Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Naast het advies van @Audiowaste is het misschien ook handig om te weten dat je geen TWRP nodig hebt om via Magisk te rooten!
Alleen Magisk is namelijk voldoende!
Verder kan je beter na het flashen van TWRP dit commando gebruiken :
fastboot oem reboot-recovery
Dan weet je tenminste zeker of het flashen goed is gegaan!
Volgens mij wordt daaraan gewerktsnah001 schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:44:
Naast dat je even goed moet kijken of je wel het juiste bestand (ROM) en de TWRP versie voor het genoemde toestel gebruikt en is het zo dat TWRP gewoon niet goed werkt met Android 11.
TWRP kan tegenwoordig de boel decrypten dus dat is als het goed is geen probleem meer!Allereerst zorg ervoor de je geen wachtwoord en/of vingerafdrukken hebt geactiveerd om het toestel te gebruiken want dan is de data partitie encrypted en dan ziet TWRP die niet en kun je ook bijna niet flashen.
[ Voor 47% gewijzigd door nero355 op 06-12-2021 15:45 ]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
De nieuwste versie van TWRP (3.6.0) werkt gewoon prima met Android 11.snah001 schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:44:
Naast dat je even goed moet kijken of je wel het juiste bestand (ROM) en de TWRP versie voor het genoemde toestel gebruikt en is het zo dat TWRP gewoon niet goed werkt met Android 11.
Allereerst zorg ervoor de je geen wachtwoord en/of vingerafdrukken hebt geactiveerd om het toestel te gebruiken want dan is de data partitie encrypted en dan ziet TWRP die niet en kun je ook bijna niet flashen.
Overigens kun je DFE flashen om er voor te zorgen dat niet alles is encrypted in TWRP.
Dan heb je van encryptie tijdens het flashen geen last meer.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Als je /data wiped dan ben je er ook...snah001 schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:48:
Dan heb je van encryptie tijdens het flashen geen last meer.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Nu vind ik het alleen jammer dat ik nog maar 1 camera kan gebruiken van de 3. Is hier een fix voor, of moet je het er mee doen als je een custom ROM hebt
Je kan ANX Camera proberen en GCam. Ik heb niet dezelfde rom maar bij mij werkt ANX camera voor alle lensen maar niet voor video en GCam heeft wel de main lens voor video maar de andere 2 niet lolquako schreef op maandag 6 december 2021 @ 19:02:
Vandaag pixel experience plus geïnstalleerd. Erg fijne ROM tot nu toe!
Nu vind ik het alleen jammer dat ik nog maar 1 camera kan gebruiken van de 3. Is hier een fix voor, of moet je het er mee doen als je een custom ROM hebt?
Thanks! Ik ga is aan klooien met beide!s0larus schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:32:
[...]
Je kan ANX Camera proberen en GCam. Ik heb niet dezelfde rom maar bij mij werkt ANX camera voor alle lensen maar niet voor video en GCam heeft wel de main lens voor video maar de andere 2 niet lol
Ja wist wel dat ze niet exact hetzelfde waren, maar dacht dat dit topic het meest in de buurt kwam bij gebrek aan eigen redmi topicAudiowaste schreef op maandag 6 december 2021 @ 14:42:
[...]
De Redmi 9T is een heel ander toestel dan de Mi 9T (Pro).
Zorg je er wel voor dat je alle bestanden van het juiste toestel pakt?
heb nu de xiaomi.eu_multi_HMNote94G_HM9T_V12.5.4.0.RJQCNXM_v12-11
Toestel is splinternieuw zonder beveiligingen dus dat mag het probleem niet zijn, Ga eens in magisk duiken hoe ik daarmee een rom kan installeren.
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Magisk is alleen om te rooten niet om custom roms te installeren. Je hebt ook geen root nodig om een custom rom te flashen.harley schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:57:
[...]
Ja wist wel dat ze niet exact hetzelfde waren, maar dacht dat dit topic het meest in de buurt kwam bij gebrek aan eigen redmi topic
heb nu de xiaomi.eu_multi_HMNote94G_HM9T_V12.5.4.0.RJQCNXM_v12-11
Toestel is splinternieuw zonder beveiligingen dus dat mag het probleem niet zijn, Ga eens in magisk duiken hoe ik daarmee een rom kan installeren.
Om een custom rom te flashen heb je twee zaken nodig:
- Een unlocked bootloader
- Een custom recovery (TWRP)
Nieuwe accu gekocht voor de zekerheid en open had ik 'm al gemaakt om goed droog te laten worden.
Zit geen smurrie o.i.d. in maar is helemaal dood.
Dus vandaag nieuwe accu er in en aan PC gehangen.
Na installatie van drivers blijkt dat ie nu constant in de EDL mode zit.
Echter alle trucks uitgehaald die maar op het web te vinden zijn door te proberen de fastboot rom te flashen en hulp van UNBRICKRU of hij nog aan de gang te krijgen is mocht het niet baten.
Helaas voorgoed overleden maar heb wel een nieuwe accu over en die is dus over te nemen voor de liefhebber.
Ik heb een tijdje geleden begrepen dat er meerdere adressen zijn waar je hulp met de EDL Mode kan krijgen dus misschien is het een idee om die ook uit te proberen
Wel balen zeg...

Als het alleen water was geweest dan was het misschien niet eens een ramp geweest, maar in een wasmachine met daarbij het wasmiddel/de wasverzachter/enz. is het al gauw einde verhaal!
Ik heb nu de laatste weekly Xiaomi.eu rom draaien maar tja dat is echt de laatste die ze hebben gemaakt voor de Xiaomi mi 9t (pro). Die draait dus nog op android 11.
Laatsre pixel experience voor mijn 9t pro (raphael) draait op android 12 en ik wou dit wel eens proberen. Camera, batterij duur, lag?,...

Wat ik ook doe volgens de diversen guides ik krijg maar foutmeldingen.
Diverse USB programma's geprobeerd maar tevergeefs.
In het forum hier las ik de XiaoMiTool V2, die geeft een error aan die ik wel kan lezen ipv de Chinese taal.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/z5jN9bKXtNswWx4JxNc3lDvA.jpg?f=user_large)
Als ik Google raadpleeg dan lijkt er geen oplossing voor dit probleem, iemand hier toevallig ook deze melding gehad?
Dat zou eerder 2 minuten dan 2 avonden moeten duren inderdaad!
Welke heb je precies gevolgd en wat lukte er nietWat ik ook doe volgens de diversen guides ik krijg maar foutmeldingen.
In principe heb je er maar twee nodig en beiden zijn van Xiaomi zelf dus wat heb je allemaal zitten doenDiverse USB programma's geprobeerd maar tevergeefs.
Dergelijke tooltjes hebben vaak ook een eigen forum waar je het een en ander kan vragen dus dan zou ik ervoor kiezen om de developers ervan te contactenIn het forum hier las ik de XiaoMiTool V2, die geeft een error aan die ik wel kan lezen ipv de Chinese taal.
[Afbeelding]
Ik heb het volgende gebruikt en dat ging prima : nero355 in "[Xiaomi Mi 9T Pro / Redmi K20 Pro] Rooten & Custom roms"Als ik Google raadpleeg dan lijkt er geen oplossing voor dit probleem, iemand hier toevallig ook deze melding gehad?
Weet je verder zeker dat je toestel niet eerder door iemand unlocked is geweest of in ieder geval ermee gerommeld is i.c.m. een Xiaomi Mi Account ?!
En ook dat jouw telefoonnummer niet aan een ander Xiaomi Mi Account is gekoppeld ?!
Ik heb eerst even het topic hier doorgelopen, de link die je aangeeft heb ik ook gevolgd.
Bij het aansluiten van de telefoon in fastboot modus werd deze niet herkend, de drivers heb ik uit de mi unlock folder gehaald en de telefoon werd netjes herkend als Android Bootloader Interface.
Het toestel heb ik nieuw gekocht en nog niet eerder unlocked, en het account staat al vanaf het begin geregistreerd op de telefoon. In het Mi account staat mijn telefoon alsmede de Miband alsmede de stofzuiger. Altijd maar één account gebruikt.
In Mi Unlock tool krijg ik dus ook een foutmelding maar dan dus met de chinese tekens:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LVpHbqSdhOH3RPt5upxEFUz6.jpg?f=user_large)
Ik heb het zojuist op m'n desktop alsmede m'n laptop geprobeerd, beide krijg ik deze foutmelding.
Ik dacht eerst dat het nog aan de USB3 poorten zou kunnen liggen, maar op USB2 krijg ik dus hetzelfde.
En je bent ook alleen via 2G/3G/4G verbonden op het moment dat je probeert te unlockenetienne001 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 23:30:
Het toestel heb ik nieuw gekocht en nog niet eerder unlocked, en het account staat al vanaf het begin geregistreerd op de telefoon.
Dat is misschien niet helemaal handig, want meestal staat alleen de telefoon in zo'n account en dus bijvoorbeeld ook geen oudere telefoons of iets anders!In het Mi account staat mijn telefoon alsmede de Miband alsmede de stofzuiger. Altijd maar één account gebruikt.
Is dat niet te vertalen op de een of andere manierIn Mi Unlock tool krijg ik dus ook een foutmelding maar dan dus met de chinese tekens:
[Afbeelding]
Ik gebruik voor dit soort dingen altijd een oude laptop met USB 2.0 poorten en nog steeds Windows 7 erop als ik wat tooltjes moet gebruiken die van Windows afhankelijk zijnIk heb het zojuist op m'n desktop alsmede m'n laptop geprobeerd, beide krijg ik deze foutmelding.
Ik dacht eerst dat het nog aan de USB3 poorten zou kunnen liggen, maar op USB2 krijg ik dus hetzelfde.
Daarna kan ik lekker verder op mijn Linux laptop en ADB/Fastboot Tools
Wifi staat idd uit.
Vergrendeling en vingerafdruk zijn eveneens verwijderd.
Ik heb vanaf het begin alles onder hetzelfde mi account gezet, lekker makkelijk dacht ik
De tekst is niet te kopiëren of te selecteren in het programma en mijn chinees is niet zo kundig dat ik het kan overtypen.
Een laptop met USB2.0 poorten had ik inderdaad ook al geprobeerd, maar wel met Win10.
Ik kwam ook nog ergens een topic tegen met een Linux test distro, nou zou ik dat nog kunnen proberen anders leg ik echt de strijdbijl neer.
Edit:
Nou zeg het maar, op de telefoon eens uitgelogd van het mi account, in Mi unlock net zo gedaan.
Weer opnieuw ingelogd en procedure weer opnieuw gedaan op de telefoon en binnen 5 minuten had ik de telefoon geunlocked
[ Voor 17% gewijzigd door etienne001 op 15-04-2022 21:45 ]
Met de Google translate app kan je met je telefoon camera het scherm laten vertalen.etienne001 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 21:12:
@nero355
De tekst is niet te kopiëren of te selecteren in het programma en mijn chinees is niet zo kundig dat ik het kan overtypen.
Edit... Hier een screenshot van de vertaling:
:strip_exif()/f/image/JeoXkErI34ZEUN2mm1btEmQP.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 38% gewijzigd door RedNas74 op 16-04-2022 08:08 ]
Nu zag ik dat er een update beschikbaar is.
Na enkele malen een update geïnstalleerd te hebben (na mijn idee dan) kwam ik er achter dat elke keer dezelfde update naar voren komt en deze dus niet wordt geïnstalleerd via de standaard OTA methode.
Na wat gegoogle zag ik dat ik deze moet installeren via de recovery mode.
Ik kom echter maar niet in de recovery mode zoals deze in de filmpjes op youtube naar voren komt.
Ik krijg het volgende scherm:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/I9Q7aV5yiPDCsx7fJTuVf9Zq.jpg?f=user_large)
Wil ik de recovery modus via ADB starten dan kan mijn telefoon ineens niet meer gevonden worden door ADB, kijk ik bij de hardware dan zie ik wel een android bootloader device staan zonder foutmelding.
Iemand toevallig een schopje in de goede richting?
Jij hebt nog de standaard recovery je moet een custom recovery (TWRP) installeren. Dat je telefoon niet gevonden kan worden, betekent dat je simpelweg de (juiste) drivers niet hebt geïnstalleerd. Bespaar je dan ook de zoektocht om naar ADB drivers te zoeken, de enige manier om de juiste drivers te installeren is door de officiële unlock tool te installeren: https://en.miui.com/unlock/download_en.htmletienne001 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 23:26:
Iemand toevallig een schopje in de goede richting?
Nadat je de tool hebt geïnstalleerd moet je (als ik het goed herinner) eerst inloggen en dan onder settings staat een optie om de drivers te installeren.
Dus voer de volgende stappen uit:
1. Installeer Miui unlock tool en vervolgens drivers
2. Installeer ADB/Fastboot op je PC
3. Enable developer settings en dan USB debugging op je Xiaomi
4. Verbind je telefoon met de laptop
5. In command prompt ga je naar de map waar je ADB hebt geïnstalleerd
6. Typ: adb devices - je zou nu iets met fingerprint moeten krijgen, die moet je toestaan. Als alles goed is zou je in ADB nu je toestel moeten vinden.
7. Typ: adb reboot bootloader
8: Download het TWRP .img bestand en zet het in dezelfde map
9. Typ: fastboot flash recovery twrp.img (waarbij twrp.img de exacte naam van het bestand is).
10 Typ als laatste: fastboot reboot recovery
Je zou nu in TWRP recovery moeten zitten. Maar grote kans dat je recovery encrypted is doordat je Evolution al hebt geïnstalleerd. Je kan de update dan via adb sideload filename.zip installeren in TWRP recovery.
ThxsAudiowaste schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:20:
[...]
Jij hebt nog de standaard recovery je moet een custom recovery (TWRP) installeren. Dat je telefoon niet gevonden kan worden, betekent dat je simpelweg de (juiste) drivers niet hebt geïnstalleerd. Bespaar je dan ook de zoektocht om naar ADB drivers te zoeken, de enige manier om de juiste drivers te installeren is door de officiële unlock tool te installeren: https://en.miui.com/unlock/download_en.html
Nadat je de tool hebt geïnstalleerd moet je (als ik het goed herinner) eerst inloggen en dan onder settings staat een optie om de drivers te installeren.
Dus voer de volgende stappen uit:
1. Installeer Miui unlock tool en vervolgens drivers
2. Installeer ADB/Fastboot op je PC
3. Enable developer settings en dan USB debugging op je Xiaomi
4. Verbind je telefoon met de laptop
5. In command prompt ga je naar de map waar je ADB hebt geïnstalleerd
6. Typ: adb devices - je zou nu iets met fingerprint moeten krijgen, die moet je toestaan. Als alles goed is zou je in ADB nu je toestel moeten vinden.
7. Typ: adb reboot bootloader
8: Download het TWRP .img bestand en zet het in dezelfde map
9. Typ: fastboot flash recovery twrp.img (waarbij twrp.img de exacte naam van het bestand is).
10 Typ als laatste: fastboot reboot recovery
Je zou nu in TWRP recovery moeten zitten. Maar grote kans dat je recovery encrypted is doordat je Evolution al hebt geïnstalleerd. Je kan de update dan via adb sideload filename.zip installeren in TWRP recovery.
Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een nieuwe telefoon, alleen dit keer koop ik pas iets als ik zeker weet dat het officiëel ondersteund wordt door LineageOS zodat ik LineageOS-MicroG of /e/os kan installeren.
Als ik zeg dat ik eigenlijk weer een popup-camera wil, dan wordt het wel scheer onmogelijk.
Ik heb in het verleden veel informatie over het rooten van de 9T Pro gedeeld, maar deze post is even om voor te sorteren op een 9T-exit, en om anderen die een soortgelijke zoektocht doen ook vooral aan te sporen om hun vondst te delen.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Dat is iets wat echt serieus moeilijk te voorspellen is en eigenlijk heel veel... ehh... laten we zeggen "non-Stock ROM opties" last van hebben!Sando schreef op maandag 30 mei 2022 @ 22:17:
Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een nieuwe telefoon, alleen dit keer koop ik pas iets als ik zeker weet dat het officiëel ondersteund wordt door LineageOS zodat ik LineageOS-MicroG of /e/os kan installeren.
Daar moet je niet eens aan willen beginnen! Allemaal van die lelijke "pukkels" tegenwoordig...Als ik zeg dat ik eigenlijk weer een popup-camera wil, dan wordt het wel scheer onmogelijk.

Al eens gekeken naar de optie Sony telefoon + Jolla Sailfish erop
Beetje ouderwets design, maar nog steeds beter dan zo'n ranzig gat of notch op je scherm!
Heb een F2 Pro te koop staan in "aanbod" die werkelijk in topstaat verkeert.Als ik zeg dat ik eigenlijk weer een popup-camera wil, dan wordt het wel scheer onmogelijk.
Wellicht iets voor jou?
[ Voor 8% gewijzigd door snah001 op 31-05-2022 22:56 ]
Bedoel je de Sony Experia IV?nero355 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 17:29:
[...]
Al eens gekeken naar de optie Sony telefoon + Jolla Sailfish erop
pricewatch: Sony Xperia 10 IV Wit
Waarom specifiek die telefoon?
Hij heeft een extra brede bevel met daarin een camera. Ziet er wel degelijk uit en een stuk beter dan zo'n punch hole, maar dan heb je nog twee openstaande bezwaren:
- design
- privacy
- security
Plan B is om voor een smartphone met 2e generatie under-screen front-cam te gaan, zoals de Mi Mix 4, de
ZTE Axon 30 5G, of de ZTE Axon 40 Ultra.
Plan A is om te wachten op een nieuwe popup-camera, of tot de Asus Zenfone 8 Flip LineageOS-ondersteuning krijgt.
[ Voor 8% gewijzigd door Sando op 01-06-2022 15:07 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Nee, gewoon wat je op dit moment als opties krijgt van Jolla zelf om Sailfish OS op te draaien :Sando schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:05:
Bedoel je de Sony Experia IV?
- https://jolla.com/
- https://shop.jolla.com/
Dat inderdaad!Hij heeft een extra brede bevel met daarin een camera. Ziet er wel degelijk uit en een stuk beter dan zo'n punch hole

Heb je het nou over Android of Sailfishmaar dan heb je nog twee openstaande bezwaren:
- design
- privacy
- security
Je weet dat ook LineageOS voor een aantal zaken naar de Google Servers verbindt ?!
Heel eerlijk gezegd heb ik liever gewoon een telefoon waarbij het scherm precies dat is : Alleen een scherm!Plan B is om voor een smartphone met 2e generatie under-screen front-cam te gaan, zoals de Mi Mix 4, de
ZTE Axon 30 5G, of de ZTE Axon 40 Ultra.
Volgens mij kunnen we dan wachten totdat we een ons wegen wat betreft een nieuwe telefoon met een dergelijke camera en de ASUS telefoons zal je uit een ander land dan Nederland moeten halen vanwege een of ander patent gedoe als er al überhaupt een LineageOS versie voor uitkomt!Plan A is om te wachten op een nieuwe popup-camera, of tot de Asus Zenfone 8 Flip LineageOS-ondersteuning krijgt.
Nee, ik heb het over de Sony Experia een camera die niet verborgen zit en gehackt kan worden.
[ Voor 4% gewijzigd door Sando op 01-06-2022 21:57 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
quote: SebaUbuntuI plan to go official in a few days, let me know if there's any bug left
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Moet ik mijn toestel rooten voor een custom rom of is het unlocken van de bootloader genoeg, andere recovery en vervolgens evolution-x erop?
Rooten en een custom recovery/rom installeren zijn twee aparte dingen en staan los van elkaar.Robbie T schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:00:
Inmiddels ook aan het denken voor een custom rom.
Moet ik mijn toestel rooten voor een custom rom of is het unlocken van de bootloader genoeg, andere recovery en vervolgens evolution-x erop?
Het rooten doe je nadat je een custom rom hebt geïnstalleerd.
Robbie T schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:00:
Inmiddels ook aan het denken voor een custom rom.
Ook dat laatste klopt niet helemaal. Rooten is een keuze. Niet nodig voor een custom rom.Audiowaste schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 14:33:
[...]
Rooten en een custom recovery/rom installeren zijn twee aparte dingen en staan los van elkaar.
Het rooten doe je nadat je een custom rom hebt geïnstalleerd.
Kortom, gewoon bootloader unlocken, Custom Recovery erop flashen, daarmee vervolgens een Custom ROM flashen is alles eigenlijk wat nodig is. Verder moest ik altijd na een ROM no wel even de DFE zip flashen om niet in de recovery te booten. Dat had te maken met de encryptie.
Indien gewenst kun je daarna de telefoon rooten en aan de gang met bijvoorbeeld magisk modules.
Ik ben sinds vorige week zelf om van mijn Xiaomi Mi 9t pro naar een Galaxy S22 Ultra. Die kon ik vrij goedkoop kopen via samsung cashback. Dus voor de goede camera's etc maar gedaan. Daar hecht ik wel veel waarde aan en de Xiaomi Mi 9t Pro liep tegen wat beperkingen aan.
Verder draaide ik al een zeker een 1,5 jaar op de Evolution X custom rom, echt een aanrader en wordt goed geupdate door de makers!
(Even hun telegram channel volgen geeft je goede info over de rom en updates!)
De Mi 9t pro gaat overigens nu gewoon naar mijn vriendin, die nog op een Pocophone f1 zit (Die het ook nog prima deed
[ Voor 17% gewijzigd door Downstar2 op 19-07-2022 16:20 ]
Wil ook nog graag de ANX cam erop maar dat lukt schijnbaar niet zonder root. Dan maar de Gcam.
Het klopt wel wat in mijn post staat, alleen misschien wat onduidelijk beschreven. Het rooten die je na het flashen van de custom rom. Maar het is inderdaad niet verplicht maar een keuze.Downstar2 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 16:17:
[...]
[...]
Ook dat laatste klopt niet helemaal. Rooten is een keuze. Niet nodig voor een custom rom.
Daarom zeg ik klopt niet helemaal. Geen verwijt, maar doordat user Robbie T vroeg of hij root nodig heeft voor een custom rom, kan het wat verwarrend overkomen door te zeggen dat rooten na het installeren van de rom 'moet'. Vandaar dat ik aangaf dat het een keuze is of je root wilAudiowaste schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 23:16:
[...]
Het klopt wel wat in mijn post staat, alleen misschien wat onduidelijk beschreven. Het rooten die je na het flashen van de custom rom. Maar het is inderdaad niet verplicht maar een keuze.
Fijn dat het gelukt is ;)!Robbie T schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 21:32:
Nou, hele poos verder maar inmiddels Evolution X er op staan. Ziet er prima uit, eerste indruk.
Wil ook nog graag de ANX cam erop maar dat lukt schijnbaar niet zonder root. Dan maar de Gcam.
Ik heb me eigenlijk altijd wel prima kunnen redden met GCAM inderdaad.
Bedankt!
weer up 2 date
ik heb deze handleiding gevolgd, ervoor zorg dragen dat je alles in de juiste map zet even testen of er connectie is etc. (de bekende series en films app kun je via de aurora store installeren en up2date houden)
wat niet in de handeling staat vermeld maar wel uiteraard een must is, is dat je de bootloader dient te unlocken dmv software op de site van xiaomi, in de ontwikkelaars opties van je GSM staat de betreffende link ook vermeld.
(tip, er staat straks 2x fastboot op je gsm maar wel pas NA je 1e commando:
fastboot flash recovery recovery.img
het 1e commando geef je nml vanuit de xiaomi fastboot en pas na deze succesvolle actie, moest ik de gsm rebooten, volume omhoog vasthouden om in fastbootD te komen
:strip_exif()/f/image/yAzwpaw4VeeMIbLdLKrY5xC0.jpg?f=fotoalbum_small)
pas hierna kun je vervolgstappen nalopen
[ Voor 47% gewijzigd door pielle007 op 24-09-2022 19:08 ]
Dat is standaard als je met Custom ROMs en Recovery Images aan de slag gaatpielle007 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 18:51:
wat niet in de handeling staat vermeld maar wel uiteraard een must is, is dat je de bootloader dient te unlocken dmv software op de site van xiaomi, in de ontwikkelaars opties van je GSM staat de betreffende link ook vermeld.
Je kan ook dit doen :(tip, er staat straks 2x fastboot op je gsm maar wel pas NA je 1e commando:
fastboot flash recovery recovery.img
het 1e commando geef je nml vanuit de xiaomi fastboot en pas na deze succesvolle actie, moest ik de gsm rebooten, volume omhoog vasthouden om in fastbootD te komen
fastboot boot recovery.img
Bij sommige telefoons zelfs zonder eerst de Recovery Image te flashen!
Snap ik, dat t standaard is, vandaar dat er ook bij staat "uiteraard"nero355 schreef op zondag 25 september 2022 @ 00:37:
[...]
Dat is standaard als je met Custom ROMs en Recovery Images aan de slag gaat
[...]
Je kan ook dit doen :
fastboot boot recovery.img
Bij sommige telefoons zelfs zonder eerst de Recovery Image te flashen!
Dat werkte dus helaas niet fastboot boot recovery.img
(Geen idee wat de oorzaak was, enfin.. Rebooten, volume omhoog houden loste t op)
Aanvullende vraag, stel er komt een update vanuit LineageOS developer SebaUbuntu, (rom voorzien van beveiligingsupdate) , hoe pas ik die dan vervolgens toe?
Soms via OTA, soms op de telefoon opslaan en dan vanuit Fastboot i.c.m. ADB flashen, maar soms ook gewoon alleen met ADB sideloaden voor zover ik weetpielle007 schreef op zondag 25 september 2022 @ 12:10:
Aanvullende vraag, stel er komt een update vanuit LineageOS developer SebaUbuntu, (rom voorzien van beveiligingsupdate) , hoe pas ik die dan vervolgens toe?
Ik draai momenteel nog evolution x gebaseerd op Android 12 waar geen update meer voor komt.
Er is inmiddels een evolution x beschikbaar op basis van a13 maar wat is jullie rom to go?
Ik wil het wel weer eens proberen, al is het maar voor de nieuwigheid. Iets wat ik me nog (vooral dus tegenwoordig) echt tegenstaat is dat je niet weet wie er met de rom heeft lopen knutselen. Zeg dat ik de Evolution X rom pak van XDA, dan lijkt het me haast onmogelijk om met enige zekerheid te stellen dat dit veilig is. Natuurlijk kun je hetzelfde zeggen over de officiele rom, maar toch heb ik daar meer vertrouwen in, gezien het van de fabrikant komt.
Daarnaast vraag ik me ook af of de beveiligingsupdate echt zo relevant is, aangezien bijna alle applicaties los geupdate worden. Mensen die hier ook mee worstel(d)en?
Voor mij is het simpel :derp12345 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 20:05:
Daarnaast vraag ik me ook af of de beveiligingsupdate echt zo relevant is, aangezien bijna alle applicaties los geupdate worden.
Mensen die hier ook mee worstel(d)en?
- Android is een speelgoed OS dat ik nooit als een serieus OS heb gezien en dus ook nooit mee zal bankieren en dergelijke...
- Het enige Android toestel dat ik nog heb en af en toe gebruik voor het een en ander draait zelfs nog steeds Android 8.x.x en alle apps daarop krijgen gewoon elke dag updates dus het zal allemaal wel verder...
Mijn Mi 9T draait dan ook een exeprimentele versie van een Community Build van Jolla Sailfish en kan om die reden ook hooguit LineageOS die op Android 9 is gebaseerd opstarten als ik dat zou willen!
Verder is mijn "Daily Driver" een Ubuntu Touch toestel

TL;DR : Maak je niet te druk om alles en speel lekker met allerlei software op je telefoon als je daar zin in hebt!
- Er hangt een Advertenties ID aan vast!derp12345 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:44:
Speelgoed OS is wat kort door de bocht, vind je niet?
- Het is een Linux Kernel draaiend apparaat dat amper Linux te noemen is vergeleken met echte Linux distros...

- De beveiliging die is... nou ja... die bestaat eigenlijk niet...

Kortom : Speelgoed OS voor allerlei domme (cr)apps!
IMHO kan het er dan alleen op vooruit gaan!Ik ben wel van mening dat het een speelgoed OS wordt zodra je met custom roms bezig gaat.
Het is maar net wat je wilt...Ik denk daarom dat ik nog even bij stock blijf, en een nieuw toestel (met lange ondersteuning) koop zodra ik tegen grote limitaties aanloop.
Alles loopt goed alleen laadt de batterij zeer slecht. De telefoon uitschakelen of in recovery helpt, maar fast charging via de standaard MI lader lijkt niet te werken.
Ik lees dat er tools voor magisk lijken te helpen, maar dat er nog geen rom op A12 échte fast charge ondersteunt.
Heeft iemand hier wel een mogelijke oplossing?
Nu zit ik met 3 problemen.
- Het afspelen van videos (Instagram, YouTube etc): dit gaat gepaard met stofferingen.
Ik las dat oude builds van Evolution X ook het stotter probleem aanwezig was maar dat dit inmiddels gefixed zou moeten zijn.
- Volgorde van de navigational buttons: deze zou ik in de gestures settings moeten wijzigen maar daar vind ik geen optie voor de volgorde.
- Quick settings iconen: deze zijn gigantische en langwerpig waardoor er maar 4 getoond worden. Toen ze nog een cirkel waren kon je zonder de panel volledig te hoeven openen er al 8 zien. Weet iemand hoe ik dit kan fixen?
Heeft iemand deze problemen al getackeld? Zo ja, kunnen jullie wat hulp bieden?
[ Voor 17% gewijzigd door sunturion op 03-01-2023 11:10 ]
In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.
De laatste keer dat ik iets met LineageOS deed was het zoiets geloof ik :sunturion schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:22:
Ik heb gister de overstap gemaakt naar de wereld van de custom roms. Ik zat te twijfelen tussen LineageOS en Evolution X en vanwege de voor mij vreemde installatie vereisten van LineageOS (GEEN TWRP) gekozen voor Evolution X (v 1141 van gister avond)
- Alles van LineageOS installeren voor makkelijke OTA updates.
- Als je TWRP erop wilt hebben dan moet je na het rebooten effe zelf de update toepassen vanuit TWRP !!
Dus IMHO zou dat het enige moeten zijn waar je dan rekening mee hoeft te houden
SebaUbuntuBlog
De huidige unofficial vertoonde na tijdje wat kuren bv:
-Als je gsm uitzet start ie hem opnieuw op
-bij t aanzetten dien je razend snel je pincodes op te voeren, doe je dit te langzaam dan wordt de gsm niet juist opgestart (hij blijft laden) en dien je je gsm weer te rebooten
Ik heb gister avond dezelfde keuze voor Evolution X gemaakt, een twee jaar oude security patch van MIUI vond ik uiteindelijk toch iets te verouderd....sunturion schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:22:
Ik heb gister de overstap gemaakt naar de wereld van de custom roms. Ik zat te twijfelen tussen LineageOS en Evolution X en vanwege de voor mij vreemde installatie vereisten van LineageOS (GEEN TWRP) gekozen voor Evolution X (v 1141 van gister avond)
Nu zit ik met 3 problemen.
- Het afspelen van videos (Instagram, YouTube etc): dit gaat gepaard met stofferingen.
Ik las dat oude builds van Evolution X ook het stotter probleem aanwezig was maar dat dit inmiddels gefixed zou moeten zijn.
- Volgorde van de navigational buttons: deze zou ik in de gestures settings moeten wijzigen maar daar vind ik geen optie voor de volgorde.
- Quick settings iconen: deze zijn gigantische en langwerpig waardoor er maar 4 getoond worden. Toen ze nog een cirkel waren kon je zonder de panel volledig te hoeven openen er al 8 zien. Weet iemand hoe ik dit kan fixen?
Heeft iemand deze problemen al getackeld? Zo ja, kunnen jullie wat hulp bieden?
Ik ervaar nog geen problemen met het afspelen van videos, ook niet in PiP.
Ik heb even gekeken naar de buttons en volgens mij kan je wat jij wil regelen bij settings>The Evolver>Buttons>invert layout.
Jouw punt over de quick settings viel mij in eerste instantie ook op. Maar door in te stellen dat de volledige quick settings openen met swipen vanaf rechtsboven kan ik er goed mee werken. Als jij een nettere oplossing hebt hoor ik dat graag
Het enige waar ik nu tegen aanloop is dat niet alle apps de dark mode lekker meepakken. Maar daar kan ik prima mee leven, zijn niet mijn meest gebruikte apps.
Op XDA staat letterlijk dat je niet de TWRP recovery moet gebruiken voor deze unoffical LineageOS build:nero355 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 00:30:
[...]
De laatste keer dat ik iets met LineageOS deed was het zoiets geloof ik :
- Alles van LineageOS installeren voor makkelijke OTA updates.
- Als je TWRP erop wilt hebben dan moet je na het rebooten effe zelf de update toepassen vanuit TWRP !!
Dus IMHO zou dat het enige moeten zijn waar je dan rekening mee hoeft te houden![]()
"NOTE: Any other recovery is not supported, only Lineage Recovery will work
NOTE2: This ROM uses FBEv2, any other recovery won't be able to properly format data making Android unbootable, also forget about any sort of decryption
Seriously, just don't use any other recovery"
Ik heb nu ook geen problemen meer. Bleek dat ik eerst de Android 11 flash moest uitvoeren.smazo schreef op maandag 9 januari 2023 @ 22:04:
[...]
Ik heb gister avond dezelfde keuze voor Evolution X gemaakt, een twee jaar oude security patch van MIUI vond ik uiteindelijk toch iets te verouderd....
Ik ervaar nog geen problemen met het afspelen van videos, ook niet in PiP.
Die had ik inmiddels ook gevonden. Alsnog bedanktIk heb even gekeken naar de buttons en volgens mij kan je wat jij wil regelen bij settings>The Evolver>Buttons>invert layout.
Het probleem is dat als ik de quick settings open dit voornamelijk doe voor een toggle van de wifi, mobiele verbinding, bluetooth of flightmode. Was vroeger mogelijk en nu moet ik het per se helemaal open swipen. Is misschien een beetje miereneuken maar ik zie geen enkele reden waarom die knoppen zo groot moeten zijn. Alsof ik in 60+ modus zit. Maar helas heb ik hier geen oplossing voor gevondenJouw punt over de quick settings viel mij in eerste instantie ook op. Maar door in te stellen dat de volledige quick settings openen met swipen vanaf rechtsboven kan ik er goed mee werken. Als jij een nettere oplossing hebt hoor ik dat graag
Ik maak helaas geen gebruik van darkmode. Vind dat niet werkbaar.Het enige waar ik nu tegen aanloop is dat niet alle apps de dark mode lekker meepakken. Maar daar kan ik prima mee leven, zijn niet mijn meest gebruikte apps.
Overal ben ik extreem impressed door de Evolution X rom. Ik heb mijn Mi9t Pro nooit traag gevonden maar alles werkt 2x zo snel. een aantal bugs die mijn level zuur maakte op android 10 zijn ook weg.
Gcam (BSG) werkt super snel en ik hoef mensen nu niet meer te vragen om 3 seconden stil te staan. Ik kan nu ook veel beter candid shots maken. ook de "Top Shot" feature werkt nu en wwitchen van camera's gaat met minimale delay.
De phone gebruikt nu ook minder storage. Gebrek aan storage was een van de reden waarom ik al keek naar een vervanger maar heb nu gewoon 20GB over (van de 64GB).
Het enige wat ik mis is de MUI charging animatie.
In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.
Dat zie je tegenwoordig overal zowat helaas...sunturion schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:30:
Is misschien een beetje miereneuken maar ik zie geen enkele reden waarom die knoppen zo groot moeten zijn. Alsof ik in 60+ modus zit.

Als je bijvoorbeeld naar wat dingen gaat zoeken met je favoriete zoekmachine dan kom je vaak uit op websites die je beeldscherm tot een 320x240 exemplaar omtoveren en moet je al gauw naar 60% of zo uitzoomen om wat nuttige leesbare info op je scherm te krijgen zonder constant te scrollen!

Wat heb jij precies gedaan om de camera weer goed te laten werken? Bij mij werkt de wide angle lens niet meer...sunturion schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:30:
[...]
Ik heb nu ook geen problemen meer. Bleek dat ik eerst de Android 11 flash moest uitvoeren.
[...]
Die had ik inmiddels ook gevonden. Alsnog bedankt
[...]
Ik heb ook net de Evolution ROM er op gezet. Enige wat ik nog mis is de Telelens/Widelens in de camera. Heb jij deze wel werkend?
Het probleem is dat als ik de quick settings open dit voornamelijk doe voor een toggle van de wifi, mobiele verbinding, bluetooth of flightmode. Was vroeger mogelijk en nu moet ik het per se helemaal open swipen. Is misschien een beetje miereneuken maar ik zie geen enkele reden waarom die knoppen zo groot moeten zijn. Alsof ik in 60+ modus zit. Maar helas heb ik hier geen oplossing voor gevonden
[...]
Ik maak helaas geen gebruik van darkmode. Vind dat niet werkbaar.
Overal ben ik extreem impressed door de Evolution X rom. Ik heb mijn Mi9t Pro nooit traag gevonden maar alles werkt 2x zo snel. een aantal bugs die mijn level zuur maakte op android 10 zijn ook weg.
Gcam (BSG) werkt super snel en ik hoef mensen nu niet meer te vragen om 3 seconden stil te staan. Ik kan nu ook veel beter candid shots maken. ook de "Top Shot" feature werkt nu en wwitchen van camera's gaat met minimale delay.
De phone gebruikt nu ook minder storage. Gebrek aan storage was een van de reden waarom ik al keek naar een vervanger maar heb nu gewoon 20GB over (van de 64GB).
Het enige wat ik mis is de MUI charging animatie.
Nvm is al gefixt met laatste OTA
[ Voor 4% gewijzigd door Zuaro op 20-01-2023 12:22 ]
Ik ben niet meer zo'n fan van custom roms, maar m'n telefoon heeft ondertussen toch wel wat kuren met de Mi rom, en ik vind het wat zonde om 'm nu al te vervangen voor een Pixel 6a oid.
Bij mij gaat hij direct over voor mn gevoel, heb het niet getest met een 2e telefoon. Ben zelf ook van de week over gegaan omdat ik gek werd van bepaalde geforceerde miui app keuzes die je niet kan verwijderen...evanraalte schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 17:16:
Thanks! Misschien toch maar eens proberen dan. Heb je getest of de dailer/telefoon functie goed werkt? Op Miui duurt het 10 sec voor mn telefoon overgaat, dus ik mis vaak telefoontjes😅.
Late response maar ik heb het zojuist getest. Telefoontjes komen direct aan. Geen delay.evanraalte schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 17:16:
Thanks! Misschien toch maar eens proberen dan. Heb je getest of de dailer/telefoon functie goed werkt? Op Miui duurt het 10 sec voor mn telefoon overgaat, dus ik mis vaak telefoontjes😅.
Ik heb nu wel 1 bug ontdekt en die heeft betrekking op bluetooth. Als ik met mij Jabra headset verbonden ben met zowel telefoon als laptop dan weigert YouTube/Instagram soms met het afspelen van video.
Het uitzetten van de bluetooth connectie op de telefoon biedt dan oplossing. Het gebeurd heel sporadisch en ik heb nog niet kunnen vaststellen precies hoe het wordt veroorzaakt op op welke momenten het gebeurt.
Maar dit kleine euvel is niets ten opzichte van alle voordelen.
Want die kan ik zeker aanraden. Ingebouwde Miui camera is weer terug en die werkt lekkerder dan BSG (behalve night mode natuurlijk) en heeft weer 48MP zonder dat je extra dingen moet flashen.
En 102hz scherm is ook wel lekker
Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD
Ik heb de 102Hz mod ook geprobeerd, werkt verbazingwekkend goed!
Kun je hiermee ook telefoongesprekken automatisch opnemen?evanraalte schreef op zondag 29 januari 2023 @ 14:29:
Ik ben ook over sinds vanochtend. Wat een verademing tov Miui zeg.. Het is alsof ik een nieuwe telefoon heb.
Ik heb de 102Hz mod ook geprobeerd, werkt verbazingwekkend goed!
Ik zie het niet in de phone app staan. Wellicht is het niet ondersteund in NL: https://support.google.com/phoneapp/answer/9803950?hl=enkraanwagen schreef op zondag 29 januari 2023 @ 23:09:
[...]
Kun je hiermee ook telefoongesprekken automatisch opnemen?
Hoi ComputerHoed, ik zit nog niet op de laatste versie (zit nog op de 221205). Ik ben een beetje huiverig met updates omdat ik allerlei verhalen lees over updates van Evolution waarbij een system flash werd getriggerd. Ik heb net alle aps en instellingen precies zoals ik ze wel en heb geen zin om dat hele proces opnieuw te doorlopen. Ik moet dus nog even uitzoeken hoe ik dit op de juiste manier moet doenComputerHoed schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 13:31:
Suntorion, zit je op de laatste versie?
Want die kan ik zeker aanraden. Ingebouwde Miui camera is weer terug en die werkt lekkerder dan BSG (behalve night mode natuurlijk) en heeft weer 48MP zonder dat je extra dingen moet flashen.
En 102hz scherm is ook wel lekker
kraanwagen schreef op zondag 29 januari 2023 @ 23:09:
[...]
Kun je hiermee ook telefoongesprekken automatisch opnemen?
Vanaf android 11 is die mogelijkheid verdwenen. De meeste apps die telefoon gesprekken konden opnemen zijn ook verdwenen uit de appstore. Kan alleen als je de telefoon hebt geroot met Magisk + ACR app + APH app of root met Magisk en de Magisk call recorder appsnah001 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:10:
Met de Google dialer is opnemen van gesprekken niet mogelijk.
Dank voor al jullie input
Wil binnenkort over naar Evolution X en daarvoor moet ik uiteraard eerst unlocken.
Kan ik het unlocken nu al aanvragen (zonder gevolgen zoals datawipe voor mijn telefoon) en de wachttijd alvast gehad hebben? Dan ben ik alvast klaar als ik over een tijdje wil flashen.
Of treedt de datawipe pas op als je daadwerkelijk unlocked via de unlocktool?
[ Voor 10% gewijzigd door sonnieboy op 14-02-2023 11:39 . Reden: Extra vraag ]
Je hoeft niet te wachten als een toestel al zo oud is en het account dat je straks aanmaakt ook volledig nieuw is en geen eerdere unlocks heeft gedaan!sonnieboy schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:31:
Kan ik het unlocken nu al aanvragen (zonder gevolgen zoals datawipe voor mijn telefoon) en de wachttijd alvast gehad hebben? Dan ben ik alvast klaar als ik over een tijdje wil flashen.
Soms kunnen sommigen een nieuw toestel zonder wachttijd "unlocken" bijvoorbeeld.
Dus reken op 2 weken en alles wat sneller is, is meegenomen.
Zoek effe alle Mi 9T (Pro) of simpelweg Xiaomi gerelateerde topics door en dan kan je weleens dit soort dingen vinden : Paradise in "[Poco F2 Pro] Ervaringen & Discussie"Errieseeka schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 23:30:
Even een vraagje. Met KPN en volte aan krijg ik alleen maar onbekende nummers die mij bellen. Zet ik volte uit dan krijg ik wel het nr+naam te zien maar heb ik tijdens het bellen geen internet. Is dit te verhelpen dmv een custom rom?
De ervaringen zijn echt heel wisselend dus het is sowieso effe prutsen en testen en zo...
Lees terug in de topics van andere toestellen van de afgelopen 3 jaar en je komt het met regelmaat tegen.
Is een KPN dingetje waar niet direct een oplossing voor is.
Ik ben gestopt met het bouwen van LineageOS 19.1 voor de Mi 9T Pro wegens gebrek aan duidelijke broncode. Aan de downloads kan ik zien dat toch een kleine 1000 mensen mijn builds draaien.
Ook heb ik op veel manieren (emails, forums, community, op een gegeven moment met hulp van een vriend Chinese emails) bij Xiaomi gevraagd om de recentste broncode, maar die krijgen we niet. Vermoedelijk daarom zal er nooit een officiële LineageOS build komen, want volledige compilatie is een vereiste.
Zonder officiële LineageOS komt het dus ook niet op het LOS build-roster met automatische updates, en dus ook niet op LOS-MicroG voor de automatische builds van een deGoogled-variant, en dus ook geen /e/OS. Dat is echt superjammer, want de hardware werkt nog perfect.
Het kan ook anders. De Google Nexus 7 uit 2013 krijgt 10 jaar later nog steeds elke week de laatste security patches in alle bovengenoemde ROMs, omdat Google (toen al) netjes alle nodige code zonder bullshit heeft gedeeld. Ik vind het eigenlijk wel belangrijk dat Tweakers wat meer aandacht gaat schenken aan die verschillen.
Kan ik een paar thumbs up krijgen voor dit idee?
Mooie features: Duurzaamheidsscore en Privacyscore bij smartphones.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Ondanks dat Android me steeds minder interesseert en ik eigenlijk alleen maar naar toestellen op zoek ben waar je een echt Linux OS op kan draaien heb ik alles wat daar wordt genoemd als idee qua Privacy of Reparatie eenSando schreef op maandag 27 februari 2023 @ 03:36:
Kan ik een paar thumbs up krijgen voor dit idee?
Mooie features: Duurzaamheidsscore en Privacyscore bij smartphones.
Kan ik dan ook wat support krijgen voor dit idee : Topic Search link de term laten weergeven ?
Alvast bedankt!
Net ge-update van lineage-19.1-20221211-UNOFFICIAL-raphael naar de 20 versie (android 13)
Procedure was:
- install the 20.0 recovery
- sideload the 20.0 zip and restart naar de recovery
- sideload the MindTheGapps-13.0.0-arm64-20230408_162909 and reboot to system
Klik hier
Daar heb je een browser voor!nixx1338 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 17:03:
Beste LineageOS gebruikers, zijn jullie toevallig apps tegengekomen die niet werken met versie 19 of 20?
Ik heb het voornamelijk over "belangrijke" apps zoals bankieren, DigiD, etc.
Dat is juist de hele lol van een Custom ROM draaien!Het is niet de bedoeling om root toegang toe te staan.
Custom ROM en root staan voor mij volledig los van elkaar. Als ik alleen root wil, hoef ik daar geen custom ROM voor.nero355 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 18:24:
[...]
Dat is juist de hele lol van een Custom ROM draaien!![]()
![]()
![]()
Een schone basis zonder allerlei zooi van de fabrikant in je ROM is wel zo fijn!Audiowaste schreef op maandag 15 mei 2023 @ 15:47:
Custom ROM en root staan voor mij volledig los van elkaar. Als ik alleen root wil, hoef ik daar geen custom ROM voor.
Inmiddels de batterij vervangen met een Nohon exemplaar en de achterkant vervangen voor een mat doorzichtige variant. De oude batterij woog 53g en de Nohon batterij weegt 54g, dus dat belooft veel goeds!
Update: batterij lijkt na eerste oplaadcyclus al stukken langer mee te gaan.
/f/image/CdOv9GJW3ao6uI05N8vh9F5C.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 47% gewijzigd door ComputerHoed op 23-05-2023 23:55 ]
Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD
/f/image/U3JW5TeQH23h9vMBYdptUQkY.png?f=fotoalbum_large)
Goed resultaat, zeker gezien accubattery rond de 3800 ook aangaf toen ik de telefoon net had gekocht!
@ComputerHoed
Ik ben blij voor je maar dat is nog steeds geen reden om geen thumbnails te gebruiken!
Screenshots vreten mijn hele 1920x1200 scherm op...
Uhh hoe doe ik dat? Wilde namelijk ook een update plaatsen na (bijna) een maand, maar nu ben ik bang je hele scherm op te vretennero355 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 00:34:
offtopic:
@ComputerHoed
Ik ben blij voor je maar dat is nog steeds geen reden om geen thumbnails te gebruiken!
Screenshots vreten mijn hele 1920x1200 scherm op...
ComputerHoed schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 21:08:
offtopic:
Uhh hoe doe ik dat? Wilde namelijk ook een update plaatsen na (bijna) een maand, maar nu ben ik bang je hele scherm op te vreten
Door https://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum/ te gebruiken of simpelweg de UBB Code voor een bepaalde grootte van een thumbnail te kiezen op je favoriete "plaatjesuploadingwebsite" of hoe je dat ook wilt noemen!
Om maar iets dat ik onlangs heb geüpload als voorbeeld te nemen :
GoT-Code Thumbnail :
:strip_exif()/f/image/2yFcvuYTUyOcRIDA2Kqrt6p1.jpg?f=fotoalbum_small)
GoT-Code Grote Thumbnail :
:strip_exif()/f/image/2yFcvuYTUyOcRIDA2Kqrt6p1.jpg?f=fotoalbum_medium)
En groter dan dat hoeft echt niet!
Omdat ik al een hele tijd geen patches meer kreeg heb ik Evolution X 8.3 geflashed. Maar ik heb daar een beetje spijt van door verschillende problemen.
- Op random momenten blijft het beeld qua kleurtemperatuur scherm zich aanpassen in rap tempo.
- In de lockscreen blijft de boel soms vast hangen. Na een minuutje wachten kan ik pas weer ontgrendelen.
- Ontgrendelen direct met de vingerafdruk lukt niet. Moet eerst de power knop indrukken voordat ik de vingerafdruk kan gebruiken.
- Bij het (snel) laden krijg ik geen visuele terugkoppeling dat het toestel laadt maar dit wel doet.
- de oude terug, home en applicatie knoppen blijven zichtbaar onder de pil. Heb dit nu tijdelijk opgelost door deze oude knoppen er weer overheen te leggen.
- Als ik Volte wil gebruiken doet nummer herkenning het niet.
Al met al dus niet echt een succes.
Heb ik iets verkeerds gedaan?
Via fastboot team redfox geflashed en daarna de rom geïnstalleerd. Alle overige gegevens gewist.
Moet ik nog iets met een custom firmware?
Misschien heb ik iets over het hoofd gezien?
Zijn er eventueel andere roms waar jullie goede ervaringen mee hebben?
Want op deze manier ben ik geneigd om naar een S23 oid over te stappen. Maar dat zou zonde zijn want het toestel is onverwoestbaar en verder nog in orde.
Als je alle installatie-imstructies van deze pagina (gelinkt vanaf de download pagina van EvolutionX) gevolgd hebt zou het goed moeten werken.
In mijn ervaring met custom ROMs wil het soms wel eens helpen om nog eens een clean of dirty flash te doen wanneer dingen instabiel zijn.
Ik zit zelf met de 9T non-pro al een dik half jaar op officiële LineageOS, bevalt prima, maar mis zo nu en dan wel de extra's van ROMs als EvolutionX, helaas ligt de ontwikkeling voor de 9T non-pro vrijwel stil.
Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt
Ik weet niet of dit juist is of niet.
Zal eens eens firmware flashen en dan een dirty flash om niet alle apps opnieuw te moeten installeren.
Alles doet het nu redelijk incl. VoLTE.
Behalve het scherm flikkeren / kleurtemperatuur wisselingen blijft vervelend.
Ook het ontgrendelen via de vingerafdruk lukt niet altijd.
Misschien iets met de proximity / ambient sensoren?
Komt dat niet misschien doordat er iets van een "Anti-Blue Light Feature" standaard AAN staat en niet goed werktRickU09 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 08:55:
Behalve het scherm flikkeren / kleurtemperatuur wisselingen blijft vervelend.
Zou ik me niet druk om maken, want daar is zoveel rommel bij betrokken dat het vaker niet dan wel werkt in alternatieve ROM's of SoftwareOok het ontgrendelen via de vingerafdruk lukt niet altijd.
Zou kunnen, maar heb je nou wel of niet rondgekeken in bijvoorbeeld https://xdaforums.com/t/r...402/page-27#post-89377376Misschien iets met de proximity / ambient sensoren?
Daar heb je gelijk ook een mogelijke oplossing voor beide problemen : Het scherm op 60 Hz zetten
Accubattery geeft 3701 mAh (93% health) aan na een jaar gebruik. Erg netjes als je het mij vraagt
Dat is heel keurig! Die van mij komt dan duidelijk uit een slechtere batch, zit op 3278 mAh (82%), maar ook toen ie nieuw was is ie nooit boven de 90% uitgekozen... Dus denk dat de capaciteit niet klopt. Maar dat mag de pret niet drukken, hij gaat lang genoeg mee op een lading, en er is nog steeds geen echt geschikte opvolger (vergelijkbare afmetingen, telecamera, fingerprint in scherm, en 3,5mm) voor een redelijke prijs.ComputerHoed schreef op zondag 21 april 2024 @ 20:16:
We zijn een jaartje verder en zo is ook de nohon batterij een jaartje ouder.
Accubattery geeft 3701 mAh (93% health) aan na een jaar gebruik. Erg netjes als je het mij vraagt
Ik gebruik nu ook GCAM 8.4 R18 met een custom XML, de camera is nu aanzienelijk beter dan stock!
Welke ROM's worden hier tegenwoordig gebruikt? Ik ben heel tevreden over Evolution X op Android 13, maar ik lees dat de Android 14 variant een stuk meer issues heeft. Eigenlijk is mijn ROM prima, zij het dat mijn security patch uit Oktober 2023 komt. Daarnaast vind ik het jammer dat ik Google Pay niet kan gebruiken, al is de vraag of je dat wil met een custom ROM.
Ik kijk de laatste tijd ook voorzichtig naar een opvolger, maar dat is nog best lastig! Ik wil eigenlijk geen custom roms meer gaan flashen, dus iets met lange support (Samsung S24, iphone 15 ) is wellicht toch wel interessant.
Ik gebruik zelf ook Evo X op Android 13. De nieuwe versie raak ik niet aan want die heeft te veel bugs + de ontwikkelaar staat niet echt open voor feedback.derp12345 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:17:
Ik ben ook erg te spreken over de Nohon batterij. Goed, ik ben pas 133 cycles in, maar ik haal met gemak anderhalve dag. Momenteel ben ik niet 100% opheladen, dus ik kan de capaciteit niet exact bekijken (11% batterij, current capacity 439mah, dus ongeveer 4000mah dus).
Ik gebruik nu ook GCAM 8.4 R18 met een custom XML, de camera is nu aanzienelijk beter dan stock!
Welke ROM's worden hier tegenwoordig gebruikt? Ik ben heel tevreden over Evolution X op Android 13, maar ik lees dat de Android 14 variant een stuk meer issues heeft. Eigenlijk is mijn ROM prima, zij het dat mijn security patch uit Oktober 2023 komt. Daarnaast vind ik het jammer dat ik Google Pay niet kan gebruiken, al is de vraag of je dat wil met een custom ROM.
Ik kijk de laatste tijd ook voorzichtig naar een opvolger, maar dat is nog best lastig! Ik wil eigenlijk geen custom roms meer gaan flashen, dus iets met lange support (Samsung S24, iphone 15 ) is wellicht toch wel interessant.
Ik heb zelf geen problemen met Google Pay; werkt geweldig, Idem voor 90hz scherm
Komende tijd ga ik hem nog niet vervangen (heb hem al sinds sept 2019) maar ga wel de batterij nog 1x vervangen. Mocht hij vallen, dan koop ik de Xiaomi 14
Nope, werkte gelijkderp12345 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:01:
@ComputerHoed Interesting, heb jij nog enige tweaks toegepast om dat aan de praat te krijgen?
Op de xiaomi 9T pro van mn vrouwtje, loopt prima.
Hopelijk binnenkort officiele build van LineageOs, vanuit de Telegram van Seba:
/f/image/wf5YYxAaTYxYHzn9BDKn39zC.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb deze gewoon over LOS 21 heen geflashed zonder problemen. Moest alleen vingerafdrukken opnieuw instellen. Verder nog geen rare dingen tegengekomen, alles lijkt net iets vlotter te reageren. Blijft fijn dat zo'n oud toestel nog goed wordt bijgehouden door de community
Voor de liefhebbers de link naar de meest recente builds. Installatie instructies etc zijm daar ook te vinden.
Moet je dan niet één topic verder zijn : [Xiaomi Mi 9T / Redmi K20] Rooten & Custom romsBdK9001 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 17:34:
Sinds afgelopen zondag is LineageOS 22.1 official uit voor de Mi 9T
Hoe is de accutijd ??Ik heb deze gewoon over LOS 21 heen geflashed zonder problemen.
Blijft fijn dat zo'n oud toestel nog goed wordt bijgehouden door de community
Ik rommel de laatste tijd wat met alternatieve non-Android ROM's maar de accutijd is altijd eigenlijk wel de grootste issue zo'n beetje...
Thnx!Voor de liefhebbers de link naar de meest recente builds. Installatie instructies etc zijm daar ook te vinden.