Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 114 ... 140 Laatste
Acties:

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Toppe schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 19:23:
[...]

Ik kan je hier (noorden) een paar routes aangeven waar je die melding elke minuut krijgt. Zelfs de dealer is daar gaan rijden met een golf 8: storing.

Kan dus echt aan het gebied liggen.
Ah wacht eens, gaat me een lampje branden. De huidige software heeft er een optie in zitten om ook deels op basis van de navi te kunnen werken, dus zelf afremmen enzo. Dat kun je ergens uit zetten, weet even niet waar, meen of in het rij assistent menu of in het navi menu.
Dealer gaf bij het afleveren van mijn auto ook aan dat die na een update per ongeluk aan kunnen staan (en je ze dus even handmatig uit moet zetten).

Long shot maar het controleren waard lijkt me :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:18

Toppe

Oké ✅

The Eagle schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:05:
[...]

Ah wacht eens, gaat me een lampje branden. De huidige software heeft er een optie in zitten om ook deels op basis van de navi te kunnen werken, dus zelf afremmen enzo. Dat kun je ergens uit zetten, weet even niet waar, meen of in het rij assistent menu of in het navi menu.
Dealer gaf bij het afleveren van mijn auto ook aan dat die na een update per ongeluk aan kunnen staan (en je ze dus even handmatig uit moet zetten).

Long shot maar het controleren waard lijkt me :)
Ik mag toch hopen dat ze bij VW lane assistant niet baseren op de navigatie?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• Tim____
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21-09 09:18
Travel assist wel. Als je flink wil zweten moet je dat ff aanzetten midden in de stad. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Dat heb ik allemaal uit staan. Travel assist is niet echt iets voor in de stad. Wel voor op de snelweg en in de file.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N9e3lXu38t8LwXIUePufp7URCoQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UdOx8NPBB2hOXmLtwDYuI7O6.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p6UayY4Ggqp217bN5pkkh0EsICs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XyhZrlB9yAz3RNQCfUw6Pebg.jpg?f=fotoalbum_large

vandaag op de ring geweest, erg gave ervaring. Op de terugweg op de autobahn nog 280 op de teller aangetikt en dat helemaal zonder storingen 😜

[ Voor 129% gewijzigd door giovanni2903 op 11-08-2023 21:07 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:52
EvoII schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 17:00:
Vandaag krijg ik opeens wel erg veel foutmeldingen van het sos systeem. Meestal direct gevolgd door een melding dat travel assist niet werkt. De melding is vrijwel altijd binnen een paar seconden weer verdwenen, maar het irritante is dat als hij opnieuw verschijnt je steeds een piep hoort. Snap dat mensen daar helemaal gestoord van worden. Hopelijk is het tijdelijk.

Voorheen vrijwel nooit gehad. Toen er 1896 op stond was de melding er op een gegeven moment permanent. Nadat hij ota geupdate was naar 1899 was hij verdwenen.
Vlak voor ik 1941 installeerde was hij er weer. Nu een paar weken niet, en nu opeens weer heel vaak. Benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen. Ik denk dat het toch een softwarematig iets is.
ik vermoed een storing in het stuurwiel, ik had precies t zelfde en stuurwiel is vervangen, daarna die travel assist meldingen niet meer gehad

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:12
Ik kom me melden in dit topic. :w Andere baan dus leaseauto is de deur uit en heb privé een Golf Variant mk7.5 gekocht. Betreft de 1.5 TSI (150pk) met DSG. Wel een mooi kleurtje uitgezocht: Atlantic Blue Metallic. :*)
75.000km ervaring en komt uit 2019. Rijdt voortreffelijk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MkJvYabp3XMaincEePhQmw4bJYo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cb6Zef2m9CvNDblaV5z4d2ZF.jpg?f=fotoalbum_medium

edit: nog even wat info toevoegen. Hiervoor een Hyundai IONIQ5 gereden. Hele fijne elektrische auto, maar wat een verschil als je dan eindelijk weer in een niet-SUV stapt. Heerlijk strakke wegligging en bochten pakken is leuk! De Golf stuurt een stuk directer en gaat strakker de bocht om. Ik moet zeggen dat ik met een glimlach rondrijd. Het instant koppel en de verfijning van de elektrische aandrijflijn mis ik wel, maar de DSG en de 1.5 TSI zijn ook best heel soepel en stil.

[ Voor 26% gewijzigd door LuPo op 11-08-2023 15:46 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-06-2024
Inmiddels 1941, nog geen enkel probleem gehad tot nu toe! Het vw geeft coulance op het stuur, 70%. maar daar zaten wel heel veel voorwaarden aan, ik was niet bij dit gesprek, maar de auto mocht niet verkocht zijn binnen 2 weken of zo, en er mochten geen andere oplossingen meer zijn. Vw geeft in ieder geval toe dat ze een k***e stuur hebben ontworpen.

De verkoper neemt ook deze kosten op zich, maar hij heeft zelf een vw garage waar een vriend werkt, die is nu 2 weken met vakantie. Hij wil dit eerst cross checken voor hij akkoord geeft. Prima, dus wacht die 2 weken af, dan moet ik iets langer rijden (naar vw dealer), maar als dan het stuur vervangen word prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-09 14:53
giovanni2903 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 02:00:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

vandaag op de ring geweest, erg gave ervaring. Op de terugweg op de autobahn nog 280 op de teller aangetikt en dat helemaal zonder storingen 😜
Nice man! Als je over de 61 bent gereden ben je mij misschien nog tegengekomen gisteren :P Was op de terugreis vanuit Oostenrijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvoII
Ik berichtte pas dat ik opeens veel meldingen had van een niet werkend sos systeem en travel assist. Het probleem was een dag erna als sneeuw voor de zon verdwenen. Inmiddels zo'n 1000 km gereden en geen enkele melding meer gehad,, 1941.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Laatst online: 21-09 01:11
Mmm... ik ben dus niet de enige met random lijkende front assist/travel assist foutmeldingen.

Ga een afspraak maken met de dealer, ze zoeken het maar uit daar. Heb nog wat schadetjes opgemerkt die ze meteen mogen meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:29
HenkEisDS schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 17:19:
Mmm... ik ben dus niet de enige met random lijkende front assist/travel assist foutmeldingen.

Ga een afspraak maken met de dealer, ze zoeken het maar uit daar. Heb nog wat schadetjes opgemerkt die ze meteen mogen meenemen.
Word daar helemaal cookooc van. Vooral de bijrijders… :9

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:09

Boost9898

Software developer

Hi hi iedereen, ik kom even tussendoor. Vorige week heb ik getekend voor de aankoop van mijn eerste auto, een VW (move) up! 2017 facelift. Deze kan ik aanstaande zaterdag gaan ophalen bij de dealer. Nu heb ik een aantal vragen waar ik niet helemaal aan uit kom.

Omdat ik graag Apple CarPlay in de auto wil heb ik de Sony XAV-AX8050D aangeschaft. Aangezien deze de huidige radio vervangt vraag ik me af hoe ik het schermpje boven het stuur/onder de km/h meter kan bedienen. (Ik heb geen stuurbediening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
EvoII schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 16:55:
Ik berichtte pas dat ik opeens veel meldingen had van een niet werkend sos systeem en travel assist. Het probleem was een dag erna als sneeuw voor de zon verdwenen. Inmiddels zo'n 1000 km gereden en geen enkele melding meer gehad,, 1941.
Na 1941 ook geen enkele melding meer gehad. De dealer zei wel dat travel assist vaak voor komt als je de stuurverwarming gebruikt? Hij zei dat dat opvallend vaak in combinatie is. Ik heb dus nog geen enkele keer die verwarming aangeraakt (niet dat dat nodig is met dit weer). Maar toen ik de R kocht, ga je toch alle functies proberen.
HenkEisDS schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 17:19:

Heb je toevallig het verwarmde stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
stijn1995 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 15:10:
[...]

Na 1941 ook geen enkele melding meer gehad. De dealer zei wel dat travel assist vaak voor komt als je de stuurverwarming gebruikt? Hij zei dat dat opvallend vaak in combinatie is. Ik heb dus nog geen enkele keer die verwarming aangeraakt (niet dat dat nodig is met dit weer). Maar toen ik de R kocht, ga je toch alle functies proberen.

[...]

Heb je toevallig het verwarmde stuur?
Ja klopt, met verwarmbaar stuurwiel krijg je het veel sneller. In de winter zijn de foutmeldingen sowieso in veel hogere maten.

Ik heb ook 1941 maar alsnog travel assist meldingen gehad, lijkt wat minder maar not sure. Nog te vroeg om al te concluderen.

Over 3k weer service dus dan wederom het lijstje problemen maar weer aangeven.

Overigens ook nieuwe storing erbij: keuzehendel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Weer aardig wat gereden, maar geen enkele foutmelding. Ik had voor die ene dag met veel foutmeldingen haast nooit een foutmelding, voor de duidelijkheid. Alleen sinds 1941 1 dag heel veel. Daarna dus niets meer. Heb ook stuurverwarming. Afgelopen winter ook geen foutmeldingen gehad, en altijd stuurverwarming aangehad s morgens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeeHaaa
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-08 09:56
Ik heb het idee dat de 2023 versies qua software/hardware beter zijn dan de vorige versies als ik telkens alle problemen lees. Ik heb mijn auto vanaf januari (Golf GTE) en heb nog 0 problemen gehad met software. Behoor ik tot de lucky few, komt er nog een bult gezeik mijn kant op of zou het dan echt zo zijn dat nieuwe versies al een hoop minder kinderziektes hebben?

• Tim____
Als je tot nu toe niks heb gehad zou je wel alle updates etc hebben. De meeste problemen lijken bij de 2020/21 modellen voor te komen. Volgens mij was het bij die modellen soms ook nodig om de hardware te vervangen.

Die van mij staat nu op de brug bij HK. Gisteren weer allemaal foutmeldingen en vooral irritant geen stuurbekrachtiging. Ze gaan iets van de stuurbekrachtiging vervangen en hem updaten.

Moet zeggen dat de ervaring dit keer wel een stuk beter is dan vorig contact. Update was ook geen probleem, toen ik aangaf dat het scherm paars werd en de airco bediening regelmatig wegvalt.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:25
giovanni2903 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 02:00:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooie auto! In hoeveel seconden gaat deze naar de 100? :-)

Tip: ik zie dat je overal je kenteken hebt weggehaald. Maar op je Instagram pagina staat nog 1 foto met wel het kenteken zichtbaar :) :)

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

JeeHaaa schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:30:
Ik heb het idee dat de 2023 versies qua software/hardware beter zijn dan de vorige versies als ik telkens alle problemen lees. Ik heb mijn auto vanaf januari (Golf GTE) en heb nog 0 problemen gehad met software. Behoor ik tot de lucky few, komt er nog een bult gezeik mijn kant op of zou het dan echt zo zijn dat nieuwe versies al een hoop minder kinderziektes hebben?
Dat is mooi om te lezen, maar 'vanaf 49K' gaat 'm hier niet worden, dan koop ik wel een M2. En dus eentje uit '20 met kans op storingen... ik ben voorlopig even afgehaakt.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
turkeyhakan schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 12:57:
[...]

Mooie auto! In hoeveel seconden gaat deze naar de 100? :-)

Tip: ik zie dat je overal je kenteken hebt weggehaald. Maar op je Instagram pagina staat nog 1 foto met wel het kenteken zichtbaar :) :)
bedankt! Voorheen met stage1 deed ik 0-100 in 5,6 met draggy gemeten. heb nu stage2, dus de 5,5 moet minimaal wel haalbaar zijn. nog niet getest want heb zelf geen draggy..

ja dat kenteken maakt me niet heel veel uit, maar als je mn pagina opent zie je m niet meteen staan, dat vind ik t belangrijkste :)

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 01:44

_serial_

and there was silence

Hi,

Ik heb een Volkswagen Golf 7 en daar wilde ik gisteren dakdragers op monteren.
G3 dakdragers Pacific Alu om precies te zijn, deze zijn geschikt voor daken zonder rails.

Ik heb keurig de handleiding gevolgd, maar ik vind het een beetje raar zitten als je de maatvoering van de handleiding aanhoudt.

Het ziet er ongeveer zo uit :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s_OYeSQ6jrg_DGn4Js28295fiQs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4TMKgqwtVBYGgYIOquG6dbqy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2daOE4s1DKNee8t8iqvQojxK9s8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RyOojQ1Gv7YWnrhjkQTl7IrN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gzQpI-RMdF4fsPAFPH4ezYxE8Wc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hk4n76JFu3bzNMJC4E99aDVC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0SySRRNpuDzO984kXxfxhCrTDgw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HPPNajzev1mHHQrB0favHTYP.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb mijn twijfels een beetje of het zo wel goed zit.
De handleiding staat hier :

https://www.winparts.nl/u...uments/document_27479.pdf

Kunnen jullie wellicht eens meekijken of ik iets fout doe?
De voorkant heb ik afgemeten op 102mm, de achterkant op 140mm

Alvast mijn dank!

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Er zitten toch bouten bij die in de carosserie van de auto moeten komen? De gaten met schroefdraad zitten er al volgens de tekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 07:11
_serial_ schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 21:21:
Hi,

G3 dakdragers Pacific Alu om precies te zijn, deze zijn geschikt voor daken zonder rails.

Ik heb keurig de handleiding gevolgd, maar ik vind het een beetje raar zitten als je de maatvoering van de handleiding aanhoudt.

Het ziet er ongeveer zo uit :

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb mijn twijfels een beetje of het zo wel goed zit.
De handleiding staat hier :

https://www.winparts.nl/u...uments/document_27479.pdf

Kunnen jullie wellicht eens meekijken of ik iets fout doe?
De voorkant heb ik afgemeten op 102mm, de achterkant op 140mm

Alvast mijn dank!
Aan de voorzijde zitten er schroefgaten in de carrosserie, aan de achterzijde als het goed is ook een soort van uitsparing waarmee je kan bepalen wat de juiste locatie is.

Plaats anders is een foto van die regio, en kijk goed met je zaklamp. In een donkere garage is zeker de achterzijde misschien lastig te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_

_serial_

and there was silence

nooberke schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 09:13:
[...]

Aan de voorzijde zitten er schroefgaten in de carrosserie, aan de achterzijde als het goed is ook een soort van uitsparing waarmee je kan bepalen wat de juiste locatie is.

Plaats anders is een foto van die regio, en kijk goed met je zaklamp. In een donkere garage is zeker de achterzijde misschien lastig te zien.
Ja, de voorzijde zit vast aan de schroeven, de achterzijde heeft alleen 2 markeringen in de carrosserie.
Ik vind het alleen beetje apart dat de steunen op het het midden schuine randje op de dakrand staan, niet er voor, niet eroverheen.

Ik kan ook niet echt hele duidelijke foto's vinden hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_

_serial_

and there was silence

EvoII schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 00:03:
Er zitten toch bouten bij die in de carosserie van de auto moeten komen? De gaten met schroefdraad zitten er al volgens de tekening.
Klopt daar maak ik niet niet z'n zorgen over, maar meer over de steunen die volgens de beschrijving over de dakrand heen moeten zitten.

Met deze afmeting staan ze er meer een beetje half schuin op het iets verhoogde randje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Laatst online: 11-09 22:28
Weet iemand of voor de Discover media software H0369 de laatste versie is? Hardware H31

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _serial_

_serial_

and there was silence

_serial_ schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 21:21:
Hi,

Dit probleem is inmiddels opgelost, het bleek dat de montage set niet compleet was.
Er moesten nog rubbers onder de pootjes, maar dat is ook niet erg duidelijk beschreven in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
jaspov schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 16:50:
Weet iemand of voor de Discover media software H0369 de laatste versie is? Hardware H31
Kan je een foto plaatsen van dat hele scherm waar de nummers staan? Deze twee nummers zijn niet de goede. Software versie is vier cijferig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
nvm

[ Voor 146% gewijzigd door giovanni2903 op 18-08-2023 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Tim____ schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 20:08:
[...]

Kan je een foto plaatsen van dat hele scherm waar de nummers staan? Deze twee nummers zijn niet de goede. Software versie is vier cijferig.
zal waarschijnlijk om oude generatie mib gaan. dan heb je inderdaad zulke getallen, dit is mijn mib1 pro namelijk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PtfQMqozwLqCho8iuLivGdq7zz8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y4xwimyPC4GQoJRzT747ScZ4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door giovanni2903 op 18-08-2023 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
_serial_ schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 19:34:
[...]

Dit probleem is inmiddels opgelost, het bleek dat de montage set niet compleet was.
Er moesten nog rubbers onder de pootjes, maar dat is ook niet erg duidelijk beschreven in de handleiding.
Heb je nu geen lakschade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Tim____ schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 20:08:
[...]

Zeker. Het is 0369. Had de H in mijn hoofd van de hardware
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/INS_Q6PGHC5-gETuY-XajbK-FoY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TxYbEk0uLa7sY5M9GkclBKpz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim____
giovanni2903 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 20:23:
[...]

zal waarschijnlijk om oude generatie mib gaan. dan heb je inderdaad zulke getallen, dit is mijn mib1 pro namelijk
[Afbeelding]
Je hebt helemaal gelijk. Ik dacht dat discover de nieuwe infotainment was. Wist niet dat alle mib’s zo genoemd worden.
jaspov schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 22:11:
[...]

Zeker. Het is 0369. Had de H in mijn hoofd van de hardware
[Afbeelding]
Het zijn inderdaad wel de goede nummers. Alleen wat ik er van begrijp moet je bij de oude mib’s in het service menu naar de sw_train kijken. Waarschijnlijk kom je daar door 5 seconden of langer de menu knop in te houden. Die info kan je dan bij mib-helper gebruiken om te zien of er updates zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _serial_

_serial_

and there was silence

LuPo schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 20:29:
[...]

Heb je nu geen lakschade?
Nee, ik had er al een stukje fietsband onder gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Tim____ schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 23:22:
Het zijn inderdaad wel de goede nummers. Alleen wat ik er van begrijp moet je bij de oude mib’s in het service menu naar de sw_train kijken. Waarschijnlijk kom je daar door 5 seconden of langer de menu knop in te houden. Die info kan je dan bij mib-helper gebruiken om te zien of er updates zijn.
Dank. Software train is MST2_EU_VW_ZR_P0369T
Bekeken in mib-helper, en dan krijg ik:

Latest official firmware: MST2_EU_VW_ZR_P0369T (MU: 0369, details).
Latest possible firmware: MST2_EU_VW_ZR_P0480T (MU: 0480, details).

Wat is het verschil tussen official en possible? Een beta? Of een versie waar iemand aan heeft geknutseld?

Meeste issues zijn met CarPlay en de ingebouwde gps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim____
Zover ik kan zien is dat gewoon de laatste officiële voor jouw systeem.

Ik heb zelf de mib3 en geen ervaring met de andere systemen. Misschien dat een van de anderen hier daar een beter antwoord op kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-09 15:50

Audi-Arjan

★★★★★

Audi-Arjan schreef op maandag 24 juli 2023 @ 19:57:
En als extra bonus een tik/rammel vermoedelijk rechtsvoor. Eerste idee is homokineet. Maar moet dat nog even verifiëren. Pffff.
Rammel is gevonden. Moest van mijn garage wat langer doorrijden zodat het erger werd.
Dit om onnodig vervangen van spullen te voorkomen.

Op de terugweg van vakantie leek het wel of er een Chinook meevloog.

Thuis gekeken en hebbes. Eenmaal wiellager stuk. Maandag naar de garage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
jaspov schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 09:38:
[...]

Dank. Software train is MST2_EU_VW_ZR_P0369T
Bekeken in mib-helper, en dan krijg ik:

Latest official firmware: MST2_EU_VW_ZR_P0369T (MU: 0369, details).
Latest possible firmware: MST2_EU_VW_ZR_P0480T (MU: 0480, details).

Wat is het verschil tussen official en possible? Een beta? Of een versie waar iemand aan heeft geknutseld?

Meeste issues zijn met CarPlay en de ingebouwde gps
volgens die website zijn official en possible voor mijn mib1 pro tzelfde. zou dus gewoon die possible erop flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Hallo!

Ook ik heb de problemen met emergency assist, travel assist en het stuurwiel moet vervangen worden. Ik wacht inmiddels al ruim 9(!!!) maanden en nog geen zicht op een stuurwiel. Inmiddels begrijp ik dat de oorzaak is dat VW het probleem niet opgelost krijgt, er worden splinternieuwe auto’s inclusief foutmeldingen afgeleverd…

Ik rijd nu al een jaar met deze issues. Systemen die niet goed werken, wordt niet opgelost. Ik begrijp dat VW nog geen centrale regeling heeft voor een financiële compensatie. Op het Skoda forum lees ik dat je ook de hele koop ongedaan kunt maken. Heeft iemand informatie hier over? Ik vind dat VW op zijn minst de gedupeerde eigenaren moet compenseren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Als je het echt op dat niveau wilt spelen (koop terugdraaien/afdwingen dat je een nieuw stuur krijgt), zou ik adviseren gewoon je rechtsbijstand in te schakelen.

[ Voor 22% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 20-08-2023 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim____
Je zou ook vw zelf eens kunnen bellen misschien dat die wat kunnen betekenen. Negen maanden is wel heel extreem. Lees voornamelijk berichten van 1-2 maanden wachttijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Ja dat lees ik ook. Afgelopen weken mee bezig geweest; mijn verkoper verteld mij dat ik geen nieuw stuurwiel van VW krijg omdat het probleem niet opgelost is. Nieuwe auto’s is het volledig random; de ene werkt goed en de andere heeft problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
Wat jouw verkoper verteld is niet in lijn met de andere verhalen hier en op andere fora. Ja soms helpt het vervangen niet. Maar toch word het gedaan. Is jouw verkoper een vw dealer of een algemene garage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@JohnDoe77 eigen auto of lease? Indien lease: het is niet je eigen auto, dus je mag er (helaas) ook niet zelf over beslissen of er iets over te zeggen. Dan moet je er de leasemij achter zetten, dat helpt meestal wel ;)

Indien eigen auto: zie vorige opmerking. Alleen vermoed ik dan dat een leasemij iets meer druk uit kan oefenen bij Pon dan jij, dus Delf je mogelijk het onderspit. Geen fijne gedachte maar helaas regelmatig realiteit.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

The Eagle schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:51:
@JohnDoe77 eigen auto of lease? Indien lease: het is niet je eigen auto, dus je mag er (helaas) ook niet zelf over beslissen of er iets over te zeggen. Dan moet je er de leasemij achter zetten, dat helpt meestal wel ;)

Indien eigen auto: zie vorige opmerking. Alleen vermoed ik dan dat een leasemij iets meer druk uit kan oefenen bij Pon dan jij, dus Delf je mogelijk het onderspit. Geen fijne gedachte maar helaas regelmatig realiteit.
Uiteindelijk delft PON het onderspit.
Je zou gek zijn om weer een auto uit hun stal te kopen als je niet fatsoenlijk geholpen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Niet dat ze dat ook maar iets interesseert overigens, maar dat zie je vaker bij een monopoliepositie ;)

Maar dat was niet mijn vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Tim____ schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:37:
Wat jouw verkoper verteld is niet in lijn met de andere verhalen hier en op andere fora. Ja soms helpt het vervangen niet. Maar toch word het gedaan. Is jouw verkoper een vw dealer of een algemene garage?
Het is een officiële VW dealer. Ik lees hier idd ook verhalen dat het soms wel werkt en soms niet. Dat sluit wel aan bij wat de verkoper vertelde; hij levert soms auto’s inclusief de foutmeldingen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Het is een eigen auto. Als je hier zo rond leest zijn het alles bij elkaar (en ook Skoda bijvoorbeeld) best aantallen waar je over spreekt. En al langdurig. Valt mij dus mee dat er niet meer claims zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Aan de golf 8 GTE rijders hier in dit topic, hebben jullie ook dat de airco alleen aan de bestuurderszijde koude lucht blaast? Bij mij is het helemaal links dus goed koud (dus links van stuur), bestuurderskant maar rechterzijde stuur is al iets minder koud en bijrijderszijde blaast gewoon normale lucht van buiten lijkt het wel. Oftewel warm te noemen. Ook als er iemand langs zit en ik bewust de airco bijv op 17c links en 17c rechts zet.

Lijkt wel alsof er een of andere beperking in zit door het hybride systeem? Ik had dit vorig jaar op vakantie naar Italië ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeHaaa
Scrtz schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:09:
Aan de golf 8 GTE rijders hier in dit topic, hebben jullie ook dat de airco alleen aan de bestuurderszijde koude lucht blaast? Bij mij is het helemaal links dus goed koud (dus links van stuur), bestuurderskant maar rechterzijde stuur is al iets minder koud en bijrijderszijde blaast gewoon normale lucht van buiten lijkt het wel. Oftewel warm te noemen. Ook als er iemand langs zit en ik bewust de airco bijv op 17c links en 17c rechts zet.

Lijkt wel alsof er een of andere beperking in zit door het hybride systeem? Ik had dit vorig jaar op vakantie naar Italië ook al.
Ja, vind sowieso de luchtstroom niet heel eenvoudig af te stellen/snel veel geluid maken of te hard/zacht blazen. Je hebt niet echt een lekkere button om snel harder/zachter of kouder/warmer in te stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Kan het even niet nakijken, maar ik meen dat ik bij de Passat zag dat er een instelling in de climate control sectie was om bestuurder prio te geven. Daar eens zoeken denk ik :)
(Kan me ook vergissen maar staat me sowieso iets bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeren
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 04-01 18:13
Hello, I have a Volkswagen Passat 2014 2.0 Diesel with the standard suspension, I am wondering if it is possible to replace the suspension with the AllTrack variant to give a bit more clearance while driving, has anyone tried this and is it something that is easy/cheap-ish to do?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-09 15:50

Audi-Arjan

★★★★★

Zo. Eenmaal nieuw wiellager en rijdt weer heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
JeeHaaa schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 16:19:
[...]

Ja, vind sowieso de luchtstroom niet heel eenvoudig af te stellen/snel veel geluid maken of te hard/zacht blazen. Je hebt niet echt een lekkere button om snel harder/zachter of kouder/warmer in te stellen.
Nee klopt inderdaad, je kan in het climate control menu wel instellen of die in standje zacht/middel/hard dient te gaan blazen, maar that's it. Of volledig handmatig natuurlijk. Maar kun je op een warme dag als vandaag eens kijken of jij wel echt superkoude lucht uit de rechterzijde krijgt?

Heb nu iig de climate control maar aangepast van hard naar middel, kijken of dat wat doet..
The Eagle schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 20:02:
Kan het even niet nakijken, maar ik meen dat ik bij de Passat zag dat er een instelling in de climate control sectie was om bestuurder prio te geven. Daar eens zoeken denk ik :)
(Kan me ook vergissen maar staat me sowieso iets bij)
Gecheckt maar de Golf 8 helaas niet.

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Vandaag voor mijn golf 7.5 de abbonement diensten voor guide & inform plus en security & service plus vernieuwd, die verlopen na 3 jaar.

Opzich verloopt de bestelprocedure prima, bestelling is gekoppeld aan het vin nummer en de auto krijg vanzelf in de gaten dat er licenties actief zijn geworden.

Meteen voor 2 jaar geactiveerd, heb weten te regelen dat de lease met een jaar wordt verlengd dus nog een jaartje langer op peut rijden, daarna wordt het elektrisch (eis werkgever)

• JeeHaaa
Scrtz schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 15:43:
Maar kun je op een warme dag als vandaag eens kijken of jij wel echt superkoude lucht uit de rechterzijde krijgt?
Gecheckt, lijkt alsof het middenpaneel dan 'voorrang' krijgt qua koude luchtstroom, heeft wellicht met de routing van de koude lucht richting de verdelers te maken.

• Scrtz
JeeHaaa schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 12:01:
[...]

Gecheckt, lijkt alsof het middenpaneel dan 'voorrang' krijgt qua koude luchtstroom, heeft wellicht met de routing van de koude lucht richting de verdelers te maken.
Thanks! Nou bij mij lijkt het dus van links naar rechts. Dus links koud, en hoe meer je naar rechts gaat is het gewoon warme lucht zelfs..

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
Passat GTE Sept 2022. Geweldige luxe om via Weconnect app in winter te kunnen laten verwarmen en dus in zomer ook reeds te laten koelen tegen bepaald vertrekuur, zodat de auto lekker warm / koel is.

Jammer genoeg al verschillende keren gemerkt dat in de wintermaanden de auto gewoon nog steenkoud was en nu in de zomer vb de auto nog zeer warm was en dus dat de functionaliteit zijn werk niet gedaan heeft? Waar zou dat aan kunnen liggen? Of is gewoon die app brol en onbetrouwbaar?

Heeft er iemand verder ervaring met zijn GTE om via die departure times de auto op te laden? Als dat ding te pas en onpas zich dan niet oplaadt (zoals die soms dus niet koelt of voorverwarmt tegen bepaalde vertrektijd terwijl dat netjes werd ingesteld) is dat ook nie echt handig natuurlijk...

• Tim____
Scrtz schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:23:
[...]

Thanks! Nou bij mij lijkt het dus van links naar rechts. Dus links koud, en hoe meer je naar rechts gaat is het gewoon warme lucht zelfs..
Werkt de climate control niet op basis van een set kleppen? Is niet gewoon een van die kleppen blijven hangen?

[ Voor 54% gewijzigd door Tim____ op 24-08-2023 13:55 ]

• Scrtz
Tim____ schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 13:55:
[...]

Werkt de climate control niet op basis van een set kleppen? Is niet gewoon een van die kleppen blijven hangen?
Dno, wel aangegeven via de volgende beurt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:18

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

zeren schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 22:52:
Hello, I have a Volkswagen Passat 2014 2.0 Diesel with the standard suspension, I am wondering if it is possible to replace the suspension with the AllTrack variant to give a bit more clearance while driving, has anyone tried this and is it something that is easy/cheap-ish to do?
Possible iff shock in de wielhub are the same size. You need to place the shocks and the springs

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

• Tim____
Er was achteraf meer aan de hand met mijn auto dan alleen verouderde software. Inmiddels een nieuw stuurhuis gekregen en een nieuwe accu. Ze hadden helaas niet update 1941 maar wel 1899. Sindsdien geen enkele storing of melding meer gehad. 🥳

• EvoII
Afgelopen weekend had ik weer een melding van een storing in het sos systeem. Gelijk de knop in het dak ingedrukt om te kijken of hij het nog deed. Hij ging gewoon bellen. Dacht dan hang ik gelijk op. Werkte het ophangen niet, en kreeg dus de vw alarmcentrale aan de lijn. Gelijk gezegd dat ik een storing in het systeem had en er niets aan de hand was. Het was een Belg. Werkt blijkbaar dus via België...

Enfin, ondanks de melding werkte het nog gewoon. Daarna geen meldingen meer gehad. Blijf wel een zo nu en dan terugkomend dingetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903

dat dashboard met die lampjes rechts vind ik echt wel mooi, beetje zoals de ID7. toffe wagen(s)

• A. Ben
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:17
stijn1995 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 18:30:
Inmiddels 1941, nog geen enkel probleem gehad tot nu toe! Het vw geeft coulance op het stuur, 70%. maar daar zaten wel heel veel voorwaarden aan, ik was niet bij dit gesprek, maar de auto mocht niet verkocht zijn binnen 2 weken of zo, en er mochten geen andere oplossingen meer zijn. Vw geeft in ieder geval toe dat ze een k***e stuur hebben ontworpen.

De verkoper neemt ook deze kosten op zich, maar hij heeft zelf een vw garage waar een vriend werkt, die is nu 2 weken met vakantie. Hij wil dit eerst cross checken voor hij akkoord geeft. Prima, dus wacht die 2 weken af, dan moet ik iets langer rijden (naar vw dealer), maar als dan het stuur vervangen word prima.
We zijn nu een paar weken verder, hoe is de auto softwarematig door de update naar 1941? En hoe zit het met de stuur krijg je een nieuwe of ben je nog aan het wachten?

• A. Ben
giovanni2903 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 17:43:
[YouTube: Volkswagen Passat - Eerste Kennismaking]
dat dashboard met die lampjes rechts vind ik echt wel mooi, beetje zoals de ID7. toffe wagen(s)
Dit is trouwens denk ik ook gelijk een vooruitzicht hoe de golf 8 facelift infotainment systeem eruit gaat zien.

• giovanni2903
A. Ben schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 19:00:
[...]

Dit is trouwens denk ik ook gelijk een vooruitzicht hoe de golf 8 facelift infotainment systeem eruit gaat zien.
vind t wel mooi, de golf 8 straalt totaal geen luxe uit vind ik. zelf een R ziet er saai uit van binnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Vwb die Passat: blij dat ik het huidige model rij :)
Die tablet centraal vind ik sowieso niks.
Automaat aan de stengel zit daar imho verkeerd. Teveel dingen touch, veel te veel. En als je goed luistert heb je weliswaar centraal alle knoppen om voorzieningen als lane assist, start stop en andere veiligheidsdiensten uit te zetten, maar dat moet iedere keer bij starten. Nee dank je :)

Bovendien vind ik die neus echt geen pan. Vind ik van de golf en de ID4 ook btw, zelfde stijl.

• DrDelete
Gaan we weer, melding nr zoveel vanochtend bij starten van de Golf 8:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LHOSB0PiquZSgnMAwwdfr9hXdeo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mHIrJEoyDsvEMFoRSQyR1t1O.jpg?f=fotoalbum_large

Vanmiddag na t werk gestart en geen melding meer…..

VW garage gebeld: lagen alle systemen eruit waardoor geen service konden registreren, tjemig 😯😯

Kon blijkbaar met zo’n melding rijden, zolang waarschuwingskleur maar niet rood was 😂

• giovanni2903
The Eagle schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 21:27:
Automaat aan de stengel zit daar imho verkeerd. Teveel dingen touch, veel te veel. En als je goed luistert heb je weliswaar centraal alle knoppen om voorzieningen als lane assist, start stop en andere veiligheidsdiensten uit te zetten, maar dat moet iedere keer bij starten. Nee dank je :)

Bovendien vind ik die neus echt geen pan. Vind ik van de golf en de ID4 ook btw, zelfde stijl.
de neus en versnelling op die stengel vind ik ook minder. verder mooi ding al is de passat in lijn met de golf 7(.5) wel de mooiste

• A. Ben

Mwah ben het hier toch niet mee eens. Vind de huidige passat wel goed gelukt en imo mooier dan het vorige model. Ook fijn dat ze de interieur gelijk goed hebben aangepakt in tegen stelling tot bijv de golf 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
DrDelete schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 21:44:
Gaan we weer, melding nr zoveel vanochtend bij starten van de Golf 8:

[Afbeelding]

Vanmiddag na t werk gestart en geen melding meer…..

VW garage gebeld: lagen alle systemen eruit waardoor geen service konden registreren, tjemig 😯😯

Kon blijkbaar met zo’n melding rijden, zolang waarschuwingskleur maar niet rood was 😂
Die heb ik ook, eigenlijk sinds 1941, heb je ook 1941 toevallig?

Vind de voorkant met R-line wel gaaf bij de nieuwe Passat, achterkant valt alleen wat tegen, hadden dan toch wel wat neppe 'uitlaatsierstukken' onder gemogen. Ben echt van de nieuwe techniek enzo, maar toch zo'n groot 12.9" scherm hoeft van mij dan ook niet perse. En de touch stuurwielbediening vond ik persoonlijk niet vervelend, juist wel strak uitzien, mooier dan dat relatief standaard knoppen stuur in de nieuwe Passat.

Wel fijn dat de temperatuur en volumebediening eindelijk verlicht is, de grootste flaw bij de Golf/Caddy etc..

[ Voor 26% gewijzigd door Scrtz op 01-09-2023 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDelete
Scrtz schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:43:
[...]

Die heb ik ook, eigenlijk sinds 1941, heb je ook 1941 toevallig?

Nee nog niet, heb versie 1899

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Wat ben ik blij dat ik van m'n golf af ben als ik dit zo lees _O- _O- _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:42
December '21 een Audi A3 gekocht, wilde altijd al Audi rijden. Ik begon mij steeds meer te irriteren aan het feit dat ik 22K heb neergelegd en je toch opties mist die je bij andere merken redelijk standaard vindt. Het voelde gewoon van je betaald vooral voor de naam, maar bij andere merken krijg je meer waar voor hetzelfde geld. Inmiddels stond er ook 121K op de teller en als ik de prijzen van vergelijkbare A3s zie, dan was dit een goed moment om hem weg te doen.

Dus net zoals in 2021 oriënteren voor een EV. Geen oprit dus publieke laadpaal aanvragen. Gemeente wil dan dat je aankoopbewijs aanlevert. Ik ga echter geen EV aanschaffen als ik niet weet of de faciliteiten geregeld kunnen worden. Dus toch gekozen om nog 1 maal een ICE te nemen.

Stations vinden mijn vrouw en ik niks. En ergens verkies ik hatchback ook over SUV. Sportieve hatchbacks zijn er maar weinig naar mijn smaak. Ook het aanbod is best karig, je ziet gewoon dat crossover het C-segment overneemt. Gisteren wezen kijken voor een Focus, maar om redenen werd dat niks.

Nou stond daar tegenover een T-roc, en ik moet zeggen, niet het sportieve wat ik van een hatchback vind, maar wel erg stoer. Ook de vrouw was wel gecharmeerd. Diegene die daar stond had 52K op de teller, van 2019, 150PK. Het enige was de kleur, van dat spuuglelijke bruin :+ Vervolgens even naar de VW dealer gereden, waar ook mijn A3 vandaan komt, altijd leuk gesprek daar. Hij bood nog 18K voor mijn A3. An sich had ie eigenlijk enkel T-rocs staan richting de 30K en hoger. Dat zou net buiten mijn budget vallen. Wel komt er volgende week een T-roc binnen die ingeruild is. Style uitvoering met alle opties alleen niet digitaal instrumentarium, 60K op de teller en met 55K zijn 60K beurt gehad. Inruilwaarde van die wagen is 23K, daarvoor kan ik hem overnemen. Al met al, leuke wagen, leuke uitvoering, zeker interesse.

Wat ik hier dan even wilde vragen is de motor. Die T-roc heeft dezelfde 115PK erin liggen als mijn A3. Daar ben ik an sich best tevreden over, behalve dan dat ik vanaf 90 tot 100 zo'n dip ervaar, alsof ik mijn voet door de bodem moet drukken. De T-roc is 5KG zwaarder dan mijn A3, zou toch wel voldoende moeten zijn? Zijn er hier eigenaren met die 115PK :?

Daarnaast, wanneer ik onderweg ben prefereer ik wel goed geluid. Niet hard geluid, maar goed geluid. Hoe is de basis uitrusting v.w.b. geluid van de T-roc? Ik ga er vanuit dat het matig zal zijn. Misschien dat ik daar dan wat aan moet laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Als de auto binnen is, proefritje maken en je weet 't, toch? Of is dat niet mogelijk?

Met een automaat zal het waarschijnlijk sneller aanvoelen dan met handbak, tenzij je gewend bent zelf vaak terug te schakelen.

Zelf willen we niet meer minder dan 150 pk, maar dat gezegd hebbende.... ik reed laatst even met een 2023 1.0 Octavia met mild hybride-systeem en dat ding vloog echt boven verwachting uit de startblokken door die elektrische hulp. Dus het zegt niet alles, dat vermogen.

[ Voor 38% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 01-09-2023 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 07:11

Brrrr, die achterkant van het nieuwe model is toch net een Peugeot? Nieuwe Tiguan vind ik ook niks...

Ik was altijd behoorlijk "VAG" adept maar de laatste modellen slaan toch echt de plank allemaal behoorlijk mis helaas wat mij betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

JeroenNietDoen schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:42:
December '21 een Audi A3 gekocht, wilde altijd al Audi rijden. Ik begon mij steeds meer te irriteren aan het feit dat ik 22K heb neergelegd en je toch opties mist die je bij andere merken redelijk standaard vindt. Het voelde gewoon van je betaald vooral voor de naam, maar bij andere merken krijg je meer waar voor hetzelfde geld. Inmiddels stond er ook 121K op de teller en als ik de prijzen van vergelijkbare A3s zie, dan was dit een goed moment om hem weg te doen.

Dus net zoals in 2021 oriënteren voor een EV. Geen oprit dus publieke laadpaal aanvragen. Gemeente wil dan dat je aankoopbewijs aanlevert. Ik ga echter geen EV aanschaffen als ik niet weet of de faciliteiten geregeld kunnen worden. Dus toch gekozen om nog 1 maal een ICE te nemen.

Stations vinden mijn vrouw en ik niks. En ergens verkies ik hatchback ook over SUV. Sportieve hatchbacks zijn er maar weinig naar mijn smaak. Ook het aanbod is best karig, je ziet gewoon dat crossover het C-segment overneemt. Gisteren wezen kijken voor een Focus, maar om redenen werd dat niks.

Nou stond daar tegenover een T-roc, en ik moet zeggen, niet het sportieve wat ik van een hatchback vind, maar wel erg stoer. Ook de vrouw was wel gecharmeerd. Diegene die daar stond had 52K op de teller, van 2019, 150PK. Het enige was de kleur, van dat spuuglelijke bruin :+ Vervolgens even naar de VW dealer gereden, waar ook mijn A3 vandaan komt, altijd leuk gesprek daar. Hij bood nog 18K voor mijn A3. An sich had ie eigenlijk enkel T-rocs staan richting de 30K en hoger. Dat zou net buiten mijn budget vallen. Wel komt er volgende week een T-roc binnen die ingeruild is. Style uitvoering met alle opties alleen niet digitaal instrumentarium, 60K op de teller en met 55K zijn 60K beurt gehad. Inruilwaarde van die wagen is 23K, daarvoor kan ik hem overnemen. Al met al, leuke wagen, leuke uitvoering, zeker interesse.

Wat ik hier dan even wilde vragen is de motor. Die T-roc heeft dezelfde 115PK erin liggen als mijn A3. Daar ben ik an sich best tevreden over, behalve dan dat ik vanaf 90 tot 100 zo'n dip ervaar, alsof ik mijn voet door de bodem moet drukken. De T-roc is 5KG zwaarder dan mijn A3, zou toch wel voldoende moeten zijn? Zijn er hier eigenaren met die 115PK :?

Daarnaast, wanneer ik onderweg ben prefereer ik wel goed geluid. Niet hard geluid, maar goed geluid. Hoe is de basis uitrusting v.w.b. geluid van de T-roc? Ik ga er vanuit dat het matig zal zijn. Misschien dat ik daar dan wat aan moet laten doen.
Ik weet niet of het standaard geluid in de R uitvoering het zelfde is maar hier vindt ik het echt prima. Geluid vindt zuiverder dan in de golf. Aantal dB is ook hoger wat er uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
A. Ben schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 18:45:
[...]

We zijn nu een paar weken verder, hoe is de auto softwarematig door de update naar 1941? En hoe zit het met de stuur krijg je een nieuwe of ben je nog aan het wachten?
Hoi! Sorry, was/ben op vakantie. Software heeft andere meldingen behalve travel assist opgelost.

De melding kwam alleen niet meer na de update, dus de verkoper deed heel afwachtend terwijl huiskes aangaf dat het een kwestie van tijd was. Sinds paar dagen dus inderdaad weer travel assist problemen, en na beetje heen en weer appen is het stuur besteld! Op kosten van de verkoper. Enige is dat de verkoper het bij de dealer in zijn buurt wil doen ivm vriendschap met die lui, maar vind het prima want het is gewoon een pon dealer. Is stukje verder rijden maar ach, het nieuwe stuur word gratis geleverd en geïnstalleerd.
Scrtz schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 15:31:
[...]

Ja klopt, met verwarmbaar stuurwiel krijg je het veel sneller. In de winter zijn de foutmeldingen sowieso in veel hogere maten.

Ik heb ook 1941 maar alsnog travel assist meldingen gehad, lijkt wat minder maar not sure. Nog te vroeg om al te concluderen.

Over 3k weer service dus dan wederom het lijstje problemen maar weer aangeven.

Overigens ook nieuwe storing erbij: keuzehendel.
Ja hier dus ook. Nieuwe stuur is besteld. Nou mag hopen dat de winter niet meer fouten gaat geven, nu wel klaar mee haha

[ Voor 25% gewijzigd door stijn1995 op 01-09-2023 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@JeroenNietDoen voor zover ik weet zijn de standaard speakers bij VW de zelfde als die van Audi. Speciale audio in Audi kan uiteraard afwijken.
Standaard geluid in de T-roc is prima. Mocht je meer willen, kun je altijd nog het VW soundsystem kopen: https://shop.volkswagen.n...modelgroup=t-roc&cid=3016

Das een actieve subwoofer met DSP. De versterker in dat ding wordt dan ook ineens de eindversterker voor je overige speakers en de DSP is ingeregeld op de akoestiek van het specifieke VW model. Zelfde onderdeel past ook op andere modellen namelijk, en wordt bij installatie ingeregeld. Aantal mensen hier hebben dat.
Overigens via eBay voor veel minder in DLD te krijgen, maar dan moet je hem zelf inbouwen. Is prima zelf te doen heb ik begrepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
The Eagle schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 18:23:
@JeroenNietDoen voor zover ik weet zijn de standaard speakers bij VW de zelfde als die van Audi. Speciale audio in Audi kan uiteraard afwijken.
Standaard geluid in de T-roc is prima. Mocht je meer willen, kun je altijd nog het VW soundsystem kopen: https://shop.volkswagen.n...modelgroup=t-roc&cid=3016

Das een actieve subwoofer met DSP. De versterker in dat ding wordt dan ook ineens de eindversterker voor je overige speakers en de DSP is ingeregeld op de akoestiek van het specifieke VW model. Zelfde onderdeel past ook op andere modellen namelijk, en wordt bij installatie ingeregeld. Aantal mensen hier hebben dat.
Overigens via eBay voor veel minder in DLD te krijgen, maar dan moet je hem zelf inbouwen. Is prima zelf te doen heb ik begrepen :)
Ja, volgens mij heb ik dezelfde unit in mijn A3 liggen. Dat was prima :Y

Op mijn A3 zat geen Apple carplay / Android auto dus muziek kwam via BT, dat doet wel wat met het volume. Benieuwd of dat met het infotainment van VW, middels kabel aangesloten, beter zal zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door JeroenNietDoen op 01-09-2023 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:08:
Als de auto binnen is, proefritje maken en je weet 't, toch? Of is dat niet mogelijk?
Ja ofcourse, maar duurt nog even dus ja, wat doe je als tweaker, info opzoeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
JeroenNietDoen schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:42:

Een T-roc is een hogere auto dus doet 0-100 langzamer dan de A3 verwacht ik. Als je nu al niet 100% tevreden bent over de 115pk zou ik zeker de 150pk nemen. Ik heb zelf ook de 150pk en net als @BeQuietAndDrive zou ik niet minder willen, tenzij het een nieuwe motor is met hybride hulp.

Ik denk dat je niet te snel moet toehappen, maar nog ff verder moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
LuPo schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 06:51:
[...]

Een T-roc is een hogere auto dus doet 0-100 langzamer dan de A3 verwacht ik. Als je nu al niet 100% tevreden bent over de 115pk zou ik zeker de 150pk nemen. Ik heb zelf ook de 150pk en net als @BeQuietAndDrive zou ik niet minder willen, tenzij het een nieuwe motor is met hybride hulp.

Ik denk dat je niet te snel moet toehappen, maar nog ff verder moet kijken.
Het ding is wel dat de dealer mij 2.5K meer wil geven voor mijn huidige wagen, dat ga ik bij reguliere gewone verkopers niet krijgen. Dat is ook wel wat waard toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

JeroenNietDoen schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 09:22:
[...]

Het ding is wel dat de dealer mij 2.5K meer wil geven voor mijn huidige wagen, dat ga ik bij reguliere gewone verkopers niet krijgen. Dat is ook wel wat waard toch?
Is het het geld waard als je een ondergemotoriseerde auto er voor terug krijgt?
Die je vervolgens na een jaar weer zat bent en weer in hetzelfde schuitje zit.
Een T-Roc is ook niet bepaald een modelletje die ergens goed in uitblinkt, echt middle to the road. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
MLLL schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 09:48:
[...]

Is het het geld waard als je een ondergemotoriseerde auto er voor terug krijgt?
Die motor zit ook in mijn huidige A3, die T-roc is even zwaar als mijn A3. Ja, hij is hoger dus zal niet zo vlot op snelheid liggen als mijn A3. Maar mega-veel gaat het toch niet schelen?

Maar goed, ik ga er eerst een proefrit mee maken hé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Seat Mii Electric (lees VW Up). Als ik een half hoge oprijband onder een hoek oprij of bij stilstaand wisselen links/rechts sturen komt er een nok-geluid uit het vooronder. Langs de dealer geweest, ze hebben het over een L-beugel bij het stuurhuis waar speling op zit. Even gegoogled, ik kan het zo snel niet vinden, komt dit toevallig vaker voor en zijn er goede fixes voor?

Dealer: het kan geen kwaad (dat geloof ik) en het is - jawel daar hebben we hem weer - een producteigenschap. "Wel meer wagens doen het". Dat maakt het niet beter.... Raampje achter hebben ze wel weer vervangen (tweede keer), stoel blijft kraken (frame al keer vervangen). Ze zijn heel vriendelijk, maar moeilijk om doorheen te komen. Ik los het zelf wel op, al zit de wagen nog vol in de garantie. Al te vaak "producteigenschap" gehoord met andere wagens, ook wanneer het evident niet in orde was.

Ik heb mijn lesje geleerd, dit was de laatste wagen die ik van PON koop (behoudens iets uit Stuttgart, ik hoop dat ze in dat segment een andere mentaliteit hebben).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2023 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Verwijderd schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 11:34:
Ik heb een Seat Mii Electric (lees VW Up). Als ik een half hoge oprijband onder een hoek oprij of bij stilstaand wisselen links/rechts sturen komt er een nok-geluid uit het vooronder. Langs de dealer geweest, ze hebben het over een L-beugel bij het stuurhuis waar speling op zit. Even gegoogled, ik kan het zo snel niet vinden, komt dit toevallig vaker voor en zijn er goede fixes voor?

Dealer: het kan geen kwaad (dat geloof ik) en het is - jawel daar hebben we hem weer - een producteigenschap. "Wel meer wagens doen het". Dat maakt het niet beter.... Raampje achter hebben ze wel weer vervangen (tweede keer), stoel blijft kraken (frame al keer vervangen). Ze zijn heel vriendelijk, maar moeilijk om doorheen te komen. Ik los het zelf wel op, al zit de wagen nog vol in de garantie. Al te vaak "producteigenschap" gehoord met andere wagens, ook wanneer het evident niet in orde was.

Ik heb mijn lesje geleerd, dit was de laatste wagen die ik van PON koop (behoudens iets uit Stuttgart, ik hoop dat ze in dat segment een andere mentaliteit hebben).
Zolang Pon importeur blijft komt hier nooit iets uit de Volkswagengroep op de oprit.

Dus waarschijnlijk nooit.

VW is leuk in de lease, privé met een grote boog om heen lopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
rij al 3 jaar zonder al te grote reparaties in VW.. je kunt beter vag dan een bmw kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook genoeg ervaring met bmw gehad, technisch ook zeker niet feilloos maar de service is wel wat soepeler dan bij de PON dealers inderdaad.

We hebben heel wat auto's versleten, als het betrouwbaar moet zijn onze ervaringen met de Japanse merken het beste. Andere mentaliteit ook, de Mii van pa had ook een krakende stoel. Dat is stoel nummer drie, die kans is bij een fatsoenlijke kwaliteitscontrole en zonder productiefout marginaal. Zijruit nummer twee die op precies hetzelfde punt begeeft is ook bijzonder. Bij Toyota doken ze er toen op vanuit de importeur om het product te verbeteren.

Hier vervangen ze botweg de boel als je mazzel hebt of ze halen de schouders op. Producteigenschap.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2023 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

MLLL schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 14:22:
[...]

Zolang Pon importeur blijft komt hier nooit iets uit de Volkswagengroep op de oprit.

Dus waarschijnlijk nooit.

VW is leuk in de lease, privé met een grote boog om heen lopen. :)
De laatste jaren met als die storingen ben ik wel met je eens. En als coulance dan ver te zoeken is, dan sta je mooi te kijken. Ben dan ook huiverig om een Golf 8 of aanverwant product aan te schaffen, ik ga het waarschijnlijk niet aandurven.

Verder hebben wij twee Golfen gehad de laatste 10 jaar (jong gebruikte die we dan rijden tot 160K km ongeveer), en daarbij is alleen een airco een keer schoongemaakt omdat de vorige eigenaar daar een bende van gemaakt had. Verder 0 reparaties gehad. Wel goed laten onderhouden natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 03-09-2023 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

JeroenNietDoen schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 09:22:
[...]

Je geeft zelf het antwoord al: je hebt het voordeel van die 2,5K over voor een lichtere motorisering, dus dan moet je het vooral doen. Gefeliciteerd met je aankoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
BeQuietAndDrive schreef op zondag 3 september 2023 @ 11:21:
[...]

Je geeft zelf het antwoord al: je hebt het voordeel van die 2,5K over voor een lichtere motorisering, dus dan moet je het vooral doen. Gefeliciteerd met je aankoop :)
Toch niet.

Vandaag thuis nog eens uitgebreid over gehad. We hebben wel geleerd van de Audi, te snel in enthousiasme aangeschaft. Was voor ons ook de eerste keer dat we een grote uitgave deden aan een auto, daarvoor altijd categorie 5-7K van de beunhaas gekocht. De volgende auto moet dus echt wel aan zo goed als alle wensen voldoen. En daar moeten we de tijd voor nemen om die te vinden.

Dat gezegd hebbende, heb ik het budget ook een stukje opgerekt. Daar moet ik toch echt wel een leuke youngtimer voor kunnen vinden met de leuke opties.

Maar goed, even al mijn wensen vanmorgen naar de dealer gestuurd en dat ik Dinsdagmiddag nog even langskom.

We zoeken dus nog even rustig verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:35

The Legend

*Plop*

JeroenNietDoen schreef op zondag 3 september 2023 @ 15:21:
[...]

Toch niet.

Vandaag thuis nog eens uitgebreid over gehad. We hebben wel geleerd van de Audi, te snel in enthousiasme aangeschaft. Was voor ons ook de eerste keer dat we een grote uitgave deden aan een auto, daarvoor altijd categorie 5-7K van de beunhaas gekocht. De volgende auto moet dus echt wel aan zo goed als alle wensen voldoen. En daar moeten we de tijd voor nemen om die te vinden.

Dat gezegd hebbende, heb ik het budget ook een stukje opgerekt. Daar moet ik toch echt wel een leuke youngtimer voor kunnen vinden met de leuke opties.

Maar goed, even al mijn wensen vanmorgen naar de dealer gestuurd en dat ik Dinsdagmiddag nog even langskom.

We zoeken dus nog even rustig verder.
Kijk ook eens op mobile.de, kan interessant zijn met name als je meer zoekt naar ‘full options’. De markt is daar simpelweg veel groter. Invoeren gewoon door de garage laten doen. Extra kosten waren bij onze Sharan lager dan eenzelfde model in NL aanschaffen.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvoII
Net via ebay.de een alu pedalenset met voetsteun besteld. In de online volkswagenshop kost dergelijk setje 460,00. Zonder voetsteun, incl. montage.

Op ebay voor 102,29 thuisbezorgd en wel. Alleen zelf monteren. Vind dat wel een bizar groot verschil. Gewoon een oem setje overigens.

https://shop.volkswagen.n...sportpedalen-dsg-automaat

https://www.ebay.de/itm/171279014553

[ Voor 20% gewijzigd door EvoII op 04-09-2023 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

EvoII schreef op maandag 4 september 2023 @ 20:16:
Net via ebay.de een alu pedalenset met voetsteun besteld. In de online volkswagenshop kost dergelijk setje 460,00. Zonder voetsteun, incl. montage.

Op ebay voor 102,29 thuisbezorgd en wel. Alleen zelf monteren. Vind dat wel een bizar groot verschil. Gewoon een oem setje overigens.

https://shop.volkswagen.n...sportpedalen-dsg-automaat

https://www.ebay.de/itm/171279014553
‘t maakt allemaal geen reet uit :9

https://shop.volkswagen.n...2018&trimline=sport&cid=3

Ali: €11

}:| :') :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
Das een flinke pon heffing. Is dat puur voor de looks of voegen de sport pedalen nog meer toe?

Die aluminium strip heb ik er trouwens gratis bij gekregen. Leuke kanttekening, het past blijkbaar niet helemaal goed. De lak van mijn kofferbak word langzaam eraf geschraapt en maakt mooie grijze strepen op het aluminium. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Tim____ schreef op maandag 4 september 2023 @ 22:01:
Das een flinke pon heffing. Is dat puur voor de looks of voegen de sport pedalen nog meer toe?

Die aluminium strip heb ik er trouwens gratis bij gekregen. Leuke kanttekening, het past blijkbaar niet helemaal goed. De lak van mijn kofferbak word langzaam eraf geschraapt en maakt mooie grijze strepen op het aluminium. 😂
Nou idd. Heb ook weleens zoiets gehad uit China, maar dan was gewoon troep. Jaar of 25 geleden al wel. Ik doe het gewoon voor de looks. Vind het wel mooier staan dat gewoon rubber.

Lijkt me niet de bedoeling dat de lak eraf geschraapt wordt met die strip! Is dat origineel van vag of imitatie? Anders zou ik er mee terug gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Ali heeft tegenwoordig echt wel goede spullen. Je moet alleen niet je hele auto exterieur en interieur ermee aankleden. Van die nep carbon stickertjes etc.. ik bestel er al jaren led lampjes bijv, gaan lang mee en kost geen drol

Pagina: 1 ... 114 ... 140 Laatste