Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 105 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Krode schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:55:
Ik wordt helemaal gek van het start-stop systeem van mijn VW Sportsvan uit 2018. Ik heb nu echt al een stuk of 5 keer gehad dat ik bij een stoplicht sta en de motor stopt, maar weigert aan te slaan als ik weer gas geef. Ik moet dan de automaat weer terug naar P zetten en weer naar D en dan pakt ie wel weer. Zo irritant en frustrerend en schikeffect.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Ik merk dat ik nu steeds vaker direct maar het knopje indruk om start-stop uit te zetten, maar ik heb liever dat het gewoon niet gebeurt.
ik zou 'm laten uitlezen, wellicht dat een storingsmelding duidelijkheid geeft over de oorzaak, hier wordt het denk ik enkel speculeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:26
Ik heb een defect parkeersensor op mijn Tiguan (rechts voor als je van binnen uit kijkt).

VW wil deze wel vervangen maar dat kost 385 euro.... !!

Als ik online zoek zie ik dat die dingen een stuk goedkoper zijn dan 385 euro, zelfs als je montage mee rekent komt je denk ik nog niet eens in de buurt van de dealer prijzen.

Nu ben ik echter geen ster in dit soort zaken zelf doen dus is er iemand die in de buurt van Haarlem een goed adres kent waar men een sensor kan vervangen zonder meteen bijna 400 euro af te hoeven rekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:22

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Dracula schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:20:
Ik heb een defect parkeersensor op mijn Tiguan (rechts voor als je van binnen uit kijkt).

Als ik online zoek zie ik dat die dingen een stuk goedkoper zijn dan 385 euro, zelfs als je montage mee rekent komt je denk ik nog niet eens in de buurt van de dealer prijzen.

Nu ben ik echter geen ster in dit soort zaken zelf doen dus is er iemand die in de buurt van Haarlem een goed adres kent waar men een sensor kan vervangen zonder meteen bijna 400 euro af te hoeven rekenen?
Niet echt in de buurt van Haarlem maar @Antera in Breda?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakin77
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-01 13:19
Jeetje... hoe snel jat je koplampen uit een VW? Nou... zo snel dus:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Freakin77 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 21:53:

[YouTube: Koplampen uit auto geroofd - De Meern]
€4500, daar zit meer schade dan 2 koplampen alleen

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:00
Dracula schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:20:

Hartog in Alkmaar of Cartronic in Den Haag.

[ Voor 4% gewijzigd door Carfanatic op 09-03-2023 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

jeetje, dat gaat rap.. :X
als dat geschroefd zit, dan trek je dit toch kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

4500 euro lijkt me meer schaden dan alleen koplampen. Maar je ziet ze ook stampen om ze los te krijgen, dus neem aan dat er ook carosserieschade is aan meerdere panelen. Dat gaat wel hard dan ja :X

Lijkt allemaal vrij slapjes vast te zitten, keer stampen en het is er uit. Vermoedelijk schroefjes door plastic heen intern ofzo.
Heel eerlijk lijkt het me dan handiger om het spul zo los te laten zitten. Als ze langer moeten trappen heb je meer schade :X

[ Voor 21% gewijzigd door The Eagle op 09-03-2023 14:49 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:02
The Eagle schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:48:
[...]

4500 euro lijkt me meer schaden dan alleen koplampen. Maar je ziet ze ook stampen om ze los te krijgen, dus neem aan dat er ook carosserieschade is aan meerdere panelen. Dat gaat wel hard dan ja :X

Lijkt allemaal vrij slapjes vast te zitten, keer stampen en het is er uit. Vermoedelijk schroefjes door plastic heen intern ofzo.
Heel eerlijk lijkt het me dan handiger om het spul zo los te laten zitten. Als ze langer moeten trappen heb je meer schade :X
ze trappen de wielkasten in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18:24
doet me denken aan die porsche waarvan de koplampen allemaal gestolen werden :p

helaas als dieven iets willen hebben nemen ze het toch wel van je weg..

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-06 00:28
emile schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:14:
Wij hebben een Tiguan Allspace met een Composition Media infotainment-system. Die koppelt draadloos of via kabel via CarPlay met de telefoon. Als ik dan Google Maps gebruik, lijkt het erop alsof dit nét teveel vraagt van de rekenkracht. Na ~ 50 minuten navigatie wordt de interface volledig blurry en veranderen de kleuren van de interface. Tijdens het navigeren (al eerder dus) merk je dat het systeem trager wordt. De navi loopt dan ruim achter bij je eigen positie. Irritant dus. Heeft iemand hier ervaring mee?

[Afbeelding]
Late reactie, maar ja, hier heb ik al twee jaar last van.

HenkEisDS in "Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5"

En het is niet een Volkswagen probleem, maar een Google Maps icm CarPlay probleem. Met Apple Maps en Waze heb ik namelijk nergens last van, maar zodra Google Maps of Flitsmeister (die ook Google Maps gebruikt) aan staan beginnen de problemen. Die apps force-quitten lost het probleem op.

Apple lijkt in elk geval geen haast te hebben om (Google te forceren) dit probleem op te lossen. Als je dit artikel leest snap je waarom (mensen vervangen Google Maps).
https://www.autoevolution...nores-reports-207589.html

Wat ik misschien nog wel het ergste vind is dat het niet alleen impact heeft op CarPlay, maar mijn hele Infotainmentsysteem traag maakt. Misschien moet ik het eens gaan melden bij het RDW of een andere instantie, want het is gewoon gevaarlijk om langer dan strikt noodzakelijk mijn aandacht te vereisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 08:29
HenkEisDS schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 10:47:
[...]

En het is niet een Volkswagen probleem, maar een Google Maps icm CarPlay probleem. Met Apple Maps en Waze heb ik namelijk nergens last van, maar zodra Google Maps of Flitsmeister (die ook Google Maps gebruikt) aan staan beginnen de problemen. Die apps force-quitten lost het probleem op.

Apple lijkt in elk geval geen haast te hebben om (Google te forceren) dit probleem op te lossen. Als je dit artikel leest snap je waarom (mensen vervangen Google Maps).

Wat ik misschien nog wel het ergste vind is dat het niet alleen impact heeft op CarPlay, maar mijn hele Infotainmentsysteem traag maakt. Misschien moet ik het eens gaan melden bij het RDW of een andere instantie, want het is gewoon gevaarlijk om langer dan strikt noodzakelijk mijn aandacht te vereisen.
Wat is je huidige softwareversie?

@emile en wat is jouw huidige softwareversie :)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Bedankt voor je hulp @Rainesh maar volgens mij ligt het probleem niet bij Volkswagen. De MG die ik een tijdje terug heb gehuurd (totaal ander platform) had hetzelfde probleem. Ik heb de software al eens door de dealer laten updaten, maar dat haalde niets uit. Ik zal straks eens kijken welke versie ik nu draai, maar tenzij jij zelf hebt gezien dat dit iets uithaalt verwacht ik er weinig van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
HenkEisDS schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:19:
Bedankt voor je hulp @Rainesh maar volgens mij ligt het probleem niet bij Volkswagen. De MG die ik een tijdje terug heb gehuurd (totaal ander platform) had hetzelfde probleem. Ik heb de software al eens door de dealer laten updaten, maar dat haalde niets uit. Ik zal straks eens kijken welke versie ik nu draai, maar tenzij jij zelf hebt gezien dat dit iets uithaalt verwacht ik er weinig van. :)
Kunnen we iig software kant van VW misschien uitsluiten. Dus ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06 22:50
HenkEisDS schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 10:47:
[...]

Apple carplay gebruikt de rekenkracht van de telefoon. Niet die van de auto.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

EvoII schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:56:
[...]

Apple carplay gebruikt de rekenkracht van de telefoon. Niet die van de auto.
Zelfde voor Android Auto. Eenvoudig uit te sluiten: vergelijk maar twee telefoons met een redelijk verschil in rekenkracht. Ik heb een Motorola G5 plus en een G8 pro en die tweede reageert aanzienlijk sneller.
Overigens wel bedraad aangesloten (want laden).

Wat ik vermoed is dat de telefoon te hard moet werken en mogelijk zelfs te warm wordt. Ik zou zelf simpelweg adviseren geen Goole Maps (met al zijn plugins en what have you) te gebruiken, maar over te stappen op Waze. Heb je _serieus_ veel meer aan :)
Krijgt alsnog zijn maps data van Google iirc, maar ook real time fileinfo etc.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeHaaa
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10-06 13:28
Stomme vraag misschien, maar bij mijn MKE 8 GTE klappen de spiegels niet standaard in. Er zit ook geen knop meer bij het afstellen van de spiegels voor het inklappen, enkel verwarmen en afstellen. Is dit een functie die je los bij kan kopen (in de webshop van App?) of kijk ik verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvoII
JeeHaaa schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:36:
Stomme vraag misschien, maar bij mijn MKE 8 GTE klappen de spiegels niet standaard in. Er zit ook geen knop meer bij het afstellen van de spiegels voor het inklappen, enkel verwarmen en afstellen. Is dit een functie die je los bij kan kopen (in de webshop van App?) of kijk ik verkeerd?
Stomme vragen bestaan niet hè. Als het bij de spiegelknop niet mogelijk is dan zit het er niet op. Want het gaat nog steeds via die knop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:22

GerCor

Zonder dallen geen pieken

En niet alleen via de knop, het zijn ook andere spiegels. Daarnaast klappen ze ook in als de auto op slot doet.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:49
JeeHaaa schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:36:
Jawel moet kunnen. Controleer je menu eens op instellingen, waarschijnlijk staat het ergens nog uitgevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
@The Eagle @EvoII Het gaat om een iPhone 12 Pro Max. Denk dat ik rekenkracht hiermee wel kan uitsluiten. Telefoon is ook nooit te warm. Heb ook andere telefoon geprobeerd, maar wel alleen recente iPhones.

@Rainesh
Device part number: 5H00358[niet relevant toch?]
Hardware: H56
Software: 1788
Display unit/control panel hardware: H46
Display unit/control panel software: 2092
Navigation database: 22.1

@Rainesh Thanks voor je input. Wat irritant zeg. Ik ben 16/11/2022 bij de dealer geweest specifiek om mijn auto naar de laatste versie te laten updaten.

[ Voor 15% gewijzigd door HenkEisDS op 18-03-2023 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
HenkEisDS schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 13:47:
@The Eagle @EvoII Het gaat om een iPhone 12 Pro Max. Denk dat ik rekenkracht hiermee wel kan uitsluiten. Telefoon is ook nooit te warm. Heb ook andere telefoon geprobeerd, maar wel alleen recente iPhones.

@Rainesh
Device part number: 5H00358[niet relevant toch?]
Hardware: H56
Software: 1788
Display unit/control panel hardware: H46
Display unit/control panel software: 2092
Navigation database: 22.1
Heel gauw naar de dealer toe en de grote update naar 1899 vragen. Als ze zeggen dat het er niet is, dikke onzin. Dan laten escaleren maar je loopt heel erg achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeHaaa
Scrtz schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:07:
[...]

Jawel moet kunnen. Controleer je menu eens op instellingen, waarschijnlijk staat het ergens nog uitgevinkt.
Na jullie reacties was ik blij om te lezen dat dit kennelijk wel standaard is. Even op Youtube gezocht en kwam dit filmpje tegen; YouTube: Volkswagen Golf 8 (CD) Genuine Folding Mirror Retrofit

Vervolgens enthousiast in mijn eigen wagen geprobeerd, zie ik tot mijn teleurstelling dit;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pUVahakE_qXCMiXIAUvQo5POgEw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p5UVSrCCmacHEZVC2z0aC7XM.jpg?f=fotoalbum_large

In de video zie je de functie 'fold in when locking' + een frame waarin je ook de knop in de deur ziet mét het icoontje voor ingeklapte spiegels. Zoals eerder aangegeven zit dit er bij mijn GTE niet op. Bij mijn vorige 7.5 TDI zat dit er wel op.

Denk dus niet dat dit standaard is.. Is dit dan een functie die je bij kunt kopen via de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naizzen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:21
JeeHaaa schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:02:
[...]

Na jullie reacties was ik blij om te lezen dat dit kennelijk wel standaard is. Even op Youtube gezocht en kwam dit filmpje tegen; YouTube: Volkswagen Golf 8 (CD) Genuine Folding Mirror Retrofit

Vervolgens enthousiast in mijn eigen wagen geprobeerd, zie ik tot mijn teleurstelling dit;
[Afbeelding]

In de video zie je de functie 'fold in when locking' + een frame waarin je ook de knop in de deur ziet mét het icoontje voor ingeklapte spiegels. Zoals eerder aangegeven zit dit er bij mijn GTE niet op. Bij mijn vorige 7.5 TDI zat dit er wel op.

Denk dus niet dat dit standaard is.. Is dit dan een functie die je bij kunt kopen via de app?
De kantel functie werkt bij mij alleen als met de draaiknop de rechter spiegel geselecteerd is. (Polo AW FL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeHaaa
naizzen schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:04:
[...]

De kantel functie werkt bij mij alleen als met de draaiknop de rechter spiegel geselecteerd is. (Polo AW FL)
Dat kantelen bij achteruit inparkeren werkt wel, dan moet de draaiknop idd op de rechter spiegel staan. Maar gaat om het automatisch inklappen van de spiegels bij sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
[...]

[Afbeelding]

Dat is wel heel apart zeg.. Heb je nog de prijslijst/modeljaarmap toevallig van het moment toen je de auto bestelde? Kan mij niet eens herinneren dat er ooit een losse optie is geweest bij de GTE voor de inklapbare buitenspiegels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeHaaa
Scrtz schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:32:
[...]

Dat is wel heel apart zeg.. Heb je nog de prijslijst/modeljaarmap toevallig van het moment toen je de auto bestelde? Kan mij niet eens herinneren dat er ooit een losse optie is geweest bij de GTE voor de inklapbare buitenspiegels..
Precies.. Ik dacht dat dit ook een standaard optie was. En als ik naar mijn spiegels kijk, lijkt het ook dat het er wel 'in zit'.

Alle papieren heb ik allemaal nog, maar daar staat alleen de configuratiecode. En die opent niet meer omdat de VW site geen GTE meer aanbiedt.

Offerte van Mossel is van 26-7-2022, besteld 31-7-2022, geleverd 6-1-2023.
Zal mijn verkoopadviseur daar nog eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanN93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:39
JeeHaaa schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:05:
[...]

Precies.. Ik dacht dat dit ook een standaard optie was. En als ik naar mijn spiegels kijk, lijkt het ook dat het er wel 'in zit'.

Alle papieren heb ik allemaal nog, maar daar staat alleen de configuratiecode. En die opent niet meer omdat de VW site geen GTE meer aanbiedt.

Volgens de 2022 prijslijst krijg je die op de GTE met een assistance pakket. Valt onder spiegel pakket:
https://s3.eu-central-1.a...-volkswagen-golf-2022.pdf

Heb je die gekozen als optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeHaaa
StephanN93 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:10:
[...]

Volgens de 2022 prijslijst krijg je die op de GTE met een assistance pakket. Valt onder spiegel pakket:
https://s3.eu-central-1.a...-volkswagen-golf-2022.pdf

Heb je die gekozen als optie?
Nope, dus dan zal het er bij mij niet in zitten.. Misschien kan ik het bijkopen, want vermoeden is wel dat de spiegels de functie wel hebben maar dat het niet is geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theman36
  • Laatst online: 16:05
[...]

[Afbeelding]

JeeHaaa schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:05:
[...]

Ik heb exact hetzelfde! Hier alleen wel de R-line, welke afkomstig is van de VW AG garage in Duitsland. Kan in mijn optieslijst ook helemaal niks daarover vinden. Ik zat destijds te twijfelen om een jong gebruikte aan te schaffen of nieuw, maar bij de configuratie kon ik hier ook niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanN93
theman36 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:10:
[...]

[...]

Ik heb exact hetzelfde! Hier alleen wel de R-line, welke afkomstig is van de VW AG garage in Duitsland. Kan in mijn optieslijst ook helemaal niks daarover vinden. Ik zat destijds te twijfelen om een jong gebruikte aan te schaffen of nieuw, maar bij de configuratie kon ik hier ook niks over vinden.
Als dit ook een 2022 model is, dan geldt hetzelfde. Komt met Assistance pakket of als je R-Line Business+ hebt, dan zit dat er standaard bij (om het makkelijk te maken :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theman36
  • Laatst online: 16:05
StephanN93 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:04:
[...]

Als dit ook een 2022 model is, dan geldt hetzelfde. Komt met Assistance pakket of als je R-Line Business+ hebt, dan zit dat er standaard bij (om het makkelijk te maken :P )
Model december 2020 (gekocht juli 2021). Was daar niet duidelijk mee :P.
Dit was de lijst van het bestuurdersassistentiepakket: per 01-01-21:
Bestuurdersassistentiepakket:
- File assistent (Traffic Jam Assist)
- Automatisch volgen voorganger in files
- Automatisch gas geven, remmen en sturen in rijbaan
- Emergency Assist (alleen voor DSG)
- Gedeeltelijke overname van de auto in medisch noodgeval
- Dodehoeksensor (Side-Assist)
- Waarschuwt de bestuurder via LED lichtjes in de buitenspiegel indien er zich
een object in de dode hoek bevindt
- Verkeerstekenherkenning
- Spiegelpakket
- Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
- Rechter buitenspiegel draait naar stoeprand bij achteruit rijden
- Parkeerassistent (Park Assist)
- Parkeerwaarschuwingssignaal aan voor- en achterzijde
- Auto kan zelfstandig file- en achteruit inparkeren
- Optische- en akoestische waarschuwing

Denk dat de duitse lijst hiervan afwijkt, want heb bijvoorbeeld wel verkeerstekenherkenning, parkeerwaarschuwingssignaal, optisch en akoestische waarschuwing, emergency assist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
JeeHaaa schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:18:
[...]

Nope, dus dan zal het er bij mij niet in zitten.. Misschien kan ik het bijkopen, want vermoeden is wel dat de spiegels de functie wel hebben maar dat het niet is geactiveerd.
Ah damn das wel balen zeg. Hoeveel kostte dat pakket toen jij bestelde dan? Bij mij was dat maar 99 euro (eind 2020, 4 jan 2021 kenteken) voor dat volledige bestuurdersassistentiepakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:11
Bij mijn Arteon Business Line R zit het er ook "standaard" op.

Inmiddels een opvolger voor de Arteon uitgezocht. Helaas is bij Volkswagen plugin geen optie meer. Daarom ga ik overstappen naar BMW voor een 320e. Maar niet getreurd, het gaat nog een jaar duren voordat het zo ver is. Tot die tijd zal ik hier nog wel mee blijven lezen.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

[...]

[Afbeelding]

Het was ooit een vrij standaard optie, totdat allerlei fabrieken sloten wegens een zekere pandemie.
Vermoedelijk was een onderdelenschaarste de reden dat ze hem uit de standaarduitusting gehaald hebben en het een optie werd bij bepaalde paketten.
FWIW: Mijn 2017 Passat comfortlinebusiness met wat pakketten heeft ze wel, mijn nieuwe Rline business zal ze niet meer hebben.
Retrofit kan, maar is andere spiegel die je moet hebben. Ik meen dat @Rainesh dat bij zijn Audi gedaan heeft. Moet ook apart gecodeerd worden iirc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanN93
The Eagle schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:41:
[...]

Het was ooit een vrij standaard optie, totdat allerlei fabrieken sloten wegens een zekere pandemie.
Vermoedelijk was een onderdelenschaarste de reden dat ze hem uit de standaarduitusting gehaald hebben en het een optie werd bij bepaalde paketten.
FWIW: Mijn 2017 Passat comfortlinebusiness met wat pakketten heeft ze wel, mijn nieuwe Rline business zal ze niet meer hebben.
Retrofit kan, maar is andere spiegel die je moet hebben. Ik meen dat @Rainesh dat bij zijn Audi gedaan heeft. Moet ook apart gecodeerd worden iirc :)
Zover ik zag bij de VW modellen, zit dit er 'standaard' bij op R-line business modellen. Zelfs op de Life(?) Business modellen. Mijn Passat R-line business had het ook out-of-the-box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0lden23
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10-06 10:31
Ik ben nieuw in dit topic,
Ik ben trotste berijder van een Golf 8 GTE uit 2021, eergisteren naar de dealer gebracht om een met mijn front assist / SOS, dealer dacht in oktober / november (!) dat het aan het stuurwiel lag en die is dus afgelopen week vervangen.
Ze hebben meteen maar "even" een software update gedaan -> eindstand; alleen de radio / bluetooth doet het nog. Alle andere functionaliteiten nu gelockt door die update.

Zijn er mensen die dit al eens heeft gehad? De dealer heeft een bericht naar de fabriek gestuurd maar wil effe vooraf informatie inwinnen. De vraag concreet; enige tips of iemand anders die dit al eens heeft meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:30

Tarin

Just plain weird.

g0lden23 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 18:43:
Ik ben nieuw in dit topic,
Ik ben trotste berijder van een Golf 8 GTE uit 2021, eergisteren naar de dealer gebracht om een met mijn front assist / SOS, dealer dacht in oktober / november (!) dat het aan het stuurwiel lag en die is dus afgelopen week vervangen.
Ze hebben meteen maar "even" een software update gedaan -> eindstand; alleen de radio / bluetooth doet het nog. Alle andere functionaliteiten nu gelockt door die update.

Zijn er mensen die dit al eens heeft gehad? De dealer heeft een bericht naar de fabriek gestuurd maar wil effe vooraf informatie inwinnen. De vraag concreet; enige tips of iemand anders die dit al eens heeft meegemaakt?
Ik heb wel gehoord van naderhand geactiveerde functies (via OBDeleven en consorten) die na een dealer-bezoek of software-update opnieuw geactiveerd moeten worden, maar niet dat de auto vrijwel niks meer kan. Is wel een beetje een eng gebeuren, nu er tegenwoordig opties zijn die naderhand ingeschakeld werden kunnen op koop/huurbasis en die dus niet in de database als 'bij aanschaf meebesteld,' zijn dat soort functies dan aan de auto geknoopt (en dus doorverkoopbaar) of aan het VW-account van de eigenaar (en verdwijnen ze dus als je een nieuw account koppelt)..
Scrtz schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:32:
[...]

VW maakt (vermoedelijk) door de toeleveringsproblematiek vaker rare sprongen - het is (blijkbaar) al een hele tijd niet mogelijk, Park Assist Plus te configureren op een ID.4 of ID.5, maar wel op de (nieuwe) ID.3. Zit gewoon niet (meer) in het Assistenzpaket "Plus".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4tlYRBW8Y3gchJnMCaQMeJRU1yw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TaJqIwpOfKdyYQEYAimjzEf1.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P5HzkJIbs9dsTZNqoGFyTyGOjL0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NyamlRvvLcrAYFoOme64lOcY.png?f=fotoalbum_large

(Merk ook het plaatje van een ID.4 op in de configurator van de ID.3..).

In Belgie is er de keuze tussen Assistenz Plus met of zonder Park Assist Plus; op de NL website wordt, net als op de Duitse, niks over Park Assistenz Plus gezegt, hoewel hij wel zichtbaar is op het plaatje van de Area View.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bOHPUHX87RfXOZc2_T2YUT3L6xU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gdpy4tBA5sZNgmKTwXp4dZeU.png?f=user_large

En dan vraag je dat soort dingen na bij de dealer, en die kan ook alleen de schouders ophalen en 3 andere voorbeelden noemen van opties die verdwenen zijn, niet geleverd werden, etc. en dat ze bij gebrek aan papieren prijslijsten (hier in Duitsland iig) ook niet meer weten dan wat er op de website staat.

Verkeerde topic, weet ik, maar het is wel een beetje sneu eigenlijk. De beschikbaarheid van en inhoud van pakketten en de opties wisselen regelmatig in de configurator op de website, terwijl er een tijd geleden een paar blije videos op Youtube gepost werden hoe goed dat automatische inparkeren vanaf versie 3.0 wel niet werkt. Waarvoor je sensoren hebt die niet eens te bestellen zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Tarin op 24-03-2023 10:16 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvoII
[...]

[Afbeelding]

Wat denk je zelf? Dat er opeens een ander spiegelverstelknopje zit als je dat via de app koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:38
Maar mis je het echt? In de auto's die ik heb gehad zonder automatisch klappende spiegels heb ik in al die jaren misschien 5x een spiegel ingeklapt en nog nooit schade gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Kevinns schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 14:11:
Maar mis je het echt? In de auto's die ik heb gehad zonder automatisch klappende spiegels heb ik in al die jaren misschien 5x een spiegel ingeklapt en nog nooit schade gehad.
Gaat me niet om de schade. Met de spiegels ingeklapt kan ik makkelijker tussen twee auto's door op een parkeerplaats dan zonder. En aangezien ik thuis voor de deur parkeer is dat wel handig. Dagelijks profijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
Ja goed punt. Op de oprit is het inderdaad wel heel fijn. Ik fileparkeer nu aan de openbare weg dus dat voordeel zie ik nu niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

naizzen schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:04:
[...]

En dat is nog steeds reten irritant. Ik wil gewoon dat hij zakt zodra ik hem in z’n achteruit zet zonder dat achterlijke knopje op ‘R’ te hebben. Is dat niet ergens te coderen?

Overigens net m’n gaspedaal aangepast van ‘standaard’ naar ‘responsive’. Kijken of ik wat merk 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Toppe op 24-03-2023 17:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11:26
JTB81 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 07:43:
Bij mijn Arteon Business Line R zit het er ook "standaard" op.

Inmiddels een opvolger voor de Arteon uitgezocht. Helaas is bij Volkswagen plugin geen optie meer. Daarom ga ik overstappen naar BMW voor een 320e. Maar niet getreurd, het gaat nog een jaar duren voordat het zo ver is. Tot die tijd zal ik hier nog wel mee blijven lezen.
Bij mijn ex Arteon Business Line R van juli/2018 zatten automatisch inklapbaar spiegels er ook op. Ik vond het alleen handig bij in en uit stappen. Tijdens de eerste proefrit en in de 4 jaar gebruik heb ik een paar per ongeluk tijdens het rijden het knopje voor inklappen van de buitenspiegels ingedrukt.
Ik ben benieuwd of het in mijn lang verwachte bestelling wel/niet er op zit… Met een beetje geluk kom ik over 2 maanden er achter, na ongeveer 16 maanden wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

AE69 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 18:46:
[...]

Bij mijn ex Arteon Business Line R van juli/2018 zatten automatisch inklapbaar spiegels er ook op. Ik vond het alleen handig bij in en uit stappen. Tijdens de eerste proefrit en in de 4 jaar gebruik heb ik een paar per ongeluk tijdens het rijden het knopje voor inklappen van de buitenspiegels ingedrukt.
Ik ben benieuwd of het in mijn lang verwachte bestelling wel/niet er op zit… Met een beetje geluk kom ik over 2 maanden er achter, na ongeveer 16 maanden wachten.
Je dealer kan je dat toch vertellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AE69
Toppe schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 18:53:
[...]

Je dealer kan je dat toch vertellen?
Dealer heeft al minstens 5 keer verschillende data (van datums) doorgegeven…. Dus mijn verwachtingen zijn zeer mager. Laatste update was van ongeveer een maand geleden. Ik zal volgende week polsen of productie al gepland is?
Ik weet niet in hoeverre de dealer data heeft over wat er wel/niet weg gelaten wordt als het op de productie band is. Vorig jaar vroegen ze of ze blinde hoek detectie weg konden laten om zodoende “sneller” te leveren, zonder enige indicatie van hoeveel het zou schelen. Ik heb toen “nee” gezegd en de leasemaatschappij vertelde me dat het eigenlijk contractueel niet kon, want de dealer (allemaal onder van Mossel) mocht niet afwijken van waar er voor begroot en getekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derpadin
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:10
Gisteren mijn nieuwe Golf 8 GTE opgehaald. Wat een top bak! Enige nadeel tot nu toe vind ik de camera, deze lijkt echt totaal uit verhouding. Wanneer ik tussen twee auto”s wil parkeren, dan lijkt het alsof ik tussen twee flatgebouwen parkeer. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naizzen
Toppe schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 17:53:
[...]

En dat is nog steeds reten irritant. Ik wil gewoon dat hij zakt zodra ik hem in z’n achteruit zet zonder dat achterlijke knopje op ‘R’ te hebben. Is dat niet ergens te coderen?

Overigens net m’n gaspedaal aangepast van ‘standaard’ naar ‘responsive’. Kijken of ik wat merk 8)7
Helemaal mee eens! Gewoon onlogisch geprogrammeerd. Net als de spiegel verwarming, dat zou gelijk met de achterruit verwarming aan moeten gaan.
Met mn vorige auto 6R Blue GT had ik dat en ook gasrespons en nog wat zaken via VCSD (als ik de volgorde goed heb) zelf aangepast.
Maar de AW (facelift) GTI is me te duur om zelf mee te kloten.
Ik neem deze zaken maar voor lief als 1e wereld luxe problemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
derpadin schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 19:55:
Gisteren mijn nieuwe Golf 8 GTE opgehaald. Wat een top bak! Enige nadeel tot nu toe vind ik de camera, deze lijkt echt totaal uit verhouding. Wanneer ik tussen twee auto”s wil parkeren, dan lijkt het alsof ik tussen twee flatgebouwen parkeer. Iemand ervaring mee?
Zit knopje op het scherm kun je die verhouding mee aanpassen.

Mijne nu 60k op de teller, laatste tijd weer hoop foutmeldingen met SOS nooddienstsysteem oid niet beschikbaar en daaropvolgend ACCe en travel assist niet beschikbaar. Bloed irritant om 100 meldingen per rit te krijgen maar over 2 weken staat onderhoudsbeurt gepland (in februari al gepland.. niet normaal ook). Weer eens lekker klagen dan om eindelijk een oplossing te krijgen.

Verder rijdt het fantastisch idd, heerlijke snelle bak. Tik toch wel bijna wekelijks keertje 200+ aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Kevinns schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 17:28:
Ja goed punt. Op de oprit is het inderdaad wel heel fijn. Ik fileparkeer nu aan de openbare weg dus dat voordeel zie ik nu niet ;)
Bij mij is ook openbare weg. Parkeervakken naast elkaar, haaks op de weg. Dan sta je dus vlak naast elkaar. Ik parkeer achteruit in. Als er dan twee spiegels op de zelfde hoogte zitten, kan ik me daar niet zonder schade tussendoor wurmen. Met ingeklapte spiegels kan dat echter prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

naizzen schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 20:27:
[...]

Helemaal mee eens! Gewoon onlogisch geprogrammeerd. Net als de spiegel verwarming, dat zou gelijk met de achterruit verwarming aan moeten gaan.
Met mn vorige auto 6R Blue GT had ik dat en ook gasrespons en nog wat zaken via VCSD (als ik de volgorde goed heb) zelf aangepast.
Graag niet mee met de achterruitverwarming. Knopje moet gewoon altijd omlaag staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

naizzen schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 20:27:
[...]

Spiegel en verwarming werkt bij VAG heel logisch, maar je moet het ff weten:

TL; DR: standaard wil je hem op R hebben staan.

Langere versie:
Knopje op R: rechtse spiegel klapt naar beneden bij achteruit rijden.
Knopje op verwarming: verwarming gaat aan en uit met achteruit verwarming.
Is bewust gedaan; vroeger werd het individueel geschakeld met dat knopje, vergaten mensen het uit te zetten en brandde de verwarmingselementen bij bosjes door :+

In principe rij je vaker achteruit dan dat je de spiegelverwarming nodig hebt. Dus advies is knopje op R. Heb je de spiegelverwarming nodig, schakel je op verwarming en dan achterruitverwarming aan. Want als je spiegels de verwarming nodig hebben, kan je achterruit dat meestal ook wel gebruiken ;)
Schakelt dan ook automatisch weer uit naar verloop van tijd. En das ter bescherming van de verwarmingselementen :)

Vervolgens moet je vast wel een keer achteruit rijden, dus dan kom je er vanzelf achter als ie niet op R staat, want dan kantelt ie niet en zie je dus niet alles :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
vandaag auto voor de APK weggebracht, afkeur op te hoge CO uitstoot.
heb de auto met stage 1 gekocht, DAARNA downpipe met sportcat, middendemper vervangen voor rechte buis en clubsport s einddemper laten plaatsen. auto is dus NIET opnieuw getuned daarna. met een hertune, kom ik dan door de APK, omdat ik weet dat ze iets doen met programmeren van de andere downpipe ofzo? kan het ook zwart doen, maar is ook weer zo'n gedoe elk jaar..
hoor van anderen namelijk dat ze met downpipe met sportcat gewoon door de APK komen.
iemand ervaring/uitleg voordat ik geld uitgeef aan iets wat niet nodig is (complete tune incl dsg is 1000-1200€)

[ Voor 6% gewijzigd door giovanni2903 op 24-03-2023 21:21 ]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:08
The Eagle schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 20:40:
[...]

Bij mij is ook openbare weg. Parkeervakken naast elkaar, haaks op de weg. Dan sta je dus vlak naast elkaar. Ik parkeer achteruit in. Als er dan twee spiegels op de zelfde hoogte zitten, kan ik me daar niet zonder schade tussendoor wurmen. Met ingeklapte spiegels kan dat echter prima :)
Als het zo krap is, krijg je de deur dan nog wel open? Of ben je leniger dan ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Scrtz schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 20:39:
[...]

Zit knopje op het scherm kun je die verhouding mee aanpassen.

Mijne nu 60k op de teller, laatste tijd weer hoop foutmeldingen met SOS nooddienstsysteem oid niet beschikbaar en daaropvolgend ACCe en travel assist niet beschikbaar. Bloed irritant om 100 meldingen per rit te krijgen maar over 2 weken staat onderhoudsbeurt gepland (in februari al gepland.. niet normaal ook). Weer eens lekker klagen dan om eindelijk een oplossing te krijgen.

Verder rijdt het fantastisch idd, heerlijke snelle bak. Tik toch wel bijna wekelijks keertje 200+ aan.
De meldingen van frontassist en sos niet beschikbaar lag bij mijn Golf 8 tsi 1.5 uit 2021 door een hardwarefout in het stuurwiel. Deze is vorige maand vervangen incl de nieuwste software. Daarna geen last meer van die meldingen. Enige waar iik me wel aan erger is de nerveuze lane assist die denkt dat ik niet in t midden rijd, terwijl dat wel t geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naizzen
The Eagle schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 20:46:
[...]

Spiegel en verwarming werkt bij VAG heel logisch, maar je moet het ff weten:

TL; DR: standaard wil je hem op R hebben staan.

Langere versie:
Knopje op R: rechtse spiegel klapt naar beneden bij achteruit rijden.
Is bewust gedaan; vroeger werd het individueel geschakeld met dat knopje, vergaten mensen het uit te zetten en brandde de verwarmingselementen bij bosjes door :+

In principe rij je vaker achteruit dan dat je de spiegelverwarming nodig hebt. Dus advies is knopje op R. Heb je de spiegelverwarming nodig, schakel je op verwarming en dan achterruitverwarming aan. Want als je spiegels de verwarming nodig hebben, kan je achterruit dat meestal ook wel gebruiken ;)
Schakelt dan ook automatisch weer uit naar verloop van tijd. En das ter bescherming van de verwarmingselementen :)

Vervolgens moet je vast wel een keer achteruit rijden, dus dan kom je er vanzelf achter als ie niet op R staat, want dan kantelt ie niet en zie je dus niet alles :+
Haha, je kan het mooi uitleggen ;), maar mij nog teveel onnodige handelingen.
Zover ik heb vastgesteld, werken de spiegel- en achterruitverwarming individueel. Hoe stel je vast dat de spiegel verwarming ook na x-tijd uitschakelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

naizzen schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 23:50:
[...]

Haha, je kan het mooi uitleggen ;), maar mij nog teveel onnodige handelingen.
Zover ik heb vastgesteld, werken de spiegel- en achterruitverwarming individueel. Hoe stel je vast dat de spiegel verwarming ook na x-tijd uitschakelt?
Voelen aan je spiegel :)
Als ie aan staat voel je het echt wel namelijk.
En zou niet individueel moeten werken, tenzij je een veel ouder model hebt. Mijn 2003 Passat had het wel individueel, maar vziw is vw daar jaren geleden al van af gestapt. Staat als het goed is ook gewoon in het boekje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 20:46:
[...]
Klopt niet, werkt gewoon individueel. Voorwaarde achter dit knopje is de buitentemperatuur, niet de achterruitverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
Ik gebruik de spiegelverwarming ook als het heeft geregend tegen de druppels, dan blijft de achterruitverwarming uit. Dus inderdaad, dit werkt individueel. En inderdaad, ik vergeet dit altijd uit te zetten. Maar blijkbaar zit er tegenwoordig een goede beveiliging in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
DrDelete schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 23:15:
[...]

De meldingen van frontassist en sos niet beschikbaar lag bij mijn Golf 8 tsi 1.5 uit 2021 door een hardwarefout in het stuurwiel. Deze is vorige maand vervangen incl de nieuwste software. Daarna geen last meer van die meldingen. Enige waar iik me wel aan erger is de nerveuze lane assist die denkt dat ik niet in t midden rijd, terwijl dat wel t geval was.
Heb ook al 1,5 jaar geleden een nieuw stuurwiel gekregen. Ging tijdje goed, maar problemen weer vanouds terug inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-06 14:03
Mogguh! Ik haal a.s. woensdag een hele jonggebruikte VW Arteon Shooting Brake op bij een dealer. Nou heb ik al een USB-stick voor de kaart updates klaarstaan.

Is er bij Discover Media Pro ook nog zelf een firmware update te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
oxyle schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 10:42:
Mogguh! Ik haal a.s. woensdag een hele jonggebruikte VW Arteon Shooting Brake op bij een dealer. Nou heb ik al een USB-stick voor de kaart updates klaarstaan.

Is er bij Discover Media Pro ook nog zelf een firmware update te doen?
Gaat de updates bij Discover Media Pro met een USB-stick of via een SD-kaart (is die er)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0lden23
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10-06 10:31
Tarin schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 10:11:
[...]

Ik heb wel gehoord van naderhand geactiveerde functies (via OBDeleven en consorten) die na een dealer-bezoek of software-update opnieuw geactiveerd moeten worden, maar niet dat de auto vrijwel niks meer kan. Is wel een beetje een eng gebeuren, nu er tegenwoordig opties zijn die naderhand ingeschakeld werden kunnen op koop/huurbasis en die dus niet in de database als 'bij aanschaf meebesteld,' zijn dat soort functies dan aan de auto geknoopt (en dus doorverkoopbaar) of aan het VW-account van de eigenaar (en verdwijnen ze dus als je een nieuw account koppelt)..
Dat is zeker weer maar een lease auto uit 2021 ... 😂 maandag mag die weer terug 🤭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-06 14:03
AE69 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 13:27:
[...]

Gaat de updates bij Discover Media Pro met een USB-stick of via een SD-kaart (is die er)?
Een USB-C stick! Maar dat is dus alleen voor de kaarten als ik internet mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Je kunt ook via de ingebouwde eSIm de kaarten updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
giovanni2903 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 21:20:
heb de auto met stage 1 gekocht, DAARNA downpipe met sportcat, middendemper vervangen voor rechte buis en clubsport s einddemper laten plaatsen. auto is dus NIET opnieuw getuned daarna. met een hertune, kom ik dan door de APK, omdat ik weet dat ze iets doen met programmeren van de andere downpipe ofzo? kan het ook zwart doen, maar is ook weer zo'n gedoe elk jaar..
hoor van anderen namelijk dat ze met downpipe met sportcat gewoon door de APK komen.
iemand ervaring/uitleg voordat ik geld uitgeef aan iets wat niet nodig is (complete tune incl dsg is 1000-1200€)
Ik heb dit ook een keer meegemaakt met de APK, maar in mijn geval kwam het door slechte ontbranding en was het op te lossen met een setje nieuwe bougies. Dat de motor koud was hielp toen waarschijnlijk ook niet mee. Maar misschien een idee als je niet recent onderhoud hebt gehad.

LG OLED C2 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

oxyle schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 17:07:
[...]

Een USB-C stick! Maar dat is dus alleen voor de kaarten als ik internet mag geloven.
Ik mag aannemen en hopen dat dat met een verloopje van USB-C naar USB ook gewoon werkt? :)
C sticks zijn redelijk zeldzaam en relatief duur. Verloopje haal je voor een paar euro bij de Action.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-05 22:20

royhoi

-

Hoe oud is de auto?

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
The Eagle schreef op zondag 26 maart 2023 @ 20:45:
[...]

Ik mag aannemen en hopen dat dat met een verloopje van USB-C naar USB ook gewoon werkt? :)
C sticks zijn redelijk zeldzaam en relatief duur. Verloopje haal je voor een paar euro bij de Action.
Ja tuurlijk, dat maakt niet uit.
Wellicht dat @Famous je hier in kan ondersteunen.

PS: als je keer in de buurt van Venlo bent, let me know. Wil die GTI wel eens bewonderen van je ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Scrtz op 26-03-2023 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zizou10
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-01 16:17
Ik ben aan het kijken voor een golf 7. Weet iemand of een 1.4 Tsi 122pk een multilink wielophanging heeft? De 140/150pk versie hebben die sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Golf 7 gti uit 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
ZesBarkiePK schreef op zondag 26 maart 2023 @ 20:30:
[...]

Ik heb dit ook een keer meegemaakt met de APK, maar in mijn geval kwam het door slechte ontbranding en was het op te lossen met een setje nieuwe bougies. Dat de motor koud was hielp toen waarschijnlijk ook niet mee. Maar misschien een idee als je niet recent onderhoud hebt gehad.
De bougies zitten er nog niet zo lang in, dus dat kan t bijna niet zijn. Ga morgen vagtechniek even bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Scrtz schreef op zondag 26 maart 2023 @ 21:49:
[...]

Ja tuurlijk, dat maakt niet uit.

[...]

Wellicht dat @Famous je hier in kan ondersteunen.

PS: als je keer in de buurt van Venlo bent, let me know. Wil die GTI wel eens bewonderen van je ;)
Zal m is een berichtje doen. Als ik wat op de planning heb in de buurt laat ik het weten, venlo is 2u rijden voor mij, dus spontaan kom ik er niet gauw. Wel leuk om te horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi

royhoi

-

Die auto heeft geen gas metingen nodig alleen uitlezen op foutcodes. Als die daar op faalt ga ze wel gas meten dus gewoon zorgen dat die foutloos is.

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeHaaa
EvoII schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 13:57:
[...]

Wat denk je zelf? Dat er opeens een ander spiegelverstelknopje zit als je dat via de app koopt?
Nee, dat er geen fysiek knopje komt als je iets via een app aankoopt lijkt me logisch. Maar als ik die functie na aankoop in de app wél kon aanvinken zou een mogelijkheid zijn.
Scrtz schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 20:39:
[...]

Tik toch wel bijna wekelijks keertje 200+ aan.
Netjes, kom je vaker in Duitsland? Ook al een keer echt het maximale proberen eruit te pompen? Waar zit je dan op? Ik heb wel wat filmpjes van 235-240 voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
royhoi schreef op maandag 27 maart 2023 @ 08:14:
[...]

Die auto heeft geen gas metingen nodig alleen uitlezen op foutcodes. Als die daar op faalt ga ze wel gas meten dus gewoon zorgen dat die foutloos is.
Hmm snap er niks van, misschien dat er een foutcode instaat vanwege die cat. Hij zei wel dat uitlezen niet lukte. Maar als ik mijn obd11 erin prik is er niks aan de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
JeeHaaa schreef op maandag 27 maart 2023 @ 09:09:
[...]

Nee, dat er geen fysiek knopje komt als je iets via een app aankoopt lijkt me logisch. Maar als ik die functie na aankoop in de app wél kon aanvinken zou een mogelijkheid zijn.

[...]

Netjes, kom je vaker in Duitsland? Ook al een keer echt het maximale proberen eruit te pompen? Waar zit je dan op? Ik heb wel wat filmpjes van 235-240 voorbij zien komen.
Ook ja, woon dicht bij de grens. 238 heb ik tot nu toe gehaald maar eigenlijk sindsdien niet meer getest met de maximale boost. Na 5-10 sec stopt die boost en moet je ietwat het gas loslaten en weer intrappen, dan heb je weer het maximum gecombineerd vermogen. Maar sinds ik dat weet eigenlijk nooit meer de max uitgeprobeerd. (die keer dat ik het probeerde hield ik dus al die tijd het gaspedaal volledig in, dan heb je na 10 sec dus gewoon nog maar 150pk afaik. Of iig minder. Je voelt het vermogen ook terugnemen dan, moet je maar eens proberen.)

[ Voor 4% gewijzigd door Scrtz op 27-03-2023 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi

royhoi

-

giovanni2903 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:18:
[...]

Hmm snap er niks van, misschien dat er een foutcode instaat vanwege die cat. Hij zei wel dat uitlezen niet lukte. Maar als ik mijn obd11 erin prik is er niks aan de hand
Dan zou ik gewoon eens bij een andere garage vragen of die hem eens voor de Apk willen uitlezen. Zou allemaal niet zo moeilijk moeten zijn

K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Scrtz schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:28:
[...]

Ook ja, woon dicht bij de grens. 238 heb ik tot nu toe gehaald maar eigenlijk sindsdien niet meer getest met de maximale boost. Na 5-10 sec stopt die boost en moet je ietwat het gas loslaten en weer intrappen, dan heb je weer het maximum gecombineerd vermogen. Maar sinds ik dat weet eigenlijk nooit meer de max uitgeprobeerd. (die keer dat ik het probeerde hield ik dus al die tijd het gaspedaal volledig in, dan heb je na 10 sec dus gewoon nog maar 150pk afaik. Of iig minder. Je voelt het vermogen ook terugnemen dan, moet je maar eens proberen.)
Zolang je maar niet harder rijdt dan je beschermengel kan vliegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
The Eagle schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:49:
[...]

Zolang je maar niet harder rijdt dan je beschermengel kan vliegen ;)
Eens, het zijn de juiste momenten wel. Zoek ze bewust uit.

Overigens afgelopen vrijdag in een E63S AMG gereden met 4matic en 610pk, niet normaal snel.. kan een SQ8 met 507pk niet tegenop, vorige maand keer mee gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
AE69 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 19:11:
[...]

Dealer heeft al minstens 5 keer verschillende data (van datums) doorgegeven…. Dus mijn verwachtingen zijn zeer mager. Laatste update was van ongeveer een maand geleden. Ik zal volgende week polsen of productie al gepland is?
Hmmm, verwacht leverdatum is weer (na wat heen en weer geschuif) vertraagd van week 21 naar 25. Productiedatum is dus nog onbekend. Volgende maand weer polsen wanneer de Lapiz Blauwe Arteon Hybride wordt verwacht…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 18:08:
[...]

Eens, het zijn de juiste momenten wel. Zoek ze bewust uit.

Overigens afgelopen vrijdag in een E63S AMG gereden met 4matic en 610pk, niet normaal snel.. kan een SQ8 met 507pk niet tegenop, vorige maand keer mee gereden.
Zo snel op auto’s uitgekeken dat je binnen een maand wisselt van Audi naar Merc?

Ik rij nu al steevast overal te hard dus voor een ieder z’n veiligheid dat ik niet meer PK’s onder de kap heb liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Toppe schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 18:34:
[...]

Zo snel op auto’s uitgekeken dat je binnen een maand wisselt van Audi naar Merc?

Ik rij nu al steevast overal te hard dus voor een ieder z’n veiligheid dat ik niet meer PK’s onder de kap heb liggen.
Nou ik sws niet, maar waren van 2 verschillende personen :P

Haha ja ken het. Moet zeggen dat ik sinds de GTE eigenlijk juist wat rustiger rijdt, omdat ik weet voldoende vermogen te hebben. Voorheen had ik ook meer drang juist om te hard te rijden. Maar gewoon lekker vlot keer optrekken geeft al genoeg voldoening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 18:46:
[...]

Nou ik sws niet, maar waren van 2 verschillende personen :P

Haha ja ken het. Moet zeggen dat ik sinds de GTE eigenlijk juist wat rustiger rijdt, omdat ik weet voldoende vermogen te hebben. Voorheen had ik ook meer drang juist om te hard te rijden. Maar gewoon lekker vlot keer optrekken geeft al genoeg voldoening.
Respect, ik kan het echt niet. In de bebouwde kom gaat het prima, zeker waar kinderen spelen maar als ik vanaf Groningen de A7 richting Duitsland op duik kan je gewoon plank gas. Zeker na de afslag Veendam.

Ik betrap mezelf er met regelmaat op dat ik echt 50 te hard rij en dat moet ik niet willen maar lijkt wel soort verslaving.

Zou eigelijk eens z’n cursus moeten volgen, maar ja, voelt ook weer zo zinloos van m’n geld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AE69
Toppe schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 18:52:
[...]

Zou eigelijk eens z’n cursus moeten volgen, maar ja, voelt ook weer zo zinloos van m’n geld.
Als je er voor zorgt dat je gesnapt wordt met 50 km/u te hard bij een controle, dan zijn ze wel vriendelijk om een cursus te bieden op jouw kosten })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
als je een beetje pks hebt is netjes de maximum snelheid rijden inderdaad erg lastig. helemaal als savonds andere gti's of mercedes of audi's met je willen spelen.. ben blij dat ik nog geen 1x geflitst ben met de gti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

AE69 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 19:46:
[...]

Als je er voor zorgt dat je gesnapt wordt met 50 km/u te hard bij een controle, dan zijn ze wel vriendelijk om een cursus te bieden op jouw kosten })
is ook weer niet de bedoeling 7(8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HjvITaXd32c-4WGejAGMIb7zSfA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/2x8CaSC6gPjHZ5noQRRN0gjj.gif?f=user_large

[ Voor 27% gewijzigd door Toppe op 29-03-2023 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

giovanni2903 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 19:49:
als je een beetje pks hebt is netjes de maximum snelheid rijden inderdaad erg lastig. helemaal als savonds andere gti's of mercedes of audi's met je willen spelen.. ben blij dat ik nog geen 1x geflitst ben met de gti
Flitsmeister 2 hier :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
preciess, heeft me al aardig wat keren gered. maar undercovers die achter je rijden ga je er niet mee zien. dus blijft een risico'tje

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

[...]

Respect, ik kan het echt niet. In de bebouwde kom gaat het prima, zeker waar kinderen spelen maar als ik vanaf Groningen de A7 richting Duitsland op duik kan je gewoon plank gas. Zeker na de afslag Veendam.

Ik betrap mezelf er met regelmaat op dat ik echt 50 te hard rij en dat moet ik niet willen maar lijkt wel soort verslaving.

Gaat steeds verder offtopic, maar beter volg je dan een voortgezette rijopleiding ipv zo'n CBR ding. Als je weet wat er op lage snelheid kan gebeuren, ga je op hoge snelheid vanzelf beter nadenken :)
* The Eagle wil dat ook nog eens doen, word ik niet stommer van denk ik :)

Ontopic: nog anderhalve week en dan mag ik deze eindelijk ophalen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ky-Z_H-5mOJHD5HeSaQh0YSsiU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WfXPHmMLmXiRlJ7htvIhgB5l.webp?f=fotoalbum_large

Zin in, duurt lang :( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Nu online
@The Eagle Nice. Deze velgen ook? Vind dit toch een van de mooiste velgen van VW. Gewoon simpel maar wel stijlvol. Tis jammer dat die niet onder mijn ID.3 passen anders had ik die geocht ipv aftermarket ;) .

[ Voor 28% gewijzigd door DonJunior op 28-03-2023 20:00 ]

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
giovanni2903 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 19:53:
[...]

preciess, heeft me al aardig wat keren gered. maar undercovers die achter je rijden ga je er niet mee zien. dus blijft een risico'tje
Nee true. Ik let ook altijd extra goed op nieuwe golfjes/passats/volvo’s en alle typische auto’s die de politie voornamelijk rijdt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
The Eagle schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 19:54:
[...]

Gaat steeds verder offtopic, maar beter volg je dan een voortgezette rijopleiding ipv zo'n CBR ding. Als je weet wat er op lage snelheid kan gebeuren, ga je op hoge snelheid vanzelf beter nadenken :)
* The Eagle wil dat ook nog eens doen, word ik niet stommer van denk ik :)

Ontopic: nog anderhalve week en dan mag ik deze eindelijk ophalen:
[Afbeelding]

Zin in, duurt lang :( :P
Die voorruit is misschien een keer vervangen? Ik zie het wel eens vaker een groene tint met blauwe zonneband. Het kan ook een optie zijn.
[...]

Zo lang je in de bebouwde kom normale snelheid aanhoudt zie ik het probleem niet. Er is nog veel gevaarlijker weg gedrag.

[ Voor 28% gewijzigd door ZesBarkiePK op 29-03-2023 10:40 ]

LG OLED C2 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

ZesBarkiePK schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:32:
[...]
Zo lang je in de bebouwde kom normale snelheid aanhoudt zie ik het probleem niet. Er is nog veel gevaarlijker weg gedrag.
Zeker. Nu moet ik er wel bij vermelden dat het beter gaat sinds ik zelf een kleine heb. Zeker als je dan buiten speelt dan merk je inderdaad wel dat sommige mensen echt veel te hard door de bebouwde kom rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@DonJunior @ZesBarkiePK Exact deze auto, foto is van de dealer. Dus met die velgen. Voorruit is af fabriek zo en deels lichtval denk ik. Is ook een verwarmde voorruit en zit ongetwijfeld een coating op ook die hem lichtjes groen maakt op de foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
Oh dat is lekker. Zowel voor ontdooien als voor ontwaseming. Reed voorheen 2x Ford Focus met verwarmde voorruit. Dat mis ik wel op de B8… gelukkig kan de GTE (evt op accu) voorverwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
The Eagle schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:37:
@DonJunior @ZesBarkiePK Exact deze auto, foto is van de dealer. Dus met die velgen. Voorruit is af fabriek zo en deels lichtval denk ik. Is ook een verwarmde voorruit en zit ongetwijfeld een coating op ook die hem lichtjes groen maakt op de foto :)
Ik vind het een prachtige wagen. Elegant en toch sportief. Ik rij nu een Golf, maar hierna wil ik ook graag een Passat. Wel de Sedan. Ik twijfel nog, maar ik ga de Passat dan denk ik ook niet meer verlagen. Het ziet er mooier uit, maar ik heb bij bijna iedere drempel stress. Vooral die puntige drempels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
The Eagle schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:37:
Ben trouwens wel benieuwd wat je vindt van de premium LED koplampen. Kan je laten weten of je verschil merkt?

Ik heb zelf de LED basis koplampen op de GTE. Prima licht. Lekker helder van kleur maar geen gigantische stap voorwaarts qua zicht vergeleken met halogeen. Groot-lichtassistent is leuk maar in mijn contreien is groot licht niet nodig, en in het buitenland vind ik het vaak net iets te traag reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

ZesBarkiePK schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:54:
[...]

Ik vind het een prachtige wagen. Elegant en toch sportief. Ik rij nu een Golf, maar hierna wil ik ook graag een Passat. Wel de Sedan. Ik twijfel nog, maar ik ga de Passat dan denk ik ook niet meer verlagen. Het ziet er mooier uit, maar ik heb bij bijna iedere drempel stress. Vooral die puntige drempels.
Golf = sedan
Passat = station

Andere opties zijn er niet :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinns
Toppe schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 16:16:
[...]

Golf = sedan hatchback
Passat = station

Andere opties zijn er niet :D
Verder mee eens ;)
Pagina: 1 ... 105 ... 139 Laatste