Toon posts:

Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 101 102 103 Laatste
Acties:

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:31
JeeHaaa schreef op maandag 16 januari 2023 @ 12:59:
[...]

Helaas is dat nog altijd hetzelfde. Ook ik zie hier een nog te releasen model staan wat inderdaad nogal lomp oogt..

[Afbeelding]
Ah duidelijk, dan zal de GTE wel de enige zijn waar ze de moeite niet voor genomen hebben..

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-02 17:09
Even een vraagje aan de GTE rijders hier:

als je je accu oplaadt, doe je die dan altijd tot 100% of toch iets lager, zoals met volledig elektrische auto's wordt aanbevolen? Tot op heden laad ik de auto tot 100% op en rijd hem zo leeg mogelijk om zoveel mogelijk kms elektrisch te rijden, maar ik vraag me nu dus een beetje af of dit wel zo goed is voor de accu van een GTE in the long run...

Ik heb geprobeerd iets hiervan online terug te vinden, maar het enige wat ik tot op heden heb kunnen vinden sloeg op volledig elektrische auto's.

[Voor 15% gewijzigd door mathman op 16-01-2023 17:24]

• Scrtz
mathman schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:24:
Even een vraagje aan de GTE rijders hier:

als je je accu oplaadt, doe je die dan altijd tot 100% of toch iets lager, zoals met volledig elektrische auto's wordt aanbevolen? Tot op heden laad ik de auto tot 100% op en rijd hem zo leeg mogelijk om zoveel mogelijk kms elektrisch te rijden, maar ik vraag me nu dus een beetje af of dit wel zo goed is voor de accu van een GTE in the long run...

Ik heb geprobeerd iets hiervan online terug te vinden, maar het enige wat ik tot op heden heb kunnen vinden sloeg op volledig elektrische auto's.
Beste is technisch gezien nooit helemaal leeg rijden, over 100% of niet durf ik niet te zeggen. Maar beide is nogal lastig bij een GTE gezien het al zo beperkt is. De software houdt er trouwens ook rekening mee, bij 1% is je accu nog niet volledig leeg (praktijk leert dat je nog 4-5 boosts kunt doen), bij 100% weet ik niet zeker. Weet wel dat bij de e-Golf/e-crafter er een stuk degradatie in de accu software zit ingebouwd. Dat wil zeggen dat 100% niet helemaal vol is maar er nog een stuk restcapaciteit is die niet wordt aangesproken, pas nadat er een bepaald % degradratie heeft plaatsgevonden. Dit is om te voorkomen dat mensen na een paar jaar terug naar de dealers gaan omdat de actieradius minder geworden is.

Oftewel accu heeft 120% capaciteit > 100% wordt gebruikt > bij degradatie wordt de ‘100% capaciteit’ bijgevuld door de 20% overcapaciteit en de bestuurder behoudt ten alle tijden dezelfde actieradius.

• mathman
Tx voor de uitleg @Scrtz ! Ik had hier inderdaad ook hetzelfde idee bij, maar het is toch fijn om daar met anderen over te sparren. De GTE heeft ook niet echt een laadcurve zoals een elektrische auto. Hij laadt gewoon strak op max 3,7kW.

Nu in de winter blijf ik hem gewoon lekker volledig volladen, misschien in de andere seizoenen tot bijvoorbeeld 90%.

• JeeHaaa
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-02 13:26
@Scrtz @mathman Ik ben overigens ook benieuwd in welke modus jullie de dagelijkse ritjes rijden. Welke selectie aan instellingen gebruiken jullie het meest? En hoe hebben jullie het oplaadniveau ingesteld?

Ik ben nog even aan het zoeken naar de meest prettige en zuinige opties.

• Scrtz
JeeHaaa schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:43:
@Scrtz @mathman Ik ben overigens ook benieuwd in welke modus jullie de dagelijkse ritjes rijden. Welke selectie aan instellingen gebruiken jullie het meest? En hoe hebben jullie het oplaadniveau ingesteld?

[Afbeelding]
Het beste kan je de originele VW navigatie gebruiken, dan kiest de auto automatisch de beste stand om zo energiezuinig op je bestemming te komen.

Standaard zal de auto namelijk eerst de acculading oprijden en daarna het restant op de brandstofmotor doen. Geef je echter een navirit in van bijv 100km, dan zal de auto automatisch in hybride modus gaan rijden om zo zuinig mogelijk op bestemming te komen.

Ik ben niet het beste voorbeeld (lees ik heb de GTE puur voor het vermogen gekozen en na 6mnd/13k de eerste voorbandjes kaal ter referentie) maar ik rij altijd in sportmodus met de automaat op D stand omdat ik dat fijn vind rijden. Gebruik zelf Carplay dus helaas moet ik handmatig hybridemodus selecteren, dat doe ik meestal dan ook bij langere ritten. Mijn werk is 8,3km van mijn huis af, dat gaat dus makkelijk elektrisch.

Heb ook pas 2 maanden een laadpaal op de zaak, terwijl ik al 2 jaar de auto heb, daarvoor was het dus meestal opladen tijdens het rijden, dan zit je snel op 1 op 10 :P

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14:01
JeeHaaa schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:43:

[Afbeelding]
7.5 GTE hier, maar zal weinig verschil in zitten. Ik gebruik hem als volgt (even kopie van mijn reactie paar maanden terug):
gebruik je navigatie als je zuiniger wilt rijden :+ Je kan routes aanmaken voor bijvoorbeeld een werkdag.
Ik kan (nog) niet laden op werk, dus dan is het voor mij efficiënter om hem in te stellen als volgt;
- eerste bestemming werk
- tweede bestemming thuis adres
Op deze manier houdt het hybride systeem stroom over voor de route naar huis en kom ik vrijwel met 0 elektrische range (en minimaal brandstof gebruik) thuis aan einde werkdag.
Als je gewoon rijdt zonder nav, rij je de elektrische range op en heb ik op de route naar huis niets over.

Oh en voorverwarmen 's ochtends scheelt ook, dan wordt het accupakket warm en heb je minder verlies (los van dat je niet direct je capaciteit verbruikt om te verwarmen. ;)
Hiermee rij ik zelfs in de wintermaanden met een gemiddelde van 3.2L/100km :*)

3960wp SE

• glekke55
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-02 12:47
Scrtz schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:27:
[...]

Ah duidelijk, dan zal de GTE wel de enige zijn waar ze de moeite niet voor genomen hebben..
Ik zie wel gewoon mijn GTE hoor:

• Scrtz
Het kan dus wel, rip.. van wanneer is jou golf? Mijne productie 2020 nog, eerste registratie 4 jan 2021.

En @JeeHaaa die van jou?

• glekke55
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-02 12:47
September 2021 geregistreerd (in België)

• JeeHaaa
Vreemd.. Hier productie 2022, eerste registratie 6 januari 2023.

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Scrtz schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:27:
[...]

mijn golf 7.5 variant heeft ook diezelfde afbeelding in de app staan, moet gewoon "een" auto voorstellen.
zelfde als met de afbeelding in je AID voor de auto voor je, dat is bij mij altijd een golf7 hatchback :P

• Scrtz
Shanquish schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 18:00:
[...]

mijn golf 7.5 variant heeft ook diezelfde afbeelding in de app staan, moet gewoon "een" auto voorstellen.
zelfde als met de afbeelding in je AID voor de auto voor je, dat is bij mij altijd een golf7 hatchback :P
Ja in de auto heb ik ook, volgens mij iedereen overigens :P

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:02

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Scrtz schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 18:25:
[...]

Ja in de auto heb ik ook, volgens mij iedereen overigens :P
Bij de Golf 7,5 kun je dat aanpassen met VCDS. Zijn een paar keuzes.

Me.

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
GerCor schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 19:11:
[...]

Bij de Golf 7,5 kun je dat aanpassen met VCDS. Zijn een paar keuzes.
Oh echt, ik dacht alleen dat dit kon voor de auto getoont bij wagenstatus.
Uit welke afbeeldingen kun je dan zoal kiezen? Wel allemaal uit de vag groep zeker?

• GerCor

GerCor

Shanquish schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 22:53:
[...]

Oh echt, ik dacht alleen dat dit kon voor de auto getoont bij wagenstatus.
Uit welke afbeeldingen kun je dan zoal kiezen? Wel allemaal uit de vag groep zeker?
Ja, haha. Nee. Volgens mij iets van GTI, gewone Golf 5 deurs en Variant. Misschien ook een GTE. Ooit een keer een filmpje van gezien. Eigenlijk hetzelfde als dat je in het dashboard kunt kiezen uit die varianten zodat de kleuren in het dashboard ook veranderen. Maar goed, ik heb een gewone Golf met 1.4 motor en die staat ook in mijn scherm. Ik had gehoopt op een versie met open dak maar helaas.

Me.

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:44
JeeHaaa schreef op maandag 16 januari 2023 @ 12:59:
[...]

Helaas is dat nog altijd hetzelfde. Ook ik zie hier een nog te releasen model staan wat inderdaad nogal lomp oogt..

[Afbeelding]
Dat heb ik in mijn nieuwe polo ook. Zie ook geen voorbeeld van mijn auto:

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-02 17:10

Ik zie mijn auto gewoon exact zoals hij eruit ziet. Zowel de kleur als de velgen.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow

• Dhrny
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-02 20:52
Ik ben sindskort een trotse eigenaar van een Golf 8 GTE alleen zit ik met een probleem. Ik weet niet of er iets mis is met mijn auto vanwege mijn gebrek aan ervaring..

Als ik vanaf een lage snelheid 0km/h - 15km/h vol op de gas druk, komen er onaangename stoot geluiden vanaf de achterkant van mijn auto.

Dealer geeft aan dat het ABS is die inkickt. Ik heb ESC op uit en op sport geprobeerd maar er is geen verschil.. Iemand die me uit mijn zorgen kan helpen :p. Ik heb trouwens wel zomerbanden eronder.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ABS of ESP? ABS is anti blokkeersysteem, zou niet goed zijn als je wielen blokkeren als je het gas intrapt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Scrtz
Dhrny schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 14:08:
Ik ben sindskort een trotse eigenaar van een Golf 8 GTE alleen zit ik met een probleem. Ik weet niet of er iets mis is met mijn auto vanwege mijn gebrek aan ervaring..

Als ik vanaf een lage snelheid 0km/h - 15km/h vol op de gas druk, komen er onaangename stoot geluiden vanaf de achterkant van mijn auto.

Dealer geeft aan dat het ABS is die inkickt. Ik heb ESC op uit en op sport geprobeerd maar er is geen verschil.. Iemand die me uit mijn zorgen kan helpen :p. Ik heb trouwens wel zomerbanden eronder.
zelfs met ESC uit staat het nog voor een klein gedeelte softwarematig aan. En ja ik heb het ook, je hebt gewoon te weinig tractie en teveel vermogen wat de auto niet kwijt kan op de voorbanden. Die stootgeluiden herken ik ook. Met launch control is het wat minder.

• JeeHaaa
Iemand met een GTE 8 die ervaring heeft met chiptunen? Zo ja, wat voor resultaat/prijs/locatie?

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 03-02 23:08
JeeHaaa schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 14:40:
Iemand met een GTE 8 die ervaring heeft met chiptunen? Zo ja, wat voor resultaat/prijs/locatie?
op alle sites waar ik kijk, vagtechniek, tuningservice, jd. daar staat de gte niet bij, denk dat het nog niet mogelijk is. beste is om ze even te bellen

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 230pk | Sony Xperia 5 IV | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• caddywouter
  • Laatst online: 30-01 20:52
Hoi mensen.

Ik zit een vraag. Ik ben zoekende naar een nieuwe auto en twijfel tussen een ceed uit 19 een 1.4 automaat en een golf 7,5 uit 17/18 een 1.5 dsg automaat.

Ik rij veel snelweg kilometers en ben benieuwd naar het verbruik van de Golf op de snelweg. Ik lees dat hij een best een prima brandstof verbruik heeft ivm het uitschakelen van de twee middelste cilinders?

Benieuwd naar jullie ervaringen ?
Hartelijk dank!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@caddywouter Ik heb in m'n MY20 Tiguan ook een 1.5TSi blok(je) liggen en haal daar tegenwoordig, met 100 Km/h als max. snelheid op de NL snelwegen, gemiddeld 5L/100Km. mee.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• The Eagle

The Eagle

giovanni2903 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 16:56:
[...]

op alle sites waar ik kijk, vagtechniek, tuningservice, jd. daar staat de gte niet bij, denk dat het nog niet mogelijk is. beste is om ze even te bellen
Het zou me ook niks verbazen als het weinig uit zou halen. De GTE is in principe een auto met twee motoren, waarbij de elektrische de ICE ondersteunt op een dusdanige manier dat er altijd optimaal van beiden gebruik gemaakt wordt. Als je dan de ene gaat aanpassen klopt de andere niet meer, dat wordt een onzekerheidsfactor dan. Dus zou me niks verbazen als ze het niet aanbieden om dat het niks extra biedt, behalve wellicht een iets lager verbruik van de ICE. Maar bij de zelfde kosten (zeg 800 euro) duurt het dan wel erg lang om de boel terug te verdienen voor een koper, en voor de tuner dus ook qua engineering van de mapping (wie gaan het allemaal kopen).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Scrtz
The Eagle schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 20:24:
[...]

Het zou me ook niks verbazen als het weinig uit zou halen. De GTE is in principe een auto met twee motoren, waarbij de elektrische de ICE ondersteunt op een dusdanige manier dat er altijd optimaal van beiden gebruik gemaakt wordt. Als je dan de ene gaat aanpassen klopt de andere niet meer, dat wordt een onzekerheidsfactor dan. Dus zou me niks verbazen als ze het niet aanbieden om dat het niks extra biedt, behalve wellicht een iets lager verbruik van de ICE. Maar bij de zelfde kosten (zeg 800 euro) duurt het dan wel erg lang om de boel terug te verdienen voor een koper, en voor de tuner dus ook qua engineering van de mapping (wie gaan het allemaal kopen).
Eerste GTE modellen konden ze ook al chippen naar 300pk. Nieuw model 8 GTE is volgens mij nog niet vrijgegeven.

• johanth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-02 08:21
Mijn Golf 7 1.6 TDI geeft aan dat er olieservice nodig is. De afspraak is al even geleden gemaakt, maar door drukte kon ik pas eind volgende week bij de garage terecht.

Ik neem aan dat er een veiligheidsmarge zit in het interval (Longlife olie). Maar hoeveel km's kan ik er na optreden van de melding nog mee doorrijden, schatten jullie in? Ik heb de komende dagen nog wel wat langere ritten voor de boeg.

Bedankt!

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:05
The Eagle schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 20:42:
[...]

Dat, en vermoedelijk illegaal bezig (teveel herrie op de weg), plus voldoet waarschijnlijk niet aan de apk / wettelijke minimum eisen om überhaupt de weg op te mogen.

Maar verder leuke klassieker. Pics? :)
Blijkbaar was de server uit de lucht…

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zag net toevallig deze voorbij komen op yt

Dacht even de prijs opzoeken... €77.500 voor de standaard Golf R :o
Full option €90k

€4k voor een Akropovic uitlaat fabrieksoptie. Krijg je de oude uitlaat er los bij dan om te verkopen? :+

[Voor 21% gewijzigd door Viper® op 21-01-2023 12:15]

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:05
Viper® schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 12:10:
[YouTube: New Civic Type R v M135i v A35 v S3 v Golf R: DRAG RACE]

Full option €90k
Vrij normaal prijs
Terug in 1988 kostte een full option Corrado (destijds de snelste VW) f 90.000 wat volgens de inflatiecalculator neerkomt op “Een bedrag van 90.000,00 gulden uit 1988 is nu € 89.084,78 op het prijskaartje.” En je krijgt nu allerlei extra’s er bij zoals handsfree, navigatiesysteem, achteruitrijcamera, en niet te vergeten meer PKs.
Dus zo een slecht deal is die Golf R dan ook weer niet. 8)

• Vwo
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22-01 11:42
Weet iemand of de standaarduitrusting van de Volkswagen golf 8 eHybrid beschikt over de IQ-Light?

Als ik kijk op DirectLease staat de optie IQ-Light standaard uit, maar als ik kijk naar de officiële website van Volkswagen staat er alleen één optie bij verlichting en die staat standaard aangevinkt ‘ Koplampverlichting LED Plus’.

Als ik kijk op de portal van mijn werkgever staat deze optie ook standaard aangevinkt.

• The Eagle

The Eagle

johanth schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 07:56:
Mijn Golf 7 1.6 TDI geeft aan dat er olieservice nodig is. De afspraak is al even geleden gemaakt, maar door drukte kon ik pas eind volgende week bij de garage terecht.

Ik neem aan dat er een veiligheidsmarge zit in het interval (Longlife olie). Maar hoeveel km's kan ik er na optreden van de melding nog mee doorrijden, schatten jullie in? Ik heb de komende dagen nog wel wat langere ritten voor de boeg.

Bedankt!
Mag geen issue zijn. Fwiw, in de Passat heb ik ook de 1.6 TDI. Draaide ik destijds 5 a 600 km per week mee, dus dan zit je al snel 1500km over de olieservice heen tussen bellen en terecht kunnen :+
Kan ie gewoon tegen hoor, geen probleem :)

Sowieso, die olieservice is gewoon een kleine beurt. Het is niet dat er onderdelen afvallen als je die niet uitvoert :P

[Voor 9% gewijzigd door The Eagle op 21-01-2023 20:40]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Viper® schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 12:10:
[YouTube: New Civic Type R v M135i v A35 v S3 v Golf R: DRAG RACE]

Full option €90k

€4k voor een Akropovic uitlaat fabrieksoptie. Krijg je de oude uitlaat er los bij dan om te verkopen? :+
Waarom zouden ze de A45 en RS3 nou niet gebruiken in die 'test'? 8)

• Dhrny
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-02 20:52
Scrtz schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 14:35:
[...]

zelfs met ESC uit staat het nog voor een klein gedeelte softwarematig aan. En ja ik heb het ook, je hebt gewoon te weinig tractie en teveel vermogen wat de auto niet kwijt kan op de voorbanden. Die stootgeluiden herken ik ook. Met launch control is het wat minder.
Fijn om te horen dat het niet abnormaal is. Ik dacht dat er wat mis was met mijn achterwielen. Ik neem aan dat de ESC ervoor zorgt dat mijn banden tegen de grond stoten ofzo? Gek geluid

• derpadin
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:19
Binnenkort mag ik een eindelijk een nieuwe auto kiezen. Ik weet redelijk zeker dat het een Volkswagen Golf eHybrid gaat worden, iemand ervaring met wat ongeveer de levertijd is op dit moment? :)

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:52
derpadin schreef op maandag 23 januari 2023 @ 06:35:
Binnenkort mag ik een eindelijk een nieuwe auto kiezen. Ik weet redelijk zeker dat het een Volkswagen Golf eHybrid gaat worden, iemand ervaring met wat ongeveer de levertijd is op dit moment? :)
veel hybrids zijn een drama, alleen de dealer kan je een "laffe" indicatie geven.
Sprak iemand van de garage en zei, dat de benzine en diesel redelijke betrouwbare schattingsdata hadden, e/hybrid is lastig ivm electronica.

no comment

• giovanni2903
gister voor t eerst de nieuwe polo gti in t wild gezien.2 weken op kenteken, leuke bak hoor:

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 230pk | Sony Xperia 5 IV | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

@giovanni2903 ik heb het idee dat die modellen redelijk diefstalgevoelig zijn. Ben benieuwd hoe lang die er staat.

Prijs vanaf 41.950. Het is en blijft een Polo zullen we maar zeggen, :)

[Voor 24% gewijzigd door Slasher op 23-01-2023 20:49]

• The Eagle

The Eagle

derpadin schreef op maandag 23 januari 2023 @ 06:35:
Iedere dealer heeft een overzicht van levertijden, gewoon even bellen. Je leasemaatschappij moet ze daar ook opvragen namelijk ;)

• Slasher
  • Niet online

Slasher

The Eagle schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:51:
[...]

Iedere dealer heeft een overzicht van levertijden, gewoon even bellen. Je leasemaatschappij moet ze daar ook opvragen namelijk ;)
Mijn ervaring is dat dealers precies niets weten en ook maar wat roepen zeker in tijden van tekorten.

• GerCor

GerCor

Slasher schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:49:
@giovanni2903 ik heb het idee dat die modellen redelijk diefstalgevoelig zijn. Ben benieuwd hoe lang die er staat.

Niet lang. Er geldt daar een wegsleepregeling. 😉

Me.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

GerCor schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:08:
[...]

Niet lang. Er geldt daar een wegsleepregeling. 😉
Zijn die bordjes echt rechtsgeldig? Heb altijd het idee dat het een afschrikkend effect zou moeten hebben.

• The Eagle

The Eagle

Slasher schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:59:
[...]

Mijn ervaring is dat dealers precies niets weten en ook maar wat roepen zeker in tijden van tekorten.
Dat klopt pertinent niet, ze worden wekelijks geïnformeerd over de verwachtte levertijden van alle modellen, voor heel Audi / Skoda / Seat / VW. Ik heb recentelijk meermaals de rapportages zelf gezien.
Wat natuurlijk wel kan is dat ze uit ervaring met sommige modellen een slag om de arm houden, maar ook dat kun je ze gewoon vragen natuurlijk :)

[Voor 5% gewijzigd door The Eagle op 23-01-2023 21:17]

• giovanni2903
Slasher schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:13:
[...]

Zijn die bordjes echt rechtsgeldig? Heb altijd het idee dat het een afschrikkend effect zou moeten hebben.
naja, parkeren voor iemands garagebox wil de handhaving wel voor komen lijkt me. maar dit is in amsterdam bij wat eettentjes, dus die auto staat er sowieso niet zo lang

• giovanni2903
Slasher schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:49:

GTI is sowieso diefstalgevoelig natuurlijk, maar de golf nog net ff wat meer dan de polo. gewoon goed verzekeren en hopen dat ie er nog staat als je wakker word. en eventueel iets van gps erin laten bouwen, is alleen wel erg duur

• Slasher
  • Niet online

Slasher

giovanni2903 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:00:
[...]

GTI is sowieso diefstalgevoelig natuurlijk, maar de golf nog net ff wat meer dan de polo. gewoon goed verzekeren en hopen dat ie er nog staat als je wakker word. en eventueel iets van gps erin laten bouwen, is alleen wel erg duur
Als ik elke morgen uit het raam moet kijken in de hoop dat mijn auto er nog staat zou ik me nog wel eens bedenken. Maar een Audi RS6 is diefstalgevoeliger geloof ik. Dan doe je echt geen oog meer dicht.

• giovanni2903
Slasher schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:07:
[...]

Als ik elke morgen uit het raam moet kijken in de hoop dat mijn auto er nog staat zou ik me nog wel eens bedenken. Maar een Audi RS6 is diefstalgevoeliger geloof ik. Dan doe je echt geen oog meer dicht.
als mensen iets willen meenemen doen ze het toch wel. mijne is all-risk verzekerd en er hangt een camera. heb helaas geen oprit ofzo. hopen en uitgaan van het goeie van de mens is het enige wat ik kan doen :p
vw golf is wel al jaren lang de nummer 1 gestolen voertuig haha. audi rs zou ik niet willen als ik m niet veilig kan zetten hoor

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:28

Sandyman538

SandstorM [148839]

Sinds kort heb ik zo nu en dan heel even een beetje 'static noise' over de speakers van mijn golf 7 met discover pro. Gebeurt bij de gewone radio maar ook op bluetooth. Duurt enkele seconden en dan is het weer weg. Is ineens opgekomen, iemand enig idee wat dat probleem kan zijn (en nog beter, hoe eventueel te verhelpen)?

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-02 22:19

Toppe

Oké ✅

giovanni2903 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:13:
[...]

als mensen iets willen meenemen doen ze het toch wel. mijne is all-risk verzekerd en er hangt een camera. heb helaas geen oprit ofzo. hopen en uitgaan van het goeie van de mens is het enige wat ik kan doen :p
vw golf is wel al jaren lang de nummer 1 gestolen voertuig haha. audi rs zou ik niet willen als ik m niet veilig kan zetten hoor
https://www.automotive-on...merk-in-2022/?gdpr=accept

Even wakker blijven hè ;)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online

MLLL

Palm Treo 650

Boefjes gaan in eens voor kwaliteit :)

• Toppe
  • Laatst online: 03-02 22:19

Toppe

Oké ✅

MLLL schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 06:12:
[...]

Boefjes gaan in eens voor kwaliteit kwantiteit :)
FTFY

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-02 11:31
Dhrny schreef op maandag 23 januari 2023 @ 03:52:
[...]

Fijn om te horen dat het niet abnormaal is. Ik dacht dat er wat mis was met mijn achterwielen. Ik neem aan dat de ESC ervoor zorgt dat mijn banden tegen de grond stoten ofzo? Gek geluid
Het ESC neemt vrij abrupt het vermogen weg, wat zorgt voor klappen in de aandrijflijn. Soepel is anders inderdaad.

• giovanni2903
hou het autonieuws niet echt in de gaten :p
mooi dat VW niet meer op 1 staat, maar een gti zal aantrekkelijk blijven als vluchtauto etc

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-02 20:17
Slasher schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:07:
[...]

Bij zo’n auto hoort ook gewoon je eigen garage ruimte, of in ieder geval een eigen oprit met hekwerk.

Anders is het gewoon vragen om problemen.

Alarmklasse 4 of 5 is volgens mij ook verplicht, anders kan je hem niet eens verzekeren. Daar zit dus GPS bij.

Maar goed dan nog is je omgeving het belangrijkste, ik kijk hier al jaren naar dezelfde GTI’s van m’n buren, is hier nog nooit wat gestolen. Maar ik woon dan ook in een dorp.

LG OLED C2 65" | Playstation 5 DE | Nintendo Switch OLED | RTX 3080

• Kevinns
Een dorp is helaas geen garantie op veiligheid. Bij een dorp in de buurt heeft een tijd geleden een internationaal opererende bende toegeslagen. Op bestelling werden uit een groot deel van de VWs de airbags en soms de radio gejat. 500 euro winst voor de dief, 5000 euro kosten voor de eigenaar van de auto. Stuur stuk, dashboard stuk, slot stuk, etc.

• Downstar2
Zoals beloofd zou ik nog wat foto's plaatsen van mijn nieuwe polo.
Heb hem vandaag precies 3 weken in bezit en hij bevalt tot nu toe prima. De ik heb de eerste 2500km er al op staan.
Hoorde hier en daar van andere (nieuwe) Volkswagen bezitters dat ze nogal wat problemen aantroffen bij uitlevering, maar op een deurrubber dat niet helemaal goed zat na en een sterke 'nieuw' geur gelukkig nog niks gemerkt. Beiden zijn door dealer gelijk verholpen :)

Het is de vervanging van mijn golf uit 2017.
Qua ruimte in de kofferbak merk ik het met de boodschappen tassen wel iets.
maar verder eigenlijk niet. Wegligging is stabiel. De auto is wat lichter dan de golf maar voor mij persoonlijk niet onprettig. Verder rijdt het voor het gevoel ook een stuk relaxter omdat ik nu een automaat rijdt.

Krijg veel positieve reacties op de kleur, met name als het een beetje zonnig is komt het blauw mooi uit.
Helaas was het de afgelopen weken niet echt mooi weer. 8)7
Auto zag er na 2 weken rijden ook echt goor uit met allerlei zand en pekel sporen:

Geeft niks, kan ik mijn andere hobby (Detailing) mooi weer gebruiken om rustig te worden :).
Hier nog andere liefhebbers voor het detailen//handwassen van auto's of trekken jullie hem gewoon door de wasstraat?

Helaas was het na het wassen inmiddels al wat schemerig geworden voor de foto's, binnenkort maar eens op een betere plek wat foto's schieten, maar hij blinkt weer O+

• Wessel0101
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 01-02 17:43
Vandaag mijn nieuwe auto mogen ophalen. Vervanger voor mijn Polo 1.0 TSI uit 2017 :)

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:51
Wessel0101 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:19:
Vandaag mijn nieuwe auto mogen ophalen. Vervanger voor mijn Polo 1.0 TSI uit 2017 :)

[Afbeelding][Afbeelding]
Je hebt de motor verdubbelaar ingezet? >:)

• Downstar2

[Afbeelding][Afbeelding]
Aan de foto's te zien bij de zelfde dealer als mijn post hierboven!
Ben wel benieuwd eigenlijk of dit de Polo GTI is die ik ook als offerte van deze dealer destijds heb gekregen 8)7

Zal je via PM wel eens het chassisnummer sturen dat op de offerte stond ;)

Mooie bak en veel veilige Km's gewenst!

• giovanni2903
wel toevallig, bij de zelfde dealer idd :p
wit staat zo goed he. veel plezier ermee :D

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:51
Vandaag mijn bijna 11 jaar oude Golf binnen gedaan voor onderhoud. Kreeg ik een T-Roc als vervangwagen (toevallig ook het model dat ik waarschijnlijk ga bestellen 1 van de komende dagen). Dacht bij mezelf: ineens een uitgebreide proefrit! :D Deze is wel de niet-facelift versie. :/

• johanth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-02 08:21
Ik heb een uitgebreide proefrit gemaakt in een Golf 8 met de 1.0 TSI motor (ik had hem twee dagen als leenauto), vanwege een defect aan mijn Golf 7 waarvoor onderdelen besteld moesten worden.

De auto rijdt prima en de side assist in de spiegels is een nuttig hulpmiddel. Het verwarmde stuurwiel zou ik onmiddellijk in mijn huidige auto willen hebben! (komt in de volgende). Ik had de 1.0 TSI motor met handbak (zes versnellingen) en ik vond dat er toch redelijk veel geschakeld moest worden. Doe mij dan maar een vijfbak of DSG.

Mijn kritiekpunten:
- Ik vind de touch user interface op geen enkel punt een verbetering, en de niet-verlichte sliders zijn in het donker nutteloos. Bovendien heb ik een paar keer gehad dat ik het volume of de temperatuur per ongeluk verstelde wanneer ik eigenlijk het scherm wilde bedienen.
- De lane assist is behoorlijk aanwezig, en snapt niet zoveel van B-wegen met één gedeelde rijbaan en twee fietsstroken. Het zou fijn zijn om die permanent uit te kunnen zetten.
- Het touch screen voegt voor mij niets toe; ik heb geen enkel moment het idee gehad dat het handiger was dan de console van de Golf 7.
- De airco blaast om de een of andere reden veel meer dan die in mijn Golf 7 (beiden op de automatische stand).
- Toen ik zojuist mijn eigen auto weer ophaalde merkte ik pas hoeveel licht het Golf 8 instrumentenpaneel uitstraalt, ook met de helderheid naar beneden bijgesteld. Dat is natuurlijk ook een kwestie van wennen, maar ik vind de tellers van de Golf 7 toch prettiger.

Mijn positieve punten:
- Het verwamde stuurwiel is een zegen bij koud weer!
- De 1.0 TSI was zuiniger dan ik had verwacht (zelfs zonder eTSI technologie)
- Het is een Golf, dus afgezien van de touch middenconsole rij je er probleemloos mee weg.
- In tegenstelling tot bij mijn huidige Golf werkt het draadloos opladen prima met de iPhone 11.

Ik heb zelf als volgende auto ook weer een Golf besteld (ik had ook weinig andere keuzes vanwege het leasebeleid van mijn werkgever). Het was fijn dat ik er nu uitgebreid in heb kunnen rijden.
Al met al is de Golf 8 een fijne auto, maar als ik hem prive zou moeten aanschaffen, dan zou ik er nog even over denken.
Downstar2 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 16:47:
Hier nog andere liefhebbers voor het detailen//handwassen van auto's of trekken jullie hem gewoon door de wasstraat?
Ik heb een voorkeur voor lakkleuren waarop je het vuil zo min mogelijk ziet, dus wat denk je zelf? :P

Mooie Polo trouwens! Helaas staat die niet bij mijn werkgever in de leaselijst.

[Voor 8% gewijzigd door johanth op 27-01-2023 17:39]

• EvoII
Gisteravond stond er bij mij in plaats van het wereldbolletje van de internetverbinding een ander tekentje. Volgens mij is dat het Car2X symbool. Waarom zou dat er opeens staan? Toen ik de auto een paar uur later pakte was het weg en stond het wereldbolletje er weer gewoon...

• Scrtz
EvoII schreef op zondag 29 januari 2023 @ 15:10:
Gisteravond stond er bij mij in plaats van het wereldbolletje van de internetverbinding een ander tekentje. Volgens mij is dat het Car2X symbool. Waarom zou dat er opeens staan? Toen ik de auto een paar uur later pakte was het weg en stond het wereldbolletje er weer gewoon...

[Afbeelding]
Geen idee maar heb het ook afentoe idd

• mathman
Mijn We Connect liet in eerste instantie mijn auto gewoon netjes in zijn trim zien, maar sinds afgelopen week niet meer. Uitloggen / data verwijderen etc haalt niks uit. Als ik inlog op https://www.vwbedrijfswag...kswagen/myvolkswagen.html komt mijn auto weer wel in beeld. Vreemd.

Gisteren had ik nog een apart fenomeen: tijdens het rijden drukte ik op de knop car. Vervolgens kreeg ik een scherm 'Blue Energie' oid in beeld?! Ik bemerkte wel dat op dat moment al mijn statusschermen daar geen informatie konden tonen (hoeveel elektrisch gereden, reisafstand etc) terwijl het schermpje voor mijn neus dit wel toonde. Heeft iemand anders dat scherm ook wel eens gezien? Misschien @Rainesh wel? Ik kan hem nu ook met geen enkele mogelijkheid meer terugkrijgen, wat voor knop ik ook probeer...

Ik rijd overigens een Passat GTE uit december 2016

[Voor 3% gewijzigd door mathman op 30-01-2023 16:02]

• Rainesh
  • Laatst online: 03-02 00:57
mathman schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:01:
Mijn We Connect liet in eerste instantie mijn auto gewoon netjes in zijn trim zien, maar sinds afgelopen week niet meer. Uitloggen / data verwijderen etc haalt niks uit. Als ik inlog op https://www.vwbedrijfswag...kswagen/myvolkswagen.html komt mijn auto weer wel in beeld. Vreemd.

Gisteren had ik nog een apart fenomeen: tijdens het rijden drukte ik op de knop car. Vervolgens kreeg ik een scherm 'Blue Energie' oid in beeld?! Ik bemerkte wel dat op dat moment al mijn statusschermen daar geen informatie konden tonen (hoeveel elektrisch gereden, reisafstand etc) terwijl het schermpje voor mijn neus dit wel toonde. Heeft iemand anders dat scherm ook wel eens gezien? Misschien @Rainesh wel? Ik kan hem nu ook met geen enkele mogelijkheid meer terugkrijgen, wat voor knop ik ook probeer...

Ik rijd overigens een Passat GTE uit december 2016
Linksonder op weergave drukken.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• mathman
Rainesh schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:02:
[...]

Linksonder op weergave drukken.
Ik zie geen weergave?

• Rainesh

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-02 15:30

RaseriaN

So much choices..

Na bijna een jaar te mogen hebben wachten, dan afgelopen donderdag eindelijk mijn auto kunnen ophalen! In dit geval dus een Tiguan Allspace R-Line Business+ (met nog een hoop opties). Wel even wennen met het sportonderstel, is iets stugger, maar de auto rijdt heerlijk en was het wachten meer dan waard!

Enige wat ik nog moet uit zoeken is of het mogelijk is om Lane Assists permanent uit te schakelen en zowel het Start/Stop systeem.. rete irritant imho :Y)

• tabee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-02 14:29

[Afbeelding][Afbeelding]
Wanneer heb je jouw polo GTI besteld als vragen mag?
Ik heb ook de GTI besteld ergens eind december 2021. Ik heb vorige week eindelijk te horen gekregen dat de 'definitieve' productie datum eind maart zal zijn na eindeloos opschuiven, en de uitleverdatum ergens dan waarschijnlijk in mei zal zijn.

Realiteit is een hallucinatie die optreedt bij gebrek aan alcohol.

• EvoII
RaseriaN schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:09:
Na bijna een jaar te mogen hebben wachten, dan afgelopen donderdag eindelijk mijn auto kunnen ophalen! In dit geval dus een Tiguan Allspace R-Line Business+ (met nog een hoop opties). Wel even wennen met het sportonderstel, is iets stugger, maar de auto rijdt heerlijk en was het wachten meer dan waard!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Enige wat ik nog moet uit zoeken is of het mogelijk is om Lane Assists permanent uit te schakelen en zowel het Start/Stop systeem.. rete irritant imho :Y)
Proficiat! Zelf lane assist uitschakelen is heel simpel als je ook travelassist hebt. Je drukt dan op de knop op de richtingaanwijzer en vervolgens op de ok knop, links op het stuur. Met 2 handelingen staat ie dan uit. Met vcds kun je -laten- programmeren dat hij de laatste stand onthoud. Als dat uit is staat ie dus alle keren daarna gewoon uit.

• Wessel0101
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 01-02 17:43
tabee schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 12:30:
[...]

Wanneer heb je jouw polo GTI besteld als vragen mag?
Ik heb ook de GTI besteld ergens eind december 2021. Ik heb vorige week eindelijk te horen gekregen dat de 'definitieve' productie datum eind maart zal zijn na eindeloos opschuiven, en de uitleverdatum ergens dan waarschijnlijk in mei zal zijn.
Gelukkig uit de showroom :-). Heb een jaar moeten wachten op een R-Line… geannuleerd en de GTI genomen.

• tabee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-02 14:29
Wessel0101 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:42:
[...]

Gelukkig uit de showroom :-). Heb een jaar moeten wachten op een R-Line… geannuleerd en de GTI genomen.
Ah... Dat verklaart een hoop. Goeie keuze van je.

Realiteit is een hallucinatie die optreedt bij gebrek aan alcohol.

• The Eagle

The Eagle

EvoII schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:14:
[...]

Proficiat! Zelf lane assist uitschakelen is heel simpel als je ook travelassist hebt. Je drukt dan op de knop op de richtingaanwijzer en vervolgens op de ok knop, links op het stuur. Met 2 handelingen staat ie dan uit. Met vcds kun je -laten- programmeren dat hij de laatste stand onthoud. Als dat uit is staat ie dus alle keren daarna gewoon uit.
^^^ Dat idd. En start/stop is een VCDS / OBD11 aanpassing vziw. Er zal vast nog wel meer mogelijk zijjn, zie het VCDS topic :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@RaseriaN Wat betreft dat Lane-Assist: Ik zou die optie (laten) herprogrammeren zodat het systeem ook in de file blijft werken bij gebruik van ACC én dat 'rechts inhalen' ook mogelijk wordt. Met die instellingen wil je waarschijnlijk niet meer anders en onderscheid je jezelf van de gemiddelde Audi rijder doordat je je richtingaanwijzers gewoon consequent gaat gebruiken om de auto te kunnen 'sturen' zonder last te krijgen van..... Juist dat Lane-Assist systeem ;)

@Rainesh heeft die zaken bij mijn Tiguan (MY20) ook aangepast en daarna werkt Lane-Assist gewoon lekker (y)

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
Bij 1 van m’n buren inmiddels voor de 4e keer de koplampen gestolen uit z’n polo R-line.

Elke keer trappen ze de wielkast in zodat ze de motorkap kunnen openen.

Heeft iemand hier ook iets soortgelijks meegemaakt?

• Kevinns
Vraag naar ervaring van anderen met een Passat GTE. Zijn er anderen die ook een vertraging in het gaspedaal merken?

Wanneer je het gaspedaal intrapt zit er standaard een vertraging in van grofweg een halve seconde voordat de auto reageert. Dit merk je vooral als je wegrijdt met auto hold, maar ook tijdens het rijden is het merkbaar.

Op zich is het niet enorm storend en als je eraan gewend bent rijdt het prima, maar het valt wel op. Ik heb een GTE van eind 2015.

@Rainesh is er iets te doen aan de gaspedaal respons?

• Rainesh
Kevinns schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 23:38:
Vraag naar ervaring van anderen met een Passat GTE. Zijn er anderen die ook een vertraging in het gaspedaal merken?

Wanneer je het gaspedaal intrapt zit er standaard een vertraging in van grofweg een halve seconde voordat de auto reageert. Dit merk je vooral als je wegrijdt met auto hold, maar ook tijdens het rijden is het merkbaar.

Op zich is het niet enorm storend en als je eraan gewend bent rijdt het prima, maar het valt wel op. Ik heb een GTE van eind 2015.

@Rainesh is er iets te doen aan de gaspedaal respons?
Jap daar is wat aan te doen. Niet heel groot verschil maar wel merkbaar

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13:47
Technofreakz schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 18:03:
Bij 1 van m’n buren inmiddels voor de 4e keer de koplampen gestolen uit z’n polo R-line.

Elke keer trappen ze de wielkast in zodat ze de motorkap kunnen openen.

Heeft iemand hier ook iets soortgelijks meegemaakt?
De LED of halogeen? Op een keer geschampt zijn na werpt het neurotischzorgvuldig parkeerplaatsen uitzoeken zijn vruchten af.
Rainesh schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 08:04:
[...]
Jap daar is wat aan te doen. Niet heel groot verschil maar wel merkbaar
Is dat alleen de gasrespons of ook het snellere terugschakelen van de DSG? Ik heb toen ik de auto net had wat VCDS tweaks uit laten voeren, als ik toen geweten had dat de gasrepons ook kon had ik dat mee laten nemen, die bloedirritante vertraging kan zelfs tegen het gevaarlijke zijn omdat je niet snel uit een situatie wegkomt. Vaak zat aan gedacht om het alsnog te laten doen.

Wat wel gedaan is:
- Comfortopening dak naar volledig openen ipv alleen kantelen, ideaal om de zomer snel de hitte er uit te hebben
- Automatische coming home, gewend van de vorige Octavia en op de onverlichtte parkeerplaats bij mijn oude huis erg prettig
- 'Contact aan' piep uit, onzinnig ding
- Inschakelmoment verlichting vrijgegeven, vind dat ze op laat tijdig genoeg aangaan en de DRL van de Polo met LED koplampen ziet er net even gaver uit
- Alarmpiepjes, geinig voor even maar ook snel weer uitgezet

• Rainesh
R-R-L schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:14:
[...]

De LED of halogeen? Op een keer geschampt zijn na werpt het neurotischzorgvuldig parkeerplaatsen uitzoeken zijn vruchten af.

[...]

Is dat alleen de gasrespons of ook het snellere terugschakelen van de DSG? Ik heb toen ik de auto net had wat VCDS tweaks uit laten voeren, als ik toen geweten had dat de gasrepons ook kon had ik dat mee laten nemen, die bloedirritante vertraging kan zelfs tegen het gevaarlijke zijn omdat je niet snel uit een situatie wegkomt. Vaak zat aan gedacht om het alsnog te laten doen.

Wat wel gedaan is:
- Comfortopening dak naar volledig openen ipv alleen kantelen, ideaal om de zomer snel de hitte er uit te hebben
- Automatische coming home, gewend van de vorige Octavia en op de onverlichtte parkeerplaats bij mijn oude huis erg prettig
- Inschakelmoment verlichting vrijgegeven, vind dat ze op laat tijdig genoeg aangaan en de DRL van de Polo met LED koplampen ziet er net even gaver uit
Bij wie ben je geweest?

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13:47
VCDS coding in Breda.

Zie in het lijstje bij hem overigens nog twee opties:
- Bochtverlichting uitgezet. Die moest hij even dubbelchecken, waar velen het juist aan willen vind ik het onzinnig (zit te laag om ze te zien) en bovenal lelijk
- Geheugen op stoelverwarming. Ergens rond de herfst aanzetten en rond het voorjaar uit, ideaal

• Rainesh
R-R-L schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:05:
[...]

VCDS coding in Breda.

Zie in het lijstje bij hem overigens nog twee opties:
- Bochtverlichting uitgezet. Die moest hij even dubbelchecken, waar velen het juist aan willen vind ik het onzinnig (zit te laag om ze te zien) en bovenal lelijk
- Geheugen op stoelverwarming. Ergens rond de herfst aanzetten en rond het voorjaar uit, ideaal
Gewoon weer even bij @Antera langsgaan. Die heeft het zo gefixt voor je :)

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
R-R-L schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:14:
[...]

[...]

Wat wel gedaan is:
Ik neem aan de duurste variant dus zal wel led zijn.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Al tijden last van onderstaande melding:

Parkeersensoren voor doen het niet automatisch meer, alleen als je de auto in zijn achteruit zet.
Morgen de auto laten uitezen, zal wel weer een dure reparatie worden.

Kennen jullie deze melding?
Pagina: 1 ... 101 102 103 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee