Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 100 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:03

Toppe

Oké ✅

GeeMoney schreef op zondag 27 november 2022 @ 19:55:
[...]

Wel goed dat ze het eindelijk erkennen. Ben benieuwd of de update er ook echt zal zijn eind volgende maand.
Wat ik niet begrijp bij VAG is waarom ze niet meer van elkaar afkijken. De fat E-tron werkt namelijk fantastisch met alles, navi, carplay, infotainment, beniening met app is gewoon allemaal dikke prima. De Audi Q4 schijt echter dramatisch te zijn en veel functies te missen ondanks dat de gui er nagenoeg gelijk uitziet zijn er dus toch grove verschillen die ze daar maar niet opgelost krijgen. Erg jammer want ik ben altijd wel fan geweest van de eigen systemen qua functies en bediening.
Ik ben vooral benieuwd hoe ze dat met de volume en klimaat willen gaan doen, voor zover ik weet zit er geen verlichting in.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-05 22:58
[...]

Wel goed dat ze het eindelijk erkennen. Ben benieuwd of de update er ook echt zal zijn eind volgende maand.
Wat ik niet begrijp bij VAG is waarom ze niet meer van elkaar afkijken. De fat E-tron werkt namelijk fantastisch met alles, navi, carplay, infotainment, beniening met app is gewoon allemaal dikke prima. De Audi Q4 schijt echter dramatisch te zijn en veel functies te missen ondanks dat de gui er nagenoeg gelijk uitziet zijn er dus toch grove verschillen die ze daar maar niet opgelost krijgen. Erg jammer want ik ben altijd wel fan geweest van de eigen systemen qua functies en bediening.
en @Toppe Ervaring leert dat 'eerst zien dan geloven' bij VW, daar gaat het allemaal niet zo snel. Ze hadden beter de interface van de discover media/pro van de Golf 7(.5) door kunnen ontwikkelen, dat werkte perfect en intuïtief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op zondag 27 november 2022 @ 20:47:
[...]

en @Toppe Ervaring leert dat 'eerst zien dan geloven' bij VW, daar gaat het allemaal niet zo snel. Ze hadden beter de interface van de discover media/pro van de Golf 7(.5) door kunnen ontwikkelen, dat werkte perfect en intuïtief.
Inderdaad. Vind de fysieke plaatsing van de nieuwe modellen beter maar daar hadden ze ook gewoon een model van een Golf 7.5 kunnen plaatsen en dan de fysieke knoppen laten vervallen zoals ze nu ook hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Toppe schreef op zondag 27 november 2022 @ 20:45:
[...]

Ik ben vooral benieuwd hoe ze dat met de volume en klimaat willen gaan doen, voor zover ik weet zit er geen verlichting in.
Nee ziet er ook niet in. Moet zeggen gebruik voornamelijk Apple Carplay tegenwoordig, dat werkt perfect draadloos. Maar meest irritante vind ik nog de radiolijst. Al die grote icoontjes horizontaal langs elkaar die heel erg veel plaats innemen. Met 6 verschillende radiozenders moet je al 'horizontaal scrollen' terwijl er onder nog plek is voor nog eens 6 zenders maar die ruimte blijft ongebruikt en nutteloos..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Toppe schreef op zondag 27 november 2022 @ 20:48:
[...]

Inderdaad. Vind de fysieke plaatsing van de nieuwe modellen beter maar daar hadden ze ook gewoon een model van een Golf 7.5 kunnen plaatsen en dan de fysieke knoppen laten vervallen zoals ze nu ook hebben gedaan.
Ja of gewoon de UI van de infotainment hergebruiken of verder doorverbeteren in de nieuwere MIB3 systemen.

Scrtz gaat misschien weer terug naar een 7.5, GTI. Als het niet doorgaat blijf ik de 8 GTE rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op zondag 27 november 2022 @ 20:49:
[...]

Nee ziet er ook niet in. Moet zeggen gebruik voornamelijk Apple Carplay tegenwoordig, dat werkt perfect draadloos. Maar meest irritante vind ik nog de radiolijst. Al die grote icoontjes horizontaal langs elkaar die heel erg veel plaats innemen. Met 6 verschillende radiozenders moet je al 'horizontaal scrollen' terwijl er onder nog plek is voor nog eens 6 zenders maar die ruimte blijft ongebruikt en nutteloos..
Is me nog nooit opgevallen, moet ook toegeven dat ik altijd CarPlay gebruik en nooit iets anders. Heb de radiozenders niet eens ingesteld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Toppe schreef op zondag 27 november 2022 @ 20:51:
[...]

Is me nog nooit opgevallen, moet ook toegeven dat ik altijd CarPlay gebruik en nooit iets anders. Heb de radiozenders niet eens ingesteld :D
Haha ik luister wel veel radio moet ik zeggen, voornamelijk korte stukken in de auto van gemiddeld 10 min waardoor mp3 afspelen weinig meerwaarde biedt. Luister je altijd mp3 oid dan?

En probeer het aub eens, dan weet je precies wat ik bedoel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op zondag 27 november 2022 @ 20:52:
[...]

Haha ik luister wel veel radio moet ik zeggen, voornamelijk korte stukken in de auto van gemiddeld 10 min waardoor mp3 afspelen weinig meerwaarde biedt. Luister je altijd mp3 oid dan?

Ik heb altijd Apple Music aan staan en kies zelf wel de afspeellijsten. Naar 't werk is nog geen 10 minuten en dan is ADCD/Rammstein/Michael Jackson/Sting/Coldplay ed altijd wel lekker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Sorry, keek (en gebruikte de zoekfunctie) schijnbaar in het verkeerde submenu.

Zou ik je kennis nog 1 maal mogen gebruiken? Weet jij misschien wat het verschil is (behalve de prijs) tussen deze: https://www.tomacarparts....-seat-skoda-volkswagen-2/

en deze:

https://www.tomacarparts....di-seat-skoda-volkswagen/

Oftewel wat doet dat kastje aan de linkerkant bij de eerste?

Als ik op EAN-nummer zoek op Google kan ik nergens een uitleg vinden.... sorry ben nu eenmaal een leek als het op autoradio's aankomt....

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
Backpacker schreef op zondag 27 november 2022 @ 21:36:
[...]

Sorry, keek (en gebruikte de zoekfunctie) schijnbaar in het verkeerde submenu.

Zou ik je kennis nog 1 maal mogen gebruiken? Weet jij misschien wat het verschil is (behalve de prijs) tussen deze: https://www.tomacarparts....-seat-skoda-volkswagen-2/

en deze:

https://www.tomacarparts....di-seat-skoda-volkswagen/

Oftewel wat doet dat kastje aan de linkerkant bij de eerste?

Als ik op EAN-nummer zoek op Google kan ik nergens een uitleg vinden.... sorry ben nu eenmaal een leek als het op autoradio's aankomt....
Nah het is ook best wel lastig hoor, heb in een automaterialenzaak gewerkt ooit als bijbaantje dus daar moest ik het vaak opzoeken.

De quadlock interface is voor als je stuurwielbediening hebt en dat wilt gebruiken met je aftermarket radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-05 11:29
Downstar2 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 17:52:
[...]

Ik heb me hier ook al een tijdje niet in het topic gemeld.
Maar mijn (omgewisselde order) auto stond voor week 45 '22 volgens de dealer. (Originele order staat nog steeds op week 23 2023 :9 )
Dat is begin November. Voor de zekerheid maar even contact gezocht met de dealer of dit nog realistisch was (gezien ik dus steeds verschuivingen van ETA doorkreeg..)

Maar het lijkt toch goed te komen, kreeg van de dealer door dat de auto op transport naar Nederland staat! _/-\o_ .

Volgens het Chassisnr heb ik kunnen achterhalen dat hij uit Uitenhage - Zuid Afrika moet komen.
Neem aan dat zoiets eerst per boot naar Europa komt en dat zoiets wel een tijdje nog kan duren?
Al weer een tijdje geleden, maar hier wederom een update:

Zoals hierboven gemeld op 5 oktober begrepen dat de auto op transport vanuit Zuid-afrika onderweg was.
De auto zou in week 45(07-11 tot 13-11) worden verwacht.
In die week uiteraard niks gehoord, dus toch maar even contact opgenomen met de dealer.
De auto werd niet week 45 geleverd, maar werd verwacht rond week 48, kortom ergens in de aankomende week.

Nu kreeg ik net bericht vanuit mijn wagenparkbeheerder dat hij bericht heeft gekregen dat ze verwachten de auto uit te kunnen leveren in week 3 2023. :(
Oftewel vanaf nu wederom 7 weken weken wachten, op een auto die al klaar is en sinds 5 oktober al op transport zou staan. Het gaat nog steeds niet lekker daar met leveringen en communicatie :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-08-2024
Downstar2 schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:42:
[...]

Oftewel vanaf nu wederom 7 weken weken wachten, op een auto die al klaar is en sinds 5 oktober al op transport zou staan. Het gaat nog steeds niet lekker daar met leveringen en communicatie :F
Balen! Schrale troost ... bij de Skoda Octavia schijnt het allemaal nog veel erger te zijn.

Blijkbaar worden de dealers erg slecht geïnformeerd door de importeurs in NL/BE, en we weten natuurlijk ook niet hoeveel informatie zij krijgen vanuit VAG zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-05 11:29
johanth schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:03:
[...]

Balen! Schrale troost ... bij de Skoda Octavia schijnt het allemaal nog veel erger te zijn.

Blijkbaar worden de dealers erg slecht geïnformeerd door de importeurs in NL/BE, en we weten natuurlijk ook niet hoeveel informatie zij krijgen vanuit VAG zelf.
het is frustrerend, continue worden levertijden aangepast (zie mijn voorgaande berichten in dit topic).
Zolang de auto in productie is kan ik dat begrijpen. Dat heeft te maken met planning en leveringen van chips/componenten die benodigd zijn. Maar een auto die gereed is en die sinds 5 oktober op transport staat.
Waardoor kan die nou weer 2 keer zijn leverdatum niet halen en dus ruim 2,5 maand vertraagd worden. 8)7

Dat doet in mijn beleving alleen maar suggeren dat hij op 5 oktober dus helemaal nog niet onderweg was al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanth
Scrtz schreef op zondag 27 november 2022 @ 20:52:
[...]

Ik begrijp precies wat je bedoelt. Die ruimte had veel efficiënter gebruikt kunnen worden.

Maar eerlijk gezegd luister ik ook 90% van de tijd podcasts. Soms vakinhoudelijk, soms financieel-economisch, soms een geschiedenis-serie, of b.v. Franse podcasts om mijn talenkennis op te vijzelen.
Scrtz schreef op zondag 27 november 2022 @ 20:51:
[...]

Scrtz gaat misschien weer terug naar een 7.5, GTI. Als het niet doorgaat blijf ik de 8 GTE rijden.
Bevalt die Golf 8 zo slecht? Of specifiek de GTE?

Ik heb alleen nog maar proefgereden in de Golf 8 (beide eTSI motoren). Eerlijk gezegd had ik ook nog wel een jaar of twee willen doorrijden in mijn huidige Golf 7 Variant. Prima betrouwbare auto die erg fijn rijdt (de Comfortline Business Edition 1.6 TDI met extra opties).

[ Voor 37% gewijzigd door johanth op 28-11-2022 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
johanth schreef op maandag 28 november 2022 @ 19:57:
[...]

Ik begrijp precies wat je bedoelt. Die ruimte had veel efficiënter gebruikt kunnen worden.

Maar eerlijk gezegd luister ik ook 90% van de tijd podcasts. Soms vakinhoudelijk, soms financieel-economisch, soms een geschiedenis-serie, of b.v. Franse podcasts om mijn talenkennis op te vijzelen.

[...]

Bevalt die Golf 8 zo slecht? Of specifiek de GTE?

Ik heb alleen nog maar proefgereden in de Golf 8 (beide eTSI motoren). Eerlijk gezegd had ik ook nog wel een jaar of twee willen doorrijden in mijn huidige Golf 7 Variant. Prima betrouwbare auto die erg fijn rijdt (de Comfortline Business Edition 1.6 TDI met extra opties).
Oh nee dat helemaal niet, de Golf 8 rijdt verder perfect hoor, GTE heeft voldoende vermogen met 245pk. 238km/h met gemak al gehaald, moet hem nog een keer goed uittesten. De golf 8 rijdt meer als een Audi dan ooit door de bochten.

Maar een keer een GTI rijden laat ik niet links liggen en heb ik altijd al eens gewild.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johanth
Scrtz schreef op maandag 28 november 2022 @ 20:22:
[...]

Maar een keer een GTI rijden laat ik niet links liggen en heb ik altijd al eens gewild.
Ik had in 1993 een Golf 3 GTI (niet de 16v helaas) (*) ... bij mijn toenmalige werkgever kon dat nog (die kocht de auto's zelf).

Daarna nog een Opel Corsa GSI gehad, en daarna kwamen er meer "rationele" auto's, o.a. vanwege kinderen ;)

Bovendien, bij mijn nu al jarenlange huidige werkgever hebben dit soort sportievere modellen nooit op de keuzelijst gestaan. En de keuze is dit jaar nog verder ingeperkt (met voornamelijk stekkerhybride en elektrische modellen).

(*) dat de Golf 3 GTI met de 8v motor niet te vergelijken is met een moderne GTI begrijp ik ook wel

[ Voor 20% gewijzigd door johanth op 28-11-2022 20:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:30
Aan alle mooie liedjes komt een einde...
Ik heb net de Arteon weggebracht ter inspectie aangezien ik later vandaag mijn nieuwe leasewagen krijg en hier net thuis hoort. Voor het eerst in 12 jaar rij ik niets uit de VAG stal.
Beestje heeft 57 maanden en 125000 km zijn diensten bewezen en zal gemist worden (vooral de koffer).

@TS, je mag de foto wegdoen uit de topicstart. Je mag hem ook laten staan, zal er altijd met plezier aan terugdenken.

In memoriam:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/966/28400649708_208daba5b0_c.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Engineer Stewie op 29-11-2022 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:57

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Engineer Stewie schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:47:
Ik heb net de Arteon weggebracht ter inspectie aangezien ik later vandaag mijn nieuwe leasewagen krijg en hier net thuis hoort. Voor het eerst in 12 jaar rij ik niets uit de VAG stal.
Beestje heeft 57 maanden en 125000 km zijn diensten bewezen en zal gemist worden (vooral de koffer).

@TS, je mag de foto wegdoen uit de topicstart. Je mag hem ook laten staan, zal er altijd met plezier aan terugdenken.

In memoriam:
[Afbeelding]
Lest We Forget zeggen we dan :+

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06 09:23
Een vraagje voor de GTE rijders hier of @Rainesh ;)

Is het mogelijk om ergens in de menu's het totaal aantal gereden elektrische km's tov km's op benzine? Hij geeft het wel netjes weer in percentages voor de huidige rit, maar ik kan niet de totalen vinden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14:24
mathman schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:33:
Een vraagje voor de GTE rijders hier of @Rainesh ;)

Is het mogelijk om ergens in de menu's het totaal aantal gereden elektrische km's tov km's op benzine? Hij geeft het wel netjes weer in percentages voor de huidige rit, maar ik kan niet de totalen vinden....
Via het WeConnect portaal https://www.vwbedrijfswag...kswagen/myvolkswagen.html kun je een export maken. Volgens mij zie je dan nog niet exact hoeveel km je elektrisch gereden hebt, maar wel wat meer info waar je mogelijk dit mee kan fabriceren daar je wel verbruik in liters en verbruik in kWh ziet.
Buiten dat is mij niet veel meer bekend :)

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
Xrypta schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:44:
[...]

Via het WeConnect portaal https://www.vwbedrijfswag...kswagen/myvolkswagen.html kun je een export maken. Volgens mij zie je dan nog niet exact hoeveel km je elektrisch gereden hebt, maar wel wat meer info waar je mogelijk dit mee kan fabriceren daar je wel verbruik in liters en verbruik in kWh ziet.
Buiten dat is mij niet veel meer bekend :)
hmm, ik kan de rittenregistratie wel downloaden, maar hierin staan alleen de afstand, rijtijd en gemiddelde snelheid. Niks over verbruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrypta
mathman schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:04:
[...]

hmm, ik kan de rittenregistratie wel downloaden, maar hierin staan alleen de afstand, rijtijd en gemiddelde snelheid. Niks over verbruik...
Grappig, als ik via die pagina naar "Alle ritten" ga, dan periode selecteer & exporteer, krijg ik een csv file met daarin 3 werkmappen;
- Gegevens korte termijn
- Gegevens lange termijn
- Sinds laatste tankbeurt

Bij Korte termijn krijg ik alle datums met ritten, met hierin;
- Afstand in KM
- Rijtijd in u
- Gemiddelde snelheid in km/u
- Gemiddeld brandstof verbruik in l
- Gemiddeld stroom verbruik in kWh
- Totaal verbruik in l
- Totaal verbruik in kWh

Lange termijn idem, maar dan met een begin en eind meetpunt wat de auto 'bepaald' en bij sinds tankbeurt de data welke behoord bij de tankbeurten binnen de geselecteerde van/tot data.

Gebruik dit zelf om na te gaan of ik een beetje uit kom met mijn kilometer vergoeding en wat ik voor werk rij.

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 17:19

racoon

mooowwww

Mijn vw polo heeft een egr storing, daardoor stottert mijn auto af en toe, wat zou het kosten dit te verhelpen ?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
racoon schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 15:14:
Mijn vw polo heeft een egr storing, daardoor stottert mijn auto af en toe, wat zou het kosten dit te verhelpen ?
Niet echt een vraag die wij online via een forum kunnen antwoorden. Prijzen verschillen per garage of dat je naar een dealer gaat. Wellicht is er iets anders of veel ernstigers aan de hand dan enkel de aanwezige EGR storing. Je snapt zelf denk ik ook wel dat ik je daarom naar een garage moet refereren? Succes of sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
Xrypta schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:37:
[...]

Grappig, als ik via die pagina naar "Alle ritten" ga, dan periode selecteer & exporteer, krijg ik een csv file met daarin 3 werkmappen;
- Gegevens korte termijn
- Gegevens lange termijn
- Sinds laatste tankbeurt

Bij Korte termijn krijg ik alle datums met ritten, met hierin;
- Afstand in KM
- Rijtijd in u
- Gemiddelde snelheid in km/u
- Gemiddeld brandstof verbruik in l
- Gemiddeld stroom verbruik in kWh
- Totaal verbruik in l
- Totaal verbruik in kWh

Lange termijn idem, maar dan met een begin en eind meetpunt wat de auto 'bepaald' en bij sinds tankbeurt de data welke behoord bij de tankbeurten binnen de geselecteerde van/tot data.

Gebruik dit zelf om na te gaan of ik een beetje uit kom met mijn kilometer vergoeding en wat ik voor werk rij.
kijk, dat zijn de gegevens idie ik ook graag wil zien.

Wat voor GTE rijd jij dan (bouwjaar en FW ook wel handig om te weten) @Xrypta ? De mijne is een Passat B8 GTE van november 2016 met MU versie 0814

Misschien moet mijn auto daarvoor een softwareupdate krijgen voor hij alle gegevens doorgeeft? Die staat gepland ergens in december bij @Rainesh :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xrypta
mathman schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 15:28:
[...]

kijk, dat zijn de gegevens idie ik ook graag wil zien.

Wat voor GTE rijd jij dan (bouwjaar en FW ook wel handig om te weten) @Xrypta ? De mijne is een Passat B8 GTE van november 2016 met MU versie 0814

Misschien moet mijn auto daarvoor een softwareupdate krijgen voor hij alle gegevens doorgeeft? Die staat gepland ergens in december bij @Rainesh :)
Golf FL
BJ2017 modeljaar 2018
Firmware niet zo paraat, kom ik op terug :P

Net ook even in de NAV geloerd, heb jij bij e-weergave bij de zero emissie niet het % en km elektrisch overigens? Zag net tijdens het rijden dat daar wel een aantal km elektrisch wordt gegeven.

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
Xrypta schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 18:14:

Net ook even in de NAV geloerd, heb jij bij e-weergave bij de zero emissie niet het % en km elektrisch overigens? Zag net tijdens het rijden dat daar wel een aantal km elektrisch wordt gegeven.
Even weer de auto ingekropen en dat heb ik ook! Heb ook gelijk de andere schermpjes met mogelijk relevante info toegevoegd. Maar dat zie ik dus niet in de export terug... Nu ja, er is in ieder geval wat, waarbij ik met wat rekenwerk kan achterhalen hoeveel KWh en aantal liters benzine. Tx voor je hulp!

En ja, ik probeer zo leeg mogelijk thuis te komen :) Morgen geen ritje naar het werk dus zodra de zonnepaneeltjes morgen wat opbrengst hebben gaat de auto aan de lader.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bD_gFIYVSU1rRwGkZIFyACuB6DY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yN4rat1IrsiOTHkhNEgrPaSa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CSK_QNENqDmlIkBt4_QRQcuZi28=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DfVrR0Du8dKDbRHQ3ls40vpE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VSKMnYn7fCn9M39AX_1swfIr-iU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nol3m4zmTG1MXmHkl5zf69tz.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xVUuxf-KvvqBMz-Kk6sUFkUmpeg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k1ryLrSyFJKCbkBFK0kZCONT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/arFBePHrdrc5wLKzWdT2BnoqICo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vj4CaC6Jjn8JtgyTMQAwVePD.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-05 14:51
Engineer Stewie schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:47:
In memoriam:
[Afbeelding]
Een van de mooiste auto’s uit de VW stal en van de laatste 5 jaar. Mooie combo met de roti’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
[...]

Prijskaartje van de “fat e-tron” (ik neem aan deze https://www.audi.nl/nl/web/nl/modellen/e-tron/e-tron.html) is € 66415 versus de Q4 e-tron https://www.audi.nl/nl/web/nl/modellen/q4/q4-e-tron.html van € 59315. In de “fat e-tron” zal vast wel iets betere HW er in zitten om het soepeltjes te laten lopen. Meeste mensen kopen een auto om ze snel/in stijl/betrouwbaar/goedkoop van A naar B te brengen niet omdat X een betere MMI heeft dan Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
AE69 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 07:41:
[...]

Prijskaartje van de “fat e-tron” (ik neem aan deze https://www.audi.nl/nl/web/nl/modellen/e-tron/e-tron.html) is € 66415 versus de Q4 e-tron https://www.audi.nl/nl/web/nl/modellen/q4/q4-e-tron.html van € 59315. In de “fat e-tron” zal vast wel iets betere HW er in zitten om het soepeltjes te laten lopen. Meeste mensen kopen een auto om ze snel/in stijl/betrouwbaar/goedkoop van A naar B te brengen niet omdat X een betere MMI heeft dan Y.
Het gaat erom dat ze blijkbaar de kennis wel in huis hebben. Bij de fat e-tron kan je gewoon remote alles doen en inzien, gepland laden, locatie bepalen, routes inladen etc.
Ik heb gewoon het vermoeden dat ze dus aparte afdelingen hebben die totaal niet samen werken om dit op te lossen. Mijn fat-etron had de eerste 3 maanden vergelijkbare problemen namelijk maar daarna kwam een grote update die alles in 1x opgelost heeft.

Daarnaast heb ik in de Q4 gezeten en het prijsverschil zit voornamelijk in de materialen en de adaptieve vering gok ik en niet zozeer in de MMI/infotainment.

[ Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 30-11-2022 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
AE69 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 07:26:
[...]

Een van de mooiste auto’s uit de VW stal en van de laatste 5 jaar. Mooie combo met de roti’s.
Eens, alleen jammer dat ze van binnen het Passat dashboard voor 99% hebben hergebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:30

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

mathman schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:42:
[...]

Even weer de auto ingekropen en dat heb ik ook! Heb ook gelijk de andere schermpjes met mogelijk relevante info toegevoegd. Maar dat zie ik dus niet in de export terug... Nu ja, er is in ieder geval wat, waarbij ik met wat rekenwerk kan achterhalen hoeveel KWh en aantal liters benzine. Tx voor je hulp!

En ja, ik probeer zo leeg mogelijk thuis te komen :) Morgen geen ritje naar het werk dus zodra de zonnepaneeltjes morgen wat opbrengst hebben gaat de auto aan de lader.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Misschien snap ik het niet maar waarom wachten totdat de zonnepanelen pas gaan werken? Het word toch nog gesaldeerd? Dus maakt nu nog niet uit wanneer je laad.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
AE69 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 07:26:
[...]

Scrtz schreef op woensdag 30 november 2022 @ 08:28:
[...]

Eens, alleen jammer dat ze van binnen het Passat dashboard voor 99% hebben hergebruikt.
Ik weet nog dat ik die in 2017 op een billboard zag in Antwerpen en zei tegen mijn vriendin, als die volgende maand op mijn keuzelijst staat kies ik die, de rest is geschiedenis :).
Vond de standaard 18" wielen wat klein, heb dus altijd met eigen 20" velgen rondgereden, vond de ROTI's er wel bij passen. Heb de Arteon gisteren op de originele banden binnengeleverd, zo propere en schadevrije auto's zien ze niet vaak na 5 jaar in lease zeiden ze _/-\o_ .

Het dashboard is wat saai voor velen, maar ik heb dat nu wel graag. Dat klokje zie je na 5 ritten ook al nietmeer. Vooral de binnenruimte was gigantisch.
De kinderen zeggen nu: " Papa, waarom is uw auto zo groot vanbuiten maar zo klein vanbinnen..."

Maar... Dat EV rijden is wel top. Nu nog een laadkaart ontvangen of ik sta over 250km (heb er 150 gedaan) stil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xrypta
mathman schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 19:42:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Wellicht heeft het nog iets te maken met de WeConnect abonnementen? Oh en als tip; gebruik je navigatie als je zuiniger wilt rijden :+ Je kan routes aanmaken voor bijvoorbeeld een werkdag.
Ik kan (nog) niet laden op werk, dus dan is het voor mij efficiënter om hem in te stellen als volgt;
- eerste bestemming werk
- tweede bestemming thuis adres
Op deze manier houdt het hybride systeem stroom over voor de route naar huis en kom ik vrijwel met 0 electrische range (en minimaal brandstof gebruik) thuis aan einde werkdag.
Als je gewoon rijdt zonder nav, rij je de electrische range op en heb ik op de route naar huis niets over.

Oh en voorverwarmen 's ochtends scheelt ook, dan wordt het accupakket warm en heb je minder verlies (los van dat je niet direct je capaciteit verbruikt om te verwarmen. ;)

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
Tylen schreef op woensdag 30 november 2022 @ 08:39:
Misschien snap ik het niet maar waarom wachten totdat de zonnepanelen pas gaan werken? Het word toch nog gesaldeerd? Dus maakt nu nog niet uit wanneer je laad.
daar heb je helemaal gelijk in, dat het qua kosten niet uitmaakt. Maar ik leer mijzelf zoveel mogelijk aan om mijn eigen opgewekte energie zoveel mogelijk zelf te gebruiken ipv alleen maar naar salderen te kijken. Dat salderen houdt namelijk ook een keertje op.

Plus: ik heb nog geen paal aan huis of een buitenstopcontact waar ik de granny in kan gooien. Dus het huis moet open blijven zolang ik de auto aan de lader heb hangen. Vind ik niet zo fijn midden in de nacht :)
Xrypta schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:45:
Wellicht heeft het nog iets te maken met de WeConnect abonnementen? Oh en als tip; gebruik je navigatie als je zuiniger wilt rijden :+ Je kan routes aanmaken voor bijvoorbeeld een werkdag.
Ik kan (nog) niet laden op werk, dus dan is het voor mij efficiënter om hem in te stellen als volgt;
- eerste bestemming werk
- tweede bestemming thuis adres
Op deze manier houdt het hybride systeem stroom over voor de route naar huis en kom ik vrijwel met 0 electrische range (en minimaal brandstof gebruik) thuis aan einde werkdag.
Als je gewoon rijdt zonder nav, rij je de electrische range op en heb ik op de route naar huis niets over.

Oh en voorverwarmen 's ochtends scheelt ook, dan wordt het accupakket warm en heb je minder verlies (los van dat je niet direct je capaciteit verbruikt om te verwarmen. ;)
ik kan uit 2 abonnementen kiezen: e-connect en guide & inform plus. Ik heb alleen de eerste en dat zou voldoende moeten wezen. Maar heb even in de chat om opheldering gevraagd en blijkbaar is het met mijn auto niet mogelijk... |:(

En tx voor de tip over het inplannen van de rit! Ik kan ook niet laden op het werk en wat ik nu eigenlijk doe is elektrisch de stad uit, op de snelweg in hybride stand en zodra ik de afrit van mijn werk oprijd, gooi ik hem weer in de elektrische stand. Op de terugweg hetzelfde geintje. Maar ga dit ook zeker eens uitproberen!

En voorverwarmen doe ik inderdaad ook in de ochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrypta
mathman schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:37:
[...]

daar heb je helemaal gelijk in, dat het qua kosten niet uitmaakt. Maar ik leer mijzelf zoveel mogelijk aan om mijn eigen opgewekte energie zoveel mogelijk zelf te gebruiken ipv alleen maar naar salderen te kijken. Dat salderen houdt namelijk ook een keertje op.

Plus: ik heb nog geen paal aan huis of een buitenstopcontact waar ik de granny in kan gooien. Dus het huis moet open blijven zolang ik de auto aan de lader heb hangen. Vind ik niet zo fijn midden in de nacht :)

[...]

ik kan uit 2 abonnementen kiezen: e-connect en guide & inform plus. Ik heb alleen de eerste en dat zou voldoende moeten wezen. Maar heb even in de chat om opheldering gevraagd en blijkbaar is het met mijn auto niet mogelijk... |:(

En tx voor de tip over het inplannen van de rit! Ik kan ook niet laden op het werk en wat ik nu eigenlijk doe is elektrisch de stad uit, op de snelweg in hybride stand en zodra ik de afrit van mijn werk oprijd, gooi ik hem weer in de elektrische stand. Op de terugweg hetzelfde geintje. Maar ga dit ook zeker eens uitproberen!

En voorverwarmen doe ik inderdaad ook in de ochtend.
Kijk, dat is verhelderend! Wel bijzonder dat hij het niet ondersteund overigens, je zou zeggen de info is er :+ !

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerstand
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05 20:53
Muncher schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 16:15:
[...]

Classic, zelfs de partial downloads past niet meer op de SD kaart :D.

Kan de directories Skoda en SEAT met een gerust hart weggooien?

maps\00\cfg\mapcfg\SEAT
maps\00\cfg\mapcfg\Skoda
Zojuist gedaan met de November update voor mijn golf 7.5 (en ook alle talen behalve NL verwijderd). Dan past de complete kaartenset nog/weer ...net...... op het 16 GB kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Bij mijn vw polo 1.2 tdi brand sinds vanmiddag het motor management lampje, zou ik hier nog 43 km mee naar mijn garage kunnen rijden om hem te laten uitlezen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johanth
racoon schreef op donderdag 1 december 2022 @ 20:24:
Bij mijn vw polo 1.2 tdi brand sinds vanmiddag het motor management lampje, zou ik hier nog 43 km mee naar mijn garage kunnen rijden om hem te laten uitlezen?
Bel je garage.

Ik zou zeggen ja, maar ik ben maar een forum-nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

johanth schreef op donderdag 1 december 2022 @ 23:21:
[...]

Bel je garage.

Ik zou zeggen ja, maar ik ben maar een forum-nobody.
Bedankt, garage zegt inderdaad dat je er mee kan doorrijden, ik ben alleen bang meer stuk te maken.

Mocht ik bij mijn auto de egr weg laten schrijven en afdoppen zou dit dan apk afkeur kunnen zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door racoon op 02-12-2022 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johanth
racoon schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 07:07:
[...]

Mocht ik bij mijn auto de egr weg laten schrijven en afdoppen zou dit dan apk afkeur kunnen zijn?
Wat denk je zelf ...

Roetmeting O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AE69
Scrtz schreef op woensdag 30 november 2022 @ 08:28:
[...]

Passat was tot de Arteon kwam de duurste model in de basisprijs. Er is al een €7000 prijs verschil tussen de twee, en ik denk dat VW niet nog een keer zoals de Phaeton een nog exclusieve model wilden uitbrengen die onverkoopbaar werd door extra geld te investeren in een exclusief dashboard. Volgens mij is er ook niets mis met de dashboard van de Passat. (BTW: Het is grappig dat zo een 30 jaar geleden zeurden sommige mensen ook dat de dashboard van de Corrado op de Passat leek. Fun fact: ik heb al 28 jaar mijn Corrado)

Hoe je het wendt of keert, een Polo GTI blijft een Polo, en een Golf R blijft een Golf. }) Daarom zie ik liever een Arteon voor de deur dan een Passat.
En voor diegenen die niet weten waar ze in rijden, staat er bij de Passat tegenwoordig midden op de dashboard PASSAT om je te herinneren dat je maar in en Passat rijdt ipv een Arteon. })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

AE69 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 09:54:
[...]
Hoe je het wendt of keert, een Polo GTI blijft een Polo, en een Golf R blijft een Golf. }) Daarom zie ik liever een Arteon voor de deur dan een Passat.
En voor diegenen die niet weten waar ze in rijden, staat er bij de Passat tegenwoordig midden op de dashboard PASSAT om je te herinneren dat je maar in en Passat rijdt ipv een Arteon. })
Wat een walgelijke opmerking. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
GeeMoney schreef op woensdag 30 november 2022 @ 07:44:
[...]

Het gaat erom dat ze blijkbaar de kennis wel in huis hebben. Bij de fat e-tron kan je gewoon remote alles doen en inzien, gepland laden, locatie bepalen, routes inladen etc.
Ik heb gewoon het vermoeden dat ze dus aparte afdelingen hebben die totaal niet samen werken om dit op te lossen. Mijn fat-etron had de eerste 3 maanden vergelijkbare problemen namelijk maar daarna kwam een grote update die alles in 1x opgelost heeft.

Daarnaast heb ik in de Q4 gezeten en het prijsverschil zit voornamelijk in de materialen en de adaptieve vering gok ik en niet zozeer in de MMI/infotainment.
MMI ontwikkeling wordt ook uitbesteed aan leveranciers. Zo werd bijvoorbeeld de radio/navigatie van de Laguna en van de Phaeton uitbesteed aan Siemens-VDO (onderdeel is overgenomen door TomTom). Audi zal het hoogstwaarschijnlijk ook doen maar ze zetten liever een Audi stempel er op ipv een Clarion/Fujitsu/….
Aangezien de MMI systeem (“radio”) meer en meer geïntegreerd is met bediening en visualisatie van allerlei functies (denk aan opladen, aan/uit schakelen van veiligheidsfuncties) zullen ze de update niet klakkeloos uitrollen over alle verschillende modellen met een van buiten hetzelfde look-and-feel GUI, zonder het eerst getest te hebben op de target modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
Toppe schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 10:01:
[...]

Wat een walgelijke opmerking. :r
Als ik bij de RDW, de gegevens van een Polo GTI opvraag staat er gewoon Polo. Bij de Golfjes ook })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

AE69 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 10:20:
[...]

Als ik bij de RDW, de gegevens van een Polo GTI opvraag staat er gewoon Polo. Bij de Golfjes ook })
Pak een gemiddelde Arteon, Passat, 5 serie, A6 en er staat een zakelijke eigenaar bij, vooral trots zijn op iets wat niet van jou is.

Ja, het zelfde geldt ook voor de Golfjes, 3 series en A3's.

Blij dat ik de mogelijkheid had om 'maar' een golf 8 zo te kunnen betalen.

[ Voor 16% gewijzigd door Toppe op 03-12-2022 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Toppe schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 10:25:
[...]

Pak een gemiddelde Arteon, Passat, 5 serie, A6 en er staat een zakelijke eigenaar bij, vooral trots zijn op iets wat niet van jou is.

Het huis waar ik ooit huur voor betaalde heb ik kunnen kopen. Nu is het met huizen zo dat ze steeds meer waard worden. Bij auto's is het tegenovergestelde het geval. Ze worden steeds minder waard. Zelf een auto kunnen kopen is een waardeloze investering. Hoezo blij dat je een Golf 8 kon betalen? Ik ken zat mensen die schathemeltje rijk zijn en in een leaseauto rijden.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

GerCor schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 10:52:
[...]

Het huis waar ik ooit huur voor betaalde heb ik kunnen kopen. Nu is het met huizen zo dat ze steeds meer waard worden. Bij auto's is het tegenovergestelde het geval. Ze worden steeds minder waard. Zelf een auto kunnen kopen is een waardoze investering. Hoezo blij dat je een Golf 8 kon betalen? Ik ken zat mensen die schathemeltje rijk zijn en in een leaseauto rijden.
Ik zeg ook niet dat lease per definitie slecht is maar ik gruwel er van als mensen willen ‘pochen’ met ‘hun’ auto die helemaal niet van hun is.

Daarbij heb in een mooie prijs betaald voor een import model met net 7K op de teller.

Blijf bij m’n standpunt dat ik het een walgelijke opmerking vindt dat iemand ‘maar’ in een Passat rijdt en niet een Arteon.

En wat betreft huizen; wij hebben ons vorige huis met dik 250K overwaarde kunnen verkopen, dat gaan ze er nooit meer voor krijgen aangezien de buurt steeds slechter wordt. Voor ons ook de reden om te verkopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Toppe op 03-12-2022 10:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Toppe schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 10:57:
[...]

Ik zeg ook niet dat lease per definitie slecht is maar ik gruwel er van als mensen willen ‘pochen’ met ‘hun’ auto die helemaal niet van hun is.

Daarbij heb in een mooie prijs betaald voor een import model met net 7K op de teller.

Blijf bij m’n standpunt dat ik het een walgelijke opmerking vindt dat iemand ‘maar’ in een Passat rijdt en niet een Arteon.

En wat betreft huizen; wij hebben ons vorige huis met dik 250K overwaarde kunnen verkopen, dat gaan ze er nooit meer voor krijgen aangezien de buurt steeds slechter wordt. Voor ons ook de reden om te verkopen.
Alles heeft zijn voor en tegens. Vaak hoort een leaseauto bij een functie. Er zijn ook zat mensen die moeten leasen in een bepaalde prijsklasse of merk die ze helemaal niet willen. Een leaseauto is jouw bezit. Je bent alleen niet de eigenaar. Maar het is een gebruiksartikel. Voor veel mensen ook een statussymbool. Het is dus een symbool van hun status.

Als jij vandaag of morgen jouw privéauto in de prak rijdt dan kun je aan de slag met de verzekering. Jij mag op zoek naar een andere gelijkwaardige Golf 8 die je nu misschien niet meer privé kunt betalen.

Jij verkocht jouw woning met 250 k overwaarde. Maar je koopt, waarschijnlijk, weer iets terug dat ook in waarde is gestegen. Beetje lood om oud ijzer. Het is niet zo dat alleen jouw woning in waarde is gestegen.

Edit

En wat betreft dat jij het een walgelijke opmerking vindt. Wat bereik je er nou mee? Jij vindt het walgelijk en een ander maakt het helemaal niks uit wat jij ervan vindt. Mensen zijn tegenwoordig om helemaal niks al beledigd en denken dan dat andere mensen zich daar iets van aantrekken.

[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 03-12-2022 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

GerCor schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 11:09:
[...]

Alles heeft zijn voor en tegens. Vaak hoort een leaseauto bij een functie. Er zijn ook zat mensen die moeten leasen in een bepaalde prijsklasse of merk die ze helemaal niet willen. Een leaseauto is jouw bezit. Je bent alleen niet de eigenaar. Maar het is een gebruiksartikel. Voor veel mensen ook een statussymbool. Het is dus een symbool van hun status.

Als jij vandaag of morgen jouw privéauto in de prak rijdt dan kun je aan de slag met de verzekering. Jij mag op zoek naar een andere gelijkwaardige Golf 8 die je nu misschien niet meer privé kunt betalen.

Jij verkocht jouw woning met 250 k overwaarde. Maar je koopt, waarschijnlijk, weer iets terug dat ook in waarde is gestegen. Beetje lood om oud ijzer. Het is niet zo dat alleen jouw woning in waarde is gestegen.
We wijken hier nogal van de discussie af, het gaat mij er om dat ik zijn opmerking dat het "maar" een Passat is nogal walgelijk vindt en dat een overgroot deel van de auto's zakelijk is en dus helemaal niet van jou is.

offtopic:
Wat betreft ons huis: Wij hebben nieuwbouw gekocht, 170km verderop dus nee, we hebben niet over bieden en alles.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AE69
[...]
Moet ik per se eigenaar zijn of mag ik ook er van genieten dat ik de mogelijkheid krijg van mijnzelf of via mijn werkgever dat ik er voor (extra) kan betalen om er in te rijden. Ik werk er tenminste voor en betaal netjes mijn bijtelling voor privé gebruik. FYI: Meeste trotse “huiseigenaren” hebben ook een hypotheek die ze het nog niet hebben afgelost, en technisch is het ook niet van hun maar van de bank.
En voor de Tesla’s en Polestars. In NL worden niet zo veel nieuwe auto’s boven de €40000 verkocht aan particulieren voor particulier gebruik.
Fijn voor jou dat je geld genoeg hebt om in een Golfje te investeren. Auto’s zijn de slechtste investeringen. Ook bij een lease auto wordt de afschrijving berekend in leasebedrag maar je wordt er niet meteen er mee geconfronteerd als je over een aantal jaar je “oude” Golfje gaat inruilen voor een nieuwe(re) model.

Ik heb het in mijn stenen huis geïnvesteerd, en een 33 jaar oude Corrado en ik trek straks mijn portemonnee open voor de bijtelling en eigen bijdrage voor de zakelijk geleaste Lapiz blauwe Arteon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
[...]
Tja, wat wil je als mensen geen onderscheid kunnen maken tussen een Arteon en een Passat, en opmerkingen maken over de dashboard. })

Even trollen op mijn vrije dag >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:38
[...]
Oef, hier ben je wel een beetje gemeen tegen de GTI / R rijders onder ons. Carrosserie en zo zijn natuurlijk hetzelfde. Maar je kan verder niet een standaard Golf gaan vergelijken met een R. Zo’n beetje alles op en aan de auto is aangepakt.

En doe je dat om een of andere reden wel, prima. Maar dan kan je ieder sportief model van iedere fabrikant wel gaan afkraken.

Ik heb mijn Golf trouwens zo ingetogen mogelijk gemaakt. Het leuke vind ik juist dat de auto niet te erg opvalt, maar de kenner wel ziet dat het niet zomaar een Golf is.

LG OLED C2 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
@Toppe iets tekort door de bocht. Zakelijk kan ook betekenen gekocht op een B.V. bijvoorbeeld.
Dan kan hij dus wel degelijk met zuurverdiende centen gekocht zijn :). Ook gefinancierd maar dat geld voor een persoonlijk geregistreerd voertuig ook natuurlijk.

In mijn geval staat er dus zakelijk rechtspersoon maar de auto is wel degelijk “afgetikt”. Niet dat het mij wat uit maakt maar je kan dus niet altijd maar stellen dat het leasebakken zijn ;).

[ Voor 28% gewijzigd door GeeMoney op 03-12-2022 12:26 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

En als het zakelijke lease is, dan is het ook gewoon betaald als loon in de vorm van een auto. Kies je geen auto krijg je dat budget in de meeste gevallen uitbetaald. Voor die vergoeding wordt gewerkt, dus die zakelijke lease wordt ook wel degelijk betaald door zuurverdiende centen :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AE69
GerCor schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 11:09:
[...]

Prima verwoord @GerCor. Ik heb vroeger in bijtellingsknallers (Citroën Grand Picasso op LPG, Prius, Peugeot 308SW) gereden om geld te sparen en mijn hypotheek af te lossen. Omdat ik nu veel minder vaste kosten aan hypotheek heb, geen eeuwig leven en ook maar een beperkte lease budget en categorie waaruit ik kon/mag kiezen, had ik 4 jaar lang een Arteon. Niet omdat het een status symbool is maar omdat het:
- een van de mooiste VWs (naast de Karmann Ghia, Scirocco I, en Corrado) gemaakt is en geleast kan worden;
- meeste “bang for the bucks”, mooiste, ruimste (niet voor mijn ego) auto’s die er in 2017/2018 en nu rondrijden. Ik heb destijds ook gekeken naar de Audi A5 (te krap achterin, en wil niet geassocieerd worden met Faudi), BMW 4GC (ook te krap), BMW i4 (kon niet wennen aan de oversized bevertanden), en Mercedes C300e (te duur).
Inderdaad daar gaan je zuur verdiende euro’s. Als ze het financieel totalloos verklaren, krijg je maar de dagwaarde terug en zie maar daar voor een gelijkwaardige Golfje 8 GTI/R te kopen.
Hear hear… Welkom in de huizenmarktbubble.
Mensen zijn tegenwoordig om helemaal niks al beledigd en denken dan dat andere mensen zich daar iets van aantrekken.
Precies @GerCor :9B d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[...]

Passat was tot de Arteon kwam de duurste model in de basisprijs. Er is al een €7000 prijs verschil tussen de twee, en ik denk dat VW niet nog een keer zoals de Phaeton een nog exclusieve model wilden uitbrengen die onverkoopbaar werd door extra geld te investeren in een exclusief dashboard. Volgens mij is er ook niets mis met de dashboard van de Passat. (BTW: Het is grappig dat zo een 30 jaar geleden zeurden sommige mensen ook dat de dashboard van de Corrado op de Passat leek. Fun fact: ik heb al 28 jaar mijn Corrado)

We gaan het zien, ik heb van de week akkoord gegeven voor een nieuwe Passat Variant R-line Business in de lease. Mag dus weer 5 jaar tegen dat stukje plastic aan kijken. Doe ik graag :)

Arteon gaat er uit, ook nauwelijks meer te bestellen. Wordt vervangen door de ID Aero. Passat krijgt nog een facelift model 2023.

Niet dat ik zelf een Arteon zou willen. Mooie auto hoor, maar met een jong gezin is de Passat toch een stukje praktischer bij het zelfde comfort en uitrusting. :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johanth
[...]

Andere kant van de zaak: ik wil helemaal niet mijn eigen geld in een privé auto stoppen zolang ik er een van de baas kan rijden.

Het zal me worst zijn dat hij niet van mij is. Dan zijn de problemen ook niet van mij.

Ik maak me wel een beetje zorgen over de bedienbaarheid van de touch sliders in de Golf. Maar al met al was het toch de beste optie van de keuzelijst (vooral elektrisch, nauwelijks brandstof).

En dat is dan wel weer een nadeel van een zakelijke auto. Je hebt het te doen met de opties die de werkgever je biedt. Anders had ik nog lekker een paar jaar doorgereden in "mijn" (probleemloze) Golf Variant 7.
MK_ schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 11:50:
En als het zakelijke lease is, dan is het ook gewoon betaald als loon in de vorm van een auto. Kies je geen auto krijg je dat budget in de meeste gevallen uitbetaald.
Bij ons maar zeer beperkt; het leasebudget (zonder eigen bijdrage) ligt veel hoger dan de onkostenvergoeding die ik voor een eigen auto zou kunnen krijgen. Bovendien krijg ik bij de leaseauto een tankpas terwijl ik bij een eigen auto de privékilometers zelf moet betalen.

[ Voor 45% gewijzigd door johanth op 03-12-2022 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanth
[...]

Ach, het is maar een auto.

Bij mijn salarisband "hoort" volgens de keuzelijst van mijn werkgever een BMW 3-serie of Mercedes C-klasse. Maar ja, wat heb je daaraan? Je betaalt een hoop.meer bijtelling dan voor een Golf, en de extra luxe is maar een paar weken leuk.

Eerlijk gezegd, als ik een Polo zou mogen leasen (of een Skoda Fabia), dan zou ik dat serieus overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06 22:50
johanth schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 13:36:
[...]

Ach, het is maar een auto.

Bij mijn salarisband "hoort" volgens de keuzelijst van mijn werkgever een BMW 3-serie of Mercedes C-klasse. Maar ja, wat heb je daaraan? Je betaalt een hoop.meer bijtelling dan voor een Golf, en de extra luxe is maar een paar weken leuk.

Eerlijk gezegd, als ik een Polo zou mogen leasen (of een Skoda Fabia), dan zou ik dat serieus overwegen.
Een beetje volle golf is tegenwoordig anders ook behoorlijk prijzig hoor. Volle 1.5 tsi ben je zo meer dan 40k kwijt in elk geval. Gewoon bizar eigenlijk.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanth
EvoII schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 23:20:
[...]

Een beetje volle golf is tegenwoordig anders ook behoorlijk prijzig hoor. Volle 1.5 tsi ben je zo meer dan 40k kwijt in elk geval. Gewoon bizar eigenlijk.
Ik weet het ... ik heb er net één besteld. Life Business Edition 1.5 eTSI met wat extra opties. Niet wezenlijk luxer dan mijn huidige Golf 7 Comfortline Business Edition, wel een stuk duurder.

Ik begrijp niet waarom leasemaatschappijen zo strak vasthouden aan die maximale termijn van vijf jaar. Ik wil best nog twee jaar langer doorrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Omdat na 5 jaar er veel vaker groot onderhoud aan een auto komt, terwijl de waarde van dat ding dan nog misschien 1/3e is. Dus relatief moet je er dan veel meer insteken tov de restwaarde van het ding.

Voor een leasemaatschappij zijn auto's gewoon assets waar ze over afschrijven, net als jouw vaatwasser thuis. Als die stuk gaat kijk je ook of het het repareren nog waard is.

[ Voor 11% gewijzigd door The Eagle op 04-12-2022 11:50 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06 22:50
johanth schreef op zondag 4 december 2022 @ 08:42:
[...]

Ik weet het ... ik heb er net één besteld. Life Business Edition 1.5 eTSI met wat extra opties. Niet wezenlijk luxer dan mijn huidige Golf 7 Comfortline Business Edition, wel een stuk duurder.

Ik begrijp niet waarom leasemaatschappijen zo strak vasthouden aan die maximale termijn van vijf jaar. Ik wil best nog twee jaar langer doorrijden.
Heb gisteren nog even wat golfjes samen zitten stellen op de volkswagen site. Het viel me op dat je verschillende opties die je eerst kon krijgen nu niet meer te krijgen zijn. De Style is helemaal uit het gamma verdwenen.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igix
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-04 00:04
hallo allemaal,

ik ben van plan om een ​​tweedehands auto te kopen. bij voorkeur phev met grote bootspace. het is nodig als ik met mijn kinderen reis.Ik maak lange reizen met mijn kinderen. Ik heb een zonnepaneel dat overtollige elektriciteit opwekt, dus ik denk aan phev. EV is duur voor mij. Ik koos voor passat phev of toyota corolla touring. Er zijn twee punten die mij doen denken om vw passat niet te kopen.

1. Gehoord dat er een probleem is met terugroepacties van passat phev en vw-plannen. sinds kort zijn er ook klachten met passat phev.

2. mpg/kmpl tijdens hybride modus voor lange ritten of nul batterij is minder in vergelijking met toyota corolla touring

afgezien van deze punten hou ik van de bouwkwaliteit van vw en premium in vergelijking met toyota corolla. kun je wat ervaring delen over de problemen en kmpl/mpg en me helpen met de beslissing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Je vraag is eigenlijk zijn eigen topic waard, hier zul je over het algemeen de reactie krijgen dat je de Passat moet nemen. Zeker als kofferbak ruimte en comfortabel reizen belangrijk is. Is simpelweg een klasse hoger :)

Verder: op welke problemen doel je, en welke bouwjaren / km standen overweeg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:37
johanth schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 14:11:
[...]

Wat denk je zelf ...

Roetmeting O-)
EGR is vooral van belang voor het laten doen afnemen van de NOx uitstoot. Als het goed is heeft dit geen invloed op de roetuitstoot ;)

Voor de werking van de motor is het beter dat je geen EGR hebt, het is alsof je je eigen poep door je mond haalt. Een echt waardeloos systeem. AdBlue, dat veel eerder al in tractoren/vrachtwagens beschikbaar was - is een veel effectiever middel om de NOx uitstoot van de moderne dieselmotor te beperken. :) Helaas heeft het (te) lang geduurt voordat dit in personenwagens beschikbaar werd. In bedrijfsauto's is het al veel langer een ding!

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik hoorde vanavond op de radio dat de Polo eruit gaat. Dan zal alles gebaseerd op de Polo er ook wel uit gaan, denk ik dan. Worden te duur. Om aan de normen te voldoen komt er zo'n € 5.000 bij. VW gaat over naar elektrisch. Er zal een elektrische VAG auto komen in de prijsklasse € 20.000 / € 30.000. Maar dat kan ook een Skoda worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 01-06 22:07
rijd nog vrolijk rond in een 206 met nog geen 60k op de teller hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:01
GerCor schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 01:29:
Ik hoorde vanavond op de radio dat de Polo eruit gaat. Dan zal alles gebaseerd op de Polo er ook wel uit gaan, denk ik dan. Worden te duur. Om aan de normen te voldoen komt er zo'n € 5.000 bij. VW gaat over naar elektrisch. Er zal een elektrische VAG auto komen in de prijsklasse € 20.000 / € 30.000. Maar dat kan ook een Skoda worden.
Het gaat helemaal op de schop. Las vorige week een artikel dat de Golf 9 er toch gaat komen, maar dat ze die ónder de ID3 gaan positioneren. Zelf zou ik de ID3 nu al onder een Golf 8 zetten.... Daarmee gaat de Polo er uit en gaat Golf echt een stap naar beneden naar Polo-niveau. Ben benieuwd of ze dan nog iets tussen de Golf en Passat gaan zetten of dat de ID4 en 5 dat gat invullen.

https://www.autoweek.nl/a...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Dennisdn schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 08:17:
[...]

Het gaat helemaal op de schop. Las vorige week een artikel dat de Golf 9 er toch gaat komen, maar dat ze die ónder de ID3 gaan positioneren. Zelf zou ik de ID3 nu al onder een Golf 8 zetten.... Daarmee gaat de Polo er uit en gaat Golf echt een stap naar beneden naar Polo-niveau. Ben benieuwd of ze dan nog iets tussen de Golf en Passat gaan zetten of dat de ID4 en 5 dat gat invullen.

https://www.autoweek.nl/a...3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Ja inderdaad, de ID3 zien ze meer als een Golf Plus opvolger, en de Golf 9 zou dan de sportieve elektrische ID worden ofzoiets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-05 21:54
Bij mijn zoektocht naar een nieuwe auto lijkt voor ons de POLO ook wel aantrekkelijk.
Mede door de prijs kunnen wij een model uit 2017 kopen (circa 10k euro budget).

Zijn er nog dingen waar ik absoluut vandaan moet blijven? Ik moet de 1.0 en de 1.2 gaan proberen maar denk dat beide voldoen.

Hieronder twee stuks die mij erg aanspreken.

https://www.autotrack.nl/...olo-benzine-2017-52921167
https://www.autotrack.nl/...olo-benzine-2017-51782329

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Weet iemand of dit lijstje nog klopt? Famous in "Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5"
* The Eagle wil even weten wat voor DSG er in zijn zojuist bestelde Passat variant R-line Business 1.5 TSI zit :)

Moet de leaseregeling nog tekenen en formeel akkoord op de bestelling, maar das alleen papierwerk.

Sneekpeek:
Afbeeldingslocatie: https://vandenbrugcdn.nl/awdcache/32404224/image-1600x0-volkswagen%20passat-28.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
The Eagle schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:48:
Weet iemand of dit lijstje nog klopt? Famous in "Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5"
* The Eagle wil even weten wat voor DSG er in zijn zojuist bestelde Passat variant R-line Business 1.5 TSI zit :)

Moet de leaseregeling nog tekenen en formeel akkoord op de bestelling, maar das alleen papierwerk.

Sneekpeek:
[Afbeelding]
dat is een mooie bak, Passats zie je tegenwoordig een stuk minder, wel jammer.
bij ons op het werk hadden saleslui min of meer standaard een Passat, inmiddels zijn dat Koreanen met accu geworden.

ik gok dat er gewoon een DQ200 in zit, dezelfde als in mijn golf 7.5 met een 1.5. (150PK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hij volgt ook een Passat op, dit wordt de tweede :). Huidige heeft een dq200 en ik meen dat die opgevolgd was (door dq250?) in verschillende vag mobielen, maar weet dat niet zeker. Vandaar de vraag :)
Dsg van mijn huidige Passat mocht bij 90k de revisie in, alles bij elkaar voor 6k aan verspijkerd destijds. Bak is er twee keer onderuit geweest :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
The Eagle schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:48:

Sneekpeek:
[Afbeelding]
Gaaf ding! In DE was er ook een tijdje een Black Edition pakket, dan was de grille etc ook zwart, best wel gaaf. Maar zag deze laatst niet meer terug in de configurator. Collega rijdt dit facelift model in Lapiz Blue, staat de Passat ook erg goed vind ik.
Ozza schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:11:
Bij mijn zoektocht naar een nieuwe auto lijkt voor ons de POLO ook wel aantrekkelijk.
Mede door de prijs kunnen wij een model uit 2017 kopen (circa 10k euro budget).

Zijn er nog dingen waar ik absoluut vandaan moet blijven? Ik moet de 1.0 en de 1.2 gaan proberen maar denk dat beide voldoen.

Hieronder twee stuks die mij erg aanspreken.

https://www.autotrack.nl/...olo-benzine-2017-52921167
https://www.autotrack.nl/...olo-benzine-2017-51782329
Zou ten alle tijden voor de 1.0 TSI gaan, die is veel levendiger en gretiger dan de 1.2 TSI was. Verder weinig speciaals bij de Polo's zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnup_1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-05 15:44
Iemand die toevallig de naam van deze velg weet? nu 2 maal voorbij zien komen op een Nederlanse Arteon dus lijkt mij een OEM VAG velg? Kan alleen niets vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WyAri51EzB8QFTLSPKsdPfl8SG4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/b7GaeVLgQThvHQPTsdAQvFRK.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u-MB3e7eo2LBJrh9fbuf5bDNzJ8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/wyjaXssZmyqPeJJtEIdepQfM.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
Mnup_1 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:55:
Iemand die toevallig de naam van deze velg weet? nu 2 maal voorbij zien komen op een Nederlanse Arteon dus lijkt mij een OEM VAG velg? Kan alleen niets vinden.

[Afbeelding][Afbeelding]
Zijn het deze niet? https://www.ebay.com/itm/264702311033

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mnup_1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-05 15:44
Cheers! Dat zijn ze idd, Audi dus >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
Dat waren inderdaad velgen die nooit fabrieksaf leverbaar waren op een Arteon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VW-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:54

VW-Arjan

★★★★★

Die ruitjes in de spaken zullen wel lekker makkelijk schoonmaken.

Wel mooie velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Scrtz schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:14:
[...]

Gaaf ding! In DE was er ook een tijdje een Black Edition pakket, dan was de grille etc ook zwart, best wel gaaf. Maar zag deze laatst niet meer terug in de configurator. Collega rijdt dit facelift model in Lapiz Blue, staat de Passat ook erg goed vind ik.

[...]

Zou ten alle tijden voor de 1.0 TSI gaan, die is veel levendiger en gretiger dan de 1.2 TSI was. Verder weinig speciaals bij de Polo's zover ik weet.
Lapiz blue wordt al een jaar niet meer geleverd. Ken hem wel, staat hem inderdaad heel goed. Meen dat ie voorbehouden was aan de GTE maar even niet zeker.
Mijne is iig moonstone grey (unilak, dus geen metallic) met 18" Monterey velgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
The Eagle schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:31:
[...]
Lapiz blue wordt al een jaar niet meer geleverd. Ken hem wel, staat hem inderdaad heel goed. Meen dat ie voorbehouden was aan de GTE maar even niet zeker.
Ik heb begin 2022 een Arteon plug-in hybride (zeg maar GTE) in Lapiz blue besteld maar zo ver ik op mobile.de kan zien kan/kon je ook de Arteon R (niet bestelbaar in NL) bestellen in Lapiz blue.
Bepaalde kleuren worden uit de VW gamma gehaald (om ruimte te maken voor nieuwe kleuren). Zo had ik eerst een Chili Red Arteon besteld in 2018 maar begin 2022 kon je het in King’s Red bestellen en Crimson Red (meer bordeaux rood metallic) is helemaal niet te bestellen. Zie https://www.paintcolourchart.com/cars/088/arteon.html voor overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
The Eagle schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:31:
[...]

Mijne is iig moonstone grey (unilak, dus geen metallic) met 18" Monterey velgen :)
Nope! Collega rijdt een ‘gewone’ 1.5 tsi dsg r-line.

Moonstone grey is ook erg gaaf ja!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Scrtz schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:16:
[...]

Nope! Collega rijdt een ‘gewone’ 1.5 tsi dsg r-line.

Moonstone grey is ook erg gaaf ja!
Check. Naja, al even niet meer verkrijgbaar op de Passat, en in de voorraad al helemaal niet meer. Anders had het op zeker mijn voorkeur gehad :)

Overigens heeft ie imho de R line trim en de 18" wel nodig om lekker te smoelen in moonstone grey. Onderstaand een gewone business line op de standaard 16". Smoelt een stuk minder imho:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cf2DfMRpk9KEa6G5Kp3MU8hl8RY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bqaaEZSojxop8rlvEPLT8oi6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door The Eagle op 07-12-2022 22:18 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• StephanN93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-05 15:17
Ik heb afgelopen dinsdag mijn nieuwe Passat 1.5 DSG opgehaald :) Hij rijdt als een trein, zit zo ontspannen als de bank thuis. Honden blij met de grote kofferbak, dus wat wil een man nog meer!

Uitvoering: R-line business+ in Lapiz Blue met 19" Pretoria's

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cN6fftiCdG1qlYdFhJHt1Ar7DnU=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/ECEGxgjB8WI36hCGaxyL0J5s.gif?f=fotoalbum_large

Weet iemand trouwens waar de instelling zit om automatisch de deuren op slot te laten gaan? Heb het niet kunnen vinden nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathman
StephanN93 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 08:48:
Weet iemand trouwens waar de instelling zit om automatisch de deuren op slot te laten gaan? Heb het niet kunnen vinden nog..
Mooie auto en erg mooie kleur! Bedoel je tijdens het rijden? Of als je wegloopt. Volgens mij voor tijdens het rijden zit op je portier de knop om ze te vergrendelen en ontgrendelen. Als je die (vergrendelen) lang indrukt gaat hij volgens mij automatisch op slot bij x kmh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephanN93
mathman schreef op donderdag 8 december 2022 @ 08:52:
[...]

Mooie auto en erg mooie kleur! Bedoel je tijdens het rijden? Of als je wegloopt. Volgens mij voor tijdens het rijden zit op je portier de knop om ze te vergrendelen en ontgrendelen. Als je die (vergrendelen) lang indrukt gaat hij volgens mij automatisch op slot bij x kmh
"Dat is zeker blauw" is de reactie van de meeste mensen tot nu toe :P

Ik bedoel beide. Al kan het bij het weglopen ook zijn dat ik te weinig geduld heb... Ik zal knopje eens ingedrukt houden, bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Heb nu de Arteon een week geleden binnen geleverd (in uitmuntende staat volgens de expertise) en op sommige gebieden mis ik die toch wel.

De looks, ergonomie (mijn zoontje moet echt klauteren in de auto nu), de goede lane assist, dynamic lights,... De Arteon is echt een top wagen.

Mijn huidige auto heeft echt al de opties van de Arteon en nog veel meer, maar de uitwerking is soms gebrekkig. De lane assist werkt enkel als ACC opstaat, anders moet je het doen met een bounce back en geluid signaal, er zit een behoorlijk duur harmon kardon systeem in, maar geen bass.

De media speler, HUD, bouwkwaliteit,de smoothness van de elektromotor, het instant koppen en de bijna 300pk zijn echt gruwelijk top. Maar soms mis ik de zaken die echt goed waren aan de Arteon toch wel. Je hoort ook gewoon niet op zo een hoogte te zitten in een auto, hoe lager bij de grond hoe beter :+ .

Vandaag kunnen mijn collega's wel terug de Arteon (break, hybride) kiezen en zie er velen dat ook doen. Voor het geld is dat wel een top keuze tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ik heb afgelopen dinsdag mijn nieuwe Passat 1.5 DSG opgehaald :) Hij rijdt als een trein, zit zo ontspannen als de bank thuis. Honden blij met de grote kofferbak, dus wat wil een man nog meer!

[Afbeelding]

Mooi ding!

Bij instellingen > openen & sluiten heet het menu meen ik. Daar kun je het aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:13

mb1

[Afbeelding]

Mooi ding!
Bijna dezelfde dan ik heb, die kleur is met mooi zonnig weer nog veeeeel blauwer😉
Die 19" zijn die erg stuiterig?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lw1mBnWzQMWWEOyD5Eu4hX0S0nQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uelyNgSUfJvEHuqLHwC6uRDF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69

[Afbeelding]
NL wilde toch meer blauw op straat? *O* Ipv al die grijze muizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
Engineer Stewie schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:24:
Heb nu de Arteon een week geleden binnen geleverd (in uitmuntende staat volgens de expertise) en op sommige gebieden mis ik die toch wel.

De looks, ergonomie (mijn zoontje moet echt klauteren in de auto nu), de goede lane assist, dynamic lights,... De Arteon is echt een top wagen.

Mijn huidige auto heeft echt al de opties van de Arteon en nog veel meer, maar de uitwerking is soms gebrekkig. De lane assist werkt enkel als ACC opstaat, anders moet je het doen met een bounce back en geluid signaal, er zit een behoorlijk duur harmon kardon systeem in, maar geen bass.

De media speler, HUD, bouwkwaliteit,de smoothness van de elektromotor, het instant koppen en de bijna 300pk zijn echt gruwelijk top. Maar soms mis ik de zaken die echt goed waren aan de Arteon toch wel. Je hoort ook gewoon niet op zo een hoogte te zitten in een auto, hoe lager bij de grond hoe beter :+ .

Vandaag kunnen mijn collega's wel terug de Arteon (break, hybride) kiezen en zie er velen dat ook doen. Voor het geld is dat wel een top keuze tegenwoordig.
Ik heb de mijne lease Arteon afgelopen juli ingeleverd en rijd nu in een Tesla S van 2018. Maar die Tesla kan echt niet tippen op meerdere fronten ook al is het 1,5 keer duurder dan de Arteon 2.0 TDI (150pk) Business line R. Enige plus punt is de instants koppel maar:
- Bouwkwaliteit
- Initialisatiewachtijd van 30 seconde na ontgrendelen van auto
- Constant downloaden van navigatie kaarten (het lijkt wel alsof het 512kb opslagcapaciteit heeft)
- Constante valse meldingen van objecten die te dichtbij zijn
- Ontbreken van ACC
- Ontbreken van Lane Assist
- Slechte radio ontvangst (FM en DAB)
- Basale mediaspeler implementatie (speelt alleen een (sub)folder af en gaat niet verder met volgende (sub)folder
- Ontbreken van opbergruimte in de deurbakken, achter de voorstoelen, en dashboardkastje kleiner dan een boterhamtrommel
- Climate control die of niet verwarmd tijdens koude dagen of niet genoeg afkoelt bij warme dagen
- Trage navigatie (duurde 3 dagen na een fabrieksreset voordat de Tesla door had dat het niet bij HQ in Californië was maar in NL)
- Trage bandenspanningregistratie. Na een rit van 15km/30 min en uitzetten pas reset van “te lage bandenspanning waarschuwing” na het wisselen van zomer naar winter banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
@AE69 zo fel kan ik gelukkig niet klagen. Zowel de bouwkwaliteit als iDrive systeem zijn subliem. Dat kunnen ze wel bij BMW.

Idd wel belachelijk dat je voor dat geld tegen zoveel problemen aanloopt.
De BMW was exact 30k duurder dan de Arteon, zou het er nooit aan geven maar je merkt toch waar het inzit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephanN93
mb1 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 16:46:
[...]

Mooi ding!
Bijna dezelfde dan ik heb, die kleur is met mooi zonnig weer nog veeeeel blauwer😉
Heb het gevonden, thanks!

Ik vind het wel meevallen hoe erg hij stuitert, weet niet of het sportonderstel hierbij helpt of dat ik nog wat voorzichtig rij over hobbels omdat ie nieuw is :P Vond deze 19" er beter onderstaan dan de overige velgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 17:07

[Afbeelding]

Lapiz blue is zoooo mooi in de zomer :)
en ja mensen vinden het heel blauw... ikke prachtig.

no comment

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrtz
mb1 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 16:46:
[...]

Mooi ding!

[Afbeelding]
Een VW heeft zelfs met een sportonderstel nog bij lange na niet zo'n harde afstelling als een Audi S-line, dus wat grotere velgjes kan prima.
Martinus schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:44:
[...]

Lapiz blue is zoooo mooi in de zomer :)
en ja mensen vinden het heel blauw... ikke prachtig.
Zeker waar! Enige nadeel aan zo'n opvallend kleurtje is als je van wat sportief rijgedrag houdt, mensen je al snel gaan herkennen (ook autoleken vooral)..

[ Voor 22% gewijzigd door Scrtz op 09-12-2022 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinus
Scrtz schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:57:
[...]

Zeker waar! Enige nadeel aan zo'n opvallend kleurtje is als je van wat sportief rijgedrag houdt, mensen je al snel gaan herkennen (ook autoleken vooral)..
hahaha heb ik ook, ineens een appje, doe eens normaal op de ring :P :P

no comment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinus
Scrtz schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:57:
[...]

Een VW heeft zelfs met een sportonderstel nog bij lange na niet zo'n harde afstelling als een Audi S-line, dus wat grotere velgjes kan prima.
ik vond van wel, 19" onder mn Arteon gaf niet het comfort als de 18"
Dus gewoon de fabrieks 18"gelaten.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Martinus schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:00:
[...]

ik vond van wel, 19" onder mn Arteon gaf niet het comfort als de 18"
Dus gewoon de fabrieks 18"gelaten.
Wisselde onder de Arteon tussen 18 en 20" en dat voelde je wel serieus hard. Van comfy naar knetterhad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Engineer Stewie schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:50:
[...]

Wisselde onder de Arteon tussen 18 en 20" en dat voelde je wel serieus hard. Van comfy naar knetterhad.
nou dat... en rij veel dus geen optie.

no comment

Pagina: 1 ... 100 ... 138 Laatste