Da's alleen voor het kijken van video's, wat helemaal niet zo'n gekke score is voor een telefoon met OLED scherm. Op de browsertest scoort de 7T maar gemiddeld.sonsan schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:51:
Hier zijn ze erg positief over de accuduur, zelfs ruim 11 uur bij een benchmark test:
https://nl.hardware.info/...vatie#prestaties-accuduur
Maar blijkbaar ervaart niet iedereen dit, helaas.
Vreemde redenering.. zodra jij je toestel zwaar gebruikt dan haal je die 48 uur niet meer. Standby tijd wordt gewoon korter bij zwaar gebruik.PaYnE81 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 07:09:
[...]
Je moet dit ook in relatie tot elkaar zien, als ik mijn telefoon 48 uur laat liggen met minimaal gebruik zal de batterij toch een eind leeg zijn met een slechte SoT.
Als ik echter in die zelfde 48 uur het toestel zwaar gebruik heb ik ineens een SoT van 7-8 uur.
Standby tijd is bijna altijd hetzelfde max 2 / 2,5 dag gebruik kan daarbij wel enorm verschillen.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Oops je hebt gelijk ik bedoelde in het 2e geval een kortere standby duur maar meer SoT inderdaad.Laguna schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 08:00:
[...]
Vreemde redenering.. zodra jij je toestel zwaar gebruikt dan haal je die 48 uur niet meer. Standby tijd wordt gewoon korter bij zwaar gebruik.
Dank voor de correctie
Ach. Alle specs zijn verbeterd inclusief flink groter scherm en 90Hz en de batterij duur is ongeveer hetzelfde gebleven. Dat noem ik niet slecht (ook niet benoemenswaardig goed overigensLaguna schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:52:
[...]
Dat is niet best, ik haal met m'n OP3 van ruim 3 jaar oud ook 4 uur SOT over een periode van 24 uur.
Daarnaast lijkt 4 uur echt de ondergrens en kan het oplopen tot 8 uur afhankelijk van hoe je de telefoon gebruikt. Heb momenteel 3 uur SOT en nog 48% over, 17 uur standby.
[ Voor 17% gewijzigd door Puck op 16-10-2019 09:33 ]
Arrived anxious, left bored
Waar vind je zulke info? Kijk ik er compleet naast of ben ik gewoon echt zo blindbaszzz schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 20:53:
[...]
Omdat er misschien mensen zijn die nog niks willen weten over de mystery box heb ik dit even gehide.
spoiler: titlezag net in mijn Belsimpel account dat er een 7t pro is toegevoegd, er is dus nog hoop

Er staat dat ze nog wachten op levering van een leverancier voordat er iets verstuurd gaat worden..
Ik heb de Mystery Box binnen:
Zeer blij mee
!
spoiler: Mystery Box
- Oneplus 7T pro Haze Blue
- Oneplus stuff (notitieblok, hoodie large, Explorer backpack)
- Belsimpel stuff (stressball, dopper waterfles, pen, chocola)
Zeer blij mee
Bij mij staat daar onder "Beheer je bestelling" meer info. Kan zijn dat het bij jou nog komt aangezien jou status ook nog op wachten staat.Brubs schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 11:37:
[...]
Waar vind je zulke info? Kijk ik er compleet naast of ben ik gewoon echt zo blind![]()
Er staat dat ze nog wachten op levering van een leverancier voordat er iets verstuurd gaat worden..
Die van mij is ook afgeleverd heb hem alleen nog niet kunnen openen.WhateverSuitsU schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 12:26:
spoiler: Mystery Box- Oneplus 7T pro Haze Blue
Zeer blij mee!
Mooi dat je er blij mee bentWhateverSuitsU schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 12:26:
spoiler: Mystery Box- Oneplus 7T pro Haze Blue
Zeer blij mee!
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Tja, de Oneplus 7T Pro is op dit moment van schrijven te koop voor 759,-. Als je daar bovenop nog de tas (in de winkel 109,-) en de andere spullen optelt, dan vind ik de 699,- wat de Mystery Box kostte een nette dealLaguna schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 14:31:
[...]
Mooi dat je er blij mee bentalleen of die extra's nou 140 euro waard zijn..
Dit dus. Ik was ook aangenaam verrast toen ik m'n Boxje opende (Bedankt Belsimpel!). Ik was al helemaal voorbereid om het terug te sturen.WhateverSuitsU schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 14:48:
[...]
Tja, de Oneplus 7T Pro is op dit moment van schrijven te koop voor 759,-. Als je daar bovenop nog de tas (in de winkel 109,-) en de andere spullen optelt, dan vind ik de 699,- wat de Mystery Box kostte een nette deal
Ik heb nu de Xiaomi 9T Pro liggen voor mijn vrouw en een 7T Pro voor mijzelf als vervanger van de 3T. Unlock procedure van de Xiaomi slaat eigenlijk helemaal nergens op als je je bedenkt hoeveel gegevens je moet afstaan (je bent bijvoorbeeld verplicht je SIM er in te stoppen, Wifi uit en het met je SIM over data al je telefoongegevens te versturen inclusief IMEI enzo). Vervolgens moet je een week wachten op je unlock code.
Qua toestel vind ik de Oneplus toch echt wel mooier. Ik merk nu ook dat ik een veel groter probleem met een afgerond scherm had voordat ik er ook maar een in m'n handen had gehad en nu ik het vast heb denk ik, mwah, valt eigenlijk wel mee. Functioneel voegt het niets toe maar het doet ook geen afbreuk (wat ik wel had verwacht). Het maakt de telefoon daarentegen wel mooier (subjectief, zoals altijd).
Toen ik door de setup procedure liep van de Oneplus en het scherm op sRGB kon zetten werd ik echt helemaal blij. Ik had de Xiaomi er naast liggen en kreeg spontaan barsten in m'n oogbal van het belachelijke contrast en compleet oververzadigde icoontjes. Ik word heel droevig van dat soort dingetjes.
De Oneplus had ik gisteren natuurlijk binnen een paar seconde geunlocked en klaar om hem te rooten, echter is er nog geen twrp en root procedure te vinden (de ROM sectie op xda-developers was gisterenavond zelfs nog leeg, nul posts
Er is gewoon een aantal dingetjes die Oneplus toch gewoon heel erg goed blijft doen. Je moet het maar belangrijk vinden maar de unlock procedure, sRBG modus, de bouwkwaliteit van het toestel en van hun software is gewoon hoog. Ik heb stiekum nog hoop dat de ondermaatste camera prestaties een software dingetje is dat ze nog wel oplossen (GIEF RAW!). Maar ook dit is eigenlijk meer zeurpieterij van mezelf dan dat ik er daadwerkelijk "last" van heb, want de foto's die ik maak zijn vaak van stomme dingen of momentjes waar ik zelden of nooit naar terugkijk.
Hier word ik wel blij van. Ik krijg vandaag mijn 7T binnen en heb lang gezocht voor een vervanger van mijn Oneplus 5. Ik heb heel even de Samsung S10 gehad, maar een afgerond scherm is niets voor mij en de Samsung software haalt het gewoon niet bij Oneplus. Dus na verder zoeken toch op deze uitgekomen. Veel negatieve dingen gelezen, maar dit stemt me dan toch weer wel gerust.InflatableMouse schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 08:48:
[...]
Dit dus. Ik was ook aangenaam verrast toen ik m'n Boxje opende (Bedankt Belsimpel!). Ik was al helemaal voorbereid om het terug te sturen.
Ik heb nu de Xiaomi 9T Pro liggen voor mijn vrouw en een 7T Pro voor mijzelf als vervanger van de 3T. Unlock procedure van de Xiaomi slaat eigenlijk helemaal nergens op als je je bedenkt hoeveel gegevens je moet afstaan (je bent bijvoorbeeld verplicht je SIM er in te stoppen, Wifi uit en het met je SIM over data al je telefoongegevens te versturen inclusief IMEI enzo). Vervolgens moet je een week wachten op je unlock code.
Qua toestel vind ik de Oneplus toch echt wel mooier. Ik merk nu ook dat ik een veel groter probleem met een afgerond scherm had voordat ik er ook maar een in m'n handen had gehad en nu ik het vast heb denk ik, mwah, valt eigenlijk wel mee. Functioneel voegt het niets toe maar het doet ook geen afbreuk (wat ik wel had verwacht). Het maakt de telefoon daarentegen wel mooier (subjectief, zoals altijd).
Toen ik door de setup procedure liep van de Oneplus en het scherm op sRGB kon zetten werd ik echt helemaal blij. Ik had de Xiaomi er naast liggen en kreeg spontaan barsten in m'n oogbal van het belachelijke contrast en compleet oververzadigde icoontjes. Ik word heel droevig van dat soort dingetjes.
De Oneplus had ik gisteren natuurlijk binnen een paar seconde geunlocked en klaar om hem te rooten, echter is er nog geen twrp en root procedure te vinden (de ROM sectie op xda-developers was gisterenavond zelfs nog leeg, nul posts). Daar moet ik nog even geduld voor hebben dus.
Er is gewoon een aantal dingetjes die Oneplus toch gewoon heel erg goed blijft doen. Je moet het maar belangrijk vinden maar de unlock procedure, sRBG modus, de bouwkwaliteit van het toestel en van hun software is gewoon hoog. Ik heb stiekum nog hoop dat de ondermaatste camera prestaties een software dingetje is dat ze nog wel oplossen (GIEF RAW!). Maar ook dit is eigenlijk meer zeurpieterij van mezelf dan dat ik er daadwerkelijk "last" van heb, want de foto's die ik maak zijn vaak van stomme dingen of momentjes waar ik zelden of nooit naar terugkijk.
Ik deel precies dezelfde meningInflatableMouse schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 08:48:
[...]
Dit dus. Ik was ook aangenaam verrast toen ik m'n Boxje opende (Bedankt Belsimpel!). Ik was al helemaal voorbereid om het terug te sturen.
De Oneplus had ik gisteren natuurlijk binnen een paar seconde geunlocked en klaar om hem te rooten, echter is er nog geen twrp en root procedure te vinden (de ROM sectie op xda-developers was gisterenavond zelfs nog leeg, nul posts). Daar moet ik nog even geduld voor hebben dus.
Werken bij jou de notificaties goed? De ene keer gaat die horizon light af, de andere keer niet en vaak gaat mijn scherm ook niet aan bij een notificatie.
Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::
Geen idee want ik heb hem nog niet dagelijks in gebruik genomen. De software is goed, maar niet foutloos. Een van de meest hardnekkige problemen met de Oneplus software is notificaties die niet doorkomen. Wat ik begrijp ligt dit aan agressieve memory management (6 of 8GB in een telefoon en dan moet je processen killenSteevo_S schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:17:
[...]
Ik deel precies dezelfde mening
Werken bij jou de notificaties goed? De ene keer gaat die horizon light af, de andere keer niet en vaak gaat mijn scherm ook niet aan bij een notificatie.

De voornaamste reden voor mij om voor oneplus te kiezen is de openheid van de telefoon en software, het gemak waarmee deze unlocked kan worden en de florerende gemeenschap voor wat betreft custom ROMs.
Is er ook ergens een levertijden topic mbt de OnePlus 7T (Pro)? Om 11 uur begint de officiële verkoop via de OnePlus site.
Laat maar..
Volgens mij is hij via belsimpel al te bestellen sinds ?zaterdag?, in ieder geval begin deze week. Met levertijd nu besteld = morgen in huis. Maar ik weet niet in hoeverre ze zich daar aan kunnen houden.melk0r schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:56:
Is er ook ergens een levertijden topic mbt de OnePlus 7T (Pro)? Om 11 uur begint de officiële verkoop via de OnePlus site.
Er was altijd een algemeen Levertijd & Prijzen topic, ook handig als je liever direct met je eigen account bij OnePlus zelf bestelt (levering langs die weg gaat normaal gesproken vrijwel even snel).
Dat topic lijkt er nu niet te zijn?
Dat topic lijkt er nu niet te zijn?
Laat maar..
Zojuist de OnePlus 7T besteld. Bij de reguliere verzending heb je het toestel naar verwachting op 23 oktober. Bij de priority verzending (€9,99) komt die 21 oktober aan.melk0r schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:56:
Gisteren besteld en vandaag komt die binnenBrubs schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:06:
[...]
Volgens mij is hij via belsimpel al te bestellen sinds ?zaterdag?, in ieder geval begin deze week. Met levertijd nu besteld = morgen in huis. Maar ik weet niet in hoeverre ze zich daar aan kunnen houden.
Dat is dan een stuk sneller dan via Oneplus zelf zoals ik hierboven begrepen heb. Dan duurt het bijna een week voordat je je toestel in je handen hebt.Boinkie schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:25:
[...]
Gisteren besteld en vandaag komt die binnen

Voor mij is de enige reden om bij oneplus te bestellen dat ik 5% korting krijg op het toestel (mijn vriendin is student). Anders gewoon belsimpel en dan had ik het toestel vandaag gehad!Brubs schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:27:
[...]
Dat is dan een stuk sneller dan via Oneplus zelf zoals ik hierboven begrepen heb. Dan duurt het bijna een week voordat je je toestel in je handen hebt.
Het is ook geen verwijt naar iemand toe, groot gelijk heb je als je korting kan krijgen en je het toestel niet de volgende dag nodig hebt. Tenslotte alle beetjes helpen en zijn mooi meegenomen.JsNederpelt schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:29:
[...]
Voor mij is de enige reden om bij oneplus te bestellen dat ik 5% korting krijg op het toestel (mijn vriendin is student). Anders gewoon belsimpel en dan had ik het toestel vandaag gehad!
In de post staat dat de 7T een 256 GB versie heeft, echter vind ik deze alleen maar in Thailand. Zou deze nog naar Europa komen?
Thom
Never say never, maar in eerste instantie niet.Th0m14 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:44:
Zou deze nog naar Europa komen?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Als hij niet komt overweeg ik de 7 te kopen met 256 GB opslag. Maar vind het zonde als dan volgende week plots de 7T met 256 GB verschijnt... Ben wel hard toe aan een nieuwe dus kan geen maanden wachten.CLB schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 12:03:
[...]
Never say never, maar in eerste instantie niet.
Thom
Via Coolblue wordt die normaal gezien morgen geleverd, ook vandaag besteld.
Ik bestel regelmatig bij OnePlus en kan wel aangeven dat je die 9,99 lekker in je zak moet houden. De reguliere verzending is al heel erg snel. Vaak precies zo snel als 'priority'.JsNederpelt schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:16:
[...]
Zojuist de OnePlus 7T besteld. Bij de reguliere verzending heb je het toestel naar verwachting op 23 oktober. Bij de priority verzending (€9,99) komt die 21 oktober aan.
OnePlus 7t pro net opgehaald bij Coolblue. Draait als een zonnetje lekker snel. Nu ff wachten op een root
Net de 7t pro aangeschaft via Proximus shop. Eerste ervaring is dat het een fantastisch toestel is !
Puur uit interesse... waarom heb je 256Gb nodig, wat doe je met zoveel opslag?Th0m14 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 12:06:
[...]
Als hij niet komt overweeg ik de 7 te kopen met 256 GB opslag. Maar vind het zonde als dan volgende week plots de 7T met 256 GB verschijnt... Ben wel hard toe aan een nieuwe dus kan geen maanden wachten.
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Dit heeft te maken met Android 10. Moet je voor die specifieke app even in de meldingsinstellingen kijken.Steevo_S schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:17:
[...]
Ik deel precies dezelfde mening
Bij sommige apps staat "weergeven op scherm" uit.
Eerste nadeel aan de 7t Pro is dat ik de gebaren van Oneplus zelf niet meer kan instellen. Hoop dat ze dit in een update weer toevoegen, die van Google zijn het net niet eigenlijk.
Vanochtend binnen via Coolblue heerlijk toestel kwam van een 6 256 Gb nu de 7T nog weinig getest alleen de ABN Amro Wallet werkt niet, deze gebruik ik dagelijks maar wist al dat er problemen zijn met Android 10 ligt dus niet aan OnePlus.
Spotify downloads (320 kbps): 30 GBP1nGu1n schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:18:
[...]
Puur uit interesse... waarom heb je 256Gb nodig, wat doe je met zoveel opslag?Ik heb 64GB, en dat zit niet eens vol.
WhatsApp: 16 GB
Foto's en video's (buiten WhatsApp): 22 GB
Andere apps: 15 GB
Systeem: 12 GB
Ik gebruik veel WhatsApp voor communicatie met meerdere organisaties/teams/commissies waar ik deel van uit maak en vind het veel gedoe en onhandig om afbeeldingen/video's weg te gooien omdat ik die soms snel wil kunnen terug zoeken in WhatsApp.
Ik heb nu bijna 80% van mijn opslag in gebruik, oftewel ongeveer 21 GB over. Misschien haal ik het daar de komende 3 jaar, tot ik weer een nieuwe telefoon koop, wel mee, maar ik geef liever iets meer uit en speel op safe (+ ik hoef me dan nooit zorgen te maken over mijn opslag)
Mocht er geen 7T met 256 GB komen, dan koop ik misschien wel de 7T met 128 GB en zal ik toch maar moeten dealen met het opschonen.

Terwijl ik mijn opslag gebruik aan het specificeren was heb ik al wat opgeschoond, en het totaal terug kunnen brengen tot 102 GB (dus 20% vrij)
Thom
Ik vind de gebaren van Google, die Huawei al sinds vorig jaar heeft met de Mate 20 (Pro) dus eigenlijk zijn het de gebaren van Huawei, juist veel fijner werken. Alles is makkelijk te bedienen met zelfs een hand en deze gestures behoeven geen hand-vinger gymnastiek.baszzz schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:50:
Eerste nadeel aan de 7t Pro is dat ik de gebaren van Oneplus zelf niet meer kan instellen. Hoop dat ze dit in een update weer toevoegen, die van Google zijn het net niet eigenlijk.
Anders de 7T Pro (McLaren), die heeft 256 Gb.Th0m14 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 11:44:
In de post staat dat de 7T een 256 GB versie heeft, echter vind ik deze alleen maar in Thailand. Zou deze nog naar Europa komen?
Toch even een vraagje. Zit in bijna dezelfde situatie hier alleen met een gewone 7 Pro en een gewone Mi9.InflatableMouse schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 08:48:
[...]
Hoe zie je precies die 90hz en wat het verschil is? Ik kan het zelf namelijk best wel slecht zien. Het verschil tussen de schermen vind ik zelf best wel meevallen. Hoe zet je dat scherm op sRGB?
Ik twijfel heel erg welke telefoon ik moet houden, heb eigenlijk mijn OP al te koop staan omdat ik het de 250 euro verschil momenteel niet waard vind.
Het scherm is inderdaad erg mooi, goed punt. Heb de Mi9 al geroot, valt best iets mee hoeveel werk dat is. Camera van de OP is ondermaats vergeleken met de Mi9.
Volgens mij vind jij het alleen het scherm al de 250 euro waard he?
De normale 7T Pro's ooksonsan schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 15:54:
Anders de 7T Pro (McLaren), die heeft 256 Gb.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Qua kleur en opslag top, maar de prijs :0sonsan schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 15:54:
[...]
Anders de 7T Pro (McLaren), die heeft 256 Gb.
Thom
Misschien is het inderdaad een kwestie van wennen. Nu heb ik alleen vaker dat ik de Google assistent activeer in plaats van terug gacordonbleu schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 15:48:
[...]
Ik vind de gebaren van Google, die Huawei al sinds vorig jaar heeft met de Mate 20 (Pro) dus eigenlijk zijn het de gebaren van Huawei, juist veel fijner werken. Alles is makkelijk te bedienen met zelfs een hand en deze gestures behoeven geen hand-vinger gymnastiek.
Zitten wel flinke marges op de officiële accessoires. Helaas is dit eigenlijk bij ieder merk wel het geval.
40 euro voor die bumper case
hoesjes van Nillkin zijn wel top en goedkoop, alleen helaas nog niets van beschikbaar.

[ Voor 23% gewijzigd door Laguna op 17-10-2019 20:32 ]
Hoi, goeie vragen!KaiseRRuby schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 16:00:
[...]
Toch even een vraagje. Zit in bijna dezelfde situatie hier alleen met een gewone 7 Pro en een gewone Mi9.
Hoe zie je precies die 90hz en wat het verschil is? Ik kan het zelf namelijk best wel slecht zien. Het verschil tussen de schermen vind ik zelf best wel meevallen. Hoe zet je dat scherm op sRGB?
Ik twijfel heel erg welke telefoon ik moet houden, heb eigenlijk mijn OP al te koop staan omdat ik het de 250 euro verschil momenteel niet waard vind.
Het scherm is inderdaad erg mooi, goed punt. Heb de Mi9 al geroot, valt best iets mee hoeveel werk dat is. Camera van de OP is ondermaats vergeleken met de Mi9.
Ik vind de 90Hz ook lichtelijk overrated hoor. Je kan het uitzetten en scrollen en ik heb echt geen wow-momentje. Ik zie het wel denk ik, maar beetje overtrokken allemaal denk ik.
sRGB zet je aan onder Settings / Display / Screen Calibration / Advanced / sRBG.
Verschil zie je heel erg goed als je een verzameling icoontjes pakt die hetzelfde zijn (Google meuk bijvoorbeeld) en de helderheid gelijk zet. Bij de helderheid in een licht thema zie je al meteen dat de Xiaomi blauwig is en de sRBG mode op de Oneplus veel warmer, beetje oranje-achtig (a-la nacht modus). Op de iconen zie je dat met name in blauw en rood, die zijn veel minder fel, gedempter. Steken niet zo van het scherm af. Ik vind dat veel prettiger en bij sommige icoontjes zorgt het er ook voor dat je met het verhoogde contrast bepaalde schakeringen niet meer goed ziet zoals een icoon dat een heel subtiel schaduw effectje heeft. Het is heel persoonlijk.
Voor wat betreft het rooten van de Xiaomi, het gaat mij niet zozeer om de hoeveelheid werk maar meer om privacy redenen. Waarom moet een fabrikant zoveel moeite doen om al mijn gegevens te ontfrutselen? Waarom moeten er een SIM kaart in de telefoon zitten, moeten het nummer hebben, IMEI en speciaal gebruik maken van mobiele data? Volstaat wifi niet of zo, ik denk wat krijgen ze via mobiele data dat ze via wifi niet kunnen ontvangen, speciale info van mijn SIM kaart of zo? Geef mij maar een alu hoedje of zo maar ik vertrouw dat voor geen cent. Oneplus doet dat veel beter, zonder poespas. Het mijn eigen zaak als ik dat wil doen en ik wil mij niet hoeven verantwoorden naar een fabrikant met al mijn gegevens.
Wat het je allemaal waard is is relatief en subjectief. Ik vind de 7T Pro mooier, scherm is een cm langer en sRGB wordt ik heel gelukkig van. De vrijheid met Oneplus is echt, met Xiaomi koop je het met je persoonlijke data en ben je denk ik nooit echt vrij. Ik heb zo het vermoeden dat ze het namelijk op afstand ongedaan kunnen maken, of je later uitsluiten van hardware driver updates. Je garantie valt er mogelijk ook nog eens mee en bij Oneplus niet, dat is veel opener en grotendeels (geheel ondertussen?) open-source.
Na een (voor mij) teleurstellende Pixel 4 en iPhone 11 aankondiging heb ik toch de knoop doorgehakt en kom ik het OnePlus team versterken. De curved edges van mijn S9+ mogen na vele frustrerende accidental touches plaats maken voor de platte 90 Hz schoonheid van de 7T. Ik ben benieuwd hoe de camera's zich zullen verhouden, maar verder verwacht ik overal een flinke verbetering.
[quote]Laguna schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 19:23:
Zitten wel flinke marges op de officiële accessoires. Helaas is dit eigenlijk bij ieder merk wel het geval.
[/quote]
(accesoires topic?)
Ik zit ook met verbazing te kijken. Op Ali begint het echter al langzaam vol te lopen.
Volgens de website van OnePlus wordt er wel weer een case bijgeleverd. Dan heb je in ieder geval iets om de Ali-wachttijd te overbruggen.
Het enige wat mij nu nog weerhoud van het bestellen van een 7T zijn de glazen screenprotectors. Die zie ik maar zéér mondjesmaat, alle voor bijzonder hoge prijzen. Op zich niet vreemd gezien de nieuwheid van het product, maar ik ben en blijf een Hollander. Op Ali druppelen ze wederom mondjesmaat binnen, maar ik ben lomp genoeg dat ik geen maand kan leven zonder glazen screenprotector.
Wederom staat op de website dat er een screen protector pre-applied meekomt, maar ik kan nergens vinden of dit om plastic of glas gaat. Van de Reviewers Editions en/of Indiase filmpjes wordt ik ook niet veel wijzer. Is er iemand die hier wel een antwoord op heeft (of misschien heel toevallig wel een goedkope plaats met snellere verzending dan Ali weet te vinden)?
^ ennnnn verder in [OnePlus 7T-serie] Accessoires

[quote]Laguna schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 19:23:

[/quote]
(accesoires topic?)
Ik zit ook met verbazing te kijken. Op Ali begint het echter al langzaam vol te lopen.
Volgens de website van OnePlus wordt er wel weer een case bijgeleverd. Dan heb je in ieder geval iets om de Ali-wachttijd te overbruggen.
Het enige wat mij nu nog weerhoud van het bestellen van een 7T zijn de glazen screenprotectors. Die zie ik maar zéér mondjesmaat, alle voor bijzonder hoge prijzen. Op zich niet vreemd gezien de nieuwheid van het product, maar ik ben en blijf een Hollander. Op Ali druppelen ze wederom mondjesmaat binnen, maar ik ben lomp genoeg dat ik geen maand kan leven zonder glazen screenprotector.
Wederom staat op de website dat er een screen protector pre-applied meekomt, maar ik kan nergens vinden of dit om plastic of glas gaat. Van de Reviewers Editions en/of Indiase filmpjes wordt ik ook niet veel wijzer. Is er iemand die hier wel een antwoord op heeft (of misschien heel toevallig wel een goedkope plaats met snellere verzending dan Ali weet te vinden)?
^ ennnnn verder in [OnePlus 7T-serie] Accessoires
[ Voor 3% gewijzigd door TheTinusNL op 18-10-2019 19:56 . Reden: Verder in accesoires-topic ]
Informaticus of vakkundig Googler?
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Hmm ja helaas heb ik geen goede ervaring met zulke TPU cases, al het vuil verzamelt zich namelijk tussen het hoesje en het toestel bij de boven- of onderkant (afhankelijk hoe je de telefoon in je broek doet) wat uiteindelijk voor beschadigingen zorgt op het aluminium.TheTinusNL schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:40:
[...]
Excuus zie nu de modbreak pas..
[ Voor 3% gewijzigd door Laguna op 17-10-2019 20:52 ]
Edit: never mind!
[ Voor 89% gewijzigd door WhateverSuitsU op 17-10-2019 21:10 ]
KaiseRRuby schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 16:00:
[...]
Hoe zie je precies die 90hz en wat het verschil is?
Oke, correctie. Die 90 Hz is Ho-Ly-Shit wat een verschil!InflatableMouse schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 19:40:
[...]
Ik vind de 90Hz ook lichtelijk overrated hoor. Je kan het uitzetten en scrollen en ik heb echt geen wow-momentje. Ik zie het wel denk ik, maar beetje overtrokken allemaal denk ik.
Had net m'n ouwe telefoon weer vast en scrolde beetje door de playstore en toen dacht ik, wat is dit nou, micro stottertjes? Blur? Uuuuh ..... * InflatableMouse pakt nieuwe Oneplus ... scrollen door de playstore ... ech vlijm maar dan ook echt vlijmscherp en geen enkel stottertje!
Goed dat was mijn wow-momentje. 90 Hz rockz dude!
Plastic, eerste wat ik er af heb gehaald want ik stoorde me aan de voelbare rand daarvan bij het swipen vanaf de zijkanten.. 7T Pro btw..TheTinusNL schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 20:40:
Wederom staat op de website dat er een screen protector pre-applied meekomt, maar ik kan nergens vinden of dit om plastic of glas gaat.
hoe werkt de Trilmotor bij deze telefoon? heb een oneplus 6 gehad in het verleden, en vond die nogal zacht.
Kom nu van een Galaxy S9, waarbij de trilmotor erg strak reageert.
Kom nu van een Galaxy S9, waarbij de trilmotor erg strak reageert.
In dit topic worden twee telefoons besproken, welke bedoel je exact?golden1988 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:07:
hoe werkt de Trilmotor bij deze telefoon?
Goeie, foutje, ik bedoel de 7t in mijn geval.CLB schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:34:
[...]
In dit topic worden twee telefoons besproken, welke bedoel je exact?
Mij is opgevallen dat waar Oneplus in het verleden altijd gebruik heeft gemaakt van een groen licht tijdens het gebruik van de inscreen fingerprint scanner het bij de 7t pro nu wit is. Nu weet ik dat Huawei bij de P30 pro ook groen licht gebruikt. Iemand enig idee waarom Oneplus nu voor wit heeft gekozen? (of ben ik de enige met wit licht?)
Uit de review van Tweakersgolden1988 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:35:
Goeie, foutje, ik bedoel de 7t in mijn geval.
"De OnePlus 7T heeft een nieuwe trilmotor. Nu is een subtielere manier van trillen altijd welkom, maar de 7T is iets té subtiel. Vaak is het lastig om hem te voelen of horen trillen, waardoor hij zijn doel voorbijschiet. Hij mag standaard dus wel iets harder staan. De 7T Pro heeft dezelfde, prima trilmotor als de 7 Pro."
Bedankt voor de reactie, dat is jammer om te lezen.Occy74 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 23:33:
[...]
Plastic, eerste wat ik er af heb gehaald want ik stoorde me aan de voelbare rand daarvan bij het swipen vanaf de zijkanten.. 7T Pro btw..
Toevallig iemand die een 7T heeft unboxed?
Misschien dat er verschil is omdat de Pro een curved screen heeft en de normale 7T plat is, waardoor glas op de curve lastig was.
[ Voor 4% gewijzigd door TheTinusNL op 18-10-2019 11:33 ]
Ook plastic, zoals tot op heden altijd het geval is bij de preapplied protectors. De glazen screenprotectors hebben nooit echt lekker gewerkt op OnePlus, altijd rainbow effect of andere artefacten.TheTinusNL schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:33:
[...]
Bedankt voor de reactie, dat is jammer om te lezen.
Toevallig iemand die een 7T heeft unboxed?
Misschien dat er verschil is omdat de Pro een curved screen heeft en de normale 7T plat is, waardoor glas op de curve lastig was.
Ik heb ze zelf allebei besteld, omdat ik geen keuze kan maken. Zelfs nu ik ze allebei hier heb vind ik het lastig. Ik vind het qhd scherm wel erg fijn en het gebrek aan moth bij de pro bevalt me goed. Ik weet alleen niet hoe goed ik kan wennen aan die curves edges, en belangrijker nog hoe durable die zijn? Het lijkt me een stuk breekbaarder in elk geval.
Is er toevallig iemand die in het verleden ervaring heeft met curves edges?
Het lukt mij niet om mijn Whatsapp op mijn computer te koppelen met Whatsapp op mijn Oneplus.
Wanneer ik de QR scan, blijft het programma maar laden.
Ik had eerst een iPhone en heb met Dr. Fone al mijn gesprekken overgezet naar Oneplus.
Iemand enig idee hoe ik dit werkend kan krijgen? Web Whatsapp lukt ook niet. Ook niet incognito.
Ik had eerst een iPhone en heb met Dr. Fone al mijn gesprekken overgezet naar Oneplus.
Iemand enig idee hoe ik dit werkend kan krijgen? Web Whatsapp lukt ook niet. Ook niet incognito.
Al geprobeerd om Whatsapp even opnieuw te installeren op je telefoon? Verder weet ik niet of dit thuishoort in dit topic.stekkercontact schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:45:
Het lukt mij niet om mijn Whatsapp op mijn computer te koppelen met Whatsapp op mijn Oneplus.
Dank voor de reactie, ik weet voldoende.larsbeumer.apd schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:43:
[...]
Ook plastic, zoals tot op heden altijd het geval is bij de preapplied protectors. De glazen screenprotectors hebben nooit echt lekker gewerkt op OnePlus, altijd rainbow effect of andere artefacten.
Ik heb ze zelf allebei besteld, omdat ik geen keuze kan maken. Zelfs nu ik ze allebei hier heb vind ik het lastig. Ik vind het qhd scherm wel erg fijn en het gebrek aan moth bij de pro bevalt me goed. Ik weet alleen niet hoe goed ik kan wennen aan die curves edges, en belangrijker nog hoe durable die zijn? Het lijkt me een stuk breekbaarder in elk geval.
Om gelijk antwoord te geven op jouw vraag:
Mijn ervaring met curved edges (van mijn huidige S9+):
- per ongeluk aanraken, zo'n tientallen keren per dag, gigantisch hinderlijk. Vooral als je iets bovenin het scherm wilt aanraken, dan raakt de palm van je hand de onderkant aan. Probeer ik dit te voorkomen dan heb ik aan het eind van de dag kramp in je handen/vingers. Mijn oplossing: een phone ring op de achterkant, zodat je de telefoon niet meer aan de onderkant hoeft te ondersteunen.
- lastig te beschermen tegen vallen: de zijkant vormt geen bescherming meer en is nu ook een impact punt. Ook glazen screenprotectors zijn erg lastig om goed te plakken en bovendien na één impact al totaal gebroken en klaar voor vervanging, in tegenstelling tot mijn voorgaande platte smartphone die ik rustig tientallen keren heb laten vallen voordat de protector aan vervanging toe was.
- de kijkhoeken zijn vanzelfsprekend nogal raar. De kromming in de content die je bekijkt is gewoon lelijk, tenzij je perfect loodrecht naar je scherm kijkt, maar dat is vaak niet het geval. Nou heeft de S9+ een fantastische kleurweergave, dus van grote kleurverschillen is niet echt sprake, maar op kwalitatief mindere panelen kan dit een probleem zijn. Het viel mij in ieder geval een tijdje geleden op in een winkel toen ik aan het kijken was naar de 7-serie (heb de 7T Pro echter nog niet gezien).
Ik zie echt de functionaliteit er echt niet van. Ja, er zijn wat features voor en ja, het ziet er tot op zekere hoogte elegant uit, maar praktisch is het alles behalve. Een van de eerste dingen die ik heb uitgeschakeld op mijn S9+ was de edge functionaliteit.
Dat is waarom ik bij voorbaat ook al de Pro varianten van de 7 en de 7T kon afschrijven, net als tegenwoordig bijna alle flagships. Jammer, want die notchless voorkant van de Pro's is voor mij een dubbele win-win: meer scherm en een (voor mij ongebruikte) selfie camera die nooit naar je kijkt.
Ik kom zelf van een Samsung galaxy s7 Edge, die ik ruim 2,5 jaar heb gehad.larsbeumer.apd schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:43:
[...]
Ook plastic, zoals tot op heden altijd het geval is bij de preapplied protectors. De glazen screenprotectors hebben nooit echt lekker gewerkt op OnePlus, altijd rainbow effect of andere artefacten.
heel af en toe kwam het wel eens voor dat je een onbedoelde aanraking had.
Maar dat was voor mij geen irritatie punt.
Maar met het vallen is het natuurlijk wel kwetsbaarder, met name doordat je eigenlijk geen glazen screenprotector kan gebruiken die goed zit, naar mijn ervaring. (mocht iemand er wel 1 weten hoor ik het graag.)
Daardoor ook lang getwijfeld of ik niet de oneplus 7t moest nemen, maar uiteindelijk toch wel voor de pro gegaan door het notchless scherm.
tot nu toe geen enkele last gehad, maar ik heb hem nog maar 1 dag.
heb wel het gevoel dat de curve iets minder gebogen is dan de s7 edge wat misschien ook weer meehelpt.
Je kan bij de mediamarkt zo een clearskin op maat laten maken. Ik heb deze op mijn S10. Werkt perfect.
Ik kan me hier niet echt in vinden eigenlijk. Heb 2 jaar met een S8 rondgelopen, zelden heb ik mijn scherm per ongeluk aangeraakt. Toegegeven: een echte functionaliteit heeft het niet. Maar ik stoor me er absoluut niet aan. Vind het qua design zelfs wel mooi. En vooral bij de 7T Pro dat scherm wat gewoon compleet is zonder randjesTheTinusNL schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:59:
[...]
Dank voor de reactie, ik weet voldoende.
Om gelijk antwoord te geven op jouw vraag:
...
Dat is waarom ik bij voorbaat ook al de Pro varianten van de 7 en de 7T kon afschrijven, net als tegenwoordig bijna alle flagships. Jammer, want die notchless voorkant van de Pro's is voor mij een dubbele win-win: meer scherm en een (voor mij ongebruikte) selfie camera die nooit naar je kijkt.
Smaken zullen altijd blijven verschillen, maar goed ook
Laten we ook niet vergeten dat het scherm van de S8 en later veel strakker afgebogen waren. Die van de OnePlus 7(T) Pro zijn veel minder sterk gebogen waardoor de oppervlakte van het gebogen gedeelte groter is en dus meer licht reflecteert en er dus over een groter oppervlak kleurverschil waargenomen kan worden.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Sorry, zal het topic inclusief accessoire later vandaag aanmaken.melk0r schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:56:
Loool, blijkbaar letterlijk tijdens het posten van dit bericht aangemaakt door @rens-br.
[OnePlus 7T-serie] Levertijden & Prijzen
Ik zie het persoonlijk dan weer wel. Ik zou zelf bijvoorbeeld niet meer terug willen naar 60Hz. Ik ben wel van mening dat beiden snel wennen. Als je een tijdje 60Hz gebruikt weet je ook niet meer anders, maar als ik terugga naar 90Hz vind ik dat toch wel weer lekker. Misschien dat je hier nog wat aan hebt: [The Lab] A OnePlus 7 Pro review - By AnonymousWP (Updated on 30-07-2019)KaiseRRuby schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 16:00:
[...]
Toch even een vraagje. Zit in bijna dezelfde situatie hier alleen met een gewone 7 Pro en een gewone Mi9.
Dat vind ik een interessante opmerking. Op de 7-series is het groen inderdaad. Hebben anderen ook wit licht op de 7T-serie? Denk dat groen werd/wordt gebruikt omdat groen misschien beter is met een vinger te laten lezen? Als de zon schijnt en je hebt wit licht, stoort dat denk ik. Of zit ik heel stom te denken?baszzz schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:42:
Mij is opgevallen dat waar Oneplus in het verleden altijd gebruik heeft gemaakt van een groen licht tijdens het gebruik van de inscreen fingerprint scanner het bij de 7t pro nu wit is. Nu weet ik dat Huawei bij de P30 pro ook groen licht gebruikt. Iemand enig idee waarom Oneplus nu voor wit heeft gekozen? (of ben ik de enige met wit licht?)
[ Voor 20% gewijzigd door Anonymoussaurus op 18-10-2019 15:51 ]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Hier heb je wel gelijk in, maar tot dusver nog niet aan gestoord.Deathchant schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:12:
Laten we ook niet vergeten dat het scherm van de S8 en later veel strakker afgebogen waren. Die van de OnePlus 7(T) Pro zijn veel minder sterk gebogen waardoor de oppervlakte van het gebogen gedeelte groter is en dus meer licht reflecteert en er dus over een groter oppervlak kleurverschil waargenomen kan worden.
Ik zou wel graag een update zien dat het horizon light in te stellen is dat het om de zoveel tijd eens herhaalt wordt. Nu is het simpelweg 1x zeer kort (en slecht te zien met een case). Dat mis ik toch wel, of het always on display of de notification Led. Maar ook hier kan ik wel aan wennen.
Aub hier melden, hoe meer mensen hier mee komen, de groter de kans dat het er komt: https://forums.oneplus.co...create?type=2&node_id=314Brubs schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:52:
[...]
Hier heb je wel gelijk in, maar tot dusver nog niet aan gestoord.
Ik zou wel graag een update zien dat het horizon light in te stellen is dat het om de zoveel tijd eens herhaalt wordt. Nu is het simpelweg 1x zeer kort (en slecht te zien met een case). Dat mis ik toch wel, of het always on display of de notification Led. Maar ook hier kan ik wel aan wennen.
Yes yes yes...
We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 10.0.4 for the OnePlus 7T series (hmm 10.0.3 voor de Pro)
Changelog
System
Optimized translation accuracy
Optimisedoverall communication (network, phone calls, mobile data) performance
General bug fixes and improvements
Added Cloud Service for Gallery (India only)
Camera
Optimised quality of the front camera for better pictures at night
We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 10.0.4 for the OnePlus 7T series (hmm 10.0.3 voor de Pro)
Changelog
System
Optimized translation accuracy
Optimisedoverall communication (network, phone calls, mobile data) performance
General bug fixes and improvements
Added Cloud Service for Gallery (India only)
Camera
Optimised quality of the front camera for better pictures at night
Voor de geinteresseerden, ik had the Xiaomi 9T Pro voor mijn vrouw en de Oneplus 7T Pro voor mezelf.
Ik weet nog niet of de Xiaomi terug gaat, maar kort de verschillen in mijn ongezouten mening:
- scherm van de Oneplus is veel beter gecalibreerd, ook in niet-sRGB modus. Xiaomi is veel te blauw ook als je hem warmer maakt dan compenseert dat deels maar dat maakt te veel blauw niet minder blauw.
- geluid van de oneplus is oneindig veel beter; de Oneplus klinkt misschien nog wel beter dan een goedkope laptop, de Xiaomi klinkt schel en blikkerig. De Oneplus trilt in je hand van de bass. Vervormd minder bij hogere volumes.
- 90 Hz is echt mooi in gebruik. Games spelen ook vloeiender (Call of Duty bv) alhoewel ik niet eens weet of dat ook 90 Hz draait. Het voelt en ziet er vloeiender uit in ieder geval. Gecombineerd met de mooiere kleuren is dat echt een genot (als je van mobiel gamen houdt).
- scherm is bijna een centimeter langer, en, ik denk door scaling? passen er ongeveer twee characters meer in de breedte. Tijdens gebruik oogt het alsof je een groter en breder toestel vast hebt, terwijl feitelijk scheelt het in de breedte maar 2 letters of zo. De lengte helpt met onscreen toetsenbord, is net prettiger maar maakt het toestel wel iets langer (8 mm schat ik?) en dat maakt het lastiger om boven in de hoeken te komen.
- 1 GB downloaden (test file van Leaseweb) ging bij meerdere tests ~10 seconden sneller op de Oneplus.
Gevoelsmatig is de Oneplus een volledige generatie nieuwer dan de Xiaomi, die voelt meer aan als een telefoon van vorig jaar.
Ik weet nog niet of de Xiaomi terug gaat, maar kort de verschillen in mijn ongezouten mening:
- scherm van de Oneplus is veel beter gecalibreerd, ook in niet-sRGB modus. Xiaomi is veel te blauw ook als je hem warmer maakt dan compenseert dat deels maar dat maakt te veel blauw niet minder blauw.
- geluid van de oneplus is oneindig veel beter; de Oneplus klinkt misschien nog wel beter dan een goedkope laptop, de Xiaomi klinkt schel en blikkerig. De Oneplus trilt in je hand van de bass. Vervormd minder bij hogere volumes.
- 90 Hz is echt mooi in gebruik. Games spelen ook vloeiender (Call of Duty bv) alhoewel ik niet eens weet of dat ook 90 Hz draait. Het voelt en ziet er vloeiender uit in ieder geval. Gecombineerd met de mooiere kleuren is dat echt een genot (als je van mobiel gamen houdt).
- scherm is bijna een centimeter langer, en, ik denk door scaling? passen er ongeveer twee characters meer in de breedte. Tijdens gebruik oogt het alsof je een groter en breder toestel vast hebt, terwijl feitelijk scheelt het in de breedte maar 2 letters of zo. De lengte helpt met onscreen toetsenbord, is net prettiger maar maakt het toestel wel iets langer (8 mm schat ik?) en dat maakt het lastiger om boven in de hoeken te komen.
- 1 GB downloaden (test file van Leaseweb) ging bij meerdere tests ~10 seconden sneller op de Oneplus.
Gevoelsmatig is de Oneplus een volledige generatie nieuwer dan de Xiaomi, die voelt meer aan als een telefoon van vorig jaar.
[ Voor 6% gewijzigd door InflatableMouse op 18-10-2019 19:58 ]
Ik gebruik de app notification buddy op mijn Oneplus 7t. Heb ik toch nog een notificatie led. Met de pro versie kan je ook nog zelf per app de kleur bepalen. Werkt perfect.Huigie schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:56:
[...]
Aub hier melden, hoe meer mensen hier mee komen, de groter de kans dat het er komt: https://forums.oneplus.co...create?type=2&node_id=314
Ik kan bij instellingen 'Knoppen & Gebaren' snelle gebaren instellen voor bijvoorbeeld het starten van de camera.cordonbleu schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 15:48:
[...]
Ik vind de gebaren van Google, die Huawei al sinds vorig jaar heeft met de Mate 20 (Pro) dus eigenlijk zijn het de gebaren van Huawei, juist veel fijner werken. Alles is makkelijk te bedienen met zelfs een hand en deze gestures behoeven geen hand-vinger gymnastiek.
Ik merkte toen ik mijn 7t pro aan de lader hing, dat hij dan wel een always on display heeft, welke over het scherm verspringt over tijd.
Is er nog hoop voor een always on display
Dit is sowieso volgens mij in te stellen onder Developer options. Display never sleeps when charging. Andere omschrijving, da's alles denk ik?Brubs schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 09:11:
Ik merkte toen ik mijn 7t pro aan de lader hing, dat hij dan wel een always on display heeft, welke over het scherm verspringt over tijd.
Ik doelde ook meer op een always on display wanneer hij niet oplaadt, dus altijd. Wat ik erg fijn vond bij samsung.InflatableMouse schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:08:
[...]
Dit is sowieso volgens mij in te stellen onder Developer options. Display never sleeps when charging. Andere omschrijving, da's alles denk ik?
Schijnt dat de grote camera uitsparing toch z'n negatieve effect heeft op de stevigheid van het glas. In een filmpje van youtuber Jerryrigeverything blijft de achterkant niet heel bij de buigtest... Niet dat je zelf ooit zo'n kracht erop gaat zetten maar toch... Tegenwoordig zie ik iedereen met z'n telefoon in de achterzak lopen en je zou dan maar net ff verkeerd gaan zitten.... KRAK!
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
@Deathchant ja had het filmpje ook gezien. Het lijkt me niet dat dit zal gebeuren als je erop gaat zitten, al blijft iedereen telefoon met glas hoe dan ook kwetsbaar.
Ik heb sinds donderdag de 7T en ik merkte eigenlijk al vrij gauw dat er iets mis was met scherm. Bij donkere achtergronden lijkt het scherm linksboven een groene tint te hebben. Rechts beneden lijkt het weer een beetje roodachtig. Ik zal zo wel ff kijken of ik er een foto van kan maken.
EDIT:
Dit is de 7T

De volgende is mijn oude OnePlus 6:

Ik heb bij allebei de helderheid wat hoger gezet om het effect wat meer te kunnen zien
Heb online even rondgekeken en blijkt toch een dingetje te zijn. Ik ga morgen langs bij coolblue om hem om te laten ruilen. Toch wel vervelend zo.
EDIT:
Dit is de 7T

Ik heb bij allebei de helderheid wat hoger gezet om het effect wat meer te kunnen zien
Heb online even rondgekeken en blijkt toch een dingetje te zijn. Ik ga morgen langs bij coolblue om hem om te laten ruilen. Toch wel vervelend zo.
[ Voor 22% gewijzigd door Farid_A op 20-10-2019 19:33 ]
Dat is inderdaad een flinke colour shift. Inderdaad, terug brengen is het beste. Heb zelf een 7T pro en met de app 'oled tools' even een check gedaan. Zie gelukkig geen gekke dingen.Farid_A schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 19:16:
Ik heb sinds donderdag de 7T en ik merkte eigenlijk al vrij gauw dat er iets mis was met scherm. Bij donkere achtergronden lijkt het scherm linksboven een groene tint te hebben. Rechts beneden lijkt het weer een beetje roodachtig. Ik zal zo wel ff kijken of ik er een foto van kan maken.
EDIT:
Dit is de 7T
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Misschien iets om kenbaar te maken op het Oneplus Community.Farid_A schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 19:16:
Ik heb sinds donderdag de 7T en ik merkte eigenlijk al vrij gauw dat er iets mis was met scherm. Bij donkere achtergronden lijkt het scherm linksboven een groene tint te hebben. Rechts beneden lijkt het weer een beetje roodachtig. Ik zal zo wel ff kijken of ik er een foto van kan maken?
Op de OnePlus forums is het ook al bekend. Heb al meerdere threads gezien hierover. Hoop niet dat het al te wijdverspreid is.
Ik heb de 7T sinds gister. Erg blij mij. Ik heb alleen 2 issues.
1. Ambient display werkt soms een aantal uur achter elkaar en dan een aantal uur weer niet. Even later doet ie het weer. Direct uit de doos had ik hier issues mee.
2. Sinds vanochtend heb ik lag/stutter wanneer ik door mijn recent apps blader, maar ook wanneer ik door mijn app drawer scroll. In andere apps heb k hier geen last van. Lijkt dus in de os te zitten.
Weet iemand hier meer van? Thanks.
1. Ambient display werkt soms een aantal uur achter elkaar en dan een aantal uur weer niet. Even later doet ie het weer. Direct uit de doos had ik hier issues mee.
2. Sinds vanochtend heb ik lag/stutter wanneer ik door mijn recent apps blader, maar ook wanneer ik door mijn app drawer scroll. In andere apps heb k hier geen last van. Lijkt dus in de os te zitten.
Ik heb ook een 7T en ervaar dezelfde Ambient display problemen. Ook als ik over schakel naar Double tab to awake werkt dit soms wel en soms ook niet. Erg irritant!
Sinds een paar dagen heb ik de Oneplus 7T Silver/Grey binnen. Prachtig toestel!
Ik vroeg me wel af wat de beste manier is om de batterij goed te houden. Ik laad mijn telefoon graag 's nachts op. Hiervoor heb ik geen warp charge nodig. De meegeleverde warp charger houd ik liever in mijn tas zodat ik onderweg snel kan (bijladen) indien nodig.
Wat is (naast de meegeleverde charger) de beste lader om 's nachts op te laden zodat de batterij het langst mee gaat? Kenmerken waar ik op moet letten?
Ik heb een stekkerblok met ingebouwde timer dus kan het zo instellen dat de mobiel alleen een uur laadt voordat ik opsta en niet onnodig lang aan de oplader hangt.
Ik vroeg me wel af wat de beste manier is om de batterij goed te houden. Ik laad mijn telefoon graag 's nachts op. Hiervoor heb ik geen warp charge nodig. De meegeleverde warp charger houd ik liever in mijn tas zodat ik onderweg snel kan (bijladen) indien nodig.
Wat is (naast de meegeleverde charger) de beste lader om 's nachts op te laden zodat de batterij het langst mee gaat? Kenmerken waar ik op moet letten?
Ik heb een stekkerblok met ingebouwde timer dus kan het zo instellen dat de mobiel alleen een uur laadt voordat ik opsta en niet onnodig lang aan de oplader hangt.
100 gebruikers, 100 meningen.Spiff1 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 11:51:
Ik vroeg me wel af wat de beste manier is om de batterij goed te houden.
Ik laat de accu nooit onder de 20% komen. Ik laat de telefoon de hele nacht aan een conventionele lader hangen. Geen moeilijk gedoe met timers, nergens voor nodig, de telefoon is slim zat. De OP manier van laden is dat de meeste hitte wordt gegenereerd in de lader, niet in de telefoon. Alleen OP laders gebruiken is het slimst.
Maakt allemaal niks uit. Je telefoon geeft zelf al aan wanneer hij aan de lader moet, meestal vanaf 20%.Spiff1 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 11:51:
Sinds een paar dagen heb ik de Oneplus 7T Silver/Grey binnen. Prachtig toestel!
Ik heb momenteel de 7T in huis bedoeld als vervanger van mijn OP3. Alleen zit ik nog best in dubio, daar mijn OP3 eigenlijk nog prima functioneert, oftewel vervangen is dus niet noodzakelijk.
De stereo speakers zijn top en ook het 90hz scherm is erg vloeiend. Het is alleen wel echt een enorm lang scherm met die 20:9 verhouding, terwijl het 5,5" 16:9 scherm van de OP3 al groot zat is. Verder wel een mooi toestel (wel kwetsbaarder door de glazen achterkant) en ook fijn dat de knoppen wat meer weerstand bieden (bij de OP3 soms wat te makkelijk, al wel eens gehad dat ik onbedoeld m'n telefoon opnieuw opstartte door de power knop lang ingedrukt te houden). Je mist soms wel de fysieke knoppen onder het scherm, al kan je natuurlijk de software knoppen inschakelen ipv de gestures. Al werkt de capacitieve FPS wel makkelijker omdat je niet eerst het scherm hoeft aan te zetten.
De camera biedt natuurlijk ook de nodige extra's en ik neem aan dat de accu het wel langer zal uithouden. Verder ontbreekt het gemak van een 3,5mm poort en toch wel belachelijk dat er ook geen officiële adapter in de doos zit en deze los verkocht wordt voor €12,95.
Qua internetsnelheid is de 7T ook veel sneller al lijkt daar wat mis te gaan bij m'n OP3 (verbinding is 250mbit en in de slaapkamer haal ik via WiFi met de 7T 85mbit, terwijl ik met de 3 rond de 10mbit zit).
Als laatste het gemis van de notificatie LED en het ontbreken van AOD, waardoor je niet te allen tijde kunt zien of je een bericht hebt of een gemist gesprek.
Aangezien ik geen behoefte heb aan een curved screen is de 7T mogelijk voorlopig het laatste toestel met een flat display. Nu dus nog een keuze maken...
De stereo speakers zijn top en ook het 90hz scherm is erg vloeiend. Het is alleen wel echt een enorm lang scherm met die 20:9 verhouding, terwijl het 5,5" 16:9 scherm van de OP3 al groot zat is. Verder wel een mooi toestel (wel kwetsbaarder door de glazen achterkant) en ook fijn dat de knoppen wat meer weerstand bieden (bij de OP3 soms wat te makkelijk, al wel eens gehad dat ik onbedoeld m'n telefoon opnieuw opstartte door de power knop lang ingedrukt te houden). Je mist soms wel de fysieke knoppen onder het scherm, al kan je natuurlijk de software knoppen inschakelen ipv de gestures. Al werkt de capacitieve FPS wel makkelijker omdat je niet eerst het scherm hoeft aan te zetten.
De camera biedt natuurlijk ook de nodige extra's en ik neem aan dat de accu het wel langer zal uithouden. Verder ontbreekt het gemak van een 3,5mm poort en toch wel belachelijk dat er ook geen officiële adapter in de doos zit en deze los verkocht wordt voor €12,95.
Qua internetsnelheid is de 7T ook veel sneller al lijkt daar wat mis te gaan bij m'n OP3 (verbinding is 250mbit en in de slaapkamer haal ik via WiFi met de 7T 85mbit, terwijl ik met de 3 rond de 10mbit zit).
Als laatste het gemis van de notificatie LED en het ontbreken van AOD, waardoor je niet te allen tijde kunt zien of je een bericht hebt of een gemist gesprek.
Aangezien ik geen behoefte heb aan een curved screen is de 7T mogelijk voorlopig het laatste toestel met een flat display. Nu dus nog een keuze maken...
[ Voor 6% gewijzigd door Laguna op 21-10-2019 21:06 ]
Tja, wat die 3,5" dinges betreft is het een beetje hetzelfde als de achterkant...ze vragen de community voor welk materiaal voor de achterkant. De meerderheid stemde voor metaal en wat kwam er, glas
Wel/geen 3,5" jack: nope
Dus nu zo cheap doen en dat adaptertje niet meer meeleveren vind ik zelf ook wat dubieus...Maar ja, er valt wel mee te leven. Heb je al wat eigen ervaringen opgedaan qua foto's, los van andere reviewers?
Wel/geen 3,5" jack: nope
Dus nu zo cheap doen en dat adaptertje niet meer meeleveren vind ik zelf ook wat dubieus...Maar ja, er valt wel mee te leven. Heb je al wat eigen ervaringen opgedaan qua foto's, los van andere reviewers?
Ben erachter wat mijn haperingen veroorzaakte (punt 2). Ik had een pixel 4 achtergrond (kompas) die blijkbaar niet helemaal werkte. Ik kwam een apk'tje tegen op Reddit. Met een OnePlus live wallpaper werkt alles weer soepel.Freek93 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 22:35:
Ik heb de 7T sinds gister. Erg blij mij. Ik heb alleen 2 issues.
Ambient display blijft vreemd.
Ik vind het zo ontzettend gek...de 7T en de 7T Pro hebben dezelfde cameramodules en toch zegt gsmarena positievere dingen over de 7T Pro camera dan over de 7T:
https://www.gsmarena.com/oneplus_7t_pro-review-2008p5.php
Ik vind de tril feedback van de 7t pro in een stille kamer, als je een tekstje typt toch zo oddly satisfying. Echt zo'n heerlijke doffe tik.
Voor mensen die de ruimte onder het toetsenbord weg willen halen is er een oplossing:
Zonder root via adb:
adb shell wm overscan 0,0,0,-100
Met root via terminal:
wm overscan 0,0,0,-100
Om dit weer ongedaan te maken moet je de overscan waarde aanpassen naar:
0,0,0,0
Zonder root via adb:
adb shell wm overscan 0,0,0,-100
Met root via terminal:
wm overscan 0,0,0,-100
Om dit weer ongedaan te maken moet je de overscan waarde aanpassen naar:
0,0,0,0
Ik zat gister toevallig dit filmpje te bekijken: YouTube: OnePlus 7T Pro Camera Review | Upgrade vs the OP7 Pro?Deathchant schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 22:08:
Ik vind het zo ontzettend gek...de 7T en de 7T Pro hebben dezelfde cameramodules en toch zegt gsmarena positievere dingen over de 7T Pro camera dan over de 7T:
Maar moet zeggen, zoals die kerel al zegt, ik zie vrijwel geen verschil tussen de twee telefoons.
Xbox: Baloutje07 | PSN: AudiWanderer
Enige verschillen zijn de telelens en dat de Pro ook laser autofocus heeft. Verder zijn de camera's inderdaad identiek.Deathchant schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 22:08:
@Deathchant ik heb overigens nog geen foto's gemaakt, omdat ik de knoop nog niet doorgehakt heb en ik niet zeker weet of alles gereset wordt zodra je het toestel terugzet naar fabrieksinstellingen (dat je niet kan zien dat er eerder foto's meegemaakt zijn).
[ Voor 22% gewijzigd door Laguna op 22-10-2019 10:03 ]
In dat filmpje van 7T en 7T Pro wordt gezegd dat de 7T dezelfde cameras heeft als de 7Pro niet de 7T Pro. Maar goed, ik vond 't opmerkelijk dat gsmarena genoeg aan te merken had op de maincam van de 7T, maar dat niet hadden bij de 7T Pro, terwijl het volgens jullie dus identiek moet zijn...
EDIT: de 7T pro heeft exact dezelfde cameras als de 7 Pro, met uitzondering dat de UWA nu closeups kan maken. De 7T heeft exact dezelfde camera's als beide genoemde.
Dus als 7T PRO = 7PRO en 7T = 7PRO, dan geldt ook 7T = 7T Pro.
Oordeel 7T Pro:
Ik vind gsmarena dan niet echt consistent tbh...
Maar goed, ik kan me niet voorstellen dat de 7T Pro meer getweaked is dan de 7T qua camera....Maar ja, misschien dat er nog meer reviews gemaakt gaan worden, al dan niet met een nieuwe cameraupdate.
EDIT: de 7T pro heeft exact dezelfde cameras als de 7 Pro, met uitzondering dat de UWA nu closeups kan maken. De 7T heeft exact dezelfde camera's als beide genoemde.
Dus als 7T PRO = 7PRO en 7T = 7PRO, dan geldt ook 7T = 7T Pro.
Oordeel 7T Pro:
Oordeel 7T:The photos from the main camera are saved in 12MP - the way it was meant to be with a 48MP Quad-Bayer snapper. And the ones coming from the OnePlus 7T Pro camera have an exemplary level of resolved detail, top-notch contrast, just the right sharpness, and very good dynamic range.
The foliage is not ideal - sometimes the grass or leaves get smeared. Other times in scenes with greenery - this may affect white balance and produce a barely noticeable greenish tint over buildings and such.
Still, the OnePlus 7T Pro captures flagship-grade photos with its primary camera and we'd rate them as excellent.
Direct een zinnetje later zeggen ze:Looking at the daylight images of the OnePlus 7T, the images from the main 48MP camera are generally good. Pictures have good color reproduction and there is a decent attempt at capturing all the dynamic range in the image.
However, looking closely at the images, we were left a bit unimpressed with the level of detail on offer here. The images are obviously only 12MP by default, as is the nature of the Quad-Bayer arrangement (although a native 48MP option can be found in Pro mode). At this resolution, the detail in general isn't expected to be revelatory but we still think OnePlus has a somewhat heavy-handed approach to noise reduction.
Another issue we see with the images is a smearing of fine texture, which gives the images that watercolor painting look when seen up close. This is most easily seen when colors change in a gradient, such as soft shadow transitions, where we see noticeable banding. As we have seen with previous devices, OnePlus also likes to compress its images more heavily, so there's not a lot of bits going around to hold all that information.
Dus de 7T heeft veel smearing en waterpaint-effecten, en de 7T Pro wordt als excellent gerated...Compared to the OnePlus 7 Pro (and subsequently the OnePlus 7), we see not a lot has changed between the two. In fact, we didn't really spot any differences in image quality between the two phones. The hardware is identical so we weren't really expecting to see any changes and we didn't find any.
Ik vind gsmarena dan niet echt consistent tbh...
Maar goed, ik kan me niet voorstellen dat de 7T Pro meer getweaked is dan de 7T qua camera....Maar ja, misschien dat er nog meer reviews gemaakt gaan worden, al dan niet met een nieuwe cameraupdate.
[ Voor 83% gewijzigd door Deathchant op 22-10-2019 16:54 ]
Ik ben wel benieuwd of de microfoon van de 7T verbeterd is ten opzichte van zijn voorgangers. Zou iemand kunnen testen hoe de microfoon zich houdt in luide omgevingen zoals een concert, een dance feest, ed? Gaat het geluid clippen bij een video-opname of blijft het enigzins netjes?
Sowieso benieuwd naar de geluidskwaliteit via Bluetooth. Heb nu een Xiaomi Mi 9T maar daar vind ik de geluidskwaliteit wat van tegenvallen.
Sowieso benieuwd naar de geluidskwaliteit via Bluetooth. Heb nu een Xiaomi Mi 9T maar daar vind ik de geluidskwaliteit wat van tegenvallen.
[ Voor 20% gewijzigd door 13art op 23-10-2019 15:15 ]
Ik heb de OnePlus 7T nu iets meer dan een week en heb al 3 gesprekken gehad waarbij de ander mij halverwege niet meer kon verstaan en ophing. Geen idee wat hier aan de hand is en hoe ik dit moet debuggen. Iemand anders dit ook heeft meegemaakt?
4G verbinding (Vodafone) leek gewoon stabiel.
[ Voor 9% gewijzigd door Puck op 23-10-2019 14:41 ]
Arrived anxious, left bored
Heb ik ook gehad bij mijn mate 20 pro (ook vodafone). Was opgelost nadat ik VOIP calls had uitgeschakeld.
No matter the age, never lose the Kramer inside
Voor de huidige accu's geldt dat ze de langste levensduur hebben wanneer je de accu niet verder oplaadt dan tot 80% en niet lager dan 20% 30%.Spiff1 schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 11:51:
Ik vroeg me wel af wat de beste manier is om de batterij goed te houden. Ik laad mijn telefoon graag 's nachts op.
Sowieso is de hele nacht aan de lader niet goed voor de accu ongeacht de lader aangezien de accu dan langere tijd op 100% gehouden wordt (eigenlijk nabij de 100).
De lader maakt in deze ook niet zo veel uit. Bij Oneplus zit de warmte ontwikkeling met name in de lader niet in de telefoon/accu. Snelladen is ook niet (meer) per definitie slechter voor de accu dan 'normaal' laden.
[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 25-10-2019 07:52 ]
In twee gesprekken werd mijn telefoonverbinding 3x verbroken. Derde keer precies op het moment dat ik wifi uitzette. Maar na wat testen lijkt dat toch niet de oorzaak te zijn. Ook niet opgehangen door de andere persoon. Verbinding viel gewoon weg.Puck schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:40:
Ik heb de OnePlus 7T nu iets meer dan een week en heb al 3 gesprekken gehad waarbij de ander mij halverwege niet meer kon verstaan en ophing. Geen idee wat hier aan de hand is en hoe ik dit moet debuggen. Iemand anders dit ook heeft meegemaakt?
Ook valt bij mij regelmatig mijn 4g verbinding heel kort weg. Totaal geen verbinding meer dan. Ook geen 3g oid.
Ik ben geen audiofiel. Merk geen verschil tussen mijn 3T en 7T als ik dezelfde bluetooth koptelefoon gebruik. Wel hapert die nu vaker, maar denk dat dat komt door het verlies van 4g connectie en niet door de bluetooth. Wel heel irritant.
Hoe zijn jullie ervaringen hier in?
[ Voor 3% gewijzigd door Freek93 op 23-10-2019 22:37 ]
Ik merk regelmatig dat het scherm aanstaat zodra ik de 7T uit m'n broekzak haal en er van alles is gebeurd in m'n broekzak (zit momenteel ook geen beveiliging op dus dat helpt ook niet, maar los van dat zorgt het natuurlijk voor onnodig verbruik van je accu zodra het scherm aanspringt). Bij m'n OP3 zit de proximity sensor boven het scherm en staat pocket mode standaard aan, waardoor ik hier nooit last van heb. Bij de 7T kan ik geen pocket mode vinden? Ook zit daar de proximity sensor blijkbaar achter het scherm, wat toch een stuk slechter lijkt te werken..
Heb je een bron voor deze accu informatie? Ik kom deze informatie hier vaker tegen, maar heb nog nooit echt bewijs gezien eigenlijk. Ben dan ook heel benieuwd waarom dit zo is?l3art schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 18:05:
[...]
Voor de huidige accu's geldt dat ze de langste levensduur hebben wanneer je de accu niet verder oplaad dan tot 80% en niet lager dan 20%.
Sowieso is de hele nacht aan de lader niet goed voor de accu ongeacht de lader.
De lader maakt in deze ook niet zo veel uit. Bij Oneplus zit de warmte ontwikkeling met name in de lader niet in de telefoon/accu. Snelladen is ook niet (meer) per definitie slechter voor de accu dan 'normaal' laden.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 7T-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 7T-serie] Accessoires
- Rooten en custom rom's: [OnePlus 7T-serie] Rooten & Custom Rom's
- Vragen en opmerkingen m.b.t. Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Poll: Heb je een 'groene tint' in het scherm van je Oneplus 7T (non pro)?
Zet dark mode aan, helderheid laag (40% of lager), donkere omgeving en start bijvoorbeeld gmail of youtube of zet deze afbeelding in full screen: https://www.rtings.com/im...erials/2016/5-percent.png
• Ja
• Nee
• Weet ik niet zeker
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 7T-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 7T-serie] Accessoires
- Rooten en custom rom's: [OnePlus 7T-serie] Rooten & Custom Rom's
- Vragen en opmerkingen m.b.t. Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Poll: Heb je een 'groene tint' in het scherm van je Oneplus 7T (non pro)?
Zet dark mode aan, helderheid laag (40% of lager), donkere omgeving en start bijvoorbeeld gmail of youtube of zet deze afbeelding in full screen: https://www.rtings.com/im...erials/2016/5-percent.png
• Ja
• Nee
• Weet ik niet zeker
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier