Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 113 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@stijn1995 zelf nooit gehad, maar kan het zijn dat de knop van de achterklep (waar je cam onder zit) niet helemaal lekker loopt? Kan iets simpels zijn als wat fysieke troep natuurlijk.

Aanvullend: jij rijdt een Passat toch ook? Zie daar aantallen Nm in je dash. Kan me niet herinneren dat ik die bij de instellingen tegen gekomen ben, zat dat er bij jou standaard in?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01:49
The Eagle schreef op zondag 23 juli 2023 @ 19:40:
@stijn1995 zelf nooit gehad, maar kan het zijn dat de knop van de achterklep (waar je cam onder zit) niet helemaal lekker loopt? Kan iets simpels zijn als wat fysieke troep natuurlijk.

Aanvullend: jij rijdt een Passat toch ook? Zie daar aantallen Nm in je dash. Kan me niet herinneren dat ik die bij de instellingen tegen gekomen ben, zat dat er bij jou standaard in?
is een golf 8 R, dash van een golf is anders dan passat toch?

[ Voor 4% gewijzigd door giovanni2903 op 23-07-2023 23:38 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:54
JeeHaaa schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 13:42:
[...]

Ja, dit issue heb ik eerder (toen alleen WeConnect app uit was) al voorgelegd. Kennelijk is het met auto's van bouwjaar 2019-2022 wel een correcte miniatuur bij de meesten, mijn GTE (plug-in hybride inderdaad) is van januari 2023. Daar werkt het dan weer niet. Vreemd. Maar goed, verder heb ik tot op heden 0 software problemen gehad sinds ik de auto heb dus ben ik zeer tevreden.

Zo'n kanon waar jij mee rijdt zou voor mij vooral een (nog grotere..) stapel boetes opleveren. Maar echt een hele dikke bak! 8)
Heb een GTE Van bouwjaar eind 2020, registratie 2021. Heeft bij mij ook nog nooit gewerkt. Oude WeConnect app liet zelfde als jou zien, nieuwe app ook de pomelo yellow 'Style' uitvoering..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CafkaOnline
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 07-09 15:55
saert schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 23:18:
Ik heb even gezocht maar kan geen antwoord op mijn vraag vinden, daarom hier een poging.

Kan het zijn dat er 2 verschillende soorten R edities zijn bij een Golf Variant? Bij een R-Line denk ik vooral aan wat sportiever stoelen, bumpers etc. Maar ik zie op het internet ook een R-Line met slechts een R logo in de grill met een iets verlaagd onderstel. De stoelen, velgen etc lijken allemaal op de Highline uitvoering.
Mijn vorige golf was een Highline Business R (in- / exterieur R-line)

hierbij sommige van de extra opties:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IsmxwgM_E5KuCZ_M-bjd6tJhjis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b0uYufdF3CHtqksATFEC06cv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MLbjy0ityMGDQBb8nl7bgVbVuPc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kCbXGDRI49jeTseLZQ8N80I9.jpg?f=fotoalbum_large
• ErgoActive bestuurdersstoel, 14-voudig verstelbaar
• R-Line exterieur- en interieurpakket
• Sportstoelen, verwarmbaar
• Velgen 'Sebring', 17 inch lichtmetaal
• Bekleding stof 'Art Velours'
• Sportonderstel
• Achterlichten LED, 3D in donkerrood uitgevoerd
• Koplampverlichting LED
• Bekleding stof 'Carbon Flag / Art Velours'

Succes met je zoektocht d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

giovanni2903 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 23:38:
[...]

is een golf 8 R, dash van een golf is anders dan passat toch?
Vast wel, maar ik zou verwachten dat de Digital Cockpit rfedelijk universeel is. Mazar thanks, ik ga eens kijken of ik iets kan vinden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-06-2024
A. Ben schreef op zondag 23 juli 2023 @ 19:08:
[...]

Verschikkelijk dat je zoveel problemen ervaart. Ik hoop oprecht dat na vrijdag je auto weer gewoon in orde is, anders zou ik serieus overwegen om een nieuwe te halen of gewoon zelf je software up te daten, want dit kan echt niet.
Ik hoop het ook, want de achteruitrijcamera doet het helemaal niet meer 🥹

YouTube: Golf 8 R reverse camera not working.

YouTube: Golf 8 R reverse camera not working 1788
The Eagle schreef op zondag 23 juli 2023 @ 19:40:

Geen vuil helaas, de hele software valt weg, je hoort de camera ook uitschuiven en vooral inschuiven, alsof je een balletje laat vallen. 🥹 nee golf 8 R zoals hieronder gezegd. Wel performance, misschien dat die dan unlocked word ?
The Eagle schreef op maandag 24 juli 2023 @ 10:50:
[...]

Vast wel, maar ik zou verwachten dat de Digital Cockpit rfedelijk universeel is. Mazar thanks, ik ga eens kijken of ik iets kan vinden :)
Hoop het niet voor de passat rijders hier, of beter geoptimaliseerde software erop haha.

[ Voor 64% gewijzigd door stijn1995 op 24-07-2023 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:44

Audi-Arjan

★★★★★

Pff mijn golf maakt het ook moeilijk om van te houden.

Na het airbag computer debacle direct de remmerij vervangen. Nieuwe schijven voor en achter. Denk je weer even vooruit te kunnen.

Kapt de radio er telkens mee. Gaat uit en start weer op. Ergens op het internet de tip gevonden om de navigatie sd eruit te halen en dat helpt nu al een hele tijd.

Maar hoe nu verder??

En als extra bonus een tik/rammel vermoedelijk rechtsvoor. Eerste idee is homokineet. Maar moet dat nog even verifiëren. Pffff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
ik ga vrijdag naar soest voor mn nokken-as, hopelijk valt dat allemaal mee. heb dan al precies een maand niet gereden, mis het wel 😪

wel lekker zuinig :p

[ Voor 14% gewijzigd door giovanni2903 op 24-07-2023 22:10 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:29
oxyle schreef op zondag 23 juli 2023 @ 14:10:
Inmiddels weer een OTA update voor de Arteon verder! Nog geen merkbare verschillen so far.
ook helemaal niks gemerkt, het zal wel.

is trouwens de navi te updaten zonder dure investeringen, cd/usb bv?

[ Voor 13% gewijzigd door Martinus op 24-07-2023 22:13 ]

no comment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Als je een usb stickje hebt kun je het zelf. Zie https://www.vwbedrijfswag...avigation-map-update.html
Staat ook een handleiding bij. Usb stick van 32GB zou voldoende moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-09 23:29
Martinus schreef op maandag 24 juli 2023 @ 22:12:
[...]

ook helemaal niks gemerkt, het zal wel.

is trouwens de navi te updaten zonder dure investeringen, cd/usb bv?
Ik heb dat toen eenmalig gedaan om van 2021 naar 2023 te komen, en nu loopt hij bij mij iedere maand op de achtergrond. Ik word afentoe verast door een nieuwe navi versie, da's voor mij op dit moment 23.06!

Maar inderdaad, versie downloaden van internet op een USB zetten (wel goed formatteren) en daarna in de auto hangen. Als het goed is begint hij dan zelf het proces, wat wel behoorlijk lang kan duren.

De handleiding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Hoe lang duurt een systeem / software update eigenlijk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-09 23:29
The Eagle schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:55:
Hoe lang duurt een systeem / software update eigenlijk? :)
Ga uit van ~20-30 (misschien iets langer) minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

oxyle schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:06:
[...]

Ga uit van ~20-30 (misschien iets langer) minuten.
Hm, auto zo lang op contact laten staan of draaien is niet echt heel handig denk ik.
* The Eagle wil even voorkomen dat de auto halverwege de update uitvalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-09 21:16
Bij mij heeft de firmware update meer dan 2 uur geduurd, maar dat kwam ook omdat ik 5 jaar aan updates achterliep en het in meerdere stappen moest 7(8)7

Voordeel is dat het een GTE is. Dus met ingeschakeld contact wordt de 12V accu bijgeladen door de tractiebatterij. Maar lijkt me uiterst onwaarschijnlijk dat je een 12V batterij helemaal leeg trekt met alleen de radio aan. Zeker als het minder dan een uur is.

Edit: bij een stilstaande file van een uur rijdt ook iedereen vrolijk weer weg. Kan me niet voorstellen dat iedereen er enorm over nadenkt om het contract uit te schakelen. Ik zou me er in ieder geval niet druk om maken. Zeker niet met een relatief nieuwe auto/accu

[ Voor 24% gewijzigd door Kevinns op 25-07-2023 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:41

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Ik heb nog de MIB1. Navigatie updaten duurt zo'n 4 uur. Heb ik de auto gewoon op contact staan. Geen probleem.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
The Eagle schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:27:
[...]

Hm, auto zo lang op contact laten staan of draaien is niet echt heel handig denk ik.
* The Eagle wil even voorkomen dat de auto halverwege de update uitvalt
Bij mij deed we connect het niet in het begin, en gewoon niet aan de accu gedacht. Dus ik vw bellen maar die snapte er niets van, toen kwam ik in de app ineens een ander nummer tegen die specifiek we connect doen. Bleek dat ze de esim moesten resetten.

Maar je weet die wachttijden… denk dat ik 45 min in de auto heb gezeten, en kreeg toen de melding ‘batterij zwak’. Volgens mij had ik wel de airco lopen. Dus gewoon alles wat stroom verbruikt uitzetten, dan kan die update van 20 min makkelijk.

Edit; was iemand anders.

[ Voor 6% gewijzigd door stijn1995 op 25-07-2023 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
GerCor schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:58:
Ik heb nog de MIB1. Navigatie updaten duurt zo'n 4 uur. Heb ik de auto gewoon op contact staan. Geen probleem.
Ik heb wel gemerkt dat als je een snellere sd kaart gebruikt dit een groot verschil maakt. Ik ben na 2-2,5u klaar sinds ik een snelle sd kaart gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Die 1941 update komt die niet ota? Ik lees her en der dat mensen die al hebben namelijk. Heb wel ergens van een site het bestand gedownload, maar durf het niet goed aan om hem er zelf op te zetten.

Lost die update het bokken tijdens het terugschakelen van de dsg ook op? Dat zou mooi meegenomen zijn.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

EvoII schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:57:
Die 1941 update komt die niet ota? Ik lees her en der dat mensen die al hebben namelijk. Heb wel ergens van een site het bestand gedownload, maar durf het niet goed aan om hem er zelf op te zetten.

Lost die update het bokken tijdens het terugschakelen van de dsg ook op? Dat zou mooi meegenomen zijn.
Je zou verwachten dat een update van een radio systeem los staat van je motor software ;)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Toppe schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 18:10:
[...]

Je zou verwachten dat een update van een radio systeem los staat van je motor software ;)
Die update behelst wel wat meer dan het radiosysteem vermoed ik zomaar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:43

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

EvoII schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 16:57:

Is alleen voor je mediasysteem en minor andere updates. Niet voor de dsg. Daar is een update van de bak voor die ze maar niet vrij willen geven

Zelf de software installeren kan prima. Motor starten en de update laten doen 20 a 25 min klaar

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Antera schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 19:56:
[...]

Is alleen voor je mediasysteem en minor andere updates. Niet voor de dsg. Daar is een update van de bak voor die ze maar niet vrij willen geven

Zelf de software installeren kan prima. Motor starten en de update laten doen 20 a 25 min klaar
Mag de motor gewoon blijven lopen tijdens de update? Dacht dat die uit moest staan. Dan ga ik het er eens op wagen. Als het mislukt kom ik wel naar jou om het te laten fixen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antera

Antera

Ik laat altijd de auto lopen met de update. En al veel gedaan zonder problemen.

Geduld is een schone zaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

EvoII schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 20:06:
[...]

Mag de motor gewoon blijven lopen tijdens de update? Dacht dat die uit moest staan. Dan ga ik het er eens op wagen. Als het mislukt kom ik wel naar jou om het te laten fixen ;)
Je mag alleen niet rijden maar dat is meer een veiligheidsfunctie vermoed ik.

Maar zoals ik al zei: het is alleen infortainment update ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Antera schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 20:18:
Ik laat altijd de auto lopen met de update. En al veel gedaan zonder problemen.

Geduld is een schone zaak
Het is al gebeurd. Auto gewoon laten lopen. De update van de cpu kostte het meeste tijd. Balkje bleef nogal lang stil staan. Maar alles bij elkaar heeft het ongeveer een kwartier geduurd. Gelijk een rondje gereden, maar geen schokken gevoeld tijdens het terug schakelen.

Dat schokken is begonnen na de vorige update vorig jaar. Die is bij de dealer gedaan. Daarvoor schokte ie nooit. Maar dat schokken doet ie ook niet altijd, dus even afwachten nog. Denk dat het met het hybride gedeelte te maken heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/94mk9wt3kLUQ7Veocam2XWYCoUs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bYMRs3lT7G8E0WqepL94thQk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door EvoII op 27-07-2023 21:14 . Reden: Foto toegevoegd ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Antera

Antera

Schokken is alleen bij afremmen in alle driving profile behalve als de bak in S staat. Dan blijft namelijk de verbinding tussen motor en bak intact. En Zet je hem op een eco of D stand dan ontkoppeld de bak zich van de motor bij +/- 1500 a 2000 toeren en dat voel je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
Net bij dealer geweest, hij zegt dat alles geupdate is, maar travel assist blijft. Het stuur MOET vervangen worden. Dit word dus weer een wel niet spelletje. Ik moet de auto nog ophalen, dus weet niet welke versie hij nu draait. Ik had ergens gelezen dat travel assist via tpi met alleen een update opgelost kon worden. De dealer zegt dat het echt vervangen moet worden. Ik wacht even tot ik weet welke versie, en anders dat ik zelf misschien maar update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Travel assist is een update op de camera die kan je zelf niet uitvoeren helaas. Daarvoor heb je de file nodig en de tools om te laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
Antera schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:50:
Travel assist is een update op de camera die kan je zelf niet uitvoeren helaas. Daarvoor heb je de file nodig en de tools om te laden
Heb nu versie 1899 gekregen. Hij zei dat het stuur vervangen moet worden, heeft het niet over de camera gehad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GPlNXkQc7F3Cfb80sGkt9Qk-RUM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I52AqnaWsMUwu3KRrDHLrIln.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door stijn1995 op 28-07-2023 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jop33
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 15:14
stijn1995 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 16:48:
Net bij dealer geweest, hij zegt dat alles geupdate is, maar travel assist blijft. Het stuur MOET vervangen worden. Dit word dus weer een wel niet spelletje. Ik moet de auto nog ophalen, dus weet niet welke versie hij nu draait. Ik had ergens gelezen dat travel assist via tpi met alleen een update opgelost kon worden. De dealer zegt dat het echt vervangen moet worden. Ik wacht even tot ik weet welke versie, en anders dat ik zelf misschien maar update.
Rij zelf ook in een Tiguan van 2021 en na vele foutmeldingen Travel assist heeft Huiskes voorheen Dago stuur vervangen en probleem is opgelost. Ze hadden het keurig gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
auto is gerepareerd:
steunplaat
regelklep
magneet
nokkenasversteller
nieuwe olie
€840

vandaag ook ngk racing bougies binnengekregen. over 2 weken opnieuw de auto ff testen op de autobahn nu de auto weer in orde is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

stijn1995 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 17:30:
[...]

Heb nu versie 1899 gekregen. Hij zei dat het stuur vervangen moet worden, heeft het niet over de camera gehad.

[Afbeelding]
Stuur is enkele gevallen de gevallen. Meeste is puur software 😀.

Je draair ook nog op oude software (nieuwe is 1941). Daarnaast de software die jij laat zien is niet van de camera 😉

[ Voor 12% gewijzigd door Antera op 28-07-2023 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
Antera schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 18:15:
[...]

Stuur is enkele gevallen de gevallen. Meeste is puur software 😀.

Je draair ook nog op oude software (nieuwe is 1941). Daarnaast de software die jij laat zien is niet van de camera 😉
Nee dat weet ik van die camera software, daar heb ik de tool niet voor om dat uit te lezen. Dit is vandaag geïnstalleerd (1899), terwijl op een ander forum gister iemand 1941 bij een nl dealer heeft gekregen.

Maar zou de camers geupdate worden als ik naar 1941 ga? Dan is het zelf doen nog een optie, maar als dat weer aparte sw is dan ga ik niet zelf updaten.
jop33 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 17:58:
[...]

Rij zelf ook in een Tiguan van 2021 en na vele foutmeldingen Travel assist heeft Huiskes voorheen Dago stuur vervangen en probleem is opgelost. Ze hadden het keurig gedaan
Oh dat wil ik best geloven dat ze dat keurig doen, anders hebben ze ook een probleem. Maar hij zei dat skoda travel assist met software verholpen word en vw het stuur vervangen moest worden.

[ Voor 26% gewijzigd door stijn1995 op 28-07-2023 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Ben
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03:56
stijn1995 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 18:38:
[...]

Nee dat weet ik van die camera software, daar heb ik de tool niet voor om dat uit te lezen. Dit is vandaag geïnstalleerd (1899), terwijl op een ander forum gister iemand 1941 bij een nl dealer heeft gekregen.

Maar zou de camers geupdate worden als ik naar 1941 ga? Dan is het zelf doen nog een optie, maar als dat weer aparte sw is dan ga ik niet zelf updaten.
Tbh ik vind dit nog steeds matig. Je draait nog op de oude hardware en software H56/41 ipv H58/42 en nog 1899 ipv 1941 die sinds maandag is vrijgegeven bij de dealers in NL. Zoals je al aangaf zijn dit bij mensen vervangen. Ik zou dit voor geen meter accepteren en gewoon de nieuwste software en upgrade van hardware eisen. Zeker gezien je golf 8R hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
A. Ben schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 18:44:
[...]

Tbh ik vind dit nog steeds matig. Je draait nog op de oude hardware en software H56/41 ipv H58/42 en nog 1899 ipv 1941 die sinds maandag is vrijgegeven bij de dealers in NL. Zoals je al aangaf zijn dit bij mensen vervangen. Ik zou dit voor geen meter accepteren en gewoon de nieuwste software en upgrade van hardware eisen. Zeker gezien je golf 8R hebt.
Ze doen echt moeilijk met updaten. Je moet precies dat probleem hebben, anders updaten ze al überhaupt niet. Ik zie eerlijk gezegd niet in wat een hardware switch zou uit maken? Alle problemen behalve dan travel assist zijn verholpen. Ik kan natuurlijk alleen nieuwe hardware zoals dat stuur eisen, als ik geen probleem heb met het infotainment dan tja, sta ik zwak.

Maar dat ze inderdaad niet hebben geupdate naar 1941 is mij echt een raadsel.

Vw gebeld waarom er geen recall komt, want huiskes gaf aan dat er wel 15 nieuwe versies van het stuur waren die telksen teruggetrokken werden omdat het probleem zich bleef voor doen. Nouja hele associale vrouw aan de lijn, moest maar mailen naar het mail adres. Ik zei dat die dingen allemaal uit 1 fabriek kwamen en de geïmporteerd niet van mars komen, nouja toen had ik haar helemaal over(stuur) O-) . Vw maakt gewoon een fout product, dat die van mij dan niet bij pon vandaan komt… zij geven zich uit als vw Nederland. Naja, ik ga me echt niet laten afpoeieren. Dat stuur komt er gewoon in (als er dus geen software is), desnoods alsnog rechtsbijstand aanspreken.

[ Voor 26% gewijzigd door stijn1995 op 28-07-2023 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Bij mij is de onderste ABT software 2091. Terwijl ik hem gisteren geupdate heb naar 1941.

Bij @stijn1995 is de onderste ABT sw 3074.

Waarom heb ik een oudere versie? Of is dat het vershil tussen een R en een gewone golf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
EvoII schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 20:59:
Bij mij is de onderste ABT software 2091. Terwijl ik hem gisteren geupdate heb naar 1941.

Bij @stijn1995 is de onderste ABT sw 3074.

Waarom heb ik een oudere versie? Of is dat het vershil tussen een R en een gewone golf?
Ze hebben bij mij alle componenten geupdate, niet alleen het infotainment systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09:18
Wat ik niet zo goed snap is waarom huiskes geen stuur voor je besteld? Hun worden gewoon betaald toch.

Dat ze niet naar de laatste versie updaten heeft misschien nog wel een goede reden. Als die echt net uit is. Ze zijn heel huiverig met een reden. Zullen wel veel ervaringen hebben met gebrickte auto’s.

Het blijft allemaal maar vaag. Hoe VAG hier mee weg kan blijven komen snap ik al helemaal niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Tim____ op 29-07-2023 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Heel simpel omdat die niet weet hoe te activeren. Ik heb een oplossing voor je.

Ik weet een dealer waarmee we dit kunnen gaan regelen voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
Tim____ schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 10:13:
Wat ik niet zo goed snap is waarom huiskes geen stuur voor je besteld? Hun worden gewoon betaald toch.

Dat ze niet naar de laatste versie updaten heeft misschien nog wel een goede reden. Als die echt net uit is. Ze zijn heel huiverig met een reden. Zullen wel veel ervaringen hebben met gebrickte auto’s.

Het blijft allemaal maar vaag. Hoe VAG hier mee weg kan blijven komen snap ik al helemaal niet.
Omdat ik daar de opdracht niet toe gegeven heb. De verkoper betaald alle reparaties, maar die wilde initieel zien of software travel assist oplost. Maar als dat dus niet zo is, moet ik weer geen zeuren dat zij de kosten van dat nieuwe stuur op zich nemen. Huiskes heeft dus gedaan wat we vroegen, alleen geen 1941 en andere dealers wel, dat is een beetje vreemd.
Antera schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 10:15:
Heel simpel omdat die niet weet hoe te activeren. Ik heb een oplossing voor je.

Ik weet een dealer waarmee we dit kunnen gaan regelen voor je
Voor mij of iemand anders ? Je had niemand gequote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
Ah vandaar. Ik dacht even dat het vervangen van het stuur onder een recall zou vallen.

Hopen dat de problemen nu wegblijven dan maar. Kan je eindelijk een beetje genieten van je R.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antera

Antera

@stijn1995 was voor iemand anders excusses

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 10:48
Het is niet hoe VAG hier mee omgaat maar de Nederlandse dealers. Die zijn simpelweg echt ongelooflijk slecht in software updates en goed lezen van documentaties (TPI's).

1941 heeft niks met hardwareversie te maken, het is een update die al 2 maanden uit is en gewoon goed werkt. Vanaf dag 1 sinds release zijn er genoeg dealers in buitenland geweest die het direct geïnstalleerd hebben.

Wat betreft je stuur, ja daar zijn software fixes voor (niet de 1941 update) en in uiterste geval is het software + stuur.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
Rainesh schreef op zondag 30 juli 2023 @ 10:23:
Het is niet hoe VAG hier mee omgaat maar de Nederlandse dealers. Die zijn simpelweg echt ongelooflijk slecht in software updates en goed lezen van documentaties (TPI's).

1941 heeft niks met hardwareversie te maken, het is een update die al 2 maanden uit is en gewoon goed werkt. Vanaf dag 1 sinds release zijn er genoeg dealers in buitenland geweest die het direct geïnstalleerd hebben.

Wat betreft je stuur, ja daar zijn software fixes voor (niet de 1941 update) en in uiterste geval is het software + stuur.
Daarom snap ik ook niet dat ze niet meteen de laatste versie erop zetten. Ik vroeg nog welke versie hij nu draaide, maar er was niemand meer, behalve zo’n front desk. Hij wist niets over autos, dus geen schuld naar hem.

Hk zei wel toen ik hem bracht dat ze al 15 revisies van het stuur hebben gehad, en dat die telkens werden terug getrokken omdat bleek dat het probleem niet was opgelost en ‘duitsland’ dus nog verder onderzoek moest doen. Volgens hk is het aller laatste stuur wel goed, niemand met dat stuur was nog terug gekomen, terwijl dat met alle andere wel zo was.

Maar als vag zo’n slecht stuur verkoopt/installeert, dan verwacht je toch een recall? Aangezien zij een fout product leveren. Maja zoals gezegd, vw nl (pon) kan het allemaal niet zoveel schelen, terwijl zij wel het aanspreek punt zijn voor vw nl. Hun nummer staat ook op de vw site, maar ze kon mij ook geen mail of tel voor vw duitsland geven, dus maar opgehangen.
Tim____ schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 23:32:
Ah vandaar. Ik dacht even dat het vervangen van het stuur onder een recall zou vallen.

Hopen dat de problemen nu wegblijven dan maar. Kan je eindelijk een beetje genieten van je R.
Hij rijdt wel super, het is echt puur software. 4 wiel aandrijving is zo’n verschil. Nee was het maar een recall, dan zou vw ook voor de kosten opdraaien.

Hoop het ook, maar hk zei al dat ik er gewoon vanuit moet gaat dat travel assist weer de kop op steekt, want dat probleem was niet verholpen.

[ Voor 15% gewijzigd door stijn1995 op 30-07-2023 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 10:23
Vraagje, net een volkwagen golf gekocht uit 2004, maar er zit geen radio meer in. Dus op zoek naar een radio met apple car play etc.

Iemand een goede tip voor welke ik zou moeten gaan?. Er zijn zoveel toestellen, dat ik gewoon niet meer weet wat nu echt goed is of niet en ook op dit model past.

Hier zijn wat foto's van het model.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xE5YwxcSZpS0K4z4Uj6SU_J3BDo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XLeJQEwoqBy4ZhB0YRXgB2o2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IWmMRWQ4ENGQxPtIVdDYG1aeavI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YdtfDNCEZrnUTegbszlZ1T3g.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9bZFDFQXR143Mkpnztv1dzfLfdk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M0N7uUmzum0cDO769dfMvPsH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Gatygun op 31-07-2023 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Je hebt geen knopjes aan het stuur die mogelijk lastig te integreren zouden zijn, dus ik zou 100% voor een aftermarket gaan. een RNS zoveel is mooi maar zo veel minder functioneel dan zeg een Pioneer of generiek Android ding dat ik de RNS echt af zou raden.

Zelf detijds heel veel plezier gehad van een mooie Pioneer. Gewoon zorgen dat wat je kooopt compatibel is met Android Auto / Carplay en inbouwen. Enjoy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
Ook met 1899, systeem viel net weer helemaal uit en herstarte. Dealer maar weer mailen waarom 1941 er niet gewoon op gezet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

stijn1995 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 17:38:
Ook met 1899, systeem viel net weer helemaal uit en herstarte. Dealer maar weer mailen waarom 1941 er niet gewoon op gezet is.
Je infotainment systeem die uitvalt? Deed mijn golf 8 ook. Zeker als het buiten warmer was.

Moet toegeven dat ik echt geen spijt heb van de stap van Golf naar T-Roc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

stijn1995 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 17:38:
Sommige dealers lijken totaal geen moeite te doen of zelfs op de hoogte te zijn van de nieuwe software.

Kans is heel groot dat ze geen antwoord weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
Toppe schreef op maandag 31 juli 2023 @ 17:49:
[...]

Je infotainment systeem die uitvalt? Deed mijn golf 8 ook. Zeker als het buiten warmer was.

Moet toegeven dat ik echt geen spijt heb van de stap van Golf naar T-Roc
Ja eerst valt het geluid weg, denk je van huh, ik zit toch niet aan de radio? En dan reboot het systeem |:( haha ja snap ik, t-roc is alleen niet mijn persoonlijke smaak.
Antera schreef op maandag 31 juli 2023 @ 18:29:
[...]

Sommige dealers lijken totaal geen moeite te doen of zelfs op de hoogte te zijn van de nieuwe software.

Kans is heel groot dat ze geen antwoord weten.
Ik heb ze gemaild, ook de verkoper. Ze doen alleen vag auto’s, zou echt heel slecht zijn als dat het geval is. Iemand anders had bij een nl dealer al wel 1941 gekregen, dus hij is al vrij gegeven. Huiskes is een grote speler in Twente, die zou toch enige kennis moeten bijhouden. Maar die man zei ook dat 2 man alleen maar bezig met updates zijn, en dat er bijna geen olie meer word aangeraakt.

[ Voor 42% gewijzigd door stijn1995 op 31-07-2023 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
Huiskes heeft het druk en moeite met personeel vinden zeggen ze. Wij hebben ook veel moeite om afspraken te krijgen en ze willen zo min mogelijk doen. Maken ook veel domme fouten.

Mijn auto gaan ze als het goed is binnenkort ook nakijken en updaten. Mijn lijstje word ook steeds langer. Inmiddels werkt start stop ook al niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
denk dat je nog beter langs Rainesh kunt gaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Tim____ schreef op maandag 31 juli 2023 @ 21:32:
Huiskes heeft het druk en moeite met personeel vinden zeggen ze. Wij hebben ook veel moeite om afspraken te krijgen en ze willen zo min mogelijk doen. Maken ook veel domme fouten.

Mijn auto gaan ze als het goed is binnenkort ook nakijken en updaten. Mijn lijstje word ook steeds langer. Inmiddels werkt start stop ook al niet meer.
Start/stop werkt niet meer? #jaloers, bij de Passat (my2023) krijg je het met de voltage mod niet meer uit :(

Of @Antera moet nog een briljant idee hebben dat @Rainesh nog niet kent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
Hahaha, ik heb er geen last van. Zette het soms wel uit, maar vind het wel fijn als ik zelf kan bepalen wanneer wel/niet.

Kan je het bij de Passat ook niet in het infotainment uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Een tuner het laten uitschrijven hahaha

Heb ik ook helaas moeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Net terug van vakantie en net als vorig jaar op precies hetzelfde punt van de terugreis hetzelfde probleem met m'n Golf 6 1.2TSI.

ESP, service melding en motormanagement wat even knippert en blijft staan en vervolgens onderstaande lampjes. Gevolg auto heeft geen vermogen meer en trekt nauwelijks op en stottert bij gasgeven, lastig invoegen op de snelweg met max 80km en op een heuvel zakt ie helemaal terug (ergste was 60). De 5 was de meest stabiele versnelling. Lijkt wel of hij een een beveiligingsmodus schiet. Nog 600 km mee terug gereden.

Gebeurde dus vorig jaar ook, toen hielp herstarten in het begin nog wel maar nu ook niet. Toen zijn bij de (algemene) garage de bougies en bougiekabels vervangen en was het over. Maar een jaar later dus weer terug, die kunnen het nu denk ik niet zijn. Nu maar naar de Volkswagen garage zelf.

Iemand hier nog ideeën of tips bij zodat ik wat meer beslagen ten ijs kom?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nDUMgOZXU_zzeUy7qgSQE-AVuZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dKty17e4CgxpE2Di4caaBCSa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Wij hebben nu een Golf 7 uit 2015. De dealer heeft een leuke Golf 8 uit 2020 staan, een GTE. Omdat die woon-werk voor mijn vrouw elektrisch kan rijden, en we thuis zouden kunnen opladen, best een optie voor ons. Alleen als ik gebruikerservaringen lees van berijders van de Golf 8, dan lees ik niets anders dan software storingen en dat soort zaken. Ik volg ook dit topic, maar het is soms lastig om te filteren.

Als ik nu een Golf 8 zou aanschaffen met de laatste updates erop, zijn dan die problemen van 'in het begin' verholpen? Of blijft het emmeren?

Tot nu toe sinds 2013 een Golf 6 en Golf 7 gereden, in al die tijd maar 1 reparatie gehad aan een turboslang. Dus we zijn een beetje gewend geraakt aan auto's zonder gezeik :)

[ Voor 13% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 01-08-2023 13:29 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeHaaa
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-08 09:56
Ik zie op de VW site dat de nieuwe Touareg samengesteld kan worden als R versie! Niet normaal wat je tegenwoordig voor zo'n bakbeest neer mag leggen. Nog net geen 120K!

Maar dan heb je wel een 3.0L full option Touareg met 462PK onder je kont. Behoorlijke machine. Benieuwd of we deze ooit in het wild gaan spotten op de NL-se wegen.

[ Voor 5% gewijzigd door JeeHaaa op 01-08-2023 14:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-09 21:16
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:28:
Wij hebben nu een Golf 7 uit 2015. De dealer heeft een leuke Golf 8 uit 2020 staan, een GTE. Omdat die woon-werk voor mijn vrouw elektrisch kan rijden, en we thuis zouden kunnen opladen, best een optie voor ons. Alleen als ik gebruikerservaringen lees van berijders van de Golf 8, dan lees ik niets anders dan software storingen en dat soort zaken. Ik volg ook dit topic, maar het is soms lastig om te filteren.

Als ik nu een Golf 8 zou aanschaffen met de laatste updates erop, zijn dan die problemen van 'in het begin' verholpen? Of blijft het emmeren?

Tot nu toe sinds 2013 een Golf 6 en Golf 7 gereden, in al die tijd maar 1 reparatie gehad aan een turboslang. Dus we zijn een beetje gewend geraakt aan auto's zonder gezeik :)
Als je een auto wilt zonder gedoe dan is een GTE mogelijk niet wat je zoekt. Ik heb zelf een Passat GTE uit 2015 (tweedehands gekocht in 2020) maar heb er toch al wat gedoe mee gehad.

- Fors verroeste remschijven moesten vervangen worden (dure grap). Komt doordat je amper de rem gebruikt vanwege regenereren. Moderne elektrische auto's ondervangen dit door bij cruisen af en toe de remblokken zachtjes tegen de schijven aan te leggen. De eerste generatie GTE had deze functie nog niet. Weet niet hoe het met een GTE uit 2020 zit. Is wel te voorkomen door 1x per week fors te remmen zodat je ook de achterremmen activeert. Dit is advies van dealer en universele garage. Kosten schijven rondom 1300 euro bij dealer.

- Defecte verwarming van het hybride systeem. 1600 euro.

- Ieder jaar verplicht olie servicebeurt (AKA grote beurt) à 500+ euro (mét VW economy service korting).

N=1 dus doe ermee wat je wil, maar hou er rekening mee dat het een complexe auto is met veel points of failure.

Wel een ontzettend fijne reisauto en elektrisch rijdt heerlijk. Maar door bovenstaande punten zou mijn volgende geen PHEV meer worden. Teveel dure componenten die stuk (kunnen) gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Kevinns op 01-08-2023 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn1995
Tim____ schreef op maandag 31 juli 2023 @ 21:32:

Net hk gesproken, ze gaan mij gratis updaten naar 1941. Toen ik er vrijdag was, was de update nog niet beschikbaar. Blijkbaar staat dat op een stick die dus langs alle filialen moet. Volgende week dinsdag mag ik hem langs brengen, en gaan ze hem gratis updaten naar 1941. Heel netjes zover!

Oh zou ik wel fijn vinden als start stop zou stoppen met werken, dat is het eerste wat uit gaat als de auto aan is.

Echt 1 tip! Mail, of schrijf op een blaadje AL je problemen, echt elke storing of fout. Dit zetten zij dan in het systeem, en kunnen ze achteraf niet op terugkomen van ja dat heb je niet gezegd.

[ Voor 10% gewijzigd door stijn1995 op 01-08-2023 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
Dat is wel netjes van ze. Ik vermoed dat jij naar een andere vestiging bent geweest dan waar ik naar toe “moet”. Een lijstje met problemen heb ik wel paraat inmiddels.

Via de mail hebben ze alles al gehad. Ze houden vol dat er geen update is voor de auto. Dus ben benieuwd wat ze zeggen als ik er langs ga. Ze hebben anderhalf uur voor mij gereserveerd om de auto na te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn1995
Tim____ schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 18:48:
Dat is wel netjes van ze. Ik vermoed dat jij naar een andere vestiging bent geweest dan waar ik naar toe “moet”. Een lijstje met problemen heb ik wel paraat inmiddels.

Via de mail hebben ze alles al gehad. Ze houden vol dat er geen update is voor de auto. Dus ben benieuwd wat ze zeggen als ik er langs ga. Ze hebben anderhalf uur voor mij gereserveerd om de auto na te kijken.
Ik mocht zelf kiezen welke vestiging, ben naar die in mijn stad geweest. Hoor wel slechtere verhalen over hengelo.

Over dat er geen update is, zeiden ze ook tegen mij. Maar na diagnose is er van alles ge-update.

Oh beter! Als je de auto aflevert gewoon nog keer checken of alle problemen ook in het systeem staan. En als je niet op 1941 zit, is er sowieso een update! Die zouden alle vestigingen nu moeten hebben zeiden ze tegen mij. Dus daar moet hij sowieso naar ge-update worden. Inderdaad bij mij hadden ze 2 uur gepland. Maar de factuur was 340 euro. En alleen diagnose zou 140 zijn. Dus denk 3 uur gefactureerd. Ik heb de factuur niet, die heeft de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

sambalbaj schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:09:
Net terug van vakantie en net als vorig jaar op precies hetzelfde punt van de terugreis hetzelfde probleem met m'n Golf 6 1.2TSI.

ESP, service melding en motormanagement wat even knippert en blijft staan en vervolgens onderstaande lampjes. Gevolg auto heeft geen vermogen meer en trekt nauwelijks op en stottert bij gasgeven, lastig invoegen op de snelweg met max 80km en op een heuvel zakt ie helemaal terug (ergste was 60). De 5 was de meest stabiele versnelling. Lijkt wel of hij een een beveiligingsmodus schiet. Nog 600 km mee terug gereden.

Gebeurde dus vorig jaar ook, toen hielp herstarten in het begin nog wel maar nu ook niet. Toen zijn bij de (algemene) garage de bougies en bougiekabels vervangen en was het over. Maar een jaar later dus weer terug, die kunnen het nu denk ik niet zijn. Nu maar naar de Volkswagen garage zelf.

[Afbeelding]
Wat je ervaart is wat men noodloop noemt. Rijden kan wel, maar de motor beschermt zichzelf qua toeren om niet meer schade aan te richten. Zelf met mijn vorige peug 207 HDI ervaren. Dat bleek uiteindelijk een gebroken stang van de turbo :X

Dat jij er nog 600 km mee hebt gereden...ik weet niet of dat zon slim idee was. Stap 1 is uitlezen wat er loos is. En dan hoop ik niet je turbo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
JeeHaaa schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:05:
Ik zie op de VW site dat de nieuwe Touareg samengesteld kan worden als R versie! Niet normaal wat je tegenwoordig voor zo'n bakbeest neer mag leggen. Nog net geen 120K!

Maar dan heb je wel een 3.0L full option Touareg met 462PK onder je kont. Behoorlijke machine. Benieuwd of we deze ooit in het wild gaan spotten op de NL-se wegen.
heb ze wel is zien rijden, als duitser. ergg dikke auto is t wel. maarja, scheelt daar ook een hoop in prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
stijn1995 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 17:18:
[...]

Net hk gesproken, ze gaan mij gratis updaten naar 1941. Toen ik er vrijdag was, was de update nog niet beschikbaar. Blijkbaar staat dat op een stick die dus langs alle filialen moet. Volgende week dinsdag mag ik hem langs brengen, en gaan ze hem gratis updaten naar 1941. Heel netjes zover!

Oh zou ik wel fijn vinden als start stop zou stoppen met werken, dat is het eerste wat uit gaat als de auto aan is.

Echt 1 tip! Mail, of schrijf op een blaadje AL je problemen, echt elke storing of fout. Dit zetten zij dan in het systeem, en kunnen ze achteraf niet op terugkomen van ja dat heb je niet gezegd.
Denk dat dat veel storingen/meldingen op zal lossen. Ik had het er allang zelf op gezet als ik jou was. Garantie of niet. Het is met een kwartier gefixt. Heb het er vorige week op gezet. Nog geen enkele foutmelding gehad sinds die tijd. Niet dat ik ze daarvoor vaak had overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
sambalbaj schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:09:

Bougiekabels kunnen het wel degelijk zijn. Heb het zelf in 2011 in Italie met een Golf VI en dezelfde motor 2x gehad in 2 weken. De tweede keer kwam volgens mij 2 dagen nadat we hem een week kwijt waren bij 3 dealers in Italië die allemaal moeite hadden met de oorzaak. Bleek uiteindelijk een marter die z'n tandjes in de bougiekabels had gezet. De omschrijving van het probleem is precies wat wij toen ook hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
EvoII schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 21:09:
[...]

Denk dat dat veel storingen/meldingen op zal lossen. Ik had het er allang zelf op gezet als ik jou was. Garantie of niet. Het is met een kwartier gefixt. Heb het er vorige week op gezet. Nog geen enkele foutmelding gehad sinds die tijd. Niet dat ik ze daarvoor vaak had overigens.
Goed om te horen! Als zij het nu updaten, dan wacht ik nog wel een week. Als er iets is zijn zij ook verantwoordelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saert
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-07-2024
Wat zijn jullie ervaringen met een sportonderstel op een Golf 7.5? Lees verschillende verhalen van stug, comfortabel tot oncomfortabel. Merk je daadwerkelijk verschil ten opzichte van een normale Golf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

saert schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 06:49:
Wat zijn jullie ervaringen met een sportonderstel op een Golf 7.5? Lees verschillende verhalen van stug, comfortabel tot oncomfortabel. Merk je daadwerkelijk verschil ten opzichte van een normale Golf?
Onze Golf 7 heeft het standaard 'sportonderstel' van VW. Dat is net wat strakker, maar heel veel moet je je er niet bij voorstellen. Als je echt druk maakt om 'stugger' dan moet je vooral wegblijven van velgen van 18" of groter. Wij hebben 17" en dat rijdt prima. Ik heb er ook eenje gereden met 18" en dat vond ik aanzienlijk minder comfortabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Vind het nog prima comfortabel met 18”. Het blijft VW dus echt heel stug en oncomfortabel wordt het nooit affabriek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audi-Arjan

Audi-Arjan

★★★★★

Ja, dan zie je dat dat toch persoonlijk is hè.
Hier ook een Golf met 18" en verre van oncomfortabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Niet oncomfortabel, maar minder comfortabel ;) ik wilde vooral duidelijk maken dat dat gangbare VW sportonderstel niet zo heel veel doet qua comfort, vergeleken met plattere banden.

[ Voor 59% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 03-08-2023 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audi-Arjan

Audi-Arjan

★★★★★

:) das een andere nuance inderdaad. Ik kocht mijn met 16", maar merk eerlijk gezegd geen verschil nu ik al meer dan een jaar met 18" rijd.

Ik zou wel wat willen verlagen nog ivm de wielkastgaten.

Is het originele sportonderstel enkel schokbrekers en veren die 15mm lager staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
velgen maken een groter verschil dan het onderstel idd. winterset is 17inch en dat rijdt heerlijk, vorige golf had ik 18inch zomerset en dat was dan wel weer ff wennen. op mn huidige golf heb ik 19inch en daar is het comfort wel een beetje weg. elk hobbeltje voel je veel beter dan met kleinere velgen (= dikkere banden). zou me daar dus eerder druk om maken dan het onderstel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Audi-Arjan schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 11:54:
:) das een andere nuance inderdaad. Ik kocht mijn met 16", maar merk eerlijk gezegd geen verschil nu ik al meer dan een jaar met 18" rijd.

Ik zou wel wat willen verlagen nog ivm de wielkastgaten.

Is het originele sportonderstel enkel schokbrekers en veren die 15mm lager staan?
Onze winterset is 16 inch, en misschien komt het door de winterband zelf, maar ik voel die band meer 'bewegen' in de bochten dan de 17 inch zomerset hoor. Ik wijt het altijd aan de hogere wang. En verschil tussen Wintercontact en Sportcontact banden uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audi-Arjan

Audi-Arjan

★★★★★

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 13:23:
[...]

Onze winterset is 16 inch, en misschien komt het door de winterband zelf, maar ik voel die band meer 'bewegen' in de bochten dan de 17 inch zomerset hoor. Ik wijt het altijd aan de hogere wang. En verschil tussen Wintercontact en Sportcontact banden uiteraard.
Ja dat bewegen herken ik wel, alsof de wangen van de band overhellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Zojuist ook de update naar 1941 zelf uitgevoerd met dank aan @Rainesh. Hopelijk fixt het een hoop. 1899 was echt heel onbetrouwbaar iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
Iemand wel eens alarm gehad via melding we connect? Mijn vriend zei dat hij in de buurt van de auto stond te praten, en de auto begon te knipperen en het alarm ging af. Is dit omdat de keyless fob te lang dichtbij word gedetecteerd? Of wat kan de reden zijn om het alarm te activeren?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_2hoS1WjQwERfmNGt9l4uuP4MFY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ya1OYHVbGOEOF3XLq43wTqla.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Dat heb ik ook 1 keer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 21:14:
[...]

Bougiekabels kunnen het wel degelijk zijn. Heb het zelf in 2011 in Italie met een Golf VI en dezelfde motor 2x gehad in 2 weken. De tweede keer kwam volgens mij 2 dagen nadat we hem een week kwijt waren bij 3 dealers in Italië die allemaal moeite hadden met de oorzaak. Bleek uiteindelijk een marter die z'n tandjes in de bougiekabels had gezet. De omschrijving van het probleem is precies wat wij toen ook hadden.
Was inderdaad een niet helemaal vastzittende bougiekabel. Wegenwacht had 'm uiteindelijk zo weer vastzitten en was langer bezig met het lampje weg te krijgen. Achteraf niet handig om zo naar huis te rijden.

De kabel zelf was weliswaar niet aangetast maar toch was wel duidelijk dat er ook een marter in gezeten heeft want de isolatieplaat van de binnenkant van de motorkap heeft wel beschadigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
Morgen gelukkig weer naar de dealer, want de problemen stapelen zich weer op… geen enkele sensor deed het meer |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2VYkMGdfvb2u6exqti9wX6FQR_0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kf0DoFaLCej15Wl1ziDwwtsE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ogGjgcg84xe6djwrCyklREu7vGA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S0ScgkW63IUL1tM6ROUwOq2a.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Ben
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03:56
stijn1995 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 20:29:
Morgen gelukkig weer naar de dealer, want de problemen stapelen zich weer op… geen enkele sensor deed het meer |:(

[Afbeelding][Afbeelding]
Hoop dat na morgen alles opgelost is, anders zou ik een nieuwe stuur en upgrade van de modules h58/42 eisen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S3kRn3O0zPq_BZewhZP1g2wsOZk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JkqHPZQSCsCSmGHqtip5A0jK.jpg?f=fotoalbum_large

De Passat in de bossen van een vakantiepark. Blijft een ideale reisauto :)

Bolderkar, buggy, 4 grote weekendtassen, krat boodschappen, beautycase en twee grote shoppers boven de dubbele bodem, en nog prima zicht naar achteren. Kom daar maar eens om met een BMW 3, V60 of C klasse :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
A. Ben schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 21:12:
[...]

Hoop dat na morgen alles opgelost is, anders zou ik een nieuwe stuur en upgrade van de modules h58/42 eisen.
Ja hoop het ook. Dat stuur is nog steeds in debat, continu achter 2 partijen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
donderdag ga ik naar de nurburgring, hopelijk kan ik daar ergens nog mooi fotootje maken. ben nog geen 1x in een bos geweest met de golf :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
laatst het probleem met de nokkenas gehad, ze hebben toen de steunplaat+regelklep (2x)+magneet(2x)+nokkenasversteller (is dit die n205 van hieronder?) vervangen. dit was bij een kmstand van 121k.

het onderdeel magneet deed mij een lampje branden, deze heb ik namelijk gezien op een factuur uit 2020 die bij de auto zat. onderdeelnummer klopt ook, dit was in oktober 2020 bij een kmstand van 81k. ze hebben toen alleen de magneet(1x), versteller n205 en een pakking vervangen, volgens de factuur ten minste. is het normaal dat in 40k/3jaar die magneet+versteller weer stuk is?

auto rijdt overigens weer als een zonnetje, maar toch vreemd dat het 2x in best wel korte tijd gebeurd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
Hij staat weer bij de dealer voor 1941, blijkbaar zit er ook alarm klasse 3 op. Dit was ons niet verteld en betalen nu dus ook een hele hoge verzekeringspremie. Gaan hem dus snel laten keuren haha.

Hij gaf ook aan dat bijna alle vag autos software problemen hadden, en dat zelfs na updates de problemen nog erger werden. Daarom dat wij er ook weer staan. Hopelijk gaat 1941 wel de oplossing zijn.

Dat stuur horen we bij het ophalen pas weer, dan was de monteur die er contact over heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
De gifbeker moet bij jou echt helemaal leeg he. Wel fijn dat ze nu niet moeilijk doen en gewoon updaten.

Ik blijf het maar bijzonder vinden dat je gewoon auto's kan en mag verkopen waarvan je weet dat grote delen van de functionaliteit elk moment kunnen uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
stijn1995 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 09:01:
Hij staat weer bij de dealer voor 1941, blijkbaar zit er ook alarm klasse 3 op. Dit was ons niet verteld en betalen nu dus ook een hele hoge verzekeringspremie. Gaan hem dus snel laten keuren haha.

Hij gaf ook aan dat bijna alle vag autos software problemen hadden, en dat zelfs na updates de problemen nog erger werden. Daarom dat wij er ook weer staan. Hopelijk gaat 1941 wel de oplossing zijn.

Dat stuur horen we bij het ophalen pas weer, dan was de monteur die er contact over heeft gehad.
Stuur staat bij mij al sinds april in backorder. 1941 update zelf gedaan, maar aur camera gaat soms nog steeds op zwart enzo. Reboot wel pas 1x meegemaakt, dat lijkt wat beter.

Heb een leasebak zelf dus kan mij er redelijk makkelijk bij neerleggen. In jou geval met een R zou ik ook doorgaan tot het perfect is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CafkaOnline
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 07-09 15:55
Ik heb zelf een Golf 7.5 Highline Business R met 18” velgen gereden, deze uitvoering is geloof ik standaard al 15mm verlaagd, en vond deze Golf nu niet echt spijkerhard. Vond het zelf nog wel comfortabel rijden ook, maar dat moet iedereen zelf ervaren. Ik vond het in ieder geval niet storend.

Mijn nieuwe Golf stond bij aflevering standaard op 17” velgen en deze velgen heb ik onlangs vervangen door een setje 19” velgen. Ik kon toen wel merken dat er een voelbaar verschil was tussen de 17” en 19” velgen. Maar deze upgrade vond ik ook niet storend. Vorige week heb ik de Golf laten verlagen met 30mm. Nu kan ik wel merken dat alles wat stugger / stijver aanvoelt.

Wat ik altijd wel ervaar is dat als ik de 17” wintervelgen monteer ik eerst een paar dagen moet wennen aan het wiebelen van de auto ivm de hogere banden.

Maar, zoals anderen ook al schreven, “niet oncomfortabel, maar wel minder comfortabel”

Denk ook dat iedereen het zelf moet ervaren, ik zelf hou nu eenmaal wel van een wat harder onderstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

The Eagle schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 21:22:
[Afbeelding]

De Passat in de bossen van een vakantiepark. Blijft een ideale reisauto :)

Bolderkar, buggy, 4 grote weekendtassen, krat boodschappen, beautycase en twee grote shoppers boven de dubbele bodem, en nog prima zicht naar achteren. Kom daar maar eens om met een BMW 3, V60 of C klasse :P
Ik koppel gewoon de aanhanger er achter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
Tim____ schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:06:
De gifbeker moet bij jou echt helemaal leeg he. Wel fijn dat ze nu niet moeilijk doen en gewoon updaten.

Ik blijf het maar bijzonder vinden dat je gewoon auto's kan en mag verkopen waarvan je weet dat grote delen van de functionaliteit elk moment kunnen uitvallen.
Het meest schandalige is dat stuur. Vw maakt gewoon 15 sturen die niet na behoren functioneren, maar ze voeren geen recall uit.
Scrtz schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 17:24:
[...]

Stuur staat bij mij al sinds april in backorder. 1941 update zelf gedaan, maar aur camera gaat soms nog steeds op zwart enzo. Reboot wel pas 1x meegemaakt, dat lijkt wat beter.

Heb een leasebak zelf dus kan mij er redelijk makkelijk bij neerleggen. In jou geval met een R zou ik ook doorgaan tot het perfect is.
Nouja dan nog, lease of koop, het moet gewoon werken. Ook nog reboots na 1941?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
stijn1995 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 19:57:
[...]

Het meest schandalige is dat stuur. Vw maakt gewoon 15 sturen die niet na behoren functioneren, maar ze voeren geen recall uit.

[...]

Nouja dan nog, lease of koop, het moet gewoon werken. Ook nog reboots na 1941?
True, maar geen zin telkens 2-3 dagen weer auto kwijt te zijn bij de dealer. 1x reboot gehad tot nu toe, maar update staat er ook nog geen week op. Ben nu in Oostenrijk, kreeg wel ineens storing in keuzehendel vandaag. Maar leek s’avonds verdwenen te zijn.

Langzaam aan geeft het wel verrekte weinig vertrouwen in de Golf 8 nog imo. Mag hopen dat de facelift beter wordt. Maar wellicht dan toch een keer Audi nemen.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Scrtz schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 21:32:
[...]

True, maar geen zin telkens 2-3 dagen weer auto kwijt te zijn bij de dealer. 1x reboot gehad tot nu toe, maar update staat er ook nog geen week op. Ben nu in Oostenrijk, kreeg wel ineens storing in keuzehendel vandaag. Maar leek s’avonds verdwenen te zijn.

Langzaam aan geeft het wel verrekte weinig vertrouwen in de Golf 8 nog imo. Mag hopen dat de facelift beter wordt. Maar wellicht dan toch een keer Audi nemen.
Balen zeg, Het weerhoudt ons ook om na een Golf 6 en Golf 7 nu een Golf 8 te overwegen, Teveel van dit soort verhalen. Maar deelt een Golf 8 niet dezelfde basis met de Audi A3 (met bijbehorende, dezelfde problemen)? Het is de reden dat ik die A3 plug-in links laat liggen, eigenlijk.

• Padje87
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10:56
Scrtz schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 21:32:
[...]

Niet om je teveel te ontmoedigen, de melding met de keuzehendel heb ik met de Octavia 4 ook, het begon bij één melding maar krijg 'm nu elke dag, mogelijk dat je dan ook een storing van de versnellingsbak krijgt. Er moet eind augustus weer een module vervangen worden. Het houdt niet op...

4800Wp - 225° ZW - 12°

• EvoII
Vandaag krijg ik opeens wel erg veel foutmeldingen van het sos systeem. Meestal direct gevolgd door een melding dat travel assist niet werkt. De melding is vrijwel altijd binnen een paar seconden weer verdwenen, maar het irritante is dat als hij opnieuw verschijnt je steeds een piep hoort. Snap dat mensen daar helemaal gestoord van worden. Hopelijk is het tijdelijk.

Voorheen vrijwel nooit gehad. Toen er 1896 op stond was de melding er op een gegeven moment permanent. Nadat hij ota geupdate was naar 1899 was hij verdwenen.
Vlak voor ik 1941 installeerde was hij er weer. Nu een paar weken niet, en nu opeens weer heel vaak. Benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen. Ik denk dat het toch een softwarematig iets is.

• Scrtz
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 10:46:
[...]

Balen zeg, Het weerhoudt ons ook om na een Golf 6 en Golf 7 nu een Golf 8 te overwegen, Teveel van dit soort verhalen. Maar deelt een Golf 8 niet dezelfde basis met de Audi A3 (met bijbehorende, dezelfde problemen)? Het is de reden dat ik die A3 plug-in links laat liggen, eigenlijk.
Verder rijdt de Golf 8 wel echt top moet ik zeggen hoor, het is wat jammer qua software maar ik kan er zelf wel prima mee leven. Stuur en rijgedrag vind ik wel echt tandje hoger als vorige generaties.

A3 is idd zelfde platform maar toch wat andere software heb ik het idee, hoor en lees iig weinig over problemen bij de A3.
Padje87 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 10:48:
[...]

Niet om je teveel te ontmoedigen, de melding met de keuzehendel heb ik met de Octavia 4 ook, het begon bij één melding maar krijg 'm nu elke dag, mogelijk dat je dan ook een storing van de versnellingsbak krijgt. Er moet eind augustus weer een module vervangen worden. Het houdt niet op...
Krijg hem nu ook al paar dagen inderdaad. Morgen terug naar NL, zolang dat maar goed gaat vind ik alles prima. Auto moet over 3-4k toch weer inspectie dus dan kunnen ze dat mooi erbij pakken.

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

EvoII schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 17:00:
Vandaag krijg ik opeens wel erg veel foutmeldingen van het sos systeem. Meestal direct gevolgd door een melding dat travel assist niet werkt. De melding is vrijwel altijd binnen een paar seconden weer verdwenen, maar het irritante is dat als hij opnieuw verschijnt je steeds een piep hoort. Snap dat mensen daar helemaal gestoord van worden. Hopelijk is het tijdelijk.

Voorheen vrijwel nooit gehad. Toen er 1896 op stond was de melding er op een gegeven moment permanent. Nadat hij ota geupdate was naar 1899 was hij verdwenen.
Vlak voor ik 1941 installeerde was hij er weer. Nu een paar weken niet, en nu opeens weer heel vaak. Benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen. Ik denk dat het toch een softwarematig iets is.
Ik kan je hier (noorden) een paar routes aangeven waar je die melding elke minuut krijgt. Zelfs de dealer is daar gaan rijden met een golf 8: storing.

Kan dus echt aan het gebied liggen.

Pagina: 1 ... 113 ... 140 Laatste