nvt
[ Voor 97% gewijzigd door TweakerIsMyName op 10-01-2020 18:39 ]
[ Voor 97% gewijzigd door TweakerIsMyName op 10-01-2020 18:39 ]
Hoezo alleen indian? Op https://mirom.ezbox.idv.tw/en/phone/raphael/ staat ook gewoon global version.TweakerIsMyName schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 18:17:
Hier is een fastboot rom, maar alleen voor Indian versie:
https://mirom.ezbox.idv.tw/en/phone/raphael/
[ Voor 9% gewijzigd door 7sem10 op 10-01-2020 18:34 ]
[ Voor 19% gewijzigd door TweakerIsMyName op 10-01-2020 18:39 ]
[ Voor 12% gewijzigd door 7sem10 op 10-01-2020 19:08 ]
en is het je gelukt? heb je posts gisteren gevolgd (herkende mezelf een beetje van enkele jaren geleden toen ik mijn nieuwe nexus voor het eerst ging unlocken etc had t spaans-benauwd ) had je graag willen helpen echter ontbreekt het aan de juiste kennis op dit moment.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
[ Voor 12% gewijzigd door snah001 op 14-01-2020 10:36 ]
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
snah001 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 15:42:
Toen de volledige Rom zip gedownload en via TWRP geflashed.
Daarna booten naar systeem en in ontwikkelaars optie USB-debugging aangezet en pas daarna TWRP opnieuw geflashed, booten naar TWRP en Magisk geflashed.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Ik heb op XDA thread dit gevonden https://forum.xda-develop...p?p=80543553&postcount=11Sando schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:34:
Heeft iemand al een min of meer geautomatiseerd proces gevonden om een geroot toestel (met de originele MIUI) up te daten?
Ik had op mijn vorige LineageOS telefoon de Lineage Updater, waarbinnen je extra opdrachten kon aanmaken. Zo ging hij, wanneer hij een nieuwe ROM in de downloaded_rom map vond, na het update commando automatisch rebooten en:
- Backup maken
- ROM installeren
- TWRP installeren
- Magisk installeren
- Gapps installeren
- Cache clean
- Reboot
Je hoefde dus niks handmatig te doen, behalve dan in de app "update now" te kiezen (en natuurlijk éénmalig die extra opdrachten instellen).
Nu hoeft het niet zo uitgebreid, maar het zou wel handig zijn als je geautomatiseerd in ieder geval de nieuwe ROM + Magisk kan installeren. Helemaal mooi zou zijn om automatisch de debloat te herhalen na de update.
[...]
en blijkbaar antwoordt iemand anders daarop nog eens"I got the OTA update to 10.3.4.0 on my Mi 9T Pro, too, but it wouldn't install via TWRP (mauronofrios version 3.3.1-15). I also tried to flash the full 10.3.4.0 ROM (https://bigota.d.miui.com/V10.3.4.0....26982c_9.0.zip) with TWRP, but that didn't work either, not even after removing compatibility.zip.
I then changed my TWRP to OrangeFox Recovery 10.0_7 stable (via fastboot) and dirty flashed the full ROM via OrangeFox. That worked flawlessly, it even seems that it will be able to install future OTA updates, but that remains to be seen when the next OTA update arrives."
Dus Orangefox custom recovery is blijkbaar compatible met OTA updates en behoudt root"You need to confirm if orangefox is actually ready for OTA by checking in its settings."
"Quote:
Originally Posted by MagikGab
Hello, I have a Mi 9T Pro with 10.3.3, TWRP and Magisk. I received the update to 10.4.0. As stated in the title, how could I update the system without losing the TWRP and root through Magisk? Thank you in advance
You can't. The best way to update is to download the 10.4.0 recovery ROM, then flash that in TWRP. This will still overwrite Magisk, so you will need to install that again straight after installing the update. If you don't install Magisk immediately, then booting into system would also restore stock recovery, so it needs to be done before you reboot to system."
snah001 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:52:
Nog even voor de volledigheid de lijst met de standaard rom's en de enige onofficiële EU rom's:
Dus officiële "gewone" Xiaomi rom's zijn:
Chinese rom is de PFKCNXM
Indiase rom is de PFKINXM
Russische is de PFJRUXM
Officiële Global rom's zijn:
Multilanguage is PFKMIXM
EU versie is PFKEUXM
Niet officiële rom:
Xiaomi.EU en die is gebaseerd op de Chinese PFKCNXM
En iedere rom versie heeft zijn eigen firmware en dat levert bij velen grote problemen op bij het flashen naar een andere rom uit het bovenstaande lijstje of naar een custom rom zoals Lineage of AOSP of afgeleiden daarvan.
Let er ook op dat iedere rom ook zijn eigen "Vendor" file heeft.
Dus iedere rom heeft zijn eigen firmware en Vendor file.
Ga je die door elkaar husselen en flashen zonder je goed in te lezen op XDA dan heb je grote kans dat je 9T Pro een "baksteen" wordt.
https://forum.xda-developers.com/k20-pro
snah001 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:04:
De Global Rom's:
Multilanguage is PFKMIXM is de internationale rom die voorzien is van de Miui dialer en meer ad's en meer "phone home" delen bevat en niet voldoet aan de strenge EU wetgeving omtrent privacy en data bescherming.
EU versie PFKEUXM is de speciaal voor Europa bedoelde rom die de standaard Android dialer heeft en stuk minder ad's en "phone home" delen bevat en die op die manier het besturingssysteem laat voldoen aan de EU wetgeving.
Het is bovendien altijd aan te raden om daarnaast Blokada te gebruiken met de juiste "host" lijsten en vanaf eerste opstart de advertentie mogelijkheden uit te zetten (eigen keuze) en verder de Xiaomi apps die je niet wil gebruiken te bevriezen d.m.v. de XiaomiADBFastbootTool.
Hoe en wat zijn in deze thread en in de algemene 9T/9T-Pro thread beschreven.
Vooral NIET het toestel re-locken!!!!magikmark schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 21:51:
Voel me echt een noob nu 🙈...
Hoe doe ik dat. Van xiaomi.eu stable maar office EU ROM?
ROM gedownload en op internal storage gezet
Accounts verwijderd
Beveiligingen uitgeschakeld
En dan?
[ Voor 19% gewijzigd door Moirae op 23-01-2020 02:24 . Reden: grammatica ]
[ Voor 5% gewijzigd door Audiowaste op 05-02-2020 12:50 ]
1. Ja, vrij eenvoudig maar hou er rekening mee dat je een week (dacht ik) moet wachten vanaf het moment dat je dit proces begint voordat je hem daadwerkelijk kunt unlocken (en dus alles weer moet wissen). Er gaan berichten de ronde dat men aangeeft dat hun proces "wachttijd" een reset kreeg maar dat is mij niet overkomen. Ik deed het door de simkaart van mijn huidige telefoon bij het activeren in de 9T Pro te drukken.Audiowaste schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 12:48:
- Is de bootloader eenvoudig te unlocken of heeft Xiaomi dat vrij dichtgezet?
- Moet ik rekening houden met de 64 GB vs 128 GB versie, Redmi K20 vs Mi 9T Pro eventueel andere verschillen in hardware? M.a.w. kan ik een Custom ROM op elke versie flashen?
- Niet onbelangrijk: werkt Pokemon GO nog nadat je een Custom ROM hebt geflasht?
Koop gewoon een 9T Pro ( nu dik onder de € 400) en blijf weg van de K20pro want de Indiase versie heeft geen NFC, alle versies ondersteunen Lte band 20 niet en na rooten heb je geen Widevine L1 meer.Moirae schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:25:
[...]
2. Redmi K20 Pro = Mi 9T Pro & Redmi K20 de gewone. 64 of 128GB ligt aan je eigen voorkeur maar volgens mij is de 128GB versie vd 9T pro niet zoveel duurder oid... Zorg er wel voor dat je de versie aanschaft welke geschikt is voor EU, dacht de global maar niet de gewone Redmi K20 Pro. K20 Pro is bedoeld voor een andere markt/ continent en dit heeft dacht ik invloed op de ondersteunde bands (3g, 4g, etc). Ik heb deze destijds iig gekocht voor 305.12,- euro incl. verzending en die werkt na +-5 weken nog steeds prima
[ Voor 3% gewijzigd door deBoulanger op 13-02-2020 19:09 ]
Hoezo?Spacewide schreef op zondag 16 februari 2020 @ 23:58:
Beetje vreemd dat er twee threads zijn voor mi9t pro (root)
Volgens mij werkt Android Auto wel goed op de Pixel Experience ROM's. Nadeel is dat je wat minder kan customizen.Shivan_20 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:04:
Binnenkort weer op zoek naar een nieuwe mobiel, daarbij lijkt de Mi 9T Pro de meest interessante. Helaas MIUI, maar daar lijkt met de Evolution X rom wel iets aan te doen te zijn. Nog wel een vraag vooraf:
Zijn er, los van Android Auto, apps die niet (goed) draaien op deze rom (zonder workaround)? Met name internetbankieren (ABN) is toch wel een vereiste...
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
[ Voor 5% gewijzigd door snah001 op 03-03-2020 11:44 ]
stomme opmerking, maar je hebt hem vast opgeladen?gentlemen schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 23:39:
Goedenavond allen. Ik heb een week geleden een 9T pro op de kop getikt met seal en al. Helaas zat hier geen bon bij. Nu hebben we sinds vandaag het volgende probleem. De telefoon doet niets meer. Zwart scherm en als je het aanzet komt het scherm Mi tevoorschijn voor een seconde en verdwijnt weer. Ook met power knop + volume down of up geprobeerd maar nergens in te komen. Ik dacht misschien de telefoon opnieuw flashen met de stock rom. Hier voor zijn er mooie tools maar kan er helaas niets mee omdat de telefoon niet wordt gezien op de laptop en de functie om in de safe mode menu te komen met power + volume up of down knop. Hebben jullie raad?
[ Voor 10% gewijzigd door pielle007 op 11-03-2020 10:20 ]
Mijn vrouw was het aan het gebruiken met een halfvolle batterij. Op een gegeven moment was de telefoon uitgevallen en niet meer aan de praat te krijgen. Ik heb het zelf ook nog aan de lader laten hangen maar geen succes. Vanavond zal ik met fastboot aan de slag gaan (dank aan de topicstarter).pielle007 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:18:
[...]
stomme opmerking, maar je hebt hem vast opgeladen?
(ik had hem nml gekocht tijdens black friday eea voor geïnstalleerd en opgeladen, en met kerst cadeau gedaan, ondanks dat ie uitstond in die periode was ie toch onverklaarbaar leeg gelopen)
mocht het niet lukken zou ik hem eens openmaken en batterij bv even loskoppelen of mss vervangen: https://nl.ifixit.com/Gui...attery+Replacement/125727gentlemen schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:24:
[...]
Mijn vrouw was het aan het gebruiken met een halfvolle batterij. Op een gegeven moment was de telefoon uitgevallen en niet meer aan de praat te krijgen. Ik heb het zelf ook nog aan de lader laten hangen maar geen succes. Vanavond zal ik met fastboot aan de slag gaan (dank aan de topicstarter).
[ Voor 7% gewijzigd door pielle007 op 11-03-2020 10:36 ]
Iemand hier al ervaring mee?Cowboy_Henk schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 05:31:
[...]
Dus Orangefox custom recovery is blijkbaar compatible met OTA updates en behoudt root
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Bedankt.snah001 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:37:
En er is een nieuwe update uit (flashen met TWRP):
Global_V11.0.5.0.QFKEUXM (sec. patch 01-01-2020)
Link: http://bigota.d.miui.com/...KEUXM_fcfca69317_10.0.zip
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
| ROM="miui_RAPHAELEEAGlobal_V11.0.5.0.QFKEUXM_fcfca69317_10.0.zip" TWRP="twrp-3.3.1-25-raphael-mauronofrio.img" MAGISK="Magisk-v20.4.zip" sudo adb start-server adb push "$ROM" /sdcard/downloaded_rom adb push "$MAGISK" /sdcard/downloaded_rom adb shell ls /sdcard/downloaded_rom adb reboot fastboot sleep 15 sudo fastboot devices sudo fastboot boot "$TWRP" sleep 10 ### Action required on phone ### Unlock TWRP using pattern and allow modifications # Install new ROM and Magisk adb shell twrp install /sdcard/downloaded_rom/$ROM adb shell twrp install /sdcard/downloaded_rom/$MAGISK ### Optionally manually hard debloat. You can skip this and do `adb reboot` now ### Be VERY careful. Make a backup first. ### Action required on phone ### In TWRP, go to Mount and make sure system is mounted # Hard debloat 1 for P in \ AnalyticsCore \ BasicDreams \ BookmarkProvider \ BuiltInPrintService \ CatchLog \ Cit \ FM \ GooglePrintRecommendationService \ Joyose \ KSICibaEngine \ MiPlayClient \ MiRadio \ MiuiBugReport \ MiuiCompass \ PrintSpooler \ Stk \ XMCloudEngine \ YouDaoEngine \ mi_connect_service \ ; do rm -rf /system/app/$P; done # Hard debloat 2 for P in \ CleanMaster \ DynamicSystemInstallationService \ MiRecycle \ MiService \ MiShare \ YellowPage \ ; do rm -rf /system/priv-app/$P; done # Done. Reboot. adb reboot |
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Ja, heb deze er zelf op staan. Hiervoor altijd TWRP gehad, kon daar me lezen en schrijven. OF is even wennen maar werkt hier verder prima. Updates voer ik zo uit:
[ Voor 19% gewijzigd door snah001 op 27-04-2020 23:05 ]
ik wil ook eens weten wat het doet aan de bank-apps als ik unlock en root en lineageos er op zet...DrNizeGuy schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 18:56:
Zowel abn, android auto, netflix als alle andere apps werken hier prima op xiaomi.eu rom.
Aangezien je de bootloader moet unlocken voor een custom rom gaan een aantal apps direct al vervelend doen. Onder andere bank apps.DonnyBe schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 20:40:
[...]
ik wil ook eens weten wat het doet aan de bank-apps als ik unlock en root en lineageos er op zet...
Ik heb mijn vorig toestel eens geprobeerd om te unlocken en kreeg direct fouten dat ik in ontwikkelaarmodus zat en de bank niet wou opstarten.
Kan die modus terug af na flashen?
[ Voor 3% gewijzigd door snah001 op 01-05-2020 22:03 ]
Hoe werkt dat OTA vanuit recovery? Kan je offline in recovery je WiFi wachtwoord invoeren? Haalt hij ook zelf de laatste Magisk op? Of moet je die zelf downloaden?Moirae schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 23:59:
[...]
Ja, heb deze er zelf op staan. Hiervoor altijd TWRP gehad, kon daar me lezen en schrijven. OF is even wennen maar werkt hier verder prima. Updates voer ik zo uit:
- Reboot naar recovery (OF)
- Backup
- Wipe dalvik-cache en cache
- OTA flashen
- Magisk flashen
- Wipe dalvik-cache en cache
- En done.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Haha nee, dat is gewoon de zip downloaden dan rebooten naar recovery, daar de zip flashen en daarna meteen weer magisk om je root en recovery te behouden.Sando schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 14:13:
[...]
Hoe werkt dat OTA vanuit recovery? Kan je offline in recovery je WiFi wachtwoord invoeren? Haalt hij ook zelf de laatste Magisk op? Of moet je die zelf downloaden?
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Het is niet helemaal duidelijk wat je nu precies wel goed en niet goed hebt gedaan.DonnyBe schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 00:48:
ik ben al drie uur aan het proberen om te flashen...
Mijn toestel is unlocked, met die tool van Xiaomi. bij herstarten hierna had ik terug een clean systeem waar hij ineens alles ging updaten.
dus een uurtje downloaden en installeren...
Maar nu snap ik het niet goed meer... Ik heb TWRP app geinstalleerd, hier de download "raphael" gedaan. Nu wil ik hieruit rebooten maar dat lukt niet.
Wat doe ik verkeerd? Hoe moet ik het dan wel doen?
Bedankt!
Ik kan niet flashen vanuit twrpAudiowaste schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:16:
[...]
Het is niet helemaal duidelijk wat je nu precies wel goed en niet goed hebt gedaan.
Is het flashen van TWRP niet goed gegaan of van een Custom ROM?
Dus je komt wel in TWRP?DonnyBe schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:20:
[...]
Ik kan niet flashen vanuit twrp
Toestel is unlocked en volledig gewist door xiaomi, maar verder niks meer...
Hierna zou ik dan de twrp flash moeten doen? maar die lukt niet vanuit de app...
[ Voor 46% gewijzigd door DonnyBe op 06-05-2020 15:53 ]
Er zijn een aantal zaken die los van elkaar staan, het is afhankelijk wat je precies wil.DonnyBe schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:47:
gelukt...
YouTube: Xiaomi Mi 9T Pro | How to Root & Install TWRP | Redmi K20 Pro
TWRP staat erop en werkt...
maar ik krijg hem niet geroot.
Magisk wil niet lukken zoals wel uitgelegd in de video. enkel na de uninstall kan ik weer starten buiten de recovery. maar dan heb ik nog steeds geen root.
ik zal dan maar met die MIUI-zeuk blijven zitten zeker?
MedeTweakers, helaas is het mij nog steeds niet gelukt om de 9T pro aan de praat te krijgen. Ligt al bijna twee maanden stof te happen. Iemand nog enig idee hoe ik dit kan aanpakken. Usb pakt het een seconde op de pc en vervolgens niks meer. Ik heb een video gemaakt van het probleem.gentlemen schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:24:
[...]
Mijn vrouw was het aan het gebruiken met een halfvolle batterij. Op een gegeven moment was de telefoon uitgevallen en niet meer aan de praat te krijgen. Ik heb het zelf ook nog aan de lader laten hangen maar geen succes. Vanavond zal ik met fastboot aan de slag gaan (dank aan de topicstarter).
Kom je in Fastboot via ADB?gentlemen schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 22:35:
[...]
MedeTweakers, helaas is het mij nog steeds niet gelukt om de 9T pro aan de praat te krijgen. Ligt al bijna twee maanden stof te happen. Iemand nog enig idee hoe ik dit kan aanpakken. Usb pakt het een seconde op de pc en vervolgens niks meer. Ik heb een video gemaakt van het probleem.
YouTube: Xiaomi Mi 9T Pro bootloop unresolved
Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen.
Fastboot geprobeerd maar blijft hangen bij waiting for device..
[ Voor 76% gewijzigd door gentlemen op 07-05-2020 00:02 ]
Waiting for device geeft aan dat je de drivers nog niet hebt geïnstalleerd.gentlemen schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 23:31:
Opsturen ter reparatie?gentlemen schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 22:35:
[...]
MedeTweakers, helaas is het mij nog steeds niet gelukt om de 9T pro aan de praat te krijgen. Ligt al bijna twee maanden stof te happen. Iemand nog enig idee hoe ik dit kan aanpakken. Usb pakt het een seconde op de pc en vervolgens niks meer. Ik heb een video gemaakt van het probleem.
Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Probeer eens Xiaomitool V2 https://www.xiaomitool.com/V2/gentlemen schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 23:31:
[...]
Helaas staat er bij die optie: Feature not available yet.Cowboy_Henk schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 16:05:
[...]
Probeer eens Xiaomitool V2 https://www.xiaomitool.com/V2/
En kies dan 'my device is bricked'
Heel handige tool voor te updaten, twrp te installeren, magisk,...
Sorry ik wist niet dat die optie er niet was, heb enkel normale modus gebruikt.gentlemen schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 20:35:
[...]
Helaas staat er bij die optie: Feature not available yet.
Waarschijnlijk heb je jouw toestel softbricked.gentlemen schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 22:51:
Ik kom niet in de recovery modus en dit is de issue
Heel gaaf. Dank voor de link. 15 dollar is niks voor een nieuwe telefoon om het te fixen. Ik ga hiermee aan de slag de komende dagen.snah001 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 00:35:
[...]
Waarschijnlijk heb je jouw toestel softbricked.
Daar kun je alleen uitkomen als je via EDL modus met een Xiaomi dev account de boel kunt corrigeren en opnieuw de gewenste rom flashen.
Voor dat account moet je door Xiaomi erkent zijn dus daar kom je zo 1,2,3 niet aan.
Op XDA kun je 1 of meerdere threads vinden waarin ze je verwijzen naar mensen die dat voor jou remote kunnen doen tegen een kleine vergoeding.
EDL mode kun je ook zelf in komen via xiaomiAdbflashtools maar dan nog heb je een officieel Xiaomi dev account nodig om de zaak te herstellen.
Lees eerst eens hier:
https://forum.xda-develop...o-fix-hard-brick-t3968400
Ik dacht altijd dat Qualcomm gebaseerde telefoons niet te bricken waren en je altijd wel op de een of andere manier de boel kan flashen d.m.v. de Qualcomm Flash Toolsnah001 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 00:35:
Daar kun je alleen uitkomen als je via EDL modus met een Xiaomi dev account de boel kunt corrigeren en opnieuw de gewenste rom flashen.
Voor dat account moet je door Xiaomi erkent zijn dus daar kom je zo 1,2,3 niet aan.
Op XDA kun je 1 of meerdere threads vinden waarin ze je verwijzen naar mensen die dat voor jou remote kunnen doen tegen een kleine vergoeding.
EDL mode kun je ook zelf in komen via xiaomiAdbflashtools maar dan nog heb je een officieel Xiaomi dev account nodig om de zaak te herstellen.
Lees eerst eens hier:
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
[ Voor 28% gewijzigd door snah001 op 10-05-2020 17:18 ]
Heb je een factory reset gedaan in TWRP voordat je PE hebt geflasht?DonnyBe schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 23:41:
Soit, ik heb alles mooi proberen volgen en zelf nog wat gezocht.
Met Pixel Experience bleef ie hangen, niet voorbij het Mi logo...
Dus na veel proberen uiteindelijk Miu Global erop gezet.
maar nu kan ik geen Android Auto en Netflix Apps meer draaien.
blijkbaar wil netflix niet als de bootloader ontgrendeld is. maar dan moet ik weer van 0 beginnen...
Wat zou er wel lukken?
niet dat ik weet...Audiowaste schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:45:
[...]
Heb je een factory reset gedaan in TWRP voordat je PE hebt geflasht?
Dan lijkt het daar fout te zijn gegaan. Een flashen van een ROM doe je als volgt:
Nadat je Pixel Experience hebt geflasht moet je 'Format Data' doen. Dan kun je 'yes' typen, en dan zou je voorbij het Mi logo moeten komenDonnyBe schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 23:41:
Soit, ik heb alles mooi proberen volgen en zelf nog wat gezocht.
Met Pixel Experience bleef ie hangen, niet voorbij het Mi logo...
Dus na veel proberen uiteindelijk Miu Global erop gezet.
maar nu kan ik geen Android Auto en Netflix Apps meer draaien.
blijkbaar wil netflix niet als de bootloader ontgrendeld is. maar dan moet ik weer van 0 beginnen...
Wat zou er wel lukken?
LOS heb ik er op en die is zeer stabiel en accu gaat ook lang mee, dus ik kan die wel adviseren.Markelijk schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:49:
[...]
Nadat je Pixel Experience hebt geflasht moet je 'Format Data' doen. Dan kun je 'yes' typen, en dan zou je voorbij het Mi logo moeten komen
Los daarvan toruwens: De mei build van Pixel Experience is niet erg stabiel. Ik heb (net als in de april build) last van freezes als ik naar buiten ga, en ook 4G werkt niet meer.. Ik ben dus van plan om te gaan naar LineageOS of EvolutionX. Iemand recente ervaring met een van deze twee? Thanks!
Uiteindelijk was dit de oplossing. Dank! Toestel werkt weer naar behoren en vrouw is weer blij.snah001 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 00:35:
[...]
Lees eerst eens hier:
Ja, absoluut!Darkz0rs schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:29:
is het interresant om een Mi9T te unlocken en dan de xiaomi.eu rom te installeren. En dan met name battery and security wise :-)
Zo hekel ik al tijden tegen een theter probleem. Ik kan me telefoon niet hangen aan me router om dan bv het internet te delen. Dat is echt een telefoon ding overigens want met 5 andere toestellen werkt het meer dan prima.
Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD
Mijn vermoeden is dat je de Global vendor file erop had staan en vervolgens de EU versie erover heen had geflasht. Dan kom je inderdaad alleen nog in de fastboot/recovery terecht. De enige is optie is:PleXtor schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:05:
LOS heb ik er op en die is zeer stabiel en accu gaat ook lang mee, dus ik kan die wel adviseren.
Misschien kan iemand mij met het volgende helpen. Er stond een nieuwe update voor LOS klaar, alleen je moest een nieuwe vendor/firmware installeren. Ik heb de EU geflashed en daarna de update van LOS geïnstalleerd, alleen hij boot nu steeds in recovery.
Dit was wat iemand anders op XDA had gedaan:
1. Removing Pin/FP etc.
2. Boot to twrp
3. Install -> Selected Firmware .zip
4. Added the ROM .zip
5. swiped to install
6. wipe cache/dalvik
7. Reboot to System
Dus ik dacht, misschien heb ik toch een china variant. Die firmware ook geflashed, lost het probleem niet op. Heb nu weer EU erop staan. Ik kan in fastboot en recovery komen, alleen heb geen idee hoe ik verder moet. Ik ben op dit moment alle bestanden naar mijn pc aan het kopiëren en dan ga ik straks de internal storage wipen, om een nieuwe start te maken.
Of heeft iemand nog een idee? Het vreemde is wel dat hij TWRP na flashen vanuit fastboot er maar éénmalig op staat. Na een reboot komt hij weer in de fastboot.
Over het algemeen relock je nooit de bootloader, dan heb je namelijk een grote kans op bricken.Darkz0rs schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:57:
Ik heb tot op heden alle telefoons geroot behalve deze moet ik bekennen. Is garantie nog een dingetje? Of is relocken etc etc wel een optie. Ik lees namelijk wat spook verhalen
Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD
Nou ja bij me oneplus was er niemand die lastig deed over root. En bij me LG heb ik die gewoon gelocked. En retour gezonden. Geen probleem. Overigens hadden de defecten ook niets te maken met root.ComputerHoed schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:11:
[...]
Over het algemeen relock je nooit de bootloader, dan heb je namelijk een grote kans op bricken.
Garantie vervalt dan inderdaad maar heb je echt garantie nodig op een telefoon van 300 euro?
Thanks voor de help! Echter Nu zegt ie This package requires vendor from atleast V11.0.6.0.QFKEUXM. Ik heb nu een 11.0.8.0 global erop gezet.Audiowaste schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:32:
[...]
Mijn vermoeden is dat je de Global vendor file erop had staan en vervolgens de EU versie erover heen had geflasht. Dan kom je inderdaad alleen nog in de fastboot/recovery terecht. De enige is optie is:
1. Flash de vendor file die je wil gebruiken (Ik heb zelf de Global versie).
2. Flash de volledige ROM van LOS, dus niet alleen de incremental rom.
3. Wipe to factory reset.
4. Reboot.
Dan heb je in dat geval toch de EU versie nodig, deze kun je hier downloaden: https://xiaomifirmwareupdater.com/archive/vendor/raphael/PleXtor schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:22:
[...]
Thanks voor de help! Echter Nu zegt ie This package requires vendor from atleast V11.0.6.0.QFKEUXM. Ik heb nu een 11.0.8.0 global erop gezet.
Thanks! Ik kan lineage nu wel installeren, maar hij blijft booten naar recovery. Ik heb de EU vendor erop gezet. Ik gebruik TWRP, kan het daar nog aan liggen? Ik ben op het moment een beetje clueless.Audiowaste schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:35:
[...]
Dan heb je in dat geval toch de EU versie nodig, deze kun je hier downloaden: https://xiaomifirmwareupdater.com/archive/vendor/raphael/
En dan versie V11.0.6.0.QFKEUXM installeren
(V11.0.8 lijkt de Chinese versie te zijn)
1. Installeer Vendor File V11.0.6.0.QFKEUXMPleXtor schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:41:
[...]
Thanks! Ik kan lineage nu wel installeren, maar hij blijft booten naar recovery. Ik heb de EU vendor erop gezet. Ik gebruik TWRP, kan het daar nog aan liggen? Ik ben op het moment een beetje clueless.
Ik heb Vendor File V11.0.6.0QFKEUXM erop gezet. 100% zeker, ga ik nu een LOS installeren dan staat er target V10.3.3.0.PFKINXM. Alleen dit ding komt echt niet uit India... Telefoon heb ik al een half jaar.Audiowaste schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:46:
[...]
1. Installeer Vendor File V11.0.6.0.QFKEUXM
2. Installeer LOS
3. Wipe data Factory reset.
4. Reboot
Dan zou alles moeten werken, wanneer dat niet het geval is dan vermoed ik dat je de verkeerde LOS installeert.
Tof!!gentlemen schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:26:
[...]
Uiteindelijk was dit de oplossing. Dank! Toestel werkt weer naar behoren en vrouw is weer blij.
Garantie is geen ding. Ten minste, niet als er iets kapot gaat wat niets met software te maken heeft. Stel; je achtercamera gaat kapot, wat een hardware issue is, dan valt dat nog onder garantie, los van of je toestel wel of niet unlocked/geroot/wat dan ook is.Darkz0rs schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:57:
Ik heb tot op heden alle telefoons geroot behalve deze moet ik bekennen. Is garantie nog een dingetje? Of is relocken etc etc wel een optie. Ik lees namelijk wat spook verhalen
Die target kun je verder negeren. Ik zou gewoon die EU-fw/vendor aanhouden, die ook in de XDA-post vermeld staat. Dan zou je safe moeten zijnPleXtor schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:52:
[...]
Ik heb Vendor File V11.0.6.0QFKEUXM erop gezet. 100% zeker, ga ik nu een LOS installeren dan staat er target V10.3.3.0.PFKINXM. Alleen dit ding komt echt niet uit India... Telefoon heb ik al een half jaar.
Ik heb een LOS zip file die ik eerder heb gebruikt, dus die zou hij toch moeten pakken.
Thanks!! Jij bent mijn held. Alleen format data was al voldoendeMarkelijk schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 22:59:
[...]
Die target kun je verder negeren. Ik zou gewoon die EU-fw/vendor aanhouden, die ook in de XDA-post vermeld staat. Dan zou je safe moeten zijn
Als stappenplan denk ik dat het volgende werkt:
1. Reboot naar TWRP
2. Format Data (niet Wipe, maar Format)
3. Reboot naar TWRP
4. Flash de firmware/vendor zip
5. Flash LineageOS
6. Flash eventueel Gapps
7. Reboot en stel alles in
8. (Optioneel) Reboot naar TWRP en Flash Magisk v20.4 en de apk als je weer bent opgestart. Ik wert niet waarom, en misschien heb jij het probleem niet, maar na het flashen van een rom (nieuw of update) kan ik nooit erna Magisk flashen, ik krijg dan Error 1 als ik het goed heb. Na een reboot naar Android en een reboot naar TWRP werkt het wel.
Dat zou hem moeten zijn!
Ja, mee eens! Ik heb LineageOS geprobeerd, maar die had geen optie voor 2 rijen in de quick settings menu, wat ik eigenlijk wel een soort must-have vind. Ik wist dat EvoX dat wel had, en ben daar nu ook weer op terug. Heerlijke software!ComputerHoed schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 15:26:
Evolution X is echt een enorme aanrader. Verdorie wat loopt dat soepel. En batterijduur is veeeeeeeeeel beter dan de Xiaomi.eu variant
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq