ING betalen werkt prima.Nachtschade schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:26:
Zou die mobiel betalen verbetering ook voor ING gelden of is dit een RABO-only fix?
@Laguna Hier helaas ook.
Ook autoconnect met bluetooth werkt niet lekker. Autoradio en headset in mijn helm connecten niet automatisch. Mijn koptelefoon gaat dan weer wel automatisch. Irritant want ik wil gewoon in de auto/op de motor stappen en gelijk weg, wetend dat er connectie is.
Ook autoconnect met bluetooth werkt niet lekker. Autoradio en headset in mijn helm connecten niet automatisch. Mijn koptelefoon gaat dan weer wel automatisch. Irritant want ik wil gewoon in de auto/op de motor stappen en gelijk weg, wetend dat er connectie is.
Okay, dat klinkt goed.
Als ik het correct heb begrepen was dit een soort beta versie van het OS?
Wanneer krijgen reguliere gebruikers deze update?
Mijn Oneplus draait idd op de beta 5.Nachtschade schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:03:
[...]
Okay, dat klinkt goed.
Heb er 4x mee betaald bij 3x bij verschillende winkels
En 1x parkeerautomaat.
Geen idee, Heb de Oneplus pas een maand dus dat durf ik je niet te zeggen
Ik heb geen beta hoor. Rabo Wallet werkt bij mij weer goed sinds OTA naar 10.0.9.HD01AANachtschade schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 10:03:
[...]
Okay, dat klinkt goed.
Okay, volgens mijn telefoon heb ik 10.0.0.9.HD65BA.deechtewber schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:00:
[...]
Ik heb geen beta hoor. Rabo Wallet werkt bij mij weer goed sinds OTA naar 10.0.9.HD01AA
Afgelopen dagen heb ik geen problemen gehad maar vorige week donderdag of vrijdag nog wel het standaard geen pop-up probleem.
Bluetooth in m'n auto had ik nog niet getest, toevallig vandaag voor het eerst getest en dat werkt bij mij gelukkig wel goed. Telefoon gewoon in broekzak, auto starten, Bluetooth verbinding wordt automatisch gemaakt en vervolgens wordt Flitsmeister op de achtergrond opgestart, ideaal.Jelte schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 09:28:
@Laguna Hier helaas ook.
M'n Bluetooth speaker maakt ook automatisch verbinding bij aanzetten. Alleen m'n G-Shock kan niet automatisch de tijd synchroniseren, Casio heeft dat ingesteld op 4x per dag, maar de verbinding wordt dus niet opgezet. Al is die app van Casio niet geweldig. Sinds de laatste update van 7 juni, crasht de app constant en is ie onbruikbaar geworden.
Echter die notificaties zijn heel irritant. Bij VLC verschijnen ze steeds maar kort, maar bij TuneIn blijven ze staan en zijn ze niet weg te swipen, dus moet ik de app constant geforceerd afsluiten. Bij beide apps de meldingen voor nu maar uitgezet.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Tsja, dat is 7T. Ik heb 7T Pro. Ik weet het ook niet.Nachtschade schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:54:
[...]
Okay, volgens mijn telefoon heb ik 10.0.0.9.HD65BA.
Afgelopen dagen heb ik geen problemen gehad maar vorige week donderdag of vrijdag nog wel het standaard geen pop-up probleem.
Overigens lijkt OnePlus een vervelende ondoordachte wijziging doorgevoerd te hebben in 10.0.11. Voorheen kwam je middels lang ingedrukt houden van de batterij besparing toggle bij de batterij statistieken, nu beland je bij de instellingen voor de batterij besparing 
Het is logischer, maar nu heb je geen manier meer om snel naar de batterij statistieken te gaan.

Het is logischer, maar nu heb je geen manier meer om snel naar de batterij statistieken te gaan.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Jup, zelfde bij de 7 Pro (10.0.6). Maar er is nog een manier: swipe naar beneden en druk op het percentage rechtsboven. Zo heb je twee opties.Laguna schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 23:53:
Overigens lijkt OnePlus een vervelende ondoordachte wijziging doorgevoerd te hebben in 10.0.11. Voorheen kwam je middels lang ingedrukt houden van de batterij besparing toggle bij de batterij statistieken, nu beland je bij de instellingen voor de batterij besparing
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
@Anonymoussaurus haha ik was net onderweg om m'n post aan te passen, toevallig kwam ik er net zelf achter. Ik dacht je zal toch niet gewoon op dat kleine icoontje rechtsboven in kunnen klikken, maar wel dus
Zijn er ook mensen die de trilfunctie niet meer kunnen bedienen? Sinds de laatste update (10.0.11) kan ik trillen niet meer aanpassen. Is er iemand die dit probleem bij de OP7T heeft opgelost?
Kun je dat meer toelichten? Bedoel je dat de trilfunctie zelf niet meer beschikbaar is?Twenkie schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:45:
Zijn er ook mensen die de trilfunctie niet meer kunnen bedienen? Sinds de laatste update (10.0.11) kan ik trillen niet meer aanpassen. Is er iemand die dit probleem bij de OP7T heeft opgelost?
Het apparaat kan trillen, maar de knoppen mbt trillen werken niet meer. Bovenin blijft het trilicoontje dus staan. Bediening via de volumeknoppen links is niet mogelijk. Geluid en wekkerstand is wél te bedienen.
Ik snap het nog niet helemaal (knoppen m.b.t. trillen? Bedoel je haptic feedback?), maar heeft het niet te maken met jde alert slider die op trilstand staat? Heb je die al eens heen en weer geschoven?Twenkie schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:00:
Het apparaat kan trillen, maar de knoppen mbt trillen werken niet meer. Bovenin blijft het trilicoontje dus staan. Bediening via de volumeknoppen links is niet mogelijk. Geluid en wekkerstand is wél te bedienen.
[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 18-06-2020 10:46 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Bedankt! Probleem heeft zich niet meer voorgedaan na herstart en schuifje gebruiken.
Helaas, vandaag zat ik weer over die 100 Euro totaal grens heen en moest ik dus de pincode invoeren voor ING mobiel bankieren. Er is nog niets veranderd; geen pop-up, dus de app openen, inloggen in de app, telefoon weer bij terminal, vervolgens pincode intoetsen in app en tenslotte voor de 3e keer bij de terminal houden.
Maar dat is toch een " probleem" met de app en niet met Oneplus of Oxygen Os?
Nee.LeStef schreef op zondag 21 juni 2020 @ 09:40:
Maar dat is toch een " probleem" met de app en niet met Oneplus of Oxygen Os?
Dit probleem doet zich voor bij Oneplus toetstellen met Android 10 en bij mobiel betalen apps van verschillende banken.
Dat is hier een paar pagina's terug uitgebreid besproken.
Ok, overgelezen dan. Hier ( België ) Belfius bank geen enkel probleem. Maar daar ben je niets mee natuurlijk.Nachtschade schreef op zondag 21 juni 2020 @ 10:13:
[...]
Nee.
Dit probleem doet zich voor bij Oneplus toetstellen met Android 10 en bij mobiel betalen apps van verschillende banken.
Gisteren kreeg ik voor mijn bij OnePlus 7T een OTA voor versie OS 10.0.11.HD65BA en heb deze geinstalleerd. Tot nu toe kwam in versie 10 geen popup bij de betalingen via mijn ING Bankieren app maar met nieuwste versie wel. Nu al meerdere betalingen gedaan met de ING Bankieren app en het werkt weer met vergrendeld scherm.Nachtschade schreef op zondag 21 juni 2020 @ 10:13:
[...]
Nee.
Dat is heel goed om te horen.blauwvinger schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:28:
[...]
Gisteren kreeg ik voor mijn bij OnePlus 7T een OTA voor versie OS 10.0.11.HD65BA en heb deze geinstalleerd. Tot nu toe kwam in versie 10 geen popup bij de betalingen via mijn ING Bankieren app maar met nieuwste versie wel. Nu al meerdere betalingen gedaan met de ING Bankieren app en het werkt weer met vergrendeld scherm.
Ik ben speciaal overgestapt van ABN AMRO naar ING om mobiel te kunnen betalen twee maanden geleden dus het zou wel fijn zijn als het optimaal gaat werken.
Ik duim voor je!Nachtschade schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:18:
[...]
Dat is heel goed om te horen.Ik kreeg deze update ook gisteren maar heb nog geen boodschappen gedaan. Eind van de dag even proberen.
Ik ben speciaal overgestapt van ABN AMRO naar ING om mobiel te kunnen betalen twee maanden geleden dus het zou wel fijn zijn als het optimaal gaat werken.
Wow! Zo hoort dat er dus uit te zien.
Who knew!?
Dat betaalt wel echt een stuk prettiger zeg.
Dat betaalt wel echt een stuk prettiger zeg.
Echt een zeer rare update beleid van Oneplus. Kreeg die update 3 weken geleden op mijn 7T via gewone OTA.blauwvinger schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:28:
[...]
Gisteren kreeg ik voor mijn bij OnePlus 7T een OTA voor versie OS 10.0.11.HD65BA en heb deze geinstalleerd. Tot nu toe kwam in versie 10 geen popup bij de betalingen via mijn ING Bankieren app maar met nieuwste versie wel. Nu al meerdere betalingen gedaan met de ING Bankieren app en het werkt weer met vergrendeld scherm.
Yep hier ook hetzelfde.LeStef schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 16:04:
[...]
Echt een zeer rare update beleid van Oneplus. Kreeg die update 3 weken geleden op mijn 7T via gewone OTA.
Ja, zelfde, helaas ook niet de eerste keer.. Ik gebruik niet de beta btw.KaiseRRuby schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:39:
Van de 1 op de andere dag werkt Android Auto niet meer. Krijg deze melding:
[Afbeelding]
Telefoon is alleen unlocked, geen root. Beta 5.
App Android auto for phone screens geïnstalleerd, nergens een melding te zien. Iemand dezelfde ervaring?
Inmiddels zelf gefixt. Laatste versie gedownload via apkmirror. Versie op telefoon was 5.3.nogwat. Op apkmirror was 5.4.nogwat.Maaark schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:41:
[...]
Ja, zelfde, helaas ook niet de eerste keer.. Ik gebruik niet de beta btw.
Probleem gefixt.
Tsjah, nu weer niet. Weer hetzelfde probleem. Ik zie dat de app is geüpdatet via de play store, dat zal wel het probleem zijn.KaiseRRuby schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 18:31:
[...]
Inmiddels zelf gefixt. Laatste versie gedownload via apkmirror. Versie op telefoon was 5.3.nogwat. Op apkmirror was 5.4.nogwat.
Probleem gefixt.
Ik ben zojuist overgestapt van een OP6 naar de Oneplus 7t Pro. Een behoorlijk stap vooruit weer, vooral dat scherm, wauw. Ik heb nog wel vraag voor de mensen die 'm al wat langer gebruiken en het gaat om de gestures. Bij mijn OP6 kon ik om om een pagina terug te gaan van links of rechts onder in het scherm omhoog swipen. Bij de OP7t Pro werkt dit niet en moet ik vanaf de zijkant naar binnen swipen, het werkt dus anders.
Is dit ergens in te stellen? Beide toestellen draaien Android 10 en Nova Launcher (kan het daar niet in de settings vinden).
Is dit ergens in te stellen? Beide toestellen draaien Android 10 en Nova Launcher (kan het daar niet in de settings vinden).
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Nope, kan niet veranderd worden. Is een requirement van Google als je je toestel met Android 10 verscheept. Je kan eventueel naar de app jOnePlusTools kijken.JunkO schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:27:
Ik ben zojuist overgestapt van een OP6 naar de Oneplus 7t Pro. Een behoorlijk stap vooruit weer, vooral dat scherm, wauw. Ik heb nog wel vraag voor de mensen die 'm al wat langer gebruiken en het gaat om de gestures. Bij mijn OP6 kon ik om om een pagina terug te gaan van links of rechts onder in het scherm omhoog swipen. Bij de OP7t Pro werkt dit niet en moet ik vanaf de zijkant naar binnen swipen, het werkt dus anders.
Dat wordt dus wennen de komende tijd, jammer. Die tool helpt me helaas niet met de gestures, maar bedankt.Anonymoussaurus schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:06:
[...]
Nope, kan niet veranderd worden. Is een requirement van Google als je je toestel met Android 10 verscheept. Je kan eventueel naar de app jOnePlusTools kijken.
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Niet? Er staat toch een optie om oude gestures te gebruiken?JunkO schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:43:
[...]
Dat wordt dus wennen de komende tijd, jammer. Die tool helpt me helaas niet met de gestures, maar bedankt.
In ieder geval niet bij de standaard instellingen van de navigatie gebaren.Anonymoussaurus schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:07:
[...]
Niet? Er staat toch een optie om oude gestures te gebruiken?
:strip_exif()/f/image/PyktfJmcrmNJ32dezG6huC3k.jpg?f=fotoalbum_medium)
Ik heb het over jOnePlusTools, zoals ik hier reageerde: Anonymoussaurus in "[OnePlus 7T-serie] Ervaringen & Discussie"13art schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:11:
[...]
In ieder geval niet bij de standaard instellingen van de navigatie gebaren.
[Afbeelding]
My mistake, even niet gezien dat JunkO het had over de tool die hem niet verder hielp.Anonymoussaurus schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:15:
[...]
Ik heb het over jOnePlusTools, zoals ik hier reageerde: Anonymoussaurus in "[OnePlus 7T-serie] Ervaringen & Discussie"
Weet iemand een handige manier om een soort van alternatief te hebben van het notificatieledje? Ik vertrouwde daar best wel erg op bij mijn 5T. Blauw was Telegram, groen Whatsapp, geel groepsgesprek etc. Nu moet ik telkens mijn scherm even aanraken zodat het scherm even aangaat..
De app Noled misschien? En anders staan er legio alternatieven in de Play Store.Leviathius schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:54:
Weet iemand een handige manier om een soort van alternatief te hebben van het notificatieledje? Ik vertrouwde daar best wel erg op bij mijn 5T. Blauw was Telegram, groen Whatsapp, geel groepsgesprek etc. Nu moet ik telkens mijn scherm even aanraken zodat het scherm even aangaat..
[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 01-07-2020 21:17 ]
Die optie staat inderdaad aan, maar heeft geen effect gek genoeg.Anonymoussaurus schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 20:07:
[...]
Niet? Er staat toch een optie om oude gestures te gebruiken?

Ik heb de app net nogmaals geinstalleerd en ik merk dat er bij de tweede vraag of ik root acces wil geven er niks gebeurd, dus ik ga het nogmaals handmatig via ADB proberen denk ik.
Moet inderdaad via ADB. Er moet helemaal geen root access gegeven worden. Er wordt gezegd dat je write access moet geven via ADB.JunkO schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:39:
[...]
Die optie staat inderdaad aan, maar heeft geen effect gek genoeg.![]()
Ik heb de app net nogmaals geinstalleerd en ik merk dat er bij de tweede vraag of ik root acces wil geven er niks gebeurd, dus ik ga het nogmaals handmatig via ADB proberen denk ik.
Sorry, WRITE access bedoelde ik inderdaad. Ik zal 'm aan de pc hangen en kijken of het lukt..Anonymoussaurus schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:58:
[...]
Moet inderdaad via ADB. Er moet helemaal geen root access gegeven worden. Er wordt gezegd dat je write access moet geven via ADB.
Net op een forum gelezen dat ze update 10.3.3HD65AA binnen kregen voor de normale 7T ( denk India) kan iemand dit bevestigen?
Lijkt me een raar getal sinds ik op 10.0.11HD65 BA zit.
Zou dit dan zo een grote update zijn?
10.3.3 (apart versienummer voor India) en 10.0.11 (Europa) zijn al lang uit hoor. 28 mei om precies te zijn: OxygenOS 10.0.11 and 10.3.3 [India] for the OnePlus 7TLeStef schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:26:
Net op een forum gelezen dat ze update 10.3.3HD65AA binnen kregen voor de normale 7T ( denk India) kan iemand dit bevestigen?
Ow ok. Gewoon apart nr maar zelfde update dan?
Ik heb de 11 idd al enige tijd. Zit er een nieuwe update int verschiet? Want duurt nu wel een tijdje.
Ik heb de 11 idd al enige tijd. Zit er een nieuwe update int verschiet? Want duurt nu wel een tijdje.
Ja, is dezelfde update, maar is een apart nummer omdat India weer exclusives heeft. Nieuwe update komt uiterlijk eind deze maand.LeStef schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:57:
Ow ok. Gewoon apart nr maar zelfde update dan?
Sweet! Dank je.Anonymoussaurus schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:43:
[...]
Ja, is dezelfde update, maar is een apart nummer omdat India weer exclusives heeft. Nieuwe update komt uiterlijk eind deze maand.
OnePlus heeft een nieuwe bèta (6) aangekondigd voor de 7T en 7T Pro: Oxygen OS Open Beta 6 for the OnePlus 7T and OnePlus 7T Pro
Hey everyone,
Here are the latest open beta builds for the OnePlus 7T and OnePlus 7T Pro.
Changelog
SystemClock
- Optimized adaptive brightness curve. The backlight brightness softer, improving user experience
- Fixed the issue that double tap could not wake up the screen in some settings
- Fixed the automatic pull-down issue with unlock screen in ambient display
- Updated Android security patch to 2020.07
Game Space
- Newly added “Lap time” and “Split time” title for Stopwatch, the interface looking more clear-cut
- Newly added Moments to store gaming snapshots and screen recordings, please go to the three-dot menu at upper right corner>Moments>Recent/Games to find them.
Launcher
- Fixed the bug of unable to receive wireless alarm notifications within a short time despite repetitious trials
- Fixed the abnormal color display at the top area and button of Notes
Helaas nog steeds niet de one-handed modus die in de vorige update was aangekondigdAnonymoussaurus schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 00:04:
OnePlus heeft een nieuwe bèta (6) aangekondigd voor de 7T en 7T Pro: Oxygen OS Open Beta 6 for the OnePlus 7T and OnePlus 7T Pro
[...]
Ik heb het nogmaals geprobeerd met de app, maar er staat wel degelijk dat je via root write acces kunt geven. Het ADB commando heb je helemaal niet nodig als je zoals ik al root hebt. Zie ook deze tekst op XDA:Anonymoussaurus schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:58:
[...]
Moet inderdaad via ADB. Er moet helemaal geen root access gegeven worden. Er wordt gezegd dat je write access moet geven via ADB.
If you have root access, then great! You won’t need to do anything extra to set up jOnePlus Tools—just grant the app superuser permissions when you first start it up. If you don’t have root access, then some of the features will be restricted to you and you’ll have to manually grant the application the WRITE_SECURE_SETTINGS permission via ADB. We have a tutorial on setting up ADB that you can follow. Once you’ve set up ADB, all you have to do is enter the following command to make the app start working:
adb shell pm grant net.jroot3d.joneplustools android.permission.WRITE_SECURE_SETTINGS
De knop om acces te geven via root doet echter niets, dus ik heb alsnog het commando via ADB uitgevoerd, maar de functie in de app om de oude swipe gestures terug te krijgen werkt helaas nog steeds niet.

De toggle om de oude gestures aan te zetten heb ik dus wel en kan ik ook aan en uit zetten, maar geen idee of write acces geven nu wel op niet gelukt is, maar het heeft dus geen effect.
Is er ook al iets meer bekend over wanneer de AOD komt die ze tijdje geleden op de roadmap hebben gezet?
Dit is toch wel de functie die ik meeste mis...
Dit is toch wel de functie die ik meeste mis...
@RvD86 ik verwacht het eerlijk gezegd niet eerder dan bij de volgende Android versie (volgens mij hadden ze ooit wat geroepen van september). De 8 reeks is dan eerst aan de beurt, dus misschien met een beetje geluk nog dit jaar op de 7T...
Zou mooi zijn.Laguna schreef op maandag 13 juli 2020 @ 08:59:
@RvD86 ik verwacht het eerlijk gezegd niet eerder dan bij de volgende Android versie (volgens mij hadden ze ooit wat geroepen van september). De 8 reeks is dan eerst aan de beurt, dus misschien met een beetje geluk nog dit jaar op de 7T...
Dat van September wist ik niet.
Bedankt zover
Zou het stilletjes aan geen tijd worden voor een nieuwe update?
Mijn beveiliging update dateert van 1 mei.
Waar is den tijd dat OP maandelijks/ tweemaandelijks netjes updates uitbracht.
@LeStef laatste update is van eind mei, dus als ze eind deze maand weer een update uitbrengen (wat ik wel verwacht) liggen ze prima op schema qua 2 maandelijkse updates.
Binnen 1 à 2 weken komt er een nieuwe update. Had ik volgens mij al gezegd.LeStef schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 11:35:
Zou het stilletjes aan geen tijd worden voor een nieuwe update?
Had wat issues met mijn 7T, hij herkende soms geen aanraking en kreeg spontane reboots
, ben ermee naar de winkel gegaan en kon mijn geld terug of een nieuwe krijgen
.
Heb dan 50€ bijgelegd voor een 7T Pro.
Wat een leuk toestel zeg
, (i know het is gewoon de zelfde hardware als de 7T) maar toch voelt hij anders aan, zoals bijvoorbeeld de trilmotor die precies meer present is, ik was eerst een beetje bang van het scherm, ik hou namelijk niet van curved zoals op de 8 en 8 Pro maar deze is veel subtieler wat helemaal niet stoort.
De camera's moet ik nog testen maar ik veronderstel dat er niet veel verschil in zit? Hij is wel fors groter maar ben dan ook een grote jongen
dus no issue.
Nog meer mensen de 7 Pro of 7T Pro hier? Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe?
Heb dan 50€ bijgelegd voor een 7T Pro.
Wat een leuk toestel zeg

De camera's moet ik nog testen maar ik veronderstel dat er niet veel verschil in zit? Hij is wel fors groter maar ben dan ook een grote jongen
Niet helemaal dezelfde hardware natuurlijk:LeStef schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 17:28:
Wat een leuk toestel zeg, (i know het is gewoon de zelfde hardware als de 7T) maar toch voelt hij anders aan, zoals bijvoorbeeld de trilmotor die precies meer present is, ik was eerst een beetje bang van het scherm, ik hou namelijk niet van curved zoals op de 8 en 8 Pro maar deze is veel subtieler wat helemaal niet stoort.
De camera's moet ik nog testen maar ik veronderstel dat er niet veel verschil in zit? Hij is wel fors groter maar ben dan ook een grote jongendus no issue.
- Er is laser AF voor de camera's (theoretisch moet dit zorgen voor meer nailed-focus-shots voor onderwerpen kortbij, maar ik merk er zelf weinig van)
- 3x optische zoom ipv 2x
- Telecamera heeft OIS (maar wel een nauwer diafragma: f/2.4 vs f/2.0), waardoor deze een stuk bruikbaarder is
- Scherm heeft qHD reso ipv fHD
- (unconfirmed) speakers van de 7T Pro zijn iets beter
Door de betere telelens in de 7T Pro vind ik die camerasetup wel een stuk diverser dan de 7T.
De curve subtiel? De 7 Pro en 7T Pro hebben toch één van de meest aanwezige curves als je het mij vraagt: ze hebben een vrij lange afbuigradius waardoor lichtbreking over een groter zichtbaarder oppervlak verspreidt, waar de samsung toestellen en ook de OP8(pro) deze iets sneller en strakker afgerond hebben.
Maar ik ben blij dat je tevreden bent
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ow dank je voor de info!
Met de buiging bedoel ik dat die minder agressief is dan bij de 8 en 8 Pro. Doet me een beetje denken aan mijn oude Nokia sirocco.
Met de buiging bedoel ik dat die minder agressief is dan bij de 8 en 8 Pro. Doet me een beetje denken aan mijn oude Nokia sirocco.
Het duurt nu wel lang met de updates.
Ik zit nog steeds op de maand Mei.🥱🥱
Ik zit nog steeds op de maand Mei.🥱🥱
Ging ik ook net posten.
Zelfs de 6 en 6T heeft al de Juli update.
https://ibb.co/g91BCBz
Toch iets grondig mis.
Zelfs de 6 en 6T heeft al de Juli update.
https://ibb.co/g91BCBz
Toch iets grondig mis.
[ Voor 76% gewijzigd door LeStef op 02-08-2020 14:23 ]
Gebruikt iemand van jullie de 7T met de nieuwe buds?
Vraag komt namelijk hier uit voort: ik zie bij de 7T helemaal geen mogelijkheid tot updaten van de Buds. Ook de opties die bijvoorbeeld hier allemaal staan zie ik niet. Het zou kunnen dat die opties uiteindelijk in een nieuwe update beschikbaar gemaakt worden..
Vraag komt namelijk hier uit voort: ik zie bij de 7T helemaal geen mogelijkheid tot updaten van de Buds. Ook de opties die bijvoorbeeld hier allemaal staan zie ik niet. Het zou kunnen dat die opties uiteindelijk in een nieuwe update beschikbaar gemaakt worden..
[ Voor 78% gewijzigd door KaiseRRuby op 03-08-2020 10:23 ]
Zal wel met een update van de telefoon komen.KaiseRRuby schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:05:
Gebruikt iemand van jullie de 7T met de nieuwe buds?
https://www.gizchina.com/...pports-oneplus-buds-more/
[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 03-08-2020 11:13 ]
OnePlus heeft 10.0.12 aangekondigd voor de 7T (Pro volgt later): OxygenOS 10.0.12 and 10.3.4 [India] for the OnePlus 7T
Hey everyone,
Hey everyone,
We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 10.3.4 [India] for the OnePlus 7T, and 10.0.12 [EU & Global] will soon follow.
Changelog
SystemBluetooth
- Newly adapted OnePlus Buds, easier to take advantage of wireless connection
- Provided a variety of clock styles for you. You can customize on your own. (Go to Settings>Customization>Clock style)
- Fixed the issue that double tap could not wake up the screen in some settings
- Updated Android security patch to 2020.07
Network
- It has adapted to Bluetooth hearing aid app connection under the Android 10 Audio Streaming for Hearing Aid (ASHA) Agreement
- Fixed the wrong display of names of inserted SIM cards from different carriers
Heb je enig idee of de Beta ook wordt geupdate?Anonymoussaurus schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:11:
OnePlus heeft 10.0.12 aangekondigd voor de 7T (Pro volgt later): OxygenOS 10.0.12 and 10.3.4 [India] for the OnePlus 7T
Hey everyone,
[...]
Nu ook voor de 7T Pro: OxygenOS 10.0.10 and 10.3.4 [India] for the OnePlus 7T Pro
1 keer per maand, dus ergens volgende week.KaiseRRuby schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:29:
[...]
Heb je enig idee of de Beta ook wordt geupdate?
Ik ben nu op vakantie in een gebied met verdomd slecht bereik, dus de update (10.0.12.HD65BA, 175MB) duurt erg lang. M'n vrouw en ik hebben dezelfde telefoon, dus dacht ik: laat ik de 'lokale upgrade'-functie eens proberen, zodat we maar één keer de 175 MB hoeven te downloaden.
Maar nu zoek ik naar de upgrade/patch-files, maar ik kan ze nergens vinden. Ik vind wel de volledige ROM (10.0.11.HD65BA, 2.55 GB), maar nergens de update van 175 MB.
Iemand enig idee waar ik zo'n bestand kan vinden? En werkt dit überhaupt zonder root? Ik vind ook nergens documentatie hierover.
Normaal gesproken vind ik het overigens prima om te experimenten met root, custom roms, etc, maar in dit geval ben ik gewoon benieuwd hoe die 'lokale upgrade' (die denk ik niet voor niets niet verstopt zit) werkt.
Maar nu zoek ik naar de upgrade/patch-files, maar ik kan ze nergens vinden. Ik vind wel de volledige ROM (10.0.11.HD65BA, 2.55 GB), maar nergens de update van 175 MB.
Iemand enig idee waar ik zo'n bestand kan vinden? En werkt dit überhaupt zonder root? Ik vind ook nergens documentatie hierover.
Normaal gesproken vind ik het overigens prima om te experimenten met root, custom roms, etc, maar in dit geval ben ik gewoon benieuwd hoe die 'lokale upgrade' (die denk ik niet voor niets niet verstopt zit) werkt.
[ Voor 17% gewijzigd door StephanVierkant op 07-08-2020 18:55 ]
Je zou Oxygen Updater kunnen gebruiken om de incrementele update binnen te harken, dan in de hoofdmap van je telefoon de ZIP kopiëren naar de andere telefoon via Bestandsbeheerder.StephanVierkant schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 18:45:
Ik ben nu op vakantie in een gebied met verdomd slecht bereik, dus de update (10.0.12.HD65BA, 175MB) duurt erg lang. M'n vrouw en ik hebben dezelfde telefoon, dus dacht ik: laat ik de 'lokale upgrade'-functie eens proberen, zodat we maar één keer de 175 MB hoeven te downloaden.
En ja, dat werkt inderdaad zonder root. Lokale upgrade is te vinden in instellingen > systeemupdate > tandwiel > lokale upgrade.
[ Voor 4% gewijzigd door Anonymoussaurus op 07-08-2020 19:01 ]
Beta is net gepushed. Zie niets over de buds.Anonymoussaurus schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 17:06:
Nu ook voor de 7T Pro: OxygenOS 10.0.10 and 10.3.4 [India] for the OnePlus 7T Pro
[...]
1 keer per maand, dus ergens volgende week.
:strip_exif()/f/image/jWxmBTDs0NwB417vmGBAs0S6.jpg?f=fotoalbum_large)
Klopt, staat niks over in. Wilde het posten, maar OnePlus is ontzettend inconsistent met het posten van threads.KaiseRRuby schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:37:
[...]
Beta is net gepushed. Zie niets over de buds.
[Afbeelding]
Zal vanavond even testen of er wat nieuws is.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:42:
[...]
Klopt, staat niks over in. Wilde het posten, maar OnePlus is ontzettend inconsistent met het posten van threads.
Volgens mij niet echt. Geen mooiere integratie voor de buds vind ik. Geen idee of Atmos is toegevoegd. Geen mooie pop-up zoals bij Xiaomi of Apple. Kan ook de nieuwe klok niet vinden maar dat kan aan mij liggen.KaiseRRuby schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 21:01:
[...]
Zal vanavond even testen of er wat nieuws is.
Jammer.
De nieuwe klokken kun je vinden bij: instellingen- aanpassingen! Bedoel je dat?KaiseRRuby schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 00:05:
[...]
Volgens mij niet echt. Geen mooiere integratie voor de buds vind ik. Geen idee of Atmos is toegevoegd. Geen mooie pop-up zoals bij Xiaomi of Apple. Kan ook de nieuwe klok niet vinden maar dat kan aan mij liggen.
Jammer.
Succes
Mij was al opgevallen dat als je de normale digitale klok instelt voor je ambient display, dat de letter G van augustus halverwege afgekapt wordt. Dus ik ben weer terug naar de reguliere digitale klok met 2x2 cijfers onder elkaar.Twenkie schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:29:
[...]
De nieuwe klokken kun je vinden bij: instellingen- aanpassingen! Bedoel je dat?
Succes
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
@Deathchant hier wordt er niets afgekapt.
@Anonymoussaurus Ik wil van de beta terug naar stable omdat stable wel de integratie heeft voor de Buds en de beta niet (opzich erg vreemd natuurlijk).
Kan ik terug zonder full wipe?
Nope, kan niet.KaiseRRuby schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:56:
@Anonymoussaurus Ik wil van de beta terug naar stable omdat stable wel de integratie heeft voor de Buds en de beta niet (opzich erg vreemd natuurlijk).
Weet iemand of er een optie is om de mogelijkheid om de Google Assistent op te roepen via de linker- en rechterhoek aan de onderkant uit te zetten? Die optie zit mij aardig in de weg bij het gebruik van andere apps.
Zoek in de settings naar "default assist app" en zet deze op None.renem schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:04:
Weet iemand of er een optie is om de mogelijkheid om de Google Assistent op te roepen via de linker- en rechterhoek aan de onderkant uit te zetten? Die optie zit mij aardig in de weg bij het gebruik van andere apps.
I see red pixels.
Bedankt! Dat heeft het idd uitgezet maar de hoeken blijven reageren als je daar tikt dus ik weet niet of dit mijn probleem oplost, ik zal het de komende dagen eens aanzien.RedPixel schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:19:
[...]
Zoek in de settings naar "default assist app" en zet deze op None.
Volgens mij kun je het niet verder uit zetten dan dit, helaas. Ik vond het wel ok zo.renem schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 21:32:
[...]
Bedankt! Dat heeft het idd uitgezet maar de hoeken blijven reageren als je daar tikt dus ik weet niet of dit mijn probleem oplost, ik zal het de komende dagen eens aanzien.
I see red pixels.
Een andere launcher gebruiken.renem schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 21:32:
[...]
Bedankt! Dat heeft het idd uitgezet maar de hoeken blijven reageren als je daar tikt dus ik weet niet of dit mijn probleem oplost, ik zal het de komende dagen eens aanzien.
Ah ok, ik Nova launcher en op het thuisscherm staan de dock iconen tot in de hoek, misschien dat ik er daarom geen last van heb. Alleen met swipen vanuit de hoek gebeurt er iets, maar dat gebeurt me echt nooit.
Ik zie nog regelmatig de hoeken oplichten als ik op een icoon klik die helemaal in de hoek staat maar kan ook aan mezelf liggen hoe ik er op klik, misschien maak ik wel onbewust een swipe beweging.13art schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 08:06:
[...]
Ah ok, ik Nova launcher en op het thuisscherm staan de dock iconen tot in de hoek, misschien dat ik er daarom geen last van heb. Alleen met swipen vanuit de hoek gebeurt er iets, maar dat gebeurt me echt nooit.
Ik merk dat wanneer ik 75 minuten bel de kwaliteit van de speaker opeens heel slecht wordt. Ophangen en terugbellen verhelpt dit probleem. Het is echt elke keer weer na +/- 5 kwartier, dat heb ik nu inmiddels een keer of 6 gehad. Iemand anders die dit herkent? Is er een oorzaak voor bekend en een oplossing?
Ik heb de laatste 2 weken dat mijn screen on time drastisch gekelderd is. En ik zag dat de OnePlus Gallery app pertinent bovenaan stond rond de 48%. Kep al vaker gereboot e.d. maar het blijft aanhouden. Dus vermoedelijk is het de Gallery app. Hier meer mensen last van?
Nee geen last van. Maar de Gallery app al eens handmatig gestopt?Deathchant schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:41:
Ik heb de laatste 2 weken dat mijn screen on time drastisch gekelderd is. En ik zag dat de OnePlus Gallery app pertinent bovenaan stond rond de 48%. Kep al vaker gereboot e.d. maar het blijft aanhouden. Dus vermoedelijk is het de Gallery app. Hier meer mensen last van?
Ok heb ik nu gedaan. Hope it helps...13art schreef op zondag 13 september 2020 @ 13:49:
[...]
Nee geen last van. Maar de Gallery app al eens handmatig gestopt?
Heb dat probleem laatst ook al bij iemand gezien, en hetzelfde geadviseerd. Bij hem hielp het niet - hopelijk bij jou wel.
Ik heb het idee dat m'n accu steeds beter wordt, geen idee of dat wel klopt. Maar ik zal er niet over klagen 
In het begin, eerste paar weken, kwam ik vaak niet verder dan 4-5 uur schermtijd. Nu zit ik op 6,5 uur schermgebruik en heb nog 26% over
In het begin, eerste paar weken, kwam ik vaak niet verder dan 4-5 uur schermtijd. Nu zit ik op 6,5 uur schermgebruik en heb nog 26% over
[ Voor 6% gewijzigd door Tankiej op 14-09-2020 15:12 ]
Het helpt wel, maar zodra ik dan toch weer de Gallery app open om foto's te bekijken, en ik dus niet elke keer "force stop" doe, dan blijft het batterijverbruik erg hoog. De gallery app kan je ook niet instellen voor battery optimization zie ik nou net. Kep echt het idee dat het door de laatste update komt.Anonymoussaurus schreef op zondag 13 september 2020 @ 23:22:
Heb dat probleem laatst ook al bij iemand gezien, en hetzelfde geadviseerd. Bij hem hielp het niet - hopelijk bij jou wel.
Qua accuduur wordt het bij mij niet echt beter. Sinds mijn review afgelopen april/mei, waar ik eerst rond de 6,5-7h screen on time heb, zit ik nu gemiddeld op 5-5,5h. Kep dan wel constant een VPN aan en ik gebruik Firefox.
Anders even de update verwijderen via instellingen (apps -> Gallery -> 3 bollets -> updates verwijderen) en dan even een oudere versie van APKMirror pakken.Deathchant schreef op maandag 14 september 2020 @ 17:12:
[...]
Het helpt wel, maar zodra ik dan toch weer de Gallery app open om foto's te bekijken, en ik dus niet elke keer "force stop" doe, dan blijft het batterijverbruik erg hoog. De gallery app kan je ook niet instellen voor battery optimization zie ik nou net. Kep echt het idee dat het door de laatste update komt.
Qua accuduur wordt het bij mij niet echt beter. Sinds mijn review afgelopen april/mei, waar ik eerst rond de 6,5-7h screen on time heb, zit ik nu gemiddeld op 5-5,5h. Kep dan wel constant een VPN aan en ik gebruik Firefox.
Over de gallery gesproken. Kwam vandaag iets tegen wat ik nog niet wist.
Als je in de gallery snel meerdere foto's wil selecteren om ze bijvoorbeeld weg te gooien (ik wilde de hele map 'schermafdrukken' legen) selecteer een foto en swipe dan naar beneden. Automatisch worden dan hele rijen met foto's geselecteerd.
Als je in de gallery snel meerdere foto's wil selecteren om ze bijvoorbeeld weg te gooien (ik wilde de hele map 'schermafdrukken' legen) selecteer een foto en swipe dan naar beneden. Automatisch worden dan hele rijen met foto's geselecteerd.
[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 14-09-2020 19:01 ]
Met mijn 7T zit ik meestal rond de 8 uur SoT, behalve als ik 'm veel buiten gebruik met helderheid op max dan gaat het een stuk harder naar beneden.Tankiej schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:12:
Ik heb het idee dat m'n accu steeds beter wordt, geen idee of dat wel klopt. Maar ik zal er niet over klagen
Ik heb de 7T Pro, gisteren tot 7,5 uur schermtijd gekomen, toen zat ie op 10%. Wel een tijdje buiten gezeten met maximale helderheid, dat heeft wel impact op het batterijgebruik inderdaad.Laguna schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:34:
[...]
Met mijn 7T zit ik meestal rond de 8 uur SoT, behalve als ik 'm veel buiten gebruik met helderheid op max dan gaat het een stuk harder naar beneden.
Ik let er eigenlijk niet heel veel op, maar werd door dit topic er weer door getriggered om even te kijken. Valt me niet tegen, vorige telefoons kwam ik eigenlijk nooit verder dan 4-4,5 uur
Nou, kep met een lading van 90%->20% weer eens kunnen doen met 5u45m screen on time, en elke keer na gebruik van de Gallery app op force stop en clear cache gedaan.Anonymoussaurus schreef op maandag 14 september 2020 @ 17:16:
[...]
Anders even de update verwijderen via instellingen (apps -> Gallery -> 3 bollets -> updates verwijderen) en dan even een oudere versie van APKMirror pakken.
Als ik naar de stats kijk, staat de Gallery ondanks dat nog steeds op de 4e plaats met 7% usage (en maar 7 minuten gebruik).
Ik zie in de google play store reviews ook enkele comments die zeggen dat sinds de laatste update de battery drain flink is toegenomen.
Ik ga inderdaad even proberen wat jij zegt bij de volgende acculading.
Tweakers, hebben jullie nog wat tips hoe ik meer "battery-juice" uit mijn device kan halen?
OOS is gewoon de stock-beta variant, ik zit te denken aan een andere kernel?
Ik heb locatie, bluetooth, nfc allemaal uit. Telefoon heeft root en heb 60 freshrate aan en de kleinere beeldres. aangehouden. Het gaat om een OP7 Pro 12 GB variant, snelheid zat maar wil meer batterij. Tel is rooted, heb substratum met black-theme wat wel wat heeft geholpen, maar niet alles.
OOS is gewoon de stock-beta variant, ik zit te denken aan een andere kernel?
Ik heb locatie, bluetooth, nfc allemaal uit. Telefoon heeft root en heb 60 freshrate aan en de kleinere beeldres. aangehouden. Het gaat om een OP7 Pro 12 GB variant, snelheid zat maar wil meer batterij. Tel is rooted, heb substratum met black-theme wat wel wat heeft geholpen, maar niet alles.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 7T-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 7T-serie] Accessoires
- Rooten en custom rom's: [OnePlus 7T-serie] Rooten & Custom Rom's
- Vragen en opmerkingen m.b.t. Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Poll: Heb je een 'groene tint' in het scherm van je Oneplus 7T (non pro)?
Zet dark mode aan, helderheid laag (40% of lager), donkere omgeving en start bijvoorbeeld gmail of youtube of zet deze afbeelding in full screen: https://www.rtings.com/im...erials/2016/5-percent.png
• Ja
• Nee
• Weet ik niet zeker
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 7T-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 7T-serie] Accessoires
- Rooten en custom rom's: [OnePlus 7T-serie] Rooten & Custom Rom's
- Vragen en opmerkingen m.b.t. Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Poll: Heb je een 'groene tint' in het scherm van je Oneplus 7T (non pro)?
Zet dark mode aan, helderheid laag (40% of lager), donkere omgeving en start bijvoorbeeld gmail of youtube of zet deze afbeelding in full screen: https://www.rtings.com/im...erials/2016/5-percent.png
• Ja
• Nee
• Weet ik niet zeker
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier