Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Beeld lijkt een stuk scherper en kleurrijker maar dat is persoonlijk
Tipje:
Na de update kun je nog gaan naar
Wachtwoord en beveiliging -->Systeembeveiliging --> en klik op Google Play-Systeemupdate.
Installeert een update (datum staat daarna op 1-feb-2022) en helaas niet opgelet wat hier voor de update stond
Na de update moet de telefoon opnieuw opstart worden.
Vanochtend ook de update geïnstalleerd. Afgezien van het andere sausje wat eroverheen is gegoten en toch meer merkbaar is dan gedacht, de toetsenbord layout die is veranderd heb ik een groter probleem...
Alle apps zijn weg van m'n homescreen. Blanco! Het begon goed, maar nadat ik m'n telefoon voor de tweede keer unlockte was alles weg. Ook in het menu alleen het hoofdmenu, niet het submenu met de verborgen apps. Als ik zoek naar de app WhatsApp, die verborgen was in het hoofdmenu, dan vind hij die niet. Als ik zoek op Opera, die niet verborgen was, dan vind hij die wel. Ik heb WhatsApp moeten openen door de app te openen via de Play Store.
[ Voor 7% gewijzigd door geelers op 27-10-2022 19:13 ]
5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio
ook lijkt tot nu toe alles goed te werken...
Je zou dit kunnen proberen. Heb het zelf niet getest.Menno van Rijn schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 19:20:
Heb ook Android 12 geïnstalleerd. Bij de vorige versie had ik nog volte in beeld naast netwerkindicator en soms vowifi. Nu zie ik volte niet meer. Hebben meer dit of kan je dit aanzetten. Voor vowifi kan je aan of uitzetten.
https://www.youtube.com/watch?v=b5gT6RoTqy4
Bedankt. Echter, ik heb wel de keuze om Volte te bellen. Schijnt dat de telefoon dat ook doet, alleen in Android 11 had je dit ook als icoontje in je statusbalk, net zoals VoWifi en nu dus niet meer.MikeOO schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 07:09:
[...]
Je zou dit kunnen proberen. Heb het zelf niet getest.
https://www.youtube.com/watch?v=b5gT6RoTqy4
Zag deze inderdaad ook altijd staan in 11 maar geen idee hoe je nu kunt kiezen om via Volte te kunnen bellen, laat staan hoe je het icoon terug kan krijgenMenno van Rijn schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 07:41:
[...]
Bedankt. Echter, ik heb wel de keuze om Volte te bellen. Schijnt dat de telefoon dat ook doet, alleen in Android 11 had je dit ook als icoontje in je statusbalk, net zoals VoWifi en nu dus niet meer.
Gebruik zelf OpenVPN en die draait prima zonder meldingen. Alleen melding dat hij verbonden is bovenin maar dat was met Android 11 ook zo.pietervanhuizen schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 19:29:
Ik heb na de update een continue melding van mijn vpn verbinding die ik niet wegkrijg... Pff. Lijkt wel een android 12 ding te zijn
of het een helemaal originele is, dat kan ik nooit achterhalen. De accu ziet er wel heel origineel uit.Jelte schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 08:31:
[...]
Dat is altijd het risico. Maar ze adverteren er wel flink mee. En de plaatjes zijn van originele accu s.
https://m.nl.aliexpress.com/item/4000678217602.html
Wat dat betreft vertrouw ik ze daarop met zoveel als de Nederlandse winkels. Behalve mogelijk de officiële reparateurs.
Zal nog eens een vergelijk maken als ik de accu vervang.
:strip_exif()/f/image/opEQ1jKe4JOqWG6YQIttgRsl.jpg?f=fotoalbum_large)
edit: okay ik heb het ook al gevonden via Google TTS options of iets dergelijks. Wat vaag dat dergelijke dingen plots veranderen. Gelukkig is het weer normaal, heb me de hele ochtend kapot lopen irriteren.
[ Voor 26% gewijzigd door Nachtschade op 01-11-2022 14:47 ]
En ik kom niet verder dan Recovery of Fastboot

Iemand tips?
Doe het volgende:ViNOK16Bit schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 16:59:
Nou ik heb de update geprobeerd. Gedownload via Oxygen updater. Magisk modules uitgezet. Local upgrade gedaan. Via Magisk install to inactive slot (after OTA)
En ik kom niet verder dan Recovery of Fastboot![]()
Iemand tips?
- Magisk -> Uninstall -> Restore images (also disable modules to avoid potential problems)
- Don't reboot
- Flash incremental locally as you normally would
- Magisk -> Install -> Install to inactive slot
- Reboot
- Go through https://topjohnwu.github.io/Magisk/ota.html, it contains information that's quite important for a rooted user to know.
[ Voor 74% gewijzigd door Anonymoussaurus op 01-11-2022 17:11 ]
Iemand een oplossing hiervoor.
Heb je het nog steeds? Ik kan mij herinneren het ook gehad te hebben, maar slechts eenmalig. Daarna die hele update niet meer gezien.MikeOO schreef op donderdag 3 november 2022 @ 07:44:
Na de update naar Android 12 zie ik in Google Play store dat er een update is van OnePlus Shelf maar als je dan de specs opent krijg je melding dat de app niet compatible is met je toestel.
Iemand een oplossing hiervoor.
Ja staat er nog steeds en bij elke check op updates voor apps staat hij er tussen en krijg ik een gele driehoek erbij dat hij niet compatible is.deechtewber schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 21:14:
[...]
Heb je het nog steeds? Ik kan mij herinneren het ook gehad te hebben, maar slechts eenmalig. Daarna die hele update niet meer gezien.
Sorry, ik weet echt niet wat ik gedaan heb. Hij staat er bij mij niet meer bij. Hij staat nog wel op mijn telefoon, en als ik hem handmatig opzoek in de PS, dan geeft hij idd de niet-compatible melding. En die versie is 3.5.62, terwijl op mijn toestel 3.5.56 staat.MikeOO schreef op woensdag 23 november 2022 @ 07:16:
[...]
Ja staat er nog steeds en bij elke check op updates voor apps staat hij er tussen en krijg ik een gele driehoek erbij dat hij niet compatible is.
Hij was bij mij ook een tijdje weg en nu is hij er constant. Mailadres wat erbij staat werkt niet dus moet nog andere route proberen te vinden maar heeft geen haastdeechtewber schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:04:
[...]
Sorry, ik weet echt niet wat ik gedaan heb. Hij staat er bij mij niet meer bij. Hij staat nog wel op mijn telefoon, en als ik hem handmatig opzoek in de PS, dan geeft hij idd de niet-compatible melding. En die versie is 3.5.62, terwijl op mijn toestel 3.5.56 staat.
Staat er niet een kruisje naast waarop je kunt drukken? In de lijst met te updaten apps bedoel ik.MikeOO schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:22:
[...]
Hij was bij mij ook een tijdje weg en nu is hij er constant. Mailadres wat erbij staat werkt niet dus moet nog andere route proberen te vinden maar heeft geen haast
Yep die nu eens aangeklikt en kijken of hij wegblijftdeechtewber schreef op woensdag 23 november 2022 @ 23:30:
[...]
Staat er niet een kruisje naast waarop je kunt drukken? In de lijst met te updaten apps bedoel ik.
Bug 1: het vergrendelscherm geeft meestal geen enkele notificatie weer, of slechts een deel van de notificaties die de AOD en de notification shade bij ontgrendeld wél weergegeven.
Meer info: https://community.oneplus.com/thread/1192463016604991492
Bug 2: klikken op grouped notifications (bv. meer dan 1 nieuwe mails) leidt niet meer naar de app, maar klapt de groep uit.
Meer info: https://community.oneplus.com/thread/1192461499114192903
Bug 3: na een verse reboot moet je altijd je code/patroon invoeren. Pas daarna kun je met vingerafdruk ontgrendelen. Echter, met Android 12 werkt de vingerafdruk de tweede keer ook nog niet, moet weer met code/patroon. Aan de actieve notificaties op de AOD zie ik dat de eerste keer echt wel succesvol was. Het is altijd 2x en meteen na boot, nooit 3x.
Bug 4: iconen van apps die een actieve notificatie hebben zijn soms wit, soms gekleurd, niet consistent. Voorbeelden:
:strip_exif()/f/image/UWnM7T4HBwjCi79RzRK9SLi5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zcb9H55NxZplwFmkvLX1dMe8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2HOItrefxmUIQvD1XB58ZCgP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KxCkkcemb3oSxVOSKr8vNCly.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9utZynzM3XXgE15WPVwKWMR8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XLFMeyt6wxyUCIW8IUZjVCGI.jpg?f=fotoalbum_large)
Bedankt!
Met een OnePlus 7Tdeechtewber schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 12:10:
Zouden gebruikers van Android 12 kunnen bevestigen of ontkennen dat ze dezelfde bugs ervaren als ik? Zou echt heel fijn zijn, dan kan ik afwegen of ik een hard reset moet overwegen, of een custom ROM. Dus ook heel graag laten weten als je deze bugs echt niet hebt.
Bug 1: het vergrendelscherm geeft meestal geen enkele notificatie weer, of slechts een deel van de notificaties die de AOD en de notification shade bij ontgrendeld wél weergegeven.
Meer info: https://community.oneplus.com/thread/1192463016604991492
Bug 3: na een verse reboot moet je altijd je code/patroon invoeren. Pas daarna kun je met vingerafdruk ontgrendelen. Echter, met Android 12 werkt de vingerafdruk de tweede keer ook nog niet, moet weer met code/patroon. Aan de actieve notificaties op de AOD zie ik dat de eerste keer echt wel succesvol was. Het is altijd 2x en meteen na boot, nooit 3x.
Bedankt!
Bug1: krijg nooit meer iets op het vergrendelscherm te zien terwijl de optie wel aanstaat.
Bug 2: niet kunnen testen
Bug3: Geen problemen mee. Na herstart vul ik de pincode 3x in. 2x voor de 2 simkaarten en 1x voor toestel.
Daarna kan ik direct met mijn vinger ontgrendelen.
Bug4: zie zover ik weet nooit gekleurde iconen.
En dat om 21:30 als mijn niet storen automatisch aangaat er een tril en een meldingsgeluid is te horen. Waarom? Ik wil niet gestoord worden...
Ook zeurt android 12 dat hij apps wil optimaliseren. Terwijl ik de specifieke apps juist op de achtergrond wil laten draaien en dat ook aanstaat.
Ook de widgets hebben meer ruimte tussen elkaar nodig, waardoor er minder op het scherm passen. (Ben maar naar Nova Launcher weer gegaan).
Valt me toch tegen dit. Misschien is het tijd om naar een custom rom over te stappen.
Dankjewel!MikeOO schreef op zondag 27 november 2022 @ 07:05:
[...]
Met een OnePlus 7T
Bug1: krijg nooit meer iets op het vergrendelscherm te zien terwijl de optie wel aanstaat.
Bug 2: niet kunnen testen
Bug3: Geen problemen mee. Na herstart vul ik de pincode 3x in. 2x voor de 2 simkaarten en 1x voor toestel.
Daarna kan ik direct met mijn vinger ontgrendelen.
Bug4: zie zover ik weet nooit gekleurde iconen.
zou je bug 2 eens willen testen voor mij? Bv. als je een Gmail adres hebt, jezelf vanaf een ander mailadres twee mailtjes sturen naar Gmail? Tnx!
Dit heb ik ook veel. Dat had ik op Android 11 ook al geregeld, maar met Android 12 nog veel meer.Jelte schreef op zondag 27 november 2022 @ 10:10:
Ook zeurt android 12 dat hij apps wil optimaliseren. Terwijl ik de specifieke apps juist op de achtergrond wil laten draaien en dat ook aanstaat.
Bij 2 gmail berichten zie ik bovenin de melding staan van berichten. Als ik dat bekijk zit ik een lijstje met meerdere berichten en deze kan ik deze ook openklappen zodat ik alle berichten onder elkaar zie staan.deechtewber schreef op zondag 27 november 2022 @ 10:58:
[...]
Dankjewel!
zou je bug 2 eens willen testen voor mij? Bv. als je een Gmail adres hebt, jezelf vanaf een ander mailadres twee mailtjes sturen naar Gmail? Tnx!
Klik ik op een bericht dan wordt gmail wel netjes geopend en krijg ik het betreffende inhoud van het bericht te zien.
Nu moet ik erbij zeggen dat ik sinds dag 1 dat ik de 7T heb, inmiddels 2,5 jaar, ik deze nog nooit hebt gerest naar de fabrieksinstellingen. Dus van Android 10 --> Android 11 --> Android 12 gegaan.
Denk ook bij dit soort problemen je eigenlijk eerst een reset moet gaan uitvoeren zodat je zeker weet dat er geen problemen kunnen ontstaan door oude android versie.
[ Voor 23% gewijzigd door MikeOO op 28-11-2022 07:31 ]
Begrijp ik goed, dat jij hetzelfde hebt als ik, dus dat als je klikt op het rood omcirkelde gedeelte van de notificatie, het gedrag is het uitklappen van de notificatie?MikeOO schreef op maandag 28 november 2022 @ 07:21:
[...]
Bij 2 gmail berichten zie ik bovenin de melding staan van berichten. Als ik dat bekijk zit ik een lijstje met meerdere berichten en deze kan ik deze ook openklappen zodat ik alle berichten onder elkaar zie staan.
Klik ik op een bericht dan wordt gmail wel netjes geopend en krijg ik het betreffende inhoud van het bericht te zien.
Nu moet ik erbij zeggen dat ik sinds dag 1 dat ik de 7T heb, inmiddels 2,5 jaar, ik deze nog nooit hebt gerest naar de fabrieksinstellingen. Dus van Android 10 --> Android 11 --> Android 12 gegaan.
Denk ook bij dit soort problemen je eigenlijk eerst een reset moet gaan uitvoeren zodat je zeker weet dat er geen problemen kunnen ontstaan door oude android versie.
/f/image/7qr6NKtu4t1jrLJTD0PhHMF9.webp?f=fotoalbum_large)
In Android 11 was het gedrag van het rode deel het rechtstreeks openen van de bijbehorende app. Het blauwe deel zorgde voor uitklappen van de notificatie.
Nu in Android 12 leiden rood en blauw tot uitklappen.
Een harde reset wil ik best doen, als er kans is op verbetering. Als iemand me hier kan melden dat hij/zij de genoemde bug(s) niet heeft met A12, dan ga ik natuurlijk meteen aan de slag.
Dat heb ik op mijn 8T al een hele tijd, waarschijnlijk omdat ik Android 12 al heel lang had en nu met OOS13 is het nog steeds zo. Vind dat ze daar niet best over hebben nagedacht.deechtewber schreef op maandag 28 november 2022 @ 09:45:
[...]
Begrijp ik goed, dat jij hetzelfde hebt als ik, dus dat als je klikt op het rood omcirkelde gedeelte van de notificatie, het gedrag is het uitklappen van de notificatie?
[Afbeelding]
In Android 11 was het gedrag van het rode deel het rechtstreeks openen van de bijbehorende app. Het blauwe deel zorgde voor uitklappen van de notificatie.
Nu in Android 12 leiden rood en blauw tot uitklappen.
Een harde reset wil ik best doen, als er kans is op verbetering. Als iemand me hier kan melden dat hij/zij de genoemde bug(s) niet heeft met A12, dan ga ik natuurlijk meteen aan de slag.
Ben bang dat een factory reset je niet zal helpen.
Dankjewel! Dan lijkt het erop dat dit een ontzettend stomme keuze van Oneplus is. Ik heb een Samsung toestel op Android 12 dat dit gedrag niet vertoont, dus het ligt niet aan A12.renem schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:13:
[...]
Dat heb ik op mijn 8T al een hele tijd, waarschijnlijk omdat ik Android 12 al heel lang had en nu met OOS13 is het nog steeds zo. Vind dat ze daar niet best over hebben nagedacht.
Ben bang dat een factory reset je niet zal helpen.
Tijd voor een custom ROM dus. Jammer, want ik heb eigenlijk helemaal geen tijd om dat allemaal weer uit te zoeken. Ik vermoed Pixel Experience A13.
Toch maar de overstap wagen naar LineageOS. Hopelijk werkt dat wel goed.
Mijn werkapps niet meer. Maar dat kan me niet zo boeien.
Werkt tot nu toe prima.
met Lineageos loopt mijn 7T hard leeg, dus nu weer naar stock Android 11.Jelte schreef op woensdag 30 november 2022 @ 22:14:
Zo overgestapt naar LineageOS. Niet storen modus werkt in ieder geval.
Mijn werkapps niet meer. Maar dat kan me niet zo boeien.
Werkt tot nu toe prima.
Dat scheelt laadstress.
Wat is jullie ervaring voor wat betreft batterijduur met de custom roms die jullie draaien?
Grote kans dat die niet meer komt. Of misschien nog eentje.pietervanhuizen schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:47:
Weet iemand (op basis misschien van ervaringen met andere modellen of communicatie vanuit OnePlus) of we nog een nieuwe security update zullen gaan krijgen? Ik heb een 7t pro met Android security patch level 2022-08-05. Het gebruik van apps van mijn werk vereisen nu 2022-09
Erg balen.
Ik draai /e/os op de OP7 pro. Kan er prima een dag mee door. Niet heel veel minder dan voorheen op Android 11. Android beveiligingsupdate is van 5 oktober 2022.Jelte schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 12:34:
[...]
met Lineageos loopt mijn 7T hard leeg, dus nu weer naar stock Android 11.
Dat scheelt laadstress.
Wat is jullie ervaring voor wat betreft batterijduur met de custom roms die jullie draaien?
In het telegram kanaal van Pixel Experience volgen geregeld nieuwe releases van de kernel, en het wordt steeds beter.Jelte schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 12:34:
[...]
met Lineageos loopt mijn 7T hard leeg, dus nu weer naar stock Android 11.
Dat scheelt laadstress.
Die is gisteren aangekondigd, namelijk versie F.18: https://community.oneplus.com/thread/1237881390193180674pietervanhuizen schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:47:
Weet iemand (op basis misschien van ervaringen met andere modellen of communicatie vanuit OnePlus) of we nog een nieuwe security update zullen gaan krijgen? Ik heb een 7t pro met Android security patch level 2022-08-05. Het gebruik van apps van mijn werk vereisen nu 2022-09
Helaas wel de laatste update: https://www.gadgets360.co...al-update-android-3676345Anonymoussaurus schreef op zondag 8 januari 2023 @ 16:25:
[...]
Die is gisteren aangekondigd, namelijk versie F.18: https://community.oneplus.com/thread/1237881390193180674
Niemand hier met ervaring hiermee?Menno van Rijn schreef op woensdag 30 november 2022 @ 21:11:
Sinds de overstap naar Android 12 werkt mijn dual sim selector niet meer. Heedt een van jullie misschien een oplossing om een sim toe te wijzen aan een account? Dit om er zo voor te zorgen dat zakelijk altijd met sim 2 wordt gebeld.
Verder bijzonder dat je zonder Oxygen Updater geen updates meer binnenkrijgt. Ik zit nog steeds op 11.0.9.1. Maar op basis van de reacties kan je volgens mij beter bij 11 blijven dan updaten naar 12.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
[ Voor 14% gewijzigd door Anonymoussaurus op 09-02-2023 10:26 ]
Ik heb nog steeds F17 draaien, dus ik ben al op zoek naar een andere mobiel!Anonymoussaurus schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:25:
OnePlus heeft tóch nog een nieuwe update aangekondigd (F.20): https://community.oneplus...ntCid=1262372515641556998
Overigens gaat dit ook mijn laatste OnePlus toestel zijn. Ik vind het selfiecam popup concept echt fantastisch en ik vind het jammer dat deze trend zich niet heeft voortgezet.
Wat mijn volgende telefoon wordt weet ik niet, maar dit weet ik wel:
- géén afgeronde schermranden meer
- kleinere telefoon
- goedkopere telefoon, dan maar geen (last year) highend.
Ik ben gecharmeerd van de Xperia 5 IV, maar ik ga zeker geen heethoofden kopen. Jammer, want Sony doet mijns inziens erg veel goed (behalve de prijs).
ik ga mijn 7T Pro in ieder geval helemaal opgebruiken (beter voor het milieu), en ik hoop dat er in ieder geval nog 1 update komt.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Je kunt er ook Lineage OS opzetten, daar komen regelmatig updates voor ook nadat OP daarmee gestopt is. Ik heb zelf de e.foundation e.os erop gezet. Ik denk dat ik er nog wel een tijdje mee vooruit kan. Marques Brownlee is het eens met me: YouTube: This Phone is $169 - What's the Catch?Deathchant schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 12:17:
ik ga mijn 7T Pro in ieder geval helemaal opgebruiken (beter voor het milieu), en ik hoop dat er in ieder geval nog 1 update komt.
Ik heb al jaren geen root meer en ook nooit meer behoefte aan gehad, maar ik vroeg mij af hoe het met die ROM zit. Word jouw telefoon dan herkend als een Google Pixel? En het liefst natuurlijk versie 1 en max Google Pixel 5deechtewber schreef op maandag 12 december 2022 @ 18:58:
Ik ben over naar Android 13 via Pixel Experience. Erg fijn. Geen last meer van de eerder door mij hier gemelde bugs.
Helaas zorgt root er volgens mij er altijd voor dat je hele telefoon gewiped wordt, waar ik nooit zin in heb. Dat is ook nog 1 van de redenen dat ik nog steeds de OP 7T Pro heb. Een nieuw toestel kopen, betekend ook weer alles moeten overzetten en instellen.. Mijn toestel heeft inmiddels een nieuw hoesje en een nieuwe screenprotector (die al 3 jaar in de kast lag) gekregen, zo goed als nieuw weer ;p.
Root is heel wat anders dan een custom ROM zoals Pixel Experience. Pixel Experience komt niet standaard met root oid. Wat jij bedoelt vereist root, niet een custom ROM.xileS schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:13:
[...]
Ik heb al jaren geen root meer en ook nooit meer behoefte aan gehad, maar ik vroeg mij af hoe het met die ROM zit. Word jouw telefoon dan herkend als een Google Pixel? En het liefst natuurlijk versie 1 en max Google Pixel 5(i.c.m. Google Photos). Alhoewel zag ik ook andere oplossingen hiervoor.
Helaas zorgt root er volgens mij er altijd voor dat je hele telefoon gewiped wordt, waar ik nooit zin in heb. Dat is ook nog 1 van de redenen dat ik nog steeds de OP 7T Pro heb. Een nieuw toestel kopen, betekend ook weer alles moeten overzetten en instellen.. Mijn toestel heeft inmiddels een nieuw hoesje en een nieuwe screenprotector (die al 3 jaar in de kast lag) gekregen, zo goed als nieuw weer ;p.
En nee, root an sich niet; het unlocken van je bootloader zorgt voor een data wipe (wat nodig is voor een custom ROM én root).
Dus mijn telefoon valt te rooten zonder alles te wipen? Ik dacht idd dat je telefoon geroot moest zijn om een custom ROM te kunnen instelleren. Op zich heb ik wel interesse in root, maar niet echt in een custom ROM.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:27:
[...]
Root is heel wat anders dan een custom ROM zoals Pixel Experience. Pixel Experience komt niet standaard met root oid. Wat jij bedoelt vereist root, niet een custom ROM.
En nee, root an sich niet; het unlocken van je bootloader zorgt voor een data wipe (wat nodig is voor een custom ROM én root).
Als jouw bootloader al is unlocked wel. Zo niet, dan wordt 'ie bij het unlocken van je bootloader wel gewiped.xileS schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:56:
[...]
Dus mijn telefoon valt te rooten zonder alles te wipen? Ik dacht idd dat je telefoon geroot moest zijn om een custom ROM te kunnen instelleren. Op zich heb ik wel interesse in root, maar niet echt in een custom ROM.
Dan ga ik ervan uit dat het bij mij niet mogelijk is en de bootloader niet unlocked is, omdat ik er geen idee van heb (als het wel zo was, had ik het vast wel geweten).Anonymoussaurus schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:04:
[...]
Als jouw bootloader al is unlocked wel. Zo niet, dan wordt 'ie bij het unlocken van je bootloader wel gewiped.
Beetje verkeerde aanname natuurlijk. Iets kan waar zijn maar omdat jij het niet weet is het dus standaard niet waarxileS schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:19:
[...]
Dan ga ik ervan uit dat het bij mij niet mogelijk is en de bootloader niet unlocked is, omdat ik er geen idee van heb (als het wel zo was, had ik het vast wel geweten).

Je kunt met een app controleren of je telefoon unlocked is of niet dus of je niet meer te twijfelen.
Nieuwe telefoon is geen probleem. Je maakt een backup van je huidige telefoon met bv Google Drive en op je nieuwe telefoon restore je de backup.
Vaak dien je wachtwoorden opnieuw in te vullen maar 90% zet je zo over. Maar zo te horen voldoet de Oneplus 7 nog dus prima toch om deze nog een tijdje te gebruiken.
In dit geval niet heel gek toch? Als ik mijn telefoon geunlocked en geroot hebt, dan zou ik dat toch wel moeten weten ;p?MikeOO schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 07:23:
[...]
Beetje verkeerde aanname natuurlijk. Iets kan waar zijn maar omdat jij het niet weet is het dus standaard niet waar![]()
Je kunt met een app controleren of je telefoon unlocked is of niet dus of je niet meer te twijfelen.
Nieuwe telefoon is geen probleem. Je maakt een backup van je huidige telefoon met bv Google Drive en op je nieuwe telefoon restore je de backup.
Vaak dien je wachtwoorden opnieuw in te vullen maar 90% zet je zo over. Maar zo te horen voldoet de Oneplus 7 nog dus prima toch om deze nog een tijdje te gebruiken.
Ik had die app al gecheckt, die laat geloof ik alleen zien of je telefoon geroot is, maar niet of de bootloader unlocked is. Ik begreep als die al unlocked is, dat de telefoon niet gewiped hoeft te worden.
En Google One backup staat idd al aan.
Rebooten gaat dus ook niet?Jer0ne schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 08:23:
Het touchscreen van mijn OP 7T Pro werkt helemaal niet sinds gisteren, waardoor het ingeven van de pin code van de SIM card onmogelijk is. Het zal een hardware issue zijn? Iemand enig idee of dit gemakkelijjk te fixen zal zijn? Of moet ik de telefoon als overleden beschouwen?
Nope, er moet een heel nieuw scherm in. Die investering vind ik te groot voor een telefoon van 3,5 jaar oud. OP 11 aangeschaft, backup terugzetten ging soepel.
Ondank dat je een nieuwe hebt kun je dit nog proberen om te herstarten zonder het scherm nodig te hebben.Jer0ne schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 14:08:
[...]
Nope, er moet een heel nieuw scherm in. Die investering vind ik te groot voor een telefoon van 3,5 jaar oud. OP 11 aangeschaft, backup terugzetten ging soepel.Jammer van de 7T Pro, die was verder nog prima.
Met mijn eigen 7T getest en werkt goed.
YouTube: OnePlus 7 Pro: How to Force a Restart (Forced Restart)
Daarna de GSM weer aanzetten op de gebruikelijker manier.
Mogelijk lost dit het probleem weer op en is hij in ieder geval meer waard
Zojuist was de batterij helemaal leeg en kon de telefoon aan de power ook opnieuw opstarten zonder het scherm te gebruiken. En zowaar weer werkend, halleluja 😀.MikeOO schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 07:11:
[...]
Ondank dat je een nieuwe hebt kun je dit nog proberen om te herstarten zonder het scherm nodig te hebben.
Met mijn eigen 7T getest en werkt goed.
YouTube: OnePlus 7 Pro: How to Force a Restart (Forced Restart)
Daarna de GSM weer aanzetten op de gebruikelijker manier.
Mogelijk lost dit het probleem weer op en is hij in ieder geval meer waard
Die forced restart zou dus ook gewerkt hebben denk ik, bedankt!
Nu heb ik 2 werkende telefoons en wil de nieuwe eigenlijk niet terugsturen want die is toch wel fijn. Mijn zoon zal er blij mee zijn haha
Maar ik heb in 6 maanden nog geen update voorbij zien komen.
Ik zit op Build-nummer:
Oxygen OS 11.0.9.1.HD01BA
Security Update:
2022-06-01
Als ik check op updates dan is er niets beschikbaar.
Er moet toch iets nieuwers zijn voor dit toestel?
Ook de F.20 die @Anonymoussaurus meldt zie ik niet.
Toestel is niet geroot en heeft natuurlijk een factory reset gehad toen ik hem in gebruik nam.
Edit, gaat denk nu lukken met de Oxygen Updater, als het gelukt is dan post ik het hier even.
Edit 2, is gelukt hoor Android 12 nu, mijn god wat is dat wennen....
[ Voor 15% gewijzigd door BeyondThunder op 09-03-2023 16:05 ]
Als het goed is krijg je nu nog 1 update, duurt alleen wel ontzettend lang...BeyondThunder schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:20:
Ik heb een OP7T Pro overgenomen van een Tweaker, prima toestel.
Ik zit op Build-nummer:
Security Update:
2022-06-01
Toestel is niet geroot en heeft natuurlijk een factory reset gehad toen ik hem in gebruik nam.
Edit, gaat denk nu lukken met de Oxygen Updater, als het gelukt is dan post ik het hier even.
Ik vind het nog steeds uiterst vreemd dat OnePlus de update naar Android 12 niet zelf pusht, maar dat je daar Oxygen Updater voor nodig hebt. Ik zit nog steeds op Android 11. Je geeft aan dat Android 12 wennen is, in negatieve of positieve zin?BeyondThunder schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:20:
Ik heb een OP7T Pro overgenomen van een Tweaker, prima toestel.
Ik zit op Build-nummer:
Security Update:
2022-06-01
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Omdat OnePlus op z'n zachtst gezegd de weg kwijt is, helemaal na de OPPO-merge. Ik dacht dat het wel beter zou worden qua consistency, maar niets is minder waar. Wachten nou al vele maanden op een EU-build (sure, ze hebben paar keer nieuwe builds gepusht waardoor EU er nooit voor uitkwam, maar toch).Laguna schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 00:35:
[...]
Ik vind het nog steeds uiterst vreemd dat OnePlus de update naar Android 12 niet zelf pusht, maar dat je daar Oxygen Updater voor nodig hebt. Ik zit nog steeds op Android 11. Je geeft aan dat Android 12 wennen is, in negatieve of positieve zin?
Ik vind OxygenOS 12 wel oke, maar echt kut dat je niet meer zulke aanpasbaarheid hebt mbt DND en dual-SIM default opties.
Voor mij in negatieve zin, de interface is wat grover, kinderlijker misschien.
Deze melding, irriteert mij mateloos bij het sluiten van "All Apps".
En ik ben niet de de enige.
En als je deze optie gebruikt als je een app open hebt staan dan wordt die app niet gesloten.
Erg vervelend, hiernaast zijn er nog wat andere kleinere ergernissen.
Ik kan je aanraden de dpi op 450 te zetten, veel beter.BeyondThunder schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 09:39:
@Laguna
Voor mij in negatieve zin, de interface is wat grover, kinderlijker misschien.
Deze melding, irriteert mij mateloos bij het sluiten van "All Apps".
En ik ben niet de de enige.
En als je deze optie gebruikt als je een app open hebt staan dan wordt die app niet gesloten.
Erg vervelend, hiernaast zijn er nog wat andere kleinere ergernissen.
Dat is ook de reden dat ik naar Nothing/Asus kijk voor mijn volgende telefoon. De eerste telefoon van Nothing heeft mij nog niet overtuigd en de Zenphone 9 vind ik te duur.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 09:36:
[...]
Omdat OnePlus op z'n zachtst gezegd de weg kwijt is, helemaal na de OPPO-merge. Ik dacht dat het wel beter zou worden qua consistency, maar niets is minder waar.
Wat bedoel je hier precies mee? Is de Android 12 update in Oxygen Updater geen EU build?Wachten nou al vele maanden op een EU-build (sure, ze hebben paar keer nieuwe builds gepusht waardoor EU er nooit voor uitkwam, maar toch).
Ik blijf denk ik gewoon bij 11, geen noemenswaardige problemen mee en updaten en later downgraden is toch weer gedoe.Ik vind OxygenOS 12 wel oke, maar echt kut dat je niet meer zulke aanpasbaarheid hebt mbt DND en dual-SIM default opties.
Was even zoeken waar dat zit, maar met DPI op 450 heb ik een leesbril nodig ;-)Anonymoussaurus schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:59:
[...]
Ik kan je aanraden de dpi op 450 te zetten, veel beter.
Default op 360 lukt het net zonder ;-)
Wel een mooie tip.
Waarschijnlijk zie je update F.17 in de app, toch? F.20 is al een lange tijd uit, maar dat is India en global. OnePlus doet er weer eens heel lang over om de EU-build te maken en uit te brengen. De F.17-update is wel EU (als je het correcte apparaat hebt geselecteerd in de app).Laguna schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 13:21:
Wat bedoel je hier precies mee? Is de Android 12 update in Oxygen Updater geen EU build?
Bedenk wel dat je dan op een hele oude security patch zit.Ik blijf denk ik gewoon bij 11, geen noemenswaardige problemen mee en updaten en later downgraden is toch weer gedoe.
Haha, valt toch wel mee?BeyondThunder schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 16:23:
[...]
Was even zoeken waar dat zit, maar met DPI op 450 heb ik een leesbril nodig ;-)
Default op 360 lukt het net zonder ;-)
Wel een mooie tip.
F.17 zie ik ja, maar die heb ik nooit gepusht gekregen van OnePlus en ook als je handmatig naar updates zoekt wordt die update niet gevonden. Weet je wat daar de reden van is?Anonymoussaurus schreef op zondag 12 maart 2023 @ 12:01:
[...]
Waarschijnlijk zie je update F.17 in de app, toch? F.20 is al een lange tijd uit, maar dat is India en global. OnePlus doet er weer eens heel lang over om de EU-build te maken en uit te brengen. De F.17-update is wel EU (als je het correcte apparaat hebt geselecteerd in de app).
Dat hoef je mij niet te vertellen[...]
Bedenk wel dat je dan op een hele oude security patch zit.
Dat is de trieste werkelijkheid bij OnePlus, waarvan ik hoopte dat het beter zou worden na de OPPO-merge; OnePlus doet er soms een maand (of meer) over om een uitrol te voltooien (lees: ervoor te zorgen dat de update naar iedereen is uitgerold, want ze rollen updates altijd uit in fases.)Laguna schreef op zondag 12 maart 2023 @ 12:48:
F.17 zie ik ja, maar die heb ik nooit gepusht gekregen van OnePlus en ook als je handmatig naar updates zoekt wordt die update niet gevonden. Weet je wat daar de reden van is?
|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||
HD1913_11_F.17 momenteel.
Je zou verwachten dat de update voor elke toestel tegelijkertijd beschikbaar moet zijn in Oxygen Updater.
Nog even geduld dus...
De update is niet geïnstalleerd via Oxygen Updater. Hij laat alleen zien welke versie hij draait. Ik heb vandaag een best deel van de dag gekeken of ik de updates kon ophalen en toevoegen op de een of andere manier, but no luck... Op een gegeven moment ontving ik 'em zelf op m'n 7 Pro, maar is me niet gelukt om de URL te loggen. Is nu wel echt opmerkelijk dat ze het ineens naar alle toestellen uitrollen.BeyondThunder schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 15:48:
Ik heb nog niets staan in de Oxygen Updater.
HD1913_11_F.17 momenteel.
Je zou verwachten dat de update voor elke toestel tegelijkertijd beschikbaar moet zijn in Oxygen Updater.
Nog even geduld dus...
HD193_11_F.20.
Gedownload met de bestandsnaam 35c9faa0-4b0e-bladiebla
Update proberen te installeren vanuit het OS (lokale installatie)
Verificatie mislukt.
Nogmaals gedownload, same issue.
Doe ik heir iets fout? De vorige update ging prima op deze manier.
Heb je de installatiehandleiding gelezen die verschijnt nadat de download is voltooid?BeyondThunder schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 08:26:
@Anonymoussaurus Vanmorgen een melding in de Oxygen Updater dat er een update klaar stond.
HD193_11_F.20.
Gedownload met de bestandsnaam 35c9faa0-4b0e-bladiebla
Update proberen te installeren vanuit het OS (lokale installatie)
Verificatie mislukt.
Nogmaals gedownload, same issue.
Doe ik heir iets fout? De vorige update ging prima op deze manier.
JawelAnonymoussaurus schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 12:32:
[...]
Heb je de installatiehandleiding gelezen die verschijnt nadat de download is voltooid?
-open de instellingen-app. Deze staat als het goed is in je lijst met apps.
-scrol omlaag totdat je de Systeemupdates optie ziet. Tik daarop.
Geen optie Systeemupdates...
Wel een optie:
"Over apparaat" --> Up-to-date klikken --> Rechtsboven de drie puntjes klikken --> "Lokale installatie" --> Selecteer bestand --> Verificatie mislukt
Hierna begint de handleiding over het installeren van een aparte APK als het niet lukt. Misschien dat ik dit pad op ga, ik wacht eerst even op de officiële update vanuit OP. Dit zijn behoorlijk wat hoepels waar ik doorheen moet springen.
Ja, dat is mijn punt. Je moet de local upgrade APK's gebruiken sinds OxygenOS 12, staat er ook.BeyondThunder schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 13:59:
[...]
Jawel
-open de instellingen-app. Deze staat als het goed is in je lijst met apps.
-scrol omlaag totdat je de Systeemupdates optie ziet. Tik daarop.
Geen optie Systeemupdates...
Wel een optie:
"Over apparaat" --> Up-to-date klikken --> Rechtsboven de drie puntjes klikken --> "Lokale installatie" --> Selecteer bestand --> Verificatie mislukt
Hierna begint de handleiding over het installeren van een aparte APK als het niet lukt. Misschien dat ik dit pad op ga, ik wacht eerst even op de officiële update vanuit OP. Dit zijn behoorlijk wat hoepels waar ik doorheen moet springen.
En die APK's zijn van OnePlus, komen uit de support posts van OnePlus.
Ja, dat begrijp ik ;-) en bedankt Ik ga wel even stoeien met die APK's
Maar de handleiding klopt niet helemaal, ik snap prima wat er bedoeld wordt hoor.
Maar en zijn mensen die vastlopen als ze de optie "Systeemupdates" niet kunnen vinden.
Bedankt voor de feedback, we gaan er kijken of dit handig is om aan te passen.BeyondThunder schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 14:09:
@Anonymoussaurus
Ja, dat begrijp ik ;-) en bedankt Ik ga wel even stoeien met die APK's
Maar de handleiding klopt niet helemaal, ik snap prima wat er bedoeld wordt hoor.
Maar en zijn mensen die vastlopen als ze de optie "Systeemupdates" niet kunnen vinden.
Enkel via Oxygen Updater.
Omdat OnePlus altijd enorm traag is met uitrollen. Dan beginnen ze met 1% van alle gebruikers en een week later met 10% bij wijze van spreken. Soms trekken ze dan een update in en dan ontvang je niks meer. Daarom bestaat onze app ook.BeyondThunder schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:14:
Maar wat ik nooit begrijp, "We are now starting to push the incremental rollout", ik krijg op mijn 7T pro nooit OTA updates binnen. Waarom niet?
Enkel via Oxygen Updater.
[ Voor 9% gewijzigd door Anonymoussaurus op 04-04-2023 14:22 ]
Ze waren traag, maar nooit zo traag. We hebben het inmiddels over zowat een half jaar. Lijkt wel of ze niet achter de release van OxygenOS 12 staan voor de 7T.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:21:
[...]
Omdat OnePlus altijd enorm traag is met uitrollen. Dan beginnen ze met 1% van alle gebruikers en een week later met 10% bij wijze van spreken. Soms trekken ze dan een update in en dan ontvang je niks meer. Daarom bestaat onze app ook.
Ik heb een paar weken geleden zelf wel een update ontvangen via systeemupdate hoor, en dat was zonder Oxygen Updater.Laguna schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:29:
[...]
Ze waren traag, maar nooit zo traag. We hebben het inmiddels over zowat een half jaar. Lijkt wel of ze niet achter de release van OxygenOS 12 staan voor de 7T.
Vermoedelijk een incrementele update van OxygenOS 12. Ik doelde op de update van OxygenOS 11 naar 12. Die is nooit gepusht en ook als ik nu check voor updates krijg ik de melding dat de telefoon up-to-date is. Dat bedoelde ik met er niet achter staan.Anonymoussaurus schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:30:
[...]
Ik heb een paar weken geleden zelf wel een update ontvangen via systeemupdate hoor, en dat was zonder Oxygen Updater.
Zoals vaker aangegeven even Oxygen Updater installeren en dna kun je Android 12 installeren.Nachtschade schreef op woensdag 5 april 2023 @ 00:38:
Ik heb ook nog steeds Android 11 op mijn 7t staan.
Dat klopt, maar de reden is wat Laguna en ik zeiden.Nachtschade schreef op woensdag 5 april 2023 @ 16:23:
Is het niet de bedoeling dat de software van het toestel daar zelf mee komt? Dat was in het verleden wel zo.
Wat bedoel je precies met deze opmerking? "reden"?Anonymoussaurus schreef op woensdag 5 april 2023 @ 16:24:
[...]
Dat klopt, maar de reden is wat Laguna en ik zeiden.
De reden waarom het toestel er zelf niet mee komt.Nachtschade schreef op woensdag 5 april 2023 @ 16:25:
[...]
Wat bedoel je precies met deze opmerking? "reden"?
Ik heb daar naar gezocht maar die reden kan ik dus niet vinden. Jij wel?Anonymoussaurus schreef op woensdag 5 april 2023 @ 16:40:
[...]
De reden waarom het toestel er zelf niet mee komt.
Anonymoussaurus in "[OnePlus 7T-serie] Ervaringen & Discussie"Nachtschade schreef op woensdag 5 april 2023 @ 16:49:
[...]
Ik heb daar naar gezocht maar die reden kan ik dus niet vinden. Jij wel?
Je linkt naar een bericht waarin staat dat ze traag zijn of de update weer intrekken maar er staat geen reden bij.
De reden dat ze het langzaam uitrollen (en langzamer dan eerst) is omdat ze waarschijnlijk onzeker zijn over het aantal bugs. Als ze een update langzaam uitrollen en er zitten kwalijke bugs in, dan heeft dat impact op vrij weinig gebruikers. Als er dan toch ernstige bugs in blijken te zitten, trekken ze de update terug. Als dat nou een paar keer achter elkaar gebeurt, ben je toch minimaal een paar maanden verder.Nachtschade schreef op woensdag 5 april 2023 @ 16:54:
[...]
Je linkt naar een bericht waarin staat dat ze traag zijn of de update weer intrekken maar er staat geen reden bij.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 7T-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 7T-serie] Accessoires
- Rooten en custom rom's: [OnePlus 7T-serie] Rooten & Custom Rom's
- Vragen en opmerkingen m.b.t. Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Poll: Heb je een 'groene tint' in het scherm van je Oneplus 7T (non pro)?
Zet dark mode aan, helderheid laag (40% of lager), donkere omgeving en start bijvoorbeeld gmail of youtube of zet deze afbeelding in full screen: https://www.rtings.com/im...erials/2016/5-percent.png
• Ja
• Nee
• Weet ik niet zeker
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier