Toon posts:

Hét grote Volkswagen Topic - Deel 5 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 107 108 109 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:26
Scrtz schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 08:51:
Nou binnenkort nieuw stuur, nieuw regelapparaat en nieuwe voorruit. Die besloot ook ineens om door te scheuren.

Ook 2 nieuwe voorbandjes, Conti SportContact 7, die hebben toch wel een partij grip moet ik zeggen, lijkt wel niveautje Michelin PilotSport..
In de "sportzomerbanden" categorie kwam de SportContact 7 ook heel goed uit de bus. Beter dan de befaamde Michelin Pilot Sport.

Zelf heb ik vier stuks Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 besteld, die zouden iets stiller moeten zijn dan de SC7 en de PS5. De huidige originele Bridgestone Turanza's hebben nog voldoende profiel maar helaas wel behoorlijk wat droogte scheurtjes en een stukje rubber eruit. Besloten ze alvast preventief te vervangen omdat ik niet zo tevreden ben over de Bridgestone's qua grip en geluidsproductie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 30-05 22:29
Scrtz schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 08:51:
Nou binnenkort nieuw stuur, nieuw regelapparaat en nieuwe voorruit. Die besloot ook ineens om door te scheuren.

Ook 2 nieuwe voorbandjes, Conti SportContact 7, die hebben toch wel een partij grip moet ik zeggen, lijkt wel niveautje Michelin PilotSport..
heb die zelf ook onder de 7gti, echt heerlijk en een stuk goedkoper dan michelin ps4s (kan ook aan de bandenmaat liggen ofc).

[Voor 54% gewijzigd door giovanni2903 op 25-04-2023 23:19]

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Sony Xperia 5 IV | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 29-05 22:43
Even een update over mijn Arteon PHEV bestelling
(besteld in 2022 week 5) geplande levering is 2023 week 20. Ik kreeg ook het volgende bericht van de dealer:
“De fabriek is weer veel auto’s aan het bouwen voor Nederland. Hierdoor gaan we terug naar de gemiddelde jaarvolumes voor Covid ca. 45.000 per jaar.
Momenteel worden er zelfs 1000 auto’s per week gebouwd en in Nederland gelost.”

Eventjes “fingers crossed” en 4 weekjes slapen.

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-05 08:41
Rainesh schreef op zondag 16 april 2023 @ 12:09:
Mensen met een Golf 8 en Discover Pro. Er is een nieuwe software update uitgekomen, namelijk versie 1941. Ik verwacht die zowel OTA als offline.

Voor de mensen die niet kunnen wachten, mag je mij altijd een PB sturen.
Afgelopen woensdag mijn golf8 variant een grote beurt en bandenwissel laten doen. Ze gaven aan dat er geen software update beschikbaar was, terwijl ik dit wel had gezegd obv dit bovenstaande bericht 😮😮

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Er parkeerde gisteren zowaar een donkerblauwe Golf Variant R naast me. Nog even met de eigenaar gepraat ook. Zeldzame auto en lekker geluidje :9

Eigenaar was nog geen andere in het wild tegengekomen (dit was voor mij de tweede die ik ooit zag).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:56
DrDelete schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 19:22:
[...]

Afgelopen woensdag mijn golf8 variant een grote beurt en bandenwissel laten doen. Ze gaven aan dat er geen software update beschikbaar was, terwijl ik dit wel had gezegd obv dit bovenstaande bericht 😮😮
Welk versie heb je nu

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:36
Na 4 jaar mijn trouwe golf 7 ingeruild en de volgende gekocht de golf 8.
Ik heb gekozen voor de 1,5 TSI 150pk en moet zeggen rijd heerlijk, ik kom van de 1,2TSI 105 pk af.

• Tim____
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17:35
Afgelopen week een 2e hands golf 8 (Life) 1.0 110pk mogen ontvangen. Heerlijke auto alleen heb ik een paar vraagjes waar jullie hier hopelijk een antwoord op hebben.

Weet iemand hier wat de laatste software versie is voor de golf 8 met het ready 2 discover systeem? Volgens de dealer zit de laatste versie er al op. Huidige is 1776.

De auto blijkt geen DAB+ te hebben. Alleen in de optie lijst bij myVolkswagen zit het er wel in met de tekst: sturing DAB+. De dealer gaf aan dat dit betekend dat het uitgeschakeld is en er niks aan te doen is.

Ook dacht ik dat je met dit systeem altijd nog navigatie en verkeersbord herkenning kon bijkopen. Ook dit kan niet. Dealer zegt de auto mist de benodigde hardware. Maar ook de camera voor verkeersbord herkenning staat op de optie lijst en is zeker wel aanwezig. Zie hem gewoon zitten achter de voorruit.

De regensensor kon ik ook geen duidelijkheid over vinden. In de brochure is het een standaard optie. Alleen lijkt die niet te werken. Als ik hem op de INT zet gaat hij gewoon op basis van welk druppeltje ik selecteer vaker of minder vaak wissen. Ongeacht of het regent of niet.

edit: Auto heeft geen ready 2 discover maar composition media.

[Voor 22% gewijzigd door Tim____ op 24-04-2023 20:27]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Wat achter je voorruit zit is vermoedelijk je regensensor :)
Staat me bij dat de front camera bij de Golf 8 in de grille zit namelijk.

Regensensor: stengel vanuit horizontaal 1 tipje omhoog zou de regensensor moeten activeren. Als die blijft wissen is je sensor vermoedelijk vuil.

DAB heb je iirc een aparte antenne voor nodig. Mag je headunit voor voorbereid zijn, als je die ontvanger niet hebt kun je er niks mee.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Tim____
The Eagle schreef op maandag 24 april 2023 @ 19:58:
Wat achter je voorruit zit is vermoedelijk je regensensor :)
Staat me bij dat de front camera bij de Golf 8 in de grille zit namelijk.

Regensensor: stengel vanuit horizontaal 1 tipje omhoog zou de regensensor moeten activeren. Als die blijft wissen is je sensor vermoedelijk vuil.

DAB heb je iirc een aparte antenne voor nodig. Mag je headunit voor voorbereid zijn, als je die ontvanger niet hebt kun je er niks mee.
Ah vandaar. Het lijkt erop dat ik ook niet de ready 2 discover heb maar composition media. Ik dacht dat er maar twee systemen op de golf 8 zaten.

Net wel even geprobeerd het raam buiten af te nemen. Lijkt geen vuil zichtbaar. Moet je de sensor ook nog van binnenuit kunnen schoonmaken? Hij gaat namelijk gewoon aan terwijl het droog is en het raam ook droog gemaakt had net.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als je hem op interval zet zal ie altijd 1x wissen, en dan pas als het nat wordt. Of als je een ander druppeltje selecteert, dan wist ie ook 1x iirc.

• Tim____
The Eagle schreef op maandag 24 april 2023 @ 20:51:
Als je hem op interval zet zal ie altijd 1x wissen, en dan pas als het nat wordt. Of als je een ander druppeltje selecteert, dan wist ie ook 1x iirc.
Net nog een keertje geprobeerd. Hij blijft wissen ondanks dat het droog is. Ik vermoed dat de functie gewoon niet op de auto zit. De sensor zit er wel echt op. Net nog even goed gekeken, hij is ook helemaal schoon binnen en buiten.

• Toppe
  • Laatst online: 14:15

Toppe

Oké ✅

Rainesh schreef op zondag 16 april 2023 @ 12:09:
Mensen met een Golf 8 en Discover Pro. Er is een nieuwe software update uitgekomen, namelijk versie 1941. Ik verwacht die zowel OTA als offline.

Voor de mensen die niet kunnen wachten, mag je mij altijd een PB sturen.
Is er ook een changelog beschikbaar? 18xx werkt hier prima dus zie nu het nut niet van een update

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
The Eagle schreef op maandag 24 april 2023 @ 20:51:
Dat soort zaken staan toch ook gewoon in de handleiding beschreven welke je bij een (nieuwe) auto krijgt?

>:) :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:35
Toppe schreef op maandag 24 april 2023 @ 21:04:
[...]

Is er ook een changelog beschikbaar? 18xx werkt hier prima dus zie nu het nut niet van een update
Deze specifieke update weet ik niet, maar mijn ervaring met updaten is wel heel goed. Mijn discover pro (uit 2015) draaide nog op een antieke versie. In 2020 heeft Rainesh ‘m ge-update naar de laatste versie. Dat gaf een mega verschil in performance. Het werkt allemaal veel vloeiender sindsdien.

Functioneel verandert er over het algemeen weinig geloof ik. Bij mij was na 5 jaar het grootste verschil volgens mij een blauw streepje boven de menubalk ipv oranje.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Ik doe een poging om in de toekomst te kijken en wellicht wil ik mijn 8 te koop zetten. Het betreft een vrij uitgebreide Style editie met o.a pano dak, elektrische bestuurdersstoel, stoelverwarming, trekhaak, camera en alle opties die bij een Style horen. Auto heeft 65K gereden.

Dealer doet nu een inruilvoorstel voor deze en wil er €20.500 voor geven, ik vindt het wat aan de lage kant, of ben ik gek?

Zou graag een station (Octavia, Leon ST) er voor terug willen...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nesjka
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Toppe schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 12:06:
Ik doe een poging om in de toekomst te kijken en wellicht wil ik mijn 8 te koop zetten. Het betreft een vrij uitgebreide Style editie met o.a pano dak, elektrische bestuurdersstoel, stoelverwarming, trekhaak, camera en alle opties die bij een Style horen. Auto heeft 65K gereden.

Dealer doet nu een inruilvoorstel voor deze en wil er €20.500 voor geven, ik vindt het wat aan de lage kant, of ben ik gek?

Zou hem tweedehands verkopen, krijg je wat meer voor.

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:37
(jarig!)

Hoeveel heb je er zelf voor betaald?

• The Eagle

The Eagle

Een auto verkoper (of dat nou een dealer of een handelaar is) maakt zijn winst bij de inkoop van een auto. Dus nogal wiedes dat ie laag gaat zitten.
Particulier kun je er ongetwijfeld meer voor krijgen. Zie de ANWB voor een indicatie :)

Having said that: half NL wil een recente middenklasse station zo lijkt het, en de Octavia en de Leon ST zijn echt heel slecht leverbaar geweest, dus tweedehands jong ook zeer slecht te krijgen. Dat geldt onderhand voor heel VAG; iets met chiptekorten en toeleveringsfabrieken in Oekraine enzo.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Robinho96 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 12:38:
[...]

Hoeveel heb je er zelf voor betaald?
Geloof dat het weinig uit maakt maar €29.000.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

The Eagle schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 12:45:
[...]

Een auto verkoper (of dat nou een dealer of een handelaar is) maakt zijn winst bij de inkoop van een auto. Dus nogal wiedes dat ie laag gaat zitten.
Particulier kun je er ongetwijfeld meer voor krijgen. Zie de ANWB voor een indicatie :)

Having said that: half NL wil een recente middenklasse station zo lijkt het, en de Octavia en de Leon ST zijn echt heel slecht leverbaar geweest, dus tweedehands jong ook zeer slecht te krijgen. Dat geldt onderhand voor heel VAG; iets met chiptekorten en toeleveringsfabrieken in Oekraine enzo.
Snap ik, maar mijn auto zetten ze volgens de verkoper in de etalage voor iets onder de 30K. Ze pakken daar dus 9K op, dat gat vind ik wel erg groot.

• The Eagle

The Eagle

Toppe schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 13:31:
[...]

Snap ik, maar mijn auto zetten ze volgens de verkoper in de etalage voor iets onder de 30K. Ze pakken daar dus 9K op, dat gat vind ik wel erg groot.
Dat betekent dus ook dat een vergelijkbare middenklasse station je ca 30k gaat kosten (als je hem kunt krijgen). Of je moet met een hogere km stand, minder opties, ouder etc kunnen leven. Is het je dat waard?

• Toppe

Toppe

Oké ✅

The Eagle schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 13:33:
[...]

Dat betekent dus ook dat een vergelijkbare middenklasse station je ca 30k gaat kosten (als je hem kunt krijgen). Of je moet met een hogere km stand, minder opties, ouder etc kunnen leven. Is het je dat waard?
Ja, dat denk ik wel. In de 8 kunnen geen 3 boodschappen kratten in de kofferbak. Als ik boodschappen doe heb ik altijd 3 kratten. Normaal ging de derde gewoon op de achterbank en klaar, nu staat daar ook nog een kinderstoel.

Wat minder opties vindt ik niet zo'n heel groot probleem. Had een mooie Octavia gezien voor €35.000. Dat ik iets moet bij betalen vindt ik geen ramp maar 15K bijleggen vindt ik wel serieus geld.

Qua leeftijd en km stand zoek ik iets vergelijkbaars, uiteraard.

Binnen kort weekje centerparcs, dan gaat gewoon de aanhanger mee...

[Voor 4% gewijzigd door Toppe op 25-04-2023 13:35]

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:30
Zet ‘m met goede foto’s op ikwilvanmijnautoaf en concurrenten. Ik kreeg laatst een veel beter aanbod via zo’n handelaar dan via de garage. Dat zit hem vermoedelijk in het feit dat het één groot netwerk van handelaren is, waarop ook specifieke modellen worden gezocht voor klanten. Als je dus toevallig een model te koop zet waar ze al naar opzoek zijn (die dus eigenlijk al is verkocht) kun je een beter bod krijgen dan je wellicht zou verwachten. En je kunt ook gewoon onderhandelen, je merkt snel genoeg of ze echt geïnteresseerd zijn. Eerst een low-ball bod en dan vragen ze voor welke prijs je de wagen _nu_ zou willen verkopen.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nooberke
20,5 voor een Golf 8 is wel heel weinig.

Sowieso goed om wat verder te kijken dan je neus lang is, in December met mijn Leon 5F (met 232dkm) heb ik de volgende bedragen voorbij zien komen:
Inruilen - 3500 / 4000 / 7000 (die van 7000 wilde graag van zijn Polo GTI af denk ik :+ )
Anwb Verkoopservice 5250

Uiteindelijk via Marktplaats binnen een paar uur voor 6900 euro aan een handelaar verkocht, schreef ter plekke over, geen gezeur....Was wel makkelijk verdiend voor een paar uurtjes werk :9

Had er waarschijnlijk nog wel meer voor kunnen krijgen, maar soms is het vooral fijn als je er vanaf bent voor een eerlijke prijs

• The Eagle

The Eagle

Is dit nu een beetje het grote "help Toppe van zijn auto af topic" geworden?

Je goedkoopste optie: koop twee kleinere kratten ipv een grote en klaar is @Toppe
De iets duurdere: boodschappen laten bezorgen.
De overkill optie is een andere auto en de over-overkill optie bijna 60k neertellen voor een nieuwe Passat station :+

* The Eagle zou voor de kratjes gaan ;)

• Toppe

Toppe

Oké ✅

The Eagle schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 17:04:
Is dit nu een beetje het grote "help Toppe van zijn auto af topic" geworden?

Je goedkoopste optie: koop twee kleinere kratten ipv een grote en klaar is @Toppe
De iets duurdere: boodschappen laten bezorgen.
De overkill optie is een andere auto en de over-overkill optie bijna 60k neertellen voor een nieuwe Passat station :+

* The Eagle zou voor de kratjes gaan ;)
Ik heb ‘gewone’ AH kratten, dus niets geks aan. Laten bezorgen doen we graag, alleen komt AH hier (nog) niet.

Ik moet gewoon iemand vinden die zegt ‘hè, ik wil wel een kleinere’ :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-05 18:25
Tim____ schreef op maandag 24 april 2023 @ 18:21:
Afgelopen week een 2e hands golf 8 (Life) 1.0 110pk mogen ontvangen. Heerlijke auto alleen heb ik een paar vraagjes waar jullie hier hopelijk een antwoord op hebben.

Weet iemand hier wat de laatste software versie is voor de golf 8 met het ready 2 discover systeem? Volgens de dealer zit de laatste versie er al op. Huidige is 1776.

De auto blijkt geen DAB+ te hebben. Alleen in de optie lijst bij myVolkswagen zit het er wel in met de tekst: sturing DAB+. De dealer gaf aan dat dit betekend dat het uitgeschakeld is en er niks aan te doen is.

Ook dacht ik dat je met dit systeem altijd nog navigatie en verkeersbord herkenning kon bijkopen. Ook dit kan niet. Dealer zegt de auto mist de benodigde hardware. Maar ook de camera voor verkeersbord herkenning staat op de optie lijst en is zeker wel aanwezig. Zie hem gewoon zitten achter de voorruit.

De regensensor kon ik ook geen duidelijkheid over vinden. In de brochure is het een standaard optie. Alleen lijkt die niet te werken. Als ik hem op de INT zet gaat hij gewoon op basis van welk druppeltje ik selecteer vaker of minder vaak wissen. Ongeacht of het regent of niet.

edit: Auto heeft geen ready 2 discover maar composition media.
Jou auto moet dab+ hebben. De mijne had het ook niet. Toen ik de eerste software update uit heb laten voeren had ie het opeens wel. Is een fout in de software. Alle golfs 8 hebben dab+. Jouw sw versie is ook niet de laatste. Ik heb 1899.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow

• Tim____
EvoII schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 19:17:
[...]

Jou auto moet dab+ hebben. De mijne had het ook niet. Toen ik de eerste software update uit heb laten voeren had ie het opeens wel. Is een fout in de software. Alle golfs 8 hebben dab+. Jouw sw versie is ook niet de laatste. Ik heb 1899.
Heb je ook dezelfde hardware als mij? Zonder navigatie / verkeersbordherkenning? En zonder de knopjes onder het scherm?

Ik lees idd ook overal dab+ standaard. De auto is van oktober 2020.

[Voor 25% gewijzigd door Tim____ op 25-04-2023 20:41]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• EvoII
Tim____ schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 20:28:
[...]

Heb je ook dezelfde hardware als mij? Zonder navigatie / verkeersbordherkenning? En zonder de knopjes onder het scherm?

[Afbeelding]
Ik heb wel andere hardware. Dat zie ik zo al. Heb zelf geen draaiknoppen. Maar de golf 8 heeft gewoon standaard Dab+ en ik ben er vrij zeker van dat hij het met een recente sw update moet doen.

Dit heb ik qua hardware. Mijne is september 2020 geproduceerd. Modeljaar 2021.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• giovanni2903
[...]

[Afbeelding]

heb dat scherm in mn caddy uit 2022, mijn hardware is nieuwer, maar jouw software is nieuwer. mijn radio is dab+, dus bij jou moet die bug wel opgelost zijn met een nieuwe update

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Sony Xperia 5 IV | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

• Tim____
giovanni2903 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 23:22:
[...]

[Afbeelding]

heb dat scherm in mn caddy uit 2022, mijn hardware is nieuwer, maar jouw software is nieuwer. mijn radio is dab+, dus bij jou moet die bug wel opgelost zijn met een nieuwe update
Bij de eerst volgende service beurt zal ik wel even vragen of ze hem kunnen updaten. Hopelijk werkt het dan wel. De dealer gaf (terecht) aan dat het niet als optie op de auto zat bij de advertentie. Ben dus een beetje overgeleverd aan hun bereidwilligheid. Maar ja als het erop zit en het is niet kapot dan wil het toch graag ook kunnen gebruiken. O-)

• Rainesh
[...]

[Afbeelding]
Hmm interessant.

Kun je een foto sturen vanuit je service menu. Menuknop ingedrukt houden tot je service menu ziet en dan versie informatie

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:21
Ik zoek een nieuwe radio voor onze Polo (2010), de vorige eigenaar heeft daar een Android autoradio ingebouwd maar die is momenteel erg gedateerd en traag. Overigens vind ik persoonlijk het gemak van Android Auto en Apple Carplay een dusdanig meerwaarde dat ik dit wil vervangen.

Ik zit te denken om deze JVC aan te schaffen.

De huidige radio is ook een 2-DIN unit. kan ik de JVC 1 op 1 vervangen of is er een nieuwe fitting nodig om dit te kunnen plaatsen?

• Reppy
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 28-05 22:22
Hallo,

Ik ben sinds kort eigenaar van een ID. Buzz.
Mijn probleem is dat ik slechts het 'Basis' assistentiesysteempakket heb. Op zich niet zo erg maar ik miste wel de Travel Assist functie, die heb ik ondertussen kunnen activeren met een OBD Eleven dongle, dit werkt goed maar het probleem is dat ik geen capacitief stuur heb met de sensors die je handen aan het stuur detecteren. Op het OBD eleven forum vond ik terug dat ik mijn stuur kan vervangen door eentje met onderdeelnummer 10A419089N (de N in het onderdeelnummer was heel belangrijk), dit was een thread van 2021 en ging bovendien over de ID3. Ik heb eens even gekeken op de ETKA database, en bij de stuurwielen voor de ID. Buzz vind ik inderdaad hetzelfde onderdeelnummer alleen zijn er meerdere en met telkens andere letter(s) achteraan, en nu heb ik geen idee welke de juiste zou zijn? Ik moet een zwart(kunstleder), verwarmd stuur hebben met de ingebouwde hands on device sensors. Toevallig iemand die mij hiermee kan helpen?

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online

MLLL

Palm Treo 650

Wat is er mis met zelf de auto tussen de lijntjes houden?
Autorijden is al zo saai in Nederland zodat ik blij ben dat er nog wat te doen valt.

Blij dat mijn auto uit Beieren verspeend is van dat soort zaken.
De enige waarschuwingssignalen klinkt als ik mijn gordel niet om heb of de handrem er nog op staat, in één woord heerlijk.

• Tim____
Rainesh schreef op woensdag 26 april 2023 @ 09:37:
[...]

Hmm interessant.

Kun je een foto sturen vanuit je service menu. Menuknop ingedrukt houden tot je service menu ziet en dan versie informatie
Kon niet updaten verder. Moet via usb lijkt.

• The Eagle

The Eagle

Ieder zijn meug zeggen ze dan hier :)

Het is ook waar je aan gewend bent en wat je onder je kont krijgt. In de vorige auto had ik ACC, dat is nu ACC met lane assist en travel assist geworden. LA staat uit, tussen de lijnen houden kan ik prima zelf. Maar op de snelweg blijkt travel assist wel erg fijn. Stuur losjes vasthouden, zelf sturen kan nog steeds prima maar de auto de flauwe bochten laten maken ook. Erg fijn bij lange ritten kan ik melden, en dan heb ik er net 1000km op staan :)

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:42
@Reppy Moet je echt het gehele stuur vervangen of een onderdeel daarvan? Ik kan wel eea op EBay terug vinden. Ik denk dat dat je beste kans is, als je het niet direct bij de dealer of je garage kan bestellen. Ik heb zelf ook nog wel eens moeilijk te vinden onderdelen van EBay gehaald. Voor dit is er ook nog geen ander merk of fabrikant die het artikel namaakt als alternatief.

[Voor 28% gewijzigd door ZesBarkiePK op 26-04-2023 20:55]

LG OLED C2 65" | Playstation 5 DE | Nintendo Switch OLED | RTX 3080

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Ik ga vrijdag bij een T-Cross uit 2018 kijken met nog geen 30K op de teller. 150PK DSG, iemand nog tips waar op te letten?

• Rainesh
Tim____ schreef op woensdag 26 april 2023 @ 20:49:
[...]

Kon niet updaten verder. Moet via usb lijkt.

[Afbeelding]
Dit is de laatste versie ja voor vw38x

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Blaauw87 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 10:23:
Ik zoek een nieuwe radio voor onze Polo (2010), de vorige eigenaar heeft daar een Android autoradio ingebouwd maar die is momenteel erg gedateerd en traag. Overigens vind ik persoonlijk het gemak van Android Auto en Apple Carplay een dusdanig meerwaarde dat ik dit wil vervangen.

Ik zit te denken om deze JVC aan te schaffen.

De huidige radio is ook een 2-DIN unit. kan ik de JVC 1 op 1 vervangen of is er een nieuwe fitting nodig om dit te kunnen plaatsen?
Waarom geen RCD330? Originele VW unit met Android Auto en Apple CarPlay. Kost amper meer dan zo'n JVC

Toevallig vorige week in de Polo van mijn schoonzus ingebouwd:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Reppy
ZesBarkiePK schreef op woensdag 26 april 2023 @ 20:53:
@Reppy Moet je echt het gehele stuur vervangen of een onderdeel daarvan? Ik kan wel eea op EBay terug vinden. Ik denk dat dat je beste kans is, als je het niet direct bij de dealer of je garage kan bestellen. Ik heb zelf ook nog wel eens moeilijk te vinden onderdelen van EBay gehaald. Voor dit is er ook nog geen ander merk of fabrikant die het artikel namaakt als alternatief.
Ik heb echt een volledig stuur nodig omdat die sensoren niet los te vinden zijn. Ik heb ook al eens op Ebay rond gekeken, en daar vind je wel wat. Het probleem is dat ik wel weet welk onderdeelnummer ik nodig heb, maar er zijn verschillende varianten met telkens andere letters na het onderdeelnummer (bijvoorbeeld: N, AN, AJ, AQ, G, ...) ik weet welke de sensoren hebben én verwarmd zijn, maar dan zijn er nog verschillende en ik heb geen idee wat dan het verschil is tussen varianten.

• DrDelete
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-05 08:41
1899

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:41
Toppe schreef op woensdag 26 april 2023 @ 21:53:
Ik ga vrijdag bij een T-Cross uit 2018 kijken met nog geen 30K op de teller. 150PK DSG, iemand nog tips waar op te letten?
Je wou toch juist een grotere auto? Een T-Cross is een Polo op hoge poten qua formaat..

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Scrtz schreef op donderdag 27 april 2023 @ 12:43:
[...]

Je wou toch juist een grotere auto? Een T-Cross is een Polo op hoge poten qua formaat..
T-Roc bedoel ik 7(8)7

Die kofferbak is 80l groter, dat is wel een beetje de extra ruimte die ik zoek.

Tiguan is weer stukken duurder

• EvoII
Net opeens storing in het e call systeem. Net nu de garantie afgelopen is natuurlijk. Maar volgens mij is dit een bekend probleem? Zou dit te fixen zijn middels een softwareupdate?

• EvoII
Reppy schreef op woensdag 26 april 2023 @ 18:36:
Hallo,

Ik ben sinds kort eigenaar van een ID. Buzz.
Mijn probleem is dat ik slechts het 'Basis' assistentiesysteempakket heb. Op zich niet zo erg maar ik miste wel de Travel Assist functie, die heb ik ondertussen kunnen activeren met een OBD Eleven dongle, dit werkt goed maar het probleem is dat ik geen capacitief stuur heb met de sensors die je handen aan het stuur detecteren. Op het OBD eleven forum vond ik terug dat ik mijn stuur kan vervangen door eentje met onderdeelnummer 10A419089N (de N in het onderdeelnummer was heel belangrijk), dit was een thread van 2021 en ging bovendien over de ID3. Ik heb eens even gekeken op de ETKA database, en bij de stuurwielen voor de ID. Buzz vind ik inderdaad hetzelfde onderdeelnummer alleen zijn er meerdere en met telkens andere letter(s) achteraan, en nu heb ik geen idee welke de juiste zou zijn? Ik moet een zwart(kunstleder), verwarmd stuur hebben met de ingebouwde hands on device sensors. Toevallig iemand die mij hiermee kan helpen?
Heb je hier wat aan? Dit is een TPI van stuurwielen van afgelopen maart.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

EvoII schreef op donderdag 27 april 2023 @ 15:53:
Net opeens storing in het e call systeem. Net nu de garantie afgelopen is natuurlijk. Maar volgens mij is dit een bekend probleem? Zou dit te fixen zijn middels een softwareupdate?

[Afbeelding]
Herstarten werkt niet? Dan verdwijnen de fouten hier 9/10 keer.

@Scrtz is specialist op het gebied van e call 8)7

[Voor 4% gewijzigd door Toppe op 27-04-2023 17:51]

• EvoII
Toppe schreef op donderdag 27 april 2023 @ 17:45:
[...]

Herstarten werkt niet? Dan verdwijnen de fouten hier 9/10 keer.

@Scrtz is specialist op het gebied van e call 8)7
Nope, helaas niet. Zag net ergens op youtube een video dat je de e call knop ingedrukt zou moeten drukken tot ie begint te bellen en dan ophangen. Dan zou het weg zijn. Dat bellen doet ie bij mij gewoon zodra ik de knop indruk. De rood verlichte knop onder dat klepje.

Normaal brandt dat controlelampje bij dat klepje trouwens groen. Bij mij nu rood. Maar het vreemde is dat hij wel gewoon gaat bellen zodra ik het indruk. Alleen als ik op het informatietekentje, of het sleuteltje druk, daar bij de binnenverlichtingsunit dan doet ie het niet. Normaal gaat ie dan volgens mij ook bellen.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

EvoII schreef op donderdag 27 april 2023 @ 18:01:
[...]

Nope, helaas niet. Zag net ergens op youtube een video dat je de e call knop ingedrukt zou moeten drukken tot ie begint te bellen en dan ophangen. Dan zou het weg zijn. Dat bellen doet ie bij mij gewoon zodra ik de knop indruk. De rood verlichte knop onder dat klepje.

Normaal brandt dat controlelampje bij dat klepje trouwens groen. Bij mij nu rood. Maar het vreemde is dat hij wel gewoon gaat bellen zodra ik het indruk. Alleen als ik op het informatietekentje, of het sleuteltje druk, daar bij de binnenverlichtingsunit dan doet ie het niet. Normaal gaat ie dan volgens mij ook bellen.
OBD tool en resetten?

• EvoII
Die heb ik niet! Moet ik misschien eens een keer naar gaan kijken voor dit soort zaken. Welke is een beetje een goede?

• giovanni2903
EvoII schreef op donderdag 27 april 2023 @ 20:50:
[...]

Die heb ik niet! Moet ik misschien eens een keer naar gaan kijken voor dit soort zaken. Welke is een beetje een goede?
obd11 of carly. obd11 is specifiek voor vag, carly ook voor andere merken

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Reppy
EvoII schreef op donderdag 27 april 2023 @ 16:48:
[...]

Heb je hier wat aan? Dit is een TPI van stuurwielen van afgelopen maart.
Deze zijn voor een golf als ik mij niet vergis? Maar ik heb ondertussen eentje gekocht op ebay (10a419089aj) deze zou de sensoren moeten hebben en verwarmt zijn, het enige verschil is dat deze echt leder is, van de buzz is het namaak leder, maar dat maakt mij niet uit. We zullen zien of het werkt, jammer als het niet zo zou zijn want 500 euro voor een stuur is veel geld :-D

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Golf de deur uit en de T-roc er voor terug :D

Over een uur ophalen :D

Acties:
  • +2Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Toppe schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 15:31:
Golf de deur uit en de T-roc er voor terug :D

Over een uur ophalen :D
[Afbeelding]
That escalated quickly :D

Hoeveel kreeg je nou terug voor de Golf / moest je bijtalen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

The Eagle schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 15:42:
[...]

That escalated quickly :D

Hoeveel kreeg je nou terug voor de Golf / moest je bijtalen?
Konden ‘m zo goed als weg strepen :D

T-Roc heeft, zeker met de plank van de kofferbak naar beneden, echt serieus meer ruimte.

• The Legend
Klein probleempje hier. Het linker achterraam van de Sharan (MY2016) sluit niet meer. Dat wil zeggen, hij sluit wel maar gaat direct weer een stukje naar beneden alsof de klembeveiliging wat detecteert. De andere ramen werken gewoon. Is hier een quick fix voor, voordat t gaat regenen?

Sta in de Ardèche trouwens, dus ff langs de garage is geen optie :p

[Voor 11% gewijzigd door The Legend op 28-04-2023 18:02]

• MLLL
  • Nu online

MLLL

Palm Treo 650

The Legend schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 17:50:
Klein probleempje hier. Het linker achterraam van de Sharan (MY2016) sluit niet meer. Dat wil zeggen, hij sluit wel maar gaat direct weer een stukje naar beneden alsof de klembeveiliging wat detecteert. De andere ramen werken gewoon. Is hier een quick fix voor, voordat t gaat regenen?

Sta in de Ardèche trouwens, dus ff langs de garage is geen optie :p
Raambedieningsknop naar beneden drukken en een paar seconden vasthouden , raambedieningsknop omhoog drukken en ook een paar seconden vasthouden.
Meestal is het dan opnieuw ingeleerd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Toppe schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 15:44:
[...]

Konden ‘m zo goed als weg strepen :D

T-Roc heeft, zeker met de plank van de kofferbak naar beneden, echt serieus meer ruimte.
Netjes :)
Zag je post in het show topic ook. Dooie hoek is idd wat groter, maar jij hebt spiegels met geheugenfunctie dus je kunt ook mirror dip aanzetten. Scheelt aanzienlijk bij het achteruit rijden.
* The Eagle mist het nog steeds op de Passat.

• The Legend
MLLL schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 18:38:
[...]

Raambedieningsknop naar beneden drukken en een paar seconden vasthouden , raambedieningsknop omhoog drukken en ook een paar seconden vasthouden.
Meestal is het dan opnieuw ingeleerd.
Dit werkte niet, hij gaat naar boven en direct weer 20cm naar beneden. Uiteindelijk het boekje er toch maar eens bijgepakt. De krachtbegrenzing kun je uitschakelen door de het raam te sluiten (werkt niet) en dan binnen 10 seconden nogmaals, en dan zolang ingedrukt houden totdat de ruit volledig sluit. Dat werkte iig.

• Ryst
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-05 11:52
Heehoi, een vraagje over de volkswagen golf.
We zijn op zoek naar een andere auto, kleinere auto, meer beenruimte bij de achterbank en iets waar we met onze kleine in kunnen.

We rijden nu een toyota auris ts. Dit leek een gezinsbak, maar de ruimte achter is zeer beperkt. (Kofferbak wel groot zat).

Na wat zoeken kwamen we dan toch bij een golf uit (geen variant). Onderstel kinderwagen past er mooi in, heeft veel opties etc. en de bankruinte achter leek stukken groter. Ook voor een isofix met 360° maxicosi houder ;)
Maar ik wil geen overhaaste keuzes maken. Ons budget is ongeveer 7000 euro. En zat te kijken naar een bluemotion golf. Komt toch wat dichterbij in verbruik in vergelijking met de auris.

Maar werkt dit een beetje voor een gezinnetje? We zijn nu met z'n 3en. De auto wordt gebruikt voor woon werk verkeer. En met z'n allen samen weg. Kinderwagen is dan altijd mee+ misschien wat extra's. Zelf heb ik het idee dat dit gewoon moet werken, maar ben benieuwd naar ervaringen hier. En eventueel voor als we kleintje nummer 2 ooit mogen verwelkomen.

• Kevinns
@Ryst hou er rekening mee dat je bij nummer 2 geen spullen meer op de achterbank kwijt kan. Wij hebben er 3 en onze Passat + dakkoffer zijn tot de nok toe gevuld voor een paar weken vakantie. Zodra de kinderwagen niet meer mee hoeft wordt het vast beter maar onderschat het niet…

Toen we onze eerste kregen hadden we nog een Golf 5. Ging prima maar dat was al proppen met vakantie. Dé kinderwagen was al meer dan de helft van de bagageruimte. Met een tweede kind had het misschien gekund maar fijn is anders.

Ik zou op z’n minst voor een variant gaan maar uiteindelijk moet je zelf bepalen hoeveel spullen je mee wilt kunnen nemen en hoe vervelend je het vindt om iedere cm3 optimaal vol te moeten stouwen. Ik ken mensen die met hun BMW i3 met twee kinderen op vakantie gaan. Als je maar wil.

• Kevinns
Voor de duidelijkheid, wij nemen altijd tweeling-kinderwagen, 3 deryan slaaptentjes en 2 kinderstoelen mee.

Die kennissen met een i3 nemen niets van die dingen mee. Dat huren ze allemaal op bestemming. Dat maakt het voor mij te beperkend want dat kan zeker niet overal. En voor die kennissen blijkbaar ook want die kijken nu toch naar een grotere auto.

• Rainesh
MIB1 en MIB2 Discover Pro nieuwe kaart update:)

https://navigation-maps.v...aps/P330_N60S5MIBH3_EU.7z

2023-2024

En hier ook gelijk voor Discover Media MIB2

https://navigation-maps.v...rMedia2_EU-AS_2110_V18.7z

[Voor 32% gewijzigd door Rainesh op 29-04-2023 10:36]

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Ryst schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 23:45:
Heehoi, een vraagje over de volkswagen golf.
We zijn op zoek naar een andere auto, kleinere auto, meer beenruimte bij de achterbank en iets waar we met onze kleine in kunnen.

We rijden nu een toyota auris ts. Dit leek een gezinsbak, maar de ruimte achter is zeer beperkt. (Kofferbak wel groot zat).

Na wat zoeken kwamen we dan toch bij een golf uit (geen variant). Onderstel kinderwagen past er mooi in, heeft veel opties etc. en de bankruinte achter leek stukken groter. Ook voor een isofix met 360° maxicosi houder ;)
Maar ik wil geen overhaaste keuzes maken. Ons budget is ongeveer 7000 euro. En zat te kijken naar een bluemotion golf. Komt toch wat dichterbij in verbruik in vergelijking met de auris.

Maar werkt dit een beetje voor een gezinnetje? We zijn nu met z'n 3en. De auto wordt gebruikt voor woon werk verkeer. En met z'n allen samen weg. Kinderwagen is dan altijd mee+ misschien wat extra's. Zelf heb ik het idee dat dit gewoon moet werken, maar ben benieuwd naar ervaringen hier. En eventueel voor als we kleintje nummer 2 ooit mogen verwelkomen.
Ik heb gister de Golf ingeruild voor een T-Roc. Juist omdat de golf best wel beperkt is qua ruimte hoor. Ik ben er qua comfort wel iets op achteruit gegaan, zo had de Golf echt een heerlijk groot display en die van nu is toch wel stuk kleiner.

Isofix is ideaal maar het hangt er wel vanaf hoever je naar achter gaat. Als de kleine nog achterste voren vervoerd moet worden verwacht dan geen wonderen. Zodra ze op de leeftijd zijn van vooruit rijden dan heb je wel lekker de ruimte.

Onze kinderwagen, Golf vs T-Roc.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Rainesh schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:17:

2023-2024

Kan de garage maandag opnieuw beginnen met de update van de T-Roc :D

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:11

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Rainesh schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:17:

2023-2024

Uiteraard gelijk downloaden 👍

Me.

• MLLL
  • Nu online

MLLL

Palm Treo 650

Toppe schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:40:
[...]

Ik heb gister de Golf ingeruild voor een T-Roc. Juist omdat de golf best wel beperkt is qua ruimte hoor. Ik ben er qua comfort wel iets op achteruit gegaan, zo had de Golf echt een heerlijk groot display en die van nu is toch wel stuk kleiner.

Isofix is ideaal maar het hangt er wel vanaf hoever je naar achter gaat. Als de kleine nog achterste voren vervoerd moet worden verwacht dan geen wonderen. Zodra ze op de leeftijd zijn van vooruit rijden dan heb je wel lekker de ruimte.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Qua kleur ben je er in ieder geval wél op vooruit gegaan.
Die T-roc staat niet in de grondlak :)

• Toppe

Toppe

Oké ✅

MLLL schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 12:25:
[...]

Qua kleur ben je er in ieder geval wél op vooruit gegaan.
Die T-roc staat niet in de grondlak :)
Toegegeven dat deze kleur wel beter is inderdaad. Zie hem zo niet vaak rijden. En heb nog een treeplank ook :D

• MLLL
  • Nu online

MLLL

Palm Treo 650

Toppe schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 12:36:
[...]

Toegegeven dat deze kleur wel beter is inderdaad. Zie hem zo niet vaak rijden. En heb nog een treeplank ook :D
Die treeplank maakt hem inderdaad af. ;)

• The Eagle

The Eagle

Toppe schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:40:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als ik die foto's zo zie dan heb je in de T-roc niet de extra bodemplaat die je in de Golf wel had, en de vlakke laadvloer verzorgde. Kun je in de T-roc ook hebben als optie. Dan zou ik zeggen dat je er stiekem op achteruit bent gegaan :+

• Toppe

Toppe

Oké ✅

The Eagle schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 18:38:
[...]

Als ik die foto's zo zie dan heb je in de T-roc niet de extra bodemplaat die je in de Golf wel had, en de vlakke laadvloer verzorgde. Kun je in de T-roc ook hebben als optie. Dan zou ik zeggen dat je er stiekem op achteruit bent gegaan :+
Die bodemplaat heb ik wel. Reserve wiel er uitgehaald en die bodem laten zakken. Denk dat het bij de T-Roc zo’n 20/25. scheelt waar het bij de golf niet meer was dan 10cm ofzo.

De Golf had serieus een mooi groot scherm maar daar was ook alles wel mee gezegd. Nu weer lekker knopjes voor de temperstuur, stoelverwarming enzo.

Ondanks dat sommige me misschien voor gek verklaren heb ik nu echt een hele nette auto.

Ik moet nog even het VIN nummer versturen naar een mede tweaker en dan krijg ik de volledige optie lijst, maar naar mijn mening is hij echt wel compleet :D

[Voor 9% gewijzigd door Toppe op 29-04-2023 18:42]

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Ik heb twee USB-A poorten voorin zitten waarmee ik een apparaat kan opladen/CarPlay kan gebruiken.

Het lijkt er op dat deze altijd onder spanning staat, dat zou toch niet moeten?

• The Eagle

The Eagle

Doen het idd ook als er geen contact is, maar verwacht uitschakeling als de auto op slot gaat. Je kunt CarPlay / Android auto ook gebruiken als de auto niet op contact staat en daarvoor heb je toch echt een werkende usb verbinding nodig (dus op spanning).

Verder wel even benieuwd wie dat uit kan draaien adhv VIN, ben ik ook wel in geïnteresseerd (mag via dm).

• Toppe

Toppe

Oké ✅

The Eagle schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 19:14:
Doen het idd ook als er geen contact is, maar verwacht uitschakeling als de auto op slot gaat. Je kunt CarPlay / Android auto ook gebruiken als de auto niet op contact staat en daarvoor heb je toch echt een werkende usb verbinding nodig (dus op spanning).
Hm, zou het kunnen dat dat een aantal minuten duurt dan? Durf die adapter nu niet zo goed aangesloten te laten, geen zin in een lege accu morgen ochtend
Verder wel even benieuwd wie dat uit kan draaien adhv VIN, ben ik ook wel in geïnteresseerd (mag via dm).
Check. Ik wacht even zijn reactie af ;)

Overigens kan elke dealer dat 'gewoon' voor je doen hoor, het is alleen de vraag of ze het willen...

[Voor 6% gewijzigd door Toppe op 29-04-2023 19:50]

• The Eagle

The Eagle

Toppe schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 19:39:
[...]

Hm, zou het kunnen dat dat een aantal minuten duurt dan? Durf die adapter nu niet zo goed aangesloten te laten, geen zin in een lege accu morgen ochtend
Wat heb je er op zitten dan, een föhn? :P
Zo'n usb poort levert max iets van 2A aan 5v, das 1Ah. Je accu is iets van 70Ah. Gaat even duren voor die leeg is kerel ;)
Check. Ik wacht even zijn reactie af ;)

Overigens kan elke dealer dat 'gewoon' voor je doen hoor, het is alleen de vraag of ze het willen...
Ongetwijfeld, maar toen ik laatst bij de servicebalie bij mijn eigen dealer (niet de leverende, die zit 200km verderop) stond wisten die nog geen onderdeel te vinden, laat staan een volledige lijst. Was een mooi blond uitzicht met leuke voorgevel, maar ik heb maar niet om zo'n lijst gevraagd ;)

• Toppe

Toppe

Oké ✅

The Eagle schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 21:05:
[...]

Wat heb je er op zitten dan, een föhn? :P
Zo'n usb poort levert max iets van 2A aan 5v, das 1Ah. Je accu is iets van 70Ah. Gaat even duren voor die leeg is kerel ;)

[...]
Uh, een carplay adapter… zou dus geen probleem moeten zijn?
Ongetwijfeld, maar toen ik laatst bij de servicebalie bij mijn eigen dealer (niet de leverende, die zit 200km verderop) stond wisten die nog geen onderdeel te vinden, laat staan een volledige lijst. Was een mooi blond uitzicht met leuke voorgevel, maar ik heb maar niet om zo'n lijst gevraagd ;)
Das niets anders dan een VIN nummer in een systeem tikken en uitprinten… @Rainesh weet misschien hoe dit zit?

• Rainesh
@Toppe en @The Eagle

Stuur maar je VIN in een pb met je mailadres :)

• Toppe

Toppe

Oké ✅

@Rainesh weet jij dan ook toevallig of de stroom van de USB poorten na een aantal minuten wordt uitgeschakeld?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Toppe schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 21:36:
@Rainesh weet jij dan ook toevallig of de stroom van de USB poorten na een aantal minuten wordt uitgeschakeld?
De spanning gaat er na ~5 minuten vanaf (y)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Will_M schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 21:59:
[...]

De spanning gaat er na ~5 minuten vanaf (y)
Mooi. Sta ik morgen niet met een lege accu :D

• Rainesh
Toppe schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 21:36:
Ligt eraan hoe je zekering zit. In mijn Audi kan ik mijn zekering een plekje verschuiven zodat er constante spanning of geschakeld op staat. Ik heb het op constante spanning staan.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Ik heb één groot nadeel gevonden tussen de golf en t-roc: de claxon. Wat een mietjes ding.

Morgen eens aan de garage vragen of die vervangen kan worden :D

• Tim____
Is het trouwens normaal bij de 1.0 tsi’s dat je eigenlijk weinig tot geen gas moet geven om van de 1 op te trekken? Ik kom van een wat oudere auto die echt met het minste of geringste afsloeg.

Merk dat ik nu vaak teveel gas geef en of net iets te enthousiast optrek of er tussen in en dan valt het toerental zo ver terug dat de auto bokt.

Net even op een parkeerterrein geprobeerd en als ik het gaspedaal heel iets intrap gaat het wel soepel. Niet van een benzine gewend dat je met zo weinig gas kan wegrijden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Tim____ schreef op zondag 30 april 2023 @ 12:52:
Is het trouwens normaal bij de 1.0 tsi’s dat je eigenlijk weinig tot geen gas moet geven om van de 1 op te trekken? Ik kom van een wat oudere auto die echt met het minste of geringste afsloeg.

Merk dat ik nu vaak teveel gas geef en of net iets te enthousiast optrek of er tussen in en dan valt het toerental zo ver terug dat de auto bokt.

Net even op een parkeerterrein geprobeerd en als ik het gaspedaal heel iets intrap gaat het wel soepel. Niet van een benzine gewend dat je met zo weinig gas kan wegrijden.
Denk dat dat eerder aan de fatsoenlijk koppeling ligt. Heb je handbak of dsg?

Verder: als jij een MHEV hebt is het sowieso de elektromotor die dat ondersteunt.

• Tim____
The Eagle schreef op zondag 30 april 2023 @ 14:15:
[...]

Denk dat dat eerder aan de fatsoenlijk koppeling ligt. Heb je handbak of dsg?

Verder: als jij een MHEV hebt is het sowieso de elektromotor die dat ondersteunt.
Handbak 110pk tsi in een golf 8. Zit nu rond de 60k op de teller. Grijpt best snel al aan. En kan dus zonder al teveel gas eigenlijk al opschakelen. Heb het gevoel elke keer in de verkeerde range te zitten qua toeren. Moet denk ik ff wat slechte gewoontes af leren die bij het oude gebakje nodig waren om hem niet te laten afslaan.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• giovanni2903
herken dat wel ja, mn eerste auto was een 100pk ibiza uit 2005 met 2 ton op de teller. koppeling zal dus niet meer gewest zijn hoe t ooit bedoelt was. greep heel laat aan, daarna een golf 7 handbak met 150pk gekocht en die greep heel snel aan. is dus echt gewenning als ik je reactie zo lees :p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Tim____ schreef op zondag 30 april 2023 @ 14:30:
[...]

Handbak 110pk tsi in een golf 8. Zit nu rond de 60k op de teller. Grijpt best snel al aan. En kan dus zonder al teveel gas eigenlijk al opschakelen. Heb het gevoel elke keer in de verkeerde range te zitten qua toeren. Moet denk ik ff wat slechte gewoontes af leren die bij het oude gebakje nodig waren om hem niet te laten afslaan.
Herkenbaar. Je hoeft inderdaad heel weinig gas te geven wil je weg komen. Als je teveel gas geeft willen je bandjes sneller weg :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Tim____ dat bokken kan ook nog de esp die ingrijpt zodat je wielen niet doorslippen, al dan niet icm de automatische handrem zijn die er net niet op tijd af is.

Kortom: gewoon rustig optrekken en even wennen aan je auto :)
En als ik een tip mag geven: zet je stoel een tandje naar achteren. Kan soms net je voet zijn die iets te dicht op het pedaal zit waardoor je dat doet.

• Tim____
The Eagle schreef op zondag 30 april 2023 @ 19:32:
@Tim____ dat bokken kan ook nog de esp die ingrijpt zodat je wielen niet doorslippen, al dan niet icm de automatische handrem zijn die er net niet op tijd af is.

Kortom: gewoon rustig optrekken en even wennen aan je auto :)
En als ik een tip mag geven: zet je stoel een tandje naar achteren. Kan soms net je voet zijn die iets te dicht op het pedaal zit waardoor je dat doet.
Ik was toevallig samen met mijn vriendin even op een parkeerplaats aan het oefenen toen ik je post zag. Automatische handrem heb ik nog niet aangezet.

Je tip met een standje verder naar achteren direct toegepast en inderdaad gelijk een stuk beter. Zat er gewoon te dicht op om het laatste stukje van het koppelen soepel te kunnen doen.

Thanks voor de tip! _/-\o_

Acties:
  • +2Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Tim____ schreef op zondag 30 april 2023 @ 20:53:
[...]

Ik was toevallig samen met mijn vriendin even op een parkeerplaats aan het oefenen toen ik je post zag. Automatische handrem heb ik nog niet aangezet.

Je tip met een standje verder naar achteren direct toegepast en inderdaad gelijk een stuk beter. Zat er gewoon te dicht op om het laatste stukje van het koppelen soepel te kunnen doen.

Thanks voor de tip! _/-\o_
Serieus gevalletje PEBKAC dus :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• VW-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:40

VW-Arjan

★★★★★

The Eagle schreef op zondag 30 april 2023 @ 20:54:
[...]

Serieus gevalletje PEBKAC dus :+
PEBSAC eigenlijk. Waar de S dan Steeringwheel is 😂

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:21
MK_ schreef op woensdag 26 april 2023 @ 22:28:
[...]

Waarom geen RCD330? Originele VW unit met Android Auto en Apple CarPlay. Kost amper meer dan zo'n JVC

Toevallig vorige week in de Polo van mijn schoonzus ingebouwd:

***members only***
Ziet er strak uit! Bedankt voor de tip en excuus voor de verlate reactie. Dit is dus inclusief de ombouw met USB port?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StephanN93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Je zou maar een Passat nemen en dan alsnog ruimte te kort hebben...
Wat zijn jullie ervaringen met achteraf een trekhaak laten monteren? Kan ik dit het beste bij mijn VW-dealer doen of zijn er andere op de markt die dit beter/goedkoper kunnen?

Betreft een lease auto, aangezien dit meestal buiten de lease valt betaal ik het zelf in 1x (LM vindt het prima).

Hier zit trekhaakcentrum maar hoorde in het dorp vooral klachten met slechte montage, incorrecte kits en beschadigingen. Omgeving Flevoland :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rainesh
StephanN93 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:22:
Wat zijn jullie ervaringen met achteraf een trekhaak laten monteren? Kan ik dit het beste bij mijn VW-dealer doen of zijn er andere op de markt die dit beter/goedkoper kunnen?

Betreft een lease auto, aangezien dit meestal buiten de lease valt betaal ik het zelf in 1x (LM vindt het prima).

Hier zit trekhaakcentrum maar hoorde in het dorp vooral klachten met slechte montage, incorrecte kits en beschadigingen. Omgeving Flevoland :)
Neem eens contact op met VAG Specialist Almere. Hij kan een set inbouwen en inleren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-05 17:29

Ik heb een goede 4 jaar geleden een afneembare trekhaak onder een Golf Variant laten monteren bij de dealer voor €800, dan weet je een beetje wat je kan verwachten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VW-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:40

VW-Arjan

★★★★★

Nvm: al via pm bezig

[Voor 93% gewijzigd door VW-Arjan op 02-05-2023 11:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StephanN93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Rainesh schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:49:
[...]

Neem eens contact op met VAG Specialist Almere. Hij kan een set inbouwen en inleren.
Zal ik doen, bedankt voor de tip!
MeltedForest schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:00:
[...]

Ik heb een goede 4 jaar geleden een afneembare trekhaak onder een Golf Variant laten monteren bij de dealer voor €800, dan weet je een beetje wat je kan verwachten.
Gezien hoe hard alles is gestegen in prijs, zal dat zo'n 1000-1100 zijn nu?

Zal zowel de dealer als VAG specialist eens vragen om een offerte.
Thanks! Andere tips zijn welkom :)

Ah.. en trailer assist; is dat iets wat achteraf kan worden aangezet icm trekhaak monteren? Zag dat dit in de prijslijst van de Passat als 1 item word genoemd. @Rainesh

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nooberke

Trekhaakcentrum had bij mijn Seat Leon erg net werk geleverd...Hangt waarschijnlijk erg af van de vestiging.

Gisteren bij VAGTechniek langs geweest met de Polo GTI voor Stage 1 Motor en Stage 2 DSG. Auto is duidelijker vinniger en krachtiger dan hij was, hij "duwt" een stuk harder :*)

Schakelgedrag ben ik nog helemaal over uit, hij schakelt minder "zenuwachtig" (niet hele tijd heen en weer tussen bijv. 2 en 3 bij minimaal snelheid verschil) maar schakelt soms wel erg laat door. Als ik 88 op de cruise control rijd zou hij best door mogen schakelen naar zijn zes. (als ik de flipper een tikkie omhoog geef naar zijn zes schakelt hij vervolgens niet terug)

Maar man, wat gaat die Polo enthousiast (te) hard er vandoor...Je krijgt er helaas geen cursus zelfbeheersing bij :9

Bedrijf komt professioneel en netjes over zo ver ik dat kan beoordelen met deze beperkte ervaring.
Pagina: 1 ... 107 108 109 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee