Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 110 ... 140 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19-09 20:41
afwijking is 10-15km/u met die snelheid. logisch dat een polo minder stabiel is, ding weegt 200kilo minder ofzo ;)

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-09 23:29
The Eagle schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 20:34:
Heb de Passat een keer incidenteel kort naar de 175 getrapt op een leeg stuk weg. Daar zat ie zo aan. Had het hele gezin bij me, beter van niet eigenlijk :P
Audi A3 1.4 TFSI met 120pk zat met de 210 wel tegen zijn max, dat was ook niet lekker meer rijden.
Passat is daarentegen een veel zwaardere auto, ligt als een blok, scheelt heel stuk qua wegligging :)

Maar goed, hard rijden is niet moeilijk. Snel rijden en op tijd remmen daarentegen... ;)
Ik verbaas me nog wel eens wat comfortabel Volkswagen auto's zijn als ik het vergelijk met m'n vorige leasebakken van Kia, Ford etc. Met de Arteon klein stukje Duitsland in en even 180 proberen voelt aan als 130 :) brandstof is dan wel zo je tank uit gevlogen als ik het actuele verbruik mag geloven, haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:11
giovanni2903 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 22:34:
afwijking is 10-15km/u met die snelheid. logisch dat een polo minder stabiel is, ding weegt 200kilo minder ofzo ;)
De Polo is zwaarder (!!) dan mijn Leon 5F was... Waarschijnlijk voegt 't blok de nodige kilo's toe. Ik vermoed dat 't vooral de kortere wielbasis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skylevel
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-09 22:07
Ik ben in de markt voor een nieuwe auto. Mijn oog is gevallen op een Golf 8.
Occasion prijs: 25k
Originele prijs: 33k
Bouwjaar: 2021
km-stand: 20.000
Aantal km per jaar: 15.000

Ik twijfel alleen enorm of dit een goede "investering" is. (i know, auto's zijn slechte investeringen)
Ik wil er ongeveer 3-5 jaar mee rijden.
Daarna moet hij ingeruild worden, en mijn gevoel zegt dat ik er dan relatief weinig voor terugkrijg.
Los van de mogelijke waardedaling door elektrische auto's, heeft een trouwe Golf-rijder ervaring met afschrijving? Gemiddeld 10% per jaar?

Als alternatief kijk ik naar een Polo rond de 18k. (nieuwprijs 23k)

Ben benieuwd naar jullie ervaringen met afschrijving in deze prijsklasse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Skylevel schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:21:

Ik twijfel alleen enorm of dit een goede "investering" is. (i know, auto's zijn slechte investeringen)
Daarna moet hij ingeruild worden, en mijn gevoel zegt dat ik er dan relatief weinig voor terugkrijg.
Los van de mogelijke waardedaling door elektrische auto's, heeft een trouwe Golf-rijder ervaring met afschrijving? Gemiddeld 10% per jaar?

Geen trouwe Golf rijder, maar ik ken de huidige automarkt wel een beetje. En de resultaten van de afgelopen paar jaar zijn vrij uitzonderlijk, en hoe het over 3-5 jaar er uit ziet is moeilijk te zeggen. Auto's hebben de laatste 3 jaar heel goed hun waarde vast gehouden, sommige zelfs gestegen, ook door tekorten van nieuwe auto's én prijsstijgingen.

Het blijft altijd een gok. In mijn ervaring is een 40-50% afschrijving de eerste ~5 jaar vrij gebruikelijk. Al zie je momenteel zulke afschijvingen bij na ~8 jaar.

Als je er 5 jaar mee rijdt, staat er net geen 100k km op. Dan zou je hem al voor de 100k km moeten verkopen, want ook daarna zakken ze sneller. En dan heb je een ~7 jaar oude Golf met ~100k km... afhankelijk van de uitrusting lijkt me een ~50% afschrijving zeker gebruikelijk. Misschien inruil krijg je er nog iets minder voor.

Maar goed, blijft speculatie uiteraard :) Blijft een feit dat als je een auto van 25k koopt nu, dat je er waarschijnlijk meer op afschrijft dan dat je een 15k auto nu. Dus als dat je main concern is...

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 15:59

Ik heb uiteindelijk 1 maand geleden een vergelijkbare prijs betaald voor een golf 8 met 21000 dkm op de telller.

Nu moet ik wel zeggen dat ik 25k kilometers per jaar maak en dat toch liever ook in een Golf doe in plaats van een Polo

Mijn oude golf 7 had ik gekocht 4 jaar geleden voor 11900 met 72k op de teller uiteindelijk 8500 voor gekregen met 150k op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24

Al naar gelang de uitvoering is 25k niet veel voor een golf van 2 jaar oud. De meesten vragen meer. Zal wel geen R line uitvoering zijn, want die zijn een stuk duurder. Denk dat ik de mijne 1,5 jaar geleden net op tijd aangeschaft heb. Daarna zijn de prijzen echt veel gestegen. Toen ik de mijne kreeg was hij 10 maanden oud en stond er 1000 km op de teller. Heb 12,5 k minder betaald dan de nieuwwaarde was. Wel een style uitvoering, maar flink dik in de spullen. 1.5 etsi.

Zit soms nog weleens te kijken, maar vergelijkbare uitvoeringen zijn nu vaak duurder dan wat ik er toen voor betaald heb. Bizarre prijzen worden er vaak gevraagd. Soms zelfs meer dan de nieuwprijs. Waar ik de mijne vandaan heb staat er nu ook weer 1, van 2023 met 3k op de teller en daar vragen ze 4k meer voor dan wat ie nieuw kostte.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skylevel
Dank voor jullie reacties! :)

Het gaat om de "life" versie, de meest kale variant, met 1.0 eTSI motor maar wel met automaat.

Deze versie heeft een kleiner infotainment zonder touchknoppen voor temperatuur en volume en verder niks van de optielijst.

Ik zie idd soms absurd hoge prijzen voor auto's met behoorlijk wat op de teller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Skylevel schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 18:11:
Dank voor jullie reacties! :)

Het gaat om de "life" versie, de meest kale variant, met 1.0 eTSI motor maar wel met automaat.

Deze versie heeft een kleiner infotainment zonder touchknoppen voor temperatuur en volume en verder niks van de optielijst.

Ik zie idd soms absurd hoge prijzen voor auto's met behoorlijk wat op de teller!
Dacht al zoiets idd. Denk als je die aan zou schaffen en 3-5 jaar zou rijden je niet veel af schrijft. Anders even kijken wat ze ongeveer voor een vergelijkbare golf 7 van 5-7 jaar oud vragen...

https://www.gaspedaal.nl/...ax=1600&vmax=120&srt=df-a

Onder de 14k vind je er geen enkele.

Stel dat je over 5 jaar 12k krijgt als je hem inruilt dan heb je 2500k per jaar afgeschreven. Ik vind dat niet echt veel voor zo'n jonge auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:09
Het blijft natuurlijk de vraag hoe de prijzen zich ontwikkelen de komende jaren. Je kan niet zomaar zeggen dat je maar weinig gaat afschrijven. Gezien de globale ontwikkelingen en bijbehorende prijsstijgingen is dat inderdaad zeker niet ondenkbaar maar geen gegeven… In 2013 dacht iedereen dat de huizenprijzen nooit meer omhoog zouden gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skylevel
Ik denk dat ik ‘m eerder na 2-3 jaar dan 5 jaar ga inleveren. Het is voor mij de onzekerheid die de keuze erg lastig maakt.

Ben trouwens heel benieuwd of de ID.2all en Tesla Model 2(?) -beide vanaf ca. €25.000- straks de benzine occasionmarkt op z’n kop gaat zetten.

Maar goed, het is dus koffiedik kijken. De occasion lijkt op dit moment een redelijke, niet bijzonder goede, deal als ik het aanbod kijk. Jammer dat het de meest kale versie is, had liever de style versie van @EvoII gehad

Nachtje over slapen dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 13:28
Skylevel schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 22:56:
Ik denk dat ik ‘m eerder na 2-3 jaar dan 5 jaar ga inleveren. Het is voor mij de onzekerheid die de keuze erg lastig maakt.

Ben trouwens heel benieuwd of de ID.2all en Tesla Model 2(?) -beide vanaf ca. €25.000- straks de benzine occasionmarkt op z’n kop gaat zetten.

Maar goed, het is dus koffiedik kijken. De occasion lijkt op dit moment een redelijke, niet bijzonder goede, deal als ik het aanbod kijk. Jammer dat het de meest kale versie is, had liever de style versie van @EvoII gehad

Nachtje over slapen dan maar :)
Je moet er in basis gewoon van uit gaan dat een auto ALTIJD een 'slechte' investering is. En afvragen hoeveel het jou waard is. Als je een beetje om auto's geeft dan haal je er ook weer een hoop plezier uit, en ja dat kost dan geld.

Momenteel door het tekort aan auto's is de occasion markt al een paar jaar heel erg hot, maar nieuwe auto's beginnen wel meer los te komen dus het gebruikt aanbod zal langzaam ook weer toenemen waardoor de prijzen weer wat gaan zakken (lees: normaliseren, want prijzen gaat op dit moment eigenlijk nergens over).

Door de afname van de salderingsregels en de aankomende wegenbelasting op elektrische auto's denk ik dat particulieren zeker nog niet heel veel meer elektrisch gaan kopen. Ook zakelijk is er nog maar weinig voordeel te halen om uberhaupt nog elektrisch te gaan rijden. Dus denk dat dat nog gaat tegenvallen de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ze rijden altijd wel heerlijk, die EV's, voor dagelijks gebruik dan. Maar als particulier overweeg ik pas een EV als ze stroom terug aan mijn woning kunnen leveren. Mij lijkt het ideaal om overdag de overcapaciteit van de zonnepanelen te gebruiken om de auto te laden, en op andere momenten er weer wat opgewekte stroom uit te kunnen halen in plaats van stroom te kopen.

Scheelt weer gedoe met een lompe thuis-accu + kosten daarvoor.

Financieel is ook nog wel een puntje. Ik heb uitgerekend dat het voordeliger is om de huidige auto nog 5 jaar door te rijden, dan nu een EV te kopen, zelfs met thuisladen. Met name de MRB en de verzekering (duur!) deed de balans geen goed. Nog los van de aanschafprijs.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-09 08:16
Vraagje aan de Discovery Media Pro experts…
Vorige week vrijdag heb ik mijn 2023 Arteon opgehaald die uitgerust is met de Discovery Media Pro (dus zonder de 2 fysieke knoppen). In het handschoenenkastje zitten er 2 SD kaart sleuven aan de linkerkant van de hideaway main media unit zitten. Zijn dit loze SD-kaart houders (waarom zitten ze er überhaupt???) of behoren ze functioneel te zijn?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uEu307oBEWEAZlIZDWEo7pZH9m4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8DO8yzmWDOY22BVpnv5eeuOY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

AE69 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 20:44:
Vraagje aan de Discovery Media Pro experts…
Vorige week vrijdag heb ik mijn 2023 Arteon opgehaald die uitgerust is met de Discovery Media Pro (dus zonder de 2 fysieke knoppen). In het handschoenenkastje zitten er 2 SD kaart sleuven aan de linkerkant van de hideaway main media unit zitten. Zijn dit loze SD-kaart houders (waarom zitten ze er überhaupt???) of behoren ze functioneel te zijn?
[Afbeelding]
Die net boven de outlet van de koeling in het kastje? Dat zijn munthouders, geen sd kaart sleuven ;)
SD kaart zou in die unit in het midden moeten zitten waar ook een cd speler in zat vroeger. Das de main media unit. Die gleufjes er onderin zijn om de media unit er uit te kunnen halen iirc.
* The Eagle mist zijn sd kaartje ook in de auto

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AE69
The Eagle schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 20:55:
[...]
Die net boven de outlet van de koeling in het kastje? Dat zijn munthouders, geen sd kaart sleuven ;)
Hmmm apart… sleufje is dunner dan 20 cent en er staat SD…. Zou het speciaal voor Servische Dinars zijn??? :?
:+
SD kaart zou in die unit in het midden moeten zitten waar ook een cd speler in zat vroeger. Das de main media unit. Die gleufjes er onderin zijn om de media unit er uit te kunnen halen iirc.
* The Eagle mist zijn sd kaartje ook in de auto
Maar hoort het er niet in of is het vanwege de chip te korten wegbezuinigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 12:52:
Ze rijden altijd wel heerlijk, die EV's, voor dagelijks gebruik dan. Maar als particulier overweeg ik pas een EV als ze stroom terug aan mijn woning kunnen leveren. Mij lijkt het ideaal om overdag de overcapaciteit van de zonnepanelen te gebruiken om de auto te laden, en op andere momenten er weer wat opgewekte stroom uit te kunnen halen in plaats van stroom te kopen.

Scheelt weer gedoe met een lompe thuis-accu + kosten daarvoor.

Financieel is ook nog wel een puntje. Ik heb uitgerekend dat het voordeliger is om de huidige auto nog 5 jaar door te rijden, dan nu een EV te kopen, zelfs met thuisladen. Met name de MRB en de verzekering (duur!) deed de balans geen goed. Nog los van de aanschafprijs.
Zeker een mooie technologie maar gaat waarschijnlijk nog heel erg lang duren of wellicht zelfs nooit komen door al het potentieel belastinggemis. Bijvoorbeeld persoon X laad auto zakelijk op het werk en gebruikt de capaciteit thuis privé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Scrtz schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 08:41:
[...]

Zeker een mooie technologie maar gaat waarschijnlijk nog heel erg lang duren of wellicht zelfs nooit komen door al het potentieel belastinggemis. Bijvoorbeeld persoon X laad auto zakelijk op het werk en gebruikt de capaciteit thuis privé.
De laadoplossingen voor thuis bestaan al (alleen vrij prijzig nog) en de eerste auto's zijn er al op voorbereid. Alle toekomstige Renault en Alpine EV's gaan het default meekrijgen. Ik denk niet dat het er 'nooit gaat komen' eerlijk gezegd.

Wellicht dat er oplossingen komen voor zakelijke rijders, geen idee van, verder. Bijv. dat ze het terugleversysteem kunnen uitschakelen bij een leaseauto of zoiets.

[ Voor 12% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 16-06-2023 08:50 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
Scrtz schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 08:41:
[...]

Veel van dit soort dingen zijn relatief makkelijk op te lossen als men maar wil. Laden op kantoor hoeft bijvoorbeeld helemaal niet gratis te zijn. Misschien een km/verbruik registratie (of hopelijk verzint iemand iets slimmers).

En qua verloren accijnzen denk ik dat het ook wel mee gaat vallen. Accijns op elektriciteit is al hoog, en als benzine voor de auto en gas voor verwarming eruit gaan dan wordt het voor de overgrote meerderheid van de mensen niet mogelijk om zelf voldoende op te wekken, waardoor je alsnog flink de staatskas mag spekken.

En vergis je niet, in de loop van een jaar of 10 kunnen belastingen prima heen en weer geschoven worden over verschillende posten zodat de overheid geen cent hoeft te missen ;) .

Elektrisch rijden kan niet meer tegengehouden worden (zelfs niet met slecht beleid ;) ). Fossiele brandstof wordt steeds duurder en elektriciteit steeds goedkoper. Nu wiebelen we nog op het omslagpunt maar over 10 jaar verwacht ik nog maar weinig nieuwe brandstofauto's.

edit: ah ik snap nu dat je reactie alleen over het v2g gedeelte gaat. Dan is in ieder geval het eerste deel van mijn post relevant ;) .

[ Voor 5% gewijzigd door Kevinns op 16-06-2023 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

AE69 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 22:05:
[...]

Hmmm apart… sleufje is dunner dan 20 cent en er staat SD…. Zou het speciaal voor Servische Dinars zijn??? :?
:+

[...]

Maar hoort het er niet in of is het vanwege de chip te korten wegbezuinigd?
Er begint me ineens een kampje te branden uit mijn vorige passat. Daar zat het zo (geen eigen foto btw):
Afbeeldingslocatie: https://www.vwgolfcommunity.com/vb/filedata/fetch?id=1281229&d=1655499253

Ik zie er op de foto geen SD bij staan, maar je kunt hier duidelijk zien hoe de SD kaartsloten er uit zien.
Ook zie je links de sloten die jij denk ik bedoelt. Dat zijn gewoon houders voor extra SD kaartjes dan. Stamt denk ik nog uit de tijd dat ze bij VAG dachten dat mensen een SD kaartje extra zouden kopen als hun navi kaart van de Benelux niet voldeed omdat ze naar Oosterrijk reden, cq de SD kaartjes nog maar max 256Mbyte waren en er nauwelijks muziek op pastte ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
The Eagle schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 14:41:
[...]

Er begint me ineens een kampje te branden uit mijn vorige passat. Daar zat het zo (geen eigen foto btw):
[Afbeelding]

Ik zie er op de foto geen SD bij staan, maar je kunt hier duidelijk zien hoe de SD kaartsloten er uit zien.
Ook zie je links de sloten die jij denk ik bedoelt. Dat zijn gewoon houders voor extra SD kaartjes dan. Stamt denk ik nog uit de tijd dat ze bij VAG dachten dat mensen een SD kaartje extra zouden kopen als hun navi kaart van de Benelux niet voldeed omdat ze naar Oosterrijk reden, cq de SD kaartjes nog maar max 256Mbyte waren en er nauwelijks muziek op pastte ;)
Ok bedankt voor het verhelderen van eea. Blijkbaar heeft VW voor diegenen die de Discovery Media Pro uitvoering kiezen, geen aparte blindplaat gemaakt en hebben ze de reserve SD kaart houders laten zitten. Zo zuinig zijn ze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
Kevinns schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 10:08:
[...]

Veel van dit soort dingen zijn relatief makkelijk op te lossen als men maar wil. Laden op kantoor hoeft bijvoorbeeld helemaal niet gratis te zijn. Misschien een km/verbruik registratie (of hopelijk verzint iemand iets slimmers).
Laden op de kantoren (High Tech Campus en Philips Best) waar ik ben geweest hebben laadpalen met een pas/druppel lezer waardoor de berijder pas kan laden en ontkoppelen na het scannen van pas/druppel. Dus het was voor mij niet “gratis” (was verwerkt in leasebedrag).

Misschien ben je vergeten dat ze in NL in 2030 rekening rijden willen invoeren. Hoe het technisch er uit zal zien is nog onduidelijk terwijl men heel makkelijk en consequent men kan laten betalen per getankte brandstof of geladen kWh zonder zwartekastjes, tolpoortjes en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Laatst online: 09:52
MLLL schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 22:41:
[...]

Bij mijn BMW schommelt de olietemperatuur ook rond de 105 graden celsius bij die omstandigheden.
Bij die omstandigheden niet idd.
Maar als ik mn sleurhut erachter heb en ik rij een bergje op met 90 a 100 en de temperaturen zijn zoals nu dan loopt de olietemperatuur wel op richting de 125 a 130 gr C.
Als ie richting de 130 gr C gaat, ga ik meestal wat rustiger rijden.

Heb er volsyntheet in zitten. Weet iemand wat een beetje de echte max olie temperaturen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-08-2024
Helaas, mijn 1.5 eTSI Golf Variant Life Business Edition was nu alweer uitgesteld (besteld in november 2022, verwachte levering nu in februari 2024). Daarom heb ik de knoop doorgehakt en in plaats daarvan een normale Life uit de dealervoorraad gekozen.

Geen sportstoelen en geen assistentiepakket, maar wel met comfortpakket (o.a. stoelverwarming en achteruitrijcamera) en Multimedia pakket. Belangrijker, nu leverbaar en zonder de periodieke prijsverhogingen.

Gelukkig is hij in mei op kenteken gezet, dus de prijsverhoging van 1 juni is ook niet doorgevoerd. Afgelopen week heb ik hem opgehaald; komende week ga ik ermee naar Duitsland.

Mijn Golf 7 Variant (Comfortline Business Edition) heb ik natuurlijk in moeten leveren, vanwege einde lease. Ik wist het al van mijn proefrit, maar er is wel wat bezuinigd op het interieur bij de Golf 8.

Geen dashboardkastje meer aan de bestuurderskant, geen vakje in de hemel voor de zonnebril (dat ga ik missen) en geen gekoeld dashboardkastje aan de passagierskant meer (ook jammer).

Qua rijden ben ik tevreden; ik had de normale Life comfort stoelen al eens geprobeerd en daar ben ik wel tevreden over (alleen geen velours bekleding en minder instelmogelijkheden). Omdat ik er toch vrijwel alleen in rij, vind ik de geheugenfunctie niet zo interessant.

Benieuwd hoe hij op en neer naar Frankfurt gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:50
johanth schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 22:18:
Geen dashboardkastje meer aan de bestuurderskant, geen vakje in de hemel voor de zonnebril (dat ga ik missen) en geen gekoeld dashboardkastje aan de passagierskant meer (ook jammer).
Het dashboardkastje aan de bestuurders kant heb ik nog nooit gebruikt. Maar die laatste twee punten lijken me inderdaad wel een groot gemis. Waar moet je nu je zonnebril veilig opbergen dan?

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
Ik heb zo’n vakje in de Passat ook niet.. mijn bril ligt nu altijd in een brillendoos in de armleuning. Handig is anders…

Het is mij ook onduidelijk wanneer er wel een vakje zit en wanneer niet. Volgens mij zijn er ook passats b8 die wél een vakje hebben. Zitten de knoppen voor het panoramadak in de weg misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Panodak betekent idd geen brillenvak in het dak bij de Passat.

Overigens totaal geen problemen mee dat de brillenkoker in de deur ligt. Doe ik al jaren zo. Het went wel denk ik.
Armleuning is idd een onhandige plek.

[ Voor 15% gewijzigd door The Eagle op 18-06-2023 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanth
ZesBarkiePK schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 23:27:
[...]

Het dashboardkastje aan de bestuurders kant heb ik nog nooit gebruikt. Maar die laatste twee punten lijken me inderdaad wel een groot gemis. Waar moet je nu je zonnebril veilig opbergen dan?
Dat ga ik uitvinden. In mijn laatste twee auto's (een Skoda Octavia en een Golf VII) had ik wel zo'n brillenvakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanth
De automaat met adaptive cruise control heeft in de Baustellen-files wel zijn meerwaarde bewezen. De rest van de auto is niet een echte verbetering ten opzichte van de Golf VII. Het brandstofverbruik was heel netjes, maar ik heb ook nergens harder dan 130 ~ 140 gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Iemand hier een idee hoe het zit met de antennes in een golf 6 variant?

Dr staat wel een mooi klein stokje op het dak echter daar zit geen enkele kabel aan....

Bij de radio heb ik 2 coax kabels... 1tje hangt nu op de FM tuner.. De andere op de DAB tuner.. Bij bijde is de ontvangst matig......

Maar om nu de halve auto uit elkaar te trekken als een kip zonder kop......

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 21:46
Hallo,

Ik vind het lastig om te vinden. Dit gaat over "tuning" met een fabrieksupdate, dus geen echte tuning.
Volgens mij is namelijk het motorblok van de Polo 1.0 TSI van 95pk dezelfde als de (voorheen leverbaar) 110pk.
Is dit correct?

De Polo komt over een paar weken, als ik het kenteken heb ik weet ik natuurlijk gelijk meer.

Weet iemand of er een fabrieksupdate mogelijk is, wellicht heeft iemand dit al gedaan?

Hoor graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Avigoorn schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:44:
Hallo,

Ik vind het lastig om te vinden. Dit gaat over "tuning" met een fabrieksupdate, dus geen echte tuning.
Volgens mij is namelijk het motorblok van de Polo 1.0 TSI van 95pk dezelfde als de (voorheen leverbaar) 110pk.
Is dit correct?

De Polo komt over een paar weken, als ik het kenteken heb ik weet ik natuurlijk gelijk meer.

Weet iemand of er een fabrieksupdate mogelijk is, wellicht heeft iemand dit al gedaan?

Hoor graag!
Af fabriek krijg je de ECU software geleverd die bij je motorblok behoort. Pon doet al jaren geen tuning meer (vroeger kon je nog ABT tuning met behoud van garantie als dealeroptie krijgen), dus dealers kunnen dat ook niet meer aanbieden.
Als het je eigen auto is zou je bij de diverse VAG tuners kunnen kijken. Indien lease: dikke kans dat je dat kunt vergeten, gaat een leasemij meestal niet aan meewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:58
SMSfreakie schreef op maandag 19 juni 2023 @ 20:42:
Iemand hier een idee hoe het zit met de antennes in een golf 6 variant?

Dr staat wel een mooi klein stokje op het dak echter daar zit geen enkele kabel aan....

