Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 104 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:46

Toppe

Oké ✅

Ik heb vanochtend een liter 0W20 er in gegoten nadat hij daar om vroeg.

Nu blijft hij alleen piepen dat hij nog meer olie wil, vind ik wat vreemd want heb net gevuld :?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 10:47:
Valt ook tegen wat een lokale werkplaats tegenwoordig rekent ook hoor. Onze Golf is > 5 jaar en valt bij VW in het economy werkplaatstarief. Als ik dan een jaarabonnement ANWB erbij op tel, kom je onder aan de streep echt niet aan grote verschillen (in euro's) op jaarbasis. Heb het toevallig vorig jaar een keer uitgerekend.

Maar ik doe alleen de verplichte beurten bij de dealer. Ruitenwissers etc etc gewoon zelf.
Lokale werkplaatsen zijn tegenwoordig ook steeds luier aan het worden. Onze zakelijke bussen doen we bij de lokale garage onder de noemer lokaal ondernemen.

Toevallig was ik vorige week met z’n ding op pad en start niet meer op een gemeente werf.

Ik de garage bellen die 10 minuten verder op zit, allemaal lastig en ingewikkeld… geen tijd enzo.

Uiteindelijk heeft de garage van de gemeente werf ‘m weer aan de praat gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 13:12
Heeft er iemand veel verstand van het 48v Mild Hybrid systeem?
Het is me duidelijk hoe het systeem werkt, maar ik ben op zoek naar technische informatie hoe de componenten aangestuurd worden.
Er rijden inmiddels best veel van die mild hybrids rond, en de generator/motor is heel interessant om her te gebruiken. Alleen zul je in moeten springen op de CAN bus van een werkende auto (niet gewoon even makkelijk via de OBDII port) om te kijken wat er zich nou tussen afspeelt.
Met wat voor berichtjes hij nou aan gaat of niet. Ook nog kans dat hij op andere manier aangestuurd wordt.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicy76
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 06-03-2024
Allen goedenavond,

Ik heb een Volkswagen Golf 7 Highline, Bouwjaar 2013.

Sinds net, heb ik het probleem dat mijn Panoramadak niet meer wilt sluiten.
Het dak reageert op de ‘sluit knop’. Ik hoor ‘m klikken. Dus het motortje, sluit mechaniek lijkt te werken.

Iemand hier enig ervaring mee?
Moet hij gesmeerd worden, is hij gewoon klem komen te zitten?

Hoor graag en vast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Juicy76 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 17:39:
Allen goedenavond,

Het dak reageert op de ‘sluit knop’. Ik hoor ‘m klikken. Dus het motortje, sluit mechaniek lijkt te werken.

Heb je dat ding bij de dealer in het onderhoud? Panodak smeren etc is onderdeel van de reguliere beurten. Als ie niet meer sluit kan het prima zijn dat er vuil in zit, maar das een kwestie van nakijken. Met een keukentrap ofzo ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicy76
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 06-03-2024
The Eagle schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 18:18:
[...]

Heb je dat ding bij de dealer in het onderhoud? Panodak smeren etc is onderdeel van de reguliere beurten. Als ie niet meer sluit kan het prima zijn dat er vuil in zit, maar das een kwestie van nakijken. Met een keukentrap ofzo ;)
Dankjewel voor je reactie. Ik ga ‘m binnenkort laten nakijken/insmeren.

Heb ‘m inmiddels dicht gekregen. Hij is gewoon hartstikke vuil idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-04 17:25

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Juicy76 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 17:39:
Allen goedenavond,

Dit klinkt als een vast zittend dak of anders. Dit komt meer voor en zal dan open gemaakt moeten worden en alles moeten laten smeren en kijken of er niks is afgebroken waardoor deze klem zit. Geen leuke reparatie soms

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-04 17:25

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

!null schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 08:24:
Het is me duidelijk hoe het systeem werkt, maar ik ben op zoek naar technische informatie hoe de componenten aangestuurd worden.
Er rijden inmiddels best veel van die mild hybrids rond, en de generator/motor is heel interessant om her te gebruiken. Alleen zul je in moeten springen op de CAN bus van een werkende auto (niet gewoon even makkelijk via de OBDII port) om te kijken wat er zich nou tussen afspeelt.
Met wat voor berichtjes hij nou aan gaat of niet. Ook nog kans dat hij op andere manier aangestuurd wordt.
Mild Hybrid gaat alleen aan bij optrekken en verder niet eigenlijk. Het zou de besparing zijn met het optrekken maar verder niet. Heb er ook nog geen technische specs van kunnen vinden

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 13:12
Antera schreef op zondag 12 februari 2023 @ 11:45:
[...]

Mild Hybrid gaat alleen aan bij optrekken en verder niet eigenlijk. Het zou de besparing zijn met het optrekken maar verder niet. Heb er ook nog geen technische specs van kunnen vinden
Dat is niet hoe het werkt, het gaat gelukkig veel verder.

Sowieso kan de Mild Hybrid motor/generator de benzine motor soepel starten (handig voor start-stop systemen). Naast het meehelpen met optrekken, dus ook rem energie opvangen.
En mede daarom hoeft de standaard 12v dynamo ook niet te werken (dat zijn ook waardeloze inefficiente dingen eigenlijk)
Want er zit dus ook een flinke 48v naar 12v converter in die het 12v systeem aan de gang houdt op rem-energie.

Als het te koud is voor de 48v accu om de auto soepel te starten (bijv -10 ofzo) dan is er nog de 12v starter als backup.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 361276

Scrtz schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:31:
[...]

Accepteren ze dat ja, je eigen olie meebrengen? Bijzonder..

Maar ja als er iets is wat nergens meer over gaat bij de dealers dan zijn het de uurtarieven en de literprijzen wel.
En dan reken jij nog wat het kost per liter, de dealer koopt per vat (a 200 liter) dan kost olie nog maar 4 euro per liter omgerekend. En als je per ICB koopt (1000 liter) dan is het minder dan 3 euro per liter, op oliewinkel kan je de prijzen gewoon zien en dat zijn nog consumenten prijzen ook! En die dealers maar lekker de hoofdprijs blijven vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Anoniem: 361276 schreef op zondag 12 februari 2023 @ 22:00:
[...]

En dan reken jij nog wat het kost per liter, de dealer koopt per vat (a 200 liter) dan kost olie nog maar 4 euro per liter omgerekend. En als je per ICB koopt (1000 liter) dan is het minder dan 3 euro per liter, op oliewinkel kan je de prijzen gewoon zien en dat zijn nog consumenten prijzen ook! En die dealers maar lekker de hoofdprijs blijven vragen.
IBC’s zullen we steeds minder gaan zien met oog op brandveiligheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Christiano007

Ich bin der champion

Hebben jullie nog tips voor een UP uit 2015 , of ik met een OBD bepaalde opties kan open zetten?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:23
Christiano007 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 11:38:
Hebben jullie nog tips voor een UP uit 2015 , of ik met een OBD bepaalde opties kan open zetten?
Daar is een apart topic voor: Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS

Tldr, afhankelijk van aanwezige opties/sensoren. Op een UP! zit vaak niet zoveel, dus dan is er ook niet heel veel vrij te schakelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met de Up! zijn het er niet zoveel inderdaad die auto is al compleet geleverd ;) , ik weet dat je de mistlichten (als je die hebt) kan laten branden als je een bocht maakt maar persoonlijk vind ik dat een beetje suffe optie. knipperlicht kan je instellen tussen 3 of 5x, waarschuwingen voor gordel kan je uitzetten beetje de standaard VW opties eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-04 15:02
Android Auto in mijn VW Polo 6C uit 2017 heeft altijd prima gewerkt, tot ik de update van Coolwalk kreeg :( Iemand die dat herkent? Heb de usb-c kabel al vervangen door een nieuwe, maar toch meerdere keren per rit (van plusminus 30 min.) "verbinding verbroken"... (Google Pixel 7 met Android 13 en alles geüpdatet)

Opnieuw verbinden lijkt 'ie dan vervolgens niet te willen doen (dan krijg ik de 'controleer of telefoon is vrijgegeven' oid melding), waardoor het opnieuw opstarten van entertainmentsysteem de enige optie lijkt om het weer werkend te krijgen. Niets op telefoon gewijzigd of aangeklikt of positie van kabel / telefoon, maar dan ineens mag 'ie wel verbinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:29
iBugged schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 00:18:
Android Auto in mijn VW Polo uit 2017 heeft altijd prima gewerkt, tot ik de update van Coolwalk kreeg :( Iemand die dat herkent? Heb de usb-c kabel al vervangen door een nieuwe, maar toch meerdere keren per rit (van plusminus 30 min.) "verbinding verbroken"... (Google Pixel 7 met Android 13 en alles geüpdatet)

Opnieuw verbinden lijkt 'ie dan vervolgens niet te willen doen (dan krijg ik de 'controleer of telefoon is vrijgegeven' oid melding), waardoor het opnieuw opstarten van entertainmentsysteem de enige optie lijkt om het weer werkend te krijgen. Niets op telefoon gewijzigd of aangeklikt of positie van kabel / telefoon, maar dan ineens mag 'ie wel verbinden..
Heb je een Polo AW of een Polo 6C? Kan beide voor 2017... ;)

In mijn Polo AW GTI geen problemen met Android Auto na de nieuwe update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-04 15:02
nooberke schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 09:10:
[...]

Ik ben een gelukkige (of nouja.. nu iets minder) eigenaar van een 6C!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon99
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-01 16:23
De dagrij verlichting daarvan branden alleen de voorlichten. Je kan de achterlichten ook laten branden. Dat hebben wij laten doen bij onze Up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeHaaa
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 31-03 09:30
Ik zag dat de MK8 GTE niet meer samengesteld kan worden op de officiële VW site. Officiële einde GTE in NL of heeft dit al iets met de aankomende facelift te maken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XUZSSnoZEe6BjI7e3erKM1j_mhw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1Bw7SfKGG8Vjn6YtaovIzoTp.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DQYePbgjxqChbWeT565heltFcW0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HkwoylEXV3bAt7DqLPUTKpeb.jpg?f=user_large

[ Voor 64% gewijzigd door JeeHaaa op 14-02-2023 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-04 23:24
Na een eeuwigheid wachten zal mijn Tiguan PHEV (life variant) eindelijk geleverd worden. Volgens de garage is ie vertrokken uit de fabriek (wolfsburg) richting Brussel. Levering zal in maart plaatsvinden, de bestelling was eind mei 2021, 22 maanden dus!

Had heel veel schrik dat ze hem zouden annuleren, daar hoor je toch veel verhalen van de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
nooberke schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 09:10:
[...]

Hier ook een AW GTI, android auto werkt gewoon hoor.
Maar update... is er een update dan?

Wat ik niet voor elkaar kreeg was een wifi hotspot op mijn telefoon en dan connecten, verder nooit meer naar gekeken eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:47
!null schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 08:24:
p82 https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2021/MC-10194495-0001.pdf

Echte CAN databases (.dbc of andere) ga je niet snel vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door AndRo555 op 14-02-2023 19:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
JeeHaaa schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 16:40:
Ik zag dat de MK8 GTE niet meer samengesteld kan worden op de officiële VW site. Officiële einde GTE in NL of heeft dit al iets met de aankomende facelift te maken?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nee hoogstwaarschijnlijk omdat er een hoop productieproblemen zijn met de hybride auto's. De Tiguan PHEV en Passat GTE waren ook al even niet meer bestelbaar. Aantal weken geleden stond de Golf 8 GTE trouwens wel nog in de configurator, toevallig nog eens gecheckt hoeveel duurder mijn auto nu geworden is in 2 jaar tijd.

Geloof niet dat er al een facelift aan zit te komen, zeker niet met al die aanhoudende productieproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derpadin
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-04 13:47
JeeHaaa schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 16:40:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zijn uit de lijst gehaald door problemen met leveringen. Was toevallig afgelopen weekend bij de dealer voor een Golf e-hybrid, daar kreeg ik dit helaas te horen.

Ze hadden nog wel een Golf GTE op voorraad, deze is echter wel een heel stuk duurder qua lease. Juist de gedachte dat het model al een tijd uit is maakt de keuze lastig voor mij, wie weer dat er binnenkort een nieuw model gaat komen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

derpadin schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 09:36:
[...]

Zijn uit de lijst gehaald door problemen met leveringen. Was toevallig afgelopen weekend bij de dealer voor een Golf e-hybrid, daar kreeg ik dit helaas te horen.

Ze hadden nog wel een Golf GTE op voorraad, deze is echter wel een heel stuk duurder qua lease. Juist de gedachte dat het model al een tijd uit is maakt de keuze lastig voor mij, wie weer dat er binnenkort een nieuw model gaat komen :(
Las laatst ergens een artikel dat ze misschien de stekker uit de Golf willen trekken omdat het niet meer rendabel is om met de nieuwe regeltjes een 'sportieve' auto neer te zetten en dat de Polo qua maat steeds meer richting een Golf gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomehobo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08:07
Toch maar even gecheckt met de dealer i.v.m. de bestelling van mijn Mk8 E-Hybrid, waarbij ik inderdaad het volgende teruggekoppeld krijg:

"Het klopt wat je hebt vernomen. Per 8 februari jl. is het niet meer mogelijk om de Golf PHEV en de Golf GTE uitvoering te bestellen. Er is aangegeven dat de lopende bestellingen wel geproduceerd zullen gaan worden maar de verwachting is wel dat dit gepaard zal gaan met vertragingen in de productie.

Als ik het productieoverzicht raadpleeg voor jouw auto dan zie ik dat op dit moment de verwachting is dat de auto rond week 25-2023 klaar zal zijn voor aflevering. De eerder opgegeven verwachting van eind april zal, zoals het er nu voorstaat, niet gehaald gaan worden.
"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Toppe schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:21:
[...]

Las laatst ergens een artikel dat ze misschien de stekker uit de Golf willen trekken omdat het niet meer rendabel is om met de nieuwe regeltjes een 'sportieve' auto neer te zetten en dat de Polo qua maat steeds meer richting een Golf gaat.
Inderdaad, zou ook niet zo bang zijn voor een facelift. Overigens vanaf 2013 was de golf 7 er toen, in 2017 pas de facelift, is ook 4 jaar. De Golf 8 is pas sinds 2020 (meen zelfs eind 2020 ergens) op de markt dus zal nog wel even duren.

Al helemaal met al die productieproblemen, dan zullen facelifts ook niet echt de prioriteit hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:34
Ik las dat het juist de Polo was die waarschijnlijk het veld moet ruimen. Maar het lijkt in ieder geval hoogst waarschijnlijk dat de opvolger van de Golf ook de opvolger van de Polo zal zijn. Hoe deze dan zal heten, Polo of Golf, dat is nog even afwachten.

https://www.autoblog.nl/n...-zeg-maar-vaarwel-3419405

Het probleem is de toenemende complexiteit en bijbehorende kosten. Verplichte adaptieve cruise control, lane assist, emergency braking, data registratie, alcohol slot, toenemende eisen voor botsveiligheid voor inzittenden en voetgangers, steeds complexere en kleinere motoren met allerhande filters. Als al deze dingen bij elkaar zeg 10k kosten dan kan een 'goedkope' kleine auto van onder de 20k gewoon niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22:42
mag toch hopen dat de polo eruit gaat en niet de golf. de golf is echt een stuk ruimer dan een polo namelijk. voor dat kleine prijsverschil kun je beter een grote auto hebben lijkt me.

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

giovanni2903 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 18:28:
mag toch hopen dat de polo eruit gaat en niet de golf. de golf is echt een stuk ruimer dan een polo namelijk. voor dat kleine prijsverschil kun je beter een grote auto hebben lijkt me.
Als een polo duurder wordt vanwege de emissie eisen dan kan je er vanuit gaan dat je dat artikel kan nemen en het woord ‘Polo’ voor ‘Golf’ kan vervangen.

• Rainesh
  • Laatst online: 26-04 19:18
Zijn er hier mensen met een MEN3 systeem? Dat is MIB3 entry.

Ben benieuwd naar je huidige softwareversie

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Scrtz
Rainesh schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:33:
Zijn er hier mensen met een MEN3 systeem? Dat is MIB3 entry.

Ben benieuwd naar je huidige softwareversie
Heb je een voorbeeld van welk systeem je precies bedoeld?

• Rainesh
Scrtz schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:22:
[...]

Heb je een voorbeeld van welk systeem je precies bedoeld?
Ziet eruit als dit maar dan VW versie :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IUtBx0Fu4VOz3aag1IYyMjuQRL8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3SC6gj4do75yWfEToAk63rI5.jpg?f=fotoalbum_large

• Scrtz
Rainesh schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:37:
[...]

Ziet eruit als dit maar dan VW versie :)

[Afbeelding]
Ah beetje de MIB3 Media versie is dat denk ik dan? Dus niet de Pro versie zegmaar.

PS: Heb ze vaker bij Transporters en Caddy's, zodra ik er weer in een zit zal ik SW versie eens checken.

[ Voor 10% gewijzigd door Scrtz op 16-02-2023 14:19 ]

• Rainesh
Scrtz schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 14:18:
[...]

Ah beetje de MIB3 Media versie is dat denk ik dan? Dus niet de Pro versie zegmaar.

PS: Heb ze vaker bij Transporters en Caddy's, zodra ik er weer in een zit zal ik SW versie eens checken.
Het is eigenlijk lager dan de Media. Vandaar de naam Entry.

• Scrtz
Rainesh schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 14:25:
[...]

Het is eigenlijk lager dan de Media. Vandaar de naam Entry.
6.5" scherm is het dan denk ik? Snap welke versie je bedoeld inderdaad nu.

• carefree7
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22:04
Ik ben op zoek naar een Golf mk8 vanaf eind 2020. Ik ben benieuwd hoe stabiel het infotainment systeem tegenwoordig is met de laatste updates? Ik heb veel slechte dingen gehoord, maar ik neem aan dat zelfs 2020 model geupdate kan worden naar nieuwste versie, of was de hardware ook trager in oudere modellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Sinds eind 2020 zou in er niet zoveel auto's uitgeleverd. Dat betekent ook dat de tijd die het duurt voor kinderziektes naar boven komen en opgelost kunnen worden, langer is.

Er zijn inderdaad issues bekend met het infotainment, net als met de rest. Die kunnen ongetwijfeld worden opgelost, maar aangezien het het meest recente model is: ga er niet vanuit dat ze er zomaar allemaal uit zullen zij.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• carefree7
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22:04
The Eagle schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:31:
Sinds eind 2020 zou in er niet zoveel auto's uitgeleverd. Dat betekent ook dat de tijd die het duurt voor kinderziektes naar boven komen en opgelost kunnen worden, langer is.

Er zijn inderdaad issues bekend met het infotainment, net als met de rest. Die kunnen ongetwijfeld worden opgelost, maar aangezien het het meest recente model is: ga er niet vanuit dat ze er zomaar allemaal uit zullen zij.
Niet veel geleverd vanwege chipschaarste of het is gewoon geen populaire auto tegenwoordig?

Ook lijkt het erop dat VW ergens in 2021 of 2022 de infotainment hardware heeft geüpdatet, dus de kans is groot dat oudere modellen met oude processoren gewoon niet zo soepel en stabiel zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

carefree7 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:28:
Ik ben op zoek naar een Golf mk8 vanaf eind 2020. Ik ben benieuwd hoe stabiel het infotainment systeem tegenwoordig is met de laatste updates? Ik heb veel slechte dingen gehoord, maar ik neem aan dat zelfs 2020 model geupdate kan worden naar nieuwste versie, of was de hardware ook trager in oudere modellen?
Ik heb zelf alle versies wel mee gemaakt en moet toegeven dat de 1866 versie hier het stabielst was. Met de laatste 1896 (uit m’n hoofd) heb ik nog wel eens last van een freeze en reboot van het systeem als het goed koud is.

Moet wel toegeven dat ik echt alleen carplay gebruik. De rest heb ik zelfs niet eens ingesteld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeHaaa
carefree7 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:28:
Ik heb sinds januari dit jaar een MK8 GTE en tot op heden nog géén problemen ondervonden met het hele infotainment systeem. Ook de touchscreen buttons vallen me tot nu toe prima mee, ik ben erg enthousiast. Ook WeConnect werkt tot op heden prima, nog geen gekke dingen meegemaakt. Hiervoor had ik een MK7 TDI en ik vind dit systeem toch wel een mooie vooruitgang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:21
Kan je als je nu een 16 GB card hebt in je nav (3Q0 035 846 - MIB2 VW Discover Media (MQB)) deze vervangen voor een 32GB variant want de laatste kaart update is te groot voor de 16GB kaart..

Zie wel her en der kaartjes te koop voor rond de 45 euro, is dit legit dan wel de juiste

Kwam wat tips tegen mbt o.a. verwijderen van de language files en seat en skoda folders maar dan nog is hij 15MB !! te klein.....

Update: Kaart nu geformateerd met een clustersize van 8192 bytes en nu lijkt het wel te passen.

Of dit impact heeft op de navigatie of uberhaupt werkt gaan we straks merken na kopieren van de bestanden

Update 2 Alles lijkt gewoon te werken en in orde te zijn.

[ Voor 62% gewijzigd door Dracula op 18-02-2023 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:06
Iemand die dit probleem/geluid herkent? Dacht zelf aan motorsteunen oid...

https://www.youtube.com/watch?v=LQeEGKhMOao

Gaat om het geluid vlak na loslaten van gas pedaal, lijkt van onder de auto te komen. Garage herkent het niet direct en zei mocht het erger worden dat ik dan weer langs moest komen voor een volledige inspectie.

[ Voor 5% gewijzigd door Krus op 18-02-2023 18:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Die tik bedoel je? Is dat niet gewoon je gaspedaal dat ergens tegenaan komt bij het terug omhoog komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
The Eagle schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 19:06:
Die tik bedoel je? Is dat niet gewoon je gaspedaal dat ergens tegenaan komt bij het terug omhoog komen?
Het klinkt in ieder geval als een 'mechanische' klik. Ik ben benieuwd of dat dat geluid er ook is als de auto niet gestart is (lees: als de motor niet loopt) :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krus
The Eagle schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 19:06:
Niet de eerste tik dat is het gaspedaal zelf, kort er na volgt er nog een tik/clunk.
Will_M schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 19:14:
[...]

Het klinkt in ieder geval als een 'mechanische' klik. Ik ben benieuwd of dat dat geluid er ook is als de auto niet gestart is (lees: als de motor niet loopt) :9
Ben vergeten er bij te vermelden dat als je rijd dat je ook voelt alsof de auto ergens tegen aan klapt/duwt als je gas dus los laat, ik bedoel dan niet het gevoel van decelereren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-04 19:02
Krus schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 18:03:
Iemand die dit probleem/geluid herkent? Dacht zelf aan motorsteunen oid...

https://www.youtube.com/watch?v=LQeEGKhMOao

Gaat om het geluid vlak na loslaten van gas pedaal, lijkt van onder de auto te komen. Garage herkent het niet direct en zei mocht het erger worden dat ik dan weer langs moest komen voor een volledige inspectie.
Het lijkt in elk geval op een relais wat geaktiveerd wordt als je gas geeft.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat2005
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:22
Momenteel ben ik me aan het oriënteren op een tweedehands golf 7.5 variant. Sommige interessante auto’s hebben als optie een panoramadak. Ik vroeg me af wat de ervaringen hiermee zijn? Specifiek ben ik benieuwd of er veel problemen mee zijn (lekkages?). Zijn er specifieke dingen waar ik tijdens het bezichtigen op moet letten?

Canon Eos 40d, 28-105 F3.5-F4, 18-55 is F3.5-F5.6, Lowepro Slingshot 350AW, 70-200mm F4L,580EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Krus schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 19:28:
[...]

Niet de eerste tik dat is het gaspedaal zelf, kort er na volgt er nog een tik/clunk.

[...]

Ben vergeten er bij te vermelden dat als je rijd dat je ook voelt alsof de auto ergens tegen aan klapt/duwt als je gas dus los laat, ik bedoel dan niet het gevoel van decelereren :P
Wat voor auto is het en welke KM heb je, op de video is niet zo duidelijk wat het probleem is, kan een defecte trillingsdemper zijn dat is vooral met hoge kilometers en bij lasten wisseling krijg je een soort bonken bij optrekken/afremmen, kan ook een probleem zijn met de versnellingsbak, er ergens anders een rubber/lager. Neem aan het gaspendaal wel gewoon prima voelt (is toch drive by wire). Motorsteun zou kunnen maar is onwaarschijnlijk dan bonkt de motor bij stationair ook flink en bij flink gas zou de motor ook echt kantelen (bij volkswagen naar voren aangezien de blokken er in de breedte inliggen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

mat2005 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 20:59:
Momenteel ben ik me aan het oriënteren op een tweedehands golf 7.5 variant. Sommige interessante auto’s hebben als optie een panoramadak. Ik vroeg me af wat de ervaringen hiermee zijn? Specifiek ben ik benieuwd of er veel problemen mee zijn (lekkages?). Zijn er specifieke dingen waar ik tijdens het bezichtigen op moet letten?
Panodak is iets wat onderhoud nodig heeft, maar dat geldt voor alle modellen. Bij een beurt bij de dealer nemen ze het standaard mee. Zijn bepaalde zaken zoals schoonmaken en invetten, verder durf ik even niet te zeggen. Is vast wel te vinden op de vw website :) Als ie dealer onderhouden is mag er geen probleem zijn. VW koopt die dingen elders in, zoveel producenten van panodaken zijn er niet. Bij normaal onderhoud zou ik verwachten dat dat los zal lopen :)

Overigens rij ik al jaren met panodak, en ik zou echt niet anders willen :)

Golf 7.5 zijn de meeste kinderziektes wel uit. Als je voor de 1.0 gaat, kies dan een DSG want dat rijdt fijner met de standaard geleverde ACC. Met de 1.5 heb je voldoende power om ook met een handbak fijn te rijden (minder schakelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMS080
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-04 22:18
JeeHaaa schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:29:
[...]

Ik heb sinds januari dit jaar een MK8 GTE en tot op heden nog géén problemen ondervonden met het hele infotainment systeem. Ook de touchscreen buttons vallen me tot nu toe prima mee, ik ben erg enthousiast. Ook WeConnect werkt tot op heden prima, nog geen gekke dingen meegemaakt. Hiervoor had ik een MK7 TDI en ik vind dit systeem toch wel een mooie vooruitgang.
Heb je deze auto via de (zakelijke)lease of zelf gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
The Eagle schreef op zondag 19 februari 2023 @ 21:14:
[...]

Panodak is iets wat onderhoud nodig heeft, maar dat geldt voor alle modellen. Bij een beurt bij de dealer nemen ze het standaard mee. Zijn bepaalde zaken zoals schoonmaken en invetten, verder durf ik even niet te zeggen. Is vast wel te vinden op de vw website :) Als ie dealer onderhouden is mag er geen probleem zijn. VW koopt die dingen elders in, zoveel producenten van panodaken zijn er niet. Bij normaal onderhoud zou ik verwachten dat dat los zal lopen :)

Overigens rij ik al jaren met panodak, en ik zou echt niet anders willen :)

Golf 7.5 zijn de meeste kinderziektes wel uit. Als je voor de 1.0 gaat, kies dan een DSG want dat rijdt fijner met de standaard geleverde ACC. Met de 1.5 heb je voldoende power om ook met een handbak fijn te rijden (minder schakelen).
even als aanvulling erop, de 1.5 is een tijdje standaard icm. de DSG bak aangeboden geweest (periode 2019/2020) dus ik verwacht dat de 1.5 relatief vaker met DSG wordt aangeboden op de 2ehands markt.

de 1.5 is er in 130pk en 150pk, weet niet of dit voor de 130pk ook gold (heb zelf toen de 150 pk variant genomen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Lekkage in Panoradak komt vaak door verstopte afwatering, blaadjes verstoppen de afvoerkanalen en water komt via het dak of via dorpels naar binnen, bij onderhoud zouden deze ook uitgeblazen moeten worden, hetzelfde voor blaadjes in de parafaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Shanquish schreef op maandag 20 februari 2023 @ 11:56:
[...]

even als aanvulling erop, de 1.5 is een tijdje standaard icm. de DSG bak aangeboden geweest (periode 2019/2020) dus ik verwacht dat de 1.5 relatief vaker met DSG wordt aangeboden op de 2ehands markt.

de 1.5 is er in 130pk en 150pk, weet niet of dit voor de 130pk ook gold (heb zelf toen de 150 pk variant genomen)
Iirc is de 150pk variant er een met cylinder uitschakeling en de 130pk niet. Meen ook dat dat een 1.4 was en geen 1.5. maar kan er langs zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Anoniem: 361276 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:59:
Lekkage in Panoradak komt vaak door verstopte afwatering, blaadjes verstoppen de afvoerkanalen en water komt via het dak of via dorpels naar binnen, bij onderhoud zouden deze ook uitgeblazen moeten worden, hetzelfde voor blaadjes in de parafaan.
Dit lijkt me z’n klusje wat je prima zelf kan doen. Iemand die dit ook doet en die kan laten zien wat je exact moet schoonmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Arjan
  • Laatst online: 30-04 14:29

VW-Arjan

★★★★★

Daar zijn diverse filmpjes van te vinden op youtube.
Zowel de 4 afvoeren schoonmaken als het mechanisme schoonmaken en smeren.

Overigens heb ik een tip gehad voor de afvoeren om dit met een remkabel te doen.
Dak open en dan kabel in de hoek in het gat duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
Is wel handig om te weten. Ik heb meestal na een maand of 8-10 na onderhoud dat mijn dak niet meer dicht wil. Ik denk omdat het raam teveel weerstand voelt en dus weer open gaat (anti-onthoofdingsfunctie of iets dergelijks). Ik vind het best een prettige optie, maar ik heb er ook best veel gedoe mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
in ieder geval belangrijk om het wel af en toe te (laten) doen, mijn seat ibiza uit 2005 met dakraam had lekkage omdat de afvoer vol prut zat. snap ook niet wie er een tuutje bedenkt die zo goed als dicht zit, totdat je t indrukt. En als het dicht zit, het water naar binnen toe loopt. Duitse logica ofzo :p
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/idYJ_vkwotfod9YL7JnyRtxc44w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Og4vR0VBXv5iyKc5PFclny9D.jpg?f=fotoalbum_large

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
The Eagle schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:04:
[...]

Iirc is de 150pk variant er een met cylinder uitschakeling en de 130pk niet. Meen ook dat dat een 1.4 was en geen 1.5. maar kan er langs zitten.
Eerst had je de 1.4 tsi 122pk, later kwam de 1.4 tsi 140pk erbij met cilinder uitschakeling. Deze heeft nog een tijdje de upgrade naar 150pk gehad en beide motoren zijn vervolgens vervangen voor de 1.5 tsi 130pk en de 1.5 tsi 150pk. Alleen de 150pk heeft idd cilinder uitschakeling.

Moet zeggen, vond de 150pk echt al lekker gretig rijden in een Golf en door de cilinderuitschakeling kun je ook nog behoorlijk zuinig rijden. In een A4, Passat en Tiguan is het echter teveel gewicht voor het blok imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeHaaa
BMS080 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:16:
[...]

Heb je deze auto via de (zakelijke)lease of zelf gekocht?
Zakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krus
Anoniem: 361276 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 21:10:
[...]

Wat voor auto is het en welke KM heb je, op de video is niet zo duidelijk wat het probleem is, kan een defecte trillingsdemper zijn dat is vooral met hoge kilometers en bij lasten wisseling krijg je een soort bonken bij optrekken/afremmen, kan ook een probleem zijn met de versnellingsbak, er ergens anders een rubber/lager. Neem aan het gaspendaal wel gewoon prima voelt (is toch drive by wire). Motorsteun zou kunnen maar is onwaarschijnlijk dan bonkt de motor bij stationair ook flink en bij flink gas zou de motor ook echt kantelen (bij volkswagen naar voren aangezien de blokken er in de breedte inliggen).
Het is een Golf 7 GTI uit 2014 met bijna 140k op de teller. Gaspedaal voelt inderdaad gewoon prima.

Probleem is een beetje lastig te omschrijven, beste wat ik kan doen is het lijkt alsof er speling in de aandrijflijn zit, als je kort accelereert en dan snel het gas los laat dan lijkt het alsof de rol snelheid van de auto de motorsnelheid inhaalt en dan ergens tegenaan klapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:34
Krus schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:03:
[...]

Het is een Golf 7 GTI uit 2014 met bijna 140k op de teller. Gaspedaal voelt inderdaad gewoon prima.

Probleem is een beetje lastig te omschrijven, beste wat ik kan doen is het lijkt alsof er speling in de aandrijflijn zit, als je kort accelereert en dan snel het gas los laat dan lijkt het alsof de rol snelheid van de auto de motorsnelheid inhaalt en dan ergens tegenaan klapt.
Moeren van de velgen al gecontroleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Scrtz schreef op maandag 20 februari 2023 @ 23:11:
[...]

Eerst had je de 1.4 tsi 122pk, later kwam de 1.4 tsi 140pk erbij met cilinder uitschakeling. Deze heeft nog een tijdje de upgrade naar 150pk gehad en beide motoren zijn vervolgens vervangen voor de 1.5 tsi 130pk en de 1.5 tsi 150pk. Alleen de 150pk heeft idd cilinder uitschakeling.

Moet zeggen, vond de 150pk echt al lekker gretig rijden in een Golf en door de cilinderuitschakeling kun je ook nog behoorlijk zuinig rijden. In een A4, Passat en Tiguan is het echter teveel gewicht voor het blok imo.
Dank voro de opheldering.
Moet zeggen dat in de Passat Variant, de 1.6 TDI@120pk die ik nu heb eigenlijk voldoende is. Sure, met de standaard gasrespons is ie niet vooruit te branden, maar da's meer een instelling dan een eigenschap van het blok. Moet iig zeggen dat ik die 120pk al nooit onvoldoende heb gevonden. De1.5TSI heb ik vaak genoeg in een leenauto gereden en krijg ik over een maandje in mijn nieuwe Passat. Daarvan weet ik dat ie nog iets krachtiger is, en wmb voldoende.
Then again: een Golf is een veel lichtere auto, dus die zal nogal wiedes meer profijt hebben van die 150pk en xxx nm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Krus schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:03:
[...]

Het zou een motorsteun kunnen zijn. Klinkt wel logisch.

• timodtc7
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-02-2024
Zelf ook een Golf 8 GTE besteld maand 10 - 2022. Auto full-option samengesteld.
Kwam er zojuist ook achter dat de GTE op dit moment niet meer samen te stellen is in de configurator. Wegens de chiptekorten en leveringsproblemen is zowel de A3 45 TFSIe en de GTE niet meer te configureren.

Bestaande orders worden nog wel geleverd. Ben erg benieuwd wanneer ik mijn GTE in ontvangst mag nemen :). Dealer kan helaas niks zeggen qua levertijd... Zijn er hier GTE MK8 rijders? Hoelang is bij jullie de levertijd geweest?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Awesomehobo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08:07
timodtc7 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:13:
Kwam er zojuist ook achter dat de GTE op dit moment niet meer samen te stellen is in de configurator. Wegens de chiptekorten en leveringsproblemen is zowel de A3 45 TFSIe en de GTE niet meer te configureren.

Bestaande orders worden nog wel geleverd. Ben erg benieuwd wanneer ik mijn GTE in ontvangst mag nemen :). Dealer kan helaas niks zeggen qua levertijd... Zijn er hier GTE MK8 rijders? Hoelang is bij jullie de levertijd geweest?
Geen GTE, maar mijn in Juni 2022 bestelde Golf 8 e-hybrid (afaik feitelijk hetzelfde blok en hybridesysteem maar gedowngrade qua vermogen en koppel) zou eind April geleverd worden, echter is dat nu verplaatst naar een 'verwachting' van eind Juni (wat nog verplaatst kan worden).
Dit model is tevens net als de GTE van de website verdwenen.
Ik ben persoonlijk niet heel hoopvol op een tijdige levering.. :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
The Eagle schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:24:
[...]

Dank voro de opheldering.
Moet zeggen dat in de Passat Variant, de 1.6 TDI@120pk die ik nu heb eigenlijk voldoende is. Sure, met de standaard gasrespons is ie niet vooruit te branden, maar da's meer een instelling dan een eigenschap van het blok. Moet iig zeggen dat ik die 120pk al nooit onvoldoende heb gevonden. De1.5TSI heb ik vaak genoeg in een leenauto gereden en krijg ik over een maandje in mijn nieuwe Passat. Daarvan weet ik dat ie nog iets krachtiger is, en wmb voldoende.
Then again: een Golf is een veel lichtere auto, dus die zal nogal wiedes meer profijt hebben van die 150pk en xxx nm :)
Zeker waar ja! Voordeel met de diesels was het vrij hoge koppel, dan leek zo'n 1.6 TDI 120pk ook al beter mee te komen inderdaad.

Bij mij enkele weken maar want had een voorraadmodel toendertijd die precies alles had dat ik wou (full option ook), 4 januari 2021 afgeleverd :P. Maar de PHEV's zijn echt heel erg problematisch dus ga maar uit van het (aller)ergste en vooral heel erg lang wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeeHaaa

MK8 GTE eind juli 2022 besteld en week 1 2023 opgehaald. Stond al klaar half december maar kenteken toch op 2023 laten zetten.

• Freakin77
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-01 13:19
mat2005 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 20:59:
Ik heb precies deze (de 1.0 TSI) met pano dak. Geen enkel probleem mee gehad. Elke beurt maken ze hem schoon, kost volgens mij 25 piek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Scrtz schreef op maandag 20 februari 2023 @ 23:11:
[...]
Alleen de 150pk heeft idd cilinder uitschakeling.
Bij Seat heeft de 1.5 130pk nochtans ook cilinderuitschakeling, hebben ze dit dan specifiek uitgeschakeld bij Volkswagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Rafael schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:36:
[...]

Bij Seat heeft de 1.5 130pk nochtans ook cilinderuitschakeling, hebben ze dit dan specifiek uitgeschakeld bij Volkswagen?
Daar ga ik niet van uit eigenlijk, maar dat was even de enige twijfel die ik had, of de 130pk 1.5 nu ook cilinderuitschakeling heeft of niet. Maar dan wss toch wel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Scrtz schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:51:
[...]

Daar ga ik niet van uit eigenlijk, maar dat was even de enige twijfel die ik had, of de 130pk 1.5 nu ook cilinderuitschakeling heeft of niet. Maar dan wss toch wel..
M'n MY20 Tiguan 1.5TSi / 130PK heeft ook ACT (én is door VAG Techniek gechipped naar 160PK) :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

De blokken zullen gelijk zijn verwacht ik, de software ook, maar kan best zijn dat ze het iets anders afgesteld hebben. Dat zag je rond 2014 ook bij de 1.6 TDI; die was er in een 110pk (eco) uitvoering en een 120pk uitvoering. Exact zelfde blok, andere motormapping. Dat ecohok was bij Audi niet verkrijgbaar, wel bij Seat / Skoda / VW.

@Scrtz Zowel de 1.6TDI 120pk / als de 1.5 TSI 150pk hebben beiden een max koppel van 250Nm. Theoretisch kunnen ze dus even hard trekken, alleen het koppel / toerenverloop zal iets anders zijn. Vraag me echter af of je daar met een DSG veel van merkt, als het goed is niet bijster veel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D7xeWmmFhFtrWqpJbHfXTBW4Kms=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TLVaMgZTpYCRHhQyFVr4xqs9.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb dit goedkope scherm in mn lease caddy van werkgever. Geloof dat hij niet up-to-date is, ik merk zelf dat android auto niet stabiel is met welke kabel dan ook. Zijn er nog meer "problemen" bekend? Heb over een week oliebeurt en wil eigenlijk een update. Maar ze zijn hier niet zo makkelijk mee bij particuliere wagens, laat staan lease (doen ze dit uberhaupt??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

giovanni2903 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:35:
[Afbeelding]

Ik heb dit goedkope scherm in mn lease caddy van werkgever. Geloof dat hij niet up-to-date is, ik merk zelf dat android auto niet stabiel is met welke kabel dan ook. Zijn er nog meer "problemen" bekend? Heb over een week oliebeurt en wil eigenlijk een update. Maar ze zijn hier niet zo makkelijk mee bij particuliere wagens, laat staan lease (doen ze dit uberhaupt??)
Dat Android auto niet stabiel is lijkt mij al voldoende aanleiding om de software te update’n mits beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
giovanni2903 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:35:
[Afbeelding]

hmm ik ken dit systeem niet. Scroll eens naar boven of kijk eens of je in engineering menu kan komen door menuknop ingedrukt blijven te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Rainesh schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 13:11:
[...]

hmm ik ken dit systeem niet. Scroll eens naar boven of kijk eens of je in engineering menu kan komen door menuknop ingedrukt blijven te houden.
gaat om dit systeem:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XOkRfL6ghhFEQ7bbMWir499eYfA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ATQKLxa0QopdShqlflZEqTd1.png?f=fotoalbum_large
zal zo is kijken of dat menu er is/ik dat kan openen. dit scherm heeft van zichzelf geen navigatie, net als de goedkoopste variant. pas vanaf systeem nr3 zit dat erop :+
is de caddy cargo maxi van 2022

[ Voor 9% gewijzigd door giovanni2903 op 24-02-2023 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSweety66
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 30-04 12:59
Will_M schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:02:
[...]

M'n MY20 Tiguan 1.5TSi / 130PK heeft ook ACT (én is door VAG Techniek gechipped naar 160PK) :9
Mijn golf bluemotion uit 2018 heeft ook ACT (1.5TSI/130PK)

Maar @Will_M : hoe bevalt het chippen? Merk je het verschil (in verbruik, trekkracht, topsnelheid, acceleratie 100-140kmpu)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
MrSweety66 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 20:44:
[...]

Mijn golf bluemotion uit 2018 heeft ook ACT (1.5TSI/130PK)

Maar @Will_M : hoe bevalt het chippen? Merk je het verschil (in verbruik, trekkracht, topsnelheid, acceleratie 100-140kmpu)?
Auto is vooral 'speelser' geworden en daarbij ook zuiniger (5.0 L/100Km draai ik ná chiptune met gemak. En da's 25% zuiniger dan vergelijkbare auto's volgens de LM).

Topsnelheid van de Tiguan heb ik nog nooit geprobeerd te behalen, daar heb ik ander speelgoed (in privé bezit) voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
snelheid is begrensd op 235 geloof ik, mijn 1.4 150pk (gechipt naar 190pk) ging in ieder geval niet harder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-04 17:58

Geen Golf berijder, maar ik kreeg het bericht dat ook de Arteon hybride niet meer gemaakt gaat worden. Dealer hoopt op kortere levertijden. Ik heb de mijne eind januari 2022 besteld en verwacht levertijd is week 23.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
giovanni2903 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 17:03:
[...]

gaat om dit systeem:
[Afbeelding]
zal zo is kijken of dat menu er is/ik dat kan openen. dit scherm heeft van zichzelf geen navigatie, net als de goedkoopste variant. pas vanaf systeem nr3 zit dat erop :+
is de caddy cargo maxi van 2022
ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vIBIoaRNua5Bsx1Q4IUL7_zPbfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pB2wP9DLId0q4OcGc1gm7hLV.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is het enige wat er staat als ik dat blauwe vierkantje links ingedrukt houdt > software-update/versies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
giovanni2903 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:39:
[...]

[Afbeelding]

Dit is het enige wat er staat als ik dat blauwe vierkantje links ingedrukt houdt > software-update/versies
Ik moest het even zoeken, maar er is zeker een update voor. Vraag de dealer of ze het willen updaten, geef het onderdeelnummer aan. :)

Versie: MEN3_EU_VW38X_P2045L
MU 1776
Onderdeelnummer: 3G0919360RG

Copy paste uit het meta bestand:

"Manifest": "1.0.0",
"PackageName": "MEN3_EU_VW38X_P2045L",
"PackageType": "main",
"Release": "MEN3_EU_VW38X_P2045L",
"SaveReleaseName": true,
"PackageVersion": "4.0.0",
"MUVersion": "1776",
"CustomerUpdate": false,
"TranquilizerTimeout": 75,
"Variant": [
"FM3-E2-*-*-VW-MQ2-PA-*"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakin77
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-01 13:19
Ik heb 2 (vocht)probleempjes met mijn VW Golf 7.5 variant uit 2018:

- boven de achterdeur links, aan de zachte afdichtingsrand aan de bovenkant van de deurpost. Als je de deur sluit, sluiten alle rubbers mooi aan op de dakcarrosserie, Toch komt er vocht tussen de rubbers door en maken het zachte stofje flink vochtig waardoor de deur (met dit koude weer) soms vastvriest. In de auto zelf is het helemaal droog.Uiteraard smeer ik de rubbers aan de carrosoriezijde regelmatig in met vaseline oid.

- achter het brandstofluikje lag van de week een flinke plas water, welliswaar net na een wasstraatje, maar ik verbaasde me er toch over. Ook is inmiddels het materiaal rondom (vooral onder) de tankopening aan het vervagen/afbladderen. Ik ben een nette 'tanker' en maak altijd eventuele benzineresten direct schoon.
Bij mijn golf 6 heb ik dit soort zaken nooit gehad.

Komt e.e.a. bekend voor bij de golf 7.5 rijders of experts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebastianB
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 05-03-2023
Ik heb een golf 1.4 Trendline uit 2005 op het oog als eerste auto, echter is mijn enige probleem/vraag, is het mogelijk om hier je telefoon te verbinden met het audiosysteem of zou ik hiervoor een usb poort moeten kopen en installeren zo ja wat zou dit ongeveer gaan kosten?
alle hulp is welkom, alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

SebastianB schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 08:46:
Ik heb een golf 1.4 Trendline uit 2005 op het oog als eerste auto, echter is mijn enige probleem/vraag, is het mogelijk om hier je telefoon te verbinden met het audiosysteem of zou ik hiervoor een usb poort moeten kopen en installeren zo ja wat zou dit ongeveer gaan kosten?
Een trendline is echt basis-basis uitvoering en heeft meestal niet eens een mediasysteem aan boord. Zeker niet eentje uit 2005. Ik meen zelfs dat ze standaard zonder autoradio uitgevoerd werden.

Mocht er iets van een af-fabriek ding in zitten, dan ga ik er vanuit dat dat hooguit een AUX ingang is waar je de hoofdtelefoon aansluiting van je telefoon (aangenomen: die heb je eentje) op aan kunt sluiten. Geen voeding, geen bediening, niks. Zie het alsof de autospeakers je hoofdtelefoon zijn, en that's it.

Maar onder de streep is er eigenlijk geen bal over te zeggen zonder gezien te hebben wat voor audiosysteem er exact in zit :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• giovanni2903
van t weekend de achterlichten laten smoken (lichte tint) en rieger diffuser erop gezet. ziet er veel beter uit zo al zeg ik t zelf :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rJWWUZg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:58
Ik rijd een Golf Variant uit 2019 met een 1.0 TSI met 110PK. Een aantal keer per jaar hangt er een vouwwagen achter en ik merkte vorig jaar dat met name trekkracht in de bergen niet overhoudt. Nu kwam ik via Flitsmeister toevallig een advertentie tegen over chip tuning via My Chip Tuning files.

Ik ben een redelijke leek op dit gebied en ook geen auto freak o.i.d maar voor 300 euro iets meer PK en koppel klinkt wel interessant. Ook zou de auto er zuiniger op worden, nadelen zouden er niet aan zitten. Dit klinkt wel iets te mooi om waar te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MmvaMIcDLxhRPRoswsKi4AhU7YU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dSxuKaVNPZ0G8FeXpYWVvQbO.png?f=fotoalbum_large

Ik kan met gemak stukken snelweg rijden waarbij de auto lekker zuinig is (1:21). Zoals gezegd zoek ik eigenlijk alleen iets meer koppel en wil de zuinigheid niet kwijt. Extra PK’s en koppel maakt rijden met een kar een stukje makkelijker (sneller kunnen inhalen etc.).

Is dit een no-brainer of zitten er nog grote nadelen aan deze stage-1 chip tuning vorm? Wat ‘doet’ 40nm extra uberhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Aantal Nm is de trap onder je hol die je krijgt als je het gaspedaal intrapt :P
Of hoe makkelijk je een gewicht weg trekt, in jouw geval.

De tuner die je noemt ken ik niet. Ook geen idee of ze de garantie op de motor overnemen.
Als je zoiets overweegt, kijk naar de gerenommeerde namen als vagtechniek, JD engineering etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
Nadelen zitten ‘m voornamelijk in het vervallen van je garantie, voor zover je die nog hebt. Ook wordt de aandrijflijn zwaarder belast wat voor toegenomen slijtage kan zorgen. Verbruik heeft vrijwel volledig te maken met je eigen rechter voet. Als je harder accelereert dan eerst, dan verbruik je meer. Als je precies hetzelfde blijft rijden dan zou het wat zuiniger kunnen zijn.

Vooral de slijtage is iets waar ik met een 3-cilinder 1.0 mee zou oppassen. Deze motoren zitten al behoorlijk op de limiet qua downsizing. Ik kan me voorstellen dat de levensduur van het blok en turbo merkbaar minder wordt door er nog meer vermogen en koppel uit te trekken. (Dit is mijn verwachting, geen onderbouwde conclusie)

[ Voor 3% gewijzigd door Kevinns op 05-03-2023 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Kevinns schreef op zondag 5 maart 2023 @ 15:21:
Nadelen zitten ‘m voornamelijk in het vervallen van je garantie, voor zover je die nog hebt. Ook wordt de aandrijflijn zwaarder belast wat voor toegenomen slijtage kan zorgen. Verbruik heeft vrijwel volledig te maken met je eigen rechter voet. Als je harder accelereert dan eerst, dan verbruik je meer. Als je precies hetzelfde blijft rijden dan zou het wat zuiniger kunnen zijn.

Vooral de slijtage is iets waar ik met een 3-cilinder 1.0 mee zou oppassen. Deze motoren zitten al behoorlijk op de limiet qua downsizing. Ik kan me voorstellen dat de levensduur van het blok en turbo merkbaar minder wordt door er nog meer vermogen en koppel uit te trekken.
3-cilinders op de limiet? Er zijn blokjes die trekken er 200pk + uit hoor.

Die zuinigheid is wat mij betreft een grote fabel. Ik heb zelf mijn Tiguan laten chippen bij JD (kundige jongens trouwens) maar voordeel in verbruik gaven zij ook niet aan in ieder geval. Overigens heb ik wel een voor en na meting erbij laten uitvoeren en is hij dus “op maat” gechipped destijds. Ik dacht al met al €1100,- ofzo maar nooit problemen gehad en het koppel erbij was vooral merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-04 10:03
SebastianB schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 08:46:
Je kan de autoradio vervangen voor een RCD330. Gezien je uitvoering van de auto zou je ook de gateway moeten vervangen (denk ik).

En anders @The Eagle z’n oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Kevinns schreef op zondag 5 maart 2023 @ 15:21:

Vooral de slijtage is iets waar ik met een 3-cilinder 1.0 mee zou oppassen. Deze motoren zitten al behoorlijk op de limiet qua downsizing. Ik kan me voorstellen dat de levensduur van het blok en turbo merkbaar minder wordt door er nog meer vermogen en koppel uit te trekken. (Dit is mijn verwachting, geen onderbouwde conclusie)
https://www.autoweek.nl/a...i-kan-dik-270-pk-leveren/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senser
Bedankt voor de reacties. Blijf het lastig vinden hier een goede keuze in te maken. Extra slijtage en zwaarder belasten van de aandrijflijn en extra slijtage klinkt me (als leek) niet zo best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mja, een F1 motor is ook een 1.6 4 cylinder. Dat 1.0 TSI blokje zul je vast nog wel verder uit kunnen persen, maar dat gaat ongetwijfeld ook consequenties hebben voor de levensduur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Senser schreef op zondag 5 maart 2023 @ 18:01:
Bedankt voor de reacties. Blijf het lastig vinden hier een goede keuze in te maken. Extra slijtage en zwaarder belasten van de aandrijflijn en extra slijtage klinkt me (als leek) niet zo best.
Heel eerlijk snap ik überhaupt niet dat je als je weet dat je regelmatig flink moet trekken, je voor een lichte driecilinder gaat. Bedoel, die driepitters moeten voor het zelfde resultaat gewoon harder werken dan een viercilinder , en dat uit zich in verschillende dingen, waaronder gebrek aan koppel, meer terugschakelen en slijtage. Als je er dan ook nog eens extra gewicht achter hangt...dan krijgt het blok het wel voor zijn kiezen ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senser
The Eagle schreef op zondag 5 maart 2023 @ 18:21:
[...]

Heel eerlijk snap ik überhaupt niet dat je als je weet dat je regelmatig flink moet trekken, je voor een lichte driecilinder gaat. Bedoel, die driepitters moeten voor het zelfde resultaat gewoon harder werken dan een viercilinder , en dat uit zich in verschillende dingen, waaronder gebrek aan koppel, meer terugschakelen en slijtage. Als je er dan ook nog eens extra gewicht achter hangt...dan krijgt het blok het wel voor zijn kiezen ja.
Snap ik, al is ‘regelmatig flink’ in praktijk hooguit twee vakanties met een vouwwagen. Als die vouwwagen er dagelijks achter zou hangen, zou ik zeker kijken naar wat anders. :) De rest van het jaar is de auto voor mijn doel goed genoeg. Ik zag zo’n chip tuning meer als een goedkope optie voor die paar weken per jaar net wat meer power te hebben. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
meer power is meer slijtage, maar dan moet je het wel gebruiken natuurlijk. of ik nou 100 rij met 230 of 300pk beschikbaar maakt niet uit ;)
ik zou wel voor iemand als vagtechniek gaan ipv een "onbekende", gewoon puur voor je eigen gevoel en de ervaringen van anderen.

en dat je auto zuiniger word word mee bedoelt dat je minder snel hoeft terug te schakelen als je wilt inhalen bijvoorbeeld, lagere toeren is minder verbruik ofc.

ik had in mijn 1.4 150pk dat als ik even wilde inhalen op de snelweg ik van 6 terug moest schakelen naar 5 omdat het anders te traag ging. na het chippen naar 190pk kon ik dat gewoon in zijn 6 doen en het ging nog sneller dan voor het chippen in zn 5 :p

voor die paar honderd euro (bij handbak) zou ik het zeker overwegen, je moet alleen wel je rechtervoet blijven beheersen wat iets lastiger is met meer koppel onder je voet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krode
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-04 13:59
Ik wordt helemaal gek van het start-stop systeem van mijn VW Sportsvan uit 2018. Ik heb nu echt al een stuk of 5 keer gehad dat ik bij een stoplicht sta en de motor stopt, maar weigert aan te slaan als ik weer gas geef. Ik moet dan de automaat weer terug naar P zetten en weer naar D en dan pakt ie wel weer. Zo irritant en frustrerend en schikeffect.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Ik merk dat ik nu steeds vaker direct maar het knopje indruk om start-stop uit te zetten, maar ik heb liever dat het gewoon niet gebeurt.
Pagina: 1 ... 104 ... 138 Laatste