Tim____ schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:51:
[...]
Dat is wel bijzonder. Hier lees ik verschillende posts dat mensen op 1899 of hoger zitten. Op een ander forum hetzelfde verhaal. Daar las ik ook dat als je 1788 hebt je geen enkele update over the air krijgt tot de dealer je op 1890 of hoger zet.
Jammer dat dealers zo stug zijn. Kreeg eigenlijk gewoon een "computers says no" terug als antwoord.
Och wat een gezeur met die updates. Ik zit ook op 1788, zeiden ze ook ‘er is geen recall dus geen updates’. Maar carplay werkt voor geen meter, continu pixels die husselen of paars worden, continu travel assist niet beschikbaar, front assist niet beschikbaar.
Mijn golf 8 R houdt de auto niet eens op de weg met handen van het stuur (wat wel zou moeten met lane keeping assist)(en ik weet dat het niet de bedoeling is je handen los te laten tijdens het rijden).
Heb nu eindelijk afspraak bij de dealer om een ‘diagnose’ te doen. Bij travel assist problemen zouden ze het stuur vervangen, maar dat gaan ze niet doen. Sommige hebben al 3 nieuwe en nog steeds problemen, ze wachten liever op een vw recall met een definitieve oplossing. Ik hoop dat de dealer in ieder geval na de diagnose de software update naar minimaal 1899, of beter 19xx.