Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 109 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:00
StephanN93 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:31:
Verschil in software in de Golf 8 pre-upgrade valt mee volgens mij, daar kon je heen updaten volgens mijn dealer al merk je vooral verschil in de snelheid enz. In mijn vorige Golf 8 was de software echt heel traag soms, als je de nieuwe hardware gebruikt, dan draait dat 10x beter.

Off-topic:
Chiptekorten zijn aardig opgelost paar maanden terug, maar dit betekend niet automatisch dat alles weer full-speed loopt. Net als dat wij een auto bestellen, moeten fabrikanten die chips vooruit bestellen en dat duurt ook even, dus dan krijg je dit soort dingen. Wij kunnen klagen maar dat zie je bij veel fabrikanten ook betreft upgrade *kuch tesla *kuch

On-topic:
Ik vraag standaard bij mijn dealer of VW al een idee heeft waarom die wireless charger het eigenlijk nooit doet en krijg altijd een 'hij zou het gewoon moeten doen hoor' terug. Maar ze kunnen er niks raars aan vinden. Iemand ooit echt succes gehad met deze laders? Ik heb een iPhone 12 en 13 (werk en privé), beide issues.
Hier werkt draadloos opladen nagenoeg altijd. Soms heb ik wel het idee dat het opladen net niet lekker loopt (contact valt weg e.d.) maar dat heb je denk ik altijd wel. Ik heb dan weer geen werkende dab+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-06 16:07
StephanN93 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:31:
Verschil in software in de Golf 8 pre-upgrade valt mee volgens mij, daar kon je heen updaten volgens mijn dealer al merk je vooral verschil in de snelheid enz. In mijn vorige Golf 8 was de software echt heel traag soms, als je de nieuwe hardware gebruikt, dan draait dat 10x beter.

Off-topic:
Chiptekorten zijn aardig opgelost paar maanden terug, maar dit betekend niet automatisch dat alles weer full-speed loopt. Net als dat wij een auto bestellen, moeten fabrikanten die chips vooruit bestellen en dat duurt ook even, dus dan krijg je dit soort dingen. Wij kunnen klagen maar dat zie je bij veel fabrikanten ook betreft upgrade *kuch tesla *kuch

On-topic:
Ik vraag standaard bij mijn dealer of VW al een idee heeft waarom die wireless charger het eigenlijk nooit doet en krijg altijd een 'hij zou het gewoon moeten doen hoor' terug. Maar ze kunnen er niks raars aan vinden. Iemand ooit echt succes gehad met deze laders? Ik heb een iPhone 12 en 13 (werk en privé), beide issues.
Chiptekorten zijn idd wel opgelost, maar er zijn nog tig andere toeleveranciers die in gebreke blijven, ooit is het al de standaard bekleding van een type auto bijvoorbeeld. Gaat nog wel even duren vermoed ik.

Draadloos laden werkt in mijn Golf 8 gewoon goed, alleen is het vakje eigenlijk te breed waardoor de iPhone teveel naar links of rechts kan schuiven en dan stopt ie met laden. Hij moet wel goed gepositioneerd in het midden liggen namelijk.

Het is gewoon laden met de Qi-standaard, dat heeft zover ik weet niks te maken met de iPhone. Heb er bij Apple nog nooit iets over gehoord of gelezen dat mensen problemen hebben met draadloos laden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:00

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:30:
[...]

Chiptekorten zijn idd wel opgelost, maar er zijn nog tig andere toeleveranciers die in gebreke blijven, ooit is het al de standaard bekleding van een type auto bijvoorbeeld. Gaat nog wel even duren vermoed ik.

Draadloos laden werkt in mijn Golf 8 gewoon goed, alleen is het vakje eigenlijk te breed waardoor de iPhone teveel naar links of rechts kan schuiven en dan stopt ie met laden. Hij moet wel goed gepositioneerd in het midden liggen namelijk.

Het is gewoon laden met de Qi-standaard, dat heeft zover ik weet niks te maken met de iPhone. Heb er bij Apple nog nooit iets over gehoord of gelezen dat mensen problemen hebben met draadloos laden..
Nog even en er staan straks frames op Ali die je er inlegt en je toestel op hun plek houden. Hopelijk gaat het dan ook met een oke snelheid zonder dat je een eitje gaat bakken.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Toppe schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:37:
[...]

Nog even en er staan straks frames op Ali die je er inlegt en je toestel op hun plek houden. Hopelijk gaat het dan ook met een oke snelheid zonder dat je een eitje gaat bakken.
Haha ja bijna wel.. Tuurlijk kun je als fabrikant niet zomaar een passend bakje maken en er zit wel iets van antislip in, maar het zou nog net iets beter kunnen mijns inziens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:42:
[...]

Haha ja bijna wel.. Tuurlijk kun je als fabrikant niet zomaar een passend bakje maken en er zit wel iets van antislip in, maar het zou nog net iets beter kunnen mijns inziens..
Iets beter? Sorry maar één keer iets te hard remmen/gassen of te hard door de bocht en hij laadt al niet meer op. Ik snap het draadloos laden ook niet helemaal. Het is traag dus in een kwartier is je telefoon echt niet 50% opgeladen en met de langere ritten is een kabeltje sowieso niet 'onhandig'. Kost je 2 seconde en bespaart je een hoop frustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06 22:50
theman36 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:42:
[...]

Hier werkt draadloos opladen nagenoeg altijd. Soms heb ik wel het idee dat het opladen net niet lekker loopt (contact valt weg e.d.) maar dat heb je denk ik altijd wel. Ik heb dan weer geen werkende dab+ 8)7
Die had ik ook niet. Na een sw update bij de dealer had ik wel Dab+. Bij mij deed ie het af fabriek al niet.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
Toppe schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:51:
[...]

Iets beter? Sorry maar één keer iets te hard remmen/gassen of te hard door de bocht en hij laadt al niet meer op. Ik snap het draadloos laden ook niet helemaal. Het is traag dus in een kwartier is je telefoon echt niet 50% opgeladen en met de langere ritten is een kabeltje sowieso niet 'onhandig'. Kost je 2 seconde en bespaart je een hoop frustratie.
Eens ik gebruik het ook vrijwel nooit. Wordt ook veel te warm/heet icm wireless Apple Carplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
  • Laatst online: 00:00
EvoII schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 18:25:
[...]

Die had ik ook niet. Na een sw update bij de dealer had ik wel Dab+. Bij mij deed ie het af fabriek al niet.
Ja idem. Hier versie 1899 maar nog steeds niet werkend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanN93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-06 10:36
Heb nu gewoon standaard 2 kabels liggen voor lightning en USB-C :P moet nog een keer zo'n MagSafe vinden voor in de auto / bekerhouder, dat werkt in mijn ogen nog altijd beter dan de standaard draadloze opladers.
Gelukkig werkte DAB+ wel gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Scrtz schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:42:
[...]

Los van dat bakje: Android auto doet geen Flitsmeister, dus je telefoon in de houder naast je stuur (al dan niet met een laadkabel naar believen) is functioneler dan een traag werkend laadvakje ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:08:
[...]

Los van dat bakje: Android auto doet geen Flitsmeister, dus je telefoon in de houder naast je stuur (al dan niet met een laadkabel naar believen) is functioneler dan een traag werkend laadvakje ;)
Hier anders wel hoor, werkt prima icm. wireless android auto, telefoon wordt wel érg warm erdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
Ik geef zelf toch de voorkeur aan een kabeltje. Weet iemand hier trouwens hoeveel Watt er uit die USB-poorten komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Ik moest net wat uit de koffer pakken en ben me lam geschrokken. Heel het dak van mijn golf zit vol flauwe deukjes!

Sta hier op een parkeerplaats naast een huis waar een paar Polen wonen. Die hebben een houten hek rond de tuin staan van zo'n 2 meter hoog. Daar staat mijn auto met de achterkant naar toe geparkeerd. Ze hebben 2 katten die altijd buiten lopen en elke keer op de auto's zitten. Heb ze al een keer gevraagd om er wat aan te doen, maar op een sorry na is er niets ondernomen. Heb ook beelden van de dashcam die erin zit waarin te zien en te horen is dat er een kat op springt en op de motorkap gaat zitten. Nu de auto onder de pollen zit zijn de pootafdrukken ook duidelijk te zien.

Heb net een mail gestuurd naar het schadebedrijf waar ik kom als er wat is en gevraagd of ze dit vaker meegemaakt hebben. Het zijn minimaal 10 hele flauwe deuken, en allemaal 2 aan 2. Denk omdat ze op hun voorpoten op het dak landen ofzo. Ze zweven zo'n 1,5 meter door de lucht voor ze landen.

Toen ik de auto net had viel me na enkele maanden opeens op dat er ook al 2 flauwe deukjes in de motorkap zaten. Toen parkeerde ik de auto altijd vooruit in het vak, omdat er toen nog geen dashcam in zat. Sinds die erin zit, afgelopen december parkeer ik hem achteruit erin, zodat de parkeerplaats gemonitord wordt. Heb daar destijds de garage waar ik hem gekocht heb nog over gemaild. Toen ik hem kocht had ik beide deukjes niet gezien, terwijl ik hem toch goed bekeken had. Nu begint me dus een lampje te branden.

Ben flink pissed in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

EvoII schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:04:
Ik moest net wat uit de koffer pakken en ben me lam geschrokken. Heel het dak van mijn golf zit vol flauwe deukjes!

Sta hier op een parkeerplaats naast een huis waar een paar Polen wonen. Die hebben een houten hek rond de tuin staan van zo'n 2 meter hoog. Daar staat mijn auto met de achterkant naar toe geparkeerd. Ze hebben 2 katten die altijd buiten lopen en elke keer op de auto's zitten. Heb ze al een keer gevraagd om er wat aan te doen, maar op een sorry na is er niets ondernomen. Heb ook beelden van de dashcam die erin zit waarin te zien en te horen is dat er een kat op springt en op de motorkap gaat zitten. Nu de auto onder de pollen zit zijn de pootafdrukken ook duidelijk te zien.

Heb net een mail gestuurd naar het schadebedrijf waar ik kom als er wat is en gevraagd of ze dit vaker meegemaakt hebben. Het zijn minimaal 10 hele flauwe deuken, en allemaal 2 aan 2. Denk omdat ze op hun voorpoten op het dak landen ofzo. Ze zweven zo'n 1,5 meter door de lucht voor ze landen.

Toen ik de auto net had viel me na enkele maanden opeens op dat er ook al 2 flauwe deukjes in de motorkap zaten. Toen parkeerde ik de auto altijd vooruit in het vak, omdat er toen nog geen dashcam in zat. Sinds die erin zit, afgelopen december parkeer ik hem achteruit erin, zodat de parkeerplaats gemonitord wordt. Heb daar destijds de garage waar ik hem gekocht heb nog over gemaild. Toen ik hem kocht had ik beide deukjes niet gezien, terwijl ik hem toch goed bekeken had. Nu begint me dus een lampje te branden.

Ben flink pissed in elk geval.
Nadeel is: je kan ze nergens toe dwingen of de schade verhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Toppe schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:22:
[...]

Nadeel is: je kan ze nergens toe dwingen of de schade verhalen
Dwingen zal niet nodig zijn. Eigenaren van huisdieren zijn gewoon aansprakelijk voor schade die deze veroorzaken.
Had alleen nooit deukjes verwacht. Alleen krassen. Maar die zijn er juist niet.

Heb toevallig ook nog een foto waar je er 1 op de schutting ziet liggen. Ze rennen regelmatig achter elkaar over die schutting en auto's heen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qq1JQM1pzQWwAejYbyUrsW1ui58=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/JffNq0dLAmPERObAh6JisiEI.gif?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door EvoII op 31-05-2023 21:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

EvoII schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:33:
[...]

Dwingen zal niet nodig zijn. Eigenaren van huisdieren zijn gewoon aansprakelijk voor schade die deze veroorzaken.
Had alleen nooit deukjes verwacht. Alleen krassen. Maar die zijn er juist niet.
Een gemiddelde kat maakt geen deuken, en zeker niet in een stevig dak. Die krijg je van een flinke hagelbui nog niet, tenzij ze zo groot als pingpong ballen omlaag komen. Hoop eikels vanaf hoogte: heel misschien. Maar niet van katten.

Wat er gebeurd is weet ik niet, zul je ook nooit weten. Je kunt de katten de schuld geven maar wie eist bewijst, en dat kun je helaas niet. Dus claimen bij de verzekering kan, maar kost je ook een stukje noclaim.

Either way: sucks, maar heeft niks met Volkswagen te maken (kan met iedere auto) en is imho eerder een HK topic. Nofi :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
The Eagle schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:48:
[...]

Een gemiddelde kat maakt geen deuken, en zeker niet in een stevig dak. Die krijg je van een flinke hagelbui nog niet, tenzij ze zo groot als pingpong ballen omlaag komen. Hoop eikels vanaf hoogte: heel misschien. Maar niet van katten.

Wat er gebeurd is weet ik niet, zul je ook nooit weten. Je kunt de katten de schuld geven maar wie eist bewijst, en dat kun je helaas niet. Dus claimen bij de verzekering kan, maar kost je ook een stukje noclaim.

Either way: sucks, maar heeft niks met Volkswagen te maken (kan met iedere auto) en is imho eerder een HK topic. Nofi :)
Het zijn ook geen gemiddelde deuken, maar hele flauwe die je alleen onder bepaald licht ziet. Schat dat die katten zo'n 5-6 kilo wegen. Die van ons wegen 3,5 en 8 kilo dus denk dat ik dat aardig in kan schatten. Kijk wel wat de expert er van zegt morgen. Het dak is trouwens 1 van de zwakste plekken van een auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

EvoII schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 21:05:
[...]

Het zijn ook geen gemiddelde deuken, maar hele flauwe die je alleen onder bepaald licht ziet. Schat dat die katten zo'n 5-6 kilo wegen. Die van ons wegen 3,5 en 8 kilo dus denk dat ik dat aardig in kan schatten. Kijk wel wat de expert er van zegt morgen. Het dak is trouwens 1 van de zwakste plekken van een auto...
Maar als ik het begrijp: je gaat het laten herstellen en wachten tot het weer gebeurt?

Ik snap dat het vervelend is, maar wat @The Eagle al terecht aangeeft: wie eist bewijst.

En als je beelden opneemt met een dashcam als je auto geparkeerd dan vindt de AP daar ook wat van. Tesla heeft zijn sentry mode in Nederland ook al aan moeten passen.

Uiteindelijk blijft het wel vervoersmiddel en daar ontstaat nou eenmaal ‘gebruikersschade’.

[ Voor 5% gewijzigd door Toppe op 31-05-2023 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Toppe schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 21:13:
[...]

Maar als ik het begrijp: je gaat het laten herstellen en wachten tot het weer gebeurt?

Ik snap dat het vervelend is, maar wat @The Eagle al terecht aangeeft: wie eist bewijst.

En als je beelden opneemt met een dashcam als je auto geparkeerd dan vindt de AP daar ook wat van. Tesla heeft zijn sentry mode in Nederland ook al aan moeten passen.

Uiteindelijk blijft het wel vervoersmiddel en daar ontstaat nou eenmaal ‘gebruikersschade’.
Ga het laten herstellen als ik weet wie ervoor op kan draaien. Dascams zijn gewoon legaal, en de beelden mogen gewoon gebruikt worden als bewijs. Hij gaat ook alleen aan als er wat gebeurd. Er zit een bewegingssensor in. Een paar jaar geleden is hier een agent geweest die een usb stick opgehaald heeft met dashcambeelden die ze gebruikten als bewijs. Ze waren er maar wat blij mee.

Geen idee of talloze foto's van kattenpoten, en foto's waar ze te zien zijn op het dak en motorkap van andere auto's te zien zijn voldoende zijn, maar ik neem aan van wel.

En nee, dit is geen gebruikersschade, maar schade veroorzaakt door derden. Als ze een wa verzekering hebben zal die dat wel dekken neem ik aan. Nouja, dat maakt me verder weinig uit. Hun kat veroorzaakt schade aan andermans auto, daar draaien hun gewoon voor op lijkt me. Maargoed, heb het nog nooit meegemaakt zoiets. Ben blij dat ik een goede schadehersteller ken die al vaker zaken verzekeringstechnisch voor me opgelost heeft, dus daar heb ik wel vertrouwen in. Heb beelden met geluid waarop je hem op het dak hoort landen en vervolgens via de ingeklapte buitenspiegel naar de motorkap ziet lopen. Van dezelfde kat heb ik ook foto's dat hij op andere auto's zit, en op de schutting.

Had zelf ook nooit verwacht dat dit deukjes zou veroorzaken, daarom schrok ik er zo van. De zon stond er net op een bepaalde manier op en daarom zag ik het. Je ziet het met strijklicht. Maar een schadebedrijf heeft speciale verlichting waaronder je het wel duidelijk ziet. Denk ook wel dat ze ze er van buitenaf met een zuignap ofzo uit kunnen krijgen. Maar zolang het probleem met die beesten er is heeft het geen zin om ze eruit te laten halen, dus dat zal eerst opgelost moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Laatst online: 01:05
"en de beelden mogen gewoon gebruikt worden als bewijs" - is dus niet waar, mag alleen als aanvullend bewijs worden gebruikt. is idd vervelend, maar je kunt er niet veel aan doen denk ik, hooguit ergens anders parkeren.

"“Soms worden dashcambeelden gebruikt als bewijs in een strafzaak. Deze beelden zijn goed bruikbaar als aanvullend bewijs of ter ondersteuning van een verklaring. Het gebruik van beelden alleen is echter onvoldoende. Er is ook een getuigenverklaring nodig, bijvoorbeeld van de filmer."

https://www.anwb.nl/auto/...verzekeraars-van-dashcams

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Robinho96 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:21:
Ik geef zelf toch de voorkeur aan een kabeltje. Weet iemand hier trouwens hoeveel Watt er uit die USB-poorten komt?
Meen iets van 15 watt tegenwoordig? Iig zijn die USB-C poorten tegenwoordig wel lekker, laadt je telefoon goed snel mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

EvoII schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 21:28:
[...]

Ga het laten herstellen als ik weet wie ervoor op kan draaien. Dascams zijn gewoon legaal, en de beelden mogen gewoon gebruikt worden als bewijs. Hij gaat ook alleen aan als er wat gebeurd. Er zit een bewegingssensor in. Een paar jaar geleden is hier een agent geweest die een usb stick opgehaald heeft met dashcambeelden die ze gebruikten als bewijs. Ze waren er maar wat blij mee.

Geen idee of talloze foto's van kattenpoten, en foto's waar ze te zien zijn op het dak en motorkap van andere auto's te zien zijn voldoende zijn, maar ik neem aan van wel.

En nee, dit is geen gebruikersschade, maar schade veroorzaakt door derden. Als ze een wa verzekering hebben zal die dat wel dekken neem ik aan. Nouja, dat maakt me verder weinig uit. Hun kat veroorzaakt schade aan andermans auto, daar draaien hun gewoon voor op lijkt me. Maargoed, heb het nog nooit meegemaakt zoiets. Ben blij dat ik een goede schadehersteller ken die al vaker zaken verzekeringstechnisch voor me opgelost heeft, dus daar heb ik wel vertrouwen in. Heb beelden met geluid waarop je hem op het dak hoort landen en vervolgens via de ingeklapte buitenspiegel naar de motorkap ziet lopen. Van dezelfde kat heb ik ook foto's dat hij op andere auto's zit, en op de schutting.

Had zelf ook nooit verwacht dat dit deukjes zou veroorzaken, daarom schrok ik er zo van. De zon stond er net op een bepaalde manier op en daarom zag ik het. Je ziet het met strijklicht. Maar een schadebedrijf heeft speciale verlichting waaronder je het wel duidelijk ziet. Denk ook wel dat ze ze er van buitenaf met een zuignap ofzo uit kunnen krijgen. Maar zolang het probleem met die beesten er is heeft het geen zin om ze eruit te laten halen, dus dat zal eerst opgelost moeten worden.
Als een dashcam legaal is dan gaat heel Nederland hun camera vervangen voor een dashcam: https://www.autoriteitper...ameras-bij-het-eigen-huis

* Toppe had een camera die de voortuin filmde maar óók een woning waar altijd ellende was, ook daar was oom agent ook erg blij mee, maar het mag niet.

Daarbij kan je die mensen alleen dwingen hun kat in de tuin te houden als er sprake is van onrechtmatig hinder, dat is hier niet aan de orde.

[ Voor 3% gewijzigd door Toppe op 31-05-2023 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toije
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 26-03 20:11
Wbt de deukjes, het plaatwerk rondom is de laatste jaren dunner geworden, ik praat in honderdste mm..
Je drukt met je duim lichtjes op het dak, zijkant of achterklep en een flauwe deuk is geboren.
ik spreek uit ervaring. plaatwerk van de jaren 2000-2010 kon meer weerstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeHaaa
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10-06 13:28
Nadat ik vorige week ongepland een meet en greet had met iemand die zo gescout had kunnen worden voor het nieuwe seizoen van de Slechtste chauffeur van Nederland, vandaag gelukkig mijn auto alweer opgehaald bij schadeherstel. Voorbumper en 1 koplamp moeten vervangen, €6800... Gelukkig niet mijn schuld en goed verzekerd, maar aardig kostenplaatje voor een relatief zachte botsing.. Aan de positieve kant, auto is weer eens gratis gewassen! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Nou, even een update hier mbt. de deukjes in het dak. Langs de schadehersteller geweest. Die heeft vastgesteld dat het niet door katten komt. Onmogelijk, dus daar ben ik heel blij mee.

Hij dacht dat het door het productieproces komt.

Hierna ben ik doorgereden naar de autohandelaar waar ik hem gekocht heb. Daar stonden 2 golfs 8. Eentje van 2021 en eentje van 2023. De eerste heb ik iets soortgelijks gezien, de tweede niet.
Doorgereden naar de dealer, 2 golfs 8 bekeken en die hadden het geen van beide.

Toevallig was de restyler daar net en die heeft het bekeken. Hij had nog nooit zoiets gezien. Vroeger alleen iets bij een bepaald type audi station bij warm weer, als het dak heel warm werd.

Hij kan het oplossen, maar durft geen garantie te geven dat het probleem zich niet meer voor zal doen daarna. Ook hij denkt dat er een bepaald (ander?) soort kit is gebruikt tijdens de productie.

Hoe het ook zij, de auto had het eerst niet, en het lijkt toch iets te zijn met het productieproces. De restyler heeft ook de lakdikte gemeten en hij heeft de originele lak, geen enkel deel is overgespoten.

Weet niet hoeveel mensen hier een golf 8 hebben die na september 2020 gebouwd is, maar ik zou eens willen kijken of er meer auto's zijn die dit probleem hebben? Het gaat om modeljaar 2021, maar zelfs dan kunnen er nog verschillen in zitten natuurlijk.

Ik baal er wel van, maar wil hem toch af/op rijden. Wil het wel laten maken, maar dan wil ik wel de garantie hebben dat het goed blijft ook.

Ben dus heel benieuwd of meer mensen dit hebben toevallig? Je moet heel goed kijken, maar onder tl of led licht zie je het geheid.

Bij mij is het later ontstaan want toen ik hem kreeg had hij het absoluut niet. Daar ben ik 100% zeker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:56
Is het dan niet een garantiegeval? Ik weet dat de dealers/PON moeilijk doen over alles maar binnen 3-4 jaar zonder aanleiding deuken in je dak lijkt me niet de bedoeling… Of zit je al over de 100k?

Edit: never mind, de ‘extra’ garantie van 2 jaar van PON stelt niks voor. Ongeveer alles is uitgesloten. Carrosserie, chassis, interieur, onderstel… Alleen motor en versnellingsbak blijven over geloof ik.

[ Voor 34% gewijzigd door Kevinns op 01-06-2023 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Kevinns schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:02:
Is het dan niet een garantiegeval? Ik weet dat de dealers/PON moeilijk doen over alles maar binnen 3-4 jaar zonder aanleiding deuken in je dak lijkt me niet de bedoeling… Of zit je al over de 100k?

Edit: never mind, de ‘extra’ garantie van 2 jaar van PON stelt niks voor. Ongeveer alles is uitgesloten. Carrosserie, chassis, interieur, onderstel… Alleen motor en versnellingsbak blijven over geloof ik.
Nee het is import en in april is hij helaas 2 jaar geworden. Heb net de zaak waar ik hem gekocht heb gemaild. Eigenlijk is het best wel een bizar verhaal... Pon had ik ook niets van verwacht overigens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

EvoII schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:55:
Nou, even een update hier mbt. de deukjes in het dak. Langs de schadehersteller geweest. Die heeft vastgesteld dat het niet door katten komt. Onmogelijk, dus daar ben ik heel blij mee.

Hij dacht dat het door het productieproces komt.
Toch bijzonder dat je 100% zeker wist dat het door die verdomde katten kwam.

Ik had de auto overigens dan per direct laten staan, want als VW daadwerkelijk plaatmateriaal gebruikt wat indeukt door een kat van 5 kilo die erop springt, dan wil ik niet weten wat dat betekent als je een keer onverhoopt een andere auto aait op de snelweg.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Jeroenneman schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:57:
[...]

Toch bijzonder dat je 100% zeker wist dat het door die verdomde katten kwam.

Ik had de auto overigens dan per direct laten staan, want als VW daadwerkelijk plaatmateriaal gebruikt wat indeukt door een kat van 5 kilo die erop springt, dan wil ik niet weten wat dat betekent als je een keer onverhoopt een andere auto aait op de snelweg.
Vanwaar deze nietszeggende reactie?

Je openingszin raakt al kant noch wal, en met de tweede alinea borduur je verder op een probleem waarvan je al weet dat het er niet is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

EvoII schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 17:09:
[...]

Vanwaar deze nietszeggende reactie?

Je openingszin raakt al kant noch wal, en met de tweede alinea borduur je verder op een probleem waarvan je al weet dat het er niet is.
Ken je je eigen woorden niet meer terug? Vond het gewoon grappig dat iemand die in een eerste reactie het gelijk op die Polen met hun katten gooide, teruggefloten wordt door de schade-expert, nadat al meerdere Tweakers aangaven het wel heel bijzonder te vinden als een autodak indeukt door het gewicht van een kat.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Jeroenneman schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 17:45:
[...]

[...]

Ken je je eigen woorden niet meer terug? Vond het gewoon grappig dat iemand die in een eerste reactie het gelijk op die Polen met hun katten gooide, teruggefloten wordt door de schade-expert, nadat al meerdere Tweakers aangaven het wel heel bijzonder te vinden als een autodak indeukt door het gewicht van een kat.
Heb je dit niet gelezen?
Wat wil je precies bereiken met dit soort nietszeggende reacties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:37

MLLL

Palm Treo 650

Jouw reacties worden nu ook ietwat nietszeggend eerlijk gezegd ,miauw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
MLLL schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 17:50:
Jouw reacties worden nu ook ietwat nietszeggend eerlijk gezegd ,miauw!
Wacht maar even tot er een mod komt die de boel op kan schonen. Die zullen hier vast ook kijken af en toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

EvoII schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 18:13:
[...]

Wacht maar even tot er een mod komt die de boel op kan schonen. Die zullen hier vast ook kijken af en toe.
Sorry hoor, maar de enige die hier kant noch wal raakt ben je zelf. Er wordt al aangegeven dat het zeer waarschijnlijk niet door een kat kan komen en jij blijft volhouden van wel. Sterker nog, je hebt dashcam beelden.

Een dashcam is er voor je veiligheid tijdens het rijden, niet tijdens het stil staan. Dan is het filmen van de openbare weg gewoon verboden. Daar wordt het je te warm onder je voetjes, want je reageert gewoon nergens meer op.

Dan krijg je nu het antwoord waarvan wij het al wel voorspeld hadden: de kat.

En dan als je de bal terug gekaatst krijgt dan begin je te reageren dat iemand kant noch wal raakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvoII
Toppe schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 18:27:
[...]

Sorry hoor, maar de enige die hier kant noch wal raakt ben je zelf. Er wordt al aangegeven dat het zeer waarschijnlijk niet door een kat kan komen en jij blijft volhouden van wel. Sterker nog, je hebt dashcam beelden.

Een dashcam is er voor je veiligheid tijdens het rijden, niet tijdens het stil staan. Dan is het filmen van de openbare weg gewoon verboden. Daar wordt het je te warm onder je voetjes, want je reageert gewoon nergens meer op.

Dan krijg je nu het antwoord waarvan wij het al wel voorspeld hadden: de kat.

En dan als je de bal terug gekaatst krijgt dan begin je te reageren dat iemand kant noch wal raakt.
Zullen we vanaf nu on topic blijven? Of is dat teveel gevraagd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

EvoII schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 18:35:
[...]

Zullen we vanaf nu on topic blijven? Of is dat teveel gevraagd?
Pot, ketel. En jij startte de discussie met je schadeverhaal, wat an sich al offtopic was om mee te beginnen. Dus niet achteraf klagen dan he ;)

Maar je hebt een punt.
Dus ontopic: dit zijn geen bekende verhalen qua lakproblemen. Denk dat je gewoon heel veel pech hebt in deze. Oorzaak onbekend, geen garantie meer, en specialist zegt kan het proberen maar geen garantie. Ben bang dat het een beetje ophoudt voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
The Eagle schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 19:08:
[...]

Pot, ketel. En jij startte de discussie met je schadeverhaal, wat an sich al offtopic was om mee te beginnen. Dus niet achteraf klagen dan he ;)

Maar je hebt een punt.
Dus ontopic: dit zijn geen bekende verhalen qua lakproblemen. Denk dat je gewoon heel veel pech hebt in deze. Oorzaak onbekend, geen garantie meer, en specialist zegt kan het proberen maar geen garantie. Ben bang dat het een beetje ophoudt voor je.
Wat ik graag te weten zou komen is of er meer mensen zijn met dit probleem. Toen ik de auto kreeg was hij 10 maanden gekentekend. Hij heeft al die tijd in showrooms gestaan en was compleet vrij van deukjes. Hij was gewoon splinternieuw. Heb de eerste week toen ik hem had rondom de lakdikte laten meten. Ook binnenkanten van de stijlen, binnenkant motorruimte, kortom alles. Toen hebben we geen enkel deukje gezien. En nu zitten er opeens rond de 20 in het dak.

Moet nu morgenvroeg kijken, na een koude nacht of ze eruit zijn. Ik kreeg de auto in februari. De eerste deukjes zag ik vorig jaar in de motorkap. Ook precies op de plek waar aan te binnenkant een versteviging zit, en waarschijnlijk dus kit.

Ik kan me slecht voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem. Het erge is dat zodra je het weet je er extra op gaat letten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

@Scrtz kijk jij eens op je dan, mijn golf had het niet, zal het morgen nog even controleren als ik er aan denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Toppe schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 19:21:
@Scrtz kijk jij eens op je dan, mijn golf had het niet, zal het morgen nog even controleren als ik er aan denk.
Top, ben heel benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Voor deuken in de motorkap? Ik heb 2 kleintjes. En de dikte van het metaal is heel erg zeker dunner dan vorige generaties. Eigenlijk al het materiaalgebruik lijkt gewoon een tandje minder. Dat was bij de golf 7.5 allemaal een stuk degelijker.Bij de Golf 8 kun je best makkelijk de motorkap inderdaad al induwen.

Begrijp mij niet verkeerd overigens, design en innovaties in de golf 8 maken dan wel weer heel erg veel goed. Echter zou ik bij prive inschaf eerder neigen naar een Golf 7.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Scrtz schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 22:31:
Voor deuken in de motorkap? Ik heb 2 kleintjes. En de dikte van het metaal is heel erg zeker dunner dan vorige generaties. Eigenlijk al het materiaalgebruik lijkt gewoon een tandje minder. Dat was bij de golf 7.5 allemaal een stuk degelijker.Bij de Golf 8 kun je best makkelijk de motorkap inderdaad al induwen.

Begrijp mij niet verkeerd overigens, design en innovaties in de golf 8 maken dan wel weer heel erg veel goed. Echter zou ik bij prive inschaf eerder neigen naar een Golf 7.5.
Ah, dat zijn dan waarschijnlijk dezelfde deukjes als bij mij. In het midden ongeveer en op dezelfde hoogte zeker? Ik rij hem overigens ook zakelijk hoor. Privé zou ik nooit zo'n dure kopen.

De golf 7 ken ik niet. Heb alleen een golf 5 gehad, lang geleden. Het plaatmateriaal is echt dun. Dan vind ik het gewicht nog tegenvallen. Zal wel door al die extra veiligheidsuitrusting komen. Hoe dunner het plaatwerk hoe sneller je dit soort dingen ook hebt. Staal werkt behoorlijk bij temperatuursverschillen. Daar moet men wel rekening mee houden. Soms gaat dat blijkbaar mis.

[ Voor 19% gewijzigd door EvoII op 01-06-2023 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
EvoII schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 23:01:
[...]

Ah, dat zijn dan waarschijnlijk dezelfde deukjes als bij mij. In het midden ongeveer en op dezelfde hoogte zeker? Ik rij hem overigens ook zakelijk hoor. Privé zou ik nooit zo'n dure kopen.
Heb je er goede foto van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvoII
Scrtz schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 23:04:
[...]

Heb je er goede foto van?
Een goede foto is vrijwel niet te maken. Heb het vorig jaar geprobeerd met de motorkap, toen ik die deukjes net opgemerkt had. Ze zitten in elk geval hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kXs0-3-DfTPpOD6xlQsBABeP-8I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3wO4nWkWSGdvb2ku8BEtslwv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

EvoII schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 19:41:
[...]

Top, ben heel benieuwd!
Nergens last van.

Dealer stond gek te kijken toen ik weer bij m’n golf stond te kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06:59
Autoblog heeft een mooi artikel over de aankomende Golf8-facelift. Zoals gebruikelijk slechts kleine veranderingen maar.... de grootste klacht lijkt nu in Wolfsburg gehoord:
Een ander aspect waar Volkswagen aan werkt voor de Golf facelift is de rest van het interieur. Het huidige model (dat je op de afbeeldingen zit) is op zich prima, maar vroeger had de Golf altijd een streepje voor op de concurrentie. Het interieur zal voorzien worden van mooiere materialen en zorgvuldige afwerking.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JmkOjQDAtkBw67-aXAGUDprB5Ts=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mO8D2fU7IKfO3pThgtl9uBye.jpg?f=user_large

https://www.autoblog.nl/n...is-dit-de-laatste-3503083

[ Voor 22% gewijzigd door Dennisdn op 03-06-2023 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
Dennisdn schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 08:04:
Autoblog heeft een mooi artikel over de aankomende Golf8-facelift. Zoals gebruikelijk slechts kleine veranderingen maar.... de grootste klacht lijkt nu in Wolfsburg gehoord:

[...]

[Afbeelding]

https://www.autoblog.nl/n...is-dit-de-laatste-3503083
Ik weet niet of het een kwestie van luisteren naar de klachten was of werd VW beperkt in hun handelen door de chip te korten in de auto industrie? Ze kunnen het wel willen maar als er een te kort is daar doe je weinig aan, tenzij je de duurder in wil kopen en verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06:59
AE69 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 09:34:
[...]

Ik weet niet of het een kwestie van luisteren naar de klachten was of werd VW beperkt in hun handelen door de chip te korten in de auto industrie? Ze kunnen het wel willen maar als er een te kort is daar doe je weinig aan, tenzij je de duurder in wil kopen en verkopen.
Nou, waar ik meer op doel is niet de techniek, maar de algemene afwerking van materialen in het interieur. Ten opzichte van de (denk ik beste Golf ooit) 7.5 hebben ze in de 8 net iets teveel op materialen en afwerking bezuinigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
eens, afwerking in de nieuwe modellen is matig. jammer dat een 7.5 gti/r nog zo duur zijn anders had ik die zeker gekocht ipv de 7. rij voor werk een nieuwe caddy en die materialen zijn om te janken, ook de golf 8 is een stuk minder dan de 7(.5)

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

giovanni2903 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 17:59:
eens, afwerking in de nieuwe modellen is matig. jammer dat een 7.5 gti/r nog zo duur zijn anders had ik die zeker gekocht ipv de 7. rij voor werk een nieuwe caddy en die materialen zijn om te janken, ook de golf 8 is een stuk minder dan de 7(.5)
En dat te bedenken dat je voor een 8 R snel richting de
€90.000 gaat met, onder aan de streep, de zelfde kwaliteit interieur :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-06 15:04
Aan de monteurs of ervaringsdeskundigen onder ons:
Sinds 2 maanden in bezit van een nieuwe VW Crafter, 2.0 TDI. Nieuw geleverd, nu circa 4500km gereden.

Vanochtend kregen we het volgende: knipperend spiraallampje, motor lampje, storing start stop systeem en hij gaat in noodloop. Loopt niet harder meer dan 85km/u. Niet meer mee gereden daarna, ook na opnieuw starten (en na 3 uurtjes rust gunnen) hetzelfde probleem.

Aangezien de garages zondagsrust hebben maar ik wel vast benieuwd ben en we de bus niet echt kunnen missen: iemand enig idee wat dit zoal kan zijn? :'( Ik vind via google alleen oude topics en voornamelijk deze problemen bij oudere auto's met bijv. 2 ton op de klok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Twijfels schreef op zondag 4 juni 2023 @ 10:27:
Aan de monteurs of ervaringsdeskundigen onder ons:
Sinds 2 maanden in bezit van een nieuwe VW Crafter, 2.0 TDI. Nieuw geleverd, nu circa 4500km gereden.

Vanochtend kregen we het volgende: knipperend spiraallampje, motor lampje, storing start stop systeem en hij gaat in noodloop. Loopt niet harder meer dan 85km/u. Niet meer mee gereden daarna, ook na opnieuw starten (en na 3 uurtjes rust gunnen) hetzelfde probleem.

Aangezien de garages zondagsrust hebben maar ik wel vast benieuwd ben en we de bus niet echt kunnen missen: iemand enig idee wat dit zoal kan zijn? :'( Ik vind via google alleen oude topics en voornamelijk deze problemen bij oudere auto's met bijv. 2 ton op de klok.
Ja lastig, kan vanalles zijn. Zit je niet in de buurt van een MAN dealer die tevens VW Service Dealer is? Die hebben veel ruimere openingstijden (8 tot 8 doordeweeks) en kunnen je misschien vandaag ook beter helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Twijfels als dat een nieuwe is zit er waarschijnlijk mobiliteitsservice op. Nummer bellen, krijg je de dealer aan de lijn, die regelen de pechservice / sturen een monteur langs.
Soort van particuliere anwb.

Heb je die niet (lijkt me stug, maar kan): bel de anwb en vraag om een diagnose. Komen ze ook voor (woonplaats service enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
@Scrtz helaas geen MAN of VW dealer echt in de buurt. Dichtsbijzijnde is volgens mij 30 min rijden en dat vertrouw ik hier niet mee.

@The Eagle dat is een goede! Heb hem als nieuw voorraadmodel bij een vakgarage gekocht, maar kan inderdaad even kijken of ik een nummer in de papieren kan vinden die ik vandaag kan bereiken. ANWB als tweede optie :)

edit: geen nummer te vinden, mobiliteitsservice zal er hoe dan ook dus niet bij zitten (wel 4j fabrieksgarantie). Maar de ANWB is inmiddels onderweg.

edit2: de ANWB komt tegenwoordig blijkbaar zonder enige vorm van gereedschap of uitleesapparatuur, daar hebben we niks aan. Via hen de VW mobiliteitsservice laten bellen en die regelen nu dat er toch iemand komt. Fijne zondagsbesteding zo :+

edit3: hij is afgesleept naar een VW dealer. Bergingsbedrijf kon uitlezen maar kwam niet verder dan een melding dat de fabrikant hem verder uit moest lezen, hij kreeg dus niet alle informatie te zien. Na verwijderen storing ook direct weer terug. Morgen maar even horen hoe nu verder...

[ Voor 52% gewijzigd door Twijfels op 04-06-2023 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Toppe schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 21:06:
[...]

precies ja, echt om te huilen wat de prijs/kwaliteitverhouding tegenwoordig is bij vag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
Toppe schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 21:06:
[...]

Komt ook door de BPM uiteraard in dit land…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim____
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21:49
Vraagje aan de golf 8 1.0 110pk eigenaren. Als jullie gas loslaten bijvoorbeeld in de twee. Hobbelt jullie auto dan ook een beetje? Koppeling is net vervangen, maar auto rijd gewoon niet lekker.

Voelt alsof een motorsteun kapot is maar garagist zegt dat het wel normaal is en nog minder word naar mate de koppeling inslijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07:34
Twijfels schreef op zondag 4 juni 2023 @ 12:30:
@Scrtz helaas geen MAN of VW dealer echt in de buurt. Dichtsbijzijnde is volgens mij 30 min rijden en dat vertrouw ik hier niet mee.

@The Eagle dat is een goede! Heb hem als nieuw voorraadmodel bij een vakgarage gekocht, maar kan inderdaad even kijken of ik een nummer in de papieren kan vinden die ik vandaag kan bereiken. ANWB als tweede optie :)

edit: geen nummer te vinden, mobiliteitsservice zal er hoe dan ook dus niet bij zitten (wel 4j fabrieksgarantie). Maar de ANWB is inmiddels onderweg.

edit2: de ANWB komt tegenwoordig blijkbaar zonder enige vorm van gereedschap of uitleesapparatuur, daar hebben we niks aan. Via hen de VW mobiliteitsservice laten bellen en die regelen nu dat er toch iemand komt. Fijne zondagsbesteding zo :+

edit3: hij is afgesleept naar een VW dealer. Bergingsbedrijf kon uitlezen maar kwam niet verder dan een melding dat de fabrikant hem verder uit moest lezen, hij kreeg dus niet alle informatie te zien. Na verwijderen storing ook direct weer terug. Morgen maar even horen hoe nu verder...
Heb je nog een update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
Een steenmarter had honger en heeft lekker op de luchtmassakabel zitten knabbelen |:(

Inmiddels de bus dus ook weer terug, netjes door Huiskes-kokkeler Hengelo binnen 24 uur gerepareerd, nooit eerder bij ze geweest maar voor deze kwestie was hij daarheen gebracht gezien het vermoeden garantiegevalletje was.

Al met al wel blij met dit resultaat want ik was al bang een maandagochtend model te hebben gekocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:56
Nu zorgen dat het beest niet weer een hapje van je auto neemt. (Of in het dak van je huis gaat wonen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-06 13:31

VW-Arjan

★★★★★

Kevinns schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:39:
Nu zorgen dat het beest niet weer een hapje van je auto neemt. (Of in het dak van je huis gaat wonen!)
@Twijfels

Je hebt daar een klein apparaatje voor dat je in kan bouwen. Dat geeft een irritant geluidje af met een bepaalde interval.
Heb ik ook op mn Golf zitten.

Bijvoorbeeld: https://www.bol.com/nl/nl...ica-marterverjagers/43737

[ Voor 12% gewijzigd door VW-Arjan op 07-06-2023 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
Kevinns schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:39:
M'n collega bleek de bus 's nachts bij huis neer te hebben gezet waar blijkbaar veel marters rondlopen. Dat gebeurt dus niet weer :)

@VW-Arjan heb de dealer inderdaad gelijk een kastje in laten bouwen, hopelijk blijft het hierbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01:03
Rainesh schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 18:12:
[...]

Escaleren en zeggen dat je het geupdate wilt hebben.
Helaas vrij weinig kunnen genieten van de auto afgelopen zondag met pech afgesleept door de Anwb naar de Volkswagen dealer.

Auto is onrijdbaar vandaag werd ik gebeld de homokineet is kapot gegaan en de aandrijfas is daarmee ook beschadigd geraakt.

Deze zullen beiden worden vervangen onder de verlengde fabrieksgarantie dat is wel een plus ze hebben ook aangegeven gelijk naar het software issue te willen gaan kijken nu die er toch staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
  • Nu online
The Eagle schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 19:49:
[...]

SW update als onderdeel van de aflevering? Vergeet het maar. Aflevering is volle tank, kentekenplaten, vloeistoffen en evt reinigen. Ding is al getest en goed bevonden in de fabriek, dus ready to roll, gaat een dealer niet nog eens uren in steken als het niet nodig is.

Bovendien krijg jij OTA updates verwacht ik, dus geen issue.
Morgen is het zo ver, dan kan ik na ongeveer 1,5 jaar wachten de nieuwe Lapiz blauwe heilige koe (Arteon) ophalen. De NLse wegen kregen weer wat meer kleur er bij 8)
Volgens de dealer is het voorzien van de laatste SW versies door Pon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 16-06 15:26
AE69 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 21:41:
[...]

Morgen is het zo ver, dan kan ik na ongeveer 1,5 jaar wachten de nieuwe Lapiz blauwe heilige koe (Arteon) ophalen. De NLse wegen kregen weer wat meer kleur er bij 8)
Volgens de dealer is het voorzien van de laatste SW versies door Pon.
De enige juiste kleur :9 Vergeet je geen foto's te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
Hoi Volkswagenfanaten, ik heb enkele vraagjes voor jullie:
  1. Ik heb net, na 60.000 kilometer (3.5j oud) mijn eerste grotere kosten aan mijn golf VII Join gehad: bougies vervangen, batterij vervangen en olielek aan de flens van de krukas (verzuurde flens). In het totaal 1200 euro kwijt. Ik vind dat best stevig voor een wagen met nog geen 100k op de teller. Mijn eerste vraag: Het onderhoud van je wagen, doen jullie dit in een officiële volkswagen garage of kan Auto5 hier bvb ook voor? Zou je dit riskeren?

Nog een subvraag hierover: Is het normaal voor een batterij dat deze na 3,5j al de geest geeft? Ik vond dit zeer snel als ik op het internet kijk. Nu ben ik beginnen zoeken wat de oorzaak kan zijn, maar ik doe zelden korte afstanden (woon-werkverkeer =35km). Lichten enzo laat ik nooit aan. Ik begin te denken dat het te maken heeft met het automatische startstop systeem. Wat zijn jullie meningen hierover? Kostte bij de garage 550 euro voor een nieuwe
  1. Wanneer schrijven jullie je wagen af, bij een bepaalde kilometerstand? Net voor bepaalde zware kosten? Of rijden jullie hem helemaal op? Maar wat is dat, helemaal oprijden? Als je dan een perte totale hebt, laat je deze dan wel nog repareren of ...? (
Ik ben heel tevreden met mijn golf, rijdt echt ongelofelijk soepel, maar dat was toch even slikken gezien mijn lening juist gestart is en spaargeld dus vrijwel zero was :+ . Ook dat olielek aan de krukas vond ik voor een 60k auto erg snel. Garage doet natuurlijk alsof hun neus bloedt, ze zeiden wel dat ik als bestuurder hier geen vat op heb.

En als ik dan hoor wat mijn vader kwijt was aan onderhoud bij Audi, vloog ik achterover. 800 euro voor een onderhoud, absurd 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Flipking94 op 08-06-2023 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

1200 euro over 60k is 2 cent per kilometer.
1200 euro delen door 42 maanden is 28,50 per maand.
Aan onderhoud. Das peanuts imho :)

Accu: start/stop zijn zwaardere accu's. Moeten ook ingeleerd worden. Dealer prijzen en uren voor reparaties zijn standaard, wordt door Pon opgelegd. Accu zelf doet ca 120-170 euro, dan nog uurtje voor omwisselen, en tijd voor inleren. Plus marge voor de dealer.
Kan ook prima bij de kwikfit en stuk goedkoper imho.
Is het normaal dat ze na 3,5 jaar slechter worden: zeker wel. Moeten namelijk veel vaker aan de bak dan een reguliere. Zeker bij veel korte ritjes is dat effect nog sterker dan bij veel lange ritten.

Volledig afgeschreven is een auto als een reparatie meer kost dan de waarde van een auto. Ligt dus helemaal aan de reparatie en de dagwaarde van de auto. Maar das niet vw specifiek, dat geldt voor iedere auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Die 800 euro bij Audi is ook vrij normale prijs btw. Uren zijn duur en dat kan hard gaan, zeker als er veel los moet voor je er bij kunt. En das tegenwoordig steeds meer.

Fwiw: mijn vorige Passat is twee keer de DSG onderuit geweest (DQ200 bak, probleem ding, zoek maar op). Ca voor 6,5k aan verspijkerd toen. Bak er onderuit is al 4 manuren, dan fixen, dan ding er in weer 4. En dan moet er een evt testrit voor en na nog bij.
Was gelukkig lease :)

Auto begint met au. Wen er maar aan.

Maar onderhoud van een particuliere auto bij een reguliere garage kan prima. Die volgen ook gewoon de protocollen van de fabrikant qua vervanging van onderdelen enzo.

[ Voor 31% gewijzigd door The Eagle op 08-06-2023 22:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeeHaaa
Afbeeldingslocatie: https://www.carscoops.com/wp-content/uploads/webp/2023/03/Volkswagen-Golf_VIII_Facelift_Rendering_main-1024x576.webp

https://www.carscoops.com...-compact-hatch-archetype/

De facelift GTE krijgt 272PK, beschikbaar vanaf 2024. Ben benieuwd hoe snel we deze op de NL-se wegen gaan tegenkomen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• AE69
  • Nu online
TranceSetter schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 22:20:
[...]

De enige juiste kleur :9 Vergeet je geen foto's te plaatsen?
In het kader van meer blauw op straat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I494hw9rJ4dXx5PsNQvhuib9wU4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W9zTzAuXGTPsE6prg9EQfJya.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 16-06 15:26
Strakke auto hoor! Inderdaad meer kleur op straat is altijd goed. Minder zwart, grijs en vooral wit zou mooi zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-06 17:20
Mooi auto, geniet ervan. Ik mag nog 9 maanden van de mijne genieten en dan mag die er helaas weer uit. Arteon was niet leverbaar als plugin anders had ik die overwogen, erg fijne reisauto.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giovanni2903
blijf dat een van de mooiste vw modellen vinden, helemaal in die kleur :9~

@Flipking94 beste is om zelf onderdelen voor je beurtje te bestellen, denk aan: bougies en interieurfilter maar bijv ook ruitenwissers, accu, remschijven en remblokken. vervolgens iemand zoeken die het zwart voor je erop zet. een beurt of onderdelen bij de dealer kost onnodig de hoofdprijs. enige wat ik aankoop+montage bij garage doe zijn banden als er een leuke actie is en de oliebeurt.

[ Voor 72% gewijzigd door giovanni2903 op 09-06-2023 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
JeeHaaa schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 11:07:
[Afbeelding]

https://www.carscoops.com...-compact-hatch-archetype/

De facelift GTE krijgt 272PK, beschikbaar vanaf 2024. Ben benieuwd hoe snel we deze op de NL-se wegen gaan tegenkomen.
De huidige GTE was al snel 50k+ op het laatst met paar opties. Mijne in jan 2021 45k fiscaal full option, dat vond ik toen al meer dan genoeg. Twijfel of we ze nog veel gaan zien als ze rond 50-55k gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipking94
  • Registratie: Juli 2014
@The Eagle @giovanni2903 merci heren voor de zeer duidelijke post, dat stelt me in ieder geval wat gerust.

Mijn vader zei inderdaad dat er maar twee dingen echt geld kosten in het leven, nen auto en een vrouw ;). Hij heeft dus weer gelijk!

Nog één vraagje over het afschrijven: Dat bedoelde ik dus met een perte totale: Als de prijs om te maken duurder is dan de dagwaarde is de wagen. Verkoop je dan je wagen best of rij je er nog steeds mee rond ook met de duurdere prijs om de onderdelen te repareren? Wat is wijsheid? Ik weet dat het vaak niet zo zwartwit is, maar ik zou toch graag horen wat jullie zouden doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Die vraag moet je nog maar eens stellen als je auto zo ongeveer afgeschreven is. Want daar spelen ook andere dingen mee, zoals je banksaldo en het verwachte gebruik en reparatie. Tegen die tijd ongetwijfeld niet meer bij de dealer ;)

Fwiw: de peug 207 HDI van Mrs Eagle is inmiddels 14 jaar oud en heeft ruim 200k gelopen. Krijg er bij inruil denk ik minder voor dan bij de sloop :+
Tweedehands vergelijkbare auto kopen kost me ca 10-15k momenteel. Auto is motorisch goed en kost alleen nog de reparaties, en weet wat ik heb. Prima, voor 10-15k kan ik behoorlijk wat reparaties en onderhoud laten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Flipking94 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 19:59:
@The Eagle @giovanni2903 merci heren voor de zeer duidelijke post, dat stelt me in ieder geval wat gerust.

Mijn vader zei inderdaad dat er maar twee dingen echt geld kosten in het leven, nen auto en een vrouw ;). Hij heeft dus weer gelijk!

Nog één vraagje over het afschrijven: Dat bedoelde ik dus met een perte totale: Als de prijs om te maken duurder is dan de dagwaarde is de wagen. Verkoop je dan je wagen best of rij je er nog steeds mee rond ook met de duurdere prijs om de onderdelen te repareren? Wat is wijsheid? Ik weet dat het vaak niet zo zwartwit is, maar ik zou toch graag horen wat jullie zouden doen.
je rijdt een golf 7? die dingen zijn nog zeker wel 13k waard minimaal en nog meer afhankelijk van de uitvoering en opties. denk dat onderhoud het dan echt nog wel waard is. mijn 1e auto was een seat ibiza 6l uit 2005 met 190k op de teller, die kocht ik voor 3500 euro (veel te duur, maar vond m mooi) en daar ging vervolgens 2500 euro in aan onderhoud terwijl de dagwaarde 1500 euro was ofzo :p. dat is niet verstandig nee, maar jij rijd geen oud barrel ;)

ik rij zelf een golf 7 gti, als ik daar 2k in moet steken om m rijdend te houden doe ik dat. voor die seat ibiza zou ik dat nu niet meer doen nee. maar je bent jong en raakt gehecht aan dat ding, achteraf is t zonde van je geld. aan de andere kant, voor die 2500 euro toentertijd had ik niet een betere auto.. blijft een lastig iets idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
  • Nu online
Flipking94 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 19:59:
@The Eagle @giovanni2903
Als het goed is weet jij wat voor noodzakelijke (dure) onderhoud aan jouw huidige auto is gebeurt en wat er nog essentieel moet gebeuren zodat je een indicatie hebt van de verwachte kosten. Bij een eventuele andere gebruikte auto is het maar de vraag hoe goed het onderhoud is geweest, of er geen verborgen gebrekken zijn (die nog meer kunnen kosten) en of het allemaal betrouwbaar (km-stand, schade geschiedenis) is wat de verkoper aanbiedt.

De huidige dagwaarde van jouw auto is gebaseerd op gemiddelden (statistiek) en wat men er voor wil geven, zo laag mogelijk betalen bij inkoop en zo hoog mogelijk krijgen bij verkoop. De statistieken houden geen rekening met al het specifieke onderhoud die jij hebt gedaan aan jouw auto. Optische staat van de auto (krassen en butsen) bepaalt het waarde ook en het is maar waar je waarde aan hecht/wilt. Wil je een functioneel auto die je van A naar B brengt voor zo min mogelijk geld, of een (hobby) auto die wel wat mag kosten omdat je iedere keer met een grote glimlach in en uitstapt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:09
Ik kies natuurlijk een van de warmste dagen van het jaar om te klussen aan de auto, tijd voor een radio upgrade en het fatsoenlijk wegwerken van de microfoon kabel achter de goten.

Ik heb een nieuwe radio gekocht, alleen ben ik iets te snel geweest met het vastzetten van de voedingskabel (werd bij deze radio en iso connector los geleverd) in de verkeerde socket van de quadlock gezet.

Zonder de kabels kabot te trekken, iemand een idee hoe de rode + plus los te krijgen zodat die op de juiste plek gematched kan worden met + aan de andere kant?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TZcc4aep_JjvWXLmmXQs5-W-wpM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HLEcC9zYt7Ygt7DfU0Ni4SpC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
even een vraagje, sinds de stage2 tuning word de olietemperatuur hoger dan voorheen. vanmiddag beetje bebouwde kom en vervolgens stilstaan op een parkeerplaats was hij na een uur 107 graden. ik heb bosch bougies met een warmtegraad van 5. nu zei iemand tegen mij dat ik beter bougies met een hogere warmtegraad erin kan doen zodat de olie kouder blijft? bijv ngk bougies met 7 warmtegraad. iemand die dit kan bevestigen/ontkrachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Volgens mij hebben die twee niets met elkaar te maken.
Eerder hoe een bougie blijft vonken met een hogere temperatuur , dat dat de olietemperatuur beïnvloedt lijkt mij erg sterk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
dat dacht ik dus ook. zolang de olietemperatuur niet boven de 115 komt is t allemaal niet heel erg volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

giovanni2903 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 21:07:
dat dacht ik dus ook. zolang de olietemperatuur niet boven de 115 komt is t allemaal niet heel erg volgens mij
Bij mijn BMW schommelt de olietemperatuur ook rond de 105 graden celsius bij die omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:43
giovanni2903 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:45:
even een vraagje, sinds de stage2 tuning word de olietemperatuur hoger dan voorheen. vanmiddag beetje bebouwde kom en vervolgens stilstaan op een parkeerplaats was hij na een uur 107 graden. ik heb bosch bougies met een warmtegraad van 5. nu zei iemand tegen mij dat ik beter bougies met een hogere warmtegraad erin kan doen zodat de olie kouder blijft? bijv ngk bougies met 7 warmtegraad. iemand die dit kan bevestigen/ontkrachten?
Vandaag naar Oostenrijk gereden en er een beetje opgelet, mijn Stage 1 Polo GTI zit veelal rond de 105 bij snelweg rijden... Als je hem even laat werken loopt hij iets verder op...

Wat een macht zit er sowieso in dat blok. Niet echt de kans en energie gehad om een goede poging te doen... Maar met een beetje ruimte heb je met even kort doorduwen zo 225/230 op de teller staan...

Mijn vorige 1.2TSI moest je af en toe aardig uitmelken om mee te komen op de autobahn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
nooberke schreef op zondag 11 juni 2023 @ 19:59:
[...]

Vandaag naar Oostenrijk gereden en er een beetje opgelet, mijn Stage 1 Polo GTI zit veelal rond de 105 bij snelweg rijden... Als je hem even laat werken loopt hij iets verder op...

Wat een macht zit er sowieso in dat blok. Niet echt de kans en energie gehad om een goede poging te doen... Maar met een beetje ruimte heb je met even kort doorduwen zo 225/230 op de teller staan...

Mijn vorige 1.2TSI moest je af en toe aardig uitmelken om mee te komen op de autobahn
tis op dit moment 30 graden hier, 109 graden was de max binnen bebouwde kom. op snelweg 105. zijn heerlijke blokjes hoor, bevalt nog steeds na een jaar. 200km/u is geen probleem idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-06 16:16
Ik had iets vaags afgelopen week. Ik kon de temperatuur niet meer regelen, de airco stond gelukkig wel nog aan en op mijn Clima scherm zag ik alleen dit. Airco kon ook niet meer uit.

Bij de volgende rit was alles weer in orde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZRbW79QiB1P8W93zqeV0FixATYY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J69gvSXGLw5PQfyQ6WTaJDx2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeHaaa
Scrtz schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 19:03:
[...]

De huidige GTE was al snel 50k+ op het laatst met paar opties. Mijne in jan 2021 45k fiscaal full option, dat vond ik toen al meer dan genoeg. Twijfel of we ze nog veel gaan zien als ze rond 50-55k gaan zitten.
Nu zijn ze (alles wat nog nieuw op volkswagen site als 'voorraad staat') al rond de 54K, niet eens full option. Dus denk dat je serieus rond de 60K aftikt voor de facelift versie, als die er überhaupt al komt.

Even iets heel anders trouwens, ik merk dat nu met het warme weer de grip van de standaard bandjes enorm meer tractie heeft. Waar het de eerste maanden dat ik de auto had (januari 2023) vaak nog veel wheelspin en tractieverlies was als je vol gas wegtrok, trekt de wagen nu echt goed weg met veel meer grip. Bizar verschil. Nog leuker aan het stoplicht >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
JeeHaaa schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:11:
[...]

Nu zijn ze (alles wat nog nieuw op volkswagen site als 'voorraad staat') al rond de 54K, niet eens full option. Dus denk dat je serieus rond de 60K aftikt voor de facelift versie, als die er überhaupt al komt.

Even iets heel anders trouwens, ik merk dat nu met het warme weer de grip van de standaard bandjes enorm meer tractie heeft. Waar het de eerste maanden dat ik de auto had (januari 2023) vaak nog veel wheelspin en tractieverlies was als je vol gas wegtrok, trekt de wagen nu echt goed weg met veel meer grip. Bizar verschil. Nog leuker aan het stoplicht >:)
Ja echt niet normaal he. Ik zat in jan 21 op 45k fiscaal (panoramadak, achteruitrijcamera, assistentiepakket met travel assist en de hele mikmak en stoelverwarming) Nu niet meer te betalen.

Zeker groot verschil inderdaad, vooral sinds ik de Conti SportContact 7 eronder heb, die plakken echt als een malle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Blaauw87 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:53:
Ik kies natuurlijk een van de warmste dagen van het jaar om te klussen aan de auto, tijd voor een radio upgrade en het fatsoenlijk wegwerken van de microfoon kabel achter de goten.

Ik heb een nieuwe radio gekocht, alleen ben ik iets te snel geweest met het vastzetten van de voedingskabel (werd bij deze radio en iso connector los geleverd) in de verkeerde socket van de quadlock gezet.

Zonder de kabels kabot te trekken, iemand een idee hoe de rode + plus los te krijgen zodat die op de juiste plek gematched kan worden met + aan de andere kant?

[Afbeelding]
Is dat niet vaak dat je, nadat je de lock verwijdert hebt, je met een pinnetje/paperclip/schroevendraaier/... vanuit de voorkant de kabel kan unlocken? Die indrukken en dan kan je vanuit achteren de kabel er netjes uit trekken.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-06 17:02
Hoeveel tijd moet je uittrekken voor een olie-onderhoud/wissel? Passat Variant GTE zit nu op 15.000 km en gaat woensdag naar garage.

Ik blijf in de garage wachten, vandaar de vraag zodat ik toch enigszins een idee heb hoeveel tijd zoiets in beslag neemt. In het verleden bij die garage immers al meegemaakt dat ze je gewoon laten zitten wachten, ook al is de wagen al een hele poos klaar en ik gemeld had dat ik zeker tijdig moest kunnen vertrekken voor mijn werk om nog naar een afspraak te kunnen rijden.

[ Voor 6% gewijzigd door Leffunk op 12-06-2023 15:25 . Reden: verbetering zinsconstructie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
Scrtz schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:48:
[...]

Zeker groot verschil inderdaad, vooral sinds ik de Conti SportContact 7 eronder heb, die plakken echt als een malle.
heerlijke banden idd, grappige is dat ik bij volgas vanaf 50, bij 80 ff wheelspin heb tot 100 :p
vind ze niet erg onder doen aan michelin ps4s, maar zijn wel stukje goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Leffunk schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:23:
Hoeveel tijd moet je uittrekken voor een olie-onderhoud/wissel? Passat Variant GTE zit nu op 15.000 km en gaat woensdag naar garage.

Ik blijf in de garage wachten, vandaar de vraag zodat ik toch enigszins een idee heb hoeveel tijd zoiets in beslag neemt. In het verleden bij die garage immers al meegemaakt dat ze je gewoon laten zitten wachten, ook al is de wagen al een hele poos klaar en ik gemeld had dat ik zeker tijdig moest kunnen vertrekken voor mijn werk om nog naar een afspraak te kunnen rijden.
een oliewissel is niet meer dan een uurtje werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-06 19:18

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Dat hangt natuurlijk van de garage af. Kijk, als je geen tijd hebt dan moet je ook geen afspraak met de garage maken. Er kunnen altijd 'noodgevallen' zijn die voorrang krijgen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Je kunt de dealer bellen, staan standaard uren voor en een aantal standaard werkzaamheden. GTE heeft een afwijkend schema zie ik net. Ergens neem ik aan dat ze ook ff wat extra punten nalopen als service naast simpele oliewissel, maar zal aan de dealer liggen.
Daarnaast is het goed om te weten dat de dealers met planning Windows werken. Ergens in dat window moet de boel klaar zijn. Ze plannen zoveel mogelijk, maar er kan altijd iemand zomaar aan komen waaien die ook direct hulp nodig heeft. Vandaar ook dat ze ruim plannen en het liefste die auto de hele dag daar hebben.
Aan jouw planning hebben ze helaas geen boodschap en daar weet een monteur ook niks van. Dus die zal daar ook geen rekening mee houden. Die moet hem slechts binnen het window klaar gemeld hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
De 8 GTE hield trouwens op bij 240km/h zojuist. Flitsmeister geeft 230km/h aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeHaaa
Scrtz schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 06:20:
De 8 GTE hield trouwens op bij 240km/h zojuist. Flitsmeister geeft 230km/h aan.
Netjes! Ik heb de 241 op eigen teller aangetikt maar was licht hellend naar beneden. Filmpjes voorbij zien komen van 248/249.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
JeeHaaa schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 08:55:
[...]

Netjes! Ik heb de 241 op eigen teller aangetikt maar was licht hellend naar beneden. Filmpjes voorbij zien komen van 248/249.
Dat moet dan wel echt met een flinke helling zijn geweest. Heb ook de boost continu gereset. Wel was de accu leeg zag ik daarna dus het zou nog kunnen dat daardoor de boost wat minder was. Maar betwijfel het eigenlijk ook wel :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Niet harder rijden dan jullie beschermengel kan vliegen he mannen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giovanni2903
geloof best dat 240 de max is, mn golf 7 1.4 met 150 (tune 190)pk ging ook niet harder dan 235 op teller. vanaf 240 begint het ook wel eng te worden vind ik zelf hoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Heb de Passat een keer incidenteel kort naar de 175 getrapt op een leeg stuk weg. Daar zat ie zo aan. Had het hele gezin bij me, beter van niet eigenlijk :P
Audi A3 1.4 TFSI met 120pk zat met de 210 wel tegen zijn max, dat was ook niet lekker meer rijden.
Passat is daarentegen een veel zwaardere auto, ligt als een blok, scheelt heel stuk qua wegligging :)

Maar goed, hard rijden is niet moeilijk. Snel rijden en op tijd remmen daarentegen... ;)

[ Voor 11% gewijzigd door The Eagle op 13-06-2023 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:43
Volgens Flitsmeister heb ik met de Polo zondag 235 aangetikt... Dat was enkel even een Mercedes afschudden die op mijn achterbumper kleefde terwijl ik 150 reed (in Duitsland)

Ik had hiervoor een Leon 5F, naar mijn gevoel was die stabieler en rustiger op hoge snelheid... Maar die miste het vermogen om echt lekker boven de 200 te komen. 't waaide ook stevig zondag en was zelf wat moe... Misschien op de terugweg betere omstandigheden :+

Tellerafwijking is overigens vaak stevig bij dat soort snelheden...
Pagina: 1 ... 109 ... 139 Laatste