Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 10:03
nvt

[ Voor 97% gewijzigd door TweakerIsMyName op 10-01-2020 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7sem10
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 12:47
Hoezo alleen indian? Op https://mirom.ezbox.idv.tw/en/phone/raphael/ staat ook gewoon global version.
Hij is er alleen nog niet voor 11.0.2. Je moet even bovenaan op history klikken en dan die van de 11.0.1 pakken.
Ik heb zelf de miflash tool hiervoor gebruikt, zoals hier wordt voorgedaan: YouTube: Redmi K20 Pro | How to Convert | Xiaomi Mi 9T Pro | Xiaomi MiFlash

[ Voor 9% gewijzigd door 7sem10 op 10-01-2020 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerIsMyName
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 10:03
Heb hem hier vandaan:
https://c.mi.com/thread-2615760-1-0.html

[ Voor 19% gewijzigd door TweakerIsMyName op 10-01-2020 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7sem10
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 12:47
Ik vond hier een methode om op een rooted device toch nog redelijk makkelijk je MIUI te kunnen updaten met de downloads die je OTA krijgt. Echter, als ik dit probeer krijg ik op het moment van flashen altijd een "ZIP file corrupt" error. Ik heb de checksum gecontroleerd tussen downloaden en verplaatsen (hoewel hier m.i. nog weinig kan gebeuren). Kan iemand dit verifieren of als "bullshit"-methode classificeren? :P

edit: als je "hier" zegt moet je ook een link geven XD
https://miui.blog/any-devices/ota-update-miui-twrp-recovery/

[ Voor 12% gewijzigd door 7sem10 op 10-01-2020 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 23:37
en is het je gelukt? heb je posts gisteren gevolgd (herkende mezelf een beetje van enkele jaren geleden toen ik mijn nieuwe nexus voor het eerst ging unlocken etc had t spaans-benauwd ) had je graag willen helpen echter ontbreekt het aan de juiste kennis op dit moment.

Mocht het gelukt zijn welke stappen heb je ondernomen? (wie weet dat ik de 9T pro van mijn vrouw ooit nog eens ga flashen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag handmatig de update naar V11.0.4.0.QFKEUXM uitgevoerd.
Eerst Ota zip file proberen te flashen via TWRP maar dat pikte die niet.
Toen de volledige Rom zip gedownload en via TWRP geflashed.
Daarna booten naar systeem en in ontwikkelaars optie USB-debugging aangezet en pas daarna TWRP opnieuw geflashed, booten naar TWRP en Magisk geflashed.
Alles is weer up to date en geroot.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Voor diegenen die de laatste Ota hebben geïnstalleerd even de volgende tip:

Na de update werkt de pro stand van de camera niet meer (app crasht gewoon).

Op de volgende manier blijft de camera in de Pro stand wel gewoon werken.
De weergave taal (niet de regio) wijzigen naar English UK.
Daarna camera Pro setting testen en dan werkt ie.
Nu de weergavetaal terug wijzigen naar Nederlands.
En hoppa, nu blijft de Pro setting het wel doen.

Edit: en na 24 uur werkt de Pro setting zo ook ineens niet meer.
Dus dezelfde procedure herhalen totdat de fix van Xiaomi komt.

[ Voor 12% gewijzigd door snah001 op 14-01-2020 10:36 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Heeft iemand al een min of meer geautomatiseerd proces gevonden om een geroot toestel (met de originele MIUI) up te daten?

Ik had op mijn vorige LineageOS telefoon de Lineage Updater, waarbinnen je extra opdrachten kon aanmaken. Zo ging hij, wanneer hij een nieuwe ROM in de downloaded_rom map vond, na het update commando automatisch rebooten en:

- Backup maken
- ROM installeren
- TWRP installeren
- Magisk installeren
- Gapps installeren
- Cache clean
- Reboot

Je hoefde dus niks handmatig te doen, behalve dan in de app "update now" te kiezen (en natuurlijk éénmalig die extra opdrachten instellen).

Nu hoeft het niet zo uitgebreid, maar het zou wel handig zijn als je geautomatiseerd in ieder geval de nieuwe ROM + Magisk kan installeren. Helemaal mooi zou zijn om automatisch de debloat te herhalen na de update.
snah001 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 15:42:
Toen de volledige Rom zip gedownload en via TWRP geflashed.
Daarna booten naar systeem en in ontwikkelaars optie USB-debugging aangezet en pas daarna TWRP opnieuw geflashed, booten naar TWRP en Magisk geflashed.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor diegenen die unlocked en geroot zijn via Magisk is het mogelijk om deugdelijke Callrecording werkend te krijgen door de Magisk module van Skvalex in Magisk te installeren.

Zie: https://github.com/Magisk-Modules-Repo/callrecorder-skvalex

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 16:09
Sando schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:34:
Heeft iemand al een min of meer geautomatiseerd proces gevonden om een geroot toestel (met de originele MIUI) up te daten?

Ik had op mijn vorige LineageOS telefoon de Lineage Updater, waarbinnen je extra opdrachten kon aanmaken. Zo ging hij, wanneer hij een nieuwe ROM in de downloaded_rom map vond, na het update commando automatisch rebooten en:

- Backup maken
- ROM installeren
- TWRP installeren
- Magisk installeren
- Gapps installeren
- Cache clean
- Reboot

Je hoefde dus niks handmatig te doen, behalve dan in de app "update now" te kiezen (en natuurlijk éénmalig die extra opdrachten instellen).

Nu hoeft het niet zo uitgebreid, maar het zou wel handig zijn als je geautomatiseerd in ieder geval de nieuwe ROM + Magisk kan installeren. Helemaal mooi zou zijn om automatisch de debloat te herhalen na de update.

[...]
Ik heb op XDA thread dit gevonden https://forum.xda-develop...p?p=80543553&postcount=11
"I got the OTA update to 10.3.4.0 on my Mi 9T Pro, too, but it wouldn't install via TWRP (mauronofrios version 3.3.1-15). I also tried to flash the full 10.3.4.0 ROM (https://bigota.d.miui.com/V10.3.4.0....26982c_9.0.zip) with TWRP, but that didn't work either, not even after removing compatibility.zip.

I then changed my TWRP to OrangeFox Recovery 10.0_7 stable (via fastboot) and dirty flashed the full ROM via OrangeFox. That worked flawlessly, it even seems that it will be able to install future OTA updates, but that remains to be seen when the next OTA update arrives."
en blijkbaar antwoordt iemand anders daarop nog eens
"You need to confirm if orangefox is actually ready for OTA by checking in its settings."
Dus Orangefox custom recovery is blijkbaar compatible met OTA updates en behoudt root

Als je toch TWRP wil behouden:
"Quote:
Originally Posted by MagikGab
Hello, I have a Mi 9T Pro with 10.3.3, TWRP and Magisk. I received the update to 10.4.0. As stated in the title, how could I update the system without losing the TWRP and root through Magisk? Thank you in advance
You can't. The best way to update is to download the 10.4.0 recovery ROM, then flash that in TWRP. This will still overwrite Magisk, so you will need to install that again straight after installing the update. If you don't install Magisk immediately, then booting into system would also restore stock recovery, so it needs to be done before you reboot to system."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magikmark
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-02-2024
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om me het verschil tussen de officiële global ROMs uit te leggen?

Ik zit nu op de Xiaomi.eu stable maar heb wat problemen met wifi en wat kleine dingen. Dus ik overweeg terug te gaan naar een van beide en dan blokkade te gebruiken.

Dank!!
snah001 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:52:
Nog even voor de volledigheid de lijst met de standaard rom's en de enige onofficiële EU rom's:

Dus officiële "gewone" Xiaomi rom's zijn:
Chinese rom is de PFKCNXM
Indiase rom is de PFKINXM
Russische is de PFJRUXM

Officiële Global rom's zijn:
Multilanguage is PFKMIXM
EU versie is PFKEUXM

Niet officiële rom:
Xiaomi.EU en die is gebaseerd op de Chinese PFKCNXM

En iedere rom versie heeft zijn eigen firmware en dat levert bij velen grote problemen op bij het flashen naar een andere rom uit het bovenstaande lijstje of naar een custom rom zoals Lineage of AOSP of afgeleiden daarvan.
Let er ook op dat iedere rom ook zijn eigen "Vendor" file heeft.
Dus iedere rom heeft zijn eigen firmware en Vendor file.
Ga je die door elkaar husselen en flashen zonder je goed in te lezen op XDA dan heb je grote kans dat je 9T Pro een "baksteen" wordt.

https://forum.xda-developers.com/k20-pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De Global Rom's:

Multilanguage is PFKMIXM is de internationale rom die voorzien is van de Miui dialer en meer ad's en meer "phone home" delen bevat en niet voldoet aan de strenge EU wetgeving omtrent privacy en data bescherming.

EU versie PFKEUXM is de speciaal voor Europa bedoelde rom die de standaard Android dialer heeft en stuk minder ad's en "phone home" delen bevat en die op die manier het besturingssysteem laat voldoen aan de EU wetgeving.

Het is bovendien altijd aan te raden om daarnaast Blokada te gebruiken met de juiste "host" lijsten en vanaf eerste opstart de advertentie mogelijkheden uit te zetten (eigen keuze) en verder de Xiaomi apps die je niet wil gebruiken te bevriezen d.m.v. de XiaomiADBFastbootTool.
Hoe en wat zijn in deze thread en in de algemene 9T/9T-Pro thread beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magikmark
Dank je wel snah!
Heeft een van beiden Nederlands als taal? Ik meen via google terug te vinden dat de multilanguage versie dat wel heeft toch?
snah001 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:04:
De Global Rom's:

Multilanguage is PFKMIXM is de internationale rom die voorzien is van de Miui dialer en meer ad's en meer "phone home" delen bevat en niet voldoet aan de strenge EU wetgeving omtrent privacy en data bescherming.

EU versie PFKEUXM is de speciaal voor Europa bedoelde rom die de standaard Android dialer heeft en stuk minder ad's en "phone home" delen bevat en die op die manier het besturingssysteem laat voldoen aan de EU wetgeving.

Het is bovendien altijd aan te raden om daarnaast Blokada te gebruiken met de juiste "host" lijsten en vanaf eerste opstart de advertentie mogelijkheden uit te zetten (eigen keuze) en verder de Xiaomi apps die je niet wil gebruiken te bevriezen d.m.v. de XiaomiADBFastbootTool.
Hoe en wat zijn in deze thread en in de algemene 9T/9T-Pro thread beschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ze hebben beide de NL taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magikmark
Voel me echt een noob nu 🙈...
Hoe doe ik dat. Van xiaomi.eu stable maar office EU ROM?

ROM gedownload en op internal storage gezet
Accounts verwijderd
Beveiligingen uitgeschakeld
En dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaverBoer
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09-09 15:03
Ben nu sinds 20 december de eigenaar van een Mi 9T Pro. Ik heb dit toestel aangeschaft met de intentie om deze direct te voorzien van een custom rom. Dus na de aanschaf heb ik gelijk de aanvraag gedaan om de bootloader te unlocken en een week later kon ik aan de slag.

Ik heb heel even de Lineage OS 17 rom getest maar was hier toch niet heel tevreden over. HIerna ben ik vrij snel overgestapt op de OFFICIAL Evolution X 4.0 rom. Deze gebruik ik sindsdien naar volle tevredenheid. Het enige wat ik nog als extra heb gedaan was de email, gallery en muziek app van de Lineage rom als system app geinstalleerd op de Evolution rom. De Evo rom wordt ook zeer regelmatig van updates voorzien. Dus een echte aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
magikmark schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 21:51:
Voel me echt een noob nu 🙈...
Hoe doe ik dat. Van xiaomi.eu stable maar office EU ROM?

ROM gedownload en op internal storage gezet
Accounts verwijderd
Beveiligingen uitgeschakeld
En dan?
Vooral NIET het toestel re-locken!!!!
Flash de rom versie waarmee het toestel is uitgeleverd in zijn geheel via TWRP (niet de fastboot versie) .
Dan rebooten en het setup proces voltooien.
Daarna via "over deze telefoon/systeemupdate/ 3 puntjes rechtsboven/download nieuwste update" de laatste rom downloaden en daarna via update pakket kiezen die download flashen óf kijken of je een Ota melding krijgt en die dan flashen.
Als die een error 7 tijdens het flashen geeft dan eerst de juiste TWRP versie flashen en daarna de laatste Global EU zip rom (downloaden via https://c.mi.com/oc/miuidownload/detail?device=1700361 en wel Version: V11.0.3.0.QFKEUXM (MIUI10)) via TWRP.
En wil je geen gesodemieter met encryptie hebben dan kun je voordat je de rom zip flasht de data partitie via TWRP formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moirae
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Probeer een backup te maken in OrangeFox maar wanneer er een backup van de data wordt gemaakt eindigt het proces met ERROR: 255...
Iemand enig idee?

Kan me herinneren dit ooit eerder te hebben gehad op mijn OP5 maar weet zo even niet meer waar dit toen aan lag, heb het toen iig wel op kunnen lossen O-)

Wat gegevens:
MI 9T Pro voorzien van MIUI Global 11.0.4 QFKEUXM (android 10).
Verder heb ik Magisk & EdXposed (YAHFA versie) met een x aantal modules geïnstalleerd maar dat stond er ook op toen de vorige backup nog wel lukte... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Al geprobeerd met de officiële Maronofrio TWRP versie https://forum.xda-develop...wrp-xiaomi-redmi-t3944363 ??
Dan kun je het e.e.a. uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moirae
  • Niet online
@snah001 Thnx voor de reactie, heb het intussen opgelost.
Herinnerde me dat het de vorige keer te maken had met een 2de profiel welke ik toen had ingesteld. Had dit keer de functe "dubbele apps" (instellingen>apps>dubbele apps) gebruikt. Na het verwijderen van alle data die daaraan gekoppeld was lukte de back-up weer feilloos :-)

[ Voor 19% gewijzigd door Moirae op 23-01-2020 02:24 . Reden: grammatica ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
Op dit moment aan het oriënteren voor een nieuwe telefoon, aangezien bij mijn huidige de USB poort redelijk defect is. Qua prijs lijkt mij de Mi 9T Pro veruit het meest interessante toestel, behalve de MIUI schil aangezien ik van Android One af kom.

Mocht ik voor dit toestel kiezen, dan is het eerste wat ik ga doen een Custom ROM flashen. Op XDA zag ik al dat er genoeg keuze is. Maar voor de zekerheid nog een aantal vragen.
- Is de bootloader eenvoudig te unlocken of heeft Xiaomi dat vrij dichtgezet?
- Moet ik rekening houden met de 64 GB vs 128 GB versie, Redmi K20 vs Mi 9T Pro eventueel andere verschillen in hardware? M.a.w. kan ik een Custom ROM op elke versie flashen?
- Niet onbelangrijk: werkt Pokemon GO nog nadat je een Custom ROM hebt geflasht? :+

[ Voor 5% gewijzigd door Audiowaste op 05-02-2020 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou mezelf eerst eens goed inlezen over unlocken van de bootloader, rooten en custom roms flashen.
Als je terug leest dan kom je het meeste al wel te weten en op XDA staat ook meer dan voldoende.
Alles begint bij het unlocken en dat kan zonder problemen alleen duurt het wel effe voordat Xiaomi je toestaat dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moirae
  • Niet online
Audiowaste schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 12:48:
- Is de bootloader eenvoudig te unlocken of heeft Xiaomi dat vrij dichtgezet?
- Moet ik rekening houden met de 64 GB vs 128 GB versie, Redmi K20 vs Mi 9T Pro eventueel andere verschillen in hardware? M.a.w. kan ik een Custom ROM op elke versie flashen?
- Niet onbelangrijk: werkt Pokemon GO nog nadat je een Custom ROM hebt geflasht? :+
1. Ja, vrij eenvoudig maar hou er rekening mee dat je een week (dacht ik) moet wachten vanaf het moment dat je dit proces begint voordat je hem daadwerkelijk kunt unlocken (en dus alles weer moet wissen). Er gaan berichten de ronde dat men aangeeft dat hun proces "wachttijd" een reset kreeg maar dat is mij niet overkomen. Ik deed het door de simkaart van mijn huidige telefoon bij het activeren in de 9T Pro te drukken.
Eenmaal begonnen met het unlock proces de simkaart weer gewoon in mijn eigen mobiel gedrukt...
De Mi 9T Pro echter wel aan de lader gelegd, verbonden houden met wifi (kon ik alles mooi bekijken met men PiHole), toestel al die tijd aan laten staan en eenmaal per dag ff scherm aangezet/ mobiel geactiveerd.
Weet niet of er ook maar iets tussen voornoemde staat wat daadwerkelijk nut had margoed, zo deed ik het :9

2. Redmi K20 Pro = Mi 9T Pro & Redmi K20 de gewone. 64 of 128GB ligt aan je eigen voorkeur maar volgens mij is de 128GB versie vd 9T pro niet zoveel duurder oid... Zorg er wel voor dat je de versie aanschaft welke geschikt is voor EU, dacht de global maar niet de gewone Redmi K20 Pro. K20 Pro is bedoeld voor een andere markt/ continent en dit heeft dacht ik invloed op de ondersteunde bands (3g, 4g, etc). Ik heb deze destijds iig gekocht voor 305.12,- euro incl. verzending en die werkt na +-5 weken nog steeds prima ;)

3. Pokemon Go kan prima op een toestel met custom ROM zolang ie geen root detecteert, ik draaide het op mijn OP5 met root, Magisk en Xposed door laatstgenoemde 2 te verbergen mbv. Magisk Hide. Als ik er aan toe kom check ik dit weekend even of het nu ook werkt op mijn huidige 9T Pro waarop ik de MIUI EU ROM heb geflashed en nu ook zowel Magisk als Xposed heb staan. Mocht je niks van me horen/ ik het waarschijnlijk ben vergeten quote dit dan na het weekend even zodat ik een reminder krijg O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Moirae schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:25:
[...]

2. Redmi K20 Pro = Mi 9T Pro & Redmi K20 de gewone. 64 of 128GB ligt aan je eigen voorkeur maar volgens mij is de 128GB versie vd 9T pro niet zoveel duurder oid... Zorg er wel voor dat je de versie aanschaft welke geschikt is voor EU, dacht de global maar niet de gewone Redmi K20 Pro. K20 Pro is bedoeld voor een andere markt/ continent en dit heeft dacht ik invloed op de ondersteunde bands (3g, 4g, etc). Ik heb deze destijds iig gekocht voor 305.12,- euro incl. verzending en die werkt na +-5 weken nog steeds prima ;)
Koop gewoon een 9T Pro ( nu dik onder de € 400) en blijf weg van de K20pro want de Indiase versie heeft geen NFC, alle versies ondersteunen Lte band 20 niet en na rooten heb je geen Widevine L1 meer.
Allemaal geen probleem als je voor de 9T Pro gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moirae
  • Niet online
@Audiowaste
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wcFFPmDm.png?2
Last login stond op: 06/02/2019 00:30h dus op een paar uur na precies een jaar geleden sinds ik dit de laatste keer opstartte :9

Anyway; heb er ff mee lopen kloten maar werkt prima zolang ik de EdXposed module maar van tevoren uitschakel @ Magisk... Aangezien je geen Magisk of Xposed oid vermelde in je vraag ging ik er niet echt vanuit dat je dat straks op je mobiel wou zetten, er zal vast wel een workaround zijn om het net zoals een jaar geleden met zowel Xposed als Magisk werkend te krijgen maar heb er verder dus niet echt naar gezocht ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
Excuses voor de late reactie, nog bedankt voor de antwoorden.

Van uit het verleden weet ik dat het ene toestel anders omgaan met root dan een ander toestel. Twee verschillende apparaten met root en custom rom: bij de ene hoef ik in de developer opties "Root" maar uit te zetten terwijl bij een andere ik daar veel meer moeite voor moest doen.

Met de aangekondige Mi 10 (Pro) zie ik nog geen reden om voor die te gaan, de 9 lijkt mij op dit moment nog altijd veel interessanter. Na de carnaval (proost) er maar eens verder in duiken welke opties er zijn.

• deBoulanger
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-07 22:19
Zijn er custom roms beschikbaar waar bij audio ondersteuning voor gehoor apparaatje in verwerkt zit?

https://source.android.com/devices/bluetooth/asha

Samsung en pixel hebben dit al aangezien xiaomi miui het niet zit, miss wel in een custom rom.

Zou iemand dat willen checken?
Zou bij settings - > accessibility/ toegankelijkheid - > hearing improvements en dan hearing aids/ gehoor verbetering moeten staan.

[ Voor 3% gewijzigd door deBoulanger op 13-02-2020 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 16:38
Binnenkort weer op zoek naar een nieuwe mobiel, daarbij lijkt de Mi 9T Pro de meest interessante. Helaas MIUI, maar daar lijkt met de Evolution X rom wel iets aan te doen te zijn. Nog wel een vraag vooraf:
Zijn er, los van Android Auto, apps die niet (goed) draaien op deze rom (zonder workaround)? Met name internetbankieren (ABN) is toch wel een vereiste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 20:13
Beetje vreemd dat er twee threads zijn voor mi9t pro (root)

@Shivan_20 Miui valt enorm mee, maar ieder zijn ding. Evo x is oogt basic en duidelijk. Doet me denken aan een van de eerste Windows phones van Nokia met zwarte thema aan.
Flash er ook de immensity fod kernel overheen en eventueel nog de 75hz mod. Echt super!
HW layers op disabled met een startup script en je bent vertrokken. Belgische bankapps gaven geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spacewide schreef op zondag 16 februari 2020 @ 23:58:
Beetje vreemd dat er twee threads zijn voor mi9t pro (root)
Hoezo?
Er is 1 gemeenschappelijke thread voor locked 9T Pro's en 9T's voor algemene vragen.
Deze thread is specifiek bedoeld voor 9T Pro users die de telefoon willen unlocken, eventueel rooten en custom rom's willen flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Shivan_20 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:04:
Binnenkort weer op zoek naar een nieuwe mobiel, daarbij lijkt de Mi 9T Pro de meest interessante. Helaas MIUI, maar daar lijkt met de Evolution X rom wel iets aan te doen te zijn. Nog wel een vraag vooraf:
Zijn er, los van Android Auto, apps die niet (goed) draaien op deze rom (zonder workaround)? Met name internetbankieren (ABN) is toch wel een vereiste...
Volgens mij werkt Android Auto wel goed op de Pixel Experience ROM's. Nadeel is dat je wat minder kan customizen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:29
Zowel abn, android auto, netflix als alle andere apps werken hier prima op xiaomi.eu rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En er is een nieuwe update uit (flashen met TWRP):

Global_V11.0.5.0.QFKEUXM (sec. patch 01-01-2020)

Link: http://bigota.d.miui.com/...KEUXM_fcfca69317_10.0.zip

[ Voor 5% gewijzigd door snah001 op 03-03-2020 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gentlemen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-08 08:38
Goedenavond allen. Ik heb een week geleden een 9T pro op de kop getikt met seal en al. Helaas zat hier geen bon bij. Nu hebben we sinds vandaag het volgende probleem. De telefoon doet niets meer. Zwart scherm en als je het aanzet komt het scherm Mi tevoorschijn voor een seconde en verdwijnt weer. Ook met power knop + volume down of up geprobeerd maar nergens in te komen. Ik dacht misschien de telefoon opnieuw flashen met de stock rom. Hier voor zijn er mooie tools maar kan er helaas niets mee omdat de telefoon niet wordt gezien op de laptop en de functie om in de safe mode menu te komen met power + volume up of down knop. Hebben jullie raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet niet hoe je aan die 9T Pro gekomen bent maar hoop dat dat betrouwbaar was.
Heeft de telefoon het wel goed gedaan die week?
Was die unlocked?
Vreemde apps geïnstalleerd of proberen andere zaken te flashen?
Je moet zien te proberen om in fastboot te komen want dan kun je met de Flashtools of ADB nog wat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
gentlemen schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 23:39:
Goedenavond allen. Ik heb een week geleden een 9T pro op de kop getikt met seal en al. Helaas zat hier geen bon bij. Nu hebben we sinds vandaag het volgende probleem. De telefoon doet niets meer. Zwart scherm en als je het aanzet komt het scherm Mi tevoorschijn voor een seconde en verdwijnt weer. Ook met power knop + volume down of up geprobeerd maar nergens in te komen. Ik dacht misschien de telefoon opnieuw flashen met de stock rom. Hier voor zijn er mooie tools maar kan er helaas niets mee omdat de telefoon niet wordt gezien op de laptop en de functie om in de safe mode menu te komen met power + volume up of down knop. Hebben jullie raad?
stomme opmerking, maar je hebt hem vast opgeladen?
(ik had hem nml gekocht tijdens black friday eea voor geïnstalleerd en opgeladen, en met kerst cadeau gedaan, ondanks dat ie uitstond in die periode was ie toch onverklaarbaar leeg gelopen)

[ Voor 10% gewijzigd door pielle007 op 11-03-2020 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gentlemen
pielle007 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:18:
[...]

stomme opmerking, maar je hebt hem vast opgeladen?
(ik had hem nml gekocht tijdens black friday eea voor geïnstalleerd en opgeladen, en met kerst cadeau gedaan, ondanks dat ie uitstond in die periode was ie toch onverklaarbaar leeg gelopen)
Mijn vrouw was het aan het gebruiken met een halfvolle batterij. Op een gegeven moment was de telefoon uitgevallen en niet meer aan de praat te krijgen. Ik heb het zelf ook nog aan de lader laten hangen maar geen succes. Vanavond zal ik met fastboot aan de slag gaan (dank aan de topicstarter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielle007
gentlemen schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:24:
[...]

Mijn vrouw was het aan het gebruiken met een halfvolle batterij. Op een gegeven moment was de telefoon uitgevallen en niet meer aan de praat te krijgen. Ik heb het zelf ook nog aan de lader laten hangen maar geen succes. Vanavond zal ik met fastboot aan de slag gaan (dank aan de topicstarter).
mocht het niet lukken zou ik hem eens openmaken en batterij bv even loskoppelen of mss vervangen: https://nl.ifixit.com/Gui...attery+Replacement/125727
of
YouTube: Xiaomi Redmi K20 Pro Teardown

[ Voor 7% gewijzigd door pielle007 op 11-03-2020 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vaak helpt meerdere keren koppelen/ontkoppelen van de lader of het minstens in de uit toestand paar uur aan de lader hangen het toestel weer aan de gang krijgen.
Gewoon blijven proberen. Bent niet de eerste met dit (niet specifiek Xiaomi) probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Cowboy_Henk schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 05:31:
[...]

Dus Orangefox custom recovery is blijkbaar compatible met OTA updates en behoudt root
Iemand hier al ervaring mee?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tis een beetje twijfelachtig.
Soms werkt het goed en soms ook niet zoals ook op XDA te lezen valt.
Ben daarom maar bij TWRP gebleven en enige wat ik dan extra moet doen is TWRP weer terugflashen en daarna Magisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

snah001 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:37:
En er is een nieuwe update uit (flashen met TWRP):

Global_V11.0.5.0.QFKEUXM (sec. patch 01-01-2020)

Link: http://bigota.d.miui.com/...KEUXM_fcfca69317_10.0.zip
Bedankt. (y)

Dit is nu het proces om mijn ROM te updaten en te rooten. Ik heb géén TWRP geinstalleerd, die draai ik éénmalig om te updaten. Vanaf Ubuntu, van te voren de images gedownload. Inclusief de-bloat. Ik zet het hier neer in de hoop dat het handig is. Niet zomaar copy-pasten zonder dat je weet wat het doet. Regel voor regel uitvoeren, op eigen risico.
Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
ROM="miui_RAPHAELEEAGlobal_V11.0.5.0.QFKEUXM_fcfca69317_10.0.zip"
TWRP="twrp-3.3.1-25-raphael-mauronofrio.img"
MAGISK="Magisk-v20.4.zip"

sudo adb start-server
adb push "$ROM" /sdcard/downloaded_rom
adb push "$MAGISK" /sdcard/downloaded_rom
adb shell ls /sdcard/downloaded_rom

adb reboot fastboot
sleep 15
sudo fastboot devices
sudo fastboot boot "$TWRP"
sleep 10

### Action required on phone
### Unlock TWRP using pattern and allow modifications

# Install new ROM and Magisk
adb shell twrp install /sdcard/downloaded_rom/$ROM
adb shell twrp install /sdcard/downloaded_rom/$MAGISK

### Optionally manually hard debloat. You can skip this and do `adb reboot` now
### Be VERY careful. Make a backup first.
### Action required on phone
### In TWRP, go to Mount and make sure system is mounted
# Hard debloat 1
for P in \
AnalyticsCore \
BasicDreams \
BookmarkProvider \
BuiltInPrintService \
CatchLog \
Cit \
FM \
GooglePrintRecommendationService \
Joyose \
KSICibaEngine \
MiPlayClient \
MiRadio \
MiuiBugReport \
MiuiCompass \
PrintSpooler \
Stk \
XMCloudEngine \
YouDaoEngine \
mi_connect_service \
; do rm -rf /system/app/$P; done

# Hard debloat 2
for P in \
CleanMaster \
DynamicSystemInstallationService \
MiRecycle \
MiService \
MiShare \
YellowPage \
; do rm -rf /system/priv-app/$P; done

# Done. Reboot.
adb reboot

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moirae
  • Niet online
Sando schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 13:29:
[...]

Iemand hier al ervaring mee?
Ja, heb deze er zelf op staan. Hiervoor altijd TWRP gehad, kon daar me lezen en schrijven. OF is even wennen maar werkt hier verder prima. Updates voer ik zo uit:
- Reboot naar recovery (OF)
- Backup
- Wipe dalvik-cache en cache
- OTA flashen
- Magisk flashen
- En done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleXtor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-04 18:17
Hoe hebben jullie de Selinux geregeld? Ik heb gisteren Lineage 17.1 erop gezet, alleen is Selinux disabled.
Of hebben jullie er een rom op staan waar dit wel aanstaat en zo ja welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals ook in het algemene topic gemeld is er voor geïnteresseerden die de beta van Miui 12 willen uitproberen hier de link naar de downloads.
Wel alleen voor diegenen die unlocked zijn en de rom heeft alleen Chinees en Engels als taal.
Meer info heb ik op dit moment niet en het zal ongetwijfeld niet zonder bugs zijn en wat ik zo kan lezen moet je zelf Google Services etc. flashen (Gapps) om o.a. van de playstore gebruik te kunnen maken en niet vergeten dat flashen en testen voor eigen risico is!!!!
Dus maak sowieso m.b.v. twrp een backup van systeem en data.

https://t.me/s/MIUI11_Updates

[ Voor 19% gewijzigd door snah001 op 27-04-2020 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En de TWRP update naar 11.0.6.0 QFKEUXM is beschikbaar:

http://bigota.d.miui.com/...KEUXM_9448b1a115_10.0.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnyBe
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-07 11:19
DrNizeGuy schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 18:56:
Zowel abn, android auto, netflix als alle andere apps werken hier prima op xiaomi.eu rom.
ik wil ook eens weten wat het doet aan de bank-apps als ik unlock en root en lineageos er op zet...
Ik heb mijn vorig toestel eens geprobeerd om te unlocken en kreeg direct fouten dat ik in ontwikkelaarmodus zat en de bank niet wou opstarten.
Kan die modus terug af na flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:58
DonnyBe schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 20:40:
[...]

ik wil ook eens weten wat het doet aan de bank-apps als ik unlock en root en lineageos er op zet...
Ik heb mijn vorig toestel eens geprobeerd om te unlocken en kreeg direct fouten dat ik in ontwikkelaarmodus zat en de bank niet wou opstarten.
Kan die modus terug af na flashen?
Aangezien je de bootloader moet unlocken voor een custom rom gaan een aantal apps direct al vervelend doen. Onder andere bank apps.
De enige oplossing is rooten, door Magisk te installeren en de Magisk hide optie te gebruiken. Dit zorgt ervoor dat apps niet zien dat het toestel geroot is en dat de bootloader unlocked is.
Ik gebruik op deze manier mijn bank app en Google Pay op Lineage OS 17.1 zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het unlocken van de bootloader heeft bij mij nog nooit invloed gehad op de correcte werking van bank apps, pas wanneer je gaat rooten en zo toegang hebt tot dat deel van de rom waar de bankdata van de app wordt opgeslagen dan gaan dit soort apps vaak moeilijk doen.
Magisk is dan een beproefde methode die deze roottoegang dan verbergt zodat de app dit niet meer als blokkade ziet.

[ Voor 3% gewijzigd door snah001 op 01-05-2020 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:29
Nee.
Root of unlocked bootloader geeft geen problemen met bank apps, behalve dat het inloggen met de fingerprint scanner niet werkt. Maar daar heb je magisk hide voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Moirae schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 23:59:
[...]

Ja, heb deze er zelf op staan. Hiervoor altijd TWRP gehad, kon daar me lezen en schrijven. OF is even wennen maar werkt hier verder prima. Updates voer ik zo uit:
- Reboot naar recovery (OF)
- Backup
- OTA flashen
- Magisk flashen
- En done.
Hoe werkt dat OTA vanuit recovery? Kan je offline in recovery je WiFi wachtwoord invoeren? Haalt hij ook zelf de laatste Magisk op? Of moet je die zelf downloaden?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:26

13art

Moderator Mobile
Sando schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 14:13:
[...]

Hoe werkt dat OTA vanuit recovery? Kan je offline in recovery je WiFi wachtwoord invoeren? Haalt hij ook zelf de laatste Magisk op? Of moet je die zelf downloaden?
Haha nee, dat is gewoon de zip downloaden dan rebooten naar recovery, daar de zip flashen en daarna meteen weer magisk om je root en recovery te behouden.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Recovery behoudt je zo niet 1,2,3.
TWRP moet je na flashen van de ota vanuit TWRP ook opnieuw flashen omdat deze na de ota weer overschreven is met de stock recovery.
Alleen met Orangefox recovery is het mogelijk (nadat je die geflashed hebt en alles volgens aanwijzingen hebt ingesteld etc.) om een ota uit te voeren en de Orangefox recovery te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnyBe
ik ben al drie uur aan het proberen om te flashen...
Mijn toestel is unlocked, met die tool van Xiaomi. bij herstarten hierna had ik terug een clean systeem waar hij ineens alles ging updaten.
dus een uurtje downloaden en installeren...
Maar nu snap ik het niet goed meer... Ik heb TWRP app geinstalleerd, hier de download "raphael" gedaan. Nu wil ik hieruit rebooten maar dat lukt niet.
Wat doe ik verkeerd? Hoe moet ik het dan wel doen?

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
DonnyBe schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 00:48:
ik ben al drie uur aan het proberen om te flashen...
Mijn toestel is unlocked, met die tool van Xiaomi. bij herstarten hierna had ik terug een clean systeem waar hij ineens alles ging updaten.
dus een uurtje downloaden en installeren...
Maar nu snap ik het niet goed meer... Ik heb TWRP app geinstalleerd, hier de download "raphael" gedaan. Nu wil ik hieruit rebooten maar dat lukt niet.
Wat doe ik verkeerd? Hoe moet ik het dan wel doen?

Bedankt!
Het is niet helemaal duidelijk wat je nu precies wel goed en niet goed hebt gedaan.
Is het flashen van TWRP niet goed gegaan of van een Custom ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnyBe
Audiowaste schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:16:
[...]

Het is niet helemaal duidelijk wat je nu precies wel goed en niet goed hebt gedaan.
Is het flashen van TWRP niet goed gegaan of van een Custom ROM?
Ik kan niet flashen vanuit twrp
Toestel is unlocked en volledig gewist door xiaomi, maar verder niks meer...

Hierna zou ik dan de twrp flash moeten doen? maar die lukt niet vanuit de app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
DonnyBe schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:20:
[...]

Ik kan niet flashen vanuit twrp
Toestel is unlocked en volledig gewist door xiaomi, maar verder niks meer...

Hierna zou ik dan de twrp flash moeten doen? maar die lukt niet vanuit de app...
Dus je komt wel in TWRP?

Vanuit moet je dan de Custom ROM kunnen flashen. In de meeste gevallen: Factory Reset in TWRP en dan install .zip file..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnyBe
nog wat aan het proberen... ik zit blijkbaar nog zonder root toegang...

ik zou dat scherm moeten hebben:
https://cdn.statically.io...-Manager-twrp-300x533.png
maar daar geraak ik niet.

die img van raphael kan hij wel downloaden maar niks mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Als je het volgende commando via CMD uitvoert:"fastboot reboot recovery" dan moet je in TWRP komen.
Mocht je nog in de recovery van Xiaomi komen, dan is TWRP niet juist geflasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnyBe
gelukt...
YouTube: Xiaomi Mi 9T Pro | How to Root & Install TWRP | Redmi K20 Pro

TWRP staat erop en werkt...
maar ik krijg hem niet geroot.
Magisk wil niet lukken zoals wel uitgelegd in de video. enkel na de uninstall kan ik weer starten buiten de recovery. maar dan heb ik nog steeds geen root.

ik zal dan maar met die MIUI-zeuk blijven zitten zeker?

[ Voor 46% gewijzigd door DonnyBe op 06-05-2020 15:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Audiowaste
DonnyBe schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:47:
gelukt...
YouTube: Xiaomi Mi 9T Pro | How to Root & Install TWRP | Redmi K20 Pro

TWRP staat erop en werkt...
maar ik krijg hem niet geroot.
Magisk wil niet lukken zoals wel uitgelegd in de video. enkel na de uninstall kan ik weer starten buiten de recovery. maar dan heb ik nog steeds geen root.

ik zal dan maar met die MIUI-zeuk blijven zitten zeker?
Er zijn een aantal zaken die los van elkaar staan, het is afhankelijk wat je precies wil.
1. Recovery
Het allereerste wat je nog hebt is een Custom Recovery, in dit geval TWRP. Zoals je aangeeft werkt deze al.
Zonder Custom Recovery kun je geen Custom ROM (zie punt 2) flashen, echter kun je zonder Custom Recovery wel rooten.
2. Custom ROM
Je hebt TWRP geïnstalleerd, in de meeste gevallen doe je dit omdat je Custom ROM wil flashen.
Het flashen van een Custom ROM is vrij eenvoudig:
- Download het zip bestand op je telefoon
- Reboot naar Recovery
- Factory reset
- Flash .zip bestand
- En rebooten maar.
3. Root
Om te rooten heb je geen Custom ROM of Custom Recovery nodig, al is dat laatste wel erg handig.
Maar om te rooten (dit kun je doen nadat je Custom ROM hebt geflasht):
- Download het Magisk zip bestand (https://github.com/topjohnwu/Magisk#download)
- Reboot naar TWRP
- Flash Magisk.zip bestand
- Reboot naar Systeem.
- Download en installeer Magisk Manager .apk bestand (https://github.com/topjohnwu/Magisk#download)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gentlemen
gentlemen schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:24:
[...]

MedeTweakers, helaas is het mij nog steeds niet gelukt om de 9T pro aan de praat te krijgen. Ligt al bijna twee maanden stof te happen. Iemand nog enig idee hoe ik dit kan aanpakken. Usb pakt het een seconde op de pc en vervolgens niks meer. Ik heb een video gemaakt van het probleem.

YouTube: Xiaomi Mi 9T Pro bootloop unresolved

Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
gentlemen schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 22:35:
[...]

MedeTweakers, helaas is het mij nog steeds niet gelukt om de 9T pro aan de praat te krijgen. Ligt al bijna twee maanden stof te happen. Iemand nog enig idee hoe ik dit kan aanpakken. Usb pakt het een seconde op de pc en vervolgens niks meer. Ik heb een video gemaakt van het probleem.

Kom je in Fastboot via ADB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gentlemen
Audiowaste schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 22:38:
[...]

Kom je in Fastboot via ADB?
Fastboot geprobeerd maar blijft hangen bij waiting for device..

[ Voor 76% gewijzigd door gentlemen op 07-05-2020 00:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
gentlemen schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 23:31:
Waiting for device geeft aan dat je de drivers nog niet hebt geïnstalleerd.
Dit kun je doen door de Unlock tool te installeren: https://en.miui.com/unlock/download_en.html
Vervolgens inloggen op je account en rechtsbovenin het tandwiel, de optie install drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:26

13art

Moderator Mobile
gentlemen schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 22:35:
[...]

Opsturen ter reparatie?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
gentlemen schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 23:31:
[...]

Probeer eens Xiaomitool V2 https://www.xiaomitool.com/V2/

En kies dan 'my device is bricked'

Heel handige tool voor te updaten, twrp te installeren, magisk,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gentlemen
Cowboy_Henk schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 16:05:
[...]

Probeer eens Xiaomitool V2 https://www.xiaomitool.com/V2/

En kies dan 'my device is bricked'

Heel handige tool voor te updaten, twrp te installeren, magisk,...
Helaas staat er bij die optie: Feature not available yet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
gentlemen schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 20:35:
[...]

Helaas staat er bij die optie: Feature not available yet.
Sorry ik wist niet dat die optie er niet was, heb enkel normale modus gebruikt.

En kan je in recovery?
Kan je de gsm aan pc hangen zonder dat gsm uitvalt steeds?
Misschien is de gsm in edl modus?
https://c.mi.com/thread-1479882-1-0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gentlemen
Ik kom niet in de recovery modus en dit is de issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnyBe
Soit, ik heb alles mooi proberen volgen en zelf nog wat gezocht.
Met Pixel Experience bleef ie hangen, niet voorbij het Mi logo...

Dus na veel proberen uiteindelijk Miu Global erop gezet.
maar nu kan ik geen Android Auto en Netflix Apps meer draaien.
blijkbaar wil netflix niet als de bootloader ontgrendeld is. maar dan moet ik weer van 0 beginnen...

Wat zou er wel lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarschijnlijk heb je jouw toestel softbricked.
Daar kun je alleen uitkomen als je via EDL modus met een Xiaomi dev account de boel kunt corrigeren en opnieuw de gewenste rom flashen.
Voor dat account moet je door Xiaomi erkent zijn dus daar kom je zo 1,2,3 niet aan.
Op XDA kun je 1 of meerdere threads vinden waarin ze je verwijzen naar mensen die dat voor jou remote kunnen doen tegen een kleine vergoeding.
EDL mode kun je ook zelf in komen via xiaomiAdbflashtools maar dan nog heb je een officieel Xiaomi dev account nodig om de zaak te herstellen.
Lees eerst eens hier:

https://forum.xda-develop...o-fix-hard-brick-t3968400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gentlemen
snah001 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 00:35:
[...]

Daar kun je alleen uitkomen als je via EDL modus met een Xiaomi dev account de boel kunt corrigeren en opnieuw de gewenste rom flashen.
Voor dat account moet je door Xiaomi erkent zijn dus daar kom je zo 1,2,3 niet aan.
Op XDA kun je 1 of meerdere threads vinden waarin ze je verwijzen naar mensen die dat voor jou remote kunnen doen tegen een kleine vergoeding.
EDL mode kun je ook zelf in komen via xiaomiAdbflashtools maar dan nog heb je een officieel Xiaomi dev account nodig om de zaak te herstellen.
Lees eerst eens hier:

Heel gaaf. Dank voor de link. 15 dollar is niks voor een nieuwe telefoon om het te fixen. Ik ga hiermee aan de slag de komende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Lees eerst eens hier:

Ik dacht altijd dat Qualcomm gebaseerde telefoons niet te bricken waren en je altijd wel op de een of andere manier de boel kan flashen d.m.v. de Qualcomm Flash Tool :?

Dat is tenminste mijn ervaring (en die van anderen) als het gaat om de ZUK Z2 Pro met de SD820 erin : Niet stuk te krijgen, want je kan altijd wel in de juiste modus komen om vanaf 0 te beginnen en de originele software erop te zetten om vervolgens een Custom ROM erop te knallen :)

Om maar wat te noemen :
- 2 minuten lang de Aan/Uit knop ingedrukt houden en je kan vervolgens beginnen met flashen!
- De welbekende truc met een USB kabel openknippen en twee draden met elkaar kortsluiten om zo in de juiste flash modus te komen.

Hebben Xiaomi toestellen geen soortgelijke optie ?!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Helaas met de huidige Qualcomm generatie niet mogelijk.
Die juiste flashmode is de EDL mode en soms lukt het gewoon niet om via ADB of via het verbinden van 2 specifieke aders van een USB-kabel in de EDL mode te komen en moet je het toestel open maken en via de Jtag pins de EDL mode triggeren.
Om op eenXiaomi toestel dan een complete rom inclusief vendor files, firmware etc. te flashen om te unbricken heb je een Xiaomi dev account nodig.

[ Voor 28% gewijzigd door snah001 op 10-05-2020 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben nog even op zoek gegaan naar dat Russisch contact die zijn diensten aanbiedt om je toestel te unbricken.
Hetzij deels door je een tijdelijk dev geauthoriseerd account (betaald) aan te bieden of om op afstand je toestel te unbricken.
Via Whatsapp contact opnemen en dan kijken wat er mogelijk is.
Uiteraard is e.e.a. wel op eigen risico maar óf je toestel blijft bricked (en dat was ie al) óf hij is unbricked en je kunt hem weer gewoon gebruiken.

https://xiaomi.eu/community/threads/xiaomi-hard-brick.52550/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
DonnyBe schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 23:41:

blijkbaar wil netflix niet als de bootloader ontgrendeld is. maar dan moet ik weer van 0 beginnen...

Wat zou er wel lukken?
Heb je een factory reset gedaan in TWRP voordat je PE hebt geflasht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnyBe
Audiowaste schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:45:
[...]

Heb je een factory reset gedaan in TWRP voordat je PE hebt geflasht?
niet dat ik weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Dan lijkt het daar fout te zijn gegaan. Een flashen van een ROM doe je als volgt:
1. Restart in TWRP
2. Factory reset.
3. Flash zip.
4. Reboot naar systeem.

Waar je stap 2 en 3 ook nog wel mag omdraaien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Belangrijk is dat als je een custom of officiële Rom flasht je ook de bijpassende Vendor file en firmware flashed of dat die reeds erop staan.
Ga je zomaar wat flashen over elkaar heen dan grote kans dat er problemen ontstaan en je eventueel je toestel bricked.
En wat vóóral NIET doen: toestel re-locken!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markelijk
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08-08 21:06
DonnyBe schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 23:41:

Wat zou er wel lukken?
Nadat je Pixel Experience hebt geflasht moet je 'Format Data' doen. Dan kun je 'yes' typen, en dan zou je voorbij het Mi logo moeten komen :)

Los daarvan toruwens: De mei build van Pixel Experience is niet erg stabiel. Ik heb (net als in de april build) last van freezes als ik naar buiten ga, en ook 4G werkt niet meer.. Ik ben dus van plan om te gaan naar LineageOS of EvolutionX. Iemand recente ervaring met een van deze twee? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleXtor
Markelijk schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:49:
[...]

Nadat je Pixel Experience hebt geflasht moet je 'Format Data' doen. Dan kun je 'yes' typen, en dan zou je voorbij het Mi logo moeten komen :)

Los daarvan toruwens: De mei build van Pixel Experience is niet erg stabiel. Ik heb (net als in de april build) last van freezes als ik naar buiten ga, en ook 4G werkt niet meer.. Ik ben dus van plan om te gaan naar LineageOS of EvolutionX. Iemand recente ervaring met een van deze twee? Thanks!
LOS heb ik er op en die is zeer stabiel en accu gaat ook lang mee, dus ik kan die wel adviseren.

Misschien kan iemand mij met het volgende helpen. Er stond een nieuwe update voor LOS klaar, alleen je moest een nieuwe vendor/firmware installeren. Ik heb de EU geflashed en daarna de update van LOS geïnstalleerd, alleen hij boot nu steeds in recovery.

Dit was wat iemand anders op XDA had gedaan:
1. Removing Pin/FP etc.
2. Boot to twrp
3. Install -> Selected Firmware .zip
4. Added the ROM .zip
5. swiped to install
6. wipe cache/dalvik
7. Reboot to System

Dus ik dacht, misschien heb ik toch een china variant. Die firmware ook geflashed, lost het probleem niet op. Heb nu weer EU erop staan. Ik kan in fastboot en recovery komen, alleen heb geen idee hoe ik verder moet. Ik ben op dit moment alle bestanden naar mijn pc aan het kopiëren en dan ga ik straks de internal storage wipen, om een nieuwe start te maken.

Of heeft iemand nog een idee? Het vreemde is wel dat hij TWRP na flashen vanuit fastboot er maar éénmalig op staat. Na een reboot komt hij weer in de fastboot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gentlemen
[...]

Lees eerst eens hier:

Uiteindelijk was dit de oplossing. Dank! Toestel werkt weer naar behoren en vrouw is weer blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 19:24
is het interresant om een Mi9T te unlocken en dan de xiaomi.eu rom te installeren. En dan met name battery and security wise :-)

Zo hekel ik al tijden tegen een theter probleem. Ik kan me telefoon niet hangen aan me router om dan bv het internet te delen. Dat is echt een telefoon ding overigens want met 5 andere toestellen werkt het meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 22:20

ComputerHoed

Electronica <3

Darkz0rs schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:29:
is het interresant om een Mi9T te unlocken en dan de xiaomi.eu rom te installeren. En dan met name battery and security wise :-)

Zo hekel ik al tijden tegen een theter probleem. Ik kan me telefoon niet hangen aan me router om dan bv het internet te delen. Dat is echt een telefoon ding overigens want met 5 andere toestellen werkt het meer dan prima.
Ja, absoluut!
Vermijd wel nog even de MIUI 12 builds als je niet van bugs houd, deze zijn in beta en bevatten bugs. Meest recente soft-reboot 1-2 keer per uur, dus dat wil je niet hebben (ik kan er wel mee leven tho).

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Ik heb tot op heden alle telefoons geroot behalve deze moet ik bekennen. Is garantie nog een dingetje? Of is relocken etc etc wel een optie. Ik lees namelijk wat spook verhalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
PleXtor schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:05:
LOS heb ik er op en die is zeer stabiel en accu gaat ook lang mee, dus ik kan die wel adviseren.

Misschien kan iemand mij met het volgende helpen. Er stond een nieuwe update voor LOS klaar, alleen je moest een nieuwe vendor/firmware installeren. Ik heb de EU geflashed en daarna de update van LOS geïnstalleerd, alleen hij boot nu steeds in recovery.

Dit was wat iemand anders op XDA had gedaan:
1. Removing Pin/FP etc.
2. Boot to twrp
3. Install -> Selected Firmware .zip
4. Added the ROM .zip
5. swiped to install
6. wipe cache/dalvik
7. Reboot to System

Dus ik dacht, misschien heb ik toch een china variant. Die firmware ook geflashed, lost het probleem niet op. Heb nu weer EU erop staan. Ik kan in fastboot en recovery komen, alleen heb geen idee hoe ik verder moet. Ik ben op dit moment alle bestanden naar mijn pc aan het kopiëren en dan ga ik straks de internal storage wipen, om een nieuwe start te maken.

Of heeft iemand nog een idee? Het vreemde is wel dat hij TWRP na flashen vanuit fastboot er maar éénmalig op staat. Na een reboot komt hij weer in de fastboot.
Mijn vermoeden is dat je de Global vendor file erop had staan en vervolgens de EU versie erover heen had geflasht. Dan kom je inderdaad alleen nog in de fastboot/recovery terecht. De enige is optie is:
1. Flash de vendor file die je wil gebruiken (Ik heb zelf de Global versie).
2. Flash de volledige ROM van LOS, dus niet alleen de incremental rom.
3. Wipe to factory reset.
4. Reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

Darkz0rs schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:57:
Ik heb tot op heden alle telefoons geroot behalve deze moet ik bekennen. Is garantie nog een dingetje? Of is relocken etc etc wel een optie. Ik lees namelijk wat spook verhalen
Over het algemeen relock je nooit de bootloader, dan heb je namelijk een grote kans op bricken.
Garantie vervalt dan inderdaad maar heb je echt garantie nodig op een telefoon van 300 euro?

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
ComputerHoed schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:11:
[...]

Over het algemeen relock je nooit de bootloader, dan heb je namelijk een grote kans op bricken.
Garantie vervalt dan inderdaad maar heb je echt garantie nodig op een telefoon van 300 euro?
Nou ja bij me oneplus was er niemand die lastig deed over root. En bij me LG heb ik die gewoon gelocked. En retour gezonden. Geen probleem. Overigens hadden de defecten ook niets te maken met root.

Waarom is het relocken van je bootloader "gevaarlijk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleXtor
Audiowaste schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:32:
[...]

Mijn vermoeden is dat je de Global vendor file erop had staan en vervolgens de EU versie erover heen had geflasht. Dan kom je inderdaad alleen nog in de fastboot/recovery terecht. De enige is optie is:
1. Flash de vendor file die je wil gebruiken (Ik heb zelf de Global versie).
2. Flash de volledige ROM van LOS, dus niet alleen de incremental rom.
3. Wipe to factory reset.
4. Reboot.
Thanks voor de help! Echter Nu zegt ie This package requires vendor from atleast V11.0.6.0.QFKEUXM. Ik heb nu een 11.0.8.0 global erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
PleXtor schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:22:
[...]

Thanks voor de help! Echter Nu zegt ie This package requires vendor from atleast V11.0.6.0.QFKEUXM. Ik heb nu een 11.0.8.0 global erop gezet.
Dan heb je in dat geval toch de EU versie nodig, deze kun je hier downloaden: https://xiaomifirmwareupdater.com/archive/vendor/raphael/

En dan versie V11.0.6.0.QFKEUXM installeren

(V11.0.8 lijkt de Chinese versie te zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleXtor
Audiowaste schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:35:
[...]

Dan heb je in dat geval toch de EU versie nodig, deze kun je hier downloaden: https://xiaomifirmwareupdater.com/archive/vendor/raphael/

En dan versie V11.0.6.0.QFKEUXM installeren

(V11.0.8 lijkt de Chinese versie te zijn)
Thanks! Ik kan lineage nu wel installeren, maar hij blijft booten naar recovery. Ik heb de EU vendor erop gezet. Ik gebruik TWRP, kan het daar nog aan liggen? Ik ben op het moment een beetje clueless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
PleXtor schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:41:
[...]

Thanks! Ik kan lineage nu wel installeren, maar hij blijft booten naar recovery. Ik heb de EU vendor erop gezet. Ik gebruik TWRP, kan het daar nog aan liggen? Ik ben op het moment een beetje clueless.
1. Installeer Vendor File V11.0.6.0.QFKEUXM
2. Installeer LOS
3. Wipe data Factory reset.
4. Reboot

Dan zou alles moeten werken, wanneer dat niet het geval is dan vermoed ik dat je de verkeerde LOS installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PleXtor
Audiowaste schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:46:
[...]

1. Installeer Vendor File V11.0.6.0.QFKEUXM
2. Installeer LOS
3. Wipe data Factory reset.
4. Reboot

Dan zou alles moeten werken, wanneer dat niet het geval is dan vermoed ik dat je de verkeerde LOS installeert.
Ik heb Vendor File V11.0.6.0QFKEUXM erop gezet. 100% zeker, ga ik nu een LOS installeren dan staat er target V10.3.3.0.PFKINXM. Alleen dit ding komt echt niet uit India... Telefoon heb ik al een half jaar.
Ik heb een LOS zip file die ik eerder heb gebruikt, dus die zou hij toch moeten pakken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
gentlemen schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:26:
[...]

Uiteindelijk was dit de oplossing. Dank! Toestel werkt weer naar behoren en vrouw is weer blij.
Tof!!
En zo helpt iedereen elkaar hier bij problemen en is toch een beetje de bedoeling hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markelijk
Darkz0rs schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:57:
Garantie is geen ding. Ten minste, niet als er iets kapot gaat wat niets met software te maken heeft. Stel; je achtercamera gaat kapot, wat een hardware issue is, dan valt dat nog onder garantie, los van of je toestel wel of niet unlocked/geroot/wat dan ook is.

Wat betreft relocken. Het kan, maar is zeker niet aan te raden. Het risico zit hem in de software die precies moet matchen met de originele variant. Heb je bijvoorbeeld een Indische variant van de vendor/rom op een Europees toestel, en probeer je de bootloader te relocken? Dan zal je toestel hard bricken. Ik zou eerlijk gezegd dan ook niet weten of je 'm ooit weer werkend kan krijgen.

Zoals ik dus zei; het kan geen kwaad om je bootloader lekker unlocked te houden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markelijk
PleXtor schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:52:
[...]

Ik heb Vendor File V11.0.6.0QFKEUXM erop gezet. 100% zeker, ga ik nu een LOS installeren dan staat er target V10.3.3.0.PFKINXM. Alleen dit ding komt echt niet uit India... Telefoon heb ik al een half jaar.
Ik heb een LOS zip file die ik eerder heb gebruikt, dus die zou hij toch moeten pakken.
Die target kun je verder negeren. Ik zou gewoon die EU-fw/vendor aanhouden, die ook in de XDA-post vermeld staat. Dan zou je safe moeten zijn :)

Als stappenplan denk ik dat het volgende werkt:
1. Reboot naar TWRP
2. Format Data (niet Wipe, maar Format)
3. Reboot naar TWRP
4. Flash de firmware/vendor zip
5. Flash LineageOS
6. Flash eventueel Gapps
7. Reboot en stel alles in
8. (Optioneel) Reboot naar TWRP en Flash Magisk v20.4 en de apk als je weer bent opgestart. Ik wert niet waarom, en misschien heb jij het probleem niet, maar na het flashen van een rom (nieuw of update) kan ik nooit erna Magisk flashen, ik krijg dan Error 1 als ik het goed heb. Na een reboot naar Android en een reboot naar TWRP werkt het wel.

Dat zou hem moeten zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PleXtor
Markelijk schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 22:59:
[...]

Die target kun je verder negeren. Ik zou gewoon die EU-fw/vendor aanhouden, die ook in de XDA-post vermeld staat. Dan zou je safe moeten zijn :)

Als stappenplan denk ik dat het volgende werkt:
1. Reboot naar TWRP
2. Format Data (niet Wipe, maar Format)
3. Reboot naar TWRP
4. Flash de firmware/vendor zip
5. Flash LineageOS
6. Flash eventueel Gapps
7. Reboot en stel alles in
8. (Optioneel) Reboot naar TWRP en Flash Magisk v20.4 en de apk als je weer bent opgestart. Ik wert niet waarom, en misschien heb jij het probleem niet, maar na het flashen van een rom (nieuw of update) kan ik nooit erna Magisk flashen, ik krijg dan Error 1 als ik het goed heb. Na een reboot naar Android en een reboot naar TWRP werkt het wel.

Dat zou hem moeten zijn!
Thanks!! Jij bent mijn held. Alleen format data was al voldoende _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

Evolution X is echt een enorme aanrader. Verdorie wat loopt dat soepel. En batterijduur is veeeeeeeeeel beter dan de Xiaomi.eu variant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markelijk
ComputerHoed schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:26:
Evolution X is echt een enorme aanrader. Verdorie wat loopt dat soepel. En batterijduur is veeeeeeeeeel beter dan de Xiaomi.eu variant
Ja, mee eens! Ik heb LineageOS geprobeerd, maar die had geen optie voor 2 rijen in de quick settings menu, wat ik eigenlijk wel een soort must-have vind. Ik wist dat EvoX dat wel had, en ben daar nu ook weer op terug. Heerlijke software! :)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste