December '21 een Audi A3 gekocht, wilde altijd al Audi rijden. Ik begon mij steeds meer te irriteren aan het feit dat ik 22K heb neergelegd en je toch opties mist die je bij andere merken redelijk standaard vindt. Het voelde gewoon van je betaald vooral voor de naam, maar bij andere merken krijg je meer waar voor hetzelfde geld. Inmiddels stond er ook 121K op de teller en als ik de prijzen van vergelijkbare A3s zie, dan was dit een goed moment om hem weg te doen.
Dus net zoals in 2021 oriënteren voor een EV. Geen oprit dus publieke laadpaal aanvragen. Gemeente wil dan dat je aankoopbewijs aanlevert. Ik ga echter geen EV aanschaffen als ik niet weet of de faciliteiten geregeld kunnen worden. Dus toch gekozen om nog 1 maal een ICE te nemen.
Stations vinden mijn vrouw en ik niks. En ergens verkies ik hatchback ook over SUV. Sportieve hatchbacks zijn er maar weinig naar mijn smaak. Ook het aanbod is best karig, je ziet gewoon dat crossover het C-segment overneemt. Gisteren wezen kijken voor een Focus, maar om redenen werd dat niks.
Nou stond daar tegenover een T-roc, en ik moet zeggen, niet het sportieve wat ik van een hatchback vind, maar wel erg stoer. Ook de vrouw was wel gecharmeerd. Diegene die daar stond had 52K op de teller, van 2019, 150PK. Het enige was de kleur, van dat spuuglelijke bruin

Vervolgens even naar de VW dealer gereden, waar ook mijn A3 vandaan komt, altijd leuk gesprek daar. Hij bood nog 18K voor mijn A3. An sich had ie eigenlijk enkel T-rocs staan richting de 30K en hoger. Dat zou net buiten mijn budget vallen. Wel komt er volgende week een T-roc binnen die ingeruild is. Style uitvoering met alle opties alleen niet digitaal instrumentarium, 60K op de teller en met 55K zijn 60K beurt gehad. Inruilwaarde van die wagen is 23K, daarvoor kan ik hem overnemen. Al met al, leuke wagen, leuke uitvoering, zeker interesse.
Wat ik hier dan even wilde vragen is de motor. Die T-roc heeft dezelfde 115PK erin liggen als mijn A3. Daar ben ik an sich best tevreden over, behalve dan dat ik vanaf 90 tot 100 zo'n dip ervaar, alsof ik mijn voet door de bodem moet drukken. De T-roc is 5KG zwaarder dan mijn A3, zou toch wel voldoende moeten zijn? Zijn er hier eigenaren met die 115PK
Daarnaast, wanneer ik onderweg ben prefereer ik wel goed geluid. Niet hard geluid, maar goed geluid. Hoe is de basis uitrusting v.w.b. geluid van de T-roc? Ik ga er vanuit dat het matig zal zijn. Misschien dat ik daar dan wat aan moet laten doen.