Acties:
  • 0 Henk 'm!
Same here op mijn 7 Pro met KPN, ook met 11.0.3.1. @SmiGueL heeft hetzelfde probleem (of soortgelijk). Denk dat we mogen aannemen dat het een softwareprobleem is.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:35
Jasper.Vos schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:17:
[...]

Ik heb dus sinds een aantal weken (7t i.c.m. KPN sim en laatste oxygenversie 11.0.3.1) dat er geen 4g-connectie tot stand meer komt. Mijn werk sim-kaart (T-Mobile) werkt wél gewoon als vanouds. Ik heb aanvankelijk ook geen enkele instelling veranderd, van de een op de andere dag overkwam me dit. KPN geeft aan dat de telefoon wel probeert aan te melden, maar er na 3 seconden weer afgegooid wordt. Er zit inmiddels een nieuwe sim-kaart in, maar dat was het ook niet. Sim-kaart in een andere telefoon levert gewoon 4g op. Als ik in de instellingen menu voorkeur band op 'lte-only' zet, krijg ik geen verbinding.

Ik vermoed iets softwarematigs, maar heb geen idee meer. Iemand hier nog een gedachte / tip over?
Heel sporadisch, met name als ik in de grensregio zit gaat de telefoon naar 3G (H+). Vliegtuigmodus lost het meestal wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper.Vos
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 30-04-2023
Zandpad schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:47:
[...]

Heel sporadisch, met name als ik in de grensregio zit gaat de telefoon naar 3G (H+). Vliegtuigmodus lost het meestal wel op.
Maakt voor mij niet uit waar ik ben. Vliegtuig modus en/of opnieuw opstarten helpt niets. Meldt niet meer aan op 4g netwerk. Aanmelden zelf duurt ook lang. En bij mij is het sinds een aantal weken structureel. Pielen met aan-/uitzetten van onder meer bellen via wifi en voLTE helpt ogenschijnlijk ook niets, niet voor de verbinding met 4g althans, want dat krijg ik daarna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jasper.Vos schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:57:
[...]

Maakt voor mij niet uit waar ik ben. Vliegtuig modus en/of opnieuw opstarten helpt niets. Meldt niet meer aan op 4g netwerk. Aanmelden zelf duurt ook lang. En bij mij is het sinds een aantal weken structureel. Pielen met aan-/uitzetten van onder meer bellen via wifi en voLTE helpt ogenschijnlijk ook niets, niet voor de verbinding met 4g althans, want dat krijg ik daarna niet.
Bij mij lost het het tijdelijk op door het volgende te doen: telefoonmenu (*#*#4636#*#* intoetsen via telefoonpad) en heb toen LTE geforceerd, daarna hele radiogedeelte uitgezet en weer aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper.Vos
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:21:
[...]

Bij mij lost het het tijdelijk op door het volgende te doen: telefoonmenu (*#*#4636#*#*
via telefoonpad) en heb toen LTE geforceerd, daarna hele radiogedeelte uitgezet en weer aangezet.
Ik had inderdaad enkel LTE geforceerd, nog niet in combinatie met radiogedeelte uit/aan zetten, echter, dat helpt ook niets.

Het frappante is, wissel ik beide sim-kaarten onderling uit, dan verhuist het probleem mee. Het lijkt dus echt op een combi KPN en 4g, al dan niet met voLTE. Het begon namelijk ook niet meteen na de nieuwste oxygen update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jasper.Vos schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:32:
[...]

Ik had inderdaad enkel LTE geforceerd, nog niet in combinatie met radiogedeelte uit/aan zetten, echter, dat helpt ook niets.

Het frappante is, wissel ik beide sim-kaarten onderling uit, dan verhuist het probleem mee. Het lijkt dus echt op een combi KPN en 4g, al dan niet met voLTE. Het begon namelijk ook niet meteen na de nieuwste oxygen update.
Vaag. Ik heb juist namelijk het idee dat het probleem optreedt sinds 11.0.3.1 (welke VoLTE en VoWiFi introduceerde bij KPN.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:18
Nu ik een tweetal weken verder ben met de laatste update valt het mij inderdaad ook op dat ik relatief meer problemen heb om aan te melden op het 4g netwerk.

Ik sluit mij aan bij anderen met het vermoeden van een software probleem aangezien mijn vrouw dit nu ook heeft die sinds kort heeft geüpdatet naar de laatste stand van zaken op haar 7t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper.Vos
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:05:
[...]

Vaag. Ik heb juist namelijk het idee dat het probleem optreedt sinds 11.0.3.1 (welke VoLTE en VoWiFi introduceerde bij KPN.)
Ik sluit me hierbij aan, helemaal ook omdat mensen met een 7t pro en dezelfde software update identieke problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonReem
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-06 22:28
Heeft iemand ook sinds de laatste update last van traagheid?
Altijd gewend aan de flitsende snelheid van Oneplus (heb de 7T pro) maar merk dat er meer stotteringen zijn. Ook het toestel teruggebracht naar fabrieksinstellingen inmiddels. Op FHD resolutie ook zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-06 13:48
Menno van Rijn schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 09:53:
[...]

Dank je wel. Heb ook namelijk KPN. Met Android 10 werkte het namelijk nog niet. Wel via een omweg maar wil er wel zeker van zijn dat het nu wel werkt.

Werkt Vowifi eigenlijk ook met KPN?

En ervaar je nog problemen met Android 11?
Ik heb het net aangezet op mijn 7T volgens de instructies op https://www.kpn.com/servi...e/oneplus/9-pro-5g-le2123 Ik ben benieuwd of ik verschil ga merken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb al tijdje een melding over een update naar 11.0.3.1 op mijn 7T pro, maar zo te lezen kan ik beter toch nog even wachten? Ik zit op de Vodafone netwerk trouwens (via Hollandsnieuwe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-06 07:09
xileS schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:38:
Ik heb al tijdje een melding over een update naar 11.0.3.1 op mijn 7T pro, maar zo te lezen kan ik beter toch nog even wachten? Ik zit op de Vodafone netwerk trouwens (via Hollandsnieuwe).
Waarom wachten. De updates werken in de regel prima en via VF werkt het het verder ook goed.
Zelf gebruik ik een 7T en merk geen problemen en update eigenlijk altijd als er een update is.

En wanneer weet je in dit soort situaties wat verstandig is. Blijven altijd wel problemen en die worden weer opgelost met een update en komt er weer iets anders voor in de plaats. >:)

Maar de keus is uiteraard aan jezelf. Je moet gelukkig niets en grote veranderingen zijn er toch nooit dus zo bijzonder is het allemaal niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33
xileS schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 11:38:
Draai hem nu al een tijdje en dat gaat prima.
Leek even alsof de telefoon last had van een drain maar even de cache wissen in de recovery en het was opgelost. Verder 0 problemen met 11.0.3.1

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +2 Henk 'm!
OnePlus is deze keer lekker snel wat betreft de EU-rollout voor de 7T-serie. Daarmee staat de update nu ook in Oxygen Updater. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS 11.0.4.1 ook op het forum aangekondigd: OxygenOS 11.0.4.1 for the OnePlus 7T Pro and OnePlus 7T
Hey everyone,

We are starting to push the incremental roll-out of OxygenOS 11.0.4.1 for OnePlus 7T and OnePlus 7T Pro for the GLO region now, EU and IN regions will soon follow.

OP7T
IN: 11.0.4.1.HD65AA
EU: 11.0.4.1.HD65BA
GLO: 11.0.4.1.HD65AA

OP7T Pro
IN: 11.0.4.1.HD01AA
EU: 11.0.4.1HD01BA
GLO: 11.0.4.1.HD01AA​

Changelog
System
  • Updated Android Security Patch to 2021.10
  • Improved system stability
Phone
  • Fixed the issue of delayed display of incoming calls interface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjuuls92
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-06 23:14
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:49:
OnePlus is deze keer lekker snel wat betreft de EU-rollout voor de 7T-serie. Daarmee staat de update nu ook in Oxygen Updater. :)
Bij mij staat nu sinds de beveiligingspatch automatisch volte bovenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjuuls92 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:16:
[...]

Had ik al sinds 11.0.3.1 icm KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deechtewber
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 18:13
Sjuuls92 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:16:
[...]

Bij mij ook, sind 11.0.4.1. Onder 11.0.3.1 had ik dat icoon nog niet. 7T Pro op kpn. Geen problemen met 4G.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Nog even de post die is aangekondigd op het forum: OxygenOS 11.0.5.1 for the OnePlus 7T Pro and OnePlus 7T
Hey everyone,

We are starting to push the incremental roll-out of OxygenOS 11.0.5.1 for OnePlus 7T and OnePlus 7T Pro.

OP7T
IN:11.0.5.1.HD65AA
EU:11.0.5.1.HD65BA
GLO:11.0.5.1.HD65AA

OP7T Pro
IN:11.0.5.1.HD01AA
EU:11.0.5.1.HD65BA
GLO:11.0.5.1.HD01AA​

Changelog
System
  • Fixed the issue that WhatsApp cannot send and receive media files
  • Updated Android Security Patch to 2021.12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-06 14:05
Weet iemand ook of het mogelijk is om dat swipen (vanuit rechtsonder) dat lijdt tot het verhaal over google assistant uit te zetten op een OnePlus 7t?

Ik heb al vanaf alles geprobeerd via instellingen en nav google searches maar het blijft maar komen. Ontzettend irritant is dat.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 20:23
Sinds Mei 2021 ben ik de oxygenOS 11 update (en alles wat daarna komt uiteraard) steevast aan het wegdrukken, vanwege de destijds aangehaalde issues die maar niet gefixed werden (battery drain, camera issues/hitte etc, gallery-instabiliteit, bereik dat niet terugkomt zodra het wegviel e.d.). Kan iemand me vertellen of met alle tussenliggende updates aandacht besteed is aan de f*ckup die OxygenOS 11 heette voor de OP 7T Pro? Ik ben sinds juli weggebleven van alle frustratie en ik heb dus niet meer op het oneplus forum gekeken.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deathchant schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:04:
Sinds Mei 2021 ben ik de oxygenOS 11 update (en alles wat daarna komt uiteraard) steevast aan het wegdrukken, vanwege de destijds aangehaalde issues die maar niet gefixed werden (battery drain, camera issues/hitte etc, gallery-instabiliteit, bereik dat niet terugkomt zodra het wegviel e.d.). Kan iemand me vertellen of met alle tussenliggende updates aandacht besteed is aan de f*ckup die OxygenOS 11 heette voor de OP 7T Pro? Ik ben sinds juli weggebleven van alle frustratie en ik heb dus niet meer op het oneplus forum gekeken.
Ik herken me niet in één van de dingen die je noemt, dus ik denk dat je zwaar overdrijft. Je zit op een security patch van meer dan 3 kwart jaar geleden. Nee dat is veilig en niet frustrerend. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Deathchant schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:04:
Herkend dit ook totaal niet. Draait gewoon prima. Misschien tijd om eens een factory reset uit te voeren na dat je de upgrade hebt gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
Anonymoussaurus schreef op donderdag 30 december 2021 @ 18:04:
[...]

....dus ik denk dat je zwaar overdrijft.

Ik voelde me zo schuldig dat ik zo overdreef en zeurde, dat ik de update maar geinstalleerd heb.
Enkel dingen die me opvallen:
- battery status reset zich niet meer wanneer je em na 90% van de lader afhaalt. Geen idee bij welk percentage dat nou gebeurt
- werkelijk alles heeft nu van die grote headings, zoals MESSAGING in de sms messenger en SETTINGS bij het instellingen menu, en COLLECTIONS in de Gallery
- het displayfont/size is nu veel groter terwijl het op het kleinste staat, dus weer meer scrollen. Dus er staat nu veel minder in beeld dan ik zou willen. Is er nog ergens een verborgen optie om het kleiner te maken?
- ik gebruik de vingerafdrukscanner niet, maar pincode om te ontgrendelen: het numpad is een flink stuk omhoog geschoven waardoor ik niet meer met 1 hand de nummers kan intypen
- ambient display reageert pas na 1 seconde als ik een tik op het scherm geef (dat was voorheen instantly)
- batterij gaat een stuk sneller leeg
- verbinding (4G) valt vaker weg en komt dan niet terug. Enige remedie is vliegtuigstand aan en weer uit

Top update :/ Ach ja, op zijn minst zit ik op de laatste security patch....

EDIT: ik heb wel 1 positief puntje: de nightmodus in de native camera app is veel sneller klaar dan voorheen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 02-01-2022 16:54 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:19

Laguna

Connaisseur

Mooi dat er eindelijk weer een update onderweg is. Aangezien ik nog steeds op 11.0.3.1 zit, doordat OnePlus om voor mij onbekende redenen gestopt was met de uitrol van 11.0.4.1. Is de reden bij jou toevallig bekend?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Laguna schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 19:03:
[...]

Mooi dat er eindelijk weer een update onderweg is. Aangezien ik nog steeds op 11.0.3.1 zit, doordat OnePlus om voor mij onbekende redenen gestopt was met de uitrol van 11.0.4.1. Is de reden bij jou toevallig bekend?
Nee, maar ze zullen wel een issue gevonden hebben. Precieze reden weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Anonymoussaurus schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 23:09:
[...]

Nee, maar ze zullen wel een issue gevonden hebben. Precieze reden weet ik niet.
Toch maar eens Oxygen Updater proberen B)

Klopt het dat daar alleen de laatste incremental update een optie is, als in oudere updates worden niet getoond en zijn dus niet te selecteren?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Laguna schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 02:01:
[...]

Toch maar eens Oxygen Updater proberen B)

Klopt het dat daar alleen de laatste incremental update een optie is, als in oudere updates worden niet getoond en zijn dus niet te selecteren?
Klopt, je kan alleen updaten naar de laatste versie, zie ook deze recente thread: https://github.com/oxygen...updater-backend/issues/21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenheinemans
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16-01 18:57
Ik ben opzoek naar een nieuwe telefoon. Mijn oog viel op een nieuwe Oneplus 7T voor 185,00.
Is dit het waard ook op langer termijn ivm updates of kun je beter overstappen naar bijvoorbeeld een OP 8T of de 9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:18
jeroenheinemans schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:02:
Ik ben opzoek naar een nieuwe telefoon. Mijn oog viel op een nieuwe Oneplus 7T voor 185,00.
Is dit het waard ook op langer termijn ivm updates of kun je beter overstappen naar bijvoorbeeld een OP 8T of de 9?
Persoonlijk zou ik op dit moment niet meer voor een 7T gaan.
Volgens mij komt hier geen nieuwe android versie meer voor uit en zal je af en toe nog een security patch krijgen maar daar houdt het dan ook mee op.

Ik zou dan dus eerder naar een 9 als een 8t gaan, puur omdat hij nieuwer is en als het goed is dus langer updates krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenheinemans
biertjuh? schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:07:
[...]

Volgens mij komt hier geen nieuwe android versie meer voor uit en zal je af en toe nog een security patch krijgen maar daar houdt het dan ook mee op.

Ik zou dan dus eerder naar een 9 als een 8t gaan, puur omdat hij nieuwer is en als het goed is dus langer updates krijgt.
Ja, ik had het gelezen. OP geeft deze nog één update naar Android 12, daarna is het over en uit. Alleen voor de lage prijs zou je het haast doen. De 8T zit rond de 400 en de 9 rond de 550, dat is minimaal het dubbele van dit bedrag. Ik kom van de Pixel 6, maar ben opzoek naar een vervanger. Ik ben er nog niet uit. Heb eerder als leentelefoon een OP 3T gehad, dat beviel mij wel. Ben benieuwd of OP een goede keuze zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je kan toch gewoon een custom ROM draaien op een oude 7T? https://download.lineageos.org/hotdogb. Je hoeft geen OxygenOS te draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
biertjuh? schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:07:
[...]

Overal lees je dat de 7T ook minimaal nog Android 12 gaat krijgen.

Even 2 als voorbeeld ;)
https://techpulse.be/acht...ne-update/#oneplus-update
https://www.rmupdate.com/...2-android-12-skin-update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-06 13:30
jeroenheinemans schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:13:
[...]

Ja, ik had het gelezen. OP geeft deze nog één update naar Android 12, daarna is het over en uit. Alleen voor de lage prijs zou je het haast doen. De 8T zit rond de 400 en de 9 rond de 550, dat is minimaal het dubbele van dit bedrag. Ik kom van de Pixel 6, maar ben opzoek naar een vervanger. Ik ben er nog niet uit. Heb eerder als leentelefoon een OP 3T gehad, dat beviel mij wel. Ben benieuwd of OP een goede keuze zal zijn.
Ik ben van de 8T (met een iPhone heel kort tussendoor) naar de Pixel 6 gegaan. En ondanks dat ik tevreden ben over de 6 was de 8T zeker ook een fijn toestel.
Persoonlijk zou ik voor minimaal de 8T gaan, zelfs boven de 9 non-pro. Ik kan natuurlijk niet in iemands portemonnee kijken maar als je de 6 verkocht hebt / verkoopt heb je al budget voor de 8T.

Een andere vraag is, maar dat kunnen vele hier beter beantwoorden, hoe actief is de OP community nog met custom roms? Als dat net zo actief is als een aantal jaren terug zou een (on) officiële update naar Android 13 een stuk aannemelijker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Laatst online: 13-06 20:56

Flipm0de

geen

jeroenheinemans schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:13:
[...]

waarom ga je van de pixel6 naar een 'oude' oneplus? Klinkt als een flinke stap achteruit? Als je voor goedkoper wilt gaan, dan is de Nord of de Nord2 misschien ook nog een optie. Die krijgen sowieso nog updates.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenheinemans
Flipm0de schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:49:
[...]

waarom ga je van de pixel6 naar een 'oude' oneplus? Klinkt als een flinke stap achteruit? Als je voor goedkoper wilt gaan, dan is de Nord of de Nord2 misschien ook nog een optie. Die krijgen sowieso nog updates.
De reden hiervoor is puur omdat ik het prijskaartje van €650 van de pixel, het niet waard vind met wat hij levert. Google heeft op papier een goede specs, maar na 1,5 maand sinds ontvangst van het toestel ondervind ik al meerdere irritante problemen. Bijvoorbeeld, het opladen is niet snel (ik heb de extra 30W brick van google erbij aangeschaft), maar opladen is nog steeds vrij traag. Met nog 20% batterij doet hij er twee uur over totdat hij vol zit. Ik laad de telefoon niet helemaal vol lopen, maar je snapt de gedachte. Wat mij ook opvalt is dat hij snel leeg loopt. Dit zou kunnen komen door de nieuwe Tensor chip, of misschien komt dit door de 90hrz, maar ik haal er nog géén dag mee. Ook is het beeldscherm gemiddeld. 90hrz voor een 650€ telefoon is aan de lage kant, plus het feit dat het beeldscherm aan de bovenkant onscherp is en rare strepen laat zien (dit had mijn Pixel 3A XL ook), de telefoon die ik hiervoor had. Verder crasht de UI vaak, zelfs na alle nieuwe updates en het fabrieksresetten van het toestel.

Met deze punten in gedachte, ben ik gaan kijken naar een vervanger van de Pixel 6. Inderdaad, op papier lijkt het een enorm downgrade, maar het valt aanzienlijk mee als je kijkt naar de specs.

Klopt, in vergelijking met bijv. de 7T, heeft de Pixel 6 betere camera software, Wireless charging (wat ik persoonlijk nooit gebruik), een grotere batterij (maar gaat misschien wel even lang mee als de 7T), Android 12 voor geïnstalleerd en de nieuwe Tensor Chip met z'n updates.

Uiteindelijk gaat het ook om gebruikservaring van een telefoon. En nogmaals, deze op de Pixel valt enorm tegen, voor mij persoonlijk. Vandaar dat ik eens een Oneplus wil proberen. Heb eerder al een OP 3T als leentelefoon gehad een aantal jaar terug en dat beviel zeker toen des tijds. Ik ben benieuwd naar de overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Laatst online: 13-06 20:56

Flipm0de

geen

jeroenheinemans schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:59:
[...]

De reden hiervoor is puur omdat ik het prijskaartje van €650 van de pixel, het niet waard vind met wat hij levert. Google heeft op papier een goede specs, maar na 1,5 maand sinds ontvangst van het toestel ondervind ik al meerdere irritante problemen. Bijvoorbeeld, het opladen is niet snel (ik heb de extra 30W brick van google erbij aangeschaft), maar opladen is nog steeds vrij traag. Met nog 20% batterij doet hij er twee uur over totdat hij vol zit. Ik laad de telefoon niet helemaal vol lopen, maar je snapt de gedachte. Wat mij ook opvalt is dat hij snel leeg loopt. Dit zou kunnen komen door de nieuwe Tensor chip, of misschien komt dit door de 90hrz, maar ik haal er nog géén dag mee. Ook is het beeldscherm gemiddeld. 90hrz voor een 650€ telefoon is aan de lage kant, plus het feit dat het beeldscherm aan de bovenkant onscherp is en rare strepen laat zien (dit had mijn Pixel 3A XL ook), de telefoon die ik hiervoor had. Verder crasht de UI vaak, zelfs na alle nieuwe updates en het fabrieksresetten van het toestel.

Met deze punten in gedachte, ben ik gaan kijken naar een vervanger van de Pixel 6. Inderdaad, op papier lijkt het een enorm downgrade, maar het valt aanzienlijk mee als je kijkt naar de specs.

Klopt, in vergelijking met bijv. de 7T, heeft de Pixel 6 betere camera software, Wireless charging (wat ik persoonlijk nooit gebruik), een grotere batterij (maar gaat misschien wel even lang mee als de 7T), Android 12 voor geïnstalleerd en de nieuwe Tensor Chip met z'n updates.

Uiteindelijk gaat het ook om gebruikservaring van een telefoon. En nogmaals, deze op de Pixel valt enorm tegen, voor mij persoonlijk. Vandaar dat ik eens een Oneplus wil proberen. Heb eerder al een OP 3T als leentelefoon gehad een aantal jaar terug en dat beviel zeker toen des tijds. Ik ben benieuwd naar de overstap.
snap je punten. Uiteindelijk gaat het om het gebruiksgemak en niet of ie een snapdragon 855 of 865 ofzo heeft. Gaat erom dat wat jij ermee doet fijn werkt.

Als je de tijd hebt, heb vorig jaar op amazon prime day (dacht in maart) een 8t gescoort voor 380e. Terwijl ze elders rond de 500e waren. Amazon stunt af en toe flink.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenheinemans
Flipm0de schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:51:
[...]

snap je punten. Uiteindelijk gaat het om het gebruiksgemak en niet of ie een snapdragon 855 of 865 ofzo heeft. Gaat erom dat wat jij ermee doet fijn werkt.

Als je de tijd hebt, heb vorig jaar op amazon prime day (dacht in maart) een 8t gescoort voor 380e. Terwijl ze elders rond de 500e waren. Amazon stunt af en toe flink.
Inderdaad, ik ben het helemaal met je eens. Op papier kan het wel zo zijn, maar in het echt kan de ervaring toch echt anders zijn zoals in dit geval.

Ik heb toevallig vanochtend via Amazon de 7T besteld voor €185,75. Dit via de Warehouse, maar wel nieuw in een ongeopende verpakking. Doos is bijvoorbeeld iets beschadigd, vandaar dat ze je een korting geven. Het zelfde concept als MediaMarkt Outlet zeg maar. Heb hier al vaker dingen van besteld in nieuwstaat en ben er zeer tevreden mee. Hij komt maandag binnen, dan ga ik kijken of alles in orde is en hoe hij bevalt. Zo niet, zal ik overgaan op de 8T, deze is €395 als ´Tweedekans´ in nieuwstaat bij Coolblue. Maar voor nu, wordt het de 7T.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhaeTom
jeroenheinemans schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:58:
[...]
Ik heb toevallig vanochtend via Amazon de 7T besteld voor €185,75.
Poh, heb je toch een retesnel toestel met een complete featurelijst voor een prikkie. Ik heb tot op heden nog geen model gezien waar ik niet veel meer voor moet betalen om maar enkele extra/betere features te krijgen. Plezier ervan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
jeroenheinemans schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:58:
[...]

Inderdaad, ik ben het helemaal met je eens. Op papier kan het wel zo zijn, maar in het echt kan de ervaring toch echt anders zijn zoals in dit geval.

Ik heb toevallig vanochtend via Amazon de 7T besteld voor €185,75. Dit via de Warehouse, maar wel nieuw in een ongeopende verpakking. Doos is bijvoorbeeld iets beschadigd, vandaar dat ze je een korting geven. Het zelfde concept als MediaMarkt Outlet zeg maar. Heb hier al vaker dingen van besteld in nieuwstaat en ben er zeer tevreden mee. Hij komt maandag binnen, dan ga ik kijken of alles in orde is en hoe hij bevalt. Zo niet, zal ik overgaan op de 8T, deze is €395 als ´Tweedekans´ in nieuwstaat bij Coolblue. Maar voor nu, wordt het de 7T.
Prima prijs en krijg je geen spijt van denk ik. Hangt ook sterk af hoe je je telefoon gebruikt. De ene doet er alles mee en stelt hoge eisen aan alles en de andere gebruikt hem voor veel minder zake. Val zeker onder het laatste. Het is maar een telefoon en ga zeker geen 800 euro of meer betalen voor zoiets. Uiteindelijk doen ze allemaal hetzelfde, de ene maakt mooiere foto's maar heb altijd zoiets na een upgrade, tja het ziet er hetzelfde uit ;)

Ik gebruik de 7T inmiddels bijna 2 jaar en nog steeds dik tevreden over. Alles loopt lekker vlot. Vorige keer mijn Oneplus 6 leuk kunnen verkopen aan het einde van het abbo en kon met gesloten beurs upgraden naar de 7T en tot op heden geen spijt van. Als ergens in Mei dit jaar weer iets leuks voorbij komt zal ik vast weer een upgrade doen in maar is het nodig, nee hoor >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenheinemans
MikeOO schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:02:
[...]

Prima prijs en krijg je geen spijt van denk ik. Hangt ook sterk af hoe je je telefoon gebruikt. De ene doet er alles mee en stelt hoge eisen aan alles en de andere gebruikt hem voor veel minder zake. Val zeker onder het laatste. Het is maar een telefoon en ga zeker geen 800 euro of meer betalen voor zoiets. Uiteindelijk doen ze allemaal hetzelfde, de ene maakt mooiere foto's maar heb altijd zoiets na een upgrade, tja het ziet er hetzelfde uit ;)

Ik gebruik de 7T inmiddels bijna 2 jaar en nog steeds dik tevreden over. Alles loopt lekker vlot. Vorige keer mijn Oneplus 6 leuk kunnen verkopen aan het einde van het abbo en kon met gesloten beurs upgraden naar de 7T en tot op heden geen spijt van. Als ergens in Mei dit jaar weer iets leuks voorbij komt zal ik vast weer een upgrade doen in maar is het nodig, nee hoor >:)
Precies, ik ben het helemaal met je eens. Net zoals jij hoeft mijn telefoon niet compleet high-end te zijn. Zolang de prijs/kwaliteit verhouding maar op orde is en hij fijn is in het gebruik. Uiteraard moet hij wel wat kunnen, maar dat spreek voor zich. Tegenwoordig kun je voor 200/300 euro als een mooi toestel aanschaffen. Al helemaal als hij al een jaartje of 1/2 oud is, zoals bij deze deal op de 7T. Goed om te horen dat hij nog steeds bevalt, ik ben er zeer benieuwd na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twenkie
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-06 11:30
Ik zit (ook) op 11.0.5.1 en het automatisch draaien wordt automatisch verhinderd. Als ik automatisch draaien aanzet, zet mijn 7T die zelfstandig weer uit na verloop van tijd. Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zucht123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-02-2024
Welke van de 8 CPU core's is safe om uit te zetten? i.v.m. wat batterij winst, zonder dat meldingen ontvangen vertraagd worden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
De laatste tijd regelmatig gezeur met Rabobank betalen middels de telefoon. Krijg met regelmatig de melding 'ongeldige betaalkaart' als ik vervolgens de Rabobank Wallet open en dan nog een keer een poging doe lukt het opeens wel (was gisteren het geval). Vandaag proberen te betalen, meteen met de Wallet app open, niks... Moest elke keer m'n mPin invoeren maar niks geen betaling. Uiteindelijk maar gewoon met de pinpas betaald.

Gebruik betalen via de telefoon niet vaak (zeker niet met die gezeur) dus geen idee wanneer dit precies ontstaan is. Wellicht na een update maar dat weet ik dus niet. Zo eerst maar eens de Wallet app verwijderen en opnieuw installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:56
13art schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:11:
De laatste tijd regelmatig gezeur met Rabobank betalen middels de telefoon. Krijg met regelmatig de melding 'ongeldige betaalkaart' als ik vervolgens de Rabobank Wallet open en dan nog een keer een poging doe lukt het opeens wel (was gisteren het geval). Vandaag proberen te betalen, meteen met de Wallet app open, niks... Moest elke keer m'n mPin invoeren maar niks geen betaling. Uiteindelijk maar gewoon met de pinpas betaald.

Gebruik betalen via de telefoon niet vaak (zeker niet met die gezeur) dus geen idee wanneer dit precies ontstaan is. Wellicht na een update maar dat weet ik dus niet. Zo eerst maar eens de Wallet app verwijderen en opnieuw installeren.
Ik heb (na het gezeur van anderen 'waarom gebruik je dat niet' :') ) de Rabo wallet maar eens geïnstalleerd en ingesteld afgelopen week op m'n 7T Pro. Maar ik vind het ook niet erg soepel gaan allemaal. Betalingen tot het bedrag waar geen mPin voor nodig is gaan over het algemeen oké (niet altijd), maar als het boven dat limiet komt gaat het helemaal niet goed.
Ik had verwacht dat de Rabo wallet automatisch naar voren komt om je mPin in te voeren als dat nodig is, maar hij geeft aan dat de betaling mislukt is als ik dat doe. Gaat alleen goed als ik eerst de app open en dan pas m'n telefoon bij het betaalapparaat houdt.

Geen idee of dit altijd al zo is, aangezien ik hem pas net heb. Maar ik gebruik nu elke keer maar gewoon weer m'n pinpas ipv telefoon. Sowieso heb ik beide altijd bij me, het is niet alsof het echt sneller/makkelijker gaat met de telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleshi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024
Tankiej schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:34:
[...]

Ik heb (na het gezeur van anderen 'waarom gebruik je dat niet' :') ) de Rabo wallet maar eens geïnstalleerd en ingesteld afgelopen week op m'n 7T Pro. Maar ik vind het ook niet erg soepel gaan allemaal. Betalingen tot het bedrag waar geen mPin voor nodig is gaan over het algemeen oké (niet altijd), maar als het boven dat limiet komt gaat het helemaal niet goed.
Ik had verwacht dat de Rabo wallet automatisch naar voren komt om je mPin in te voeren als dat nodig is, maar hij geeft aan dat de betaling mislukt is als ik dat doe. Gaat alleen goed als ik eerst de app open en dan pas m'n telefoon bij het betaalapparaat houdt.

Geen idee of dit altijd al zo is, aangezien ik hem pas net heb. Maar ik gebruik nu elke keer maar gewoon weer m'n pinpas ipv telefoon. Sowieso heb ik beide altijd bij me, het is niet alsof het echt sneller/makkelijker gaat met de telefoon.
Ik gebruik al langer de Rabo wallet app en het niet automatisch starten van de app voor betalingen >€25 is al heel lang een probleem. Als ik betalingen wil doen moet ik idd. eerst de app openen en dan pas de betaling uitvoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:56
Fleshi schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:36:
[...]

Ik gebruik al langer de Rabo wallet app en het niet automatisch starten van de app voor betalingen >€25 is al heel lang een probleem. Als ik betalingen wil doen moet ik idd. eerst de app openen en dan pas de betaling uitvoeren.
Dat is vrij waardeloos. Ik blijf maar weer gewoon m'n pinpas gebruiken :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19:07

A13X

Dude

Tankiej schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:38:
[...]

Dat is vrij waardeloos. Ik blijf maar weer gewoon m'n pinpas gebruiken :D
Bij ING komt de melding niet tevoorschijn. Kun je ook de betaling niet afronden.

Ook maar weer mee gestopt.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Gelukkig, dan ligt het dus niet alleen aan mij. Betalen met de mobiel en OnePlus lijkt een ongelukkige combinatie te zijn helaas... Zal niet heel lang meer duren voordat ik overstap naar iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik gebruik Google Pay icm ABN (hoef ik ook niet voor een extra pas te betalen voor ons gezamenlijke rekening), dat werkt prima voor kleine bedragen.

Merkte wel pas dat het bij de Jumbo moeizaam ging, maar na een paar x was het wel gelukt. Geen idee of het toeval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Weet iemand hoe je in de Gallery de optie uitschakelt die automatisch story's maakt? Ik word er gek van dat ik elke week een notificatie krijg dat er een story aangemaakt is met betreffende foto's uit die week. Ja, ik weet dat ik de notificaties zelf uit kan zetten; ik doel echt op de automatische story-creation functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenheinemans
Op welke Google-Play update zit jullie OP?
Ik zit nog steeds op januari 2021, maar op een of andere manier kan ik deze niet updaten? Heeft iemand enig idee hoe dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jeroenheinemans schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 17:03:
Op welke Google-Play update zit jullie OP?
Ik zit nog steeds op januari 2021, maar op een of andere manier kan ik deze niet updaten? Heeft iemand enig idee hoe dit werkt?
Ik zit nog op augustus 2021, maar heb in de afgelopen maand wel twee keer een update gehad. Lijkt wel alsof de string van de datum niet geüpdatet wordt. Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Snoek
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-11-2023
Ik zit op december 2021 met de 7Tpro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleshi
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 17:07:
[...]

Ik zit nog op augustus 2021, maar heb in de afgelopen maand wel twee keer een update gehad. Lijkt wel alsof de string van de datum niet geüpdatet wordt. Heel vreemd.
Even gekeken en ik zit ook op aug. 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Ook even gekeken en zit met de 7T op versie 29.1.10-21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Recent gaat mijn 7T wel heel hard op een acculading. Kan dat komen door een ander netwerk? Heb een xs4all datakaartje in mijn telefoon gestopt. Misschien dat die slechter bereik heeft?
Terwijl ik toch vaak op de wifi zit.

Nouja nog een weekje en dan kan dat kaartje er weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeOO schreef op zondag 6 februari 2022 @ 09:39:
Ook even gekeken en zit met de 7T op versie 29.1.10-21
We hebben het niet over de versie van de Google Play Store, maar over de Google Play System update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Anonymoussaurus schreef op zondag 6 februari 2022 @ 12:13:
[...]

We hebben het niet over de versie van de Google Play Store, maar over de Google Play System update.
8)7 Kleine leesfoutje >:)

Ook datum 1-10-2021 voor de 7T

• itsmeallright
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Ik zit nog steeds op 10.0.14 op mijn 7t pro en durf eigenlijk al heel lang niet te upgraden naar de laatste versie (vanwege de vele negatieve berichten op het OnePlus forum)
Ik begrijp dat het eventueel mogelijk is om te downgraden, maar ik heb geen zin in de rompslomp.
Wat is wijsheid...?

Update 24 februari: ik heb inmiddels de update geïnstalleerd, geen problemen😉👍

Poll: Ik zou mijn 7t pro upgraden naar de laatste versie 11.0.5.1
Ja
Nee
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404263&layout=1&sort=prc

[ Voor 95% gewijzigd door itsmeallright op 25-02-2022 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjuuls92
Vraagje. Weet iemand hier wanneer android 12 uitkomt voor de 7T? Het duurt namelijk aardig lang en op Google kan ik hier over niks vinden. En wanneer krijgt de 7T ongeveer de laatste beveilingsupdates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjuuls92 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:33:
Vraagje. Weet iemand hier wanneer android 12 uitkomt voor de 7T? Het duurt namelijk aardig lang en op Google kan ik hier over niks vinden. En wanneer krijgt de 7T ongeveer de laatste beveilingsupdates?
Android 12 volgt als het goed is in Q2 of Q3 van 2022 en de laatste update komt ongeveer in november. Zelf stap ik in april over naar LineageOS. Ik ben wel klaar met OxygenOS na Android 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjuuls92
Anonymoussaurus schreef op maandag 21 februari 2022 @ 19:43:
[...]

Android 12 volgt als het goed is in Q2 of Q3 van 2022 en de laatste update komt ongeveer in november. Zelf stap ik in april over naar LineageOS. Ik ben wel klaar met OxygenOS na Android 12.
Oke top, bedankt voor de info! Valt mij toch tegen dat de laatste update gepland staat in november.. Als je vergelijkt met de grote concurrent kan OnePlus daar nog van leren.

[ Voor 17% gewijzigd door Sjuuls92 op 21-02-2022 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS 11.0.6.1 aangekondigd: OxygenOS 11.0.6.1 for the OnePlus 7T Pro and OnePlus 7T
Hey everyone,

We are starting to push the incremental roll-out of OxygenOS 11.0.6.1 for OnePlus 7T and OnePlus 7T Pro.

OP7T
IN: 11.0.6.1.HD65AA
EU:11.0.6.1.HD65BA
GLO: 11.0.6.1.HD65AA

OP7T Pro
IN: 11.0.6.1.HD01AA
EU: 11.0.6.1.HD65BA
GLO: 11.0.6.1.HD01AA​

Changelog
System
  • Updated Android Security Patch to 2022.02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 18:13
13art schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:11:

Tankiej schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:34:
[...]

Fleshi schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:36:
[...]

Het niet naar voren komen van de Rabo Wallet app bij betalingen is ook bij mij nog steeds een probleem. Het ontstond na de update naar Android 10. Ik heb toen met succes een bug gemeld, en met één van de latere Android 10 updates was het opgelost. Met Android 11 was de bug weer terug. Ik heb het meteen weer gemeld maar de enige opvolging van Oneplus deze keer was het advies om een factory reset te doen. Zouden jullie alsjeblieft bugs willen melden bij Oneplus? Het kan wel helpen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan je nu aanmelden voor de Closed Bèta (helaas India-only): [IN ONLY] We Want You! Closed Beta Testers for OnePlus 7T/7T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleshi
Als er een closed beta wordt gestart is er dan al een indicatie te geven wanneer de definitieve final versie zal worden uitgebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nylato
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-06 13:03
Ik heb sinds de software update naar 11.0.6.1 problemen met de connectie met mijn smartwatch.
Hebben meerdere hier last van?
Berichten laat die wel zien alleen de sync tussen de app (stappen en actieve minute, slapen enz.) Werkt alleen als je deze handmatig doet.
Gaat over een Fossil hybrid HR watch.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
11.0.7.1 is toegevoegd aan Oxygen Updater. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS 11.0.7.1 nu ook aangekondigd op het forum: OxygenOS 11.0.7.1 for the OnePlus 7T and OnePlus 7T Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!
11.0.8.1 voor de 7T-serie is zojuist toegevoegd aan Oxygen Updater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 16:15:
11.0.8.1 voor de 7T-serie is zojuist toegevoegd aan Oxygen Updater.
OnePlus heeft 11.0.8.1 nu aangekondigd op het forum: OxygenOS 11.0.8.1 for the OnePlus 7T and OnePlus 7T Pro
Hey everyone,

We are starting to push the incremental roll-out of OxygenOS 11.0.8.1 for OnePlus 7T and OnePlus 7T Pro.

OP7T
IN: 11.0.8.1.HD65AA
EU: 11.0.8.1.HD65BA
NA: 11.0.8.1.HD65AA

OP7T Pro
IN: 11.0.8.1.HD01AA
EU: 11.0.8.1.HD01BA
NA: 11.0.8.1.HD01AA​

Changelog
System
  • Updated Android security patch to 2022.05

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OnePlus heeft de eerste Open Bèta (gebaseerd op OxygenOS 12) aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread?id=1100290406715228167
Hey everyone,

We are excited to release our OxygenOS 12 Open Beta, based on Android 12, to the OnePlus 7T and OnePlus 7T Pro. In order to experience OxygenOS 12, please be sure that your device is on 11.0.7.1. or 11.0.8.1. version.

Known Issues:
  • Unable to set photos taken by camera as wallpaper.
  • Unable to wake screen by tapping screen.
  • May have lagging and silent issues after reboot.
  • Unexpected clock widget will be shown on the phone.
  • Clock on AOD cannot be disabled.
  • After downgrading to OxygenOS 11 version, reset data may fail.
  • After upgrading to OxygenOS 12, the clock might become smaller when screen resolution has changed.
Key updates

System
  • Newly added Smart Battery Engine, a feature that prolongs your battery life based on smart algorithms and biomimetic self-restoration technology
  • Redesigns app icons using new materials to give more depth and a greater sense of space and texture to the icons
  • Revamps the page layout based on the principle of reducing visual noise and optimizes the presentation of text and color to make key information stand out
  • Optimized desktop icons with improved textures, by using a design inspired by brand-new materials and uniting lights and layers
  • Optimized spam block rules: Adds a rule for blocking MMS messages
Games
  • Newly added the HyperBoost end-to-end frame rate stabilizer
  • Newly added Voice effect preview to allow you to record your voice effect or check your voice effect in real time
Dark mode
  • Dark mode now supports three adjustable levels, bringing a more personalized and comfortable user experience
Shelf
  • New additional style options for Cards, making data contents more visual and easier to read
  • Newly added access to OnePlus Scout in Shelf, allowing you to search multiple contents on your phone, including Apps, Settings, Media Data, etc
Work Life Balance
  • Work Life Balance feature is now available to all users, allowing you to effortlessly switch between Work and Life mode via quick settings
  • WLB 2.0 now supports automatic Work/Life mode switching, based on specific locations, Wi-Fi network, and time, also bringing customized App notification profiles according to the personalization
Gallery
  • Gallery now allows you to switch between different layouts with a two-finger pinch gesture, intelligently recognizing the best-quality pictures, and cropping the thumbnail based on the content, making the gallery layout more pleasing
Canvas AOD
  • Canvas AOD brings you new diverse styles of lines and colors, for a more personalized lock screen experience with inspiring visuals
  • Newly added multiple brushes and strokes and support for color adjustment
  • Optimized software algorithm and improved face recognition to better identify the features and skin color of different figures
Accessibility
  • Optimized categorization of functions by grouping them into vision, hearing, interactive actions, and general
  • TalkBack supports more system apps including Photos, Phone, Mail, and Calendar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-06 10:39
Heeft iemand een vermoeden/schatting hoe lang de 7t pro nog security updates krijgt? Ik ben zo slim geweest om mijn mobiel op grind tegels te laten vallen met een gebarsten scherm tot gevolg😭
Dus wil graag weten of repareren nog zin heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pietervanhuizen schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:30:
Heeft iemand een vermoeden/schatting hoe lang de 7t pro nog security updates krijgt? Ik ben zo slim geweest om mijn mobiel op grind tegels te laten vallen met een gebarsten scherm tot gevolg😭
Dus wil graag weten of repareren nog zin heeft
Je krijgt updates tot ongeveer november gok ik zo. Je kan wel altijd nog een custom ROM draaien en jaren updates ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS 11.0.9.1 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread?id=1116207981127008264
Hey everyone,

We are starting to push the incremental roll-out of OxygenOS 11.0.9.1 for OnePlus 7T and OnePlus 7T Pro.

OP7T
IN: 11.0.9.1.HD65AA
EU: 11.0.9.1.HD65BA
NA: 11.0.9.1.HD65AA

OP7T Pro
IN: 11.0.9.1.HD01AA
EU: 11.0.9.1.HD01BA
NA: 11.0.9.1.HD01AA

Changelog
System
  • Updated Android security patch to 2022.06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:52
Ik krijg hem hier net binnen op de AA versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ViNOK16Bit schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 15:13:
[...]

Ik krijg hem hier net binnen op de AA versie
Dan zit je op global/NA ipv EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:52
Anonymoussaurus schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 20:24:
[...]

Dan zit je op global/NA ipv EU.
Dat klopt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5gjw9xoY5fJzc7AoX6Gw2bgOFf0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KkBjSAKWOUiMnx8JFvs8oZrZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-06 20:48

CSB

:D

Inmiddels is Android 13 al uit voor sommige nieuwere vlaggenschepen, maar is de Android 12 Stable nog steeds niet vrijgegeven voor deze 7T Pro. Ik denk dat ik maar de Custom ROM kant op ga want wachten op een stable vanuit OnePlus duurt belachelijk lang. Skip Android 12 dan gewoon en lanceer meteen 13, aangezien die ook al uit is...

Ook prijstechnisch is Oneplus geen contender meer, waar het voorheen nog interessant was toen Google de Nexus lijn de nek omdraaide.

Zouden jullie nog voor een Oneplus gaan na dit model?

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

• Fleshi
CSB schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:52:
Inmiddels is Android 13 al uit voor sommige nieuwere vlaggenschepen, maar is de Android 12 Stable nog steeds niet vrijgegeven voor deze 7T Pro. Ik denk dat ik maar de Custom ROM kant op ga want wachten op een stable vanuit OnePlus duurt belachelijk lang. Skip Android 12 dan gewoon en lanceer meteen 13, aangezien die ook al uit is...

Ook prijstechnisch is Oneplus geen contender meer, waar het voorheen nog interessant was toen Google de Nexus lijn de nek omdraaide.

Aan welke custom rom zit je dan te denken? Ik maak zelf met enige regelmaat gebruik van Google Wallet en zou dit graag blijven doen, zonder door al veel "technische hoepels" te moeten springen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-06 20:48

CSB

:D

Fleshi schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:54:
[...]

Aan welke custom rom zit je dan te denken? Ik maak zelf met enige regelmaat gebruik van Google Wallet en zou dit graag blijven doen, zonder door al veel "technische hoepels" te moeten springen :)
Ik denk de Pixel Experience, omdat die dichtbij de AOSP zit en volgens de ROM bakker zou alles moeten werken, incl. Google Pay. Zie ook geen gamebreaking posts in dat topic op XDA.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

CSB schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:52:

Ik was van Nexus (5) naar OnePlus (3) overgestapt, maar inderdaad het vertrek van Carl Pei, de steeds verdere integratie met Oppo en de gestegen prijzen zijn voor mij reden om naar een alternatief te kijken. De eerste poging van Nothing heeft me nog niet overtuigd. De Asus Zenfone 9 spreekt me wel aan, maar is hier belachelijk duur en slecht beschikbaar (vermoedelijk nog vanwege dat gedoe met Philips). Voorlopig dus nog de 7T in afwachting van Android 12 en pas als er geen security updates meer worden gepusht een eventuele overstap naar LineageOS of tegen die tijd een andere telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleshi
CSB schreef op donderdag 15 september 2022 @ 12:05:
[...]

Ik denk de Pixel Experience, omdat die dichtbij de AOSP zit en volgens de ROM bakker zou alles moeten werken, incl. Google Pay. Zie ook geen gamebreaking posts in dat topic op XDA.
Sinds vandaag is er ook een Android 13 versie, is nog wel in Beta. Zie link: https://forum.xda-develop...osp.4401287/post-87443527

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OnePlus heeft eindelijk OxygenOS 12.1 aangekondigd voor de 7T-serie (India-only tot nu toe, EU komt later): https://community.oneplus.com/thread?id=1172652567671865344 [OxygenOS 12 for the OnePlus 7T/7T Pro [IN ONLY]]
Hey everyone,

We are excited to release our OxygenOS 12 to the OnePlus 7T/7T Pro. For those who want to understand what the new OxygenOS 12 is all about, check it out today and see for yourself. This update is already rolling out in the Indian region, and we will keep you posted on the progress in the thread.

Key updates:

System

• Adds Smart Battery Engine, a feature that prolongs your battery life based on smart algorithms and biomimetic self-restoration technology.
• Redesigns app icons using new materials to give more depth and a greater sense of space and texture to the icons.
• Revamps the page layout based on the principle of reducing visual noise and optimizes the presentation of text and color to make key information stand out.
• Optimizes desktop icons with improved textures, by using a design inspired by brand-new materials and uniting lights and layers.
• Optimizes spam block rules and adds a rule for blocking MMS messages.

Games

• Adds the HyperBoost end-to-end frame rate stabilizer.
• Adds Voice effect preview to allow you to record your voice effect or check your voice effect in real-time.

Dark mode

• Dark mode now supports three adjustable levels, bringing a more personalized and comfortable user experience.

Shelf

• Adds New additional style options for Cards, making data contents more visual and easier to read.
• Newly added access to OnePlus Scout in Shelf, allowing you to search multiple contents on your phone, including Apps, Settings, Media Data, etc.

Work-Life Balance

• Work-Life Balance feature is now available to all users, allowing you to effortlessly switch between Work and Life modes via quick settings.
• WLB 2.0 now supports automatic Work/Life mode switching, based on specific locations, Wi-Fi network, and time, also bringing customized App notification profiles according to personalization.

Gallery

• Gallery now allows you to switch between different layouts with a two-finger pinch gesture, intelligently recognizing the best-quality pictures, and cropping the thumbnail based on the content, making the gallery layout more pleasing.

Canvas AOD

• Canvas AOD brings you new diverse styles of lines and colors, for a more personalized lock screen experience with inspiring visuals.
• New features include multiple brushes and strokes and support for color adjustment.
• Optimized software algorithm and improved face recognition to better identify the features and skin color of different figures.

Accessibility

• Optimizes categorization of functions by grouping them into vision, hearing, interactive actions, and general.
• TalkBack supports more system apps including Photos, Phone, Mail, and Calendar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een vervangen de accu. Helaas is die blijkbaar niet overal leverbaar. Waar hebben de mensen hier een eventuele vervangen accu vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jelte schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:08:
Ik ben op zoek naar een vervangen de accu. Helaas is die blijkbaar niet overal leverbaar. Waar hebben de mensen hier een eventuele vervangen accu vandaan?
https://www.oneplus.com/nl/support/service-center

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ok, dat is voor mij aardig uit de richting en zo te zien versturen ze geen accu's op om het zelf te doen helaas. Is er een winkel die wel een accu op stuurt?

Ik had er één, maar daar blijkt de accu stiekem toch niet op voorraad te zijn, terwijl het wel op de site staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jelte schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:32:
[...]

Ok, dat is voor mij aardig uit de richting en zo te zien versturen ze geen accu's op om het zelf te doen helaas. Is er een winkel die wel een accu op stuurt?

Ik had er één, maar daar blijkt de accu stiekem toch niet op voorraad te zijn, terwijl het wel op de site staat.
Durf ik je niet te zeggen. Misschien eBay of Amazon oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Daar zie ik helaas alleen namaak. En dat vertrouw ik eigenlijk gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ben maar voor ome Ali gegaan. Daar zijn ze gewoon leverbaar al duurt het natuurlijk langer voordat het hier is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
Jelte schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 14:54:
Ben maar voor ome Ali gegaan. Daar zijn ze gewoon leverbaar al duurt het natuurlijk langer voordat het hier is.
Denk dat bij Ali het ook niet echt origineel zal zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
MikeOO schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 07:03:
[...]

Denk dat bij Ali het ook niet echt origineel zal zijn ;)
Dat is altijd het risico. Maar ze adverteren er wel flink mee. En de plaatjes zijn van originele accu s.

https://m.nl.aliexpress.com/item/4000678217602.html

Wat dat betreft vertrouw ik ze daarop met zoveel als de Nederlandse winkels. Behalve mogelijk de officiële reparateurs.

[ Voor 15% gewijzigd door Jelte op 16-10-2022 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Jelte schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 08:31:
[...]

Dat is altijd het risico. Maar ze adverteren er wel flink mee. En de plaatjes zijn van originele accu s.

https://m.nl.aliexpress.com/item/4000678217602.html

Wat dat betreft vertrouw ik ze daarop met zoveel als de Nederlandse winkels. Behalve mogelijk de officiële reparateurs.
Blijf altijd lastig met deze dingen. Ging mij erom dat je aangaf dat je geen namaak wilt en helaas blijken de meeste ali spullen vaak ook namaak te zijn ondank wat ze op de site zelf aangeven dat het origineel is. ;)

Koop er ook genoeg maar geen opladers of iets, die koop ik in NL. Omdat er hier een keurmerk voor is en ze getest moeten zijn . Dat geeft je iets meer zekerheid.

Maar goed dat zijn lastige discussies en iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@MikeOO in Nederland moet je dan vaak opletten dat ze niet gewoon AliExpress spul verkopen voor twee keer de prijs.
Daarnaast worden deze accus al in China gemaakt, dus waarom zouden die niet op AliExpress worden verkocht?

Oftewel, je moet altijd goed opletten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
Jelte schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 09:08:
@MikeOO in Nederland moet je dan vaak opletten dat ze niet gewoon AliExpress spul verkopen voor twee keer de prijs.
Daarnaast worden deze accus al in China gemaakt, dus waarom zouden die niet op AliExpress worden verkocht?

Oftewel, je moet altijd goed opletten.
Klopt maar zolang je het bij betrouwbare winkels koopt gaan ze niet snel een risico lopen op producten zonder CE keurmerk.

Tuurlijk alles wordt bijna in die landen gemaakt dus ook de accu's, Maar net zoals opladers zit er soms groot verschil in kwaliteit van de producten met of zonder CE keurmerk. En China print er leuk een C E keurmerk maar dat is heel wat anders dan CE. Niet voor niets een klein verschil met groter risico.

Maar we wijken nu teveel af van het topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS F.17 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread?id=1181216999612088323 [OxygenOS 12 MP2 for OnePlus 7T/7T Pro]
Hey everyone,

We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 12 MP2 for the OnePlus 7T/7T Pro now.

OP7T

IN: HD1901_11.F.17
EU: HD1903_11.F.17
GLO: HD1903_11.F.17

OP7T Pro

IN: HD1911_11.F.17
EU: HD1913_11.F.17
GLO: HD1913_11.F.17

Changelog
System

• Improves system stability.
• Optimizes communication stability.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtdprz
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-03-2024
Helaas, nog steeds aan het wachten...
benieuwd of hij met de 12 terug bruikbaar zal zijn...
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:22:
OnePlus heeft OxygenOS F.17 aangekondigd: https://community.oneplus.com/thread?id=1181216999612088323 [OxygenOS 12 MP2 for OnePlus 7T/7T Pro]

[...]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
OxygenOS 12 is toegevoegd aan Oxygen Updater. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
Hoelang duurt het over het algemeen voordat hij dan OTA beschikbaar is? Dus via de Phone zelf?
Pagina: 1 ... 18 ... 20 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 7T-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 7T-serie] Accessoires
- Rooten en custom rom's: [OnePlus 7T-serie] Rooten & Custom Rom's
- Vragen en opmerkingen m.b.t. Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie

Poll: Heb je een 'groene tint' in het scherm van je Oneplus 7T (non pro)?
Zet dark mode aan, helderheid laag (40% of lager), donkere omgeving en start bijvoorbeeld gmail of youtube of zet deze afbeelding in full screen: https://www.rtings.com/im...erials/2016/5-percent.png
Ja
Nee
Weet ik niet zeker
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402260&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier