Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 111 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierS
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 01-07-2024
Nee ik kan niet switchen tussen limiter of acc.

Dan ga ik even verder zoeken in het duits, en even contact opnemen met dealer of zij hier meer over weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:08
RogierS schreef op maandag 3 juli 2023 @ 12:31:
Nee ik kan niet switchen tussen limiter of acc.

Dan ga ik even verder zoeken in het duits, en even contact opnemen met dealer of zij hier meer over weten.
De Duitse pakketten/uitrusting zijn sowieso anders dan in Nederland. Dus aan alle NL documentatie heb je verder niks. Inderdaad terugzoeken wat in DE de standaard was. Maar als je travel assist hebt dan moet je ook ACC hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:59
Ik heb sinds kort een vreemd probleem met mijn tiguan uit 2017. Bij het koelen blaast de auto netjes koude lucht, maar bij verwarmen komt er alleen maar warme lucht uit de bestuurders zijde en achterzijde. Van de passagier komt er lauw/koude lucht uit. Heb al een reset gedaan van de kleppen, maar helaas geen resultaat. Iemand dit al eens eerder gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:05
Untouchablezz20 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 14:04:
Ik heb sinds kort een vreemd probleem met mijn tiguan uit 2017. Bij het koelen blaast de auto netjes koude lucht, maar bij verwarmen komt er alleen maar warme lucht uit de bestuurders zijde en achterzijde. Van de passagier komt er lauw/koude lucht uit. Heb al een reset gedaan van de kleppen, maar helaas geen resultaat. Iemand dit al eens eerder gehad?
Verstopte kachelradiator door de befaamde "Mit Silikat" zakjes die kapot gaan en voor verstoppingen zorgen?

https://www.vwroc.com/for...ant-tank-potential-issue/
https://www.seatcupra.net...39592/page-2#post-4946177
https://www.skodaforum.nl...gingen-expansievat.41126/
https://www.vwforum.nl/viewtopic.php?t=207778

[ Voor 8% gewijzigd door nooberke op 03-07-2023 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Thanks voor de linkjes, maar op mijn reservoir staat niet mit silikat. Zie alleen twee zwarte staafjes in het reservoir zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20

[ Voor 32% gewijzigd door Untouchablezz20 op 03-07-2023 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierS
Scrtz schreef op maandag 3 juli 2023 @ 14:01:
[...]

De Duitse pakketten/uitrusting zijn sowieso anders dan in Nederland. Dus aan alle NL documentatie heb je verder niks. Inderdaad terugzoeken wat in DE de standaard was. Maar als je travel assist hebt dan moet je ook ACC hebben?
Ja ik heb nog even verder zitten lezen op duitse sites maar ik was in de veronderstelling dat lane assist hierbij hoorde maar dat is volgens mij niet zo dus heb ik ook geen acc.

Dat acc er niet op zit maakt me niet echt uit maar dat de gewone cruise mist vind ik wel jammer. Maar misschien dat dit er nog op te maken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

RogierS schreef op maandag 3 juli 2023 @ 14:32:
[...]

Ja ik heb nog even verder zitten lezen op duitse sites maar ik was in de veronderstelling dat lane assist hierbij hoorde maar dat is volgens mij niet zo dus heb ik ook geen acc.

Dat acc er niet op zit maakt me niet echt uit maar dat de gewone cruise mist vind ik wel jammer. Maar misschien dat dit er nog op te maken is.
ACC achteraf inbouwen kan volgens mij wel, maar is best een prijzige optie.
Maar doe eens een foto van de knopjes op je stuur. Kan me haast niet voorstellen dat er geen ACC op zo'n auto zit.
Verder zou ik je ook even aan willen raden in de menuopties van je boordcomputer te duiken. Kan goed zijn dat het daar uitgeschakeld staat.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-09 11:52
Scrtz schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 12:53:
[...]

Zit in de navigatie dacht ik bij een UP uit dat bouwjaar. Dus je dient er een te hebben met navigatie zover ik weet..

En zon FM transmitter dat is niks, niet aan beginnen.
Die Bluetooth van dat Maps&More zou ik ook niet aan beginnen, dat is by far toch wel de meest waardeloze implementatie geweest die ik ooit mee heb gemaakt. Tot de frustratie aan toe dat het schermpje bij mij al eens door de auto is gevlogen. Met bellen was ik amper te verstaan en muziek was één groot haperfestijn. Ik ben destijds maar overgegaan op de goede oude AUX kabel, met even wisselen naar oortjes als ik gebeld werd. Maakte overigens weinig uit of ik mijn Galaxy S4 of iPhone 6S gebruikte, allebei drama.

Navigatie was overigens geen haar beter. Kaartmateriaal van 2013 in een auto uit 2016. Zonde van de bijtelling, mening die ook wel op ging voor de Up als geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
R-R-L schreef op maandag 3 juli 2023 @ 14:38:
[...]

Die Bluetooth van dat Maps&More zou ik ook niet aan beginnen, dat is by far toch wel de meest waardeloze implementatie geweest die ik ooit mee heb gemaakt. Tot de frustratie aan toe dat het schermpje bij mij al eens door de auto is gevlogen. Met bellen was ik amper te verstaan en muziek was één groot haperfestijn. Ik ben destijds maar overgegaan op de goede oude AUX kabel, met even wisselen naar oortjes als ik gebeld werd. Maakte overigens weinig uit of ik mijn Galaxy S4 of iPhone 6S gebruikte, allebei drama.

Navigatie was overigens geen haar beter. Kaartmateriaal van 2013 in een auto uit 2016. Zonde van de bijtelling, mening die ook wel op ging voor de Up als geheel.
Ah dat klinkt bekend qua bluetooth. Dan ligt het inderdaad echt aan de auto. Ook mooi, als ik dan vaker sta te bellen in onze woonkamer en mijn vriendin komt aangereden, dan claimt die bluetooth gewoon mijn telefoon uit het niks. Staat mijn vriendin ineens met collega's of klanten te bellen vanuit haar auto haha..

kaartupdates kun je wel nog updaten met een beetje google zoekwerk. Heb die toen direct geupdate naar 2021-22 kaarten maar mijn vriendin gebruikt die navi eigenlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierS
The Eagle schreef op maandag 3 juli 2023 @ 14:35:
[.…]

ACC achteraf inbouwen kan volgens mij wel, maar is best een prijzige optie.
Maar doe eens een foto van de knopjes op je stuur. Kan me haast niet voorstellen dat er geen ACC op zo'n auto zit.
Verder zou ik je ook even aan willen raden in de menuopties van je boordcomputer te duiken. Kan goed zijn dat het daar uitgeschakeld staat.
In de boordcomputer is niets te vinden over cruise of iets dat hierop lijkt. Alleen die crash preventie/remhulp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1meW0wb9bLyAG7XaLwnDtzLUgnw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wUAVmiXco33ApFEZ04XiQZzx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/38qD89qxklxZT1Sf0dzJT2qFna4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D6UJtVBUkAbKiO0Rz5jwQOZR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat O/I knopje rechtsboven op de linkse kant van het stuur zou hem moeten zijn.
Wat geeft dat knopje in het display als je het indrukt?

Gas geven en dan op set drukken stel je hem in op de huidige snelheid.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:23
Afgelopen vrijdagnacht is een marter bezig geweest bij mijn Golf 8, kreeg gele foutmelding dat de oliedruk sensor niet werkt en dat ik werkplaats moest bezoeken. Deze is vervangen vandaag.

Meer mensen in deze periode last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 12:48
@DrDelete ik weet niet of het bijgeloof is, maar ik heb wc-blokjes hangen onder de motorkap. Ik heb wel eens gelezen/gehoord dat marters niet van die geur houden.

Ondertussen al 4 jaren geen marter gezien, we wonen vlak langs bos. Kan toeval zijn, maar ik blijf mijn blokjes gebruiken. Kost je 5 euro in de action voor 4 jaren plezier dus ;).

Je kan ook een marterverklikker kopen, maar dan ben je 300 euro kwijt geloof ik. Vind het ook raar dat je het deze periode hebt, je hoort wel vaker marters maar dat is dan vooral in de wintermaanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierS
The Eagle schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:17:
Dat O/I knopje rechtsboven op de linkse kant van het stuur zou hem moeten zijn.
Wat geeft dat knopje in het display als je het indrukt?

Gas geven en dan op set drukken stel je hem in op de huidige snelheid.
Nee, dan stel ik alleen de limiter in, ook inhouden of meerdere keren drukken werkt niet. De auto zonder acc heeft dus ook geen gewone cruise, wat ik wel vreemd vind gezien gewone cruise niet als optie ergens te kiezen. Binnenkort maar weer verkopen en een terugkopen met meer opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
  • Registratie: November 2019
RogierS schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:38:
[...]

Nee, dan stel ik alleen de limiter in, ook inhouden of meerdere keren drukken werkt niet. De auto zonder acc heeft dus ook geen gewone cruise, wat ik wel vreemd vind gezien gewone cruise niet als optie ergens te kiezen. Binnenkort maar weer verkopen en een terugkopen met meer opties.
Heb je al in die upgrade store van VW gekeken of het daar als optie staat? Zou eerder verwachten dat het gewoon als upgrade beschikbaar is dan helemaal niet aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
In de prijslijsten kan ik ook enkel ACC als optie vinden:
https://www.auto-preislis...711-vw-golf-vii-2012-2020

Niks vermeld over "normale" cruise control...Toch te bizar voor woorden dat dit er niet standaard op zit anno 2023

Overigens dit wel vaker gezien bij auto's uit het buitenland, maar deze is wel heel extreem...Bijv. Golf Sportsvan 1.5TSI DSG nette uitvoering, geen cruise control, Polo AW 1.0TSI DSG, luxe uitgevoerd, geen cruisecontrol...Dat iets in Nederland standaard is bied weinig zekerheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:16
Zou cruise control niet achteraf geactiveerd kunnen worden met VCDS? Heb hier weinig verstand van maar @Rainesh heeft bij mijn Passat het een en ander geactiveerd. De sensoren waren aanwezig maar de functionaliteit was softwarematig uitgeschakeld.

Voor ACC heb je ook de radarmodule achter het VW logo nodig. En voor lane assist de stuurmotor om bij te kunnen sturen. Kan me voorstellen dat die er niet in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-09 11:52
Scrtz schreef op maandag 3 juli 2023 @ 16:39:
[...]

Ah dat klinkt bekend qua bluetooth. Dan ligt het inderdaad echt aan de auto. Ook mooi, als ik dan vaker sta te bellen in onze woonkamer en mijn vriendin komt aangereden, dan claimt die bluetooth gewoon mijn telefoon uit het niks. Staat mijn vriendin ineens met collega's of klanten te bellen vanuit haar auto haha..

kaartupdates kun je wel nog updaten met een beetje google zoekwerk. Heb die toen direct geupdate naar 2021-22 kaarten maar mijn vriendin gebruikt die navi eigenlijk nooit.
Maar dat is redelijk standaard Bluetooth gedrag toch? Van wat ik zo herinner kan de Up 2 telefoons tegelijk gekoppeld hebben, net zoals de Discover Media in mijn Polo dat nu kan. Zodra mijn vriendin en ik achter elkaar aan rijden verbindt haar telefoon stevast met mijn auto, tenzij ik Android Auto actief heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierS
Tim____ schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 09:46:
[...]

Heb je al in die upgrade store van VW gekeken of het daar als optie staat? Zou eerder verwachten dat het gewoon als upgrade beschikbaar is dan helemaal niet aanwezig.
Nee dat is dus ook vreemd, ik las dit ook op een duits forum dat deze voor 350€ nog acc konden activeren. Maar ik heb alleen dynamisch groot licht in de shop staan.

Ik vind het ook vrij kaal dat de gewone cruise niet standaard geleverd wordt. Was hier vanuit gegaan en heb er ook niet op gelet bij de aankoop dus ja |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
RogierS schreef op zondag 2 juli 2023 @ 16:52:
Hoi, ik heb een vraagje,
Ik heb onlangs een golf 8 gte uit Duitsland gekocht maar ik was benieuwd of er bepaalde opties nog “aangezet” kunnen worden. Het gaat om een gte uit 10/2020 met optie travel assist (lane assist en ik dacht noodrem functie)

Met name ben ik verbaasd dat de auto niet standaard met cruise control komt, er zit alleen een begrenzer op maar geen cruise. Is dit achteraf nog aan te zetten of moet er dan hardware veranderen aan de auto?

En zijn er verder nog opties bekend die er waarschijnlijk al opzitten maar uitgezet zijn?
Stuur me je chassisnummer in een pb. Kijken of het los erbij kan.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
RogierS schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 12:16:
[...]

Nee dat is dus ook vreemd, ik las dit ook op een duits forum dat deze voor 350€ nog acc konden activeren. Maar ik heb alleen dynamisch groot licht in de shop staan.

Ik vind het ook vrij kaal dat de gewone cruise niet standaard geleverd wordt. Was hier vanuit gegaan en heb er ook niet op gelet bij de aankoop dus ja |:(
Wellicht dat ACC geactiveerd kan worden, maar normale CC vrijwel zeker niet. Je kunt eens proberen om anders in de Duitse VW Store te kijken? Wellicht is het dan wel mogelijk. Iig is dat bij Audi E-trons ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CafkaOnline
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 07-09 15:55
Goedenmiddag allen,
Lees al een tijdje mee en vorige week mijn Golf-8 van 2022 opgehaald.
Nu geeft de dealer aan dat de laatste versie software is geupdate in de Golf.
Maar nu lees ik hier dat de laatste software 1899 is, terwijl ik nog 1890 heb.
Klopt dit? en zijn er nog meer dingen die niet up-to-date zijn?

Alvast bedankt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DhO5iDep9RTxXiUUISxnCqzwOcc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZuHVwE9H8joeChPsvi5my5oc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door CafkaOnline op 04-07-2023 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saert
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-07-2024
Momenteel aan het kijken naar een Polo occasion met daarbij de IQ.Drive. Deze Travel Assist bevat het ACC, Lane Assist en Side Assist. Zijn deze features ook apart van elkaar uit te schakelen? Of is dit niet mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim____
saert schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 17:24:
Momenteel aan het kijken naar een Polo occasion met daarbij de IQ.Drive. Deze Travel Assist bevat het ACC, Lane Assist en Side Assist. Zijn deze features ook apart van elkaar uit te schakelen? Of is dit niet mogelijk?
Al die functies behalve side assist hebben een aparte knop. Verder kan je ze ook nog in de boordcomputer per stuk uitschakelen dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

saert schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 17:24:
Kijkend naar mijn 2022 Passat: Travel assist gebruikt de LA icm de ACC, dat kan niet los. Je kunt wel kiezen tussen ACC of TA :)
LA staat standaard aan bij iedere start, kun je los uitzetten. Met OBD11 of vcds is ook in te stellen dat ie de laatste setting onthoudt.
Side assist is je dodehoeksensor, die staat altijd aan.

Edit: mag overigens hopen dat je naar een automaat kijkt. ACC in welke vorm dan ook wil je niet icm een handbak :)

[ Voor 10% gewijzigd door The Eagle op 05-07-2023 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saert
  • Laatst online: 15-07-2024
The Eagle schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 18:19:
[...]

Kijkend naar mijn 2022 Passat: Travel assist gebruikt de LA icm de ACC, dat kan niet los. LA staat standaard aan bij iedere start, kun je los uitzetten. Met OBD11 of vcds is ook in te stellen dat ie de laatste setting onthoudt.
Side assist is je dodehoeksensor, die staat altijd aan.

Edit: mag overigens hopen dat je naar een automaat kijkt. ACC in welke vorm dan ook wil je niet icm een handbak :)
Helder verhaal. Voorkeur heeft inderdaad een automaat. ACC in een handbak lijkt me niet comfortabel, met name door het terug schakelen. Of zijn er meer nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
CafkaOnline schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 15:15:
Goedenmiddag allen,
Lees al een tijdje mee en vorige week mijn Golf-8 van 2022 opgehaald.
Nu geeft de dealer aan dat de laatste versie software is geupdate in de Golf.
Maar nu lees ik hier dat de laatste software 1899 is, terwijl ik nog 1890 heb.
Klopt dit? en zijn er nog meer dingen die niet up-to-date zijn?

Alvast bedankt.[Afbeelding]
1940 is de laatste versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17:44
Rainesh schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:27:
[...]

Haalt de auto die updates niet (meer) automatisch op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
theman36 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:35:
[...]

Haalt de auto die updates niet (meer) automatisch op?
soms wel soms niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
  • Laatst online: 17:44
Ah dan zal dat bij mij wel niet uiteraard :P Hier staat die nog op 1899 dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:28
Is er een stappenplan om het systeem te dwingen tot een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

saert schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 18:45:
[...]

Helder verhaal. Voorkeur heeft inderdaad een automaat. ACC in een handbak lijkt me niet comfortabel, met name door het terug schakelen. Of zijn er meer nadelen?
Heb mijn post even aangepast. je kunt namelijk wel kiezen tussen TA (ACC+LA en zelf sturen) en alleen ACC :)

ACC met een handbak werkt pas vanaf 30km'u. Betekent dus dat je niet tot stilstand kunt komen en zelf weer rijden enzo. Bovendien moet je alsnog zelf terugschakelen als je door wilt trekken. En zeker als je een 1.0 motortje met handmatige zesbak hebt blijf je in de bak tandwielen aan het roeren ;)

Overigens zou het me niks verbazen als je TA niet eens icm handbak kunt krijgen. Maar zoals al aangegeven: je wilt geen handbak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Alleen 1890 naar 1899 is via OTA. Rest van de 'OTA updates' zijn hele kleine die in ieder geval het versienummer niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
The Eagle schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:56:
[...]

Heb mijn post even aangepast. je kunt namelijk wel kiezen tussen TA (ACC+LA en zelf sturen) en alleen ACC :)

ACC met een handbak werkt pas vanaf 30km'u. Betekent dus dat je niet tot stilstand kunt komen en zelf weer rijden enzo. Bovendien moet je alsnog zelf terugschakelen als je door wilt trekken. En zeker als je een 1.0 motortje met handmatige zesbak hebt blijf je in de bak tandwielen aan het roeren ;)

Overigens zou het me niks verbazen als je TA niet eens icm handbak kunt krijgen. Maar zoals al aangegeven: je wilt geen handbak ;)
Ik heb TA op een 1.5 130pk handbak. Nog niet op de snelweg uitgeprobeerd. Auto net pas opgehaald. ACC werkt m.i. gewoon prima. Maar je moet idd wel zelf remmen/koppelen bij files/remmend verkeer in de stad.

Had hiervoor een 1.0 golf 8. Dat reed idd wel bagger in de stad met acc. Was sowieso niet echt tevreden over de 1.0. Wel lekker stil dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Tim____ schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:28:
[...]

Ik heb TA op een 1.5 130pk handbak. Nog niet op de snelweg uitgeprobeerd. Auto net pas opgehaald. ACC werkt m.i. gewoon prima. Maar je moet idd wel zelf remmen/koppelen bij files/remmend verkeer in de stad.

Had hiervoor een 1.0 golf 8. Dat reed idd wel bagger in de stad met acc. Was sowieso niet echt tevreden over de 1.0. Wel lekker stil dat wel.
Dan ben ik wel heel benieuwd of jouw auto met TA ook tot 0 afremt en weer optrekt bij file :)1.5 heeft uiteraard wel net dat beetje koppel / vermogen extra om ook op lage toeren / inet te hoge gekozen versnelling toch nog weg te komen zonder te gaan sputteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@RogierS daarstraks nog even gekeken. Heb jij op de kop van je linkse stengel een knop zitten? Zo ja, druk die eens in. Als het goed is zit daar je keuze tussen limiter, ACC en TA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CafkaOnline
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 07-09 15:55
Rainesh schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:27:
[...]

Dank je _/-\o_ ,
zal het even doorgeven aan de dealer als de Golf toch in de garage staat voor onderhoud.
Kunnen ze gelijk even de laatste versie erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
The Eagle schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:06:
[...]

Dan ben ik wel heel benieuwd of jouw auto met TA ook tot 0 afremt en weer optrekt bij file :)1.5 heeft uiteraard wel net dat beetje koppel / vermogen extra om ook op lage toeren / inet te hoge gekozen versnelling toch nog weg te komen zonder te gaan sputteren.
Ik kan me haast niet voorstellen dat ie dat idd ook doet. Ik denk alleen het sturen stukje en acc. Die file assist is alleen dsg denk ik.

[ Voor 11% gewijzigd door Tim____ op 06-07-2023 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierS
The Eagle schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:08:
@RogierS daarstraks nog even gekeken. Heb jij op de kop van je linkse stengel een knop zitten? Zo ja, druk die eens in. Als het goed is zit daar je keuze tussen limiter, ACC en TA :)
Nee, alleen voor bediening groot licht. Zit verder niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YRH
  • Laatst online: 19-09 18:16

YRH

Is het ook mogelijk om de update naar 1940 zelf te installeren? Of moet dit echt bij de dealer gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
YRH schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 19:34:
Is het ook mogelijk om de update naar 1940 zelf te installeren? Of moet dit echt bij de dealer gebeuren?
Kan zelf. Hebben een aantal al gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
Ik heb die 1940 update op m'n mac staan, maar durf het niet goed aan...

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Laatst online: 19:38
EvoII schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 19:52:
Ik heb die 1940 update op m'n mac staan, maar durf het niet goed aan...
zelf mn caddy geupdate, zolang jij je auto niet van contact afhaalt tijdens de update kan er weinig fout gaan. snap ook niet dat de dealer een auto hier de hele dag voor nodig heeft

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
giovanni2903 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 21:36:
[...]

zelf mn caddy geupdate, zolang jij je auto niet van contact afhaalt tijdens de update kan er weinig fout gaan. snap ook niet dat de dealer een auto hier de hele dag voor nodig heeft
Zelfs als contact eraf gaat tijdens updaten is er niks aan de hand. Zolang je maar je accu niet eruit trekt tijdens het updaten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
Ik heb aan de dealer gevraagd of hij mijn infotainment wil updaten. Hun zeggen er staat geen update klaar in het systeem dus doen we niet. (Er stond geen recall noemden hun het) Ik lees hier mensen praten over 1899+ en dat die veel verbeteringen heeft. Kan het zijn dat ik die nog OTA krijg of moet dat echt bij de dealer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wjIaVbdS5yp_CxB9eYB8AlsTmHY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HHsGCXVY59mEWgxDDXsPZSAg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:58
Tim____ schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:36:
Ik heb aan de dealer gevraagd of hij mijn infotainment wil updaten. Hun zeggen er staat geen update klaar in het systeem dus doen we niet. (Er stond geen recall noemden hun het) Ik lees hier mensen praten over 1899+ en dat die veel verbeteringen heeft. Kan het zijn dat ik die nog OTA krijg of moet dat echt bij de dealer.

[Afbeelding]
Wat jij hier in je scherm hebt staan heb ik al sinds minstens Mei 2022. Ik heb zelfs mijn auto al een keer naar de dealer gebracht en die ZEIDEN dat ze hem hadden geupdate...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
HenkEisDS schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:13:
[...]

Wat jij hier in je scherm hebt staan heb ik al sinds minstens Mei 2022. Ik heb zelfs mijn auto al een keer naar de dealer gebracht en die ZEIDEN dat ze hem hadden geupdate...
Dat is wel bijzonder. Hier lees ik verschillende posts dat mensen op 1899 of hoger zitten. Op een ander forum hetzelfde verhaal. Daar las ik ook dat als je 1788 hebt je geen enkele update over the air krijgt tot de dealer je op 1890 of hoger zet.

Jammer dat dealers zo stug zijn. Kreeg eigenlijk gewoon een "computers says no" terug als antwoord.

[ Voor 8% gewijzigd door Tim____ op 06-07-2023 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Gewoon lekker zelf updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
Hmm. Durf ik voor nu nog niet aan. De enige versie die te je kan downloaden is 1940 toch. Die net uit is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Tim____ schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:51:
[...]

Dat is wel bijzonder. Hier lees ik verschillende posts dat mensen op 1899 of hoger zitten. Op een ander forum hetzelfde verhaal. Daar las ik ook dat als je 1788 hebt je geen enkele update over the air krijgt tot de dealer je op 1890 of hoger zet.

Jammer dat dealers zo stug zijn. Kreeg eigenlijk gewoon een "computers says no" terug als antwoord.
Je moet aangeven dat je er veel problemen mee hebt. Dus traag infotainment, vastlopend, crashend etc. Dan doen ze het eerder.

En alleen 1890 naar 1899 kan OTA inderdaad. Rest moet dealer allemaal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-06-2024
Tim____ schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:51:
[...]

Och wat een gezeur met die updates. Ik zit ook op 1788, zeiden ze ook ‘er is geen recall dus geen updates’. Maar carplay werkt voor geen meter, continu pixels die husselen of paars worden, continu travel assist niet beschikbaar, front assist niet beschikbaar.

Mijn golf 8 R houdt de auto niet eens op de weg met handen van het stuur (wat wel zou moeten met lane keeping assist)(en ik weet dat het niet de bedoeling is je handen los te laten tijdens het rijden).

Heb nu eindelijk afspraak bij de dealer om een ‘diagnose’ te doen. Bij travel assist problemen zouden ze het stuur vervangen, maar dat gaan ze niet doen. Sommige hebben al 3 nieuwe en nog steeds problemen, ze wachten liever op een vw recall met een definitieve oplossing. Ik hoop dat de dealer in ieder geval na de diagnose de software update naar minimaal 1899, of beter 19xx. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
Wauw, als ze zelfs bij een R al vertikken om gewoon service te verlenen dan heb ik er ook een hard hoofd in dat ze mijne gaan updaten. Heb deels nog het geluk dat het een zakelijke auto is bij een redelijke kleine dealer vestiging.

Ik had wel ergens gelezen dat als er geen recall staat ze de uren niet kunnen declareren bij de fabriek. Misschien daarom de stugge houding ook.

Tot nu toe heb ik nog geen rare paarse kleuren of problemen gehad met de travel assist. Alleen de ACC is in de binnenstad wel lekker spannend. Op sommige stukken zet ik hem al uit omdat ik weet dat het mis gaat. Net stukje waar het altijd goed gaat. Geen verkeer te bekennen, auto begint super hard te remmen zonder enige waarschuwing.

Hopen dat ze bij jou na de diagnose wel de update doen. Helemaal als je zoveel geld uit trekt om een R aan te schaffen verwacht je ook wel wat service en kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
Tim____ schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 17:05:
Wauw, als ze zelfs bij een R al vertikken om gewoon service te verlenen dan heb ik er ook een hard hoofd in dat ze mijne gaan updaten. Heb deels nog het geluk dat het een zakelijke auto is bij een redelijke kleine dealer vestiging.

Ik had wel ergens gelezen dat als er geen recall staat ze de uren niet kunnen declareren bij de fabriek. Misschien daarom de stugge houding ook.

Tot nu toe heb ik nog geen rare paarse kleuren of problemen gehad met de travel assist. Alleen de ACC is in de binnenstad wel lekker spannend. Op sommige stukken zet ik hem al uit omdat ik weet dat het mis gaat. Net stukje waar het altijd goed gaat. Geen verkeer te bekennen, auto begint super hard te remmen zonder enige waarschuwing.

Hopen dat ze bij jou na de diagnose wel de update doen. Helemaal als je zoveel geld uit trekt om een R aan te schaffen verwacht je ook wel wat service en kwaliteit.
Dat paarse is alleen bij carplay. Niet bij andere functies. Ik heb hem gekocht bij een bedrijf, niet vw zelf. Maar het bedrijf neemt de kosten op zich voor alle diagnose en update kosten.

Oeh nee dat zou ik ook niet op de acc gokken 🥹

Eigenlijk had ik zon obd11 moeten kopen, ben wel benieuwd wat nou de travel assist functies blokkeerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hkbdwalJCO7olUdwS6dIpNvpB-A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GHDhcqQjgKSSSwvpvmh7UpCc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ocXF3zxrbrfTo4eY49h5mEsuu9Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GQ8pxs13OMo12tLObEKhgZKF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Eergisteren het nieuws gekregen dat mijn nieuwe T-roc is aangekomen bij de dealer. *O* Straks eens de inschrijving in orde brengen zodat ik hem volgende week kan gaan afhalen. oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
stijn1995 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 17:50:
[...]

Eigenlijk had ik zon obd11 moeten kopen, ben wel benieuwd wat nou de travel assist functies blokkeerd.
kun je toch alsnog doen, sws handig/leuk om te hebben.

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
giovanni2903 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 18:04:
[...]

kun je toch alsnog doen, sws handig/leuk om te hebben.
Ja dat klopt 7(8)7 💰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
als je een 8R kunt rijden, is 50 euro 💰 geen probleem lijkt me 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
stijn1995 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 17:50:
[...]

Dat paarse is alleen bij carplay. Niet bij andere functies. Ik heb hem gekocht bij een bedrijf, niet vw zelf. Maar het bedrijf neemt de kosten op zich voor alle diagnose en update kosten.

Oeh nee dat zou ik ook niet op de acc gokken 🥹

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wel netjes dat het bedrijf de kosten op zich wil nemen. Alhoewel ik me wel afvraag wat de kosten van een usb stick in een auto stoppen echt kunnen zijn. Tenzij ik iets mis en het updaten van het systeem iets bijzonders vereist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn1995
giovanni2903 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 18:45:
[...]

als je een 8R kunt rijden, is 50 euro 💰 geen probleem lijkt me 😜
Haha was ook meer grappend bedoeld.
Tim____ schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 18:54:
[...]

Wel netjes dat het bedrijf de kosten op zich wil nemen. Alhoewel ik me wel afvraag wat de kosten van een usb stick in een auto stoppen echt kunnen zijn. Tenzij ik iets mis en het updaten van het systeem iets bijzonders vereist.
Na contact met mijn rechtsbijstand wel. Ik had de auto gekocht met fabrieksgarantie, maar toen ik bij de dealer kwam bleek dat helemaal niet zo te zijn. Is een golf uit 2021. Zij hebben toen de garantie overgenomen. De diagnose zelf kost 140 euro inc btw. Maar wat de update kost geen idee, maar die kosten gaan dus naar de verkoper. Nee het is zoals je zegt, uitlezen welke componenten precies in mijn wagen zitten, en die dan updaten. Zo spannend is het dus niet, als de problemen maar stoppen. De front assist deed het ook niet net. Maar lees op mk8 forums dat dat allemaal grotendeels opgelost word met updates. Maar ik zit zelf dus nog op 1788, en wat ik lees is dat 1941 de nieuwste is. En pas van 18xx word ota updates aangezet. Dus ik ben verplicht eerst een dealer update te doen 😒

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-8-oGqKs0kRLZGn6gkbGBM22PQ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EBccahvpsP3Tl5SI3Zd8UjL9.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VuyrKzUJEbyZuQZ0hdeOkcc3IyU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pbTPH7IdlqBHWUiqO4igymMh.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8eQn1JCtmlwHIsgSOcreZLYaY4o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QYmETu42sQWVbxI9jhPGO8xQ.jpg?f=fotoalbum_large

YouTube: Golf R reverse camera problems (mijn video met achteruitrijcamera probleem met wegvallen beeld)

[ Voor 31% gewijzigd door stijn1995 op 07-07-2023 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
zou het lekker zelf doen, rainesh heeft die bestanden. je zet t op een usb stickje, stopt ze in de usb-c poort van je auto en na 20min heb je 1940/1941 draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
stijn1995 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 19:54:
[...]

[...]

Na contact met mijn rechtsbijstand wel. Ik had de auto gekocht met fabrieksgarantie, maar toen ik bij de dealer kwam bleek dat helemaal niet zo te zijn. Is een golf uit 2021. Zij hebben toen de garantie overgenomen. De diagnose zelf kost 140 euro inc btw. Maar wat de update kost geen idee, maar die kosten gaan dus naar de verkoper. Nee het is zoals je zegt, uitlezen welke componenten precies in mijn wagen zitten, en die dan updaten. Zo spannend is het dus niet, als de problemen maar stoppen. De front assist deed het ook niet net. Maar lees op mk8 forums dat dat allemaal grotendeels opgelost word met updates. Maar ik zit zelf dus nog op 1788, en wat ik lees is dat 1941 de nieuwste is. En pas van 18xx word ota updates aangezet. Dus ik ben verplicht eerst een dealer update te doen 😒

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

YouTube: Golf R reverse camera problems (mijn video met achteruitrijcamera probleem met wegvallen beeld)
Heb je toevallig ook een auto uit Duitsland? Die hebben idd geen 4 jaar garantie van pon. De dealer was daar bij ons wel direct eerlijk over gelukkig.

Ik heb de auto pas net een paar dagen maar heb nog geen uitval gehad qua systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 22:08

Toppe

Oké ✅

Tim____ schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:26:
[...]

Heb je toevallig ook een auto uit Duitsland? Die hebben idd geen 4 jaar garantie van pon. De dealer was daar bij ons wel direct eerlijk over gelukkig.

Ik heb de auto pas net een paar dagen maar heb nog geen uitval gehad qua systemen.
Mijn golf kwam ook uit Duitsland en ik krijg vanuit de dealer gewoon de resterende garantie, inclusief het 4de jaar.

Dealer z’n beredenering: als er echt wat mee is dan zal het een terugroep actie zijn en dan vergoed VW alle kosten. Anders is het vaak slijtage ed wat toch al uitgesloten is.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
stijn1995 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 19:54:
[...]

[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Heb je foto’s van je R?

Ik zou de updates niet zelf doen maar lekker door de dealer juist imo. Anders kans dat bepaalde functies ineens niet meer vrijgeschakeld zijn. Carplay probleem is bij nieuwere versies opgelost. Rest van front assist/travel assist etc heb ik met 1899 ook nog steeds last van. Nieuw stuurwiel is onderweg (wordt mijn 2e vervanging), hopelijk lost dat nu eindelijk wat op. Staat echter al dik 2 maanden in backorder. Mocht mijn GTE ooit volledig gaan werken dan heb ik hem alweer zowat ingeleverd. (Alhoewel twijfel wel over verlengen van 4 naar 5 jaar. Nieuwe auto’s zijn nu toch reteduur. Maar moet nog 1,5 jaar dus zie het wel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Zijn er hier meer met een golf die iq lichten hebben?

Bij mij branden er als ik dimlicht aan heb altijd 2 lenzen per koplamp. De buitenste zijn van het dimlicht en de binnenste zijn de matrix lichten.

Nu zag ik pas een foto van een golf met iq lichten waarvan alleen de dimlichten brandden. Hoe kan dit? Heeft het misschien met de dynamische bochtenverlichting te maken? Die heb ik standaard aan staan in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:16
Rij je misschien altijd met matrix-grootlicht? Geen idee of dat uit kan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
Toppe schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:41:
[...]

Mijn golf kwam ook uit Duitsland en ik krijg vanuit de dealer gewoon de resterende garantie, inclusief het 4de jaar.

Dealer z’n beredenering: als er echt wat mee is dan zal het een terugroep actie zijn en dan vergoed VW alle kosten. Anders is het vaak slijtage ed wat toch al uitgesloten is.
Dat is wel heel netjes. Is dat bij een van de grote dealers? Wij zitten bij een van de grote in Twente en het valt tot nu toe echt heel erg tegen qua service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Tim____ schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 15:48:
[...]

Dat is wel heel netjes. Is dat bij een van de grote dealers? Wij zitten bij een van de grote in Twente en het valt tot nu toe echt heel erg tegen qua service.
A-Point gekocht en nu bij Century. Over beide geen klagen.

Century deed eerst wat moeilijk met updates en dergelijke, uiteindelijk hebben ze vanuit Wolfsburg zelf contact opgenomen met Century en vanaf nu loopt alles gesmeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Kevinns schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 15:05:
Rij je misschien altijd met matrix-grootlicht? Geen idee of dat uit kan…
Nee, alleen af en toe in het donker. Dan moet je gewoon het groot licht aanzetten zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn1995
Scrtz schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 14:36:
[...]

Heb je foto’s van je R?

Ik zou de updates niet zelf doen maar lekker door de dealer juist imo. Anders kans dat bepaalde functies ineens niet meer vrijgeschakeld zijn. Carplay probleem is bij nieuwere versies opgelost. Rest van front assist/travel assist etc heb ik met 1899 ook nog steeds last van. Nieuw stuurwiel is onderweg (wordt mijn 2e vervanging), hopelijk lost dat nu eindelijk wat op. Staat echter al dik 2 maanden in backorder. Mocht mijn GTE ooit volledig gaan werken dan heb ik hem alweer zowat ingeleverd. (Alhoewel twijfel wel over verlengen van 4 naar 5 jaar. Nieuwe auto’s zijn nu toch reteduur. Maar moet nog 1,5 jaar dus zie het wel.)
Nee de update word nu ook door de verkoper betaald, dus als er iets mis gaat is dat de dealers fout, anders heb ik 0,0 garantie meer. Ik heb eerlijk gezegd geen fotos van de R 🥹 ik maak nooit zoveel fotos van de auto. Heb wel foto’s die de verkoper heeft gemaakt en 2 van de proefrit 🥹 heb performance package en leren stoelen met koeling. Alle opties behalve akrapovic.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KlNRU2fNcAsjo-Mnm8NzgUqFJgw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TsBxstl0jZ1JBup2EjJp9VBZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/88O1e1CvlM3vg92nWX2gNUi4ZsA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Tf5mZKhnPBLb6i23zQVY7Fa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vbwczURuvKKevPgyQQqXyBJcYw0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BCB0ZzKXnu5WaVLwYV6BikwU.jpg?f=fotoalbum_large
Tim____ schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:26:
[...]

Klopt uit DE, maar de verkoper zei dus dat er garantie op zat, maar dat gaat dus niet van de naar nl, daarom dat hij zelf nu de garantie op zich neemt. Beetje krom, hele eu alles hetzelfde, en dan dit soort dingen niet. Maarja…

[ Voor 11% gewijzigd door stijn1995 op 08-07-2023 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
Tim____ schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 15:48:
[...]

Kom ook uit Twente haha, huiskes kokkeler? Die gaan de diagnose en update doen, bij mij.

[ Voor 66% gewijzigd door stijn1995 op 08-07-2023 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
Dan hopen dat er een recall in het systeem staat voor de update. Dan updaten ze hem sowieso. Maar wie weet verschilt het ook wel een beetje per vestiging.

Wil ze ook niet helemaal afbranden, heb maar met een vestiging ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
Tim____ schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 21:15:
Dan hopen dat er een recall in het systeem staat voor de update. Dan updaten ze hem sowieso. Maar wie weet verschilt het ook wel een beetje per vestiging.

Wil ze ook niet helemaal afbranden, heb maar met een vestiging ervaring.
Over huiskes of andere vag dealer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
stijn1995 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 21:37:
[...]

Over huiskes of andere vag dealer ?
Huiskes, die vertikte bij mij de update te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
Tim____ schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 21:45:
[...]

Oh raar, hopelijk gaan ze niet zo moeilijk doen bij mij. Waarom zeiden ze dat ze niet zouden updaten dan?!je had wel problemen met het systeem?

Ze zeiden eerst ook dat er geen recall was, maar heb toen gezegd dat ik veel problemen heb met carplay en alle andere dingen zoals boven genoemd. Nu moet ik dus eerst diagnose doen, en dan hopen dat de updaten. Je zou vw Nederland kunnen bellen, die hebben bij mij ook druk op de garage gezet. Is je systeem heel traag? Dan kan je het daar op gooien. Tenzij je natuurlijk 0 problemen hebt, dan heeft updaten geen zin, dat kost hun tijd zonder dat je eigenlijk wat oplost.

Ik heb bijvoorbeeld dit met CarPlay
YouTube: Golf 8 R CarPlay issues 1788 (video zodat je het probleem beter ziet)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hkbdwalJCO7olUdwS6dIpNvpB-A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GHDhcqQjgKSSSwvpvmh7UpCc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 69% gewijzigd door stijn1995 op 08-07-2023 23:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
@Scrtz sinds mei is er een fix voor Travel Assist zonder stuur wisseling. Laat ze de update uitvoeren.

En wat betreft zelf updaten. Kan prima zolang je maar niet van een te oude versie (16xx) komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svr89
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
EvoII schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 14:47:
Zijn er hier meer met een golf die iq lichten hebben?

Bij mij branden er als ik dimlicht aan heb altijd 2 lenzen per koplamp. De buitenste zijn van het dimlicht en de binnenste zijn de matrix lichten.

Nu zag ik pas een foto van een golf met iq lichten waarvan alleen de dimlichten brandden. Hoe kan dit? Heeft het misschien met de dynamische bochtenverlichting te maken? Die heb ik standaard aan staan in het menu.
Ik heb sinds een paar dagen een golf met de iq lichten. Het viel mij toevallig al op dat er bij mij maar 1 lens per koplamp brand. Ik was in de veronderstelling dat er met de IQ lichten twee lenzen zouden branden.
Dynamische bochten verlichting heb ik ook ingeschakeld (geen idee waarom het standaard uit stond, maar het klinkt als iets wat ik aan moet willen hebben).

Ik heb alleen het grootlicht assistent nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:36
Tim____ schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 21:45:
[...]

Neem het de dealer niet kwalijk. Korte versie: zo mogen het niet van Pon. Nouja, ze mogen het wel maar kunnen niets declareren. Ze doen dat af met: updates veroorzaken vaak weer andere problemen en voor ze het weten zijn ze er een dag mee bezig. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
svr89 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 07:58:
[...]

Ik heb sinds een paar dagen een golf met de iq lichten. Het viel mij toevallig al op dat er bij mij maar 1 lens per koplamp brand. Ik was in de veronderstelling dat er met de IQ lichten twee lenzen zouden branden.
Dynamische bochten verlichting heb ik ook ingeschakeld (geen idee waarom het standaard uit stond, maar het klinkt als iets wat ik aan moet willen hebben).

Heb je ook de dynamische richtingaanwijzers? Voor en achter? Ik heb gisteren geprobeerd alles uit te zetten in het menu wat met de verlichting te maken heeft maar bij mij blijven ze gewoon beide branden. Snap er niets van. Je hebt ook led+. Die lijken op IQ lichten maar daar brand wel maar 1 lens van. Sterker nog, die hebben maar 1 lens per koplamp. Misschien heb je die wel ipv IQ lichten? Het staat trouwens ook in de koplampen aan de zijkant. Achterlichten staat het ook in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
svr89 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 07:58:
[...]

Ik heb ook IQLight, maar bij mij branden beide. Maar iq word pas ingeschakeld als je groot licht aan zet. Je hebt het toch over de 2 lampen in 1 koplamp, dus 4 ‘lenzen’?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
stijn1995 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 23:14:
[...]

Oh raar, hopelijk gaan ze niet zo moeilijk doen bij mij. Waarom zeiden ze dat ze niet zouden updaten dan?!je had wel problemen met het systeem?

Ze zeiden eerst ook dat er geen recall was, maar heb toen gezegd dat ik veel problemen heb met carplay en alle andere dingen zoals boven genoemd. Nu moet ik dus eerst diagnose doen, en dan hopen dat de updaten. Je zou vw Nederland kunnen bellen, die hebben bij mij ook druk op de garage gezet. Is je systeem heel traag? Dan kan je het daar op gooien. Tenzij je natuurlijk 0 problemen hebt, dan heeft updaten geen zin, dat kost hun tijd zonder dat je eigenlijk wat oplost.

Ik heb bijvoorbeeld dit met CarPlay
YouTube: Golf 8 R CarPlay issues 1788 (video zodat je het probleem beter ziet)

[Afbeelding]
Wel langzaam geen paarse kleuren of zo. Heb de auto pas kort. Had gewoon de laatste versie verwacht op de auto. Bij de vorige met composition media hebben ze het wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
Dennisdn schreef op zondag 9 juli 2023 @ 08:39:
[...]

Neem het de dealer niet kwalijk. Korte versie: zo mogen het niet van Pon. Nouja, ze mogen het wel maar kunnen niets declareren. Ze doen dat af met: updates veroorzaken vaak weer andere problemen en voor ze het weten zijn ze er een dag mee bezig. 8)7
Zoiets las ik ook al op een ander forum inderdaad. Alleen begrijp ik er van dat na deze versie alles ota gaat. Wel heel zuur dat ze dan net deze update niet willen/mogen uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
Iemand een idee wat je kan doen als de auto op de Franse tolweg beslist dat er ineens een aanhanger achter zit en de airco het niet meer doet daardoor. Het betreft een auto zonder trekhaak. 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Tim____ schreef op zondag 9 juli 2023 @ 16:49:
Iemand een idee wat je kan doen als de auto op de Franse tolweg beslist dat er ineens een aanhanger achter zit en de airco het niet meer doet daardoor. Het betreft een auto zonder trekhaak. 😂
Stoppen, stilstaan, auto even helemaal uit laten.
Ondertussen parkeersensoren schoonmaken.

En even checken of er geen kabels tegen je touchscreen of knoppen hangen, zo heb ik ook al eens de airco uit gehad. Die touch is best gevoelig :P

[ Voor 15% gewijzigd door The Eagle op 09-07-2023 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
The Eagle schreef op zondag 9 juli 2023 @ 17:08:
[...]

Stoppen, stilstaan, auto even helemaal uit laten.
Ondertussen parkeersensoren schoonmaken.

En even checken of er geen kabels tegen je touchscreen of knoppen hangen, zo heb ik ook al eens de airco uit gehad. Die touch is best gevoelig :P
Hahaha, meten de sensoren of je een aanhanger hebt. Ik had m al aan uit gedaan hielp helaas niet. Toen kreeg ik de tip om het infotainment systeem te resetten. Toen was de “aanhanger” weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
Tim____ schreef op zondag 9 juli 2023 @ 16:16:
[...]

Wel langzaam geen paarse kleuren of zo. Heb de auto pas kort. Had gewoon de laatste versie verwacht op de auto. Bij de vorige met composition media hebben ze het wel gedaan.
Ik moest echt aangeven dat ik problemen had, voordat ze een afspraak wilde plannen. En wat die problemen dan waren. Misschien als je zegt dat het infotainment systeem sloom en niet responsief is, ze wel willen kijken of er een update klaar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
stijn1995 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 18:12:
[...]

Ik moest echt aangeven dat ik problemen had, voordat ze een afspraak wilde plannen. En wat die problemen dan waren. Misschien als je zegt dat het infotainment systeem sloom en niet responsief is, ze wel willen kijken of er een update klaar staat.
Ik zal er wel te makkelijk over gedacht hebben. Ga het binnenkort nog wel keer proberen. Nu heb ik ook echt een paar ervaringen dat iets het niet doet. Zoals de airco vanmiddag. Dat was wel ff flink irritant met 35 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
Tim____ schreef op zondag 9 juli 2023 @ 19:10:
[...]

Ik zal er wel te makkelijk over gedacht hebben. Ga het binnenkort nog wel keer proberen. Nu heb ik ook echt een paar ervaringen dat iets het niet doet. Zoals de airco vanmiddag. Dat was wel ff flink irritant met 35 graden.
Oh dat is zo’n beetje het enige dat hier juist perfect werkt 🥹 echt extreem snel dat hij koud is. Alleen de stoel ventilatie had ik meer van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanN93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 16:28
Paarse CarPlay heb ik ook soms in mijn 2022 Passat met CarPlay en had ik ook bij mijn Golf 8. VW is gewoon niet zo best met CarPlay I guess... Meestal komt dat als de verbinding met kabel of wireless al direct niet 100% is. Ik los dat altijd op door CarPlay the disconnecten en opnieuw te doen via VW menu. Kost je 10-15 tellen en bij mij doet hij het dan weer uren (tested and proven many time on roadtrips) in mijn huidige Passat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1995
StephanN93 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 08:51:
Paarse CarPlay heb ik ook soms in mijn 2022 Passat met CarPlay en had ik ook bij mijn Golf 8. VW is gewoon niet zo best met CarPlay I guess... Meestal komt dat als de verbinding met kabel of wireless al direct niet 100% is. Ik los dat altijd op door CarPlay the disconnecten en opnieuw te doen via VW menu. Kost je 10-15 tellen en bij mij doet hij het dan weer uren (tested and proven many time on roadtrips) in mijn huidige Passat
Helaas komt het door de golf. Na een update zijn die problemen verholpen lees ik op ander golf forums. Maakt niet uit hoeveel ik wis of switch zowel iphone 14pm als 13pm geven na 1 minuut wat je in het yt filmpje ziet helaas. Is een update voor, maarja, moet vw die wel doorvoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Robinho96 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 17:58:
Eergisteren het nieuws gekregen dat mijn nieuwe T-roc is aangekomen bij de dealer. *O* Straks eens de inschrijving in orde brengen zodat ik hem volgende week kan gaan afhalen. oOo
Vrijdag mag ik hem gaan afhalen! :D *O* *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
StephanN93 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 08:51:
ook voor de Passat is er een update uit. Welk softwareversie draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 11:50
is 1899 nog steeds de laatste versie voor de golf met hardware H58 ?

Ik blijf het probleem houden dat na een tijdje rijden en b.v. wisselen tussen (bekabeld) android-auto en radio dat het touchscreen niet meer reageerd. De Unit draait dan nog wel, alles werkt ook, alleen je kan op niks meer klikken e.d.

een reboot door de powerknop vast te houden lost het meestal op. Iemand andes hier ook last van?

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Weet iemand wat normale bedrijfstemperaturen voor een 1.4 ACT blok in een Passat B8 (2018) zou moeten zijn?

Ik vind hem sowieso vrij warmpjes. Onbelast blijft koelvloeistof strak op 90 staan en olietemperaturen tussen 90-100 graden.

Belast met gezin en caravan van 1450kg erachter gaat het rap. 110-115 graden en soms uitschieters richting 120/122. Koelvloeistof blijft wel op 90 hoewel bij die laatste uitschieters gaat die ook wel (even) mee een vakje of twee naar rechts (geen getallen). Zakt evenwel snel weer terug.

En dit is nog vlak tot heuvelachtig…

Buitentemp van 31 graden en airco koud maar niet standje vries helpen ook niet.

Maak me wat zorgen omdat we enorm gedoe hebben gehad afgelopen maanden (onder garantie). Koppakking vloog er veel te vroeg uit (circa 75K) en dit is niet in een keer goed hersteld. Mocht nog een keer terug want ergens bij de nokkenas zat iets niet goed geborgd en was het weer bal. Tevens was er scheurtje in kleppendeksel. Allemaal onder garantie en bij de dealer…

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Jazzper schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:05:
Weet iemand wat normale bedrijfstemperaturen voor een 1.4 ACT blok in een Passat B8 (2018) zou moeten zijn?

Ik vind hem sowieso vrij warmpjes. Onbelast blijft koelvloeistof strak op 90 staan en olietemperaturen tussen 90-100 graden.

Belast met gezin en caravan van 1450kg erachter gaat het rap. 110-115 graden en soms uitschieters richting 120/122. Koelvloeistof blijft wel op 90 hoewel bij die laatste uitschieters gaat die ook wel (even) mee een vakje of twee naar rechts (geen getallen). Zakt evenwel snel weer terug.

Maak me wat zorgen omdat we enorm gedoe hebben gehad afgelopen maanden (onder garantie). Koppakking vloog er veel te vroeg uit (circa 75K) en dit is niet in een keer goed hersteld. Mocht nog een keer terug want ergens bij de nokkenas zat iets niet goed geborgd en was het weer bal. Tevens was er scheurtje in kleppendeksel. Allemaal onder garantie en bij de dealer…
Die olietemperatuur is niets geks. 100 graden plus de buitentemperatuur is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Jazzper schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:05:

Mijn 2.0TSI gaat bij wat belasting ook direct over de 100...Denk dat je je geen zorgen hoeft te maken...

De TSI wat toeren laten maken vind hij wel lekker met de caravan, de 6 (indien handbak) is NIET bedoeld om te gebruiken bij rijden met de caravan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fRkway_PC3Lp3LW5X77SKYjihxA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/COCuQc6K8nBbd0rprUKwKq3P.jpg?f=fotoalbum_large

Zouden dit genoeg storingen zijn om wel een update te krijgen?

Ben gisteren weggesleept omdat zelfs de stuurbekrachtiging niks meer deed. Vervolgens een uur of 5 later waren er al een paar lampjes uit. Dag erop alle storingen weg. Maar wel mooi hele dag vakantie kwijt en een extra overnachting in Frankrijk moeten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvoII
Tim____ schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:09:
[Afbeelding]

Zouden dit genoeg storingen zijn om wel een update te krijgen?

Ben gisteren weggesleept omdat zelfs de stuurbekrachtiging niks meer deed. Vervolgens een uur of 5 later waren er al een paar lampjes uit. Dag erop alle storingen weg. Maar wel mooi hele dag vakantie kwijt en een extra overnachting in Frankrijk moeten maken.
De kans is groot dat veel van deze storingen opgelost zijn na een update. Zelf ook gehad met de melding van het noodoproepsysteem. Was na een update weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Wat ben ik blij dat ik m’n golf heb ingeruild als ik dit zie…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Toen het buiten 34 graden op onze zwarte Passat werd en de airco nog wat opgedreven werd werd het wat kiele kiele: 126 graden olie en de airco die normaal top werkt werd kennelijk afgeschaald naar standje lauw. Bonter hebben we het niet gehad. Ik reed sowieso in sport stand want anders wel heel erg weinig toeren. Zelfs stukjes in M als ik de 4 wilde. Het is overigens een DSG7.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Pagina: 1 ... 111 ... 140 Laatste