Toon posts:

Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 106 ... 109 Laatste
Acties:

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:41
Kevinns schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 15:28:
[...]

Ben trouwens wel benieuwd wat je vindt van de premium LED koplampen. Kan je laten weten of je verschil merkt?

Ik heb zelf de LED basis koplampen op de GTE. Prima licht. Lekker helder van kleur maar geen gigantische stap voorwaarts qua zicht vergeleken met halogeen. Groot-lichtassistent is leuk maar in mijn contreien is groot licht niet nodig, en in het buitenland vind ik het vaak net iets te traag reageren.
Ik heb niet de premium LED maar de matrix LED koplampen op mijn GTE. Maar dat is echt fantastisch. 22 leds per koplamp die individueel van elkaar continu overal waar mogelijk bijsturen en om voor- en tegenliggers heen bijschijnen. Optimaal veel zicht, dan is de grootlichtassistent ineens iets wat je vrijwel altijd wel kan gebruiken s'avonds. Ook de hele berm op een N weg wordt verlicht, kan nooit ineens een dier zomaar ongezien opduiken.

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:15

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 18:45:
[...]

Ik heb niet de premium LED maar de matrix LED koplampen op mijn GTE. Maar dat is echt fantastisch. 22 leds per koplamp die individueel van elkaar continu overal waar mogelijk bijsturen en om voor- en tegenliggers heen bijschijnen. Optimaal veel zicht, dan is de grootlichtassistent ineens iets wat je vrijwel altijd wel kan gebruiken s'avonds. Ook de hele berm op een N weg wordt verlicht, kan nooit ineens een dier zomaar ongezien opduiken.
Eens. Al zouden ze van mij iets eerder aan mogen gaan en iets minder snel uit. Waar ik hier rij staat nog wel eens ergens een verdwaalde paal waardoor hij dan uit gaat en dan duurt het weer even voordat ze aan gaan.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• oxyle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:56
Iemand ervaring met het updaten van Discover Media 3 (navi). Ik zit op dit moment met een Arteon op versie 19.11 wil graag naar de laatste toe. Steek net netjes de usb stick in de auto (heb geen SD). En er gebeurd niks, ook niet onder instellingen, hij ziet gewoon niks!

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 29-05 22:43
oxyle schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 19:01:
Iemand ervaring met het updaten van Discover Media 3 (navi). Ik zit op dit moment met een Arteon op versie 19.11 wil graag naar de laatste toe. Steek net netjes de usb stick in de auto (heb geen SD). En er gebeurd niks, ook niet onder instellingen, hij ziet gewoon niks!
Hoe kom je aan de update? Er was op de VW site een link waar je kan kiezen tussen auto modellen en de geleverde multimedia-navigatie systemen. Via een apart Windows programma kan je dan een SD kaart (wel de officiële VW SD kaart) upgraden met laatste kaarten.

• oxyle
Van de VW website, keuze op Arteon en downloaden maar > Discover Media Pro. Uitpakken op USB stick, heb tich mappen in de root staan zoals beschreven. Maar zag nee niks verschijnen, zal m zo nog eens proberen. Nu met een andere stick.

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:42
@Toppe Ik vond het aanbod al zo magertjes. Begrijp nu dus dat Volkswagen de Passat Sedan niet meer produceert. Jammer, tegen de tijd dat ik mijn Golf verkoop zal ik waarschijnlijk naar iets anders moeten kijken.

LG OLED C2 65" | Playstation 5 DE | Nintendo Switch OLED | RTX 3080

• AE69
ZesBarkiePK schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 20:31:
@Toppe Ik vond het aanbod al zo magertjes. Begrijp nu dus dat Volkswagen de Passat Sedan niet meer produceert. Jammer, tegen de tijd dat ik mijn Golf verkoop zal ik waarschijnlijk naar iets anders moeten kijken.
Neem één Arteon (de Sedan uitvoering), veel mooier en ruimer. 8)

• Toppe
  • Laatst online: 14:15

Toppe

Oké ✅

AE69 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 20:40:
[...]

Niet iedereen heeft Arteon centjes 😅

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ZesBarkiePK schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:54:
[...]

Ik vind het een prachtige wagen. Elegant en toch sportief. Ik rij nu een Golf, maar hierna wil ik ook graag een Passat. Wel de Sedan. Ik twijfel nog, maar ik ga de Passat dan denk ik ook niet meer verlagen. Het ziet er mooier uit, maar ik heb bij bijna iedere drempel stress. Vooral die puntige drempels.
18" onder zetten, dan is verlagen niet meer nodig. Heb je er 16" onder dan zou ik je snappen. Dit is namelijk een Passat met 16" (had ik eens mee als leenauto, en ziet er niet uit :+ ):

Wil je een sedan met de zelfde grootte, kijk naar de Skoda Superb :)

[Voor 3% gewijzigd door The Eagle op 29-03-2023 21:13]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• The Eagle

The Eagle

Kevinns schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 15:28:
[...]

Ben trouwens wel benieuwd wat je vindt van de premium LED koplampen. Kan je laten weten of je verschil merkt?

Ik heb zelf de LED basis koplampen op de GTE. Prima licht. Lekker helder van kleur maar geen gigantische stap voorwaarts qua zicht vergeleken met halogeen. Groot-lichtassistent is leuk maar in mijn contreien is groot licht niet nodig, en in het buitenland vind ik het vaak net iets te traag reageren.
Even uit mijn hoofd heeft de mijne ook matrix led. Heb nu de premium led volgens mij (2017 Passat met paar pakketten), en dat is prima. Als ik te weinig zie gooi ik de mistlampen voor wel aan :+
Maar ik rij standaard met dimlicht aan, dus nog even uitvissen of die matrix handig is of niet. Lijkt me alleen in het donker op de snelweg handig, maar daar kom ik tegenwoordig niet zo vaak meer :P
Maar keep u posted :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• The Eagle

The Eagle

AE69 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 20:40:
[...]

De vraag is hoe lang die nog te bestellen is. Iirc gaat ie er vrij snel uit, of dat voor een of beide modellen geldt weet ik even niet uit mijn hoofd :)

• AE69
The Eagle schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 21:21:
[...]

De vraag is hoe lang die nog te bestellen is. Iirc gaat ie er vrij snel uit, of dat voor een of beide modellen geldt weet ik even niet uit mijn hoofd :)
Je kan nu nog in NL alleen de benzine 190pk versie bestellen.

• oxyle
oxyle schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 20:09:
Van de VW website, keuze op Arteon en downloaden maar > Discover Media Pro. Uitpakken op USB stick, heb tich mappen in de root staan zoals beschreven. Maar zag nee niks verschijnen, zal m zo nog eens proberen. Nu met een andere stick.
Inmiddels twee andere sticks geprobeerd, hoe zie ik uberhaupt of de update gestart is? Zie namelijk geen activiteit op de LED van de stick.

(SD kaart kan niet bij mijn auto), gaat om Discover Media Pro 3

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 30-05 22:29
oxyle schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 12:14:
[...]

Inmiddels twee andere sticks geprobeerd, hoe zie ik uberhaupt of de update gestart is? Zie namelijk geen activiteit op de LED van de stick.

(SD kaart kan niet bij mijn auto), gaat om Discover Media Pro 3
@Rainesh kan jij assisteren?

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Sony Xperia 5 IV | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• Rainesh
  • Laatst online: 17:55
Hij geeft later wel een update want kaart update is gelukt :)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• oxyle
Mocht even duren, maar blijkbaar krijg ik niks qua notificaties te zien. Na ~20-30 min rijden ging het versienummer in de auto voor de navi omhoog. Is dat ook het moment dat hij klaar is? Want onze wijk is nog steeds vrij onveranderd (rotonde op een plek die er op 22.06 ook al niet meer was).

• joost00719
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:05
Ik wil graag een android autoradio installeren in mijn golf (mk6). Ik had dit apparaat in gedachte: https://www.audiovolt.nl/...-octa-core-navigatie-dab/

EDIT: Ik heb een mooiere gezien met wireless android auto: https://autoradioplaza.nl...eat-skoda-carplay-android

Nu kan er een DAB+ antenne op deze radio, maar raadt de klantenservice dit af vanwege zonwerende coating op de auto?

Weet iemand of de impact echt zo groot is?

Een alternatief is een sharkfin antenne, maar heb ik geen (zichtbare) antenne op de auto zitten, dus ik weet niet of dit wel gemonteerd kan worden.

Iemand tips?

[Voor 15% gewijzigd door joost00719 op 31-03-2023 11:35. Reden: extra link]

• The Eagle

The Eagle

joost00719 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 11:19:
Ik wil graag een android autoradio installeren in mijn golf (mk6). Ik had dit apparaat in gedachte: https://www.audiovolt.nl/...-octa-core-navigatie-dab/

EDIT: Ik heb een mooiere gezien met wireless android auto: https://autoradioplaza.nl...eat-skoda-carplay-android

Nu kan er een DAB+ antenne op deze radio, maar raadt de klantenservice dit af vanwege zonwerende coating op de auto?

Weet iemand of de impact echt zo groot is?

Een alternatief is een sharkfin antenne, maar heb ik geen (zichtbare) antenne op de auto zitten, dus ik weet niet of dit wel gemonteerd kan worden.

Iemand tips?

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Voor alles is een topic op GoT: Het Android Autoradio Topic

Vraag het daar eens zou ik zeggen :Y)

• joost00719
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:05
The Eagle schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 11:36:
[...]

Voor alles is een topic op GoT: Het Android Autoradio Topic

Vraag het daar eens zou ik zeggen :Y)
Danku! Ik was niet op de hoogte van dat topic.

• Awesomehobo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14:13
Awesomehobo schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 12:25:
[...]

Geen GTE, maar mijn in Juni 2022 bestelde Golf 8 e-hybrid (afaik feitelijk hetzelfde blok en hybridesysteem maar gedowngrade qua vermogen en koppel) zou eind April geleverd worden, echter is dat nu verplaatst naar een 'verwachting' van eind Juni (wat nog verplaatst kan worden).
Dit model is tevens net als de GTE van de website verdwenen.
Ik ben persoonlijk niet heel hoopvol op een tijdige levering.. :-(
En daar is de update waar ik al tegen op zag.. Helaas geen 1-april grap :-(
Ondertussen dus al 15 maanden levertijd (definitieve bestelling was geplaatst op 16/06/2022).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Awesomehobo schreef op maandag 3 april 2023 @ 09:29:
[...]

Ondertussen dus al 15 maanden levertijd (definitieve bestelling was geplaatst op 16/06/2022).

[Afbeelding]
Als ik dat soort dingen lees ben ik altijd weer blij dat ik voor een non-hybrid voorraadauto ben gegaan :)
Vrijdag ophalen *O* *O* B-)

• AE69
The Eagle schreef op maandag 3 april 2023 @ 12:07:
[...]

Als ik dat soort dingen lees ben ik altijd weer blij dat ik voor een non-hybrid voorraadauto ben gegaan :)
Sommige “betrokken” werkgevers eisen dat hun werknemers als lease auto elektrisch of hybride lease auto bestellen. Dan is er maar weinig keuze. Zelfs onze pool van tijdelijke lease auto’s is leeg.

• Awesomehobo
[...]

Tja, achteraf had ik dat wellicht ook beter kunnen doen, maar... Dat is achteraf.
Ik had ook niet verwacht dat de levertijd van 44 weken nóg verder zou oplopen.
Die 44 weken was namelijk precies het moment dat mijn huidige lease zou aflopen. Perfect dus.

Verder was de auto bij bestelling de beste optie binnen het budget, kijkende naar zowel ICE als hybride/elektrisch.
De meeste opties (alles at ik wilde) en het meeste vermogen, voor de laagste prijs.
Andere auto's kwamen duurder uit als ik dezelfde opties selecteerde (als die al beschikbaar waren), en hadden dan ook minder vermogen dan de golf.

Al gaat het 'laagste prijs' verhaaltje nu wellicht niet meer op; toen de auto nog op de website beschikbaar was (medio December) was deze al €4.000 duurder geworden dan toen ik deze bestelde in Juni.
Dat zal in September waarschijnlijk alleen maar meer zijn. Bijtelling-technisch wat pijnlijk :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:43
[...]

Elektrisch is tegenwoordig best ok levertijden. ID.3 is <6 maanden. De PHEV's blijven dramatisch.

• The Eagle

The Eagle

AndRo555 schreef op maandag 3 april 2023 @ 21:44:
[...]

Elektrisch is tegenwoordig best ok levertijden. ID.3 is <6 maanden. De PHEV's blijven dramatisch.
Mja, helaas is er niet echt veel alternatief voor een Passat variant. EV komt alleen de model Y in de buurt qua ruimte (maar niet als afwerking en range, laat staan zicht rondom of achteruit :X), en de Passat GTE was een stuk duurder fiscaal, dat doen we dus ook niet :P

• AE69
The Eagle schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 00:19:
[...]

Mja, helaas is er niet echt veel alternatief voor een Passat variant. EV komt alleen de model Y in de buurt qua ruimte (maar niet als afwerking en range, laat staan zicht rondom of achteruit :X), en de Passat GTE was een stuk duurder fiscaal, dat doen we dus ook niet :P
Alleen de Suberb zou een alternatief zijn.

• The Eagle

The Eagle

AE69 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 06:23:
[...]

Alleen de Suberb zou een alternatief zijn.
En laat dat nou net in zowel de gewone als de PHEV uitvoering de auto zijn die bij Skoda al sinds begin 2020 het slechtst leverbaar is. Mei vorig jaar zat er een jaar levertijd op als je hem via Pon zou leasen, dan had je hem nu nog niet. Via een andere leasemaatschappij mocht je achterin de rij aansluiten. Dus onder de streep geen serieuze optie.

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:11

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Wij kijken naar de opvolger van de Ford Transit Courier (vreselijk slechte auto). Voor de Ford reden we in Caddy's. Prima auto. Levertijd: meer dan een jaar.

Me.

• ZesBarkiePK
Weet iemand misschien of er binnenkort nog een map update komt vanuit Volkswagen voor de Discover Media systemen? De laatste update is van 28-11-2022, niet eens zo heel lang geleden, maar als ik weer ga updaten pak ik er liever meteen een map update uit 2023 mee. Had er eigenlijk al wel eentje verwacht dit jaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• giovanni2903
ZesBarkiePK schreef op woensdag 5 april 2023 @ 14:37:
Weet iemand misschien of er binnenkort nog een map update komt vanuit Volkswagen voor de Discover Media systemen? De laatste update is van 28-11-2022, niet eens zo heel lang geleden, maar als ik weer ga updaten pak ik er liever meteen een map update uit 2023 mee. Had er eigenlijk al wel eentje verwacht dit jaar.
meestal in mei en november. maar dacht dat de media niet meer geupdate werd vanaf dit jaar (@Rainesh ?)

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Sony Xperia 5 IV | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• derpadin
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-05 13:20
Nadat de Golf GTE een aantal weken geleden van de configuratie site is gehaald lijkt nu hetzelfde voor de Golf GTI en R. Ben benieuwd wat daar de reden voor is. Binnenkort voor alle performance modellen een facelift?

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019

MLLL

Palm Treo 650

GerCor schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 09:39:
Wij kijken naar de opvolger van de Ford Transit Courier (vreselijk slechte auto). Voor de Ford reden we in Caddy's. Prima auto. Levertijd: meer dan een jaar.
Je kunt bij Ford blijven de nieuwe Transit Connect is een aangepaste Caddy, hoe gaaf is dat?!

• giovanni2903
derpadin schreef op donderdag 6 april 2023 @ 21:12:
Nadat de Golf GTE een aantal weken geleden van de configuratie site is gehaald lijkt nu hetzelfde voor de Golf GTI en R. Ben benieuwd wat daar de reden voor is. Binnenkort voor alle performance modellen een facelift?
vreemd, .de en .be staan ze wel nog gewoon. zal vast niet lang duren

• svr89
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Awesomehobo schreef op maandag 3 april 2023 @ 09:29:
[...]

[Afbeelding]
Het kan nog langer dan 15 maanden...

Hier op 01/01/2022 de bevestiging van de dealer ontvangen dat mijn (zakelijk lease) Golf Style eTSI is besteld. Rond de zomer ben ik nog gebeld met het verzoek om de optie 'Side Assist' te laten vervallen (waar ik niet mee akkoord ben gegaan).

Afgelopen week een e-mail ontvangen met het dringende verzoek om de opties 'Side Assist, Spiegel Pakket, Harman Kardon & LED Matrix' te laten vervallen omdat de fabriek anders niet kan garanderen dat de auto voor 2024 geleverd zal worden.

Voor nu staat in het systeem van de dealer een (nietszeggende) verwachtte leverdatum van oktober 2023.
Dat zijn dus 21 maanden!!!

Als klap op de vuurpijl is de fiscale waarde van de auto inmiddels ook al gestegen van 46K naar 50,5K. Volgens de dealer komt daar nog 2,5K aan BPM bij als de auto daadwerkelijk pas in 2024 geleverd zal worden. 8)7

• AE69
svr89 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 11:13:
[...]

Hier op 01/01/2022 de bevestiging van de dealer ontvangen dat mijn (zakelijk lease) Golf Style eTSI is besteld. Rond de zomer ben ik nog gebeld met het verzoek om de optie 'Side Assist' te laten vervallen (waar ik niet mee akkoord ben gegaan).

Afgelopen week een e-mail ontvangen met het dringende verzoek om de opties 'Side Assist, Spiegel Pakket, Harman Kardon & LED Matrix' te laten vervallen omdat de fabriek anders niet kan garanderen dat de auto voor 2024 geleverd zal worden.

Voor nu staat in het systeem van de dealer een (nietszeggende) verwachtte leverdatum van oktober 2023.
WTF! Het verbaast me toch dat ik op FB lees dat er wel auto’s (Arteon R Shooting Brake) geleverd lijken te worden (aanname is dat ze niet de minst uitgeruste auto’s zijn en LED matrix is standaard uitrusting) maar dat men ook nog bestellingen aan het vertragen zijn of willen dat de bestelling aangepast wordt. :(

Ik zie nu dat je nu in Duitsland alleen maar de Shooting Brake kan bestellen :r

[Voor 12% gewijzigd door AE69 op 07-04-2023 12:06]

• GerCor

GerCor

Ik hoorde, van een kennis die een Renault heeft aangeschaft, dat er bij de dealers een opgelegde verhouding fossiel / electrisch verkocht mag worden. Dus verkoop je een benzineauto dan moet daar een electrische auto tegenover staan. Doe je dat niet dan volgt een boete.

(Don't shoot the messenger) 🤪

Me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• svr89
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
GerCor schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 12:41:
Ik hoorde, van een kennis die een Renault heeft aangeschaft, dat er bij de dealers een opgelegde verhouding fossiel / electrisch verkocht mag worden. Dus verkoop je een benzineauto dan moet daar een electrische auto tegenover staan. Doe je dat niet dan volgt een boete.

(Don't shoot the messenger) 🤪
Per fabrikant (die meer dan 10k auto's per jaar in Europa verkoopt) moet men zich inderdaad houden aan een gemiddelde CO2 uitstoot van alle in Europa verkochte auto's.
In 2020 was dat gemiddelde 95 gram per kilometer. Komt een farikant daar boven, dan kunnen ze torenhoge boetes verwachten.

Verkoop je dus als fabrikant dan een Arteon R Shooting Brake waar @AE69 het over heeft, dan moet je daar misschien wel 2 ID.'s voor verkopen om onder het gemiddelde te blijven. Als je dan ook nog eens weinig ID.'s kan leveren omdat de kabelbomen voor deze auto's uit Oekraïne moeten komen, dan duurt het allemaal nog langer.

Ik kan mezelf goed voorstellen dat Volkswagen daarom niet te veel van dat soort auto's wilt verkopen. Mijn Golf eTSI met 131 gram CO2 uitstoot zal denk ik helaas ook niet in het voordeel zijn.

[Voor 7% gewijzigd door svr89 op 07-04-2023 13:38]

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-05 18:25
[...]

Als klap op de vuurpijl is de fiscale waarde van de auto inmiddels ook al gestegen van 46K naar 50,5K. Volgens de dealer komt daar nog 2,5K aan BPM bij als de auto daadwerkelijk pas in 2024 geleverd zal worden. 8)7
Bizar zeg. Op harman kardon na klinkt dat als dezelfde auto dan die van mij. Die heeft een fiscale waarde van 43500. Als je hem nu zo samenstelt zit ie rond de 50k. Ik vind het ongehoord voor een golfje. Heb er zelf trouwens een klap minder voor betaald maar hij was toen ook 10 maanden oud en er stond 1000 km op de teller.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow

Acties:
  • +3Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Vandaag mijn oude Passat ingeleverd en de nieuwe opgehaald:

1.5 TSI R-line business, uiteraard met DSG. Panodak, groot scherm, digitaal display, voorruit-, stoel- en stuurverwarming. 18" Monterey velgen; heel apart spul, verschillende kleuren bij verschillende lichtval. Geldt ook oor de moonstone grey lak btw, die lijkt soms grijs en soms grijsblauw. Nog zelfdichtende banden ook :D
* The Eagle happy camper :D

Morgen mag ie aan de OBDeleven kuur. Mirror dip doet het niet en zo zijn er nog wel wat tweaks die ik toe wil passen ;)

Ben die levertijden: dealer vertelde me dat ie een klant voor me had die begin 2022 een Golf GTE had besteld. Laatste update van levertijd vanaf de fabriek was onlangs op week 47-2023 gesteld :X
Die heeft uiteraard zijn klant gebeld om tot een oplossing te komen, want bijna 2 jaar wachten werd wel erg gortig :+
Prima dealer overigens qua ervaring. Moest er alleen 200 km enkel voor rijden, maar dan mag je hem wel zelf de showroom uit rijden :)

[Voor 4% gewijzigd door The Eagle op 07-04-2023 20:19]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:31

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

The Eagle schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 20:14:

[Afbeelding]

1.5 TSI R-line business, uiteraard met DSG. Panodak, groot scherm, digitaal display, voorruit-, stoel- en stuurverwarming. 18" Monterey velgen; heel apart spul, verschillende kleuren bij verschillende lichtval. Geldt ook oor de moonstone grey lak btw, die lijkt soms grijs en soms grijsblauw. Nog zelfdichtende banden ook :D

Morgen mag ie aan de OBDeleven kuur. Mirror dip doet het niet en zo zijn er nog wel wat tweaks die ik toe wil passen ;)

Ben die levertijden: dealer vertelde me dat ie een klant voor me had die begin 2022 een Golf GTE had besteld. Laatste update van levertijd vanaf de fabriek was onlangs op week 47-2023 gesteld :X
Die heeft uiteraard zijn klant gebeld om tot een oplossing te komen, want bijna 2 jaar wachten werd wel erg gortig :+
Prima dealer overigens qua ervaring. Moest er alleen 200 km enkel voor rijden, maar dan mag je hem wel zelf de showroom uit rijden :)
Gefeliciteerd met je nieuwe bak. Mag ik vragen waarom je nieuw koopt en niet 1 met de kop eraf?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• The Eagle

The Eagle

Tylen schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 21:33:
[...]

Gefeliciteerd met je nieuwe bak. Mag ik vragen waarom je nieuw koopt en niet 1 met de kop eraf?
Leasewagen :)
Heb nog gedacht om de vorige over te nemen als prive auto, maar dat woog qua verschil in kosten niet fatsoenlijk op tegen een nieuwe.

• The Eagle

The Eagle

Overigens klein gevalletje meh met die auto: er lijkt geen geheugenmodule gemonteerd te zijn. Kan ik mirror dip en nog een aantal andere zaken die ik potentieel aan wil zetten denk ik wel vergeten.
Eens even bij de buren van vcds vragen of die nog ideeën hebben :)

• StephanN93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:46
The Eagle schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 20:14:

[Afbeelding]

Gefeliciteerd en welkom bij de Passat club 8)
Blijf het flauw vinden dat ze bij de R-line business+ de stuurverwarming eruit hebben gesloopt... enige wat ik echt mis op die van mij.. :(

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:10
(jarig!)
Ligt het nou aan mij, of is er iets mis met de kleuren in de voorbeeldweergave van de configurator? Bijvoorbeeld voor de T-Roc ziet "Petroleum Blue" er op de Belgische VW-website veel lichter uit dan in het echt en op de Nederlandse veel donkerder. :? Ook de andere kleuren zien er helemaal anders uit dan in de werkelijkheid. Op verschillende apparaten die ik gebruik is dit hetzelfde...

• AE69
Robinho96 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 08:51:
Ligt het nou aan mij, of is er iets mis met de kleuren in de voorbeeldweergave van de configurator? Bijvoorbeeld voor de T-Roc ziet "Petroleum Blue" er op de Belgische VW-website veel lichter uit dan in het echt en op de Nederlandse veel donkerder. :? Ook de andere kleuren zien er helemaal anders uit dan in de werkelijkheid. Op verschillende apparaten die ik gebruik is dit hetzelfde...
De gras is ook groener bij ons in het noorden, NL. :+

Zonder gekheid, als je een keuze wilt maken in de kleur van een auto voor aanschaf/lease, dan kan je beter even naar een dealer (of via auto verkoopsite zoeken naar verkoper met de juiste kleur) gaan en daar IRL aanschouwen in de buitenlucht ipv vanuit een (neem ik aan) niet gekalibreerd monitor kleuren te beoordelen.

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:10
(jarig!)
AE69 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:02:
[...]

De gras is ook groener bij ons in het noorden, NL. :+

Zonder gekheid, als je een keuze wilt maken in de kleur van een auto voor aanschaf/lease, dan kan je beter even naar een dealer (of via auto verkoopsite zoeken naar verkoper met de juiste kleur) gaan en daar IRL aanschouwen in de buitenlucht ipv vanuit een (neem ik aan) niet gekalibreerd monitor kleuren te beoordelen.
Ik postte dit omdat de kleuren een tijdje (paar weken) geleden wel "juist" waren (zoals in de videoreviews en afbeeldingen op het internet) en nu dus niet meer. En het ligt niet aan mijn scherm want ik heb dit zowel op mijn laptop als op mijn desktop. :)

• The Eagle

The Eagle

StephanN93 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 08:40:
[...]

Gefeliciteerd en welkom bij de Passat club 8)
Blijf het flauw vinden dat ze bij de R-line business+ de stuurverwarming eruit hebben gesloopt... enige wat ik echt mis op die van mij.. :(
Thanks, maar ik was al 4 jaar lid (sinds jan 2019 reed ik een B8) ;)
Stuurverwarming meen ik wel te hebben, alleen nog niet gevonden. Zal wel aan de chipschaarste hebben gelegen. Ik lijk wel meer te missen (mirror dip wil ok niet, mist een geheugenmodele zo lijkt het....dat had zelfs mijn oude comfortline gewoon :/ )
Of ik moet het connect spul nog aanzetten, dat kan ook nog, geen idee eigenlijk :P

• StephanN93
The Eagle schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:17:
[...]

Thanks, maar ik was al 4 jaar lid (sinds jan 2019 reed ik een B8) ;)
Stuurverwarming meen ik wel te hebben, alleen nog niet gevonden. Zal wel aan de chipschaarste hebben gelegen. Ik lijk wel meer te missen (mirror dip wil ok niet, mist een geheugenmodele zo lijkt het....dat had zelfs mijn oude comfortline gewoon :/ )
Of ik moet het connect spul nog aanzetten, dat kan ook nog, geen idee eigenlijk :P
Dan ben je 3 dagen gratis premium-lid van de club :P
Zou beginnen met het connect spul, dat heeft bij mij een boel opgelost. Helaas is ook die van mij niet perfect en zijn er al wat onderdelen in bestelling.. (fabrieksfoutjes hier en daar), gewoon langs de dealer rijden :-(

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:01
[...]

Niet alle dealers leggen uit wat het punt precies is. Ik was zelf altijd in de veronderstelling dat de auto met ontbrekende chips gewoon ergens op een parkeerplaats werd gezet tot de chips alsnog binnen waren. Maar als je een optie kiest die niet op voorraad is kunnen ze de bestelling uberhaupt pas formeel indienen als ie weer beschikbaar is, ze kunnen gewoon niet doorklikken in het systeem tot de knop Bestellen. Tot die tijd sta je dus niet eens in de wachtrij. De voorspelling die ze geven is met potlood een beetje van "dan en dan zal de optie er wel weer zijn" en dáárna gaat pas de reguliere levertijd van +- 6 maanden in.

• StephanN93
Mijn Passat van Dec '22 moet binnenkort een dagje bij de dealer staan om een de spoiler achter te vervangen. Dit onderdeel zal los (fabrieks- / montagefout) en de dealer vond dit niet veilig en heeft hem er met heel weinig moeite afgehaald. Nieuwe onderdelen besteld en worden binnenkort gemonteerd. Prima, echter ben ik de auto (lease) een dag kwijt en vroeg ik om vervangend vervoer.

Aardig algemeen denk ik mijn vraag; wie betaald voor het vervangend vervoer in dit geval? De dealer heeft gezegd dat het een fabrieksfout is en gratis zal worden gemaakt en dat dit een dag kost wegens het lijmen. Iemand ervaring hiermee bij VW?

• Awesomehobo
StephanN93 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:27:
Mijn Passat van Dec '22 moet binnenkort een dagje bij de dealer staan om een de spoiler achter te vervangen. Dit onderdeel zal los (fabrieks- / montagefout) en de dealer vond dit niet veilig en heeft hem er met heel weinig moeite afgehaald. Nieuwe onderdelen besteld en worden binnenkort gemonteerd. Prima, echter ben ik de auto (lease) een dag kwijt en vroeg ik om vervangend vervoer.

Aardig algemeen denk ik mijn vraag; wie betaald voor het vervangend vervoer in dit geval? De dealer heeft gezegd dat het een fabrieksfout is en gratis zal worden gemaakt en dat dit een dag kost wegens het lijmen. Iemand ervaring hiermee bij VW?
Ik zou dit vooral even checken met je werkgever of leasemaatschappij.
Bij al mijn leaseauto's was het recht op vervangend vervoer, en onder welke omstandigheden dit recht er was, gedefinieerd in de leasevoorwaarden die mijn werkgever had opgesteld.
De kosten van de reparatie (of het ontbreken hiervan) speelde daarin niet mee.

• The Eagle

The Eagle

StephanN93 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:44:
[...]

Dan ben je 3 dagen gratis premium-lid van de club :P
Zou beginnen met het connect spul, dat heeft bij mij een boel opgelost. Helaas is ook die van mij niet perfect en zijn er al wat onderdelen in bestelling.. (fabrieksfoutjes hier en daar), gewoon langs de dealer rijden :-(
Mja, da's wat lastig aangezien de leverende dealer op 200km van mijn huis zit :P
Was wel een leuk ritje om hem in te rijden though :9

• ZesBarkiePK
Ik had nog een SanDisk Ultra 128GB SD kaartje liggen, dus ik dacht even de nieuwe Volkswagen map update er op te zetten, maar mijn Discover Media systeem herkent het kaartje helaas niet.

Wat is er zo bijzonder aan het originele SD kaartje van Volkswagen?

Ik dacht dat je zo'n beetje iedere SD kaart kon gebruiken.

• Nesjka
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
ZesBarkiePK schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:48:
Ik had nog een SanDisk Ultra 128GB SD kaartje liggen, dus ik dacht even de nieuwe Volkswagen map update er op te zetten, maar mijn Discover Media systeem herkent het kaartje helaas niet.

Heb je hem ook geformarteerd?

• ZesBarkiePK
Nesjka schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:51:
[...]

Heb je hem ook geformarteerd?
Ja in FAT32 zoals in de handleiding staat.

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:25
Mijn Passat van Dec '22 moet binnenkort een dagje bij de dealer staan om een de spoiler achter te vervangen. Dit onderdeel zal los (fabrieks- / montagefout) en de dealer vond dit niet veilig en heeft hem er met heel weinig moeite afgehaald.
Dat verticale spoilertje dat vast zit met twee ieniemienie plastic clipjes en dubbelzijdig plakband zeker?

Ik had precies hetzelfde maar dan met mijn Golf Variant ~'21. Na de carwash zat het ineens los.

• GerCor

GerCor

ZesBarkiePK schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:48:

Bij een Media moet je altijd een originele SD gebruiken. Bij de Pro hoeft dat niet want daar installeer je de bestanden op de harddisk in de auto.

Op de originele SD staan bestanden weggeschreven die de Discover Media nodig heeft om de Kaarten te kunnen gebruiken. Die bestanden zijn verder ook niet zichtbaar. Je kunt de originele SD dus rustig formatteren.

Me.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Zijn er hier misschien meer mensen welke in Nederland ooit nog op het "Good 'ol" RDS/TMC vertrouwen qua verkeersinformatie bij gebruik van een VW Discover navigatie systeem?

Ik liep er vandaag voor het eerst tegenaan dat er ineens een streep door het TMC signaal kwam te staan terwijl ik de grote sloten in NL vanuit het zuiden over stak (openen via Menu - Verkeer) :? Op het moment dat ik weer terug in Noord-Brabant was werd het TMC signaal wel weer opgepakt maar ik heb er alsnog niet veel meer aan als ik alleen weet welke wegen in België en Duitsland de nodige files en/of vertragingen bevatten terwijl ik ergens rond 's-Hertogenbosch / Eindhoven rijd en woon ...... :+

TMC werkte overigens tot en met vorige week nog 'dikke prima' en ik vertik het eigenlijk om nú wederom een nieuw 'Guide & Inform' abo van €70,- per jaar af te gaan sluiten bij VW om exact diezelfde info op te mogen gaan halen.

Waarschijnlijk heeft dit overigens niets met VW ansich van doen maar is de NL aanbieder van het RDS/TMC signaal de boosdoener.

[Voor 12% gewijzigd door Will_M op 12-04-2023 18:17]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:35

In principe zijn ze niet verplicht om vervangend vervoer aan te bieden. En mijn ervaring is dat VW niks gratis doet wat niet strikt noodzakelijk is. Ik zou je lease-voorwaarden er eens op naslaan. Lijkt me logisch als daar ook vervangend vervoer bij onderhoud in is meegenomen aangezien de werkgever wil dat je mobiel bent.

• StephanN93
Awesomehobo schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:22:
[...]

Ik zou dit vooral even checken met je werkgever of leasemaatschappij.
Bij al mijn leaseauto's was het recht op vervangend vervoer, en onder welke omstandigheden dit recht er was, gedefinieerd in de leasevoorwaarden die mijn werkgever had opgesteld.
De kosten van de reparatie (of het ontbreken hiervan) speelde daarin niet mee.
Kevinns schreef op woensdag 12 april 2023 @ 21:41:
[...]

In principe zijn ze niet verplicht om vervangend vervoer aan te bieden. En mijn ervaring is dat VW niks gratis doet wat niet strikt noodzakelijk is. Ik zou je lease-voorwaarden er eens op naslaan. Lijkt me logisch als daar ook vervangend vervoer bij onderhoud in is meegenomen aangezien de werkgever wil dat je mobiel bent.
Altijd fijn om 'global' policies te hebben voor dit soort dingen. Lijkt erop dat je recht hebt op een lease auto als dit je werk kan hinderen of dit een dag+ duurt. Gooien we het wel gewoon op het eerst :P Thanks!
HenkEisDS schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:01:
[...]

Dat verticale spoilertje dat vast zit met twee ieniemienie plastic clipjes en dubbelzijdig plakband zeker?

Ik had precies hetzelfde maar dan met mijn Golf Variant ~'21. Na de carwash zat het ineens los.
Precies die ja! Zat behoorlijk slecht vast en dit was nog geen eens met carwash.. dit was gewoon regen en harde wind tussen 2 huizen door. De monteur pakte hem er pretty much vanaf en kwam tot de conclusie 'dat ie wel los zat ja'. Oh well.. hopelijk lijmen ze het nu beter.

[Voor 44% gewijzigd door StephanN93 op 13-04-2023 08:35]

• AE69
Dennisdn schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:08:
[...]
Niet alle dealers leggen uit wat het punt precies is.
Omdat de dealers ook via via de informatie moeten krijgen en volgens mijn dealer veranderd de situatie iedere week.
Ik was zelf altijd in de veronderstelling dat de auto met ontbrekende chips gewoon ergens op een parkeerplaats werd gezet tot de chips alsnog binnen waren.
Ik weet niet of jij ooit je motorkap of de dashboard hebt opengetrokken? Er zit zo veel spul (o.a. electronica) ingebouwd dat de fabrikant bij jouw scenario, de halve auto uit elkaar moet trekken om even de ontbrekende chip te plaatsen. Het is handiger om even te productie uit stellen dan inefficiënte productietijd daarin kwijt te raken.

• HenkEisDS
StephanN93 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 08:32:

Precies die ja! Zat behoorlijk slecht vast en dit was nog geen eens met carwash.. dit was gewoon regen en harde wind tussen 2 huizen door. De monteur pakte hem er pretty much vanaf en kwam tot de conclusie 'dat ie wel los zat ja'. Oh well.. hopelijk lijmen ze het nu beter.
Goed dat je dealer er scherp op was. Ik moet er niet aan denken dat dit tomahawk-shaped-ding ineens los laat met een motorrijder achter me.

Ik moest trouwens vrij lang wachten op een reparatieafspraak en heb dus vrij lang zonder spoilertje gereden. Ik had hierna last van water in mijn achterlicht. Check ff of dit bij jou ook het geval is en neem nu al mitigerende maatregelen in de vorm van tape oid. Ik weet niet of het ontbreken van dat spoilertje direct verband had met dit water in de lamp, maar in mijn geval heb ik direct die lamp moeten laten vervangen.

• StephanN93
HenkEisDS schreef op donderdag 13 april 2023 @ 10:12:
[...]

Goed dat je dealer er scherp op was. Ik moet er niet aan denken dat dit tomahawk-shaped-ding ineens los laat met een motorrijder achter me.

Ik moest trouwens vrij lang wachten op een reparatieafspraak en heb dus vrij lang zonder spoilertje gereden. Ik had hierna last van water in mijn achterlicht. Check ff of dit bij jou ook het geval is en neem nu al mitigerende maatregelen in de vorm van tape oid. Ik weet niet of het ontbreken van dat spoilertje direct verband had met dit water in de lamp, maar in mijn geval heb ik direct die lamp moeten laten vervangen.
Ik had hem eerst zelf vast gemaakt met tape want vertrouwde het niet, lijkt mij inderdaad geen fijn iets om los te hebben als je 100 rijdt.

Goed dat je het zegt! Zal er eens naar kijken. De dealer belde dat het onderdeel binnen is maar ik pas 11 Mei terecht kan, dus hopelijk valt het mee.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JeeHaaa
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-05 14:24
Gisteren onder zeer goede omstandigheden een behoorlijk stuk autobahn mogen rijden, dus meteen even de nieuwe wagen kunnen testen en heel kort de 241 aangetikt (weliswaar naar beneden hellend stuk maar toch indrukwekkend).

Waar ik nog het meest van onder de indruk was is het gemak waarmee ik +200 kon rijden voor een best wel lang stuk.

Zo ontzettend veel relaxter dan mijn dagelijkse ergenis hier in NL. Zowel de hoeveelheid weggebruikers als het stukje sociaal verkeer waar we in NL met zoveel korte lontjes iets van kunnen leren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• giovanni2903
JeeHaaa schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:28:
Gisteren onder zeer goede omstandigheden een behoorlijk stuk autobahn mogen rijden, dus meteen even de nieuwe wagen kunnen testen en heel kort de 241 aangetikt (weliswaar naar beneden hellend stuk maar toch indrukwekkend).

Waar ik nog het meest van onder de indruk was is het gemak waarmee ik +200 kon rijden voor een best wel lang stuk.

Zo ontzettend veel relaxter dan mijn dagelijkse ergenis hier in NL. Zowel de hoeveelheid weggebruikers als het stukje sociaal verkeer waar we in NL met zoveel korte lontjes iets van kunnen leren.
ding is denk ik begrensd op 250, maar gte's gaan behoorlijk hard inderdaad. veel leuker dan een normale 1.4

• Scrtz
Mijn 3e stuurwiel komt er over aantal weken ook in. Staat in backorder nu. Auto moest onderhoudsbeurt en dacht geef alle foutmeldingen weer eens aan..

Nu 61k op de teller.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Rainesh
Mensen met een Golf 8 en Discover Pro. Er is een nieuwe software update uitgekomen, namelijk versie 1941. Ik verwacht die zowel OTA als offline.

Voor de mensen die niet kunnen wachten, mag je mij altijd een PB sturen.

[Voor 21% gewijzigd door Rainesh op 16-04-2023 12:45]

• EvoII
Rainesh schreef op zondag 16 april 2023 @ 12:09:
Mensen met een Golf 8 en Discover Pro. Er is een nieuwe software update uitgekomen, namelijk versie 1941. Ik verwacht die zowel OTA als offline.

Ben benieuwd. Jammer dat je de updates niet handmatig kan starten.

• theman36
  • Laatst online: 16:23
Rainesh schreef op zondag 16 april 2023 @ 12:09:

Zal die update het volgende op gaan lossen?:
- Bij starten auto werkt de discover pro het voor 1 a 2 minuten, voordat deze volledig op zwart scherm overgaat
en zichzelf opnieuw opstart; en
- Geluid van de muziek niet door de speakers (Harman Kardon), maar door de geluidsunit van de discover pro
zelf

Toevallig meer mensen hier last van (golf 8 r-line)?

• Rainesh
theman36 schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:35:
[...]

- Bij starten auto werkt de discover pro het voor 1 a 2 minuten, voordat deze volledig op zwart scherm overgaat
- Geluid van de muziek niet door de speakers (Harman Kardon), maar door de geluidsunit van de discover pro
zelf

Wat is je huidige softwareversie. Zover ik weet zijn er wel wat bugs opgelost wat betreft het geluid, maar dat was bij oudere softwareversies al opgelost

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-05 08:41
theman36 schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:35:
[...]

zelf

yep, beide heb ik ook gehad

a.s. woensdag hebbik bandenwissel en dan mogen ze gelijk de software bijwerken naar de laatste. En dan maar weer hopen dat deze fouten er uit zijn…

man man man, wat een software ellende met mijn golf 8 station r line 😮

• theman36
Rainesh schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:37:
[...]

Wat is je huidige softwareversie. Zover ik weet zijn er wel wat bugs opgelost wat betreft het geluid, maar dat was bij oudere softwareversies al opgelost
Ik had 1886, welke door de garage was bijgewerkt destijds en volgens mij heeft de auto zelf daarna een update uitgevoerd naar 19xx (weet zo even niet welk nummer)

• theman36
DrDelete schreef op maandag 17 april 2023 @ 19:06:
[...]

yep, beide heb ik ook gehad

a.s. woensdag hebbik bandenwissel en dan mogen ze gelijk de software bijwerken naar de laatste. En dan maar weer hopen dat deze fouten er uit zijn…

man man man, wat een software ellende met mijn golf 8 station r line 😮
Ja idem hier. Nadat de update naar 1886 was uitgevoerd was er een hoop ellende verdwenen maar de grootste ergenis is nog steeds aanwezig: het niet werken van de dab+ radio....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• giovanni2903

ID7, vind m wel mooi. vooral het interieur begint weer ergens op te lijken tov id3/4

[Voor 30% gewijzigd door giovanni2903 op 17-04-2023 21:19]

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-05 21:10

geerttttt

Manisch positief

Ik had dit al in het e-golf topic geplaatst, maar hopelijk zitten hier wat auto-kenners die me kunnen vertellen wat het geluid kan zijn wat hieronder te horen is? Het is een soort "brommergeluid" wat bij >50km/u te horen is. Hoe sneller je gaat hoe sneller en hoger het geluid.

heb even een filmpje gemaakt van het geluid, hopelijk is het goed te horen:

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EvoII
theman36 schreef op maandag 17 april 2023 @ 19:19:
[...]

Ik had 1886, welke door de garage was bijgewerkt destijds en volgens mij heeft de auto zelf daarna een update uitgevoerd naar 19xx (weet zo even niet welk nummer)
Toen ik de mijne kreeg begin vorig jaar werkte alles prima, maar ik had geen dab+. Had toen versie 1664. Bij de dealer heeft ie toen een update gehad naar 18xx en toen had ik opeens wel dab+. Een paar weken later is hij toen ota geupdate naar de tot nu toe laatste versie. Benieuwd wanneer versie 1941 ota binnen komt.

Mijn schermt valt tegenwoordig ook zo nu en dan uit na het starten. Dan start heel het systeem gewoon opnieuw op. Gaat vrij snel wel. Krijg dan gewoon weer het inlogscherm, en dan logt ie automatisch onder mijn account in. Pas trouwens ook opeens een melding dat ik een hoofdaccount aan moest maken, omdat dat er nog niet was. Niets gedaan en mijn account was er gewoon weer later...
Tot op heden valt het allemaal nog mee bij mij gelukkig. Lees beroerdere verhalen. Maar misschien vind ik het meevallen omdat het met mijn vorige auto vele malen erger was nog. Geen vw, maar een 2019 mazda 3.

• AE69
giovanni2903 schreef op maandag 17 april 2023 @ 21:19:
[YouTube: Volkswagen ID.7 - Eerste kennismaking]
ID7, vind m wel mooi. vooral het interieur begint weer ergens op te lijken tov id3/4
IMHO ziet de buitenkant er van de foto’s er erg lomp uit. Ze mochten de lijnen iets verfijnen en uitrekken. Het neigt naar een SUV maar dat is het niet. Ik ben benieuwd of ze een meer coupé achtige model ID.8 oid gaan uitbrengen. Voor mij wordt de ID.7 het nog niet, liever de Buzz.

• Kevinns
En wanneer komt de variant? Met 3 kinderen kan ik de extra ruimte goed gebruiken.

• The Eagle

The Eagle

Kevinns schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:15:
En wanneer komt de variant? Met 3 kinderen kan ik de extra ruimte goed gebruiken.
2024 vermoedelijk.
Having said that: het nieuwe design dat ze ook op de Golf hebben gezet ziet er nog steeds uit als een platgeslagen alligatorneus.
Smaken verschillen zullen we maar zeggen :P

* The Eagle blij met zijn huidige Passat

• Kevinns
Ja het is een heerlijke wagen. We hebben ook een hondenrek tussen de bagageruimte en de achterbank geplaatst, eerst voor één vakantie. Maar we hebben er al enorm veel profijt van gehad de afgelopen 2 jaar. Niet normaal hoe vaak de achterbak tot het dak volgepropt zit met kinderstoelen, bedjes, kleding, etc. Het ‘rolgordijn’ op de bagageruimte ligt ook alweer ruim een jaar op zolder haha.

• The Eagle

The Eagle

Je weet dat je voor dat "rolgordijn" gewoon een opbergplek onder de dubbele bodem hebt neem ik aan?
Scheiding zijvak links er uit trekken, ding er in passen en bodem weer terugleggen :)

• Kevinns
Haha joh, je leert elke dag weer wat nieuws. Daar liggen nu 2 paraplu’s, ook handig ;)

• StephanN93
Kevinns schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 17:04:
Ja het is een heerlijke wagen. We hebben ook een hondenrek tussen de bagageruimte en de achterbank geplaatst, eerst voor één vakantie. Maar we hebben er al enorm veel profijt van gehad de afgelopen 2 jaar. Niet normaal hoe vaak de achterbak tot het dak volgepropt zit met kinderstoelen, bedjes, kleding, etc. Het ‘rolgordijn’ op de bagageruimte ligt ook alweer ruim een jaar op zolder haha.
Over honden gesproken.. weet iemand een goede oplossing voor het in en uitspringen van mijn honden en de bumper? Onze oudste springt zonder moeite de kofferbak in, de jongste is beetje stresskip en wilt nog wel eens de bumper raken... die was na de eerste keer al bekrast helaas :'(

Ik had wel folie gezien maar vraag mij af hoe goed zoiets blijft zitten..

• VW-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:22

VW-Arjan

★★★★★

Een kleedje vanuit de kofferbak over de bumper leggen.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:31

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

The Eagle schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 18:43:
Je weet dat je voor dat "rolgordijn" gewoon een opbergplek onder de dubbele bodem hebt neem ik aan?
Scheiding zijvak links er uit trekken, ding er in passen en bodem weer terugleggen :)
* Tylen rent naar de auto......

Edit: Bij de A4 niet dus ;)

[Voor 4% gewijzigd door Tylen op 19-04-2023 09:10]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• TweakerThomas
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-04 19:52
Scrtz schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 18:45:
Vanmiddag opgehaald! :D Golf Highline Business R 1.5 TSI 150pk met AUR camera en spiegelpakket.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Deze auto staat bij Wealer te koop. Ik ben geïnteresseerd in de auto, maar voordat ik bij de dealer binnenloop zou graag van de vorige eigenaar willen weten of de auto noemenswaardige problemen heeft.

• ZesBarkiePK
TweakerThomas schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:36:
[...]

Deze auto staat bij Wealer te koop. Ik ben geïnteresseerd in de auto, maar voordat ik bij de dealer binnenloop zou graag van de vorige eigenaar willen weten of de auto noemenswaardige problemen heeft.
Hoe wil je dat doen dan? Of zit de vorige eigenaar hier soms op het forum?

Bij 60K hebben deze auto's nog lang geen issues, zo lang ze maar netjes hun onderhoud en geen schade gehad hebben.

• The Eagle

The Eagle

StephanN93 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 08:37:
[...]

Over honden gesproken.. weet iemand een goede oplossing voor het in en uitspringen van mijn honden en de bumper? Onze oudste springt zonder moeite de kofferbak in, de jongste is beetje stresskip en wilt nog wel eens de bumper raken... die was na de eerste keer al bekrast helaas :'(

Ik had wel folie gezien maar vraag mij af hoe goed zoiets blijft zitten..
Je hebt ze ook in RVS strips. Bumper beschermlijst heet zoiets, zat te krijgen.
Ondiepe krassen krijg je er met wat polijstwax trouwens zo uit.

• StephanN93
VW-Arjan schreef op woensdag 19 april 2023 @ 08:44:
Een kleedje vanuit de kofferbak over de bumper leggen.
Geprobeerd, kleed vloog de kofferbak uit toen stresskip erin moest.
The Eagle schreef op woensdag 19 april 2023 @ 12:13:
[...]

Je hebt ze ook in RVS strips. Bumper beschermlijst heet zoiets, zat te krijgen.
Ondiepe krassen krijg je er met wat polijstwax trouwens zo uit.
Klopt, maar die zijn icm het blauw echt niet heel mooi :9 goede tip voor de wax, ga ik naar kijken! Zijn aardig ondiep

Misschien maar kleedje icm iets kalmerend voor de hond dan maar.. of even zien of ik dat kleed goed vast krijg.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:26
[...]

Zie dat het kenteken inderdaad hetzelfde is, ik zou @Scrtz een PB sturen als ik jou was.

• Scrtz
[...]

Ik PM jou even.

• VW-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:22

VW-Arjan

★★★★★

Geprobeerd, kleed vloog de kofferbak uit toen stresskip erin moest.
Kleedje onder de vloer doen zodat die vast zit.

[Voor 30% gewijzigd door VW-Arjan op 19-04-2023 15:35]

• HenkEisDS
[...]

Ik ben verbaasd maar ook onder de indruk! Hoe heb je dit topic gevonden en dan met name Scrtz zijn post?!

• TweakerThomas
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-04 19:52
HenkEisDS schreef op woensdag 19 april 2023 @ 18:41:
[...]

Ik ben verbaasd maar ook onder de indruk! Hoe heb je dit topic gevonden en dan met name Scrtz zijn post?!
Ik zou graag willen dat ik er een spannend verhaal van kon maken. Maar een zoekopdracht van het kenteken in Google gaf een van de afbeeldingen in de image preview.

Heb alle posts van Scrtz in dit topic doorgenomen om te zien of er iets over de auto werd gezegd. Zag dat hij recent nog actief was en besloot te posten. Inmiddels al contact gehad via PM.

Meer toeval dan wijsheid dus.

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Mijn vriendin heeft een VW Passat uit 2017. Tweedehands gekocht, prima auto, naar mijn idee enigzins aparte uitrusting. Wel adaptive cruise control, Dynaudio pakket, maar dan geen achteruit rij camera. Ik ben een VW noob, heb wel online gezocht maar er zijn zoveel part nummers en versies dat ik door de bomen het bos af en toe niet meer zie. Dus vandaar een paar vragen.

Dit zegt de auto zelf over wat er in zit:

Volgens mij is de unit wel CarPlay/Android capabel maar moet dat via Carnet of iets dergelijks geregeld worden? En daar zal wel weer een leuke prijs aan hangen?

Kan ik zelf iets updaten aan de infotainment? Firmware, maps etc? Is een OEM achteruitrij camera makkelijk beschikbaar?

• Rainesh
Propane schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:11:
Mijn vriendin heeft een VW Passat uit 2017. Tweedehands gekocht, prima auto, naar mijn idee enigzins aparte uitrusting. Wel adaptive cruise control, Dynaudio pakket, maar dan geen achteruit rij camera. Ik ben een VW noob, heb wel online gezocht maar er zijn zoveel part nummers en versies dat ik door de bomen het bos af en toe niet meer zie. Dus vandaar een paar vragen.

Dit zegt de auto zelf over wat er in zit:

[Afbeelding]

Volgens mij is de unit wel CarPlay/Android capabel maar moet dat via Carnet of iets dergelijks geregeld worden? En daar zal wel weer een leuke prijs aan hangen?

Kan ik zelf iets updaten aan de infotainment? Firmware, maps etc? Is een OEM achteruitrij camera makkelijk beschikbaar?
Achteruitrijcamera is te retrofitten.

Als je op menu drukt en dan naar Appconnect gaat, wat staat er dan? Als er staat "Welkom bij Appconnect" dan is het een kwestie van kabel inpluggen.

Firmware is te updaten, stuur mij maar een berichtje over.

Kaarten kun je gratis zelf updaten via VW website, je hebt daarvoor je originele VW sd kaart nodig. Zit nu in je dashboardkastje.

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Rainesh schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:28:
[...]

Achteruitrijcamera is te retrofitten.

Als je op menu drukt en dan naar Appconnect gaat, wat staat er dan? Als er staat "Welkom bij Appconnect" dan is het een kwestie van kabel inpluggen.

Firmware is te updaten, stuur mij maar een berichtje over.

Kaarten kun je gratis zelf updaten via VW website, je hebt daarvoor je originele VW sd kaart nodig. Zit nu in je dashboardkastje.
AppConnect zegt dat er een activatiecode nodig is, en om contact op te nemen met de dealer.

Ik zal eens de VW website afspeuren voor de kaarten updates. En ik stuur je zometeen wel een PM.

Bedankt alvast voor de info.

• giovanni2903
Propane schreef op donderdag 20 april 2023 @ 16:42:
[...]
AppConnect zegt dat er een activatiecode nodig is, en om contact op te nemen met de dealer.

Ik zal eens de VW website afspeuren voor de kaarten updates. En ik stuur je zometeen wel een PM.

Bedankt alvast voor de info.
is goedkoper om dat bij iemand te laten vrijschakelen

kaarten zijn hier te downloaden:
https://app-connect.volks...tes/en/download/#download

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Scrtz
Nou binnenkort nieuw stuur, nieuw regelapparaat en nieuwe voorruit. Die besloot ook ineens om door te scheuren.

Ook 2 nieuwe voorbandjes, Conti SportContact 7, die hebben toch wel een partij grip moet ik zeggen, lijkt wel niveautje Michelin PilotSport..

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 30-05 15:18
The Eagle schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 18:43:
Ik hou van deze slimmigheden van VW. Bij de Polo is met de vloer in de hoge stand een vlakke laadvloer, amper een drempel én hoedenplank past dan precies onder de vloer. Als appartementbewoner vind ik dat zo onwijs briljant _/-\o_
Normaal gezien staat de vloer in de lage stand. Zit er een gat tussen de vloer en rugleuning, maar daar past dan weer precies een paraplu in zodat die niet meer in de weg ligt of schuift. Geen idee of dat ook zo bedacht is, maar ik vind het ideaal.

Nog een paar maanden en dan loopt het contract van het fijne dieseltje helaas af. 4,5 jaar en 152k onderweg met het ding en nog steeds er erg blij mee. Vooral de VW oude stempel ergonomie, alles precies daar waar ik het verwacht.
Pagina: 1 ... 106 ... 109 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee