Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-04 21:52
zunrob schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 00:51:
[...]

Heb je een bron voor deze accu informatie? Ik kom deze informatie hier vaker tegen, maar heb nog nooit echt bewijs gezien eigenlijk. Ben dan ook heel benieuwd waarom dit zo is?
Dan moet ik even hard nadenken waar precies. Had tweakers hier niet zelf een keer een stuk over geschreven?

Edit:
https://batteryuniversity.com/index.php/learn/
https://www.google.nl/amp...-battery-life-882395/amp/

Ik heb ooit een keer een filmpje gezien waarin laden werd uitgelegd aan de hand van zoveel mogelijk mensen die je in een auto stopt. Maar ik weet niet goed meer waar ik dat gezien heb. Ik dacht tweakers, maar kan ook want.nl geweest zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door 13art op 25-10-2019 07:40 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:02

Laguna

Connaisseur

Laguna schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 23:03:
Ik merk regelmatig dat het scherm aanstaat zodra ik de 7T uit m'n broekzak haal en er van alles is gebeurd in m'n broekzak (zit momenteel ook geen beveiliging op dus dat helpt ook niet, maar los van dat zorgt het natuurlijk voor onnodig verbruik van je accu zodra het scherm aanspringt). Bij m'n OP3 zit de proximity sensor boven het scherm en staat pocket mode standaard aan, waardoor ik hier nooit last van heb. Bij de 7T kan ik geen pocket mode vinden? Ook zit daar de proximity sensor blijkbaar achter het scherm, wat toch een stuk slechter lijkt te werken..
Iemand?

PS Kunnen we alsjeblieft die accu laden discussie achterwege laten?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-03 19:48
Het is me opgevallen dat 'OK google' niet de assistent laat zien of start, tenzij ik mijn toestel (7T) op Engels zet :( Is dit een bekend probleem/feature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04 14:21
Djerro123 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 15:09:
Het is me opgevallen dat 'OK google' niet de assistent laat zien of start, tenzij ik mijn toestel (7T) op Engels zet :( Is dit een bekend probleem/feature?
op mn sonos gebruik ik "hey google" om de nederlandse te activeren? Wellicht werkt dat op de 7t ook?

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:10
Ik krijg als ik mijn bluetooth oordopjes heb gekoppeld om de zoveel tijd dat mijn geluid zachter gaat en er een bliepje te horen is, na een paar tellen gaat de muziek dan weer naar zijn oorspronkelijke volume. Ik krijg geen meldingen binnen wanneer het bliepje te horen is. Ik heb enkel de app open waar de muziek vandaan komt. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Brubs schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:50:
Ik krijg als ik mijn bluetooth oordopjes heb gekoppeld om de zoveel tijd dat mijn geluid zachter gaat en er een bliepje te horen is, na een paar tellen gaat de muziek dan weer naar zijn oorspronkelijke volume. Ik krijg geen meldingen binnen wanneer het bliepje te horen is. Ik heb enkel de app open waar de muziek vandaan komt. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Dat probleem heb ik ook een tijd gehad... Laat mij raden: gaat zeker ook keihard ineens als je 1 keer op de volume up of down drukt (bij de telefoon)? Ik werd er gek van. Bij mij heeft het geholpen om in de settings één van die geluidsopties uit te zetten.

Je kan één van de twee dingen proberen:
  1. Instellingen > Geluid & vibratie > Hoofdtelefoon modus > Bluetooth absolute volume uitschakelen.
  2. Instellingen > Systeem > Ontwikkelaarsopties > Absoluut volume uitschakelen aanzetten.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
Anonymoussaurus schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 10:57:
[...]

Dat probleem heb ik ook een tijd gehad... Laat mij raden: gaat zeker ook keihard ineens als je 1 keer op de volume up of down drukt (bij de telefoon)? Ik werd er gek van. Bij mij heeft het geholpen om in de settings één van die geluidsopties uit te zetten.

Je kan één van de twee dingen proberen:
  1. Instellingen > Geluid & vibratie > Hoofdtelefoon modus > Bluetooth absolute volume uitschakelen.
  2. Instellingen > Systeem > Ontwikkelaarsopties > Absoluut volume uitschakelen aanzetten.
Ik ga het gelijk proberen, dat hij in een keer keihard gaat heb ik nog niet gehad, maar we zullen zien of ik het gefixt krijg. Alvast bedankt.

Edit: Het blijft bij beide instellingen nog steeds voorkomen, elke keer volume omlaag een bliepje (lijkt notificatie, maar krijg niks binnen) en dan na een paar tellen weer naar oude niveau..

[ Voor 10% gewijzigd door Brubs op 28-10-2019 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-04 20:13

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

En het regelpaneel notificaties laat ook niet zien wat er bliept?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rai_rob
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-04 12:08
Djerro123 schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 15:09:
Het werkte eerst wel maar ik heb nu inderdaad het zelfde probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
Ik heb het idee dat het door de Slam fm app komt. Heb nu een andere app in gebruik en merk hier de bliepjes niet. Zeer storend maar kan niet vinden waar het in die app aan ligt. Bij bijvoorbeeld 538 of spotify geen last van namelijk. Voorlopig dan maar even geen Slam luisteren, raak er alleen flink geïrriteerd van |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-04 17:26
Kunnen jullie je erin vinden wat ze zeggen over de speakers van de OP7T vs 7TPro?
https://m.gsmarena.com/on...plus_7t-review-2013p4.php

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-04 20:49
Dat is bij elke phone zo die geen 2 front facing speakers heeft. Maar beide phones klinken hetzelfde. In landscape mode is het afhankelijk hoe je deze vasthoud met je rechter hand. Ik vind mijn 7T zeer mooi en vol klinken. Je hoort inderdaad wel een verschil met bijvoorbeeld een pixel 3 xl of een sony XZ2 omdat deze 2 wel front facing speakers heeft maar ik kan je wel vertellen dat de sound die uit de 7T komt voller en mooier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
LeStef schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:10:
Dat is bij elke phone zo die geen 2 front facing speakers heeft. Maar beide phones klinken hetzelfde. In landscape mode is het afhankelijk hoe je deze vasthoud met je rechter hand. Ik vind mijn 7T zeer mooi en vol klinken. Je hoort inderdaad wel een verschil met bijvoorbeeld een pixel 3 xl of een sony XZ2 omdat deze 2 wel front facing speakers heeft maar ik kan je wel vertellen dat de sound die uit de 7T komt voller en mooier is.
Bij die gsmarena vergelijking zeggen ze dat het OP7T's speakertje bij 't oor een stuk luider gaat dan die onderaan, waardoor er een soort van disbalans ontstaat.
Ik heb zelf nu een HTC10 met datzelfde principe en ik ben er inmiddels al aangewend; de HTC10 heeft een high quality DAC en je kunt de kanalen links en rechts individueel instellen qua volume zeg maar.
Ik vroeg me dan gewoon af of die OP7T dan zo weirdly off-balance klinkt, maar jouw ervaring is dat dus niet. Mooi :)
Front facing is altijd beter, maar ik koop een telefoon niet enkel voor de audio. Zo'n ROG 2 is dan sowieso het beste.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-04 20:49
Wat je kan doen is ergens gaan waar die uitgesteld staat om die even te testen, hou er wel rekening mee dat de klank in een winkel wel anders zal klinken dan gewoon thuis of op bureau :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_D89
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22-02 08:51
Sinds vorige week eigenaar van de 7T. Prachtig toestel, ontzettend blij mee! Ik heb echter sinds vandaag een behoorlijk probleem met mijn 7T. Dit zal waarschijnlijk wat ongeloofwaardig klinken, maar mijn achterste glasplaat is schijnbaar uit zichzelf gebarsten in het midden van de power button. Ik heb al meerdere glazen telefoons gehad, maar dit is me nog nooit overkomen. De telefoon heeft de hele dag op m'n bureau gelegen en is absoluut niet gebroken in m'n broekzak. Daarnaast zit sinds dag 1 de meegeleverde case om de telefoon heen. Is dit een bekend probleem en hoe reageert Oneplus op dit soort klachten? Ik ben bang dat het 'gewoon' een scherm reparatie gaat worden met de bijkomende kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1269876

Weet iemand of de oneplus 7t pro mclaren 5G en wifi 6 krijgt? Ik kon het niet eenduidig vinden op internet. Ik heb wel gelezen dat de snapdragon 855 wel wifi 6 ondersteunt, maar de telefoon zelf niet? En als de telefoon geen wifi 6 heeft, kan dat dan wel mogelijk worden met een softwareupdate (aangezien de snapdragon 855 het al wel kan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oei... Bij vorige modellen van OnePlus kwamen die spontane barsten wel vaker voor ja.
Ik zou dus sowieso even contact opnemen met je verkooppunt. Als er nergens een impactpunt te zien is, is dat wel fijn imo. Daarbij zou ik alles netjes fotograferen en eigenlijk hopen dat er meer van deze cases verschijnen.

Zelf heb ik daar echter nog niks over gelezen. Succes!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winger7
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10:33
In de video van JerryRigEverything kwam ook naar voren dat de achterkant van de 7T (niet de pro) snel barst. Waarschijnlijk wordt de zwakte veroorzaakt door de grote ronde camera uitsparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:18
Anoniem: 1269876 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:50:
Weet iemand of de oneplus 7t pro mclaren 5G en wifi 6 krijgt? Ik kon het niet eenduidig vinden op internet. Ik heb wel gelezen dat de snapdragon 855 wel wifi 6 ondersteunt, maar de telefoon zelf niet? En als de telefoon geen wifi 6 heeft, kan dat dan wel mogelijk worden met een softwareupdate (aangezien de snapdragon 855 het al wel kan)?
De McLaren die naar Europa komt volgende week (heb er één in bestelling staan...) heeft geen 5G. De USA versie wel:

"The McLaren Edition of the phone is similar to the standard 7T Pro model, but it features an orange-and-black color scheme and increases the amount of RAM from 8GB to 12GB. It’s available as a 4G-only model outside of the US, while T-Mobile’s version will support both 4G and 5G".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucknopfler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Een vraagje voor de bezitters: Werkt de 7t ‘gewoon’ met Android auto?

Daarnaast stelde iemand de vraag naar de geluidskwaliteit over Bluetooth. Ook daar ben ik benieuwd naar de ervaringen. Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Winger7 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 09:53:
In de video van JerryRigEverything kwam ook naar voren dat de achterkant van de 7T (niet de pro) snel barst. Waarschijnlijk wordt de zwakte veroorzaakt door de grote ronde camera uitsparing.
Deathchant schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 19:47:
Schijnt dat de grote camera uitsparing toch z'n negatieve effect heeft op de stevigheid van het glas. In een filmpje van youtuber Jerryrigeverything blijft de achterkant niet heel bij de buigtest... Niet dat je zelf ooit zo'n kracht erop gaat zetten maar toch... Tegenwoordig zie ik iedereen met z'n telefoon in de achterzak lopen en je zou dan maar net ff verkeerd gaan zitten.... KRAK!
Spuit 11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Deathchant schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:42:
[...]

Bij die gsmarena vergelijking zeggen ze dat het OP7T's speakertje bij 't oor een stuk luider gaat dan die onderaan, waardoor er een soort van disbalans ontstaat.
Ik heb zelf nu een HTC10 met datzelfde principe en ik ben er inmiddels al aangewend; de HTC10 heeft een high quality DAC en je kunt de kanalen links en rechts individueel instellen qua volume zeg maar.
Ik vroeg me dan gewoon af of die OP7T dan zo weirdly off-balance klinkt, maar jouw ervaring is dat dus niet. Mooi :)
Front facing is altijd beter, maar ik koop een telefoon niet enkel voor de audio. Zo'n ROG 2 is dan sowieso het beste.
Ik heb vorige week even gespeeld met de 7T van mijn schoonouders, hier was inderdaad een disbalans hoorbaar als de telefoon bijvoorbeeld op tafel lag. Pak je hem vast met je hand en maak je een kommetje dan kon je zorgen dat het veel "gelijker" klonk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jokko
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-04 15:58
lucknopfler schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 20:21:
Een vraagje voor de bezitters: Werkt de 7t ‘gewoon’ met Android auto?

Daarnaast stelde iemand de vraag naar de geluidskwaliteit over Bluetooth. Ook daar ben ik benieuwd naar de ervaringen. Alvast dank!
Yess, werkt perfect. Zit in Android 10 er al standaard in :)
Het enige nadeel is met bellen als je duo sim hebt. Als ik iemand bel moet ik aangeven met welke sim ik uitbel. Dat is helaas niet mogelijk met Android auto dus moet ik nog me telefoon vast pakken voor 2 seconden in de auto. O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Nieuwtje omtrent het unbricken van je OnePlus 7T!

NOTE: Op het moment van schrijven is alleen nog de internationale versie beschikbaar. Nog niet de Europese. Je kan deze gebruiken, maar dan krijg je de international variant van OxygenOS erop, en niet de Europese. Houd mijn cloud in de gaten voor nieuwe Unbrick Tools.

Wat is een Unbrick Tool en wat heb ik er aan?

Unbrick Tools worden gebruikt door OnePlus-support om je toestel weer aan de praat te krijgen als hij niet meer wilt opstarten of bootlooped. Als jij (of OxygenOS zelf) zichzelf verkloot heeft, kan je door middel van deze tool je telefoon dus weer aan de praat krijgen! De tool flashed alle firmware inclusief partities en OxygenOS weer op je device. Deze tools worden ook in de OnePlus-fabriek gebruikt. Let er dus wel op dat dit alle data wiped!

Verschillende Unbrick Tools

Het was eigenlijk de bedoeling dat deze tools niet publiekelijk zouden worden, maar ze staan inmiddels gewoon op hun openbare servers. Hierdoor zal ik nieuwe Unbrick Tools blijven publiceren waardoor je altijd de nieuwste versie van OxygenOS op je device zal flashen.

Allemaal heel leuk en aardig, maar waar kan ik die nou downloaden? |:( O-)

Nou, hier: https://onepluscommunityserver.com

[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 15-01-2021 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Iemand al eens bij een concert, dance feest, thuis met de stereo op max, oid getest hoe de opname kwaliteit van het geluid is? @CLB had ik niet ergens gelezen dat jij dit zou testen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricardo_1994
  • Laatst online: 28-01-2021
Anonymoussaurus schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 23:41:

Nieuwtje omtrent het unbricken van je OnePlus 7T!

NOTE: Op het moment van schrijven is alleen nog de internationale versie beschikbaar. Nog niet de Europese. Je kan deze gebruiken, maar dan krijg je de international variant van OxygenOS erop, en niet de Europese. Houd mijn cloud in de gaten voor nieuwe Unbrick Tools.

Wat is een Unbrick Tool en wat heb ik er aan?

Unbrick Tools worden gebruikt door OnePlus-support om je toestel weer aan de praat te krijgen als hij niet meer wilt opstarten of bootlooped. Als jij (of OxygenOS zelf) zichzelf verkloot heeft, kan je door middel van deze tool je telefoon dus weer aan de praat krijgen! De tool flashed alle firmware inclusief partities en OxygenOS weer op je device. Deze tools worden ook in de OnePlus-fabriek gebruikt. Let er dus wel op dat dit alle data wiped!

Verschillende Unbrick Tools

Het was eigenlijk de bedoeling dat deze tools niet publiekelijk zouden worden, maar ze staan inmiddels gewoon op hun openbare servers. Hierdoor zal ik nieuwe Unbrick Tools blijven publiceren waardoor je altijd de nieuwste versie van OxygenOS op je device zal flashen.

Allemaal heel leuk en aardig, maar waar kan ik die nou downloaden? |:( O-)

Nou, hier: https://anonymouswp.stackstorage.com/s/rGLLd3OPEyYKM6d

Wachtwoord:
spoiler:
N3v3r S3ttl3 tm
Top! Ook een zer handige tool als je custom rom je telefoon heeft gebricked. Altijd een mogelijkheid om terug te gaan naar stock.

Komt de tool ook beschikbaar voor de 7T Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek93
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 11:45
Ik ben naar Cool Blue geweest en heb een nieuwe 7T gekregen, omdat ik last had van regelmatig verlies van 4g, wifi en mobiel netwerk verbindingen. Op mijn nieuwe telefoon heb ik deze issue nog steeds. Ik ben er wel achter wat het veroorzaakt. Het zoeken van mijn locatie. Elke keer als ik de oneplus weer app handmatig refresh, verlies ik mijn verbinding. Wanneer ik google maps open, verlies ik mijn verbinding. Dit gebeurt dus ook wanneer ik niet in een app zit die locatie gebruikt, maar als er op de achtergrond naar mijn locatie gezocht wordt.

Wanneer ik locatie uit zet, heb ik hier geen last meer van. Iemand een idee hoe dit kan? En hoe dit opgelost kan worden?

Heb ook met T-Mobile gebeld, maar zij zeggen dat het niet aan hen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Freek93 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 08:39:
Ik ben naar Cool Blue geweest en heb een nieuwe 7T gekregen, omdat ik last had van regelmatig verlies van 4g, wifi en mobiel netwerk verbindingen. Op mijn nieuwe telefoon heb ik deze issue nog steeds. Ik ben er wel achter wat het veroorzaakt. Het zoeken van mijn locatie. Elke keer als ik de oneplus weer app handmatig refresh, verlies ik mijn verbinding. Wanneer ik google maps open, verlies ik mijn verbinding. Dit gebeurt dus ook wanneer ik niet in een app zit die locatie gebruikt, maar als er op de achtergrond naar mijn locatie gezocht wordt.

Wanneer ik locatie uit zet, heb ik hier geen last meer van. Iemand een idee hoe dit kan? En hoe dit opgelost kan worden?

Vreemd, nog niet eerder gelezen. Wat me doet vermoeden dat het iets aan jouw kant is. Heb je apps die mogelijk iets met je verbinding kunnen doen? Dit monitoren? Bepaalde instellingen om netwerkverkeer te minimaliseren? Ik schiet maar wat in het wilde weg. Maar als jij de enige bent met deze issue moet het bijna wel bijna zoiets zijn.

Heb je het zowel met WiFi als met 4G?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CheckItOut
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-03 16:30
Even mijn 2 cents. Ik kom van de oneplus 5 af en zal me even focussen op de zaken die ik mis na een paar dagen gebruik:
- De inscreen fingerprint reader vereist extra stappen om te unlocken. Je moet je scherm aanzetten / je telefoon kantelen voordat je kan scannen. Ook pakt hij je fingerprint vaak niet goed en is het licht (wat nodig voor optisch scannen) 's nachts echt erg fel. Allemaal dingen die logisch zijn, maar dat maakt het gemis van de oude scanner niet minder.
- Ik mis mijn notification led. Dit zorgt ervoor dat ik mijn telefoon wel wat vaker niet check, wat je ook als positief zou kunnen bestempelen binnen de digitaal welzijn mindset.
- De automatisch brightness zet hem constant te donker, ondanks het tweaken. Dit word denk ik in tegenstelling tot bovenstaande hardwarematige zaken wél in een software update opgelost.

Daarnaast zijn er natuurlijk ook veel positieve dingen, maar die laat ik even over aan de marketingafdeling van Oneplus.

[ Voor 10% gewijzigd door CheckItOut op 01-11-2019 11:09 . Reden: brightness toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen_76
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 15:34
Ook hier een overstap gemaakt van de OnePlus 5 naar een 7T en ik ben echt wel tevreden. Naast het feit dat ik de directe fingerprint reader, de notificatie led en de 3,5mm jack mis, is het toestel top.

Waar ik alleen tegenaan loop is na het unlocken via de fingerprint optie en daarna meteen een app start, deze vaak niets doet. Het scherm 'bevriest' dan en ik kan niet meer, totdat ik met de powerbutton het lock scherm weer tevoorschijn haal en daarna opnieuw unlock. Dit lijkt vooral voor te komen bij apps die ik via de App Locker bescherm, dus eigenlijk een dubbele fingerprint scan nodig hebben. Het lijkt in elk geval een software dingetje en was benieuwd of iemand anders dit ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek93
l3art schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:03:
[...]

Heb je het zowel met WiFi als met 4G?
Zowel 4g als wifi als mobiel netwerk. Telefoongesprek wordt dus ook verbroken.

Voor zo ver ik weet niet. Enige app die niet uit de Playstore komt is YouTube vanced. Op mijn vorige telefoon met dezelfde simkaart had ik hier geen last van. Meeste apps heb ik locatie toestaan, maar alleen als ik de app gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ricardo_1994 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 08:12:
[...]

Top! Ook een zer handige tool als je custom rom je telefoon heeft gebricked. Altijd een mogelijkheid om terug te gaan naar stock.

Komt de tool ook beschikbaar voor de 7T Pro?
Ja, we zijn ermee bezig. Zijn nog een paar dingen die wij moeten ontfutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek93
YouTube: OnePlus 7T Pro - OxygenOS 10.0.3 - Network Drops with GPS

Ik ben dus niet de enige. Dit filmpje laat zien wat er gebeurt. Als je in de notificatie bar kijkt, zie je dat de connectie met 4g, netwerk en wifi verbroken wordt zodra de locatie gezocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Freek93 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 12:47:
[...]

Zowel 4g als wifi als mobiel netwerk. Telefoongesprek wordt dus ook verbroken.

Voor zo ver ik weet niet. Enige app die niet uit de Playstore komt is YouTube vanced. Op mijn vorige telefoon met dezelfde simkaart had ik hier geen last van. Meeste apps heb ik locatie toestaan, maar alleen als ik de app gebruik.
Misschien heeft het niets te maken met de OnePlus 7T, maar wellicht toch niet geheel onbelangrijk: ik heb een HTC10, en ik ervaar ook issues met de verbindingen wanneer ik de YouTube Vanced app gebruik. Vaak stopt het filmpje met laden en dan moet ik de Wifi uitzetten om dan naar 4G te gaan en dan gaat ie verder. Als ik mijn JBL bluetooth speakertje dan aanzet, dan gaan de YouTube Vanced filmpjes pas verder als ik de wifi uitzet en het over 4G doe...en zelfs dán laadt ie nog niet altijd goed...

Maar jij hebt dit issue dus met álle connecties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
l3art schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 07:11:
@CLB had ik niet ergens gelezen dat jij dit zou testen?
Not that I know, maar ik wil wel even kijken hoe of wat als zo'n situatie voorkomt.
Loop trouwens niet meer met een 7T op zak, maar een 7T Pro. * CLB heeft 256GB opslag nodig :+
baszzz schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 08:55:
Voor mensen die de ruimte onder het toetsenbord weg willen halen is er een oplossing:

Zonder root via adb:
adb shell wm overscan 0,0,0,-100

Met root via terminal:
wm overscan 0,0,0,-100

Om dit weer ongedaan te maken moet je de overscan waarde aanpassen naar:
0,0,0,0
Kan dit ook zonder ADB, via Google zoek ik me suf, maar helaas.

[ Voor 39% gewijzigd door CLB op 02-11-2019 00:27 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eawert
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-06-2024
CheckItOut schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:05:
Even mijn 2 cents. Ik kom van de oneplus 5 af en zal me even focussen op de zaken die ik mis na een paar dagen gebruik:
- De inscreen fingerprint reader vereist extra stappen om te unlocken. Je moet je scherm aanzetten / je telefoon kantelen voordat je kan scannen. Ook pakt hij je fingerprint vaak niet goed en is het licht (wat nodig voor optisch scannen) 's nachts echt erg fel. Allemaal dingen die logisch zijn, maar dat maakt het gemis van de oude scanner niet minder.
- Ik mis mijn notification led. Dit zorgt ervoor dat ik mijn telefoon wel wat vaker niet check, wat je ook als positief zou kunnen bestempelen binnen de digitaal welzijn mindset.
- De automatisch brightness zet hem constant te donker, ondanks het tweaken. Dit word denk ik in tegenstelling tot bovenstaande hardwarematige zaken wél in een software update opgelost.

Daarnaast zijn er natuurlijk ook veel positieve dingen, maar die laat ik even over aan de marketingafdeling van Oneplus.
Ik gebruik de app notification buddy, hierdoor heb je toch weer een notification led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Excuses, dubbelpost

[ Voor 96% gewijzigd door CLB op 02-11-2019 00:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:47
Gisteren de knoop doorgehakt, en de oneplus 7T gehaald. Als opvolger van de Hauwei Mate 10 lite en vooralsnog zeer positief.

Rap, rap en rap. En een mooi scherm.
De komende dagen alles maar verder klaarmaken en dan hopelijk genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingGraph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-10-2023
Ik ga de oneplus 7T bestellen

Heb nu een iPhone. Zijn er zaken die ik zeker moet aanpassen van zodra ik hem heb?
Dit is mijn eerste android toestel.
Voor deze iPhone had ik altijd blackberries. (Zalige toestellen)

Alsook heb ik gekeken naar een spigen tough case ( altijd al zeer tevreden geweest van spigen)
maar weet niet of deze compatible is met de officiële OnePlus tempered glass. (Ik zoek de officiële te kopen want Ik denk dan altijd die zijn perfect gemaakt. In het verleden Nooit echt goed kunnen aanbrengen en dus ook nooit gebruikt tempered glass van 3th party venders)
Dus is de OnePlus keep it safe bundle ook goed kwa case?
Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Is er eigenlijk een oneplus NL discord kanaal of een Oneplus NL Telegram groep?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
l3art schreef op zondag 3 november 2019 @ 14:43:
Is er eigenlijk een oneplus NL discord kanaal of een Oneplus NL Telegram groep?
Ja en nee; zie m'n signature. Beiden zijn internationaal. Ik zag dat je al gejoined was en had je ook al gepingt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 14:08:
Kan dit ook zonder ADB, via Google zoek ik me suf, maar helaas.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ik gok van niet. Is een diepere systeeminstelling vandaar dat er root nodig is of anders via adb/USB debugging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

CheckItOut schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:05:
Dat blijft toch wel het grootste nadeel van een optische FPS en eigenlijk is een capacitieve FPS superieur.
Die zal ik ook erg gaan missen. Werkt dat trouwens niet juist averechts? Dat je juist vaker je telefoon checkt omdat je niet weet of er een bericht is?

@Anonymoussaurus aangezien jij wat dichter in contact staat met OP, waarom duurt het zo belachelijk lang eer OP AOD beschikbaar stelt, gebruikers vragen daar al zo lang om en OP doet er simpelweg niks mee. Alleen maar een suffe reactie dat daardoor de accu sneller leeg zou lopen, als je het gewoon als optie in het menu toevoegt dan kan de user het gebruik ervan zelf bepalen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Laguna schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 03:27:
[...]

Dat blijft toch wel het grootste nadeel van een optische FPS en eigenlijk is een capacitieve FPS superieur.
Dat is afhankelijk van het merk. Op de xiaomi MI 9T bijvoorbeeld hoef je het scherm niet eerst aan te zetten. Die registreert het als je vinger op het scherm wordt gelegd en verlicht dan de vinger en scant hem. De extra stap van eerst handmatig het scherm aanzetten hoeft niet nodig te zijn.

[ Voor 192% gewijzigd door 13art op 05-11-2019 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-04 22:31
Vanmorgen de McLaren via Belsimpel mogen ontvangen. Werd nog even spannend omdat ik het een verkeerde postcode opgegeven had.... Stond lang als "vandaag uitleveren" zonder tijd.

Kreeg eerder een bericht van Belsimpel dat de levering pas de 6e zou zijn... is allemaal goed gekomen.

Gebruik Nova Laucher, maar daar zijn de McLaren iconen niet zichtbaar, das ff jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Zojuist de 7T in ontvangst genomen. Wat me opvalt is dat met een lage schermhelderheid er een soort van gradient kleur verloop is waarbij aan de onderkant het scherm lichter van kleur is (soort groenig) ten opzichte van de bovenkant.

Dit is bijvoorbeeld bij de app tray het geval. Ook met Google board, maar met SwiftKey weer niet... Zet ik de helderheid omhoog dan verdwijnt dat vreemde kleur verloop. Komt dit iemand bekend voor?

Het is niet zichtbaar op een screenshot. Het heeft wel wat weg van backlight bleeding maar dan zou dat wel heel extreem zijn.

Heb er even een foto van gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PSi6htVr9JxcJJHBSba93LW2/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/X34rKTM8rbtQhBupeJ5cPbNl/medium.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door 13art op 05-11-2019 21:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Laguna schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 03:27:
@Anonymoussaurus aangezien jij wat dichter in contact staat met OP, waarom duurt het zo belachelijk lang eer OP AOD beschikbaar stelt, gebruikers vragen daar al zo lang om en OP doet er simpelweg niks mee. Alleen maar een suffe reactie dat daardoor de accu sneller leeg zou lopen, als je het gewoon als optie in het menu toevoegt dan kan de user het gebruik ervan zelf bepalen.
Ik ben het helemaal met je eens en denk er precies hetzelfde over als jij. Ik frustreer mij mateloos aan dit soort 'doen alsof je A bent, maar B doen'. AKA: doen alsof je alles doet wat de community wilt (meeste stemmen gelden) maar het uiteindelijk niet doet, want fuck jullie. Heb er niet echt een goed antwoord op. Kan het wel voor je vragen though.

Wat ik mij kan bedenken is burn-in bij schermen.
l3art schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 21:19:
Zojuist de 7T in ontvangst genomen. Wat me opvalt is dat met een lage schermhelderheid er een soort van gradient kleur verloop is waarbij aan de onderkant het scherm lichter van kleur is (soort groenig) ten opzichte van de bovenkant.

Dit is bijvoorbeeld bij de app tray het geval. Ook met Google board, maar met SwiftKey weer niet... Zet ik de helderheid omhoog dan verdwijnt dat vreemde kleur verloop. Komt dit iemand bekend voor?

Het is niet zichtbaar op een screenshot. Het heeft wel wat weg van backlight bleeding maar dan zou dat wel heel extreem zijn.

Heb er even een foto van gemaakt:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Jup, klopt. Is een productiefout. Zie hier: OnePlus 7T display tint issue - uneven OLED (not uniform)
We have confirmed this feedback with our product team. Under specific circumstances of extreme low light, a slight display discoloration might happen due to the properties of the AMOLED display. This is not a quality issue and will not affect daily usage or the durability of the screen. Please contact our customer service if you believe that this phenomenon has a serious impact on your daily usage.
Als je wilt kan je dus een vervangend model krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:38:
[...]

Jup, klopt. Is een productiefout. Zie hier: OnePlus 7T display tint issue - uneven OLED (not uniform)

[...]

Als je wilt kan je dus een vervangend model krijgen.
Maar het is dan maar zeer de vraag of dit überhaupt iets oplost. De poll in dat topic laat zien dat de meerderheid er last van heeft. Als het een ding is van dit type oled paneel zou je denken dat elke 7T er last van heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:38:
[...]

Wat ik mij kan bedenken is burn-in bij schermen.
Bij een fatsoenlijk AOD zal de informatie constant iets verspringen om burn-in te voorkomen.

Het vragen wordt gewaardeerd, hopelijk krijg je een concreet antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Hmmm antwoord van Oneplus:
Dank u wel voor uw email waarin u aangeeft dat u na de laatste update problemen ondervind met uw One Plus 7 T.

Dit is een bekend probleem dat is opgetreden na de laatste update. Met de volgende update zal dit worden gecorrigeerd.

Op dit moment is hier niets aan te doen. Ik hoop dat u nog even geduld heeft totdat de update heeft plaats gevonden.

We weten nog niet precies wanneer dit zal zijn, maar u wordt via onze website hiervan op de hoogte gehouden.

Hopelijk bent u zo voldoende geïnformeerd.

Als u nog vragen heeft, dan zal ik deze graag voor u beantwoorden.

Vriendelijke groeten

Ingrid
OnePlus Nederland
#NeverSettle
Vind ik een wat vreemd antwoord. Ik heb nu sterkte twijfel of ik het toestel überhaupt wel wil houden. Aan de andere kant, echt een alternatief heb ik ook niet.

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 06-11-2019 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-04 17:44
Op dit moment is hier niets aan te doen. Ik hoop dat u nog even geduld heeft totdat de update heeft plaats gevonden.
En dan eindigen met
#Neversettle
Best ironisch. Never settle, maar misschien toch een beetje nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Gistermorgen ook de 7T Pro McLaren ontvangen. Zeer fraai toestel met de McLaren accenten. Ook de algehele afwerking ziet er top uit! Het gebogen scherm heeft wel iets vind ik alhoewel daar voor en tegenstanders van zijn.
Gelukkig heeft mijn scherm niet het kleurverloop zoals hierboven beschreven.Volgend de OnePlus Community heeft de Pro versie een andere kwaliteitscontrole:
" If you do want a flawless AMOLED display, get OnePlus 7 Pro or 7T Pro models. OnePlus has used far better QC control in those devices and hardly anyone had any issue."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OxygenOS 10.0.5 is beschikbaar voor de 7T: OxygenOS 10.0.5 for the OnePlus 7T
Hey everyone,

We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 10.0.5 for the OnePlus 7T.

Changelog
System
  • Fixed the double-tap gesture for screen activation
  • Updated Android security patch to 2019.10
  • Improved system stability and General bug fixes
l3art schreef op woensdag 6 november 2019 @ 06:08:
[...]

Maar het is dan maar zeer de vraag of dit überhaupt iets oplost. De poll in dat topic laat zien dat de meerderheid er last van heeft. Als het een ding is van dit type oled paneel zou je denken dat elke 7T er last van heeft
Lang niet allemaal. Heb ook veel mensen gezien die er geen last van hebben. Schijnt eraan te liggen of hij in India of China is geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
Zie in mijn McLaren scherm gelukkig geen scherm issues. Wel heb ik connectie problemen. Zowel wifi als 4g willen nog wel eens niet beschikbaar zijn net na het unlocken. Mijn 6T op Android 10, heeft nergens last van.

Ben er nog niet uit wat de oorzaak kan zijn (na 1 dag...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokko
Heeft iemand ook het probleem in Android auto dat wanneer je de Google assistent start. Hij een push melding stuur naar je telefoon, wanneer je daar dan op klikt start hij de assistent op je telefoon in plaats van in de auto ..

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/zvd4k76axxg.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/oyygqywy.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door jokko op 06-11-2019 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
Freek93 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 08:39:

Heb ik dus ook op de 7TPro McLaren!
Bij elke locatie aanvraag alle verbindingen weg. @$$#$@@#!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pandorian schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:36:
Zie in mijn McLaren scherm gelukkig geen scherm issues. Wel heb ik connectie problemen. Zowel wifi als 4g willen nog wel eens niet beschikbaar zijn net na het unlocken. Mijn 6T op Android 10, heeft nergens last van.

Ben er nog niet uit wat de oorzaak kan zijn (na 1 dag...)
jokko schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:19:
Heeft iemand ook het probleem in Android auto dat wanneer je de Google assistent start. Hij een push melding stuur naar je telefoon, wanneer je daar dan op klikt start hij de assistent op je telefoon in plaats van in de auto ..

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hebben jullie 10.0.5 er al wel op staan?

[ Voor 10% gewijzigd door Anonymoussaurus op 06-11-2019 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pandorian
Nee nog niet. Krijg ik hier nog niet binnen

Edit: is ook alleen voor de 7T heb de Pro

[ Voor 34% gewijzigd door Pandorian op 06-11-2019 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freek93
Pandorian schreef op woensdag 6 november 2019 @ 20:31:
[...]

Heb ik dus ook op de 7TPro McLaren!
Bij elke locatie aanvraag alle verbindingen weg. @$$#$@@#!
Heel erg vervelend :( Momenteel gebruik ik mijn telefoon zonder gebruik van locatie services. Zet dit nu alleen aan wanneer echt nodig. In de tussentijd heb ik hier nog enorm weinig over kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszzz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:07
Freek93 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 23:27:
[...]

Heel erg vervelend :( Momenteel gebruik ik mijn telefoon zonder gebruik van locatie services. Zet dit nu alleen aan wanneer echt nodig. In de tussentijd heb ik hier nog enorm weinig over kunnen vinden.
Hebben jullie dit ook als je het scannen naar wifi en bluetooth onder de locatie instellingen uitzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
baszzz schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:28:
[...]

Hebben jullie dit ook als je het scannen naar wifi en bluetooth onder de locatie instellingen uitzet?
Yep

[ Voor 97% gewijzigd door Pandorian op 07-11-2019 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek93
Bij mij lijkt het nu ineens goed te gaan. Locatie weer eens aangezet. Weer apps geopend. Google maps gebruikt. Connecties blijven stabiel. In elk geval verdwijnen de connectie symbolen niet meer in de notificatie bar. Gek. Laat locatie nu gewoon weer aanstaan om te checken of die het blijft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Na veel gezeur met oneplus (ruilen doen ze niet, terugbetalen maar dan niet opnieuw studentenkorting dus nieuw toestel kopen is dan opeens 30 euro duurder, etc) besloten de 7T terug te sturen vanwege het scherm. Komt nog een tweede 7T die hopelijk wel een goed scherm heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
l3art schreef op donderdag 7 november 2019 @ 21:47:
Na veel gezeur met oneplus (ruilen doen ze niet, terugbetalen maar dan niet opnieuw studentenkorting dus nieuw toestel kopen is dan opeens 30 euro duurder, etc) besloten de 7T terug te sturen vanwege het scherm. Komt nog een tweede 7T die hopelijk wel een goed scherm heeft.
Wat een onzin zeg van OnePlus. Is dat via OnePlus of via Belsimpel? Je had die reactie die ik stuurde van die OnePlus-medewerker moeten aanhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Anonymoussaurus schreef op donderdag 7 november 2019 @ 22:00:
[...]

Wat een onzin zeg van OnePlus. Is dat via OnePlus of via Belsimpel? Je had die reactie die ik stuurde van die OnePlus-medewerker moeten aanhalen.
Oneplus, die opmerking heb ik aangehaald, doen ze niks mee hier in NL "Ik heb deze informatie van ons technische team doorgekregen en dit zijn experts op dit gebied." Prutsers. Maar goed back on topic. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door 13art op 08-11-2019 06:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokko
jokko schreef op woensdag 6 november 2019 @ 19:19:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Eindelijk mijn probleem "when its safe first tap the notification then you can use google assistant whilst driving" kunnen verhelpen. Indien iemand anders er ook last van heeft hier de oplossing.

Ga naar instellingen > Apps en meldingen > Google ( dit is de naam van de app ) > 3 dots > uninstall updates > opslagruimte > Opslag wissen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Bij mijn vorige phone, de Huwei Mate 10 Pro, zat een Optimalisatie app die de rommel deed opruimen. Die mis ik op de 7T Pro McLaren. Zijn er alternatieven of gewoon achterwege laten?

En wat gebruiken jullie als Suite? OnePlus heeft volgens mij geen eigen software hiervoor wat b.v. Huawei en de overige merken wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

Suite?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Ja, zoiets als Huawei HiSuite, Sony Companion Suite of Samsung Kies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

sonsan schreef op zondag 10 november 2019 @ 13:41:
Ja, zoiets als Huawei HiSuite, Sony Companion Suite of Samsung Kies
Waarom zou je dat nodig hebben? Wat kan je nu niet, wat je met zulke software wel zou kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Met die progjes kon je eenvoudig back-ups maken en terugzetten e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@sonsan daar heb je tegenwoordig cloud oplossingen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Je bedoelt alles in Google zetten?
Geef eens wat meer uitleg s.v.p.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dat, of OnePlus Switch. En die zogenaamde optimalisatie rommel heb je niet nodig. Is allemaal flauwekul.

[ Voor 63% gewijzigd door Anonymoussaurus op 10-11-2019 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@sonsan dat kan je prima zelf uitzoeken.

Iets anders, welk formaat hanteren jullie voor het maken van foto's met de stock camera? Aangezien er maar 3 opties zijn: de nutteloze 1:1, de standaard 4:3 (te smal) en full screen (te wijd en dan heb je juist de notch door je foto's).

Onbegrijpelijk dat er niet gewoon de optie is om in 16:9 foto's te schieten (wat bij de concurrentie wel gewoon mogelijk is). Net als AOD wordt hier ook regelmatig om gevraagd maar @OnePlus luistert simpelweg niet naar de community..

[ Voor 17% gewijzigd door Laguna op 10-11-2019 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

4:3 want dan heb je de meeste pixels.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Huigie schreef op zondag 10 november 2019 @ 17:54:
4:3 want dan heb je de meeste pixels.
Klopt, alleen 4:3 foto's bekijken op een 20:9 scherm is het gewoon niet. Je bent dan constant aan het inzoomen. Op m'n OP3 heb ik ook altijd 4:3 gebruikt maar op een 16:9 scherm is dat nog net te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
Ik heb een issue als ik een woord verkeerd typ in bijvoorbeeld whatsapp. Het woord wordt dan rood onderstreept en als ik dan op het woord klik om in de suggesties de juiste te kiezen, vraagt hij continu of ik het woord toe wil voegen aan mijn woordenboek, wat ik uiteraard niet wil als ik bijvoorbeeld daarbik typ ipv daarbij.

Dit was voorheen nooit een probleem (hij vroeg dit nooit) en ik kan nergens in de settings vinden waar ik dit aan kan passen. Iemand een idee wat dit kan zijn? Ik wil wel de woorden te zien krijgen die het wel kunnen zijn maar niet de vraag of ik het aan mijn woordenboek toe wil voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

Welk toetsenbord? Op welke taal staat je toetsenbord en in welke taal ben je aan het typen?

[ Voor 68% gewijzigd door Huigie op 12-11-2019 13:55 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
Huigie schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:45:
Welk toetsenbord? Op welke taal staat je toetsenbord en in welke taal ben je aan het typen?
In dit geval toetsenbord van whatsapp (weet niet of hij dit ook bij andere apps doet, want gebruik niet veel andere chat apps), op mijn 7t pro, qwerty in nederlandse taal. Ik heb de suggestie balk weergeven en suggesties voor volgend woord aan staan.
Ik heb bij geavanceerd Gboard verbeteren aan staan, maar dit staat volgens mij altijd al aan en dit uitzetten heeft ook geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deff
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09-2020
Dan lees ik vanaf heden ook mee en terug.
Heb vanmorgen de 7T besteld bij Banggood.
Was via de gsm in een soort sale voor €444 nog wat. Op de normale desktop site was hij een stuk duurder.
Is wel de global versie maar ga er van uit dat het allemaal hetzelfde is.
Zit wel een US stekker op maar er komt een adapter bij.
Verzonden via PDM dus ik hoop dat het goed komt vwb de invoer.

Iemand ervaring met deze global versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucknopfler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Heb de 7t nu een week maar overweeg ‘m terug te sturen. Camera valt me wat tegen. De foto’s en filmpjes zijn wat flets naar mijn smaak. De camera van m’n oude iPhone 7 vind ik betere foto’s maken. Zijn er meer mensen met deze ervaring?

Daarnaast vind ik het geluid wat uit de speakers komt vrij schel en zonder diepte.

Voor de rest positief overigens maar stoor me wel aan de twee genoemde punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
lucknopfler schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:54:
Heb de 7t nu een week maar overweeg ‘m terug te sturen. Camera valt me wat tegen. De foto’s en filmpjes zijn wat flets naar mijn smaak. De camera van m’n oude iPhone 7 vind ik betere foto’s maken. Zijn er meer mensen met deze ervaring?

Daarnaast vind ik het geluid wat uit de speakers komt vrij schel en zonder diepte.

Heb zelf het toestel nog geen 24uur in mijn handen gehad dus over de camera kan ik niet veel zeggen. Eerste indruk was dat de kwaliteit wel in orde was. Het geluid kan met name erg hard, maar inderdaad er miste wat laag (voor zover dit er kan zijn in een telefoon).

Zelf vond ik de accu best snel leeg gaan en had het scherm in de avond, met dark mode aan een groene waas. Ik het toestel dan ook terug gestuurd en twijfel of ik hem opnieuw ga kopen. Ik denk dat ik maar afwacht tot het probleem met de groene waas echt opgelost is en dan overwegen wat te doen. Voor nu weer tijdelijk terug naar de 5T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Ik overweeg zelf ook om 'm terug te sturen. Ik heb de glacier blue uitvoering qua uiterlijk bevalt ie wel, de stereo speakers vind ik ook erg goed en het toestel is erg snel en vloeiend (90hz). De main camera is iets beter dan mijn huidige OP3, bij de tele zijn de kleuren te verzadigd en zowel de tele als de ultra wide camera mist scherpte (waarschijnlijk door het ontbreken van OIS). Verder jammer dat je niet in 16:9 foto's kan schieten.

Het ontbreken van de LED notificatie vind ik ook een gemis en hiervoor biedt OP geen goed alternatief (bijv. AOD). Met het ontbreken van de 3,5mm jack kan ik nog wel leven, al was het weglaten niet nodig geweest (is alleen gedaan om de wireless bullets te pushen). En als laatste de FPS die toch minder praktisch in gebruik is.

Oftewel 600 euro voor een fris design, goede stereo speakers, iets betere camera en een algehele smooth experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
10.0.6 wordt uitgerold (tot nu toe alleen voor India). Wordt toegevoegd aan Oxygen Updater. De rest volgt.

Afbeeldingslocatie: https://forums-images.oneplus.net/attachments/1176/1176881-4cbff90d735e03558717a151be7b1c96.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Laguna schreef op zondag 10 november 2019 @ 18:34:
[...]

Klopt, alleen 4:3 foto's bekijken op een 20:9 scherm is het gewoon niet. Je bent dan constant aan het inzoomen. Op m'n OP3 heb ik ook altijd 4:3 gebruikt maar op een 16:9 scherm is dat nog net te doen.
Hoezo constant inzoomen? 4:3 is juist handig als je ooit nog iets wil gaan doen qua afdrukken. Je krijgt met 4:3 de beste kwaliteit, dus de keuze lijkt me makkelijk.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeroenneman schreef op woensdag 13 november 2019 @ 17:31:
[...]

Hoezo constant inzoomen? 4:3 is juist handig als je ooit nog iets wil gaan doen qua afdrukken. Je krijgt met 4:3 de beste kwaliteit, dus de keuze lijkt me makkelijk.
Dat is waar ik heel veel gezeik met m'n ouders over had :p. Ze wilde graag foto's hebben en die later op TV zien, wat dus 16:9 is. Heb dus op vakantie alles in 4:3 geschoten, ook onder het mom van "beste kwaliteit, want meer pixels". Echter krijg je dan hele grote zwarte vlakken links en rechts als je dit op de TV laat zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Jeroenneman schreef op woensdag 13 november 2019 @ 17:31:
[...]

Omdat je anders maar beeld hebt op de helft van je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo_1994
  • Laatst online: 28-01-2021
lucknopfler schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:54:

Laguna schreef op woensdag 13 november 2019 @ 17:24:
Ik overweeg zelf ook om 'm terug te sturen. Ik heb de glacier blue uitvoering qua uiterlijk bevalt ie wel, de stereo speakers vind ik ook erg goed en het toestel is erg snel en vloeiend (90hz). De main camera is iets beter dan mijn huidige OP3, bij de tele zijn de kleuren te verzadigd en zowel de tele als de ultra wide camera mist scherpte (waarschijnlijk door het ontbreken van OIS). Verder jammer dat je niet in 16:9 foto's kan schieten.

Het ontbreken van de LED notificatie vind ik ook een gemis en hiervoor biedt OP geen goed alternatief (bijv. AOD). Met het ontbreken van de 3,5mm jack kan ik nog wel leven, al was het weglaten niet nodig geweest (is alleen gedaan om de wireless bullets te pushen). En als laatste de FPS die toch minder praktisch in gebruik is.

Oftewel 600 euro voor een fris design, goede stereo speakers, iets betere camera en een algehele smooth experience.
Probeer de nieuwste versie van OnePlus Camera te installeren:
*knip* linken naar apk files is niet toegestaan.

Dat zou betere resultaten moeten opleveren.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 13-11-2019 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Laguna schreef op woensdag 13 november 2019 @ 17:24:

Huh, je benoemt allemaal positieve dingen en je geeft aan dat je wel kunt leven met bepaalde gemissen, maar toch wil je em terugsturen...Why? Alleen door de camera's en notificationLED? En heb je em dan pas 14 dagen ofzo of heb je een defect zoals l3rt ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-04 08:25
Anonymoussaurus schreef op woensdag 13 november 2019 @ 17:26:
10.0.6 wordt uitgerold (tot nu toe alleen voor India). Wordt toegevoegd aan Oxygen Updater. De rest volgt.

[Afbeelding]
Ik krijg 10.0.5 nog niet eens binnen. Niet via Oxygen Updater, niet via de gewone system update met of zonder VPN. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Deathchant schreef op woensdag 13 november 2019 @ 19:10:
[...]

Huh, je benoemt allemaal positieve dingen en je geeft aan dat je wel kunt leven met bepaalde gemissen, maar toch wil je em terugsturen...Why? Alleen door de camera's en notificationLED? En heb je em dan pas 14 dagen ofzo of heb je een defect zoals l3rt ook heeft?
Omdat ie voor m'n gevoel te weinig meerwaarde biedt tov m'n OP3 en ik met m'n OP3 eigenlijk geen echte issues heb.

renem schreef op woensdag 13 november 2019 @ 19:42:
[...]

Ik krijg 10.0.5 nog niet eens binnen. Niet via Oxygen Updater, niet via de gewone system update met of zonder VPN. :?
Zoals ik al zei: op het moment alleen nog voor India. OnePlus is nog niet begonnen met de uitrol voor die voor EU-versies.

• renem
Anonymoussaurus schreef op donderdag 14 november 2019 @ 00:43:
[...]

Zoals ik al zei: op het moment alleen nog voor India. OnePlus is nog niet begonnen met de uitrol voor die voor EU-versies.
Ik heb het over 10.0.5, jij over 10.0.6
renem schreef op donderdag 14 november 2019 @ 00:45:
[...]

Ik heb het over 10.0.5, jij over 10.0.6
Plus dat we het waarschijnlijk over twee verschillende devices hebben. 7T Pro of 7T?

• renem
Anonymoussaurus schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:06:
[...]

Plus dat we het waarschijnlijk over twee verschillende devices hebben. 7T Pro of 7T?
Ik heb het over de gewone 7T
renem schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:07:
[...]

Ik heb het over de gewone 7T
Ah ja, daarvan is de roll-out blijkbaar nog niet van begonnen.

• renem
Anonymoussaurus schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:12:
[...]

Ah ja, daarvan is de roll-out blijkbaar nog niet van begonnen.
Verwarrend soms die 2 toestellen... 8)7
renem schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:13:
[...]

Verwarrend soms die 2 toestellen... 8)7
Jep, en dan ook nog eens 3 verschillende softwarebuilds :P. International, (alles buiten Europe en India), India en EU.

Pagina: 1 ... 4 ... 20 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 7T-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 7T-serie] Accessoires
- Rooten en custom rom's: [OnePlus 7T-serie] Rooten & Custom Rom's
- Vragen en opmerkingen m.b.t. Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie

Poll: Heb je een 'groene tint' in het scherm van je Oneplus 7T (non pro)?
Zet dark mode aan, helderheid laag (40% of lager), donkere omgeving en start bijvoorbeeld gmail of youtube of zet deze afbeelding in full screen: https://www.rtings.com/im...erials/2016/5-percent.png
Ja
Nee
Weet ik niet zeker
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402260&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier