Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letscode
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-04 18:53
[b]DonnyBe schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 23:41:[/bOP
Soit, ik heb alles mooi proberen volgen en zelf nog wat gezocht.
Met Pixel Experience bleef ie hangen, niet voorbij het Mi logo...

Dus na veel proberen uiteindelijk Miu Global erop gezet.
maar nu kan ik geen Android Auto en Netflix Apps meer draaien.
blijkbaar wil netflix niet als de bootloader ontgrendeld is. maar dan moet ik weer van 0 beginnen...

Wat zou er wel lukken?
Ik denk dat ik een soortgelijk issue heb gehad gisteren met m;n Mi 9T Pro
Ik heb mn bootloader geunlocked en twrp erop gezet. Toen de laatste Xiaomi.eu rom (raphael)erop geflasht volgens de stappen in de OP
Bij het booten zag ik alleen Redmi staan en ging hij weer door naar TWRP ipv Android te booten.
Zou dit ook met een factory reset opgelost zijn?
Ik zit in middels weer op de Global rom, maar wil wellicht in de toekomst toch naar een Xiaomi.eu rom o.i.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PleXtor schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:05:
[...]

LOS heb ik er op en die is zeer stabiel en accu gaat ook lang mee, dus ik kan die wel adviseren.

Misschien kan iemand mij met het volgende helpen. Er stond een nieuwe update voor LOS klaar, alleen je moest een nieuwe vendor/firmware installeren. Ik heb de EU geflashed en daarna de update van LOS geïnstalleerd, alleen hij boot nu steeds in recovery.

Dit was wat iemand anders op XDA had gedaan:
1. Removing Pin/FP etc.
2. Boot to twrp
3. Install -> Selected Firmware .zip
4. Added the ROM .zip
5. swiped to install
6. wipe cache/dalvik
7. Reboot to System

Dus ik dacht, misschien heb ik toch een china variant. Die firmware ook geflashed, lost het probleem niet op. Heb nu weer EU erop staan. Ik kan in fastboot en recovery komen, alleen heb geen idee hoe ik verder moet. Ik ben op dit moment alle bestanden naar mijn pc aan het kopiëren en dan ga ik straks de internal storage wipen, om een nieuwe start te maken.

Of heeft iemand nog een idee? Het vreemde is wel dat hij TWRP na flashen vanuit fastboot er maar éénmalig op staat. Na een reboot komt hij weer in de fastboot.
2 post boven deze van jou staat toch duidelijk belangrijke do-not's en adviezen als je naar custom wilt..... 8)7

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moirae
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
@Markelijk & @ComputerHoed
Heb na de aanschaf van dit toestel 2 weken gewacht en toen de EU versie geflasht, draai nu dus op V11.0.6.0.QFKEUXM.
Zou 1 van jullie mij de voor en nadelen van Evolution X kunnen vertellen ivm wat ik nu heb? Kwa root heb ik er nu oa; Magisk (Youtube Vanced), EdXposed (CustoMIUIzer) en adAway op staan ;)

Heb tegenwoordig namelijk lang niet meer zoveel tijd om overal in te duiken en van alles zelf uit te proberen om er vervolgens achter te komen waar het schip strand en hoe ik dat fix, vandaar de vraag :9
Voor mij zijn, naast dat het stabiel moet draaien; customization, adblock, veiligheid en connectiviteit (Wear OS) erg belangrijk. O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:42

ComputerHoed

Electronica <3

Moirae schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:21:
@Markelijk & @ComputerHoed
Heb na de aanschaf van dit toestel 2 weken gewacht en toen de EU versie geflasht, draai nu dus op V11.0.6.0.QFKEUXM.
Zou 1 van jullie mij de voor en nadelen van Evolution X kunnen vertellen ivm wat ik nu heb? Kwa root heb ik er nu oa; Magisk (Youtube Vanced), EdXposed (CustoMIUIzer) en adAway op staan ;)

Heb tegenwoordig namelijk lang niet meer zoveel tijd om overal in te duiken en van alles zelf uit te proberen om er vervolgens achter te komen waar het schip strand en hoe ik dat fix, vandaar de vraag :9
Voor mij zijn, naast dat het stabiel moet draaien; customization, adblock, veiligheid en connectiviteit (Wear OS) erg belangrijk. O-)
MIUI 11 van Xiaomi.eu is stabiel, dat is wat ik weet van de 3 maanden dat ik die versie heb gedraaid. De overstap naar Evolution X betekend voor jou het volgende:
- De fingerprint werk ietsje minder snel. Tenzij je de immensity kernel er op zet, dat schijnt hem even goed (al dan niet beter) als MIUI 11 van Xiaomi.eu te maken.
- Navigatie (met gestures) lijkt ietsje minder soepel te gaan dan met MIUI. Niet storend echter.
- Met Evolution X kun je veel meer customizen. Ga uit van een factor 100. Ik houd daar wel van.
- Evolution X is bijna stock Android, voor mij heeft dat de voorkeur boven een custom skin zoals MIUI.
- Veiligheid kan ik niks over zeggen helaas; ik ben immers geen expert.
- AdBlock kun je, naast root, ook zo op Evolution X zetten. Voor mij was dit niet nodig omdat ik, net als jij, gebruik maak van YouTube Vanced en een RPI met Pi-Hole op mijn netwerk heb zitten (en voor buitenshuis VPN ik naar m'n eigen netwerk om toch de voordelen van Pi-Hole buitenshuis te hebben).
- WearOS kan ik je niet mee helpen helaas. Ik heb een Xiaomi Mi Fit horloge die perfect werkt samen met m'n 9T Pro.

Hoop dat het je helpt ;)

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier ook nog een keer posten omdat het om de root functie gaat:

Gisteren om de Knab bank app te gebruiken eerst een nieuwe ID check moeten uitvoeren in de app.
Daarna werd de app door Knab verwijderd en moest de app opnieuw installeren.
Na opstarten bij het koppelen moet je opnieuw ID scannen en via NFC paspoort scannen.
Werkte prima.
Daarna moest ik een selfie nemen om foto van ID te verifiëren en de pop-up camera kwam niet omhoog.
Ligt dus aan de app en heb via helpdesk met een alternatieve manier de app kunnen activeren.
Echter nu kan ik de FPR om in te loggen niet meer gebruiken omdat Magisk Hide voor de app niet (meer) werkt.
Heb al de Magisk manager app opnieuw geïnstalleerd en app verwijderd uit Hide lijst en weer opnieuw toegevoegd. Werkt niet en app blijft root zien.
Iemand een idee?

Edit:
Oplossing gevonden door via settings in Magisk Manager de app te hernoemen naar Manager.
Daarna wordt Magisk Manager opnieuw gedownload en geïnstalleerd als Manager en niet als Magisk Manager.
Deze naamswijziging van de app is voldoende om de hide functie voor KNAB te doen werken.

[ Voor 15% gewijzigd door snah001 op 05-06-2020 12:33 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:54
snah001 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:53:
Oplossing gevonden door via settings in Magisk Manager de app te hernoemen naar Manager.
Daarna wordt Magisk Manager opnieuw gedownload en geïnstalleerd als Manager en niet als Magisk Manager.
Deze naamswijziging van de app is voldoende om de hide functie voor KNAB te doen werken.
Dat is inderdaad voor veel apps tegenwoordig nodig om Magisk Hide te laten functioneren met SafetyNet. Volgens de maker van Magisk is het echter een kwestie van tijd voordat naast root ook gekeken wordt naar de bootloader en als die unlocked is werkt het ook niet.

Voor mijn eigen device, OnePlus 3, is dat geen probleem om weer te locken en wel root te behouden + twrp, maar ik weet niet of dat bij de Mi 9t pro ook een goede optie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Relocken is bij de 9T (Pro) een risky business want je moet dan terug naar de rom waarmee die is uitgeleverd dus moet je firmware, rom en vendor files van die versie hebben.
Alleen dan lukt het te relocken, zo niet dan heb je een hard-brick.
Uiteraard heb ik die files op de PC maar zolang alles blijft werken dan laat ik het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:39
Ik weet niet goed wat ik fout had gedaan.

Ik had de laatste stable rom (11.0.06 QFKEUXM ) geinstalleerd (ook was magisk geïnstalleerd) maar ik had issues van flikkerend scherm met groen af en toe en proximity sensor en lichtsensor die vaak uitvielen.
Ik had begin mei een twrp backup gedaan en ik wou dus na eerst in twrp alles te wipen die backup terug instaleren. Maar dat bleek nutteloos en ik kwam in een bootloop.
Ik beb dan maar full rom gedownload (recovery versie) hier https://xiaomifirmwareupdater.com/miui/ en terug de 11.0.6 versie.
Die geflasht in twrp en ja dat lukte.
Waarom heeft die backup niet gewerkt? Oudere firmware? Geen idee of die nog op 11.0.5 was, kan wel.
Geeft het conflicten dan als je oudere rom flasht op gewipete device? Iets met modem firmware enzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Backup terugzetten van oudere rom versie werkt helaas niet, dat ligt niet aan TWRP maar aan Xiaomi.
Wat wel werkt is van dezelfde rom een backup terugzetten.
Overigens moet je alleen data terugzetten en geen system.

By the way gisterenavond deed de KNAB app het helemaal niet meer. (Wellicht toch omdat hide functie van Magisk alsnog niet goed werkt?)
Dus vanmorgen de app weer ontkoppeld en weer verwijderd en app opnieuw geïnstalleerd en setup gedaan m.b.v. de cardreader.
De app vraagt tegenwoordig bij setup om een scan van een erkend ID (die je eerder al had moeten inscannen), een NFC scan van je ID en een selfie (vergelijk met foto van ID) en laat nu die selfie niet werken want de camera komt niet omhoog.
Foutje in de app die ik al heb doorgegeven.
Enige manier om app te koppelen is via de cardreader maar de cardreader wordt uitgefaseerd dus het advies aan de helpdesk gegeven om ervoor te zorgen dat de app met ALLE merken en toestellen werkt.

[ Voor 63% gewijzigd door snah001 op 06-06-2020 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-04 14:26
Net mijn 9T Pro binnen.
Bootloader unlocked.
Wil er TWRP opzetten echter zie ik enorm veel posts met andere versies van TWRP. weet iemand elke ik moet pakken? Toen ik telefoon 2de hands ontving stond er 11.0.06 QFKEUXM op.

Ik wil TWRP iig gebruiken om een backup van MIUI te maken voordat ik ga klooien met custom roms, dan kan ik altijd makkelijk terug.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik heb tijd lang TWRP gebruikt maar gebruik nu de Orangefox versie die je op XDA kunt vinden.
Hiermee kun je nl. Ota's flashen zonder dat je ook na update de recovery opnieuw moet flashen.
Scheelt weer wat extra werk na updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Dank je. OrangeFox flashen was makkelijk.

Hier de laatste versies: https://files.orangefox.download/OrangeFox-Stable/raphael/
En hier duidelijke instructies: https://wiki.orangefox.tech/en/guides/installing_orangefox

Nu mijn volgende vraag; ik wil een backup maken.
Normaal doe ik boot, data, system echter kan ik been system vinden... wel system image.
Maar in je eerste post staat dat ik die niet moet gebruiken.

Op de OrangeFox wiki het volgende;
https://wiki.orangefox.tech/en/guides/backups

Boot
Data
System_Image (or System - only if System_Image is not available for backup), and
Vendor_Image (or Vendor - only if Vendor_Image is not available for backup)
You might also wish to backup the Internal Storage.
You should also have at least one good backup of Persist_Image

Beetje verwarrend en ik vraag het omdat ik links & rechts veel mensen zie die problemen hebben met hun backup. Ik wil zonder problemen altijd terug kunnen naar mijn huidige install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Belangrijkste is de data backup.
Zoals gezegd kun je die alleen maar terugzetten als je bij dezelfde rom versie blijft die er dan al op stond en dan heb je geen system partitie of vendor partitie nodig.
Mocht je toch een (onwaarschijnlijk) probleem met de system partitie hebben flash dan dezelfde rom dirty opnieuw .
Mocht je toch problemen verwachten met het terugzetten van de data partitie verwijder dan in de (moet wel geboot zijn) rom alle fingerprints en locking pin's zodat deze dan even onbeschermd is.
Maak dan een data backup.
Bij eventueel later terugzetten van deze data backup voorkom je zo problemen met encryptie die de dan na rebooten weer moet aanzetten via het voorzien van een unlockcode en de fingerprint unlock methode.
Als je dan die data backup terugzet formatteer dan vóór het terugzetten van de data backup de data partitie of wis deze (wipe).

[ Voor 46% gewijzigd door snah001 op 13-06-2020 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Ik zat op 11.0.06 QFKEUXM .
Wilde met OrangeFox xiaomi.eu_multi_HMK20ProMI9TPro_20.3.19_v11-10.zip installen echter is dat mis gegaan.

Wipe cache/dalvik
install EU rom
Wipe cache/davik
reboot to system

Ten eerst laat hij het redmi logo zien.
Na een reset komt hij in de recovery terecht, EU ROM werkt dus niet.

Paar dingen die mij opvallen;

- In windows wordt hij nu herkent als Redmi K20 Pro
- storage directories zijn allemaal scrambled

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZZETZUUhcmzmUs7AdHGZtUSVFlA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/H3mf2Jp0GRozKrxzYJKESba6.png?f=user_large

Wat heb ik fout gedaan?
Mijn backup geeft een 225 error dus die kan ik ook niet terug zetten.

Edit
Zoals altijd ben ik weer verder van huis.
Zag op EU forum dat je format data moest doen.
Nadat ik dat deed kon in geen image op mijn internal storage zetten via windows.
Dus ik gereboot, recovery weg.
Dus via ADB recovery geflashed en dat werkt.
Echter een reboot komt enkel in fastboot terecht :(

Hoe nu verder?

Edit
https://forum.xda-develop...ide-to-raphaelin-t4020543
Stuck at Fastboot Fix
Heeft me geholpen, ik zit weer in OrangeFox recovery.
Backup van alle partiies geprobeerd terug te zetten, 255 error op data partitie.
Alles gerecovered behalve die.
Na reboot geen OS start, dus terug naar OrangeFox.
Maar nu het volgende probleem...
Windows herkent de telefoon niet meer, dus kan geen files via ADB transferen
...

Weet iemand hoe ik weer terug kom naar een werkend ROM?

[ Voor 39% gewijzigd door The Source op 13-06-2020 11:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Zoals al geschreven backup maken en daar iets van terugzetten gaat goed zolang je maar bij dezelfde rom blijft.
Jij hebt over de stock EU Global rom de xiaomi.eu rom geflashed en dat gaat fout omdat de vendor files en firmware niet overeen komen.
De xiaomi.eu rom is gebaseerd op de chinese rom versie en daar moet je dan meestal eerst de vendor files en eventueel firmware van flashen alvorens je de rom zelf flashed, alhoewel het ook voorkomt dat de rom flash toch lukt zonder die eerst te flashen.
Is genoeg over te lezen op XDA.
En omdat je dus foutief de xiaomi.eu rom geflashed hebt kun je dus ook de backup van data of system niet terug zetten.
Dat de boel encrypted is komt omdat je niet eerst de encryptie verwijderd heb zoals ik ook al geschreven heb en dan gaat het fout.
Enige remedie is om óf de chinese vendor files en firmware waarop de xiaomi.eu rom op gebaseerd is flashen en dan pas de xiaomi.eu rom óf de Global EU vendor file en firmware te flashen en daarna de Global EU rom.

https://forum.xda-develop...l-how-to-install-t4086899

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Source
Dank je @snah001 . Ik heb al jaren (sinds de Mi5) Xiaomi telefoons echter lijkt het elke keer moeilijker om ze te flashen met custom roms vanwege al de beveiligingen.

- Windows ziet de telefoon weer, dit was een switch in OrangeFox. Wel irritant dat dit ineens kan aanstaan, heb heel wat drivers gereinstalled om het probleem te verhelpen.
- miui_RAPHAELEEAGlobal_V11.0.6.0.QFKEUXM_9448b1a115_10.0.zip geflashed en alles werkte weer. Hier een backup van gemaakt met OrangeFox
- miui_RAPHAELGlobal_V12.0.0.8.QFKMIXM_7b969a8eda_10.0.zip geflashed omdat zowel bliss als evolution deze firmware vereisen.
- Format Data en xiaomi.eu_multi_HMK20ProMI9TPro_20.6.11_v12-10.zip als EU ROM geflashed. Hier een backup van gemaakt met OrangeFox.

Nu ga ik wat custom roms proberen, ben zelf een groot fan van Bliss echer zie ik dat Evolution ook veel aanhang heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alle custom rom's hebben helaas toch wat bugs.
Dat is de hoofdreden dat ik gebleven ben bij een rooted (Magisk) global EU rom wel gedebloat en voorzien van Blokada, Nova Launcher Prime en Gcam foto/film app.
Enige waar ik zelf wat minder tevreden over ben is de Android dialer want die biedt van huis uit geen call recording en als je in een app bezig bent en er belt iemand schakelt die niet full screen over naar het dialerscherm maar laat een kleine dialoog box bovenaan zien.
Callrecorder heb ik wel werkend via de Callrecorder app van Skavalex waar ik jaren geleden al de betaalde app van heb (toen het nog bijna niks kostte) en die werkt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Ik heb al gelezen dat de camera in customs roms niet volledig benut kan worden. En Netflix L1, etc.
Zijn er nog andere grote issue?

Ik zou graag een patch / mod willen gebruiken om eens te kijken of ik mijn refresh rate omhoog kan gooien, iemand tips? Of moet ik hier een custom rom voor gaan proberen?

Vanmorgen Bliss geprobeerd, zitten veel opties in.
Ga nu EvolutionX installen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:54
snah001 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 12:07:
Alle custom rom's hebben helaas toch wat bugs.
Dat is de hoofdreden dat ik gebleven ben bij een rooted (Magisk) global EU rom wel gedebloat en voorzien van Blokada, Nova Launcher Prime en Gcam foto/film app.
Enige waar ik zelf wat minder tevreden over ben is de Android dialer want die biedt van huis uit geen call recording en als je in een app bezig bent en er belt iemand schakelt die niet full screen over naar het dialerscherm maar laat een kleine dialoog box bovenaan zien.
Callrecorder heb ik wel werkend via de Callrecorder app van Skavalex waar ik jaren geleden al de betaalde app van heb (toen het nog bijna niks kostte) en die werkt uitstekend.
Waarom niet xiaomi.eu rom dan? Is al aardig gedebloat, betere accu duur (bij mij dan) en je hebt call recording standaard in de app.

Dat full screen incoming call is helaas een miui dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleXtor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-04 18:17
The Source schreef op zondag 14 juni 2020 @ 09:18:
Dank je @snah001 . Ik heb al jaren (sinds de Mi5) Xiaomi telefoons echter lijkt het elke keer moeilijker om ze te flashen met custom roms vanwege al de beveiligingen.

- Windows ziet de telefoon weer, dit was een switch in OrangeFox. Wel irritant dat dit ineens kan aanstaan, heb heel wat drivers gereinstalled om het probleem te verhelpen.
- miui_RAPHAELEEAGlobal_V11.0.6.0.QFKEUXM_9448b1a115_10.0.zip geflashed en alles werkte weer. Hier een backup van gemaakt met OrangeFox
- miui_RAPHAELGlobal_V12.0.0.8.QFKMIXM_7b969a8eda_10.0.zip geflashed omdat zowel bliss als evolution deze firmware vereisen.
- Format Data en xiaomi.eu_multi_HMK20ProMI9TPro_20.6.11_v12-10.zip als EU ROM geflashed. Hier een backup van gemaakt met OrangeFox.

Nu ga ik wat custom roms proberen, ben zelf een groot fan van Bliss echer zie ik dat Evolution ook veel aanhang heeft.
was deze stao 'xiaomi.eu_multi_HMK20ProMI9TPro_20.6.11_v12-10.zip als EU ROM geflashed. Hier een backup van gemaakt met OrangeFox' nodig om de V12.0.0.8 firmware erop te krijgen? Of voor jezelf gedaan als backup?
Ik wil namelijk ook de V12.0.0.8 erop zetten, zit nu nog op V11.0.6.0 EU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Ik ben erachter dat MIUI backups met OrangeFox niet werken. Dit ligt voornamelijk aan het vendor ID. Helaas ben ik er nog niet uit hoe het allemaal werkt.

Maar als je een clean install wilt dan werkt de quote van mij die je gemaakt hebt.
Eerst je standaard rom, can je global rom, dan EU rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleXtor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-04 18:17
The Source schreef op zondag 14 juni 2020 @ 09:18:

Wat doe je nadat je de HMK20ProMiTPro geinstalleerd hebt? Als ik daarna wipe cache/data/system doe en Evolution ga installeren, dan blijft hij aangeven dat ik minimaal 12.0.0.8 geïnstalleerd moet hebben...

[ Voor 32% gewijzigd door PleXtor op 21-06-2020 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Probeer Evolution eens na miui_RAPHAELGlobal_V12.0.0.8.QFKMIXM_7b969a8eda_10.0.zip te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zonet de officiële ota voor Miui 12 Global EEA QFKEUXM via zip en Orangefox recovery geflashed.
Recovery blijft netjes behouden met Orangefox en moest alleen Magisk opnieuw flashen.
Binnen 5 minuten gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-04 17:32
@snah001

Goedemiddag snah001

Ik was even opzoek gegaan naar Orangefox omdat ik het nog niet kende.
Zag er zo goed uit dat ik hem meteen geflasht had. Nu wou ik Xiaomi.EU rom flashen, maar voordat de script bij het flashen rond is, bootte Orangefox meteen al naar system.

Is er een patched versie voor MI9TPRO of gebruik je laatste official?

Grts

Edit: Ok thx! Voorlopig met TWRP moeten doen, ik stel de vraag ginder eens.

[ Voor 10% gewijzigd door Spacewide op 03-07-2020 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik de versie die in de xda thread voor de 9T Pro aanbevolen wordt.
Maar ik zit rooted op de stock EEA rom.

[ Voor 21% gewijzigd door snah001 op 03-07-2020 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaverBoer
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-11-2024
Goedemorgen allen,

Nadat ik mijn volledig kapotte Mi 9T pro (krom frame, gebroken scherm, gebroken achterkant, defecte selfiecam motor) weer had gefixed, moest ik van Evolution x toch weer even terug naar standaard MIUI.

Dit was MIUI 11 met 11.0.6.0 QFKEUXM als Vendor versie. Ik had namelijk even het service menu nodig om de selfiecam te calibreren. Ook alle sensoren even getest zoals de fingerprint sensor. Alles werkte weer prima.

Toen dacht ik laat ik even checken of er nog een update is. En ja ik kon upgraden naar MIUI12 vendor 12.0.1.0 QFKEUXM. Dit leek mij wel handig omdat de laatste versies van Evolution x sowieso vendor 12 vereisen. Toen liep ik tegen het probleem van de fingerprint sensor aan. Scannen resulteerde in herstarts van het systeem.

Hierna toch maar de laatste versie van Evolution x geflashed. Dit geeft als resultaat dat de fingerprint scan afbeelding niet eens meer verschijnt. Kan dus niet scannen.

Na wat googlen zag ik dat ik niet de enige was. De problemen doen zich voor met vendor 12 en het gebruik van een niet standaard Xiaomi display.

Zie:
https://forum.xda-develop...unlock-defective-t4122135

Beetje vreemd dat het aan het scherm zou liggen. Aangezien er alleen maar een gat in het scherm zit waarachter de originele fingerprint sensor weer geplakt zit.

Dus mocht je ooit je scherm hebben laten vervangen dan zou je tegen dit probleem kunnen aanlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afgelopen week eens in het euvel gedoken dat na unlocken en rooten bij de Safetynet check CtsProfile=false werd gegeven.
Ook bleek dat bij instellingen van de playstore het toestel als NOT certified werd weergegeven.
Nu blijkt dat Google al bij enkele merken (waaronder Xiaomi) een wijziging in de Safetynet attestation heeft doorgevoerd waarbij hardwarematig gecontroleerd wordt of je unlocked bent en rooted.
Hierdoor is het voorlopig met Magisk onmogelijk om de CtsProfile check en device certification OK te laten verlopen.
Het probleem is dat sommige apps naar aanleiding van het resultaat van die hardware check niet meer werken, ook als dat voor die desbetreffende app helemaal niet nodig is vanuit een security standpunt.
Het zou kunnen dat in de toekomst bankieren apps ook hiervan gebruik gaan maken maar tot op heden is dit niet gebleken bij (zover mij bekend) de Knab, ING of ABN app.
Wel moet bij de Knab app m.b.v. Magisk de naam van Magisk Manager en de foldernaam gewijzigd worden en daar biedt Magisk een mogelijkheid voor waarmee je die opnieuw kunt installeren onder een andere naam.
Lees hier meer over SafetyNet hardware attestation:

https://www.xda-developer...station-hide-root-magisk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allessendro
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-04 12:40
KlaverBoer schreef op zondag 5 juli 2020 @ 10:24:
Goedemorgen allen,

Nadat ik mijn volledig kapotte Mi 9T pro (krom frame, gebroken scherm, gebroken achterkant, defecte selfiecam motor) weer had gefixed, moest ik van Evolution x toch weer even terug naar standaard MIUI.

Dit was MIUI 11 met 11.0.6.0 QFKEUXM als Vendor versie. Ik had namelijk even het service menu nodig om de selfiecam te calibreren. Ook alle sensoren even getest zoals de fingerprint sensor. Alles werkte weer prima.

Toen dacht ik laat ik even checken of er nog een update is. En ja ik kon upgraden naar MIUI12 vendor 12.0.1.0 QFKEUXM. Dit leek mij wel handig omdat de laatste versies van Evolution x sowieso vendor 12 vereisen. Toen liep ik tegen het probleem van de fingerprint sensor aan. Scannen resulteerde in herstarts van het systeem.

Hierna toch maar de laatste versie van Evolution x geflashed. Dit geeft als resultaat dat de fingerprint scan afbeelding niet eens meer verschijnt. Kan dus niet scannen.

Na wat googlen zag ik dat ik niet de enige was. De problemen doen zich voor met vendor 12 en het gebruik van een niet standaard Xiaomi display.

Zie:
https://forum.xda-develop...unlock-defective-t4122135

Beetje vreemd dat het aan het scherm zou liggen. Aangezien er alleen maar een gat in het scherm zit waarachter de originele fingerprint sensor weer geplakt zit.

Dus mocht je ooit je scherm hebben laten vervangen dan zou je tegen dit probleem kunnen aanlopen.
Heb hier ook last van.
Hoopte dat Evolution rom hier soelaas zou bieden tov Stock.
Heb mijn scherm een half jaar geleden vervangen door een origineel Xiaomi exemplaar. Althans dat beweerde de verkoper op Aliexpress en stond ook op de verpakking. Hoop dat hier snel een fix voor komt.

Evolution is verder wel een verademing vergeleken met stock. Veel instel mogelijkheden en geen onlogische dingen erin.

[ Voor 4% gewijzigd door Allessendro op 16-07-2020 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaverBoer
Allessendro schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:29:
[...]

Heb hier ook last van.
Hoopte dat Evolution rom hier soelaas zou bieden tov Stock.
Heb mijn scherm een half jaar geleden vervangen door een origineel Xiaomi exemplaar. Althans dat beweerde de verkoper op Aliexpress en stond ook op de verpakking. Hoop dat hier snel een fix voor komt.

Evolution is verder wel een verademing vergeleken met stock. Veel instel mogelijkheden en geen onlogische dingen erin.
Het probleem zit hem volgens mij echt in de vendor versie.

Gelukkig heb ik de gerepareerde phone naar mijn vrouw doorgeschoven. Die gebruikt toch geen vingerafdruk. Ikzelf heb een gebruikte mi 9t pro gekocht. Je ziet echt wel verschil tussen een origineel en een replacement display. Evo-x is inderdaad een top rom. Van MIUI 12 werd ik echt een beetje onpasselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156329

Dit weekend even met flashen van Evolution X 4.5 rom aan de slag gegaan en moet zeggen bevalt echt perfect, ook fingerprint werkt bij mij (op kleine glitch na) bijna feilloos.

Nu heb ik helaas stomme fout gemaakt dat ik er niet bij stil heb gestaan dat de standaard Xiaomi backup (te vinden in stock rom in `About Phone > Backup`) natuurlijk niet meer beschikbaar is. Weet iemand toevallig of deze los beschikbaar is? Of (daar ben ik beetje bang voor) zit er niks anders op dan de stock rom weer terug te moeten zetten om de Xiaomi backup file op mijn SD kaart te herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2023
Ik heb eergisteren pixel experience nog eens geflashed want hij lijkt nu stabieler dan enkele maanden geleden.
Maar ik heb dus weer audio stutter als ik met men auto verbind over bluetooth...
Voorheen werkte het uitschakelen van HD audio maar dat werkt dus nu ook niet meer, dan hoor ik niets.
Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:39
Kan iemand eens bekijken of dit een goeie tutorial is om Xiaomi.eu te installeren voor mijn 9t pro?
Huidige rom is global 12.0.1.0 (QFKEUXM)

YouTube: Redmi K20 Pro | Install Xiaomi EU Miui 12 | Xiaomi Mi 9T Pro

Ik zit echt met de handen in het haar met de mi 9t pro. Deze heeft al eens een vevangscherm gekregen 'Ik zat op 11.06 en dat heeft een lange tijd stabiel gewerkt. Totdat lockscreen telkens heel traag werkte met pincode en vingerafdruk werkte niet.
Gisteren ota update naar Miui 12 geprobeerd om te zien of dit beter gaat. Vingerafdrukken had ik eerst verwijderd. Pincode unlock gaat vloeiend. Maar de ik kan geen vingerafdruk registreren. Dit had ik verwacht, probleem had ik al gezien hier https://forum.xda-develop...-defective-t4122135/page1
Maar ik dacht dan werkt de pincode wel.

Ok maar ander probleem dus. Als ik scherm uitzet met power knop dan blijft scherm zwart. Het toestel is niet uit want ik kan flashlight aanzetten door twee maal snel op power knop te drukken.
Ik kan rebooten door lang op power knop te drukken en dan is er terug beeld. Maar 1x op power knop en scherm is terug permanent zwart. Zucht! Het ligt echt aan dat niet origineel vevangscherm vermoed ik sterk.

Dus daarom wil ik eens xiaomi.eu proberen.

Ik heb eu rom dus ik moet andere vendor enzo installeren? Kan ik die video tutorial volgen? Of zijn er bedenkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GianniDPC
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-04 21:56
Waarom is er nog steeds geen officiële LineageOS voor dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan moet de volledige source code beschikbaar zijn en heb nog niet gekeken of dat al zo is.

[ Voor 30% gewijzigd door snah001 op 12-08-2020 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaverBoer
Ik ben blij met Evolution x. Al heb ik wel een beetje Lineage OS. Ik heb de email app, gallery app en muziek app uit die ROM gehaald en geïnstalleerd op mijn phone.

[ Voor 38% gewijzigd door KlaverBoer op 13-08-2020 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvvnr1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-09-2020
Een aantal weken geleden ben ik zo stom geweest om bij t flashen het vinkje te laten staan op het locken van het toestel. Onbegrijpelijk dat dit de default waarde is maar goed...

Heb begrepen dat dit nu alleen nog via een zeer omslachtige methode is te verhelpen.
Maar heb geen zin om dit te doen door iemand uit t verre oosten toegang te moeten verlenen tot mijn pc.

Is er hier in NL een adresje dat me hiermee kan helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas niet.
Dat Russisch adresje helpt je naar ik heb begrepen voor een redelijk bedrag en meerdere hebben zo hun toestel weer werkend gekregen.
Up to you dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvvnr1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-09-2020
Hmm jammer.

Heb zelf geen zin in al dit gedoe.
Iemand anders die een gokje wil wagen?

Heb t toestel gekocht als een K20 Pro 6/128GB met Global Rom incl. Nillkin cover.
Fijn toestel, z.g.a.n. Selfie camera bijvoorbeeld bijna nooit gebruikt.
Het is de zwarte variant. Heb geloof ik zelfs t doosje nog wel.
Mag weg voor €75,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:10
GianniDPC schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 14:16:
Waarom is er nog steeds geen officiële LineageOS voor dit toestel?
Het is wachten op de source code. Maar opzich kan je hem gewoon installeren en de maandelijkse update flashen met twrp.

Ik gebruik hem al een half jaar. Voor mij is dit veel beter dan MiUI zelf. Ik gebruik hem sinds kort met microG en dit lijkt ook goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:05
Nou, heeft even wat moeite gekost maar ik heb nu LineageOS 17.1 op mijn Mi 9T Pro :)

Eerste nadeeltjes die ik zo tegen kom, ASN Mobiel Betalen app is 'niet compatible met device' evenals Netflix.

Voor de rest tot nu toe helemaal happy. Wat ik hier alleen niet tegen kwam was de installatie van DM Verity? Ik kwam na flashen telkens weer in TWRP terecht en bleek dat ik daar iets van moest installeren. Andersom kwam ik op andere sites nergens tegen dat je eerst de device firmware zip moet flashen, na de DM Verity bootte hij wel maar bleef hij ergens hangen in het boot proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markelijk
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-04 14:26
Shinji schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:28:
Nou, heeft even wat moeite gekost maar ik heb nu LineageOS 17.1 op mijn Mi 9T Pro :)

Eerste nadeeltjes die ik zo tegen kom, ASN Mobiel Betalen app is 'niet compatible met device' evenals Netflix.

Voor de rest tot nu toe helemaal happy. Wat ik hier alleen niet tegen kwam was de installatie van DM Verity? Ik kwam na flashen telkens weer in TWRP terecht en bleek dat ik daar iets van moest installeren. Andersom kwam ik op andere sites nergens tegen dat je eerst de device firmware zip moet flashen, na de DM Verity bootte hij wel maar bleef hij ergens hangen in het boot proces.
Heb je al geroot met Magisk en eventueel Magisk Hide aangezet? Bij mij (Pixel Experience) werkt Netflix en mijn bank app (Rabobank) eveneens als mobiel betalen als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:54
Is het met de 9t pro mogelijk om de bootloader te relocken als je er met een signed rom (zoals LineageOS 17.1) op zit i.c.m. TWRP en Magisk erbij?

Ik heb mijn OnePlus 3 op deze manier (met Magisk er nog bij) namelijk gerelocked, zodat als de detectie van safetynet m.b.t. unlockte bootloader en het verbergen ervan via Magisk niet meer werkt, dit niet uitmaakt. Google is namelijk steeds meer bezig dit dicht te timmeren en Magisk gaat de bootloader status waarschijnlijk niet meer kunnen verbergen. Dit zou zo moeten zijn bij alle devices die geshipped zijn met Android 7 en hoger, wat ook al voor m'n OP3 goldt.

Over de OnePlus 3 stond ook overal online dat het je device bricked en dat is bij de 9t pro niet anders. Het lijkt me toch wel handig om te weten of dit toestel nu echt anders zal reageren.

[ Voor 6% gewijzigd door flippiej op 01-09-2020 10:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Relocken kan alleen als je eerst de hele handel (firmware, vendor en rom) terug flashed naar waar die mee is uitgeleverd.
Dus vanuit een Custom rom proberen te relocken mag je proberen maar de kans dat je van het toestel een baksteen maakt is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Laatst online: 14:05
Markelijk schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:39:
[...]

Heb je al geroot met Magisk en eventueel Magisk Hide aangezet? Bij mij (Pixel Experience) werkt Netflix en mijn bank app (Rabobank) eveneens als mobiel betalen als een zonnetje :)
Nee, ik hoopte eigenlijk niet te hoeven rooten. Mijn doel was van alle Xiaomi meuk af te zijn. Voor betalen volstaat pinpas nu dan maar weer en netflix kijk ik toch nooit op telefoon. Alleen dochter doet dat sporadisch maar daar hebben we ook een afzonderlijke tablet voor.

Anoniem: 1344348

Weet iemand of er andere Roms dan de India en Indonesië die call recording mogelijk maken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Officiële roms niet, wellicht zijn er custom roms die het wel out of the box kunnen maar dan ben je al unlocked en rooted en kun je net zo goed de Magisk Module en app van Skavalex Call Recording gebruiken.
Die werkt dan met iedere rom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Anoniem: 1344348 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:54:
Weet iemand of er andere Roms dan de India en Indonesië die call recording mogelijk maken?
Xiaomi.eu heeft dit.

Ook de .eu rom? Die gebruik ik veel liever dan de IN-roms, maar volgens mij las ik dat de .eu rom géén call recording door xiaomi- of Google-app ondersteunt. Zeker weten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrNizeGuy
De stock eu rom, waar de telefoon in Nederland mee geleverd wordt, heeft geen call recording. De xiaomi.eu rom is chinese based en heeft dit wel in de dailer app zitten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NvfTLr-LIy81OBAVFdWDYMwGAZk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GnC7o3CGZdF5qNatjONzJHyP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Even voor de duidelijkheid:
De xiaomi.eu Rom is GEEN stock Rom maar een CUSTOM Rom die door NIET xiaomi is gemaakt maar door custom Rom's devs met als basis de Chinese xiaomi Rom waar men het nodige uit heeft gesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Shinji schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:28:
Kan je voor ons even uiteenzetten welke stappen uiteindelijk nodig waren om dit draaiend te krijgen?

Wat is DM Verity?

Volgens mij draait Netflix gewoon niet op rooted phones, ook niet op rooted MIUI. Je zou Magisk kunnen proberen.

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DrNizeGuy schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:55:
De stock eu rom, waar de telefoon in Nederland mee geleverd wordt, heeft geen call recording. De xiaomi.eu rom is chinese based en heeft dit wel in de dailer app zitten.
[Afbeelding]
Dank! Heeft me overtuigd. Ik ga voor de eerste keer rooten, dus wil liever niet zelf allerlei roms proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sando schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 01:17:
[...]

Kan je voor ons even uiteenzetten welke stappen uiteindelijk nodig waren om dit draaiend te krijgen?

Wat is DM Verity?

Volgens mij draait Netflix gewoon niet op rooted phones, ook niet op rooted MIUI. Je zou Magisk kunnen proberen.
Netflix draait hier gewoon uitstekend op mijn rooted (met Magisk) 9T Pro met stock EEA rom.
Widevine heeft gewoon level L1.

[ Voor 3% gewijzigd door snah001 op 04-09-2020 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

snah001 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:15:
[...]

Netflix draait hier gewoon uitstekend op mijn rooted (met Magisk) 9T Pro met stock EEA rom.
Precies, dat zeg ik, met magisk werken apps vaak wel, vandaar de tip.

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Laatst online: 19-04 17:11
Ik heb ook maar besloten om naar 1,5 jaar op MIUI te hebben gedraaid eens over te stappen op een Custom rom voor mijn Mi 9T PRO. Ik ben ansich bekend met flashen van telefoons maar nog niet eerder op Xiaomi toestellen.

Ik heb inmiddels via Developer options, USB Debugging + OEM Unlocking aangezet.
En bij MI Unlock status toestemming gegeven voor 'add account and device '

(Deze stappen dus eigenlijk: YouTube: Xiaomi Mi 9T Pro | Bootloader Unlock | Redmi K20 Pro | Detailed Guide)

Echter staat bij het aanzetten van die optie een waarschuwing dat je niet moet uitloggen van je MI account, een factory reset moet doen of systems apps clearen. Ik lees hier veel over 168 uur unlock status.
Maar zie in veel tutorials dat ze gelijk doorgaan. Hoe kan ik zie of ik ook 168 uur moet wachten en wat precies de status is?

Stel dat ik nu verder ga en die unlock tool van MI download. Maak ik dan wat stuk doordat hij wellicht toch factory reset oid? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moirae
  • Niet online
Bij mij werd die tijd juist aangegeven in die tool, zolang je niks flashed kun je daar altijd naar kijken lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
Moirae schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:05:
Bij mij werd die tijd juist aangegeven in die tool, zolang je niks flashed kun je daar altijd naar kijken lijkt me :)
In de tool heb ik zojuist ingelogd, daar stond wel iets over registration status oid waar hij even over moest denken. Maar ging gewoon door kwam daarna met de melding dat er geen telefoon aangesloten was.

Dus daar geen melding gezien over de tijd, of krijg je die pas wanneer echt ook de telefoon er zelf aan hangt?
ik dacht juist dat op je account die activatie(of aantal uur nog wachten) al had moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moirae
  • Niet online
Ik moest toen idd een aantal dagen wachten.
Usb debugging wel aan gezet in dev. Opties?
En neem aan ook OEM unlocking gekozen waarna je je mi account aan je apparaat hebt gelikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moirae
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/glbYRSvijAINPQS8kO-ZZ0Weo64=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lA1W6lpomIrXhbH0v7Oq8lVb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
Zojuist gewoon de tool gestart (Xiaomi mi unlock), mijn telefoon in fastboot geboot en succesvol geunlocked.
(vandaag dus pas die OEM Unlocking, USB debugging etc aangezet.)

(Kreeg nog wel een melding dat ik geen Phone number/id op had gegeven in het account.
Dus via account.xiaomi.com nog even gedaan en daarna verliep de unlock wel gewoon goed)

nu weer op een schone MIUI 12 uitgekomen. maar even kijken welke twrp ik erop moet zetten ;)!

[ Voor 24% gewijzigd door Downstar2 op 28-09-2020 23:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Downstar2
Toch nog een vraagje voor ik TWRP ga flashen op mijn Xiaomi Mi 9T PRO (QFKMIXM).

Ik zie in deze tut een verwijzing naar een officiële TWRP download versie ; https://dl.twrp.me/raphael/

maar ik zie ook op XDA en in veel tutorials mensen verwijzen naar TWRP 3.4.0-0 Unofficial by mauronofrio

Waarom zou je in dit geval voor een Unoffical variant gaan?
zitten daar voordelen aan of is die link naar een ''officiële'' TWRP ook niet officieel ;)?

update: nevermind gewoon de recovery 3.4.0-1 van https://dl.twrp.me/raphael/ gepakt en succesvol geflasht ;)

update 2: Gisteravond ook gewoon Evolution X rom geinstalleerd na een backup te hebben gemaakt met TWRP van stockrom. Nu even kijken hoe deze rom het doet ten opzichte van MIUI12 :)

[ Voor 19% gewijzigd door Downstar2 op 30-09-2020 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik heb een poosje niets met deze telefoon gedaan en ben weer een beetje vergeten hoe het zat. Je hebt de volgende ROMS voor MIUI. Correct me if I'm wrong:

Xiaomi Chinese ROM (official)
Xiaomi Global ROM (official)
Xiaomi EU ROM (unofficial)

Die EU ROM is een onofficiële debloated versie van de Global ROM. Er is geen reden om deze partij (niet) te vertrouwen, dus de aller veiligste optie is om de Global ROM te installeren en deze zelf te debloaten.

Klopt dit?

Overigens heb ik zo mijn vraagtekens bij xiaomi.eu, zogenaamd onofficiëel, maar ze krijgen geen cease-and-desist brief van Xiaomi, terwijl ze wel het officiële logo en alles gebruiken.

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Oh noes!

Dom. Ik dacht gewoon de laatste versie van mijn ROM te installeren en dacht dat het een minor update was, maar de major versie is hoger geworden. Zo installeerde ik Global V12 over Global V11, en ik kreeg een bootloop. In TWRP herkende hij de encryptie niet, en dus kon ik geen backups maken. Paniek!

Even kalm, en nadenken. Downloads. Op mijn computer vond ik nog de oude miui RAPHAEL EEA Global_V11.0.5.0.QFKEUXM. Deze versie zou de encryptie moeten kunnen lezen. Maar ik kan hem niet op mijn telefoon zetten want de sdcard was onleesbaar door de encryptie.

twrp decrypt werkt ook niet. Gebruikt twrp een onderdeel van de firmware voor de decryptie?

De telefoon heeft 8GB geheugen geloof ik, dus misschien was er genoeg ruimte op /tmp als er genoeg ruimte is op de ingebouwde adb shell van TWRP.

code:
1
2
3
sudo fastboot boot ./twrp-3.4.0-1-raphael.img
adb push miui_RAPHAELEEAGlobal_V11.0.5.0.QFKEUXM_fcfca69317_10.0.zip /tmp/
adb shell twrp install /tmp/miui_RAPHAELEEAGlobal_V11.0.5.0.QFKEUXM_fcfca69317_10.0.zip

En ik kan weer bij mijn bestanden!!1 *O*

Maar nu is de vraag dus: Hoe moet ik correct upgraden van Global v11 naar Global v12?

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Markelijk
Sando schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 21:15:
Oh noes!

Dom. Ik dacht gewoon de laatste versie van mijn ROM te installeren en dacht dat het een minor update was, maar de major versie is hoger geworden. Zo installeerde ik Global V12 over Global V11, en ik kreeg een bootloop. In TWRP herkende hij de encryptie niet, en dus kon ik geen backups maken. Paniek!

Even kalm, en nadenken. Downloads. Op mijn computer vond ik nog de oude miui RAPHAEL EEA Global_V11.0.5.0.QFKEUXM. Deze versie zou de encryptie moeten kunnen lezen. Maar ik kan hem niet op mijn telefoon zetten want de sdcard was onleesbaar door de encryptie.

twrp decrypt werkt ook niet. Gebruikt twrp een onderdeel van de firmware voor de decryptie?

De telefoon heeft 8GB geheugen geloof ik, dus misschien was er genoeg ruimte op /tmp als er genoeg ruimte is op de ingebouwde adb shell van TWRP.

code:
1
2
3
sudo fastboot boot ./twrp-3.4.0-1-raphael.img
adb push miui_RAPHAELEEAGlobal_V11.0.5.0.QFKEUXM_fcfca69317_10.0.zip /tmp/
adb shell twrp install /tmp/miui_RAPHAELEEAGlobal_V11.0.5.0.QFKEUXM_fcfca69317_10.0.zip

En ik kan weer bij mijn bestanden!!1 *O*

Maar nu is de vraag dus: Hoe moet ik correct upgraden van Global v11 naar Global v12?
Een van de eerste devs die TWRP bracht naar de Mi 9T Pro heeft een korte tijd geleden een update uitgebracht die Android 11 decryption in TWRP zou moeten fixen. Wellicht het checken waard :)

Link: https://forum.xda-develop...i-k20-pro-stable.3944363/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sando schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:37:
Ik heb een poosje niets met deze telefoon gedaan en ben weer een beetje vergeten hoe het zat. Je hebt de volgende ROMS voor MIUI. Correct me if I'm wrong:

Xiaomi Chinese ROM (official)
Xiaomi Global ROM (official)
Xiaomi EU ROM (unofficial)

Die EU ROM is een onofficiële debloated versie van de Global ROM. Er is geen reden om deze partij (niet) te vertrouwen, dus de aller veiligste optie is om de Global ROM te installeren en deze zelf te debloaten.

Klopt dit?

Overigens heb ik zo mijn vraagtekens bij xiaomi.eu, zogenaamd onofficiëel, maar ze krijgen geen cease-and-desist brief van Xiaomi, terwijl ze wel het officiële logo en alles gebruiken.
Je hebt van de Global rom de volgende separate versie waarbij de EEA versie voldoet aan de EU Privacy wetgeving:

- Global Pro EEA (EU)
- Global Pro ID (Indonesische)
- Global Pro RU (Rusische)
- Pro Global (Chinees)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Waarschuwing:

Global_V11.0.5 werkte perfect, en ik heb nu (in tegenstelling tot vroeger, waar ik het geduld had om alles wat los en vast zat te flashen) een beetje het credo "If it ain't broke, don't fix it". Echter zijn er altijd zoveel nieuwe beveiligingsdingetjes dat het wel verstandig is om up te daten. Dus dan toch maar nu en dan de laatste ROM downloaden.

Nu heb ik dus Global_V12.0.3.0 en ik heb allerlei kleine issues die ik daarvoor niet had.
  • Bepaalde witte teksten of afbeeldingen zijn nu zwart. Waardoor je in sommige third party apps zwarte tekst of logo's op een donkergrijze achtergrond hebt.
  • Bepaalde bluetooth verbindingen kan ik niet meer maken. Ik kan geen verbinding meer maken met mijn Fitbit Sense Controls (voor het besturen van media players).
  • Bij andere apparaten weigert hij soms opnieuw verbinding te maken tot een reboot.
  • Na het maken van een screenshot kan je niet meer meteen op de thumbnail tappen om deze bij te snijden. De systeem-app crasht dan. (Zie je niet, dus er gebeurt niets)
  • Systeem-apps van MIUI kan je niet meer via adb verwijderen of uitschakelen, waardoor die meuk altijd in je app list blijft staan.
  • (Vermoedelijk geen bug maar bewust gedaan door Xiaomi.)

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0larus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-04 13:11
Ik heb ook allerlei kleine issues :\ begin er een beetje hekel aan te krijgen dus ik overweeg hem gewoon te verkopen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

"""Binnenkort""" komt MIUI 12.5, en de x.5 is altijd een major update iirc. Misschien is dat nog even de moeite waard om af te wachten.

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sando schreef op zondag 3 januari 2021 @ 16:44:
Waarschuwing:

Global_V11.0.5 werkte perfect, en ik heb nu (in tegenstelling tot vroeger, waar ik het geduld had om alles wat los en vast zat te flashen) een beetje het credo "If it ain't broke, don't fix it". Echter zijn er altijd zoveel nieuwe beveiligingsdingetjes dat het wel verstandig is om up te daten. Dus dan toch maar nu en dan de laatste ROM downloaden.

Nu heb ik dus Global_V12.0.3.0 en ik heb allerlei kleine issues die ik daarvoor niet had.
  • Bepaalde witte teksten of afbeeldingen zijn nu zwart. Waardoor je in sommige third party apps zwarte tekst of logo's op een donkergrijze achtergrond hebt.
  • Bepaalde bluetooth verbindingen kan ik niet meer maken. Ik kan geen verbinding meer maken met mijn Fitbit Sense Controls (voor het besturen van media players).
  • Bij andere apparaten weigert hij soms opnieuw verbinding te maken tot een reboot.
  • Na het maken van een screenshot kan je niet meer meteen op de thumbnail tappen om deze bij te snijden. De systeem-app crasht dan. (Zie je niet, dus er gebeurt niets)
  • Systeem-apps van MIUI kan je niet meer via adb verwijderen of uitschakelen, waardoor die meuk altijd in je app list blijft staan.
  • (Vermoedelijk geen bug maar bewust gedaan door Xiaomi.)
Je zegt er niet bij welke van de eerder genoemde 4 Global versies jij hebt.
Dat "bepaalde witte teksten of afbeeldingen" nu zwart zijn komt waarschijnlijk omdat je de systeemwide "Dark Modus" hebt aan staan. Bij de "Dark Modus" instellingen kun je per individuele app aangeven of die daarvan uitgezonderd moeten worden. Zet die voor de betroffen app uit en dan zie je dat het verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

snah001 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:02:
[...]

Je zegt er niet bij welke van de eerder genoemde 4 Global versies jij hebt.
Sorry, Ik noemde het niet omdat het me een soort van logisch leek om geen Russische of Indonesische versie te installeren. Ik heb de EEU.

Ik heb overigens altijd dark mode. Bij de vorige versie gaf dat geen problemen.

[ Voor 18% gewijzigd door Sando op 04-01-2021 12:30 ]

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En er zijn meerdere apps waarbij de systemwide "Dark Mode" niet goed werkt en dan biedt Poco (Xiaomi) je de mogelijkheid aan om die voor die app(s) uit te zetten zodat je er geen last van hebt.
Sommige apps hebben een "eigen" dark mode die je dan wel bij die app zelf moet aan zetten.
De "Dark Mode" of zoals Google het bij Android "Dark Theme" noemt zit standaard in Android 10, bij Android 9 was dit niet standaard en werd wel soms ook als "Dark Theme" instelling mogelijk gemaakt, echter niet systemwide zoals bij Android 10.
Dat dit bij jouw rom bij sommige apps niet werkt ligt niet aan jouw toestel maar aan de app developer die dat niet correct of helemaal niet geïntegreerd heeft.
Daar moet je zijn als het niet goed werkt.
En als je het helemaal goed wilt doen flash dan de laatste versie met de meest recente security updates zijnde "miui_LMIEEAGlobal_V12.2.3.0.RJKEUXM".

[ Voor 9% gewijzigd door snah001 op 04-01-2021 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ojee.

Ik probeerde xiaomi.eu_multi_HMK20ProMI9TPro_21.2.24_v12-11.zip te flashen met twrp-3.5.0_9-0-raphael.img.

In TWRP wordt je eerst om je wachtwoord-patroon gevraagd. Dan kan je schrijven, en zo heb ik eerst een volledige backup gemaakt.

De nieuwe ROM start echter niet. Gelukkig kom ik met power + volume down wel in fastboot, en daar kan ik weer TWRP booten.

Maar nu vraagt TWRP niet meer om een wachtwoord! En via de terminal werkt het volgende commando ook niet:
code:
1
adb shell twrp decrypt '******'

Zonder mijn sdcard te decrypyten kan ik mijn backup niet terugzetten. Help! Waarom werkt het niet meer? Heeft de ROM iets stukgemaakt? Valt dit nog te herstellen?

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Blijkt dus dat ik een Adroid 11 rom heb ge-dirty-flashed over Android 10. Niet goed opgelet. Blijkbaar is er een onderdeel van de decryption chain dat anders is.

Is er een bestandje wat ik terug kan zetten uit een oudere versie van de ROM om dit op te lossen?

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Android 11 verdraagt zich niet zo goed met TWRP versies.
Wat je zou kunnen proberen is om de Pitchblack recovery te gebruiken icm de XiaomiAdbflashtool waarmee je zonder die te installeren kunt booten naar die recovery.
Voordat je gaat flashen wel alle fingerprints en/of pin codes van de schermbeveiliging verwijderen zodat de data partitie decrypted is.
Aan te bevelen is om dan wel de fastboot rom te flashen zodat je ook de firmware mee flasht.
Kan daarnaast zijn dat je ook de correcte vendor file moet flashen en als het goed is wordt in de installatie aanwijzing van een rom gewezen naar de juiste files alvorens je de rom zelf gaat flashen.

[ Voor 29% gewijzigd door snah001 op 01-03-2021 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markelijk
Ik zou niet zo snel een bestandje weten die ervoor zorgt dat je er een oudere versie op zet, maar misschien kun je proberen om de boot.img van een Android 10 rom te flashen in de bootloader? Heb daar zelf weinig ervaring mee, maar is het proberen waard.

Zelf gebruik ik de laatste versie van TWRP van mauronofrio die hier te vinden is. Ook voor de Android 11 decryption fix-update had ik geen enkel probleem met de TWRP en Android 11 combinatie. Dus misschien voor in de toekomst het proberen waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De ontwikkelaar van Magisk heeft een nieuwe Magisk versie (22) uitgebracht en die heeft alleen de nieuwe Magisk apk nodig.
Manager en de Magisk applicatie zelf in 1 app.
Echter je moet dan wel handmatig de boot.img extraheren van de rom die je gebruikt, deze via de app patchen en daarna via fastboot flashen.
Feitelijk dezelfde manier zoals het nu met de canary versie gaat.
Ietsjes ingewikkelder als voorheen waarbij je eenvoudig de zip in je recovery flashte maar goed te doen.
Geen verstand van ADB dan ervan wegblijven of je goed inlezen voordat je wat gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

snah001 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 13:15:
De ontwikkelaar van Magisk heeft een nieuwe Magisk versie (22) uitgebracht en die heeft alleen de nieuwe

Echter je moet dan wel handmatig de boot.img extraheren van de rom die je gebruikt, deze via de app patchen en daarna via fastboot flashen.
Je kan gewoon de .apk renamen naar .zip en deze met TWRP flashen.

https://magiskmanager.com...id_Custom_Recovery_Option

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23-04 23:03
Als ik flash naar een custom rom, zou dat het notificatie probleem bij Xiaomi/MIUI kunnen verhelpen?

Ik ben namelijk ten einde raad wat betreft het proberen oplossen van het niet of te laat binnenkrijgen van notificaties.
Met mijn oude geroote Samsung S5 Neo krijg ik wél "normaal" de meldingen binnen, die op dit toestel niet binnenkomen...

Heb van alles al geprobeerd;
  • Autostart, ingeschakeld
  • Meldingen, alles ingeschakeld
  • Andere toestemmingen, "Weergeven op Vergrendelscherm", "Pop-up vensters weergeven (..)" en "Permanente melding" Altijd toegestaan
  • Batterijbesparing, Geen beperkingen

Mi 9T Pro - ArrowOS v12.0 - QFKMIXM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ruiten_Wisser schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 00:26:
Als ik flash naar een custom rom, zou dat het notificatie probleem bij Xiaomi/MIUI kunnen verhelpen?

Ik ben namelijk ten einde raad wat betreft het proberen oplossen van het niet of te laat binnenkrijgen van notificaties.
Met mijn oude geroote Samsung S5 Neo krijg ik wél "normaal" de meldingen binnen, die op dit toestel niet binnenkomen...
Ik ken gevallen waarbij ook Samsung en OnePlus toestellen dat probleem opeens hadden en opeens niet meer dus het kan je eigenlijk wel met elk merk overkomen! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23-04 23:03
nero355 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 00:35:
[...]

Ik ken gevallen waarbij ook Samsung en OnePlus toestellen dat probleem opeens hadden en opeens niet meer dus het kan je eigenlijk wel met elk merk overkomen! :)
Ik heb het toestel sinds november 2019 en naar mijn weten nooit normaal de meldingen ontvangen..
Mijn geduld dat het ooit zou kunnen gaan werken raakt een beetje op |:(

Ik ben benieuwd of het rooten iemand anders heeft geholpen met het krijgen van meer en verbeterde notificaties.
Bij custom roms, xiaomi.eu daar buiten gelaten, zou je naar mijn idee geen last meer moeten hebben van de MIUI manier wat betreft meldingen, toestemmingen en aggressieve batterijbesparing die per app in te stellen zijn.

Mi 9T Pro - ArrowOS v12.0 - QFKMIXM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ruiten_Wisser schreef op woensdag 28 april 2021 @ 22:06:
Ik heb het toestel sinds november 2019 en naar mijn weten nooit normaal de meldingen ontvangen..
Mijn geduld dat het ooit zou kunnen gaan werken raakt een beetje op |:(
Dat is minder, maar heb je in die tijd ook geprobeerd om via de Google Play Store iets van Support vanuit WhatsApp te krijgen :?

Dat is IMHO wel het beste wat je kan doen, want het kan tenslotte ook aan de app liggen...
Ik ben benieuwd of het rooten iemand anders heeft geholpen met het krijgen van meer en verbeterde notificaties.
Bij custom roms, xiaomi.eu daar buiten gelaten, zou je naar mijn idee geen last meer moeten hebben van de MIUI manier wat betreft meldingen, toestemmingen en aggressieve batterijbesparing die per app in te stellen zijn.
Een Custom ROM kan uiteraard ook een optie zijn! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-04 20:03
Ruiten_Wisser schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 00:26:

Heb van alles al geprobeerd;
  • Autostart, ingeschakeld
  • Meldingen, alles ingeschakeld
  • Andere toestemmingen, "Weergeven op Vergrendelscherm", "Pop-up vensters weergeven (..)" en "Permanente melding" Altijd toegestaan
  • Batterijbesparing, Geen beperkingen
Welk probleem heb je precies met de notificaties?

Het is nooit meer zekerheid te zeggen dat je probleem opgelost gaat worden door een custom rom te flashen. Al vind ik een custom rom qua look and feel wel een grote stap vooruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iawees
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-04 22:04
Zijn er verschillende manieren waarop een ontwikkelaar controleert of je telefoon root heeft of niet?
Met Magisk hide heb ik namelijk meerdere apps op hide gezet. De ene app (bijv Bijcard) kan ik dan wel weer gebruiken, maar bij de ander (SamenGezond / McDonalds) blijft de app aangeven dat deze geroot is.

Update: SamenGezond app doet het inmiddels weer. De trick is om naar je app settings te gaan en clear data te doen. En dan vervolgens in Magisk hide de app toe te voegen.
Blijkbaar heeft de app onthouden dat mijn telefoon geroot was, alleen maar hiden in Magisk is dus niet voldoende (ergens ook wel logisch)

[ Voor 34% gewijzigd door iawees op 20-05-2021 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik vind het jammer dat er na al die tijd nog steeds geen LineageOS en dus geen /e/OS voor de Mi 9T Pro te krijgen is.

Heeft iemand een andere out-of-the-box goed werkende de-googled ROM geprobeerd?

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

@Sando

Voor de 9T is er Jolla Sailfish : https://wiki.merproject.o...ptations/libhybris#Xiaomi
De 9T Pro staat er helaas nog steeds niet bij... :-(

Misschien eens naar kijken/vragen op XDA Developers of zo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasb14
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 24-04 11:24
Sando schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:51:
Ik vind het jammer dat er na al die tijd nog steeds geen LineageOS en dus geen /e/OS voor de Mi 9T Pro te krijgen is.

Heeft iemand een andere out-of-the-box goed werkende de-googled ROM geprobeerd?
Mee eens. Maar ik heb hoop op Aosp 12.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-04 16:27
Kleine aanvulling, ik wilde mijn 9T unlocken, maar kreeg met geen mogelijkheid de juiste usb drivers te pakken.
Met deze tool is het prima gelukt: https://github.com/francescotescari/XiaoMiToolV2/releases

Ik vind het een hele overzichtelijke en makkelijke tool.

En verder: nieuws: TeamWin Recovery Project brengt TWRP 3.6 uit voor Android 11-toestellen

Alleen krijg ik daar LineageOS niet geflashed want die zegt dat ik Android 10 nodig heb als basis. Die draai ik al lang niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Gman schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:41:
Kleine aanvulling, ik wilde mijn 9T unlocken, maar kreeg met geen mogelijkheid de juiste usb drivers te pakken.
Met deze tool is het prima gelukt: https://github.com/francescotescari/XiaoMiToolV2/releases

Ik vind het een hele overzichtelijke en makkelijke tool.
Het is meer als een noodoplossing bedoeld, want je zou alles moeten kunnen doen met de Xiaomi Tools :
- Mi Flash Tool zet ook de juiste Drivers op je PC
- Unlock Tool voor het unlocken van je Bootloader
En verder: nieuws: TeamWin Recovery Project brengt TWRP 3.6 uit voor Android 11-toestellen

Alleen krijg ik daar LineageOS niet geflashed want die zegt dat ik Android 10 nodig heb als basis. Die draai ik al lang niet meer.
Dat zou goed kunnen kloppen zolang er geen nieuwere Android basis wordt gebruikt! ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-04 17:58
Je kan altijd nog gaan voor een onofficiële 18.1 versie op Android 11 basis. Of als je avontuurlijk bent LineagOS 19 op Android 12 basis.

Zelf draai ik de onofficiële 18.1 versie van deze telegram groep. Draait als een zonnetje en elke week updates ook via OTA. https://t.me/StarWarsFlowers

[ Voor 7% gewijzigd door RedNas74 op 01-12-2021 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
nero355 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 18:26:
[...]

Het is meer als een noodoplossing bedoeld, want je zou alles moeten kunnen doen met de Xiaomi Tools :
- Mi Flash Tool zet ook de juiste Drivers op je PC
- Unlock Tool voor het unlocken van je Bootloader
[...]
Die werkt dus bij mij niet omdat die geen usb drivers installeerd en ziet de telefoon dus niet.
RedNas74 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 18:35:
[...]

Je kan altijd nog gaan voor een onofficiële 18.1 versie op Android 11 basis. Of als je avontuurlijk bent LineagOS 19 op Android 12 basis.

Zelf draai ik de onofficiële 18.1 versie van deze telegram groep. Draait als een zonnetje en elke week updates ook via OTA. https://t.me/StarWarsFlowers
Top, ga ik eens proberen.

Het begon allemaal met wifi problemen: geen internet meer na 5~15 minuten op de wifi. Ik heb ook pihole etc. draaien dus ik dacht dat het aan mijn netwerk lag. maar ik heb probleem het overal waar ik op de wifi ga. Sommige apps zeggen specifiek dat ze geen DNS requests meer kunnen doen. Wifi uit en alles werk weer maar dat is geen oplossing.
Hotspot draaien vanaf deze telefoon werkt dan wel weer prima voor langere tijd.
Na de nodige google sessies blijk ik niet de enige te zijn maar een oplossing heb ik nog altijd niet gevonden.

Een ander OS is mijn laatste hoop en anders moet ik echt een andere telefoon kopen, wat ik eigenlijk helemaal niet wil.

[ Voor 73% gewijzigd door Gman op 02-12-2021 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
RedNas74 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 18:35:
[...]

De Pro staat er niet bij. 100% zeker dat dit kan??
En waar vind ik de image? ik heb ff geen telegram meer. De github pagina is gearchiveerd.
Deze dan? https://github.com/Evolution-X-Devices/device_xiaomi_raphael

[ Voor 14% gewijzigd door Gman op 02-12-2021 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-04 17:58
Gman schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:17:
[...]

De Pro staat er niet bij. 100% zeker dat dit kan??
En waar vind ik de image? ik heb ff geen telegram meer. De github pagina is gearchiveerd.
Deze dan? https://github.com/Evolution-X-Devices/device_xiaomi_raphael
Nee geen pro. Ik wist niet dat je die had. In je post heb je het over een 9t.
Wellicht is pixel experience iets voor je. Daar is voor de pro zowel een Android 11 als 12 build voor.

[ Voor 10% gewijzigd door RedNas74 op 02-12-2021 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Gman schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:53:
Die werkt dus bij mij niet omdat die geen usb drivers installeerd en ziet de telefoon dus niet.
Je moet dus de Xiaomi Flash Tool installeren zodat die de drivers installeert die onder andere de Xiaomi Unlock Tool nodig heeft : Heb je dat gedaan :?

Xiaomi Flash Tool : https://c.mi.com/in/miuidownload/detail?guide=2
Xiaomi Unlock Tool : https://en.miui.com/unlock/download_en.html

En anders is er dit nog : https://c.mi.com/thread-3221402-1-0.html :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gman
nero355 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 20:24:
[...]

Je moet dus de Xiaomi Flash Tool installeren zodat die de drivers installeert die onder andere de Xiaomi Unlock Tool nodig heeft : Heb je dat gedaan :?

Xiaomi Flash Tool : https://c.mi.com/in/miuidownload/detail?guide=2
Xiaomi Unlock Tool : https://en.miui.com/unlock/download_en.html

En anders is er dit nog : https://c.mi.com/thread-3221402-1-0.html :)
Nee heb ik niet gedaan. Ik heb de startpost gevolgd en daar staat:
"8. Connect to PC and install drivers: Use device manager and select manually downloaded drivers
9. Download unlock tool: Go to en.MIUI/unlock > Unlock now > Sign in > Download Mi Unlock as ZIP
"
Maar waar haal ik die usb driver... nouwja dat dus.

Ook andere guides spreken hier niet over.
Ook de Xiaomi Unlock tool FAQ meldt helemaal nergens dat ik eerst de Flash Tool moet installeren. Ook daar "install usb driver" zonder link of niks.

Met andere woorden, jij bent echt de eerst die me erop wijst waarvoor dank.
Dit is echt niet mijn eerste keer custom rom, ik ben de tel kwijt hoevaak ik dit al gedaan heb, maar ik doe dit niet elk jaar.
Het lijkt me dus goed dit in de startpost te plaatsen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
RedNas74 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:04:
[...]

Wellicht is pixel experience iets voor je. Daar is voor de pro zowel een Android 11 als 12 build voor.
Yes sorry, omdat dit het specifieke pro topic is dacht ik dat dat overbodig was om te noemen maar het is wel relevant ja.
Inmiddels draait ie en ik ga 'm testen! top! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Gman op 03-12-2021 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Gman schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:07:
Nee heb ik niet gedaan. Ik heb de startpost gevolgd en daar staat:
"8. Connect to PC and install drivers: Use device manager and select manually downloaded drivers
9. Download unlock tool: Go to en.MIUI/unlock > Unlock now > Sign in > Download Mi Unlock as ZIP
"
Maar waar haal ik die usb driver... nouwja dat dus.
Ik heb eerlijk gezegd niet eens hier op GoT gekeken voordat ik ermee begon en ben gewoon van de Xiaomi info uitgegaan, maar inderdaad :
Ook andere guides spreken hier niet over.
Ook de Xiaomi Unlock tool FAQ meldt helemaal nergens dat ik eerst de Flash Tool moet installeren. Ook daar "install usb driver" zonder link of niks.
Die zegt er dus ook niks over! :/

Ik ben daar pas achtergekomen op het moment dat ik het toestel moest gaan downgraden van Android 10 naar Android 9 en dus de Flash Tool ineens nodig had naast de Unlock Tool :o :D _O-

Wat trouwens weer wel gek is : Ooit installeerde ook de Unlock Tool de juiste drivers, maar gek genoeg sinds een bepaalde versie niet meer :? 8)7
Met andere woorden, jij bent echt de eerst die me erop wijst waarvoor dank.
Graag gedaan! :)
Dit is echt niet mijn eerste keer custom rom, ik ben de tel kwijt hoevaak ik dit al gedaan heb, maar ik doe dit niet elk jaar.
In principe is het allemaal niet zo heel moeilijk, maar ik had ondanks mijn ervaring ook best wel een heel raar avontuur met het unlocken en flashen verhaal... :|
Het lijkt me dus goed dit in de startpost te plaatsen 8)7
En dan gelijk ook in alle andere Xiaomi gerelateerde topics wat mij betreft! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gman
RedNas74 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:04:
[...]

Hij loopt als een zonnetje en wifi probleem is over _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-04 20:25
Ik zal ergens wel goed overheen lezen maar :
Nieuwe Redmit 9T
Bootloader is ( eindelijk) unlocked
de TWRP app is ook geïnstalleerd
Maar als ik die opstart en kies voor flash dan crashed die, ook magisk V23 is geinstalleerd.

Ik volg de tutorial op https://xiaomi.eu/communi...2-5-stable-release.56191/
Install TWRP via Fastboot mode, then install our ROM
Code:
fastboot flash recovery twrp.img
fastboot boot twrp.img ( hier gaat al iets mis bij mij vanwege want ik krijg : fastboot boot twrp.img
downloading 'boot.img'...
OKAY [ 2.800s]
booting...
FAILED (remote: unknown command)

TWRP Recovery TWRP or TWRP.ME
For ROOT install Magisk (may cause lags and fingerprint issue) in TWRP and reboot one more time after install to get rid of system lags
ROMs for devices with locked bootloader:
Unlock your first bootloader here http://en.miui.com/unlock/
Install TWRP via Fastboot mode, then install our ROM
Code:
fastboot flash recovery twrp.img
fastboot boot twrp.img
TWRP Recovery TWRP or TWRP.ME
FORMAT /data partition (NEVER wipe System or Persist!)
Copy our ROM to the internal storage
Install our ROM
Reboot
done
Installation via TWRP:
- Download zip to internal storage
- Updater - Menu (...) - Reboot to Recovery
- Install - Select zip
- Reboot
- Done

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-04 20:03
harley schreef op maandag 6 december 2021 @ 13:18:
Ik zal ergens wel goed overheen lezen maar :
Nieuwe Redmit 9T
Bootloader is ( eindelijk) unlocked
de TWRP app is ook geïnstalleerd
Maar als ik die opstart en kies voor flash dan crashed die, ook magisk V23 is geinstalleerd.

Ik volg de tutorial op https://xiaomi.eu/communi...2-5-stable-release.56191/

[...]
De Redmi 9T is een heel ander toestel dan de Mi 9T (Pro).
Zorg je er wel voor dat je alle bestanden van het juiste toestel pakt?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste