Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• stefan_mol
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 14-02 14:20
Na ruim een jaar een 'budget' telefoon gebruikt te hebben in de vorm van een Xiaomi MI A2 (6GB/128GB) heb ik nu voor de meer high end Oneplus 7t gekozen.

Op basis van de reviews verwachtte ik niet teveel van de camera, maar wel van het scherm. Tot nu toe zijn mijn ervaringen andersom:
Ik ben erg onder de indruk van de camera, kan het zijn dat deze na de laatste update (veel) beter geworden is? Het kan natuurlijk ook komen dat de overstap van een budget/mid range toestel naar de 7t gewoon erg groot is.
Bij het scherm is dat anders. Overdag is het scherm van de Oneplus echt fantastisch, maar bij lagere helderheid geef ik door een combinatie van niet zo accuraat werken van de auto brightness en het probleem met de groen/gelige tint bovenaan het scherm de voorkeur aan de LCD van de Xiaomi..
Over het algemeen ben ik overigens wel blij met mijn keuze. Het probleem met het scherm is niet zo groot dat ik er niet mee kan leven, en na wat research begrijp ik dat dit een valkuil blijft voor OLED schermen. Dit is voor mij de eerste telefoon met OLED scherm, en ik had er gewoon wat meer van verwacht.

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Nu online
@stefan_mol Op zich is die observatie helemaal niet zo vreemd. Jazeker, een oled heeft een oneindig contrast door perfecte zwartwaardes en wanneer je donkerdere content gebruik spaar je wat meer op de accu tov LCD, maar mijns inziens heb je 't dan ook gehad als je het hebt over de praktisch merkbare oled voordelen.
Er zijn zat goeie LCD's die ook zeer goeie zwartwaardes hebben. Ik zou persoonlijk meer kunnen leven met dat zwart niet helemaal perfect zwart is dan zo'n groentint in het scherm gecombineerd met de verhoogde kans op inbranding van oled.
Dus ik deel jouw mening wel daarin. Als ze highends zouden leveren met een goeie LCD, zou ik daar absoluut de voorkeur voor hebben, maar ja, we hebben 't niet voor 't zeggen; de fabrikanten bepalen wat de markt wilt, niet wij ;)

Wat betreft jouw Oneplus 7T, kun je natuurlijk zoveel mogelijk egale vlakken grijstinten vermijden wanneer je op een lage brightness werkt, waardoor je irritatiekans vermindert. Maar goed, je hebt er nu al weinig last van zeg je dus wat dat betreft zit je dan wel goed.

Wat betreft de camera: kan best zijn dat je ineens een sprong vooruit gaat wanneer je van een lowend of midranger af komt ja. Ikzelf vind de camera's (mits ze goed focussen) alleen goed wanneer er ruim voldoende licht is (kep review geschreven van de 7T, dus als je geïnteresseerd bent moet je die maar eens lezen).

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Carryspeed FS-PRO

• stefan_mol
@Deathchant Bedankt voor je reactie. Ik heb je (zeer uitgebreide) review inmiddels gelezen, bedankt voor het delen/opschrijven van je bevindingen. Toevallig dat je nu (weer) een HTC 10 gebruikt, ik heb zelf een HTC 10 gehad tot eind 2018, daarna dus een dik jaar de Xiaomi. Qua formaat moest ik ook erg wennen van de HTC naar de Xiaomi, bij de OnePlus is dat nu een stuk minder. De Xiaomi was met 5,99" en 160 gram de perfecte tussenstap (en miste ook al de 3,5 mm aansluiting). Ik zie in je handtekening welke fototoestellen je hebt, en in je review schrijf je dat je fotograaf bent. Ik denk dat we daardoor een heel ander beeld hebben van wat een goede foto is :) Ik was destijds erg onder de indruk van de fotokwaliteit van de HTC (die af en toe wel wat donkere foto's produceerde) maar kon ook met de camera van mijn Xiaomi goed uit de voeten. Ik maak eigenlijk vooral de gebruikelijke familiekiekjes, met als enige uitzondering 'macro's' die ik vrij veel maak i.v.m. mijn (vintage) horloge-hobby.

• Deathchant
  • Nu online
@stefan_mol
No prob :)

Dat ik fotograaf ben, wilt niet zeggen dat ik onrealistisch hoge eisen stel aan een smartphone camera of dat een foto in pristine condition uit de smartphonecamera moet rollen he ;)

In feite heb ik altijd "gesettled" met een mindere camera op de smartphone; de HTC's blonken nooit echt uit, maar omdat het inderdaad kiekjes zijn mag de kwaliteit wat mij betreft ook ietsje minder zijn. In feite is dat min of meer hetzelfde gevoel als wat ik bij de 7T's camera's ook heb. Maar 1 ding wat ik niet heb met de HTC10 en wél op de 7T zijn autofocusissues. Als boven de wat mindere kwaliteit ook dát niet goed is, dan wordt de camera in het geheel minder betrouwbaar. Als er iets is dat ik niet kan hebben, dan is het onscherpte door een incorrecte focus. Dan kun je wel zeggen "het zijn maar kiekjes", maar dat wilt niet zeggen dat ik maar alle "slechte" dingen moet slikken ;) Beetje goed werkende basic functionality mag er wel inzitten.
En tja, de HTC10 was ook niet echt een hoogvlieger en ik deel je mening wat betreft de wat donkerdere plaatjes, maar de camera focust altijd en de plaatjes zijn qua kleur en detail gewoon erg goed (behalve aan de randen).

Dus ik denk wel dat ik van mezelf mag zeggen dat ik prima in staat ben om een smartphonecamera en diens fotokwaliteit realistisch te kunnen beoordelen in de juiste usecases; dat heet ook: dat het volledig onzinnig/onrealistisch is om fullframe-kwaliteit te verwachten van een smartphone.
Juist met dát beeld ben ik bereid om een iets mindere camera in een smartphone (lees: minder dan de concurrenten) te slikken. Maar dat heeft wel zijn limitaties ;)

Deathchant wijzigde deze reactie 16-01-2020 16:05 (25%)

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 18:58
stefan_mol schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 15:40:
.. met als enige uitzondering 'macro's' die ik vrij veel maak i.v.m. mijn (vintage) horloge-hobby.
Dat zie ik graag terug in: Het algemeen horloge topic - deel 7
Deathchant schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 10:28:
Jazeker, een oled heeft een oneindig contrast door perfecte zwartwaardes en wanneer je donkerdere content gebruik spaar je wat meer op de accu tov LCD, maar mijns inziens heb je 't dan ook gehad als je het hebt over de praktisch merkbare oled voordelen.
Je vergeet AOD, dat OnePlus weigert te implementeren (samen met draadloos opladen), ondanks de vele verzoeken vanuit de community.
Deathchant schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 15:55:
Maar 1 ding wat ik niet heb met de HTC10 en wél op de 7T zijn autofocusissues. Als boven de wat mindere kwaliteit ook dát niet goed is, dan wordt de camera in het geheel minder betrouwbaar. Als er iets is dat ik niet kan hebben, dan is het onscherpte door een incorrecte focus.
Volgens mij heeft OnePlus die autofocus issues altijd al gehad. In ieder geval bij al hun modellen die alleen van PDAF zijn voorzien. De dual pixel techniek schijnt het best te werken en daarnaast heb je nog Laser AF. Laatstgenoemde hebben ze wel in de Pro modellen gestopt.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• MrOsman
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 19:58
wat is de laatste update van Oneplus 7T? :)

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20:44
MrOsman schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 19:20:
wat is de laatste update van Oneplus 7T? :)
Is vrij makkelijk zelf achter te komen natuurlijk.
https://www.oneplus.com/n...ails?code=PM1574161738631

Te koop: een AKG Y50BT Koptelefoon

• eduardo222
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 05-02 17:12
Bij mij ook een groene tint zichtbaar (bovenaan in het scherm op zwarte achtergrond zeer zichtbaar), door het lezen van deze post kwam ik tot de conclusie dat ik niet alleen ben! Zouden we deze kunnen terugzenden en een nieuwe krijgen in de plaats? Of wordt dit niet gezien als een probleem?

• Laguna
De nieuwste toestellen lopen dus achter op zowel de 6, 6T, 7 en 7 Pro. Dat zou je juist andersom verwachten.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• 13art
eduardo222 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 20:18:
Bij mij ook een groene tint zichtbaar (bovenaan in het scherm op zwarte achtergrond zeer zichtbaar), door het lezen van deze post kwam ik tot de conclusie dat ik niet alleen ben! Zouden we deze kunnen terugzenden en een nieuwe krijgen in de plaats? Of wordt dit niet gezien als een probleem?
Gebruik de zoekfunctie hier maar eens en lees het topic op oneplus maar eens door.
Oneplus ziet het niet als probleem. Terugsturen kan zolang je nog in de eerste 14 dagen zit.

13art wijzigde deze reactie 16-01-2020 20:51 (4%)

• deechtewber
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 28-01 21:44
Ik heb sinds kort mijn eerste Oneplus, een 7T Pro, na een lange reeks HTC toestellen. Mooi toestel, tevreden mee, maar ik heb een vraag over voicematch in Google Assistant. Hoort dat te werken?

Ik weet dat voice match in het Nederlands (nog steeds) niet werkt, althans niet om te unlocken en niet om Assistent op te starten vanuit het homescherm en vanuit andere apps. Maar op mijn HTC werkte het wél om OK Google te roepen binnen de Assistent app en Google app om het luisteren te starten. Op mijn 7T Pro echter niet. Werkt dat bij jullie wel?

Ik heb
- GA ingesteld als assistent in Android
- Stemtraining doorlopen in het Engels
- Toesteltaal op primair EN of NL maakt niet uit
- Google app en GA verwijderd en opnieuw geïnstalleerd

Dat helpt allemaal niets. Kan iemand aangeven of er een situatie is waarin zijn 7T Pro reageert op "Ok Google" zeggen? Tnx!

• Ricardo_1994
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 14-02 20:33
deechtewber schreef op zondag 19 januari 2020 @ 14:33:
Ik heb sinds kort mijn eerste Oneplus, een 7T Pro, na een lange reeks HTC toestellen. Mooi toestel, tevreden mee, maar ik heb een vraag over voicematch in Google Assistant. Hoort dat te werken?

Ik weet dat voice match in het Nederlands (nog steeds) niet werkt, althans niet om te unlocken en niet om Assistent op te starten vanuit het homescherm en vanuit andere apps. Maar op mijn HTC werkte het wél om OK Google te roepen binnen de Assistent app en Google app om het luisteren te starten. Op mijn 7T Pro echter niet. Werkt dat bij jullie wel?

Ik heb

Dat helpt allemaal niets. Kan iemand aangeven of er een situatie is waarin zijn 7T Pro reageert op "Ok Google" zeggen? Tnx!
Mijn 7T Pro reageert standaard op Hey Google. Heb het zelf uiteindelijk uit gezet omdat ik het niet gebruik.
Heb je de Google zoek widget op je startscherm? Ik namelijk wel, maar geen idee of dat het kan zijn.

• Aloysxda
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 15-02 18:11
Wat jaren geleden ben ik van Samsung overgestapt naar Huawei mate. Op dit moment de mate 20. het eerste wat me destijds opviel, was dat de 4G en gsm ontvangst beter was dan bij de samsungs. Nu is het zo'n beetje tijd voor weer een nieuwe mobiel en zit naar de Oneplus 8 te kijken. Hoe is jullie ervaringen met de ontvangst van de oneplus 7 ?
Kan iemand hier wat over zeggen, in vergelijking met andere merken ?

• deechtewber
Ricardo_1994 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 21:57:
[...
Mijn 7T Pro reageert standaard op Hey Google. Heb het zelf uiteindelijk uit gezet omdat ik het niet gebruik.
Heb je de Google zoek widget op je startscherm? Ik namelijk wel, maar geen idee of dat het kan zijn.
Maar dat werkt bij jou alleen binnen de Google app en Google Assistant, toch?

Ik kan me niet voorstellen dat een widget uitmaakt eigenlijk.

• maik.devries
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 20:35
deechtewber schreef op zondag 19 januari 2020 @ 14:33:

Ik heb

Het is een setting die je even aan moet zetten. Google app - More - Settings - Voice - Voice Match - Hey Google. Even de toggle aanzetten en het moet werken. Bij mij werkte het zo goed dat ik het uit heb gezet, elke keer dat ik op mijn Sonos GA wilde gebruiken werd mijn telefoon ook geactiveerd :/

• renem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20:16
maik.devries schreef op maandag 20 januari 2020 @ 00:09:
[...]

Het is een setting die je even aan moet zetten. Google app - More - Settings - Voice - Voice Match - Hey Google. Even de toggle aanzetten en het moet werken. Bij mij werkte het zo goed dat ik het uit heb gezet, elke keer dat ik op mijn Sonos GA wilde gebruiken werd mijn telefoon ook geactiveerd :/
Nou, laat dat even maar achterwege. Op mijn OnePlus 7 werkte hij helemaal goed, zowel in het Nederlands als in het Engels. Toen ik de 7t kreeg werkte de Voice match alleen als de telefoon gelocked was, dat wilde ik niet dus ben ik met de instellingen aan het stoeien geweest met als gevolg dat ik Voice Match nu helemaal niet meer aan de praat krijg. Ik heb werkelijk alles al geprobeerd, heeft me al uren werk gekost maar het lukt niet meer. Als ik het zo lees op het internet kampen veel meer mensen met dit probleem. Voice Match en Google Assistent zijn nogal brakke systemen.

• GforceNL
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 15:56

GforceNL

Out of memory....

Aloysxda schreef op zondag 19 januari 2020 @ 23:36:
Wat jaren geleden ben ik van Samsung overgestapt naar Huawei mate. Op dit moment de mate 20. het eerste wat me destijds opviel, was dat de 4G en gsm ontvangst beter was dan bij de samsungs. Nu is het zo'n beetje tijd voor weer een nieuwe mobiel en zit naar de Oneplus 8 te kijken. Hoe is jullie ervaringen met de ontvangst van de oneplus 7 ?
Kan iemand hier wat over zeggen, in vergelijking met andere merken ?
Had met een Galaxy S10 geen bereik bij mij thuis, dus die kon retour. Met de 7T (en alle iPhones) wel.

<Zinloze tekst hier>

• deechtewber
maik.devries schreef op maandag 20 januari 2020 @ 00:09:
[...]
Het stomme is, dat dat bij mij aanstaat. En toch reageert hij nooit op mijn stem. Terwijl het luisteren prima start als ik lang op de Home toets druk. Maar ik wil graag echt hands-free in de auto. Zou het kunnen komen door root?

• KaiseRRuby
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 20:18
Ik blijf dit een heerlijke telefoon vinden. Schitterend scherm en heerlijk in gebruik! Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je de security patch updates krijgt?

• AnonymousWP
  • Registratie: april 2014
  • Niet online
KaiseRRuby schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:33:
Ik blijf dit een heerlijke telefoon vinden. Schitterend scherm en heerlijk in gebruik! Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je de security patch updates krijgt?

OnePlus Software Maintenance Schedule

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• KaiseRRuby
Cool, bi-montly dus. Dus elke twee maand komt er een update met de laatste software patch. Thanks!

• maik.devries
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 20:35
KaiseRRuby schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:58:
[...]

Cool, bi-montly dus. Dus elke twee maand komt er een update met de laatste software patch. Thanks!
Ja niet altijd. Ik heb vaak genoeg gezien dat de update van bijvoorbeeld eind December de security patch van begin November heeft in de 2.5 jaar dat ik mijn OP 5 had. Misschien dat dit nu veranderd is met de OP 7T, we zullen moeten zien.

• Huigie
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19:11

Huigie

Happy ASBO driver[337pk/521nm]

Of ze komen met een grote binnenkort of ze zijn serieus aan het inkakken qua updates...

Specs

• Laguna
Bi-monthly de eerste 2 jaar valt me eigenlijk wel tegen, er zijn ook concurrenten die hun flagships maandelijks van security updates voorzien. De 7T-serie loopt inmiddels wel achter op de overige OP toestellen. Hopelijk herpakt OnePlus zich of ze hebben simpelweg teveel hooi op hun vork genomen door vorig jaar 6 modellen (6? ja 6 inclusief de 5G varianten) uit te brengen, terwijl ze ook nog de 6 en 5 serie moeten ondersteunen.

Laguna wijzigde deze reactie 21-01-2020 18:10 (69%)

• Exodus97
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 30-01 17:07
Ik vroeg me af of er met de 7T serie ook nogsteeds problemen zijn met de usb-port dat deze na verloop van tijd moeite heeft met de kabel "binnen houden". Ik kan bijvoorbeeld met mijn 5T geen oortjes meer gebruiken, aangezien de 3.5 mm aansluiting deze bijna eruit lijkt te duwen. Mijn usb ingang begint nu ook vergelijkbaar gedrag te vertonen, dus ik wil graag voorzijn dat ik niet meer kan opladen.

• 13art
Exodus97 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 20:43:
Ik vroeg me af of er met de 7T serie ook nogsteeds problemen zijn met de usb-port dat deze na verloop van tijd moeite heeft met de kabel "binnen houden". Ik kan bijvoorbeeld met mijn 5T geen oortjes meer gebruiken, aangezien de 3.5 mm aansluiting deze bijna eruit lijkt te duwen. Mijn usb ingang begint nu ook vergelijkbaar gedrag te vertonen, dus ik wil graag voorzijn dat ik niet meer kan opladen.
99% kans dat dit gewoon vuil/stof is. Even schoonmaken en het werkt weer als vanouds.

• Exodus97
  • Laatst online: 30-01 17:07
l3art schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 20:53:
[...]

99% kans dat dit gewoon vuil/stof is. Even schoonmaken en het werkt weer als vanouds.
Hoe adviseer je dit te doen? Gewoon een wattenstaafje met 98% alcohol? Ik wil niets kapot maken :P

• 13art
Exodus97 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 20:56:
[...]

Hoe adviseer je dit te doen? Gewoon een wattenstaafje met 98% alcohol? Ik wil niets kapot maken :P
offtopic:
Ik stuur je wel even een PM om hier niet teveel off topic te gaan.

• AnonymousWP
  • Niet online
Laguna schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 17:56:
Bi-monthly de eerste 2 jaar valt me eigenlijk wel tegen, er zijn ook concurrenten die hun flagships maandelijks van security updates voorzien. De 7T-serie loopt inmiddels wel achter op de overige OP toestellen. Hopelijk herpakt OnePlus zich of ze hebben simpelweg teveel hooi op hun vork genomen door vorig jaar 6 modellen (6? ja 6 inclusief de 5G varianten) uit te brengen, terwijl ze ook nog de 6 en 5 serie moeten ondersteunen.
Fun fact: ze hebben 53 builds om te onderhouden en dat is exclusief interne builds.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Edzeau
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 15-02 09:56
Knoop doorgehakt, ondanks dat de Xiaomi Mi 9T Pro een koopje is, kan MIUI niet op tegen OxygenOS. Zojuist daarom een OnePlus 7T gekocht. Ik ben erg benieuwd of er gebruikers zijn die iets van een protector heeft voor over de camera, aangezien het ronde vlak voor de camera behoorlijk groot lijkt t.o.v. 2/3 camera's onder elkaar?

PS4: Edzeau - Rainbow Six Siege - Compilaties

• KaiseRRuby
Ze zeggen niet super veel in het artikel maar zo te zien focussen ze zich wel op de camera in de toekomst.

https://androidworld.nl/a...erbeteringen-camera-2020/

• Khaelos
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 19:29
Heeft iemand hier ook last dat Google Chrome het niet meer doet?
Hij laad geen pagina's meer, heb Firefox geïnstalleerd en die werkt wel gewoon..
Oxygen OS 10.0.7.HD65BA is mijn buildnumber

• ViNOK16Bit
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 21:03
Khaelos schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 18:33:
Heeft iemand hier ook last dat Google Chrome het niet meer doet?
Hij laad geen pagina's meer, heb Firefox geïnstalleerd en die werkt wel gewoon..
Oxygen OS 10.0.7.HD65BA is mijn buildnumber
Hier werkt Chrome gewoon. Misschien even de app force closen en kijken of dan de pagina's weer laden.

• ricjuh
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 14-02 14:53

ricjuh

PSN: ricjuhNL

Ik heb recent een 7T gekocht, en loop tegen issues aan met Whatsapp. Zie onderstaande link:

https://piunikaweb.com/20...7t-7t-pro-whatsapp-issue/

Whatsapp freezed als ik een camera afbeelding wil delen vanuit de gallerie.

Dit met OS 10.0.7
Whatsapp: versie 2.20.19

Je bericht verplaatst naar het 7T topic.

13art wijzigde deze reactie 31-01-2020 06:43 (8%)

Battle.net: ricjuh#2827

• yay
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 10:27
ricjuh schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 18:19:
Ik heb recent een 7T gekocht, en loop tegen issues aan met Whatsapp. Zie onderstaande link:

https://piunikaweb.com/20...7t-7t-pro-whatsapp-issue/

Whatsapp freezed als ik een camera afbeelding wil delen vanuit de gallerie.

Dit met OS 10.0.7
Whatsapp: versie 2.20.19
Heb ik inderdaad ook op de 7 met Android 10. Bedankt voor het delen.

• stefan_mol
@Deathchant Ik heb de telefoon nu twee weken in gebruik en begrijp beter wat je bedoelt m.b.t. de fotokwaliteit. Ik ben nu deze versie van Urnyx05 https://www.celsoazevedo....le-camera/f/changelog982/ aan het uitproberen, vooral omdat deze zonder custom XML files werkt. GCam maakt iets donkerdere foto's, maar wel met een stuk realistischer kleuren en meer scherpte. Foto's in GCam nachtmodus zijn minder onnatuurlijk licht, hebben een veel lagere ISO waarde en hebben meer detail. Leuk om n's te proberen.

• Deathchant
  • Nu online
stefan_mol schreef op maandag 3 februari 2020 @ 09:27:
@Deathchant Ik heb de telefoon nu twee weken in gebruik en begrijp beter wat je bedoelt m.b.t. de fotokwaliteit. Ik ben nu deze versie van Urnyx05 https://www.celsoazevedo....le-camera/f/changelog982/ aan het uitproberen, vooral omdat deze zonder custom XML files werkt. GCam maakt iets donkerdere foto's, maar wel met een stuk realistischer kleuren en meer scherpte. Foto's in GCam nachtmodus zijn minder onnatuurlijk licht, hebben een veel lagere ISO waarde en hebben meer detail. Leuk om n's te proberen.
Fijn dat het voor jou in ieder geval een uitkomst biedt. Er waren namelijk nog weinig gcam ports voor alledrie de camera's van de 7T. Ik heb em inmiddels al een tijdje niet meer (terug gestuurd), dus zolang die schermissues niet gefixed zijn, blijf ik erbij weg; zeker nu de OP8, Mi 10 en Xperia 5 Plus voor de deur staat.

• ricjuh
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 14-02 14:53

ricjuh

PSN: ricjuhNL

Ik was gisteren in een glow golf locatie met UV licht, en hierbij viel het op dat het scherm van de 7T 2 verschillende tinten heeft.

In het midden van het scherm waar de info van het ambient display normaal staat is een grijze waas te zien, ipv volledig zwart wanneer het scherm uit staat.

Battle.net: ricjuh#2827

• 13art
Een testje over iets wat vaak een hot topic is:

Ik zit zelf in het kamp dat zo'n hoge resolutie vrij zinloos is op een telefoon. Er zijn genoeg mensen die het tegenovergestelde beweren, een eenvoudige test als dit laat al snel zien dat het verschil, bij normaal gebruik, niet echt goed te onderscheiden is.

Wat mij betreft een goede keuze dat Oneplus niet standaard de toestellen op de QHD resolutie instelt. Evenals Samsung btw.

• Deathchant
  • Nu online
Ik heb een HTC10, mijn vriendin had een S6, beide dus met de QHD resolutie. Kep de OP7T kort gehad en mijn vriendin heeft nu de S10e, beide fHD+...ik zie het gewoon niet, ook niet op een 6,5" scherm zoals op de 7T. Dus ik ben ook van het kamp dat het wQHD op een smartphone voor mij overbodig is.

• vBr8
  • Laatst online: 14-02 15:50
Op welke beveiligingspatch zit men inmiddels? Ik heb het idee dat ik deze de afgelopen tijd geen meer voorbij heb zien komen. De mijne stamt nog uit november 2019.

• Maaark
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 21:13
vBr8 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 14:51:
Op welke beveiligingspatch zit men inmiddels? Ik heb het idee dat ik deze de afgelopen tijd geen meer voorbij heb zien komen. De mijne stamt nog uit november 2019.
Beveiligingspatches komen nu van google af, dus is geen aparte update meer van oneplus maar gaat gewoon via de play store.

Edit: Klopt toch niet helemaal. Ik zie bij mijn 7T pro staan dat laatste security update van 1 nov is en de laatste play update van 1 jan.

Maaark wijzigde deze reactie 04-02-2020 14:57 (15%)

• AnonymousWP
  • Niet online
vBr8 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 14:51:
Klopt (helaas). November 2019 is de laatste. Er is al wel een januari security patch van de Google Play Store though. Is overigens niet hetzelfde als de gewone security patch. De vertraging zou komen door het Coronavirus, omdat nu alle (?) Chinezen een week extra vakantie hebben, om de impact van de uitbraak te beperken.

• Laguna
@AnonymousWP lijkt me stug dat dat de oorzaak is, update had er allang moeten zijn. Momenteel is het overigens Chinees nieuwjaar (25 jan - 8 feb) dus alle Chinezen zijn al vrij. Overigens wel frappant dat juist de nieuwste T serie achterloopt op de andere toestellen van OnePlus.

• KaiseRRuby
Duurt nu inderdaad wel erg lang..

• Huigie

Huigie

Gaat vast een fantastische update incl. "Optimized Charging' worden...

Specs

• KaiseRRuby
Update binnen nu en twee weken, vertraagd door het coronavirus..

• AnonymousWP
  • Niet online
The Google Assistant-powered “Ambient Mode” is rolling out to OnePlus devices
We encountered some delays due to the NCP outbreak. The January security update for 7T will be released in the following two weeks if all goes well.

• Laguna
Januari.. kunnen ze net zo goed gelijk februari doen.

Ik vind het overigens wel een "convenient excuse" van OP.

Laguna wijzigde deze reactie 11-02-2020 16:59 (35%)

• AnonymousWP
  • Niet online
Laguna schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 16:56:
Januari.. kunnen ze net zo goed gelijk februari doen.

Ik vind het overigens wel een "convenient excuse" van OP.
Agreed. Het is niet zo dat het anders is dan anders though. Ze lopen altijd 1 maand achter, echt slecht. Imagine releasing a patch of November at the end of December :+.

• briecht
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 14:44
Sinds deze morgen crasht android auto telkens wanneer ik hem verbind met mijn wagen. Het gaat over een Oneplus 7T Pro, met laatste software updates. Heb de cache van android auto en van de telefoon gewist, herstart en met een andere kabel geprobeerd, zonder resultaat. Iemand hetzelfde probleem?

• homernt
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 14-02 09:17
Ik overweeg dit toestel te kopen maar als ik het zo lees over security updates vraag ik mij af wat is gebeurd met de december update?

• stefan_mol
homernt schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:26:
Ik overweeg dit toestel te kopen maar als ik het zo lees over security updates vraag ik mij af wat is gebeurd met de december update?
Een OnePlus medewerker heeft op het OnePlus forum laten weten dat de januari update is uitgesteld i.v.m. het Coronavirus (en waarschijnlijk Chinees nieuwjaar) en deze de komende week zal uitrollen: https://forums.oneplus.co...es.1182069/#post-21325218

OnePlus telefoons krijgen sowieso niet pers elke maandelijkse security update. Het updatebeleid is tot 3 jaar na lancering van een toestel tweemaandelijkse security updates en tot 2 jaar na lancering van het toestel OS updates. https://9to5google.com/20...policy-schedule-timeline/ Soms doen ze wel twee maanden achter elkaar, maar dat is dus niet het standaard beleid.

• AnonymousWP
  • Niet online
homernt schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:26:
stefan_mol schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:57:
[...]

Een OnePlus medewerker heeft op het OnePlus forum laten weten dat de januari update is uitgesteld i.v.m. het Coronavirus (en waarschijnlijk Chinees nieuwjaar) en deze de komende week zal uitrollen: https://forums.oneplus.co...es.1182069/#post-21325218

OnePlus telefoons krijgen sowieso niet pers elke maandelijkse security update. Het updatebeleid is tot 3 jaar na lancering van een toestel tweemaandelijkse security updates en tot 2 jaar na lancering van het toestel OS updates. https://9to5google.com/20...policy-schedule-timeline/ Soms doen ze wel twee maanden achter elkaar, maar dat is dus niet het standaard beleid.
We vallen in herhaling:

• KaiseRRuby
briecht schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 09:22:
Sinds deze morgen crasht android auto telkens wanneer ik hem verbind met mijn wagen. Het gaat over een Oneplus 7T Pro, met laatste software updates. Heb de cache van android auto en van de telefoon gewist, herstart en met een andere kabel geprobeerd, zonder resultaat. Iemand hetzelfde probleem?
Misschien kun je de cache van de play store en play services eens wissen, las op internet dat zoiets ook zin schijnt te hebben. Heb zelf een 7T en geen last van de problemen die jij omschrijft.

• Huigie

Huigie

Het is niet te geloven...10.0.7 voor de Pro is uit. (versie in plaatje klopt niet, changelist wel)

https://tweakers.net/ext/f/hrZHF5rHqSluOHYJxsnXK5Tk/thumb.jpg

Specs

• Maaark
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 21:13
Huigie schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 15:20:
Het is niet te geloven...10.0.7 voor de Pro is uit. (versie in plaatje klopt niet, changelist wel)

[Afbeelding]
Werd tijd.. updates vallen mij wel echt tegen..

• AnonymousWP
  • Niet online
Huigie schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 15:20:

[Afbeelding]
Thanks voor die changelog. Heb 'em nu toegevoegd aan Oxygen Updater. EU variant en Int zijn toegevoegd.

• MrOsman
wel gek dat 7T niet meegenomen is wel de pro variant

• AnonymousWP
  • Niet online
MrOsman schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 18:46:
En soms is het andersom: dan krijgt de 7T Pro weer een update en de 7T niet.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 15-02-2020 20:22 (52%)

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Hier op de Pro McLaren-editie nog geen update binnen. Ook geen melding dat ik hem binnen kan halen.

• AnonymousWP
  • Niet online
Yorinn schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 20:29:
Hier op de Pro McLaren-editie nog geen update binnen. Ook geen melding dat ik hem binnen kan halen.
Andere telefoon, zelfde concept: AnonymousWP in "[OnePlus 7-serie] Ervaringen & Discussie"

• kwiebus
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online
Yorinn schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 20:29:
Ik heb de update via Oxygen Updater binnen gehaald.

• KaiseRRuby
MrOsman schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 18:46:
Komt misschien omdat wij al op 10.0.7 zitten?

• briecht
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 14:44
KaiseRRuby schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:18:
[...]

Misschien kun je de cache van de play store en play services eens wissen, las op internet dat zoiets ook zin schijnt te hebben. Heb zelf een 7T en geen last van de problemen die jij omschrijft.
Ik heb het opgelost via een wokaround door de Android Auto for screens APK te installleren, dan lukt het mij terug.

• Atrionix
  • Nu online
Sinds vanmiddag trots de eigenaar van de OP7T.
Wat een geweldig ding, nu al!
De groene waas is mij (nog) niet opgevallen, is dit eventueel te triggeren om toch vast te stellen of ik er ook 'last' van heb?

• AnonymousWP
  • Niet online
Atrionix schreef op zondag 16 februari 2020 @ 19:16:
De groene waas is mij (nog) niet opgevallen, is dit eventueel te triggeren om toch vast te stellen of ik er ook 'last' van heb?
Zie onderaan het topic. Oftewel: de topic-waarschuwing.

• MrOsman
Atrionix schreef op zondag 16 februari 2020 @ 19:16:
ik heb er ook geen last van groene vlek :)

• Atrionix
  • Nu online
AnonymousWP schreef op zondag 16 februari 2020 @ 19:24:
[...]

Zie onderaan het topic. Oftewel: de topic-waarschuwing.
Zover ik heb kunnen zien, heb ik er inderdaad ook geen last van. Ik voeg zodadelijk, via desktop, twee screenshots toe. Eén helderheid minimaal, de ander is rond 40%, beide in dark mode.
Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True