Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• AnonymousWP
  • Registratie: april 2014
  • Niet online
Mede-auteur:
  • rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20:09

rens-br

Smartphonefabrikant OnePlus heeft de 7T-smartphone aangekondigd. De telefoon bevat een amoledscherm met verversingssnelheid van 90Hz. De telefoon komt 10 oktober naar Europa en dan maakt de fabrikant ook de prijs bekend.

De OnePlus 7T bevat een amoled-scherm van 6,55" met een resolutie van 2400x1080 pixels, wat gelijk staat aan een beeldverhouding van 20:9. Het scherm ondersteunt hdr10+ en haalt volgens OnePlus een helderheid van 1000cd/m². In het scherm zit een vingerafdruksensor verwerkt. Bovendien heeft het scherm een verversingssnelheid van 90Hz. De OnePlus 7 Pro, het huidige topmodel van de fabrikant, bevat ook een 90Hz-scherm.

De OnePlus 7T heeft een accucapaciteit van 3800mAh met ondersteuning voor Warp Charge 30T via usb-c. Hiermee kan de accu in een half uur tijd tot 70 procent worden opgeladen. OnePlus claimt dat deze nieuwe techniek sneller is dan het huidige Warp Charge 30. De OnePlus 7, die wordt vervangen door de 7T, bevat een accu van 3700mAh die geen Warp Charge ondersteunt.

Aan de achterkant van het toestel bevindt zich een cirkelvormige module met drie camera's. De primaire camera bevat een Sony IMX586-sensor met resolutie van 48 megapixel en een diafragma van f/1.6. Deze camera ondersteunt bovendien een combinatie van optische- en elektronische beeldstabilisatie. De hoofdcamera wordt aangevuld door een camera met 2x-zoomlens met resolutie van 12 megapixel en een 16-megapixelgroothoekcamera. De smartphone heeft ook een macromodus voor foto's. Hiermee kunnen gebruikers objecten fotograferen op een afstand van 2,5 centimeter.

De primaire camera kan gebruikt worden om 4k-video's op te nemen met zestig beelden per seconde. De overige twee camera's kunnen ook gebruikt worden voor het opnemen van video's, maar deze ondersteunen enkel opnames op 1080p met 30fps. De primaire camera kan daarnaast slowmotionvideo's opnemen. Op 1080p doet de 7T dit met 240fps. Wanneer gebruikers de resolutie verlagen naar 720p wordt de framerate verhoogd naar maximaal 960fps. De hoofdcamera heeft een timelapsefunctie en het toestel bevat ingebouwde software voor het bewerken van video's. De selfiecamera heeft een resolutie van 16 megapixel met ondersteuning voor elektronische beeldstabilisatie. Deze frontcamera kan video's opnemen in full-hd met dertig beelden per seconde. De frontcamera heeft bovendien een timelapsemodus.

De 7T bevat een Snapdragon 855+-processor met een Adreno 640-gpu. Het toestel bevat 8GB ram en wordt geleverd met 128GB aan opslagcapaciteit. Een optie voor 256GB aan opslagruimte is 'beschikbaar in een geselecteerd aantal markten'. De telefoon bevat geen micro-sd-sleuf, maar ondersteunt wel twee simkaarten. De telefoon is beschikbaar in twee kleuren; blauw en zilver. Ondersteuning voor 5g en Wi-Fi 6 ontbreekt.

De OnePlus 7T wordt officieel in Europa uitgebracht op 10 oktober. OnePlus zal op die datum de prijzen en beschikbaarheid bekendmaken. Daarnaast geeft OnePlus aan dat ze op 10 oktober 'aanvullende producten' zullen aankondigen.

De 7T kost in een configuratie van 8GB geheugen en 128GB opslag, 599 euro, de 7T Pro kost 759 euro. Van de 7T Pro komt ook een McLaren-variant met 12GB aan geheugen en 256GB opslag voor 859 euro.

Terug naar Inhoudsopgave

7T7T Pro
OSAndroid 10.0
SkinOxygenOS
CPUQualcomm® Snapdragon™ 855 Plus
GPUQualcomm® Adreno™ 640
RAM6 / 8GB LPDDR4X6 / 8 / 12 GB LPDDR4X
ROM128 / 256 GB UFS3.0
ConnectiviteitDual Sim, Bluetooth 5.0, A-GPS, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac, NFC
AansluitingenUSB3.1 Gen 1 Type-C
SensorenIn-display Fingerprint Sensor, Accelerometer, Electronic Compass, Gyroscope, Ambient Light Sensor, Proximity Sensor, Sensor Core
Scherm6,55" FHD (2400x1080), 19,5:9 Amoled-schermOnbekend
Front CameraSony IMX471: 16MP, f/2.0, FF, EIS, 1.0um
1e Back CameraSony IMX 586: 48MP, OIS, EIS, PDAF, F/1.6
2e Back Camera5MP, FF, F/2.4, 1.12 µmTelephoto: 12MP, OIS, F/2.4, 1.0µm
3e Back Camera-Wide: 16MP, F/2.2
Accu3800 mAhOnbekend
KleurGrijs, blauwOnbekend
AfmetingenOnbekendOnbekend
GewichtOnbekendOnbekend
PrijsOnbekendOnbekend
Release Datumjuni26-09-2019

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur dan een privé bericht naar rens-br of AnonymousWP.

VersieDatumAanpassingenWie
V1.0.026-09-2019, 17:00Topic aangemaaktAnonymousWP
V2.0.027-09-2019, 22:30Openingspost aangepastAnonymousWP

Terug naar Inhoudsopgave

[Voor 37% gewijzigd door AnonymousWP op 18-10-2019 16:03]

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• AnonymousWP
  • Niet online
Laguna schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 12:08:
@AnonymousWP volgens mij moet je de OP nog wat aanpassen, vrij weinig "T" nu ;)
Ga ik vandaag doen, maar had gisteren niet eens de mogelijkheid om de launch te kijken want zat in werkcollege. Daarna had ik ook geen tijd meer. Vandaag zal ik de OP bijwerken.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• AnonymousWP
  • Niet online
Topic-start is bijgewerkt zoals beloofd.

• AnonymousWP
  • Niet online
Eerste update van OxygenOS voor de 7T!

Binnenkort voegen we ondersteuning toe voor de OnePlus 7T.

OxygenOS 10.0.3 for the OnePlus 7T
Hey everyone,

We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 10.0.3 for OnePlus 7T

Changelog
System
  • General bug fixes and improvements
Camera
  • Improved photo quality
  • Enhanced stability of Camera
  • User experience improvements

[Voor 5% gewijzigd door AnonymousWP op 02-10-2019 21:51]

• AnonymousWP
  • Niet online
Spiff1 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:49:
Ok, genoeg over Mysteryboxen. Eindelijk wat meer informatie over de verwachte prijzen in Europa voor de Oneplus 7T en de 7T Pro.

Leaker Ishan Agarwal meldt dat de vanafprijs voor de Oneplus 7T €589-€599 voor 8GB/128GB zal zijn.
En voor de Oneplus 7T Pro McLaren Edition €849-€859 voor 12GB/256GB.

Vooral voor de 7T een goede prijs voor wat je er voor krijgt lijkt me (SD855+, 8GB, 90Hz scherm).

AKA nóg duurder in peperdure Nederland :(.

[Voor 3% gewijzigd door AnonymousWP op 09-10-2019 15:45]

• AnonymousWP
  • Niet online
Steevo_S schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 16:02:
[...]

Uhhhh dit zijn de Europese prijzen, de prijzen op de oneplus website zijn regio gebonden niet land (check de huidige prijzen maar in België, Duitsland, Spanje en Nederland, zijn allemaal hetzelfde.
Onzin. Bijna elk toestel was in Nederland 10 euro duurder dan in België vanwege BTW. Zou 'vreemd' zijn als dit nu niet zo is.

• AnonymousWP
  • Niet online

[Voor 32% gewijzigd door AnonymousWP op 09-10-2019 23:40]

• AnonymousWP
  • Niet online
Is gewoon rustig en prima te doen, als ik het zo hoor en zie. Ben er zelf niet.

[Voor 4% gewijzigd door AnonymousWP op 12-10-2019 14:04]

• AnonymousWP
  • Niet online
melk0r schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:56:
Is er ook ergens een levertijden topic mbt de OnePlus 7T (Pro)? Om 11 uur begint de officiële verkoop via de OnePlus site.
Sorry, zal het topic inclusief accessoire later vandaag aanmaken.
Loool, blijkbaar letterlijk tijdens het posten van dit bericht aangemaakt door @rens-br.
[OnePlus 7T-serie] Levertijden & Prijzen
KaiseRRuby schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 16:00:
[...]

Toch even een vraagje. Zit in bijna dezelfde situatie hier alleen met een gewone 7 Pro en een gewone Mi9.

Hoe zie je precies die 90hz en wat het verschil is? Ik kan het zelf namelijk best wel slecht zien. Het verschil tussen de schermen vind ik zelf best wel meevallen. Hoe zet je dat scherm op sRGB?

Ik twijfel heel erg welke telefoon ik moet houden, heb eigenlijk mijn OP al te koop staan omdat ik het de 250 euro verschil momenteel niet waard vind.

Het scherm is inderdaad erg mooi, goed punt. Heb de Mi9 al geroot, valt best iets mee hoeveel werk dat is. Camera van de OP is ondermaats vergeleken met de Mi9.

Volgens mij vind jij het alleen het scherm al de 250 euro waard he?
Ik zie het persoonlijk dan weer wel. Ik zou zelf bijvoorbeeld niet meer terug willen naar 60Hz. Ik ben wel van mening dat beiden snel wennen. Als je een tijdje 60Hz gebruikt weet je ook niet meer anders, maar als ik terugga naar 90Hz vind ik dat toch wel weer lekker. Misschien dat je hier nog wat aan hebt: [The Lab] A OnePlus 7 Pro review - By AnonymousWP (Updated on 30-07-2019)
baszzz schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:42:
Mij is opgevallen dat waar Oneplus in het verleden altijd gebruik heeft gemaakt van een groen licht tijdens het gebruik van de inscreen fingerprint scanner het bij de 7t pro nu wit is. Nu weet ik dat Huawei bij de P30 pro ook groen licht gebruikt. Iemand enig idee waarom Oneplus nu voor wit heeft gekozen? (of ben ik de enige met wit licht?)
Dat vind ik een interessante opmerking. Op de 7-series is het groen inderdaad. Hebben anderen ook wit licht op de 7T-serie? Denk dat groen werd/wordt gebruikt omdat groen misschien beter is met een vinger te laten lezen? Als de zon schijnt en je hebt wit licht, stoort dat denk ik. Of zit ik heel stom te denken?

[Voor 20% gewijzigd door AnonymousWP op 18-10-2019 15:51]

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20:09
l3art schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:47:
Modbreak:Net als bij alle andere populaire toestellen hanteren we ook hier dat accessoires, levertijden en rooten & Custom roms in een apart topic horen. Hierbij dan ook het verzoek om deze aan te maken zodat dit topic kan blijven voor alleen ervaringen en discussie met en over het toestel.
Bij deze:

• AnonymousWP
  • Niet online
vBr8 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:50:
Ik krijg als ik mijn bluetooth oordopjes heb gekoppeld om de zoveel tijd dat mijn geluid zachter gaat en er een bliepje te horen is, na een paar tellen gaat de muziek dan weer naar zijn oorspronkelijke volume. Ik krijg geen meldingen binnen wanneer het bliepje te horen is. Ik heb enkel de app open waar de muziek vandaan komt. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Dat probleem heb ik ook een tijd gehad... Laat mij raden: gaat zeker ook keihard ineens als je 1 keer op de volume up of down drukt (bij de telefoon)? Ik werd er gek van. Bij mij heeft het geholpen om in de settings één van die geluidsopties uit te zetten.

Je kan één van de twee dingen proberen:
  1. Instellingen > Geluid & vibratie > Hoofdtelefoon modus > Bluetooth absolute volume uitschakelen.
  2. Instellingen > Systeem > Ontwikkelaarsopties > Absoluut volume uitschakelen aanzetten.

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• AnonymousWP
  • Niet online

Nieuwtje omtrent het unbricken van je OnePlus 7T!

NOTE: Op het moment van schrijven is alleen nog de internationale versie beschikbaar. Nog niet de Europese. Je kan deze gebruiken, maar dan krijg je de international variant van OxygenOS erop, en niet de Europese. Houd mijn cloud in de gaten voor nieuwe Unbrick Tools.

Wat is een Unbrick Tool en wat heb ik er aan?

Unbrick Tools worden gebruikt door OnePlus-support om je toestel weer aan de praat te krijgen als hij niet meer wilt opstarten of bootlooped. Als jij (of OxygenOS zelf) zichzelf verkloot heeft, kan je door middel van deze tool je telefoon dus weer aan de praat krijgen! De tool flashed alle firmware inclusief partities en OxygenOS weer op je device. Deze tools worden ook in de OnePlus-fabriek gebruikt. Let er dus wel op dat dit alle data wiped!

Verschillende Unbrick Tools

Het was eigenlijk de bedoeling dat deze tools niet publiekelijk zouden worden, maar ze staan inmiddels gewoon op hun openbare servers. Hierdoor zal ik nieuwe Unbrick Tools blijven publiceren waardoor je altijd de nieuwste versie van OxygenOS op je device zal flashen.

Allemaal heel leuk en aardig, maar waar kan ik die nou downloaden? |:( O-)

Nou, hier: https://anonymouswp.stackstorage.com/s/rGLLd3OPEyYKM6d

Wachtwoord:
spoiler:
N3v3r S3ttl3 tm

• AnonymousWP
  • Niet online
Ricardo_1994 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 08:12:
[...]

Top! Ook een zer handige tool als je custom rom je telefoon heeft gebricked. Altijd een mogelijkheid om terug te gaan naar stock.

Komt de tool ook beschikbaar voor de 7T Pro?
Ja, we zijn ermee bezig. Zijn nog een paar dingen die wij moeten ontfutselen.

