Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-06 13:09
Okay, afwachten dus tot de bugs eruit zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:38

BeyondThunder

Lost Lightning

@Nachtschade Nee, gewoon Oxygen Updater gebruiken
Anders kan je wachten totdat je een ons weegt, ik heb nog nooit een OTA update gehad van OnePlus voor mijn 7T Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
BeyondThunder schreef op woensdag 5 april 2023 @ 21:13:
@Nachtschade Nee, gewoon Oxygen Updater gebruiken
Anders kan je wachten totdat je een ons weegt, ik heb nog nooit een OTA update gehad van OnePlus voor mijn 7T Pro.
Ik weet niet wat OTA betekent maar ik heb in het verleden wel gewoon updates gehad op mijn toestel.

Ik weet niet wat de risico's zijn van zo 3rd party app. ik heb hem even bekeken maar zag er nogal amateuristisch uit. Ik heb geen zin in gedoe met een rollback omdat het niet goed verloopt. Dan nog maar even wachten totdat Oneplus de problemen heeft opgelost. Dat duurt inderdaad wel lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:17

Laguna

Connaisseur

Nachtschade schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 12:20:
[...]

Ik weet niet wat OTA betekent maar ik heb in het verleden wel gewoon updates gehad op mijn toestel.

Ik weet niet wat de risico's zijn van zo 3rd party app. ik heb hem even bekeken maar zag er nogal amateuristisch uit. Ik heb geen zin in gedoe met een rollback omdat het niet goed verloopt. Dan nog maar even wachten totdat Oneplus de problemen heeft opgelost. Dat duurt inderdaad wel lang.
Er is niks mis met de Oxygen Updater app. Ik heb die zelf ook regelmatig gebruikt voor updates. Echter een major release is wat anders, daar wacht ik altijd wat langer mee om eerst de ervaringen te lezen omdat een rollback altijd gedoe is. Voor mij persoonlijk heeft OxygenOS 12 geen meerwaarde boven 11, behalve wat recentere security updates. Ik betwijfel of OnePlus OxygenOS 12 ooit nog gaat uitrollen naar de 7T middels OTA (oftewel dat je een notificatie krijgt dat er een update beschikbaar is).

Ik zou eerder LineageOS overwegen of een nieuw toestel.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nachtschade schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 12:20:
[...]

Ik vind dit een rare reactie en best wel verbazingwekkend.
  1. Je lijkt geen onderzoek gedaan te hebben naar de app, bijvoorbeeld dat er notabene een topic over is met informatie: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
  2. De app is open-source en geschreven in een moderne programmeertaal (Kotlin) en gebruikt moderne UI-elementen: https://github.com/oxygen-updater/oxygen-updater
Hoe kan je dan in hemelsnaam concluderen dat het er amateuristisch uitziet zonder ook maar iets van onderzoek gedaan te hebben? Je had het ook gewoon aan me kunnen vragen wat de risico's zijn van zo'n app en of hoe wat, en dan ben ik absoluut bereid om dit uit te leggen, maar roeptoeteren dat iets er amateuristisch uitziet en het daarom niet gebruiken klinkt enorm kort door de bocht.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-06 13:19
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 12:54:
[...]

1. Je lijkt geen onderzoek gedaan te hebben naar de app, bijvoorbeeld dat er notabene een topic over is met informatie: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
  2. De app is open-source en geschreven in een moderne programmeertaal (Kotlin) en gebruikt moderne UI-elementen: https://github.com/oxygen-updater/oxygen-updater
Hoe kan je dan in hemelsnaam concluderen dat het er amateuristisch uitziet zonder ook maar iets van onderzoek gedaan te hebben? Je had het ook gewoon aan me kunnen vragen wat de risico's zijn van zo'n app en of hoe wat, en dan ben ik absoluut bereid om dit uit te leggen, maar roeptoeteren dat iets er amateuristisch uitziet en het daarom niet gebruiken klinkt enorm kort door de bocht.
No offense; maar waarom zou hij onderzoek moeten doen? Hij vindt het er amateuristisch uitzien, dat is heel persoonlijk en heeft niets te maken met de werking van de app, dat er een eigen topic over is of dat het geprogrammeerd is in een moderne programmeertaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
renem schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:59:
[...]

No offense; maar waarom zou hij onderzoek moeten doen? Hij vindt het er amateuristisch uitzien, dat is heel persoonlijk en heeft niets te maken met de werking van de app, dat er een eigen topic over is of dat het geprogrammeerd is in een moderne programmeertaal...
Omdat ik mij dan afvraag waar hij dat dan op baseert. Feit blijft dat 'ie zich zorgen maakt over die app en daarop zijn mening lijkt te baseren, dat is wat ik bedoelde met 'onderzoek'.

[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 07-04-2023 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-06 13:19
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 17:02:
[...]

Omdat ik mij dan afvraag waar hij dat dan op baseert. Feit blijft dat 'ie zich zorgen maakt over die app en daarop zijn mening lijkt te baseren, dat is wat ik bedoelde met 'onderzoek'.
Hij basseert dat op zijn eigen visie, als ik een app er amateuristisch uit vind zien dan zou ik het ook niet snel gebruiken nog er onderzoek naar doen.

Maar begrijp me goed, dit is niet mijn mening over deze app, ik heb die altijd naar volle tevredenheid gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 12:54:
[...]

Waarom moet ik hier onderzoek naar doen en hoezo moet ik jou vragen of er risico's aan zitten? Als jij vindt dat mensen een 3rd party app moeten gebruiken dan zou je ook wat meer kunnen zeggen dan alleen dat toch? Ik ga niet over een nacht ijs en zeker niet met dit soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nachtschade schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 19:05:
[...]

Waarom moet ik hier onderzoek naar doen en hoezo moet ik jou vragen of er risico's aan zitten? Als jij vindt dat mensen een 3rd party app moeten gebruiken dan zou je ook wat meer kunnen zeggen dan alleen dat toch? Ik ga niet over een nacht ijs en zeker niet met dit soort zaken.
Omdat je toch roeptoetert en zegt "Ik weet niet wat de risico's zijn van zo 3rd party app." Ik vind helemaal niet dat mensen iets 'moeten' gebruiken, en dat heb ik ook helemaal niet gezegd. Kan er gewoon slecht tegen als mensen iets vinden zonder uit te leggen waarom, alsof ze het dan eigenlijk ook niet zo goed weten waarom ze tegen zijn. Wat moet ik er verder nog over zeggen dan? Maar anyway, ik hou er over op in dit topic, eventueel kunnen we verdergaan in [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

@Nachtschade OTA = Over The Air.
Op dit vraag was nog geen duidelijk antwoord gegeven.
Mijn punt is dat ik geen OTA updates krijg vanuit OnePlus, vandaar dat ik Oxygen Updater gebruik. En dat we hier een medewerker van Oxygen Updater in ons midden hebben is een enorme bonus ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Nachtschade je lijkt niet te beseffen dat @Anonymoussaurus nauw betrokken is bij Oxygen Updater en dat indien het amateuristische rommel was geweest het hier ook niet aangeraden zou worden. Deze app biedt de mogelijkheid om sneller updates te installeren en indien je naar OxygenOS 12 wilt upgraden is het de enige mogelijkheid of je moet zelf die complete release ergens downloaden en via ADB naar je toestel pushen in recovery mode. OnePlus gaat het zelf niet meer doen, omdat ze het product als EOL (End of Life) hebben gemarkeerd.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 20:39:
[...]

Omdat je toch roeptoetert en zegt "Ik weet niet wat de risico's zijn van zo 3rd party app." Ik vind helemaal niet dat mensen iets 'moeten' gebruiken, en dat heb ik ook helemaal niet gezegd. Kan er gewoon slecht tegen als mensen iets vinden zonder uit te leggen waarom, alsof ze het dan eigenlijk ook niet zo goed weten waarom ze tegen zijn. Wat moet ik er verder nog over zeggen dan? Maar anyway, ik hou er over op in dit topic, eventueel kunnen we verdergaan in [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie.
Het woord 'roeptoeteren' betekent niet wat jij denkt dat het betekent.

En je draait de boel om; het is vrij normaal en acceptabel om terughoudend te zijn over het gebruik van software die je niet kent en een ('onofficieel') alternatief biedt. Jij hebt blijkbaar deze software gebruikt en bent er tevreden over. Prima. Maar als je deze software wilt aanraden dan is het gangbaar dat je dat brengt met meer argumentatie dan "gebruik gewoon .." Het hoeft niet, je moet dat zelf weten, maar ik ken jou niet en ik ken deze software niet dus ik wil dan eerst wel eens weten hoe en wat. Heb je dit ook gebruikt om een 7T te upgraden van 11 naar 12. Ging het geheel goed of niet? Onverwachtse resultaten, etc? Nogmaals; je bent mij niets verplicht maar het idee dat iemand terughoudend is bestempelen als iets waar je niet tegen kan is gewoon vreemd. De wereld draait niet om jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
BeyondThunder schreef op maandag 10 april 2023 @ 09:03:
@Nachtschade OTA = Over The Air.
Op dit vraag was nog geen duidelijk antwoord gegeven.
Mijn punt is dat ik geen OTA updates krijg vanuit OnePlus, vandaar dat ik Oxygen Updater gebruik. En dat we hier een medewerker van Oxygen Updater in ons midden hebben is een enorme bonus ;-)
Ah, thnx voor de uitleg. Heb je nooit OTA updates gehad? Want dat heb ik iig in het verleden wel meerdere keren gehad. Al is het al weer een tijdje geleden.

Ik weet niet wie de medewerker is van de Update software maar wellicht dat hij of zij iets kan zeggen over de risico's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nachtschade schreef op maandag 10 april 2023 @ 14:33:
[...]

Het woord 'roeptoeteren' betekent niet wat jij denkt dat het betekent.

En je draait de boel om; het is vrij normaal en acceptabel om terughoudend te zijn over het gebruik van software die je niet kent en een ('onofficieel') alternatief biedt. Jij hebt blijkbaar deze software gebruikt en bent er tevreden over. Prima. Maar als je deze software wilt aanraden dan is het gangbaar dat je dat brengt met meer argumentatie dan "gebruik gewoon .." Het hoeft niet, je moet dat zelf weten, maar ik ken jou niet en ik ken deze software niet dus ik wil dan eerst wel eens weten hoe en wat. Heb je dit ook gebruikt om een 7T te upgraden van 11 naar 12. Ging het geheel goed of niet? Onverwachtse resultaten, etc? Nogmaals; je bent mij niets verplicht maar het idee dat iemand terughoudend is bestempelen als iets waar je niet tegen kan is gewoon vreemd. De wereld draait niet om jou.
Zucht, ik heb al eerder meerdere keren aangegeven dat er gewoon een topic over is, maar nogmaals: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie. Wat snap je niet wat daarin staat? Wat wil je weten wat niet in dat topic staat? Ik kan niet weten wat jij wel en niet weet. Dat weet alleen jij. Het doet overkomen alsof je het topic niet gelezen hebt, maar wel een sterke mening hebt. Vraag dan gewoon direct wat er nog onduidelijk is. Even een greep uit je post met antwoorden:
  • Ja, 11 naar 12 upgraden van de 7T kan met de app (alleen downloaden, want dat is wat de app doet. De app kán niks installeren. Standaard Android-beveiliging)
  • Ja, gaat goed
  • Ik heb wel wat bugs in Android 12, maar dat ligt aan OnePlus (OnePlus maakt de updates, niet wij. Wij distribueren enkel de updates die OnePlus maakt)
Nachtschade schreef op maandag 10 april 2023 @ 14:35:
Ik weet niet wie de medewerker is van de Update software maar wellicht dat hij of zij iets kan zeggen over de risico's.
Ik ben medewerker van Oxygen Updater, als je dat bedoelt. Het enige risico dat eraan vast zit, is dat OnePlus een buggy update kan uitbrengen. Als jij dan zo snel mogelijk een update wilt installeren en Oxygen Updater daarom gebruikt, kan je dus zo'n buggy update installeren. Als je wacht en de app niet gebruikt, hebben ze dus nog vele weken de tijd om die update terug te trekken.
Nachtschade schreef op maandag 10 april 2023 @ 14:41:
[...]

Okay, dus Anonymous werkt voor deze app maar wil er niets over vertellen? :/

Ik wist niet dat OnePlus dit helemaal niet meer gaat doen. Er is toch afgelopen najaar een bericht gekomen dat alle 7T telefoons wel 12 zouden krijgen? Heb je ook een link naar het besluit wat OnePlus heeft genomen? Ik vind het vreemd dat ze dan terugkomen op een eerdere beslissing.
Waar zeg ik dat ik er niks over wil vertellen? Ik wil er juist wat over vertellen, maar als jij mijn eerste post al volledig negeert waarin ik link naar andere topics en stukken waar informatie over de app te vinden is... Zoals ik eerder zei: als jij gewoon dingen vraagt die niet in dat topic staan, wil ik dat zeker beantwoorden.

Maar OxygenOS 12 is de laatste update ja, maar er komt er nog één (minor update), en die is nog niet uitgebracht. ;)

https://community.oneplus...us.,-Your%20feedback%20is

Is ook van toepassing op 7T-serie.

[ Voor 34% gewijzigd door Anonymoussaurus op 10-04-2023 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Laguna schreef op maandag 10 april 2023 @ 10:51:
@Nachtschade je lijkt niet te beseffen dat @Anonymoussaurus nauw betrokken is bij Oxygen Updater en dat indien het amateuristische rommel was geweest het hier ook niet aangeraden zou worden. Deze app biedt de mogelijkheid om sneller updates te installeren en indien je naar OxygenOS 12 wilt upgraden is het de enige mogelijkheid of je moet zelf die complete release ergens downloaden en via ADB naar je toestel pushen in recovery mode. OnePlus gaat het zelf niet meer doen, omdat ze het product als EOL (End of Life) hebben gemarkeerd.

Ik wist niet dat OnePlus dit helemaal niet meer gaat doen. Er is toch afgelopen najaar een bericht gekomen dat alle 7T telefoons wel 12 zouden krijgen? Heb je ook een link naar het besluit wat OnePlus heeft genomen? Ik vind het vreemd dat ze dan terugkomen op een eerdere beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Anonymoussaurus schreef op maandag 10 april 2023 @ 14:39:
[...]

Zucht, ik heb al eerder meerdere keren aangegeven dat er gewoon een topic over is, maar nogmaals: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie. Wat snap je niet wat daarin staat? Wat wil je weten wat niet in dat topic staat? Ik kan niet weten wat jij wel en niet weet. Dat weet alleen jij. Het doet overkomen alsof je het topic niet gelezen hebt, maar wel een sterke mening hebt. Vraag dan gewoon direct wat er nog onduidelijk is. Even een greep uit je post met antwoorden:
  • Ja, 11 naar 12 upgraden van de 7T kan met de app (alleen downloaden, want dat is wat de app doet. De app kán niks installeren. Standaard Android-beveiliging)
  • Ja, gaat goed
  • Ik heb wel wat bugs in Android 12, maar dat ligt aan OnePlus (OnePlus maakt de updates, niet wij. Wij distribueren enkel de updates die OnePlus maakt)
[...]

Ik ben medewerker van Oxygen Updater, als je dat bedoelt. Het enige risico dat eraan vast zit, is dat OnePlus een buggy update kan uitbrengen. Als jij dan zo snel mogelijk een update wilt installeren en Oxygen Updater daarom gebruikt, kan je dus zo'n buggy update installeren. Als je wacht en de app niet gebruikt, hebben ze dus nog vele weken de tijd om die update terug te trekken.
Okay. En zoals ik dus al zei: het is dan dus wachten tot de bugs er uit zijn. Dat doe ik liever dan een buggy update installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nachtschade schreef op maandag 10 april 2023 @ 14:45:
[...]

Okay. En zoals ik dus al zei: het is dan dus wachten tot de bugs er uit zijn. Dat doe ik liever dan een buggy update installeren.
Er zal nooit een update komen die alle bugs oplost, dus het is kiezen of delen. Overigens ervaart de een wel bugs en de ander niet. Er is nou eenmaal geen bug-vrije software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

[...]

OnePlus 7/7T reach end-of-life as OnePlus rolls out final OxygenOS update

Ze komen niet terug op hun eerdere beslissing. Ze hebben 12 uitgebracht, maar blijkbaar hebben ze ervoor gekozen dat de meeste gebruikers deze update zelf moeten installeren ipv dat deze via OTA bij iedereen wordt aangeboden. Het is een manier om minder gezeik te krijgen als er nog bugs in zitten, die ze klaarblijkelijk niet gaan fixen.

Hier nog een lijstje:
6 Reasons Why You Shouldn't Update to OxygenOS 12 on Your OnePlus Phone

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online
[...]

Modbreak:Laten we de discussie over Oxygen Updater bij deze stoppen. Er is genoeg over gezegd plus de app heeft een eigen topic hier op Tweakers.

[ Voor 45% gewijzigd door 13art op 10-04-2023 19:39 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben overgegaan naar een Samsung Galaxy A52s. Niet geheel vrijwillig. Maar na de Samsung meuk eraf gegooid te hebben eigenlijk een prima telefoontje :)

De 7T ligt lekker in de la als backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Lees de modbreak hierboven nog eens.

[ Voor 103% gewijzigd door janvanduschoten op 11-04-2023 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Laguna schreef op maandag 10 april 2023 @ 15:04:
[...]

OnePlus 7/7T reach end-of-life as OnePlus rolls out final OxygenOS update

Ze komen niet terug op hun eerdere beslissing. Ze hebben 12 uitgebracht, maar blijkbaar hebben ze ervoor gekozen dat de meeste gebruikers deze update zelf moeten installeren ipv dat deze via OTA bij iedereen wordt aangeboden. Het is een manier om minder gezeik te krijgen als er nog bugs in zitten, die ze klaarblijkelijk niet gaan fixen.
"blijkbaar"?

Ik vind dit nergens terug.

Dat linkje spreekt trouwens voornamelijk over OxygenOS, is dat niet simpelweg het OnePlus schilletje? Het gaat mij om Android 12. Als launcher gebruik ik bv toch Nova.

[ Voor 11% gewijzigd door Nachtschade op 11-04-2023 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Nachtschade schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:35:
[mbr]Lees de modbreak hierboven nog eens.[/]
Wat betekent dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-06 21:35
Om dan ook even een tegengeluid te laten horen: ik heb de Android 12 update wél via OTA binnen gekregen (2 weken geleden ofzo): HD1913_11_F.20. Is dan wel op een 7T Pro en ik heb em nog niet geinstalleerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 12-04-2023 17:29 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Okay, dan niet.

Anyway, ik kan nergens bevestiging vinden van het statement van Lugana dus ik ga er vooralsnog vanuit dat het gewoon komt als de bugs eruit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:43
Er staat voor mij weer een update klaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xtb2V4uWlPXgViWTjtBKJVcBhU0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rHgHjODNi3OUBJbdQFKAXrOg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:16
ViNOK16Bit schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 07:57:
Er staat voor mij weer een update klaar

[Afbeelding]
Waarschijnlijk omdat je Advanced Mode hebt aanstaan. Heb ik niet aan staan en zie de update (nog) niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Sinds maandag staat deze voor mij ook klaar, via de normale route. Nog niet geïnstalleerd, wil eerst nog op zoek naar ervaringen. De update naar Android 12 is me tot nu toe niet zo bevallen.

[ Voor 48% gewijzigd door Melkunie op 11-05-2023 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

@Melkunie Nee inderdaad.
Android 12...
Het niet kunnen hernoemen van mijn apps vind ik misschien nog wel het grootste nadeel. Aan de andere interface kan je nog wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Deathchant schreef op woensdag 12 april 2023 @ 17:29:
Om dan ook even een tegengeluid te laten horen: ik heb de Android 12 update wél via OTA binnen gekregen (2 weken geleden ofzo): HD1913_11_F.20. Is dan wel op een 7T Pro en ik heb em nog niet geinstalleerd.
Deze staat bij mij ook al een tijdje klaar. Iemand al ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Ik heb de update naar Android 12 nu gehad dus de informatie van Lugana klopt niet.

Update is goed verlopen zoals het vooralsnog lijkt na 24 uur. Enige issue is dat ik nu spam schermpjes krijg van iets genaamd Red Cable Club. Lijkt lastig te verwijderen zijn zonder vage tools op een PC te installeren en het van daaruit te doen, althans Google. Iemand een makkelijkere oplossing?

Jammer dat OnePlus zich toch heeft in heeft gelaten met deze bloatware bullshit, ze waren juist zo fijn zonder, ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nachtschade schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 17:52:
Ik heb de update naar Android 12 nu gehad dus de informatie van Lugana klopt niet.
Oftewel, na 4 maanden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Maar wel zonder vage third party spam apps. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nachtschade schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 23:22:
[...]

Maar wel zonder vage third party spam apps. ;)
Ik heb hier even gereageerd, want we gaan niet weer hier de boel zitten te bevuilen en opnieuw de discussie aan in dit topic, dus maar even hier: Anonymoussaurus in "[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik draai al een tijdje de laatste versie ( HD1913_11_F.22). Er vallen mij een aantal dingen op die vroeger mogelijk waren en nu niet meer:
-een van de navigatieknoppen inhouden voor bv om scherm uit te schakelen
-bij gebaren bij uitgeschakeld scherm is opeens een S tekenen verdwenen en kan je niet meer kiezen wat een O en V tekenen doet.

Inmiddels heb ik de tel al iets van 4 jaar en doet het voor de rest nog prima, maar dit vond ik een beetje vreemd omdat je deze functies al jaren gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Mijn accu lijkt de laatste tijd sneller leeg te gaan. Ik wou graag in de OnePlus Diagnostics kijken hoe de battery health is, maar deze is vreemd genoeg helemaal niet te vinden. Opnieuw installeren lukt ook niet (conflict met reeds geïnstalleerde App). Op internet lees ik eigenlijk dezelfde klachten. Iemand die wel week hoe de app te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xileS schreef op zondag 3 december 2023 @ 20:20:
Mijn accu lijkt de laatste tijd sneller leeg te gaan. Ik wou graag in de OnePlus Diagnostics kijken hoe de battery health is, maar deze is vreemd genoeg helemaal niet te vinden. Opnieuw installeren lukt ook niet (conflict met reeds geïnstalleerde App). Op internet lees ik eigenlijk dezelfde klachten. Iemand die wel week hoe de app te openen?
Nope, lukt niet meer onder OOS 12. Anyway, die accu is niet meer goed, dat kan ik je verzekeren. Mijn 7 Pro accu heb ik laten vervangen voor familiegenoot en nu is de accuduur weer een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op zondag 3 december 2023 @ 20:39:
[...]

Nope, lukt niet meer onder OOS 12. Anyway, die accu is niet meer goed, dat kan ik je verzekeren. Mijn 7 Pro accu heb ik laten vervangen voor familiegenoot en nu is de accuduur weer een stuk beter.
Hmm wel vreemd, dat je een geïnstalleerde app nergens kan vinden. Ook geen vervangende apps om het even te checken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Mijn 7T Pro is de laatste maanden vaker ineens aant rebooten en dan blijft ie hangen. Dan moet ik weer handmatig rebooten om em daar uit te krijgen. Ineens boem uit, tijdens het bellen. Heb vandaag een backup gemaakt en dan toch maar de Android12 upgrade (die al meer dan een jaar in mijn notificatiebalk staat) geinstalleerd.

Kan mij iemand zeggen hoe ik het uitzet dat een app-icoon op het homescreen zo'n blauw puntje laat zien nadat ie geupdated is? Het gaat pas weg als ik de app open. Ik kan alleen dit vinden:
https://www.reddit.com/r/...before_the_icon_name_and/
Laten we hopen dat dat niet hét antwoord is .... :(

2e Vraag: als ik de Gallery app open, kan ik ergens instellen dat ie default opent in het tabje ALBUMS? Nu gaat ie naar photo's en daar staat alles zo levensgroot onder elkaar....

Laatste vraag: ineens past de naam van de app niet meer goed onder de icoontjes. Bijvoorbeeld: de Authenticator app van microsoft laat nu zien:

Authenticat
or

Echt super vervelend :(

[ Voor 40% gewijzigd door Deathchant op 28-04-2024 19:46 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Toevallig zocht ik ook dit topic op mijn probleem te melden met mijn 7T Pro. Ik merkte dat mijn gezichtsherkenning niet meer werkte, dus ik wou deze opnieuw instellen. Alleen dit lukt dus niet meer omdat de front camera het ineens niet meer doet. Pop-up mechanisme werkt wel verder gewoon nog, deze gaat omhoog en omlaag. Alleen ik zie helemaal geen beeld.

Ik denk dat de camera inmiddels overleden is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant
Jemig man, had ik het maar niet gedaan. Wat een drama is Android 12 + OxygenOS.
- Notifications is echt één groot drama op Android 12 + OxygenOS.
Als iemand een whatsapp bericht stuurt, dan zie ik die niet meer in de statusbar/notificationsbar boven in. Ik moet deze naar onder slepen om vervolgens een preview te zien, en hij staat ook gewoon op het lockscreen.
Bij Signal werkt het wél, en alle notification settings staat hetzelfde.

- Als ik naar de notification sesction ga van Whatsapp, dan staan daar naast de bestaande categorieën Chats & other ook ineens apart random conversations in de lijst genoemd met eigen notification-allow yes/no.
Blijkt dus als ik naar Notification & Status bar -> Manage Conversations ga, daar ineens 4 contacten vanuit signal&whatsapp staan, alsof ik ooit aangegeven heb dat ik iedere conversation apart wil managen.

- Het always-on display werkt ook echt bonkers. 1x tikken op het scherm en er gebeurt niks meer :'( Als ik vervolgens dubbeltik kom ik op het lockscreen en als die uitgaat, dán ineens gaat de alwayson-display aan, en dan vervolgens zodra ik de telefoon beweeg gaat ie aan.

- De tijd wordt niet meer in seconden weergegeven linksbovenin. Ik moest er SystemUITuner voor downloaden. Ik moet natuurlijk wel de wedstrijd met mijn vrienden winnen wie het eerste 1337 kan sturen he, daar heb ik de seconden voor nodig ;)

- De timer hoe lang het scherm uit is en de boel vergrendeld wordt (ik gebruik PIN) is ook weg. Elke keer als het scherm uit gaat moet ik weer opnieuw de PIN invullen, en ik kan nergens een delay van 30 sec instellen.

- Als ik het scherm unlock met de PIN code, moest ik voorheen op enter drukken. Nu hoeft dat niet meer en unlockt ie automatisch nadat ik het laatste getal invoer, maar doordat ik die enter gewend ben druk ik altijd dan ineens op een app die ik helemaal niet wil openen :'(

- De tekst onder de icons op de homescreens worden randonly afgekapt. Zo staan de laatste 2 letters van "Wegenwacht" op een nieuwe regel. Idem bij Authenticator.

- De gallery start niet meer default in de Albums tab maar in de Photos tab en is niet uit te zetten.

- Elke keer als je apps updatet via de playstore, krijgen je app-icons op het homescreen én ook in de app drawer een blauw puntje die maar niet weggaan totdat je de app opent. Mijn hele appdrawer staat vol ermee.

- Settings shortcut als 1x1 widget (app info bijvoorbeeld) is eruit gesloopt.

- Alle letters/tekst is dikgedrukt :(

- De settings om bijvoorbeeld met het tekenen van een O je zaklamp aan te doen is ook eruit gesloopt. Hele handige gestures die er nu niet meer zijn.

Ik voelde me gedwongen om deze android 12 update van 4GB te installeren na 1,5 jaar in mijn notificaties te hebben gestaan, omdat mijn telefoon raar deed qua reboots.
Had ik deze update maar nooit geinstalleerd. Echt vreselijk. Nou ja, aan alles valt te wennen zegt men, dus ik ga het me een maandje of 2 aankijken. Irriteer ik me nog steeds, en heb ik nog steeds reboots, dan komt er een nieuwe telefoon, en dit keer ook geen Oneplus meer :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Klopt, merkte ook al op dat er een aantal dingen eruit zijn gesloopt zoals de O gesture. Voor zaklamp gebruik ik altijd V, maar wel vreemd dat er ineens wat gestures eruit zijn. Alles went uiteindelijk wel, maar jammer is het wel. Inmiddels gebruik ik mijn 7T Pro volgens mij al langer dan 4 jaar en ik was blij dat die nog stabiel werkte en had geen behoefte aan een nieuw toestel. Alleen de accu gaat nu een stuk minder lang mee en lijkt mijn front cam helaas overleden. Toch maar langzamerhand voor een nieuw toestel gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
xileS schreef op maandag 29 april 2024 @ 13:01:
Klopt, merkte ook al op dat er een aantal dingen eruit zijn gesloopt zoals de O gesture. Voor zaklamp gebruik ik altijd V, maar wel vreemd dat er ineens wat gestures eruit zijn. Alles went uiteindelijk wel, maar jammer is het wel. Inmiddels gebruik ik mijn 7T Pro volgens mij al langer dan 4 jaar en ik was blij dat die nog stabiel werkte en had geen behoefte aan een nieuw toestel. Alleen de accu gaat nu een stuk minder lang mee en lijkt mijn front cam helaas overleden. Toch maar langzamerhand voor een nieuw toestel gaan kijken.
Mijne is nu 4 jaar en 1 maand. Ook ik had gehoopt op zeker 5 jaar. Ik heb al vanaf 2 jaar geleden behoefte aan een nieuw toestel in die zin dat ik weet dat het niet meer zo'n grote gaat worden en zeker weten geen afgeronde schermranden. Daar zeik ik al jaren over :P
Mijn accu is nog prima. 1x/dag opladen/bijladen, maar die spontane reboots maakten dat ik moest upgraden naar Android 12. Maar volgens mij worden er ook geen updates meer gemaakt nu, dus als dit de baseline voor Android12 is op deze 7T Pro, dan zal er vermoedelijk dit jaar toch een andere komen. Maar eerst eens afwachten hoe hoog mijn irritatiegrens is wanneer ik terug ben van Schotland, en dan zie ik wel verder.

Ik heb ook geen flauw idee wat ik me nu zou moeten kopen. Ik neig naar een Pixel 7a, of misschien een 8a, maar ik ga zeker geen flagshipprijzen betalen.
Ik had stiekem gehoopt dat de Xperia 5 V goedkoper zou worden, want dat zag ik een beetje als enige optie nog maar die is ook nog >800 euro. Waanzin.
Asus Zenfone 10 kan ook nog, maar ik "durf" het niet zo goed aan met Asus als telefoon. Don't know exactly why....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
xileS schreef op zondag 28 april 2024 @ 22:06:
Toevallig zocht ik ook dit topic op mijn probleem te melden met mijn 7T Pro. Ik merkte dat mijn gezichtsherkenning niet meer werkte, dus ik wou deze opnieuw instellen. Alleen dit lukt dus niet meer omdat de front camera het ineens niet meer doet. Pop-up mechanisme werkt wel verder gewoon nog, deze gaat omhoog en omlaag. Alleen ik zie helemaal geen beeld.

Ik denk dat de camera inmiddels overleden is?
Sinds dat mijn frontcam het niet meer doet merk ik dat af en toe sommige apps random niet meer laden. Een reboot helpt wel vaak, maar weet iemand toevallig een andere simpele oplossing hiervoor? Om de tijd te overbruggen, voordat ik een nieuwe mobiel heb. Liefst dus geen hard reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:43
xileS schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 19:39:
[...]

Sinds dat mijn frontcam het niet meer doet merk ik dat af en toe sommige apps random niet meer laden. Een reboot helpt wel vaak, maar weet iemand toevallig een andere simpele oplossing hiervoor? Om de tijd te overbruggen, voordat ik een nieuwe mobiel heb. Liefst dus geen hard reset.
Hier ook al een tijdje last van apps die niet meer laden of blijven hangen. Na een reboot is het probleem dan weer opgelost. Best irritant.

Ik heb hier nog geen oplossing voor gevonden. Lees wel op Reddit iets over Android webview waarvan de update misschien problemen kan veroorzaken, maar is hier nog niet mee opgelost bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squatto
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-06 17:59
Ben dus niet de enige met het probleem met vastlopende apps op de 7T.
Heel irritant als de apps spontaan blijven hangen en je de telefoon weer moet rebooten.

Ben verder nog best tevreden met mijn 7T, hoewel de accu nu wel wat minder begint te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Toch een beetje fijn om te horen dat ik niet de enige ben. Ik heb een idee dat een systeem reset wel zal helpen, maar dat betekend ook geloof ik dat ik dan alle settings kwijt ben en paar dagen kwijt ben met priegelen tot alles weer naar wens is ingesteld.

Aangezien ik al een defecte frontcam lijk te hebben, moet ik al op zoek naar een nieuw toestel, dan wil ik zo’n reset nu liever niet doen, aangezien ik toch al bij een nieuwe telefoon alles zou moeten instellen.

Mocht iemand in de tussentijds een oplossing weten, hoor ik dat natuurlijk graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dial_Up
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05 15:18
Ik heb het probleem dat de OnePlus 7T bij het verbinden bij bepaalde 4g netwerken de mobiele verbinding steeds reset na enkele seconden.

Wat gebeurd er:
Ik ben verbonden met een 4g mast, met de data uit.
Ik zet de data aan. De telefoon laat het 4g icoon zien (met uitroeptekentje). Na het 4g icoon 1-2 sec te laten zien, schakelt de telefoon de mobiele verbinding uit. Deze gaat uit zoals bij vliegtuigmodus.
Vervolgens gaat de gewone verbinding na de reset van de verbinding weer aan.
Dan gaat de data weer aan, en het proces herhaalt zich.

Wanneer gebeurd dit:
Dit doet zich enkel voor in bepaalde zones in Belgie. (bv Antwerpen Zuid, maar de rest van de stad geeft geen problemen. Mechelen Noord, maar de rest van de autostrade E19 geeft geen problemen)
Ik kan heel Nederland door zonder dit probleem te hebben.

Telefoon: OnePlus 7T. Geupdate naar de beruchte Android 12 update. Die daarmee ook aangeeft dat het een HD1901 versie is - wat het geval zou voor iedere telefoon die de 12 update gekregen heeft;

Wat heb ik al geprobeerd:
  • Ik kon het oplossen door bij de verbindingsvoorkeur 4g/3g/2g(auto) dan in die zones 3g aan te zetten. Maar ik merk dat recent die 3g optie geen verbinding meer geeft in die zones.
  • APN instellingen zijn nagegaan, en staan zoals de provider (Edpnet) ze voorziet.
  • APN instellingen zoals protocol (IPv4/v6) of Bearer (not specified, of LTE/HSDPA selecteren)
  • Andere telefoons waar ik de sim in stop hebben dit probleem niet. Andere telefoons tonen 5g bij dezelfde masten.
  • Bellen kan ik zonder problemen op de 4g masten. Enkel als ik de data aan zet, gaat dit fout.
  • Een factory reset probeerde ik nog niet, al weet ik niet wat dit zou verhelpen. Het lijkt me moeilijk iets op te lossen als de oorzaak niet gekend is.
Is het een software probleem?
De 4g verbinding doet het helemaal goed op de meeste plaatsen in BE en overal in NL. Is het dan de specifieke aansturing op een bepaalde 4g frequentie die het probleem veroorzaakt?

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Deathchant schreef op maandag 29 april 2024 @ 11:07:
Jemig man, had ik het maar niet gedaan. Wat een drama is Android 12 + OxygenOS.
- Notifications is echt één groot drama op Android 12 + OxygenOS.
Als iemand een whatsapp bericht stuurt, dan zie ik die niet meer in de statusbar/notificationsbar boven in. Ik moet deze naar onder slepen om vervolgens een preview te zien, en hij staat ook gewoon op het lockscreen.
Bij Signal werkt het wél, en alle notification settings staat hetzelfde.

- Als ik naar de notification sesction ga van Whatsapp, dan staan daar naast de bestaande categorieën Chats & other ook ineens apart random conversations in de lijst genoemd met eigen notification-allow yes/no.
Blijkt dus als ik naar Notification & Status bar -> Manage Conversations ga, daar ineens 4 contacten vanuit signal&whatsapp staan, alsof ik ooit aangegeven heb dat ik iedere conversation apart wil managen.

- Het always-on display werkt ook echt bonkers. 1x tikken op het scherm en er gebeurt niks meer :'( Als ik vervolgens dubbeltik kom ik op het lockscreen en als die uitgaat, dán ineens gaat de alwayson-display aan, en dan vervolgens zodra ik de telefoon beweeg gaat ie aan.

- De tijd wordt niet meer in seconden weergegeven linksbovenin. Ik moest er SystemUITuner voor downloaden. Ik moet natuurlijk wel de wedstrijd met mijn vrienden winnen wie het eerste 1337 kan sturen he, daar heb ik de seconden voor nodig ;)

- De timer hoe lang het scherm uit is en de boel vergrendeld wordt (ik gebruik PIN) is ook weg. Elke keer als het scherm uit gaat moet ik weer opnieuw de PIN invullen, en ik kan nergens een delay van 30 sec instellen.

- Als ik het scherm unlock met de PIN code, moest ik voorheen op enter drukken. Nu hoeft dat niet meer en unlockt ie automatisch nadat ik het laatste getal invoer, maar doordat ik die enter gewend ben druk ik altijd dan ineens op een app die ik helemaal niet wil openen :'(

- De tekst onder de icons op de homescreens worden randonly afgekapt. Zo staan de laatste 2 letters van "Wegenwacht" op een nieuwe regel. Idem bij Authenticator.

- De gallery start niet meer default in de Albums tab maar in de Photos tab en is niet uit te zetten.

- Elke keer als je apps updatet via de playstore, krijgen je app-icons op het homescreen én ook in de app drawer een blauw puntje die maar niet weggaan totdat je de app opent. Mijn hele appdrawer staat vol ermee.

- Settings shortcut als 1x1 widget (app info bijvoorbeeld) is eruit gesloopt.

- Alle letters/tekst is dikgedrukt :(

- De settings om bijvoorbeeld met het tekenen van een O je zaklamp aan te doen is ook eruit gesloopt. Hele handige gestures die er nu niet meer zijn.

Ik voelde me gedwongen om deze android 12 update van 4GB te installeren na 1,5 jaar in mijn notificaties te hebben gestaan, omdat mijn telefoon raar deed qua reboots.
Had ik deze update maar nooit geinstalleerd. Echt vreselijk. Nou ja, aan alles valt te wennen zegt men, dus ik ga het me een maandje of 2 aankijken. Irriteer ik me nog steeds, en heb ik nog steeds reboots, dan komt er een nieuwe telefoon, en dit keer ook geen Oneplus meer :N
Grappig, had hier hetzelfde (moe van notificatie) en herken mij in de lijst :+
Inmiddels een paar maanden later en moet eerlijk zeggen dat het allemaal wel went.
Ja het zijn wat downgrades, maar geen systeembrekende dingen die de telefoon voor mij onbruikbaar maakte.

Wat wel systeembrekend is, zijn die vastlopende apps en notificaties waar het hierboven al over ging.

Ben er inmiddels ook achter dat mijn accu verrot is na 4 jaar en 10 maanden. AccuBattery geeft 80% health aan, niet best.
Vraag mij achteraf wel af wat het effect van bijna 5 jaar snelladen hierop geweest is. Ik ga in ieder geval niet meer >80% laden als dat niet strikt noodzakelijk lijkt.
Door die combinatie was mijn 7T soms enkele uren achter elkaar gewoon niet bruikbaar want (re)booten wilde hij ook niet vanwege de accu.
De "oplossing" voor het niet willen booten was interessant genoeg steeds weer om hem enkele minuten in de koelkast te leggen en daarna aan de stroom te botten.
Complete system reset heeft ook niet geholpen.
Na de zoveelste keer uitvallen gisteren, zonder koelkast en oplader bij de hand, was de oplossing simpel: een Pixel kopen.
Had natuurlijk een nieuwe accu kunnen laten plaatsen, maar dan moest ik ook de achterkant laten vervangen en zit ik al op 30% van de nieuwprijs van een Pixel 8. Bovendien verwacht ik dat het software-wise uitstel van executie was.

Het was leuk om bijna 5 jaar team OnePlus te zijn. Sinds die nauwere samenwerking met moederbedrijf dacht ik dat ik snel zou overstappen, maar ik vind bijna 5 jaar nog best netjes. Ik ben benieuwd hoe lang ik het nog vol had gehouden met een nieuwe accu en meer (betere) Android updates, maar ik ben nog veel benieuwd naar echte stock Android. :9

Informaticus of vakkundig Googler?

• xileS
  • Niet online
Hier inmiddels ook geen Oneplus meer. Mijn 7T Pro ligt stof te happen. Ik had het probleem met vastlopende apps niet meer opgelost gekregen, maar ik ook nog geen factory reset gedaan.

Ik was al zo lang een Oneplus gebruiken dat ik op meerdere plekken een Dash/Warp charger had. Nou de Dash charger werkt voor geen meter op mijn Samsung toestel dat ik nu heb. Ik bleef maar meldingen krijgen dat ik de kabel moest checken, maar na een paar test lijkt Dash niet echt met andere Samsung (of andere telefoons) goed te werken. Dat het niet fast charge had ik nog wel begrepen, maar mijn oude dash adapter is ineens onbruikbaar met mijn nieuwe toestel.

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:22
Ik draai mijn Oneplus 7T pro met e/os en dus met Android 13 en Android Security update van 07-2024.

https://doc.e.foundation/devices/hotdog

Ik herken de problemen van boven niet. Als je versie ligt stof te happen, zet 'm op Vraag & Aanbod, misschien maak je er iemand die e/os wil draaien nog blij mee,

• Deathchant
Mijn 7T Pro is nu iets meer dan 4,5 jaar oud. Batterij is gewoon nog prima zou ik zeggen, hij moet om de dag aan de lader.
Mijn post met rant over OxygenOS 12 en Android 12...idd het went, maar sommige dingen vind ik nog steeds shit. Maar ja, hij doet het nog en ik heb geen random vastlopers meer gehad sinds de update die ik afgelopen april pas heb geinstalleerd.
Ik zou nu bij god niet weten welke telefoon ik zou willen, dus ik hou deze nog gewoon aan zolang ie het nog doet, is ook beter voor het milieu. 5 jaar moet gewoon haalbaar zijn, dus daar mik ik op ;)
De volgende wordt in ieder geval geen OnePlus meer.

• xileS
  • Niet online
voorstad schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:43:
Ik draai mijn Oneplus 7T pro met e/os en dus met Android 13 en Android Security update van 07-2024.

https://doc.e.foundation/devices/hotdog

Ik herken de problemen van boven niet. Als je versie ligt stof te happen, zet 'm op Vraag & Aanbod, misschien maak je er iemand die e/os wil draaien nog blij mee,
Mijn 7T Pro heeft sinds in gebruik name, wat volgens mij ook al langer geleden is dan 4 jaar, nooit een hard reset gehad. Ik had het idee dat daardoor en de vele updates een bug ingeslopen was, maar als ik lees dat meerdere mensen issues hebben, weet ik ook weer niet of een hard reset gaat helpen.

Verder werkt ook de front camera op 1 of andere manier niet meer (hij schuift wel uit en in, maar geeft geen beeld) en is de accu ook niet meer wat het geweest is. Al met al weet ik niet wat dit bij een verkoop nog gaat opleveren, maar ga het idd overwegen. Anders kan ik het altijd nog houden als een backup telefoon.

Eerst even nog een x nalopen of ik alles netjes heb overgezet naar mijn nieuwe toestel en/of ik niets vergeten ben en kan de hard reset ook eindelijk een x gedaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Deathchant schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:06:
Mijn 7T Pro is nu iets meer dan 4,5 jaar oud. Batterij is gewoon nog prima zou ik zeggen, hij moet om de dag aan de lader.
Best bijzonder dat je accu nog prima is na zoveel jaren. Waarschijnlijk ben je er beter mee omgegaan dan ik. Op mijn nieuwe phone heb ik ook maar ingesteld dat die tot 80% oplaad, voor de meeste dagen is dit genoeg, maar gaat wel elke dag aan de lader. Hopelijk helpt dit om de accu langer gezond te houden. De oude diagnostic app van OP werkt helaas niet meer op de OP7T Pro. Is er nog een andere app, waarmee ik de gezondheid van de accu kan checken?
Mijn post met rant over OxygenOS 12 en Android 12...idd het went, maar sommige dingen vind ik nog steeds shit. Maar ja, hij doet het nog en ik heb geen random vastlopers meer gehad sinds de update die ik afgelopen april pas heb geinstalleerd.
Ik zou nu bij god niet weten welke telefoon ik zou willen, dus ik hou deze nog gewoon aan zolang ie het nog doet, is ook beter voor het milieu. 5 jaar moet gewoon haalbaar zijn, dus daar mik ik op ;)
De volgende wordt in ieder geval geen OnePlus meer.
Ik deed ook standaard de grote updates uitstellen en uiteindelijk went het idd allemaal. Alleen bleef het voor mij onbegrijpelijk, waarom idd de O en V gestures bv het ineens niet meer deden, na al die jaren dit zo gewend te zijn..

Ook ik had geen idee welke telefoon te kopen, maar toevallig kwam er een Samsung Fold4 op mijn pad van mijn vader. Hij gebruikte deze al een tijdje niet meer en was door allerlei mankementen niet meer bruikbaar. Deze binnen garantie helemaal laten repareren, waardoor uiteindelijk hij helemaal refurbished is en eigenlijk zo goed als nieuw is. Dus ik heb de Fold 4 maar een kans gegeven en dat went na een tijdje dus ook ;p. Zelf had ik dit toestel nooit uitgekozen of gekocht, maar goed ik wist niet voor welke telefoon ik anders moest gaan en dit was een meevallertje.

• Deathchant
xileS schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:33:
[...]

Best bijzonder dat je accu nog prima is na zoveel jaren. Waarschijnlijk ben je er beter mee omgegaan dan ik. Op mijn nieuwe phone heb ik ook maar ingesteld dat die tot 80% oplaad, voor de meeste dagen is dit genoeg, maar gaat wel elke dag aan de lader. Hopelijk helpt dit om de accu langer gezond te houden. De oude diagnostic app van OP werkt helaas niet meer op de OP7T Pro. Is er nog een andere app, waarmee ik de gezondheid van de accu kan checken?

[...]

Ik deed ook standaard de grote updates uitstellen en uiteindelijk went het idd allemaal. Alleen bleef het voor mij onbegrijpelijk, waarom idd de O en V gestures bv het ineens niet meer deden, na al die jaren dit zo gewend te zijn..

Ook ik had geen idee welke telefoon te kopen, maar toevallig kwam er een Samsung Fold4 op mijn pad van mijn vader. Hij gebruikte deze al een tijdje niet meer en was door allerlei mankementen niet meer bruikbaar. Deze binnen garantie helemaal laten repareren, waardoor uiteindelijk hij helemaal refurbished is en eigenlijk zo goed als nieuw is. Dus ik heb de Fold 4 maar een kans gegeven en dat went na een tijdje dus ook ;p. Zelf had ik dit toestel nooit uitgekozen of gekocht, maar goed ik wist niet voor welke telefoon ik anders moest gaan en dit was een meevallertje.
Ik check dat nooit. Ik meet het gewoon af aan hoe lang ik ermee kan doen. Ik heb mijn telefoon altijd vanaf het begin geladen tussen 20% - 90%. Je zou overigens DevCheck app kunnen proberen? Die laat bij mij het volgende zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fdxtg9iuKUdQHm8QEMDxHQ7AaPM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zDpa9Rgptl8VDxz4IIJilcFQ.jpg?f=fotoalbum_large

Heel toevallig ben ik em net vergeten uit de oplader te halen en stond ie al op 97% :'(

Overigens, de V-gesture doet het bij mij wel nog, dus zaklampje aan gaat nog steeds op deze manier ;)

Ik had zelf gehoopt op een Sony Xperia 1 VI of 5 VI (wordt deze laatste uberhaupt aangekondigd? Volgens gsmarena zou die er moeten komen...), maar als ik zie wat de prijzen zijn, dan is dat één grote nope :N

[ Voor 6% gewijzigd door Deathchant op 18-09-2024 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Deathchant schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:18:
[...]

Ik check dat nooit. Ik meet het gewoon af aan hoe lang ik ermee kan doen. Ik heb mijn telefoon altijd vanaf het begin geladen tussen 20% - 90%. Je zou overigens DevCheck app kunnen proberen? Die laat bij mij het volgende zien:

[Afbeelding]

Heel toevallig ben ik em net vergeten uit de oplader te halen en stond ie al op 97% :'(
Bij mijn laat die ook gewoon "good" zien, dus ik betwijfel of de App klopt. Helaas is er geen optie op de 7T Pro om een limiet in te stellen zodat die niet elke x vol laadt.
Overigens, de V-gesture doet het bij mij wel nog, dus zaklampje aan gaat nog steeds op deze manier ;)
Oh idd, ik bedoelde een andere gesture :'). Best wel wat wijzigingen geweest, waardoor oude bediening ineens niet meer mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
TheTinusNL schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:15:
De "oplossing" voor het niet willen booten was interessant genoeg steeds weer om hem enkele minuten in de koelkast te leggen en daarna aan de stroom te bootten.
Interessant genoeg ook vandaag weer. Wat zou daar de natuurkundige verklaring voor kunnen zijn?
Gegeven dat mijn accu in erg slechte conditie is, en dat er mogelijk wat vocht onder de behuizing is gekropen.

Dinsdag en vandaag identiek verhaal: gaat rond 9:30 dood, niet meer te booten, of wel booten maar in bootloop komen. Had deze keer, in tegenstelling tot dinsdag, mijn Warpcharger meegenomen naar kantoor, maar zonder succes.

Kom net thuis, leg hem een paar minuten in de koelkast en ja hoor: gaa direct aan. Na een paar bootloops en uitvallen/opnieuw booten "doet" hij het nu weer.

Woensdag een Pixel 8 binnengekregen... met defecte pixels. Retour en dus wachten op een nieuwe |:(

[ Voor 5% gewijzigd door TheTinusNL op 20-09-2024 18:47 ]

Informaticus of vakkundig Googler?

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 7T-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 7T-serie] Accessoires
- Rooten en custom rom's: [OnePlus 7T-serie] Rooten & Custom Rom's
- Vragen en opmerkingen m.b.t. Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie

Poll: Heb je een 'groene tint' in het scherm van je Oneplus 7T (non pro)?
Zet dark mode aan, helderheid laag (40% of lager), donkere omgeving en start bijvoorbeeld gmail of youtube of zet deze afbeelding in full screen: https://www.rtings.com/im...erials/2016/5-percent.png
Ja
Nee
Weet ik niet zeker
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402260&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier