Toon posts:

Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 101 102 103 Laatste
Acties:

• StephanN93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-01 14:00
The Eagle schreef op maandag 2 januari 2023 @ 16:17:
[...]

Ik herken het alleen van toen ik de gasrespons van mijn Passat naar Audi had aangepast. De elektronische handrem was toen nog niet aangepast, gevolg was dat de rem losgooien trager was dan het gas erop, met piepende bandjes bij het stoplicht als gevolg :+
Dat was een simpele aanpassing gelukkig :)
Maar af-fabriek hoort ie dat niet te doen lijkt me :X

Met OBD11 of VCDS is het een simpele aanpassing though :)
Vriend van mij heeft OBD11, dus aanpassing van gasrespons van Passat naar Audi en handrem aanpassen zou mogelijk positief effect kunnen hebben? Kan het altijd even testen natuurlijk.

Verder ben ik niet zo thuis in de banden wereld dus weet niet of mijn Pirelli Cinturato P7 XL goed of slecht zijn wat dat betreft :P Voor nu maar even rustig gasgeven op nat wegdek in ieder geval

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-02 20:17
nooberke schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:24:
/Meld zich af in het Seat topic
/Meld zich aan in het Volkswagen topic

Sinds vorige week eigenaar van een Polo GTI in het smaakje knal rood, met rood en nog meer rood. Vervangt een Seat Leon 5F 1.2 TSI DSG.

Opties onder andere stoelverwarming, achteruitrijcamera en adaptief onderstel.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Niet zo goed te zien op mijn eigen foto's maar het dak is zwart gewrapped:
[Afbeelding]

Leuke auto om te rijden, en zelfs met dit grauwe grijze weer lijkt de kleur bijna licht te geven. Interessante discussie hierboven over de Golf versus Polo, de Leon was duidelijker stiller en comfortabeler, maar verschil in ruimte valt reuze mee. Speakers in de Leon waren ook duidelijk beter.

Bij een koude start klinkt hij behoorlijk zwaar, bij de supermarkt kwam er toch wat schaamte op ;)

Drie vraagjes:
1: Hij heeft geen zin om de toonhoogte van de parkeersensoren te onthouden. De standaard toonhoogte is erg schel dus ik wil deze graag zo "zwaar" mogelijk (naar links) hebben. Gek genoeg is bij de volgende keer rijden de instelling weer terug naar standaard. Meer mensen die dit al is geprobeerd hebben bij een Polo?
2: Klopt het dat ik op het digitale display geen huidige verbruik in een waarde kan tonen? Om de "gemiddeld verbruik" zit wel een bewegend geheel wat een indicatie geeft van je verbruik (halverwege is 1:15, links is hoger verbruik, rechts lager verbruik) maar ik zie liever getallen.
3: Iemand ervaring met een kuip/plastic bescherming voor in de achterbak? Ik zat naar zo iets te kijken: https://www.winparts.nl/i...9Yhh6rHOhMhoCVpUQAvD_BwE#

Verder moet ik even gaan uit puzzelen wat er met VCDS kan, ik mis bijvoorbeeld de instelling om de lichtsensor op "vroeg" te zetten zoals in de Leon. Ik zag dat dit met VCDS weer toegevoegd kan worden. Irritant dat die optie niet gewoon standaard in het menu zit :9

De vaste trekhaak is niet heel mooi, maar wel praktisch voor mijn andere hobbies
Ik heb mijn kofferbakmat direct bij Volkswagen besteld. De pasvorm is perfect en het ziet er netjes uit. Ze zijn op het moment in de aanbieding.

https://shop.volkswagen.n...pe=polo-6&page=2&cid=3017

Met mijn OBD11 kan ik trouwens de parkeersensoren instellen op toon en volume. Bij mijn Golf uit 2020 blijft het dan ook opgeslagen. Maar aan de foto's te zien heb jij een ander systeem.

LG OLED C2 65" | Playstation 5 DE | Nintendo Switch OLED | RTX 3080

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:51
ZesBarkiePK schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:55:
[...]

Ik heb mijn kofferbakmat direct bij Volkswagen besteld. De pasvorm is perfect en het ziet er netjes uit. Ze zijn op het moment in de aanbieding.

https://shop.volkswagen.n...pe=polo-6&page=2&cid=3017

Met mijn OBD11 kan ik trouwens de parkeersensoren instellen op toon en volume. Bij mijn Golf uit 2020 blijft het dan ook opgeslagen. Maar aan de foto's te zien heb jij een ander systeem.
De mat van Volkswagen is bedoeld met de variabele laadvloer in de hoogste stand, ik heb de voorkeur voor eentje die ik met de lage stand van de vloer kan gebruiken. VW heeft daar zelf een "schaal" voor maar die is erg prijzig:
https://shop.volkswagen.n...&modelgroup=polo&cid=3018

De toon van de sensoren zit zowel bij de Leon als de Polo in een menu verstopt, echter onthoud hij bij mijn Polo de instelling niet.

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Hoe zit het momenteel met de levertijden bij VW? Is dit al een beetje terug genormaliseerd momenteel of worden de leveringsdata nog steeds verder in de toekomst geschoven? Heeft iemand hier weet van?

P.S. Ik woon in België.

[Voor 6% gewijzigd door Robinho96 op 03-01-2023 18:00]

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-02 17:10
StephanN93 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 15:26:
Vraagje voor mensen met een Passat of kennis van;
Het valt mij op dat mijn nieuwe Passat 1.5 TSI R-Line B+ snel slippende banden heeft. Zowel met de zomerbanden (Pirelli 19") als mijn huidige winterbanden (Goodyear 19") hoef ik het gaspedaal nog niet half in te drukken bij een stoplicht of ze spinnen al.

Bij mijn Golf 8 nooit last van gehad. Is dit een afstelling of gewoon 'een Passat dingetje'?

Dit gebeurd ook na 20-30km rijden, nat en droog maakt weinig uit.
Hier hetzelfde probleem. Ook al rij ik rustig weg dan slippen de banden nog heel snel. Denk dat het door het hoge koppel komt. De mijne heeft na een tvs kuur 365 nm. Dat is behoorlijk veel voor een benzinewagen volgens mij. Pk's vallen nog mee, 190. Hij heeft bij heel weinig toeren ook al veel koppel. Bij mij zitten er de originele bridgestone banden nog onder. 225/45/17 dacht ik.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 03-02 23:08
mooie bak! als een auto dan geen pano heeft, dan is een volledig zwart dak erg vet, goede keus van de vorige eigenaar (of van jou natuurlijk). schaamte hoeft niet, een polo gti is als ie standaard is echt stil hahah. veel plezier ermee :D

met obd11/vcds is er genoeg in te stellen, vast ook wel wat jij wil

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 230pk | Sony Xperia 5 IV | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• nooberke
giovanni2903 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 20:10:
[...]

mooie bak! als een auto dan geen pano heeft, dan is een volledig zwart dak erg vet, goede keus van de vorige eigenaar (of van jou natuurlijk). schaamte hoeft niet, een polo gti is als ie standaard is echt stil hahah. veel plezier ermee :D

met obd11/vcds is er genoeg in te stellen, vast ook wel wat jij wil
Thanks!

Pano heb ik meestal liever niet in verband met mijn lengte, vaak pas ik dan niet lekker meer onder het dak :+ . Goede keuze van de vorige eigenaar geweest inderdaad.

Mijn Polo is nog van voordat de OPF zijn intrede deed, dat schijnt veel uit te maken. Hij is niet belachelijk luid maar je hoort echt wel dat het geen standaard Polo is.

• emile
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 03-02 14:35
Rainesh schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:38:
[...]

software update bij de dealer laten uitvoeren. Welk versie zit je nu?
Op versie 0782. Ik zal 't vragen als 'ie voor een beurt moet.

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-02 22:19

Toppe

Oké ✅

nooberke schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:21:
[...]

Thanks!

Pano heb ik meestal liever niet in verband met mijn lengte, vaak pas ik dan niet lekker meer onder het dak :+ . Goede keuze van de vorige eigenaar geweest inderdaad.

Mijn Polo is nog van voordat de OPF zijn intrede deed, dat schijnt veel uit te maken. Hij is niet belachelijk luid maar je hoort echt wel dat het geen standaard Polo is.
Ik ben blij dat ik pabo heb, als ik de verduistering er voor doe dan zit ik bijna met m’n kop er tegen aan…

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• nooberke
Toppe schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:07:
[...]

Ik ben blij dat ik pabo heb, als ik de verduistering er voor doe dan zit ik bijna met m’n kop er tegen aan…
Meestal komt de gehele hemel een stukje naar beneden als er een panoramadak inzit. Ik weet uit ervaring dat een Golf 7 met panoramadak mij minder hoofdruimte bied dan eentje zonder panoramadak.

Met elektrisch verstelbare stoelen is het nog krapper.

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-02 20:20
Goedemiddag,

ik heb sinds kort een Volkswagen Golf 7.5 1.0 DSG Highline Business R. Ik merk al vrij snel bij langere ritten dat mijn linkerbil/been beetje gevoelloos en/of soms ook een zeurderig gevoel. Ik heb de ergonomische stoelen met vele verstelmogelijkheden (elekrische lendesteun en zitvlak die je kan kantelen), maar wat ik ook doe, er verandert niet veel. Voor de rest is het een topauto. Wellicht moet mijn lichaam nog gewoon aan de stoel wennen, geen idee.

Kennen jullie dit probleem en hebben jullie misschien tips.

Dank!

[Voor 6% gewijzigd door hotymoty op 04-01-2023 16:21]

• TMobile
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-02 16:39
hotymoty schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:18:
Goedemiddag,

ik heb sinds kort een Volkswagen Golf 7.5 1.0 DSG Highline Business R. Ik merk al vrij snel bij langere ritten dat mijn linkerbil/been beetje gevoelloos en/of soms ook een zeurderig gevoel. Ik heb de ergonomische stoelen met vele verstelmogelijkheden (elekrische lendesteun en zitvlak die je kan kantelen), maar wat ik ook doe, er verandert niet veel. Voor de rest is het een topauto.

Dank!
Ik denk dat ik snap wat je bedoelt. Je linkervoet staat op de voetsteun en waarschijnlijk leunt je bovenbeen niet op het zitvlak. Wat je kunt proberen is het zitvlak zo kantelen dat je bovenbeen er wel op rust, dan staan je beenspieren onder minder/niet meer op spanning.

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-02 11:31
Goedemiddag,

ik heb sinds kort een Volkswagen Golf 7.5 1.0 DSG Highline Business R. Ik merk al vrij snel bij langere ritten dat mijn linkerbil/been beetje gevoelloos en/of soms ook een zeurderig gevoel. Ik heb de ergonomische stoelen met vele verstelmogelijkheden (elekrische lendesteun en zitvlak die je kan kantelen), maar wat ik ook doe, er verandert niet veel. Voor de rest is het een topauto. Wellicht moet mijn lichaam nog gewoon aan de stoel wennen, geen idee.

Dank!
Dit herken ik wel, en ik denk dat @TMobile het bij het rechte eind heeft. Persoonlijk ben ik nog geen auto tegengekomen waarbij ik niet na een tijdje zulke klachten krijg (VW Golf/Passat meerdere generaties, Ford Focus meerdere generaties, Volvo V40, etc).

Ik ben zelf wat langer. Om niet met mijn hoofd tegen het dak te zitten, en goed met mijn benen onder het stuur door te kunnen moet de stoel laag staan. Maar daardoor wordt de afstand van zitting tot vloer erg klein en komen mijn bovenbenen los van de zitting. Kantelen van de stoel kan inderdaad helpen, maar je krijgt toch een beetje het gevoel alsof je in een soort holte zit waar je steeds verder in wegzakt.

Misschien dat een SUV met hogere zit daar wat in kan helpen, maar die vind ik weer minder fijn rijden en qua uiterlijk is het ook niet mijn ding... Je kan altijd nog een stoel op maat laten maken, maar dat is vast ook niet gratis :X

• hotymoty
TMobile schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:23:
[...]

Ik denk dat ik snap wat je bedoelt. Je linkervoet staat op de voetsteun en waarschijnlijk leunt je bovenbeen niet op het zitvlak. Wat je kunt proberen is het zitvlak zo kantelen dat je bovenbeen er wel op rust, dan staan je beenspieren onder minder/niet meer op spanning.
Als de zitting steeds meer wordt gekanteld, komt er dan niet meer druk op de bilspier?

• TMobile
  • Laatst online: 03-02 16:39
hotymoty schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:49:
[...]

Als de zitting steeds meer wordt gekanteld, komt er dan niet meer druk op de bilspier?
Ik zou zeggen van niet, maar ben ook geen ergonomie expert. Het uiteinde (richting de knie) houdt het been omhoog en de rugleuning vangt de rest op lijkt me.
Wat @Kevinns zegt lijkt me een wat vollediger verhaal en wat hij benoemt met "holte" kun je weer een beetje tegengaan met de rugleuning.

Ik heb ook weleens last van zoiets, op de autobahn met de auto in de ACC. Je hangt dan constant met je rechtervoet boven de rem/het gas. Even stoppen en paar minuten rond lopen helpt het beste.

• hotymoty
TMobile schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:56:
[...]

Ik zou zeggen van niet, maar ben ook geen ergonomie expert. Het uiteinde (richting de knie) houdt het been omhoog en de rugleuning vangt de rest op lijkt me.
Wat @Kevinns zegt lijkt me een wat vollediger verhaal en wat hij benoemt met "holte" kun je weer een beetje tegengaan met de rugleuning.

Ik heb ook weleens last van zoiets, op de autobahn met de auto in de ACC. Je hangt dan constant met je rechtervoet boven de rem/het gas. Even stoppen en paar minuten rond lopen helpt het beste.
Lastig… wellicht wat meer spelen mee de kanteling van de zitvlak dan

• giovanni2903
nooberke schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:21:
[...]

Thanks!

je hoort m wel lekker roffelen inderdaad, gewoon mooi geluid. wees blij dat je niet in een R rijdt die volledig catless is bijvoorbeeld, dat is pas aso :p

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 230pk | Sony Xperia 5 IV | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• EvoII
Goedemiddag,

Dank!
Herkenbaar. In de mazda 3 bp die ik hiervoor had kreeg ik er helemaal enorm last van. Niet te harden op den duur. Bij de ergo stoelen van de golf heb ik er minder last van, maar helemaal weg is het nog niet.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gewoon de auto op de ACC zetten en je voet recht op de grond.
Stoel wat hoger zetten wil ook helpen, dan is je zithouding wat rechter / natuurlijker :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Krus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-02 21:18
Goedemiddag,

Dank!
Broekzakken leeghalen, mijn rechterbeen wordt gevoelloos na een tijdje als ik mijn portemonnee niet uit die broekzak haal.

2014 Golf 7 GTI PP

• hotymoty
Krus schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:19:
[...]

Broekzakken leeghalen, mijn rechterbeen wordt gevoelloos na een tijdje als ik mijn portemonnee niet uit die broekzak haal.
Ik heb nooit wat in mijn broek zitten.
Ik heb vanochtend een ritje gemaakt, maar ik voelde het al na 10 minuten dat been beetje koud/gevoelloos werd. Stoel wat hoger en ook kanteling wat vlakker gezet. Ik denk dat er vrij weinig aan te doen is, ligt denk aan de kussens van het zitvlak denk ik. Ik ben 185 en ik weeg ongeveer 78 kilo, daaraan kan het denk ik ook niet liggen

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-02 11:31
hotymoty schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:06:
[...]

Ik heb nooit wat in mijn broek zitten.
Ik heb vanochtend een ritje gemaakt, maar ik voelde het al na 10 minuten dat been beetje koud/gevoelloos werd. Stoel wat hoger en ook kanteling wat vlakker gezet. Ik denk dat er vrij weinig aan te doen is, ligt denk aan de kussens van het zitvlak denk ik. Ik ben 185 en ik weeg ongeveer 78 kilo, daaraan kan het denk ik ook niet liggen
Dat is wel erg snel... Bij mij duurt het toch wel een uurtje om er echt last van te krijgen.

Ik zou verwachten dat het beter is om het zitvlak juist wat naar achteren te kantelen voor deze klachten, voor meer ondersteuning van het bovenbeen.

• hotymoty
Kevinns schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:17:
[...]

Dat is wel erg snel... Bij mij duurt het toch wel een uurtje om er echt last van te krijgen.

Ik zou verwachten dat het beter is om het zitvlak juist wat naar achteren te kantelen voor deze klachten, voor meer ondersteuning van het bovenbeen.
Dat krijg je volgens mij ook als je stoel omhoog pompt. Komt je knieholte ook steeds meer richting het verlengde zitvlak. Volgens mij komt er ook veel meer druk op je heupen/billen als je zitvlak veel kantelt. Maar goed, ik kan het natuurlijk ook mis hebben.

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-02 20:17
Goedemiddag,

Dank!
Sorry maar ik herken het niet. Ik heb ook een Golf 7.5, en mijn stoel staat op de laagste stand en flink naar achteren. Nog nooit last van m'n voeten of benen gehad. Wel begint m'n rug een beetje te zeuren bij de lange ritten naar België en zo, maar dat is een kwestie van op tijd stoppen en even pauze nemen.

Wel doe ik altijd de armsteun omhoog als ik een bijrijder heb. Anders zit je zo met die ellebogen tegen elkaar aan. Met m'n vriendin heb ik daar gelukkig geen last van, maar met vrienden wel en die zijn nou eenmaal ook een stukje breder.

LG OLED C2 65" | Playstation 5 DE | Nintendo Switch OLED | RTX 3080

• VW-Arjan
  • Laatst online: 03-02 21:14

VW-Arjan

★★★★★

Ik heb half leren stoelen. Kan mijn zitgedeelte een beetje uitschuiven.

Ben zelf 187cm. Heb er geen last van.

• EvoII
Ik heb nog steeds problemen met het keyless systeem nadat hij een beurt gehad heeft. Het werkt maar de helft van de tijd. Dan heb ik het over openen en sluiten van de portieren. Starten gaat wel gewoon altijd goed.

Las hier ook wat over het resetten van de sleutel, maar dat was voor een golf 7. Weet iemand toevallig hoe je de sleutel van een golf 8 kan resetten?

Mocht het helemaal niet lukken dan kan ik proberen de andere sleutel te gaan gebruiken maar dat is in principe geen oplossing voor dit probleem. Ze moeten allebei gewoon goed werken.

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-02 22:09

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

@EvoII Je kan heel simpel even de accu los maken . Minuut wachten en dan weer erop zetten. Stukje rijden dan verdwijnen alle melding in je dashboard en test het dan nog eens.

Soms heeft de Kessy een reset nodig op deze wijze dit is vaak als de software nog van de oudere software is.

Seat Leon KL 2020 en Skoda Octavia RS 2001. www.vcds-coding.nl

• EvoII
Antera schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 09:32:
@EvoII Je kan heel simpel even de accu los maken . Minuut wachten en dan weer erop zetten. Stukje rijden dan verdwijnen alle melding in je dashboard en test het dan nog eens.

Soms heeft de Kessy een reset nodig op deze wijze dit is vaak als de software nog van de oudere software is.
Dat ga ik proberen als hij dit blijft doen. Net werkte het weer wel gewoon goed. Maar misschien morgen weer niet. Nieuw probleem: Wilde net even kijken of er eigenlijk wel een reservewiel in de koffer ligt. Maar er ligt nogal veel spul in de kofferbak. Denk dat til ik wel op middels dat kunstof handvat in de bodem. Schiet er met een knal heel dat handvat uit. Kan het er alleen terug los in leggen nu. Kan nergens wat ontdekken wat afgebroken is ofzo. Lekker weer.

• Nesjka
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Iemand enig idee waar ik de juiste accu kan kopen voor een Golf 7 GTE 2015, Winparts kan niet het juiste accu leveren. Gaat om de auto van een goeie vriend:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Ik mag aannemen dat een willekeurige kwikfit, profile of Bosch car Service die gewoon voor je kan bestellen.
Alleen heb je daar niet zo heel veel aan, dat ding moet namelijk ook ingeleerd worden. Tenzij je zelf met VCDS of OBD11 aan de slag kunt moet je er voor langs een dealer of autobedrijf.

[Voor 46% gewijzigd door The Eagle op 08-01-2023 18:42]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Nesjka schreef op zondag 8 januari 2023 @ 17:21:
Iemand enig idee waar ik de juiste accu kan kopen voor een Golf 7 GTE 2015, Winparts kan niet het juiste accu leveren. Gaat om de auto van een goeie vriend:

[Afbeelding]
In principe is iedere START-ACCU met de juiste capaciteit en specificaties goed, alleen moet je er wel even rekening mee houden dat je iedere accu sowieso bekend moet maken aan je boordcomputer vanwege o.a. het start/stop systeem.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

EvoII schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:18:
[...]

Dat ga ik proberen als hij dit blijft doen. Net werkte het weer wel gewoon goed. Maar misschien morgen weer niet. Nieuw probleem: Wilde net even kijken of er eigenlijk wel een reservewiel in de koffer ligt. Maar er ligt nogal veel spul in de kofferbak. Denk dat til ik wel op middels dat kunstof handvat in de bodem. Schiet er met een knal heel dat handvat uit. Kan het er alleen terug los in leggen nu. Kan nergens wat ontdekken wat afgebroken is ofzo. Lekker weer.
Zit de achterkant er nog aan vast? Dan die los klikken en vast klikken met die plaat er tussen?

anders zoiets?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Een reservewiel? Leuk en misschien ook wel nuttig als je de Parijs-Dakar Rally aan het rijden bent zodat je binnen de tijdslimiet aan de finish kunt komen als je lek rijdt maar in NL (en in de rest van de EU) totaal overbodige ballast welke je waarschijnlijk nooit nodig gaat hebben in een personenauto welke alleen maar op de openbare wegen rijdt tijdens woon/werk verkeer.

• EvoII
Toppe schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:56:
[...]

Zit de achterkant er nog aan vast? Dan die los klikken en vast klikken met die plaat er tussen?

anders zoiets?
[Afbeelding]
Er zit gewoon een compleet vierkant gat nu. Het kunstof wat eruit is gekomen kan ik er los in leggen, maar doet niets meer. Dat is een leuk ding wat je daar plaatst trouwens! Waar kun je die krijgen?

• Toppe

Toppe

Oké ✅

EvoII schreef op zondag 8 januari 2023 @ 22:17:
[...]

Er zit gewoon een compleet vierkant gat nu. Het kunstof wat eruit is gekomen kan ik er los in leggen, maar doet niets meer. Dat is een leuk ding wat je daar plaatst trouwens! Waar kun je die krijgen?
https://www.amazon.nl/Han...-b924-70bb54ac2d26&nodl=1

Maar ligt de onderkant niet gewoon in dat onderste van?

• Nesjka
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
The Eagle schreef op zondag 8 januari 2023 @ 18:41:
Ik mag aannemen dat een willekeurige kwikfit, profile of Bosch car Service die gewoon voor je kan bestellen.
Alleen heb je daar niet zo heel veel aan, dat ding moet namelijk ook ingeleerd worden. Tenzij je zelf met VCDS of OBD11 aan de slag kunt moet je er voor langs een dealer of autobedrijf.
Dat was al bekend idd ;)

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12:32
Will_M schreef op zondag 8 januari 2023 @ 18:42:
[...]

In principe is iedere START-ACCU met de juiste capaciteit en specificaties goed, alleen moet je er wel even rekening mee houden dat je iedere accu sowieso bekend moet maken aan je boordcomputer vanwege o.a. het start/stop systeem.
Pin me er niet op vast, maar staat mij bij dat GTE’s een reguliere accu (geen start motor, starten gaat via HV en electro motor) heeft.

3960wp SE

• A. Ben
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02:35
Nesjka schreef op zondag 8 januari 2023 @ 17:21:

[Afbeelding]
https://www.autodoc.nl/auto-onderdelen/oem/5k0915105a

Hier staan alle accu's die compatibel moeten zijn a.d.h.v. het OEM nummer op je foto. Dezelfde merk (EXIDE) staat ook op het lijst

• EvoII
Daar heb ik nog niet naar gekeken eerlijk gezegd. Moet alles nog uitladen voor ik heel de mat op kan tillen. Zo eens doen.

De onderkant van het handvat lag inderdaad in het reservewiel! Kon het er weer in klikken. Het is niet echt een stevige constructie...

[Voor 13% gewijzigd door EvoII op 09-01-2023 16:45]

• JeeHaaa
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-02 13:26
Sinds afgelopen vrijdag mijn nieuwe Golf 8 GTE in bezit, wat een kanon! Top op heden erg tevreden mee, ik was bang dat alle nieuwe touch knoppen voor frustratie zouden gaan zorgen maar tot op heden frustreer ik me alleen aan die active lane assist die standaard aan staat.

Verder bevalt voor nu het rijbereik elektrisch (+/- 53 km range met volle accu) en zelfs met de app nog geen problemen.

Ik krijg alleen mijn iPhone 14 niet opgeladen met de wireless charging? Hoesje is niet te dik, zou volgens de dealer moeten werken dan of moet ik ergens in het systeem iets aanzetten?

• Toppe

Toppe

Oké ✅

JeeHaaa schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:23:
Sinds afgelopen vrijdag mijn nieuwe Golf 8 GTE in bezit, wat een kanon! Top op heden erg tevreden mee, ik was bang dat alle nieuwe touch knoppen voor frustratie zouden gaan zorgen maar tot op heden frustreer ik me alleen aan die active lane assist die standaard aan staat.

Verder bevalt voor nu het rijbereik elektrisch (+/- 53 km range met volle accu) en zelfs met de app nog geen problemen.

Ik krijg alleen mijn iPhone 14 niet opgeladen met de wireless charging? Hoesje is niet te dik, zou volgens de dealer moeten werken dan of moet ik ergens in het systeem iets aanzetten?
Nogal gevoelig, ik moet zeker een mm of 5 aan de achterkant vrijhouden

• StephanN93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-01 14:00

Ik heb nog nooit in mijn Golf 8 of Passat de wireless charging goed werkend gekregen.. hooguit een paar minuten. Met of zonder hoesje maakt daarbij weinig verschil. Ligt er soms wel aan hoe en 'waar' je hem neerlegt. Als ik hem strak tegen de bestuurderskant aanleg op de lader, dan lijkt het het 'langer te doen'.

Mocht je een goede oplossing vinden dan ben ik benieuwd! Tot die tijd heb ik genoeg netjes een paar kabeltjes beschikbaar op USB-C :)

• EvoII
Dat draadloos laden heb ik nu in 3 auto's gehad. Bij geen 1 werkte het fatsoenlijk. Telefoon wordt bloedheet en laden ho maar. Ik gebruik gewoon een kabel want dat draadloos is totaal nutteloos.

• giovanni2903
de techniek van draadloos laden is sowieso bagger, duurt 2x zolang als met een stekker. lekker een fast charger gebruiken van samsung ofzo

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:31
giovanni2903 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 19:16:
de techniek van draadloos laden is sowieso bagger, duurt 2x zolang als met een stekker. lekker een fast charger gebruiken van samsung ofzo
De magsafe van Apple werkt anders wel echt super, en laadt ook snel op. Zit ook een magneet in zodat je telefoon altijd op de juiste plaats wordt gehouden. Dat zouden ze in auto's ook wel mogen doen.

• Scrtz

53km dat is netjes. Denk dat ik nog geen 20-30km haal met die van mij, maar zal wel door mijn rijgedrag komen ofzo. Heb je foto's? :)

• JeeHaaa
Scrtz schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 08:32:
[...]

53km dat is netjes. Denk dat ik nog geen 20-30km haal met die van mij, maar zal wel door mijn rijgedrag komen ofzo. Heb je foto's? :)
Die 53 actieradius heb ik in de praktijk uiteindelijk ook niet gehaald, dan was het inderdaad meer 30-35 km.

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:05
giovanni2903 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 18:14:
[...]
je hoort m wel lekker roffelen inderdaad, gewoon mooi geluid. wees blij dat je niet in een R rijdt die volledig catless is bijvoorbeeld, dat is pas aso :p
OK, dan ben ik dus super aso met mijn hobby Corrado 16V G60 met alleen een einddemper })

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

AE69 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 20:39:
[...]

OK, dan ben ik dus super aso met mijn hobby Corrado 16V G60 met alleen een einddemper })
Dat, en vermoedelijk illegaal bezig (teveel herrie op de weg), plus voldoet waarschijnlijk niet aan de apk / wettelijke minimum eisen om überhaupt de weg op te mogen.

Maar verder leuke klassieker. Pics? :)

• giovanni2903
AE69 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 20:39:
[...]

herrie zal t best maken, kunnen de meesten niet waarderen. vind dat soort dingen wel leuk om te zien op meetings hoor, maar als t mn buurman zou zijn die m start om 6-7u smorgens niet :p

• turkeyhakan
  • Laatst online: 03-02 18:01
Bestaat de mogelijkheid om hoofdgebruiker te worden zonder tweede sleutel? Ik rijd in een huurauto, maar daar blijf ik de komende jaren ook in rijden.

[Voor 33% gewijzigd door turkeyhakan op 11-01-2023 09:00]

• Scrtz
turkeyhakan schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:59:
Bestaat de mogelijkheid om hoofdgebruiker te worden zonder tweede sleutel? Ik rijd in een huurauto, maar daar blijf ik de komende jaren ook in rijden.
Nope.

• turkeyhakan
  • Laatst online: 03-02 18:01
Ook niet via de dealer? Weet je trouwens of ik gebruik kan maken van life traffic zonder hoofdgebruiker te worden? Files ed zie ik namelijk niet terug op mijn navigatie.

• EvoII
turkeyhakan schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:17:
[...]

Ook niet via de dealer? Weet je trouwens of ik gebruik kan maken van life traffic zonder hoofdgebruiker te worden? Files ed zie ik namelijk niet terug op mijn navigatie.
Als de dealer de 2e sleutel heeft en mee wil werken misschien wel.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

[...]

Huurbak --> je mag niks en kunt ws niks aanpassen.
Voor live traphic zou ik trouwens niet op het VAG systeem vertrouwen. Gewoon Waze aan, die is in vrijwel alle opzichten sneller up2date en beter en handiger in gebruik. Snapt ook flitspalen etc.:)

• Scrtz
[...]

Ga ik niet vanuit, voor activering moet je de 2e sleutel hebben, die zal de dealer niet hebben liggen maar de huurmij.

Live Traffic volgens mij ook niet want dan moet het WeConnect gratis abbo van 3 jaar geactiveerd zijn, maar dat kun jij denk ik niet activeren omdat je geen hoofdgebruiker kan worden..

[Voor 18% gewijzigd door Scrtz op 12-01-2023 08:56]

• johanth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-02 08:21
Will_M schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:03:
Een reservewiel? Leuk en misschien ook wel nuttig als je de Parijs-Dakar Rally aan het rijden bent zodat je binnen de tijdslimiet aan de finish kunt komen als je lek rijdt maar in NL (en in de rest van de EU) totaal overbodige ballast welke je waarschijnlijk nooit nodig gaat hebben in een personenauto welke alleen maar op de openbare wegen rijdt tijdens woon/werk verkeer.
Toch al twee keer nodig gehad in de afgelopen tien jaar. Thuiskomertje tenminste. Dat is misschien niet zo vaak, maar zonder reservewiel zit je mooi, en in b.v. de Ardennen is het lang wachten op een capabele hulpdienst.

• Scrtz
As we speak aan het updaten naar SW versie 1899 @Toppe ook al melding gehad toevallig?

• EvoII
johanth schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 10:19:
[...]

Toch al twee keer nodig gehad in de afgelopen tien jaar. Thuiskomertje tenminste. Dat is misschien niet zo vaak, maar zonder reservewiel zit je mooi, en in b.v. de Ardennen is het lang wachten op een capabele hulpdienst.
Er zit bij mij wel een echt reservewiel in. Geen setje om de lekke band tijdelijk te repareren. Vind het wel prima dat ie erin zit. Om precies de reden die je noemt.

• EvoII
Nou, ik startte de auto net en kreeg de melding dat er een software update was. Heb maar op installeren gedrukt en moest toen de auto uitzetten. Mocht hem niet gebruiken. Na een poosje wachten en een aantal maal opnieuw opstarten gebeurde er een minuut of 10 niets. Toen ging opeens de P in het display achter het stuur branden. Daarna weer niets. Op een gegeven moment trapte ik de rem in en toen kwam het gebruikelijke opstartlogo tevoorschijn.

Gelijk bij de systeeminstellingen gecheckt wat er precies veranderd was, en hij heeft nu versie 1899. 30 december heeft hij zijn eerste beurt gehad en toen ik hem terug kreeg heb ik ook gelijk de sw versie gechecked. Toen stond er nog 1896 op.

Hij heeft dus de systeemsoftware geupdated. Daarna kreeg ik nog een melding om de wagendocumentatie te updaten, ook maar op ok geklikt.

Wat me opviel is dat de piep bij openen en sluiten het niet meer doet. In het menu kan ik die nog wel aan en uit zetten. Heb dit ook een paar keer gedaan, zonder resultaat.

Heb wat vcds aanpassingen laten doen door @Antera een poosje geleden. Misschien heeft hij hier wat aan. Heb tijdens het updaten ook allerlei foto's gemaakt van de diverse update schermen.
Hij gaf voornamelijk aan dat het over DAB+ instellingen ging die geupdate moesten worden.

Ik vraag me af of de tvs software er nu nog wel opstaat... Schakelen doet ie nog wel later dan hij eerst deed dus ik ga ervan uit van wel.

Hebben meer mensen deze ota update van 1896 naar 1899 gehad, en zoja, wat zijn jullie ervaringen? De update was trouwens iets van 975 GbMb.

• EvoII
Scrtz schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:17:
As we speak aan het updaten naar SW versie 1899 @Toppe ook al melding gehad toevallig?
Ik wel. Net een verhaal zitten typen en zie nu pas jouw bericht staan... Heb altijd een tab open staan met dit topic en m'n mac kwam uit de slaapstand. Dan zie je vaak niet de nieuwste updates van het topic. Bug van safari denk ik...

• Scrtz
EvoII schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:41:
[...]

Er zit bij mij wel een echt reservewiel in. Geen setje om de lekke band tijdelijk te repareren. Vind het wel prima dat ie erin zit. Om precies de reden die je noemt.
Je bedoeld denk ik 975 mb ipv gb :P

Ik had de update aangezet bij mij op de zaak en afgesloten dus verder nog niks gemerkt. Eerste rit moet nog gebeuren. Ik hou het ook in de gaten als ik veranderingen merk! Hopelijk wel, en vooral positief..

@JeeHaaa zie jij eigenlijk wel een digitaal voorbeeld van jou golf 8 GTE in de WeConnect app? Ik kijk namelijk al 2 jaar tegen een algemene 'tekening' van wat witte lijnen aan wat op een polo/golf combinatie lijkt. Niet heel belangrijk maar zou het wel lache vinden als ik mijn auto dan ook digitaal zie.

[Voor 22% gewijzigd door Scrtz op 12-01-2023 16:57]

• EvoII
Scrtz schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:53:
[...]

Je bedoeld denk ik 975 mb ipv gb :P

Ik had de update aangezet bij mij op de zaak en afgesloten dus verder nog niks gemerkt. Eerste rit moet nog gebeuren. Ik hou het ook in de gaten als ik veranderingen merk! Hopelijk wel, en vooral positief..

@JeeHaaa zie jij eigenlijk wel een digitaal voorbeeld van jou golf 8 GTE in de WeConnect app? Ik kijk namelijk al 2 jaar tegen een algemene 'tekening' van wat witte lijnen aan wat op een polo/golf combinatie lijkt. Niet heel belangrijk maar zou het wel lache vinden als ik mijn auto dan ook digitaal zie.
Mb inderdaad! Ik zie nu pas dat je eigenlijk de auto uit moet zijn. Heb er gewoon heel de tijd in gezeten. Lijkt toch geslaagd te zijn. Niet teveel bugs hopelijk.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:17:
Yep!

@Scrtz dit?

[Voor 23% gewijzigd door Toppe op 12-01-2023 17:21]

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Nog steeds geen CarPlay navigatie in het instrumentendisplay… echt gemiste kans weer.

• Scrtz
Toppe schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:45:
Nog steeds geen CarPlay navigatie in het instrumentendisplay… echt gemiste kans weer.
Dat komt omdat Apple dit ook sowieso nog niet vrijgegeven/volledig ontwikkeld heeft Zover ik weet.

Dat ja! Ik zie dus geen digitale versie van mijn auto.. @JeeHaaa is mijn laatste kans. Heb de app al eens verwijderd, enige kans acht ik alles verwijderen en ontkoppelen en wederom herkoppelen maar dan ben ik mijn rijhistorie kwijt, dat vind ik ook zonde.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:21:
[...]

Dat komt omdat Apple dit ook sowieso nog niet vrijgegeven/volledig ontwikkeld heeft Zover ik weet.

Dat ja! Ik zie dus geen digitale versie van mijn auto.. @JeeHaaa is mijn laatste kans. Heb de app al eens verwijderd, enige kans acht ik alles verwijderen en ontkoppelen en wederom herkoppelen maar dan ben ik mijn rijhistorie kwijt, dat vind ik ook zonde.
Bij Seat’s werkt het wel, dus daar kan het niet aan liggen.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:34
Toppe schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:23:
[...]

Bij Seat’s werkt het wel, dus daar kan het niet aan liggen.
Bij Seat carplay navigatie in je instrumentarium/virtual cockpit? Dat lijkt mij sterk, dat doet geen 1 merk van de VAG groep namelijk. (Ook geen ander merk dat ik weet trouwens)

[Voor 17% gewijzigd door GeeMoney op 12-01-2023 20:52]

• Toppe

Toppe

Oké ✅

GeeMoney schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:25:
[...]

Bij Seat carplay navigatie in je instrumentarium/vietual cockpit? Dat lijkt mij sterk, dat doet geen 1 merk van de VAG groep namelijk. (Ook geen ander merk dat ik weet trouwens)
Yep. Software versie 17xx geloof ik. Geen idee wie dat was, wel op tweakers.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:34
Toppe schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:39:
[...]

Yep. Software versie 17xx geloof ik. Geen idee wie dat was, wel op tweakers.
Er is geen enkel bewijs te vinden op de google searches die ik doe. Als iemand weet of het inmiddels kan dan moet dat @Rainesh wel zijn. Klopt dit Rainesh, kan met de nieuwste software op een Seat je Carplay/Mirrorlink ook op je VC ?

• Scrtz
Enige wat kan zover ik weet @Toppe zijn de navigatiemeldingen en audio. Dat werkt bij mij ook sinds versie 17xx

Net alles verwijderd en opnieuw gekoppeld maar werkt helaas niet. Als ik inlog op de MyVolkswagen pagina dan staat er ook bij ‘preview niet beschikbaar’ waar normaal het digitaal voorbeeld van je auto zou moeten staan. Dan houdt het op helaas.

[Voor 72% gewijzigd door Scrtz op 12-01-2023 20:56]

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:54:
Enige wat kan zover ik weet @Toppe zijn de navigatiemeldingen en audio. Dat werkt bij mij ook sinds versie 17xx

Net alles verwijderd en opnieuw gekoppeld maar werkt helaas niet. Als ik inlog op de MyVolkswagen pagina dan staat er ook bij ‘preview niet beschikbaar’ waar normaal het digitaal voorbeeld van je auto zou moeten staan. Dan houdt het op helaas.

[Afbeelding]
Ff contact opnemen met VW?

• Toppe

Toppe

Oké ✅

GeeMoney schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:53:
[...]

Er is geen enkel bewijs te vinden op de google searches die ik doe. Als iemand weet of het inmiddels kan dan moet dat @Rainesh wel zijn. Klopt dit Rainesh, kan met de nieuwste software op een Seat je Carplay/Mirrorlink ook op je VC ?
Ik zeg alleen dat ik ‘t gezien heb, als iemand een foto gaat zitten bewerken dan mij niet bellen zeg maar :+

@Rivanov was jij het toevallig die Apple Maps in z’n VC had in een Seat?

[Voor 7% gewijzigd door Toppe op 12-01-2023 21:04]

• Scrtz
Toppe schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 21:01:
[...]

Ff contact opnemen met VW?
Had ik al gedaan maar die zeggen ‘delete en herinstall de App, schiet niet op’ nja laat maar dan!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 21:06:
[...]

Had ik al gedaan maar die zeggen ‘delete en herinstall de App, schiet niet op’ nja laat maar dan!
Lijkt me eerder dat op de achtergrond je VIN nummer niet goed gekoppeld is of dat de configuratie niet goed is ingesteld.

Normaal gesproken zou je daar namelijk gewoon exact jou wagen moeten zien, in de juiste kleur en zelfs met de juiste velgjes

• Scrtz
Toppe schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 21:08:
[...]

Lijkt me eerder dat op de achtergrond je VIN nummer niet goed gekoppeld is of dat de configuratie niet goed is ingesteld.

Normaal gesproken zou je daar namelijk gewoon exact jou wagen moeten zien, in de juiste kleur en zelfs met de juiste velgjes
Ja precies, maarja heb weinig zin er nog meer tijd en energie in te steken. :P

• A. Ben
Dag Allen,

Ik zou graag jullie advies willen. Ik ben al een tijdje opzoek naar een occasion golf 7.5. Ik heb er 1 gevonden in Duitsland (garage).

Auto heeft haar onderhoud altijd bij een vw dealer gehad en zo is het ook te herleiden dat de kilometerstand origineel is.

De prijs voor de auto is 17.800. Auto komt uit November 2017 en heeft rond de 48k gelopen. Auto bevat praktisch bijna alle opties op een Parkeercamera na.

Ik zit een beetje te twijfelen over de bouwjaar. 18k betalen voor een auto die nu toch wel dik 5 jaar oud is, hoe zien jullie dit?

Specs van de auto:
1.5 tsi motor (150PK)
Handgeschakeld
Zwarte kleur
Normale vw djion velgen
Panoramadak, digital cockpit, discovery pro, park assist, start- stopsysteem, blind spot assist . adaptive cruise control, massagestoelen etc.

[Voor 19% gewijzigd door A. Ben op 12-01-2023 21:29]

• Scrtz
A. Ben schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 21:16:
Dag Allen,

Ik zou graag jullie advies willen. Ik ben al een tijdje opzoek naar een occasion golf 7.5. Ik heb er 1 gevonden in Duitsland (garage).

Auto heeft haar onderhoud altijd bij een vw dealer gehad en zo is het ook te herleiden dat de kilometerstand origineel is.

De prijs voor de auto is 17.800. Auto komt uit November 2017 en heeft rond de 48k gelopen. Auto bevat praktisch bijna alle opties op een Parkeercamera na.

Ik zit een beetje te twijfelen over de bouwjaar. 18k betalen voor een auto die nu toch wel dik 5 jaar oud is, hoe zien jullie dit?
Welke motor, handbak of automaat, wat is alle opties? welke velgen? foto's? We missen natuurlijk een hele hoop informatie om daar ook maar iets van een indicatie over te geven.

Maar buiten dat, ja 18k is veel geld maar de occasion markt staat alweer 2 jaar flink onder druk en dat zal nog wel even blijven gezien de levertijd van nieuwe voertuigen gemiddeld een jaar is.

• A. Ben
Scrtz schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 21:21:
[...]

Welke motor, handbak of automaat, wat is alle opties? welke velgen? foto's? We missen natuurlijk een hele hoop informatie om daar ook maar iets van een indicatie over te geven.

Maar buiten dat, ja 18k is veel geld maar de occasion markt staat alweer 2 jaar flink onder druk en dat zal nog wel even blijven gezien de levertijd van nieuwe voertuigen gemiddeld een jaar is.
Yes my bad, ik heb het aangepast met meer informatie.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:36

Rivanov

Apple freak

[...]

Ik zeg alleen dat ik ‘t gezien heb, als iemand een foto gaat zitten bewerken dan mij niet bellen zeg maar :+

Ja, de turn-by-turn navigatie zag ik in de VC in de Leon K. (Heb weer een nieuwe leaseauto dus kan er geen nieuwe foto van maken)

Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X :: PlayStation 5 | Ryzen 7 5800X3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• giovanni2903
A. Ben schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 21:16:
Dag Allen,

Specs van de auto:
1.5 tsi motor (150PK)
Handgeschakeld
Zwarte kleur
Normale vw djion velgen
Panoramadak, digital cockpit, discovery pro, park assist, start- stopsysteem, blind spot assist . adaptive cruise control, massagestoelen etc.
2 jaar geleden kocht ik een golf 7 die toen ook "dik" 5 jaar oud was, dat ding was 14.5k. dit was bij een VW dealer in venlo en daar ook altijd in onderhoud geweest.
parelmoer wit, r-line exterieur, 18inch velgen, mib1 media (klein scherm dus), pano dak, start-stop, parkeersensoren rondom, auto inparkeren, achteruitrijcamera, stoelverwarming, 150pk handbak 1.4 met 89k op de teller.

als je het vergelijkt denk ik dat 18k voor de wagen die jij op t oog hebt echt wel netjes is, zeker gezien de opties die erop zitten en lange wachttijd op nieuwe auto's ;)
voor 20k raken ze m ook wel kwijt zegmaar

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:40

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Ik heb apple maps op de vc in de cupra born. (Turn by turn)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Rainesh
  • Laatst online: 03-02 00:57
[...]

zover ik weet niet mogelijk
Tylen schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 23:36:
[...]

Ik heb apple maps op de vc in de cupra born. (Turn by turn)
ja ok, dat is standaard maar full map weergave niet.

[Voor 23% gewijzigd door Rainesh op 13-01-2023 15:51]

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

@GerCor @Vissa66 waar hadden jullie je helix subwoofer ook alweer vandaan? Duitsland via ebay, dat weet ik, maar welke verkoper(s).

Nu de nieuwe Passat onderweg is overweeg ik er weer een :+

Mocht iemand er eentje hebben liggen die voor weinig weg mag hou ik me uiteraard ook aanbevolen O-)

[Voor 20% gewijzigd door The Eagle op 15-01-2023 10:55]

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

GerCor

Zonder dallen geen pieken

@The Eagle Geen idee.

Me.

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-02 13:09
The Eagle schreef op zondag 15 januari 2023 @ 10:54:
@GerCor @Vissa66 waar hadden jullie je helix subwoofer ook alweer vandaan? Duitsland via ebay, dat weet ik, maar welke verkoper(s).

Mocht iemand er eentje hebben liggen die voor weinig weg mag hou ik me uiteraard ook aanbevolen O-)
Alstublieft :)

https://www.ebay.de/itm/3...3D%7Ctkp%3ABk9SR96jndW2YQ

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Ah kijk, thanks :)
525 inclusief de optionele dongle dus.

Zat ook nog ff op MP te kijken, maar dat lijken meestal de oudere subs te zijn (dynaudio) en die moet ik dus net niet hebben dan.

• Krus
The Eagle schreef op zondag 15 januari 2023 @ 13:22:

Zat ook nog ff op MP te kijken, maar dat lijken meestal de oudere subs te zijn (dynaudio) en die moet ik dus net niet hebben dan.
Wat is het verschil tussen helix en dynaudio sub?

2014 Golf 7 GTI PP

• GerCor
  • Nu online

GerCor

The Eagle schreef op zondag 15 januari 2023 @ 13:22:

Dongle heb je niet nodig. Want je bestelt een Helix die is afgesteld op jouw Passat. Je hebt alleen een dongle nodig als de Helix is afgesteld op een andere auto. Bijvoorbeeld een Golf 7 en je wilt die in een Passat installeren.

Me.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Met dongle bedoel ik de dongle die je gebruikt als de sub er uit gaat en die de bedrading doorkoppelt. Niet de programmeer dongle waarbij op doelt ;)

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Krus schreef op zondag 15 januari 2023 @ 13:23:
[...]

Ander systeem. Vroeger was dynaudio de standaard. Het staat er een beetje dwars doorheen, maar in dit topic staat redelijk wat info: https://forum.vwpassat.nl...woofer-helix-000051419ab/

(Stiekeme tvp voor mij btw :+ :P )

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-02 13:09
Krus schreef op zondag 15 januari 2023 @ 13:23:
[...]

Kun je niet echt met elkaar vergelijken.

Helix is plug en play voor relatief weinig geld. Wil je een Dynaudio systeem retrofitten ben je minimaal 3 tot 4x zoveel kwijt. IMO het geld niet waard, dat plastic Dynaudio subje legt het keihard af tegen de Helix. :)

[Voor 4% gewijzigd door Vissa66 op 15-01-2023 15:03]

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

De dynaudio is ook een passieve sub voor zover ik begrepen heb, de helix een actieve met DSP (vandaar ook dat je dat ding ingeregeld moet hebben op je auto).

• Krus
@The Eagle dank voor URL!

Ik heb op dit moment Dynaudio dus voor mij is een helix subwoofer waarschijnlijk teveel moeite voor te weinig verbetering :)

2014 Golf 7 GTI PP

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
The Eagle schreef op zondag 15 januari 2023 @ 10:54:

Ik zou, als ik jou was, de dealer even 'lief aankijken" en vragen of ze dat ding niet gewoon bij levering willen inbouwen voor je als extra 'dealeroptie'?

Já, dan kost het je bij levering wat meer maar het aanschafbedrag wordt dan (belastingtechnisch) wel op je bijtelling ingehouden gedurende de gehele periode dat je die auto rijdt :9

• MrSweety66
  • Laatst online: 03-02 05:13
Inbouwen door VW is ook mogelijk. Is wel duur geworden. Begin Vorig jaar nog €699, nu al €795

https://shop.volkswagen.n...ofer-in-reservewielruimte

Aanvullende info omtrent Dongel (en instellingen) is ook hier:
https://www.volkswagen-zu...lug-play-soundsystem.html

Edit: ik zie dat @Will_M dezelfde link al had gegeven 8)7

[Voor 7% gewijzigd door MrSweety66 op 15-01-2023 20:55]

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Will_M schreef op zondag 15 januari 2023 @ 17:28:
[...]

Ik zou, als ik jou was, de dealer even 'lief aankijken" en vragen of ze dat ding niet gewoon bij levering willen inbouwen voor je als extra 'dealeroptie'?

Já, dan kost het je bij levering wat meer maar het aanschafbedrag wordt dan (belastingtechnisch) wel op je bijtelling ingehouden gedurende de gehele periode dat je die auto rijdt :9
Als dealer optie meeleasen bedoel je? Mwah, dan kost ie me ca 13 euro bruto per maand extra (over 5 jaar) en ben ik hem daarna kwijt.
Of had jij een andere constructie in gedachten? :)

• GerCor
  • Nu online

GerCor

Ik heb er destijds € 399,90 incl. verzendkosten voor betaald. Vissa heeft de Helix voor mij ingebouwd. Uurtje werk.

Me.

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-02 22:09

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

[...]

helaas niet mogelijk wel in bepaalde views de routegeleiding in je beeld voorbij zien komen.

Seat Leon KL 2020 en Skoda Octavia RS 2001. www.vcds-coding.nl

• JeeHaaa
Scrtz schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:53:
[...]

Helaas is dat nog altijd hetzelfde. Ook ik zie hier een nog te releasen model staan wat inderdaad nogal lomp oogt..

Pagina: 1 ... 101 102 103 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee