Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• T-bone88
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 09-06 16:56
Martin99 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:25:
Accuduur is flink minder nu ik op Beta 2 draai. Altijd op Beta gezeten, maar moet nu elke dag laden. Kon altijd wel 2 dagen met één lading doen.
Anderen ook een zelfde soort ervaring?
Ik ervaar ook een slechter accuduur sinds de 2e bèta. De accuduur was met bèta 1 juist beter geworden in mijn geval. Nu echt dramatisch.

• RvD86
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 23-06 13:45
Martin99 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:25:
Accuduur is flink minder nu ik op Beta 2 draai. Altijd op Beta gezeten, maar moet nu elke dag laden. Kon altijd wel 2 dagen met één lading doen.
Anderen ook een zelfde soort ervaring?
Bij mij ook inderdaad.
Kunnen we alvast wennen voor als straks de AOD werkt :P

Maar ik krijg ok steeds meldingen dat verschillende apps een hoog stroomverbruik hebben sinds beta 2

• RvD86
Nachtschade schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:40:
Weet iemand hoe ik van deze twee hoogst irritante buttons op mijn lockscreen af kom?

[Afbeelding]
Ja ik wil ze ook weg hebben!
Hier heb ik ook al heel de telefoon op doorzocht.
Niks kunnen vinden.
Dus denk dat het niet kan...Althans niet via de instellingen.
Wellicht via ADB ofzo bedenk ik me net maar geen idee wat dan hier de ''code'' voor is

• Martin99
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 23-06 20:22
RvD86 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:02:
[...]

Bij mij ook inderdaad.
Kunnen we alvast wennen voor als straks de AOD werkt :P

Maar ik krijg ok steeds meldingen dat verschillende apps een hoog stroomverbruik hebben sinds beta 2
Dat heb ik dan weer niet.

• winchester13
  • Laatst online: 04-03 12:55
Hallo,

Ik kan de OP7T nieuw kopen voor zo'n €350
Mijn OP5 is echt bijna op en mijn budget is op het moment niet heel groot. Ik hoop over een jaar een beetje meer budget te hebben, maar zolang blijven ik en mijn OP5 geen vrienden meer ben ik bang.

Het liefst blijf ik voor nu nog bij OP, de snelheid van de telefoon zal ongetwijfeld niet ten onder doen aan mijn huidige en ik wil op het moment vooral een goede camera, aangezien die van mij een nu een lichte beschadiging heeft.

Is het een domme zet om nu nog de OP7T te kopen? Of even wachten tot de OP9 in de hoop dat wellicht de OP8 in prijs omlaag gaat?

• TheTinusNL
  • Registratie: juli 2014
  • Niet online
winchester13 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:10:
Hallo,

Mijn OP5 is echt bijna op en mijn budget is op het moment niet heel groot. Ik hoop over een jaar een beetje meer budget te hebben, maar zolang blijven ik en mijn OP5 geen vrienden meer ben ik bang.

Het liefst blijf ik voor nu nog bij OP, de snelheid van de telefoon zal ongetwijfeld niet ten onder doen aan mijn huidige en ik wil op het moment vooral een goede camera, aangezien die van mij een nu een lichte beschadiging heeft.

Is het een domme zet om nu nog de OP7T te kopen? Of even wachten tot de OP9 in de hoop dat wellicht de OP8 in prijs omlaag gaat?
Pricedrops bij OnePlus stellen vaak niets voor. Zie de prijsgrafieken van de producten in de Pricewatch en kijk dan naar de datum dat een nieuw model werd gelanceerd.
Maar sowieso zou ik met de OnePlus 9 in de een zeer nabij toekomst nog even wachten, misschien wordt dat een leuke aankoop?

[Voor 55% gewijzigd door TheTinusNL op 22-02-2021 14:56. Reden: quote 404]

V&A advertenties van TheTinusNL ~ Reviews van TheTinusNL

• MikeOO
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 08:42
Hallo,

Zie niet in waarop het een domme zet zou zijn. Je hebt nu de OP5 dus je krijgt een leuke upgrade en je hebt al bewezen niet steeds het nieuwste van het nieuwste elke jaar te willen _/-\o_

De OP7T is een prima toestel en krijg ook gewoon zijn updates. Heb zelf vorige jaar er ook voor gekozen ipv de nieuwste te nemen. Prijsverschil te veel voor wat je echt krijgt en zoals met elk nieuw toestel wat je koopt naar een week is het weer gewoon een telefoon en denk je tja hij ziet er bijna hetzelfde uit als de oude >:)

Kortom prima toestel maar uiteindelijk moet je zelf de keus maken of je dat het waard vindt of dat je wacht tot je OP5 echt ermee stopt en dan kijken wat er te koop is.

Update
Zie net bij Pepper dat de OnePlus 8 8Gb/128Gb vandaag in de aanbieding is bij Amazon.nl, zolang het duurt natuurlijk. Maar is uiteraard boven je budget (€401,89) maar mocht je toch iets meer willen >:)
https://nl.pepper.com/aan...plus-8-8gb128gb-5g-187162

[Voor 8% gewijzigd door MikeOO op 25-02-2021 08:15]

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

@winchester13 inderdaad prima deal. Aan een nieuw model ben je zo 2x zoveel kwijt en je krijgt er niet een 2x beter toestel voor. Enige waar je eerder tegenaan zal lopen is dat je toestel waarschijnlijk over iets van 2 jaar geen officiële updates meer krijgt.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• winchester13
  • Laatst online: 04-03 12:55
Bedankt voor jullie reacties! De OP8 kwam gisteren op Amazon voor €400 voorbij, dus ik ben op het laatste moment toch nog geswitched van keuze :)

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22-06 22:20
Hallo,

Nee juist een prima zet! 350 voor een zeer complete telefoon met 3 functionele camera's is een goeie deal! De OP8 die je noemt biedt eigenlijk bijna geen meerwaarde; sterker nog, je gaat er in ieder geval op camera setup op achteruit. Ik zou geen 400 euro neertellen voor een OP8 als je de 7T voor 350 kunt krijgen.
Shit, sorry, ik had je laatste berichtje niet gezien :'(

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Carryspeed FS-PRO

Open Bèta 3 is net aangekondigd door OnePlus: OxygenOS 11 Open Beta 3 for the OnePlus 7T and OnePlus 7T Pro
Changelog
System
  • Optimized the effect of unlocking animation
  • Fixed the issue of slow charging rate in some cases
  • Fixed the lagging issue when playing screen-recorded videos
  • Fixed the small probability failure issue with the Double Tap to Wake
  • Fixed the issue that Netflix could not play HD videos
Bluetooth
  • Fixed the silent issue when the Bluetooth transport protocol is changed to AptX
Network
  • Improved the stability of the Wi-Fi connection and reduce Internet outages

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RvD86
Vanaf nu te downloaden!

AOD aanwezig. 8) 8)

En lijkt echt een stuk sneller te zijn.
Software loopt net ff wat smoother zeg maar :*)

[Voor 49% gewijzigd door RvD86 op 01-03-2021 15:24]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik moet zeggen sinds ik beta 3 heb geïnstalleerd op de telefoon (over beta 2 heen die over beta 1 ging), ik een vaag probleem heb met telefoongesprekken (en dat is toch wel primair waar ik een telefoon voor heb, zeg maar... :+). Een gesprek gaat goed, ik kan dan of zelf bellen of gebeld worden, maar daarna blijft de telefoon lang op 'calling' hangen maar uiteindelijk hoor ik dan dus niets. Ik moet dan eerst de telefoon herstarten voor ik weer kan bellen of gebeld kan worden. Omdat ik (momenteel) ook nog eens in de WW zit en daarom ook veel telefonisch contact heb, zit ik te denken om of terug te gaan naar stable of om naar beta 2 te downgraden, toen had ik de problemen in elk geval nog niet.

EDIT:
Ook is een half uur geleden aangekondigd dat de stable release aanstaande is en verwacht wordt 'in de komende dagen'. Bron: https://forums.oneplus.co...949/page-32#post-22828284

[Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 02-03-2021 11:09]

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Meer mensen trouwens die sinds Open Beta 3 problemen met ontvangst danwel bellen hebben? Sinds de nieuwste beta ben ik merkbaar slechter bereikbaar. Mensen kunnen mij dan niet bellen of ik hun niet.

• RvD86
CH4OS schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 13:34:
Meer mensen trouwens die sinds Open Beta 3 problemen met ontvangst danwel bellen hebben? Sinds de nieuwste beta ben ik merkbaar slechter bereikbaar. Mensen kunnen mij dan niet bellen of ik hun niet.
Daar heb ik gelukkig geen last van.

Heb wel de issue dat de groothoekcamera niet werkt.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@RvD86 Ik zie beide issues (die jij hebt en die ik heb) genoemd worden op https://piunikaweb.com/20...update-known-bugs-issues/

• RvD86
CH4OS schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 14:41:
@RvD86 Ik zie beide issues (die jij hebt en die ik heb) genoemd worden op https://piunikaweb.com/20...update-known-bugs-issues/
Kom er net achter dat de macro lens ook niet werkt...

Edit: Alleen de main camera werkt...de rest stopt ermee O+

[Voor 8% gewijzigd door RvD86 op 18-03-2021 08:32]

• MrOsman
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 23-06 08:55
Iemand idee wanneer nou Android 11 komt?
MrOsman schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 23:33:
Iemand idee wanneer nou Android 11 komt?
Android 11 is er al, maar dan als Open Bèta. Ik denk dat stable ergens volgende week (voordat 9-serie wordt aangekondigd).

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• T-bone88
Zojuist weer een beta update gehad op de 7T pro. Helaas nog steeds beveiligingsupdate op januari...
OnePlus heeft inderdaad Open Bèta 4 aangekondigd: OxygenOS 11 Open Beta 4 for the OnePlus 7T and OnePlus 7T Pro
Hey everyone,

Here are the latest open beta builds based on Android 11 for the OnePlus 7T and OnePlus 7T Pro!

Please bear in mind that this is beta software and, as such, may be less stable than stable MP builds. If you are installing this build, we highly recommend you make a full system back-up before proceeding. We also recommend you read all the instructions and notes before proceeding.

Changelog
System
  • Fixed the issue that the battery icon in the status bar is abnormally displayed
  • Fixed known issues and improved system stability
Bluetooth
  • Fixed the issue where Bluetooth headsets are silent in aptX Adaptive mode

• RvD86
En nog steeds geen Fix voor de camera helaas

• T-bone88
RvD86 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 14:53:
En nog steeds geen Fix voor de camera helaas
Ik heb helemaal geen problemen met de Camera. Dat is wel vreemd

Acties:
  • +5Henk 'm!
7T (Pro) krijgt vandaag/morgen OxygenOS 11! Je zult een notificatie van de Oxygen Updater app ontvangen als de update er is.

• T-bone88
Als je de bèta versie draait. Krijg je dan nu ook de stabiele versie?
T-bone88 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:27:
Als je de bèta versie draait. Krijg je dan nu ook de stabiele versie?
Nee, maar die kan je wel installeren hoor. Dan wordt wel je data gewiped.

• Steevo_S
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 23-06 09:33
Werken de aux camera's nog met Gcam op Android 11 (zonder root)?

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

• vBr8
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 08:24
Bij mij is de push notification net binnengekomen, ben benieuwd

The only way to get smarter, is by playing a smarter opponent || Twitch

Acties:
  • +1Henk 'm!
OnePlus heeft zojuist OxygenOS 11 aangekondigd: OxygenOS 11 for the OnePlus 7T Pro and OnePlus 7T
Hey everyone,

We are very excited to announce that we are ready to roll out OxygenOS version 11 based on Android 11.

Changelog
System
  • Update to OxygenOS 11 version
  • Fresh new UI visual design brings you a more comfortable experience with various optimizations of details
  • Optimize the stability of some third-party applications and improve the experience
  • Updated Android Security Patch to 2021.02
  • Updated GMS package to 2021.01
Camera
  • Updated the camera UI and optimized some of the function paths to offer more convenient operation
  • Newly added HEVC codec to reduce video storage size seamlessly, capture and shoot more without compromising on quality
  • Newly added access to a third-party app to share the picture by pressing and holding it in preview
  • Newly added the quick access to recording mode by pressing and holding the shutter button and by sliding the button, you can easily zoom in or zoom out
  • Newly added the playback display in Time-lapse mode to show the actual filming time
Ambient Display
  • Newly added Insight clock style, a joint creation with Parsons School of Design. It will change according to the phone usage data (To set: Settings > Customization > Clock on ambient display)
  • Newly added Canvas feature that can automatically draw a wireframe picture based on a lock screen photo on your phone(Path: Settings - Customization - Wallpaper - Canvas - Choose photo preview and it can be generated automatically)
Dark Mode
  • Added the shortcut key for Dark Mode, pull down the quick setting to enable
  • Supporting automatically turn on feature & customize time range (path: Settings - Display - Dark Mode - Turn on automatically - Automatically enable from sunset to sunrise/Custom time range)
Game Space
  • Newly added gaming tools box for convenient switches of Fnatic mode. You can now choose three ways of notifications: text-only, heads up and block, just for your immersive gaming experience
  • Newly added quick reply feature in a small window for Instagram, WhatsApp and Telegram (Enable it by swiping down from upper right/left corners of the screen in gaming mode)
  • Newly added mis-touch prevention feature. Enable it, swipe down from the top of the screen, click and the notification bar will pop out
Shelf
  • Newly shelf interface design, the interface is clearer
  • Added weather widget, animation effect smarter
Gallery
  • Supporting Story function, automatically form weekly videos with photos and video in storage
  • Optimize the loading speed of the gallery, and the image preview is faster

• MrOsman
nog niet beschikbaar op de app zo te zien :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 08:17

Mr.Viper

Tja... iets met Vipers

Nu wel in de app! _/-\o_

|| System Specs ||

• 13art
  • Registratie: januari 2004
Let wel, op het oneplus forum worden meldingen gemaakt van de camera die niet meer werkt en warmte problemen na de update. Ik zou voorzichtig zijn met het installeren van de update.

...

• vBr8
Bij ambient display zou ook always on ambient display moeten staan als ik het goed had begrepen, is dat standaard beschikbaar, want ik kan het niet vinden?

Acties:
  • +1Henk 'm!
vBr8 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:59:
Bij ambient display zou ook always on ambient display moeten staan als ik het goed had begrepen, is dat standaard beschikbaar, want ik kan het niet vinden?
https://forums.oneplus.co...5106/page-2#post-22906653
Please note that AOD is still under testing in the Open Beta builds.

• vBr8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RedPixel
  • Laatst online: 08:22
13art schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:56:
Let wel, op het oneplus forum worden meldingen gemaakt van de camera die niet meer werkt en warmte problemen na de update. Ik zou voorzichtig zijn met het installeren van de update.
Ik had mijn 7T Pro al geüpdatete. Bij mij werkt de camera prima. Hij is nu wel warm, maar ik heb de update dan ook net geïnstalleerd en ben door alle nieuwe features aan het gaan :P

I see red pixels.

• 13art
RedPixel schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:20:
[...]

Ik had mijn 7T Pro al geüpdatete. Bij mij werkt de camera prima. Hij is nu wel warm, maar ik heb de update dan ook net geïnstalleerd en ben door alle nieuwe features aan het gaan :P
Ja ik lees nu ook meer reacties van mensen waarbij de camera wel goed blijft werken. Ben nu ook maar begonnenet het installeren van de update.

...

• MrOsman
13art schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:22:
[...]

Ja ik lees nu ook meer reacties van mensen waarbij de camera wel goed blijft werken. Ben nu ook maar begonnenet het installeren van de update.
Hebben jullie gekozen voor 7T of 7T (EU)?

• 13art
MrOsman schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:22:
[...]

Hebben jullie gekozen voor 7T of 7T (EU)?
Voor mijn 7t Pro was er geen keuze voor zover ik gezien heb.

...

• RedPixel
  • Laatst online: 08:22
Ik heb ook geen keuze gezien.

I see red pixels.

• MrOsman
13art schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:23:
[...]

Voor mijn 7t Pro was er geen keuze voor zover ik gezien heb.
ik bedoel binnen app Oxygen updater :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Waarom zou je voor de non-EU kiezen? heb je een non-EU toestel dan?

• GiantHoax
  • Laatst online: 08:37
RedPixel schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:20:
[...]

Ja hier ook op mijn 7T, ook geen problemen met de camera. Alleen een beetje warm na de update. 8)

• 13art
xr6reactions schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:39:
[...]

Ja hier ook op mijn 7T, ook geen problemen met de camera. Alleen een beetje warm na de update. 8)
Ja dat is hier ook. Maar ik vrees dat ik thuis toch een factory reset moet doen. Hij onthoudt nu namelijk niet dat Nova Launcher m'n standaard launcher is en gaat regelmatig weer terug naar de Oneplus launcher. Instellen bij standaard apps dat Nova de vaste launcher is wordt niet onthouden en springt direct weer terug naar 'geen'.

Edit:
OnePlus launcher nu gedwongen gestopt en de opslag gewist... Lijkt nu even goed te gaan. Benieuwd of dit zo blijft.

Edit2:
Het blijft goed gaan nu dus dat is fijn. Verder tot nu toe weinig geks mee gemaakt dus ik laat die factory reset nog maar even voor wat het is. Gaat toch nog best wat tijd in zitten om alles weer geïnstalleerd en ingesteld te krijgen zoals het was. Enige wat me opvalt is dat het tap-to-wake wat langzamer lijkt te gaan. Er zit een kleine seconde vertraging tussen het tikken op het scherm en het wakker worden van het scherm. Ook bij sommige overgangen van een app naar het homescreen lijkt iets minder soepel/snel te zijn. Maar goed, eens zien wat de komende tijd gaat brengen.

[Voor 40% gewijzigd door 13art op 22-03-2021 18:11]

...

• dimitri26
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 07:42
Ben vowifi verloren hier bij orange België en de PDC app herkend mij telefoon niet meer om het terug te activeren. Voor de rest heel tevreden over de update os 11

[Voor 6% gewijzigd door dimitri26 op 22-03-2021 21:38]

• ElwinP
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 23-06 13:12
Hier ook mensen die last hebben van zwak GPS signaal binnen na de update op OnePlus 7t Pro?
Ik kon altijd zonder problemen Pokemon go vanuit huis spelen tot ik gisteren heb geupdate naar Android 11...
Iemand suggesties hoe dit op te lossen of soort gelijke ervaringen?

• MrOsman
AnonymousWP schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:30:
Waarom zou je voor de non-EU kiezen? heb je een non-EU toestel dan?
waar kan ik zien wat voor smartphone ik heb? ik dacht dat ik global had :) vandaar

• thunder7
  • Registratie: januari 2003
  • Nu online

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Voor mensen die na de update 10->11 de rechten binnen de Termux app kwijt waren om het bestandssysteem te lezen, het helpt om de rechten van de app weg te halen en dan weer toe te voegen. Opnieuw installeren van de app is niet de bedoeling, want dan krijg je het nooit meer terug.

https://www.reddit.com/r/...11_workaround_for_sdcard/

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

• 13art
Sinds de update lijkt de camera her en der wat meer moeite te hebben met sommige kleuren. Ik maakte zojuist een foto van één van onze katten. De vlekken zijn eigenlijk bruin, maar de camera/software maakt er een soort van fel oranje van nu.

Verder heb ik het idee dat het verbruik een stukje hoger ligt dan voor de update. Nu haal ik nooit echt hoge cijfers wat betreft sot, maar gevoelsmatig gaat de accu nu nog wat sneller leeg dan anders. Maar goed we zullen zien of dit de komende dagen nog wat verbeterd.

...

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

@13art wat is snel leeg? Ik zit nog op Android 10 en gemiddeld haal ik 24 uur met 8 uur SoT.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• 13art
Laguna schreef op zondag 28 maart 2021 @ 16:24:
@13art wat is snel leeg? Ik zit nog op Android 10 en gemiddeld haal ik 24 uur met 8 uur SoT.
Dat zijn cijfers die heb ik nog nooit gehaald.
24 uur natuurlijk wel, maar niet met 8 uur sot. Kan me niet heugen ooit bij 8 uur sot in de buurt te zijn gekomen. Misschien dat het lukt in de avonduren met het scherm op lage helderheid, met alleen wifi maar anders komt ik daar niet eens in de buurt. 6 uur sot loopt toch redelijk tegen de max aan, maar ook dat haal ik niet aangezien ik niet zoveel op mijn telefoon zit in 24uur tijd.

Accuhealth zit volgens de OP tool op 93% (good).

...

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

13art schreef op zondag 28 maart 2021 @ 16:29:
[...]

Dat zijn cijfers die heb ik nog nooit gehaald.
24 uur natuurlijk wel, maar niet met 8 uur sot. Kan me niet heugen ooit bij 8 uur sot in de buurt te zijn gekomen. Misschien dat het lukt in de avonduren met het scherm op lage helderheid, met alleen wifi maar anders komt ik daar niet eens in de buurt. 6 uur sot loopt toch redelijk tegen de max aan, maar ook dat haal ik niet aangezien ik niet zoveel op mijn telefoon zit in 24uur tijd.

Accuhealth zit volgens de OP tool op 93% (good).
Tja mijn verbruik is in deze tijd ook niet echt regulier, veel thuis (en dus op WiFi) en dus ook lagere helderheid.

• 13art
Laguna schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:33:
[...]

Tja mijn verbruik is in deze tijd ook niet echt regulier, veel thuis (en dus op WiFi) en dus ook lagere helderheid.
Ach ja, zolang ik goed de dag door kom is verbruik niet iets waar ik me heel erg druk om kan maken. Sowieso vrijwel onmogelijk om het verbruik tussen users onderling te verbruiken. Vanochtend om 7:30 van de lader gehaald (even een keer tot 100% om makkelijk te kunnen zien wat m'n verbruik doet. Nu zit de accu op 71% met 1 uur scherm tijd.

...

• Cyclonic
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 02:44
Nog steeds geen upgrade beschikbaar, 7t pro McLaren, vind het echt raar.
Cyclonic schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:02:
Je zou Oxygen Updater kunnen gebruiken. Volgens mij is dat al een paar keer eerder langsgekomen hier ;).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 13art
Cyclonic schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:02:
Dat valt wel mee met dat raar ;) . Ze kunnen niet de update iedereen tegelijk aanbieden dus doen ze dat gefaseerd. Kan de nodige tijd zitten tussen de eerste melding en wanneer jij hem daadwerkelijk krijgt.

Overigens zou het me niet verbazen als er ook het idee achter zit dat wanneer ze dit gefaseerd doen, en er een fout in de update zou zitten, de schade enigzins beperkt blijft door de roll out dan te stoppen.

...

Het is dat laatste. Ze verprutsen namelijk nog eens wat.

• Vincent91
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 23-06 20:10
ik dacht dat er een nieuwe beta aangekondigd was tot ik de datum zag |:(

sorry my bad 8)7

[Voor 85% gewijzigd door Vincent91 op 30-03-2021 17:34]

• EquiNox
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14-06 10:46

EquiNox

Speed plz.

Draai nu een tijdje de Android 11 update op mijn OnePlus 7t Pro; mijn ervaringen :

- WiFi blijft maar disconnecten
- Camera is soms erg langzaam/buggy

Reden voor mij om te backuppen en te downgraden!

Mocht iemand terug willen naar Android 10 : https://www.oneplus.com/n...ails?code=PM1574162297465

[Voor 17% gewijzigd door EquiNox op 30-03-2021 23:33]

• mb1234
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 22:43
Hebben er meer mensen last van dat ze google foto's steeds toestemming moet geven bij het verwijderen van foto's?

Ik las het ook op het OP forum, maar heb er verder niets over gelezen / een oplossing gevonden.

• kraonkel
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 19-06 07:49
Gisteren heb ik via de app oxygen updater Android11 gedownload. Wifi prima, accu lijkt ook prima. Taal Nederlands, maar als ik een email probeer te lezen krijg ik een hoop vreemde tekens, hetzelfde als ik reacties wil lezen bij Nu.nl. Ik weet niet wat het is : lees ik een of andere versleuteling ipv Nederlands?
Update: mails kan Ik nu wel lezen. Waarschijnlijk gaat nu.nl straks ook weer leesbaar zijn. Even switchen naar Engels is een goed idee.
Update 2 : Taal Engels als tweede taal heeft geholpen maar snap niet wat een en ander met elkaar te maken heeft.

[Voor 36% gewijzigd door kraonkel op 01-04-2021 00:05]

Clevonotebook, MacBook pro, oneplus 5, 7+ iPhone

• 13art
kraonkel schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 17:35:
Gisteren heb ik via de app oxygen updater Android11 gedownload. Wifi prima, accu lijkt ook prima. Taal Nederlands, maar als ik een email probeer te lezen krijg ik een hoop vreemde tekens, hetzelfde als ik reacties wil lezen bij Nu.nl. Ik weet niet wat het is : lees ik een of andere versleuteling ipv Nederlands?
Dat lijkt me sterk want waar zou die versleuteling opeens vandaan moeten komen? Ik zou zelf de taal switchen naar bijvoorbeeld Engels dat even laden, misschien even testen hoe teksten er dan uit zien en vervolgens terug naar NL zetten.

...

• 13art
mb1234 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:56:
Hebben er meer mensen last van dat ze google foto's steeds toestemming moet geven bij het verwijderen van foto's?

Ik las het ook op het OP forum, maar heb er verder niets over gelezen / een oplossing gevonden.
Toestemming voor wat? Ik krijg wel de vraag of ik de foto's naar de prullenbak wil verplaatsen en daar wordt toestemming voor gevraagd. Maar dat vind ik niet zo gek. Ok het begrip 'toestemming' is wat vreemd, maar dat er extra gevraagd wordt of je iets naar de prullenbak wil verplaatsen niet.

[Voor 11% gewijzigd door 13art op 31-03-2021 20:02]

...

• mb1234
13art schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 20:01:
[...]

Toestemming voor wat? Ik krijg wel de vraag of ik de foto's naar de prullenbak wil verplaatsen en daar wordt toestemming voor gevraagd. Maar dat vind ik niet zo gek. Ok het begrip 'toestemming' is wat vreemd, maar dat er extra gevraagd wordt of je iets naar de prullenbak wil verplaatsen niet.
Ja dat bedoel ik. Ik had verwacht dat ik maar eenmaal op toestaan hoefde te tikken.
Met Android 10 was dit namelijk niet zo.

• 13art
mb1234 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 20:57:
[...]

Ja dat bedoel ik. Ik had verwacht dat ik maar eenmaal op toestaan hoefde te tikken.
Met Android 10 was dit namelijk niet zo.
Hmm dat kan ik me niet herinneren. Zoals het nu is vind ik eigenlijk wel logisch. Enige wat mist is, bijvoorbeeld net als bij windows, een mogelijkheid om aan te vinken dat zoiets in de toekomst niet meer gevraagd hoeft te worden.

...

• deechtewber
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22-06 14:53
mb1234 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:56:

Lees hier: https://www.xda-developer...-google-photos-trash-fix/
Ik heb de geboden oplossing overigens (nog) niet zelf geprobeerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 13art
Nadat ik in eerste instantie geen bugs ervaarde na de update naar Android 11 zijn er nu toch twee dingen die me opvallen.
1) WiFi valt af en toe uit om na een paar sec weer opgepakt te worden.
2) Gisteren in de auto gebeurde hetzelfde met Bluetooth.
3) Oproepen komen niet altijd door maar gaan meteen maar mijn voicemail alsof er geen bereik is. Dit is er wel, telefoon lag gewoon op tafel naast me.

Resetten van Bluetooth en wiifi instellingen zal weinig oplossen denk ik aangezien ik al een factory reset gedaan heb na het installeren van de update.

Wachten maar op de fix. Geen reden voor mij om terug te gaan naar Android 10

...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EquiNox
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14-06 10:46

EquiNox

Speed plz.

Vooral als je de internetverbinding gaat belasten onder de 11 update (bijv laden van een webpage) dan valt WiFi weg en springt ie naar 4G. Ontzettend storend.

Vind het nieuwe design overigens ook meh, maar dat is een kwestie van wennen denk ik.

• MikeOO
Wifi herken ik ook. Zie ook dat deze af en toe wegvalt en gelijk weer terugkomt.

Tevens valt op dat het ontvangst van beide simkaarten wisselt. Soms volle uitslag met de iconen bovenin maar regelmatig staan deze nog niets eens op de helft.

• mb1234
Ik heb sinds de upgrade naar Android 11 een rare issue i.c.m. Spotify.

Wanneer Spotify actief is geweest blijft op mijn lockscreen de achtergrond van het betreffende nummer zichtbaar. Zelfs wanneer ik Spotify uit het geheugen verwijder.

De achtergrond verdwijnt pas als ik het toestel herstart.

Meer mensen die dit probleem hebben?

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
@mb1234 Ik zie het ook bij Play Music. Maar herstarten hoeft niet. Uiteindelijk verdwijnt het wel en zie ik weer mijn eigen achtergrond.
Kleine irritatie wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Niet online
Ik twijfel of ik mijn reactie hier of in [OnePlus] RMA & Support moet gooien, eventueel schopje wordt gewaardeerd. :)

tl;dr : 7T volledig kapotte display (=scherm?), zou een schermvervanging genoeg zijn? Of moet ik rekenen op meer vervanging?

Afijn, het volle verhaal
Zondag een flinke smakkert gemaakt met de racefiets, nu is mijn 7T scherm gesneuveld. Of nouja, in ieder geval het scherm, misschien meer. Ik zit alleen te twijfelen over wat ik er mee moet doen, vooral uit financieel oogpunt, ik ben benieuwd of iemand hier hetzelfde heeft meegemaakt of advies kan geven.

Ik begrijp er geen zak van, er zat een TPU case en glazen screenprotector op, op het hoesje is geen krasje te bekennen en de glazen screenprotector heeft naast de haarscheur die er al in zat niets nieuws. Toch is er in het scherm zelf, dus onder de screenprotector (en uit de buurt van de bestaande scheur), een flinke scheur/crack/lijn gekomen van linksmidden naar bijna helemaal rechtsboven en links onderin het hoekje een kleine scheur. Dat lijkt dus door de harde impact gekomen te zijn. En die was volgens mij best hard mompelt iets over bewusteloos en ambulance :'( .

In eerste instantie deed ~20% rechts (denk in verticale stroken) van het scherm het nog en kon ik nog iets van "password" van het lockscreen en een deel van het Android logo zien bij opstarten. Vond het toevallig dat dit in lijn was met de scheur in het scherm. Is dat niet hoe OLED schermen werken? De rest van het scherm was een soort olievlek in de kleuren zwart/groen/blauw.

Het zwarte gedeelte vanaf het verticale midden is ook ongeveer waar de grote scheur loopt. Het andere kleine scheurtje zit helemaal links onderin, begint bij mijn linker vinger die nog net te zien is en loopt richting rechtsbeneden, eindigt nog voor mijn vinger op het scherm.
Maandag (day-after) was er niets meer te lezen en was het één grote "olievlek", maar was het scherm wel fel op sommige plekken, of fel over het hele scherm als ik onderin (in de buurt van de oplaadpoort, vermoedelijk waar de display connector zit?) drukte. Dinsdag alleen nog een heel klein beetje "olie" in de hoeken te zien maar verder zwart.
Inmiddels (woensdag) is het allemaal zwart.
Wel voel ik dat hij nog werkt. Als ik de telefoon aanzet en dan de powerknop ingedrukt houd, voel ik een tril wat volgens mij de tril is van het menuutje rechts van uitschakelen/screenshot/reboot (YouTube: OnePlus 7T Teardown! - Is the Oreo Camera really needed?). De telefoon lijkt dus nog gewoon te werken, wat werd bevestigd door de dingen die ik zondag nog kon zien. Echter reageerde het scherm toen niet op input.

Belangrijkste data (WhatsApp, foto's, contacten) heb ik een zeer recente back-up van in Google Drive. Verder werk ik veel met cloud/accounts, dus dat wordt gewoon een kwestie van opnieuw inloggen mocht ik naar een ander apparaat gaan. Eerlijk gezegd geen idee wat er verder voor lokale data op staat, ik kan er in ieder geval niet bij met mijn pc zolang de telefoon locked is.

Nu vraag ik mij af of het de moeite waard zal zijn om hier reparatiekosten aan te besteden. Zelf in ieder geval niet de kennis, vaardigheid of materialen om het te doen.
Bij OnePlus ben ik mijn data sowieso kwijt en duurt het wel even, die optie valt af. Ik zit nu met een op-sterven-na-dood iPhone 6S dus enige haast is wel aanwezig. :+
Ik lees in dit topic positieve verhalen over ThePhoneLab en zie dat zij officiële partner van OnePlus zijn, bovendien een filiaal dichtbij voor mij.
€198 kwijt aan het scherm, dan nog als ik het goed begrijp €30,25 aan service fee. Ze hebben dan wel een no cure = no pay, maar het kan best zijn dat er nog meer vervangen moet worden. Ik denk bijvoorbeeld aan glas, vingerscanner, moederbord/connector? Is er iemand anders die hier ervaring mee heeft?
Voor je het weet zit ik dan qua reparatiekosten al aan de nieuwsprijs van een Nord of een tweedehands ander model, dan is dat een betere keuze voor mij. Afhankelijk van wat men in het najaar gaat presenteren, was ik sowieso van plan over te stappen naar een iPhone 13 / OnePlus 9T / Pixel 6 dus het is echt meer ter overbrugging.

Ben altijd heel zuinig geweest, dit wordt de eerste keer in mijn leven dat ik een smartphone laat repareren. Ik ben vooral "bang" dat ik straks vast kom te zitten aan opvolgende reparaties. Bijvoorbeeld iets in de richting van "we hebben je display vervangen, die werkt nu, maar we komen er achter dat ook nog X en Y moeten vervangen, maarja wel eerst even voor het scherm betalen want ja dat hebben we nu toch al gedaan". En voor ik het weet betaal ik net zo veel of meer dan een veel interessanter alternatief (zoals genoemde Nord of ander tweedehandsje).

[Voor 5% gewijzigd door TheTinusNL op 07-04-2021 18:04. Reden: Foto]

• MikeOO
TheTinusNL schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:57:
Ik twijfel of ik mijn reactie hier of in [OnePlus] RMA & Support moet gooien, eventueel schopje wordt gewaardeerd. :)

tl;dr : 7T volledig kapotte display (=scherm?), zou een schermvervanging genoeg zijn? Of moet ik rekenen op meer vervanging?
Kan zijn dat het toestel tijdens de val mogelijk wat verbogen is waardoor het scherm net een tik heeft gehad.

Bedrag is best hoog voor een toestel van een paar jaar oud. Maar alles hangt af wat je natuurlijk zelf wilt.
Als je tevreden bent met het toestel en nog een tijdje wilt houden dan is het natuurlijk waard.

Je kunt ook overwegen hem zo te koop aan te bieden en zien wat dit oplevert.
Tel daarbij de ruim 200-230 euro aan schermkosten die je anders kwijt zou zijn en je hebt al zeker 300 - 350 euro te besteden voor een nieuw toestel en je kijkt voor een leuke 2de hands OnePlus 8 die al aardig in de buurt komen. Telefoonabbo verlengen / vernieuwen kan soms ook net wat korting opleveren.

Keuze welk toestel en wat je moet doen is een persoonlijke keus en kunnen wij niet voor je maken >:)

• TheTinusNL
  • Niet online
Inmiddels wat vergelijkbare verhalen gevonden op het internet, die "olievlek" is zoals ik vermoedde de standaard voor (AM)OLED cracks, ook het verspreiden er van. Begreep iets met zuurstof/vocht dat mogelijk tussen en schermlagen is gekomen ofzo?
Las ergens nog dat misschien de memory chip van de OLED connector kapot kan zijn, maar dan had hij het in eerste instantie ook niet meer gedaan vermoed ik? En mocht het zo zijn, kan ik denk ik bij ThePhoneLab zodra ze hem open hebben eerst even vragen om naar de connector te kijken.
Verder kan het nog waterschade zijn, daar zouden de vocht-indicatoren als het goed is antwoord op moeten geven zodra de telefoon open is. Tijdens de val is wel een bidon gaan lekken, maar die zat in mijn rugzak en niet in het fietsshirt of op de fiets.
Als laatste kwam ik nog de mogelijkheid van een opgeblazen batterijcel tegen die druk op het scherm uitoefent. Dat lijkt mij meer een probleem van de lange termijn en niet van een impact?
MikeOO schreef op donderdag 8 april 2021 @ 07:28:
[...]
Kan zijn dat het toestel tijdens de val mogelijk wat verbogen is waardoor het scherm net een tik heeft gehad.
Inderdaad een mogelijkheid, heb er even naar gekeken. Ik zie echter geen krommingen in de behuizing of het scherm. De telefoon zat achterin mijn wielershirt, op de kant waar ik gevallen ben, plat/vlak tegen het lichaam. Ik denk dus dat het door de impact komt.
Bedrag is best hoog voor een toestel van een paar jaar oud. Maar alles hangt af wat je natuurlijk zelf wilt.
Als je tevreden bent met het toestel en nog een tijdje wilt houden dan is het natuurlijk waard.
Zeker, 200 euro op een aanschafprijs van 600 euro 1,5 jaar geleden, maar dat is nog altijd minder dan een nieuw toestel mocht het alleen bij het scherm blijven. Ik ben er hartstikke tevreden mee. De upgrade eind van het jaar kan ik nog wel even uitstellen met deze reparatie in gedachten. Het is zeker niet dat ik die upgrade echt nodig ga hebben, maar nieuw spul is altijd leuk. :9~
Je kunt ook overwegen hem zo te koop aan te bieden en zien wat dit oplevert.
Tel daarbij de ruim 200-230 euro aan schermkosten die je anders kwijt zou zijn en je hebt al zeker 300 - 350 euro te besteden voor een nieuw toestel en je kijkt voor een leuke 2de hands OnePlus 8 die al aardig in de buurt komen. Telefoonabbo verlengen / vernieuwen kan soms ook net wat korting opleveren.

Keuze welk toestel en wat je moet doen is een persoonlijke keus en kunnen wij niet voor je maken >:)
Ook een optie inderdaad, maar dan kriebelt het toch bij mij over eventuele data die nog achterblijft op de telefoon. Alles staat er nu namelijk nog op. Dan zou ik eventueel samen met de koper moeten gaan zitten, is ook nog een optie.
Verder ben ik nogal kieskeurig over een nieuwe telefoon, de 8 bijvoorbeeld valt al af vanwege het gekromde scherm. Verder kan ik nog een hoop andere redenen noemen, maar veel opties ken ik niet, maar dat maakt de keuze voor een eventueel nieuw model wel makkelijk. :P

In ieder geval bedankt voor het denkvoer. :Y

• 13art
mb1234 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 14:56:
Ik heb sinds de upgrade naar Android 11 een rare issue i.c.m. Spotify.

Wanneer Spotify actief is geweest blijft op mijn lockscreen de achtergrond van het betreffende nummer zichtbaar. Zelfs wanneer ik Spotify uit het geheugen verwijder.

De achtergrond verdwijnt pas als ik het toestel herstart.

Meer mensen die dit probleem hebben?
Ja had ik ook, maar dit is een Android 11 feature kwam ik achter. Ben een instelling tegen gekomen die gaat over het laten zien van het laatst gespeelde nummer ook als de app is afgesloten.... Misschien de volgende keer even klein stukje naar rechts swipen en dan het tandwieltje voor de meldingen instellingen. Dacht dat het daar bij stond.

...

• mb1234
13art schreef op donderdag 8 april 2021 @ 19:02:
[...]

Ja had ik ook, maar dit is een Android 11 feature kwam ik achter. Ben een instelling tegen gekomen die gaat over het laten zien van het laatst gespeelde nummer ook als de app is afgesloten.... Misschien de volgende keer even klein stukje naar rechts swipen en dan het tandwieltje voor de meldingen instellingen. Dacht dat het daar bij stond.
Bedankt voor de tip, zal de volgende keer even kijken als het weer gebeurd.

Apart genoeg gebeurde het de laatste twee keer niet.

• 13art
mb1234 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 19:19:
[...]

Bedankt voor de tip, zal de volgende keer even kijken als het weer gebeurd.

Apart genoeg gebeurde het de laatste twee keer niet.
Het viel mij zelf op met de app SoundCloud. Bij toeval die instelling tegen gekomen, daarna geen last meer van gehad.

Edit:
Ah nog een andere vaker gelezen bug tegen gekomen. Tijdens het bellen werkt de proximity sensor niet goed waardoor het scherm steeds aan en uit gaat tijdens het bellen en onbedoeld instellingen worden veranderd door het bellen...

Al met al zou mijn advies te zijn niet te updaten naar Android 11 en even af te wachten. Al heb ik ook al gelezen dat oneplus de update heeft teruggetrokken.

[Voor 35% gewijzigd door 13art op 08-04-2021 20:07]

...

• mb1234
13art schreef op donderdag 8 april 2021 @ 19:22:
[...]

Het viel mij zelf op met de app SoundCloud. Bij toeval die instelling tegen gekomen, daarna geen last meer van gehad.

Edit:
Ah nog een andere vaker gelezen bug tegen gekomen. Tijdens het bellen werkt de proximity sensor niet goed waardoor het scherm steeds aan en uit gaat tijdens het bellen en onbedoeld instellingen worden veranderd door het bellen...

Al met al zou mijn advies te zijn niet te updaten naar Android 11 en even af te wachten. Al heb ik ook al gelezen dat oneplus de update heeft teruggetrokken.
Draai al op Android 11 sinds het begin van de release door OnePlus en ondervindt eigenlijk geen problemen.

Ik heb naast het Spotify gebeuren, alleen het idee dat de WiFi verbreekt en opnieuw verbindt. Dat lijkt op een bug en heb ik al vaker gelezen.

• 13art
mb1234 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 20:14:
[...]

Draai al op Android 11 sinds het begin van de release door OnePlus en ondervindt eigenlijk geen problemen.

Ik heb naast het Spotify gebeuren, alleen het idee dat de WiFi verbreekt en opnieuw verbindt. Dat lijkt op een bug en heb ik al vaker gelezen.
Het zijn ook geen hele grote bugs en dat van het bellen ontdekte ik net pas. Al wat schemerig dus dan valt het tijdens bellen meer op dam overdag als het scherm opeens aan gaat. Vandaag overdag was het me namelijk nog niet opgevallen.

...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MikeOO
TheTinusNL schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:32:

Ook een optie inderdaad, maar dan kriebelt het toch bij mij over eventuele data die nog achterblijft op de telefoon. Alles staat er nu namelijk nog op. Dan zou ik eventueel samen met de koper moeten gaan zitten, is ook nog een optie.
Verder ben ik nogal kieskeurig over een nieuwe telefoon, de 8 bijvoorbeeld valt al af vanwege het gekromde scherm. Verder kan ik nog een hoop andere redenen noemen, maar veel opties ken ik niet, maar dat maakt de keuze voor een eventueel nieuw model wel makkelijk. :P

En de telefoon aansluiten op de pc en kijken of je verbinding kunt maken met ADB.
Dan kun je de lokale bestanden proberen eraf te halen en een reset zou dan ook moeten lukken.

Nadeel is dat MTP aan moet staan.

Onderop dit topic staat ook nog een mogelijk als je het echt nodig hebt.
https://forums.oneplus.co...ken-want-the-data.782264/

• sticx
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:45
TheTinusNL schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:32:

Als je toevallig ooit usb debugging in de developer options heb aangezet zou je dit tooltje kunnen gebruiken:
https://github.com/Genymobile/scrcpy
Daarmee kan je virtueel je telefoon op je pc bekijken.

• Twenkie
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 23-06 16:48
Gisteren heb ik ergens opgepikt dat de 8T wel al een volgende OS-update krijgt. Weet iemand of het niet OTA- updaten van o.a. mijn OP7T een strategische kwalitatieve zet is, of is er echt iets mis?
Ik zit op 10.0.16HD65BA.
Laat even iets weten ajb.

Acties:
  • +2Henk 'm!
OnePlus heeft zojuist OxygenOS 11.0.0.2 aangekondigd als hot-fix voor de 7T-serie: OxygenOS 11.0.0.2 for the OnePlus 7T Pro and OnePlus 7T
Hey everyone,

We are starting to push the 11.0.0.2 hotfix build that replaces the previous release. This incremental rollout fixes some unforeseen bugs found in the original Android 11 release and updates the security patch.

Changelog
System
  • Update to OxygenOS 11 version
  • Fresh new UI visual design brings you a more comfortable experience with various optimizations of details
  • Optimize the stability of some third-party applications and improve the experience
  • Updated Android Security Patch to 2021.03
  • Updated GMS package to 2021.01
  • Since this is the upgrade of Android 11 version with many new features, the upgrade time may be longer. Please wait for the completion of the upgrade
Camera
  • Updated the camera UI and optimized some of the function paths to offer more convenient operation
  • Newly added HEVC codec to reduce video storage size seamlessly, capture and shoot more without compromising on quality
  • Newly added access to a third-party app to share the picture by pressing and holding it in preview
  • Newly added the quick access to recording mode by pressing and holding the shutter button and by sliding the button, you can easily zoom in or zoom out
  • Newly added the playback display in Time-lapse mode to show the actual filming time
Ambient Display
  • Newly added Insight clock style, a joint creation with Parsons School of Design. It will change according to the phone usage data (To set: Settings > Customization > Clock on ambient display)
  • Newly added Canvas feature that can automatically draw a wireframe picture based on a lock screen photo on your phone(Path: Settings - Customization - Wallpaper - Canvas - Choose photo preview and it can be generated automatically)
Dark Mode
  • Added the shortcut key for Dark Mode, pull down the quick setting to enable
  • Supporting automatically turn on feature & customize time range (path: Settings - Display - Dark Mode - Turn on automatically - Automatically enable from sunset to sunrise/Custom time range)
Game Space
  • Newly added gaming tools box for convenient switches of Fnatic mode. You can now choose three ways of notifications: text-only, heads up and block, just for your immersive gaming experience
  • Newly added quick reply feature in a small window for Instagram, WhatsApp and Telegram (Enable it by swiping down from upper right/left corners of the screen in gaming mode)
  • Newly added mis-touch prevention feature. Enable it, swipe down from the top of the screen, click and the notification bar will pop out
Shelf
  • Newly shelf interface design, the interface is clearer
  • Added weather widget, animation effect smarter
Gallery
  • Supporting Story function, automatically form weekly videos with photos and video in storage
  • Optimize the loading speed of the gallery, and the image preview is faster
EU wordt nog niet uitgerold op het moment van schrijven.

• Menno van Rijn
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 07:19
Iemand ervaring op de 7T met Android 11 en de PDC tool om vowifi en Volte in te stellen zodat deze werkt met iedere provider?

Acties:
  • +1Henk 'm!
Update is net toegevoegd aan Oxygen Updater :).

• mb1234
AnonymousWP schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:47:
Ik zie de update nog niet in de app staat, kan het zijn dat even duurt voordat hij beschikbaar is?

Edit: update is inmiddels wel zichtbaar in de app.

[Voor 9% gewijzigd door mb1234 op 19-04-2021 16:37]

• RvD86
AnonymousWP schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:47:
Toevallig ook al bekend wanneer de OOS11 beta 5 uitkomt? :)
RvD86 schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:28:
[...]

Toevallig ook al bekend wanneer de OOS11 beta 5 uitkomt? :)
Nee, maar ik vermoed vandaag of morgen.

• RvD86
AnonymousWP schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:01:
[...]

Nee, maar ik vermoed vandaag of morgen.
(y)

• brtdprz
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 02-06 16:01
Sinds update naar Android 11 kan ik geen Android auto meer gebruiken.
bij het inpluggen van de kabel hoor ik het geluid dat er kabel wordt ingestoken, maar androidcar verschijnt niet. als ik dan naar de usb instellingen ga kijken, staat alles greyed out.

niets mis met de usb poorten van mijn auto of de kabels (andere telefoon maakt wel verbinding)
en ik heb even downgrade gedaan naar de 10 en ik had terug connectie.
terug naar de 11 gegaan maar helaas...

nog iemand met die ervaring? of met een mogelijkse oplossing? :-)

thx

• Twenkie
Ik heb geen ervaringen opgedaan met Android 11/Oxygen 11, maar kijk vaak op het forum 7T (pro) van de OP- community.
Daar komen elke keer dingen voorbij als:
-factory reset;
-app verwijderen en weer installeren;
-cache ( van de apps?) opschonen;
-verschillen in updaten vanaf een eerdere versie van OS 11 en updaten vanaf OS 10.
-verschil in gebruik van Oxygen updater en OTA;
-verschillen tussen EU-versie en andere versies;
- Hebben 7T- gebruikers andere problemen dan de Pro-bezitters.
En nog een paar andere zaken die ik nu vergeten ben...
Probeer deze zaken eens uit en lees je in op de community site.
Dat gaat mij als onhandige tweaker wellicht ook helpen als de OTA-update komt.
De tip kwam van een Tweaker hier ergens boven. Dank daarvoor en veel succes!🍀🍀🍀

• mb1234
brtdprz schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:53:
Sinds update naar Android 11 kan ik geen Android auto meer gebruiken.
bij het inpluggen van de kabel hoor ik het geluid dat er kabel wordt ingestoken, maar androidcar verschijnt niet. als ik dan naar de usb instellingen ga kijken, staat alles greyed out.

niets mis met de usb poorten van mijn auto of de kabels (andere telefoon maakt wel verbinding)
en ik heb even downgrade gedaan naar de 10 en ik had terug connectie.
terug naar de 11 gegaan maar helaas...

nog iemand met die ervaring? of met een mogelijkse oplossing? :-)

thx
Bedoel je dat de USB instellingen grijs zijn in de auto of op je telefoon?

Ik had namelijk in mijn auto dat ik in de instellingen van de auto, opnieuw het toestel moest selecteren. Dit heb ik een paar keer moeten doen, maar de laatste keer pakte hij AA automatisch.

Op Android 10 ging het altijd gewoon automatisch.

• brtdprz
Twenkie schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:20:
Ik heb geen ervaringen opgedaan met Android 11/Oxygen 11, maar kijk vaak op het forum 7T (pro) van de OP- community.
Daar komen elke keer dingen voorbij als:
-factory reset;
-app verwijderen en weer installeren;
-cache ( van de apps?) opschonen;
-verschillen in updaten vanaf een eerdere versie van OS 11 en updaten vanaf OS 10.
-verschillen tussen EU-versie en andere versies;
- Hebben 7T- gebruikers andere problemen dan de Pro-bezitters.
En nog een paar andere zaken die ik nu vergeten ben...
Probeer deze zaken eens uit en lees je in op de community site.
Dat gaat mij als onhandige tweaker wellicht ook helpen als de OTA-update komt.
De tip kwam van een Tweaker hier ergens boven. Dank daarvoor en veel succes!🍀🍀🍀
thx, ga ik eens bekijken, al is de factory reset ook al gebeurd

• brtdprz
mb1234 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:29:
[...]

Bedoel je dat de USB instellingen grijs zijn in de auto of op je telefoon?

Ik had namelijk in mijn auto dat ik in de instellingen van de auto, opnieuw het toestel moest selecteren. Dit heb ik een paar keer moeten doen, maar de laatste keer pakte hij AA automatisch.

Op Android 10 ging het altijd gewoon automatisch.
de USB instellingen op de telefoon zijn grijs.
de telefoon net nog eens volledig verwijderd uit de auto en opnieuw toegevoegd via bluetooth, da's geen enkel probleem, maar bij het inpluggen van de usb kabel geen reactie...
Twenkie schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:20:
Ding dong, they're wrong. Er zit helemaal geen verschil in updaten, omdat het exact dezelfde ZIP is als "OTA" (je bedoelt via System Updater). Immers downloadt de app updates rechtstreeks van de OnePlus-servers. Wie dat claimt op de forums, heeft of zich niet ingelezen, of verkoopt expres lariekoek. Zie hier voor meer info: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie

• Twenkie
Dat is nou precies, wat op die site gebeurt! Mensen met diverse meningen die verbaal de degens over deze kwesties kruizen. Het is ongelooflijk leerzaam. De boel begint na ca 3.7k posts nu wel wat te verzuren. Steeds meer mensen die OS 11 nog niet hebben en klagen.
Als je daar doorheen kunt prikken, is het een bezoekje waard. Heb je al meer verstand van zaken, blijf dan lekker bij dit forum plakken 😉.

Bedankt voor jullie reacties!

• Twenkie
Ondertussen toch maar de oxygen updater gebruikt. Na een dag kan ik concluderen: Geen enkel probleem, mobieltje werkt soepel en snel op Android/ Oxygen 11. Bedankt weer voor de tip!

• deechtewber
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22-06 14:53
Ik heb op mijn 7T Pro Android 11 gewoon via de OTA gehad, en inmiddels 11.0.0.2. Ik heb geen enkel probleem met Android Auto ondervonden, noch via USB, noch wireless. Alles werkt net als op Android 10. Hoop dat je het opgelost krijgt.

• 13art
Ma de update (factory reset gedaan) werkt hier opeens het contactloos betalen met de Rabo Wallet niet meer.

Was deze eerst vergeten in te stellen dus toen ik wilde betalen kreeg ik eerst melding deze in te moeten stellen. Nu is deze ingesteld maar als ik ik contactloos wil betalen gebeurt er niks... Nfc staat uiteraard aan maar de app wordt niet geopend, geen betaalverzoek oid, niks. De Rabo Wallet staat wel ingesteld als standaard betaal app.... Iemand nog suggesties? Of zal het een Android 11 ding zijn of wellicht nog een bug in de laatste update?

[Voor 7% gewijzigd door 13art op 30-04-2021 14:18]

...

• brtdprz
deechtewber schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:35:
Ik heb op mijn 7T Pro Android 11 gewoon via de OTA gehad, en inmiddels 11.0.0.2. Ik heb geen enkel probleem met Android Auto ondervonden, noch via USB, noch wireless. Alles werkt net als op Android 10. Hoop dat je het opgelost krijgt.
ik vrees ervoor, hij gaat terug voor herstelling.
heb ondertussen samsung toestel met Android 11 aan mijn auto gehangen, dit was geen enkel probleem.

en ik heb al van in het begin last met bellen ook, telkens tijdens het bellen leeft mijn telefoon een eigen leven. verschillende apps/instellingen die open staan of veranderd zijn...

we zien wel...
bedankt voor je reactie :-)
Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True