Bij de radio heb ik 2 coax kabels... 1tje hangt nu op de FM tuner.. De andere op de DAB tuner.. Bij bijde is de ontvangst matig......

Maar om nu de halve auto uit elkaar te trekken als een kip zonder kop......
In mijn Golf 6 destijds bleek die in het achterraam verwerkt te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
The Eagle schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:20:
[...]

Af fabriek krijg je de ECU software geleverd die bij je motorblok behoort. Pon doet al jaren geen tuning meer (vroeger kon je nog ABT tuning met behoud van garantie als dealeroptie krijgen), dus dealers kunnen dat ook niet meer aanbieden.
Als het je eigen auto is zou je bij de diverse VAG tuners kunnen kijken. Indien lease: dikke kans dat je dat kunt vergeten, gaat een leasemij meestal niet aan meewerken.
Ok dank.
Ik ga er idd niet vanuit dat de leasemaatschappij mee gaat werken. Bij volvo kan dat gewoon wel bijv.
Omdat ik een leaseauto niet wil "tunen" buiten wat een motor kan, zoek ik hier dus de tussenweg naar een een fabrieksupdate die dan niet door de officiële dealer wordt gedaan, maar wel veilig binnen de motorcondities liggen.

Of is dit dan nooit meer een fabrieksupdate, of mss een surogaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanN93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 16:28
Bij Volvo geven ze dan een 'motorupgrade' wat een optie uit het boekje is - om het zo te zeggen. Zover mij bekend bestel je bij VAG een motor type (1.0L 95pk of 1.0L 110pk, etc) en daar moet je het mee doen. Tuning via derde is mogelijk (stage 1 bijv) maar leasemij zegt vaak nee.

Je kan ze altijd bellen, meestal is de voorwaarde dat de fabrieksgarantie en motorgarantie niet vervalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
en ze kijken naar extra slijtage op banden en draaiende onderdelen, want dat komt op hun conto (bij operational lease) en nog meer van dat soort fratsen.

ik heb ooit ook een leaseauto laten tunen op eigen kosten en verantwoordelijkheid dus, is allemaal goed verlopen hoor, maar ik zou het nu niet meer zo snel doen. huidige golf is rap zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
The Eagle schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:20:
[...]

Ik heb de mijne bij tvs laten behandelen. Die vertelden dat ze regelmatig autos's van Pon binnen krijgen die ze onderhanden nemen. De dsg dus. Pon weet daar zelf niet eens raad mee.

Heeft er nog iemand suggesties voor goede banden?
Mijne heeft nu 38k gelopen, en de voorbanden zijn vrij glad inmiddels. Nog 2-2,5 mm schat ik. De achterbanden maken een pokkeherrie dus zijn gecupt vermoed ik. Wil ze alle 4 laten vervangen.
Gewoon zomerbanden, die comfortabel zijn en veilig met regen. Had op de vorige auto, een mazda 3 net 4 nieuwe laten leggen voor ik hem inruilde op de golf. Dat waren Michelin Pilotsport 4. Was 18", en die bevielen wel goed toen.
Maar heb nu 17" dus misschien zijn ze in die maat wel minder goed. Maar hoef niet perse Michelin banden nu.
Wel een A merk. Heb een keer een leenauto meegehad met Hifly's en ben daar bijna mee verongelukt tijdens een regenbui. Voor mij nooit geen Chinese rommel in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
GeeMoney schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 14:22:
[...]

In mijn Golf 6 destijds bleek die in het achterraam verwerkt te zitten.
ja dat had ik inmiddels ook gelezen ergens... maar ik kan in de achterruit geen antenne draden ontdekken...

volgens de afbeeldingen die ik tegenkom zouden deze vertikaal over de ruit moeten lopen? ik zie alleen de horizontale draden..

ik vermoed zelf dat ze in de achter zijruitjes zitten... maar waar ze dan het filter/versterkertje zit welke ik zou moeten vervangen...

bij een achterruit zou die boven het achterraam zitten......

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanK
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 12:06
Vandaag een telefoontje gehad van de dealer: Mijn Polo R-line Business+ is met twee maanden vervroegd.

levertijd stond op week 38, blijkt hij vandaag al in Nederland te zijn. Helaas staat de parkeerplaats van de importeur zo vol met nieuw te leveren auto's dat hij daar nog even staat:P.

maar desalniettemin, dit is het allerlaatste wat ik had verwacht. 12 Juli mag ik hem ophalen! Heb hem trouwens in september '22 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
EvoII schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 16:48:
[...]

Ik heb de mijne bij tvs laten behandelen. Die vertelden dat ze regelmatig autos's van Pon binnen krijgen die ze onderhanden nemen. De dsg dus. Pon weet daar zelf niet eens raad mee.

Mijne heeft nu 38k gelopen, en de voorbanden zijn vrij glad inmiddels. Nog 2-2,5 mm schat ik. De achterbanden maken een pokkeherrie dus zijn gecupt vermoed ik. Wil ze alle 4 laten vervangen.
Gewoon zomerbanden, die comfortabel zijn en veilig met regen. Had op de vorige auto, een mazda 3 net 4 nieuwe laten leggen voor ik hem inruilde op de golf. Dat waren Michelin Pilotsport 4. Was 18", en die bevielen wel goed toen.
Maar heb nu 17" dus misschien zijn ze in die maat wel minder goed. Maar hoef niet perse Michelin banden nu.
Wel een A merk. Heb een keer een leenauto meegehad met Hifly's en ben daar bijna mee verongelukt tijdens een regenbui. Voor mij nooit geen Chinese rommel in elk geval.
Ik ben zelf over op Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, komt goed uit de testen en is zowel een sportieve als stille/comfortable band... Zijn net wat goedkoper dan de bekende toppers vam Michelin/Bridgestone etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

[...]

TVS, ook wel bekend als de DSG dokter. Pon weet idd geen snars van DSG's, die doen het met de fabriekssoftware. Combineer dat met de brakheid van de DQ200 bak en ik snap best dat ze daar regelmatig auto's van Pon binnenkregen als dat de moeite was.
Zal inmiddels minder zijn nu die bak stukken minder gebruikt wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Beetje een auto n00b hier, eentje met een lege accu in zijn Golf VII 2015 TSI 1.2 Variant.

Zie door de accubomen het bos even niet, hele lijsten die langskomen op de verschillende sites die variëren in prijs van 75 tot 250 euro. Begrijp dat ik er eentje met start/stop functionaliteit nodig heb maar dat het vervangen redelijk simpel is. Kan iemand me in de richting van een geschikte accu wijzen?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:28

Toppe

Oké ✅

[...]

Mijne heeft nu 38k gelopen, en de voorbanden zijn vrij glad inmiddels. Nog 2-2,5 mm schat ik.
Wat voor rijstijl heb je? Ik heb op m’n golf dik 60K weg gezet en de banden vertoonde amper sporen van slijtage :?

Met onze UP hebben we 120K gereden en daar hebben we één keer 2 bandjes moeten wisselen. Verder amper onderhoud aan gehad. Krijgt netjes z’n beurtjes en één keer het hitteschild moeten vervangen vanwege een ‘zeer’ sportieve rijstijl, daar ligt het dus niet aan.

[ Voor 26% gewijzigd door Toppe op 20-06-2023 19:11 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Mijn touran is weer door de APK; remblokken en grote beurt en klaar. Alleen de distributie ketting ratelt :X dus die wordt over 2 weken vervangen, duur grapje :/ maar 220k op de teller, en als het goed is weer jaar verder. Maar dit is wel code oranje qua vervanging, wel bizar wat 2e hands auto’s kosten momenteel, zat te zoeken naar een Touran van 5 a 6 jaar oud met 100k ongeveer, praat je al over €15 a €17k :X

[ Voor 44% gewijzigd door lex op 20-06-2023 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Dit lijkt me een goede replacement, of mis ik iets?

https://www.winparts.nl/m...ZBD8aAiONEALw_wcB#reviews

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
[...]

had op mn 1.4 18'' michelin ps4, bevielen erg goed.
nu op de gti heb ik 19'' Continental SPORTCONTACT 7 omdat michelin ps4s niet leverbaar waren in 19'' op dat moment. rijdt voor mijn gevoel net zo goed en met regen zelfs betere grip dan de ps4 van de vorige auto. maar is natuurlijk niet een hele eerlijke vergelijking. chinese rommel niet aan beginnen iig

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Toppe schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 19:09:
[...]

Wat voor rijstijl heb je? Ik heb op m’n golf dik 60K weg gezet en de banden vertoonde amper sporen van slijtage :?

Met onze UP hebben we 120K gereden en daar hebben we één keer 2 bandjes moeten wisselen. Verder amper onderhoud aan gehad. Krijgt netjes z’n beurtjes en één keer het hitteschild moeten vervangen vanwege een ‘zeer’ sportieve rijstijl, daar ligt het dus niet aan.
Ik rij al als een ouwe l*l, maar er zijn dus nog ergere... Met mijn vorige auto deed ik er rond de 70k mee, maar de golf heeft iets meer pk en koppel. Qua verbruik zit ik gemiddeld over 21k km op ruim op 1 op 17. Dat haal je niet met asociaal rijden uiteraard.

Maar ik rij ze ook niet tot de draad op. Anders haalde ik misschien ook de 60k wel. Wil het wel veilig houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
The Eagle schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 18:44:
[...]

TVS, ook wel bekend als de DSG dokter. Pon weet idd geen snars van DSG's, die doen het met de fabriekssoftware. Combineer dat met de brakheid van de DQ200 bak en ik snap best dat ze daar regelmatig auto's van Pon binnenkregen als dat de moeite was.
Zal inmiddels minder zijn nu die bak stukken minder gebruikt wordt ;)
Klopt inderdaad. Was nog een gedoe want ze konden de software niet herschrijven omdat dit het nieuwste type was ofzo. Ze moesten zelf een nieuw protocol schrijven om dat wel te kunnen. Hadden nog nooit een etsi gedaan.
De DQ200 zit in alle vag auto's met vermogens tot 150 pk. Denk dus dat het heden ten dage de meest gebruikte bak van het concern is.
De reden dat ik bij TVS geweest ben is ook de dsg. Hij had pas 10k gelopen toen ik het heb laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
Auto’s met start-stop hebben speciale accu’s die moeten worden ingeleerd door de garage. Niet ingewikkeld maar het vereist wel de juiste (prijzige) tools die je neem ik aan niet in huis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

EvoII schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 23:54:
[...]

Ik rij al als een ouwe l*l, maar er zijn dus nog ergere... Met mijn vorige auto deed ik er rond de 70k mee, maar de golf heeft iets meer pk en koppel. Qua verbruik zit ik gemiddeld over 21k km op ruim op 1 op 17. Dat haal je niet met asociaal rijden uiteraard.

Maar ik rij ze ook niet tot de draad op. Anders haalde ik misschien ook de 60k wel. Wil het wel veilig houden.
https://www.bandenthuis.n...rmaal%E2%80%9D%2520wegdek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:38
Avigoorn schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:44:
Hallo,

Is dit correct?

Hoor graag!
Het enige verschil is dat er in de hogere vermogen variant natrium in de uitlaatkleppen zit voor betere warmte afvoer/koeling van de kleppen. Daarnaast is de behuizing van de turbine van de turbo uit een ander staal gegoten dat beter tegen de extra hitte kan.

Zie ook: https://procarmanuals.com...i-engine-design-function/

En uiteraard een andere software mapping in de ECU, maar dat spreekt voor zich.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

EvoII schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 23:57:
[...]

.
De DQ200 zit in alle vag auto's met vermogens tot 150 pk. Denk dus dat het heden ten dage de meest gebruikte bak van het concern is.
...
Een van de meest gebruikte zeker. Heeft vziw ook pas veel later een oliewissel nodig, want droge koppeling.
De stelregel over 150pk is niet helemaal juist, er zijn uitzonderingen. Uiteindelijk gaat het btw niet over het aantal pks, maar om het aantal Nm dat de bak aan kan wat bepalend is. Daarom heeft een PHEV ook geen dq200 ;)
Verder herinnerde me ik een vrij groot overzicht van motor / bak combinaties: AndRo555 in "Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5"
Staan ze bijna allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

En @Will_M wil jij een link naar die post in de startpost opnemen? :)
Daarnaast kunnen de auto's van de topic bezoekers misschien ook wel een update gebruiken geloof ik, daar zit volgens mij nog wat oud spul tussen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
AndRo555 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 21:38:
[...]

Het enige verschil is dat er in de hogere vermogen variant natrium in de uitlaatkleppen zit voor betere warmte afvoer/koeling van de kleppen. Daarnaast is de behuizing van de turbine van de turbo uit een ander staal gegoten dat beter tegen de extra hitte kan.

Zie ook: https://procarmanuals.com...i-engine-design-function/

En uiteraard een andere software mapping in de ECU, maar dat spreekt voor zich.
Dank voor deze info. Ofwel, net niet dezelfde motor op deze 2 punten.
Conclusie, "tunen" niet handig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:38
Avigoorn schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 22:11:
[...]

Dank voor deze info. Ofwel, net niet dezelfde motor op deze 2 punten.
Conclusie, "tunen" niet handig?
Hangt er vanaf. De tune die het onderste uit de kan haalt? Die is vrijwel nooit verstandig.

Voor de 90/95pk versie bij een gerenommeerde tuner zou ik wel aandurven.

Hangt wel vanaf waarvoor/hoe je de auto gaat gebruiken. Als je minutenlang volgas bij 3000rpm een sleurhut de berg optrekt zou ik het niet doen.

Als het is voor wat meer pit in de wagen te hebben is dat maar met tientallen seconden achtereen en quasi nooit lang volgas. Dat is (thermisch) veel minder belastend.

Zelfde zie je overigens bij de Ford 1.0 turbo. Die geven standaard maximaal continu 170Nm koppel maar geven een overboost van 200Nm voor 30s. Dat geeft genoeg punch om even vlot ergens voorbij te gaan, maar vermijdt de thermische belasting van lang die 200Nm te leveren bij lage tot middelhoge toeren.

Wel moet er bij gezegd worden dat de ECU veel sensoren en berekeningen in het oog houdt en terugregelt waar nodig. Als de tune die limieten niet verhoogt of uitschakelt is er geen reden dat die buiten spec zou gaan. (Vandaar ook de opmerking om niet de tune te nemen die alles uit de kast haalt)

Ik ken ook een 2.0TFSI die al lang draait op 240pk/360Nm ipv 200pk/280Nm. En bij lang volgas zie je in de obd logs dat er teruggeregeld wordt wanneer er hoge uitlaatgastemperaturen bereikt worden.

[ Voor 7% gewijzigd door AndRo555 op 22-06-2023 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Ik heb nog nooit gehoord of gelezen dat er wat misgegaan is na het tunen van een tsi om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Kevinns schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:21:
[...]

Auto’s met start-stop hebben speciale accu’s die moeten worden ingeleerd door de garage. Niet ingewikkeld maar het vereist wel de juiste (prijzige) tools die je neem ik aan niet in huis hebt.
Ik had in een YT filmpje begrepen dat dit zich bij de Golf VII na een tijdje rijden vanzelf oplost.

Het is echter niet relevant meer, de webshop waar ik de accu besteld heb kon niet tijdig leveren. Mijn vrouw gaat morgen met de auto weg dus toch maar een spoedafspraak bij de Kwikfit gemaakt. Baal wel, kost me 100 euro meer voor wat volgens mij 10 minuten werk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
Pff ellende. Gaat echt nergens over inderdaad. Had ik laatst met banden icm APK. Echt balen zo’n situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
AndRo555 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 09:15:
[...]

Hangt er vanaf. De tune die het onderste uit de kan haalt? Die is vrijwel nooit verstandig.

Voor de 90/95pk versie bij een gerenommeerde tuner zou ik wel aandurven.

Hangt wel vanaf waarvoor/hoe je de auto gaat gebruiken. Als je minutenlang volgas bij 3000rpm een sleurhut de berg optrekt zou ik het niet doen.

Als het is voor wat meer pit in de wagen te hebben is dat maar met tientallen seconden achtereen en quasi nooit lang volgas. Dat is (thermisch) veel minder belastend.

Zelfde zie je overigens bij de Ford 1.0 turbo. Die geven standaard maximaal continu 170Nm koppel maar geven een overboost van 200Nm voor 30s. Dat geeft genoeg punch om even vlot ergens voorbij te gaan, maar vermijdt de thermische belasting van lang die 200Nm te leveren bij lage tot middelhoge toeren.

Wel moet er bij gezegd worden dat de ECU veel sensoren en berekeningen in het oog houdt en terugregelt waar nodig. Als de tune die limieten niet verhoogt of uitschakelt is er geen reden dat die buiten spec zou gaan. (Vandaar ook de opmerking om niet de tune te nemen die alles uit de kast haalt)

Ik ken ook een 2.0TFSI die al lang draait op 240pk/360Nm ipv 200pk/280Nm. En bij lang volgas zie je in de obd logs dat er teruggeregeld wordt wanneer er hoge uitlaatgastemperaturen bereikt worden.
Ok dankjewel. Dat is een erg helder verhaal. d:)b
En idd geen caravan, het gaat om dat stukje bergop, inhalen etc.
Als de auto er is ga ik eens gericht informeren wat men kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanth
Wat mij bij de 1.0 eTSI erg tegenvalt in de Eifel is het gebrek aan motorrem, zelfs als ik een paar versnellingen terugschakel. Dan klimt de motor weliswaar in de toeren maar de auto remt nauwelijks af. Ik moet dus in (haarspeld)bochten veel meer de rem gebruiken dan bij mijn vorige auto (ook een Golf Variant, maar dan een 1.6 TDI).

Ik ben blij dat ik nu niet met een vouwwagen rijd want de 1.0 motor kan de auto naar beneden rijdend nu al niet of nauwelijks afremmen. Dat was bij mijn vorige diesels toch echt heel anders.

Ligt dat aan het feit dat het een benzine is, of een kleine driecilinder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Laatst online: 19-09 19:50
johanth schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 07:30:
Wat mij bij de 1.0 eTSI erg tegenvalt in de Eifel is het gebrek aan motorrem, zelfs als ik een paar versnellingen terugschakel. Dan klimt de motor weliswaar in de toeren maar de auto remt nauwelijks af. Ik moet dus in (haarspeld)bochten veel meer de rem gebruiken dan bij mijn vorige auto (ook een Golf Variant, maar dan een 1.6 TDI).

Ik ben blij dat ik nu niet met een vouwwagen rijd want de 1.0 motor kan de auto naar beneden rijdend nu al niet of nauwelijks afremmen. Dat was bij mijn vorige diesels toch echt heel anders.

Ligt dat aan het feit dat het een benzine is, of een kleine driecilinder?
Een diesel heeft een hogere compressie dus deze zal altijd al meer afremmen dan een benzine. Daarnaast speelt ook het motorvolume een rol. Hoe groter de cilinderinhoud, des te meer ‘weerstand’ is er om te overbruggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:29
AE69 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 13:13:
[...]

In het kader van meer blauw op straat
[Afbeelding]
Mooiste kleur die er is... model praten we niet over :P

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Goed inmiddels er bijna 100% (99,99%) zeker er van dat de antennes dus in de kleine zijruitjes achter zitten...
nu alleen nog uitvogelen waar ze dan de module verstopt hebben die ze normaal bij de achterruit plaatsen..

Plan B is gewoon de "FAKE" antenne op het dak er af en er een echte antenne voor terug en de zijruit antennes laten voor wat het is... al zou het mooi zijn als ik de bestaande coax kabels naar voor kon hergebruiken.. maar dan moet ik denk ik nog steeds die modules vinden :')

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

SMSfreakie schreef op zondag 25 juni 2023 @ 18:48:
Goed inmiddels er bijna 100% (99,99%) zeker er van dat de antennes dus in de kleine zijruitjes achter zitten...
nu alleen nog uitvogelen waar ze dan de module verstopt hebben die ze normaal bij de achterruit plaatsen..

Plan B is gewoon de "FAKE" antenne op het dak er af en er een echte antenne voor terug en de zijruit antennes laten voor wat het is... al zou het mooi zijn als ik de bestaande coax kabels naar voor kon hergebruiken.. maar dan moet ik denk ik nog steeds die modules vinden :')
Dat dakding is een standaard antenne maar doet toevallig ook je GPS, die wil je er niet uit slopen ;)

Maar doe jezelf een lol, zoek een werkplaats boek en ga dan pas aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
vandaag naar volkstylebase geweest in weeze, op de autobahn dacht ik even mijn stage2 tune te testen... auto stopt heel ff bij 180 en vanaf 225 gaat teller onwijs traag tot max 240. auto uitgelezen en krijg volgende melding. iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eW1m_gPf3LEYfeVoRLfy31xhLTM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hRJ56WdfmbF3zuCv6I1xTirP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
The Eagle schreef op zondag 25 juni 2023 @ 20:30:
[...]

Dat dakding is een standaard antenne maar doet toevallig ook je GPS, die wil je er niet uit slopen ;)

Maar doe jezelf een lol, zoek een werkplaats boek en ga dan pas aan de slag :)
Nee dat ding doet niks... Heb al gekeken.. Geen draad niks.. Dus die kan er veilig af

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Mercedes heeft beduidend een sterkere achterkant dan een golf 8
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RZGrtUzAL8dn5GViE5exJQn-4Ig=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ya4H8e0lsdVXsgfDgtvc25dm.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_HSLS_96Db30BsfO4sdh6mZAzgU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QEy9QUeNdnrNqx28HaixueJ5.webp?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Toppe schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:24:
Mercedes heeft beduidend een sterkere achterkant dan een golf 8
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Misschien wel, maar dat lijkt me erg lastig om zo met elkaar te vergelijken? De Golf kan hier een zwaardere auto met meer snelheid op z'n achterkant gehad hebben dan de Mercedes.

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

ZesBarkiePK schreef op maandag 26 juni 2023 @ 14:28:
[...]

Misschien wel, maar dat lijkt me erg lastig om zo met elkaar te vergelijken? De Golf kan hier een zwaardere auto met meer snelheid op z'n achterkant gehad hebben dan de Mercedes.
De Mercedes is met z’n achterkant in de golf gereden, er zit z’n 4 meter tussen beide voertuigen :D

[ Voor 10% gewijzigd door Toppe op 26-06-2023 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
@Toppe Oh oké, ja dan heeft de Golf het wel duidelijk afgelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
Ligt eraan hoe je het bekijkt... Het frame van een auto is erop gericht de inzittenden te beschermen... Bagageruimte is kreukelzone...

Je zou kunnen zeggen dat de Golf waarschijnlijk de inzittenden beter beschermd heeft omdat de achterkant de botsenergie beter heeft opgenomen in plaats van deze door te geven aan de inzittenden

Moet zeggen dat ik de hoogte van de schade op de Golf niet helemaal kan matchen met de achterkant van de Mercedes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

nooberke schreef op maandag 26 juni 2023 @ 17:07:
Ligt eraan hoe je het bekijkt... Het frame van een auto is erop gericht de inzittenden te beschermen... Bagageruimte is kreukelzone...

Je zou kunnen zeggen dat de Golf waarschijnlijk de inzittenden beter beschermd heeft omdat de achterkant de botsenergie beter heeft opgenomen in plaats van deze door te geven aan de inzittenden

Moet zeggen dat ik de hoogte van de schade op de Golf niet helemaal kan matchen met de achterkant van de Mercedes
De bestuurder van de Mercedes werd overvallen, als je hem in z’n achteruit zet en flink gas geeft dan is dit het resultaat.

En ik zeg ook dat de Mercedes een sterkere achterkant heeft, of dat goed is slecht is laat ik wel aan de TÜV ofzo over ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Toppe op 26-06-2023 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanth
Heb ik het nou mis, of had de Golf 7 Variant aan de voorzijde iets meer grondspeling dan de Golf 8 Variant? Hier in de buurt is een aflopende helling met een knik aan het einde. Met de vorige Golf kon ik die gewoon nemen. Met mijn huidige raak ik (tenzij ik de knik iets schuin neem) soms net met de kunststof bodemafdekking aan de voorkant de grond. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet meer weet of de vorige ook 16” velgen had of 17”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:10
Veel eerder dan verwacht kan de Arteon er al uit. Nieuwe auto was besteld voor 04-2024, liep ik gisteren bij de dealer naar binnen loop ik tegen mijn nieuwe auto aan. Lang verhaal kort de Arteon kan er al eerder uit en volgende week vrijdag ga ik mijn nieuwe 3-serie ophalen. Altijd erg leuk een nieuwe auto, maar de Arteon is me ook wel zeer goed bevallen. Erg jammer dat die niet als plugin te bestellen is op dit moment.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
JTB81 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 19:40:
Veel eerder dan verwacht kan de Arteon er al uit. Nieuwe auto was besteld voor 04-2024, liep ik gisteren bij de dealer naar binnen loop ik tegen mijn nieuwe auto aan. Lang verhaal kort de Arteon kan er al eerder uit en volgende week vrijdag ga ik mijn nieuwe 3-serie ophalen. Altijd erg leuk een nieuwe auto, maar de Arteon is me ook wel zeer goed bevallen. Erg jammer dat die niet als plugin te bestellen is op dit moment.
Nog zuurder is dat het al helemaal niet meer te bestellen is (binnenkort).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:10
AE69 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 20:36:
[...]

Nog zuurder is dat het al helemaal niet meer te bestellen is (binnenkort).
Nee ik begreep bij de VW-dealer al dat de plugin Arteon (maar zo ver ik begreep ook andere plugins van VW) niet meer te bestellen zijn.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 12:48
Een vraagje apart: Heeft iemand het ooit overwogen om zijn/haar auto te pimpen met een andere kleur door de auto te wrappen? Aan te raden of af te raden en beter te gaan voor een herspuiten van de wagen?

Nog een vraagje: bij herspuiten van een hele wagen, kunnen dan alle mogelijke kleurcombinaties gemaakt worden of enkel degene die door de producent van het merk worden verkocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AE69
Flipking94 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 00:05:
Een vraagje apart: Heeft iemand het ooit overwogen om zijn/haar auto te pimpen met een andere kleur door de auto te wrappen? Aan te raden of af te raden en beter te gaan voor een herspuiten van de wagen?
Voordeel wrappen:
- Goedkoper dan spuiten in een andere kleur
- Meer mogelijkheden qua effecten (sticker bomb of manga art)
- Mocht je plaatsen schade hebben, “makkelijker” om te herstellen (kan zelfs een andere kleur kiezen wordt toch gewrapt)
- “Makkelijker” en sneller zelf te doen dan spuiten.
Nadeel wrappen:
- Als je motorkap, achterklep of deuren open doet zie je nog de oude kleur.
- Beperking tot een aantal “goede” wrap merken en beschikbaar kleuren.https://www.wrapfolie.nl/3m Ik neem aan dat je geen AliExpress folie gaat gebruiken. Hoe de kleur namen matchen met jouw voorkeur (gebaseerd op een auto merk en model?) zal nog een beetje puzzelen zijn, vraag maar advies bij de wrapper of wrapverkoper.
Nog een vraagje: bij herspuiten van een hele wagen, kunnen dan alle mogelijke kleurcombinaties gemaakt worden of enkel degene die door de producent van het merk worden verkocht?
Je koopt je verf niet bij de automerkdealer maar bij een specialist die verven van een aantal auto verf producenten kan leveren (die dan voor verschillende auto merken gebruikt worden). Zie bijvoorbeeld
https://www.houseofkolor.com/opencms/homepage/
Vaak kunnen ze ook de kleur mengen voor jou naar jouw smaak, bijvoorbeeld met meer metallic flakes.

Als je een kleur hebt gekozen, let wel op de kleurcode die de auto fabrikant gebruikt (heeft) voor iedere model en bouwjaar wijzigt dit. Mijn eerste Arteon van bouwjaar 2018 had “Chili Red”, maar met de facelift van 2021? is het vervangen door “Kings Red”.

Let wel op om even te googlen of je iets moet doen als je een geheel andere kleur kiest en gevolgen voor jouw kenteken registratie. Voordeel is dat er alleen “grijs” staat en niet welke van de 50+ tinten 8)

[ Voor 8% gewijzigd door AE69 op 29-06-2023 00:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinns
@Flipking94 @AE69 nog een nadeel van wrappen is dat het iedere ~3 jaar opnieuw moet worden gedaan. Als je het er te lang op laat zitten kan de wrap de lak aantasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Laatst online: 19-09 17:20
We kijken naar een Move Up uit 2013, die zover we nu weten zonder bluetooth komt. Nu kun je een fm transmitted kopen op Ali als oplossing maar blijkbaar hebben ze rond dit jaar ook ups met bluetooth geleverd.
Iemand die weet of dit uitvoeringsniveau met bluetooth komt? Zo nee, is er achteraf nog een bluetooth module in te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
@Kevinns dus in principe kost wrappen dan evenveel als spuiten wil je er lang (10j) plezier van beleven? Want bij spuiten moet je niet vernieuwen lijkt me :).

Wel een dure grap dan. Ik had gelezen dat een wrap voor een golf richting de 1800€ gaat, spuiten richting de 5k€... Dat vind ik dan weer wat veel van het goede voor een wagen die me 17k heeft gekost :).

Merci voor de antwoorden! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinns
Kan je wel na 3 jaar een ander kleurtje ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AE69
Flipking94 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:20:
@Kevinns dus in principe kost wrappen dan evenveel als spuiten wil je er lang (10j) plezier van beleven? Want bij spuiten moet je niet vernieuwen lijkt me :).

Wel een dure grap dan. Ik had gelezen dat een wrap voor een golf richting de 1800€ gaat, spuiten richting de 5k€... Dat vind ik dan weer wat veel van het goede voor een wagen die me 17k heeft gekost :).

Daarom bij het uitzoeken van een gebruikt auto goed nadenken over kleur. €5k voor hetzelfde of andere kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
significant schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:16:
We kijken naar een Move Up uit 2013, die zover we nu weten zonder bluetooth komt. Nu kun je een fm transmitted kopen op Ali als oplossing maar blijkbaar hebben ze rond dit jaar ook ups met bluetooth geleverd.
Iemand die weet of dit uitvoeringsniveau met bluetooth komt? Zo nee, is er achteraf nog een bluetooth module in te bouwen?
Zit in de navigatie dacht ik bij een UP uit dat bouwjaar. Dus je dient er een te hebben met navigatie zover ik weet..

En zon FM transmitter dat is niks, niet aan beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• significant
  • Laatst online: 19-09 17:20
Scrtz schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 12:53:
[...]

Zit in de navigatie dacht ik bij een UP uit dat bouwjaar. Dus je dient er een te hebben met navigatie zover ik weet..

Dat schermpje zit er inderdaad boven op. Goede indicator. Nee FM ding is waardeloos dat is ook de reden dat ik het ingebouwd wil hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Laatst online: 08:43
Kevinns schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 07:39:
@Flipking94 @AE69 nog een nadeel van wrappen is dat het iedere ~3 jaar opnieuw moet worden gedaan. Als je het er te lang op laat zitten kan de wrap de lak aantasten.
Is dat zo? Dat heeft de wrapper mij nooit verteld namelijk. Dat zou ik wel zuur vinden als dat echt zo is want dan moet de mijne er binnenkort vanaf terwijl deze er nog prima op zit.
AE69 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 00:43:
[...]
[..]
Nadeel wrappen:
- Als je motorkap, achterklep of deuren open doet zie je nog de oude kleur.

[...]
Dit hoeft niet zo te zijn. Dat is de optie die vaak wordt gekozen (want goedkoper) maar de wrapper kan wel degelijk de deurstijlen e.d. meewrappen. Kast alleen iets meer omdat er dan ook meer gedemonteerd moet worden. (idem bij spuiten overigens)
Flipking94 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:20:

Ik heb mijn VW ID.3 gewrapt, qua formaat ongeveer hetzelfde als de Golf (ID.3 iets groter wellicht?)
Ik was rond de 2100 euro kwijt. Daarbij wel het dak en de kofferbak zwart gelaten, dus mogelijk zal een volledige wrap iets duurder zijn. Maar een wrap voor een Golf rond de €1800 is wel aan de goedkope kant.
Ik had destijds (zo'n 2,5 jaar geleden) offertes uiteenlopend van 1600 euro tot 3600 euro. Uiteindelijk een middenmoot gekozen omdat ik met dat bedrijf het prettigst contact had (ook wel belangrijk)
Uiteindelijk bijzonder tevreden over het resultaat.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
significant schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:31:
[...]

Dat schermpje zit er inderdaad boven op. Goede indicator. Nee FM ding is waardeloos dat is ook de reden dat ik het ingebouwd wil hebben.
Moet wel zeggen, mijn vriendin heeft ook een UP uit 2013 of 2014 maar de Bluetooth in haar auto hapert afentoe en is niet super fantastisch qua carkit. Weet alleen niet of dat een bekend euvel is, of pech in ons specifiek geval.

Heb de Navi unit al eens firmware update laten uitvoeren etc maar zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Vwb dat wrappen: ander nadeel is dat je hem vziw niet meer door de wasstraat mag halen. Is er iig niet goed voor, dus bij voorkeur met de hand wassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 12:53:
[...]

Dat hangt echt af van welk model je hebt. Hier ook gebruikt (ipv ingebouwde Bluetooth) en dat werkte serieus perfect. Snel koppelen, prima geluid en goed te bedienen.

Deze hadden wij: https://a.aliexpress.com/_EHqqzA9
Nu carplay ingebouwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svr89
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
svr89 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 11:13:
[...]

Het kan nog langer dan 15 maanden...

Hier op 01/01/2022 de bevestiging van de dealer ontvangen dat mijn (zakelijk lease) Golf Style eTSI is besteld. Rond de zomer ben ik nog gebeld met het verzoek om de optie 'Side Assist' te laten vervallen (waar ik niet mee akkoord ben gegaan).

Afgelopen week een e-mail ontvangen met het dringende verzoek om de opties 'Side Assist, Spiegel Pakket, Harman Kardon & LED Matrix' te laten vervallen omdat de fabriek anders niet kan garanderen dat de auto voor 2024 geleverd zal worden.

Voor nu staat in het systeem van de dealer een (nietszeggende) verwachtte leverdatum van oktober 2023.
Dat zijn dus 21 maanden!!!

Als klap op de vuurpijl is de fiscale waarde van de auto inmiddels ook al gestegen van 46K naar 50,5K. Volgens de dealer komt daar nog 2,5K aan BPM bij als de auto daadwerkelijk pas in 2024 geleverd zal worden. 8)7
Nou mensen, het gaat volgende week dan toch gebeuren...
Na 1 jaar, 6 maanden en 3 dagen wachten mag ik op 6 juli eindelijk de auto in ontvangst nemen, inclusief alle opties zoals oorspronkelijk besteld!
Blijkbaar gaat het beter met de leveringen van microchips, want de verwachting was eerst oktober 2023 met minder opties of 2024 met alle opties.
De weken daarop heb ik vakantie, dus dat wordt lekker genieten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
JTB81 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 20:59:
[...]

Nee ik begreep bij de VW-dealer al dat de plugin Arteon (maar zo ver ik begreep ook andere plugins van VW) niet meer te bestellen zijn.
Dat klopt al zo een 2-3 maanden terug al kon de plug-in Arteon, Golf en Tiguan niet meer besteld worden. Vanaf 2024 kan je de Arteon helemaal niet meer bestellen https://www.autovisie.nl/...eze-volkswagen-verdwijnt/

[ Voor 15% gewijzigd door AE69 op 29-06-2023 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
@The Eagle dat noem ik geen noemenswaardig nadeel van wraappen. Er bestaan ook vernislagen waardoor deze wel gewoon door de wasstraat kan (wat zonder vernis trouwens ook mogelijk is).

Maargoed, auto's in algemeen worden altijd afgeraden om via de wasstraat te gaan. Ze gebruiken veel agressievere producten dan de standaardzeep thuis, waardoor je heel wat nadelen ondervindt tegenover zelf wassen.

Bij koken ook zo hé, potten en pannen worden aangeraden om met de hand te wassen, maar via vaatwasser gaaat ook. Alleen daalt de levensduur van je product dan. Als ik zo de reacties online lees moet je vaan de wasstraat in ieder geval niet zoveel zorgen maken. De kwaliteit van de wrap gaat vooral achteruit als je de wagen in volle zon laat staan.

@DonJunior heb jij een bepaalde laag op je wrap laten zetten tegen slijtage? Of gewoon zo gelaten?

[ Voor 6% gewijzigd door Flipking94 op 30-06-2023 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Flipking94 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 00:37:
..

@DonJunior heb jij een bepaalde laag op je wrap laten zetten tegen slijtage? Of gewoon zo gelaten?
nee hoor niks speciaals mee gedaan. Gewoon zo gelaten. Wel altijd met de hand wassen, afdrogen en achteraf een coating aanbrengen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
DonJunior schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:42:
[...]

Is dat zo? Dat heeft de wrapper mij nooit verteld namelijk. Dat zou ik wel zuur vinden als dat echt zo is want dan moet de mijne er binnenkort vanaf terwijl deze er nog prima op zit.
Is mij verteld door een kennis die in deze business heeft gewerkt, en ook een wrap op zijn auto heeft. Ik zag ook dit: https://www.3mnederland.n...jdering%20zonder%20schade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Kevinns schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 09:43:
[...]

Is mij verteld door een kennis die in deze business heeft gewerkt, en ook een wrap op zijn auto heeft. Ik zag ook dit: https://www.3mnederland.n...jdering%20zonder%20schade.
Ja heb er nadien op gezocht en vond het inderdaad. Nja het is een leaseauto dus langer dan 4 jaar zal de wrap er niet op blijven. Komt dus wel goed. ;)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierS
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 01-07-2024
Hoi, ik heb een vraagje,
Ik heb onlangs een golf 8 gte uit Duitsland gekocht maar ik was benieuwd of er bepaalde opties nog “aangezet” kunnen worden. Het gaat om een gte uit 10/2020 met optie travel assist (lane assist en ik dacht noodrem functie)

Met name ben ik verbaasd dat de auto niet standaard met cruise control komt, er zit alleen een begrenzer op maar geen cruise. Is dit achteraf nog aan te zetten of moet er dan hardware veranderen aan de auto?

En zijn er verder nog opties bekend die er waarschijnlijk al opzitten maar uitgezet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-09 12:28
Is travel assist niet adaptive cruise control icm lane assist? Wat voor icoontjes heb je op het stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogierS
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 01-07-2024
Alleen een icoontje voor de begrenzer en een voor het uitschakelen van lane assist of remhulp. Maar ik heb het vermoeden dat de duitse pakketen verschillen met nederlandse maar dat weet ik niet zeker gezien de configurator op de vw site niet meer werkt voor gte.

Edit:
Vaag in het stuur zie ik ook het onbelichte icoon van de acc afstandsregeling en stuurverwarming. Maar deze zijn dus niet belicht.

[ Voor 21% gewijzigd door RogierS op 02-07-2023 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-09 12:28
Is niet gewoon via het assist menu de acc op limiter gezet? Als ik zo gauw in de handleiding kijk zie ik geen aparte knop voor limiter. Alleen travel assist en acc knoppen.

Heb even in mijn eigen golf geprobeerd. Het knopje waar je lane assist uitzet. Daar kan ik selecteren tussen begrenzer en acc.

[ Voor 27% gewijzigd door Tim____ op 03-07-2023 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanth
RogierS schreef op zondag 2 juli 2023 @ 16:52:
Hoi, ik heb een vraagje,
Ik heb onlangs een golf 8 gte uit Duitsland gekocht maar ik was benieuwd of er bepaalde opties nog “aangezet” kunnen worden. Het gaat om een gte uit 10/2020 met optie travel assist (lane assist en ik dacht noodrem functie)

Met name ben ik verbaasd dat de auto niet standaard met cruise control komt, er zit alleen een begrenzer op maar geen cruise. Is dit achteraf nog aan te zetten of moet er dan hardware veranderen aan de auto?

En zijn er verder nog opties bekend die er waarschijnlijk al opzitten maar uitgezet zijn?
Volgens mij is er in Duitsland een uitvoering (geweest) die wel de begrenzer had, maar niet de ACC. Afhankelijk van wanneer die geproduceerd is, moet je die erbij kunnen kopen (bron: het Duitse motor-talk forum).
johanth schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 22:44:
Heb ik het nou mis, of had de Golf 7 Variant aan de voorzijde iets meer grondspeling dan de Golf 8 Variant? Hier in de buurt is een aflopende helling met een knik aan het einde. Met de vorige Golf kon ik die gewoon nemen. Met mijn huidige raak ik (tenzij ik de knik iets schuin neem) soms net met de kunststof bodemafdekking aan de voorkant de grond. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet meer weet of de vorige ook 16” velgen had of 17”.
Is er niemand hier die ervaring heeft met zowel de Golf Variant 7 en 8, en hierover iets kan zeggen?

[ Voor 27% gewijzigd door johanth op 03-07-2023 09:01 ]

Pagina: 1 ... 110 ... 140 Laatste