Acties:
  • +4 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wbM80KSp0WKmw6mK7PbLGQuQ/full.jpg

Bij deze de start van het topic "Rooten & Custom roms" voor de Mi 9T Pro / Redmi K20 Pro.
Via deze link naar XDA kun je al op veel vragen een antwoord vinden echter let op: 80% betreft een Chinese of Indiase K20 Pro dus daar zit een verschil in met de EU versie van de Mi 9T Pro, zker m.b.t. het flashen van custom rom's.

https://forum.xda-developers.com/k20-pro?styleid=19

Voor de mensen die alle stappen netjes op een rij willen hebben:

Install ADB on windows 10
1. Go to developer.android.com and download SDK Platform-Tools for Windows as ZIP
2. Unzip and save in a folder on the C drive
3. Check installation: Shift+right click on an empty area in the folder and select open command prompt here and type adb. The result should be similar to this: Android Debug Bridge version 1.0.39 Revision 3db08f2c6889-android Installed as C:\ADB\platform-tools\adb.exe

Unlock bootloader
1. Backup all documents
2. Turn off lockscreen security (fingerprint, code, face ID)
3. Make sure you have sufficient battery.
4. Make a Mi account: Settings > Mi account
5. Activate developer options: Settings > about > MIUI version: Tap 5 times
6. Enable OEM unlocking: Developer options > OEM unlocking
7. Enter fastboot mode: Hold volume down + power
8. Connect to PC and install drivers: Use device manager and select manually downloaded drivers
9. Download unlock tool: Go to en.MIUI/unlock > Unlock now > Sign in > Download Mi Unlock as ZIP
10. Unlock bootloader: Extract ZIP > Run miflash_unlock.exe > Sign in with your Mi account and follow instructions. The unlock tool will say unlocked successfully and the phone will reboot itself

Install TWRP
1. Enable USB debugging: Settings > Developer Options > USB Debugging
2. Download TWRP ZIP: Unzip (kijk op XDA welke TWRP het beste geschikt is voor de Rom versie die je hebt). Een officiële Rom update kan de tot dan gebruikte TWRP versie weer onbruikbaar maken!!
3. Flash TWRP: Boot into bootloader. Connect to PC. Open folder where twrp.img is stored. Shift+right click on an empty area in the folder and select open command prompt here. Type fastboot devices to ensure your phone is recognized. Flash TWRP by typing fastboot flash recovery twrp.img
4. After flashing type fastboot boot twrp.img

Flash custom ROM
1. Download files: Download the ROM (and other files like Gapps, Magisk) and move it to your internal storage. Let op: flash niet zomaar verschillende Rom's voor verschillende landen over elkaar heen en kijk uit als je een Chinese of Indiase versie (K20 Pro) hebt want als je dan bijvoorbeeld van een EU versie terug wil naar een Global versie moet je eerst de Chinese of Indiase Rom terug flashen waarmee het toestel werd uitgeleverd. Doe je dit niet dan heb je een leuke paperweight!!!
2. Backup stock ROM: Select backup. Select system (not system image) & select boot. Select storage where the backup will be saved. Name the backup. Swipe to backup. When the backup is done, press reboot system for your phone to start up normally. Keep a copy of the backup on the internal storage and one on your PC
3. Wipe old software: Boot into recovery. Select wipe. Select advanced wipe. Select data, cache, dalvik cache and system and swipe to wipe. When the reset is done, press back (twice) to return to the TWRP homescreen.
4. Flash ROM: Select install. Select the ROM (and add other files like Gapps, Magisk). Swipe to confirm flash. When flashing is done, press reboot system. The first boot will take a lot longer than usual.

[ Voor 93% gewijzigd door snah001 op 03-10-2019 11:24 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-04 13:11
TL;DR
- Bootloop gefixed met Mi Flash Tool naar Raphael EEA Global v10.3.3.0 PFKEUXM (oorspronkelijk geleverd met 10.3.1)
- TWRP 3.3.1-15-raphael geflashed zoals root instructies
- HavocOS + microGApps geflashed
- Viper4Android geflashed via Magisk. Dit zorgde voor issues met distorted geluid. Gebruik deze fix
- ANX Camera Unity v140 voor camera +GCam 6.2.0 Arnova8G2 voor video/portrait

---

Nou, hierbij dat ik mijn Mi 9T Pro heb geroot. Hij kwam in eerst instatie met MIUI 10.3.1 en daarmee kreeg ik het niet voor elkaar. Met een recente versie van de Mi Flash Tool heb ik MIUI 10.3.3 kunnen flashen. Daarna lukte het wel om TWRP 3.3.1-15-raphael (door mauronofrio) te flashen via fastboot.

Nu gebruik ik HavocOS wat mij prima bevalt dankzij de breede aanpassingsmogelijkheden. Bijvoorbeeld de notificatiebalk iconen kwamen iets buiten het scherm te staan. Met een aanpassing waren die weer binnen zicht. Ook worden de iconen om de 50s bewogen om burn-in te voorkomen alhoewel ik eerder dankzij waze burn-in krijg dan de icoontjes (zoals dat bij m'n OnePlus 5 het geval was).

Voor de camera heb ik ANX Camera Unity gebruikt. De nieuwste versie crasht direct bij openen. v133 werkt wel maar crasht bij foto's nemen en als je video of portrait wilt gebruiken. Vanavond ga ik vanaf de nieuwe versie achterwaarts tot ik een versie heb die wel werkt haha

Als tussen oplossing heb ik GCam 6.2.0 Arnova8G2 versie die gemod is voor de Mi 9t pro maar die heeft geen wide-angle support.

[ Voor 19% gewijzigd door s0larus op 07-10-2019 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zitten helaas wat nadelen aan het flashen van custom rom's op basis van LineageOs of AOSP.
Die van mij is nog steeds gelocked maar heb wel diverse Xiaomi apps frozen en gebruik Blokada en die werkt overigens echt goed.
Voor het eerst in 13 jaar dat ik een phone nog niet unlocked en geroot heb.
Waarom? Omdat de Global EU versie die stock met het toestel komt gewoon goed werkt.
Mochten mij toch dingen gaan ergeren (even wachten tot de officiële Android 10 update uitgerold is) dan kan ik altijd nog unlocken en rooten.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N97
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-06 09:06

N97

Xiaomi.eu heeft een Stable MIUI 10 rom met android 10.
https://xiaomi.eu/communi...0-4-stable-release.47170/
MIUI 11 is nog Dev:
https://xiaomi.eu/communi...9-26-27-v2-miui-11.52341/

PixelExperience 9.0 - stable:
https://download.pixelexperience.org/raphael/

[ Voor 34% gewijzigd door N97 op 04-10-2019 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook nog even een belangrijke opmerking voor diegenen die een K20-Pro bezitten:

Zorg voordat je naar een andere Global of Custom rom gaat dat je de originele Rom in bezit hebt waarmee het toestel werd uitgeleverd, liefst in de fastboot versie zodat je vanaf het toestel deze kunt flashen.
Ga je experimenteren met andere rom's en je wilt bijvoorbeeld je toestel weer "locken" dan moet je eerst de originele rom terugflashen waarmee het toestel geleverd is en doe je dat niet dan kun je de telefoon als "baksteen" gebruiken.

M.a.w. kijk met een K20-Pro extra uit bij het heen en weer flashen van/naar andere rom's!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:07
Ik heb sinds vandaag een 9t pro met global rom.

Graag wil ik zoveel ongewenste apps weg dus ik ga die adb debloater tool gebruiken. Nova launcher hide wel apps maar ze zijn er natuurlijk nog wel.

Voor de rest wou ik nog twrp installeren, back-up maken van alles, gcam mod installeren en YouTube advanced.

Maar hoe zit het met miui updates? Een ota gaat niet lukken omdat die alleen werkt met ongewijzigde recovery. Maar via twrp een update doen van miui?

En gaat een miui update al die debloated apps niet terug installeren?

[ Voor 7% gewijzigd door Cowboy_Henk op 05-10-2019 05:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vergeet niet dat je minstens 1 week moet wachten voordat je toestel via Xiaomi "unlocked" kan worden.
Upgrades (Rom en security) komen, zolang je nog steeds op de rom zit waarmee die uitgeleverd is, gewoon binnen.
Het toestel ziet, wanneer je ja tegen installatie van de Ota zegt, dat het toestel door de geïnstalleerde TWRP dat het de gewone incremental Ota niet kan uitvoeren en zal dan uit zichzelf de gehele Rom update downloaden en installeren.
Daarna moet je dan wel weer de bloat apps zelf verwijderen en TWRP opnieuw flashen.
Daarom wil ik de mijne pas unlocken als de Android 10 (Q) uitgerold is voor ons toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
snah001 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:18:
Vergeet niet dat je minstens 1 week moet wachten voordat je toestel via Xiaomi "unlocked" kan worden.
Upgrades (Rom en security) komen, zolang je nog steeds op de rom zit waarmee die uitgeleverd is, gewoon binnen.
Het toestel ziet, wanneer je ja tegen installatie van de Ota zegt, dat het toestel door de geïnstalleerde TWRP dat het de gewone incremental Ota niet kan uitvoeren en zal dan uit zichzelf de gehele Rom update downloaden en installeren.
Daarna moet je dan wel weer de bloat apps zelf verwijderen en TWRP opnieuw flashen.
Daarom wil ik de mijne pas unlocken als de Android 10 (Q) uitgerold is voor ons toestel.
Ok van die bootloader wist ik wel hoor.

En als je via TWRP de volledige rom flasht die je vooraf download ergens? En misschien dan opnieuw magisk flashen meteen erna? Misschien blijft twrp dan behouden als je het via twrp zelf flasht?

En van die debloated apps: op de site van xiaomi-adbfastboot tools (mag wel eens van naam veranderen)

"Do uninstalled system apps come back with updates?

No, uninstalled apps should only come back when you reinstall them or factory reset your device."

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier de thread op XDA waar de firmwares staan.
Wel voor het juiste toestel (Europe global = PFKEUXM)

Hier voor de firmware: https://xiaomifirmwareupdater.com/archive/firmware/raphael/

Hier voor de Rom: https://xiaomifirmwareupdater.com/miui/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
snah001 schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:51:
Hier de thread op XDA waar de firmwares staan.
Wel voor het juiste toestel (Europe global = PFKEUXM)

Hier voor de firmware: https://xiaomifirmwareupdater.com/archive/firmware/raphael/

Hier voor de Rom: https://xiaomifirmwareupdater.com/miui/
Waarvoor dient firmware updater weer? Voor radio, modem enzo te updaten ook al ben je op een custom rom?

Pffft ik wou net mijn bootloader unlocken en op het einde zegt het "couldn't unlock. Unlock 360 hours later"

360 uur? Is dat normaal niet de helft ofzo?

[ Voor 14% gewijzigd door Cowboy_Henk op 05-10-2019 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Firmware is radio's, bootloader, drivers etc..
Die wachttijd kan variëren van 1 dag tot enkele weken en kun je geen peil op trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 19:26
Ik wil ook mijn toestel gaan rooten, maar ik twijfel. Ik speel Ingress en dat werkt niet met een geroot toestel.
Maar je schijnt met Magisk wel dat te kunnen tegen gaan, iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
MaNDaRK schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 13:14:
Ik wil ook mijn toestel gaan rooten, maar ik twijfel. Ik speel Ingress en dat werkt niet met een geroot toestel.
Maar je schijnt met Magisk wel dat te kunnen tegen gaan, iemand daar ervaring mee?
Magisk biedt de optie om root te verbergen voor apps via Magisk Hide optie. Werkt voor sommige apps zonder issue en anderen matig. Ik had PKGO geprobeerd in juli van dit jaar en het werkte voor 5 minuten voordat het mij blokkeert. Ik weet niet hoe Ingress hiermee omgaat. Heb je een ander (ouder) toestel waar je wel mee kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 19:26
s0larus schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 14:26:
[...]

Magisk biedt de optie om root te verbergen voor apps via Magisk Hide optie. Werkt voor sommige apps zonder issue en anderen matig. Ik had PKGO geprobeerd in juli van dit jaar en het werkte voor 5 minuten voordat het mij blokkeert. Ik weet niet hoe Ingress hiermee omgaat. Heb je een ander (ouder) toestel waar je wel mee kan testen?
Misschien is dat wel een idee, ik heb nog een Nexus 5X liggen waarvan de accu dood is. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallq
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20-03-2023
s0larus schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 13:54:
Nou, hierbij dat ik mijn Mi 9T Pro heb geroot. Hij kwam in eerst instatie met MIUI 10.3.1 en daarmee kreeg ik het niet voor elkaar. Met een recente versie van de Mi Flash Tool heb ik MIUI 10.3.3 kunnen flashen. Daarna lukte het wel om TWRP 3.3.1-15-raphael (door mauronofrio) te flashen via fastboot.

Nu gebruik ik HavocOS wat mij prima bevalt dankzij de breede aanpassingsmogelijkheden. Bijvoorbeeld de notificatiebalk iconen kwamen iets buiten het scherm te staan. Met een aanpassing waren die weer binnen zicht. Ook worden de iconen om de 50s bewogen om burn-in te voorkomen alhoewel ik eerder dankzij waze burn-in krijg dan de icoontjes (zoals dat bij m'n OnePlus 5 het geval was).

*Knip*
Ik heb mijn 9t pro nu bijna een week kan hem dus morgen gaan unlocken. Ik wil ook graag eerst HavocOS gaan testen (aangezien er nog geen officiële versie van LineageOS is), begrijp ik het goed dat je hem dus vanaf MIUI 10.3.3 hebt geflashed? Ik las op xda dat mensen aanraden om hem vanaf de chinese versie 10.3.16.0 te flashen maar dat leek mij in eerste instantie een beetje vreemd voor een Europees model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
metallq schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 15:24:
[...]

Ik heb mijn 9t pro nu bijna een week kan hem dus morgen gaan unlocken. Ik wil ook graag eerst HavocOS gaan testen (aangezien er nog geen officiële versie van LineageOS is), begrijp ik het goed dat je hem dus vanaf MIUI 10.3.3 hebt geflashed? Ik las op xda dat mensen aanraden om hem vanaf de chinese versie 10.3.16.0 te flashen maar dat leek mij in eerste instantie een beetje vreemd voor een Europees model.
Ik had eroverheen gelezen haha. Bij mij lukte het met EU 10.3.3 (Raphael EEA Global v10.3.3.0 PFKEUXM) en de TWRP versie die ik aangeef.

Voor dat je hem unlocked, zou je kunnen kijken of je de MIUI camera app apk kan exporteren? Ik wil testen of die wel werkt in havoc. ANX Camera Unity v140 werkt wel en hogere versies crashen direct. Nog steeds issue met portrait en video mode.

edit: helaas niet gelukt. Het lijkt erop dat Xiaomi de apk al blokeert tijdens de instal en ik krijg de melding "app not installed".

[ Voor 6% gewijzigd door s0larus op 07-10-2019 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallq
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20-03-2023
s0larus schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 16:47:
[...]

Ik had eroverheen gelezen haha. Bij mij lukte het met EU 10.3.3 (Raphael EEA Global v10.3.3.0 PFKEUXM) en de TWRP versie die ik aangeef.

Voor dat je hem unlocked, zou je kunnen kijken of je de MIUI camera app apk kan exporteren? Ik wil testen of die wel werkt in havoc. ANX Camera Unity v140 werkt wel en hogere versies crashen direct. Nog steeds issue met portrait en video mode.

edit: helaas niet gelukt. Het lijkt erop dat Xiaomi de apk al blokeert tijdens de instal en ik krijg de melding "app not installed".
Hmm ik kreeg het niet voor elkaar met die versie. Hij wilde na de flash niet booten. Heb een beetje zitten klooien maar kreeg het niet voor elkaar. Vermoed dat het dan toch via de chinese versie moet.. Dus voorlopig maar even Evolution X er op gegooid en kijken of dat bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
metallq schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:36:
[...]

Hmm ik kreeg het niet voor elkaar met die versie. Hij wilde na de flash niet booten. Heb een beetje zitten klooien maar kreeg het niet voor elkaar. Vermoed dat het dan toch via de chinese versie moet.. Dus voorlopig maar even Evolution X er op gegooid en kijken of dat bevalt.
Fijn dat je tenminste niet in bootloop hell bleef met twrp niet werkend in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog even voor de volledigheid de lijst met de standaard rom's en de enige onofficiële EU rom's:

Dus officiële "gewone" Xiaomi rom's zijn:
Chinese rom is de PFKCNXM
Indiase rom is de PFKINXM
Russische is de PFJRUXM

Officiële Global rom's zijn:
Multilanguage is PFKMIXM
EU versie is PFKEUXM

Niet officiële rom:
Xiaomi.EU en die is gebaseerd op de Chinese PFKCNXM

En iedere rom versie heeft zijn eigen firmware en dat levert bij velen grote problemen op bij het flashen naar een andere rom uit het bovenstaande lijstje of naar een custom rom zoals Lineage of AOSP of afgeleiden daarvan.
Let er ook op dat iedere rom ook zijn eigen "Vendor" file heeft.
Dus iedere rom heeft zijn eigen firmware en Vendor file.
Ga je die door elkaar husselen en flashen zonder je goed in te lezen op XDA dan heb je grote kans dat je 9T Pro een "baksteen" wordt.

https://forum.xda-developers.com/k20-pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Ok ik heb vandaag succesvol mijn 9t pro global version EU versie unlocked, twrp geinstalleerd en magisk geflashd

Ik zou momenteel graag MIUI behouden, maar hoe zit met updates van MIUI? Kan ik een miui update via twrp installeren zonder dat twrp wordt overschreven met de stock recovery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas niet omdat MIUI standaard de stock recovery bevat.
Je zou kunnen proberen om de update via de PC te downloaden (de .tgz versie) en daaruit de recovery te verwijderen en daar in de plaats de TWRP recovery (wel zelfde naam gebruiken als de stock) voor terug te zetten.
Je zou ook alleen de recovery.img uit het update bestand kunnen verwijderen alleen weet ik niet of er dan tijdens het flashen een foutmelding komt.
Als je dan flasht dan zou TWRP gewoon er weer op staan.
Deed ik al jaren bij andere Android toestellen met een custom rom zo.

[ Voor 15% gewijzigd door snah001 op 21-10-2019 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
snah001 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:27:
Helaas niet omdat MIUI standaard de stock recovery bevat.
Je zou kunnen proberen om de update via de PC te downloaden (de .tgz versie) en daaruit de recovery te verwijderen en daar in de plaats de TWRP recovery (wel zelfde naam gebruiken als de stock) voor terug te zetten.
Je zou ook alleen de recovery.img uit het update bestand kunnen verwijderen alleen weet ik niet of er dan tijdens het flashen een foutmelding komt.
Als je dan flasht dan zou TWRP gewoon er weer op staan.
Deed ik al jaren bij andere Android toestellen met een custom rom zo.
Mja eigenlijk wou ik gewoon magisk voor root en YouTube vanced en Adaway. In principe kon ik gewoon magisk kunnen flashen zonder twrp methode. Maar ik wou eigenlijk eerst een goede backup hebben van alles daarom twrp.

Hmm ik zie wel, ik lees ook iets van lazy flasher te gebruiken enzo als je stock wil houden samen met twrp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probleem wat je met een TWRP backup zou kunnen hebben is dat je backup van je data partitie niet meer zomaar kan terugzetten op een latere MIUI versie.
Al vaker gelezen dat een ge-update MIUI versie ineens niet meer samenwerkt met de TWRP die je dan erop hebt staan of dat ze de data niet meer kunnen restoren vanwege verschil in TWRP versies na een update.
Proberen mag en als het werkt prima maar zou daar niet zomaar meer van uitgaan.
Dus hou er, als je unlocked en rooted bent, ook Titanium Backup op na voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog een tip:
Geeft jouw toestel aan dat voor jou de nieuwste update nog niet beschikbaar is en mocht je die toch online al gevonden en gedownload hebben dan kun je die zonder adb o.i.d. toch flashen. Ga naar het update scherm en tik meerdere malen op de grote 10 en voila je hebt ineens de beschikking over de functie "update kiezen" als je de 3 dots rechtsboven aantikt. Dan kun je zelf naar de folder gaan waar je die update hebt neergezet en dan kiezen en flashen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:31
Iemand die pixel rom gebruikt? Wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor als er niemand reageert op jouw vraag lees hier 500+ posts over ervaringen met de Pixel Experience Rom:

https://forum.xda-develop...pixel-experience-t3965305

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Niemand die een Rom gebruikt? iedereen op de official xiaomi Rom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:32

13art

Moderator Mobile
MrOsman schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 14:41:
Niemand die een Rom gebruikt? iedereen op de official xiaomi Rom?
Xiaomi.eu wordt volgens mij veel gebruikt als alternatief. De andere roms zoals te vinden op xda zijn, als ik het zo lees, nog regelmatig problemen mee. Daarmee ook minder populair denk ik.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
l3art schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 14:43:
[...]

Xiaomi.eu wordt volgens mij veel gebruikt als alternatief. De andere roms zoals te vinden op xda zijn, als ik het zo lees, nog regelmatig problemen mee. Daarmee ook minder populair denk ik.
Xiaomi.eu is toch het zelfde als de standaard mi rom alleen opgeschoond ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
MrOsman schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 14:50:
[...]

Xiaomi.eu is toch het zelfde als de standaard mi rom alleen opgeschoond ?
Min of meer wel ja. Ze zouden zelf nog wat tweaks toegepast hebben. Maar het is en blijft een miui Rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
l3art schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 14:50:
[...]

Min of meer wel ja. Ze zouden zelf nog wat tweaks toegepast hebben. Maar het is en blijft een miui Rom.
Waarom zou je Xiaomi.Eu nemen als het allemaal het zelfde is behalve hier en daar beetje getweakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xiaomi.EU is gebaseerd op de Chinese Rom en door de makers gedebloat en "phone home" zaken zoveel mogelijk verwijderd.
Kun je net zo goed op de officiële Global EU Rom blijven en Blokada gebruiken voor het niet gewenste "phone home" gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gustavo678
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-05 23:39
Ik heb eindelijk mijn probleem opgelost van random vastlopers, het was de adblocker (adguard) die het probleem veroorzaakte.

Hoe gebruiken jullie een adblocker? Hebben jullie een uitzonderingslijst toegevoegd, zodat het systeem niet vastloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blokada gebruiken is mijn advies.
Werkt beter en je kunt eigen te blokkeren host lijsten toevoegen.
Kun je downloaden (van Blokada website) en gratis gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
snah001 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 16:04:
Blokada gebruiken is mijn advies.
Werkt beter en je kunt eigen te blokkeren host lijsten toevoegen.
Kun je downloaden (van Blokada website) en gratis gebruiken.
met ADBTool heb ik onzin apps van MI verwijderd :) ik zal kijken na Blokada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zonet de update naar Android 10 Miui 11 uitgevoerd: V11.0.3.0. - QFKEUXM
Alles ok behalve dat ik VoLte niet aan het werk krijg. Ga ik nog verder onderzoeken waarom niet.

[ Voor 16% gewijzigd door snah001 op 06-11-2019 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alle instellingen gecontroleerd voor VoLte (Vodafone).
Geeft ook in gedetailleerde instellingen aan dat VoLte aan staat maar om de een of andere reden geeft VF het niet vrij.
Kan wellicht te maken hebben met Android 10.

Edit: inmiddels de Global EU Rom unlocked en geroot zodat ik Titanium Backup Pro weer kan gebruiken.

[ Voor 19% gewijzigd door snah001 op 06-11-2019 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-06 10:34

ComputerHoed

Electronica <3

Wie heeft deze telefoon met een custom ROM zo dichtbij stock Android als mogelijk?
Morgen krijg ik hem binnen en ik heb een ontzettende hekel aan MIUI, dus het zou fijn zou als er mensen zijn die een goede custom ROM kunnen aanbevelen :)

Zoals je kan lezen in de topic waarschuwing hoort deze vraag in het rooten en custom rom topic. Ik zal hem verplaatsen, maar volgende keer graag zelf op letten.

[ Voor 26% gewijzigd door 13art op 13-11-2019 17:54 ]

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lineage komt het er het dichtste bij.
Maar de camera app (ook Gcam) is gewoon stuk minder, FPR heeft soms nukken en als je de standaard launcher vervangt door bijvoorbeeld Nova Prime en Blokada gebruikt en je de software debloat merk je eigenlijk bijna niks meer van de Miui schil.
Ikzelf heb 13 jaar lang deel uitgemaakt van de dev community van HTC toestellen en bij gebrek aan goede HTC toestellen de switch naar dit toestel gemaakt.
Ik heb nu helemaal de behoefte niet meer aan een custom rom na vervangen van de launcher etc..
Dat geeft aan hoe stabiel de software is.
Maar dat is alleen maar mijn zienswijze en doe vooral wat je zelf wilt.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

snah001 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 22:45:
Lineage komt het er het dichtste bij.
Maar de camera app (ook Gcam) is gewoon stuk minder, FPR heeft soms nukken en als je de standaard launcher vervangt door bijvoorbeeld Nova Prime en Blokada gebruikt en je de software debloat merk je eigenlijk bijna niks meer van de Miui schil.
Dit is in feite toch gewoon de oplossing :
snah001 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 15:30:
Xiaomi.EU is gebaseerd op de Chinese Rom en door de makers gedebloat en "phone home" zaken zoveel mogelijk verwijderd.
Of zitten daar nog steeds teveel dingen in die stiekem naar huis toe bellen, omdat men het niet uit de software kan slopen zonder de software zelf te slopen :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De Xiaomi EU rom is niet van Xiaomi zelf maar van een groep mensen die als basis de Chinese versie nemen en die verbouwen en er allerhande reclame dingen uitslopen.
Zo heeft die Rom wel bijv. de Xiaomi dialer maar lees zelf maar op hun website en op de fora aldaar of XDA over de voor's en tegen's maar die is ook niet helemaal probleemloos.
In ieder geval hebben alle andere custom rom's wel een of ander probleem hetzij bluetooth, FPR, camera of andere zaken die niet goed werken.
Daarom ben ik bij de Global EU versie gebleven en heb alle apps die ik niet wilde (Xiaomi of niet) eraf geknikkerd en gebruik Blokada die alle "phone home" acties o.a. van Xiaomi en Google en reclames (zo'n 4500 per dag) blokkeert.
Gebruik Nova Prime als launcher en je ziet eigenlijk niets meer van Miui maar je behoudt wel de vele instel mogelijkheden voor de apps.
Ik blijf gewoon Ota's ontvangen (ondanks dat ik nu geroot ben) en het loopt probleemloos.

[ Voor 10% gewijzigd door snah001 op 15-11-2019 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris92
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-05 14:53
Heeft iemand toevallig een safetynet bypass na unlocken van de bootloader? Ik vind het toch wel irritant dat na unlocken bepaalde apps niet meer beschikbaar zijn (Netflix, asn betalen) en dat ik die telkens met losse apk bestanden moet verkrijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 16:12
snah001 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 00:13:
Gebruik Nova Prime als launcher en je ziet eigenlijk niets meer van Miui
Nuja, niets zien van Miui... Menustructuur & instellingen, notification shade, manier van omgaan met notificaties, dat zijn toch zaken die je niet wegkrijgt zonder een custom ROM. Ook voor dingen als het instellen van een wallpaper (voor achtergrond EN lockscreen) moet je toch even aan het Googlen, want op de normale manier vanuit photo viewer apps lukt het dus niet (althans, niet bij mij, ik moet steeds via instellingen > achtergrond). Dus je merkt zeker wel dat je niet met vanilla Android bezig bent.

Voor het overige ben ik het wel eens met je, ik heb zelf ook geen nood meer aan een custom ROM. Als iemand die de laatste jaren eigenlijk vooral vrij basic Android heeft gehad (Nexus, minieme schil of Android One) moet ik weliswaar mijn weg steeds weer wat zoeken in de vele en vrij ingewikkelde Miui instellingsmenu's, maar voor dagelijks functioneren zit je natuurlijk niet de hele tijd in die instellingen. Miui is qua features ook zeer compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:54
Hou er wel rekening mee dat Google Assistance niet lekker werkt met de Xiaomi.EU ROM.
* OK Google/Voice Match is not supported on China ROMs for devices based on Snapdragon 855 SoC (and also Mi 8 Explorer). This is an official MIUI China ROM limitation and cannot be fixed at the moment. Do NOT report ANY issues regarding this!
BRON

Xiaomi.EU is gebaseerd op de China ROM. Als je dus waarde hecht daaraan zul je de Global ROM moeten aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Floris92 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:12:
Heeft iemand toevallig een safetynet bypass na unlocken van de bootloader? Ik vind het toch wel irritant dat na unlocken bepaalde apps niet meer beschikbaar zijn (Netflix, asn betalen) en dat ik die telkens met losse apk bestanden moet verkrijgen.
Beetje late reactie.
Als je Magisk gebruikt om te rooten dan kun je die apps hiden (verstoppen) voor de root en dan werken ze gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno_N
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-01-2024
Ik heb sinds vorige week mijn 9t pro in huis. Morgen eindigt de 168 urige wachtperiode voor het unlocken van de telefoon. Vandaag kreeg ik echter de optie mijn Xiaomi up te daten naar miui 11 (en dus android 10). Mijn vraag is dus wat dit voor gevolgen heeft voor (aankomende) custom ROMs? Moet ik wachten tot er potentiëel betere ROMs uitkomen voor de 9t pro, gebaseerd op android 10, of morgen gewoon de Pixel experience rom proberen te installeren?

[ Voor 0% gewijzigd door Menno_N op 27-11-2019 23:19 . Reden: Spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

FailFr8er schreef op woensdag 27 november 2019 @ 20:47:
Hou er wel rekening mee dat Google Assistance niet lekker werkt met de Xiaomi.EU ROM.

BRON

Xiaomi.EU is gebaseerd op de China ROM. Als je dus waarde hecht daaraan zul je de Global ROM moeten aanhouden.
Dat zou ik als iets positiefs zien! :+

Des te minder Google apps des te beter! :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iawees
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-04 11:23
snah001 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 22:34:
[...]

Beetje late reactie.
Als je Magisk gebruikt om te rooten dan kun je die apps hiden (verstoppen) voor de root en dan werken ze gewoon.
Bij mij werkt dit inderdaad voor alle apps, behalve die van McDonalds (daar krijg ik nog steeds root check failed). enig idee hoe die te omzeilen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tommymeerNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-05 11:28
siwi schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 14:08:
[...]

Bij mij werkt dit inderdaad voor alle apps, behalve die van McDonalds (daar krijg ik nog steeds root check failed). enig idee hoe die te omzeilen?
Naar de Burger King gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Nu online
Met veel moeite heb ik nu Lineage 17 draaien. Alleen zijn de GApps echt nergens te vinden voor 17.
Alleen op een indische tech website, daar vandaan gehaald en geinstalleerd.
Alleen lijkt er nog iets niet te werken. Ik heb Maps en Youtube en Calendar niet werkend. :(

Ga toch misschien weer terug naar een xiaomi rommetje...

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alle Lineage builds zijn onofficieel en de meesten hebben toch wel storende bugs en lees XDA er maar op na.
Tis maar wat je zelf wil maar de Global EU geroot, debloated en met Blokada werkt toch erg goed en je blijft alle uitgebreide instel mogelijkheden van MIUI houden, geen camera en FPR problemen en voorzien van Nova Prime launcher is dit voor mij (op dit moment) de beste rom.
Maar ik blijf de alternatieven in de gaten houden.
Just my 2C.

[ Voor 6% gewijzigd door snah001 op 29-11-2019 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
siwi schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 14:08:
[...]
Je zou eens kunnen kijken of daar een speciale Magisk module voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Nu online
snah001 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 21:54:
Alle Lineage builds zijn onofficieel en de meesten hebben toch wel storende bugs en lees XDA er maar op na.
Tis maar wat je zelf wil maar de Global EU geroot, debloated en met Blokada werkt toch erg goed en je blijft alle uitgebreide instel mogelijkheden van MIUI houden, geen camera en FPR problemen en voorzien van Nova Prime launcher is dit voor mij (op dit moment) de beste rom.
Maar ik blijf de alternatieven in de gaten houden.
Just my 2C.
Ik probeer weer terug te gaan.

Global EU.... is dat dan de xiaomi.eu global rom. Of de officiele global rom, of de officiele eu rom...

wat hebben ze de naamgeving toch weer leuk gedaan :+

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is niet de xiaomi.eu rom maar de Global EU PFKEUXM waarmee toestellen officieel in de EU worden geleverd omdat die aan de EU privacy wet moeten voldoen.

[ Voor 5% gewijzigd door snah001 op 30-11-2019 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-06 08:13

Ron

Heb hier een tijdje lineage 17 gedraaid, werkt best prima tot je front cam niet meer wil werken...

nu dus maar weer terug naar de xiaomi.eu rom en hopen op het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Nu online
snah001 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 00:06:
Dat is niet de xiaomi.eu rom maar de Global EU PFKEUXM waarmee toestellen officieel in de EU worden geleverd omdat die aan de EU privacy wet moeten voldoen.
Top, gelukt om hem erop te zetten. Root ook, gebruik dat eigenlijk alleen voor AdAway...
Nu nog debloaten :)

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Kodess schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 20:40:
[...]

Top, gelukt om hem erop te zetten. Root ook, gebruik dat eigenlijk alleen voor AdAway...
Nu nog debloaten :)
Tip: probeer blokada eens. Geen root voor nodig, werkt top, makkelijk tijdelijk uit te zetten. Wat mij betreft beter/veelzijdiger dan adaway

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blokada houdt niet alleen ads tegen maar ook ongewilde verbindingen naar "ongewenste" host adressen.
En is, voor NL-ers altijd een item, gratis.
De maker is overigens bezig om in Blokada een willekeurige OpenVpn verbinding te gebruiken, maar is nog niet zover.
En als je geroot bent kun je Titanium Backup gebruiken om al je apps MET hun data te backuppen.
Kun je na een eventuele "fabrieksreset" weer heel snel al je apps met hun data zoals bijvoorbeeld van games terugzetten.

[ Voor 29% gewijzigd door snah001 op 30-11-2019 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
Ik zou graag mijn Mi 9T Pro terug naar stock rom krijgen en ook de custom firmware naar stock firmware.
Ik doe dit omdat ik voor een reparatie waarschijnlijk terug naar banggood moet sturen. Ik ben dan bang dat ze zien dat er een custom recovery op staat en unlocked is en dus geen reparatie gaan doen ofwel dat ik geen warranty kan gebruiken.

Het is dus een 9t pro dat kwam met EEA global rom ( MIUI 10 EEA Stable ROM 10.3.4.0.PFKEUXM )
Die was wel geupdate naar laatste rom V11.0.3.0.QFKEUXM

Ik heb voor de Mi flash tool de laatste fastboot rom genomen voor EEA stable. (raphael_eea.....tgz)
Mag ik nu clean all and lock doen adh van de laatste rom? Of gaat het bricken omdat dit niet de originele rom was? Of is dat enkel als je van een andere rom komt? Bvb global naar eea?
Of moet ik clean all and lock doen met de rom die bijgeleverd was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N97

N97

Wie o Wie heeft op zijn Mi 9t Pro een custom rom zonder google meuk maar met MicroG?
Wat is je ervaring? Zijn er nadelen die je ervaart qua gebruik bepaalde/populaire apps.

Zelf wacht ik af totdat LineageOS 17.0 uitkomt voor de Mi 9t PRO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Alle custom rom's hebben diverse onwenselijke bugs zoals o.a. een FPR die het vaak niet doet, camera problemen, WiFi en BT problemen en andere zaken die gewoon niet goed werken.
LineageOS heeft nog geen enkele build voor de 9T Pro erkend als official en wel om bovenstaande redenen.
Tenzij je kost wat kost een custom rom wil flashen is het op dit moment niet een goede keuze en kun je beter de stock MIUI 10 Global of Global EU gebruiken, debloaten en Blokada installeren omdat het op dit moment de meest stabiele en zorgenloze oplossing biedt.
Aan jou zelf de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N97

N97

@snah001
Daarom wacht ik ook rustig af totdat LineageOS 17.0 officieel gereleased is, abhishek987 is een goeie gozer maar werk liever met een stable version.

Mijn vraag had eigenlijk betrekking op MicroG of er al mensen zijn die met de Mi 9T Pro/K20 Pro met MicroG werken en wat daar de nadelen zijn die ze ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Cowboy_Henk schreef op maandag 2 december 2019 @ 21:05:
Ik zou graag mijn Mi 9T Pro terug naar stock rom krijgen en ook de custom firmware naar stock firmware.
Als het een origineel eea toestel is dan is het een kwestie van de eea rom flashen, kan eventueel via twrp. Daarna opstarten, inloggen en bootloader opnieuw locken.

Is het geïmporteerd uit China en niet een originele eea rom dan zou ik oppassen met het relocken van de bootloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:20
N97 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 17:02:
@snah001
Daarom wacht ik ook rustig af totdat LineageOS 17.0 officieel gereleased is, abhishek987 is een goeie gozer maar werk liever met een stable version.

Mijn vraag had eigenlijk betrekking op MicroG of er al mensen zijn die met de Mi 9T Pro/K20 Pro met MicroG werken en wat daar de nadelen zijn die ze ervaren.
Wordt er überhaupt al gewerkt aan een officiële versie of wordt abhishek987's versie official wanneer stable? Ik kan in LOS Gerrit geen verwijzingen vinden naar Raphael.

Edit: Hoe zie je of LineageOS 17 support krijgt voor de Mi 9T Pro/K20 Pro?

[ Voor 6% gewijzigd door Heisenbug op 11-12-2019 20:10 ]

Op de officiële Lineage website kijken of het toestel ondersteund wordt, staat jouw toestel er niet bij dan wordt het niet officieel ondersteund dus ook geen maandelijkse updates:

https://download.lineageos.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik hoor vaak 'debloaten', maar is er ook een guide die aangeeft welke componenten je kan/moet verwijderen voor deze telefoon?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie hier:

https://forum.xda-develop...debloating-mi-9t-t3958145

Kan zijn dat er dan een enkele Xiaomi functie het niet meer doet dus goed opletten wat je wel en niet wil verwijderen zoals Facebook.
De in de XDA thread gebruikte XiaomiADBFastbootTools gebruik je om op te schonen maar je blijft zelf verantwoordelijk voor de keuze en het eventueel niet meer goed werken van sommige functies.
Sommigen verwijderen heel veel en sommigen slechts de niet benodigde Xiaomi apps.

https://github.com/Szaki/XiaomiADBFastbootTools

[ Voor 78% gewijzigd door snah001 op 28-12-2019 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Thanks @snah001.

Echter heb ik zojuist de unlock gestart, en MIUI geeft een lijst van allemaal dingen die ik de komende week niet mag doen omdat de smartphone anders niet (nooit?) meer unlocked kan worden (waaronder uitloggen bij Mi). Durf nu dus de komende 168 uur niet te debloaten; straks debloat ik iets teveel.

Wat een nare unlock trouwens. Alle mogelijke IDs worden gelogged in China. Ik moest zelfs verplicht een sim-kaart erin stoppen, wifi uit en mobiele data aan, zodat ook mijn mobiele provider en de ID van mijn simkaart gelogged konden worden. Kan me dit van de Mi 5 niet herinneren, die ik ook direct bij ontvangst heb geunlocked. Toen kon je namelijk nog een unlock aanvragen voordat je telefoon binnen was.

Maar wel gedaan, iedereen begrijpt waarom, maar ik vind het wel naar dat China dus altijd activiteiten vanaf mijn simkaart/telefoonnummer, onafhankelijk van de telefoon, kan linken aan mijn MIUI-account en de gegevens die ze ongetwijfeld hebben kunnen harvesten vanaf het moment dat je de Mi Cloud aanraakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Sando op 28-12-2019 13:52 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 05-06 20:25
Sando schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 09:53:
Ik hoor vaak 'debloaten', maar is er ook een guide die aangeeft welke componenten je kan/moet verwijderen voor deze telefoon?
Met XiaomiADBFastbootTools is het mogelijk de apps eerst uit te schakelen alvorens je ze verwijderd.
Mocht er iets fout gaan kan je makkelijk terug.

Uit het [Xiaomi Mi 9T (Pro)/ Redmi K20 (Pro)] Ervaringen & Discussie topic:
Tool en gebruik ervan.

Debloaten zonder Root?

Dat kan met XiaomiADBFastbootTools
Check voor het gemak ook deze video: adb fastboot Xiaomi debloat tutorial

Link naar debloat guide (Mi Community), met op de laatste reactiepagina een lijst met apps die je veilig kan uitschakelen/verwijderen.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/60419550

Lijst met apps die mede-tweaker veilig heeft verwijderd.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/60440474

Met bovenstaande links heb ik ook succesvol mijn 9T Pro gedebloat.
Helaas door een update naar nieuwere versie van MIUI zijn mijn uitgeschakelde apps weer terug op het toestel gekomen. Maar heb, als ik mij nog goed herinner, de 2 lijsten met apps wel destijds aangehouden.

Succes! :)

Mi 9T Pro - ArrowOS v12.0 - QFKMIXM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik heb zojuist com.miui.securitycenter verwijderd via ADB, en nu zit mijn telefoon in een bootloop.

8 uur nadat ik het pakje heb ontvangen. Zo snel heb ik mijn telefoon nog nooit ge(soft)bricked. 😅

edit:
Na een full wipe (volume up + power) start ie weer. 😅 Van voren af aan beginnen dan maar. 😂
Tip:
Niet com.miui.securitycenter verwijderen.
Rationale: Ik ben handmatig één voor één zaken aan het verwijderen die 100 permissies nodig hebben. Achter zo ongeveer elke knop in het Security Center zit een dialoog waarin ik toestemming moet geven voor het verzamelen van usage statistics and personal data door Xiaomi. Die app kan er dus wel af. Maar goed, technisch gezien niet dus.

[ Voor 68% gewijzigd door Sando op 28-12-2019 18:01 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 05-06 20:25
Sando schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 17:54:
Tip:
Niet com.miui.securitycenter verwijderen.
Daarbovenop dan ook niet com.xiaomi.finddevice verwijderen
Scheelt je nog eens wipen.
https://forum.xda-develop...p?p=80198993&postcount=27

Goed de lijstjes bekijken en opmerkingen doorlezen.
Weet niet of het uitschakelen i.p.v. verwijderen het probleem had kunnen voorkomen.
Gelukkig is met een full wipe je toestel geen blijvende baksteen geworden.

Mi 9T Pro - ArrowOS v12.0 - QFKMIXM

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Okay, telefoon debloated. Dit is wat ik heb gedaan. Ik wil voornamelijk telemetrie-apps die ik niet zie weghebben, en apps waarvan ik toch het google-alternatief gebruik (chrome, calendar, etc). Maar bepaalde Xiaomi-apps wil ik houden, zoals de player die hdr films vloeiend afspeelt terwijl VLC dat niet kan.

Dus ik heb conservatief uit de beschikbare lijsten[1][2][3][4] gekopiëerd, en daarna één voor één de apps in mijn launcher langsgelopen om te zien of ik deze wil verwijderen. Door lang te drukken, naar info te gaan, en dan rechtsboven op de "i" te drukken krijg je de package reverse domain name notation te zien.

Verder kan je met adb shell pm list packages een lijst zien van alle packages die (nog) op je telefoon staan. Als je iets wilt verwijderen, beter eerst even googlen. Je kan je telefoon (soft)bricken.

Voor de volledigheid, op een kale Ubuntu:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
# ADB server moet draaien met sudo-rechten
sudo apt install adb
sudo adb start-server

# Telefoon aansluiten, USB debugging aan, etc.
adb devices
adb shell

# Ter referentie
pm list packages

# In één keer uitvoeren
for P in \
com.android.browser \
com.android.calendar \
com.android.providers.partnerbookmarks \
com.facebook.appmanager \
com.facebook.katana \
com.facebook.services \
com.facebook.system \
com.google.android.music \
com.logame.eliminateintruder3d \
com.mi.android.globalpersonalassistant \
com.micredit.in \
com.milink.service \
com.mipay.wallet.id \
com.mipay.wallet.in \
com.miui.analytics \
com.miui.android.fashiongallery \
com.miui.backup \
com.miui.bugreport \
com.miui.cleanmaster \
com.miui.cloudbackup \
com.miui.cloudservice \
com.miui.cloudservice.sysbase \
com.miui.daemon \
com.miui.global.packageinstaller \
com.miui.hybrid \
com.miui.hybrid.accessory \
com.miui.micloudsync \
com.miui.miservice \
com.miui.msa.global \
com.miui.notes \
com.miui.securityadd \
com.miui.translation.kingsoft \
com.miui.translationservice \
com.miui.translation.xmcloud \
com.miui.translation.youdao \
com.miui.vsimcore \
com.miui.wmsvc \
com.netflix.partner.activation \
com.pop.bubble.shooter.blast.mi \
com.xiaomi.glgm \
com.xiaomi.joyose \
com.xiaomi.mipicks \
com.xiaomi.mirecycle \
com.xiaomi.payment \
com.xiaomi.simactivate.service \
; do pm uninstall -k --user 0 $P; done

# Ter controle
pm list packages

# Done
exit
Alles wat ik gebruik doet het nog prima, en de unlock-timer is ook niet gereset. 8)

edit:
Weet je nog andere packages waarvan je kan uitleggen waarom het een goed idee is om deze te verwijderen, laat het me weten. :)

offtopic:
Copy-paste nooit zomaar code van het internet zonder te begrijpen wat je doet. Deze informatie gebruiken op eigen risico.

[ Voor 4% gewijzigd door Sando op 29-12-2019 11:46 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moirae
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Als het goed is ontvang ik vanmiddag mijn Mi 9T Pro en ben voornemens deze te rooten.

Ik ben inmiddels bekend met het rooten van verschillende OnePlus toestellen en snap dat de bootloader van de Mi 9T Pro, in tegenstelling tot die van OnePlus, mbv een programma van Mi moet worden ontgrendeld.. Als het goed is begrijp ik intussen ook hoe ik deze kan ontgrendelen dus dat moet goed gaan komen gok ik.

Nu echter mijn vraag;
Welke ROM zouden jullie een voormalig OnePlus (CyanogenMod & OxygenOS) gebruiker aanraden? Gebruik op mijn huidige toestel zowel Magisk als Xposed, die laatste voornamelijk ivm Gravitybox welke niet perse noodzakelijk is.

Zag op XDA dat er oa een unofficial versie van LineageOS 17.0 is uitgebracht waarbij er onder het kopje "known issue's:" als antwoord "You tell me" staat vermeld. Iemand hier ervaring met deze ROM op dit toestel die deze wil delen? 8)
Zag ook de ROM Evolution X 3.69 staan welke volgens mij redelijk populair is, iemand hier ervaring mee? O-)
Zie bij deze ROM onder known issue's wel het volgende staan: "FOD might freeze if you fail first the attempt on AOD", Heb alleen (nog) geen idee waar FOD en AOD voor staan :')

Bovenstaande 2 leken mij eventueel wel goede opties maar weet het nog niet zeker. Kan me hier namelijk nog wel wat verder in verdiepen, vandaar deze post 8)

Alvast bedankt voor het lezen van bovenstaande, hoor het graag :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:43
Sando schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 23:47:
Okay, telefoon debloated. Dit is wat ik heb gedaan. Ik wil voornamelijk telemetrie-apps die ik niet zie weghebben, en apps waarvan ik toch het google-alternatief gebruik (chrome, calendar, etc). Maar bepaalde Xiaomi-apps wil ik houden, zoals de player die hdr films vloeiend afspeelt terwijl VLC dat niet kan.

Dus ik heb conservatief uit de beschikbare lijsten[1][2][3][4] gekopiëerd, en daarna één voor één de apps in mijn launcher langsgelopen om te zien of ik deze wil verwijderen. Door lang te drukken, naar info te gaan, en dan rechtsboven op de "i" te drukken krijg je de package reverse domain name notation te zien.

Verder kan je met adb shell pm list packages een lijst zien van alle packages die (nog) op je telefoon staan. Als je iets wilt verwijderen, beter eerst even googlen. Je kan je telefoon (soft)bricken.

Voor de volledigheid, op een kale Ubuntu:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
# ADB server moet draaien met sudo-rechten
sudo apt install adb
sudo adb start-server

# Telefoon aansluiten, USB debugging aan, etc.
adb devices
adb shell

# Ter referentie
pm list packages

# In één keer uitvoeren
for P in \
com.android.browser \
com.android.calendar \
com.android.providers.partnerbookmarks \
com.facebook.appmanager \
com.facebook.katana \
com.facebook.services \
com.facebook.system \
com.google.android.music \
com.logame.eliminateintruder3d \
com.mi.android.globalpersonalassistant \
com.micredit.in \
com.milink.service \
com.mipay.wallet.id \
com.mipay.wallet.in \
com.miui.analytics \
com.miui.android.fashiongallery \
com.miui.backup \
com.miui.bugreport \
com.miui.cleanmaster \
com.miui.cloudbackup \
com.miui.cloudservice \
com.miui.cloudservice.sysbase \
com.miui.daemon \
com.miui.global.packageinstaller \
com.miui.hybrid \
com.miui.hybrid.accessory \
com.miui.micloudsync \
com.miui.miservice \
com.miui.msa.global \
com.miui.notes \
com.miui.securityadd \
com.miui.translation.kingsoft \
com.miui.translationservice \
com.miui.translation.xmcloud \
com.miui.translation.youdao \
com.miui.vsimcore \
com.miui.wmsvc \
com.netflix.partner.activation \
com.pop.bubble.shooter.blast.mi \
com.xiaomi.glgm \
com.xiaomi.joyose \
com.xiaomi.mipicks \
com.xiaomi.mirecycle \
com.xiaomi.payment \
com.xiaomi.simactivate.service \
; do pm uninstall -k --user 0 $P; done

# Ter controle
pm list packages

# Done
exit
Alles wat ik gebruik doet het nog prima, en de unlock-timer is ook niet gereset. 8)

edit:
Weet je nog andere packages waarvan je kan uitleggen waarom het een goed idee is om deze te verwijderen, laat het me weten. :)

offtopic:
Copy-paste nooit zomaar code van het internet zonder te begrijpen wat je doet. Deze informatie gebruiken op eigen risico.
ik zie nav deze post op tweakers dat er behoorlijk verzoeken gevraagd worden, heb er geen verstand van maar kan dit ook geblokkeerd worden dmv ADB? of is eea reeds meegenomen nav jouw lijst met packages?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moirae schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 19:11:
Als het goed is ontvang ik vanmiddag mijn Mi 9T Pro en ben voornemens deze te rooten.

Ik ben inmiddels bekend met het rooten van verschillende OnePlus toestellen en snap dat de bootloader van de Mi 9T Pro, in tegenstelling tot die van OnePlus, mbv een programma van Mi moet worden ontgrendeld.. Als het goed is begrijp ik intussen ook hoe ik deze kan ontgrendelen dus dat moet goed gaan komen gok ik.

Nu echter mijn vraag;
Welke ROM zouden jullie een voormalig OnePlus (CyanogenMod & OxygenOS) gebruiker aanraden? Gebruik op mijn huidige toestel zowel Magisk als Xposed, die laatste voornamelijk ivm Gravitybox welke niet perse noodzakelijk is.

Zag op XDA dat er oa een unofficial versie van LineageOS 17.0 is uitgebracht waarbij er onder het kopje "known issue's:" als antwoord "You tell me" staat vermeld. Iemand hier ervaring met deze ROM op dit toestel die deze wil delen? 8)
Zag ook de ROM Evolution X 3.69 staan welke volgens mij redelijk populair is, iemand hier ervaring mee? O-)
Zie bij deze ROM onder known issue's wel het volgende staan: "FOD might freeze if you fail first the attempt on AOD", Heb alleen (nog) geen idee waar FOD en AOD voor staan :')

Bovenstaande 2 leken mij eventueel wel goede opties maar weet het nog niet zeker. Kan me hier namelijk nog wel wat verder in verdiepen, vandaar deze post 8)

Lees even wat terug betreffende custom rom's voor de 9T Pro.
LineageOS is geen officiële versie en er werkt vaker het een en het ander niet, net zoals voor de Xiaomi.eu rom.
Zelf kun je dan beter bepalen of je er mee aan de gang wilt of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

[b]kan dit ook geblokkeerd worden dmv ADB? of is eea reeds meegenomen nav jouw lijst met packages?
Dit gaat helaas niet via ADB, temeer omdat je ADB niet kunt inschakelen alvorens de telefoon wizard te hebben gebruikt.

Achteraf kan je wel Blokada installeren om verzoeken tegen te houden.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

Moirae schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 19:11:

Nu echter mijn vraag;

FOD = in-display fingerprint scanner
AOD = always on display

Tl;dr op het moment zou ik een custom ROM nog niet aanbevelen omdat de fingerprint scanner in nog geen enkele custom ROM goed werkt. Ik heb er circa 4 uitgeprobeerd en geloof me, je raakt zeer geirriteerd als je je vinger 6x moet scannen voordat je telefoon unlockt.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:07
Ik draai Pixel Experience op mijn Mi 9T Pro en de fingerprint scanner doet het prima.
Niet zo goed als MIUI, maar zo'n 90%.
In het begin werkte het inderdaad niet heel best, maar de laatste versies van de ROMs (PE, Evolution) werken ondertussen behoorlijk goed.

Verder werkt alles, GPay, banking apps... er is eigenlijk niets wat niet werkt. Heel stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moirae
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
ComputerHoed schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 13:21:
[...]
FOD = in-display fingerprint scanner
AOD = always on display
Top, thnx! (y)
Schmoove schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 14:38:
Ik draai Pixel Experience op mijn Mi 9T Pro en de fingerprint scanner doet het prima.
Niet zo goed als MIUI, maar zo'n 90%.
In het begin werkte het inderdaad niet heel best, maar de laatste versies van de ROMs (PE, Evolution) werken ondertussen behoorlijk goed.

Verder werkt alles, GPay, banking apps... er is eigenlijk niets wat niet werkt. Heel stabiel.
Dat is fijn om te lezen :) Moet nog een week wachten voordat ik hem kan unlocken dus gebruik de telefoon op dit moment toch nog niet. In de tussentijd maar een beetje lurken @ xda en eens kijken of er nog wat relevante info op Reddit is te vinden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:43
Sando schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:00:
[...]

Dit gaat helaas niet via ADB, temeer omdat je ADB niet kunt inschakelen alvorens de telefoon wizard te hebben gebruikt.

Achteraf kan je wel Blokada installeren om verzoeken tegen te houden.
is hier in huis bij iedereen standaard geïnstalleerd idd, had alleen de 3.7 versie op de mi 9t pro staan, ge-update en zie host-lijsten dat er een Xiaomi blocker by Jerryn70 bij staat
beter op deze manier, want pi-hole is te omslachtig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Het is inmiddels een week of twee geleden dat ik mijn unlock aan heb gevraagd, en ik heb nu mijn Mi 9T Pro geroot. Zonder Windows. Zonder TWRP te installeren. Voor de volledigheid hier even kort mijn weg, mocht het anderen helpen.

Ik heb alleen Linux (Linux Mint 19.3 AKA Ubuntu 18.04.3) gebruikt.
Hieronder de stappen. Zoveel mogelijk via de terminal omdat dit sneller is. Zo min mogelijk op de telefoon.

0. Maak een backup
Backup al je belangrijke bestanden en foto's. Na een unlock zijn al je bestanden weg. Dit is by design.
1. Installeer een Windows 10 VM
Zorg dat je VirtualBox, VirtualBox Guest Additions en Vagrant hebt geinstalleerd, en dan gaat het een stuk sneller dan je denkt. Chdir naar een projectmapje, en installeer met Vagrant een Windows-VM. Bijvoorbeeld:

code:
1
mkdir -p gusztavvargadr/windows-10 && cd $_ && vagrant init $_ && vagrant up

Downloaden uit de Vagrant Cloud gaat erg langzaam, dus je kan even een half uurtje wat anders gaan doen.
Ik weet uit mijn hoofd niet meer of deze VM na de installatie nog Guest Additions moet hebben, maar die weet je wel te vinden.
2. Voeg een USB filter aan je VM toe
De Mi 9T Pro moet je verbinden met de VM, niet met de host. Voeg daarom een USB filter toe. Met lsusb kan je vinden wat het ID van je telefoon is, maar die is voor iedereen met deze specifieke telefoon het zelfde.

code:
1
VBoxManage usbfilter add 0 --target "windows-10_default_#############_#####" --name "Google Android [0100]" --vendorid 0x18d1 --productid 0xd00d
3. Start de VM en unlock je Mi 9T Pro
In Windows even dat unlock zipje downloaden en uitpakken naar je desktop. Dubbelklik de executable, middelste knop om drivers te installeren, en dan unlock. De eerste keer kreeg ik een unknown error bij 99%, direct opnieuw op unlock geklikt, en toen ging het goed.
4. Automatische reboot
Nu ben je alles kwijt (by design). Installeer je apps en je backups. Hele telefoon opnieuw inrichten.
Download de Magisk installer (Magisk-v20.2.zip of nieuwer) op je telefoon. Download TWRP naar je projectmapje op de computer.
5. Installeer Magisk via TWRP (zonder te installeren)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
adb reboot fastboot
sudo fastboot boot twrp-3.3.1-25-raphael-mauronofrio.img

# Nu start TWRP éénmalig.
# Eerst op je scherm even unlocken en wijzigingen toestaan.
# Vervolgens vanaf je computer:

adb shell twrp install /sdcard/Download/Magisk-v20.2.zip
6. Klaar
Reboot.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:01
Vandaag heb ik mijn bootloader unlocked met als reden dat ik Pixel Experience wil gebruiken ipv de stock ROM. Het unlocken van de bootloader lukte en vervolgens het installeren van TWRP ook. Echter, ik zit op het moment met een probleem doordat ik mijn 9t pro gewiped heb maar nu geen ROM geïnstalleerd krijg.

Ik kan de zip wel op de telefoon krijgen alleen het installeren lukt niet. Bij het installeren noteert de log het volgende:
Patching system image unconditionally...
Patching firmware images...
script succeeded: result was [1.000000]
Updating partition details...
...done

Bij ADB sideload komt het tot ongeveer 50% en zegt daarna: Total xfer: 1.00x
Vervolgens wordt er geen ROM gevonden bij het rebooten.

Ik heb zelf al op internet gezocht om het op te lossen maar tot nu toe zonder succes. Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen en hoe het opgelost zou kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-06 20:42
niels99 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:18:

Ik kan de zip wel op de telefoon krijgen alleen het installeren lukt niet. Bij het installeren noteert de log het volgende:
Patching system image unconditionally...
Patching firmware images...
script succeeded: result was [1.000000]
Updating partition details...
...done
Dit is toch goed? hij geeft geen error. Zoiets zie ik ook als ik een update flash.
Maar blijkbaar boot je telefoon niet?
Probeer eerst eens een andere ROM?

[ Voor 3% gewijzigd door DrNizeGuy op 09-01-2020 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of probeer eerst eens de stock rom terug te flashen.
Lukt dat wel dan weet je dat het aan de custom rom ligt maar wil nog niet zeggen dat het fout is.
Wat versta je onder wiping?
Vaak moet je ook de data partitie formatteren want anders kan de encryptie van de vorige rom nog roet in het eten gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels99
DrNizeGuy schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 14:51:
[...]

Dit is toch goed? hij geeft geen error. Zoiets zie ik ook als ik een update flash.
Maar blijkbaar boot je telefoon niet?
Probeer eerst eens een andere ROM?
Hij bootte inderdaad niet, ging naar fastboot mode. Ik heb nu de Xiaomi.EU ROM geflashed. Deze gaf dezelfde melding maar bootte vervolgens wel. Wel merkwaardig waarom Pixel Experience niet werkte.
snah001 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 15:23:
Of probeer eerst eens de stock rom terug te flashen.
Lukt dat wel dan weet je dat het aan de custom rom ligt maar wil nog niet zeggen dat het fout is.
Wat versta je onder wiping?
Vaak moet je ook de data partitie formatteren want anders kan de encryptie van de vorige rom nog roet in het eten gooien.
Qua wiping, Dalvik / ART Cache, System, Data, Cache en Vendor. Verder heb ik de Data partitie ook geformateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-06 20:42
Ok, als nu xiaomi.eu werkt zou ik het nog een keer proberen maar niet de vendor formatten.
Mocht het dan nog niet booten kan je nog proberen in fastboot: fastboot format userdata. Zou goed moeten gaan

[ Voor 8% gewijzigd door DrNizeGuy op 09-01-2020 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels99
DrNizeGuy schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:20:
Ok, als nu xiaomi.eu werkt zou ik het nog een keer proberen maar niet de vendor formatten.
Mocht het dan nog niet booten kan je nog proberen in fastboot: fastboot format userdata. Zou goed moeten gaan
Heb het nogmaals geprobeerd, met alleen het niet formateren van de vendor lukte het niet. Maar door Vendor en firmware zip te downloaden die ook genoemd staat bij xda-developers.com en die eerst te flashen lukte het. Ik was daar niet bekend mee, had hiervoor een Oneplus waarbij dat niet nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonvdw
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 04-11-2022
Ik heb sinds gisteren een mi 9t pro. Ik heb via ota geupdate naar miui global 11.0.1.0 QFKMIXM. Ik zou echter willen wisselen naar de global EEA rom. Hoe kan ik dit het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan moet je eerst unlocken.
Daarna kun je de Global EU rom flashen.
Op XDA kun je de de benodigde files vinden en downloaden.
Dan ga ik er van uit dat je weet wat je moet doen en bekend bent met dit proces.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

niels99 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:07:
[...]

Hij bootte inderdaad niet, ging naar fastboot mode. Ik heb nu de Xiaomi.EU ROM geflashed. Deze gaf dezelfde melding maar bootte vervolgens wel. Wel merkwaardig waarom Pixel Experience niet werkte.

[...]

Qua wiping, Dalvik / ART Cache, System, Data, Cache en Vendor. Verder heb ik de Data partitie ook geformateerd.
Veel custom roms vereisen dat je eerst de stock rom flashed en daarop volgend de custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 10:03
Na installatie van TWRP boot hij steeds in TWRP en alle folders zijn encrypted..
Iemand een idee?

[ Voor 184% gewijzigd door TweakerIsMyName op 10-01-2020 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Graag even aangeven wat je begin situatie was en wat je daarna achter elkaar gedaan hebt.
Zowieso zou ik (is het de juiste versie?) TWRP even opnieuw flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt het toestel eerst unlocked en daarna TWRP geflashed of nog eerst een andere rom geflashed?
Van welke rom kwam je af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebaszz
  • Laatst online: 29-05 18:31
TweakerIsMyName schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 16:26:
[...]

toestel eerst unlocked en daarna TWRP geflashed
Toestel was origineel (zat op MIUI 11)

(boven heb ik de exacte procedure beschreven!)
Welke versie van TWRP? verkeerde versie breekt je modem of andere zaken, flash hem nog een keer of een versie lager of hoger wil nog wel eens helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
nvt

[ Voor 99% gewijzigd door TweakerIsMyName op 10-01-2020 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName