Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 112 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Toppe schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:26:
Wat ben ik blij dat ik m’n golf heb ingeruild als ik dit zie…
Ik ben nog dik tevreden met mijn golf na 1,5 jaar en 40k km. Helemaal niets van dit soort problemen gelukkig.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:46

Toppe

Oké ✅

EvoII schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 19:38:
[...]

Ik ben nog dik tevreden met mijn golf na 1,5 jaar en 40k km. Helemaal niets van dit soort problemen gelukkig.
Vanaf dag 1 had ik deze ellende al, al hangt het ook af waar je rijd. Ikzelf kom vaak in het midden van het land waar deze problemen totaal niet aanwezig zijn.

Rij ik richting huis (Grunn) dan waren die melding schering en inslag.

Zelfs zo erg dat de storing altijd op treed als ik op een bepaalde brug rij. Garage geloofde er niets van, tot ze het zelf zagen 7(8)7

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:08
Ik heb ook vanaf dag 1 zowat de problemen, en nog steeds ruim 2,5 jaar later. Moet er wel bij zeggen dat het vooral rond de winterperiode is, dan gaat de ACC,travel assist en weet ik wat echt continu in de foutmeldingen, heel irritant. En in de zomer heb ik vooral dat het infotainmentscherm op zwart schiet en restart. Lekker irritant als ik aan het bellen ben want dan hoor je plotseling niks meer omdat de bluetooth verbinding verdwenen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21:05
Dat de sensoren in de winter soms wat vaag doen zou ik nog snappen. Alleen infotainment wat op zwart gaan is gewoon onbegrijpelijk.

Ik had wel gelezen dat er flinke problemen waren rond de lancering van de golf 8. Dacht alleen dat het allemaal al wel opgelost was door hele units te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 19-09 10:12
Scrtz schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:23:
Ik heb ook vanaf dag 1 zowat de problemen, en nog steeds ruim 2,5 jaar later. Moet er wel bij zeggen dat het vooral rond de winterperiode is, dan gaat de ACC,travel assist en weet ik wat echt continu in de foutmeldingen, heel irritant. En in de zomer heb ik vooral dat het infotainmentscherm op zwart schiet en restart. Lekker irritant als ik aan het bellen ben want dan hoor je plotseling niks meer omdat de bluetooth verbinding verdwenen is.
Waarom laat je niet alles updaten?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Rainesh schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:22:
[...]

Waarom laat je niet alles updaten?
Gedaan tm versie 1899 (of was t 1898?). Nieuw stuurwiel staat ook al maanden in backorder maar nog niks vernomen. Als auto er weer heen moet/gaat dan zal ik wederom aankaarten om naar nieuwste updates te kijken. Had Duitse motor-talk forum ook al even gecheckt, maar in DE heeft ook nog niemand via de laatste update gekregen (1941 is dat toch?)

Plus: heb het al een tijd geleden voor lief genomen, anders ben ik elke keer weer 2-3 dagen de auto kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Scrtz schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:27:
[...]

Gedaan tm versie 1899 (of was t 1898?). Nieuw stuurwiel staat ook al maanden in backorder maar nog niks vernomen. Als auto er weer heen moet/gaat dan zal ik wederom aankaarten om naar nieuwste updates te kijken. Had Duitse motor-talk forum ook al even gecheckt, maar in DE heeft ook nog niemand via de laatste update gekregen (1941 is dat toch?)

Plus: heb het al een tijd geleden voor lief genomen, anders ben ik elke keer weer 2-3 dagen de auto kwijt.
Als het goed is, is iemand hier die 1941 OTA gehad heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 15:59
Toppe schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:47:
[...]

Uhhhhhhh, het is geen OTA update. @Rainesh heeft wel eens zo'n paper hier gedeeld geloof ik vanuit VW zelf.

Mijn update zou 3 uurtjes duren, dat werden 3 dagen want na de update deed de auto niets meer, daarna waren de sleutels niet mee in geleerd enzo. Uiteindelijk was ook m'n trekhaak niet meer actief en deed de camera het niet meer, daar zijn ze ook nog eens een dag mee bezig geweest. Het was onmogelijk dat het gewerkt heeft vonden ze. Uiteindelijk weer naar de tuner geweest die het geïnstalleerd had. Lachend en met z'n iPhone in zn hand activeerde hij het weer binnen 5 minuten
Ik ben bang dat ik nu het zelfde probleem heb, maandag auto gebracht voor de update die "6uur"
Inmiddels staat de auto 3 dagen daar en vroeg ik om een status update.

Het onderdeel is namelijk niet op voorraad bij de fabriek, dus de levertijd zal iets langer zijn. Zodra wij meer weten betreft de levertijd zullen wij u berichten.

Ik denk dus dat de Gateway module bedoeld met het onderdeel. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
stijn1995 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 23:14:
[...]

Oh raar, hopelijk gaan ze niet zo moeilijk doen bij mij. Waarom zeiden ze dat ze niet zouden updaten dan?!je had wel problemen met het systeem?

Ze zeiden eerst ook dat er geen recall was, maar heb toen gezegd dat ik veel problemen heb met carplay en alle andere dingen zoals boven genoemd. Nu moet ik dus eerst diagnose doen, en dan hopen dat de updaten. Je zou vw Nederland kunnen bellen, die hebben bij mij ook druk op de garage gezet. Is je systeem heel traag? Dan kan je het daar op gooien. Tenzij je natuurlijk 0 problemen hebt, dan heeft updaten geen zin, dat kost hun tijd zonder dat je eigenlijk wat oplost.

Ik heb bijvoorbeeld dit met CarPlay
YouTube: Golf 8 R CarPlay issues 1788 (video zodat je het probleem beter ziet)

[Afbeelding]
Ik heb precies de zelfde issues en mijn software zit nog op 1668....
De onderstaande foto's heb ik zelf genomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RaKNCkah1d2v_Jb0818es2CLzcg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MzyuzViBXzcGNsJTYv3vchMv.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SDzZt_L8jDtCrscrcljEpQC1VN4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OqfZSE0hQEPBDYJdWEjKS4P4.png?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door Mir64za op 12-07-2023 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-09 18:57
Ik heb sinds een tijdje een Golf 7 uit 2018. Gekocht met 116K op de teller, inmiddels naar 133K gereden. De laatste maanden valt op dat het lederen stuurwiel wat kleverig wordt. We zitten natuurlijk in een warme periode, dus met zweethandjes gaat het snel zo.

Vandaag even gereinigd met een sopje met wat dreft erin. Doekje was in het begin behoorlijk zwart, maar na wat langer poetsen lijkt het redelijk schoon.

Wat opvalt is dat de bovenkant van het stuur een wat doffe rand bevat, deze zat er al bij aanschaf van de auto, maar is nu duidelijker geworden. Is dit smerigheid, of is dit een rand waar het glimmen is weggepoetst / weggesleten door de vorige eigenaar?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gazGX_SOi9OEHfGNB9Q9tiYflts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ywBVi3Uf940nMfqM2I20fbut.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:23
Mir64za schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:54:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
die paarse gloed maar ook kaartafbrokkelen had ik ook in mijn Golf 8 uit 2021, die verdween na een software update paar maanden geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
DrDelete schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:57:
[...]

die paarse gloed maar ook kaartafbrokkelen had ik ook in mijn Golf 8 uit 2021, die verdween na een software update paar maanden geleden
Had jij mogelijk ook last dat het digital dashboard van zelf ook opnieuw ging starten?
Dat is ook ngo een klein puntje waar die last van heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 22:46

Toppe

Oké ✅

GoeiedagEem schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:55:
Ik heb sinds een tijdje een Golf 7 uit 2018. Gekocht met 116K op de teller, inmiddels naar 133K gereden. De laatste maanden valt op dat het lederen stuurwiel wat kleverig wordt. We zitten natuurlijk in een warme periode, dus met zweethandjes gaat het snel zo.

Vandaag even gereinigd met een sopje met wat dreft erin. Doekje was in het begin behoorlijk zwart, maar na wat langer poetsen lijkt het redelijk schoon.

Wat opvalt is dat de bovenkant van het stuur een wat doffe rand bevat, deze zat er al bij aanschaf van de auto, maar is nu duidelijker geworden. Is dit smerigheid, of is dit een rand waar het glimmen is weggepoetst / weggesleten door de vorige eigenaar?

[Afbeelding]
Versleten

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

GoeiedagEem schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:55:

[Afbeelding]
Dat wat doffere in het midden is volgens mij zoals het hoort te zijn.
Wat ik wel eens wil doen is met een melaminespons / wonderspons aan de slag gaan, wordt de hele boel weer mooi dof :)

Kun je eens proberen op een onopvallend plekje als je wilt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
  • Laatst online: 05-06-2024
Tim____ schreef op zondag 9 juli 2023 @ 19:10:
[...]

Ik zal er wel te makkelijk over gedacht hebben. Ga het binnenkort nog wel keer proberen. Nu heb ik ook echt een paar ervaringen dat iets het niet doet. Zoals de airco vanmiddag. Dat was wel ff flink irritant met 35 graden.
Bedoelde je dit met de airco? Hij werkte wel maar kon niets instellen 🥹 weer een software fout.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Z61xHrZcl8_2o8TDpcqCch4nYs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7txQmj5yHzFrwkPSQ9wCmthJ.jpg?f=fotoalbum_large

Terwijl het dit zou moeten zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZShA1te0-iJ3CCkdxylfPHJBpq4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YhJXsgy6B2yQ8Dvek2lrK9J3.jpg?f=fotoalbum_large
Mir64za schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:54:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Yep, dan zit je op nog oudere software, nog nooit bij de dealer geweest?

[ Voor 22% gewijzigd door stijn1995 op 12-07-2023 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
stijn1995 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 17:59:
[...]

Bedoelde je dit met de airco? Hij werkte wel maar kon niets instellen 🥹 weer een software fout.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

Ja precies dat. Kon niks meer van de airco veranderen. Paar keer dat infotainment systeem opnieuw opgestart en toen werkte alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
Tim____ schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 18:07:
[...]

Ja precies dat. Kon niks meer van de airco veranderen. Paar keer dat infotainment systeem opnieuw opgestart en toen werkte alles weer.
Hier na paar uur stilstaan ook weer. Maar wat een gezeur met die software joh, we zouden gewoon net als in de us een class action lawsuit tegen vw moeten beginnen. Laat ze alle infotainment hardware maar vervangen en bijkomende onderdelen. 82.000 euro en dan dit soort troep 🥹 als die update niets oplost ga ik ook echt wel eisen dat er wat anders moet gebeuren, ga dit echt niet pikken. Als die auto nou 20 jaar oud was met 300k op de teller…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
Ik heb het geluk nog dat het een auto van de zaak is. Maar eens het is onacceptabel. Auto moet het gewoon altijd doen. Anders heb je er eigenlijk weinig aan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rainesh
Heren, het is vrij simpel. Er is een update voor dat veel problemen oplost.

Je kan het zelf installeren

OF je blijft bij je dealer zeuren / dwingen dat ze TPI een keer erbij pakken en uitvoeren.

Er waren in het begin veel ergere problemen met de Golf 8 / Octavia / Leon etc....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrDelete
Mir64za schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:58:
[...]

Had jij mogelijk ook last dat het digital dashboard van zelf ook opnieuw ging starten?
Dat is ook ngo een klein puntje waar die last van heeft..
ja

en onterechte frontassist meldingen, maar dat lag aan t stuur, nadat die vervangen is heb ik die meldingen niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
stijn1995 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 17:59:
[...]

Bedoelde je dit met de airco? Hij werkte wel maar kon niets instellen 🥹 weer een software fout.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

Ik heb de auto gekocht in april ben 3x afgewimpeld door 2 dealers tot een fatsoenlijke service monteur zag.

E Call terugroepactie stond nog open
De bijgeleverde fotos
Informatie over de tpi

Echter hadden ze “ 6 uurtjes ingepland” en had ik nog aangegeven dat die op de aller oudste software draait en nu staat die er morgen inmiddels al 4 dagen voor een software update.

En op basis van mijn chasis nummer zie ik dat er nu nog een terugroepactie openstaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sQGSJwYbvahiiNImKAHxNSUJxSY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bOve71RDCJsidmYzOP4iuTwy.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Mir64za op 12-07-2023 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
Waar kan je die terugroepacties inzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Rainesh schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 18:59:

OF je blijft bij je dealer zeuren / dwingen dat ze TPI een keer erbij pakken en uitvoeren.

Er waren in het begin veel ergere problemen met de Golf 8 / Octavia / Leon etc....
Waar kan ik deze downloaden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mir64za
Tim____ schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 22:20:
Waar kan je die terugroepacties inzien?
https://www.volkswagen.co...service-campaigns-recalls

Deze link kan je gebruik van maken staat Service Campaigns and Recalls Volkswagen Australia werkt echter ook voor de EU en UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik heb sinds kort een Golf 8 1.5 eTSI uit 2021. Ook ik heb problemen met nog een oude versie (H56, software 1788). Net zoals hierboven genoemd infotainment (carplay wordt paars, systeem loopt vast, start opnieuw op, soms valt een van de speakers uit).

Daarnaast sinds kort ook continu meldingen 'Emergency assist not available' en 'Travel assist not available'. Soms na 1 sec weer verdwenen, soms blijft het de rest van de rit.

Ik heb een afspraak bij dealer gemaakt voor update + diagnose, maar ivm drukte kan dat pas over 1,5 maand. Ik zal daarna laten weten welke software geinstalleerd wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rfURPt1jYnxjnfzGYudNVrgxuUA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NyZcHOoNFKs4rb2U7TEHPPC3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zq9uh3eHsk8I02130fRIqd_zw0Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BwaS2UBqJ1HbK3n0fzsLd2OH.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast heb ik nog een andere vraag. Ik heb de Harman Kardon audio. Ik heb het idee dat de geluidskwaliteit van bluetooth en radio veel beter is dan als ik afspeel via Carplay. Bij Carplay lijken effecten aan te staan en het geluid klinkt minder gedefinieerd en minder gebalanceerd.
Ik heb alle instellingen bekeken en ik heb geen aparte instellingen per bron gevonden. Hebben jullie wellicht een idee of ik hier iets aan kan veranderen?

Als laatste: weten jullie of de cut off frequency van de subwoofer in de kofferbak is aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

De assists not available is meestal een gevalletje van vuil op de diverse sensors.

Cutoff van de sub is niet regelbaar (wil je ook niet, zit een DSP etc in en is afgestemd op de akoestiek in je auto. Wel heb je als het goed is regelaars voor je bassen, mid en hoog in je infotainment zitten.

Carpolay en geluid: volgens mij zit dat in je apple device, net als bij Android, daar zit ook een equalizer in. Makkelijkste kom je daar via Spotify bij.
Overigens kan het ook zijn dat je bij spotify de volume normalisatie aan hebt staan, cq je bij spotify de instelling hebt gedaan over verschillende geluidskwaliteit bij wifi / BT cq auto.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995

Dat is natuurlijk makkelijk gezegd, maar als je zelf de update doet verlies je je garantie. En als de dealer je niet wil helpen, sta je machteloos. Als ik geen garantie meer had, dan had ik zelf die update wel gedaan.

Dealers hebben helaas een monopolie op de software, mijn garage kon zelfs de auto niet uitlezen vanwege vw beveiliging?

De dealer bleef bij hoog en laag beweren dat er geen updates waren, tot vw ze belde en mijn verkoper de kosten ging betalen.
Mir64za schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 19:45:
[...]

Ik heb de auto gekocht in april ben 3x afgewimpeld door 2 dealers tot een fatsoenlijke service monteur zag.

E Call terugroepactie stond nog open
De bijgeleverde fotos
Informatie over de tpi

Echter hadden ze “ 6 uurtjes ingepland” en had ik nog aangegeven dat die op de aller oudste software draait en nu staat die er morgen inmiddels al 4 dagen voor een software update.

En op basis van mijn chasis nummer zie ik dat er nu nog een terugroepactie openstaat.

[Afbeelding]
Ecall was bij mij een ota update, zelfs op 1788. Je kan vw zelf bellen en zeggen dat de dealers niet meewerken. Dan neemt vw zelf contact op met de dealer, dit heeft bij mij in ieder geval geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
stijn1995 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:08:
[...]

Dat is natuurlijk makkelijk gezegd, maar als je zelf de update doet verlies je je garantie. En als de dealer je niet wil helpen, sta je machteloos. Als ik geen garantie meer had, dan had ik zelf die update wel gedaan.

Dealers hebben helaas een monopolie op de software, mijn garage kon zelfs de auto niet uitlezen vanwege vw beveiliging?

De dealer bleef bij hoog en laag beweren dat er geen updates waren, tot vw ze belde en mijn verkoper de kosten ging betalen.
[...]

Ecall was bij mij een ota update, zelfs op 1788. Je kan vw zelf bellen en zeggen dat de dealers niet meewerken. Dan neemt vw zelf contact op met de dealer, dit heeft bij mij in ieder geval geholpen.
Wie zegt dat je je garantie verliest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
Rainesh schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:18:
[...]

Wie zegt dat je je garantie verliest?
Vw/dealer/verkoper. ‘Als u zelf een update uitvoert verliest u garantie’, daarom heb ik zoveel gezeur gehad met de dealer. Iemand bood mij aan om ‘illegaal’ de update te doen, maar de verkoper zei dat ik dan de garantie verlies, vw en de dealer ook.

Ik weet niet of dit juridisch ook zo is, maar dat is mij verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
stijn1995 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:34:
[...]

Vw/dealer/verkoper. ‘Als u zelf een update uitvoert verliest u garantie’, daarom heb ik zoveel gezeur gehad met de dealer. Iemand bood mij aan om ‘illegaal’ de update te doen, maar de verkoper zei dat ik dan de garantie verlies, vw en de dealer ook.

Ik weet niet of dit juridisch ook zo is, maar dat is mij verteld.
Onzin. Ik heb notabene zelf mijn motor en systeem geupdate en dealer het geleerd......was ook geen update beschikbaar. Daarna kwam de reactie "oh hoe heeft u dat gedaan?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:16
VW bellen kan inderdaad helpen. In mijn geval gaf de auto aan dat er een probleem was met het hybride systeem. De lokale dealer heeft toen de auto 2 dagen gehouden en 160 euro onderzoekskosten in rekening gebracht, om tot de conclusie te komen dat het hybride systeem niet in orde was (joh!) en dat hun filiaal geen werk kan verrichten aan hybride systemen. Het moest bij een ander filiaal gedaan worden, welke wéér 160 euro in rekening wilden brengen voor onderzoek. Toen heb ik VW gebeld en zij hebben toen de dealer gemaand om normaal te doen. VW verricht geen wonderen maar ze lijken wel iets meer meedenkend te zijn dan de Nederlandse dealerbedrijven en PON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
Rainesh schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:37:
[...]

Onzin. Ik heb notabene zelf mijn motor en systeem geupdate en dealer het geleerd......was ook geen update beschikbaar. Daarna kwam de reactie "oh hoe heeft u dat gedaan?"
Ik kan alleen afgaan op wat mij verteld is natuurlijk. Ik heb zelf daar niet de kennis voor, en daar hebben zij natuurlijk ongelofelijk voordeel mee. Als na de diagnose geen update gedaan word of word gezegd ‘er is niets aan de hand’ dan ga ik zelf over op updaten, want die update is er gewoon dus die moet er gewoon op… wat doen die dealers moeilijk zeg pfff. Heb ze vandaag fotos en videos gemaild (na telefonisch contact), omdat je altijd zult zien dat alles werkt als je daar staat.

Btw, waar zou je die software kunnen verkrijgen? >:)
Kevinns schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:38:
VW bellen kan inderdaad helpen. In mijn geval gaf de auto aan dat er een probleem was met het hybride systeem. De lokale dealer heeft toen de auto 2 dagen gehouden en 160 euro onderzoekskosten in rekening gebracht, om tot de conclusie te komen dat het hybride systeem niet in orde was (joh!) en dat hun filiaal geen werk kan verrichten aan hybride systemen. Het moest bij een ander filiaal gedaan worden, welke wéér 160 euro in rekening wilden brengen voor onderzoek. Toen heb ik VW gebeld en zij hebben toen de dealer gemaand om normaal te doen. VW verricht geen wonderen maar ze lijken wel iets meer meedenkend te zijn dan de Nederlandse dealerbedrijven en PON.
Oh dan heb ik een goedkope vw dealer, die rekent 140 euro. Precies, vw aan de telefoon is best meewerkend, de dealers doen vaak onnodig moeilijk of vervelend. Toen ik kwam voor de motor cover, en vroeg naar de update, werd hij passief agressief (er is geen update). Ik ben gelukkig ook niet op mijn mond gevallen, maar ga nu wel naar een andere vw dealer. Ga me toch niet laten behandelen als vuil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Dan heb je een verkeerde dealer. Bij de dealer waar ik de mijne in onderhoud heb werd hij bij de eerste oliewissel die ik wilde laten doen helemaal geupdate. Softwarematig. Toen heeft ie daar een paar dagen gestaan zelfs. Kosten? 0,0 euro. En de oliewissel? Die vonden ze nog niet nodig. Had toen pas 17k gelopen. Oja, heb hem niet eens bij die dealer gekocht en was de eerste keer dat ik er kwam met deze auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
stijn1995 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:30:
[...]

Ik kan alleen afgaan op wat mij verteld is natuurlijk. Ik heb zelf daar niet de kennis voor, en daar hebben zij natuurlijk ongelofelijk voordeel mee. Als na de diagnose geen update gedaan word of word gezegd ‘er is niets aan de hand’ dan ga ik zelf over op updaten, want die update is er gewoon dus die moet er gewoon op… wat doen die dealers moeilijk zeg pfff. Heb ze vandaag fotos en videos gemaild (na telefonisch contact), omdat je altijd zult zien dat alles werkt als je daar staat.

[...]

Oh dan heb ik een goedkope vw dealer, die rekent 140 euro. Precies, vw aan de telefoon is best meewerkend, de dealers doen vaak onnodig moeilijk of vervelend. Toen ik kwam voor de motor cover, en vroeg naar de update, werd hij passief agressief (er is geen update). Ik ben gelukkig ook niet op mijn mond gevallen, maar ga nu wel naar een andere vw dealer. Ga me toch niet laten behandelen als vuil.
Is dit bij Huiskes geweest of moet je daar nog heen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn1995
Tim____ schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:58:
[...]

Is dit bij Huiskes geweest of moet je daar nog heen?
Nee was andere vw dealer hier in de buurt, maar moest van de verkoper naar hk, omdat hij die ander niet vertrouwde. Hij had een conflict met dat bedrijf, dus hij zei ga maar naar hk, en dan mogen ze meteen naar mij factureren. Mijn partner zat vroeger bij hk, maar die rekenen 100 euro per uur, dus ga nu naar eigen garage. Alleen voor die update ben je verplicht naar een vag dealer te gaan, kan dus nu nog niets over hk zeggen mbt service of vriendelijkheid. Ben daar toen alleen weg gegaan omdat telkens de rekeningen 600-1000 euro waren, er was volgens hun telkens wel iets. Nu ben ik voor onderhoud gewoon 3-500 euro kwijt (toevallig gister beurt gedaan 317,33 inc btw, moet je bij hk is proberen 8)7 ). Maar dat is al echt wel 8 jaar geleden dat we naar hk gingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01:49
Rainesh schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:17:
MIB1 en MIB2 Discover Pro nieuwe kaart update:)

https://navigation-maps.v...aps/P330_N60S5MIBH3_EU.7z

2023-2024

En hier ook gelijk voor Discover Media MIB2

https://navigation-maps.v...rMedia2_EU-AS_2110_V18.7z
bedenk met zojuist dat ik deze nog moet installeren. zowel discovercare als de website geven nog steeds versie 310 aan ipv 330. loopt lekker achter :p

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-09 23:29

Mocht het mensen helpen, ik heb inmiddels met dank aan Rainesh al 2-3 rondes aan updates (zelf) gedaan an mijn Arteon Shooting Brake. Nooit een probleem gehad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephanN93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 16:28
Mogelijk handig om aan de topic start, of nieuwe topic, een korte uitleg te geven hoe je dit moet doen en waar deze te vinden zijn (de updates). Of heb je hiervoor nog wel speciale soft- of hardware voor nodig?

Ik laat mijn Passat bij elk klein dingetje updaten met als 'reden' dat hij traag is 'en soms crasht'. Ze hebben een klacht nodig, mijn dealer verzint soms zelf een klacht om dat te kunnen doen. Maar zou het graag zelf kunnen doen, zo vaak kom ik daar (hopelijk) ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodgerz
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 29-09-2023
stijn1995 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:30:
[...]

[...]

mag ik 1 x raden? je stond bij Wittebrug?
TIP van de dag: NOOIT meer langs gaan, bel rainesh gewoon!
Wittebrug sloopt je auto of laat je flink betalen, maar service is daar niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CafkaOnline
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 07-09 15:55
Goedemiddag allen,

Nog even terug komen op de update 1890 naar 1899, inmiddels 1940.

Golf is bij de dealer geweest voor onderhoud en ik heb duidelijk gevraagd of update 1940 erop gezet kon worden. Dealer geeft aan, deze is nog niet vrijgegeven door Volkswagen. Ik zeg, zet dan 1899 ermaar op, antwoord komt in orde. Golf is terug van onderhoud met de oude versie 1890, krijg als antwoord, de update naar 1899 kan/gaat alleen OTA en niet via een stick.

Mijn vraag, heeft de dealer gelijk.
En hoe kan ik de nieuwste update via OTA binnenkrijgen?

Wederom bedankt voor jullie advies 👍👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
stijn1995 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:08:

Mijn auto staat inmiddels 5 dagen voor de "Software update' maar je kent het wel verkeerd gepland te weinig tijd bla bla.. Maandag zal die waarschijnlijk klaar zijn schandalig dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn1995
rodgerz schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 12:54:
[...]

mag ik 1 x raden? je stond bij Wittebrug?
TIP van de dag: NOOIT meer langs gaan, bel rainesh gewoon!
Wittebrug sloopt je auto of laat je flink betalen, maar service is daar niet te vinden.
Nee, ik kom uit twente, en zie dat wittebrug uit de randstad komt als ik dat zo snel zie. Die update zelf doe ik pas als laatste middel, nu nog onder garantie namelijk.

Maar de dealer begint nu weer te zeuren, want ze willen geen factuur naar mijn verkoper sturen want ‘die betalen nooit’ :+ . Maar de verkoper heeft natuurlijk liever een factuur (denk vanwege belasting, en natuurlijk raar als je iemand ineens gaat betalen zonder iets). Dus moet zelf voor betalen, dat is niet zo erg, maar gewoon de tegenwerking telkens. Ze hebben mijn auto, als de verkoper niet betaald weten ze toch wie ik ben of houden ze de auto vast tot de factuur betaald is :? .
Mir64za schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 16:28:
[...]

Mijn auto staat inmiddels 5 dagen voor de "Software update' maar je kent het wel verkeerd gepland te weinig tijd bla bla.. Maandag zal die waarschijnlijk klaar zijn schandalig dit.
Wat zijn ze aan het updaten dan? Of moet er eerst een heel ritueel plaats vinden voor vw een update toelaat? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
CafkaOnline schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 15:04:
Goedemiddag allen,

Nog even terug komen op de update 1890 naar 1899, inmiddels 1940.

Golf is bij de dealer geweest voor onderhoud en ik heb duidelijk gevraagd of update 1940 erop gezet kon worden. Dealer geeft aan, deze is nog niet vrijgegeven door Volkswagen. Ik zeg, zet dan 1899 ermaar op, antwoord komt in orde. Golf is terug van onderhoud met de oude versie 1890, krijg als antwoord, de update naar 1899 kan/gaat alleen OTA en niet via een stick.

Mijn vraag, heeft de dealer gelijk.
En hoe kan ik de nieuwste update via OTA binnenkrijgen?

Wederom bedankt voor jullie advies 👍👍
Toen de mijne vorig jaar van de dealer vandaan kwam stond er ook 1890 op. Kwam van 1664 geloof ik. Na een paar weken stond er via ota 1899 op idd. Dus het kan wel kloppen dat verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
Net viel tijdens het rijden het complete systeem uit 🥹 net na het tanken. Komt elke dag een probleem bij 🥲, heb filmpje voor de dealer (mijn vriend gebruikte woorden die yt niet accepteert ben ik bang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
stijn1995 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 19:01:
Net viel tijdens het rijden het complete systeem uit 🥹 net na het tanken. Komt elke dag een probleem bij 🥲, heb filmpje voor de dealer (mijn vriend gebruikte woorden die yt niet accepteert ben ik bang).
Gewoon geluid van het filmpje strippen. Viel alleen het infotainment uit of ook functies van de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
Tim____ schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 19:14:
[...]

Gewoon geluid van het filmpje strippen. Viel alleen het infotainment uit of ook functies van de auto?
Beide werden zwart, maar de snelheidsmeter kwam meteen terug. En het infotainment herstarte. Maar gebeurd uit het niets, dus toen ik begon met filmen was het systeem al aan het rebooten. En de melding uitstapwaarschuwing momenteel niet beschikbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door stijn1995 op 14-07-2023 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
stijn1995 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 21:34:
[...]

Beide werden zwart, maar de snelheidsmeter kwam meteen terug. En het infotainment herstarte. Maar gebeurd uit het niets, dus toen ik begon met filmen was het systeem al aan het rebooten. En de melding uitstapwaarschuwing momenteel niet beschikbaar.

https://youtube.com/shorts/y78xZL57ke8?feature=share (eigen filmpje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
Infotainment denk ik nog vervelend maar te overzien. Een snelheidsmeter die er mee kapt. Kan mij niet voorstellen dat je daar de weg mee op mag van het RDW.

Het is maar goed dat er nog geen golf 8 oud genoeg is om een apk nodig te hebben. Denk dat als je dat tijdens de apk proefrit of bij een steekproef gebeurd de auto geen meter meer mag rijden tot het gefixt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:16
Als uit- en weer aanzetten het oplost dan is dat volgens mij geen probleem voor de APK. De momentopname is dan gewoon weer goed. Of dat terecht is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
Tim____ schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 23:05:
Infotainment denk ik nog vervelend maar te overzien. Een snelheidsmeter die er mee kapt. Kan mij niet voorstellen dat je daar de weg mee op mag van het RDW.

Het is maar goed dat er nog geen golf 8 oud genoeg is om een apk nodig te hebben. Denk dat als je dat tijdens de apk proefrit of bij een steekproef gebeurd de auto geen meter meer mag rijden tot het gefixt is.
Het was ook echt 1 seconde. Daarna meteen terug, alleen infotainment moest dus laden en herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
Kevinns schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 23:10:
Als uit- en weer aanzetten het oplost dan is dat volgens mij geen probleem voor de APK. De momentopname is dan gewoon weer goed. Of dat terecht is…
Wauw. Dat had ik niet verwacht. Je zou denken ivm verkeersveiligheid het niet zou mogen. Helemaal als het soort van regelmatig terugkerend ding is.
stijn1995 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 23:11:
[...]

Het was ook echt 1 seconde. Daarna meteen terug, alleen infotainment moest dus laden en herstarten.
Dat scheelt dan nog. 1 seconde heb je bijna niet door en heeft voor de verkeersveiligheid niet zoveel invloed. Alleen dan dat het je misschien wat afleid de eerste paar keer dat het gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
Tim____ schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 23:17:
[...]

Wauw. Dat had ik niet verwacht. Je zou denken ivm verkeersveiligheid het niet zou mogen. Helemaal als het soort van regelmatig terugkerend ding is.

[...]

Dat scheelt dan nog. 1 seconde heb je bijna niet door en heeft voor de verkeersveiligheid niet zoveel invloed. Alleen dan dat het je misschien wat afleid de eerste paar keer dat het gebeurd.
Nee precies, maar het is zo raar dat het uit het niets kwam. We deden niets met de auto, ja rijden, maar geen navigatie of aan de volume knoppen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
stijn1995 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 17:13:
[...]

Wat zijn ze aan het updaten dan? Of moet er eerst een heel ritueel plaats vinden voor vw een update toelaat? _/-\o_
Ik zie op basis van chasisnummer de terugroep actie niet meer open staat de gateway module is vervangen.
Heb net ook maar gelijk achteraan gebeld ze verwachten rond 14:00 dat de update is afgerond.

Dag 7 inmiddels bij de dealer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disbehave
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
The Eagle schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 12:58:

Cutoff van de sub is niet regelbaar (wil je ook niet, zit een DSP etc in en is afgestemd op de akoestiek in je auto. Wel heb je als het goed is regelaars voor je bassen, mid en hoog in je infotainment zitten.
Die heb ik geprobeerd maar zonder bevredigend resultaat helaas.

De sub klinkt vrij goed bij radio en bluetooth als bron, maar bij Carplay lijkt de cutover anders (klinkt als een goedkope 'boom'-sub
Carplay en geluid: volgens mij zit dat in je apple device, net als bij Android, daar zit ook een equalizer in. Makkelijkste kom je daar via Spotify bij.

Overigens kan het ook zijn dat je bij spotify de volume normalisatie aan hebt staan, cq je bij spotify de instelling hebt gedaan over verschillende geluidskwaliteit bij wifi / BT cq auto.
Alle EQ's (in Instellingen en in Spotify) en volume normalisatie stonden uit. Het zou ook vreemd zijn als dat het was, omdat er een geluidsverschil zit tussen Bluetooth en Carplay (beide Spotify, zelfde bron).

Maar bedankt voor je hulp! Ik wacht de software update af, misschien dat het daarna beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
Mir64za schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:13:
[...]

Ik zie op basis van chasisnummer de terugroep actie niet meer open staat de gateway module is vervangen.
Heb net ook maar gelijk achteraan gebeld ze verwachten rond 14:00 dat de update is afgerond.

Dag 7 inmiddels bij de dealer..
En? Hebben ze je naar de laatste software ge-update? Welke versie heb je nu? Ik heb onder mijn chassisnummer geen actie over de gateway, maar de motorkap is al verwijderd maar staat nog steeds op die controle site. Waarom staat hij daar 7 dagen, alleen vanwege de update? Of moesten er componenten vervangen worden?

[ Voor 8% gewijzigd door stijn1995 op 17-07-2023 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
stijn1995 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 17:33:
[...]

En? Hebben ze je naar de laatste software ge-update? Welke versie heb je nu? Ik heb onder mijn chassisnummer geen actie over de gateway, maar de motorkap is al verwijderd maar staat nog steeds op die controle site. Waarom staat hij daar 7 dagen, alleen vanwege de update? Of moesten er componenten vervangen worden?
Uiteindelijk is mijn auto terug 7 dagen doordat ze “verkeerd hadden gepland” ik had nog aangegeven dat de gateway module moest worden vervangen natuurlijk niet op voorraad kreeg toen de planning te zien druk meneer bla bla.

Uiteindelijk staat er nu 1899 op en het onderdeel apparaatnummer is ook gewijzigd.

Rood is oud
Blauw is nieuw

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lnBAmRtJl1a5IBdPRSJZ32YU0hg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rDPhZnwd2P7jjmlzAFfblOWy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1NlOyc65wXd4U_VA_FhKdq_j_Ws=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bkZbz0ubBPPbRYn0D1R04eBb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
Mir64za schreef op maandag 17 juli 2023 @ 18:24:
[...]

Uiteindelijk is mijn auto terug 7 dagen doordat ze “verkeerd hadden gepland” ik had nog aangegeven dat de gateway module moest worden vervangen natuurlijk niet op voorraad kreeg toen de planning te zien druk meneer bla bla.

Uiteindelijk staat er nu 1899 op en het onderdeel apparaatnummer is ook gewijzigd.

Rood is oud
Blauw is nieuw

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik had ergens gelezen dat elke update het onderdeel nummer wijzigt. Maar je hebt nu dus ook een nieuwe gateway? En merk je dat het systeem sneller is of meer responsive ?

Je hebt nog wel oude navigatie, uit 2019. Die gebruik je nooit en ook geen we connect ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
stijn1995 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 18:38:
[...]

Ik had ergens gelezen dat elke update het onderdeel nummer wijzigt. Maar je hebt nu dus ook een nieuwe gateway? En merk je dat het systeem sneller is of meer responsive ?

Je hebt nog wel oude navigatie, uit 2019. Die gebruik je nooit en ook geen we connect ?
Systeem aanzienlijk sneller de weconnect installatie had ik geskipt tijdens het maken van de foto om snel te zien welke versie er draait.

Navigatie gebruik ik nooit van volkswagen altijd google maps in combinatie met carplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
Mir64za schreef op maandag 17 juli 2023 @ 18:41:
[...]

Systeem aanzienlijk sneller de weconnect installatie had ik geskipt tijdens het maken van de foto om snel te zien welke versie er draait.

Navigatie gebruik ik nooit van volkswagen altijd google maps in combinatie met carplay.
Ah beter! Had je ook carplay problemen ? Zijn die ook weg? Wel jammer dat ze nog niet updaten naar 1940 of 1941. Dus geen nieuwe gateway?

Ik heb we connect dus mijn navigatie word continu geupdate, maar weet niet of dat ook gaat zonder we connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
stijn1995 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 20:07:
[...]

Ah beter! Had je ook carplay problemen ? Zijn die ook weg? Wel jammer dat ze nog niet updaten naar 1940 of 1941. Dus geen nieuwe gateway?

Ik heb we connect dus mijn navigatie word continu geupdate, maar weet niet of dat ook gaat zonder we connect.
De dealer gaf aan dat 1899 de laatste officiële die is uitgegeven volgens de TPI.
Ik had enorm veel problemen met Carplay:

Muziek stopt gelijk met afspelen.
Blokkerig scherm in Google maps/Flitsmeister
Paars scherm in google maps
Scherm liep regelmatig vast enorme input lag het switchen van spotify naar google maps duurdes soms 20 seconde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SDzZt_L8jDtCrscrcljEpQC1VN4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OqfZSE0hQEPBDYJdWEjKS4P4.png?f=user_large

De gateway is wel vervangen geven ze aan ook die terugroep actie die nog open stond is gesloten volgens de site die ik hier boven had gedeeld.

[ Voor 7% gewijzigd door Mir64za op 17-07-2023 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDelete
Mir64za schreef op maandag 17 juli 2023 @ 22:26:
[...]

De dealer gaf aan dat 1899 de laatste officiële die is uitgegeven volgens de TPI.

Scherm liep regelmatig vast enorme input lag het switchen van spotify naar google maps duurdes soms 20 seconde.

[Afbeelding]

De gateway is wel vervangen geven ze aan ook die terugroep actie die nog open stond is gesloten volgens de site die ik hier boven had gedeeld.
mijn Golf 8 ging ook niet hoger dan 1899 zei dealer

mbt spotify stops, lag bij mij aan het connecten met kabel op usb c poort; ik heb inmiddels
een usb c via sigarettenplug gekocht en laad daar mee op en audio alleen via bluetooth en dan heb ik bijna geen spotify stops meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
DrDelete schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:52:
[...]

mijn Golf 8 ging ook niet hoger dan 1899 zei dealer

mbt spotify stops, lag bij mij aan het connecten met kabel op usb c poort; ik heb inmiddels
een usb c via sigarettenplug gekocht en laad daar mee op en audio alleen via bluetooth en dan heb ik bijna geen spotify stops meer
1941 is volgens mij nog niet officieel vrijgegeven idd, las ergens op een forum dat het zelfs om een test versie zou gaan, maar dno in hoeverre dat de waarheid is.

De audio stops heb ik ook nog afentoe, wat je dan kan doen is usbkabel ontkoppelen, muziek even paar minuutjes laten afspelen en vervolgens weer de usb kabel in je telefoon doen. Iig bij iPhone/Carplay werkt het dan weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
Mir64za schreef op maandag 17 juli 2023 @ 22:26:
[...]

[Afbeelding]

Maar al die problemen zijn nu opgelost?

Btw: weet iemand waar je wijzigingen in maps kan doorgeven op de officiële vw nav? De navigatie zegt nu dat ik mijn wijk in moet die geblokkeerd is, dus waar je nooit in kan, en waar ik in rij, is volgens vw helemaal geen weg. Woon in nieuwbouwwijk, dus misschien vandaar de verwarrig. Maar als ik zoek vw kaarten kom ik telkens alleen bij updates uit 🥹 ze gebruiken here.com ? Daar heb ik nu de wijziging doorgegeven.

[ Voor 19% gewijzigd door stijn1995 op 18-07-2023 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
stijn1995 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 15:51:
[...]

Maar al die problemen zijn nu opgelost?

Btw: weet iemand waar je wijzigingen in maps kan doorgeven op de officiële vw nav? De navigatie zegt nu dat ik mijn wijk in moet die geblokkeerd is, dus waar je nooit in kan, en waar ik in rij, is volgens vw helemaal geen weg. Woon in nieuwbouwwijk, dus misschien vandaar de verwarrig. Maar als ik zoek vw kaarten kom ik telkens alleen bij updates uit 🥹 ze gebruiken here.com ? Daar heb ik nu de wijziging doorgegeven.
Voor mij gevoel wel geen vastlopers geen digital dash wat opnieuw opstart geen problemen met carplay of blokkerig scherm.

De eerste echte test zal aanstaande zaterdag zijn ritje naar de balkan van 1550km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn1995
Mir64za schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 22:03:
[...]

Voor mij gevoel wel geen vastlopers geen digital dash wat opnieuw opstart geen problemen met carplay of blokkerig scherm.

De eerste echte test zal aanstaande zaterdag zijn ritje naar de balkan van 1550km.
Poh verre reis met de auto. Hopelijk werkt de ac dan ook normaal, had vandaag weer die storing. Veilige kilometers!

Lees net dat vw duitsland de tpi voor 1941 erin heeft gezet, hopelijk dat voor mijn afspraak hij er ook in Nederland in staat. Het flikkeren van de achteruitrijcamera zou dan ook opgelost moeten zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door stijn1995 op 19-07-2023 05:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
stijn1995 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 05:57:
[...]

Poh verre reis met de auto. Hopelijk werkt de ac dan ook normaal, had vandaag weer die storing. Veilige kilometers!

Lees net dat vw duitsland de tpi voor 1941 erin heeft gezet, hopelijk dat voor mijn afspraak hij er ook in Nederland in staat. Het flikkeren van de achteruitrijcamera zou dan ook opgelost moeten zijn.
Bedankt! Ik moet zelf wel zeggen ik heb geen problemen gehad met de Airco of climate control.
Wel last van enorme input lag dus switchen van Carplay naar Airco duurde soms 20 seconde maar nooit de schermen die jij toonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 15:21
In hoeverre loopt dit systeem achter. Passat variant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iCfn6AmXjq78V4m3TCQYVvKxSY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ktbyLEJnnErCVCcVvABiEEa5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeHaaa
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-08 09:56
Ik lees net in mijn We Connect app in het laadscherm een kleine pop-up met daarin ''De We Connect App wordt binnenkort vervangen door de Volkswagen app'. Ben heel benieuwd hoe die transitie zal gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
Mir64za schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:35:
[...]

Bedankt! Ik moet zelf wel zeggen ik heb geen problemen gehad met de Airco of climate control.
Wel last van enorme input lag dus switchen van Carplay naar Airco duurde soms 20 seconde maar nooit de schermen die jij toonde.
Oh beter! Ja dat duurt bij mij soms ook eeuwen. Of dat je start stop uit wil zetten, je klikt, gebeurt niets dus denkt ik klik weer, en dan klikt hij dus 2x en staat hij dus weet uit :+ 7(8)7
JeeHaaa schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:29:
Ik lees net in mijn We Connect app in het laadscherm een kleine pop-up met daarin ''De We Connect App wordt binnenkort vervangen door de Volkswagen app'. Ben heel benieuwd hoe die transitie zal gaan..
Yep, we connect is wel een andere afdeling binnen vw, die moest ik bellen om de esim te resetten. En we connect is zo’n beetje het enige stukje software dat wel werkt 🥹

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f6nwOdmN40hi3AEZfA7KX80I1tY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JDcSHsJbQ5yxRLovR08vGJu7.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door stijn1995 op 19-07-2023 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
JeeHaaa schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:29:
De Volkswagen App heette voorheen volgens mij WeConnect ID. Ik gebruikte altijd al zowel WeConnect als WeConnect ID. De laatste is inmiddels omgenoemd naar Volkswagen. Werkt voor een aantal zaken zoals batterij % vele malen sneller. Voor de rest wordt daar wel eea aan functionaliteit binnen toegevoegd terwijl ik het idee heb dat dat bij WeConnect stil ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
Kreeg net een update, blijf op 1788, en er stond geen info bij over wat de update inhield. De sos recall had ik al gehad, dus wat dit was, geen idee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JzlO130CfjVkQx12EM5tKe3vTj8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V4nakjcJyBlCisFBB5we3AN0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
Die heb ik eerder vandaag ook gehad. Kon verder geen informatie vinden over wat er ge-update was. Duurde ook niet zo heel lang.

De Volkswagen app werkt voor mij trouwens nu al. Alleen het verbruik is nu een wrapper van de website. Rest is al wel netjes in de app zichtbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stijn1995
J0YR1D3R schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:54:
[...]

De Volkswagen App heette voorheen volgens mij WeConnect ID. Ik gebruikte altijd al zowel WeConnect als WeConnect ID. De laatste is inmiddels omgenoemd naar Volkswagen. Werkt voor een aantal zaken zoals batterij % vele malen sneller. Voor de rest wordt daar wel eea aan functionaliteit binnen toegevoegd terwijl ik het idee heb dat dat bij WeConnect stil ligt.
Heb hem geïnstalleerd. Maar het is wel een kale app vergeleken met we connect. Rijgegevens kunnen niet worden geladen, ik kan nergens meer zien dat alle portieren en dergelijke gesloten zijn. Laatste is we connect app, ander ‘nieuwe’ vw app. Misschien dat ze de overige functies nog toevoegen en tot die tijd we connect blijven ondersteunen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xrv238ZXFNo3YNpTumquiFhYClE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/mQyxCibV25QLw2wP0VvlImVT.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J5ytRB5w1EVtU81pc7Rmn-HPo88=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/4Ivc5MCEf2AEUivctgkToB7b.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g9akQPbXALuYIT5HAX46HXlZDjY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/90Wh9gaKficpep1VdYpMj1ng.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rx3vXOvqlU5E_2N78YkcA0ZPBMk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/DUfSU1kA6L182CJKaOEF0Tpt.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Ik heb vandaag ook een update gehad. En opeens vanmiddag een aantal korte foutmeldingen van het sos systeem. Software blijft een probleem voor vw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
@Mir64za @DrDelete gewoon 1941 zelf installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDelete
hoe doe je dat zelf dan? usb stick? en waar is dat te downloaden?

btw: kreeg vandaag een software update, maar kwam niet hoger dan 1899.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyle
DrDelete schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 23:14:
[...]

hoe doe je dat zelf dan? usb stick? en waar is dat te downloaden?

btw: kreeg vandaag een software update, maar kwam niet hoger dan 1899.
Afhankelijk van het systeem ofwel een SD-kaart danwel een USB stick. FAT32 formatteren met de juiste bestanden erop.

Ik kreeg net in de Arteon ook een software update melding. Maar zie nergens andere versie nummers :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeHaaa
stijn1995 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 16:23:
[...]

Heb hem geïnstalleerd. Maar het is wel een kale app vergeleken met we connect. Rijgegevens kunnen niet worden geladen, ik kan nergens meer zien dat alle portieren en dergelijke gesloten zijn. Laatste is we connect app, ander ‘nieuwe’ vw app. Misschien dat ze de overige functies nog toevoegen en tot die tijd we connect blijven ondersteunen .
Zeker een kale app vergeleken met WeConnect. Ik heb ze nu beiden in gebruik, aangezien ik wil weten hoe het zit met laden. Wanneer de accu vol is, krijg ik vanuit WeConnect nog altijd de melding dat de auto vol is, via de VW app niet.

Daarnaast stoor ik me aan beide apps waar de miniatuur van de auto niet overeenkomt met de echte versie.
Ik heb een witte GTE, wat krijg ik te zien in de app;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/La7Qjy8r8Po7zb88wPYY6ligYTU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bXkJX8vCURZoMXzkTB9CShas.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9oxUTvvGHxLXoOgp801WL4XQLZQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/crTvl3olFNi0BYci6MLu7eKH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Als ik dit allemaal zo lees ben ik blij dat ik een auto heb zonder app en zonder dat schijt mib3,first world problems 😅

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
giovanni2903 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:52:
Als ik dit allemaal zo lees ben ik blij dat ik een auto heb zonder app en zonder dat schijt mib3,first world problems 😅
Dit gevoel heb ik ook wel een beetje...in zowel het Seat als VW topic gaat het zo'n 80% van de tijd over (software) issues met MQB-evo...Geen spijt van dat ik de keuze heb gemaakt om nog voor een MQB VAG te gaan in plaats van voor de Leon KL ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn1995
JeeHaaa schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 09:05:
[...]

Zeker een kale app vergeleken met WeConnect. Ik heb ze nu beiden in gebruik, aangezien ik wil weten hoe het zit met laden. Wanneer de accu vol is, krijg ik vanuit WeConnect nog altijd de melding dat de auto vol is, via de VW app niet.

Daarnaast stoor ik me aan beide apps waar de miniatuur van de auto niet overeenkomt met de echte versie.
Ik heb een witte GTE, wat krijg ik te zien in de app;
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wel gek, want mijn plaatje klopt precies met mijn wagen, ik heb de performance, dus met achter spoiler en verhoogde begrenzer. Die spoiler zie je dus ook in de app.

Je hebt plug in hybride? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i2lqo1o2jHnUi7Pualwoa3wLW1c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IPWhG5mbaw33j62Wdl0SlXWe.png?f=fotoalbum_large
nooberke schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 13:24:
[...]

Dit gevoel heb ik ook wel een beetje...in zowel het Seat als VW topic gaat het zo'n 80% van de tijd over (software) issues met MQB-evo...Geen spijt van dat ik de keuze heb gemaakt om nog voor een MQB VAG te gaan in plaats van voor de Leon KL ;(
First world problems sowieos. Maar de auto rijdt prefect, allen de huidige software is gewoon troep. Ook in dure Mercedessen zie ik trage software. Dat is nog wel weer wat anders dan continue fout meldingen of de achteruit rij camera die uitvalt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeHaaa
stijn1995 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 13:37:
[...]

Wel gek, want mijn plaatje klopt precies met mijn wagen, ik heb de performance, dus met achter spoiler en verhoogde begrenzer. Die spoiler zie je dus ook in de app.

Je hebt plug in hybride? [Afbeelding]

[...]

First world problems sowieos. Maar de auto rijdt prefect, allen de huidige software is gewoon troep. Ook in dure Mercedessen zie ik trage software. Dat is nog wel weer wat anders dan continue fout meldingen of de achteruit rij camera die uitvalt |:(
Ja, dit issue heb ik eerder (toen alleen WeConnect app uit was) al voorgelegd. Kennelijk is het met auto's van bouwjaar 2019-2022 wel een correcte miniatuur bij de meesten, mijn GTE (plug-in hybride inderdaad) is van januari 2023. Daar werkt het dan weer niet. Vreemd. Maar goed, verder heb ik tot op heden 0 software problemen gehad sinds ik de auto heb dus ben ik zeer tevreden.

Zo'n kanon waar jij mee rijdt zou voor mij vooral een (nog grotere..) stapel boetes opleveren. Maar echt een hele dikke bak! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn1995
JeeHaaa schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 13:42:
[...]

Ja, dit issue heb ik eerder (toen alleen WeConnect app uit was) al voorgelegd. Kennelijk is het met auto's van bouwjaar 2019-2022 wel een correcte miniatuur bij de meesten, mijn GTE (plug-in hybride inderdaad) is van januari 2023. Daar werkt het dan weer niet. Vreemd. Maar goed, verder heb ik tot op heden 0 software problemen gehad sinds ik de auto heb dus ben ik zeer tevreden.

Zo'n kanon waar jij mee rijdt zou voor mij vooral een (nog grotere..) stapel boetes opleveren. Maar echt een hele dikke bak! 8)
Misschien dat iemand van design nog een plaatje moet tekenen voor jouw auto haha. Oh echt? Maar jij hebt ook al die nieuwere software. Heb je ook travel assist en al die andere dingen? Hoeveel km kan je elektrisch dan? Mijn vriend wil absoluut geen elektrische auto, maar ik vind tesla’s super, zeker die plaid. Maar dan krijg ik altijd te horen ‘die lelijke Duracell autos ga ik niet in rijden’, en opladen lijkt me echt heel irritant, dat kan bij mij in de wijk niet.

Haha dat valt wel mee, had hiervoor de golf tcr, en al 6 jaar geen boete (wel dankzij flitsmeister ;) ), daarvoor gewone golf gti, en daarvoor een polo. Koop eigenlijk elke 2 jaar nieuwe auto, zou graag audi rs3 2022 willen, maar die liggen nu nog boven budget helaas. En wilde heel graag 4 wiel. Mijn tcr slipte als een gek omdat al die kracht op 2 banden komt natuurlijk, vandaar dat ik ben overgestapt op 4 wiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeHaaa
stijn1995 schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 13:55:
[...]

Misschien dat iemand van design nog een plaatje moet tekenen voor jouw auto haha. Oh echt? Maar jij hebt ook al die nieuwere software. Heb je ook travel assist en al die andere dingen? Hoeveel km kan je elektrisch dan? Mijn vriend wil absoluut geen elektrische auto, maar ik vind tesla’s super, zeker die plaid. Maar dan krijg ik altijd te horen ‘die lelijke Duracell autos ga ik niet in rijden’, en opladen lijkt me echt heel irritant, dat kan bij mij in de wijk niet.

Haha dat valt wel mee, had hiervoor de golf tcr, en al 6 jaar geen boete (wel dankzij flitsmeister ;) ), daarvoor gewone golf gti, en daarvoor een polo. Koop eigenlijk elke 2 jaar nieuwe auto, zou graag audi rs3 2022 willen, maar die liggen nu nog boven budget helaas. En wilde heel graag 4 wiel. Mijn tcr slipte als een gek omdat al die kracht op 2 banden komt natuurlijk, vandaar dat ik ben overgestapt op 4 wiel.
Ja, al die nieuwe software zit erop maar is vooral rete irritant. Lane assist standaard aan en moet je iedere keer na het starten handmatig uitzetten. Travel assist is leuk als ze niet van je verwachten dat je om de 15 seconden je stuur aanraakt (wat wil zeggen écht sturen, alleen je handen erop detecteert die niet). En je gebruikt dat vooral op lange rechte stukken, wat wil zeggen dat je niet hoeft te sturen. Dus dat maakt het ook niet heel praktisch.

In de praktijk kan ik ongeveer 50km volledig elektrisch rijden woon-werk als ik normaal rijd, gecombineerd met benzine haal ik de 700km.

Tesla Plaid is bizar, laatst in Model X Plaid meegereden en echt absurd hoe snel die dingen zijn. Stuur is overigens niet heel praktisch, maar ziet er wel futuristisch uit.

Kan me voorstellen dat 4wd flink stuk beter is met dit vermogen ja, merk bij mijn auto al met 245pk dat die voorbandjes de tractie niet helemaal kunnen verwerken.

Audi RS3 zit qua budget toch niet super veel boven je huidige wagen?

[ Voor 3% gewijzigd door JeeHaaa op 21-07-2023 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
JeeHaaa schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 14:11:
[...]

Ja, al die nieuwe software zit erop maar is vooral rete irritant. Lane assist standaard aan en moet je iedere keer na het starten handmatig uitzetten. Travel assist is leuk als ze niet van je verwachten dat je om de 15 seconden je stuur aanraakt (wat wil zeggen écht sturen, alleen je handen erop detecteert die niet). En je gebruikt dat vooral op lange rechte stukken, wat wil zeggen dat je niet hoeft te sturen. Dus dat maakt het ook niet heel praktisch.

In de praktijk kan ik ongeveer 50km volledig elektrisch rijden woon-werk als ik normaal rijd, gecombineerd met benzine haal ik de 700km.

Tesla Plaid is bizar, laatst in Model X Plaid meegereden en echt absurd hoe snel die dingen zijn. Stuur is overigens niet heel praktisch, maar ziet er wel futuristisch uit.

Kan me voorstellen dat 4wd flink stuk beter is met dit vermogen ja, merk bij mijn auto al met 245pk dat die voorbandjes de tractie niet helemaal kunnen verwerken.

Ja dat klopt, en start stop standaard aan pff. Nou mijn auto houdt hem niet eens binnen de lijnen, dus denk dat daar ook een fout in zit. Als ik niet bij stuur zit ik zo in de berm 🥹 terwijl hij wel de lijnen ziet, maar hij heeft gewoon 💩.

Oh 50km is wel netjes. Zou ik voor woon werk niet halen, maar naar de supermarkt (woon in de stad) zou wel chill zijn.

Ja precies, en had de tcr getuned, dus beetje regen en meteen slippen, zelfs na het afstellen van het opbouwen van vermogen. Dsg tuning.

Nou die nieuwe begint bij 100k, dat is nog wel een verschilletje haha, je moet ook doelen blijven zetten he.

Net deed de airco het weer niet(hele infotainment weer resetten), en ook 3x travel assist melding gehad met 20 min rijden. Kan echt niet wachten tot het vrijdag is en hij word ge-update.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jC2vip2AXNsc_AZ3Vq1OOLKzgAw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VdNstySarNUyfsoWRVi5sQ1c.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pR3GD8AqA3YJfyE42iICI3jAMZw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iRPxVgrO5o1Wr3Y3RFDMH4wi.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 09:11
Wij hebben een Up! uit 2014 met nog zo'n Garmin scherm bovenop het dashboard.

Weten jullie of er originele sets bestaan om een groot scherm midden in het dashboard te monteren? Mag eventueel ook aftermarket? Ik ben aan het zoeken, maar zo veel verschillende dingen kom je tegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
JeeHaaa schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 14:11:
[...]

Het kan dat ik onbewust soms toch stuur maar, als ik de melding krijg dat ik mijn handen aan het stuur moet doen is het stuur aanraken genoeg om die weg te krijgen. Is je stuur niet kapot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Vwb stuur aanraken: ik heb zelf het idee dat het capacitieve deel met name in de bovenkant van het stuur zit, plus in het draaien uiteraard. Als ik in de Passat een melding krijg en het stuur aan de onderkant aanraak gebeurt er ook vrij weinig. Je lijkt aan de bovenkant de zijkanten aan te moeten raken, aan de onderkant werkt dat niet of minder.

Ervaring zal van persoon tot persoon verschillen, iedereen stuurt anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Bij mij werkt het aan de onderkant ook gewoon. Maar misschien draai je er dan toch een beetje aan. Ongemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saert
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik heb even gezocht maar kan geen antwoord op mijn vraag vinden, daarom hier een poging.

Kan het zijn dat er 2 verschillende soorten R edities zijn bij een Golf Variant? Bij een R-Line denk ik vooral aan wat sportiever stoelen, bumpers etc. Maar ik zie op het internet ook een R-Line met slechts een R logo in de grill met een iets verlaagd onderstel. De stoelen, velgen etc lijken allemaal op de Highline uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
saert schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 23:18:
Ik heb even gezocht maar kan geen antwoord op mijn vraag vinden, daarom hier een poging.

Kan het zijn dat er 2 verschillende soorten R edities zijn bij een Golf Variant? Bij een R-Line denk ik vooral aan wat sportiever stoelen, bumpers etc. Maar ik zie op het internet ook een R-Line met slechts een R logo in de grill met een iets verlaagd onderstel. De stoelen, velgen etc lijken allemaal op de Highline uitvoering.
je hebt een r-line interieur en r-line exterieur pakket
r-line is een pakket bovenop highline

ik reed hiervoor zelf een golf 7 highline business r. deze had alleen het r-line exterieurpakket. te zien aan achter diffuser, voorbumper en dubbele uitlaat links. het interieurpakket zijn stoelen met een r erin, sportstuur (die had ik dus niet) en zwarte hemel volgens mij. bij een variant zal dit niet veel anders zijn

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZHEor6jHnkNknh-o16Nmkd4lU00=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2akE5XcecVUCfXOWH6MgYfn5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door giovanni2903 op 22-07-2023 00:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saert
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-07-2024
giovanni2903 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 00:31:
[...]

ik reed hiervoor zelf een golf 7 highline business r. deze had alleen het r-line exterieurpakket. te zien aan achter diffuser, voorbumper en dubbele uitlaat links. het interieurpakket zijn stoelen met een r erin, sportstuur (die had ik dus niet) en zwarte hemel volgens mij. bij een variant zal dit niet veel anders zijn

[Afbeelding]
Helder verhaal! Ik ga even zoeken naar een overzicht omtrent het R-Line exterieur pakket. Dank voor je antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

En dan heb je uiteraard ook nog de Golf variant R. Wolf in stationwagen uitvoering. Rijden er niet heel veel van in NL, ben er twee tegengekomen de afgelopen paar jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
giovanni2903 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 00:31:
[...]

[Afbeelding]
en vergeet je sideskirts niet, overigens heeft een dubbele uitlaat niets met het R-line pakket te maken.

mijn oude 2015 golf variant R-line (enkel exterieur R-line)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NHxSmah2lH6hN-UnKvwXFXggZ8s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/i73jQco6LT3V1mTOy2fTrZDF.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
oja sideskirts idd. normaal heeft een golf 7 1 uitlaat zonder mooie tip. maar ik weet niet of die dubbele uitlaat bij het r-line pakket hoort of bij het highline (business) pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Das ook modeljaar afhankelijk (en model afhankelijk). Geldt voor alle pakketten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23:51
Sinds april dit jaar ervaar ik problemen (daarvoor dus niet) met Android auto i.c.m. een Samsung Galaxy S22 ultra op een Passat uit 2020 met Discover pro. Zeer regelmatig, soms wel om de vijf minuten verbreekt de HFP verbinding. Bellen of gebeld worden lukt dan niet meer. Garage heeft de nodige modules geüpdate zonder resultaat. Ook de telefoon heeft een factory reset gehad en draait de laatste firmware. Voorlopig antwoord vanuit Volkswagen is dat er een compatibiliteit issue is met de S22 modellen van Samsung. Ook bij Skoda speelt dit. Gelukkig is er nu een tijdelijke fix. Mocht je het probleem ook hebben dan kun je het fixen door de contact synchronisatie bij de bluetooth instelling op je telefoon uit te zetten. Ik rij inmiddels al een paar dagen zonder dit probleem met deze fix.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MBES0VpM_Bv7hxx7lmbpdrAHoUA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ERhGYmhhl5T9gqt9sxZ21F8v.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SIwmn9YK_jleu0GEw6hhW_eu7Po=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GMbIfqs7caRPakgdh72KKyEs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oxyle
Inmiddels weer een OTA update voor de Arteon verder! Nog geen merkbare verschillen so far.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
Net bijna met de achterkant tegen de muur gezeten 🥹 de camera haperde, en ineens was de muur wel heel dichtbij. En net moesten we stukje achteruit, stond er op het instrument cluster ‘achteruitrijcamera werkt niet’ en zwart beeld op het infotainment systeem. Hebben mensen die melding wel eens gehad? Dit was de eerste keer dat hij helemaal weg viel en ook die melding gaf. Dat hij hapert is altijd, maar nu haperde hij zo dat de muur wel heel dichtbij was haha.

Dat we connect is ook wel mooi, travel assist werkt niet, maar app zegt alles ok 🥹

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G-TbO6ItfG8Vnr77qsCd8AiFhAI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p2TYqjX9sKEEVcTe2TKtClwh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O7oGIu-bkUrYIKlAZS82bzSbPJQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ULQ1w3Q3e1v6ZfQLfCw0NCl2.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 48% gewijzigd door stijn1995 op 23-07-2023 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Ben
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03:56
stijn1995 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 18:27:
Net bijna met de achterkant tegen de muur gezeten 🥹 de camera haperde, en ineens was de muur wel heel dichtbij. En net moesten we stukje achteruit, stond er op het instrument cluster ‘achteruitrijcamera werkt niet’ en zwart beeld op het infotainment systeem. Hebben mensen die melding wel eens gehad? Dit was de eerste keer dat hij helemaal weg viel en ook die melding gaf. Dat hij hapert is altijd, maar nu haperde hij zo dat de muur wel heel dichtbij was haha.

Dat we connect is ook wel mooi, travel assist werkt niet, maar app zegt alles ok 🥹

[Afbeelding][Afbeelding]
Verschikkelijk dat je zoveel problemen ervaart. Ik hoop oprecht dat na vrijdag je auto weer gewoon in orde is, anders zou ik serieus overwegen om een nieuwe te halen of gewoon zelf je software up te daten, want dit kan echt niet.
Pagina: 1 ... 112 ... 140 Laatste