Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Twenkie
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 19:59
Geen groentinten in de nachtmodus bij YouTube. Gelukkig...

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Nu online
Als je naast de darkmode ook nog eens de nightmode aan hebt staan zie je het nog erger. Als @Twenkie en @KaiseRRuby en @Controvictio echt niet zien, dan ben ik in ieder geval wel erg blij voor ze...

Met hun informatie ga ik toch nog eens bij Coolblue proberen....

EDIT: besteld. Eens kijken wat voor iets ik krijg...

Deathchant wijzigde deze reactie 28-12-2019 17:24 (9%)

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Carryspeed FS-PRO

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 18:58
Zijn de huidige bezitters eigenlijk tevreden over de output van de camera's? Zou graag wat meer foto's zien.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Deathchant
  • Nu online
Ja daar ben ik ook benieuwd naar. Met name de autofocus performance tijdens lowlight.... Bij mij zat ie enorm vaak ernaast :(

Maar ik moet zeggen dat er qua ergernissen/issues (behalve die scherm issues) hier weinig gepost wordt. Normaliter is dat een goed teken ;)

(wtf, waarom heb ik een oxygenOS karma badge?? Kep welgeteld 1x een oneplus gehad....)

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20:44
Deathchant schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:07:

(wtf, waarom heb ik een oxygenOS karma badge?? Kep welgeteld 1x een oneplus gehad....)
Omdat je een postsletje bent dit oneplus topic ;)
Just kidding natuurlijk.

Ben benieuwd naar je bevindingen van het scherm met je nieuwe bestelling. Keep us posted.

Te koop: een AKG Y50BT Koptelefoon

• thomas17
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21:03
Mijn 3de 7T heeft ook n groene tint boven en onder het scherm maar omdat ik hiervoor al 2x OP7's heb gehad met problemen en nu al de 3de 7T leer ik er wel mee leven.

QC: 0306D Date: 10/10/2019.

Dit is eigenlijk het enige "negatieve" aan deze telefoon, voor de rest n heel fijn toestel!

Edit: gekocht bij Belsimpel.

thomas17 wijzigde deze reactie 29-12-2019 00:26 (5%)

• brieljant
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 11:55
De mensen die geen last hebben van groene tint, gekocht bij coolblue of belsimpel?

• Ljuslmx
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 28-01 21:54
Recent (3 dagen geleden) gekocht bij Coolblue in Gent. De groene waas is heel licht zichtbaar bij bepaalde tinten grijs (vb: Chrome incognitovenster) als de nachtmodus aanstaat en bij 2 van de stapjes met de helderheidsslider, bij een andere stand verdwijnt het terug. Ik moest wel al erg m'n best doen om dit te kunnen zien (= volledig donkere kamer, enkel de gsm aan), dus op zich voor mij een non-issue vemits het probleem verdwijnt (voor mijn ogen en die van m'n huisgenoten toch) als de nachtmodus uitstaat. @brieljant

QC: 0306N Date: 2019.10.10

Ljuslmx wijzigde deze reactie 29-12-2019 00:01 (3%)
Reden: typfoutjes :)

• KaiseRRuby
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 20:18
Nog een keer getest voor de zekerheid. Night mode aan, donkere kamer, incognito tabblad geopend. Grijs is bij mij grijs, geen groentint te zien.

Telefoon is van mobiel.nl, opgehaald in Utrecht.

@Laguna Camera vind ik niet erg goed. Die van de MI 9 is stukken beter. Ben nu aan het kijken of ik wat kan met GCam..

• sonsan
  • Registratie: maart 2004
Ik heb de 7T Pro McLaren. Gelukkig geen groene waas, maar dat komt volgens mij ook niet voor bij de Pro.

Prima telefoon, snel, mooi scherm maar de camera vindt ik maar matig. Ik kom van een Huawei Mate 10 Pro af. Die heeft veel minder pixels maar presteert op alle fronten beter.
Avond/nachtopname zijn erg korrelig en de AF zit er vaak naast. Ik hoop dat software updates hier verbetering in gaat geven.

• Deathchant
  • Nu online
Nou, kep em vandaag binnen gekregen en uitvoerig getest. De batch is identiek aan die ik eerst had (QC: 0306N) maar dan een manufactured date van exact 2 dagen later (12 oktober).
OxygenOS 10.0.1.HD65BA, security patch 29 september 2019.

Om met de deur in huis te vallen: er is iets van groentint aanwezig, alleen een stuk minder dan mijn eerste exemplaar en niet geportioneerd aan 1 kant van het scherm, maar 't lijkt evenredig over 't hele scherm verdeeld.
Er is géén verschil tussen 60hz en 90hz en er is ook geen verschil met DC dimming aan/uit.
Grijstinten worden tussen 20-50% brightness ietsje groeniger weergegeven, maar lang niet zoals mijn eerste exemplaar.
Als ik langzaam met de brightness slider van links naar rechts ga dan zie ik het gehele scherm "veranderen" van groentint naar beetje magenta en weer naar groentint om vervolgens boven de 50% wél volledig grijs te zijn. Maar to be honest, dit is een stuk minder storend dan de vorige.

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu ermee moet doen... Kep er verder helemaal niks mee gedaan verder... Ik ga em eens updaten naar de nieuwere versie. Ik ga vanavond nog eens kijken en morgenvroeg, en dan kijk ik hoe storend ik 't vind of dat ik 't toch uit principe wil terugsturen.

Edit: geüpdatet naar 10.0.7 en dat is iig geen verschil. Kep even onder 't dekbed gelegen ik zie toch wel dat 't zich toch meer aan de bovenkant en ook iets meer links concentreert. Mijn vriendin bestempelt het als dat 't lichter uitziet, maar ze zegt dat 't haar pas opvalt als ik Realtime aan de brightness slider schuif. Maar bij statisch beeld valt 't haar niet zo op.
Bij de Youtube app darkmode is het echt 't beste te zien. Wat me daar erg opvalt is dat als ik 't scherm rotweer en de app dus mee roteert dat de groengele tint ook mee lijkt te roteren. Zou dat komen doordat links alle witte letters staan en daardoor altijd iets van een schijn is ofzo? Je zou bijna denken dat 't de Apps zelf zijn die zo'n rare niet egale grijskleur hebben, maar op mijn HTC10 zie ik 't toch echt niet en ook niet bij hogere helderheden.

Edit 2: Als ik DC dimming aanzet dan is het een stuk minder aanwezig, maar nog steeds zichtbaar (wat doet dat dc dimming eigenlijk?). Als ik het toestel een beetje draai, dus dat ik niet helemaal recht ernaar kijk dan valt 't ook weg.

Ik kijk 't me vanavond en morgenvroeg eens aan, maar zoals 't er nu naar uitziet gaat ie retour.

Ik vind 't erg vervelend dat ik 't niet kan laten zien; als ik foto's van 't scherm maak met mijn HTC10 dan zie je die schermflikkering zo erg, dus foto's zijn totaal niet representatief.

Deathchant wijzigde deze reactie 29-12-2019 16:45 (37%)

• thomas17
Deathchant schreef op zondag 29 december 2019 @ 15:49:

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu ermee moet doen... Kep er verder helemaal niks mee gedaan verder... Ik ga vanavond nog eens kijken en morgenvroeg, en dan kijk ik hoe storend ik 't vind of dat ik 't toch uit principe wil terugsturen.
Ga je het toestel dan retourneren voor n andere 7T? Of een heel ander toestel?
Want ik zit er toch over na te denken. Aangezien het vrij storend is.

• 13art
Je zou eventueel kunnen ruilen en vragen of ze een toestel van de december batch kunnen opsturen. Mits deze in Europa al beschikbaar is natuurlijk.

• Deathchant
  • Nu online
l3art schreef op zondag 29 december 2019 @ 16:49:
[...]

Je zou eventueel kunnen ruilen en vragen of ze een toestel van de december batch kunnen opsturen. Mits deze in Europa al beschikbaar is natuurlijk.
Op 't oneplus forum schijnt dat niks uit te maken... Maar goed. Ik ga 't denk ik wel proberen ja.
Overigens de ultra wide angle camera is echt onbruikbaar in mindere lichtomstandigheden. De autofocus die hunt als een malle :(

• 13art
Deathchant schreef op zondag 29 december 2019 @ 17:03:
[...]

Op 't oneplus forum schijnt dat niks uit te maken... Maar goed. Ik ga 't denk ik wel proberen ja.
Overigens de ultra wide angle camera is echt onbruikbaar in mindere lichtomstandigheden. De autofocus die hunt als een malle :(
Als dat ook tegenvalt, kan je dan niet beter overwegen een ander toestel te kopen?

• KaiseRRuby
Zit me nu toch wel af te vragen of ik enorm scheel kijk of gewoon mazzel heb gehad qua scherm. Ik stoor me er in ieder geval niet aan, ben vooral verbaasd hoe mooi vloeiend het scherm is. Daar hou ik het dan ook maar bij..

Camera is inderdaad een teleurstelling, GCam zou dingen beter moeten maken maar de nachtmodus en de wide angle is niet om over naar huis te schrijven.

Custom roms zijn er helaas ook weinig. Zijn er al mensen die een telegram groep weten rondom deze telefoon die niet gericht is op Gcam?

• Deathchant
  • Nu online
KaiseRRuby, wees blij dat je 't niet hebt ;) Niet verder gaan zoeken ;)
Ik heb verder ook helemaal niks negatiefs te melden over 't scherm. De telefoon is razend snel, oxygenOS is retesnel en vloeiend (ik geloof zelfs dat het de oxygenOS is wat de telefoon zo vloeiend maakt, en niet de 90hz). Als jij tevreden bent, lekker laten zo! Ik ben iig blij dat er iemand is die een goed exemplaar heeft.

• Yamy_Daffy
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:24

Edit: geüpdatet naar 10.0.7 en dat is iig geen verschil. Kep even onder 't dekbed gelegen ik zie toch wel dat 't zich toch meer aan de bovenkant en ook iets meer links concentreert. Mijn vriendin bestempelt het als dat 't lichter uitziet, maar ze zegt dat 't haar pas opvalt als ik Realtime aan de brightness slider schuif. Maar bij statisch beeld valt 't haar niet zo op.

Edit 2: Als ik DC dimming aanzet dan is het een stuk minder aanwezig, maar nog steeds zichtbaar (wat doet dat dc dimming eigenlijk?). Als ik het toestel een beetje draai, dus dat ik niet helemaal recht ernaar kijk dan valt 't ook weg.
Als je onder een dekbed moet gaan liggen om het te zien en je allerlei instellingen zo moet zetten zodat je het zichtbaar moet maken....

Ben je dan niet teveel gefocust op die groentint?

Kan me niet voorstellen dat het dan zo storend is dat je hierdoor een onbruikbare telefoon in je handen hebt.

Snap dan ook echt niet dat je 4x dezelfde telefoon besteld en weer retour stuurt.

De onkosten die daarmee gemaakt worden daar zit een winkel echt niet op te wachten.

PSN: Yamy_Daffy

• 13art
Even in Deathchant 'his defence'... Het probleem is met name zichtbaar met dark mode aan en de schermhelderheid beneden 40% Dat maakt het overdag lastig om te testen of het scherm de groene tint vertoont. Dus als je het overdag wil testen zal je toch ergens naar een plek moeten waar er een stuk minder licht is. Zo gek is dan onder de dekens testen dus niet.

• Deathchant
  • Nu online
Yamy_Daffy schreef op zondag 29 december 2019 @ 20:32:
[...]

Als je onder een dekbed moet gaan liggen om het te zien en je allerlei instellingen zo moet zetten zodat je het zichtbaar moet maken....

Ben je dan niet teveel gefocust op die groentint?

Kan me niet voorstellen dat het dan zo storend is dat je hierdoor een onbruikbare telefoon in je handen hebt.

Snap dan ook echt niet dat je 4x dezelfde telefoon besteld en weer retour stuurt.

De onkosten die daarmee gemaakt worden daar zit een winkel echt niet op te wachten.
Dit is de 2e telefoon die ik heb besteld (en nog niet retour gestuurd heb). Ik vind 't zelf idd heus niet de bedoeling om tig keer heen en weer te sturen, maar ik doe dat niet omdat ik een bedrijf wil sparen, maar omdat genoeg genoeg is. Ik had het dekbed gebruikt om zeker te weten dat de brightness levels goed waren, zodat ik jullie de juiste informatie kon geven. Natuurlijk zie je het issue niet goed als je in vol daglicht kijkt.

Fijn dat er iemand is die de grote bedrijven beschermt en me dat perse eventjes moet laten weten :N

Als je een goed exemplaar hebt van de OP7T dan ben ik oprecht blij voor je. Indien niet of je hebt er geen: niet alles hoeft gezegd te worden, sommige dingen kun je best voor je houden, zeker als ze verder weinig toe voegen.

• Yamy_Daffy
Ik heb een goed exemplaar, aangezien ik voor de McLaren versie ben gegaan.

Ik heb alleen het vermoeden dat sommige mensen het zo gaan zitten opzoeken met instellingen dat ze er dan zo op gefocust op zijn dat ze er vanzelf last van gaan krijgen.

En dan schiet je naar mijn idee een beetje het doel voorbij.

• Deathchant
  • Nu online
De McLaren is een 7T Pro.... We hebben 't hier over de 7T. De 7T Pro heeft een ander scherm (curved + wqhd resolutie ipv fHD+) waar deze issues (gelukkig) niet spelen.

• Yamy_Daffy
Dat weet ik, dat geef ik ook zelf aan.

Als ik zo de foto's zie van die groen tinten waar mensen last van hebben kan ik me echt niet voor stellen dat ik me daar ook maar een halve seconde aan zal storen of druk over maken.

Als ik eens de kans heb en ik krijg eens een 7t in me handen zal ik eens op letten.

• Deathchant
  • Nu online
Yamy_Daffy schreef op zondag 29 december 2019 @ 21:49:
Dat weet ik, dat geef ik ook zelf aan.

Als ik zo de foto's zie van die groen tinten waar mensen last van hebben kan ik me echt niet voor stellen dat ik me daar ook maar een halve seconde aan zal storen of druk over maken.

Als ik eens de kans heb en ik krijg eens een 7t in me handen zal ik eens op letten.
Dat jij 't vermoedelijk niet zou zien, is totally fine. Dat je vindt dat mensen er ook naar op zoek gaan onder de noemer die zoekt zal vinden, is zelfs ook nog OK. Waar 't ophoudt is wanneer je zou gaan bepalen voor iemand anders dat hij/zij zou overdrijven omdat jij 't zelf niet ziet (aka N=1). Daarmee zou je invalideren dat 't issue bestaat.

Het oneplus forum staat er vol van (39 pagina's inmiddels); hier wordt met regelmaat ook de tint besproken en ook arnoud heeft er een artikel over geschreven, omdat 't aandacht verdient. Dus het is geen non-existent issue dat iemand maar zoekt of uit z'n duim zuigt.
Ik zou willen dat ik zo'n dingen niet zou zien of dat ik me er niet aan zou storen. Dat zou de boel makkelijker maken ;) Het gebruiken van curved schermranden zonder issues zou 't me ook makkelijker maken, dan had ik me net als jij een 7T Pro (of 7 Pro) gekocht ;)

• Yamy_Daffy
Ik zeg niet dat ik het niet zou zien. Ik zeg dat IK me me niet kan voorstellen dat IK me er aan zou storen.

Ik ontken ook helemaal niet dat er een groentint aanwezig is bij die bepaalde instellingen.

Geloof ook niet dat het ontkent word door Oneplus zelf.

Geloof alleen stellig dat de hele serie er in meer of mindere mate last van heeft. Het word zelfs geconstateerd in een totaal andere merk met hetzelfde soort display.

Dus het zal zo goed als zeker wel een product eigenschap zijn. En als genoeg mensen er over klagen zal de fabrikant er wel actie op ondernemen door een ander display te gaan gebruiken.

Maar tot die tijd zie ik dus ook het nut er niet van in door elke keer maar een zelfde telefoon te gaan bestellen en dan weer op zoek te gaan naar deze groentint.

Zo zie ik het, vat het niet persoonlijk op. :>

• KaiseRRuby
Deathchant schreef op zondag 29 december 2019 @ 21:58:
[...]
Dat jij 't vermoedelijk niet zou zien, is totally fine. Dat je vindt dat mensen er ook naar op zoek gaan onder de noemer die zoekt zal vinden, is zelfs ook nog OK. Waar 't ophoudt is wanneer je zou gaan bepalen voor iemand anders dat hij/zij zou overdrijven omdat jij 't zelf niet ziet (aka N=1). Daarmee zou je invalideren dat 't issue bestaat.

Het oneplus forum staat er vol van (39 pagina's inmiddels); hier wordt met regelmaat ook de tint besproken en ook arnoud heeft er een artikel over geschreven, omdat 't aandacht verdient. Dus het is geen non-existent issue dat iemand maar zoekt of uit z'n duim zuigt.
Ik zou willen dat ik zo'n dingen niet zou zien of dat ik me er niet aan zou storen. Dat zou de boel makkelijker maken ;) Het gebruiken van curved schermranden zonder issues zou 't me ook makkelijker maken, dan had ik me net als jij een 7T Pro (of 7 Pro) gekocht ;)
Welk artikel van Arnoud is dat? Kun je daar een linkje van geven?

• AnonymousWP
  • Registratie: april 2014
  • Niet online
KaiseRRuby schreef op maandag 30 december 2019 @ 10:32:
[...]

Welk artikel van Arnoud is dat? Kun je daar een linkje van geven?
Letterlijk eerste hit bij zoeken naar "7T": nieuws: Gebruikers OnePlus 7T klagen over kleurenwaas over scherm bij lage he...

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Deathchant
  • Nu online
Yamy_Daffy schreef op zondag 29 december 2019 @ 22:08:
Ik zeg niet dat ik het niet zou zien. Ik zeg dat IK me me niet kan voorstellen dat IK me er aan zou storen.

Ik ontken ook helemaal niet dat er een groentint aanwezig is bij die bepaalde instellingen.

Geloof ook niet dat het ontkent word door Oneplus zelf.

Geloof alleen stellig dat de hele serie er in meer of mindere mate last van heeft. Het word zelfs geconstateerd in een totaal andere merk met hetzelfde soort display.

Dus het zal zo goed als zeker wel een product eigenschap zijn. En als genoeg mensen er over klagen zal de fabrikant er wel actie op ondernemen door een ander display te gaan gebruiken.

Maar tot die tijd zie ik dus ook het nut er niet van in door elke keer maar een zelfde telefoon te gaan bestellen en dan weer op zoek te gaan naar deze groentint.

Zo zie ik het, vat het niet persoonlijk op. :>
Fair enough ;)

Overigens ontkent oneplus het in theorie niet maar in de praktijk wel. Er is complete radiostilte, niemand reageert en niemand voelt zich geroepen om er ook maar 1 ding over te zeggen. Helemaal in 't begin, na de eerste melding had community member David Y. gezegd dat ze het snapten, maar dat 't geen defect was en dat 't de werking van de telefoon niet zou hinderen. Mocht je toch hinder ervan ondervinden dan moest je maar contact opnemen. Heel veel mensen deden dat en kregen vervolgens geen RMA goedgekeurd. Anderen weer wel, en slechts een klein percentage daarvan had na de reparatie geen issues meer. Sinds enkele weken is ook die reactie uit 't topic verwijderd, dus nu ziet het er sowieso uit alsof oneplus niks doet.
L3art had al een chat gehad waarin oneplus aangaf met een nieuwe batch te komen voor 't eind van 't jaar en dat 't op 't forum aangekondigd zou worden.... In theorie hebben ze nog 1 dag, maar ik zie 't niet gebeuren....
Kep zelf 3x met ze gebeld, 4 members een DM gestuurd, herhaaldelijk tags in 't topic, maar 0,0 reactie. Dus die oh zo bruisende community en de enorme hulp en luisterend oor van Oneplus voel ik in ieder geval nog niet :P

Deathchant wijzigde deze reactie 30-12-2019 11:31 (5%)

• Yamy_Daffy
Deathchant schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:36:
Ik copy paste even van de DM naar hier, dan hebben anderen er ook wat aan.

Ik ben van vanochtend 10u bezig, maar ik kan de groentint echt niet vinden of reproduceren...Dus waarschijnlijk heb ik dan een goeie :)
Kep in MSPAINT een volledig zwarte background gemaakt en die geset als wallpaper. Youtube dark theme, OxygenOS darktheme...ik kan het werkelijk op geen enkele helderheid zien. Kep mezelf opgesloten in de kamer met rolluiken dicht, onder de deken...Het is gewoon niet aanwezig bij mij.

Dus als iemand me dan verdere instructies kan geven hoe je het met 100% zekerheid kunt reproduceren, let me know.

Edit: nou ja, het scherm is linksboven idd grijzer/groener bij de apps Signal, Google calendar en bij het never settle screen. En dan zal 't vast en zeker ook bij alle apps zijn die geen volledig zwarte background hebben. :(
Nou, kep em vandaag binnen gekregen en uitvoerig getest. De batch is identiek aan die ik eerst had (QC: 0306N) maar dan een manufactured date van exact 2 dagen later (12 oktober).
OxygenOS 10.0.1.HD65BA, security patch 29 september 2019.

Om met de deur in huis te vallen: er is iets van groentint aanwezig, alleen een stuk minder dan mijn eerste exemplaar en niet geportioneerd aan 1 kant van het scherm, maar 't lijkt evenredig over 't hele scherm verdeeld.

Maar to be honest, dit is een stuk minder storend dan de vorige.

Ik kijk 't me vanavond en morgenvroeg eens aan, maar zoals 't er nu naar uitziet gaat ie retour.

Ik vind 't erg vervelend dat ik 't niet kan laten zien; als ik foto's van 't scherm maak met mijn HTC10 dan zie je die schermflikkering zo erg, dus foto's zijn totaal niet representatief.
Als ik dan dit lees van jezelf als gebruiker.

Eerst heb je het niet na uren zoeken, dan heb je het ineens wel maar valt het wel mee.
2de telefoon had het nog minder dan je eerste (die het in eerste instantie al niet had)...

Sorry hoor, maar dan lijkt mij het probleem erg overtrokken. Dan komt het bij mij over als zoeken om het zoeken en dan heel hard klagen dat je het gevonden hebt.

En wat moet Oneplus dan doen in jou ogen om het probleem op te lossen?
Er zit in een heel groot deel van de 7t serie een groentint bij bepaalde instellingen.
Omruilen heeft geen zin want de volgende heeft het ook.
Repareren gaat ook niet want er is geen "defect" het is een eigenschap van dit type display bij die instellingen. ( de 1 wat meer dan de ander).

Wat zou dan voor jou als gebruiker de ultieme oplossing zijn?

• 13art
Yamy_Daffy schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:39:
[...]

Wat zou dan voor jou als gebruiker de ultieme oplossing zijn?
Oneplus heeft zelf aangegeven dat er in december een nieuwe batch zou komen die dit niet zou hebben. Hoe ze het denken 'op te lossen' geen idee.

En dan nu nog even als moderator, laten we het vooral over het toestel houden en de discussie over de groene tint min of meer algemeen houden en niet individueel op de man spelen. Verdere berichten hierover, waarbij getracht wordt onderling te overtuigen of iets in die trant, worden verwijderd.

• Twenkie
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 19:59
Nu even over de camera's! Eerst even mijn niet uitgebreid gefundeerde bevindingen en dan een hoofdvraag.
Bij mij ontstaat een tweeledig beeld bij de foto's:
Enerzijds goede kwaliteit bij veel licht. Anderzijds toenemende korreligheid bij minder licht.
Sterrenbeeldfoto's maken is dan weer best leuk. Zelf nachtscenes uit de hand zijn mogelijk.
Maar bij lage lichtomstandigheden je macro gebruiken of filmen in de panoramastand is niet echt raadzaam.
Ach, het is niet slecht en daglicht foto's maken gaat zelfs goed, maar was mijn verwachtingspatroon niet te overspannen geweest?
Dan dus nu de hoofdvraag: Is de kwaliteit van foto's en films met deze 48MP sensor niet enorm te verbeteren door softwarematige ingrepen door OnePlus?
Of Anders gezegd: zou die sensor niet veel beter moeten kunnen, ( dan de camera van mijn Lumia 950)?
Wat vinden jullie? Wat zie ik over het hoofd?

• Yamy_Daffy
Twenkie schreef op maandag 30 december 2019 @ 13:02:
Nu even over de camera's! Eerst even mijn niet uitgebreid gefundeerde bevindingen en dan een hoofdvraag.
Bij mij ontstaat een tweeledig beeld bij de foto's:
Enerzijds goede kwaliteit bij veel licht. Anderzijds toenemende korreligheid bij minder licht.
Sterrenbeeldfoto's maken is dan weer best leuk. Zelf nachtscenes uit de hand zijn mogelijk.
Maar bij lage lichtomstandigheden je macro gebruiken of filmen in de panoramastand is niet echt raadzaam.
Ach, het is niet slecht en daglicht foto's maken gaat zelfs goed, maar was mijn verwachtingspatroon niet te overspannen geweest?
Dan dus nu de hoofdvraag: Is de kwaliteit van foto's en films met deze 48MP sensor niet enorm te verbeteren door softwarematige ingrepen door OnePlus?
Of Anders gezegd: zou die sensor niet veel beter moeten kunnen, ( dan de camera van mijn Lumia 950)?
Wat vinden jullie? Wat zie ik over het hoofd?
Gisteravond merkte ik op dat lens van de macro stand (vermoedelijk dezelfde lens als de panorama?) een stuk minder lichtsterk is als van de hoofd camera lens.

Primaire Sensor: Sony IMX586 Megapixels: 48 Aperture: f/1.6
Ultra groothoeklens Megapixels: 16 Aperture: f/2.2

Denk dat het in dat stukje mis gaat, waardoor de telefoon gaat hunten met focussen en als ie dan een foto maakt er een flinke poets beurt overheen gaat om de ruis te laten verdwijnen.

Dus denk dat het een tweeledig "probleem" is, 1 je lens is niet lichtsterk genoeg en 2 de nabewerking in de software om probleem 1 op te poetsen.

• Deathchant
  • Nu online
@l3art Fair enough, alleen kan ik me nu niet meer verdedigen tegen die laatste zeer selectief en onvolledig gelezen quote...Maar OK so be it.

Over de camera's gesproken; ik denk dat 't vrij normaal is dat je overdag met genoeg licht de beste resultaten hebt. Je shutterspeed is snel genoeg om een onbewogen foto (op lage iso) te maken. Wat oneplus "verkeerd" doet, is vrij agressieve ruisreductie toepassen bij de iets hogere iso's wat met name zichtbaar is in gras, blaadjes en andere struikgewassen met een groentint (no pun intended :P). Daardoor kan een scene soms wat smudgy uitzien.

Bij lowlight/nightmode 's avonds indoor heb ik gemerkt dat ie zo agressief is met ruisreductie dat alles echt cartoonig uitziet. Dit betrof een foto van mijn katten op de bank waarbij de telefoon blijkbaar Iso6400 gebruikte. Ik gebruik dat al bijna niet bij mijn Canon 6D dus de ruisreductie bij nightmode en Iso6400 is vreselijk. Het fleecevest van mijn vriendin wordt enigszins nog OK qua details, maar bovenop de kopjes van mijn katjes is het één smudge fest. Dat is ongeveer hetzelfde effect als wanneer je in Lightroom de noise slider helemaal naar 100 zet.

De Ultra wide angle lens wilt helemaal niet goed focussen in lowlight, ookal tik ik op 't scherm. Dus die is alleen bruikbaar als er voldoende licht is of in de pro modus waarbij je handmatig focust. Maar goed op zich boeit me dat niet zoveel, dan maak ik wel foto's met de reguliere cam zoals ik dat nu ook gewend ben.

Overigens de telelens is met iets minder licht zichtbaar shaky, dus ik zou toch de telelens van de OP7 (T) Pro prefereren (met OIS) dan deze met een marginaal lichtsterkere lens; f/2.0 vs f/2.2 is natuurlijk met zo'n sensortje niet erg veel.

Ik denk dat oneplus er beter aan zou doen om de ruisreductie iets minder heftig te doen en meer ruis overlaten ten voordele van het detail. Liever iets meer ruis en een fatsoenlijk zichtbare foto dan van die pretvlekken in 't beeld.

• KaiseRRuby
Of je gaat met Gcam aan de slag. Dan kun je zelf een aantal instellingen veranderen. Ik zie daar in de Telegram groep erg mooie plaatjes voorbij komen. Zal daar in het nieuwe jaar eens mee experimenteren.

• Laguna
Voordat ik mijn 7T had teruggestuurd nog 2 foto's gemaakt, 1 met mijn OP3 en 1 met de 7T:

(*klik voor groot*)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Deathchant
  • Nu online
En 't vervolg van arnouds artikel:
nieuws: OnePlus: verkleuring scherm 7T is 'geen kwaliteitsprobleem'

Bullshit over een nieuwe batch kunnen we dus gewoon negeren.
Lekker dan... :N

• Yamy_Daffy
Ik kan me goed vinden in de reactie van Oneplus.
Het is een "probleem" die onder zeer specifieke instellingen eventueel te zien is.

Veel gebruikers maken elkaar gek hierover en gaan ze specifiek op zoek naar dit "probleem".

Knip, iets te directe verwijzing naar eerdere 1op1 discussie.

En het is dat de achtergrond een waas vertoont. Niet dat het scherm onleesbaar is of uitvalt. Dus een cosmetisch verschijnsel. Niet een first world problem dus.

13art wijzigde deze reactie 01-01-2020 09:05 (12%)

• LightYears
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 31-01 23:52

LightYears

wilt geen iPod

Juist wél :)

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

• Yamy_Daffy
Sorry, voor sommige mensen inderdaad wel. :>

• Deathchant
  • Nu online
Een nieuwe batch zonder issue gaat er dus niet komen. Het is een "amoled eigenschap" die magischer wijze niet op de 7 Pro en 7T Pro voorkomt.

Het is iig duidelijk: het issue is nu tenminste onder de aandacht en oneplus gaat er niks aan doen, noch kunnen ze garantie geven dat je een goed paneel krijgt als je een rma (als die überhaupt wordt goedgekeurd) aanvraagt.

Nu de "taak" aan de gebruikers die er hinder van ondervinden om te kijken wat ze willen: accepteren of terugsturen, geld terugkrijgen en de 7T uit 't hoofd zetten.

• Yamy_Daffy
Deathchant schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 12:16:
Een nieuwe batch zonder issue gaat er dus niet komen. Het is een "amoled eigenschap" die magischer wijze niet op de 7 Pro en 7T Pro voorkomt.

Het is iig duidelijk: het issue is nu tenminste onder de aandacht en oneplus gaat er niks aan doen, noch kunnen ze garantie geven dat je een goed paneel krijgt als je een rma (als die überhaupt wordt goedgekeurd) aanvraagt.

Nu de "taak" aan de gebruikers die er hinder van ondervinden om te kijken wat ze willen: accepteren of terugsturen, geld terugkrijgen en de 7T uit 't hoofd zetten.
Dat is niet magisch, dat is een compleet ander scherm met een andere resolutie. Dus waarschijnlijk ook anders gefabriceerd.

Die 2 kan je dus niet met elkaar vergelijken.

Oneplus maakt deze schermen ook niet zelf, volgens mij maakt Samsung deze schermen? In opdracht van Oneplus.

Je wil niet weten wat voor impact dat heeft om halverwege je bestel en productie proces Samsung tot halt te moeten roepen en een update te eisen omdat er een cosmetisch probleem is ontdekt in het display onder bepaalde instellingen.

Oneplus zal achter de schermen echt wel contact hebben gehad bij Samsung. En waarschijnlijk ook van Samsung te horen hebben gekregen dat dit in het product eigenschap valt en ze de totale productie van displays niet vergoeden of terug nemen.

Bij massa productie heb je te maken met veel meer zaken dan dat de consument zomaar denkt.

Sommige kleine dingen hebben hele grote gevolgen.

En het is aan de consument nu om te beslissen wat ze hiermee wil gaan doen.

• Deathchant
  • Nu online
Yamy_Daffy schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 13:04:
[...]

Bij massa productie heb je te maken met veel meer zaken dan dat de consument zomaar denkt.

Sommige kleine dingen hebben hele grote gevolgen.

En het is aan de consument nu om te beslissen wat ze hiermee wil gaan doen.
Die arme grote bedrijven toch :(:) Wat lopen ze toch ontzettend veel grote risico's en wat kost 't ze allemaal wel niet...

En idd, helaas is het door een issue dat voorkomen had kunnen worden, nu doorgeschoven naar de consument om te beslissen.

Dit accepteren (in heeeeeel specifieke miniscule omstandigheden :P):

of een andere telefoon kopen.

• Yamy_Daffy
Deathchant schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 13:19:
[...]

Die arme grote bedrijven toch :(:) Wat lopen ze toch ontzettend veel grote risico's en wat kost 't ze allemaal wel niet...

En idd, helaas is het door een issue dat voorkomen had kunnen worden, nu doorgeschoven naar de consument om te beslissen.

Dit accepteren (in heeeeeel specifieke miniscule omstandigheden :P):
[Afbeelding]

of een andere telefoon kopen.
Snap sowieso niet dat iemand naar een leeg grijs scherm gaat zitten kijken in het donker. 8)

Ben wel benieuwd naar bevoorbeeld een pagina zoals Tweakers wat je er dan nog van ziet.

En dan kijken of het dan nog zo'n groot probleem is.

• XWB
  • Niet online

XWB

Run

Deathchant schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 12:16:
En ook niet voorkomt bij een aantal 7T gebruikers in dit topic. En ik heb tevens een collega met de 7T en hij kan dit issue niet reproduceren.
Ik zou de telefoon terugsturen en geld terugvragen, maar wel een nieuwe 7T kopen en gokken dat het dan een goed exemplaar is. Dat riedeltje zou ik zelf meermaals herhalen.

It takes two fools to argue.

• Yamy_Daffy
XWB schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 13:45:
[...]

En ook niet voorkomt bij een aantal 7T gebruikers in dit topic. En ik heb tevens een collega met de 7T en hij kan dit issue niet reproduceren.

[...]

Ik zou de telefoon terugsturen en geld terugvragen, maar wel een nieuwe 7T kopen en gokken dat het dan een goed exemplaar is. Dat riedeltje zou ik zelf meermaals herhalen.
Koop er dan meteen een stuk of 10.

Dan kan je de beste uitzoeken en er 9 terug sturen.

• Laguna
Laguna schreef op maandag 30 december 2019 @ 18:37:
Voordat ik mijn 7T had teruggestuurd nog 2 foto's gemaakt, 1 met mijn OP3 en 1 met de 7T:

(*klik voor groot*)

[Afbeelding: OP7T]

[Afbeelding: OP3]
Wat zijn jullie meningen over deze 2 foto's?

De volgende zaken houden mij toch tegen om de 7T (opnieuw) aan te schaffen:

• te zwaar
• te lang
• camera niet geweldig
• geen AOD
• geen broekzakmodus
• geen mogelijkheid voor 16:9 foto's
• groene tint bij darkmode met nightmode

Denk dat ik toch nog wat langer met m'n OP3 ga doen, maar betwijfel of er in 2020 wel een geschikte opvolger wordt uitgebracht. Over de jaren heen wordt ieders lijst met eisen steeds langer omdat we steeds beter weten wat we wel en niet willen. Mijn eisen zijn inmiddels: qua formaat niet groter of zwaarder dan m'n OP3, langere accuduur, een goede camera liefst met groothoeklens, stereo speakers, snelle schone software, AOD en dus AMOLED, geen notch of punch hole, geen edge display, een ergonomische lay-out van de knoppen en dat alles voor een enigszins schappelijke prijs.

Volgende flagship van Nokia, nog niks over bekend en zal duur zijn. Pixel 4A, slechte ervaring met kunststof telefoons van Google (Nexus 5) en daarnaast ben jij Android proefkonijn en daarmee de eerste die tegen bugs aanloopt en Google is ook nog eens laks met bugs fixen. Motorola, teveel modellen maar geen enkele topper. Blijft over de volgende reeks van OnePlus, de 8 serie. Waarbij de lite de nieuwste MediaTek SoC (Dimensity 1000) krijgt, waarvan nog moet blijken hoe die zich qua prestatie en accuduur verhoudt tot Qualcomm. De reguliere 8 en Pro krijgen beiden edge displays en bovendien wordt de hele line-up voorzien van punch hole camera's. Het zal dus een kwestie van "water bij de wijn doen" worden.

• Deathchant
  • Nu online
XWB schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 13:45:
[...]

[...]

Ik ben serieus blij voor álle 7T gebruikers die het niet hebben. Jullie hebben mijns inziens de telefoon der telefoons in handen (op de camera na dan). Ik zou graag met jullie ruilen.

Ik zou zeker proberen te gokken op een goed exemplaar. Je kunt natuurlijk alleen voor jezelf bepalen hoe lang je daarmee door wilt blijven gaan. Ik krijg nu van Coolblue het 3e exemplaar opgestuurd met een latere productiedatum en QC nummer; uiteraard hoop ik op 3x=scheepsrecht, maar ik bereid me voor op een retourzending+geld terug. Dan is het wel welletjes geweest.

Dan zal ik januari afwachten op de Mi 10 Pro en hopen dat mijn HTC10 het blijft volhouden ;)

Laat je bevindingen hier maar even weten als jij ook een 7T gaat uitproberen.
Yamy_Daffy schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 13:50:
[...]

Koop er dan meteen een stuk of 10.

Dan kan je de beste uitzoeken en er 9 terug sturen.
Yamy_Daffy schreef op zondag 29 december 2019 @ 20:32:

:/
Laguna schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 15:31:
[...]

Wat zijn jullie meningen over deze 2 foto's?

Als die bovenste foto van de 7T is en die onderste van de 3T, dan geef mij die 3T maar als je puur naar de auto's kijkt. Liever wat meer ruis en meer detail en meer details in de schaduwen...Die 7T is wel erg punchy qua contrast.

Als je dan kijkt naar de tegels, dan geef ik de voorkeur aan de 7T. Qua struiken/bomen/blaadjes is het eigenlijk allebei smudgy, waarbij ik zelf de voorkeur geef aan het plaatje van de 3T.
Dus eigenlijk is er qua camera kwaliteit niet veel verbeterd, terwijl er wel tig mensen als argument gebruiken "het kan met software gefixed worden" wat tot nu toe dan nog niet echt gebeurd lijkt te zijn.

Je zegt:
De volgende zaken houden mij toch tegen om de 7T (opnieuw) aan te schaffen:

• te zwaar
• te lang
• camera niet geweldig
• geen AOD
• geen broekzakmodus
• geen mogelijkheid voor 16:9 foto's
• groene tint bij darkmode met nightmode
Ik loop zelf ook tegen issues aan zoals die groentint, het ontbreken van de 3,5mm plug, de mindere camera's en ook het ontbreken van de notificatieLED. Toch had ik een behoorlijke scheut water bij de wijn gedaan en was ik klaar om 't te accepteren, behalve de groentint. Het ontbreken van iets kan ik vreemdgenoeg wél aan wennen, maar het slecht functioneren van het scherm onder bepaalde omstandigheden (die bij mij regelmatig gaan gebeuren) niet. Iedereen heeft blijkbaar een andere toleratiegrens.

Als jij al deze dingen niet goed vindt, dan is de enige optie om inderdaad weg te blijven van de 7T. Wellicht moet je idd ook even wachten op de Mi 10 Pro van Xiaomi. Die zou, volgens de geruchten, ook alles moeten hebben (SD865, triple cam setup, die nieuwste camerasensor e.d.).

Je punten van groot en zwaar zou ik dan het zwaarste laten wegen, want daar ontkom je écht niet aan. Dan zou een Mi 10 Pro ook afvallen vermoed ik. Het enige wat je dan nog kunt doen is wachten op de S11e, die iets kleiner wordt en kijken wat de OP8 Lite gaat doen. De Pixel 4a zou nog wellicht kunnen, omdat je dan wel echt weet dat je cam goed gaat zijn....

Deathchant wijzigde deze reactie 31-12-2019 16:22 (39%)

• Yamy_Daffy
Pssstt.... Iets met sarcasme....

Ik hoop ook voor jou dat 2020 goed begint met een mooie heldere Oneplus 7t zonder dat je groen en geel hoef te ergeren aan het scherm :>

(Me laatste regel is trouwens zonder sarcasme bedoeld, dat meen ik oprecht)

Yamy_Daffy wijzigde deze reactie 31-12-2019 16:24 (10%)

• Deathchant
  • Nu online
Yamy_Daffy schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 16:21:
[...]

Pssstt.... Iets met sarcasme....

Ik hoop ook voor jou dat 2020 goed begint met een mooie heldere Oneplus 7t zonder dat je groen en geel hoef te ergeren aan het scherm :>
Hehehe touché :7 . Dat hoop ik natuurlijk ook. Heb een klein beetje hoop nog (tussen de 20 en 50% hoop, in 't grijsgebied zeg maar :7)

• maik.devries
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 20:35
Deathchant schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 16:11:
Ik krijg nu van Coolblue het 3e exemplaar opgestuurd met een latere productiedatum en QC nummer; uiteraard hoop ik op 3x=scheepsrecht, maar ik bereid me voor op een retourzending+geld terug. Dan is het wel welletjes geweest.
Ik heb sinds gisteren een 7T en ik moet zeggen dat ik er wel echt heel erg blij mee ben. Ik heb voordat ik hem binnenkreeg toch maar even meermaals contact opgezocht met support om te kijken of ik lucht kon krijgen of mijn telefoon al bij die ene batch zou zitten. Ze hebben mij dan ook meermaals op het hart gedrukt dat mijn telefoon absoluut geen last hiervan zou hebben en dat deze issues opgelost zijn. Dat blijkt bij mijn exemplaar dan ook zo te zijn. Heb hem gewoon van de officiele website besteld.

De manufactering date is 29 november en QC is 0304N.

• kwiebus
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online
sonsan schreef op zondag 29 december 2019 @ 13:43:
Ik heb de 7T Pro McLaren. Gelukkig geen groene waas, maar dat komt volgens mij ook niet voor bij de Pro.

Prima telefoon, snel, mooi scherm maar de camera vindt ik maar matig. Ik kom van een Huawei Mate 10 Pro af. Die heeft veel minder pixels maar presteert op alle fronten beter.
Avond/nachtopname zijn erg korrelig en de AF zit er vaak naast. Ik hoop dat software updates hier verbetering in gaat geven.
Hier exact dezelfde ervaring, heb ook een 7T Pro McLaren en kom van Mate 10 Pro af. Bij weinig licht zijn de foto's een stuk minder en ik ervaar ook af en toe problemen met de AF.

• KaiseRRuby
Volkomen mee eens. Ik merk dat Gcam sowieso mooiere foto's maakt. Zoals gezegd zal ik dat binnenkort even demonstreren..

• Deathchant
  • Nu online
Oh ik wist geeneens dat er een werkendr GCam port was die alledrie de camera's ondersteunt van de 7T...
Werkt ie dan ook goed samen met de Oneplus gallery? Als je namelijk een foto maakt met de Oneplus camera app dan zie je direct je foto in de Oneplus gallery.
Als je dan een foto maakt met gcam, zet de GCam app die dan ook daar, of is GCam dan gekoppeld aan Google photos?

• Jaapoes
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 15-02 17:49
Sinds vorige maand heb ik een 7T in mijn bezit. Hiervoor had ik een S10 en daarvoor een Oneplus 6. Wat een verademing na de Samsung zeg, ik kan niet meer wennen aan de Galaxy sinds ik een Oneplus heb gehad. Vooral de battery life van de S10 vond ik echt drama.
Maar goed, het enige wat mij nog wat tegenvalt is de camera. De kwaliteit van de foto's vind ik niet slecht maar de shutter speed staat erg laag volgens mij..
Gebruiken jullie alternatieve apps om foto's te maken? En zo ja, welke?

[MSI Z270M][ i5-7600K][Noctua NH-D14][16GB G.Skill Ripjaws][MSI GTX 1080][Samsung 830 256gb][Fractal R4][AOC Agon AG241]

• maik.devries
Jaapoes schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:22:
De kwaliteit van de foto's vind ik niet slecht maar de shutter speed staat erg laag volgens mij..
Gebruiken jullie alternatieve apps om foto's te maken? En zo ja, welke?
Als het goed is, is er ook een Pro mode waar je zelf alles kan instellen. Kijk even of je foto's beter zijn als je de shutterspeed zelf instelt in plaats van op automatisch.
Deathchant schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 11:50:
Oh ik wist geeneens dat er een werkendr GCam port was die alledrie de camera's ondersteunt van de 7T...
Die is er ook nog niet. De enige GCam port die ik heb gezien ondersteunt de main camera en met root kan je volgens mij naar de telephoto lens gaan, maar niet veel meer dan dat.

• AnonymousWP
  • Niet online
Deathchant schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 11:50:
Werkt ie dan ook goed samen met de Oneplus gallery? Als je namelijk een foto maakt met de Oneplus camera app dan zie je direct je foto in de Oneplus gallery.
Als je dan een foto maakt met gcam, zet de GCam app die dan ook daar, of is GCam dan gekoppeld aan Google photos?
Om alle camera's te gebruiken heb je root nodig, maar je kan gewoon Gallery gebruiken inderdaad.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• KaiseRRuby
maik.devries schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 13:08:
[...]

Als het goed is, is er ook een Pro mode waar je zelf alles kan instellen. Kijk even of je foto's beter zijn als je de shutterspeed zelf instelt in plaats van op automatisch.

[...]

Die is er ook nog niet. De enige GCam port die ik heb gezien ondersteunt de main camera en met root kan je volgens mij naar de telephoto lens gaan, maar niet veel meer dan dat.
Je hebt gelijk..

Edit: deze groep dus: https://t.me/gcamOP7

KaiseRRuby wijzigde deze reactie 04-01-2020 12:34 (11%)

• Laguna
Er is eigenlijk niks mis met de camera's die OnePlus in hun toestellen stopt, het is puur de software die gewoon bagger is. Met regelmaat uitgesmeerde, onscherpe, gesatureerde foto's. Ongelooflijk dat ze dit niet op orde krijgen (net als het toevoegen van AOD functionaliteit).

• Puck
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 18:09

Puck

Don't be a Jerry

KaiseRRuby schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:27:
[...]

Onzin.

Ik heb GCam en daar werken alle drie de camera's zonder root. Te downloaden via de Telegram groep.

Edit: deze groep dus: https://t.me/gcamOP7
Hoe dan? Want ik heb dit net geprobeerd en de app crashed bij het switchen naar een andere camera. In de FAQ wordt duidelijk vermeld dat de andere 2 camera's enkel via root toegankelijk zijn. Welke versie werkt bij jou wel zonder root?

No, you're right. Let's do it the dumbest way possible because it's easier for you.

• KaiseRRuby
Puck schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 11:01:
[...]

Hoe dan? Want ik heb dit net geprobeerd en de app crashed bij het switchen naar een andere camera. In de FAQ wordt duidelijk vermeld dat de andere 2 camera's enkel via root toegankelijk zijn. Welke versie werkt bij jou wel zonder root?
Ik heb gewoon de versie uit het menu: URNYX05 (7.2) shared in 01/01/2020 📸
Build 1.9 for Android 9/10

Heb de recommended settings toegepast en telephoto en wide angle werkt bij mij gewoon. Ik kan ze ook gewoon aanzetten in de settings.

• Puck

Puck

Don't be a Jerry

KaiseRRuby schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 11:07:
[...]

Ik heb gewoon de versie uit het menu: URNYX05 (7.2) shared in 01/01/2020 📸
Build 1.9 for Android 9/10

Heb de recommended settings toegepast en telephoto en wide angle werkt bij mij gewoon. Ik kan ze ook gewoon aanzetten in de settings.
Zelfde gedaan, al 2x, zelfs reboot gedaan na het installeren. De wide en tele iconen verschijnen wel maar zodra ik er op klik crashed de app.

Dit staat er in de FAQ:
🔴 GCAM FAQ 3rd PART 🔴

3.0 - HOW TO USE TELEPHOTO AND ULTRAWIDE IN GCAM
Read [ this ] tutorial. It's only for Rooted Users.
Unrooted users have to complain in OnePlus forums.

3.1 - HOW TO SWITCH BETWEEN CAMERAS IN GCAM
(Xtreme) Settings > Auxiliary cameras settings > switch method > Viewfinder Buttons
(Urnyx) Settings > Advanced > Auxiliary Camera and enable the Buttons
(Arnova) Tap the screen and you'll see the "tree" icon on the right!
🚫 NO WAY OF USING AUXILIARY LENS WITHOUT ROOT 🚫
🚫 Attention that Cloned APK's doesn't support aux cameras! 🚫

Puck wijzigde deze reactie 04-01-2020 11:15 (37%)

No, you're right. Let's do it the dumbest way possible because it's easier for you.

• KaiseRRuby
Puck schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 11:13:
[...]

Zelfde gedaan, al 2x, zelfs reboot gedaan na het installeren. De wide en tele iconen verschijnen wel maar zodra ik er op klik crashed de app.

Dit staat er in de FAQ:

[...]
Vreemd. Tele werkt bij mij wel (dat is de portretlens toch?) Als tele geen portret is, hoe kan ik het dan testen?)

Als ik logisch nadenk heb ik gewoon geen gelijk en zou het allemaal niet moeten werken, ook omdat het er zo duidelijk staat. Zal mijn berichten even aanpassen.

• Puck

Puck

Don't be a Jerry

KaiseRRuby schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 12:33:
[...]

Vreemd. Tele werkt bij mij wel (dat is de portretlens toch?) Als tele geen portret is, hoe kan ik het dan testen?)

Als ik logisch nadenk heb ik gewoon geen gelijk en zou het allemaal niet moeten werken, ook omdat het er zo duidelijk staat. Zal mijn berichten even aanpassen.
Portrait is niet (per see) tele. He kunt de iconen voor de wide en tele aanzetten en deze verschijnen dan. Als je daar op klikt zonder root dan crashed de app dus.

• Spiff1
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14-02 17:21
Wat een gedoe met die groene tint. Ik keek zojuist een youtube-filmpje in een vrij donkere kamer en dan is gewoon de helft van het scherm sterk verkleurd. Het verschilt per toestel maar wie twijfelt of dit echt een probleem is of dat gebruikers klagen over niets heeft duidelijk geen 'defect' toestel in handen gehad.
Waardeloos dat OnePlus het niet erkent als een defect.

Ik heb mijn toestel via Belsimpel gekocht. Heeft iemand daar ervaring met het krijgen van een nieuw toestel vanwege de groene tint bij een OP7T?

• thomas17
Spiff1 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 23:03:
Ik heb mijn toestel via Belsimpel gekocht. Heeft iemand daar ervaring met het krijgen van een nieuw toestel vanwege de groene tint bij een OP7T?
Jup dit is m'n derde 7T, ik geloof als je ze belt en het goed uitlegt dat er niet moeilijk wordt gedaan.
En zeker als het binnen de 14 dagen bedenktijd is.
Wel veel succes met eentje zonder tint want ook deze heeft er last van.
Ik probeer er wel mee te leven en kijk verder wanneer de OP8 er is, of maybe iets anders.

• mb1234
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 14-02 13:28
Ik heb het probleem met de groene tint sinds kort ook op mijn 7T Pro.
Het gebeurt niet altijd maar meestal als ik het scherm omhoog swipe om te ontgrendelen. Ook is een notificatie soms "verkleurd".

Het verschilt per keer, de ene keer is bijna het hele scherm groen en de andere keer een klein stukje (zoals op de foto).

Foto: https://photos.app.goo.gl/uwK9HX9vZhFGWK2g6

Het is bij mij alleen zichtbaar als het scherm nog vergrendeld is. Zoals ik uit de eerdere berichten begrijp, gebeurd dit bij anderen ook tijdens bijvoorbeeld het kijken van een filmpje?

Ik zal proberen nog een foto te maken als het gebeurd bij alleen een notificatie.

• 13art
mb1234 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 08:58:
Het gebeurt niet altijd maar meestal als ik het scherm omhoog swipe om te ontgrendelen. Ook is een notificatie soms "verkleurd".

Het verschilt per keer, de ene keer is bijna het hele scherm groen en de andere keer een klein stukje (zoals op de foto).

Het is bij mij alleen zichtbaar als het scherm nog vergrendeld is. Zoals ik uit de eerdere berichten begrijp, gebeurd dit bij anderen ook tijdens bijvoorbeeld het kijken van een filmpje?

Ik zal proberen nog een foto te maken als het gebeurd bij alleen een notificatie.
De tint zoals die al veel besproken is mbt de 7T (non pro), is eigenlijk altijd aanwezig alleen niet altijd zichtbaar. Dit hangt namelijk af van de kleur van de achtergrond. Bij bepaalde donkergrijstinten kan er een groenige gloed waargenomen worden. Het is dus niet iets wat zozeer meer of minder wordt maar geheel afhankelijk is van de getoonde kleur (donkergrijs) en een lage schermhelderheid.

• sonsan
  • Registratie: maart 2004
mb1234 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 08:58:

Ik meende dat dit probleem alleen bij de non-Pro zou zijn. De Pro heeft n.l. een ander scherm dan de 7T. Misschien toch exemplarisch want ik ben dit hier nog niet tegengekomen met een 7T Pro. Ik heb er (gelukkig) geen last van.

• Laguna
Op https://www.oneplus.com/nl/holiday-gift staan nog diverse aanbiedingen (mbt de 7 Pro, 7T en 7T Pro), echter lijken ze niet te werken, zojuist via de chat van OnePlus daar vragen over gesteld en geeft de medewerker doodleuk aan dat de acties niet meer geldig zijn. Op mijn vraag waarom de acties dan nog op de site staan geeft ie aan dat hij de acties er niet op ziet staan.. right |:(

@l3art klopt, zojuist gecheckt en nu werkt ie hier ook niet meer. Wel slecht hoor, actiecodes wel uitschakelen, maar de pagina nog online laten staan. Ter info, je kreeg €140 korting op de 7 Pro en gratis Bullets Wireless 2 bij de 7T of 7T Pro.

@renem nee dat was het niet, maar bedankt voor het meedenken.

Laguna wijzigde deze reactie 06-01-2020 17:08 (28%)

• Deathchant
  • Nu online
Laguna schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:25:
Op https://www.oneplus.com/nl/holiday-gift staan nog diverse aanbiedingen (mbt de 7 Pro, 7T en 7T Pro), echter lijken ze niet te werken, zojuist via de chat van OnePlus daar vragen over gesteld en geeft de medewerker doodleuk aan dat de acties niet meer geldig zijn. Op mijn vraag waarom de acties dan nog op de site staan geeft ie aan dat hij de acties er niet op ziet staan.. right |:(
Wanneer ben je er nou achter dat het de werking van het kopen van een telefoon niet in de weg staat en dat het dus gewoon een klantprobleem is ;)
Ik begin morgen aan mijn 3e en laatste 7T met hopelijk een andere/latere productiedatum en QC nummer. Als die ook het issue heeft, dan is het welletjes geweest en dan zal ik mijn HTC10 eens extra lief behandelen om het langer vol te houden. Dan kijk ik wel wat Xiaomi gaat doen met de Mi 10 Pro ofzo.

Hiervoor hebben we het accessoires topic.

13art wijzigde deze reactie 06-01-2020 13:47 (11%)

• 13art
Lijkt er op dat ze de link meteen offline hebben gehaald want als ik er op klik kom ik op de gewone start pagina uit.

• renem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20:16

@l3art klopt, zojuist gecheckt en nu werkt ie hier ook niet meer. Wel slecht hoor, actiecodes wel uitschakelen, maar de pagina nog online laten staan. Ter info, je kreeg €140 korting op de 7 Pro en gratis Bullets Wireless 2 bij de 7T of 7T Pro.
Ik denk dat de pagina nog in je cache stond...

• Deathchant
  • Nu online
Ik had gezegd 3x = scheepsrecht...Welgeteld 7 minuten aangeweest, Coolblue gebeld en een retour aangevraagd :'(

Deze laatste was toch echt het ergste geval tot nu toe.

Op naar de Xiaomi Mi 10 Pro!

• Laguna
@Deathchant balen.. voor mij geen MIUI, dus of de Pixel 4a (geen groothoeklens en brengt eigenlijk weinig nieuws tov van m'n OP3) of iets van de OP8 serie. Motorola heeft niet echt een flagship en die van Nokia is uitgesteld richting Q4.

Overigens vwb geheugen management in OxygenOS 10, zou iemand kunnen testen om met Chrome meerdere tabbladen open te zetten, zowel normaal als incognito en vervolgens de accentkleur aan te passen van heel OxygenOS, ben je dan je tabbladen in Chrome kwijt? Of staan ze nog in het geheugen?

• Cyclonic
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 03-02 19:00
Ik heb de 7t pro McLaren edition, nu zag ik voorbij komen dat die in de USA 5g ondersteund, ondersteunen onze in Europe dit ook ?

• Huigie
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19:11

Huigie

Happy ASBO driver[337pk/521nm]

Cyclonic schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:23:
Ik heb de 7t pro McLaren edition, nu zag ik voorbij komen dat die in de USA 5g ondersteund, ondersteunen onze in Europe dit ook ?
Nope, ander model.

Specs

• AnonymousWP
  • Niet online
Cyclonic schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:23:
Nee, dat is een specifieke 5G-versie.

• Deathchant
  • Nu online
Laguna schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 20:53:
@Deathchant balen.. voor mij geen MIUI, dus of de Pixel 4a (geen groothoeklens en brengt eigenlijk weinig nieuws tov van m'n OP3) of iets van de OP8 serie. Motorola heeft niet echt een flagship en die van Nokia is uitgesteld richting Q4.
Ik baal er ook stevig van moet ik zeggen. Coolblue bood aan een nieuwe te sturen, maar ja, ik heb geen zin meer om tot in den treure te moeten gaan om een goed exemplaar te krijgen. Is ook niet zo milieuvriendelijk. Ik hou 3x aan en als er dan niks goeds tussenzit, zal ik nooit een goeie krijgen. Heb 't ook gehad met de Dell U2713H: 4x een nieuwe monitor gehad, ironisch gezien ook met een groene gloed in 't scherm...Ik ga eventjes beraden of ik nou een 7(T)Pro ga aanschaffen (en ga wennen aan die afgebogen randjes) of dat ik uberhaupt nog wel een Oneplus wil overwegen. De snelheid, vloeiendheid en OxygenOS is eigenlijk een beetje waar ik steeds op uitkom als ik een Oneplus 7T vergelijk met bijvoorbeeld een S10e of een Mi 9T Pro Als die 9T Pro nou betere speakers had en betere camera's had ik die genomen: een perfect voorbeeld dat goedkoop geen slechte QC hoeft te betekenen. Dus ik wacht ook nog eventjes op de Mi 10 Pro. Intussen lief doen tegen mijn HTC10 ;)

• maik.devries
Deathchant schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:00:
[...]

Ik baal er ook stevig van moet ik zeggen. Coolblue bood aan een nieuwe te sturen, maar ja, ik heb geen zin meer om tot in den treure te moeten gaan om een goed exemplaar te krijgen. Is ook niet zo milieuvriendelijk. Ik hou 3x aan en als er dan niks goeds tussenzit, zal ik nooit een goeie krijgen. Heb 't ook gehad met de Dell U2713H: 4x een nieuwe monitor gehad, ironisch gezien ook met een groene gloed in 't scherm...Ik ga eventjes beraden of ik nou een 7(T)Pro ga aanschaffen (en ga wennen aan die afgebogen randjes) of dat ik uberhaupt nog wel een Oneplus wil overwegen. De snelheid, vloeiendheid en OxygenOS is eigenlijk een beetje waar ik steeds op uitkom als ik een Oneplus 7T vergelijk met bijvoorbeeld een S10e of een Mi 9T Pro Als die 9T Pro nou betere speakers had en betere camera's had ik die genomen: een perfect voorbeeld dat goedkoop geen slechte QC hoeft te betekenen. Dus ik wacht ook nog eventjes op de Mi 10 Pro. Intussen lief doen tegen mijn HTC10 ;)
Ik zou je eigenlijk willen aanraden om nog als laatste kans via de officiële shop er een te kopen. Ik heb dat zelf anderhalve week geleden gedaan en heb toen na 3x contact met support te horen gekregen dat mijn toestel absoluut geen groene tint zou hebben. Dit zou dus kunnen zijn dat die 'nieuwe' batch er dus wel is en het daarmee opgelost is. Manufacturing date van mijn toestel was 29 november.

• Laguna
@maik.devries zou je een foto kunnen maken van het incognito scherm bij Chrome met dark mode en night mode aan met een helderheid van zo'n 15% zodat we een vergelijking kunnen maken met de foto van @Deathchant?

• maik.devries
Laguna schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 16:45:
@maik.devries zou je een foto kunnen maken van het incognito scherm bij Chrome met dark mode en night mode aan met een helderheid van zo'n 15% zodat we een vergelijking kunnen maken met de foto van @Deathchant?
Dat gaat hem helaas niet worden. Ik heb niks om een foto mee te maken, mijn OP5 is compleet naar de gruzelementen namelijk :/

• XWB
  • Niet online

XWB

Run

Deathchant schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:57:
Ik had gezegd 3x = scheepsrecht...Welgeteld 7 minuten aangeweest, Coolblue gebeld en een retour aangevraagd :'(
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Deze laatste was toch echt het ergste geval tot nu toe.

Op naar de Xiaomi Mi 10 Pro!
Wat was de manufacturing date van dit toestel?

It takes two fools to argue.

• Deathchant
  • Nu online
2019.10.10
QC: 0306N

• 13art
Ja, dan kan je er op wachten.
Was er hier niet iemand die een toestel van december had?

Edit:
Ahhh eind november.

13art wijzigde deze reactie 08-01-2020 18:23 (19%)

• Deathchant
  • Nu online
Coolblue heeft flink veel opmerkingen bij de retouraanvraag erbij geschreven maar ik heb wel aan de telefoon gezegd wat 't voor zin heeft als ze niet aan 't magazijn kunnen doorgeven dat ik een latere productiedatum wil hebben (ondanks ze 't wel in de opmerkingen erbij hebben gezet). Ze bleven aangeven dat ze er geen controle over hebben. Dus ik kan nu wel voor een 4e keer gaan met alweer 100x de opmerking dat ik een andere productiedatum wil, maar ik kan hun processen niet veranderen.

Het is ook welletjes geweest. Tis goed zo. Nu kan ik beginnen aan 't loslaten ;)

• KaiseRRuby
@Deathchant ik zie op die eerste foto geen groentint. Op de tweede foto zie ik een heel groen vlak. Geen tint. Ben dus wel benieuwd hoe een ieder dit ziet. Bij het topic op Reddit zie je duidelijk een hele groene waas, dat zie ik op jouw foto's niet zo duidelijk.

De 7T is geen telefoon voor jou. Je bent inmiddels zo bezig met die waas dat je hem altijd wel ergens gaat zien, ben ik bang.

• Deathchant
  • Nu online
KaiseRRuby schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 12:01:
@Deathchant ik zie op die eerste foto geen groentint. Op de tweede foto zie ik een heel groen vlak. Geen tint. Ben dus wel benieuwd hoe een ieder dit ziet. Bij het topic op Reddit zie je duidelijk een hele groene waas, dat zie ik op jouw foto's niet zo duidelijk.
you know what, nevermind

Deathchant wijzigde deze reactie 09-01-2020 12:14 (70%)

• KaiseRRuby
Excuses. Je hebt gelijk, er is een flinke groene tint. Ik zag het eerst niet op mijn telefoon bij veel licht maar op mijn laptop zie ik het inderdaad.

Alsnog meen ik mijn laatste opmerking wel. Persoonlijk denk ik niet dat je ooit nog blij gaat worden met het toestel en altijd wel een sprankje angst blijft houden.

Edit: Wat vinden jullie dan van mijn scherm? Wellicht de kamer iets te licht om het duidelijk te zien?

https://tweakers.net/ext/f/h6OZY9wJ3Uf3DjVgpZrsc8k3/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/wwjFGPbGxs7Q56oJs1t8wJTQ/thumb.jpg

KaiseRRuby wijzigde deze reactie 09-01-2020 13:04 (51%)

• Deathchant
  • Nu online
KaiseRRuby schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 12:30:
[...]

Excuses. Je hebt gelijk, er is een flinke groene tint. Ik zag het eerst niet op mijn telefoon bij veel licht maar op mijn laptop zie ik het inderdaad.

Alsnog meen ik mijn laatste opmerking wel. Persoonlijk denk ik niet dat je ooit nog blij gaat worden met het toestel en altijd wel een sprankje angst blijft houden.

Edit: Wat vinden jullie dan van mijn scherm? Wellicht de kamer iets te licht om het duidelijk te zien?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Geloof me maar als ik zeg dat die laatste telefoon van me echt heel erg was ;)
Ik heb overigens ook al een paar keer gezegd dat 3x=scheepsrecht, dus ik ga idd geen 7T meer aanschaffen ;)

Overigens zou ik hierdoor juist in de tegenovergestelde staat verkeren als wat jij beweert: ik zou nou juist een bijna-niet-zichtbare tint gewoon accepteren als zijnde next-best-thing en niet het risico lopen dat ik bij het terugsturen een nieuwe krijg die nóg erger is ;) Maar helaas waren ze alledrie erg, maar die laatste spande de kroon.

Over jouw foto's: je kamer is idd wel erg licht. Ik zie wel wat groens meer rechts boven, maar geen idee of dat moire-artefacten zijn van het fotograferen van het scherm of de flickering de de camera waarneemt.

Als dit écht de werkelijkheid is: i would accept it :) Kep het vermoeden dat je nog eens in 't donker zult moeten proberen. Maar waarom eigenlijk? Jij ziet het blijkbaar niet, waarom dan ernaar opzoek gaan? Geniet lekker van je 7T!

• Laguna
@KaiseRRuby de tekst is veel te wit, heb je night mode wel aanstaan of alleen dark mode?

• KaiseRRuby
Laguna schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:23:
@KaiseRRuby de tekst is veel te wit, heb je night mode wel aanstaan of alleen dark mode?
Staat beide aan. Night mode staat op standaard instellingen, dus de slider staat dan bij mij halverwege. Chrome via instellingen van app zelf donker thema geforceerd.

@Deathchant Ik zie het bij mezelf inderdaad echt niet. Maar voor de objectieve cijfers lijkt het me leuk om te weten of er inderdaad veel schermen zijn zonder de tint. Als je uit de buurt van Utrecht komt wil ik hem met plezier eens in het echt laten zien.

(dat klinkt heel fout overigens)

• Deathchant
  • Nu online
Hehe, ik woon in Zuid Limburg, dus dat gaat em niet worden :P Enige wat ik kan doen is naar de coolbluewinkel in Eindhoven gaan en vragen of ik het daar mag testen.

Overigens Laguna maakt een punt: je tekst is erg wit, wat een hoge helderheid verraadt. Zwart wordt altijd zwart weergegeven, het gaat zich juist om grijstinten. Die zitten in het incognitovenster van Chrome of Youtube, maar alleen als je de darkmode aanhebt staan in je thema's. Je helderheid moet vrij laag zijn, ergens rond 30% ofzo.

Nightmode (dus geel licht) kan het erger maken idd.

• KaiseRRuby
Deathchant schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:33:
Hehe, ik woon in Zuid Limburg, dus dat gaat em niet worden :P Enige wat ik kan doen is naar de coolbluewinkel in Eindhoven gaan en vragen of ik het daar mag testen.

Overigens Laguna maakt een punt: je tekst is erg wit, wat een hoge helderheid verraadt. Zwart wordt altijd zwart weergegeven, het gaat zich juist om grijstinten. Die zitten in het incognitovenster van Chrome of Youtube, maar alleen als je de darkmode aanhebt staan in je thema's. Je helderheid moet vrij laag zijn, ergens rond 30% ofzo.

Nightmode (dus geel licht) kan het erger maken idd.
Het staat toch echt aan. Denk dat het ook te maken heeft met de foto, in het echt is het wat minder wit vind ik zelf. Zal vanavond nog wel eens een foto maken als het wat donkerder is.

• 3V3RT
  • Laatst online: 13:49
Sinds vandaag in het bezit van de oneplus 7t na vier jaar lang een oneplus x te hebben gehad. Mooie upgrade!

Alleen is er iets vreemds aan de hand, met firefox kan ik niet inloggen op tweakers. Hij klaagt over een csrf token. Zelfde geldt voor de tweakers homepage die aangeeft: "Sessie validatie mislukt"

Met Chrome niks aan de hand. Zou firefox te strikt zijn ingesteld?

Edit: een simpele force kill van Firefox was genoeg O-)

3V3RT wijzigde deze reactie 10-01-2020 09:53 (7%)

• Deathchant
  • Nu online
Nou in ieder geval hoef je ook geen hoop meer te hebben dat wanneer je je telefoon direct bij oneplus koopt en je last hebt van de groentint, dat een reparatie van 't scherm je een garantie geeft dat 't gefixed is:
https://forums.oneplus.co...487/page-41#post-21248415

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• AnonymousWP
  • Niet online
Voor de geïnteresseerden: ik ben weer druk bezig geweest met een topic voor de nieuwe OnePlus telefoons!

Zie hier: [OnePlus 8-serie] Geruchten & Speculatie

• Nivida_intel
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 19:44

Nivida_intel

In future permantly offline

Ik ben sinds gisteren eigennaar van een OnePlus 7T pro Mclaren edition en ben eerst eens op zoek gegaan naar die Groene tint op het scherm. Ik heb niks kunnen ontdekken.
Verder ben ik tevreden over de telefoon. Ik kwam van een Oneplus 6 maar ik ben echt tevreden van de kwaliteit van de 7T Pro. Mis ik draadloos opladen? Nee want ik zelf mankeer niks aan mijn handen om de telefoon even zelf aan het gaatje te prikken. Daarbij heb ik de auto een houder zitten waar hij meteen ingeprikt word zodra ik hem erin steek.
Wat betreft de camera vind ik het eigenlijk wel prima voor mij. Ik vind het zelf heel erg leuk om te fotograferen dus ik heb naast mijn telefoon gewoon nog een spiegelreflex liggen.
Maar voor een foto van mijn vrachtwagen ergens in noorwegen en die te delen via Whatsapp zal het vast ruim voldoende zijn. Mijn Oneplus 6 waar ik vandaan kom heeft het echt prima gedaan, maar vind het gewoon leuk om weer eens een nieuw speeltje te hebben.
Wat betreft die 3,5 mm jack. Ik vond het eerst jammer dat het er niet meer op zit maar op mijn 6 gebruikte ik het ook niet meer.
1. Muziek luisteren op de fiets vind ik gevaarlijk
2. Ik voer liever een gesprek met mijn medemens (lees vriendin/vrienden) in de trein dan afgezonderd in de trein. En zeker in de ochtend kan ik muziek nog niet zo goed verdragen
3. Mijn oneplus 7 is nu goed opgenomen dat hij meteen werd herkend door mijn audioapparatuur.

Nee ik ben heel tevreden over mijn telefoon.... En zeker die dubbel sim maakt het voor mij de ultieme smartphone...

One day you'll leave this world behind, so live a life you will remember

• Deathchant
  • Nu online
Nivida_intel? Die eerste i moet vóór de a :)

Wat vind je van je afgebogen schermranden t.o.v. je OP6? Niet flink wennen?
Oh en de 7T Pro's hebben die groentint ook niet, voorlopig zijn dat alleen de fHD+ panelen (dus de 7T en wellicht ook de Realme X2 Pro).

• Nivida_intel
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 19:44

Nivida_intel

In future permantly offline

Deathchant schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 10:53:
Nivida_intel? Die eerste i moet vóór de a :)

Wat vind je van je afgebogen schermranden t.o.v. je OP6? Niet flink wennen?
Oh en de 7T Pro's hebben die groentint ook niet, voorlopig zijn dat alleen de fHD+ panelen (dus de 7T en wellicht ook de Realme X2 Pro).
Ik sta al 12,5 jaar ingeschreven met die Nivida_int :p

Nee het toetsenbord valt precies binnen het scherm dus zolang dat binnen het scherm valt vind ik het prima :) :)

One day you'll leave this world behind, so live a life you will remember

• mb1234
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 14-02 13:28
Deathchant schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 10:53:
Ook de 7T Pro's hebben deze groentint.
Zie mijn eerdere post en: https://photos.app.goo.gl/uwK9HX9vZhFGWK2g6
Ik heb inmiddels ook nog een duidelijkere foto waarop het nog erger te zien is, deze heb ik echter niet zo bij de hand.

Verder ben ik hierover ook een topic tegengekomen op het OnePlus forum.
https://forums.oneplus.com/threads/green-lockscreen.1167824/

Het is tot nu toe wel alleen op het lockscreen. Misschien softwarematig? :?
Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True