• AnonymousWP
  • Niet online
l3art schreef op zondag 3 november 2019 @ 14:43:
Is er eigenlijk een oneplus NL discord kanaal of een Oneplus NL Telegram groep?
Ja en nee; zie m'n signature. Beiden zijn internationaal. Ik zag dat je al gejoined was en had je ook al gepingt. ;)

• AnonymousWP
  • Niet online
Laguna schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 03:27:
@AnonymousWP aangezien jij wat dichter in contact staat met OP, waarom duurt het zo belachelijk lang eer OP AOD beschikbaar stelt, gebruikers vragen daar al zo lang om en OP doet er simpelweg niks mee. Alleen maar een suffe reactie dat daardoor de accu sneller leeg zou lopen, als je het gewoon als optie in het menu toevoegt dan kan de user het gebruik ervan zelf bepalen.
Ik ben het helemaal met je eens en denk er precies hetzelfde over als jij. Ik frustreer mij mateloos aan dit soort 'doen alsof je A bent, maar B doen'. AKA: doen alsof je alles doet wat de community wilt (meeste stemmen gelden) maar het uiteindelijk niet doet, want fuck jullie. Heb er niet echt een goed antwoord op. Kan het wel voor je vragen though.

Wat ik mij kan bedenken is burn-in bij schermen.
l3art schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 21:19:
Zojuist de 7T in ontvangst genomen. Wat me opvalt is dat met een lage schermhelderheid er een soort van gradient kleur verloop is waarbij aan de onderkant het scherm lichter van kleur is (soort groenig) ten opzichte van de bovenkant.

Dit is bijvoorbeeld bij de app tray het geval. Ook met Google board, maar met SwiftKey weer niet... Zet ik de helderheid omhoog dan verdwijnt dat vreemde kleur verloop. Komt dit iemand bekend voor?

Het is niet zichtbaar op een screenshot. Het heeft wel wat weg van backlight bleeding maar dan zou dat wel heel extreem zijn.

Heb er even een foto van gemaakt:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Jup, klopt. Is een productiefout. Zie hier: OnePlus 7T display tint issue - uneven OLED (not uniform)
We have confirmed this feedback with our product team. Under specific circumstances of extreme low light, a slight display discoloration might happen due to the properties of the AMOLED display. This is not a quality issue and will not affect daily usage or the durability of the screen. Please contact our customer service if you believe that this phenomenon has a serious impact on your daily usage.
Als je wilt kan je dus een vervangend model krijgen.

• AnonymousWP
  • Niet online
OxygenOS 10.0.5 is beschikbaar voor de 7T: OxygenOS 10.0.5 for the OnePlus 7T
Hey everyone,

We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 10.0.5 for the OnePlus 7T.

Changelog
System
  • Fixed the double-tap gesture for screen activation
  • Updated Android security patch to 2019.10
  • Improved system stability and General bug fixes
l3art schreef op woensdag 6 november 2019 @ 06:08:
[...]

Maar het is dan maar zeer de vraag of dit überhaupt iets oplost. De poll in dat topic laat zien dat de meerderheid er last van heeft. Als het een ding is van dit type oled paneel zou je denken dat elke 7T er last van heeft
Lang niet allemaal. Heb ook veel mensen gezien die er geen last van hebben. Schijnt eraan te liggen of hij in India of China is geproduceerd.

• AnonymousWP
  • Niet online
Pandorian schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:36:
Zie in mijn McLaren scherm gelukkig geen scherm issues. Wel heb ik connectie problemen. Zowel wifi als 4g willen nog wel eens niet beschikbaar zijn net na het unlocken. Mijn 6T op Android 10, heeft nergens last van.

Ben er nog niet uit wat de oorzaak kan zijn (na 1 dag...)
jokko schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:19:
Heeft iemand ook het probleem in Android auto dat wanneer je de Google assistent start. Hij een push melding stuur naar je telefoon, wanneer je daar dan op klikt start hij de assistent op je telefoon in plaats van in de auto ..

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hebben jullie 10.0.5 er al wel op staan?

[Voor 10% gewijzigd door AnonymousWP op 06-11-2019 20:49]

• AnonymousWP
  • Niet online
l3art schreef op donderdag 7 november 2019 @ 21:47:
Na veel gezeur met oneplus (ruilen doen ze niet, terugbetalen maar dan niet opnieuw studentenkorting dus nieuw toestel kopen is dan opeens 30 euro duurder, etc) besloten de 7T terug te sturen vanwege het scherm. Komt nog een tweede 7T die hopelijk wel een goed scherm heeft.
Wat een onzin zeg van OnePlus. Is dat via OnePlus of via Belsimpel? Je had die reactie die ik stuurde van die OnePlus-medewerker moeten aanhalen.

• AnonymousWP
  • Niet online
Dat, of OnePlus Switch. En die zogenaamde optimalisatie rommel heb je niet nodig. Is allemaal flauwekul.

[Voor 63% gewijzigd door AnonymousWP op 10-11-2019 16:16]

• AnonymousWP
  • Niet online
10.0.6 wordt uitgerold (tot nu toe alleen voor India). Wordt toegevoegd aan Oxygen Updater. De rest volgt.

• AnonymousWP
  • Niet online
Jeroenneman schreef op woensdag 13 november 2019 @ 17:31:
[...]

Hoezo constant inzoomen? 4:3 is juist handig als je ooit nog iets wil gaan doen qua afdrukken. Je krijgt met 4:3 de beste kwaliteit, dus de keuze lijkt me makkelijk.
Dat is waar ik heel veel gezeik met m'n ouders over had :p. Ze wilde graag foto's hebben en die later op TV zien, wat dus 16:9 is. Heb dus op vakantie alles in 4:3 geschoten, ook onder het mom van "beste kwaliteit, want meer pixels". Echter krijg je dan hele grote zwarte vlakken links en rechts als je dit op de TV laat zien.

• AnonymousWP
  • Niet online
renem schreef op woensdag 13 november 2019 @ 19:42:
[...]

Ik krijg 10.0.5 nog niet eens binnen. Niet via Oxygen Updater, niet via de gewone system update met of zonder VPN. :?
Zoals ik al zei: op het moment alleen nog voor India. OnePlus is nog niet begonnen met de uitrol voor die voor EU-versies.

• AnonymousWP
  • Niet online
renem schreef op donderdag 14 november 2019 @ 00:45:
[...]

Ik heb het over 10.0.5, jij over 10.0.6
Plus dat we het waarschijnlijk over twee verschillende devices hebben. 7T Pro of 7T?

• AnonymousWP
  • Niet online
renem schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:07:
[...]

Ik heb het over de gewone 7T
Ah ja, daarvan is de roll-out blijkbaar nog niet van begonnen.

• AnonymousWP
  • Niet online
renem schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:13:
[...]

Verwarrend soms die 2 toestellen... 8)7
Jep, en dan ook nog eens 3 verschillende softwarebuilds :P. International, (alles buiten Europe en India), India en EU.

• AnonymousWP
  • Niet online
Nou, daar zijn ze hoor:

OxygenOS 10.0.4 for OnePlus 7T Pro
Hey everyone,

We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 10.0.4 for the OnePlus 7T Pro.

Changelog
System
  • Optimized standby power consumption
  • Improved system stability and general bug fixes
  • Updated Android security patch to 2019.10
  • Fixed the black bar issue while charging or playing a video
  • Optimized the Bluetooth connectivity in automobiles
  • Optimized the expanded screenshot feature
OxygenOS 10.0.6 for the OnePlus 7T
Hey everyone,

We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 10.0.6 for the OnePlus 7T.

Changelog
System
  • Optimized standby power consumption
  • Optimized the Bluetooth connectivity in automobiles
  • Optimized the expanded screenshot feature

• AnonymousWP
  • Niet online
MrOsman schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:50:
Oneplus had vorige keer ook fouten gemaakt met het scherm. dat bovenkant onder moest en onderkant boven was ook een kleine batch. :)
Nee, dat was niet de vorige keer. Dat was met de OnePlus 5.

• AnonymousWP
  • Niet online
Zodra we de bestandsnamen binnen hebben of het linkje ergens anders gevonden hebben. Trouwens, voor de Indiase en internationale variant staan ze er al in. OnePlus is nog niet begonnen met de uitrol van de EU-versies.

[Voor 46% gewijzigd door AnonymousWP op 15-11-2019 00:42]

• AnonymousWP
  • Niet online
Wordt inderdaad uitgerold. Staat in Oxygen Updater sinds een paar uurtjes.

• AnonymousWP
  • Niet online
OnePlus vraagt om feedback omtrent OxygenOS op de 7T-series: How do you like OxygenOS features on OnePlus 7T Series?

https://www.surveymonkey.com/r/BT3CMHX

• AnonymousWP
  • Niet online
Deathchant schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:51:
[...]

Damn, that's not something you can un-see...Wel vervelend zeg ;(
Er is verder weinig wat biedt wat die OP7T biedt:
- vlak scherm 90HZ met accurate kleurafstelling
- goeie stereospeakers
- de oxygenOS ervaring
- triple cam setup met OIS op de main cam
- binnen een half uur op 70% zitten met snelladen
- UFS 3.0 storage

De RealMe X2 Pro heeft geen OIS, maar zou wel hetzelfde scherm als de OP7T hebben (maar nog geen meldingen gezien van groene tinten) en verder wel snelladen. Dus volgens mij lever je op het OS na met deze RealMe niet heel veel in t.o.v. de OP7T, en hij is ook nog goedkoper. Wellicht is dat een optie?
En de alert-slider. Zal ik persoonlijk erg missen.

• AnonymousWP
  • Niet online
l3art schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 15:19:
[...]

Ja en nee.

Hij is inderdaad makkelijk, maar ik zou het liefste zien dat je hem met de alert slider op niet storen kon zetten. Of, dat door de gebruiker in te stellen is hoe hij de slider wil gebruiken. Trillen en stil heeft niet mijn voorkeur.
Punt is though: heb je liever een half-brakke slider of helemaal geen slider?

• AnonymousWP
  • Niet online
l3art schreef op zondag 24 november 2019 @ 06:39:
[...]

Ik vind 599 nog net wat teveel.
Lol, de 7T is ook 589 hoor. Scheelt een tientje.

• AnonymousWP
  • Niet online
Nieuwe OTA btw: OxygenOS 10.0.7 for the OnePlus 7T
Hey everyone,

We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 10.0.7 for the OnePlus 7T.

Changelog

System
  • Improved the launching speed of some apps
  • Optimized the RAM Management
  • Optimized the black and white screen issues with some apps
  • Updated Android security patch to 2019.11
Camera
  • Improved the photo quality
https://forums.oneplus.co...7t.1153347/#post-21142493
We've noticed reports that some users are receiving the update with 10.3.0 as the version number. That information was already passed to the Oxygen OS team and we'll provide more information as soon as possible.
En oja, voor de geïnteresseerden: We Want You! Closed Beta Testers for OnePlus 7T Series

[Voor 9% gewijzigd door AnonymousWP op 13-12-2019 21:08]

• AnonymousWP
  • Niet online
Deathchant schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 21:41:
[...]

Really.....
Ik hoor graag jullie bevindingen hier. Meteen wat vraagjes:
- is de autofocus nu eindelijk in orde?
- is het smearing issue nu weg? (cartoon effect in blaadjes, gras e.d.)
  1. Denk niet dat iemand dat al weet want Europese versie wordt nog niet uitgerold
  2. Ik wil je geen negatief beeld laten hebben maar ik denk niet dat ze er iets aan hebben gedaan. Wordt wel steeds iets beter maar anti-smearing vraagt de community nou al naar sinds de 3 ofzo. Ze luisteren niet. Never Settle, I guess.

• AnonymousWP
  • Niet online
Spiff1 schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:37:
[...]

Heeft iemand hier met een OP7T al de 10.0.7 ontvangen? Ik lees online over de truc van VPN op Canada of Duitsland zetten maar bij mijn weten werkt dat al jaren niet meer. Heb het geprobeerd en werkt bij mij in ieder geval niet.
Komt omdat de EU-versie nog niet uitgerold. Je kan ook Oxygen Updater gebruiken, maar wij hebben dus ook de EU-versie nog niet (want wordt dus nog niet uitgerold).

• AnonymousWP
  • Niet online
Waarom updates ophalen via een data-slurpende/loggende VPN though?

• AnonymousWP
  • Niet online
l3art schreef op woensdag 18 december 2019 @ 19:23:
[...]

Hoe sneller hoe beter, je weet toch... 8)7

Maar goed dit is zo vaak toch? Men wil zo snel mogelijk het nieuwste in de hoop dat het nog beter wordt... Overigens ligt het natuurlijk helemaal aan de soort vpn of er gelogt wordt en of de hoeveelheid data er iets toe doet of niet.
Daar doelde ik niet op. Misschien klinkt het echt enorm biased maar waarom een zwaar loggende VPN gebruiken als je Oxygen Updater hebt met een veel betere privacy policy, transparantie, support en meer?

• AnonymousWP
  • Niet online
Het is waar though. Lees de privacy-policies er maar op na.

• AnonymousWP
  • Niet online

• AnonymousWP
  • Niet online
@l3art Zei toch al dat hij bevestigt had gekregen dat de batch vóór het nieuwe jaar dat moet oplossen? Lijkt dus wel te kloppen, of is dat te kort door de bocht?

• AnonymousWP
  • Niet online
KaiseRRuby schreef op maandag 30 december 2019 @ 10:32:
[...]

Welk artikel van Arnoud is dat? Kun je daar een linkje van geven?
Letterlijk eerste hit bij zoeken naar "7T": nieuws: Gebruikers OnePlus 7T klagen over kleurenwaas over scherm bij lage he...

• AnonymousWP
  • Niet online
Deathchant schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 11:50:
Oh ik wist geeneens dat er een werkendr GCam port was die alledrie de camera's ondersteunt van de 7T...
Werkt ie dan ook goed samen met de Oneplus gallery? Als je namelijk een foto maakt met de Oneplus camera app dan zie je direct je foto in de Oneplus gallery.
Als je dan een foto maakt met gcam, zet de GCam app die dan ook daar, of is GCam dan gekoppeld aan Google photos?
Om alle camera's te gebruiken heb je root nodig, maar je kan gewoon Gallery gebruiken inderdaad.

• AnonymousWP
  • Niet online
Cyclonic schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:23:
Ik heb de 7t pro McLaren edition, nu zag ik voorbij komen dat die in de USA 5g ondersteund, ondersteunen onze in Europe dit ook ?
Nee, dat is een specifieke 5G-versie.

• AnonymousWP
  • Niet online
Voor de geïnteresseerden: ik ben weer druk bezig geweest met een topic voor de nieuwe OnePlus telefoons!

Zie hier: [OnePlus 8-serie] Geruchten & Speculatie

• AnonymousWP
  • Niet online
KaiseRRuby schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:33:
Ik blijf dit een heerlijke telefoon vinden. Schitterend scherm en heerlijk in gebruik! Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je de security patch updates krijgt?

OnePlus Software Maintenance Schedule

• AnonymousWP
  • Niet online
Laguna schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 17:56:
Bi-monthly de eerste 2 jaar valt me eigenlijk wel tegen, er zijn ook concurrenten die hun flagships maandelijks van security updates voorzien. De 7T-serie loopt inmiddels wel achter op de overige OP toestellen. Hopelijk herpakt OnePlus zich of ze hebben simpelweg teveel hooi op hun vork genomen door vorig jaar 6 modellen (6? ja 6 inclusief de 5G varianten) uit te brengen, terwijl ze ook nog de 6 en 5 serie moeten ondersteunen.
Fun fact: ze hebben 53 builds om te onderhouden en dat is exclusief interne builds.

• AnonymousWP
  • Niet online
vBr8 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 14:51:
Op welke beveiligingspatch zit men inmiddels? Ik heb het idee dat ik deze de afgelopen tijd geen meer voorbij heb zien komen. De mijne stamt nog uit november 2019.
Klopt (helaas). November 2019 is de laatste. Er is al wel een januari security patch van de Google Play Store though. Is overigens niet hetzelfde als de gewone security patch. De vertraging zou komen door het Coronavirus, omdat nu alle (?) Chinezen een week extra vakantie hebben, om de impact van de uitbraak te beperken.

• AnonymousWP
  • Niet online
The Google Assistant-powered “Ambient Mode” is rolling out to OnePlus devices
We encountered some delays due to the NCP outbreak. The January security update for 7T will be released in the following two weeks if all goes well.

• AnonymousWP
  • Niet online
Laguna schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:56:
Januari.. kunnen ze net zo goed gelijk februari doen.

Ik vind het overigens wel een "convenient excuse" van OP.
Agreed. Het is niet zo dat het anders is dan anders though. Ze lopen altijd 1 maand achter, echt slecht. Imagine releasing a patch of November at the end of December :+.

• AnonymousWP
  • Niet online
homernt schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:26:
Ik overweeg dit toestel te kopen maar als ik het zo lees over security updates vraag ik mij af wat is gebeurd met de december update?
stefan_mol schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:57:
[...]

Een OnePlus medewerker heeft op het OnePlus forum laten weten dat de januari update is uitgesteld i.v.m. het Coronavirus (en waarschijnlijk Chinees nieuwjaar) en deze de komende week zal uitrollen: https://forums.oneplus.co...es.1182069/#post-21325218

OnePlus telefoons krijgen sowieso niet pers elke maandelijkse security update. Het updatebeleid is tot 3 jaar na lancering van een toestel tweemaandelijkse security updates en tot 2 jaar na lancering van het toestel OS updates. https://9to5google.com/20...policy-schedule-timeline/ Soms doen ze wel twee maanden achter elkaar, maar dat is dus niet het standaard beleid.
We vallen in herhaling:

• AnonymousWP
  • Niet online
Huigie schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 15:20:
Het is niet te geloven...10.0.7 voor de Pro is uit. (versie in plaatje klopt niet, changelist wel)

[Afbeelding]
Thanks voor die changelog. Heb 'em nu toegevoegd aan Oxygen Updater. EU variant en Int zijn toegevoegd.

• AnonymousWP
  • Niet online
MrOsman schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 18:46:
wel gek dat 7T niet meegenomen is wel de pro variant
En soms is het andersom: dan krijgt de 7T Pro weer een update en de 7T niet.

[Voor 52% gewijzigd door AnonymousWP op 15-02-2020 20:22]

• AnonymousWP
  • Niet online
Yorinn schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 20:29:
Hier op de Pro McLaren-editie nog geen update binnen. Ook geen melding dat ik hem binnen kan halen.
Andere telefoon, zelfde concept: AnonymousWP in "[OnePlus 7-serie] Ervaringen & Discussie"

• AnonymousWP
  • Niet online
Atrionix schreef op zondag 16 februari 2020 @ 19:16:
Sinds vanmiddag trots de eigenaar van de OP7T.
Wat een geweldig ding, nu al!
De groene waas is mij (nog) niet opgevallen, is dit eventueel te triggeren om toch vast te stellen of ik er ook 'last' van heb?
Zie onderaan het topic. Oftewel: de topic-waarschuwing.

• AnonymousWP
  • Niet online

• AnonymousWP
  • Niet online
Eerste Open Bèta voor de 7T (Pro) is uit! Oxygen OS Open Beta 1 for the OnePlus 7T and OnePlus 7T Pro
Hey everyone,

We are very excited to announce that we are ready to roll out the very first Open Beta for the OnePlus 7T Series.
System
  • Optimized RAM management
  • Enhanced single and double-tap performance of Ambient display and lock screen
  • Improved content now live on settings page
  • Updated Android Security patch to 2020.02
Live Caption
  • Added live caption feature, this will detect speech in media and automatically generates captions (to enable: Settings-System-AccessibIlity-Live Caption)
Phone
  • Enhanced the contact details screen
Gallery
  • Fixed the audio and video issues with preloading videos

• AnonymousWP
  • Niet online
Huigie schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 12:16:
Als je update naar de Open Beta realiseer je dan dat je update naar het OnePlus 7T Pro - Global OS, dus niet de EU versie.
Dat is nog maar een aanname, vandaar dat ik mijn post ook heb aangepast hier: https://forums.oneplus.co...ro.1199654/#post-21402568 ;). We hebben Manu J persoonlijk benaderd voor een verklaring.

• AnonymousWP
  • Niet online
KaiseRRuby schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:37:
[...]

Wat maakt het uit als je een Global hebt ipv EU versie?
Privacy-gerelateerde dingetjes volgens mij, en meegeleverde apps.

• AnonymousWP
  • Niet online
KaiseRRuby schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:00:
[...]

Wel vreemd, ik download hem gewoon van de Nederlandse support site toch? Wat raad jij aan, wel of niet installeren? Ik begrijp ook niet zo goed in welke map ik hem moet zetten op mijn device overigens, weet jij dat? Zodat ik hem via lokale upgrade kan installeren.
Ik zou hem overigens via Oxygen Updater installeren. Niet om zelf te promoten, maar dan krijg je tenminste de goeie versie. OnePlus heeft het weer eens vern**kt: https://oxygenupdater.com/api/v2.4/news-content/102/EN

• AnonymousWP
  • Niet online
Oh by the way, blijkbaar werkt flashen naar internationale ROM nog wel, maar wordt het op basis van IP-locatie weggefilterd (audio equalizer bijvoorbeeld).

• AnonymousWP
  • Niet online
AnonymousWP schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:08:
[...]

Ik zou hem overigens via Oxygen Updater installeren. Niet om zelf te promoten, maar dan krijg je tenminste de goeie versie. OnePlus heeft het weer eens vern**kt: https://oxygenupdater.com/api/v2.4/news-content/102/EN
Nou, ze hebben het deels gefixt, maar dus nog niet helemaal: https://forums.oneplus.co...ro.1199654/#post-21402568

• AnonymousWP
  • Niet online
Cidious schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:53:
[...]

Eerdere batches? Mijne komt zo'n beetje warmgebakken uit de fabriek rollen 26/02/2020 en de 7T Pro ietsje eerder 03/01/2020.

Beiden flawless voor zover ik kan oordelen. Vergeleken met 5T en 6T.

[Afbeelding]
Ehm, ik zou die afbeeldingen even opnieuw posten zonder je IMEI nummer.

• AnonymousWP
  • Niet online
Cidious schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:59:
[...]

Dank voor de tip. Heb het naar aanbeveling aangepast. Ik zie alleen niet in hoe iets dat aan de buitenkant op een doos staat misbruikt kan worden? Waarom staat het dan aan de buitenkant? Enige verdere uitleg?
https://security.stackexc...si-numbers-over-a-network
  • An application could generate a random unique identifier each time it is installed on a phone. However, by using the IMEI, the application can tell whether it is re-installed on a given phone; it can also be used to cross-reference the table of known installed application instances with cell phone locations obtained through passive radio listening from some base station.
  • The IMSI "follows" the user when he switches phones (he transfers his SIM card from his old phone to his new phone).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online
deechtewber schreef op maandag 16 maart 2020 @ 23:35:
[...]

Dit is overigens een specifiek Oneplus probleem. Is er iemand met een lijntje naar Oneplus die dat kan melden?
Ja, jijzelf: https://forums.oneplus.com/feedback/

• AnonymousWP
  • Niet online
Is nu ook aangekondigd op de forums: Oxygen OS Open Beta 2 for the OnePlus 7T and OnePlus 7T Pro
Hey everyone,

Here are the latest open beta builds for the OnePlus 7T and OnePlus 7T Pro.

Changelog
System
  • Fixed the frame rate issue to improve screen recording experience
  • Updated Android Security patch to 2020.03
  • Fixed the random switch to Gboard while using SwiftKey or a 3rd party keyboard
  • Optimized the adaptive brightness feature
Instant Translation
  • Added Instant translation feature, Provides real-time subtitles during video calls, supports 5 languages (English, French, German, Hindi, and Chinese)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online
DaLoona schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 20:29:
Gisteren mijn 7T binnen gekregen en wat een verademing ten opzichte van mijn oude S9+.
Geen bloatware, stukken sneller, redelijk nette Oneplus overlay (niet dat ik die gebruik, heb altijd Nova launcher in gebruik). Vooral de vingerafdrukscanner is echt snel vergeleken bij die van Samsung.
Scherm is echt geweldig, ondanks dat dat het "maar" 2400*1080 is.

Ik heb geen last van een roze gloed bij die 20 - 50% schermhelderheid, gelukkig maar en de camera vind ik ook niet slecht, ik vind die van de S9+ echt wel slechter en meer "overdreven" kleuren weergeven dan de 7T.
Alles is ook gewoon mooi scherp en in het donker doet het hij ook best goed.

Alleen al alles geïnstalleerd en vergeten de bootloader te unlocken 8)7 , dus ben alles weer kwijt als ik die alsnog unlock.

Kijken hoe lang deze batterij meegaat met dat "warpcharge", kan denk ik nooit goed zijn voor de batterij, continue snelladen, de batterij van mijn oude S9+ is namelijk echt wel toast en die heb ik ook al altijd aan de snellader gehad. Die batterij is in no time leeg en vanaf ~25% gaat het ineens echt snel nu. Gelukkig hoef ik die niet meer te gebruiken.
Het significante verschil qua oplaadmethode tussen deze twee telefoons is alleen dat het oplaadmechanisme in de oplader zit. De omzetting die dus vrijkomt van 220V naar 5V gebeurt dus in de oplader en niet in de telefoon. Die warmteontwikkeling kilt de batterij namelijk en dat is wat er bij Quick-Charge gebeurt: hoge spanning, lage sterkte. Bij OnePlus is het andersom.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online
DaLoona schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 16:47:
[...]

De aspectratio kan je helaas nog niet instellen naar 16:9. Ik heb op XDA wel een Gcam versie gevonden voor de 7T, maar die crasht als je de groothoeklens wil gebruiken :'(
16:9 werkt wel in die app. Ik zal binnenkort eens mijn7T rooten (niet gedaan toen ik hem kreeg en aangezien je dan ook een hard reset doet en alles kwijt bent, kon ik me er tot op heden nog niet toe zetten om dat te doen).
Waarschijnlijk werkt de Gcam app dan wel volledig, als ik de thread moet geloven.
Je kan de tweede en derde camera inderdaad alleen maar gebruiken als je rooted bent (op Google Camera of course).

• AnonymousWP
  • Niet online
xileS schreef op donderdag 9 april 2020 @ 22:30:
Is er eigenlijk al een datum bekend wanneer de nieuwe update hier uit is met de beveiligingspatches van maart?
Het vervelende is, is dat OnePlus de update al wel heeft aangekondigd, maar de EU update nog niet uitrolt. Is ook voor de 7 (Pro) zo. Ook EU. Zal wel iets gevonden zijn, want OnePlus heeft de update nog niet uitgerold dus (wel global en Indian build). Wij van OU hebben de update dus ook niet.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online
Waarom maken jullie je überhaupt zo druk om die groene tint? Ik heb het bij m'n 7 Pro ook wel wat, maar denkt dat dat komt door DC-dimming qua feature. Ik zie het maar een paar keer per dag (in specifieke omstandigheden). Waarom niet gewoon proberen te negeren in plaats van er expliciet op zoek naar te gaan? Je gaat toch ook niet met een vergrootglas de hele dag pixels lopen tellen op het display om maar te kunnen zeggen dat het een 4K scherm had moeten zijn? :p

Geniet gewoon van alle andere features en pluspunten! ;)

• AnonymousWP
  • Niet online
Zandpad schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 21:17:
[...]

Ik heb een 7T Pro van 2019-11-15 en voor mijn gevoel niet een groen tint. Lijkt dus wel een willekeur in te zitten.
De 7T Pro heeft dan ook niet hetzelfde scherm als de 7T. De 7T is de telefoon die dit soort problemen vertoond ;).

• AnonymousWP
  • Niet online
spanx schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 00:12:
Mi 10 vs 7t pro......

Ik zit te dubben ...

Meeste bang for buck 7t pro?
Ikzelf vind de software van Xiaomi vreselijk, dus ik zou voor de 7T Pro gaan.

• AnonymousWP
  • Niet online
spanx schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 08:21:
[...]

Moet deze info niet bijgewerkt worden, heel veel "onbekend"
Viel mij inderdaad ook op. Ga ik zo even bijwerken. Thanks.

• AnonymousWP
  • Niet online
spanx schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:04:
Zucht....dan ga ik maar voor de 7t pro.

De 8 pro is te duur de 8 mist telefoto en heeft een gare 2mp macro ding...
Waarom dan niet gewoon voor een reguliere 7 Pro? Goedkoper en iets minder goed, maar nog steeds erg goed.

• AnonymousWP
  • Niet online
spanx schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:11:
Haha je zei al minder goed.....dat weerhoudt me....

Kan als Techjunkie niet te ver achter lopen he....de 7t pro is (kort door de bocht) maar een paar maanden oud....

De 7 pro al meer dan een jaar :)

De Almond versie (wit?!) Is ongeveer 100 euro goedkoper dan de blauwe 563...ipv 679
Minder goed... Enig idee wat het verschil is? Zijn echt minimaal hoor. Plus, maakt niet uit qua hoe oud hij is want software ondersteuning is voor beide devices even lang als het goed is.

En nope, OnePlus 7 Pro kwam in mei uit.

[Voor 3% gewijzigd door AnonymousWP op 15-04-2020 00:49]

• AnonymousWP
  • Niet online
Deathchant schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:28:
[...]

Enige verschil tussen OP7 Pro en OP7T Pro was volgens mij de SD855 vs SD855+, de laser AF op de 7T (of was die ook bij de 7 Pro ook?), de kleurstelling (nebula blue vs glacier blue), en de UFS2 vs UFS3 als ik het me goed herinner.
Volgens GSMARENA waren de foto's van de 7T Pro iets beter, maar volgens mij allemaal dezelfde sensoren.
Niet helemaal. Je bent in de war qua laser focus en camera. 7T Pro heeft een iets grotere opening qua camera. Verder gebruikte de 7-series overal zelfs al UFS 3.0.

• AnonymousWP
  • Niet online
Of gewoon de topic-waarschuwing lezen onderaan dit topic.

• AnonymousWP
  • Niet online
Deathchant schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:49:
Na de vier 7T mislukkingen van afgelopen tijd door een stevige groentint, en het zeer treurige nieuws over de achterlijke prijzen van de OP8 Pro, is vanmorgen mijn 7T Pro binnen gekomen.

Mijn eerste vluchtige conclusies:
- geen groene tint, EIN-DE-LIJK!
- als ik moet bitneuken: grijs is niet helemaal grijs maar slightly off neigend naar groen, maar dat is bijna niet te zien, en het is gewoon egaal over het hele scherm en het is alleen bij 20-30% brightness.
- geen accidental touches, gelukkig!!
- stevige lichtbreking aan de curves, en icoontjes en info "vervormt" zodra de curve begint :'( Erg vervelend zeg, ik hopo dat het kan wennen...eerder ben ik er nooit echt aan gewend...
- 7T scherm kan een stuk feller dan het 7T Pro scherm heb ik het idee...
- telefoon is echt huge en best zwaar :'(
- cijfertjes om met pincode te unlocken staan in het midden van het scherm, niet onderaan, dus kom je makkelijker met 1 hand bij.
- 3x telezoom is optisch gestabiliseerd! Beter dan de 7T's telecam!
- popup cam FTW!!
- de automatische helderheid lijkt zich beter aan de situatie aan te passen dan de 7T
- ik zie weinig verschil tussen NATURAL en Advanced+sRGB, maar omdat volgens bijna alle reviews de kleurtemp rond de 7000K is, heb ik em op advanced+sRGB gezet met daarbij de slider een beetje naar de warme kant, totdat het op 't oog matchte met mijn HTC10

Ik heb nog nooit een telefoon geroot. Ook nooit de behoefte voor gevoeld. Ik hoop dat oneplus ooit eens komt met een native mail, calendar en music app. Er zit wel veel google stuff op, net als op de 7T.

Oh en nog een dingetje waar ik dus totaal niet bij had stil gestaan: ik heb nu 256GB ipv 128GB; ik verwacht het niet nodig te hebben, maar altijd fijn om te weten dat er ruimte is ;)
Als je de gepinde berichten bekijkt, zie je een link naar m'n cloud. Daarin staan de OnePlus apps gemirrored. Dit omdat OnePlus is gestopt met de Music en Calendar apps. Je kunt ze nog wel gewoon gebruiken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online
earthknake schreef op zondag 26 april 2020 @ 10:41:
Twijfel nu een beetje tussen de OP7T Pro en OP8 Pro. Voor 200 piek heb ik 5G en een sneller toestel. Doe meestal 2 jaar met een phone dus dan is het wel lekker om alvast 5G te hebben. Het scherm van de 7T Pro is wel weer mooier met de pop selfie... Lastig! Waarom kiezen jullie nu nog voor de 7T Pro? Oja en heeft de 7T Pro ook last (gehad) van die groene tint die de 8 Pro nu deels heeft?
Zoveel sneller is hij niet. 855 Plus is in de praktijk bijna even snel als de 865. Plus, 5G is totaal nutteloos op lage frequenties. Over een paar jaar, als we 3,5 en hogere frequenties hebben is de OnePlus 8 Pro alweer EOL, dus in dat opzicht is het best nutteloos naar mijn mening. 5G op lage frequenties is namelijk even snel als 4G, dus ik zie de meerwaarde er niet van in.

• AnonymousWP
  • Niet online
earthknake schreef op zondag 26 april 2020 @ 10:54:
[...]

Hmmm true. En het 90 Hz vs 120 Hz verhaal. Is dat iets waar je nu de 8 Pro voor zou kiezen? Stel jij kon nu een toestel kiezen, waarom zou je dan de 7T Pro nemen ipv 8 Pro?
Ikzelf zou voor de 7T Pro gaan als hij zoveel goedkoper zou zijn. Zou voor 7T Pro gaan vanwege volledige scherm, maar meer omdat de 8 Pro gewoon overrated en te dure features heeft.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online
AnonymousWP schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 23:41:

Nieuwtje omtrent het unbricken van je OnePlus 7T!

NOTE: Op het moment van schrijven is alleen nog de internationale versie beschikbaar. Nog niet de Europese. Je kan deze gebruiken, maar dan krijg je de international variant van OxygenOS erop, en niet de Europese. Houd mijn cloud in de gaten voor nieuwe Unbrick Tools.

Wat is een Unbrick Tool en wat heb ik er aan?

Unbrick Tools worden gebruikt door OnePlus-support om je toestel weer aan de praat te krijgen als hij niet meer wilt opstarten of bootlooped. Als jij (of OxygenOS zelf) zichzelf verkloot heeft, kan je door middel van deze tool je telefoon dus weer aan de praat krijgen! De tool flashed alle firmware inclusief partities en OxygenOS weer op je device. Deze tools worden ook in de OnePlus-fabriek gebruikt. Let er dus wel op dat dit alle data wiped!

Verschillende Unbrick Tools

Het was eigenlijk de bedoeling dat deze tools niet publiekelijk zouden worden, maar ze staan inmiddels gewoon op hun openbare servers. Hierdoor zal ik nieuwe Unbrick Tools blijven publiceren waardoor je altijd de nieuwste versie van OxygenOS op je device zal flashen.

Allemaal heel leuk en aardig, maar waar kan ik die nou downloaden? |:( O-)

Nou, hier: https://anonymouswp.stackstorage.com/s/rGLLd3OPEyYKM6d

Wachtwoord:
spoiler:
N3v3r S3ttl3 tm
Even terugkomend hierop:

Ik heb nu ook de OnePlus Diagnostics app geüpload. Dat is een app die door OnePlus gebruikt wordt om dingen mee te testen. Je kan hierbij ook de gezondheid van je accu zien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online
passie2010 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:20:
Ik heb sinds een paar weken problemen met mijn whayapp op mijn one plus 7tpro. Berichten komen niet meer binnen. Alleen na het verwijderen van de app en het opnieuw instellen werkt het voor een uur of zo en daarna komt er wederom niets meer binnen. Zijn er meer mensen met dit probleem....En is er een oplossing beschikbaar?
WhatsApp even "excluden" qua battery optimisation.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online
Dat kan ik je niet garanderen, maar bij mij helpt het iig wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online
passie2010 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:51:
Waar zit die optie in de menustructuur?
Daar heb je toch die zoekfunctie in de instellingen voor? Zie batterij instellingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online
passie2010 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:28:
Ik heb het uitgezet...maar na een uur of zo weer geen verzenden en ontvangen van whatsapp berichten mogelijk. Nog andere ideeën waar het aan zou kunnen liggen. Heb het probleem sinds een WK of 4
Anders even "RAM optimization" uitzetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online
passie2010 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 15:08:
En waar vind ik die instelling ergens terug. Kom wel "ram boost"tegen
Ja. Dat uitzetten schijnt te helpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online
bennieeee schreef op zondag 10 mei 2020 @ 11:44:
Toestel nu 3 dagen in gebruik en ben echt wel positief blij ermee. Prachtig scherm en accu is ook goed ondanks dat ik nog veel apps op de achtergrond heb draaien standaard.

Camera oogt meer dan goed, had op de Nokia 8 Gcam
geïnstalleerd maar daar ga ik hier mee wachten. Net ook voor het eerst gefilmd op 4k 60fps. Halve minuut en bijna 600 MB verder maar wat een fantastisch beeld! Direct filmpje even door gestuurd via Whatsapp naar familie maar wat haalt Whatsapp de kwaliteit onderuit zeg...
Je kan dan beter de file uploaden naar een cloud of het bestand als document verzenden ipv als video. Dan zit er geen compressie op. Dan haalt de ander het gewoon raw binnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online
Sjuuls92 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 17:54:
Beste Oneplus 7T gebruikers,

Hiervoor heb ik de Oneplus 8 pro gehad, maar na 3x geretourneerd om de groene waas durf ik het niet aan om het nog een keer te proberen. En waarschijnlijk is het een hardware fout.

Nu zit ik te twijfelen of ik de 7T of 7T pro versie moet nemen. Ook overweeg ik de Samsung s20+. De Samsung kost bijna het dubbele. De prijs van de 7T is dan ook heel verleidelijk, alleen vind ik de notch jammer.

Maaaaarrrr OnePlus staat bekend om de groene waas problemen. De 7T versies zijn de verbeter versies van de normale 7 dus is het verholpen of moet je maar net geluk hebben net als bij de 8?

Groet
Cenahej schreef op zondag 10 mei 2020 @ 19:18:
[...]

Ik heb precies hetzelfde.
Op het moment ben ik aan het twijfelen tussen de S20, Oneplus 7T of misschien wel 8 of toch een andere.

Ik gebruik nu de Mate 20 Pro maar ik mis toch het gebruiksgemak en de gestures van de Oneplus.

Enige tips of suggesties?
7T heeft het probleem ook (beetje zelfde verhaal als de 8 Pro: het is een loterij), maar de 7T Pro heeft er zeker minder last van.

Hopelijk geeft je dat een wat duidelijker beeld waar je voor "moet" gaan.

• AnonymousWP
  • Niet online
Ook hier werkt double tap to lock prima met Nova Launcher Prime.

• AnonymousWP
  • Niet online
Steevo_S schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:28:
[...]

Zit dit niet standaard in Oxygen? Ik dubbel tap al jaren op de home knop voor lock
Zit er ook in inderdaad. Ik heb gewoon Nova Launcher Prime vanwege betere optimalisatie, minder werkgeheugen (kuch kuch memory leak) en lager batterijgebruik.

• AnonymousWP
  • Niet online
13art schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:40:
Kwam net dit tegen op reddit, ik kende hem nog niet:

Open de rekenmachine (zal alleen werken met de oneplus rekenmachine).
Toets in: 1+=

...........

Dit zal denk ik werken op elke Oneplus telefoon met OOS.
Lol, dat is echt al heel vaak besproken hier, haha. Dat gebruikt ik al op OxygenOS 2.0 op de OnePlus 2. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online
RvD86 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:26:
Heb ook de Oneplus 7T besteld.
Voor een aanbieding die ik niet kon laten liggen:)

Lees al wel een tijd mee op de Oneplus fora's
Nu zag ik regelmatig voorbij komen dat mensen zich aanmelden of aangemeld hebben voor het Oxygen Beta programma.

Aanrader?
En zo ja, Waar kan ik me daarvoor inschrijven?
Bèta's kunnen door iedereen geïnstalleerd worden. Zie hier: [SURVEY INSIDE] Oxygen OS Open Beta 3 for the OnePlus 7T and OnePlus 7T Pro

Ze linken alleen weer naar de oude bèta. Met onder andere de app Oxygen Updater kan je naar de nieuwste bèta (3).

[Voor 8% gewijzigd door AnonymousWP op 19-05-2020 10:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online
mb1234 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 13:27:
Ik heb in mijn batterijgebruik overzicht "-5" staan. Iemand die dit iets zegt?

Op Google kan ik zo niets vinden.

[Afbeelding]
Dat is Wi-Fi hotspot.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online
Laguna schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 18:13:
[...]

Een bug die nog gefixt moet worden? Net als dat het icoon voor voice calls zwart is en daarmee met dark mode onzichtbaar is.

@13art Het scherm van mijn 7T wordt in die situatie ook een beetje groenig (in het bovenste gedeelte wat meer voor mijn gevoel). Groene vlekken heb ik nog niet eerder voorbij zien komen, dus het onderscheid waar je het over hebt is mij niet duidelijk.
Is volgens mij geen bug. Is altijd al zo geweest tot en met de 8 Pro, lol. Weet niet waarom.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online
OnePlus gaat beginnen met de roll-out van 10.0.11 voor de 7T en 10.0.9 voor de 7T Pro. Wordt zsm toegevoegd aan Oxygen Updater.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online
MrOsman schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 01:21:
[...]

ik krijg de nieuwe update niet via de app volgens de app ben ik up to date 10.0.9
MikeOO schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 07:23:
[...]

Hier hetzelfde dus denk dat de update nog niet is toegevoegd.
Hebben jullie de 7T? Staat wel degelijk in de app. Stuur anders even wat screenshots van my device en je Oxygen Updater instellingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online
Sorry, ik heb mij vergist. 7T Pro heeft 10.0.9 en dacht dat jullie de 7T Pro hadden. De 7T hoort 10.0.11 te krijgen. Helaas is de roll-out nogal traag.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online
Ik denk dat ik het snap:

Ik denk dat @ViNOK16Bit de niet-EU variant heeft aangeklikt. Daar hebben we namelijk al wél 10.0.11 voor. Jullie hebben de EU variant geselecteerd en die wordt heel langzaam uitgerold op het moment (de update hebben we nog niet binnengekregen). Vandaar dat hij hem wel ziet en jullie niet (verschillende regional updates).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online
MrOsman schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:30:
[...]

welke moeten we kiezen dan eu is toch voor ons bedoeld of maakt dat niet veel uit?
Maakt in principe niet uit, maar ik raad je aan voor de EU variant te gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Niet online
ViNOK16Bit schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:37:
@Laguna @AnonymousWP

Ik heb de HD65AA versie dus vandaar dat ik 10.0.11 als update heb voor de 7t.
Ja, dan heb je dus eerder een keer de internationale geflashed ipv de Europese :p.
MrOsman schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:40:
[...]

ik heb ook hd65aa maar geen update :)
Dat kan niet. Wat @Laguna klopt helemaal. Je hebt dus of een keer de verkeerde versie geïnstalleerd of je hebt het verkeerde device geselecteerd in de Oxygen Updater settings.

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True