Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deathchant schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:31:
[...]

Nou, kep met een lading van 90%->20% weer eens kunnen doen met 5u45m screen on time, en elke keer na gebruik van de Gallery app op force stop en clear cache gedaan.
Als ik naar de stats kijk, staat de Gallery ondanks dat nog steeds op de 4e plaats met 7% usage (en maar 7 minuten gebruik).
Ik zie in de google play store reviews ook enkele comments die zeggen dat sinds de laatste update de battery drain flink is toegenomen.
Ik ga inderdaad even proberen wat jij zegt bij de volgende acculading.
En anders, tijdelijk (alternatief) Google Photos gebruiken.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• deechtewber
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 18:13
Deathchant schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:31:
[...]

Nou, kep met een lading van 90%->20% weer eens kunnen doen met 5u45m screen on time, en elke keer na gebruik van de Gallery app op force stop en clear cache gedaan.
Als ik naar de stats kijk, staat de Gallery ondanks dat nog steeds op de 4e plaats met 7% usage (en maar 7 minuten gebruik).
Ik zie in de google play store reviews ook enkele comments die zeggen dat sinds de laatste update de battery drain flink is toegenomen.
Ik ga inderdaad even proberen wat jij zegt bij de volgende acculading.
Meld anders een bug bij Oneplus. Ik heb dat ook gedaan toen NFC betalingen niet automatisch bankierapps openden om de pincode in te toetsen. Daar kreeg ik keurig bericht van en 1 of 2 OTA's later was het opgelost.

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-10 22:04
Ik heb sinds enkele weken een 7t pro, en het valt me al een tijdje op dat af en toe de verbinding wegvalt, van beide sims en wifi, enkele seconden lang. Ik zie hier een oude post dat het met lokatiebepaling te maken kan hebben, maar hebben de laatste tijd nog mensen problemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deechtewber
pietervanhuizen schreef op woensdag 16 september 2020 @ 23:16:
Ik heb sinds enkele weken een 7t pro, en het valt me al een tijdje op dat af en toe de verbinding wegvalt, van beide sims en wifi, enkele seconden lang. Ik zie hier een oude post dat het met lokatiebepaling te maken kan hebben, maar hebben de laatste tijd nog mensen problemen?
Ik heb daarvan geen last op mijn 7T Pro.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:22
deechtewber schreef op woensdag 16 september 2020 @ 15:34:
[...]

Meld anders een bug bij Oneplus. Ik heb dat ook gedaan toen NFC betalingen niet automatisch bankierapps openden om de pincode in te toetsen. Daar kreeg ik keurig bericht van en 1 of 2 OTA's later was het opgelost.
Ja, heb ik gedaan, thanks for the tip!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Nieuwe Open Bèta (18) voor de 7T en 7T Pro: OxygenOS Open Beta 8 for the OnePlus 7T Pro and 7T
Hey everyone,

With @Abdul B. currently on a short leave, I'm here to bring you the information on the latest open beta builds for the OnePlus 7T and OnePlus 7T Pro.

Changelog
System
  • Fixed the known issues with screen recorder
  • Fixed the issue that the notification bar did not respond occasionally
  • Updated Android security patch to 2020.09
  • Updated GMS package to 2020.08
Game space
  • Newly added gaming tools box for convenient switches of Fnatic mode. You can now choose three ways of notifications: text only, heads up, and block just for your immersive gaming experience
  • Newly added quick reply feature in the small window for WhatsApp and INS (Enable it by swiping down from upper right/left corners of the screen in gaming mode)
  • Newly added mistouch prevention feature. Enable it, swipe down from the top of the screen, click and the notification bar will pop out
Community
  • Add the Best Answer function, which allows you to mark others' answers. Best Answer will also be rewarded with experience points
  • Add mall function, you can buy mobile phones and other OnePlus products more conveniently
  • Optimized the log information capture function

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-10 22:04
deechtewber schreef op donderdag 17 september 2020 @ 09:35:
[...]

Ik heb daarvan geen last op mijn 7T Pro.
Ik ben er achter gekomen dat mijn issue alleen optreedt als ik data heb ingeschakeld op mijn Vodafone sim en het treedt inderdaad op bij lokatiebepaling (find my device is een app die vaak fout gaat). Bij Vodafone komt als enige ook VoLte in beeld (ik weet niet of dat gerelateerd is). Tmobile en KPN geen probleem. Na uitschakeling van Google Location Accuracy werkt het allemaal zonder problemen. Iemand Vodafone hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
pietervanhuizen schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 21:33:
[...]

Ik ben er achter gekomen dat mijn issue alleen optreedt als ik data heb ingeschakeld op mijn Vodafone sim en het treedt inderdaad op bij lokatiebepaling (find my device is een app die vaak fout gaat). Bij Vodafone komt als enige ook VoLte in beeld (ik weet niet of dat gerelateerd is). Tmobile en KPN geen probleem. Na uitschakeling van Google Location Accuracy werkt het allemaal zonder problemen. Iemand Vodafone hier?
Gebruik ook VF icm 7T en VolTe en locatiebepaling werken allemaal zonder problemen.

Start het toestel eens in Safe mode. Dan kun je al vrij veel testen of het dan ook gebeurt.
https://nerdschalk.com/on...afe-mode-enter-exit-tips/

Als het dan wel goed werkt dan is de kans groot dat een app die je zelf hebt geïnstalleerd problemen geeft.
Dan is een reset naar fabrieksinstellingen de makkelijkste oplossing. Dan stap voor stap weer een app installeren en uittesten tot het weer gebeurt. Dan weet je wie de boosdoener is. Kan ook zijn dat na een reset zelf het probleem al is opgelost.

Kan natuurlijk ook dat je simkaartje een probleem heeft. Dan zou je dit eens moeten testen met een andere toestel of even de simm van iemand lenen die ook VF gebruikt. Zeker als je bv de simm al lang hebt kun je altijd contact opnemen met VF of naar een VF winkel gaan en hem laten vervangen. Hou er wel rekening mee dat je hier soms iets voor moet betalen.

• Deathchant
@Anonymoussaurus Ik heb nog steeds die battery drain van de 3.13.3 versie van de Gallery. Heb al een bug report aangemaakt en info aant verzamelen. Maar kep eigenlijk geen zin om alle logo's (en god weet wat er allemaal meegestuurd wordt) mee te sturen. Ik kan via apkmirror dus geen apk van eender welke gallery versie via any browser downloaden. Hij blijft zeggen download unsuccessful. Dus kep het via de pc gedaan en op de 7T Pro gezet, maar hij wilt de apk NIET installeren. Hij begint wel maar daarna zegt ie not installed.
Heb je enig idee hoe ik het wél geïnstalleerd krijg? De huidige versie kan ik ook niet uninstallen (preinstalled) of terug naar factory versie brengen.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:55
Waarschijnlijk zal je de read/write access moeten instellen van het apk bestand voordat je hem goed kan installeren. Misschien dat je er zelfs root voor nodig hebt. Weet ik niet zeker, is voor mij alweer even geleden dat ik me hiermee bezig heb gehouden.

Misschien met Google even zoeken hoe je systeemapps moet/kan installeren.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
Via de Playstore kunnen uninstallen en daarna versie 3.12 (van vóór de 8 september update) erop gezet. Nu weer afwachten.

Gisteren trok gallery de accu leeg in 12 uur tijd. Er stond in de accusettings dat gallery bovenaan stond met 41%, terwijl ik die 3 minuten had gebruikt. Nu eens kijken of de 3.12 versie weer beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deathchant schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:23:
@Anonymoussaurus Ik heb nog steeds die battery drain van de 3.13.3 versie van de Gallery. Heb al een bug report aangemaakt en info aant verzamelen. Maar kep eigenlijk geen zin om alle logo's (en god weet wat er allemaal meegestuurd wordt) mee te sturen. Ik kan via apkmirror dus geen apk van eender welke gallery versie via any browser downloaden. Hij blijft zeggen download unsuccessful. Dus kep het via de pc gedaan en op de 7T Pro gezet, maar hij wilt de apk NIET installeren. Hij begint wel maar daarna zegt ie not installed.
Heb je enig idee hoe ik het wél geïnstalleerd krijg? De huidige versie kan ik ook niet uninstallen (preinstalled) of terug naar factory versie brengen.
Sorry voor de late reactie. Ik denk dat het je wel zou lukken als je gebruik maakt van ADB. Dan kan je met
code:
1
 adb install -r -d
(volgens mij is dat het commando) de app downgraden. Gallery zou je toch wel moeten kunnen verwijderen.

Ik zie overigens dat het gelukt is d:)b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
No worries, het was idd gelukt. Er is toch nog iets anders dat mijn telefoon draint. Vannacht van 34 naar 12% gegaan en kep geen idee waar het aan ligt. Nu ineens staat de VPN app bovenaan en Google play store, zonder dat ze actief waren. Ik zie gewoon een dalende lijn zonder enige verklaring. Ook geen onverklaarbare system usage o.i.d.. Gallery is nu niet meer de oorzaak lijkt het. (Heb versie 3.10 van juli erop gezet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deathchant schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:15:
No worries, het was idd gelukt. Er is toch nog iets anders dat mijn telefoon draint. Vannacht van 34 naar 12% gegaan en kep geen idee waar het aan ligt. Nu ineens staat de VPN app bovenaan en Google play store, zonder dat ze actief waren. Ik zie gewoon een dalende lijn zonder enige verklaring. Ook geen onverklaarbare system usage o.i.d.. Gallery is nu niet meer de oorzaak lijkt het. (Heb versie 3.10 van juli erop gezet).
Yup, heb hetzelfde op m'n 7 Pro. Heb er meer klachten over gelezen. Lijkt ook voor te komen op andere toestellen voor zover ik hoorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Anonymoussaurus schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:47:
[...]

Yup, heb hetzelfde op m'n 7 Pro. Heb er meer klachten over gelezen. Lijkt ook voor te komen op andere toestellen voor zover ik hoorde.
Viel me op dat de playstore nog steeds de 8-september-versie van de Gallery als nieuwste ziet, terwijl op apkmirror al over de 4.0 versie heenzitten met als datum 21 september.
Nou, versie 3.10.9 van de Gallery lijkt het stabielste. Nu negens last van, behalve dat ik de playstore vaker moet force-stoppen. Ik haal in ieder geval weer 5u+ screen on time, en 's nachts maar 2% drain.

Nog een vraagje. Ik heb de screen calibration van het display van mijn 7T Pro op advanced staan met de slider driekwart richting warm. Wat mij opvalt is dat heel soms de kleuren ineens enorm verzadigd lijken bij een bepaalde, lage helderheid. Dit gebeurt ook bij sRGB en de Natural stand. Het viel me op doordat het Firefox icoontje ineens veel meer verzadigd oranje was dan normaal. Is dat bij andere 7T Pro gebruikers ook wanneer automatische helderheid zorgt voor een lage helderheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deathchant schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:38:
[...]

Viel me op dat de playstore nog steeds de 8-september-versie van de Gallery als nieuwste ziet, terwijl op apkmirror al over de 4.0 versie heenzitten met als datum 21 september.
Nou, versie 3.10.9 van de Gallery lijkt het stabielste. Nu negens last van, behalve dat ik de playstore vaker moet force-stoppen. Ik haal in ieder geval weer 5u+ screen on time, en 's nachts maar 2% drain.
Omdat 4.0 voor OnePlus Camera, Gallery etc voor OxygenOS 11 is en zijn dus niet compatible met apparaten die hier nog niet op draaien. Kan je wel installeren, maar dan loop je waarschijnlijk tegen problemen aan.

[ Voor 25% gewijzigd door Anonymoussaurus op 29-09-2020 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-10 15:09
Deathchant schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:15:
Er is toch nog iets anders dat mijn telefoon draint. Vannacht van 34 naar 12% gegaan en kep geen idee waar het aan ligt. Nu ineens staat de VPN app bovenaan en Google play store, zonder dat ze actief waren. Ik zie gewoon een dalende lijn zonder enige verklaring.
Ik heb dit sinds enkele ook. Gisteren was het Face Unlock volgens de battery app en vandaag inderdaad mijn VPN. Huh? :?

Sidenote: er zijn echt duizenden apps die weergeven hoeveel welke apps precies screenon verbruiken maar zijn er ook apps die verbruik van apps screenoff weergeven? Ik zoek al jaren naar iets dat dat betrouwbaar doet. Iemand een tip of bestaat zoiets gewoon niet.

• Deathchant
Nachtschade schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 23:05:
[...]

Ik heb dit sinds enkele ook. Gisteren was het Face Unlock volgens de battery app en vandaag inderdaad mijn VPN. Huh? :?
Ik heb de GooglePlayStore maar gedisabled. Probleem opgelost. Maar ja for how long....welke andere app komt dalijk de hoek om kijken waarbij de telefoon beslist om daar veel op te focussen en batterij te slurpen?
De playstore had ik niet eens gebruikt en ik had een used-time van 4h37 minuten en 27 minuten background, terwijl ik al eens een force stop had gedaan en clear cache.

Ik begin te vermoeden dat het niet aan de apps ligt, maar bij de telefoon...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomas17
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
Je bent in ieder geval niet de enige die er last van heeft.
Alhoewel het volgens sommige opgelost is bij Playstore versie 22.0.16-21

https://www.reddit.com/r/...oogle_play_store_battery/
https://www.reddit.com/r/...re_battery_drain_stopped/

• Deathchant
thomas17 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 12:52:
Je bent in ieder geval niet de enige die er last van heeft.
Alhoewel het volgens sommige opgelost is bij Playstore versie 22.0.16-21

https://www.reddit.com/r/...oogle_play_store_battery/
https://www.reddit.com/r/...re_battery_drain_stopped/
Ik heb geen social media en ik zit ook niet op twitter of reddit, dus dank voor de links. Ik ga morgen kijken of ik die versie van de playstore geinstalleerd krijg. For now heb ik gister en vandaag de playstore echt gedisabled om te kijken of er nog andere apps issues hebben, maar het lijkt erop dat google playstore (en de 8 september-versie van de gallery) de issues waren. Ik zit nu weer op dik 4 uur screen-on-time met nog 40% te gaan (of ja, eigenlijk 20% want ik laad de telefoon altijd op tussen 20-90%).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deathchant schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:59:
[...]

Ik heb geen social media en ik zit ook niet op twitter of reddit, dus dank voor de links. Ik ga morgen kijken of ik die versie van de playstore geinstalleerd krijg. For now heb ik gister en vandaag de playstore echt gedisabled om te kijken of er nog andere apps issues hebben, maar het lijkt erop dat google playstore (en de 8 september-versie van de gallery) de issues waren. Ik zit nu weer op dik 4 uur screen-on-time met nog 40% te gaan (of ja, eigenlijk 20% want ik laad de telefoon altijd op tussen 20-90%).
Heb net een nieuwe versie van de Play Store geïnstalleerd via APKMirror. Lijkt het opgelost te hebben.

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:33

Flipm0de

geen

nevermind

[ Voor 115% gewijzigd door Flipm0de op 30-09-2020 22:51 ]

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 14:10
Sinds kort heb ik een bijzonder euvel aan mijn OP7T, namelijk dat als ik een inkomende oproep krijg op mijn telefoon, deze ook vrijwel direct automatisch opneemt. Ook als ik de telefoon überhaupt nog helemaal niet heb aangeraakt. Bij settings gekeken, gestures & gebaren stonden allemaal goed (tilt to answer staat uit).

Ben erg benieuwd of er anderen zijn die hier ook last van hebben en wellicht weten hoe dit te tackelen.

Edit: heb ondertussen gevonden wat het triggered, namelijk mijn Bluetooth verbinding met mijn honor magicwatch 2.

[ Voor 12% gewijzigd door Edzeau op 01-10-2020 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
Anonymoussaurus schreef op woensdag 30 september 2020 @ 18:34:
[...]

Heb net een nieuwe versie van de Play Store geïnstalleerd via APKMirror. Lijkt het opgelost te hebben.
Ah thanks! Ik heb nu dan ook versie 22.1.18-21 erop gezet (30 september). Ik ga het vandaag eens uitproberen.

EDIT: so far, so good. Telefoon is dan ook pas vanaf 12:30 op 90% en nu op 87% met 23 minuten screen on time en google play komt (nog) niet voor in de verbruikslijst, terwijl ik toch even 5 minuten op googleplay gesurfd heb en al wat apps heb geupdate. Ik doe apps altijd handmatig updaten dus...Maar het lijkt dus onder controle weer. Gelukkig.

[ Voor 33% gewijzigd door Deathchant op 01-10-2020 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieeee
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:01
Heb nu een half jaar de telefoon en de warp charge lader heeft het nu al begeven. Beetje heel snel wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
bennieeee schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:30:
Heb nu een half jaar de telefoon en de warp charge lader heeft het nu al begeven. Beetje heel snel wat mij betreft.
Contact opnemen met de winkel waar je hem gekocht hebt. Lijkt mij dat op de lader zelf ook 2 jaar garantie zit.

Maar zou wel goed uittesten of het inderdaad aan de lader ligt. Kan ook de telefoon zelf zijn of de usb kabel waar bv een breuk of iets in zit.

Check ook de USB aansluiting op je telefoon zelf. Soms zit hier er veel vuil/stof in waardoor het niet meer werkt. Met bv tandenstoker voorzichtig deze schoonmaken wil ook wel eens helpen.

Telefoon kun je in safe mode opstarten en dan nog eens testen.
USB kabel kun je natuurlijk alleen uittesten als je een soortgelijke kabel hebt liggen voor warp of toevallig nog een toestel met deze functie.

Of je neemt hem mee naar een winkel om te vragen of zijn hem kunnen testen.
Deathchant schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:55:
[...]

Ah thanks! Ik heb nu dan ook versie 22.1.18-21 erop gezet (30 september). Ik ga het vandaag eens uitproberen.

EDIT: so far, so good. Telefoon is dan ook pas vanaf 12:30 op 90% en nu op 87% met 23 minuten screen on time en google play komt (nog) niet voor in de verbruikslijst, terwijl ik toch even 5 minuten op googleplay gesurfd heb en al wat apps heb geupdate. Ik doe apps altijd handmatig updaten dus...Maar het lijkt dus onder controle weer. Gelukkig.
Tip voor andere: Je kan hem nu ook bijwerken via Play Store zelf. Komt er ook vanzelf wel op maar mocht je hem eerder willen.

Play Store --> Instellingen --> en klik op Play Store versie.
Dan krijg je een melding dat er een nieuwe versie gedownload wordt. Geeft het even de tijd en na een tijdje is hij inderdaad netjes bijgewerkt naar 22.1.18-21 ;)

[ Voor 32% gewijzigd door MikeOO op 02-10-2020 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
MikeOO schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 07:16:
[...]
Tip voor andere: Je kan hem nu ook bijwerken via Play Store zelf. Komt er ook vanzelf wel op maar mocht je hem eerder willen.

Play Store --> Instellingen --> en klik op Play Store versie.
Dan krijg je een melding dat er een nieuwe versie gedownload wordt. Geeft het even de tijd en na een tijdje is hij inderdaad netjes bijgewerkt naar 22.1.18-21 ;)
Ik had em al erop staan inderdaad, maar thanks for the tip! Normaliter wacht ik ook altijd totdat het zich vanzelf aandient, maar omdat ik n al een tijdje issues leek te hebben met batterydrain, de ene keer door Gallery veroorzaakt, de andere keer door de Playstore, heb ik het inderdaad via apkmirror gedaan.
Ik ben geen persoon die, unlike many others, altijd staat te trappelen op nieuwe versies; als het allemaal gewoon werkt vind ik het prima.

Maar goed, zo heb ik gezien met een sneak-peak van de allernieuwste Gallery op apkmirror dat het voor mij niks is. Ze maken ineens het lettertype groter en prominenter in beeld. Dus ik blijf nu lekker op de 3.10.9 versie waar niks aan stuk is. Don't fix it if it ain't broken :)

Maar gelukkig is mijn telefoon nu weer back to normal. Ik had weer mooi 6u+ screen-on-time en geen batterydrain meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OnePlus heeft 10.0.13/10.3.5 aangekondigd: OxygenOS 10.0.13 and 10.3.5 [India] for the OnePlus 7T.
Hey everyone,

We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 10.3.5 [India] for the OnePlus 7T, and 10.0.13 [EU & Global] will soon follow.

Changelog
System
  • Newly added user assistance feature to help user master usage skills quickly (Route: Settings>OnePlus Tips&Support)
  • Optimized power consumption of the system and improve user experience
  • Fixed the flashback issue with some third-party apps
  • Fixed known issues and improved system stability
  • Updated Android Security Patch to 2020.09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:41

Laguna

Connaisseur

Ik heb momenteel maar 3 irritaties, waarvan er 2 bij Google liggen (het freezen van een pagina bij Chrome en ondertiteling die je telkens moet uitzetten bij YouTube video's bijv van JerryRigEverything). De derde is dat er altijd een TuneIn notificatie verschijnt (die je niet kan clearen), zodra m'n toestel weer wakker wordt in de ochtend. Vermoedelijk doordat Bluetooth in slaapstand gezet wordt, maar of dat dan aan TuneIn of OxygenOS ligt :?

Eigenlijk zou ik gewoon moeten overstappen op Firefox en bij YouTube als workaround het font maar zo klein mogelijk ingesteld met de hoogste transparantie. Maar het blijft belachelijk dat Google hier al zo'n 2 jaar geen fuck mee doet.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RedPixel
  • Laatst online: 09-10 15:54
Ik heb sinds de laatste update op mijn OnePlus 7T Pro (versie 10.0.11.HD01BA) iets irritants:

De icoontjes van "other notifications" staan nu opeens wél in de statusbar. Dat zijn dus notifications van apps die ik van Important op Other heb gezet. Hebben meer mensen hier last van? Iemand een oplossing?

edit: opgelost. Settings -> Apps & notifications -> Notifications -> Advanced -> Hide silent notification in status bar.

Weet niet of die setting al bestond, maar de setting stond iig uit na de update.

[ Voor 25% gewijzigd door RedPixel op 04-10-2020 16:29 ]

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-10 09:58
Enig idee wanneer Android 11 in de beta komt voor onze telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KaiseRRuby schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:23:
[...]

Enig idee wanneer Android 11 in de beta komt voor onze telefoon?
Ik vermoed november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bllb
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Probleempje met een nieuwe OnePlus 7T Pro: als je er HDR content mee kijkt, zie je een soort backlight bleeding - aan de linker en rechter kant (liggend) zie je (vooral met de lampen uit) een soort witte 'mist', terwijl die pixels gewoon geheel zwart zouden moeten zijn. Het verdwijnt plots als je de brightness opschroeft naar zo'n 80% (of naar niet-HDR content kijk). Een Oneplus 7 Pro ernaast met exact dezelfde instellingen heeft het niet. Als je het goed kijkt flikkert de 'mist' zelfs. Andere mensen die hetzelfde probleem hebben? Ik twijfel een beetje over omruilen... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Hebben meer mensen met een 7T of 7T Pro issues met de nieuwe update (4.74.3) van Signal? Nadat ik de update installeerde werkte de back-knop én de emoticon-knop niet meer. Als ik op de emoticon-knop druk dan verdwijnt het toetsenbord. En de backknop doet niks. Ik zie hier en daar gebruikers die in de review in de play store ook soortgelijke issues hebben.

Collega van me heeft een OP7 non-T en daar geen issues, ook niet op een Samsung S9 of S10e.

EDIT: het plus-knopje om files toe te voegen werkt ook niet meer. Kameraad van me heeft een OP8 Pro en heeft hetzelfde issue.

[ Voor 12% gewijzigd door Deathchant op 23-10-2020 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Deathchant schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:35:
Hebben meer mensen met een 7T of 7T Pro issues met de nieuwe update (4.74.3) van Signal? Nadat ik de update installeerde werkte de back-knop én de emoticon-knop niet meer. Als ik op de emoticon-knop druk dan verdwijnt het toetsenbord. En de backknop doet niks. Ik zie hier en daar gebruikers die in de review in de play store ook soortgelijke issues hebben.

Collega van me heeft een OP7 non-T en daar geen issues, ook niet op een Samsung S9 of S10e.

EDIT: het plus-knopje om files toe te voegen werkt ook niet meer. Kameraad van me heeft een OP8 Pro en heeft hetzelfde issue.
Vaak heeft dit te maken met apps die iets van een laag over het scherm leggen. Bijvoorbeeld apps die de schermhelderheid en kleur aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@Deathchant Vooralsnog doet Signal het hier naar behoeven op mijn 7T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
13art schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:25:
[...]

Vaak heeft dit te maken met apps die iets van een laag over het scherm leggen. Bijvoorbeeld apps die de schermhelderheid en kleur aanpassen.
Hmmm, ik weet niet hoe ik dan nou moet onderzoeken of Signal een laag over het scherm legt? Ik heb alles staan op systemdefault waar dat kan. Versie 4.73.4, de vorige, had nergens last van, dus het is met de 4.74.3 update gekomen.

Overigens is er ook een Oneplus Launcher update geweest die iets doet met Oneplus Scout? Ik lees ook negatieve ervaringen erover, maar die heb ik dus ook tegelijk geupdated. Misschien ligt het daar nog aan (alhoewel ik scout nergens kan vinden, want ik gebruik geen searchbars)?

Ik zie in de deboglog van signal ook vaak de field reflection error when measuring view inset: java.lang.nosuchfieldexception: No field mAttachInfo in class Landroid/view/View

[ Voor 10% gewijzigd door Deathchant op 23-10-2020 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deechtewber
Deathchant schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:35:

Il
Ik had het nog niet zelf gemerkt, maar blijk hetzelfde te hebben op mijn 7T Pro. + knop en emoticon knop doen het niet. Ik gebruik SwiftKey ipv het default toetsenbord, overigens. Backtoets doet het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Bij mij doet ie het ook om uit de app te gaan ja of als ik BACK wil wanneer ik in de settings zit. Maar als ik in een (groep)chat zit en ik wil terug naar het overzicht van chats, dan doet ie het niet, en moet ik net zoals mensen met een iphone dat doen, op het pijltje in de chat zelf drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomas17
Krijg net een melding van een nieuwe software update. 10.0.14
Zelf nog op 10.0.12

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXqXJUYBsn3xe375VQO5S4-tBm4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QRQGr55d7P8u6DVlhkIOduuJ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twenkie
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-10 19:43
Bij mij ook. Maar geen oktober-patch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomas17
Twenkie schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:10:
Bij mij ook. Maar geen oktober-patch?
Blijkbaar alleen extra bugfixes van 10.0.13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Deathchant schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:41:
Ik heb de laatste 2 weken dat mijn screen on time drastisch gekelderd is. En ik zag dat de OnePlus Gallery app pertinent bovenaan stond rond de 48%. Kep al vaker gereboot e.d. maar het blijft aanhouden. Dus vermoedelijk is het de Gallery app. Hier meer mensen last van?
En ja hoor ook hier nu een probleem met de Gallery.
Verbruik stond vanochtend opeens op 102% (hoe kan boven de 100% überhaupt mogelijk zijn?).
Nu maar even gestopt/afgesloten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rFzPNVK6oVWQyijeMJQHtOvbvo4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NtJCl1rPlmsBVbMzrMGAQn8X.jpg?f=fotoalbum_large

Edit:
Nu maar versie 4.0.84 er op gezet. Zal wel de versie voor OxygenOS 11 zijn, maar als het werkt dan werkt het.

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 24-10-2020 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Weet iemand hoe ik van die Game Space rommel af kom? Ik heb een app waarvan Game Space blijkbaar denkt dat het een spelletje is en elke keer als ik die app start krijg ik een vaag embleempje te zien met "game mode is on" en een notificatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Nachtschade schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:52:
Weet iemand hoe ik van die Game Space rommel af kom? Ik heb een app waarvan Game Space blijkbaar denkt dat het een spelletje is en elke keer als ik die app start krijg ik een vaag embleempje te zien met "game mode is on" en een notificatie.
Als je game space opent, dan zie je een overzicht met je spelletjes en apps waarbij de game space geactiveerd wordt. Hier kun je handmatig apps aan toevoegen en ook verwijderen. Als je de app verborgen hebt in je drawer kun je erbij bij via settings-utilities.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
13art schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 07:47:
[...]

En ja hoor ook hier nu een probleem met de Gallery.
Verbruik stond vanochtend opeens op 102% (hoe kan boven de 100% überhaupt mogelijk zijn?).
Nu maar even gestopt/afgesloten.

[Afbeelding]

Edit:
Nu maar versie 4.0.84 er op gezet. Zal wel de versie voor OxygenOS 11 zijn, maar als het werkt dan werkt het.
Ik heb gedowngraded naar versie 3.10.9, en ik ga em ook niet meer updaten. Dit werkt stabiel, doet wat ik wil, en ik had al bij versie 4 gezien dat ze met van die grote fonts werken die kleiner en weer groter worden bij op en neer scrollen. No thanks.
Ik heb nu ineens dat de batterijstatus een waarschuwing geeft over dat Oneplus Music (de native music app van oneplus, gesideloaded) teveel op de achtergrond draait....WTF, ook sinds ik em heb nooit last van gehad en nu ineens uit het niks....Dus ik heb em maar "geoptimized" en toen was het goed.
Weird stuff altijd dat ineens gebeurt terwijl je gewoon niks anders doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
drBunhead schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 01:01:
[...]

Als je game space opent, dan zie je een overzicht met je spelletjes en apps waarbij de game space geactiveerd wordt. Hier kun je handmatig apps aan toevoegen en ook verwijderen. Als je de app verborgen hebt in je drawer kun je erbij bij via settings-utilities.
Thnx, dat werkte.

Ik kon daar niet komen door op het eerder genoemde embleempje te drukken of op de notificatie.

Jammer dat OnePlus hun no bloatware policy niet 100% naleeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Deathchant schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:46:
[...]

Ik heb gedowngraded naar versie 3.10.9, en ik ga em ook niet meer updaten. Dit werkt stabiel, doet wat ik wil, en ik had al bij versie 4 gezien dat ze met van die grote fonts werken die kleiner en weer groter worden bij op en neer scrollen. No thanks.
Ik heb nu ineens dat de batterijstatus een waarschuwing geeft over dat Oneplus Music (de native music app van oneplus, gesideloaded) teveel op de achtergrond draait....WTF, ook sinds ik em heb nooit last van gehad en nu ineens uit het niks....Dus ik heb em maar "geoptimized" en toen was het goed.
Weird stuff altijd dat ineens gebeurt terwijl je gewoon niks anders doet...
Dat van het groter en kleiner worden was me niet eens opgevallen. Nu jij het zegt er pas maar gaan kijken en inderdaad. Maar goed daar heb ik dus totaal geen last van. Evenals die drain, die is ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Het scherm van de 7T pro is nou niet bepaald krasbestendig. Ik ging vandaag een nieuwe screenprotector aanbrengen en bij het schoonmaken van het scherm schrok ik een beetje van de hoeveelheid oppervlakkige krassen die er al op het scherm zitten. Met een screenprotector er op zie je er niks meer van natuurlijk, maar ik kan me niet heugen in de laatste jaren een telefoon gehad te hebben waar het glas zo snel krast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Wel apart dat iedereen verschillende versies heeft van de OnePlus Gallery app. Ik heb nog nooit een battery drain gezien van de Gallery app. Ik zit zelf overigens op versie 3.13.5.

@13art nergens last van bij m'n 7T en doe niet aan screenprotectors.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Laguna schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:47:
Wel apart dat iedereen verschillende versies heeft van de OnePlus Gallery app. Ik heb nog nooit een battery drain gezien van de Gallery app. Ik zit zelf overigens op versie 3.13.5.

@13art nergens last van bij m'n 7T en doe niet aan screenprotectors.
Ik had ook nog nooit die drain gezien tot opeens vorige week. Vreemd dat het zo willekeurig optreedt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
deechtewber schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:59:
[...]

Ik had het nog niet zelf gemerkt, maar blijk hetzelfde te hebben op mijn 7T Pro. + knop en emoticon knop doen het niet. Ik gebruik SwiftKey ipv het default toetsenbord, overigens. Backtoets doet het wel.
De nieuwe update van Signal vanochtend heeft het probleem opgelost. Back knop, attachment knop, en ook de emoticon knop doen het weer :) Blijkbaar toch een OP 7T Pro issue dan. Op de 7 en 7T geen issues, op Sony's geen issues en op de SGS9 en 10 ook geen issues. Vreemd...
Maar het werkt weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:39
Zojuist een melding van Oxygen Updater.

Hoopte op de Oxygen 11 beta. :)

Maar het was de Beta 9 met Beveiligingsupdate van Oktober en wat kleine bug fixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-10 15:16
Stel dat je geen gebruik maakt van Oxygen updater maar gewoon wacht op de updates tot ze letterlijk via je telefoon komen, hoe veel vertragign zit daar doorgaans op? Ik zit volgens mij al een tijd te wachten op een update (Systeem/beveiliging) maar heb het idee dat het niet zo vlug gaat.. (ben een behoorlijke leek op smartphone update gebied) Maar raden jullie aan op oxygen updater te gebruiken of het via systeem-? Updates te doen? Ik zit nu Oxygen OS 10.0.10 voor de 7t pro is dat de hoogste of zijn er nog updates geweest? Ik kan namelijk niet vinden wanneer hij voor het laatst is geupdate. Volgens mij staat er bij log bijwerken security patch 2020.07.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Brubs schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:57:
Stel dat je geen gebruik maakt van Oxygen updater maar gewoon wacht op de updates tot ze letterlijk via je telefoon komen, hoe veel vertragign zit daar doorgaans op? Ik zit volgens mij al een tijd te wachten op een update (Systeem/beveiliging) maar heb het idee dat het niet zo vlug gaat.. (ben een behoorlijke leek op smartphone update gebied) Maar raden jullie aan op oxygen updater te gebruiken of het via systeem-? Updates te doen? Ik zit nu Oxygen OS 10.0.10 voor de 7t pro is dat de hoogste of zijn er nog updates geweest? Ik kan namelijk niet vinden wanneer hij voor het laatst is geupdate. Volgens mij staat er bij log bijwerken security patch 2020.07.
Dan kan het 1-4 weken duren (afhankelijk van hoe stabiel de update achteraf blijkt te zijn). OnePlus wil nog wel eens een update intrekken.

Je kan prima Oxygen Updater gebruiken: updates worden gedownload direct via de OnePlus servers. Zie hier voor meer informatie: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie. Nieuwste update voor je 7T Pro is 10.0.12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Ik kreeg gisteren een notificatie om het OS up te daten. Gevolg is dat ik vandaag weer niet mobiel kon betalen in de supermarkt met ING. Iemand anders die hetzelfde probleem heeft?

edit: mobiele kaart weggooien en een nieuwe aanmaken heeft het opgelost.

[ Voor 17% gewijzigd door Nachtschade op 02-11-2020 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
Ik heb sinds kort een raar probleem: wanneer ik iemand bel, dan gaat ie 2x over en dan hangt mijn telefoon zelf op. Kep geen idee waar het aan kan liggen of welke app de boosdoener is. Iemand een idee?

Edit: ik ben er inmiddels achter dat dit gebeurt met 4G bellen (Vodafone). Zodra ik de simkaart naar 2G zet gaat het gewoon goed. Zal wel aan de 10.0.12 update liggen want daarvoor.had ik dat niet.

EDIT: inmiddels lopen er bij mijn provider onderzoeken naar dit issue. Op zaterdag 7 november heb ik de 10.0.12 update gehad, maar op 10 en 11 november heb ik nog VoLTE calls kunnen doen. WiFi-bellen met vliegtuigstand aan werkt ook gewoon goed, en op 2G ook.
Ik kan nu wel bellen, maar ik moet steeds eerst naar 2G switchen.
Dus er moet iets tussen 11 november en gisteren (15 november) veranderd zijn, maar ik weet nog niet wat. Een collega van mij, die een Nokia 8 Scirocco heeft, heeft een soort gelijk probleem.

EDIT2: probleem opgelost aan provider kant

[ Voor 76% gewijzigd door Deathchant op 18-11-2020 10:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS 10.0.15 aangekondigd voor de 7T: OxygenOS 10.0.15 and 10.3.7 [India] for the OnePlus 7T
Hey everyone,

We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 10.3.6 [India] for the OnePlus 7T, and 10.0.14 [EU & Global] will soon follow.

EU: 10.0.15.HD65BA
GLO: 10.0.15.HD65AA
IN: 10.3.7.HD65AA​

Changelog
System
  • Optimized the user experience of the status bar in the call scene to reduce mis-touches
  • Updated Android Security Patch to 2020.11
  • Fixed small probability flashback issue with Phone app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
OxygenOS 10.0.15 melding via Oxygen update gisterenavond.
Gelijk geïnstalleerd en zonder problemen uitgevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS 10.0.13 voor de 7T Pro aangekondigd: OxygenOS 10.0.13 and 10.3.7 [India] for the OnePlus 7T Pro
Hey everyone,

We are starting to push the incremental roll-out of OxygenOS 10.3.6 [India] and 10.0.12 [Global & EU] for OnePlus 7T Pro.

EU: 10.0.13.HD01BA
GLO: 10.0.13.HD01AA
IN: 10.3.7.HD01AA​

Changelog
System
  • Optimized the user experience of the status bar in the call scene to reduce mis-touches
  • Updated Android Security Patch to 2020.11
  • Fixed small probability flashback issue with Phone app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-10 22:04
Die kwam hier net binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twenkie
Sinds gisteren staat 10.0.15 HD65BA op mijn Op 7T. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• briecht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-09 22:06
Iemand enig idee wanneer we OxygenOS 11 mogen verwachten voor de 7T (Pro) reeks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjuuls92
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 21:48
briecht schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:35:
Iemand enig idee wanneer we OxygenOS 11 mogen verwachten voor de 7T (Pro) reeks?
Ergens in december volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De volgende Open Bèta voor de 7T-serie zal gebaseerd zijn op Android 11: https://forums.oneplus.co...831/page-35#post-22484022
Hi friends,

We know many of you are asking about the next Open Beta build, and we want to address those concerns. As we grow near the release of the OxygenOS 11 release, our focus for the Open Beta software branch has shifted entirely to bringing you the latest flavor of Android. This means the next Open Beta build will be slightly delayed according to our maintenance schedule, but it will already be based on Android 11.

We expect to have exciting news for you in the upcoming weeks, please bear with us a bit longer.

Thank you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-bone88
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 02-10 15:51
Anonymoussaurus schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:07:
De volgende Open Bèta voor de 7T-serie zal gebaseerd zijn op Android 11: https://forums.oneplus.co...831/page-35#post-22484022

[...]
Dat is positief. Hopelijk is het dit jaar nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twenkie
Kwam de reguliere update naar Android 11/OxygenOS 11 ook niet in Q4 2020? Voor de OP7T.

[ Voor 8% gewijzigd door Twenkie op 11-12-2020 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-bone88
Twenkie schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:39:
Kwam de reguliere update naar Android 11/OxygenOS 11 ook niet in Q4 2020? Voor de OP7T.
Lijkt me niet haalbaar als ze nog niet met de beta zijn begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Ik heb het idee dat het geluid uit mijn JBL speakertje of Huawei earbuds best zacht is via bluetooth. Ik moet em echt bijna tot aan het max zetten wil ik de muziek een beetje kunnen luisteren tijdens het pruttelen van de aardappelen. Ik heb al in wat bluetoothsettings liggen rommelen in de developer-settings om dat die volume-capping die ze vroeger hadden te disablen, maar niks lijkt echt te werken. Ik had het idee dat dit tijdens het testen (april 2020) beter was. Iemand anders met een 7T Pro soortgelijke issues, of is dit nou eenmaal een bluetooth-dingetje?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Android 11 voor de 7T-serie duurt blijkbaar lang door problemen, die ze aan het oplossen zijn met Qualcomm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PZovhMW15BnZDmN_cwPByRRsddk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PNsdKusOEqRWIWJPfFLt7dU3.png?f=user_large

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-10 15:03
Aangezien Oneplus met OxygenOs op Android 11 een totaal andere kant op gaat qua design ben ik daar helemaal niet zo rouwig om. Ik begrijp werkelijk waar niet waarom ze de kant van Samsung op gaan, terwijl OxygenOs nou juist zo mooi het uiterlijk van stock Android combineerde met enkele goede toevoegingen.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

• RvD86
Ik zit juist met smart te wachten op deze update.
Ik mis mijn AOD echt dagelijks.
En persoonlijk vind ik de OneUi van Samsung niet verkeerd.
Dus voor mij maakt het qua dat niet eens zo heel veel uit.
Of ze het zo laten of niet is mij om het even.

Ik hoop echt dat de update snel komt voor de AOD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zucht123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-02-2024
Hi All,

Ik heb een OnePlus 7 Pro, die voorzien is van root (magisk).
Ik zal straks video bellen, maar ik wil dat mijn front camera settings aanpassen, dus meer licht of donkerder/waziger maken etc.

Iemand tips? Enige idee?
Kan het maar niet vinden

Heb gcam geprobeerd maar helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Zucht123 schreef op maandag 21 december 2020 @ 04:04:
Hi All,

Ik heb een OnePlus 7 Pro, die voorzien is van root (magisk).
Ik zal straks video bellen, maar ik wil dat mijn front camera settings aanpassen, dus meer licht of donkerder/waziger maken etc.

Iemand tips? Enige idee?
Kan het maar niet vinden

Heb gcam geprobeerd maar helpt niet.
Vraag net eens aan diegene die een keer een module heeft gemaakt om de camera van de 5T te verbeteren: https://forum.xda-develop...oneplus-camera-m.3714595/

Acties:
  • +4 Henk 'm!
We kunnen binnenkort een Open Bèta verwachten voor de 7T-serie, want het probleem is opgelost: https://www.oneplusbbs.co...64869&page=42#pid90819023
Dear people, the OnePlus 7/7T series hydrogen OS 11 beta has been released today. We will update the progress in this post in the future. Please keep your eyes on the community announcement, thank you.

• wesk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-09 20:06
Deathchant schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:35:
Ik heb het idee dat het geluid uit mijn JBL speakertje of Huawei earbuds best zacht is via bluetooth. Ik moet em echt bijna tot aan het max zetten wil ik de muziek een beetje kunnen luisteren tijdens het pruttelen van de aardappelen. Ik heb al in wat bluetoothsettings liggen rommelen in de developer-settings om dat die volume-capping die ze vroeger hadden te disablen, maar niks lijkt echt te werken. Ik had het idee dat dit tijdens het testen (april 2020) beter was. Iemand anders met een 7T Pro soortgelijke issues, of is dit nou eenmaal een bluetooth-dingetje?
Ik heb de Huawei Freebuds pro en ik vind het geluid er zacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-bone88
Hoelang duurt normaalgesproken de gesloten bèta? Iemand daar kennis van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
T-bone88 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:45:
Hoelang duurt normaalgesproken de gesloten bèta? Iemand daar kennis van?
Wat bedoel je? Duurt ongeveer 2 - 2.5 jaar volgens mij. Langer dan Open Bèta programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-bone88
Anonymoussaurus schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:00:
[...]

Wat bedoel je? Duurt ongeveer 2 - 2.5 jaar volgens mij. Langer dan Open Bèta programma.
Heb denk me vraag verkeerd geformuleerd. Bedoelde hoelang een android versie in de gesloten bèta word getest voordat die uitgerold word naar de open bèta over het algemeen genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 23:41:

Nieuwtje omtrent het unbricken van je OnePlus 7T!

NOTE: Op het moment van schrijven is alleen nog de internationale versie beschikbaar. Nog niet de Europese. Je kan deze gebruiken, maar dan krijg je de international variant van OxygenOS erop, en niet de Europese. Houd mijn cloud in de gaten voor nieuwe Unbrick Tools.

Wat is een Unbrick Tool en wat heb ik er aan?

Unbrick Tools worden gebruikt door OnePlus-support om je toestel weer aan de praat te krijgen als hij niet meer wilt opstarten of bootlooped. Als jij (of OxygenOS zelf) zichzelf verkloot heeft, kan je door middel van deze tool je telefoon dus weer aan de praat krijgen! De tool flashed alle firmware inclusief partities en OxygenOS weer op je device. Deze tools worden ook in de OnePlus-fabriek gebruikt. Let er dus wel op dat dit alle data wiped!

Verschillende Unbrick Tools

Het was eigenlijk de bedoeling dat deze tools niet publiekelijk zouden worden, maar ze staan inmiddels gewoon op hun openbare servers. Hierdoor zal ik nieuwe Unbrick Tools blijven publiceren waardoor je altijd de nieuwste versie van OxygenOS op je device zal flashen.

Allemaal heel leuk en aardig, maar waar kan ik die nou downloaden? |:( O-)

Nou, hier: https://onepluscommunityserver.com
Even een update omtrent bovenstaande voor de OnePlus 7T-serie (post komt van mij uit de /r/oneplus Discord):
Hi @everyone, you may have noticed (if you're a visitor of anonymouswp.stackstorage.com) that OneNormalUsername and I haven't added new MSM tools recently. One of the reasons for this is because my Stack was for 60% filled (out of 1TB) with OnePlus tools. I use this for private files as well, but as I was on 98% of my limit, I wouldn't be able to store personal files anymore. Another reason is that Stack became a paid plan (1TB was free).

What now? Who else will provide a fast server where I can download MSM tools etc?

I'm happy to say that @Votton was so kind to provide us a (virtual) server with plenty of storage. That's why me and @OneNormalUsername recently setup a webserver, so that we can continue to provide you the newest OnePlus-related tools (and MSM tools of course).

What does this mean for me?

- Blazing fast downloads: no more download caps from my Stack, which was 5MB/s. AFH usually had faster downloads, but was dropping in speed, or sometimes just stopped. Theoretical speeds of this server are 1000/1000mb/s (125/125MB/s)
- Content is all served in English: you don't have to browse my cloud in Dutch anymore.
- No password-protection anymore: not having to hassle with inputting password.
- No cookies present: because there's no benefit in storing cookies and because we value privacy, we made sure there are no cookies needing to be stored.
- MSM tools will be added faster: because we can fully utilise our upload speeds and because OneNormalUsername doesn't have to wait for me to move MSM tools out of the queue.
- First and last MSM tool per Android version: as it's very unlikely that a user wants an intermediate version of OxygenOS, we decided to only upload the first and last version of every MSM tool per Android version. This also saves us storage.

Fine, where can I access the website?

You can access the website by this link: https://onepluscommunityserver.com/.
T-bone88 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:20:
[...]

Heb denk me vraag verkeerd geformuleerd. Bedoelde hoelang een android versie in de gesloten bèta word getest voordat die uitgerold word naar de open bèta over het algemeen genomen.
My bad. Was ook vergeten te reageren.

Dat weet ik niet precies. Kan ik je helaas niet vertellen met zekerheid. Ik gok een paar weken/maanden, afhankelijk van de feature.

[ Voor 6% gewijzigd door Anonymoussaurus op 15-01-2021 14:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
OnePlus heeft zojuist de eerste Open Bèta aangekondigd, op basis van OxygenOS 11:

OxygenOS 11 Open Beta 1 for the OnePlus 7T and OnePlus 7T Pro
Hey everyone,

We are very excited to announce that we are ready to roll out the very first OxygenOS 11 Open Beta build based on Android 11 for the OnePlus 7 Series.

Please bear in mind that this is beta software and, as such, may be less stable than stable MP builds. If you are installing this build, we highly recommend you make a full system back-up before proceeding. We also recommend you read all the instructions and notes before proceeding.

Changelog
System
  • Update to OxygenOS 11 version
  • Fresh new UI visual design brings you a more comfortable experience with various optimizations of details
  • Optimize the stability of some third-party applications and improve the experience
Camera
  • Updated the camera UI and optimized some of the function paths to offer more convenient operation
  • Newly added HEVC codec to reduce video storage size seamlessly, capture and shoot more without compromising on quality
  • Newly added access to a third-party app to share the picture by pressing and holding it in preview
  • Newly added the quick access to recording mode by pressing and holding the shutter button and by sliding the button, you can easily zoom in or zoom out
  • Newly added the playback display in Time-lapse mode to show the actual filming time
Ambient Display
  • Newly added Insight clock style, a joint creation with Parsons School of Design. It will change according to the phone usage data ( To set: Settings > Customization > Clock Style)
  • Newly added Canvas feature that can automatically draw a wireframe picture based on a lock screen photo on your phone(Path:Settings-Customization-Wallpaper-Canvas-Choose photo preview and it can be generated automatically)
  • Always-On-Display feature is under internal test and will be released in subsequent versions. In this build, you can use the "Ambient Display" by picking up your phone or tapping the screen, it can be turned on in the Settings.
Dark Mode
  • Added the shortcut key for Dark Mode, pull down the quick setting to enable.
  • Supporting automatically turn on feature & customize time range. path: Settings – Display – Dark Mode – Turn on automatically – Automatically enable from sunset to sunrise / Custom time range
Shelf
  • Newly shelf interface design, the interface is clearer
  • Added weather widget, animation effect smarter
Gallery
  • Supporting Story function, automatically form weekly videos with photos and video in storage
  • Optimize the loading speed of the gallery, and the image preview is faster

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 13:58:
OnePlus heeft zojuist de eerste Open Bèta aangekondigd, op basis van OxygenOS 11:

OxygenOS 11 Open Beta 1 for the OnePlus 7T and OnePlus 7T Pro

[...]
LET OP:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XMW4m0DlqMfVyybHGJgdUwB33wg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9Jt5I8z9l1Unqf5dPBjK5cMm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
De functie waar ik het meest op zat te wachten ontbreekt nog in deze update.

Nou ja, Hij is aan het downloaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baspower
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:40
Pas op, de links die inmiddels van het forum zijn verwijderd schijnen je toestel te wipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Baspower schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:05:
Pas op, de links die inmiddels van het forum zijn verwijderd schijnen je toestel te wipen.
Dat is letterlijk wat ik eerder zei :p. Btw, link naar de post waar je het over hebt: https://forums.oneplus.co...9873/page-5#post-22657109

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baspower
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:40
Anonymoussaurus schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:06:
[...]

Dat is letterlijk wat ik eerder zei :p. Btw, link naar de post waar je het over hebt: https://forums.oneplus.co...9873/page-5#post-22657109
Oeps, sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
Zojuist geupdate en er is bij mij niks gewiped...

Edit: Had de update gedownload via de website. Maar voordat ik deze wilde installeren kreeg ik melding dat er update beschikbaar was.
Toen heb ik uitteraard deze geinstallerd.

Alleen geen AOD :| :X 8)7 |:( :-(

[ Voor 69% gewijzigd door RvD86 op 20-01-2021 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-bone88
Hier ook binnen via OTA. Jammer van de AOD. Dat je het gene waar ik het meeste naar uitkijk van de nieuwe update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
T-bone88 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:09:
Hier ook binnen via OTA. Jammer van de AOD. Dat je het gene waar ik het meeste naar uitkijk van de nieuwe update...
Ja ik ook...Hopelijk zit deze in de 2e beta er wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
Zijn er hier meer mensen van wie de Google Assistant App het niet meer doet sinds de laatste 3 versies van de Google App?

[edit] met versie 12.2 lijkt het weer verholpen.

[ Voor 17% gewijzigd door deechtewber op 02-02-2021 23:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS 10.0.16 en 10.0.14 aangekondigd voor de 7T en 7T Pro. Dit zal de laatste update worden voordat OxygenOS 11 uit komt.
Changelog
System
  • Updated Android Security Patch to 2021.01
  • Updated GMS package to 2020.09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-bone88
Nieuwe bèta binnen via OTA. Volgens de beschrijving inclusief AOD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yup:
##System
* Optimized the sliding effect of the dynamic wallpaper
* Improved power consumption in some scenarios
* Optimized the adjusting intensity of automatic brightness to bring a more smooth using experience
* Fixed the issue with the adapter not charging and using the headset at the same time
* Fixed the issue in which the battery icon is not displayed on the status bar
* Fixed the issue that 'Tips & Support' is not displayed in the Settings

##Camera
* Fixed the small probability flashback issue with the camera when unlocking in professional mode

##Ambient Display
* Newly support Always-on ambient display feature for OP7Pro and OP7TPro (Go to: Settings - Utilities - OnePlus Laboratory - Always-on ambient display)
Waarom alleen voor de Pro-modellen eigenlijk? :?

[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 05-02-2021 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
Is de gehele update alleen voor de Pro versie?

Ik krijg niks binnen (7T), ook niet via OxygenUpdater

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RvD86 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 14:36:
Is de gehele update alleen voor de Pro versie?

Ik krijg niks binnen (7T), ook niet via OxygenUpdater
De roll-out is nog niet gestart voor de 7T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist aangekondigd: OxygenOS 11 Open Beta 2 for the OnePlus 7T and OnePlus 7T Pro
Hey everyone,

Here are the latest open beta builds based on Android 11 for the OnePlus 7T and OnePlus 7T Pro!

Please bear in mind that this is beta software and, as such, may be less stable than stable MP builds. If you are installing this build, we highly recommend you make a full system back-up before proceeding. We also recommend you read all the instructions and notes before proceeding.

Changelog
System
  • Optimized the sliding effect of the dynamic wallpaper
  • Improved power consumption in some scenarios
  • Optimized the adjusting intensity of automatic brightness to bring a more smooth using experience
  • Fixed the issue with the adapter not charging and using the headset at the same time
  • Fixed the issue in which the battery icon is not displayed on the status bar
  • Fixed the issue that 'Tips & Support' is not displayed in the Settings
Camera
  • Fixed the small probability flashback issue with the camera when unlocking in professional mode
Ambient Display
  • Newly supported Always-on ambient display feature for OP7Pro and OP7TPro (Go to: Settings - Utilities - OnePlus Laboratory - Always-on ambient display)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Ik mag toch hopen dat de 7T ook gewoon AOD krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
Zucht...Zit hier weer niet bij.

Alleen de pro.

• Martin99
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:26
Accuduur is flink minder nu ik op Beta 2 draai. Altijd op Beta gezeten, maar moet nu elke dag laden. Kon altijd wel 2 dagen met één lading doen.
Anderen ook een zelfde soort ervaring?

Aanvulling:
AOD maar eens uitgeschakeld, scheelt echt een heel stuk op de accuduur. Is het mij niet waard. Kan me niet herinneren dat het op mijn vorige Samsung toestel het verschil ook zo groot was.

[ Voor 35% gewijzigd door Martin99 op 15-02-2021 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Weet iemand hoe ik van deze twee hoogst irritante buttons op mijn lockscreen af kom?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fQBqMrK.jpg
Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 7T-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 7T-serie] Accessoires
- Rooten en custom rom's: [OnePlus 7T-serie] Rooten & Custom Rom's
- Vragen en opmerkingen m.b.t. Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie

Poll: Heb je een 'groene tint' in het scherm van je Oneplus 7T (non pro)?
Zet dark mode aan, helderheid laag (40% of lager), donkere omgeving en start bijvoorbeeld gmail of youtube of zet deze afbeelding in full screen: https://www.rtings.com/im...erials/2016/5-percent.png
Ja
Nee
Weet ik niet zeker
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402260&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier