Toon posts:

Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 101 102 103 Laatste
Acties:

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:32

Toppe

Oké ✅

(jarig!)
Scrtz schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:57:

Zeker waar! Enige nadeel aan zo'n opvallend kleurtje is als je van wat sportief rijgedrag houdt, mensen je al snel gaan herkennen (ook autoleken vooral)..
Denk dat dat niet alleen door de kleur komt maar ook door de beschikbaarheid van de leveringen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 6% gewijzigd door Toppe op 09-12-2022 11:09]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• StephanN93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-01 14:00
Heb deze proefgereden op de standaard velgen (17" volgens mij) maar dat vond ik wel wat karig en zaten niet echt geweldige banden over (gleed lekker zullen we maar zeggen). Als ik het daarmee vergelijk dan rijden deze wel iets 'harder' maar knetterhard zal ik het niet noemen. Denk dat dit precies goed is voor deze auto, maar mening kan daarin verschillen natuurlijk.

Ze mogen altijd aanbellen als ze opmerkingen hebben over het rijgedrag hoor :) De Passat rijdt netjes door de straten (vooral door alle hobbels hier) en gaat los op de autoweg - zoals het hoort

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Scrtz schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:57:
[...]

Een VW heeft zelfs met een sportonderstel nog bij lange na niet zo'n harde afstelling als een Audi S-line, dus wat grotere velgjes kan prima.

[...]

Zeker waar! Enige nadeel aan zo'n opvallend kleurtje is als je van wat sportief rijgedrag houdt, mensen je al snel gaan herkennen (ook autoleken vooral)..
Mja, en voor de zuurstokbrigade valt ie ook wel op / makkelijk te herkennen
* The Eagle dat ooit gehad met een knalrode Seat Altea, ik was iets te makkelijk te volgen :X O-) |:(

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18:49
morgen gaan mn 17 inch wintervelgen onder de gti, dat zal vast comfortabeler rijden dan mn 19 inch velgjes. vond 18 onder mn r-line iig lekkerder rijden. je moet er maar tegenkunnen

Edit:
Rijdt heerlijk dit

[Voor 53% gewijzigd door giovanni2903 op 10-12-2022 14:11]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 230pk | Sony Xperia 5 IV | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

The Eagle schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:48:
Weet iemand of dit lijstje nog klopt? Famous in "Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5"
* The Eagle wil even weten wat voor DSG er in zijn zojuist bestelde Passat variant R-line Business 1.5 TSI zit :)

Moet de leaseregeling nog tekenen en formeel akkoord op de bestelling, maar das alleen papierwerk.
Mooie velgen ;)

link

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:46

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Onze Golf 7 uit 2015 heeft Keyless entry. Nu gaf hij een paar weken geleden de melding 'batterij van sleutel vervangen'. Dat heb ik onlangs gedaan, echter daarna bleef hij alsnog die melding geven. Die melding een paar dagen genegeerd ('dat doe ik dit weekend dan wel') en ja hoor: ineens komen we de auto niet meer in. Knopjes drukken wat we willen: geen resultaat.

De reservesleutel had ik tegelijkertijd van een nieuwe batterij voorzien, en die doet het gelukkig wel, en die gebruiken we dan nu voorlopig.

Nu heb ik in de 'hoofdsleutel' nog eens 2x een nieuwe batterij gezet, CR2025, 1x Grundig en 1x Varta. Maar helaas blijft die sleutel alle dienst weigeren. Heeft iemand zoiets al eens meegemaakt, en kan ik het zelf oplossen? Of wordt dat een dure bestelling bij de dealer voor een nieuwe sleutel?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:04
BeQuietAndDrive schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:51:
Onze Golf 7 uit 2015 heeft Keyless entry. Nu gaf hij een paar weken geleden de melding 'batterij van sleutel vervangen'. Dat heb ik onlangs gedaan, echter daarna bleef hij alsnog die melding geven. Die melding een paar dagen genegeerd ('dat doe ik dit weekend dan wel') en ja hoor: ineens komen we de auto niet meer in. Knopjes drukken wat we willen: geen resultaat.

De reservesleutel had ik tegelijkertijd van een nieuwe batterij voorzien, en die doet het gelukkig wel, en die gebruiken we dan nu voorlopig.

Nu heb ik in de 'hoofdsleutel' nog eens 2x een nieuwe batterij gezet, CR2025, 1x Grundig en 1x Varta. Maar helaas blijft die sleutel alle dienst weigeren. Heeft iemand zoiets al eens meegemaakt, en kan ik het zelf oplossen? Of wordt dat een dure bestelling bij de dealer voor een nieuwe sleutel?
Sleutel in het contact steken als dat nog kan, dan leert je auto terug de sleutel kennen. Is meestal de remedie als je de batterij van de sleutel vervangt.

Bij sommige merken kan dat toch, ik weet nu wel niet of dit bij Volkswagen ook kan.

[Voor 6% gewijzigd door Robinho96 op 12-12-2022 21:08]

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

BeQuietAndDrive schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:51:

Check je boekje, staat het in. Iets met de sleutel tegen de stuurkolom (rechts) aanhouden. Goed kijken, zit een speciale plek voor. Maar zie handleiding :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• giovanni2903
inderdaad rechts tegen de stuurkolom aanhouden, bij mij duurde het 2-3 dagen totdat hij de sleutel weer normaal herkende. heb als tip gekregen de batterij te vervangen als je al in de auto zit, dan heb je minder kans dat de auto de sleutel niet meer herkent (of het zo is weet ik niet)

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 230pk | Sony Xperia 5 IV | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Thanks! Op de stuurkolom staat inderdaad een of ander sleutelicoontje. Dat zal er ongetwijfeld mee te maken hebben. Proberen we eerdaags even.

Ik heb wel vaker het batterijtje vervangen, maar dit is de eerste keer dat het faalt eigenlijk.

[Voor 25% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 12-12-2022 23:23]

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Vervolg naar aanleiding van jullie tips: vandaag heb ik met de reservesleutel de auto ontgrendeld, en weggelegd. Toen de normale (niet-meer-werkende) sleutel tegen de stuurkolom gehouden, startknop indrukken en jawel: de auto start. Echter is dat ook het enige: ik kan daarna nog steeds niet de auto ver- en ontgrendelen met die sleutel.

In de handleiding heb ik dit gevonden om een sleutel te pairen:
-klepje naast de deurklink weghalen
-sleutel uitklappen en op 'ontgrendelen' drukken
-de auto nu ontgrendelen met de fysieke sleutel, binnen 1 minuut

Ik heb niet de deur zelf open getrokken i.v.m. het alarm, niet echt fijn zo 's avonds laat.

Dat zou voldoende moeten zijn, maar nog altijd werkt het niet. Dat wordt toch de dealer bellen dus.

• giovanni2903
ik draaide het slot open met de sleutel die niet herkend werd, tegen stuurkolom houden en starten. auto geeft dan hele tijd aan dat sleutel te ver weg is oid. na een stukje rijden kon ik de auto gewoon op slot doen met de sleutel. volgende dag werkte alles weer normaal

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

OK, ga ik komend weekend eens proberen dan. Maar gaat het alarm niet af, als je de deur met de fysieke sleutel open maakt?

[Voor 48% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 13-12-2022 23:37]

• giovanni2903
Klopt,
Ik wist het niet en mn alarm ging dus af rond dat tijdstip 😂

Zou zelf ff rommelen hiermee, dealer zal de hoofdprijs wel weer vragen voor zoiets simpels

[Voor 39% gewijzigd door giovanni2903 op 14-12-2022 13:57]

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ja, ben er bang voor :-( Batterijtje nummer 4 zit er nu in, en als je op de knopjes drukt zie je ook dat kleine ledje op de sleutel niet oplichten. Zal dus wel domweg iets stuk zijn, ergens. Alleen gek dat starten dan nog wel werkt.

[Voor 3% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 14-12-2022 21:12]

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 16:30
Ik vind wel dat die keyless sleutel batterijen vreet! Heb er nu de derde nieuwe al ingezet in 10 maanden en 25k km's.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:24
EvoII schreef op woensdag 14 december 2022 @ 22:01:
Ik vind wel dat die keyless sleutel batterijen vreet! Heb er nu de derde nieuwe al ingezet in 10 maanden en 25k km's.
Hier nu 1x batterijtje vervangen na 3 jaar en 93k kilometers.

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:55

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Ik vervang bijna net zo vaak mijn bochtenverlichting als de batterij van de sleutels. Die, merkwaardig genoeg, altijd tegelijk vervangen moeten worden.

Me.

• giovanni2903
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 14 december 2022 @ 21:12:
Ja, ben er bang voor :-( Batterijtje nummer 4 zit er nu in, en als je op de knopjes drukt zie je ook dat kleine ledje op de sleutel niet oplichten. Zal dus wel domweg iets stuk zijn, ergens. Alleen gek dat starten dan nog wel werkt.
gelukkig heb je 2 sleutels, nieuwe sleutel bij vw is wel duur. maar bij MTautomotive betaal je wat minder, die maakt nieuwe sleutels, repareert instrumentenpanelen etc ;)

ik vervang die batterij 2x per jaar, maar rij ook maar 10-15k km per jaar

[Voor 6% gewijzigd door giovanni2903 op 15-12-2022 16:38]

• EvoII
GeeMoney schreef op woensdag 14 december 2022 @ 22:29:
[...]

Hier nu 1x batterijtje vervangen na 3 jaar en 93k kilometers.
Geen golf 8... Bij mijn vorige auto heb ik hem 2x vervangen in 2,5 jaar tijd ofzo. Heb gelijk maar 2 pakjes met 5 van die dingen gekocht. Leg er 1 in de auto. Ik gebruik trouwens varta. Andere schijnen nog sneller leeg te zijn bij de mk8.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 14 december 2022 @ 21:12:
Batterij in de sleutel is alléén voor het Keyless kunnen Openen/Sluiten van de portieren. Start/Stop van de auto werkt middels NFC :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 27-01 20:42
EvoII schreef op donderdag 15 december 2022 @ 20:18:
[...]

Geen golf 8... Bij mijn vorige auto heb ik hem 2x vervangen in 2,5 jaar tijd ofzo. Heb gelijk maar 2 pakjes met 5 van die dingen gekocht. Leg er 1 in de auto. Ik gebruik trouwens varta. Andere schijnen nog sneller leeg te zijn bij de mk8.
Bij mijn ex-lease Arteon (met fabrieksnieuwe batterijen van merk X) had ik ze binnen 4 jaar en 80000km maar 1 keer laten vervangen.
Zijn de Polotjes/Golfjes nou zulke batterij slurpers? Of stapte ik minder vaak in/uit de auto (wat zal zijn? dagelijks 3 ritten?)

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Will_M schreef op donderdag 15 december 2022 @ 20:23:
[...]

Batterij in de sleutel is alléén voor het Keyless kunnen Openen/Sluiten van de portieren. Start/Stop van de auto werkt middels NFC :9
Keyless EN de knopjes, beide werken niet meer voor openen/sluiten. Maar ik was hier inmiddels ook achter gekomen. Wel een fijn systeem, dan kun je in elk geval weg. Ik neem aan dat hij bij starten via NFC het alarm ook uitschakelt tenminste.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

giovanni2903 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 16:37:
[...]

gelukkig heb je 2 sleutels, nieuwe sleutel bij vw is wel duur. maar bij MTautomotive betaal je wat minder, die maakt nieuwe sleutels, repareert instrumentenpanelen etc ;)

ik vervang die batterij 2x per jaar, maar rij ook maar 10-15k km per jaar
Goede tip, thanks.

Wij vervangen hem normaal 1x per jaar ongeveer, zodra de auto het aangeeft ongeveer.

• EvoII

Gisteren een nieuwe wasstraat geopend hier in de buurt. Afgelopen middag even geweest. Blijft een prachtig kleurtje vind ik! Je vind het prachtig of helemaal niets. Een tussenweg is er niet bij deze kleur.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:16:
[...]

Goede tip, thanks.

Wij vervangen hem normaal 1x per jaar ongeveer, zodra de auto het aangeeft ongeveer.
Heb je ook al eens geprobeerd om het batterijtje uit de sleutel te pakken en vervolgens weer terug te steken? Dat zelfde batterijtje blijft daarna nog maanden lang z'n werk doen zonder meldingen op het dashboard te genereren. Die 'truuk' werkt ook nog meerdere keren achter elkaar, meestal 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• GerCor

GerCor

EvoII schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 19:27:
[Afbeelding]

Gisteren een nieuwe wasstraat geopend hier in de buurt. Afgelopen middag even geweest. Blijft een prachtig kleurtje vind ik! Je vind het prachtig of helemaal niets. Een tussenweg is er niet bij deze kleur.
Met een paar strepen in het rood en blauw zou het zomaar een 'rapid responder' van de ambulancedienst kunnen zijn. 😂😂

Me.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

(jarig!)
EvoII schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 19:27:
[Afbeelding]

Voor in de zomer een leuke frisse kleur maar voor in de winter vindt ik hem zelf ‘te’… doe mij de middenweg maar :D

• GerCor

GerCor

BeQuietAndDrive schreef op maandag 12 december 2022 @ 23:08:
Thanks! Op de stuurkolom staat inderdaad een of ander sleutelicoontje. Dat zal er ongetwijfeld mee te maken hebben. Proberen we eerdaags even.

Ik heb wel vaker het batterijtje vervangen, maar dit is de eerste keer dat het faalt eigenlijk.
Je moet de sticker ook van de batterij verwijderen, oen..... 🤪

Me.

• EvoII
GerCor schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 20:34:
[...]

Met een paar strepen in het rood en blauw zou het zomaar een 'rapid responder' van de ambulancedienst kunnen zijn. 😂😂
:) Dat is het nadeel van deze kleur op foto's. In het echt lijkt het er in de verste verte nog niet op gelukkig.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Will_M schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 19:30:
[...]

Heb je ook al eens geprobeerd om het batterijtje uit de sleutel te pakken en vervolgens weer terug te steken? Dat zelfde batterijtje blijft daarna nog maanden lang z'n werk doen zonder meldingen op het dashboard te genereren. Die 'truuk' werkt ook nog meerdere keren achter elkaar, meestal 8)
Zelfde batterij en 4x een nieuwe... lijkt me dat ik die factor wel redelijk heb uitgesloten nu.

Dit weekend geen tijd gehad om naar de dealer te gaan. Wordt dus volgende week zaterdag.

[Voor 8% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 18-12-2022 16:57]

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01:21
TLDR: weet iemand wat de foutcode 707B betekent bij een Passat GTE?

Afgelopen dinsdag bij de Passat GTE uit 2015 de melding “STORING HYBRIDE SYSTEEM, STOP NU” gekregen. Na contact aan/uit was de melding weer weg.

Volkswagen mobiliteitsservice/ANWB (heeft uitgelezen, vond foutcode 707B, maar kon er niks mee) stuurde me door naar de lokale VW garage, welke me weer doorstuurden naar mijn eigen VW garage. Deze zeiden eerst dat ze de auto niet kunnen uitlezen als de foutmelding zichzelf had gereset en dat ik maar weer door moest rijden. Bizar natuurlijk want de auto is praktisch onbruikbaar, maar goed, misschien was het een eenmalige fout in een sensor of zo.

Nu heb ik de foutmelding weer gekregen (en weer weg na contact aan/uit) dus de auto is alsnog ingeleverd bij de garage. Nu blijkt deze tot 2 weken nodig te hebben (want druk) om überhaupt een diagnose te kunnen stellen. In de tussentijd staat de auto daar. Om hopelijk alvast een idee te krijgen van het probleem: heeft iemand enig idee wat de foutcode 707B betekent?

• marowi
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
https://www.autoblog.nl/n...-leveren-aldus-vw-3429574

De Up en Polo gaan er uit? :o Dus ook de Seat Mii/Ibiza en Skoda Citigo/Fabia?

Onderaan artikel, de marge word te laag vanwege alle verplichte veiligheidssystemen.
de Up heeft niet meer zo lang te leven en een Polo-opvolger is onmogelijk om te bouwen. Vanuit de EU moeten al die kleine zuinige auto’s vol onnodige systemen zitten die de prijs enorm opdrijven. Ook is het erg tricky om kleine zuinige auto’s te laten voldoen aan de Euro7-richtlijnen. Daardoor zal Volkswagen hoogstwaarschijnlijk het B-segment laten voor wat het is.

[Voor 79% gewijzigd door marowi op 20-12-2022 08:28]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

marowi schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 08:01:
https://www.autoblog.nl/n...-leveren-aldus-vw-3429574

De Up en Polo gaan er uit? :o Dus ook de Seat Mii/Ibiza en Skoda Citigo/Fabia?

Onderaan artikel, de marge word te laag vanwege alle verplichte veiligheidssystemen.

[...]
Vooral marktwerking de komende jaren hoor... euro-7 is wel een dingetje, maar dan nog. Mensen kopen de komende jaren liever een mini-SUV-je in hetzelfde segment, die trend is al ingezet. Die kun ze makkelijker iets duurder maken, en is tevens iets makkelijker te voorzien van mild hybride techniek.

Aardig leesbaar artikeltje gevonden: https://www.knack.be/nieu...raver-van-de-kleine-auto/

[Voor 7% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 20-12-2022 09:53]

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-01 20:38
Kevinns schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:21:
TLDR: weet iemand wat de foutcode 707B betekent bij een Passat GTE?

Afgelopen dinsdag bij de Passat GTE uit 2015 de melding “STORING HYBRIDE SYSTEEM, STOP NU” gekregen. Na contact aan/uit was de melding weer weg.

Volkswagen mobiliteitsservice/ANWB (heeft uitgelezen, vond foutcode 707B, maar kon er niks mee) stuurde me door naar de lokale VW garage, welke me weer doorstuurden naar mijn eigen VW garage. Deze zeiden eerst dat ze de auto niet kunnen uitlezen als de foutmelding zichzelf had gereset en dat ik maar weer door moest rijden. Bizar natuurlijk want de auto is praktisch onbruikbaar, maar goed, misschien was het een eenmalige fout in een sensor of zo.

Nu heb ik de foutmelding weer gekregen (en weer weg na contact aan/uit) dus de auto is alsnog ingeleverd bij de garage. Nu blijkt deze tot 2 weken nodig te hebben (want druk) om überhaupt een diagnose te kunnen stellen. In de tussentijd staat de auto daar. Om hopelijk alvast een idee te krijgen van het probleem: heeft iemand enig idee wat de foutcode 707B betekent?
Hier misschien wat meer duidelijkheid?
https://www.gerritspeek.nl/vag-com_foutcodeslijst-m.html

en dan is het deze:
https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-28795.html

• Kevinns
@mathman Bedankt! Dat is exact wat ik zocht. Dat geeft iets meer hoop op een betrekkelijk klein probleem. Wanneer je zoekt op 'storing hybride systemen' dan kom je al gauw uit op voorbeelden van kapotte HV accu's en regelsystemen à 6000 euro.

Hopen dat het inderdaad alleen een probleem met bedrading of oliepeil-/temperatuursensor is.

Ik blijf het wel een slechte zaak vinden dat je voor gepland onderhoud op dit moment 8 weken mag wachten, en voor noodgevallen tot 2 weken voor alleen een diagnose.

• giovanni2903
Kevinns schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 15:01:
@mathman
Ik blijf het wel een slechte zaak vinden dat je voor gepland onderhoud op dit moment 8 weken mag wachten, en voor noodgevallen tot 2 weken voor alleen een diagnose.
is het ook, maar ze hebben het overal druk blijkbaar. dealer heeft hier ook pas over 4 weken tijd voor wat dan ook. personeelstekort denk ik

• Kevinns
Net gebeld door de garage, een stuk sneller dan verwacht, maar met een stuk minder info dan gehoopt.

Garage: Hallo, uw auto staat weer klaar om opgehaald te worden
Ik: OK. Er stond in de storing dat ik niet meer verder mocht rijden, is dat dan dus gerepareerd?
Garage: Nee dat niet, maar u moet ook voor de reparatie naar een ander filiaal, want wij doen geen reparaties aan het hoge volt circuit. Even kijken, ja dan kunnen we een afspraak maken vanaf 3 februari.
Ik: :F
Garage: OK nou dan kijken morgen nog even of u veilig met de auto kan rijden, dan besluiten we of de auto op transport naar de andere garage gaat, of dat u daar zelf heen kunt rijden. Dan zorgen we dat hij daar tussen de bedrijven door zo snel mogelijk aan de beurt komt.

Hoogtepuntje weer. Uiteindelijk wel soort van een prima oplossing gekregen, maar moest er wel wat tegengas voor geven... En als ik had geweten dat ze er hier sowieso niks aan konden doen, dan had ik 'm wel gelijk naar het andere filiaal gebracht... (beter stellen ze nu niet voor om de auto naar het andere filiaal te brengen à veel euros)

@mathman Helaas dus toch niet een fout zoals in de melding... Of deze storingscode nou iets anders betekent in een hybride VW of dat het een losstaand iets is, geen idee...

@giovanni2903 Ja ik had ook voor de grap even bij de Toyota dealer om de hoek gekeken wat de wachttijden zijn, maar die zijn erg vergelijkbaar. Helaas lijkt het een branche-breed probleem te zijn. Fiat/Alfa/Peugeot heeft het hier wel goed op orde, 10 januari voor gepland onderhoud, met de feestdagen ertussen valt dat niet tegen.

[Voor 13% gewijzigd door Kevinns op 20-12-2022 18:07]

• A. Ben
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:25
Dag Allen,

Graag heb ik jullie advies nodig. Ik heb 2 golf 7.5's op het oog. Beide auto's bevinden zich in duitsland op ongeveer gelijke afstand. Ik twijfel omdat ze wat verschillende opties hebben. Ik vroeg me voor welke ik zou moeten gaan.

Auto 1:
Bouwjaar: 12/2017
KM stand: 91.000
Motor: 1.5TSI 150PK
1e eigenaar
Paar krasjes maar heel gering
mist de opties; blind spot assist, ambient lighting interieur, wifi hotspot, t.o.v. auto 2.
Prijskaartje; €16.500

Auto2:
Bouwjaar: 11/2018
KM stand: 99.000
Motor: 1.5TSI 150pk
2e eigenaar
geen krasjes
mist de optie; discover pro t.o.v. auto 1
Prijskaartje; €17.000

Ik hoor graag jullie meningen of het prijsverschil waard is.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Ambient lighting kun je iirc achteraf coderen ( toch @Rainesh @Antera ?), wifi hotspot is leukmaar kost je ook een extra (bij de meeste providers betaalde) simkaart. Is bovendien ook met een hotspot functie van je telefoon op te lossen. Blindspot: ik mag aannemen dat je zelf ook uit je doppen kunt kijken.
Discover pro kun je niet makkelijk zelf aanpassen.

Dus ik zou voor de auto met discover pro gaan (de eerste als ik dat goed lees). Nog minder gelopen ook.

• Rainesh
  • Laatst online: 17:50
The Eagle schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 18:41:
Ambient lighting kun je iirc achteraf coderen ( toch @Rainesh @Antera ?), wifi hotspot is leukmaar kost je ook een extra (bij de meeste providers betaalde) simkaart. Is bovendien ook met een hotspot functie van je telefoon op te lossen. Blindspot: ik mag aannemen dat je zelf ook uit je doppen kunt kijken.
Discover pro kun je niet makkelijk zelf aanpassen.

Dus ik zou voor de auto met discover pro gaan (de eerste als ik dat goed lees). Nog minder gelopen ook.
Nee ambient Light is hardware. De licht lijsten moeten er wel in zitten.

Ik zou voor de auto gaan met de meeste assistentie systemen. Die zijn namelijk kostbaar om achteraf te retrofitten. Een Pro is veel minder werk en goedkoper om te retrofitten

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• giovanni2903
Kevinns schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 17:57:

@giovanni2903 Ja ik had ook voor de grap even bij de Toyota dealer om de hoek gekeken wat de wachttijden zijn, maar die zijn erg vergelijkbaar. Helaas lijkt het een branche-breed probleem te zijn. Fiat/Alfa/Peugeot heeft het hier wel goed op orde, 10 januari voor gepland onderhoud, met de feestdagen ertussen valt dat niet tegen.
misschien betalen die beter dan VAG :P
ik had paar maanden terug dat de achterdeuren van mn caddy niet meer opengingen, super handig |:(
ga ik langs, zeiden ze dat ik over 3 weken mag brengen omdat t druk was. dus ik zei, ja maar voor werk is dit niet handig, kan je niet tussendoor er naar kijken. mocht ik m achterlaten en 2 dagen later ophalen. tussendoorklusjes willen ze eigenlijk gewoon plannen wanneer ze er tijd voor hebben, maar als je een beetje moeilijk doet mag je m vaak alsnog wel achterlaten hahah

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:56

MLLL

Palm Treo 650

giovanni2903 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 21:02:
[...]

ik had paar maanden terug dat de achterdeuren van mn caddy niet meer opengingen, super handig |:(
ga ik langs, zeiden ze dat ik over 3 weken mag brengen omdat t druk was. dus ik zei, ja maar voor werk is dit niet handig, kan je niet tussendoor er naar kijken. mocht ik m achterlaten en 2 dagen later ophalen. tussendoorklusjes willen ze eigenlijk gewoon plannen wanneer ze er tijd voor hebben, maar als je een beetje moeilijk doet mag je m vaak alsnog wel achterlaten hahah
Iemand inplannen voor dat soort klusjes zou ideaal zijn, kost misschien af en toe wat extra geld door verloren uurtjes maar een stukje service is ook iets waard.

Een terugkerende klant is goud waard :)

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
[...]

Heeft jou dealer geen express service?

• TMobile
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-01 21:04
[...]

Heb er nog zo een, was zaterdag even met een Arteon onderweg en ging gelijk banden oppompen. Een band wilde niet meewerken en liep alleen maar leeg (was toen ondertussen 1.7 ipv. 2.6 bar). Ik langs de dealer bij ons verderop, wilde die bijna een afspraak maken ergens half januari. 8)7

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:08
Momenteel rijd ik 2 jaar de VW Golf 8, hiermee heb ik eigenlijk al sinds het begin problemen.

Ik zet ze even op een rijtje:
  • Vage meldingen omtrent functies die uit gingen of dat er onderdelen misten. In het begin standaard na 5 minuten rijden een melding over ontbrekende veiligheidsinfo
  • Waarschuwingsmeldingen over remmen die te heet waren, dit terwijl de auto 48 uur stil stond.
  • Trage software welke soms helemaal niet wilde starten, denk aan de navigatie en/of radio.
En dan nu mijn huidig probleem: Wederkerende meldingen omtrent emergency assist en travel assist. Deze meldingen komen soms uit het niets op en pingen dan voor een tijdsbestek op, tussen 1 keer en 30 seconden lang. Bijzonder vervelend en frustrerend.

Nu heb ik hiervoor naar de garage gebeld en kreeg ik terug dat er hiervoor (nog) geen update is en dat is dus maar moet wachten. ;w

Wat raden jullie mij aan hierin, ik verwacht persoonlijk dat een nieuwe auto het gewoon goed moet doen en ben ook een beetje gefrustreerd in het antwoord van de dealer, hier kan ik niet zo veel mee namelijk.

• GerCor

GerCor

Ik had uit de media begrepen dat de software voor de nieuwe modellen van Volkswagen een enorme blamage/schande is en dat ze dat bij Volkswagen zelf ook weten.

Me.

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:04
Rendiertje schreef op woensdag 21 december 2022 @ 11:24:
Momenteel rijd ik 2 jaar de VW Golf 8, hiermee heb ik eigenlijk al sinds het begin problemen.

Ik zet ze even op een rijtje:
  • Vage meldingen omtrent functies die uit gingen of dat er onderdelen misten. In het begin standaard na 5 minuten rijden een melding over ontbrekende veiligheidsinfo
  • Waarschuwingsmeldingen over remmen die te heet waren, dit terwijl de auto 48 uur stil stond.
  • Trage software welke soms helemaal niet wilde starten, denk aan de navigatie en/of radio.
En dan nu mijn huidig probleem: Wederkerende meldingen omtrent emergency assist en travel assist. Deze meldingen komen soms uit het niets op en pingen dan voor een tijdsbestek op, tussen 1 keer en 30 seconden lang. Bijzonder vervelend en frustrerend.

Nu heb ik hiervoor naar de garage gebeld en kreeg ik terug dat er hiervoor (nog) geen update is en dat is dus maar moet wachten. ;w

Wat raden jullie mij aan hierin, ik verwacht persoonlijk dat een nieuwe auto het gewoon goed moet doen en ben ook een beetje gefrustreerd in het antwoord van de dealer, hier kan ik niet zo veel mee namelijk.
Heb je alle SW updates gehad? Ik heb het ook (weer) sinds de kou van de laatste weken, heel irritant. Heb al nieuw stuurwiel keer gekregen en sw versie 1896.

• Rendiertje
Scrtz schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:58:
[...]

Heb je alle SW updates gehad? Ik heb het ook (weer) sinds de kou van de laatste weken, heel irritant. Heb al nieuw stuurwiel keer gekregen en sw versie 1896.
Ja dat weet ik dus niet, doordat de garage beweert dat ze alle updates gedaan hebben vermoed ik van wel.

• Scrtz
Rendiertje schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:54:
[...]

Ja dat weet ik dus niet, doordat de garage beweert dat ze alle updates gedaan hebben vermoed ik van wel.
Kun je zien onder instellingen, SW versie.. maak er maar eens een foto van anders!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

(jarig!)
GerCor schreef op woensdag 21 december 2022 @ 11:44:
Ik had uit de media begrepen dat de software voor de nieuwe modellen van Volkswagen een enorme blamage/schande is en dat ze dat bij Volkswagen zelf ook weten.
Ja, dat klopt. Nu hebben ze ook een SW update beloofd voor het einde van het jaar... Daar is ondertussen nog (steeds) niets over bekend.

• Scrtz
Toppe schreef op woensdag 21 december 2022 @ 14:22:
[...]

Ja, dat klopt. Nu hebben ze ook een SW update beloofd voor het einde van het jaar... Daar is ondertussen nog (steeds) niets over bekend.
Ik lees op motor-talk.de wel dat 1899 er zou moeten zijn in DE iig en via OTA kan. Maar volgens mij in NL bij ons nog niet beschikbaar. Vorige week eens gezocht naar updates via de auto maar kreeg niks binnen. We wachten het af..

• Toppe

Toppe

Oké ✅

(jarig!)
Scrtz schreef op woensdag 21 december 2022 @ 14:40:
[...]

Ik lees op motor-talk.de wel dat 1899 er zou moeten zijn in DE iig en via OTA kan. Maar volgens mij in NL bij ons nog niet beschikbaar. Vorige week eens gezocht naar updates via de auto maar kreeg niks binnen. We wachten het af..
Maar lees je daar ook wat over de snelheid en dergelijke?

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:19
Vandaag nieuwe VW Up voor de vrouw opgehaald (lease van de zaak, kon verder niks kiezen qua opties).

Aantal leuke opties zoals cruisecontrol en climate control aan boord alleen zit er een stuurwiel in zonder knoppen. Toch wel een gemis met het skippen van nummers en aanpassen van volume.

Is de bedrading voor een multifunctioneel stuurwiel wel voorbereid? Anders denk ik er over om er een ander stuur in te zetten (bijvoorbeeld zoiets), en dan terugbouwen als ze de auto weer moet inleveren.

Eerder al eens een Hyundai i10 geupgrade zonder problemen, dus heb enige ervaring.

[Voor 6% gewijzigd door Terrz op 21-12-2022 16:50]

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01 21:50
Scrtz schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:58:
[...]

heb sinds paar weken een jong gebruikte Golf 8 variant met 15K op de teller en sindsdien alleen maar software issues. De auto heeft een dag bij de dealer gestaan met de laatste versie 1896 idd. Daarmee waren paar issues opgelost (carplay google maps paarse kleuren en afbrokkel fix) maar de 2 wederkerende meldingen van emergency en sos konden pas opgelost worden nadat mijn stuur vervangen is… en dat ging nog wel even duren omdat er al 8 (!!) andere Golf 8 rijders waren met dat probleem; er zijn blijkbaar leveringsproblemen bij VW

nu heb ik nog meldingen over batterij vervangen vd sleutel, dat is op de reservesleutel ook, de batterij vd hoofdsleutel in de gauwigheid laten vervangen maar nog steeds die meldingen.. lijkt me wederom een software issue

dit doet me als software ontwikkelaar toch pijn, wat een baggerkwaliteit zeg pfffff

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Terrz schreef op woensdag 21 december 2022 @ 16:50:
Vandaag nieuwe VW Up voor de vrouw opgehaald (lease van de zaak, kon verder niks kiezen qua opties).

Aantal leuke opties zoals cruisecontrol en climate control aan boord alleen zit er een stuurwiel in zonder knoppen. Toch wel een gemis met het skippen van nummers en aanpassen van volume.

Is de bedrading voor een multifunctioneel stuurwiel wel voorbereid? Anders denk ik er over om er een ander stuur in te zetten (bijvoorbeeld zoiets), en dan terugbouwen als ze de auto weer moet inleveren.

Eerder al eens een Hyundai i10 geupgrade zonder problemen, dus heb enige ervaring.
Ik durf het niet te zeggen. Maar gezien de schaarste qua kabelbomen het afgelopen jaar (fabriek in Oekraïne :X ) zou ik er niet te hard op rekenen.

• Rendiertje
Scrtz schreef op woensdag 21 december 2022 @ 14:11:
[...]

Kun je zien onder instellingen, SW versie.. maak er maar eens een foto van anders!
Ik heb software: 1896

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-01 20:38

Ik heb in mijn Passat GTE de mounts voor de zogenoemde RSE (Rear Seat Entertainment System). De TV's of tablets zaten er uiteraard niet meer in, maar nu ben ik benieuwd of die dingen nog ergens te krijgen zijn?

Ik heb in ieder geval het boekje qua accessoires gevonden: https://www.autohaus-schu...ab_Mj_2014_Preisliste.pdf

via: https://www.motor-talk.de...-verbindung-t5882378.html

maar als ik daar op wat typenummers zoek, kom ik nog niet heel erg verder...

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Als ik me goed herinner van mensen die met video gerelateerde zaken in de auto aan de slag zijn gegaan, is dat simpelweg een composiet aansluiting daar in het miden. Kan ook bijna niet anders; hij is zo te zien twee polig, dus hoe had je analoge audiosignalen plus video daar overheen willen krijgen? Want die gaten links en rechts zijn zo te zien bevestigingspunten. Durf even niet te zegen of er nog iets aan de onderkant in het midden zit.
Maar either way: wat gebeurt er als je een simpel schermpje met een composiet video aansluit via een female plug? Zou me niks verbazen als je gewoon beeld krijgt :)

• EvoII
Als ik het zo lees heb ik dus geluk dat ik de mijne 30 december in kon plannen voor de eerste oliewissel en beurt! Heb een week nadat ik de afspraak gepland heb nog nagevraagd of ze zo'n dashcam wilden bestellen en in konden bouwen gelijk met die beurt en zelfs dat gaan ze proberen. Hopelijk lukt het allemaal die dag. Voel me toch prettiger met een dashcam. Deze stond in de vw accesoireshop en komt achter de spiegel te zitten. Valt helemaal niet op, en ook geen kabels.

Deze is het:

https://shop.volkswagen.n...?modelgroup=golf&cid=2421

[Voor 13% gewijzigd door EvoII op 23-12-2022 18:11]

• emile
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 12:56
Wij hebben een Tiguan Allspace met een Composition Media infotainment-system. Die koppelt draadloos of via kabel via CarPlay met de telefoon. Als ik dan Google Maps gebruik, lijkt het erop alsof dit nét teveel vraagt van de rekenkracht. Na ~ 50 minuten navigatie wordt de interface volledig blurry en veranderen de kleuren van de interface. Tijdens het navigeren (al eerder dus) merk je dat het systeem trager wordt. De navi loopt dan ruim achter bij je eigen positie. Irritant dus. Heeft iemand hier ervaring mee?

• Rainesh
emile schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:14:
Wij hebben een Tiguan Allspace met een Composition Media infotainment-system. Die koppelt draadloos of via kabel via CarPlay met de telefoon. Als ik dan Google Maps gebruik, lijkt het erop alsof dit nét teveel vraagt van de rekenkracht. Na ~ 50 minuten navigatie wordt de interface volledig blurry en veranderen de kleuren van de interface. Tijdens het navigeren (al eerder dus) merk je dat het systeem trager wordt. De navi loopt dan ruim achter bij je eigen positie. Irritant dus. Heeft iemand hier ervaring mee?

[Afbeelding]
software update bij de dealer laten uitvoeren. Welk versie zit je nu?

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01 19:01
Lees hier een hoop software matige issues. Daarmee schoot mij opeens te binnen dat de ik de laatste paar maanden wel erg vaak de melding krijg dat vermoeidheid is gedetecteerd in mijn Golf. Ook al rij ik pas net 15 minuten.

Ik ben wel eens benieuwd waar dat op gebaseerd wordt. Ik kon er online niet heel veel over vinden.
Het zou het slingerend gedrag te maken kunnen hebben volgens velen. Maar ik krijg zelfs meldingen als je gewoon rechtdoor rijdt op een snelweg en je netjes binnen lijnen blijft.

Verder krijg ik bij langere trips naar het buitenland standaard de melding 'Spanningsverliest constateert, controleer alle banden'. Voorheen checkte ik dan alle banden en die waren dan netjes op spanning zoals eerder opgepompt. Tegenwoordig doe ik gewoon een visuele check en reset ik ze maar ;)..

Verder hoef ik me er niet zo druk meer over te maken. 4 Januari kan ik mijn nieuw bestelde Polo Business Rline + dan eindelijk gaan ophalen *O* *O* . Hopelijk daar weinig software/sensor issues mee! Al schijnt het Infotainment daar nog wel echt een stuk beter te zijn dan in de Golf. Ben benieuwd!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
emile schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:14:

[Afbeelding]
Volgens mij zit de rekenkracht bij CarPlay op de gsm, heb je al eens een ander toestel geprobeerd?
Is die na een uurtje misschien te warm?

• Kevinns
3_s schreef op woensdag 28 december 2022 @ 20:01:
[...]

Volgens mij zit de rekenkracht bij CarPlay op de gsm, heb je al eens een ander toestel geprobeerd?
Is die na een uurtje misschien te warm?
Dat heb ik een keer meegemaakt toen de iPhone in de zon lag. Precies met de symptomen zoals hierboven genoemd. Dan ben je mooi de weg kwijt haha.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

(jarig!)
@Scrtz jij al een software update gezien?

• Scrtz
Toppe schreef op woensdag 28 december 2022 @ 20:25:
@Scrtz jij al een software update gezien?
Nee nog niks. Wel vakantie dus amper gereden of stukken van 5 min.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

(jarig!)
Scrtz schreef op woensdag 28 december 2022 @ 20:29:
[...]

Nee nog niks. Wel vakantie dus amper gereden of stukken van 5 min.
:')

Fijne vakantie ;)

• giovanni2903
Downstar2 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 13:31:
Lees hier een hoop software matige issues. Daarmee schoot mij opeens te binnen dat de ik de laatste paar maanden wel erg vaak de melding krijg dat vermoeidheid is gedetecteerd in mijn Golf. Ook al rij ik pas net 15 minuten.

Ik ben wel eens benieuwd waar dat op gebaseerd wordt. Ik kon er online niet heel veel over vinden.
Het zou het slingerend gedrag te maken kunnen hebben volgens velen. Maar ik krijg zelfs meldingen als je gewoon rechtdoor rijdt op een snelweg en je netjes binnen lijnen blijft.

Verder krijg ik bij langere trips naar het buitenland standaard de melding 'Spanningsverliest constateert, controleer alle banden'. Voorheen checkte ik dan alle banden en die waren dan netjes op spanning zoals eerder opgepompt. Tegenwoordig doe ik gewoon een visuele check en reset ik ze maar ;)..

Verder hoef ik me er niet zo druk meer over te maken. 4 Januari kan ik mijn nieuw bestelde Polo Business Rline + dan eindelijk gaan ophalen *O* *O* . Hopelijk daar weinig software/sensor issues mee! Al schijnt het Infotainment daar nog wel echt een stuk beter te zijn dan in de Golf. Ben benieuwd!
omdat de nieuwe polo het "oude" mib gebruikt en de golf 8 iets totaal anders is. mib 2.5 is top :)

• Downstar2
giovanni2903 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 21:21:
[...]

omdat de nieuwe polo het "oude" mib gebruikt en de golf 8 iets totaal anders is. mib 2.5 is top :)
Klopt, dat was ook 1 van de redenen om niet naar een nieuwe golf te gaan kijken weer.
Hoop touch daarnaast ook. In de polo zover ik weet alleen de sliders voor climate control.

Ik lease de auto zakelijk en kon dus nu gaan voor een Rline Business+ met vrijwel alle opties en een automaat. Of gewoon een Golf life met 16 inch velgen ofzo.
Ik was verder bang dat ik qua ruimte echt wel wat zou inleveren als ik van een golf naar de polo zou gaan, maar dat is echt nihil.
Meen zelfs ergens te hebben gelezen dat het nog geen boodschappen tas verschil is (30 liter).
Beenruimte etc. zouden hetzelfde zijn. Alleen iets in de breedte is hij in zijn voordeel. Voor mij was het niet echt een groot voordeel voor de golf.

Verder is dan zo'n polo Rline natuurlijk een heel stuk sportiever dan een 'basis' golfje. Dus die keuze was voor mij wel snel gemaakt toen ik eenmaal beide autos had gezien/gereden. Al is het natuurlijk wel van de zotte dat zon polootje een beetje uitgerust dus al gauw over de 35K is! 8)7. Dan snap je wel dat ze die auto niet meer kunnen wegzetten en hij er dus uitgaat!

[Voor 7% gewijzigd door Downstar2 op 28-12-2022 23:30]

• EvoII
Ligt eraan welke motor er in die polo Rline ligt. Als dat gewoon een 1.0 is is er niets sportiever aan dan aan een golf met dezelfde motor. Uiterlijke sportieve kenmerken dragen niet echt bij aan een sportief gevoel vind ik.

• giovanni2903
EvoII schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:47:
Ligt eraan welke motor er in die polo Rline ligt. Als dat gewoon een 1.0 is is er niets sportiever aan dan aan een golf met dezelfde motor. Uiterlijke sportieve kenmerken dragen niet echt bij aan een sportief gevoel vind ik.
toch rij ik liever een polo 1.0 rline dan een golf 8 1.0 niet-rline
nieuwste polo rline 1.0 tsi dsg 95pk zonder verdere opties: €32.240
golf 8 life 1.0 etsi dsg 110pk zonder verdere opties: €36.140

voor 3.9k minder dan die golf heb ik dus een leuker smoelende auto, iets minder vermogen, iets kleiner, maar met beter multimediasysteem. ik zou t wel weten. moet wel zeggen dat ik 32k voor een polo een hoop geld vind, maar alles duurder dan mijn 7gti vind ik eigenlijk te duur :p

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Ik zou zeggen dat een polo een iets kleinere wielbasis heeft (scheelt ca 10 cm op de golf) en daardoor iets minder comfortabel zou rijden.

Maar goed, ik heb een Passat op 16" ballonbanden als vergelijk, dus dan is alles minder comfortabel :+

• Downstar2
EvoII schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:47:
Ik was misschien niet helemaal duidelijk, maar ik doelde op uiterlijk vertoon.
Dat oogt natuurlijk veel sportiever, dat is immers het doel van een R-Line ten opzichte van bijvoorbeeld een Life.
Het blijft natuurlijk persoonlijk voorkeur, maar dan rij ik toch liever in een Polo R-line met alle opties dan een Golf Life.

of bijvoorbeeld:

giovanni2903 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 21:35:
[...]

toch rij ik liever een polo 1.0 rline dan een golf 8 1.0 niet-rline
nieuwste polo rline 1.0 tsi dsg 95pk zonder verdere opties: €32.240
golf 8 life 1.0 etsi dsg 110pk zonder verdere opties: €36.140

voor 3.9k minder dan die golf heb ik dus een leuker smoelende auto, iets minder vermogen, iets kleiner, maar met beter multimediasysteem. ik zou t wel weten. moet wel zeggen dat ik 32k voor een polo een hoop geld vind, maar alles duurder dan mijn 7gti vind ik eigenlijk te duur :p
Precies dit. Qua ruimte lever ik eigenlijk niks in, qua wegligging moet ik gaan ervaren in de praktijk. Maar voorgaande polo's bevielen prima en proefritten waren voor mij ook goed te doen.

De 110PK DSG in de polo zal prima voldoen, maar is momenteel (zoals zoveel opties binnen het polo segment) helemaal niet meer te kiezen :X . Verder heb ik dan inderdaad voor dat geld dat 'over bleef' door niet voor een golf te gaan, de Rline verder voorzien van opties. (DSG/Bergamot velgen/Panodak/Camera/Keyless entry etc.

Mocht ik hem van de week hebben, zal ik nog even wat foto's plaatsen!
Alvast een fijne jaarwisseling allen en let op jullie auto's tijdens oud en nieuw :+

[Voor 18% gewijzigd door Downstar2 op 30-12-2022 18:15]

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Was dat laatste niet van plan. Er staat al een nieuwe leasert te wachten bij de dealer, maar moet huidige contract tot eind maart uitzitten. Je snapt dat ik het niet erg zou vinden als ie per ongeluk uit zou fikken :+

Maar liever niet omdat de auto van Mrs Eagle er naast staat en die moet nog langer mee ;)

• giovanni2903
Downstar2 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 18:04:
Precies dit. Qua ruimte lever ik eigenlijk niks in, qua wegligging moet ik gaan ervaren in de praktijk. Maar voorgaande polo's bevielen prima en proefritten waren voor mij ook goed te doen.

De 110PK DSG in de polo zal prima voldoen, maar is momenteel (zoals zoveel opties binnen het polo segment) helemaal niet meer te kiezen :X . Verder heb ik dan inderdaad voor dat geld dat 'over bleef' door niet voor een golf te gaan, de Rline verder voorzien van opties. (DSG/Bergamot velgen/Panodak/Camera/Keyless entry etc.

Mocht ik hem van de week hebben, zal ik nog even wat foto's plaatsen!
Alvast een fijne jaarwisseling allen en let op jullie auto's tijdens oud en nieuw :+
verstandige keuze hoor, had hetzelfde gedaan. ben je voor blauw gegaan? zie die het meeste rijden als r-line en vind m echt dik. 95/110pk is leuk, maar chippen is altijd nog een optie als je sneller wilt (ja ik weet t, garantie etc)

• EvoII
Zo'n polo is idd veel dikker dan een golf in life uitvoering. Ik vind alleen de achterlichten wat bekrompen of weet niet hoe ik het moet zeggen. Heb polo's zien rijden met dynamische richtigaanwijzers, maar dat oogt best apart. Verder gewoon een mooie uitvoering met deze opties, en een open dak.

Heb afgelopen middag mn golf opgehaald nadat ie de eerste oliewissel en beurt heeft gehad. Grote beurt noemen ze het, maar veel heeft dat niet om handen volgens mij. Wel een dashcam ingebouwd ook. Zie je niets van.

Het enige probleem wat ik nu heb is dat de keyless entry niet meer werkt. Niet als ik hem wil open en niet meer als ik hem wil sluiten. Lukt alleen nog met de sleutel.

Zou dat komen doordat de spanning eraf geweest is ofzo, door die carcam inbouwen? Zoiets vermoed ik eigenlijk. Heb vaker autos gehad waarbij sommige zaken niet meer werkten nadat de spanning eraf geweest was. Pas na een paar honderd km rijden werkte het dan weer.

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Zei er iemand R-line?

150PK DSG bevalt na 2 1/2 jaar nog prima :)

• GerCor

GerCor

Polo oogt klein. En daar verandert R-line niks aan.

Me.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Pas met OBD11 de throttle response eens aan naar Audi. Wordt ie nog wat sportiever van :)

• giovanni2903

vond r-line er erg strak uitzien, maar plezier in de gti is wel iets meer

[Voor 12% gewijzigd door giovanni2903 op 31-12-2022 01:03]

• Shanquish
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 22:31:
[...]

Pas met OBD11 de throttle response eens aan naar Audi. Wordt ie nog wat sportiever van :)
Hij heeft uiteraard de nodige behandeling gehad bij Rainesh, volgens mij zelfs daags na aflevering :)
Alle leuke dingetjes zijn aangevinkt en/of vrijgeschakeld.

• Downstar2
giovanni2903 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 19:53:
[...]

verstandige keuze hoor, had hetzelfde gedaan. ben je voor blauw gegaan? zie die het meeste rijden als r-line en vind m echt dik. 95/110pk is leuk, maar chippen is altijd nog een optie als je sneller wilt (ja ik weet t, garantie etc)
Ik heb hem inderdaad besteld in Reef Blue. Zoals eerder afgebeeld.
Leuk dat jij deze het meest ziet rijden. Ik heb hem namelijk zelf nog geen een keer 'in het wild' tegen gekomen in de R-Line uitvoering. Als ik al R-Line's zie dan zijn het met name de zwarte en de Ascot grey variant.
Een tijdje terug ben ik er zelfs nog even voor naar een andere dealer gereden om dat er daar 1 stond in de reef blue kleur :+.

Chippen is i.v.m. zakelijke lease sowieso geen optie. Of je moet zoiets doen met zon powerbox achtige constructie ofzo, maar daar wil ik me zelf niet aan wagen.
EvoII schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 20:29:
Zo'n polo is idd veel dikker dan een golf in life uitvoering. Ik vind alleen de achterlichten wat bekrompen of weet niet hoe ik het moet zeggen. Heb polo's zien rijden met dynamische richtigaanwijzers, maar dat oogt best apart. Verder gewoon een mooie uitvoering met deze opties, en een open dak.

Heb afgelopen middag mn golf opgehaald nadat ie de eerste oliewissel en beurt heeft gehad. Grote beurt noemen ze het, maar veel heeft dat niet om handen volgens mij. Wel een dashcam ingebouwd ook. Zie je niets van.

Het enige probleem wat ik nu heb is dat de keyless entry niet meer werkt. Niet als ik hem wil open en niet meer als ik hem wil sluiten. Lukt alleen nog met de sleutel.

Zou dat komen doordat de spanning eraf geweest is ofzo, door die carcam inbouwen? Zoiets vermoed ik eigenlijk. Heb vaker autos gehad waarbij sommige zaken niet meer werkten nadat de spanning eraf geweest was. Pas na een paar honderd km rijden werkte het dan weer.
Ik vind juist de achterlichten een van de meest vooruitstrevende veranderingen in deze facelift ten opzichte van vierkante lampjes die ze eerst hadden. Gaat nu veel meer mee in het lijn die volkswagen trekt bij de Golf, T-Roc etc.
De dynamische achterlichten zijn inderdaad aanwezig vanaf de R-line uitvoering. Al vind ik de dynamische richtingaanwijzers nu op heel veel auto's terug. Ook van die simpele Toyota's zag ik er al mee rijden. Tenzij dat aftermarket was, maar kom op zeg.. :X

Wat betreft je keyless entry, klinkt een beetje als het zelfde als wat user BeQuietAndDrive Hier ook al aangaf.
Sleutel misschien opnieuw inlezen door hem naast je stuur op het icoontje te houden?
GerCor schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 21:14:
Polo oogt klein. En daar verandert R-line niks aan.
Hij is tenslotte ook kleiner, dat heeft weinig met ogen te maken. De Golf moet natuurlijk wel superieur blijven t.o.v. de Polo.
Ik rij immers nu ook een Golf en weet wat ik heb. Ik vind alleen zoals eerder gezegd het verschil tussen beiden steeds kleiner worden. Zeker nu de gefacelifte model ook nog uiterlijke kenmerken krijgt van de golf (zoals de hierboven genoemde achterlichten bijv.)

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Shanquish schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 10:14:
[...]

Hij heeft uiteraard de nodige behandeling gehad bij Rainesh, volgens mij zelfs daags na aflevering :)
Alle leuke dingetjes zijn aangevinkt en/of vrijgeschakeld.
Heb je de engine responsiveness voor de 1.5 TSI ook toegepast? If so, wel benieuwd naar je ervaring.
* The Eagle krijgt de zelfde motor in zijn nieuwe lease Passat ;)

• Shanquish
  • Niet online
The Eagle schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 16:50:
[...]

Heb je de engine responsiveness voor de 1.5 TSI ook toegepast? If so, wel benieuwd naar je ervaring.
* The Eagle krijgt de zelfde motor in zijn nieuwe lease Passat ;)
Volgens mij wel, ik kan het niet voor je verifiëren omdat ik geen obd spul heb, maar wellicht kan @Rainesh uitsluitsel geven?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rainesh
Shanquish schreef op zondag 1 januari 2023 @ 14:13:
[...]

Volgens mij wel, ik kan het niet voor je verifiëren omdat ik geen obd spul heb, maar wellicht kan @Rainesh uitsluitsel geven?
Alles is gedaan :)

• Scrtz
Downstar2 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 16:46:
[...]

Ik heb hem inderdaad besteld in Reef Blue. Zoals eerder afgebeeld.
Leuk dat jij deze het meest ziet rijden. Ik heb hem namelijk zelf nog geen een keer 'in het wild' tegen gekomen in de R-Line uitvoering. Als ik al R-Line's zie dan zijn het met name de zwarte en de Ascot grey variant.
Een tijdje terug ben ik er zelfs nog even voor naar een andere dealer gereden om dat er daar 1 stond in de reef blue kleur :+.

Chippen is i.v.m. zakelijke lease sowieso geen optie. Of je moet zoiets doen met zon powerbox achtige constructie ofzo, maar daar wil ik me zelf niet aan wagen.

[...]

Ik vind juist de achterlichten een van de meest vooruitstrevende veranderingen in deze facelift ten opzichte van vierkante lampjes die ze eerst hadden. Gaat nu veel meer mee in het lijn die volkswagen trekt bij de Golf, T-Roc etc.
De dynamische achterlichten zijn inderdaad aanwezig vanaf de R-line uitvoering. Al vind ik de dynamische richtingaanwijzers nu op heel veel auto's terug. Ook van die simpele Toyota's zag ik er al mee rijden. Tenzij dat aftermarket was, maar kom op zeg.. :X

Wat betreft je keyless entry, klinkt een beetje als het zelfde als wat user BeQuietAndDrive Hier ook al aangaf.
Sleutel misschien opnieuw inlezen door hem naast je stuur op het icoontje te houden?

[...]

Hij is tenslotte ook kleiner, dat heeft weinig met ogen te maken. De Golf moet natuurlijk wel superieur blijven t.o.v. de Polo.
Ik rij immers nu ook een Golf en weet wat ik heb. Ik vind alleen zoals eerder gezegd het verschil tussen beiden steeds kleiner worden. Zeker nu de gefacelifte model ook nog uiterlijke kenmerken krijgt van de golf (zoals de hierboven genoemde achterlichten bijv.)
Eens, al ziin de dynamische achterlichten alleen op de buitenunits zag ik laatst. Ziet er ook niet echt uit.

Trouwens kreeg veel foutmeldingen met SOS en travel assist met de kou afgelopen weken. Nu weer verdwenen, meer mensen met een Golf 8 dit ervaren? Blijft toch wel irritant.

• Shanquish
  • Niet online
ok, top!

@The Eagle ik ken dus niet echt het verschil met of zonder de aanpassing omdat ik de mijne meteen onder handen heb laten nemen, maar ik vind de response zoals die nu is meer dan goed, pakt gretig op.

• TranceSetter
  • Laatst online: 27-01 17:03
Geweldig mooie auto, maar volgens mij staat zijn broertje hier voor de deur 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

(jarig!)
Scrtz schreef op zondag 1 januari 2023 @ 14:34:
[...]

Eens, al ziin de dynamische achterlichten alleen op de buitenunits zag ik laatst. Ziet er ook niet echt uit.

Trouwens kreeg veel foutmeldingen met SOS en travel assist met de kou afgelopen weken. Nu weer verdwenen, meer mensen met een Golf 8 dit ervaren? Blijft toch wel irritant.
* Toppe meldt zich!

Zeker een week geen gebruik kunnen maken van de achter uit rij sensoren :+

En we zitten in 2023 en de beloofde update heb ik nog niet gezien. Geeft weinig vertrouwen.

[Voor 8% gewijzigd door Toppe op 01-01-2023 19:27]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Scrtz
Toppe schreef op zondag 1 januari 2023 @ 19:26:
[...]

* Toppe meldt zich!

Zeker een week geen gebruik kunnen maken van de achter uit rij sensoren :+

En we zitten in 2023 en de beloofde update heb ik nog niet gezien. Geeft weinig vertrouwen.
Pff ja ongekend. Het is dat ik zo’n ongelooflijke Golf en VW fanboy ben maar dit kan eigenlijk echt niet. Mijn auto heeft ook al zo veel en vaak bij de dealer gestaan dat ik er nog weinig voor voel hem weer neer te zetten en 3 dagen kwijt te zijn.

[Voor 14% gewijzigd door Scrtz op 01-01-2023 19:31]

• Toppe

Toppe

Oké ✅

(jarig!)
Scrtz schreef op zondag 1 januari 2023 @ 19:30:
[...]

Pff ja ongekend. Het is dat ik zo’n ongelooflijke Golf en VW fanboy ben maar dit kan eigenlijk echt niet. Mijn auto heeft ook al zo veel en vaak bij de dealer gestaan dat ik er nog weinig voor voel hem weer neer te zetten en 3 dagen kwijt te zijn.
Voor die laatste update hoeven we toch niet naar de garage?

• StephanN93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-01 14:00
Vraagje voor mensen met een Passat of kennis van;
Het valt mij op dat mijn nieuwe Passat 1.5 TSI R-Line B+ snel slippende banden heeft. Zowel met de zomerbanden (Pirelli 19") als mijn huidige winterbanden (Goodyear 19") hoef ik het gaspedaal nog niet half in te drukken bij een stoplicht of ze spinnen al.

Bij mijn Golf 8 nooit last van gehad. Is dit een afstelling of gewoon 'een Passat dingetje'?

Dit gebeurd ook na 20-30km rijden, nat en droog maakt weinig uit.

• Kevinns
Met mijn Passat GTE alleen echt last van in natte omstandigheden heuvel op. Dan is het oprecht lastig om zonder ingrijpende tractie controle weg te rijden. In een natte maar vlakke situatie is een lichte rechter voet wel aan te raden. In droge omstandigheden kan je ‘m vanaf stilstand vloeren, met misschien soms kort een heel klein beetje wielspin. In een bocht merk je wel dat het een voorwielaandrijving is met de neiging tot onderstuur.

Samengevat: nee dat herken ik niet.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

StephanN93 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 15:26:
Vraagje voor mensen met een Passat of kennis van;
Het valt mij op dat mijn nieuwe Passat 1.5 TSI R-Line B+ snel slippende banden heeft. Zowel met de zomerbanden (Pirelli 19") als mijn huidige winterbanden (Goodyear 19") hoef ik het gaspedaal nog niet half in te drukken bij een stoplicht of ze spinnen al.

Bij mijn Golf 8 nooit last van gehad. Is dit een afstelling of gewoon 'een Passat dingetje'?

Dit gebeurd ook na 20-30km rijden, nat en droog maakt weinig uit.
Ik herken het alleen van toen ik de gasrespons van mijn Passat naar Audi had aangepast. De elektronische handrem was toen nog niet aangepast, gevolg was dat de rem losgooien trager was dan het gas erop, met piepende bandjes bij het stoplicht als gevolg :+
Dat was een simpele aanpassing gelukkig :)
Maar af-fabriek hoort ie dat niet te doen lijkt me :X

Met OBD11 of VCDS is het een simpele aanpassing though :)

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:44
Ik heb het ook bij de Arteon, maar ik wijt het aan de slechte zomerbanden. Met de winterbanden heb ik er beduidend minder last van.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:56

MLLL

Palm Treo 650

JTB81 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 19:23:
Ik heb het ook bij de Arteon, maar ik wijt het aan de slechte zomerbanden. Met de winterbanden heb ik er beduidend minder last van.
Ik wijt het aan voorwielaandrijving _/-\o_

• giovanni2903
is natuurlijk een combinatie van het merk/type band + hoever je je gas intrapt + voorwielaandrijving. de wheelspin die ik op mijn winterset heb is veel meer dan met mn zomerset. grootste verschil is dat mn winter goedkopere banden zijn (rijdt wel beter :p)

[Voor 3% gewijzigd door giovanni2903 op 02-01-2023 22:57]

• Scrtz
Toppe schreef op zondag 1 januari 2023 @ 20:14:
[...]

Voor die laatste update hoeven we toch niet naar de garage?
Dacht van niet, moet dat motor-talk forum nog eens goed doorspitten maar mijn Duits is niet zo fantastisch :P

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:22
/Meld zich af in het Seat topic
/Meld zich aan in het Volkswagen topic

Sinds vorige week eigenaar van een Polo GTI in het smaakje knal rood, met rood en nog meer rood. Vervangt een Seat Leon 5F 1.2 TSI DSG.

Opties onder andere stoelverwarming, achteruitrijcamera en adaptief onderstel.

Niet zo goed te zien op mijn eigen foto's maar het dak is zwart gewrapped:

Leuke auto om te rijden, en zelfs met dit grauwe grijze weer lijkt de kleur bijna licht te geven. Interessante discussie hierboven over de Golf versus Polo, de Leon was duidelijker stiller en comfortabeler, maar verschil in ruimte valt reuze mee. Speakers in de Leon waren ook duidelijk beter.

Bij een koude start klinkt hij behoorlijk zwaar, bij de supermarkt kwam er toch wat schaamte op ;)

Drie vraagjes:
1: Hij heeft geen zin om de toonhoogte van de parkeersensoren te onthouden. De standaard toonhoogte is erg schel dus ik wil deze graag zo "zwaar" mogelijk (naar links) hebben. Gek genoeg is bij de volgende keer rijden de instelling weer terug naar standaard. Meer mensen die dit al is geprobeerd hebben bij een Polo?
2: Klopt het dat ik op het digitale display geen huidige verbruik in een waarde kan tonen? Om de "gemiddeld verbruik" zit wel een bewegend geheel wat een indicatie geeft van je verbruik (halverwege is 1:15, links is hoger verbruik, rechts lager verbruik) maar ik zie liever getallen.
3: Iemand ervaring met een kuip/plastic bescherming voor in de achterbak? Ik zat naar zo iets te kijken: https://www.winparts.nl/i...9Yhh6rHOhMhoCVpUQAvD_BwE#

Verder moet ik even gaan uit puzzelen wat er met VCDS kan, ik mis bijvoorbeeld de instelling om de lichtsensor op "vroeg" te zetten zoals in de Leon. Ik zag dat dit met VCDS weer toegevoegd kan worden. Irritant dat die optie niet gewoon standaard in het menu zit :9

De vaste trekhaak is niet heel mooi, maar wel praktisch voor mijn andere hobbies
Pagina: 1 ... 101 102 103 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee