Idem. Ik heb 2 maanden met een Golf 1.0 Life gereden, nu bijna 2 maanden met een 1.5 R-line op pad. Sceptisch over het touch stuur maar het valt me 100% mee. Enige wat ik er op af kan dingen is dat de andere indeling van de cruise knopjes minder is, mijn duim komt vaak op de travel assist knop ipv RES uit, iets meer relief in de vlakken zou wellicht geholpen hebben. Volume sliden vind ik ideaal werken, beter dan die troep slider onder het scherm, die zou ik het liefst willen uitschakelen.
Dat de climate slider niet verlicht is vind ik overigens ook geen probleem. Ik vind het irritanter dat ik het menu moet openen om te zien hoe de climate instellingen staan. Waarom kan er links niet ook een herhaling staan van handmatige instellingen?
Verder vind ik het verschil tussen beide Golfs als dag en nacht. Die Life kon me totaal niet bekoren, afstandig, saai, week, futloos en noem de rest maar op. Qua rijden is de R-line stukken fijner, veel communicatiever en hoewel op snelheid rumoeriger is die 1.5 op alle fronten fijner.
Als totaalpakket heb ik liever nog steeds mijn vorige Polo 6 1.6 TDI. Die eTSI is prima maar de TDI was veel fijner. Minder bemoeizuchtige elektronica, meer fysieke knoppen. Als ik komend uit een Polo de Golf 8 al mèh vind snap ik dat ex Golf 7 rijders het al helemaal niets vinden.