Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-07 10:11
Ik ontving Android11 vandaag voor het eerst OTA, ik heb dus verder niet meegedaan met de beta. So far so good, nog geen issues. Ben benieuwd naar de ervaring met Wireless Android Auto, vanavond even checken of dit kan in mijn Nissan.

[ Voor 4% gewijzigd door PhaeTom op 03-05-2021 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deechtewber
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 18:13
13art schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 14:01:
Ma de update (factory reset gedaan) werkt hier opeens het contactloos betalen met de Rabo Wallet niet meer.
Bij mij werkt het ook niet meer na de update naar Android 11. Zonder factory reset overigens. Deze bug was er in Android 10, en die is toen opgelost met een OTA update. Nu dus weer terug. Ik heb een bug report ingediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:34
deechtewber schreef op maandag 3 mei 2021 @ 19:35:
[...]

Bij mij werkt het ook niet meer na de update naar Android 11. Zonder factory reset overigens. Deze bug was er in Android 10, en die is toen opgelost met een OTA update. Nu dus weer terug. Ik heb een bug report ingediend.
Heb de Rabo Wallet verwijderd en weer opnieuw ingesteld. Vandaag getest, en ja ik kan weer betalen, maar daarvoor moet je wel de wallet app openen. Doe je dat niet krijg je op de betaalautomaat de melding dat er een actie vereist is. Dan moet je alsnog de app openen en wederom scannen om de betaling af te ronden.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 22:14
Nou, ik heb vandaag de update notificatie gekregen...als ik dat zo lees kan ik em beter niet updaten :S

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 15:05
Deathchant schreef op maandag 3 mei 2021 @ 20:41:
Nou, ik heb vandaag de update notificatie gekregen...als ik dat zo lees kan ik em beter niet updaten :S
Inderdaad, als je het officiële Oneplusforum doorleest dan zakt je de moed in de schoenen en lijkt het alsof Oneplus wederom een alpha build de wereld in heeft geslingerd. :X

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 00:18
Dat terwijl bij mij op de camerafreeze na de Beta 4 echt als een zonnetje draait.

Maar Beta 5 komt ook maar steeds niet.

Twijfelde erover om na stable te gaan.
Maar dat is dus ook geen succes begrijp ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
13art schreef op maandag 3 mei 2021 @ 19:47:
[...]

Heb de Rabo Wallet verwijderd en weer opnieuw ingesteld. Vandaag getest, en ja ik kan weer betalen, maar daarvoor moet je wel de wallet app openen. Doe je dat niet krijg je op de betaalautomaat de melding dat er een actie vereist is. Dan moet je alsnog de app openen en wederom scannen om de betaling af te ronden.
Ja, dit is wat ik bedoelde met het werkt niet. De app opent niet automatisch, dat is precies de bug sinds A11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleshi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12-2024
deechtewber schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:08:
[...]

Ja, dit is wat ik bedoelde met het werkt niet. De app opent niet automatisch, dat is precies de bug sinds A11.
Hier idd. exact hetzelfde probleem. Moet altijd eerst de app openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
deechtewber schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:08:
[...]

Ah ok. Voor ik de wallet weer opnieuw had geïnstalleerd, gebeurde er helemaal niks. Ook niet als ik de app opende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjuuls92
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08-07 11:27
Is er al iets meer bekend over beta 5? De camera van m'n 7t loopt constant vast. En het lijkt wel of het scherm op 60hz staat maar bij scherminstellingen staat het scherm gewoon 90 Hz. En als ik het scherm op 60 Hz zet, dan kan ik amper naar beneden scrollen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OnePlus komt deze maand met nieuwe fix welke een aantal problemen moet oplossen: https://forums.oneplus.co...69/page-310#post-23204735
Hi friends,
we are aware of some user feedback on the recent OxygenOS 11 update for the OnePlus 7T series and are working on system stability and battery performance improvements via upcoming OTAs. The next OTA will begin rolling out this month.
Thank you for your support and we sincerely appreciate your feedback.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS 11.0.1.1 aangekondigd: OxygenOS 11.0.1.1 for the OnePlus 7T Pro and OnePlus 7T
Hey everyone,

We are starting to push the incremental roll-out of OxygenOS 11.0.1.1 for OnePlus 7T and OnePlus 7T Pro.

Changelog
System
  • Improved the system fluency
  • Fixed the occasional issue that Google Fi SIM card cannot accept incoming calls
  • Updated Android security patch to 2021.05
Shelf
  • Improved the swiping experience of Shelf
Gallery
  • Improved the loading speed of previewing pictures
Phone
  • Fixed the occasional issue that incoming call interface delays to display
  • Fixed the occasionally abnormal display issue when making a call
Camera
  • Fixed the occasional issue that the mirror effect fails to work
  • Fixed the abnormal issue with the camera when zooming in macro mode
  • Fixed the abnormal issue with some buttons when taking pictures continuously in Nightscape mode
Network
  • Improved 4G network communication
  • Improved the stability of Wi-Fi connection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvD86
Is er ook al enig zicht op een nieuwe beta update?

Begint nu wel echt vervelend te worden.

Met de nog steeds niet werkende camera en Jan beveiligingsupdate begin ik nu toch sterk te twijfelen om terug te gaan naar stable.

Zullen er vast nog meer zijn die nog op OB4 zitten, wat doen jullie?

Is bij stable de AOD inmiddels ook aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjuuls92
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08-07 11:27
RvD86 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 07:35:
[...]

Is er ook al enig zicht op een nieuwe beta update?

Begint nu wel echt vervelend te worden.

Met de nog steeds niet werkende camera en Jan beveiligingsupdate begin ik nu toch sterk te twijfelen om terug te gaan naar stable.

Zullen er vast nog meer zijn die nog op OB4 zitten, wat doen jullie?

Is bij stable de AOD inmiddels ook aanwezig?
Jup hier ook OB4 met niet werkende camera en bugs. Ik wacht nog even af en anders ga ik weer terug naar stable. Geduld raakt nu wel op hier :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Daar is de bèta toch voor? Om te testen? Als je een compleet werkende telefoon wilt, moet je de stable draaien. En als die iets niet goed doet, dan mag je klagen.
Beta draaien en dan klagen dat het lang duurt dat ze een nieuwe uitbrengen. Pfft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
Jelte schreef op zondag 23 mei 2021 @ 11:20:
Daar is de bèta toch voor? Om te testen? Als je een compleet werkende telefoon wilt, moet je de stable draaien. En als die iets niet goed doet, dan mag je klagen.
Beta draaien en dan klagen dat het lang duurt dat ze een nieuwe uitbrengen. Pfft.
Dat begrijp ik.
Accepteer dit ook al 3 maanden.
Dat weet je idd als je een beta draait.
(Maarze beloven elke maand een update, dan mag ik na 3 maanden wel wat verwachten toch? Anders moeten ze dat niet zeggen.)
En trouwens...De stable schijnt ook een drama te zijn.

Maar de vraag was eigenlijk meer of er nog een update in het verschiet ligt.
Er gaan namelijk geruchten dat ze met de beta's stoppen.
Ook prima, dan weet ik dat ik naar stable kan.
Nu weet ik niks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Stable is prima, kan ik uit ervaring vertellen. Geen enkel probleem hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:20

Laguna

Connaisseur

Jelte schreef op zondag 23 mei 2021 @ 13:35:
Stable is prima, kan ik uit ervaring vertellen. Geen enkel probleem hier.
Het wegvallen van de WiFi verbinding zou met deze update verholpen zijn, echter nog steeds niet de lang beloofde AOD.

Verder lees ik berichten dat het volume van de notificaties laag is, dat men nog steeds last heeft van batterij drain en heating issues tov OOS10, de gallery die traag opent en verwijderen dat lang duurt, haperende animatie bij unlocken vanuit ambient display en inkomende gesprekken die niet zichtbaar zijn op het scherm.

Dus of met deze update OOS11 eindelijk beter is dan OOS10?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimitri26
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eARtwzPvdta4t6VZhaoZSrFIsxI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LyyAfjZlwA5KGUkOzqGXL8uI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
Ik was er klaar mee met alle bugs e.d. dus ik heb de 7T de deur uit gedaan.
Nu een Samsung besteld.
Iets meer bloatware, Maar werkt wel :+

Succes allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@RvD86 dat snap ik niet. Welke bugs zijn zo erg dat je een andere telefoon koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
Jelte schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 07:42:
@RvD86 dat snap ik niet. Welke bugs zijn zo erg dat je een andere telefoon koopt?
In de beta, (ja weet ik moet ik stable draairen).
jij hebt er geen last van maar heel internet staat er vol mee dat de stable ook niet lekker draait.
Maar eerlijk is eerlijk, Heb het niet geprobeerd dus kan er niet over oordelen.
Maar had geen zin om het uit te proberen en dan wellicht weer tegen bugs aan te lopen.

En....stable mist weer functies zoals AOD.
En ik wil echt AOD!

+ Kon hem goed verkopen, Voor hetzelfde geld als waar ik hem een jaar geleden voor heb gekocht dus toen was de keuze snel gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
RvD86 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 07:49:
[...]

In de beta, (ja weet ik moet ik stable draairen).
jij hebt er geen last van maar heel internet staat er vol mee dat de stable ook niet lekker draait.
Maar eerlijk is eerlijk, Heb het niet geprobeerd dus kan er niet over oordelen.
Maar had geen zin om het uit te proberen en dan wellicht weer tegen bugs aan te lopen.

En....stable mist weer functies zoals AOD.
En ik wil echt AOD!

+ Kon hem goed verkopen, Voor hetzelfde geld als waar ik hem een jaar geleden voor heb gekocht dus toen was de keuze snel gemaakt
Om de vraag van @Jelte te herhalen: welke bugs liep je dan tegenaan? Als heel internet er vol mee staat moet je ze zo kunnen oplepelen lijkt me. Het enige dat je nu noemt is een functie die je mist, dat is natuurlijk geen bug :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
Tankiej schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:18:
[...]

Om de vraag van @Jelte te herhalen: welke bugs liep je dan tegenaan? Als heel internet er vol mee staat moet je ze zo kunnen oplepelen lijkt me. Het enige dat je nu noemt is een functie die je mist, dat is natuurlijk geen bug :+
Voor mij is dat een bug :+

Nee geintje, Lees veel over:

Camera die niet goed werkt
Batterij die megasnel leeg loopt.
Framedrops
Telefoons die warm worden

Mijn camera kon ik gewoon eigenlijk niet meer gebruiken.
Apps die regelmatig crashen.
En nog wat andere kleine software issues
Op een gegeven moment ging ik me er gewoon steeds meer aan irriteren.

Maar dat incl. de AOD en dat ik er hetzelfde voor terug kreeg heeft mij doen besluiten een andere te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Nu online
RvD86 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:33:
[...]

Voor mij is dat een bug :+

Nee geintje, Lees veel over:

Camera die niet goed werkt
Batterij die megasnel leeg loopt.
Framedrops
Telefoons die warm worden

Mijn camera kon ik gewoon eigenlijk niet meer gebruiken.
Apps die regelmatig crashen.
En nog wat andere kleine software issues
Op een gegeven moment ging ik me er gewoon steeds meer aan irriteren.

Maar dat incl. de AOD en dat ik er hetzelfde voor terug kreeg heeft mij doen besluiten een andere te kopen.
Opmerkelijk, ik herken geen van die bugs. Ik heb overigens wel de Pro, misschien dat dat nog verschil maakt daarin, en de stable versie uiteraard :)

Maar als je er hetzelfde voor kreeg als dat je er voor betaalt hebt, dan snap ik het ook wel dat je naar iets anders gaat als je zoveel problemen ermee hebt. Ik snap dan niet dat je voor Samsung hebt gekozen, maar dat is persoonlijke voorkeur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@RvD86 Raar dat je op een beta een product beoordeeld.

Wat ik wel snap is dat je een functie mist en als je dan toch een telefoon voor dezelfde prijs kunt verkopen, je dat dan doet. Geef dan echter niet bugs van een beta de schuld.

[ Voor 11% gewijzigd door Jelte op 26-05-2021 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
De 7/7T serie krijgt helaas geen AOD op stable volgens Gizmochina.
Zie: https://www.gizmochina.co...-the-oneplus-7-7t-series/

Dan wordt het dus echt tijd voor iets nieuws, zit hier al een tijdje op te wachten :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Dat zou wel echt een enorme fail zijn van OnePlus. Iedere fabrikant krijgt het voor elkaar en ze hebben het zelf ook al voor elkaar gekregen in de beta. Ik zie dan ook geen enkele reden waarom ze AOD niet naar een stable release zouden kunnen brengen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ikzelf zal geen gebruik maken van AOD, maar aangezien alle bugs en al het falen van OnePlus, zit ik te denken LineageOS 18.1 te flashen op mijn 7 Pro.

Misschien voor jullie ook een aanrader.

[ Voor 17% gewijzigd door Anonymoussaurus op 27-05-2021 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
Met het niet komen van AOD naar de 7/7T serie, komt dat dan ook niet naar de beide Pro varianten? Die hebben immers een heel andere display.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

deechtewber schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:05:
Met het niet komen van AOD naar de 7/7T serie, komt dat dan ook niet naar de beide Pro varianten? Die hebben immers een heel andere display.
Het display lijkt mij niet het probleem voor AOD, zolang het maar OLED is en geen LCD. Daarnaast beschikt de concurrentie al jarenlang over AOD, dus wat nu precies het probleem is, is mij onduidelijk. Ja het zal ongetwijfeld impact hebben op de accuduur, maar daarvoor is het dan ook optioneel middels een instelling in het menu.

Ik dacht dat Nederlanders goed in klagen waren, maar als je die OnePlus forums ziet dan spannen Indiërs wel de kroon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Ik heb zo'n vermoeden dat vrijwel niemand hier headphones gebruikt middels een USB-C dongle. Het was natuurlijk al erg genoeg dat OnePlus de 3,5mm ingang liet vallen, maar het luisteren naar muziek middels een USB-C dongle werkt niet eens zonder problemen. In eerste instantie bij aansluiten leek het helemaal niet te werken. Na wat zoeken op internet bleek dat je OTG moet inschakelen, vervolgens werkt het inderdaad en kan je muziek luisteren. Echter na 10 minuten inactiviteit wordt OTG automatisch uitgeschakeld en stopt dus ook het afspelen van muziek. Onvoorstelbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantHoax
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:43
Laguna schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:25:
Ik heb zo'n vermoeden dat vrijwel niemand hier headphones gebruikt middels een USB-C dongle. Het was natuurlijk al erg genoeg dat OnePlus de 3,5mm ingang liet vallen, maar het luisteren naar muziek middels een USB-C dongle werkt niet eens zonder problemen. In eerste instantie bij aansluiten leek het helemaal niet te werken. Na wat zoeken op internet bleek dat je OTG moet inschakelen, vervolgens werkt het inderdaad en kan je muziek luisteren. Echter na 10 minuten inactiviteit wordt OTG automatisch uitgeschakeld en stopt dus ook het afspelen van muziek. Onvoorstelbaar..
Ik gebruik dagelijks een USB-C dongle om muziek te luisteren met oordopjes, ik heb dit probleem nooit ondervonden met mijn Oneplus 7T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

GiantHoax schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:27:
[...]

Ik gebruik dagelijks een USB-C dongle om muziek te luisteren met oordopjes, ik heb dit probleem nooit ondervonden met mijn Oneplus 7T.
Bijzonder.. enige wat ik dan kan bedenken is dat er dan verschil zit in de gebruikte USB-C dongles. Ik gebruik een USB-C dongle die werd meegeleverd bij m'n Samsung Galaxy tablet, daarbij verschijnt er geen headphones pictogram in de notificatiebalk na het aansluiten. Pas als je OTG inschakelt verschijnt er een headphones pictogram en kan je muziek luisteren via de aangesloten headphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantHoax
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:43
Laguna schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:43:
[...]

Bijzonder.. enige wat ik dan kan bedenken is dat er dan verschil zit in de gebruikte USB-C dongles. Ik gebruik een USB-C dongle die werd meegeleverd bij m'n Samsung Galaxy tablet, daarbij verschijnt er geen headphones pictogram in de notificatiebalk na het aansluiten. Pas als je OTG inschakelt verschijnt er een headphones pictogram en kan je muziek luisteren via de aangesloten headphones.
Ik heb inderdaad de dongle van Oneplus zelf gekocht, misschien ligt het daar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik maak ook gebruik van de officiele OnePlus USB-C - 3.5mm dongle en geen enkel probleem.

Onder settings -> system is ook een optie om OTG-storage na 10 minuten inactiviteit te behouden (of eigenlijk het deactiveren na 10 minuten te disablen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

GiantHoax schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 11:45:
[...]

Ik heb inderdaad de dongle van Oneplus zelf gekocht, misschien ligt het daar aan.
Dat zijn wel echt Apple praktijken als het alleen zonder problemen zou blijken te werken met hun eigen dongle. Ze hadden die dongle dan gewoon moeten meeleveren in de doos ipv een belachelijk bedrag te vragen voor zo'n simpel kabeltje.
drBunhead schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:08:
Ik maak ook gebruik van de officiele OnePlus USB-C - 3.5mm dongle en geen enkel probleem.

Onder settings -> system is ook een optie om OTG-storage na 10 minuten inactiviteit te behouden (of eigenlijk het deactiveren na 10 minuten te disablen).
Nee het deactiveren van die 10 minuten inactiviteit is daarmee niet mogelijk. Die optie is louter voor het inschakelen van OTG.

[ Voor 35% gewijzigd door Laguna op 28-05-2021 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Laguna schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:11:
[...]

Dat zijn wel echt Apple praktijken als het alleen zonder problemen zou blijken te werken met hun eigen dongle. Ze hadden die dongle dan gewoon moeten meeleveren in de doos ipv een belachelijk bedrag te vragen voor zo'n simpel kabeltje.

[...]

Nee het deactiveren van die 10 minuten inactiviteit is daarmee niet mogelijk. Die optie is louter voor het inschakelen van OTG.
Lekker is dat, mogen ze die optie wel hernoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik draai nu al even OxygenOS 11.0.1.1, maar sinds deze versie wil bij mij het nog wel eens gebeuren dat de helderheid naar zo'n 10% wordt gezet. Ik zet de helderheid dan weer hoger (meestal zo tussen de 40-60%), maar na verloop van tijd, zonder dat ik iets doe, staat het dan weer op ~10%. Ik zie hier in het topic ook niet echt opmerkingen daarover (of ik kijk er wellicht overheen) en moet nog even verder zoeken (op XDA bijvoorbeeld), maar dacht laat het in elk geval even weten, misschien zijn er meerderen die er last van hebben sinds deze versie of een oplossing weten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
CH4OS schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:37:
Ik draai nu al even OxygenOS 11.0.1.1, maar sinds deze versie wil bij mij het nog wel eens gebeuren dat de helderheid naar zo'n 10% wordt gezet. Ik zet de helderheid dan weer hoger (meestal zo tussen de 40-60%), maar na verloop van tijd, zonder dat ik iets doe, staat het dan weer op ~10%. Ik zie hier in het topic ook niet echt opmerkingen daarover (of ik kijk er wellicht overheen) en moet nog even verder zoeken (op XDA bijvoorbeeld), maar dacht laat het in elk geval even weten, misschien zijn er meerderen die er last van hebben sinds deze versie of een oplossing weten. ;)
Bedoel je dat je de brightness niet op auto hebt staan, maar het OS dit toch voor je aanpast? Ik heb hem namelijk wel op auto en loop sinds de aanschaf al te klooien met het constant bijstellen, omdat hij altijd +/- 30% onder de helderheid zit die ik prettig vind. Dat was dus al in Android 10, maar nu ook nog steeds in 11. Voor mij dus niet nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

PhaeTom schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:15:
Bedoel je dat je de brightness niet op auto hebt staan, maar het OS dit toch voor je aanpast? Ik heb hem namelijk wel op auto en loop sinds de aanschaf al te klooien met het constant bijstellen, omdat hij altijd +/- 30% onder de helderheid zit die ik prettig vind. Dat was dus al in Android 10, maar nu ook nog steeds in 11. Voor mij dus niet nieuw.
De brightness ging bij mij automatisch elke keer naar 10%, ik denk afhankelijk van het tegenlicht. Ik heb dat nu uit gezet, waardoor ik zelf de helderheid kan instellen, wat voor mij voor het moment de beste oplossing lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-06 07:21
CH4OS schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:29:
[...]
De brightness ging bij mij automatisch elke keer naar 10%, ik denk afhankelijk van het tegenlicht. Ik heb dat nu uit gezet, waardoor ik zelf de helderheid kan instellen, wat voor mij voor het moment de beste oplossing lijkt.
Bij mij gebeurde dit gisteren ook op mijn 7t pro. Ik liep buiten in het zonnetje dus ik dacht dat de batterij op was.
Hoe is trouwens jullie batterij duur op deze versie? Bij mij is het nog steeds niet zo goed als op android 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

pietervanhuizen schreef op maandag 7 juni 2021 @ 17:37:
[...]

Bij mij gebeurde dit gisteren ook op mijn 7t pro. Ik liep buiten in het zonnetje dus ik dacht dat de batterij op was.
Hoe is trouwens jullie batterij duur op deze versie? Bij mij is het nog steeds niet zo goed als op android 10
Ik hou het niet echt meer in de gaten eigenlijk, maar vooralsnog een positief antwoord vanuit hier. Lekkere batterij duur, merk weinig verschil tussen Android 10 vs Android 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
pietervanhuizen schreef op maandag 7 juni 2021 @ 17:37:
[...]

Ik merk hier ook dat de batterijduur veel korter is dan met Android10. Ik had vaak in de avond nog 50% over, nu tik ik de 15% aan en mijn gebruik is niet echt veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Kreeg vandaag ook de officiële melding voor het installeren van 11.0.1.1.HD01AA op mijn 7T Pro. Na de laatste poging (WiFi issues, camera problemen) ben ik weer teruggegaan naar Android 10 dmv een downgrade met verlies van alle data.

Ik zit dus nog een beetje op de wip. Ik lees veel issues met batterijduur. Ik denk dat ik hem voorlopig nog maar even negeer, met Android 10 ook best tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

De update naar Oxygen OS 11 staat hier al maanden te wachten. In eerste instantie niet geüpdatet vanwege de vele problemen die gemeld werden en daarna zat ik te wachten op een stable van 11 voorzien van AOD functionaliteit (wat nu tevergeefs lijkt te zijn). Qua accuduur ben ik zeer tevreden bij 10, gemiddeld zo'n 7-8 uur schermtijd over een periode van 24 uur. Als ik veel buiten ben dan is het 5-6 uur schermtijd over 24 uur, maar nooit lager dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De laatste bèta voor de 7T-serie komt eraan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R_pwN_YO4qDH44iH-D-OTgaQA1g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3GU58oCa5nZaqr7D1VXCWD6Q.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SL6Z930SlVm7sMYnqmndoHLSAmc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/h3unwObIAsSPIV2qsrmvAE1y.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OnePlus heeft de laatste Open Bèta aangekondigd (rollback packages staan in de thread en wiped data): End of Open Beta release cycle for OnePlus 7T and OnePlus 7T Pro: OxygenOS 11 Open Beta 5
Hey everyone,

Here are the final Open Beta builds based on Android 11 for the OnePlus 7 and OnePlus 7 Pro.

Please bear in mind that this is beta software and, as such, may be less stable than stable MP builds. If you are installing this build, we highly recommend you make a full system back-up before proceeding. We also recommend you read all the instructions and notes before proceeding.

Changelog
System
  • Reduced battery consumption under specific scenarios
  • Improved the compatibility of specific third-party apps on Android 11
  • Fixed known issues and improved system stability
  • Upgrade Android Security Patch level to May 2021
Phone
  • Improved the overall application stability
  • Fixed the probability issue about can not answer the calls via Google Fi app
Network
  • Improved the Wi-Fi connection stability
Gallery
  • Improved the overall loading speed
Shelf
  • Improved the animation performance and frame rate

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OnePlus vraagt om feedback omtrent OxygenOS 11 voor de 7-serie: Survey Time! OnePlus 7T series software experience

https://www.surveymonkey.com/r/JWGNFQF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Ik ben nu al weken de android 11 update aan het negeren vanwege de genoemde issues (battery drain, camera issues/hitte etc), maar elke 2 dagen komt die popup terug dat er een update is. Is dat uit te zetten? (7T Pro overigens)

[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 22-06-2021 17:02 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deathchant schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:01:
Ik ben nu al weken de android 11 update aan het negeren vanwege de genoemde issues (battery drain, camera issues/hitte etc), maar elke 2 dagen komt die popup terug dat er een update is. Is dat uit te zetten? (7T Pro overigens)
Nee, gewoon 1 keer op tikken en dan komt 'ie niet meer (tenzij je reboot). Ik heb 11.0.1.1 ook nog steeds niet geïnstalleerd. Wellicht ga ik dat binnenkort doen, en dan over een tijdje overstappen naar custom ROM (LOS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:38:
[...]

Nee, gewoon 1 keer op tikken en dan komt 'ie niet meer (tenzij je reboot). Ik heb 11.0.1.1 ook nog steeds niet geïnstalleerd. Wellicht ga ik dat binnenkort doen, en dan over een tijdje overstappen naar custom ROM (LOS).
Dat doe ik dus ook, maar het komt dan elke andere dag toch in de notificatiebalk langs en dan tik ik weer 1x erop (zonder op download & install te drukken), en dan op het pijltje terug (links boven) maar het blijft zich aandienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:46
Deathchant schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:01:
Ik heb de update wel, heb geen last van jouw boven genoemde issues, maar wel dat WiFi belachelijk vaak connectie verliest dat ik hem tegenwoordig standaard meer uit dan aan heb staan thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Brubs schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:12:
[...]

Ik heb de update wel, heb geen last van jouw boven genoemde issues, maar wel dat WiFi belachelijk vaak connectie verliest dat ik hem tegenwoordig standaard meer uit dan aan heb staan thuis.
Na de allerlaatste update is dat me niet meer opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:46
13art schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 19:46:
[...]

Na de allerlaatste update is dat me niet meer opgevallen.
Ik heb het meerdere malen per dag, helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:57
Brubs schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:05:
[...]

Ik heb het meerdere malen per dag, helaas
Herken dit ook niet en wifi blijft verbonden en stabiel.

Misschien eens een keer
1. Toestel uit/aan zetten. Dit lost soms vage problemen op.
2. Wifi verbinding vergeten en een keer opnieuw aanmelden op je Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sticx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-06 20:58
Brubs schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 13:12:
[...]

Wat mij is opgevallen is dat de laadtijden van sommige apps bizar lang zijn op wifi access points waar dual band aanstaat (dus 2.4 ghz en 5ghz op 1 ssid). Misschien dat dit ook tot instabiele WiFi problemen bij jou leidt. In je router opties kan je een apart ssid maken voor je 2.4 en 5 ghz band. Daarna heb ik geen last meer gehad. (niet ideaal maar is iig een quickfix voor thuis).

Acties:
  • +3 Henk 'm!
11.0.2.1 komt eraan voor de 7T-serie (wordt nog niet uitgerold though):

System
  • Reduced Power consumption
  • Improved overheating control management
  • Fixed the issue of not being able to play high-definition videos on some video platforms
  • Upgraded Android Security Patch to 2021.06
File Manager
  • Fixed the crash issue of the application
Camera
  • Fixed the issue that the camera is blurred when shooting on fullscreen size
  • Improved the stability
Phone
  • Optimized the dialpad UI display effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:57
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:53:

System
  • Fixed the issue of not being able to play high-definition videos on some video platforms
File Manager
Camera
  • Improved the stability
Phone
Kreeg net een melding dat de update er toch al was en probleemloos geïnstalleerd >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MikeOO schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:45:
[...]

Kreeg net een melding dat de update er toch al was en probleemloos geïnstalleerd >:) .
Yep, uitrol is vanochtend begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

System
File Manager
Camera
  • Improved the stability
Phone
Nu ook aangekondigd door OnePlus: OxygenOS 11.0.2.1 for the OnePlus 7T Pro and OnePlus 7T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtdprz
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-03-2024

System
File Manager
Camera
  • Improved the stability
Phone
androidcar werkt nog steeds niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Na maanden uitstellen toch maar OOS11 geïnstalleerd. Irriteer me wel aan de klok op het lockscreen, waarbij iedere 1 bij de uren een lelijke kleur rood is en slecht leesbaar op m'n achtergrond. Is al maanden geleden gemeld bij OnePlus, maar blijkbaar nog steeds geen mogelijkheid dat aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Ik ben em ook nog steeds aan het wegklikken. To be honest, de batterijduur zonder deze android 11 is ook aan het afnemen. Ik zit nu nog op "maar" 5-5,5 uur SOT time op een lading tussen 90%-20%, waar dat is ruim 6-8 uur in zat (7T Pro).
Dus ik ben toch ook aan het overwegen om gewoon maar te installeren, want steeds elke dag die popup uit mijn notificatiebalk wegklikken (dient zich steeds opnieuw aan) begin ik genoeg van te krijgen. Ik gebruik android auto niet, maar ik ben meer huiverig voor de cameraupdate die in niet zo'n goeie aard was ontvangen.

Ook heb ik me vorig jaar vreselijk gestoord aan de OnePlus Gallery die ze na een bepaalde versie compleet verkloot hebben. Sindsdien heb ik een oude versie (20 september 2020) die ik nooit meer geupdated heb. Ik ben daar erg blij mee, maar met de nieuwe android 11 update ben ik die ook weer kwijt....Twijfel twijfel. Don't fix it if it aint broken zou je zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Nu online
Ik heb de nieuwste update nog niet, maar ben wel erg benieuwd naar 'Reduced Power consumption'. Batterijduur is echt waardeloos sinds de vorige update.. Nu ben ik vrijwel nooit meer dan 2 uur zonder stopcontact in de buurt op het moment, zeker nu de meerdaags festivals niet doorgaan ( ;( ) zal dat voorlopig ook niet zo zijn.
Maar ik stoor me er wel aan dat hij 's avonds elke dag aan de oplader moet. Als ik dat vergeet is hij de volgende ochtend vrijwel leeg, of is al uit omdat hij leeg is.

Valt me ook op dat de tijdsduur bij schermgebruik en tijd sinds volledige lading niet meer gereset wordt als hij op 90% zit na opladen. Is dat ook verhoogd, dat dat pas gebeurd bij 100%, of een ander percentage? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tankiej schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:37:
Valt me ook op dat de tijdsduur bij schermgebruik en tijd sinds volledige lading niet meer gereset wordt als hij op 90% zit na opladen. Is dat ook verhoogd, dat dat pas gebeurd bij 100%, of een ander percentage? :?
Volgens mij is dat inderdaad verhoogd naar 95% of zelfs meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Anonymoussaurus schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:11:
[...]

Heel irritant, dat merk ik nu toevallig ook. Het ligt trouwens nog hoger alleen bij 99 en 100% wordt de boel gereset. Naar 90% opladen gaat vrij rap maar die laatste 10% duurt nog relatief gezien vrij lang en het zou voor de accu sowieso beter zijn om niet telkens tot 100% opgeladen te worden.

Dit euvel is ook al maanden geleden bij OnePlus aangekaart, maar hier is dus ook nog niks mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Ik mis ook de aparte volume slider voor meldingen. Die zit nu gecombineerd met het volume van ringtone :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tankiej
  • Nu online
Anonymoussaurus schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:11:
[...]

Bij 100% nu pas inderdaad, net even getest. Hij stond op ruim 25 uur schermtijd sinds laatste volledige lading, bij 99% nog steeds en 100% niet meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtdprz
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-03-2024
Mijn Google Foto's wil niet meer laden/syncen .... blijft staan op je fotobibliotheek instellen...
ook na herhaaldelijk cache wissen...

kan wel niet zeggen of het na de laatste update is, want ik heb al zo vaak mijn toestel geherinstalleerd, al teruggestuurd voor herstelling... en ik hoop eigenlijk van dat nu opgelost te krijgen zonder terug naar fabrieksinstellingen te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Deze zie ik nu ook staan. Ik zit al maanden de updates te negeren omdat ik geen zin/tijd heb in problemen.
Ik zit nog op 10.0.14. Is het al redelijk safe om te updaten nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Kak, lader en USB-kabel voor de 7t gestolen op de camping... (en de powerbank die eraan zat)

[ Voor 34% gewijzigd door Jelte op 18-08-2021 19:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
xileS schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:29:
[...]

Deze zie ik nu ook staan. Ik zit al maanden de updates te negeren omdat ik geen zin/tijd heb in problemen.
Wat mij betreft wel. Ben nog geen gekke bugs tegengekomen. 7 Pro though.

• Deathchant
xileS schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:29:
[...]

Ik ben deze update al sinds mei om de dag aan het wegklikken, en ook ik heb geen zin in gezeik. Battery issues maakt me al niks meer uit, want ik haal nu nog maar 5-5,5 uur SOT op een lading van 90%-20%, maar mij gaat het zich meer om de cameraverslechtering die gemeld is op het 1+-forum in deze update, alsmede de Gallery (kep nog een 20-september-2020-versie die ik de prettigste vind).

Heb jij die melding van die systeemupdate weg kunnen krijgen dat ie niet steeds elke dag opnieuw oppopt? Ik kan namelijk de systeemnotificaties van deze niet wijzigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deathchant schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:01:
[...]

Ik ben deze update al sinds mei om de dag aan het wegklikken, en ook ik heb geen zin in gezeik. Battery issues maakt me al niks meer uit, want ik haal nu nog maar 5-5,5 uur SOT op een lading van 90%-20%, maar mij gaat het zich meer om de cameraverslechtering die gemeld is op het 1+-forum in deze update, alsmede de Gallery (kep nog een 20-september-2020-versie die ik de prettigste vind).

Heb jij die melding van die systeemupdate weg kunnen krijgen dat ie niet steeds elke dag opnieuw oppopt? Ik kan namelijk de systeemnotificaties van deze niet wijzigen.
Nope, je kan alleen wegswipen. En veel plezier over een jaar met een jaar oude security patch en outdated Android security. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
Anonymoussaurus schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:52:
[...]

Nope, je kan alleen wegswipen. En veel plezier over een jaar met een jaar oude security patch en outdated Android security. :P
Swipen werkt niet vanuit de notificatiebalk iig; ik moet er eerst op tikken, en dan met het pijltje wegdoen.
Tja, ik ga mijn al niet al te beste cameraervaring niet nóg meer stuk maken met de nieuwe update. Op zich hoeft een telefoon niet slecht te werken door een oude android security update. Mijn HTC10 heb ik 4 jaar zonder issues gehad....
Maar in theorie heb je gelijk. Ik denk dat ik misschien komende maanden toch maar eens wat acceptatie/tolerantie ga kweken zodat ik op zijn minst een veilige telefoon heb. Ik vind het tweaken en proberen wel leuk ofzo, maar op een gegeven moment moet het ook gewoon stabiel zijn en ook blijven. Kep ook in het begin flink liggen overklokken en tweaken en ik kon nog verder pushen, maar ik had em gewoon lekker stabiel op flinke OC'waardes dus toen geen zin meer om nog verder te gaan. Beetje dat principe, en als een fabrikant dan ook nog eens een update maakt die instabiel is op meerdere vlakken...tja.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS 11.0.3.1 aangekondigd voor de 7T-serie (EU wordt nog niet uitgerold):

OxygenOS 11.0.3.1 for the OnePlus 7T Pro and OnePlus 7T
Hey everyone,

We are starting to push the incremental roll-out of OxygenOS 11.0.3.1 for the OnePlus 7 and the OnePlus 7 Pro for the GLO region now, EU regions will soon follow.

OP7
EU: 11.0.3.1GM57BA
GLO: 11.0.3.1.GM57AA

OP7 Pro
EU: 11.0.3.1GM21BA
GLO: 11.0.3.1.GM21AA​

Changelog
System
  • Optimized the stability of NFC feature
  • Upgraded Android Security Patch to 2021.08
Ambient Display
  • Newly added the screenshot feature for AOD
  • Newly added Bitmoji AOD, co-designed with Snapchat, which will liven up the ambient display with your personal Bitmoji avatar. Your avatar will update throughout the day based on your activity and things happening around you ( Path: Settings - Customization - Clock on ambient display - Bitmoji )
OnePlus Store(Only India)
  • An intuitive and convenient way to manage your OnePlus account, get easy-to-access support, discover exciting members-only benefits, and shop for OnePlus products. (Please note that it can be uninstalled)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Afgelopen weken last gehad dat mijn telefoon (oneplus 7t pro Mclaren) leeg liep. Heb eerst maar eens gekeken wat een nieuwe kost, en daar schrok wel van hier in het land waar ik nu woon. Toen maar bij een lokale telefoon winkel langs gegaan en daar een nieuwe accu erin gezet. De oude had nog 60% over van de capaciteit dus. Daarna is mijn aangeraden om een back-up te draaien en een verse install te doen met nieuwe software. Dit heb ik gedaan en nu loopt mijn telefoon weer als een zonnetje. Het bereik hier kan wel beter maar goed dat terzijde....

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
J.S. Bach schreef op zondag 12 september 2021 @ 12:25:
Afgelopen weken last gehad dat mijn telefoon (oneplus 7t pro Mclaren) leeg liep. Heb eerst maar eens gekeken wat een nieuwe kost, en daar schrok wel van hier in het land waar ik nu woon. Toen maar bij een lokale telefoon winkel langs gegaan en daar een nieuwe accu erin gezet. De oude had nog 60% over van de capaciteit dus. Daarna is mijn aangeraden om een back-up te draaien en een verse install te doen met nieuwe software. Dit heb ik gedaan en nu loopt mijn telefoon weer als een zonnetje. Het bereik hier kan wel beter maar goed dat terzijde....
Hoe lang heb je met de telefoon gedaan? Want binnen 2 jaar naar 60% (hoe heb je dit gemeten) is wel heel vlot en zou zomaar eens binnen de garantie kunnen vallen.
Heb mijn 7T Pro nu een jaar en een paar maanden. Volgens de Oneplus Diagnostic app zit de gezondheid van de accu nog op 90%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
https://onepluscommunityserver.com/

Heb net ook even gecheckt. Zit ook op ongeveer 1,5 jaar en volgens diagnostics zit ik ook op 90%.

Wel moet ik zeggen dat het afgelopen maanden opviel dat accu sneller leeg ging dan eerst, maar dat kan ook door software komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
xileS schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:38:
https://onepluscommunityserver.com/

Heb net ook even gecheckt. Zit ook op ongeveer 1,5 jaar en volgens diagnostics zit ik ook op 90%.

Wel moet ik zeggen dat het afgelopen maanden opviel dat accu sneller leeg ging dan eerst, maar dat kan ook door software komen.
Ik heb dezelfde ervaring, maar na een reboot en het legen van recente apps is dit vaak weer meer genormaliseerd. Dit lijkt dan dus inderdaad meer een softwarebe probleem dan hardware.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Oh btw, 11.0.3.1 voor de 7T (Pro) EU wordt uitgerold sinds gister en is beschikbaar via Oxygen Updater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno van Rijn
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:57
Weet iemand of je met deze nieuwe versie nu wel met KPN volte en vowifi werkt? Ik las in de Oneplus 7 forum van wel, maar ben benieuwd of dit ook voor de 7T geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:47
@hierboven, ik weet niet of vowifi werkt... Volte moet zich volgens mij melden in de status balk en dat doet ie bij mij niet. Kan wel aan een ander probleem van mij liggen:

Ik heb wel een ander irritant probleem i.c.m. KPN: Ik krijg geen verbinding meer met het 4g netwerk stabiel... Af en toe wel op 4g maar veeeeeellll meer op 2g / 3g. Ook heb ik last van een wegvallende verbinding.. forceer ik de telefoon naar alleen 2g en 3g is er in ieder geval een stabiele verbinding maar 4g krijg ik op dit moment niet stabiel.
Mijn vrouw die nog op een oudere 11 versie van oxygen os zit heeft nergens last van en heeft gewoon 4g bij KPN terwijl ze naast mij zit.

Meer mensen die dit herkennen?

• Rocky-154
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-07 19:37
Ik heb hetzelfde.
Hier ook steeds een wegvallende verbinding met het KPN netwerk.

Ik heb het idee dat het door de laatste update komt.
Voor de update had ik nergens last van.
Menno van Rijn schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:13:
Weet iemand of je met deze nieuwe versie nu wel met KPN volte en vowifi werkt? Ik las in de Oneplus 7 forum van wel, maar ben benieuwd of dit ook voor de 7T geldt.
Je bedoelt mijn bericht denk ik? Wel raar though. Heb het geprobeerd maar het lijkt niet te werken. Bij jullie wel?
biertjuh? schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:19:
@hierboven, ik weet niet of vowifi werkt... Volte moet zich volgens mij melden in de status balk en dat doet ie bij mij niet. Kan wel aan een ander probleem van mij liggen:

Ik heb wel een ander irritant probleem i.c.m. KPN: Ik krijg geen verbinding meer met het 4g netwerk stabiel... Af en toe wel op 4g maar veeeeeellll meer op 2g / 3g. Ook heb ik last van een wegvallende verbinding.. forceer ik de telefoon naar alleen 2g en 3g is er in ieder geval een stabiele verbinding maar 4g krijg ik op dit moment niet stabiel.
Mijn vrouw die nog op een oudere 11 versie van oxygen os zit heeft nergens last van en heeft gewoon 4g bij KPN terwijl ze naast mij zit.

Meer mensen die dit herkennen?
Ik heb het niet zo erg als jij omschrijft maar vorige week wel ineens terug naar 2G/3G en kon toen niet meer terug naar 4G. Ik zat nog in het telefoonmenu (*#*#4636#*#*) en heb toen het hele radiogedeelte uitgezet en weer aangezet. Deed het meteen weer goed en sindsdien geen last meer van gehad.

Bij mij ook sinds 11.0.3.1.

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

13art schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:56:
[...]

Hoe lang heb je met de telefoon gedaan? Want binnen 2 jaar naar 60% (hoe heb je dit gemeten) is wel heel vlot en zou zomaar eens binnen de garantie kunnen vallen.
Heb mijn 7T Pro nu een jaar en een paar maanden. Volgens de Oneplus Diagnostic app zit de gezondheid van de accu nog op 90%.
Zou kunnen komen omdat ik een NL simkaart hier in het buitenland draai en de simkaart van mijn nieuwe provider....

Johann Sebastian Bach

• biertjuh?
Anonymoussaurus schreef op woensdag 22 september 2021 @ 20:10:

[...]

Ik heb het niet zo erg als jij omschrijft maar vorige week wel ineens terug naar 2G/3G en kon toen niet meer terug naar 4G. Ik zat nog in het telefoonmenu (*#*#4636#*#*) en heb toen het hele radiogedeelte uitgezet en weer aangezet. Deed het meteen weer goed en sindsdien geen last meer van gehad.

Bij mij ook sinds 11.0.3.1.
Kan jij eens kijken wat er bij jou aan staat aan opties?

Ik zie bij mij namelijk opties aan staan die bij mijn vrouw uit staan:
  • VoLTE registratie
  • wifi gesprekken geregistreerd
  • EAB/aanwezigheid geregistreerd
Mijn vermoeden is dat hier het probleem zit hoewel dit niet strookt voor mijn gevoel met wat er in de instellingen staat want hier staat VoLTE en bellen via wifi uit.

Ik ben bang dat ik tegen een fabrieksreset aan zit te kijken... Die zal ik dan alleen wel volgende week moeten doen als ik weer thuis ben..

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:23
VoLTE en VoWiFi werken voor mij op een 7T Pro sinds vanmiddag!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M6ue_Y_VXnXncvp9uAsJsT1ypBs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9DKCzRVztW5pKHBAMNlS2o4v.jpg?f=user_large

[ Voor 28% gewijzigd door Zandpad op 23-09-2021 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocky-154
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-07 19:37
Ik heb liever dat 4G gewoon werkt.
Heb hier een zeer onstabiele/wegvallende internet verbinding, ook met 3G.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 15:05
Zandpad schreef op donderdag 23 september 2021 @ 20:36:

[Afbeelding]
Bij mij ook sinds gisteren ineens vanzelf een (voor mij) vreemd icoontje bovenin. Dat bleek dus inderdaad VoLTE te zijn.

Ik heb de OP7T Pro en Simyo, die ook gebruik maken van het KPN netwerk.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zandpad schreef op donderdag 23 september 2021 @ 20:36:

[Afbeelding]
Yes! Hier ook op de 7 Pro sinds gisteren. Ik had het eerst in de settings staan, maar had het icoontje bovenin nog niet, tot gisteren. Ein-de-lijk. Zoveel beter. Ik werd gek van dat bellen via HSPA+, want duurt lang met gesprek opbouwen, rot kwaliteit en traag internet als je wilde browsen tijdens bellen.
biertjuh? schreef op donderdag 23 september 2021 @ 20:00:
[...]

Kan jij eens kijken wat er bij jou aan staat aan opties?

Ik zie bij mij namelijk opties aan staan die bij mijn vrouw uit staan:
  • VoLTE registratie
  • wifi gesprekken geregistreerd
  • EAB/aanwezigheid geregistreerd
Mijn vermoeden is dat hier het probleem zit hoewel dit niet strookt voor mijn gevoel met wat er in de instellingen staat want hier staat VoLTE en bellen via wifi uit.

Ik ben bang dat ik tegen een fabrieksreset aan zit te kijken... Die zal ik dan alleen wel volgende week moeten doen als ik weer thuis ben..
Ik snap 'em even niet. Heb je het over die opties in het "advanced settings" menu? Zie mijn post hierboven. VoLTE én VoWiFi werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:14:
[...]

Ik snap 'em even niet. Heb je het over die opties in het "advanced settings" menu? Zie mijn post hierboven. VoLTE én VoWiFi werken.
Klopt, ik bedoel de opties in het advanced menu...
Waarom dit voor mijn gevoel niet strookt is dat ik deze twee in het gewone instellingen menu (instellingen -> wifi en netwerk -> sim en netwerkinstellingen) heb uitgezet.

Ik heb het overigens op mijn 1+7t (non pro).
Voor nu is het voor mij dus wel stabiel als ik terug schakel naar 2g/3g.

EDIT: zojuist in de instellingen aangegeven dat er weer gebruik gemaakt mag worden van 4g en warempel, de verbinding blijft stabiel en inderdaad nu ook bij mij VoLTE beschikbaar.

[ Voor 13% gewijzigd door biertjuh? op 25-09-2021 09:23 ]

• Menno van Rijn
biertjuh? schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:36:
[...]

Klopt, ik bedoel de opties in het advanced menu...
Waarom dit voor mijn gevoel niet strookt is dat ik deze twee in het gewone instellingen menu (instellingen -> wifi en netwerk -> sim en netwerkinstellingen) heb uitgezet.

Ik heb het overigens op mijn 1+7t (non pro).
Voor nu is het voor mij dus wel stabiel als ik terug schakel naar 2g/3g.

EDIT: zojuist in de instellingen aangegeven dat er weer gebruik gemaakt mag worden van 4g en warempel, de verbinding blijft stabiel en inderdaad nu ook bij mij VoLTE beschikbaar.
Mag ik vragen met welk netwerk?

Heb zelf een 7T met nog Android 10, en wil pas naar de nieuwste update wanneer ik zeker weet dat Volte werkt met mijn provider.

[ Voor 8% gewijzigd door Menno van Rijn op 25-09-2021 09:48 ]

• biertjuh?
Menno van Rijn schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 09:47:
[...]

Mag ik vragen met welk netwerk?

Heb zelf een 7T met nog Android 10, en wil pas naar de nieuwste update wanneer ik zeker weet dat Volte werkt met mijn provider.
Dit is met een kpn abonnement, ik heb in het verleden ook tijdelijk een sim van Vodafone gehad en die had volgens mij destijds al VoLTE.

[ Voor 14% gewijzigd door biertjuh? op 25-09-2021 09:50 ]

• Menno van Rijn
biertjuh? schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 09:49:
[...]

Dit is met een kpn abonnement, ik heb in het verleden ook tijdelijk een sim van Vodafone gehad en die had volgens mij destijds al VoLTE.
Dank je wel. Heb ook namelijk KPN. Met Android 10 werkte het namelijk nog niet. Wel via een omweg maar wil er wel zeker van zijn dat het nu wel werkt.

Werkt Vowifi eigenlijk ook met KPN?

En ervaar je nog problemen met Android 11?

• biertjuh?
Menno van Rijn schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 09:53:
[...]

Dank je wel. Heb ook namelijk KPN. Met Android 10 werkte het namelijk nog niet. Wel via een omweg maar wil er wel zeker van zijn dat het nu wel werkt.

Ik draai al een behoorlijke tijd android 11 en heb geen problemen gehad afgezien van de afgelopen paar dagen waarbij mijn toestel zich dus niet goed wilde melden op het 4g netwerk.
Ik heb nog niet gebeld dus weet niet hoe en of het werkt maar de indicator voor volte is er wel.

Ik ben op dit moment niet thuis dus ga niet testen met vowifi.

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:23
Menno van Rijn schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 09:53:
[...]

Android 11, 7T Pro (zie hierboven ergens), VoWiFi en VoLTE werken op KPN. VoLTE is zelfs een vereiste voor VoWiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-07 17:56
Soms krijg ik een notificatie met "App X is draining the battery" waarbij ik dan op "force stop" kan klikken. Weet iemand of ik ook per app kan instellen dat 'ie dan zelf automatisch die app mag afsluiten? Zo ja; hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper.Vos
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 30-04-2023
Zandpad schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 20:03:
[...]

Android 11, 7T Pro (zie hierboven ergens), VoWiFi en VoLTE werken op KPN. VoLTE is zelfs een vereiste voor VoWiFi.
Ik heb dus sinds een aantal weken (7t i.c.m. KPN sim en laatste oxygenversie 11.0.3.1) dat er geen 4g-connectie tot stand meer komt. Mijn werk sim-kaart (T-Mobile) werkt wél gewoon als vanouds. Ik heb aanvankelijk ook geen enkele instelling veranderd, van de een op de andere dag overkwam me dit. KPN geeft aan dat de telefoon wel probeert aan te melden, maar er na 3 seconden weer afgegooid wordt. Er zit inmiddels een nieuwe sim-kaart in, maar dat was het ook niet. Sim-kaart in een andere telefoon levert gewoon 4g op. Als ik in de instellingen menu voorkeur band op 'lte-only' zet, krijg ik geen verbinding.

Ik vermoed iets softwarematigs, maar heb geen idee meer. Iemand hier nog een gedachte / tip over?
Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 7T-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 7T-serie] Accessoires
- Rooten en custom rom's: [OnePlus 7T-serie] Rooten & Custom Rom's
- Vragen en opmerkingen m.b.t. Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie

Poll: Heb je een 'groene tint' in het scherm van je Oneplus 7T (non pro)?
Zet dark mode aan, helderheid laag (40% of lager), donkere omgeving en start bijvoorbeeld gmail of youtube of zet deze afbeelding in full screen: https://www.rtings.com/im...erials/2016/5-percent.png
Ja
Nee
Weet ik niet zeker
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402260&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier