Nou, daar zijn ze hoor:

OxygenOS 10.0.4 for OnePlus 7T Pro
Hey everyone,

We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 10.0.4 for the OnePlus 7T Pro.

Changelog
System
  • Optimized standby power consumption
  • Improved system stability and general bug fixes
  • Updated Android security patch to 2019.10
  • Fixed the black bar issue while charging or playing a video
  • Optimized the Bluetooth connectivity in automobiles
  • Optimized the expanded screenshot feature
OxygenOS 10.0.6 for the OnePlus 7T
Hey everyone,

We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 10.0.6 for the OnePlus 7T.

Changelog
System
  • Optimized standby power consumption
  • Improved system stability and general bug fixes
  • Optimized the Bluetooth connectivity in automobiles
  • Optimized the expanded screenshot feature

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:02
Ik ben wel benieuwd hoe het hier zit:
knip, zie de TR voor de poll

Voor diegene die nee hebben geantwoord? Wanneer heb je de telefoon gekocht?
Ik vind het ergens moeilijk te geloven dat het oneplus forum overspoelt wordt met mensen die last hebben van de tint issue en dat dat hier in NL niet het geval zou zijn en dan toevallig net wel met mijn bestelde 7T.

[ Voor 60% gewijzigd door 13art op 15-11-2019 15:04 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:23

Laguna

Connaisseur

@l3art vergeleken met m'n OP3 bij het instellingen scherm van YouTube in dark mode heeft bij een bepaalde lage helderheid het scherm een groene tint, waar dit bij m'n OP3 gewoon grijs is. Zodra je de helderheid lager of hoger zet dan is het wel weer grijs.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:33
l3art schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:45:
Ik ben wel benieuwd hoe het hier zit:
Poll: Heb je last van de 'groene tint'?
Ja
Nee
Weet het niet zeker
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier

Voor diegene die nee hebben geantwoord? Wanneer heb je de telefoon gekocht?
Ik vind het ergens moeilijk te geloven dat het oneplus forum overspoelt wordt met mensen die last hebben van de tint issue en dat dat hier in NL niet het geval zou zijn en dan toevallig net wel met mijn bestelde 7T.
Volgens mij hangt het van de batch af :) en dat ze met software willen fixen of het dan echt weg is vraag ik me af. :)

Oneplus had vorige keer ook fouten gemaakt met het scherm. dat bovenkant onder moest en onderkant boven was ook een kleine batch. :)

[ Voor 22% gewijzigd door MrOsman op 14-11-2019 16:50 ]

• 13art
Laguna schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:47:
@l3art vergeleken met m'n OP3 bij het instellingen scherm van YouTube in dark mode heeft bij een bepaalde lage helderheid het scherm een groene tint, waar dit bij m'n OP3 gewoon grijs is. Zodra je de helderheid lager of hoger zet dan is het wel weer grijs.
Klopt dat is ook de issue waar iedereen het over heeft. Zet dark mode aan, zet de helderheid laag en open apps als YouTube, Gmail, of een donkergrijze achtergrond en je ziet de groene tint die er niet hoort te zijn.

Dit is er alleen in dark mode en met lage helderheid.
MrOsman schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:50:
[...]

Volgens mij hangt het van de batch af :) en dat ze met software willen fixen of het dan echt weg is vraag ik me af. :)
Op het oneplus forum is er getracht achter te komen welke batch, maar het blijkt niet to een bepaalde batch beperkt te zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door 13art op 14-11-2019 16:56 ]

• Fustje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:06

Fustje

Koel bewaren

Zeer tevreden over mijn 7T pro, alleen na een week opeens 2 belletjes midden op het scherm. Lijkt erop dat de screen protector hier gaatjes heeft. Kan de belletjes redelijk wegvegen maar komen natuurlijk langzaam terug. Blijf het eigenaardig vinden, geen idee hoe zoiets ontstaan is.
Stoort me nog niet dus geen zin om 'm op te sturen. Misschien binnenkort een andere screen protector zoeken. :/

Na openen beperkt houdbaar

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MrOsman schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:50:
Oneplus had vorige keer ook fouten gemaakt met het scherm. dat bovenkant onder moest en onderkant boven was ook een kleine batch. :)
Nee, dat was niet de vorige keer. Dat was met de OnePlus 5.

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 16:40
l3art schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:53:
[...]

...zet de helderheid laag....
Ben die de hele tijd omhoog aan het zetten! Krijg het groen voor me ogen, elke keer dat ie weer te laag gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricardo_1994
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-01-2021
Fustje schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:59:
Zeer tevreden over mijn 7T pro, alleen na een week opeens 2 belletjes midden op het scherm. Lijkt erop dat de screen protector hier gaatjes heeft. Kan de belletjes redelijk wegvegen maar komen natuurlijk langzaam terug. Blijf het eigenaardig vinden, geen idee hoe zoiets ontstaan is.
Stoort me nog niet dus geen zin om 'm op te sturen. Misschien binnenkort een andere screen protector zoeken. :/
Gewoon naar de Media Markt voor een Clearplex screenprotector

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:53
Fustje schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:59:
Die 'screenprotector' is niet zo'n protector als je zou verwachten. Ik liet op 15 cm hoogte het stekkertje van de laadkabel op het scherm vallen en had direct een klein gaatje, incl. luchtbelletje.
Deze vervangen voor een Clearplex die er perfect op is gezet. Volgens de recensies een degelijke protector.
Aanrader dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonsan
Anonymoussaurus schreef op donderdag 14 november 2019 @ 17:13:
[...]

Nee, dat was niet de vorige keer. Dat was met de OnePlus 5.
Volgend de OnePlus Community betreft het niet de Pro schermen van de 7 serie maar is het een 7T dingetje.
Ik heb er met mijn 7T Pro McLaren er dan ook geen last van.

• 13art
sonsan schreef op donderdag 14 november 2019 @ 18:28:
[...]

Volgend de OnePlus Community betreft het niet de Pro schermen van de 7 serie maar is het een 7T dingetje.
Ik heb er met mijn 7T Pro McLaren er dan ook geen last van.
Klopt inderdaad, het lijkt beperkt tot de 7T.
Ben beneuwud of dit ook gaat optreden bij de realme x2 pro aangezien die hetzelfde scherm lijkt te hebben als de 7t

• MrOsman
l3art schreef op donderdag 14 november 2019 @ 18:46:
[...]

Klopt inderdaad, het lijkt beperkt tot de 7T.
Ben beneuwud of dit ook gaat optreden bij de realme x2 pro aangezien die hetzelfde scherm lijkt te hebben als de 7t
Realme heeft geen problemen behalve batterij problemen :) tijdens opladen kan het heel erg warm worden,
Oneplus moet wel uitkijken Realme komt heel hard. :)

• Laguna

Laguna

Connaisseur

MrOsman schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:21:
[...]

Oneplus moet wel uitkijken Realme komt heel hard. :)
Ach beiden van BBK.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo_1994
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-01-2021
Anonymoussaurus schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:01:
Nou, daar zijn ze hoor:

OxygenOS 10.0.4 for OnePlus 7T Pro

[...]

Wanneer kunnen we ze verwachten op Oxygen Updater?

OxygenOS 10.0.6 for the OnePlus 7T

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zodra we de bestandsnamen binnen hebben of het linkje ergens anders gevonden hebben. Trouwens, voor de Indiase en internationale variant staan ze er al in. OnePlus is nog niet begonnen met de uitrol van de EU-versies.

[ Voor 46% gewijzigd door Anonymoussaurus op 15-11-2019 00:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

l3art schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:53:
[...]

Klopt dat is ook de issue waar iedereen het over heeft. Zet dark mode aan, zet de helderheid laag en open apps als YouTube, Gmail, of een donkergrijze achtergrond en je ziet de groene tint die er niet hoort te zijn.

Dit is er alleen in dark mode en met lage helderheid.
Dat weet ik, maar zonder verdere uitleg gaat die poll al snel mis omdat ik zelf ook nog niet wist hoe ik dit makkelijk kon controleren, leek het me handig om dat uit te leggen. Betwijfel ook of de mensen die nu "nee" hebben gestemd ook echt niet de groene tint hebben of niet weten waar ze precies naar moeten kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Laguna schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:18:
[...]

Dat weet ik, maar zonder verdere uitleg gaat die poll al snel mis omdat ik zelf ook nog niet wist hoe ik dit makkelijk kon controleren, leek het me handig om dat uit te leggen. Betwijfel ook of de mensen die nu "nee" hebben gestemd ook echt niet de groene tint hebben of niet weten waar ze precies naar moeten kijken..
Vraag ik me ook af. Ik ging er vanuit dat het ondertussen wel een algemeen bekend begrip was. Maar zal het er voor de duidelijkheid nog even bij zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lucknopfler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
De vraag in de poll is of je er last van hebt. Wellicht zien mensen de tint wel maar hebben ze er geen last van. Uiteindelijk zag ik ook wel iets maar weet niet of het me opgevallen zou zijn als ik het niet wist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonsan
En ik zou het er even bij zetten dat het de 7T betreft en niet de Pro, anders krijg je wellicht teveel "nee"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
sonsan schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:18:
En ik zou het er even bij zetten dat het de 7T betreft en niet de Pro, anders krijg je wellicht teveel "nee"....
Goed punt! Toegevoegd. Jammer dat ik hier niet eerder aan gedacht heb, want nu is er misschien al een vertekend beeld ontstaan.

edit:
Damn, kon de tekst in de poll afbeelding niet aanpassen. Hierdoor toch een poll moeten maken.
Hierbij het verzoek aan de mensen die gestemd hebben nog een keer te stemmen.
lucknopfler schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:15:
De vraag in de poll is of je er last van hebt. Wellicht zien mensen de tint wel maar hebben ze er geen last van. Uiteindelijk zag ik ook wel iets maar weet niet of het me opgevallen zou zijn als ik het niet wist.
Haha, klein detail maar wel waar inderdaad. Al hoop ik dat iedereen inziet dat het bedoeld is of het aanwezig is of niet (teveel eigen ervaring er in gegooid) maar ga het aanpassen. De mate waarin het zichbaar is, verschilt inderdaad per gebruiker. Oneplus speelt daar (slim) op in door te zeggen dat het alleen in specifieke situaties zichtbaar is. Ik gebruik zelf mijn telefoon door de weeks het meeste in de avond, ik ben iemand die de schermhelderheid over het algmeen wat lager heeft staan, dus dan valt het mij al snel op.

[ Voor 65% gewijzigd door 13art op 15-11-2019 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
l3art schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:31:
[...]

Goed punt! Toegevoegd. Jammer dat ik hier niet eerder aan gedacht heb, want nu is er misschien al een vertekend beeld ontstaan.
Ik had ook Nee gestemd, terwijl ik een Pro heb. Zag pas later dat het om de 7T ging...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
sonsan schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:37:
[...]

Ik had ook Nee gestemd, terwijl ik een Pro heb. Zag pas later dat het om de 7T ging...
Daarom een terechte opmerking en daarom heb ik het er nu specifiek bij gezet. Dank voor de toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:57
l3rt, heb jij je 7T al teruggestuurd of heb je een verzekering afgesloten voor je mobiele telefoon?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Deathchant schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:53:
l3rt, heb jij je 7T al teruggestuurd of heb je een verzekering afgesloten voor je mobiele telefoon?
Heb die van mij terug gestuurd en mijn geld terug gekregen.
Bij Oneplus heb je 14 dagen de tijd. Dus als jij je telefoon netjes houdt geen krassen, screenprotector er nog op, etc. Dan kan hij terug en heb je vrij snel het geld terug.

Vandaag gehoord van Nigel (die werkt bij Oneplus) dat Oneplus bezig is de tint issue te onderzoeken. Om die reden wacht ik nog even met de aanschaf van een nieuwe 7T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb64
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:41
Update 10.0.6 wordt uitgerold voor 7T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:57

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Vdb64 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:39:
Update 10.0.6 wordt uitgerold voor 7T
Voor de EU variant?
edit:

Yup!

[ Voor 4% gewijzigd door Huigie op 15-11-2019 17:48 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Qua geheugen management kan het nog wel beter. Even van thema veranderen en alle apps op de achtergrond worden al uit het geheugen gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
l3art schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:32:
[...]

Heb die van mij terug gestuurd en mijn geld terug gekregen.
Bij Oneplus heb je 14 dagen de tijd. Dus als jij je telefoon netjes houdt geen krassen, screenprotector er nog op, etc. Dan kan hij terug en heb je vrij snel het geld terug.

Vandaag gehoord van Nigel (die werkt bij Oneplus) dat Oneplus bezig is de tint issue te onderzoeken. Om die reden wacht ik nog even met de aanschaf van een nieuwe 7T.
Ja ik ben ook eind november aan de beurt (al 2 jaar :) ) Dus ik had mijn zinnen op de 7T gezet, maar nu de RealMe X2 Pro er ook is mét 3,5mm poort en dezelfde specs...En de Mi 9T Pro is ook nog steeds verleidelijk...
Ik moet de telefoon dan ook maar verzekeren ofzo. Gezeik met gebarsten schermen wil ik voor zijn...Maar idd, misschien nog ff wachten tot er meer info is over die groene schermen....Maar ja, zwarte vrijdag zal misschien wel een leuke aanbieding worden die ik niet wil laten gaan....

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Deathchant schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 20:45:
[...]

Ja ik ben ook eind november aan de beurt (al 2 jaar :) ) Dus ik had mijn zinnen op de 7T gezet, maar nu de RealMe X2 Pro er ook is mét 3,5mm poort en dezelfde specs...En de Mi 9T Pro is ook nog steeds verleidelijk...
Ik moet de telefoon dan ook maar verzekeren ofzo. Gezeik met gebarsten schermen wil ik voor zijn...Maar idd, misschien nog ff wachten tot er meer info is over die groene schermen....Maar ja, zwarte vrijdag zal misschien wel een leuke aanbieding worden die ik niet wil laten gaan....
Voor de 7T kan je dat vergeten. Voor de T versies is er tot heden geen aanbieding geweest met black Friday. Dat wordt dus wachten tot het gefixt is of bestellen en hopen dat je een goede versie hebt en zo niet terug sturen en alsnog voor een andere gaan.

Heb camera vergelijkingen gezien tussen de 7T en X2 Pro en daar komt de 7T toch wat beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wordt inderdaad uitgerold. Staat in Oxygen Updater sinds een paar uurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Als ik ga bellen zie ik dat het signaal omschakelt naar 3G. Bellen over 4G niet mogelijk ? Heb KPN .

[ Voor 5% gewijzigd door Ruffzz op 17-11-2019 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Laatst online: 15-09 12:43
Vraag. Heeft iemand ervaring met VMWare Intelligent Hub / Airwatch? Die maakt een tweede profiel aan voor het werk. Wil graag weten of het wel of niet werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/MXPd5XHp/yWA79.jpg

Op deze manier posten voegt niks toe. De afbeelding is gigantisch, er staat geen toelichting bij voor welke 7T het is, etc. Ook berichten als 'ik heb de update binnen' of dit te tonen door een screenshot is van weinig toegevoegde waarde. De volgende keer dus graag meer toelichting (y)

[ Voor 150% gewijzigd door 13art op 18-11-2019 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 16:40
Desalnieteplus, hierdoor de update op de 7T pro binnengehaald....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Hier ook binnengehaald. Ben benieuwd of het verbinden met m'n autoradio nu wel goed gaat. Normaal gesproken verbond die wel, maar gaf geen geluid totdat ik de bluetooth uit en aan had gezet.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsbeumer.apd
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:21
Zijn er meer mensen die last hebben van vastlopers/haperingen op Chrome? Bij mij reageert Chrome soms een goede vijf seconden niet, om het daarna soms wel weer of soms helemaal niet meer te doen.

Ik hoopte op een fix met deze update maar het lijkt helaas nog niet verholpen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdv
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 09:59
larsbeumer.apd schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:02:
Zijn er meer mensen die last hebben van vastlopers/haperingen op Chrome? Bij mij reageert Chrome soms een goede vijf seconden niet, om het daarna soms wel weer of soms helemaal niet meer te doen.
Dit probleem heb ik ook op een 7t Pro. Al is het bij mij wel wat korter dan 5 seconden.

Ook verandert bij mij het thema Compleet willekeurig van licht naar donker.
waardoor de achtergrond bij instellingen en de appdrawer de ene keer zwart is en de andere keer Licht.

Ik merk dat hij dit ook vaak verwisselt na het gebruik van Android auto. Hebben meerdere mensen dit ook? of iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 20:47
Heb exact hetzelfde. Ga er van uit dat dit nog wel met de update wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ik denk niet dat dit een oneplus 7 issue is.
Heb vastlopers in Chrome ikktgehad op de Xiaomi 9T en nu op de Oneplus 5T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdy D
  • Laatst online: 05-09 11:32
l3art schreef op maandag 18 november 2019 @ 21:06:
Ik denk niet dat dit een oneplus 7 issue is.
Heb vastlopers in Chrome ikktgehad op de Xiaomi 9T en nu op de Oneplus 5T
Hier ook met Chrome op de Oneplus 6T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Misschien handig om de Chrome versie te melden.

Afgelopen weekend besloten om mijn 7T voor nu ook terug te sturen. Hoofdreden is toch wel het gebrek aan een visueel notificatiesysteem. Het is niet moeilijk om AOD te implementeren en dan met 3 opties:

• AOD aan
• AOD alleen aan indien er notificaties zijn (mijn persoonlijke voorkeur)
• AOD uit

Om verder accu te besparen zouden ze ook zo moeten maken dat AOD uitstaat zodra je je telefoon in je broekzak stopt. Echter nu er geen "pocket mode" meer is en de proximity sensor achter het scherm zit (visueel zichtbaar zodra je door een andere camera naar je scherm kijkt), weet ik niet of dat nog mogelijk is.

Er worden wat mij betreft ook door alle fabrikanten teveel concessies gedaan en keuzes gemaakt waarin ik mij niet kan vinden (weglaten 3,5mm poort). Mede door de drang van een zo groot mogelijk scherm en zo klein mogelijke bezels, waardoor sensors moeten wijken wat de gebruikservaring niet ten goede komt (notificatie LED, proximity sensor, notch oid, FPS). De stap naar langwerpige schermen was het logische gevolg al heb ik zelf liever 16:9, de 7T is nu langer en zwaarder wat je toch wel merkt in je broekzak.

Verder zit ik ook nog steeds te wachten totdat ze de functionaliteit van de alert slider aanpasbaar maken.
offtopic:
Ik wil dat graag hetzelfde hebben als nu bij m'n OP3 met OxygenOS 5.0.8 met "niet storen" in het midden zodat je wel bereikbaar bent voor uitzonderingen (tevens de reden dat ik nog niet ben geüpgraded naar OxygenOS 9). Misschien dat ik ga overstappen naar LineageOS ivm security updates en daar is de alert slider wel aanpasbaar. Enige wat daar niet goed werkt is de stock camera, maar daar heb je als alternatief GCam voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
@Laguna Wat vervelend dat je toch dusdanig stoort dat je em wilt terugsturen. Heb je een andere telefoon op het oog die wel biedt wat je graag wilt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Deathchant ik heb het toestel nooit in gebruik gehad (m'n SIM-kaart heeft er ook niet ingezeten), dat vind ik niet kunnen als je mogelijk niet van plan bent 'm te houden. De snelheid is het enige wat ik wel erg prettig zou vinden in dagelijks gebruik. Zodra OnePlus weer gaat luisteren naar de community en de nodige aanpassingen doorvoert in OxygenOS dan kan het best zijn dat ik de 7T alsnog haal. De 8 reeks heb ik al afgeschreven wegens curved displays (als de geruchten kloppen).

Je vraag heb ik middels DM beantwoord aangezien dat hier off-topic is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Laguna schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 21:10:
De 8 reeks heb ik al afgeschreven wegens curved displays (als de geruchten kloppen).
Ik ga er vanuit dat dat bij de Pro het geval gaat zijn, niet bij de gewone versie. Time will tell.

Heb zelf vanavond de 2de 7T besteld. Ik vrees dat die ook de tint issue heeft. Zo ja gaat die linea reacta terug voor een refund en wacht ik verder af wat de toekomst aan toestellen gaat brengen. Er is op het moment geen ander toestel dat me kan bekoren. Maar goed, eerst maar duimen (tegen beter weten in) dat dit toestel geen problemen met het scherm heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 20-11-2019 20:33 ]

• piripi
  • Laatst online: 17:19
Klopt niet en zou anders in prijzen en levertijden horen.

[ Voor 82% gewijzigd door 13art op 21-11-2019 13:43 ]

xbox: pvanst1p

• Deathchant
l3art schreef op woensdag 20 november 2019 @ 20:33:
[...]

Ik ga er vanuit dat dat bij de Pro het geval gaat zijn, niet bij de gewone versie. Time will tell.

Heb zelf vanavond de 2de 7T besteld. Ik vrees dat die ook de tint issue heeft. Zo ja gaat die linea reacta terug voor een refund en wacht ik verder af wat de toekomst aan toestellen gaat brengen. Er is op het moment geen ander toestel dat me kan bekoren. Maar goed, eerst maar duimen (tegen beter weten in) dat dit toestel geen problemen met het scherm heeft.
Zo'n klote scherm is niks en met een "workaround" zou je niet mee moeten leren leven. Ik hoop dat deze 2e 7T je beter gaat bevallen. Je hebt toevallig ook geen idee ervan of er specifieke batches zijn waarbij dit gebeurt? Ik weet nog in tijde van de HTC One X dat je een app moest installeren om te kijken of je een Sharp paneel had of een Tianma (hetzelfde met de HTC10), waarbij de Sharp een kleuraccurater scherm had en de Tianma iets meer off-kleuren zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Deathchant schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:03:
[...]

Zo'n klote scherm is niks en met een "workaround" zou je niet mee moeten leren leven. Ik hoop dat deze 2e 7T je beter gaat bevallen. Je hebt toevallig ook geen idee ervan of er specifieke batches zijn waarbij dit gebeurt? Ik weet nog in tijde van de HTC One X dat je een app moest installeren om te kijken of je een Sharp paneel had of een Tianma (hetzelfde met de HTC10), waarbij de Sharp een kleuraccurater scherm had en de Tianma iets meer off-kleuren zeg maar.
Voor alsnog lijkt het niet beperkt tot een bepaalde batch. Op de community van Oneplus was een Nederlandse man/jongen die ondertussen 5 toestellen in zijn hand heeft gehad, maar allen hadden het probleem met het scherm. Ik begin bijna te vermoeden dat elk toestel het heeft maar lang niet iedereen het opvalt of weet wat ze moeten zien, of niet de dark mode gebruiken oid.

Misschien dan toch maar weer terug naar de 9T maar dan de Pro variant.

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 21-11-2019 20:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AcoLyte!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 10:01

AcoLyte!

*evil grin*

Voor wat het waard is; heb een 7T sinds drie dagen en absoluut geen last van een verkeerd scherm. Lijkt dus wel degelijk een bepaalde batch te zijn. Hoe groot die batch is, is lastig te zeggen vanzelfsprekend.

don't mistake lack of talent for genius.

• Deathchant
Dit hoort in prijzen en levertijden.

[ Voor 90% gewijzigd door 13art op 22-11-2019 05:34 ]

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:30

Puck

W32.Deadcode.A

l3art schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:08:
[...]

Voor alsnog lijkt het niet beperkt tot een bepaalde batch. Op de community van Oneplus was een Nederlandse man/jongen die ondertussen 5 toestellen in zijn hand heeft gehad, maar allen hadden het probleem met het scherm. Ik begin bijna te vermoeden dat elk toestel het heeft maar lang niet iedereen het opvalt of weet wat ze moeten zien, of niet de dark mode gebruiken oid.

Misschien dan toch maar weer terug naar de 9T maar dan de Pro variant.
Ik heb mijn 7T al sinds launch day, gekocht bij de pop-up store in Utrecht. Heb dark theme voor Android en bijna alle apps en zie geen tint (op verschillende helderheden getest). Vraag me nu dus vooral af of het aan mij ligt of alleen bij bepaalde omstandigheden te zien is? Moet je er echt naar zoeken om het zien of is het overduidelijk aanwezig?

Edit: net getest in een donkere ruimte en daar is het inderdaad te zien, zowel onder als boven... Het valt dus niet op bij dagelijks gebruik maar twijfel nu wel of ik het toestel niet terug moet sturen.

[ Voor 12% gewijzigd door Puck op 21-11-2019 23:49 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Puck schreef op donderdag 21 november 2019 @ 22:45:
[...]

Ik heb mijn 7T al sinds launch day, gekocht bij de pop-up store in Utrecht. Heb dark theme voor Android en bijna alle apps en zie geen tint (op verschillende helderheden getest). Vraag me nu dus vooral af of het aan mij ligt of alleen bij bepaalde omstandigheden te zien is? Moet je er echt naar zoeken om het zien of is het overduidelijk aanwezig?

Edit: net getest in een donkere ruimte en daar is het inderdaad te zien, zowel onder als boven... Het valt dus niet op bij dagelijks gebruik maar twijfel nu wel of ik het toestel niet terug moet sturen.
Dat bedoel ik dus, ik denk dat heel veel toestellen het hebben maar het de meeste mensen niet opvalt. Als je scherm geleider genoeg hebt staan valt het al niet op. Ben je iemand zoals ik die de schermhelderheid altijd relatief laag heeft staan dan valt het sneller op.

Dit bewijst ook dat het niet zomaar een batch is. Een batch is namelijk "hoeveelheid van een product die in één keer geproduceerd wordt". De batch nummers staan op de dozen. Ander nummer is een andere batch.

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 22-11-2019 05:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:30

Puck

W32.Deadcode.A

l3art schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 05:33:
[...]

Dat bedoel ik dus, ik denk dat heel veel toestellen het hebben maar het de meeste mensen niet opvalt. Als je scherm geleider genoeg hebt staan valt het al niet op. Ben je iemand zoals ik die de schermhelderheid altijd relatief laag heeft staan dan valt het sneller op.

Dit bewijst ook dat het niet zomaar een batch is. Een batch is namelijk "hoeveelheid van een product die in één keer geproduceerd wordt". De batch nummers staan op de dozen. Ander nummer is een andere batch.
Ik heb mijn helderheid ook altijd vrij laag staan, zeker in donkere ruimtes (rond 30%) en ik moest dus echt even goed de tijd nemen om het te kunnen zien. En dat wetende waar ik naar moest kijken. Het valt bij mij dus echt niet zo op. Wellicht is het overal wel aanwezig maar in verschillende vormen.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Puck schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 08:19:
[...]

Ik heb mijn helderheid ook altijd vrij laag staan, zeker in donkere ruimtes (rond 30%) en ik moest dus echt even goed de tijd nemen om het te kunnen zien. En dat wetende waar ik naar moest kijken. Het valt bij mij dus echt niet zo op. Wellicht is het overal wel aanwezig maar in verschillende vormen.
Dat klopt, als je het draadje op de community volgt dan zie je inderdaad dat het in verschillende mate aanwezig is. En de één zal zich er ook meer aan storen dan de ander. Ik ben zo'n 'zeikert' die zich er blijkbaar snel aan stoort ;) 7(8)7

Edit:
Toestel 2 binnen, maar hetzelfde verhaal. Weliswaar iets minder maar nog altijd aanwezig en als je het eenmaal weet/ziet is het klaar. Dus dat wordt terug sturen en dat was het dan wat betreft de 7T. De accessoires die ik gekocht had knal ik wel op marktplaats en/of hier op tweakers. Zonde maar goed. Het is voor mij geen reden om het toestel te houden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ryCENnTTrFJpMCaUX9C1JFtN/medium.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door 13art op 22-11-2019 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
l3art schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 08:28:
[...]

Dat klopt, als je het draadje op de community volgt dan zie je inderdaad dat het in verschillende mate aanwezig is. En de één zal zich er ook meer aan storen dan de ander. Ik ben zo'n 'zeikert' die zich er blijkbaar snel aan stoort ;) 7(8)7

Edit:
Toestel 2 binnen, maar hetzelfde verhaal. Weliswaar iets minder maar nog altijd aanwezig en als je het eenmaal weet/ziet is het klaar. Dus dat wordt terug sturen en dat was het dan wat betreft de 7T. De accessoires die ik gekocht had knal ik wel op marktplaats en/of hier op tweakers. Zonde maar goed. Het is voor mij geen reden om het toestel te houden.

[Afbeelding]
Dat is dan jammer, vraag me echt af wat Oneplus hiermee doet? het is wel erg stil aan oneplus kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
MrOsman schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:27:
[...]

Dat is dan jammer, vraag me echt af wat Oneplus hiermee doet? het is wel erg stil aan oneplus kant.
Tja, er wordt gezegd dat ze een keer met een officiele statement komen. Ik vraag het me af. Zolang de helpdesk nog met dit soort onzin aan komt zetten, heb ik er een hard hoofd in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OnePlus vraagt om feedback omtrent OxygenOS op de 7T-series: How do you like OxygenOS features on OnePlus 7T Series?

https://www.surveymonkey.com/r/BT3CMHX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
l3art schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 08:28:
[...]

Edit:
Toestel 2 binnen, maar hetzelfde verhaal

[Afbeelding]
Damn, that's not something you can un-see...Wel vervelend zeg ;(
Er is verder weinig wat biedt wat die OP7T biedt:
- vlak scherm 90HZ met accurate kleurafstelling
- goeie stereospeakers
- de oxygenOS ervaring
- triple cam setup met OIS op de main cam
- binnen een half uur op 70% zitten met snelladen
- UFS 3.0 storage

De RealMe X2 Pro heeft geen OIS, maar zou wel hetzelfde scherm als de OP7T hebben (maar nog geen meldingen gezien van groene tinten) en verder wel snelladen. Dus volgens mij lever je op het OS na met deze RealMe niet heel veel in t.o.v. de OP7T, en hij is ook nog goedkoper. Wellicht is dat een optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Deathchant schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:51:
[...]

- goeie stereospeakers
- de oxygenOS ervaring
- UFS 3.0 storage

De RealMe X2 Pro heeft geen OIS, maar zou wel hetzelfde scherm als de OP7T hebben (maar nog geen meldingen gezien van groene tinten) en verder wel snelladen. Dus volgens mij lever je op het OS na met deze RealMe niet heel veel in t.o.v. de OP7T, en hij is ook nog goedkoper. Wellicht is dat een optie?
Heb ik inderdaad ook overwogen. Maar ik ben niet overtuigd van coloros.
En inderdaad de camera is minder goed dan de 7T. Dus dat is hem ook net niet.

Dat 90Hz is leuk binnen de menu's ed, maar het wordt in de meeste programma's niet gebruikt. Dus vooralsnog is het meer een gimmick (overigens op de realme xt2 pro zou het wel ook in andere programma's werken). De korte tijd dat ik met de 7T gewerkt heb vond ik trouwens de accu best snel leeg gaan. Maar goed daar staat het snelladen tegenover.

OxygenOS is idd een dikke plus. Maar goed dan moet het scherm wel in orde zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deathchant schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:51:
[...]

- goeie stereospeakers
- de oxygenOS ervaring
- UFS 3.0 storage

En de alert-slider. Zal ik persoonlijk erg missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 15:01:
[...]

En de alert-slider. Zal ik persoonlijk erg missen.
Ja en nee.

Hij is inderdaad makkelijk, maar ik zou het liefste zien dat je hem met de alert slider op niet storen kon zetten. Of, dat door de gebruiker in te stellen is hoe hij de slider wil gebruiken. Trillen en stil heeft niet mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
l3art schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 15:19:
[...]

Ja en nee.

Hij is inderdaad makkelijk, maar ik zou het liefste zien dat je hem met de alert slider op niet storen kon zetten. Of, dat door de gebruiker in te stellen is hoe hij de slider wil gebruiken. Trillen en stil heeft niet mijn voorkeur.
Punt is though: heb je liever een half-brakke slider of helemaal geen slider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Ik denk dat het er ook aan ligt wat je gewend bent. Ik heb nu een HTC10 en ik moet d.m.v. de volumeslider helemaal op tril of DND zetten en dan in de DND menu's gaan aanpassen dat mijn vriendin bijvoorbeeld wél erdoor mag. Naar wat ik had begrepen zouden de Oneplus toestellen de slider toch helemaal naar beneden kunnen zetten waarbij de telefoon dan ook echt in een soort DND modus terecht komt waar niks doorheen kan (geen tril of geluid)?

Dus wanneer ik de overstap maak is dit voor mij een extraatje. Maar als je van de iPhone afkomt of van eerdere OP toestellen, dan zul je wellicht wat meer eisen eraan hebben.

Ik kom van een HTC10 af, dus ik moet flink gaan wennen aan:
- geen stevige behuizing meer
- geen 3,5mm plug meer
- geen notificatieLED meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basbalvert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04-12-2023
Heb de vraag al eerder gesteld maar zal het nog even een keertje vragen via dit topic op het forum. Heeft iemand enige ervaring met de microfoon van de 7T? Ik overweeg de 7T te gaan kopen maar wil niet dat zoals bij de OP3 dat het geluid bij filmen op festivals en concerten weer zo drama is. Ik zit voor mijn werk in deze industrie en ga zelf ook graag naar festivals dus zou ik wel graag willen dat ik af en toe een filmpje kan schieten met een beetje normaal geluid (zonder dat deze clipt).

[ Voor 3% gewijzigd door basbalvert op 22-11-2019 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsbeumer.apd
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:21
basbalvert schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:44:
Heb de vraag al eerder gesteld maar zal het nog even een keertje vragen via dit topic op het forum. Heeft iemand enige ervaring met de microfoon van de 7T? Ik overweeg de 7T te gaan kopen maar wil niet dat zoals bij de OP3 dat het geluid bij filmen op festivals en concerten weer zo drama is. Ik zit voor mijn werk in deze industrie en ga zelf ook graag naar festivals dus zou ik wel graag willen dat ik af en toe een filmpje kan schieten met een beetje normaal geluid (zonder dat deze clipt).
Gister toevallig zelf op een festivalletje geweest, en nergens last van gehad. Tuurlijk is het niet perfect, maar niet alleen maar vervormd of geruis. Ik mag hopen dat zo'n beetje iedere high end telefoon anno 2019 hier niet zo veel last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basbalvert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04-12-2023
Dat is fijn om te horen, bedankt!
larsbeumer.apd schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 17:00:
[...]

Gister toevallig zelf op een festivalletje geweest, en nergens last van gehad. Tuurlijk is het niet perfect, maar niet alleen maar vervormd of geruis. Ik mag hopen dat zo'n beetje iedere high end telefoon anno 2019 hier niet zo veel last van heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
larsbeumer.apd schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 17:00:
[...]

Zou je wat beelden online kunnen zetten zodat we het kunnen zien/horen?
Welk festival ben je trouwens geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
Wow Oneplus heeft ook datalek leden worden benaderd over het lek
zie https://www.androidcentra...mOwjeHpfuKQNjwfOyjTdvmxdU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
Dubbele post.

[ Voor 96% gewijzigd door mb1234 op 23-11-2019 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
Ik heb op mijn 7T Pro het probleem dat Whatsapp meldingen niet in beeld blijven.

Wanneer ik een appje ontvang krijg ik kort de melding op het vergrendelscherm en deze verdwijnt kort daarna. Ook zie ik vervolgens geen W'app icoontje in de taakbalk, daar zie ik de melding pas als ik hem naar beneden swipe.

Iemand bekend met dit probleem?
Ik heb de instellingen al gecontroleerd maar kan zo niets vinden.

Ik heb het toestel een dag en naar mijn idee ging het de eerste paar uur wel goed🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Laatst online: 23:03

SebasFM

BOFH

mb1234 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 10:20:
Wanneer ik een appje ontvang krijg ik kort de melding op het vergrendelscherm en deze verdwijnt kort daarna. Ook zie ik vervolgens geen W'app icoontje in de taakbalk, daar zie ik de melding pas als ik hem naar beneden swipe.
Uit het Oneplus 7 topique:
Oceanview schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:32:
[...]

Als je de melding lang ingedrukt houdt krijg je twee opties.
"Belangrijk" en "Andere".
"Andere" meldingen komen onder het kopje "overige meldingen" terecht en zie je dus niet in je statusbalk verschijnen. Als je de desbetreffende melding in je statusbalk wilt zien zet je deze op "belangrijk".

[ Voor 14% gewijzigd door SebasFM op 23-11-2019 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Vandaag de 7T toch nog maar even terug gehaald om te zien in welke mate de groene tint in het dagelijks leven zou zien bij dit tweede toestel (kon gisteren overdag alleen in een donker toilet testen wat niet echt real life is). Maar helaas duidelijk zichtbaar in de avond. Ook vrienden die op bezoek zijn zagen het meteen. Ergens volgende week dus maar weer chatten met de support. Begin nu wel erg hard te neigen maar een tweedehands 7 Pro oid.

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 23-11-2019 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:59
l3art schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 21:43:
Vandaag de 7T toch nog maar even terug gehaald om te zien in welke mate de groene tint in het dagelijks leven zou zien bij dit tweede toestel (kon gisteren overdag alleen in een donker toilet testen wat niet echt real life is). Maar helaas duidelijk zichtbaar in de avond. Ook vrienden die op bezoek zijn zagen het meteen. Ergens volgende week dus maar weer chatten met de support. Begin nu wel erg hard te neigen maar een tweedehands 7 Pro oid.
Of een nieuwe 7 Pro, die is dankzij de aanbieding van OnePlus nu best aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
zunrob schreef op zondag 24 november 2019 @ 00:31:
[...]

Of een nieuwe 7 Pro, die is dankzij de aanbieding van OnePlus nu best aantrekkelijk.
Ik vind 599 nog net wat teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Ik stap binnenkort over naar Vodafone, en vroeg mij af of dat de OnePlus 7T Pro VoLTE doet op het Vodafone netwerk. Ik kan hier namelijk niets over vinden op de Vodafone website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Jeffrey87 schreef op zondag 24 november 2019 @ 14:21:
Ik stap binnenkort over naar Vodafone, en vroeg mij af of dat de OnePlus 7T Pro VoLTE doet op het Vodafone netwerk. Ik kan hier namelijk niets over vinden op de Vodafone website.
Aangezien het op de Oneplus 7 zonder problemen werkt vermoed ik dat dat met de 7T ook zo zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jeffrey87 schreef op zondag 24 november 2019 @ 14:21:
Confirmed, werkt prima en out-of-the-box.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
l3art schreef op zondag 24 november 2019 @ 06:39:
[...]

Ik vind 599 nog net wat teveel.
Lol, de 7T is ook 589 hoor. Scheelt een tientje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Anonymoussaurus schreef op zondag 24 november 2019 @ 15:13:
[...]

Lol, de 7T is ook 589 hoor. Scheelt een tientje.
Niet met korting. Maar laten we dat vooral bij levertijden en prijzen houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
Zullen degene met die groene tint bij brightness lager dan 40% vast en zeker al eens gechecked hebben:
https://forum.xda-develop...issue-oneplus-7t-t3986231

Hier wordt gezegd dat issue niet in build 10.0.1 zit maar wel in build 10.0.3.

Er zegt iemand:
If you activate the option in lab CC dimming then the problem goes out. I'm on new build 10.0.4 AB version.
Verderop zegt iemand:
I have green tint on dc dimming off and it becomes purple when i turn on dc dimming
Ik weet zelf even niet wat CC dimming of dc dimming is maar jullie zouden er iets mee kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Deathchant schreef op zondag 24 november 2019 @ 16:38:

Ik weet zelf even niet wat CC dimming of dc dimming is maar jullie zouden er iets mee kunnen proberen.
Is reeds met wisselend effect geprobeerd. Bij de één helpt het, bij de ander een beetje, bij mij deed het niks.
Het blijft sowieso een workaround die niet nodig zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Groot gelijk natuurlijk.

Verder is er dan ook iemand die zei:
It is not a bug issue but it is a display behavior which avoider blue harmful rays.
Reason why 7 PRO don't have this effect - because 7 PRO's display don't have built in blue ray protection. Technologically, 7T's display has a higher end technology in terms of blue ray protection, something that lacks in 7 Pro.
Nou daar ben je dan vet mee.... Betere technologien en je krijgt een crap display...het lijkt er verder niet echt op dat oneplus bezig is met een nieuwe batch ofzo.

Er schijnen ook mensen te zijn die de K20 Pro overgeclocked hebben naar 80hz zoals ook in de tweakers review te volgen is. En daar ook dat effect. Maar ja, er is blijkbaar geen eenduidige oorzaak aan te duiden, wat het eigenlijk nóg gefrustreerder maakt. Het is al bijna begin december en mensen klagen er al over vanaf dat de telefoon uit is...

Shit man, ik heb er geen vertrouwen in... Moet ik nou een Pro gaan kopen met afgebogen schermranden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Deathchant schreef op zondag 24 november 2019 @ 16:45:
Groot gelijk natuurlijk.

Verder is er dan ook iemand die zei:

[...]

Nou daar ben je dan vet mee.... Betere technologien en je krijgt een crap display...het lijkt er verder niet echt op dat oneplus bezig is met een nieuwe batch ofzo.

Er schijnen ook mensen te zijn die de K20 Pro overgeclocked hebben naar 80hz zoals ook in de tweakers review te volgen is. En daar ook dat effect. Maar ja, er is blijkbaar geen eenduidige oorzaak aan te duiden, wat het eigenlijk nóg gefrustreerde maakt. Het is al bijna begin december en mensen klagen er al over vanaf dat de telefoon uit is...

Shit man, ik heb er geen vertrouwen in... Moet ik nou een Pro gaan kopen met afgebogen schermranden :(
Tja lastig. Ik zit in hetzelfde dubio... De 7 pro is net weer iets groter, zwaarder... Ik ben er nog niet uit.
De poll hier blijft me ook enigzins verbazen. Als ik zie dat de meeste mensen de groene tint niet opvalt. Ik kan me op dit moment moeilijk voorstellen dat er toestellen zijn waar het niet bij is. Zelf twee toestellen achter elkaar waar het duidelijk zichtbaar is, een andere Nederlander die al 5 toestellen achter elkaar gehad heeft met de groene tint. Dat is iets te vaak naar mijn idee om toeval/pech te laten zijn.

Ik ga komende week wel weer even mailen/chatten met oneplus om te vragen wat ze adviseren ruilen of laten voor wat het is? Ze hebben denk ik geen mogelijkheid om het toestel vantevoren uit te proberen en dan pas op te sturen.

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 24-11-2019 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Ik hoop dat je wat antwoorden krijgt van OnePlus...maar gezien de reacties op andere fora denk ik niet...
In de review van Arnoud las ik terug dat beelden geschoten met de ultra groothoek camera zo'n bobbeltje bevatten in het midden; dit zou komen door de interne distortion correction. Heeft/had jouw OP7T hier last van? Het komt namelijk niet voor op de Pro....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Deathchant schreef op zondag 24 november 2019 @ 19:37:
Ik hoop dat je wat antwoorden krijgt van OnePlus...maar gezien de reacties op andere fora denk ik niet...
In de review van Arnoud las ik terug dat beelden geschoten met de ultra groothoek camera zo'n bobbeltje bevatten in het midden; dit zou komen door de interne distortion correction. Heeft/had jouw OP7T hier last van? Het komt namelijk niet voor op de Pro....
Denk het ook niet, maar goed vragen kan altijd.

Wat betreft de groothoek, dat is mij niet opgevallen, maar oordeel zelf (foto is wel wat gecomprimeerd omdat hij vanaf mijn Google photos komt).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BX7p7lY2hgsecYeU1cbXQTnb/medium.jpg
herkent iemand de locatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
SebasFM schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 12:03:
[...]

Uit het Oneplus 7 topique:

[...]
Bedankt, de meldingen op het vergrendelscherm blijven inmiddels weer staan.

Ik heb alleen nog het probleem dat whatsapp meldingen niet altijd zichtbaar zijn in de taakbalk als het scherm is ontgrendeld, ze zijn pas zichtbaar als ik naar beneden swipe. Ik was gewend dat er altijd een whatsapp icoontje staat.

Het apartje is dat het icoontje er soms wel staat, het lijkt erop dat deze na een tijdje verdwijnt. :?

Ik heb de meldingsinstellingen gecontroleerd en verschillende instellingen aan en uitgezet maar zonder succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mycroft
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 23:18
l3art schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 21:43:
Heb zelf ook 'last' van de groene tint aangezien ik de brightness graag laag heb staan in een donkere ruimte. Mocht je een zinnig antwoord krijgen van Oneplus, deel het dan vooral hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Spiff1 schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:12:
[...]

Heb zelf ook 'last' van de groene tint aangezien ik de brightness graag laag heb staan in een donkere ruimte. Mocht je een zinnig antwoord krijgen van Oneplus, deel het dan vooral hier.
As we speak zit ik met iemand van Oneplus op de chat.
Gevraagd of het zin heeft het toestel om te ruilen voor een derde toestel, of dat elk toestel in meer of mindere mate last heeft van de groene tint.

Het antwoord was: "Bij sommige toestellen valt het minder op en bij sommige ietsjes meer."
Mijn reactie: "Maar elke 7T heeft het dus begrijp ik?"
Het antwoord: "Ik weet het niet zeker om eerlijk te zijn."

Ik heb nu gevraagd of er daar iemand is die er wel wat over kan zeggen.
Het antwoord: "Ik heb niet een echt duidelijk antwoord. Het is iets wat meestal voorkomt in donker licht en als het toestel in night mode staat. Het is uw beslissing om te nemen of je graag een refund of nog eens een derde toestel wilt proberen."

Ik heb nu maar gevraagd hoe het komt dat er niet een duidelijk antwoord op te geven is. Komt op mij over dat ze om de hete brei heen draaien. Wat mij weer sterk doet vermoeden dat elk toestel het heeft. Zoals hij in zijn eerste antwoord heeft laten doorschemeren.
Het antwoord: "We zullen doorvragen voor een duidelijker antwoord hierop. Zodra ik dat heb, zal ik via de mail met u contact opnemen."

Maar goed dat is dus eigenlijk geen antwoord op de vraag. Heb nu gevraagd op welk termijn hij denkt te antwoorden. Dat zal morgen worden. Story to be continued.

[ Voor 34% gewijzigd door 13art op 25-11-2019 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReceiverNL
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-09 23:03
Wat ontzettend vervelend allemaal met die Tint issues. Ik dacht in de 7T een opvolger gevonden te hebben voor mijn Samsung S8. Black Friday komt er aan en dan zou ik gaan voor de 7T. Nu twijfel ik daar enorm aan. Misschien toch voor de 7 Pro gaan dan.. trouwens ik heb ook even meegelezen op het Oneplus forum, waar ook @l3art reageert. Daar schrijft iemand dat een Oneplus medewerker gezegd zou hebben dat een nieuwe voorraad (nieuwe batch) Oneplus 7T toestellen dit probleem niet zou hebben. Nou denk dat een belsimpel eerst de oude voorraad verkoopt. Zal wel geen terugroepactie zijn via Oneplus..🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Nou, oneplus.com heeft weer voorraad bijgevuld.... Ik moet zeggen dat het ondanks de schermranden nu wel erg verleidelijk wordt om de OP7 Pro te bestellen voor 599, en dat met nylon case erbij gratis (dat is de enige goeie case van oneplus) én 256gb storage.

Evenduur als de OP7T, maar de 7T heeft "maar" 128gb, maar bij lage brightness van <40% heeft het scherm een groentint in de darkmodus wat wel vervelend is.

Dus het is eigelijk nu stuivertje wisselen: neem ik de "oudere" 7Pro met sd855 en 256gb en neem ik de schermranden voor lief, of pak ik de nieuwere 7T en neem ik de groentint en 128gb voor lief... Voor de camera's hoef ik het niet te doen en voor de sd855+ eigenlijk ook niet...
Damn..... :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:57

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Deathchant schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:19:

Dus het is eigelijk nu stuivertje wisselen: neem ik de "oudere" 7Pro met sd855 en 256gb en neem ik de schermranden voor lief, of pak ik de nieuwere 7T en neem ik de groentint en 128gb voor lief... Voor de camera's hoef ik het niet te doen en voor de sd855+ eigenlijk ook niet...
Damn..... :?
7Pro dus. 855 vs855+,ik merk geen verschil. Van de 7Pro weet je zeker dat het scherm geen gezeik heeft. 256GB is het dubbele van 128. Waarom twijfel je nog... :P

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
De idiote schermranden... Kep ermee gespeeld gedurende een week en ik weet daardoor al vrij zeker dat ik het niks vind ;) Dus ik moet uitvogelen of dit nadeel zwaarder weegt dan die groentint+storage.
Ik heb nog tot 9 december iig, en ik hoop dat l3art terugkomt met een antwoord van oneplus omtrent het paneel van de OP7T vóór die tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mycroft
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 23:18
Deathchant schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:31:
De idiote schermranden... Kep ermee gespeeld gedurende een week en ik weet daardoor al vrij zeker dat ik het niks vind ;) Dus ik moet uitvogelen of dit nadeel zwaarder weegt dan die groentint+storage.
Ik heb nog tot 9 december iig, en ik hoop dat l3art terugkomt met een antwoord van oneplus omtrent het paneel van de OP7T vóór die tijd.
Als iemand die 'last' heeft van de groene tint op 7T moet ik zeggen dat ik dit liever heb dan doe gebogen randen. Ik heb een 7 Pro in handen gehad en daar zit je continu tegen die afgebogen rand te kijken, die groene tint is niet ideaal maar zie je alleen onder zeer specifieke omstandigheden en impact is ook niet groot.

Maar dat is mijn two cents.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art
Deathchant schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:31:
Spiff1 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:18:
[...]

Als iemand die 'last' heeft van de groene tint op 7T moet ik zeggen dat ik dit liever heb dan doe gebogen randen. Ik heb een 7 Pro in handen gehad en daar zit je continu tegen die afgebogen rand te kijken, die groene tint is niet ideaal maar zie je alleen onder zeer specifieke omstandigheden en impact is ook niet groot.

Maar dat is mijn two cents.
Dat was ook een beetje mijn conclusie deze ochtend. Dus de 7 Pro valt ook al af.
De 7T lijkt ook af te gaan vallen vanwege de groene tint.

S10+ ben ik ook nog niet van overtuigd. Mi 9T gehad, en ik denk niet dat de pro versie veel gaat toevoegen.
Conclusie: op dit moment is er nog niet echt een vervanger voor mijn 5T.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
Ik zit in hetzelfde "dilemma"...Dat te bedenken dat ik vorig jaar bijna de XZ2 Compact had gekocht, ware het niet dat de camera echt niet goed was.
Mijn HTC10 is écht aan vervanging toe; aan de ene kant wil ik wel wachten tot het volgende flagship tijdperk, maar dan zit je toch 5 maanden verder, en kep geen idee of ie het tot die tijd volhoudt. Aan de andere kant wil ik nu ook gewoon de knoop doorhakken en een telefoon kopen. Dus mijn voorlopige conclusie is dat ik l3art's antwoord van Oneplus afwacht in de hoop dat een nieuwe batch OP7T's het schermissue fixen. Indien niet bekend vóór 9 december, dan kijk ik waar ik op 8 december het eerste naar neig en die koop ik dan. Geen zin om te blijven wachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 13art
Aangezien ik nog geen e-mail heb ontvangen, nu maar weer de chat opgestart.
Nu ene Johan aan de lijn (gisteren Antonios). Eens vragen of ze al meer duidelijkheid hebben omtrent of elke 7T (non pro) in meer of mindere mate een groene tint heeft.

Nog geen antwoord, het antwoord moet komen van de technici. Maar gevraagd of het antwoord vandaag nog wel komt.

Ahhh hij krijgt nu opeens net een bericht.. Toevallig. Hij typt nog niet echt snel door, dus nog even geduld.
Tadaaa, zoals verwacht, elke 7T zal in meer of mindere mate een groene tint hebben.
Er komt een nieuwe batch aan die dit niet zal hebben, maar deze is er nog niet. Deze zou er voor het einde van het jaar moeten zijn.

Kortom, mijn 7T gaat terug en ik krijg weer netjes een code om tegen de tijd dat de nieuwe batch er is het toestel met korting te kopen.

[ Voor 57% gewijzigd door 13art op 26-11-2019 15:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant
l3art schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 15:31:

Er komt een nieuwe batch aan die dit niet zal hebben, maar deze is er nog niet. Deze zou er voor het einde van het jaar moeten zijn.
Zou ze goed staan om op het forum/website dit aan te geven. Dan weet tenminste iedereen dat ze de 2e batch moeten afwachten.
Bedankt iig voor de moeite en het melden hier. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReceiverNL
l3art schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 15:31:

Tadaaa, zoals verwacht, elke 7T zal in meer of mindere mate een groene tint hebben.
Dat betekent dat ik niet voor een 7T ga met Black Friday etc ^^ wellicht als de 7 Pro scherp geprijsd is ga ik daar voor of een P30 Pro. Zelfde verhaal. Anders wacht ik op die nieuwe batch! Thnx voor het informeren @l3art

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ReceiverNL schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 17:53:
Wellicht als de 7 Pro scherp geprijsd...
Die actie loopt momenteel al, tot €140 korting + gratis nyloncover.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReceiverNL
CLB schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 19:03:
[...]

Die actie loopt momenteel al, tot €140 korting + gratis nyloncover.
Klopt! Maar wil graag in combinatie met abonnement. Geen sim-only 😜👍
Pagina: 1 ... 5 ... 20 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 7T-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 7T-serie] Accessoires
- Rooten en custom rom's: [OnePlus 7T-serie] Rooten & Custom Rom's
- Vragen en opmerkingen m.b.t. Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie

Poll: Heb je een 'groene tint' in het scherm van je Oneplus 7T (non pro)?
Zet dark mode aan, helderheid laag (40% of lager), donkere omgeving en start bijvoorbeeld gmail of youtube of zet deze afbeelding in full screen: https://www.rtings.com/im...erials/2016/5-percent.png
Ja
Nee
Weet ik niet zeker
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402260&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier