Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• mb1234
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 14-02 13:28
Ik lees verschillende berichten over een groene tint bij de OP 7T. Is dit alleen bij de normale 7T?

Ik heb namelijk het idee dat ik op mijn 7T Pro ook een groene tint heb, maar dat kan ook aan mij liggen :P

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20:44
mb1234 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:35:
Ik lees verschillende berichten over een groene tint bij de OP 7T. Is dit alleen bij de normale 7T?

Ik heb namelijk het idee dat ik op mijn 7T Pro ook een groene tint heb, maar dat kan ook aan mij liggen :P
Vooralsnog lijkt het alleen bij de 7T te zijn. Maar goed dat is geen garantie dat de 7T Pro het niet zou hebben.

Te koop: een AKG Y50BT Koptelefoon

• Huigie
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19:11

Huigie

Happy ASBO driver[337pk/521nm]

Natuurlijk heeft de Pro er geen last van... 馃お

Specs

• jokko
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 05-02 10:27
Ik gebruik al enige tijd de 7T en heb altijd dark mode aan staan. Echter heb ik nog nooit in Youtube of gmail een groen tint gezien. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit zou kunnen controleren of moet ik naar de opticien.

• 13art
jokko schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:51:
Ik gebruik al enige tijd de 7T en heb altijd dark mode aan staan. Echter heb ik nog nooit in Youtube of gmail een groen tint gezien. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit zou kunnen controleren of moet ik naar de opticien.
Als je het niet ziet zou ik het ook niet gaan opzoeken als ik jou was. Schiet je niks mee op. Als het zo voor jou ok is, dan prima toch?

• Ricardo_1994
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 14-02 20:33
Ik heb zelf de 7T Pro. Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om VoWiFi te forceren? Wellicht door te rooten? Ik zit op Telfort (KPN).

Ik heb binnen in huis amper tot geen bereik, waardoor ik vaak oproepen mis. Met VoWiFi zou dit probleem opgelost moeten zijn.

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Nu online
jokko schreef op woensdag 27 november 2019 @ 11:51:
Darkmode aanzetten, je brightness op 40% of lager zetten en voila :)

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Carryspeed FS-PRO

• L1800
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 19:34
ik heb een irritant dingetje met mijn 7t pro, het scherm springt regelmatig aan, nu heb ik al even rond gezocht, maar heb nog geen oplossing kunnen vinden. voordat ik de boel ga resetten vroeg ik me af of jullie hier ook last van hebben? ik heb de volgende acties ondernomen,

ambient display uit
wifi uit
bt uit
standby tijd op 30 sec
face id uit
smartlock uit

dit helpt allemaal niet.

wat wel schijnt te werken is vliegtuigstand.

alle suggesties zijn welkom

• Huigie

Huigie

Check je notificaties.

Specs

• Mr.Viper
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:22

Mr.Viper

Tja... iets met Vipers

L1800 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:45:
ik heb een irritant dingetje met mijn 7t pro, het scherm springt regelmatig aan, nu heb ik al even rond gezocht, maar heb nog geen oplossing kunnen vinden. voordat ik de boel ga resetten vroeg ik me af of jullie hier ook last van hebben? ik heb de volgende acties ondernomen,

ambient display uit
wifi uit
bt uit
standby tijd op 30 sec
face id uit
smartlock uit

dit helpt allemaal niet.

wat wel schijnt te werken is vliegtuigstand.

alle suggesties zijn welkom
Heb je het toevallig als DND aan staat? Ik kwam er achter dat mijn 7T zo is ingesteld dat het scherm aan gaat bij notificaties maar juist geen tril of geluid maakt. Daardoor lijkt het of het scherm steeds aan springt op willekeurige momenten.

Mr.Viper wijzigde deze reactie 28-11-2019 08:52 (6%)

|| System Specs ||

• 13art
Ik heb nog even gevraagd op de chat hoe we kunnen weten wanneer de nieuwe batch (zonder de groene tint) er is, dit gaat op het forum aangegeven worden.

• Deathchant
  • Nu online
l3art schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:02:
Ik heb nog even gevraagd op de chat hoe we kunnen weten wanneer de nieuwe batch (zonder de groene tint) er is, dit gaat op het forum aangegeven worden.
TOP! Nou ja, ik vermoed dat ze "in alle stilte" toch de huidige batch gewoon blijven aanbieden, ondanks het "defect". Ik hoop dat het nog v贸贸r eind van het jaar gaat zijn, maar ik heb zo'n vermoeden dat ze er niet echt haast bij hebben.

EDIT: ik heb vandaag de OP7T besteld. Ik zal van het weekend "op zoek" gaan naar de groentint. Ergens heb ik toch een sprankje hoop dat ik het niet heb. Indien wel, dan gaat ie gewoon terug.

Deathchant wijzigde deze reactie 29-11-2019 17:02 (16%)

• Deathchant
  • Nu online
Ik copy paste even van de DM naar hier, dan hebben anderen er ook wat aan.

Ik ben van vanochtend 10u bezig, maar ik kan de groentint echt niet vinden of reproduceren...Dus waarschijnlijk heb ik dan een goeie :)
Kep in MSPAINT een volledig zwarte background gemaakt en die geset als wallpaper. Youtube dark theme, OxygenOS darktheme...ik kan het werkelijk op geen enkele helderheid zien. Kep mezelf opgesloten in de kamer met rolluiken dicht, onder de deken...Het is gewoon niet aanwezig bij mij.

Waar ik ik wel een beetje een schijn zie, is bij de app Signal, maar dat ligt blijkbaar aan de darkmode implementatie van die app. Ik heb bijvoorbeeld ook dat als ik door youtube scroll dat de achtergrond niet helemaal puur zwart is maar een beetje grijs/groenig. Als ik dan op de recent apps klik en ik scroll door de apps heen dan zie ik in de preview dat ook zo, maar echt alleen bij die 2 apps. Ook bij het neversettle scherm is die schijn, maar alles om dat neversettle scherm heen is gewoon zwart. Bij de rest is alles gewoon pikzwart. Dus ik wijt het aan de implementatie van de darktheme van die individuele apps.
Overigens moet ik zeggen dat ik dit helemaal NIET heb op mijn HTC10 (LCD scherm).
Dus als iemand me dan verdere instructies kan geven hoe je het met 100% zekerheid kunt reproduceren, let me know.

Volgens mij heb ik gewoon een exemplaar uit de eerste batch:
Productiedatum: 10-10-2019, security patch update: 01-10-2019.
Modelnumber: HD1903
Buildnumber: OxygenOS 10.0.6.HD65BA

Mijn eerste indrukken t.o.v. de HTC10:
- Geluid van de HTC is wel echt beter. De OP7T gaat harder/luider, maar de klank van de HTC gaat veel dieper
- Dat klote neversettle scherm links van home is niet uit te schakelen...ik krijg Bixby-herinneringen ervan :(
- Kleurmodus advanced + SRGB + slider naar de warme kant schuiven is accuraat
- Scherm kan helder!!!! Holy frick!
- Snelheid/soepelheid, dit is echt ongeevenaard!
- Klein dingetje: ik kan de tijd links boven in de hoek aangeven m茅t seconde aanduiding :)
- Snelheid van up/download kan ik aanzetten, maar is enkel zichtbaar als je de quicktoggles naar onder schuift, omdat er te weinig plaats is wanneer je ook nog de accuduur zichtbaar hebt
- dark theme overal !!!
- Ik kom van SwiftKey en Gboard is effe wennen....Leestekens moet ik een aparte knop voor indrukken terwijl die bij swiftkey gemapped zijn op een letter
- De telefoon is echt groot man, pfff, daar moet ik aan wennen
- Ik mis echt de 3,5mm plug....maar het kabeltje is al onderweg :)
- Accuduur: waar ik bij de HTC10 'slechts' 2 uur SoT haalde, heb ik al ruim 3h SoT met 46% accu
- de 90Hz....toen ik mijn gamingmonitor upgrade van 60Hz -> 144Hz was er duidelijk verschil....Nu met 90Hz op de telefoon merk ik eigenlijk niet zo superveel van.
- Ik ga achteruit in resolutie: van 1440p op de HTC10 naar 1080p op de OP7T en ik zie gewoon geen verschil in scherpte
- De supermacro modus...ik had niet gedacht dat de foto's zo cool uitzagen ;) Ik moet de camera's nog uittesten buiten, maar foto's van de katten, zowel UWA, als main, als tele, als (super)macro zijn dikke prima!
- Icons volledig customizable, fuck yes!
- 2 simkaarten....waarom niet 1 sim en 1 storage :(
- geen notificatieled, en dus ook geen charging-led :(

Edit: nou ja, het scherm is linksboven idd grijzer/groener bij de apps Signal, Google calendar en bij het never settle screen. En dan zal 't vast en zeker ook bij alle apps zijn die geen volledig zwarte background hebben. :(

Deathchant wijzigde deze reactie 01-12-2019 21:22 (3%)

• MrOsman
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 19:58
l3art schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:54:
[...]

Heb ik inderdaad ook overwogen. Maar ik ben niet overtuigd van coloros.
En inderdaad de camera is minder goed dan de 7T. Dus dat is hem ook net niet.

Dat 90Hz is leuk binnen de menu's ed, maar het wordt in de meeste programma's niet gebruikt. Dus vooralsnog is het meer een gimmick (overigens op de realme xt2 pro zou het wel ook in andere programma's werken). De korte tijd dat ik met de 7T gewerkt heb vond ik trouwens de accu best snel leeg gaan. Maar goed daar staat het snelladen tegenover.

OxygenOS is idd een dikke plus. Maar goed dan moet het scherm wel in orde zijn.
Realme ervaart zelfde problemen met groene tint enzo

• Deathchant
  • Nu online
Ik heb er een nachtje over geslapen en ik heb besloten om de telefoon ook terug te sturen :(
Ik weet het, ik was erop voorbereid, maar ik had ergens toch hoop dat ik het niet zou hebben. Dalijk maar even met Coolblue bellen, want verder is de telefoon gewoon dikke prima. Als de nieuwe batch er is, waarbij die schermissues gefixed zijn, wil ik em toch wel gewoon hebben.

• mb1234
Deathchant schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:36:

- Dat klote neversettle scherm links van home is niet uit te schakelen...ik krijg Bixby-herinneringen ervan :(

- Ik kom van SwiftKey en Gboard is effe wennen....Leestekens moet ik een aparte knop voor indrukken terwijl die bij swiftkey gemapped zijn op een letter
Volgens mij is het mogelijk met een andere launcher (bijv. Nova).

Waarom installeer je dan niet gewoon het Swiftkey toetsenbord? :?

mb1234 wijzigde deze reactie 02-12-2019 09:03 (14%)

• Ricardo_1994
mb1234 schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:00:
[...]

Met Never Settle scherm bedoel je denkik OnePlus Shelf?
Die kan je gewoon uitschakelen in de launcher instellingen. Dit kan je doen door op een lege plek het scherm in te drukken en vast te houden, dan naar instellingen

Als je het nog niks vindt, raad ik je aan Lawnchair is te proberen. Is sinds kort uitgebracht in de Play Store.
Is eigenlijk de stock Google Pixel launcher, maar dan met heel veel aanpassings-mogelijkheden.

• Deathchant
  • Nu online
mb1234 schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:00:
[...]

Omdat de telefoon toch terug gaat ;) Maar ik doe de eerste week altijd gewoon eventjes alles uitproberen. Voor hetzelfde geldt bevalt het goed. Zo ook dat toetsenbord. Als ik binnen een week niet gewend ben, dan gaat er idd swiftkey weer op. Ik wil het altijd wel een kans geven zeg maar. Misschien kom ik zo wel achter dingetjes die een verbetering zijn. You never know.
Ricardo_1994 schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:47:
[...]

Met Never Settle scherm bedoel je denkik OnePlus Shelf?
Die kan je gewoon uitschakelen in de launcher instellingen. Dit kan je doen door op een lege plek het scherm in te drukken en vast te houden, dan naar instellingen

Als je het nog niks vindt, raad ik je aan Lawnchair is te proberen. Is sinds kort uitgebracht in de Play Store.
Is eigenlijk de stock Google Pixel launcher, maar dan met heel veel aanpassings-mogelijkheden.
Dat scherm links van je home scherm. Heet dat de Shelf? Je kunt idd Shelf gewoon uitzetten. Thanks for the tip!

Ik heb verder geen issues met de launcher of met oxygenOS, sterker nog, ik moet nu "terug" naar mijn HTC10 (die ook al erg prettig is), maar stiekem baal ik wel ;)

Viel me trouwens op dat de camera's focus er in minder lichtrijke omstandigheden wel eens naast zit, ook als je op het scherm tikt om te focussen lijkt ie soms achter het onderwerp te focussen...

Beetje offtopic: die klok, waarvan wel vaker 1 cijfer rood is...zit daar een patroon achter wanneer welke letter rood is ofzo?

Deathchant wijzigde deze reactie 02-12-2019 10:34 (3%)

• renem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20:16
Deathchant schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:24:
Beetje offtopic: die klok, waarvan wel vaker 1 cijfer rood is...zit daar een patroon achter wanneer welke letter rood is ofzo?
Nou... Als er een 1 in staat van ONEPlus ;)

• Deathchant
  • Nu online
Ik ben wel een kleine ervaring rijker, ondanks het maar 1 dagje was, namelijk dat oxygenOS wel echt de betere variant is van een androidskin.
Ook de gallery app van Oneplus zelf vond ik een van de betere galleries die ik heb gezien. Ook histogram in de foto info en al. Dat je zelf je statusbalk kunt customizen, de snelheid van je up/down kunt zien, en al die kleine foefjes vind ik wel leuk :)

Overigens, als je naast de darkmode ook nog de nightmode aanzet (geel scherm) is die groentint n贸g veel duidelijker te zien. Maar het is niet bij een volledig puur zwart scherm te zien, dus met een volledig 100% zwarte achtergrond moet je het niet testen. Beter is idd om in de gmail app of Signal (dark modus) te checken, of de Shelf bij een zwarte achtergrond.

edit: ik lees dus net dat het ook bij realme X2 pro ook is. Best jammer, maar te verwachten aangezien het scherm hetzelfde is als de OP7T. Kwamen die panelen niet bij Samsung vandaan? Ik ben dan nou wel benieuwd waar het eigenlijk aan ligt. Zou resolutie er iets mee te maken kunnen hebben? De OP7T pro en de 7 Pro hebben het blijkbaar niet...

Deathchant wijzigde deze reactie 02-12-2019 12:01 (18%)

• rismaster
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 15:44
Deathchant schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:36:
I

- Icons volledig customizable, fuck yes!
- 2 simkaarten....waarom niet 1 sim en 1 storage :(
- geen notificatieled, en dus ook geen charging-led :(
Ik las ergens dat het ontbreken van de notificatieled is op te lossen dmv een app zoals bijvoorbeeld een NotifyBuddy. Is dit soort apps een goed alternatief?

• Deathchant
  • Nu online
rismaster schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:38:
[...]

Ik las ergens dat het ontbreken van de notificatieled is op te lossen dmv een app zoals bijvoorbeeld een NotifyBuddy. Is dit soort apps een goed alternatief?
Geen idee. Wat ik in ieder geval ga uitproberen is om te kijken of ik het mis of niet. Ik kijk toch zo nu en dan wel op mijn telefoon, en je hoeft in feite maar 1 tik op 't scherm te doen en je ziet of je wat gemist hebt of niet.

(als je met een camera kijkt naar 't scherm van de OP7T, dan zie je zo'n infraroodlampje de hele tijd knipperen aan de bovenkant van het scherm)

In principe boeit 't ook niet, want eigenlijk is er niks zo belangrijk dat a la minute mijn aandacht zou moeten hebben. Misschien is het juist fijner om niet de hele tijd mijn aandacht naar de telefoon getrokken te krijgen door zo'n lampje ;)

• renem
rismaster schreef op maandag 2 december 2019 @ 14:38:
[...]

Het is wel een goed alternatief maar het zorgt er bij iedere notificatie voor dat je hele scherm aan gaat, al is alleen het gebied van de 'LED' zichtbaar wat er natuurlijk wel voor zorgt dat je accu behoorlijk snel leegloopt.

• larsbeumer.apd
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 20:18
renem schreef op maandag 2 december 2019 @ 17:53:
[...]

Het is wel een goed alternatief maar het zorgt er bij iedere notificatie voor dat je hele scherm aan gaat, al is alleen het gebied van de 'LED' zichtbaar wat er natuurlijk wel voor zorgt dat je accu behoorlijk snel leegloopt.
Lang leve oled.. De rest van het scherm is zwart en verbruikt dus geen energie. Wat me wel opvalt is dat wanneer het "lampje" brandt, de tilt to wake feature niet meer werkt, je eerst op terug moet drukken voor je de vingerafdrukscanner kan gebruiken. Irritant.

• FlowTech
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 12-02 17:32
Ik heb eergisteren mijn Oneplus 7T binnengekregen en ja hoor... groene tinten in het scherm. Ik twijfel nu een beetje met wat ik wil doen.

A: Wachten en kijken of er een software update komt of een nieuwe batch waarmee die omgeruild kan worden.
B: Terugsturen en 150 euro bij leggen voor de 7T pro.
C: Retour sturen en hopen dat de volgende hier gaan last van heeft.

Wat denken jullie? Ik weet niet of ik de curved edges van de 7T pro fijn ga vinden maar het is natuurlijk voor de rest wel een prachtig ding.

• sonsan
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 11:55
Ik heb de Pro en ben zeer enthousiast. Geen groene waas en de curved edges zijn erg fraai en geven de telefoon een mooie look. En geen ongewilde scherm activiteiten met het vastpakken.

• Ricardo_1994
sonsan schreef op donderdag 5 december 2019 @ 14:08:
Ik heb de Pro en ben zeer enthousiast. Geen groene waas en de curved edges zijn erg fraai en geven de telefoon een mooie look. En geen ongewilde scherm activiteiten met het vastpakken.
Ook ik heb geen last van onverwachte aanrakingen op het scherm bij de 7T Pro. Heb echt helemaal niks te klagen over de curved schermen van OnePlus.

• thomas17
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21:03
Ik kocht eind juli de OP7 die ik na 3 weken terug had gestuurd wegens ghost touches,
Uiteindelijk geupgrade naar een 7T, en heb sinds gister mijn 2e 7T in huis met dezelfde groene tint op lage helderheid.
Dat wordt zo weer even overleggen met belsimpel voor een oplossing..

• DjooKoel
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 14-02 21:52
Sinds een week de 7T in huis, geen groene tinten, heel blij met plat scherm, komend van gebogen scherm wat altijd reflecties gaf in een kantooromgeving of andere met veel licht.

• 13art
FlowTech schreef op donderdag 5 december 2019 @ 13:50:
Ik heb eergisteren mijn Oneplus 7T binnengekregen en ja hoor... groene tinten in het scherm. Ik twijfel nu een beetje met wat ik wil doen.

A: Wachten en kijken of er een software update komt of een nieuwe batch waarmee die omgeruild kan worden.

Wat denken jullie? Ik weet niet of ik de curved edges van de 7T pro fijn ga vinden maar het is natuurlijk voor de rest wel een prachtig ding.
Mijn 2 centen: Mijn ervaring/idee/overtuiging is dat elke 7T de groene tint/geen uniform scherm heeft in dark modus bij bepaalde grijs tinten, zolang er geen nieuwe batch is zou ik van de 7T weg blijven. De 7T Pro kan je overwegen, maar het is mij het extra geld niet waard, maar misschien voor jou wel.

• Birdy D
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 15-02 13:14
FlowTech schreef op donderdag 5 december 2019 @ 13:50:

Ik ben ook geen curved edges gewend maar heb nu de Oneplus 7T Pro McLaren en moet zeggen dat ik de eerste dagen flink moest wennen maar nu vind ik het zelfs prachtig staan!

• ReceiverNL
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 12:49
Ik ben uiteindelijk overgestapt naar een Xiaomi Mi 9T Pro. Ik had geen zin in tint problemen. Heb overigens een jaar abonnement afgesloten. Na een jaartje ga ik opnieuw kijken voor een Oneplus!

• Deathchant
  • Nu online
To be honest... Mijn vertrouwen dat 't scherm bij de 2e batch opgelost zal zijn wordt steeds kleiner en ik weet niet waarom...
Kep zelf 't vermoeden dat hun Pro-lijn van de betere QC is. Anyway, ik wacht 't af, maar ik ben curved edges toch maar "in de week" aant leggen om klaar ervoor te zijn om de Pro te kopen wanneer ook de 2e batch 7T's tegenvallen.
Maar ja als ik zie dat 't bij Xiaomi w茅l kan.....

offtopic:
HTC zou nog v贸贸r 't einde van 't jaar een verrassing voor ons in petto hebben (flagship), maar nog niks gehoord

Deathchant wijzigde deze reactie 06-12-2019 10:48 (14%)

• golden1988
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20:49
Deathchant schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 10:47:
To be honest... Mijn vertrouwen dat 't scherm bij de 2e batch opgelost zal zijn wordt steeds kleiner en ik weet niet waarom...
Kep zelf 't vermoeden dat hun Pro-lijn van de betere QC is. Anyway, ik wacht 't af, maar ik ben curved edges toch maar "in de week" aant leggen om klaar ervoor te zijn om de Pro te kopen wanneer ook de 2e batch 7T's tegenvallen.
Maar ja als ik zie dat 't bij Xiaomi w茅l kan.....

offtopic:
HTC zou nog v贸贸r 't einde van 't jaar een verrassing voor ons in petto hebben (flagship), maar nog niks gehoord
hmm ik zat te denken om een oneplus 7t te kopen, omdat ik oxygen os fijn vind, mijn mi 9t pro net verkocht, maar als ik dit zo lees twijfel ik toch.

• sonsan
  • Registratie: maart 2004
Neem de Pro versie, die heeft geen problemen met de schermen.

• Deathchant
  • Nu online
golden1988 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 08:30:
[...]

hmm ik zat te denken om een oneplus 7t te kopen, omdat ik oxygen os fijn vind, mijn mi 9t pro net verkocht, maar als ik dit zo lees twijfel ik toch.
Mag ik vragen waarom je je Mi 9T Pro hebt verkocht? Dit is toch zo'n beetje d茅 telefoon van 2019, op bijna 谩lle gebieden. Ik heb nog weinig mensen gehoord die di茅 telefoon verkopen en dan voor een andere/duurdere gaan.

Maar ja, de groentint in bijna-zwarte "kleuren" is gewoon flink aanwezig. Volgens l3art zou Oneplus aangegeven hebben (niet openbaar overigens) dat er een 2e batch gaat komen die deze issues niet hebben. Maar het feit dat ikzelf op 3 verschillende manieren ook een duit in het zakje gedaan heb en een beetje gestonewalled blijf worden, geeft me dat weinig vertrouwen.
Community manager David Y. op het Oneplus forum heeft begin Oktober, toen het issue het eerste opdook in het forum, al gezegd dat ze het probleem erkennen, maar ze zeggen dat het de werking van de telefoon verder niet aantast. Daarna blijft er radiostilte terwijl het topic nu al 36 pagina's telt. Hierdoor krijg ik een beetje het idee dat ze het eigenlijk afdoen als een "de user moet het maar niet zo erg vinden"-probleem.

Maar goed, het kan misschien ook zo zijn dat de stilte betekent dat ze hard bezig zijn met fixes en dat ze ineens met een bericht gaan aankomen waarom het fout zat en dat de nieuwe batch er inderdaad gaat aankomen. Het kan dus 2 kanten op gaan, maar ik vind die radiostilte zo vervelend; het lijkt dan gewoon alsof er niks mee gebeurt.

• golden1988
Deathchant schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:10:
[...]

Mag ik vragen waarom je je Mi 9T Pro hebt verkocht? Dit is toch zo'n beetje d茅 telefoon van 2019, op bijna 谩lle gebieden. Ik heb nog weinig mensen gehoord die di茅 telefoon verkopen en dan voor een andere/duurdere gaan.

Maar ja, de groentint in bijna-zwarte "kleuren" is gewoon flink aanwezig. Volgens l3art zou Oneplus aangegeven hebben (niet openbaar overigens) dat er een 2e batch gaat komen die deze issues niet hebben. Maar het feit dat ikzelf op 3 verschillende manieren ook een duit in het zakje gedaan heb en een beetje gestonewalled blijf worden, geeft me dat weinig vertrouwen.
Community manager David Y. op het Oneplus forum heeft begin Oktober, toen het issue het eerste opdook in het forum, al gezegd dat ze het probleem erkennen, maar ze zeggen dat het de werking van de telefoon verder niet aantast. Daarna blijft er radiostilte terwijl het topic nu al 36 pagina's telt. Hierdoor krijg ik een beetje het idee dat ze het eigenlijk afdoen als een "de user moet het maar niet zo erg vinden"-probleem.

Maar goed, het kan misschien ook zo zijn dat de stilte betekent dat ze hard bezig zijn met fixes en dat ze ineens met een bericht gaan aankomen waarom het fout zat en dat de nieuwe batch er inderdaad gaat aankomen. Het kan dus 2 kanten op gaan, maar ik vind die radiostilte zo vervelend; het lijkt dan gewoon alsof er niks mee gebeurt.
dat mag je vragen;) ik kon niet wennen aan de interface, ook niet met een andere launcher, miste het minimale wat oneplus altijd heeft. Ik zag net op de site van oneplus dat de oneplus 7 pro nu net zo duur is als de 7t gewoon, dus wellicht ga ik nu maar voor de 7 pro.

• Deathchant
  • Nu online
Ah zo. Ja ik moet zeggen, ik heb altijd HTC sense gehad, maar OxygenOS overtreft dat toch wel, en is voor mij idd nu een grote factor geworden om toch voor oneplus te gaan.

Als je inderdaad n煤 een telefoon nodig hebt, zou ik zeker voor de OP7 pro gaan ja. V贸贸r 't einde van het jaar zou die 2e batch komen van de 7T. Dus als je tot dan kunt wachten....(plus, webwinkels zullen eerst hun oude voorraden opmaken).
Maar goed, de OP7T zat er in mijn exemplaar wel wat vaker naast qua autofocus moet ik zeggen.
Geen idee of dat met een software update te verhelpen is (waarschijnlijk wel), maar ik vond het wel een minpuntje, bovenop het feit dat de camera's van de OP-telefoons al sub-par zijn aan "de rest"....De OP7 Pro of 7T Pro hebben dit autofocusissuetje dus niet. (en ook dat scherm issue niet).

• golden1988
Deathchant schreef op woensdag 11 december 2019 @ 11:32:
Ah zo. Ja ik moet zeggen, ik heb altijd HTC sense gehad, maar OxygenOS overtreft dat toch wel, en is voor mij idd nu een grote factor geworden om toch voor oneplus te gaan.

Als je inderdaad n煤 een telefoon nodig hebt, zou ik zeker voor de OP7 pro gaan ja. V贸贸r 't einde van het jaar zou die 2e batch komen van de 7T. Dus als je tot dan kunt wachten....(plus, webwinkels zullen eerst hun oude voorraden opmaken).
Maar goed, de OP7T zat er in mijn exemplaar wel wat vaker naast qua autofocus moet ik zeggen.
Geen idee of dat met een software update te verhelpen is (waarschijnlijk wel), maar ik vond het wel een minpuntje, bovenop het feit dat de camera's van de OP-telefoons al sub-par zijn aan "de rest"....De OP7 Pro of 7T Pro hebben dit autofocusissuetje dus niet. (en ook dat scherm issue niet).
Ik heb de oneplus 7 Pro besteld, dus ik verhuis naar dat topic;) de prijs heeft de doorslag gegeven, en qua software ondersteuning zullen ze mekaar niet onder doen geloof ik.

• DaveCool
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 09:09
Ik heb sinds 1.5 week de Oneplus 7T Pro. Ben hem flink aan 't testen.

Ik gebruik vaak de buienradar site (nee, niet de app. Ja, ik weet dat die bestaat).
Maar op de buienradar site werken op mijn telefoon de sliders daar niet, waarmee je de radar dus naar voren/achteren kunt schuiven.
Bij de hoofdpagina komen ze al helemaal niet op, en bij de 24-uurs radar zie ik wel de slider, maar krijg niet het bolletje waarmee ik kan schuiven, en dus kan ik dan ook niet in de tijd schuiven.

Als ik de desktopsite opvraag werkt het wel, maar dan is alles dus superklein.

Ook een andere browser dan Chrome, zoals bijvoorbeeld FireFox geeft hetzelfde resultaat: geen slider...

Heeft iemand anders hier hetzelfde probleem met de 7T Pro?
www.buienradar.nl

• Pandorian
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 09:35
Hier ook geen slider. Wel als je inzoomt, dan ook bruikbaar maar als je uitzoomt krijg je alleen een streep. Geen werkende slider.

• Deathchant
  • Nu online
Ik was aan het hopen dat er een long term review zou komen van de 7T op gsmarena.com waarbij ik hoopte dat er iets gezegd zou worden over die groentint, maar nee :( Helemaal niks. Ook niks over autofocus issues.
https://m.gsmarena.com/oneplus_7t_long_term-review-2045.php

• mb1234
DaveCool schreef op woensdag 11 december 2019 @ 17:25:
Ik heb sinds 1.5 week de Oneplus 7T Pro. Ben hem flink aan 't testen.

Ik gebruik vaak de buienradar site (nee, niet de app. Ja, ik weet dat die bestaat).
Maar op de buienradar site werken op mijn telefoon de sliders daar niet, waarmee je de radar dus naar voren/achteren kunt schuiven.
Bij de hoofdpagina komen ze al helemaal niet op, en bij de 24-uurs radar zie ik wel de slider, maar krijg niet het bolletje waarmee ik kan schuiven, en dus kan ik dan ook niet in de tijd schuiven.

Als ik de desktopsite opvraag werkt het wel, maar dan is alles dus superklein.

Ook een andere browser dan Chrome, zoals bijvoorbeeld FireFox geeft hetzelfde resultaat: geen slider...

Heeft iemand anders hier hetzelfde probleem met de 7T Pro?
www.buienradar.nl
Ik heb hetzelfde probleem met de 7T Pro. Ik zie alleen een lege balk, pas als ik de desktopsite open heb ik de mogelijkheid om de balk te verschuiven.

Vorige week had ik een keer het probleem dat ik bijvoorbeeld niet op "+3 uur" kon klikken, maar dit werkt nu wel weer.馃

• Ricardo_1994
mb1234 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:41:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem met de 7T Pro. Ik zie alleen een lege balk, pas als ik de desktopsite open heb ik de mogelijkheid om de balk te verschuiven.

Vorige week had ik een keer het probleem dat ik bijvoorbeeld niet op "+3 uur" kon klikken, maar dit werkt nu wel weer.馃
Op mijn 7T Pro werkt t gewoon:
https://imgur.com/a/lWKKMjx

• DaveCool
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 09:09
@Ricardo_1994: Als ik het goed zie is dat de Buienradar app, niet de website zelf...
We hebben het juist over de website, dat daar de sliders niet zichtbaar zijn en het niet doen (geen bolletje om mee te slepen).

• Ricardo_1994
DaveCool schreef op donderdag 12 december 2019 @ 17:05:
@Ricardo_1994: Als ik het goed zie is dat de Buienradar app, niet de website zelf...
We hebben het juist over de website, dat daar de sliders niet zichtbaar zijn en het niet doen (geen bolletje om mee te slepen).

[...]
Excuus. Ik dacht te lezen dat de website werd gebruikt, omdat de app niet werkte.

• renem
2 Vragen: Ik gebruik Lux om de helderheid aan te laten passen. Aangezien de 7t veel te donker werd en aan de slider schuiven had geen enkel nut. Maar nu valt het me op, en of het aan Lux ligt weet ik niet, dat zodra ik naar het settings scherm ga en daar een keuze maak dat bij het volgende scherm het display ineens een stuk donderder wordt. Als ik naar Lux kijk dan staat die nog steeds hetzelfde ingesteld. Zien jullie dit ook (de niet Lux gebruikers)?

Ik heb met 2 apps problemen en nu wil ik de boel resetten, de app verwijderen, opnieuw installeren en weer helemaal configureren. Dus ik ga naar de properties van de app, verwijder de cache en de storage (zoals ik dat in het verleden altijd deed waardoor alle instellingen werden verwijderd) en uninstall de app. Daarna installeer ik het weer vanuit de app store en tot mijn verbazing staan al mijn instellingen er nog steeds in en ben ik nog steeds ingelogd. Hoe krijg ik die dat verwijderd?

• cordonbleu
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 19:41
DaveCool schreef op donderdag 12 december 2019 @ 17:05:

[...]
Denk niet dat het aan je Oneplus ligt. Ik heb met mijn Huawei Mate 20 Pro precies hetzelfde bij buienradar via de website.

• mb1234
cordonbleu schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 00:11:
[...]

Denk niet dat het aan je Oneplus ligt. Ik heb met mijn Huawei Mate 20 Pro precies hetzelfde bij buienradar via de website.
Op welke Android versie draait jouw toestel?
Ik heb namelijk het idee dat het aan Android 10 ligt.

Een ander probleem waar ik bijvoorbeeld regelmatig tegenaan loop is het vastlopen van de specifieke app, bij het openen van een in-app link. Dit gebeurt het vaakst bij de Twitter app.
De hele app moet vervolgens worden afgesloten en opnieuw worden gestart om hem weer werkend te krijgen.馃

Met een "in-app link", bedoel ik dat de link opent in de app zelf i.p.v. dat bijvoorbeeld Chrome word geopend.

Meer mensen die dit probleem ervaren?

• cordonbleu
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 19:41
Ik draai ook Android 10

• AnonymousWP
  • Registratie: april 2014
  • Niet online
Nieuwe OTA btw: OxygenOS 10.0.7 for the OnePlus 7T
Hey everyone,

We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 10.0.7 for the OnePlus 7T.

Changelog

System
  • Improved the launching speed of some apps
  • Optimized the RAM Management
  • Optimized the black and white screen issues with some apps
  • Improved system stability and general bug fixes
  • Updated Android security patch to 2019.11
Camera
  • Improved the photo quality
https://forums.oneplus.co...7t.1153347/#post-21142493
We've noticed reports that some users are receiving the update with 10.3.0 as the version number. That information was already passed to the Oxygen OS team and we'll provide more information as soon as possible.
En oja, voor de ge茂nteresseerden: We Want You! Closed Beta Testers for OnePlus 7T Series

AnonymousWP wijzigde deze reactie 13-12-2019 21:08 (9%)

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Deathchant
  • Nu online
Camera
Improved the photo quality
Really.....
Ik hoor graag jullie bevindingen hier. Meteen wat vraagjes:
- is de autofocus nu eindelijk in orde?
- is het smearing issue nu weg? (cartoon effect in blaadjes, gras e.d.)

• AnonymousWP
  • Niet online
Deathchant schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 21:41:
[...]

Really.....
Ik hoor graag jullie bevindingen hier. Meteen wat vraagjes:
- is de autofocus nu eindelijk in orde?
- is het smearing issue nu weg? (cartoon effect in blaadjes, gras e.d.)
  1. Denk niet dat iemand dat al weet want Europese versie wordt nog niet uitgerold
  2. Ik wil je geen negatief beeld laten hebben maar ik denk niet dat ze er iets aan hebben gedaan. Wordt wel steeds iets beter maar anti-smearing vraagt de community nou al naar sinds de 3 ofzo. Ze luisteren niet. Never Settle, I guess.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Reduceme
  • Laatst online: 22-12-2019
Hallo,
Ik heb deze week de 7Tpro gekocht,soms hapert hij bij het scrollen ,is hier al iemand met het zelfde probleem?

• Huigie

Huigie

Reduceme schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 06:44:
Hallo,
Ik heb deze week de 7Tpro gekocht,soms hapert hij bij het scrollen ,is hier al iemand met het zelfde probleem?
In chrome als er een filmpje voorbij komt tijdens het scrollen?

Specs

• Reduceme
Tijdens het scrollen bv op facebook
Huigie schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 06:54:
[...]

In chrome als er een filmpje voorbij komt tijdens het scrollen?

• Huigie

Huigie

Reduceme schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 10:37:
Tijdens het scrollen bv op facebook
[...]
Staat video afspelen op automatisch?

Specs

• Reduceme
Huigie schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 13:57:
[...]
Ik heb hem nu aangezet

Staat video afspelen op automatisch?

• Deathchant
  • Nu online
AnonymousWP schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 21:52:
Wordt wel steeds iets beter maar anti-smearing vraagt de community nou al naar sinds de 3 ofzo. Ze luisteren niet. Never Settle, I guess.
Ze worden geroemd en genoemd in reviews vanwege hun "super kickass community". Misschien ben ik te kort lid van Oneplus, maar to be honest, merk ik er eigenlijk nog niet echt veel van...
Bugs en feature requests...daar lijkt totaal niet naar gekeken te worden.

Ik zie Oneplus als een bedrijf dat het goed voor elkaar heeft om voor een redelijke prijs goeie telefoons neer te zetten waarbij de software de hoofdmotor is, maar dat nu ze flagship-positie hebben, ze iets minder tijd/aandacht lijken te besteden aan de "softskills".

Het "luisteren naar de klanten" is eigenlijk sinds de OP5 toch al een stuk minder (de 3,5mm plug, de vraag voor welk materiaal behuizing, weet je nog?). Camera's die maar niet on par komen, en de hoop dat "software dat kan fixen" wat overigens steeds uitblijft, weinig/geen respons meer op het oneplusforum....

Wellicht ben ik nog wat laat ingestapt in deze community, maar ik zie nog niet de hoop die iedereen lijkt te zien...

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12:13

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Deathchant schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 19:42:
[...]

Ze worden geroemd en genoemd in reviews vanwege hun "super kickass community". Misschien ben ik te kort lid van Oneplus, maar to be honest, merk ik er eigenlijk nog niet echt veel van...
Bugs en feature requests...daar lijkt totaal niet naar gekeken te worden.

Ik zie Oneplus als een bedrijf dat het goed voor elkaar heeft om voor een redelijke prijs goeie telefoons neer te zetten waarbij de software de hoofdmotor is, maar dat nu ze flagship-positie hebben, ze iets minder tijd/aandacht lijken te besteden aan de "softskills".

Het "luisteren naar de klanten" is eigenlijk sinds de OP5 toch al een stuk minder (de 3,5mm plug, de vraag voor welk materiaal behuizing, weet je nog?). Camera's die maar niet on par komen, en de hoop dat "software dat kan fixen" wat overigens steeds uitblijft, weinig/geen respons meer op het oneplusforum....

Wellicht ben ik nog wat laat ingestapt in deze community, maar ik zie nog niet de hoop die iedereen lijkt te zien...
Al sinds de OP3T/5 worden er keuzes gemaakt die niet uit te leggen zijn (behalve vanuit bedrijfsmatig perspectief, niet vanuit de klant):
- glazen achterkant
- curved displays
- 3.5mm jack weg
- steeds hogere prijzen
- feature creep in OxygenOS

Polls zijn leuk voor de b眉hne, maar Oneplus doet er niets mee.
Never Settle is al lang voorbij.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Spiff1
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14-02 17:21
Heeft iemand hier met een OP7T al de 10.0.7 ontvangen? Ik lees online over de truc van VPN op Canada of Duitsland zetten maar bij mijn weten werkt dat al jaren niet meer. Heb het geprobeerd en werkt bij mij in ieder geval niet.

• AnonymousWP
  • Niet online
Spiff1 schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:37:
[...]

Heeft iemand hier met een OP7T al de 10.0.7 ontvangen? Ik lees online over de truc van VPN op Canada of Duitsland zetten maar bij mijn weten werkt dat al jaren niet meer. Heb het geprobeerd en werkt bij mij in ieder geval niet.
Komt omdat de EU-versie nog niet uitgerold. Je kan ook Oxygen Updater gebruiken, maar wij hebben dus ook de EU-versie nog niet (want wordt dus nog niet uitgerold).

• Vdb64
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 15-02 12:04
Net de update binnen gehaald. Via VPN (Canada)

• Puck
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 18:09

Puck

Don't be a Jerry

Komt nu net bij mij binnen (zonder vpn, EU versie). Lijkt dus nu hier ook uitgerold te worden.

No, you're right. Let's do it the dumbest way possible because it's easier for you.

• renem
renem schreef op donderdag 12 december 2019 @ 23:28:
2 Vragen: Ik gebruik Lux om de helderheid aan te laten passen. Aangezien de 7t veel te donker werd en aan de slider schuiven had geen enkel nut. Maar nu valt het me op, en of het aan Lux ligt weet ik niet, dat zodra ik naar het settings scherm ga en daar een keuze maak dat bij het volgende scherm het display ineens een stuk donderder wordt. Als ik naar Lux kijk dan staat die nog steeds hetzelfde ingesteld. Zien jullie dit ook (de niet Lux gebruikers)?

Ik heb met 2 apps problemen en nu wil ik de boel resetten, de app verwijderen, opnieuw installeren en weer helemaal configureren. Dus ik ga naar de properties van de app, verwijder de cache en de storage (zoals ik dat in het verleden altijd deed waardoor alle instellingen werden verwijderd) en uninstall de app. Daarna installeer ik het weer vanuit de app store en tot mijn verbazing staan al mijn instellingen er nog steeds in en ben ik nog steeds ingelogd. Hoe krijg ik die dat verwijderd?
Iemand???

Er is ondertussen een derde probleem bijgekomen; ik kan geen apk's meer installeren met apps als Total Commander en Glextor App Manager, dit kon voorheen, ik denk toen we nog niet op Android 10 zaten, prima. Nu kan het alleen nog met de OP FileManager.

• AnonymousWP
  • Niet online
Waarom updates ophalen via een data-slurpende/loggende VPN though?

• 13art
AnonymousWP schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:06:
Waarom updates ophalen via een data-slurpende/loggende VPN though?
Hoe sneller hoe beter, je weet toch... 8)7

Maar goed dit is zo vaak toch? Men wil zo snel mogelijk het nieuwste in de hoop dat het nog beter wordt... Overigens ligt het natuurlijk helemaal aan de soort vpn of er gelogt wordt en of de hoeveelheid data er iets toe doet of niet.

13art wijzigde deze reactie 18-12-2019 19:25 (35%)

• AnonymousWP
  • Niet online
l3art schreef op woensdag 18 december 2019 @ 19:23:
[...]

Hoe sneller hoe beter, je weet toch... 8)7

Maar goed dit is zo vaak toch? Men wil zo snel mogelijk het nieuwste in de hoop dat het nog beter wordt... Overigens ligt het natuurlijk helemaal aan de soort vpn of er gelogt wordt en of de hoeveelheid data er iets toe doet of niet.
Daar doelde ik niet op. Misschien klinkt het echt enorm biased maar waarom een zwaar loggende VPN gebruiken als je Oxygen Updater hebt met een veel betere privacy policy, transparantie, support en meer?

• 13art
AnonymousWP schreef op woensdag 18 december 2019 @ 19:31:
[...]

Misschien klinkt het echt enorm biased maar waarom een zwaar loggende VPN gebruiken als je Oxygen Updater hebt met een veel betere privacy policy, transparantie, support en meer?
Haha beetje wel h猫? ;)

• AnonymousWP
  • Niet online
Het is waar though. Lees de privacy-policies er maar op na.

• Steevo_S
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 15-02 21:23
Klopt het dat de nieuwe versie voor de 7T Pro 10.0.5 is?

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

• AnonymousWP
  • Niet online

• larsbeumer.apd
  • Registratie: februari 2015
Nieuwe update binnen op de 7T. Ik snap niet waarom het veranderd is, maar de app namen in de appdrawer zijn nu bijna dezelfde kleur als de (donkere) achtergrond, hoe stom.

Is dit zelf nog aan te passen?

• Pandorian
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 09:35
Probeer daar eens te typen voor het zoeken van een app. Die tekst is niet zichtbaar in darkmode...

Nu zijn de appnamen wel weer zichtbaar (heb niets aangepast...

En na een reboot ook de search weer normaal.

Pandorian wijzigde deze reactie 22-12-2019 14:42 (37%)

• KaiseRRuby
  • Registratie: februari 2010
Ben aan het twijfelen om de telefoon te bestellen maar ben toch een beetje bang voor de groene waas. Ik wil hem juist om het 90Hz scherm en de dual speakers (kom nu van MI9). Lastig..

• Deathchant
  • Nu online
@KaiseRRuby Bestel em gewoon bij coolblue, en wanneer je de groentint ziet kun je em gewoon retour doen. Kun je relatief eenvoudig testen zonder simkaart en zelfs nog met de folie eromheen (heb ik ook gedaan). Dan krijg je daarna een nieuwe opgestuurd en als die 't dan ook heeft, dan zou ik 't geld terugvragen (heb ik ook allemaal gedaan).
Misschien heb jij dan w茅l een exemplaar ertussen die geen groentint heeft. Er zijn al exemplaren in omloop met manufacturerdate van 6 december dus. Can't hurt to try ;)

• KaiseRRuby
Deathchant schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:07:
@KaiseRRuby Bestel em gewoon bij coolblue, en wanneer je de groentint ziet kun je em gewoon retour doen. Kun je relatief eenvoudig testen zonder simkaart en zelfs nog met de folie eromheen (heb ik ook gedaan). Dan krijg je daarna een nieuwe opgestuurd en als die 't dan ook heeft, dan zou ik 't geld terugvragen (heb ik ook allemaal gedaan).
Misschien heb jij dan w茅l een exemplaar ertussen die geen groentint heeft. Er zijn al exemplaren in omloop met manufacturerdate van 6 december dus. Can't hurt to try ;)
Ik krijg hem bij een verlenging van mijn abonnement dan.. Weet niet hoe gemakkelijk ze daar zijn met retouren.

• Huigie

Huigie

Koop dan ook gewoon de 7Tpro, dan weet je zeker dat je geen gezeur hebt.

Specs

• Yamy_Daffy
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:24
Sinds gisteren ook de overstap gemaakt van de Oneplus 6 naar de Oneplus 7t Pro McLaren.

Wat een fijn toestel is dit. En ik was al super tevreden met de Oneplus 6.

Het overzetten van alle data en foto's hebben ze echt geniaal gedaan met de Oneplus app.

Die Horizon light notificatie, die licht maar 1 maal op? Is dat nog te veranderen?

PSN: Yamy_Daffy

• KaiseRRuby
Huigie schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:29:
Koop dan ook gewoon de 7Tpro, dan weet je zeker dat je geen gezeur hebt.
Ja, of een iPhone, of een Xiaomi of een LG.

Ik wil de 7T. Heb een Pro gehad en vind die popup camera en die afgeronde schermranden verschrikkelijk. Heb nu een MI9 en die ontbreekt dual speakers en 90Hz.

Dat ik een ander toestel kan kopen snap ik zelf ook wel.

• brieljant
  • Registratie: mei 2015
KaiseRRuby schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:07:
[...]

Ja, of een iPhone, of een Xiaomi of een LG.

Ik wil de 7T. Heb een Pro gehad en vind die popup camera en die afgeronde schermranden verschrikkelijk. Heb nu een MI9 en die ontbreekt dual speakers en 90Hz.

Dat ik een ander toestel kan kopen snap ik zelf ook wel.
Waarom vond je de afgeronde schermranden echt verschikkelijk ?

• Deathchant
  • Nu online
brieljant schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 15:08:
[...]

- icoontjes e.a. staan te dicht op de rand
- wegvallende info wellicht?
- accidental touches?
- door de zwak afgebogen randen is er een grotere oppervlakte om licht te breken waardoor je steeds een irritante glare hebt? Wat heb je dan effectief eraan als er juist meer info "mist"
- kleurschift aan die randen?

Ik ga er vanuit dat KaiserRuby na het zelf bezitten ervan wel overwogen heeft waarom hij die randen klote vindt ;)
Voor mij zijn dit iig de redenen om 't niet te willen.

Overigens heb ik de OP7T kort in bezit gehad en ondanks ik mezelf wel als tech savvy beschouw, kon ik niet echt die oeh en ah voelen over de 90hz; mijns inziens kwam de vloeiende ervaring vooral door de snelle cpu en oxygenOS (met animationscale op 0.5x). Dus ik vermoed dat ik high refreshrate pas 茅cht ga merken bij 120hz.

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 18:58
Het enige "voordeel" van een scherm met afgeronde randen is toch dat het er fancy uitziet?

Overigens vwb het 90Hz verhaal is jouw ervaring zo gek nog niet @Deathchant zie ook een onderzoek van Android Authority:

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• KaiseRRuby
brieljant schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 15:08:
[...]

Inderdaad een beetje wat @Deathchant zegt.

De randen vind ik niet fijn omdat ik het niet fijn vind navigeren met gestures. Daarnaast zorgt het voor een moeilijk af te dekken stukje met een screenprotector. Weinig apps hebben rekening gehouden met het scherm dus het voegt weinig toe. Vind het niet fijn vasthouden. En de glare is ook niet fijn.

Ik vond de 9 Pro ook echt te zwaar, daarnaast die selfiecam erg vreemd. Vandaar de keus voor de 9T. Enige jammere is dat er weinig rom development is.

Akash (ontwikkelaar van Paranoid Android en Pixel Experience) wil graag overstappen naar de 7T en heeft een fundraiser gestart. Mag je dat hier posten?

http://gf.me/u/w8wd6g

PE of PA op de 7T zou imo briljant zijn.

• mb1234
Yamy_Daffy schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:01:
Die Horizon light notificatie, die licht maar 1 maal op? Is dat nog te veranderen?
Nee dit is helaas niet te veranderen:-(

Wie weet komt er ooit een update met een optie waar je in kunt stellen dat hij bijv. om de 30 sec. oplicht in het geval van een nieuwe notificatie.

• KaiseRRuby
Ik ben inmiddels de bezitter van een 7T Frosted Silver maar ik kan echt nergens die groene tint ontdekken. Ben ik erg blij mee.

• Deathchant
  • Nu online
@KaiseRRuby Oh wat fijn! Ik ben blij dat iemand tenminste een goed exemplaar heeft. Wat is jouw manufactured date en quality control nummer? Geen idee of iemand ooit onderzoek heeft gedaan of identieke qc-nummers met dezelfde manufactured date dezelfde resultaten geeft....
Silver of Blue zal wel niks uitmaken...

iig hartstikke gaaf dat je een goeie hebt! (bij coolblue besteld?)

• Twenkie
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 19:59
Mijn toestel (hd1903) werkt ook naar behoren. En snel! Het is nu een maandje in bezit.
Bij CoolBlue btw

Twenkie wijzigde deze reactie 27-12-2019 18:13 (9%)

• Deathchant
  • Nu online
Twenkie schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 18:12:
Mijn toestel (hd1903) werkt ook naar behoren. En snel! Het is nu een maandje in bezit.
Bij CoolBlue btw
HD1903 zegt niks anders dan dat 't een Europees toestel is. Heb jij een blauwe of silver, en welke Quality control nummer en manufactured date staat op de doos?

Edit: oh en ik neem aan dat jij ook goed getest hebt of jij ook een groentint in 't scherm hebt bij lage brightness?

Deathchant wijzigde deze reactie 27-12-2019 19:13 (13%)

• KaiseRRuby
Deathchant schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 18:54:
[...]

HD1903 zegt niks anders dan dat 't een Europees toestel is. Heb jij een blauwe of silver, en welke Quality control nummer en manufactured date staat op de doos?

Edit: oh en ik neem aan dat jij ook goed getest hebt of jij ook een groentint in 't scherm hebt bij lage brightness?
Ik ga straks op de doos kijken, eerste het derde kerstdiner afmaken..

Echt een super fijn toestel, ben onder de indruk van het scherm en van het gebruiksgemak. Heeft mijn verwachtingen overtroffen.

• Twenkie
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 19:59
Zo, weer wat bijgeleerd! Het is een blauw model van 29 sep. QC:0302N. Ik heb mijn eigen ogen gebruikt en die van een kritisch gezinslid: Nope, geen groentinten bij lage helderheid.
Fijne derde kerstdag allemaal!

• KaiseRRuby
Mijn toestel is van 2019.10.11. Geen groene tint. QC: 0306N.

• Deathchant
  • Nu online
Bedankt voor de info! Zeker weten goed getest, op een bijna-zwarte achtergrond dus niet volledig zwart?
Mijn OP7T had namelijk dezelfde data als jij en ik had wel een enorme groentint...

• AnonymousWP
  • Niet online
@l3art Zei toch al dat hij bevestigt had gekregen dat de batch v贸贸r het nieuwe jaar dat moet oplossen? Lijkt dus wel te kloppen, of is dat te kort door de bocht?

• Deathchant
  • Nu online
Ik snap niet wat je bedoelt? Kaiserruby heeft manufactured date van 11-10-2019 en die 0306N quality control nummer... Hij heeft geen groentint en ik wel (had dezelfde batch). Dus dit is zeker geen nieuwe batch...

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 18:58
@KaiseRRuby en @Twenkie hadden jullie wel night mode aanstaan tijdens het testen?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• 13art
AnonymousWP schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 23:53:
@l3art Zei toch al dat hij bevestigt had gekregen dat de batch v贸贸r het nieuwe jaar dat moet oplossen? Lijkt dus wel te kloppen, of is dat te kort door de bocht?
Het zou ook vermeld worden op de Oneplus website wanneer er een nieuwe batch is. Daarbij is die oktober batch inderdaad niet nieuw. Op het oneplus forum zijn mensen met een toestel gefabriceerd in december.

13art wijzigde deze reactie 28-12-2019 08:27 (16%)

• KaiseRRuby
Ik heb die afbeelding gebruikt die hier in de topicfooter staat. Had ook op Reddit afbeeldingen gezien van die gloed en ik heb dat echt niet. Is gewoon pikzwart.

• Controvictio
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 21:11
Hier Manufacturing date 06 11 2019 met QC 0305D, geen probleem met groene tint

• 13art
KaiseRRuby schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 10:22:
Ik heb die afbeelding gebruikt die hier in de topicfooter staat. Had ook op Reddit afbeeldingen gezien van die gloed en ik heb dat echt niet. Is gewoon pikzwart.
Als het pikzwart is, is het ook niet goed, want het is een donkergrijze afbeelding ;)
Overdag valt het ook niet echt op, in de avond meer/eerder. Ik zag het zelf bijvoorbeeld bij youtube in darkmode, en dan bij het profiel, tijdens het navigeren in de avond met maps, ed.

Maar goed, als je het niet ziet, zou ik ook niet je best aan doen om het op te zoeken.

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True