GerCor schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 11:09:
[...]
Alles heeft zijn voor en tegens. Vaak hoort een leaseauto bij een functie. Er zijn ook zat mensen die moeten leasen in een bepaalde prijsklasse of merk die ze helemaal niet willen. Een leaseauto is jouw bezit. Je bent alleen niet de eigenaar. Maar het is een gebruiksartikel. Voor veel mensen ook een statussymbool. Het is dus een symbool van hun status.
Prima verwoord @
GerCor. Ik heb vroeger in bijtellingsknallers (Citroën Grand Picasso op LPG, Prius, Peugeot 308SW) gereden om geld te sparen en mijn hypotheek af te lossen. Omdat ik nu veel minder vaste kosten aan hypotheek heb, geen eeuwig leven en ook maar een beperkte lease budget en categorie waaruit ik kon/mag kiezen, had ik 4 jaar lang een Arteon. Niet omdat het een status symbool is maar omdat het:
- een van de mooiste VWs (naast de Karmann Ghia, Scirocco I, en Corrado) gemaakt is en geleast kan worden;
- meeste “bang for the bucks”, mooiste, ruimste (niet voor mijn ego) auto’s die er in 2017/2018 en nu rondrijden. Ik heb destijds ook gekeken naar de Audi A5 (te krap achterin, en wil niet geassocieerd worden met Faudi), BMW 4GC (ook te krap), BMW i4 (kon niet wennen aan de oversized bevertanden), en Mercedes C300e (te duur).
Als jij vandaag of morgen jouw privéauto in de prak rijdt dan kun je aan de slag met de verzekering. Jij mag op zoek naar een andere gelijkwaardige Golf 8 die je nu misschien niet meer privé kunt betalen.
Inderdaad daar gaan je zuur verdiende euro’s. Als ze het financieel totalloos verklaren, krijg je maar de dagwaarde terug en zie maar daar voor een gelijkwaardige Golfje 8 GTI/R te kopen.
Jij verkocht jouw woning met 250 k overwaarde. Maar je koopt, waarschijnlijk, weer iets terug dat ook in waarde is gestegen. Beetje lood om oud ijzer. Het is niet zo dat alleen jouw woning in waarde is gestegen.
Hear hear… Welkom in de huizenmarktbubble.
Mensen zijn tegenwoordig om helemaal niks al beledigd en denken dan dat andere mensen zich daar iets van aantrekken.
Precies @
GerCor