 gedaan via usb dus als je me op weg zou kunnen helpen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
rnsmfd schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:25:
[...]

Zou graag mijn Golf 8 GTE willen updaten naar de nieuwste firmware versie, heb destijds zelf ook de update naar 1941 gedaan via usb dus als je me op weg zou kunnen helpen 8)
Ja same here! Ontvang ik graag.

Is er ergens iets van patchnotes bekend uberhaupt? Want 1941 draait verder al vrij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII

Kijken of deze update mijn sos probleem kan herstellen. Lampje in de hemel brandt al een paar maanden permanent rood, en heb een geel storingstekentje in de virtual cockpit.

Had het voor 1941 ook al en met de update toen is het verdwenen. In het begin deed zelfs Dab+ het niet bij mij. Die is het ook weer gaan doen na een update.

Staat die nieuwe software nergens online? Dan kan ik hem mooi zelf installeren. Bij de 1941 ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
EvoII schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 16:26:
[...]

Kijken of deze update mijn sos probleem kan herstellen. Lampje in de hemel brandt al een paar maanden permanent rood, en heb een geel storingstekentje in de virtual cockpit.

Had het voor 1941 ook al en met de update toen is het verdwenen. In het begin deed zelfs Dab+ het niet bij mij. Die is het ook weer gaan doen na een update.

Staat die nieuwe software nergens online? Dan kan ik hem mooi zelf installeren. Bij de 1941 ook gedaan.
Kun jij even checken welk OCU versie je hebt? Staat in je service menu ergens onder logs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Rainesh schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 16:29:
[...]

Kun jij even checken welk OCU versie je hebt? Staat in je service menu ergens onder logs.
Ben gisteren aan het zoeken geweest maar krijg die OCU versie nergens gevonden. Heb wel op de fotorol van mijn telefoon een foto van vorig jaar gevonden die ik na een update, naar volgens mij 1899 gemaakt had. Daar stond op dat OCU1 geinstalleerd was. Maar heb nu dus 1941 erop staan. Zelf erop gezet via de usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
EvoII schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 09:20:
[...]

Ben gisteren aan het zoeken geweest maar krijg die OCU versie nergens gevonden. Heb wel op de fotorol van mijn telefoon een foto van vorig jaar gevonden die ik na een update, naar volgens mij 1899 gemaakt had. Daar stond op dat OCU1 geinstalleerd was. Maar heb nu dus 1941 erop staan. Zelf erop gezet via de usb.
Kun je de foto posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Rainesh schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 14:54:
[...]

Kun je de foto posten?

Zeker!
Was even een gezoek maar heb hem.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ab5_8RdU2hHZQyXPvrcMKx9Wjs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CaOVDt9AwpYJG7TFCWWjHNAR.jpg?f=fotoalbum_large

edit: Zie nu dat er OUG1 staat ipv OCU1. Hoop maar dat het een typo van jou was...

[ Voor 6% gewijzigd door EvoII op 27-01-2024 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ah top, dit is waarschijnlijk de update naar versie 0143.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvoII
Volgens mij was dit de eerste keer dat hij een ota update van het systeem uit heeft gevoerd.

Ben trouwens heel benieuwd naar de Golf 8,5. En dan met name de GTE versie met 274 pk en 100 km ev bereik.
Dat kan weleens een verkooptopper worden, al naar gelang de prijs. Ga er zeker wel een proefrit mee maken.

[ Voor 54% gewijzigd door EvoII op 27-01-2024 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
EvoII schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 17:15:
Volgens mij was dit de eerste keer dat hij een ota update van het systeem uit heeft gevoerd.

Ben trouwens heel benieuwd naar de Golf 8,5. En dan met name de GTE versie met 274 pk en 100 km ev bereik.
Dat kan weleens een verkooptopper worden, al naar gelang de prijs. Ga er zeker wel een proefrit mee maken.
Verkooptopper? In Nederland zeker niet. Dan had er fiscaal voordeel aan moeten hangen. Huidige 8 GTE is al 50k+.

Ben ook wel benieuwd naar sportiviteit ivm gewicht van de grotere accu. Vind de huidige 8 GTE nog best prima bewegen met al dat gewicht eronder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rnsmfd
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10-2024
rnsmfd schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:25:
[...]

Het is zonder problemen gelukt, duurde ongeveer een kwartier en nu staat de nieuwste versie er op.
Heel erg bedankt voor de hulp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
rnsmfd schreef op zondag 28 januari 2024 @ 10:26:
[...]

Het is zonder problemen gelukt, duurde ongeveer een kwartier en nu staat de nieuwste versie er op.
Heel erg bedankt voor de hulp _/-\o_
Heb je er 1969 op staan? Waar heb je de gedownload? Linkje?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Antera

Antera

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Dc_Dvi1JxOcWJTzk7ngTdhXc1Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VQLcQ6tlRKwrniqI0m7UdaaW.jpg?f=fotoalbum_large

Draait als een zonnetje 😀 die nieuwe 1969. Stuk sneller en stabieler en tevens nieuwe verkeersborden en beter geluid

[ Voor 9% gewijzigd door Antera op 28-01-2024 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
Antera schreef op zondag 28 januari 2024 @ 14:07:
[Afbeelding]

Draait als een zonnetje 😀 die nieuwe 1969. Stuk sneller en stabieler en tevens nieuwe verkeersborden en beter geluid
Komt die ook ota binnen? Edit: komt tzt ook via ota

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeHaaa
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19-06 12:36
https://www.volkswagen.nl/modellen/vernieuwde-golf

Vanaf april 2024 leverbaar, de nieuwe Golf 8.5.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qfT1sgvmYNjyRmUlOHqEgDEBD-o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t9npo5i0YFai4KcwTcioJjbl.webp?f=fotoalbum_large

Ik vind het een mooie facelift van voornamelijk de GTE/GTI modellen met iets agressievere bumper (lijkt op de bumper van de gewone 8R), drukknoppen terug in interieur en groter scherm in middenconsole.

Daarnaast een upgrade van performance, GTI naar 265PK en GTE naar 272PK met 100km bereik (ong. verdubbeling van nu qua range).

Benieuwd hoe snel we deze echt kunnen spotten met een geel kenteken op de NL-se wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
JeeHaaa schreef op maandag 29 januari 2024 @ 13:22:
https://www.volkswagen.nl/modellen/vernieuwde-golf

Vanaf april 2024 leverbaar, de nieuwe Golf 8.5.
[Afbeelding]

Ik vind het een mooie facelift van voornamelijk de GTE/GTI modellen met iets agressievere bumper (lijkt op de bumper van de gewone 8R), drukknoppen terug in interieur en groter scherm in middenconsole.

Daarnaast een upgrade van performance, GTI naar 265PK en GTE naar 272PK met 100km bereik (ong. verdubbeling van nu qua range).

Benieuwd hoe snel we deze echt kunnen spotten met een geel kenteken op de NL-se wegen.
Is al paar dagen geleden gepost :P
Achterbumper vind ik wel een flinke achteruitgang bij de GTE/R-Line/standaard uitvoering.
Antera schreef op zondag 28 januari 2024 @ 14:07:
[Afbeelding]

Heb hem vanmiddag ook erop gezet thanks! Ben benieuwd of ik er wat van merk.

Je kunt nergens echt patchnotes vinden ooit of wel?

@Rainesh ook bedankt zoals altijd trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Scrtz schreef op maandag 29 januari 2024 @ 17:15:
[...]

Is al paar dagen geleden gepost :P
Achterbumper vind ik wel een flinke achteruitgang bij de GTE/R-Line/standaard uitvoering.

[...]

Heb hem vanmiddag ook erop gezet thanks! Ben benieuwd of ik er wat van merk.

Je kunt nergens echt patchnotes vinden ooit of wel?
Is hij ergens te downloaden dan? Zou hem er ook graag op willen hebben om te kijken of mijn sos module probleem verdwijnt met deze update...

Of moet ik dan bij jou zijn @Antera ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antera

Antera

@Scrtz nope helaas wat ik zei zijn mijn ervaringen na de update

@EvoII bij mij eventueel of bij @Rainesh
Stuur me maar even een bericht bij interresse. Maar je SOS storing gaat er niet mee verdwijnen helaas

[ Voor 14% gewijzigd door Antera op 29-01-2024 17:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
EvoII schreef op maandag 29 januari 2024 @ 17:24:
[...]

Is hij ergens te downloaden dan? Zou hem er ook graag op willen hebben om te kijken of mijn sos module probleem verdwijnt met deze update...

Of moet ik dan bij jou zijn @Antera ?
Je hebt al een pb gehad met link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
Heb eigelijk wel een vraag, heeft een storing in de SOS knop consequenties voor een eventuele afkeur van APK? Was hier eigelijk wel benieuwd na

[ Voor 13% gewijzigd door Soppyscroll op 29-01-2024 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Soppyscroll schreef op maandag 29 januari 2024 @ 18:43:
Heb eigelijk wel een vraag, heeft een storing in de SOS knop consequenties voor een eventuele afkeur van APK? Was hier eigelijk wel benieuwd na
Yep moet het namelijk doen is een onderdeel van de veiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Rainesh schreef op maandag 29 januari 2024 @ 17:46:
[...]

Je hebt al een pb gehad met link.
Super, thnx! @Antera heb de link al. Wilde je al appen. Ben met mijn golfje al een keer bij je geweest ook. Die gele. Maar misschien zijn er al wel vaker gele geweest bij je...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

Niet veel Gele geweest die van jouw heb ik wel onthouden. Aparte kleur houd wel van die aparte 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoe zit het met updates, krijg je die ook ota als je de wifi verbonden hebt?
Of moet dat zelf en/of via de dealer.
Ik weet niet of er voor de polo ook nieuwe software is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvoII
Antera schreef op maandag 29 januari 2024 @ 19:00:
Niet veel Gele geweest die van jouw heb ik wel onthouden. Aparte kleur houd wel van die aparte 😀
Ja je ziet ze niet veel in die kleur. Denk dat ik er 2 tegen gekomen ben in de 2 jaar dat ik hem nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Viper® schreef op maandag 29 januari 2024 @ 19:06:
Wat is je huidige softwareversie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Viper® schreef op maandag 29 januari 2024 @ 19:06:
Stuur me even een pb met de software versie. Komt via OTA staat los van je wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Nou de update staat erop. Helaas heeft het niet geholpen om de sos melding te verhelpen. Heb verder nog niet echt gekeken. Het was in een kwartier ofzo gebeurd. Thnx @Rainesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
EvoII schreef op maandag 29 januari 2024 @ 21:39:
Nou de update staat erop. Helaas heeft het niet geholpen om de sos melding te verhelpen. Heb verder nog niet echt gekeken. Het was in een kwartier ofzo gebeurd. Thnx @Rainesh
Stuur me even je chassisnummer in een pb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Rainesh schreef op maandag 29 januari 2024 @ 19:10:
[...]

Wat is je huidige softwareversie
@Antera
Hardware H41
Software: 0468
Navigatiedatabase:
V03825254S
1720
ECE DL1 2022

navigatie is 16Gb sd kaart.

Ik zie bij de navigatie updates dat er ook een Europe map is voor 32 Gb kaartjes.
https://app-connect.volks...tes/nl/download/#download
Apart dat daar modeljaar 2017/2019 genoemd wordt, volgens mij kenteken is het modeljaar J = 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Viper® schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:33:
[...]

Hardware H4`
Navigatiedatabase:
V03825254S
1720
ECE DL1 2022

Ik zie bij de navigatie updates dat er ook een Europe map is voor 32 Gb kaartjes.
Apart dat daar modeljaar 2017/2019 genoemd wordt, volgens mij kenteken is het modeljaar J = 2018
Stuur mij een berichtje, dit gaan we even updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Viper® schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:33:
[...]

@Antera
Hardware H41
Navigatiedatabase:
V03825254S
1720
ECE DL1 2022

32GB kaarten zijn alleen voor de Discover Pro niet voor de Discover Media zoals jij die hebt. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
EvoII schreef op maandag 29 januari 2024 @ 21:39:
SOS melding is aparte module, moet dealer eea voor vervangen. Dus contact opnemen met je dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Scrtz schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 12:35:
[...]

SOS melding is aparte module, moet dealer eea voor vervangen. Dus contact opnemen met je dealer.
Ben eigenlijk niet van plan om daar ook maar een cent aan uit te geven. Het is een bekend probleem bij de golf. Paar weken geleden heeft hij de 2e beurt gehad, maar ze hebben er helemaal niets over gezegd. Vind het bizar dat ik kan gaan betalen voor een vw probleem, want heb geen garantie meer. Geen idee hoe ik dat opgelost ga krijgen, maar ook al kost het maar 100 euro ofzo, ik ga gewoon niet betalen voor iets wat ze na jaren nog steeds niet opgelost hebben bij vw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antera

Antera

Moet nieuwe module in en die moet weer geregistreerd worden vanwege de dataverbinding niet iets wat je simpelweg zelf kunt helaas.

Het komt regelmatig voor door een defecte backup batterij in de unit heb ik begrepen. En die is helaas niet te vervangen.

[ Voor 32% gewijzigd door Antera op 30-01-2024 18:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
EvoII schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:36:
[...]

Ben eigenlijk niet van plan om daar ook maar een cent aan uit te geven. Het is een bekend probleem bij de golf. Paar weken geleden heeft hij de 2e beurt gehad, maar ze hebben er helemaal niets over gezegd. Vind het bizar dat ik kan gaan betalen voor een vw probleem, want heb geen garantie meer. Geen idee hoe ik dat opgelost ga krijgen, maar ook al kost het maar 100 euro ofzo, ik ga gewoon niet betalen voor iets wat ze na jaren nog steeds niet opgelost hebben bij vw.
Ah oke, nja wellicht stuk coulance aanvragen? Weet niet wat he zou moeten kosten maar kun je eens opvragen. Ik snap je punt, zou voor die SOS module ook niet direct wat willen betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
EvoII schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:36:
[...]

Ga eens bij iemand langs met een originele vcds kabel (de nieuwste type) en kijken wat de foutmelding is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvoII
Rainesh schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 19:05:
[...]

Ga eens bij iemand langs met een originele vcds kabel (de nieuwste type) en kijken wat de foutmelding is.
Dan moet ik een keer langs bij Antera. Lijkt me ook wel het beste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antera

Antera

Altijd welkom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
EvoII schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 20:27:
[...]

Dan moet ik een keer langs bij Antera. Lijkt me ook wel het beste.
Top. Dan kan hij gelijk kijken welk versie je OCU is en of er een update voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:28
Is we-Connect de moeite waard? Heb een tiguan uit 2017 en wil graag de actieradius zien en of de deuren op slot zijn etc. Is dat mogelijk?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jcPu248hiLL4CJO-Q9Gn-gVEUu0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/H7reKnhdZjudtvSF9WTIVTHv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Rainesh schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 20:57:
[...]

Top. Dan kan hij gelijk kijken welk versie je OCU is en of er een update voor is.
Staat de OCU versie weer los van de reguliere updates dan blijkbaar? Wat houdt ocu precies in, en wat doet het?

@Antera probeer binnenkort wel een afspraak te maken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
EvoII schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 21:07:
[...]

Staat de OCU versie weer los van de reguliere updates dan blijkbaar? Wat houdt ocu precies in, en wat doet het?

@Antera probeer binnenkort wel een afspraak te maken!
Dat is je telematics module waaronder je SOS. Losse update bij sommige versies

Pagina: 1 ... 120 ... 139 Laatste