Toppe schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 21:13:
[...]
Maar als ik het begrijp: je gaat het laten herstellen en wachten tot het weer gebeurt?
Ik snap dat het vervelend is, maar wat @
The Eagle al terecht aangeeft: wie eist bewijst.
En als je beelden opneemt met een dashcam als je auto geparkeerd dan vindt de AP daar ook wat van. Tesla heeft zijn sentry mode in Nederland ook al aan moeten passen.
Uiteindelijk blijft het wel vervoersmiddel en daar ontstaat nou eenmaal ‘gebruikersschade’.
Ga het laten herstellen als ik weet wie ervoor op kan draaien. Dascams zijn gewoon legaal, en de beelden mogen gewoon gebruikt worden als bewijs. Hij gaat ook alleen aan als er wat gebeurd. Er zit een bewegingssensor in. Een paar jaar geleden is hier een agent geweest die een usb stick opgehaald heeft met dashcambeelden die ze gebruikten als bewijs. Ze waren er maar wat blij mee.
Geen idee of talloze foto's van kattenpoten, en foto's waar ze te zien zijn op het dak en motorkap van andere auto's te zien zijn voldoende zijn, maar ik neem aan van wel.
En nee, dit is geen gebruikersschade, maar schade veroorzaakt door derden. Als ze een wa verzekering hebben zal die dat wel dekken neem ik aan. Nouja, dat maakt me verder weinig uit. Hun kat veroorzaakt schade aan andermans auto, daar draaien hun gewoon voor op lijkt me. Maargoed, heb het nog nooit meegemaakt zoiets. Ben blij dat ik een goede schadehersteller ken die al vaker zaken verzekeringstechnisch voor me opgelost heeft, dus daar heb ik wel vertrouwen in. Heb beelden met geluid waarop je hem op het dak hoort landen en vervolgens via de ingeklapte buitenspiegel naar de motorkap ziet lopen. Van dezelfde kat heb ik ook foto's dat hij op andere auto's zit, en op de schutting.
Had zelf ook nooit verwacht dat dit deukjes zou veroorzaken, daarom schrok ik er zo van. De zon stond er net op een bepaalde manier op en daarom zag ik het. Je ziet het met strijklicht. Maar een schadebedrijf heeft speciale verlichting waaronder je het wel duidelijk ziet. Denk ook wel dat ze ze er van buitenaf met een zuignap ofzo uit kunnen krijgen. Maar zolang het probleem met die beesten er is heeft het geen zin om ze eruit te laten halen, dus dat zal eerst opgelost moeten worden.