Als bijlage.Huigie schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 18:58:
Foto's gemaakt in Whatsapp of foto's als bijlage?
Whatsapp al eens helemaal verwijderd van de telefoon? Vaak is een corruptie de oorzaak van dit probleem.
Ook ik ervaar dit heel af en toe met mijn OP7T. Op het moment dat ik een foto probeer te openen (paperclip en dan foto selecteren) loopt WA helemaal vast. Ook via gallery > share werkt in dat geval niet. Een reboot verhelpt het probleem (tot nu toe twee keer hoeven doen in een dikke maand tijd).KaiseRRuby schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 18:32:
Weet niet of het een OP7T probleem is maar ik kan met regelmaat geen foto's meer versturen via Whatsapp. Meer mensen last van?
Ik heb het sinds gisteren, toen heb ik de nieuwste Whatsapp gedownload van een andere bron dan de Playstore (vanwege de dark mode). Ik heb nog niet gereboot maar ik zal dat ook eens proberen.Edzeau schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:06:
[...]
Ook ik ervaar dit heel af en toe met mijn OP7T. Op het moment dat ik een foto probeer te openen (paperclip en dan foto selecteren) loopt WA helemaal vast. Ook via gallery > share werkt in dat geval niet. Een reboot verhelpt het probleem (tot nu toe twee keer hoeven doen in een dikke maand tijd).
Edit: dat hielp inderdaad
Hier heb ik ook vaker last van, toestel herstarten werkt bij mij weer voor paar wekenKaiseRRuby schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 18:32:
Weet niet of het een OP7T probleem is maar ik kan met regelmaat geen foto's meer versturen via Whatsapp. Meer mensen last van?
Zie deze post:
ricjuh in "[OnePlus 7T-serie] Ervaringen & Discussie"
[ Voor 13% gewijzigd door ricjuh op 06-03-2020 08:45 ]
Iemand hier bij de Rabobank?
Ik krijg geen acceptgiro's gescand in de Rabo bankieren app. Bij mijn vorige toestel werkt dat feilloos, maar de OP 7T Pro herkent de cijfercode niet. Maakt ook elke paar seconden een sluitergeluid, wat mijn vorige toestel ook niet deed. Kan iemand dat eens testen ajb? Dank!
Ik krijg geen acceptgiro's gescand in de Rabo bankieren app. Bij mijn vorige toestel werkt dat feilloos, maar de OP 7T Pro herkent de cijfercode niet. Maakt ook elke paar seconden een sluitergeluid, wat mijn vorige toestel ook niet deed. Kan iemand dat eens testen ajb? Dank!
Vorige week nog gebruikt, werkte prima.deechtewber schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:35:
Dit probleem heb ik ook bij de ABN, lijkt iets met de camera api van OnePlus ofzo. Want had dit ook met de 7 pro al. Samsung & Huawei gingen gewoon goed.deechtewber schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:35:
Dank voor jullie reacties allebei!
Kun je iets aan die camera api beïnvloeden? Ik vraag me namelijk af of het komt doordat ik naast de stock camera ook een Gcam versie heb geinstalleerd. Hoe zou ik kunnen bepalen welke route de rabobankieren app bewandelt voor zijn acceptgiroscanner? En idem andere apps die foto's kunnen maken/scannen.
Kun je iets aan die camera api beïnvloeden? Ik vraag me namelijk af of het komt doordat ik naast de stock camera ook een Gcam versie heb geinstalleerd. Hoe zou ik kunnen bepalen welke route de rabobankieren app bewandelt voor zijn acceptgiroscanner? En idem andere apps die foto's kunnen maken/scannen.
Het gekke is, bij mij werkt het nu ook niet meer. Terwijl ik deze rekening vorige week nog heb betaald met de scanner.... 🤔deechtewber schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 17:50:
Dank voor jullie reacties allebei!
Dat is helemaal raar! Vervelend voor jou, maar toch ben ik ergens opgelucht dat ik niet de enige ben. Jouw laatstegebruik was ongetwijfeld na de laatste OTA?renem schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 20:57:
[...]
Het gekke is, bij mij werkt het nu ook niet meer. Terwijl ik deze rekening vorige week nog heb betaald met de scanner.... 🤔
Ja klopt.deechtewber schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 23:43:
[...]
Dat is helemaal raar! Vervelend voor jou, maar toch ben ik ergens opgelucht dat ik niet de enige ben. Jouw laatstegebruik was ongetwijfeld na de laatste OTA?
En de laatste update van de Rabo app is van 20/2. Kan het zijn dat het aan die laatste versie ligt?
Ik had laastst ook dit probleem met het scannen. Ik heb toen een goede lamp er op gezet zodat ik zonder schaduw en goed belicht kon scannen. Na een aantal pogingen en een hoop gevloek werkte het uiteindelijk wel. Puur omdat ik te lui was om het zelf in te vullen (uiteindelijk meer tijd kwijt geweest met die rot cameradeechtewber schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 10:57:
[...]
En de laatste update van de Rabo app is van 20/2. Kan het zijn dat het aan die laatste versie ligt?

Ik heb dit probleem trouwens ook bij de DigiD app en QR code scannen op het scherm.Brubs schreef op maandag 9 maart 2020 @ 08:22:
[...]
Ik had laastst ook dit probleem met het scannen. Ik heb toen een goede lamp er op gezet zodat ik zonder schaduw en goed belicht kon scannen. Na een aantal pogingen en een hoop gevloek werkte het uiteindelijk wel. Puur omdat ik te lui was om het zelf in te vullen (uiteindelijk meer tijd kwijt geweest met die rot camera)
Geen idee waardoor, maar het lijkt erop dat het scannen niet zo goed gaat met de OnePlus.
Yes, dit heb ik ook op mijn OP7T Pro.KaiseRRuby schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 18:32:
Reboot verhelpt het (tijdelijk).
Is niet alleen een Oneplus probleem. Onder andere in het Huawei P30 topic wordt hier ook melding over gemaakt.KaiseRRuby schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 18:32:
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ik kan de belichting zo goed maken als ik wil, maar die acceptgiro wordt niet gescand. Mij verbaast ook het geluid van de 'sluiter' die elke 2 sec klinkt. Alsof hij niet continu scant.Brubs schreef op maandag 9 maart 2020 @ 08:22:
[...]
Ik had laastst ook dit probleem met het scannen. Ik heb toen een goede lamp er op gezet zodat ik zonder schaduw en goed belicht kon scannen. Na een aantal pogingen en een hoop gevloek werkte het uiteindelijk wel. Puur omdat ik te lui was om het zelf in te vullen (uiteindelijk meer tijd kwijt geweest met die rot camera)
Heb net een 7T aangeschaft en mijn vriendin de 7T Pro. Hier in China voor respectievelijk €410 en €500 (Welcome to China).
De 7T vervangt mijn 5T en de 7T Pro vervangt haar Iphone X (eindelijk overtuigd om Apple achter haar te laten).
Zijn er dingen die ik moet checken? Groene tint? Wat is daar het probleem mee? Hoe is GCam met de 7T? etc
De 7T vervangt mijn 5T en de 7T Pro vervangt haar Iphone X (eindelijk overtuigd om Apple achter haar te laten).
Zijn er dingen die ik moet checken? Groene tint? Wat is daar het probleem mee? Hoe is GCam met de 7T? etc
R7 9800X3D + ASUS ROG STRIX X870E-E + RTX 4090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38
Je kunt wel dingen checken als de autofocus van je camera op de 7T in alle lichtomstandigheden, maar het is bekend dat de 7T vaak niet goed focust. De groene tint...meeste mensen hebben het, sommige niet. Je kunt het checken, maar er is geen enkele procedure die je zekerheid geeft dat een volgend exemplaar het niet heeft.Cidious schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 14:50:
Heb net een 7T aangeschaft en mijn vriendin de 7T Pro. Hier in China voor respectievelijk €410 en €500 (Welcome to China).
Onderaan in de mod-comments staat hoe je die groene tint kunt testen. Heb je er geen last van en heb je geen last van regelmatige focus hunts, dan is de 7T een prima telefoon! En anders: gewoon ook een 7T Pro kopen
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Thanks voor the tips. geen issues met de 7T kunnen ontdekken. Heb scherm naast de 5T, 6T en 7T Pro gehouden. geen groene waas zichtbaar.. zie amper verschil tussen de schermen in kleur calibratie.Deathchant schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:04:
[...]
Je kunt wel dingen checken als de autofocus van je camera op de 7T in alle lichtomstandigheden, maar het is bekend dat de 7T vaak niet goed focust. De groene tint...meeste mensen hebben het, sommige niet. Je kunt het checken, maar er is geen enkele procedure die je zekerheid geeft dat een volgend exemplaar het niet heeft.
Onderaan in de mod-comments staat hoe je die groene tint kunt testen. Heb je er geen last van en heb je geen last van regelmatige focus hunts, dan is de 7T een prima telefoon! En anders: gewoon ook een 7T Pro kopen(Of een Xiaomi Mi 10 Pro
)
Camera werkt zover ok.
Toppie! Dan wens ik je veel plezier met je nieuwe telefoons! Ik wou dat ik er zo ene hadCidious schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:16:
[...]
Thanks voor the tips. geen issues met de 7T kunnen ontdekken. Heb scherm naast de 5T, 6T en 7T Pro gehouden. geen groene waas zichtbaar.. zie amper verschil tussen de schermen in kleur calibratie.
Camera werkt zover ok.
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Dat hoort zo, dus jaVerwijderd schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 22:41:
Meer mensen met een blauwe lijn onder de selfie camera als deze er uit schiet?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Eerste Open Bèta voor de 7T (Pro) is uit! Oxygen OS Open Beta 1 for the OnePlus 7T and OnePlus 7T Pro
Hey everyone,
We are very excited to announce that we are ready to roll out the very first Open Beta for the OnePlus 7T Series.
SystemLive Caption
- Optimized RAM management
- Enhanced single and double-tap performance of Ambient display and lock screen
- Improved content now live on settings page
- Updated Android Security patch to 2020.02
Phone
- Added live caption feature, this will detect speech in media and automatically generates captions (to enable: Settings-System-AccessibIlity-Live Caption)
Gallery
- Enhanced the contact details screen
- Fixed the audio and video issues with preloading videos
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Dat is nog maar een aanname, vandaar dat ik mijn post ook heb aangepast hier: https://forums.oneplus.co...ro.1199654/#post-21402568Huigie schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 12:16:
Als je update naar de Open Beta realiseer je dan dat je update naar het OnePlus 7T Pro - Global OS, dus niet de EU versie.
Ik ben benieuwd wat "optimized RAM management" inhoudt; was het niet zo dat oneplus juist iets te rigoreus was met het afsluiten van apps op de achtergrond?
Sinds een paar dagen dat Spotify tijdens het afspelen ineens afsluit... nog meer mensen last van? Heb hem al optimized battery management gehaald
Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::
Wat maakt het uit als je een Global hebt ipv EU versie?Huigie schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 12:16:
Als je update naar de Open Beta realiseer je dan dat je update naar het OnePlus 7T Pro - Global OS, dus niet de EU versie. En vergeet niet de .jar extensie achter de .zip weg te halen. Dus update.zip.jar wordt update.zip.
Privacy-gerelateerde dingetjes volgens mij, en meegeleverde apps.KaiseRRuby schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:37:
[...]
Wat maakt het uit als je een Global hebt ipv EU versie?
Wel vreemd, ik download hem gewoon van de Nederlandse support site toch? Wat raad jij aan, wel of niet installeren? Ik begrijp ook niet zo goed in welke map ik hem moet zetten op mijn device overigens, weet jij dat? Zodat ik hem via lokale upgrade kan installeren.Anonymoussaurus schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:56:
[...]
Privacy-gerelateerde dingetjes volgens mij, en meegeleverde apps.
Ik zou hem overigens via Oxygen Updater installeren. Niet om zelf te promoten, maar dan krijg je tenminste de goeie versie. OnePlus heeft het weer eens vern**kt: https://oxygenupdater.com/api/v2.4/news-content/102/ENKaiseRRuby schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:00:
[...]
Wel vreemd, ik download hem gewoon van de Nederlandse support site toch? Wat raad jij aan, wel of niet installeren? Ik begrijp ook niet zo goed in welke map ik hem moet zetten op mijn device overigens, weet jij dat? Zodat ik hem via lokale upgrade kan installeren.
Oh by the way, blijkbaar werkt flashen naar internationale ROM nog wel, maar wordt het op basis van IP-locatie weggefilterd (audio equalizer bijvoorbeeld).
Merk kleine dingetjes, contacten zijn weer leesbaar in donkere modus, hier en daar een pop up. Dual channel network acceleration is volgens mij nieuw. Vind het alleen echt jammer(zwaar kut) dat ze 0,0 aan het foto/video gedeelte hebben gedaan.
Nou, ze hebben het deels gefixt, maar dus nog niet helemaal: https://forums.oneplus.co...ro.1199654/#post-21402568Anonymoussaurus schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:08:
[...]
Ik zou hem overigens via Oxygen Updater installeren. Niet om zelf te promoten, maar dan krijg je tenminste de goeie versie. OnePlus heeft het weer eens vern**kt: https://oxygenupdater.com/api/v2.4/news-content/102/EN
Eerdere batches? Mijne komt zo'n beetje warmgebakken uit de fabriek rollen 26/02/2020 en de 7T Pro ietsje eerder 03/01/2020.Deathchant schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:20:
[...]
Toppie! Dan wens ik je veel plezier met je nieuwe telefoons! Ik wou dat ik er zo ene had
Beiden flawless voor zover ik kan oordelen. Vergeleken met 5T en 6T.
/f/image/dfdPnLl05OvNypINfMt53Wnd.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 46% gewijzigd door Cidious op 13-03-2020 14:58 ]
Ehm, ik zou die afbeeldingen even opnieuw posten zonder je IMEI nummer.Cidious schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:53:
[...]
Eerdere batches? Mijne komt zo'n beetje warmgebakken uit de fabriek rollen 26/02/2020 en de 7T Pro ietsje eerder 03/01/2020.
Beiden flawless voor zover ik kan oordelen. Vergeleken met 5T en 6T.
[Afbeelding]
Dank voor de tip. Heb het naar aanbeveling aangepast. Ik zie alleen niet in hoe iets dat aan de buitenkant op een doos staat misbruikt kan worden? Waarom staat het dan aan de buitenkant? Enige verdere uitleg?Anonymoussaurus schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:17:
[...]
Ehm, ik zou die afbeeldingen even opnieuw posten zonder je IMEI nummer.
https://security.stackexc...si-numbers-over-a-networkCidious schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:59:
[...]
Dank voor de tip. Heb het naar aanbeveling aangepast. Ik zie alleen niet in hoe iets dat aan de buitenkant op een doos staat misbruikt kan worden? Waarom staat het dan aan de buitenkant? Enige verdere uitleg?
- An application could generate a random unique identifier each time it is installed on a phone. However, by using the IMEI, the application can tell whether it is re-installed on a given phone; it can also be used to cross-reference the table of known installed application instances with cell phone locations obtained through passive radio listening from some base station.
- The IMSI "follows" the user when he switches phones (he transfers his SIM card from his old phone to his new phone).
Alright User tracking.
Woon in China.. ik ben er heilig van overtuigd dat de overheid al registreerd wanneer ik poep of wanneer ik me omdraai in bed. haha. Toch dank voor de waarschuwing. Privacy heeft hier een andere kernwaarde haha.
Ik gebruik op mijn OP7 Gboard toetsenbord, maar die lijkt een beetje zijn eigen leventje te gaan leiden.
Normaal kon ik de E, U, en I lang ingedrukt houden zodat dat resulteerde in de cijfers 3, 7 en 8. Bij alle andere cijfers werkt het nog prima en is het resultaat bij lang indrukken van de toets een cijfer.
Voor de E, U en I krijg ik nu als resultaat: E met een ^ er op, de 7 werkt inmiddels weer..., en de hoofdletter I met een ^ erop. Nu is opeens de O toets defect die normaal resulteert bij lang indrukken in een 9, maar nu resulteert in ook iets vaags. Maar inmiddels ook weer in een 9 resulteert as we speak. Het toetsenbord is dus behoorlijk random bezig.
Dan doet mijn toetsenbord nog iets vaags. Soms besluit ie van een woord dat ik type het maar in allemaal BLOKLETTERS neer te zetten. Ik vind dit erg heel irritant. Dit probleem had ik op mijn vorige android telefoon ook wel en dat maakt de ervaring van typen een stuk minder.
Is hier een fix voor? Moet ik een ander toetsenbord proberen?
Normaal kon ik de E, U, en I lang ingedrukt houden zodat dat resulteerde in de cijfers 3, 7 en 8. Bij alle andere cijfers werkt het nog prima en is het resultaat bij lang indrukken van de toets een cijfer.
Voor de E, U en I krijg ik nu als resultaat: E met een ^ er op, de 7 werkt inmiddels weer..., en de hoofdletter I met een ^ erop. Nu is opeens de O toets defect die normaal resulteert bij lang indrukken in een 9, maar nu resulteert in ook iets vaags. Maar inmiddels ook weer in een 9 resulteert as we speak. Het toetsenbord is dus behoorlijk random bezig.
Dan doet mijn toetsenbord nog iets vaags. Soms besluit ie van een woord dat ik type het maar in allemaal BLOKLETTERS neer te zetten. Ik vind dit erg heel irritant. Dit probleem had ik op mijn vorige android telefoon ook wel en dat maakt de ervaring van typen een stuk minder.
Ik heb een bericht van de Rabobank ontvangen naar aanleiding van mijn vraag waarom de Rabo Wallet op Android 10 niet opent bij betalingen boven €25, om de pincode te vragen.
"Helaas is dit inderdaad een bekend probleem welke wij uiteraard graag zo snel mogelijk willen verhelpen. Hiervoor is echter meer voor nodig dan eerder gedacht. De oplossing dient vanuit de leveranciers te moeten komen. Het betreft namelijk niet iets wat wij binnen de Rabo Wallet kunnen verhelpen. Tot die tijd zal u de Rabo Wallet vooraf de betaling ( boven de 25 euro) moeten openen om vervolgens de telefoon aan te bieden."
Doe er je voordeel mee!
"Helaas is dit inderdaad een bekend probleem welke wij uiteraard graag zo snel mogelijk willen verhelpen. Hiervoor is echter meer voor nodig dan eerder gedacht. De oplossing dient vanuit de leveranciers te moeten komen. Het betreft namelijk niet iets wat wij binnen de Rabo Wallet kunnen verhelpen. Tot die tijd zal u de Rabo Wallet vooraf de betaling ( boven de 25 euro) moeten openen om vervolgens de telefoon aan te bieden."
Doe er je voordeel mee!
Ik heb de 7T Pro McLaren en het valt me op dat als ik een gesprek aanneem, waarbij het display op zwart gaat zo gauw de telefoon tegen het oor aan rust, deze weer aan gaat zo gauw de andere kant iets zegt. Dus het display knippert bij een gesprek als je het toestel aan het oor houd.
@sonsan vreemd, het zal ongetwijfeld te maken hebben met de proximity sensor die achter het scherm zit, maar waarschijnlijk zit dit probleem in de software (oftewel aansturing van de sensor) en niet in de hardware.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik denk ook softwarematig. Voor de laatste update is me dit ook niet eerder opgevallen.
Dit is overigens een specifiek Oneplus probleem. Is er iemand met een lijntje naar Oneplus die dat kan melden?deechtewber schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:12:
Ik heb een bericht van de Rabobank ontvangen naar aanleiding van mijn vraag waarom de Rabo Wallet op Android 10 niet opent bij betalingen boven €25, om de pincode te vragen.
Doe er je voordeel mee!
Ja, jijzelf: https://forums.oneplus.com/feedback/deechtewber schreef op maandag 16 maart 2020 @ 23:35:
[...]
Dit is overigens een specifiek Oneplus probleem. Is er iemand met een lijntje naar Oneplus die dat kan melden?
Dank voor de verwijzing. Ik heb een bug gemeld.
Kan iemand mij vertellen of de OnePlus 7T een gepolariseerd scherm heeft, en zo ja in welke richting (landscape of portrait)?
Ik gebruik mijn telefoon vaak als navigatie in de auto (in portrait modus) en het is erg irritant (en onveilig) om je hoofd een kwartslag te moeten draaien als je een blik op je scherm wilt werpen (als je een gepolariseerde bril op hebt natuurlijk).
Helaas zit hier namelijk nogal wat verschil in tussen telefoons, maar ik heb dit nog niet echt kunnen vinden.
Ik gebruik mijn telefoon vaak als navigatie in de auto (in portrait modus) en het is erg irritant (en onveilig) om je hoofd een kwartslag te moeten draaien als je een blik op je scherm wilt werpen (als je een gepolariseerde bril op hebt natuurlijk).
Helaas zit hier namelijk nogal wat verschil in tussen telefoons, maar ik heb dit nog niet echt kunnen vinden.
Open Beta 2 is uit, waar dit probleem gefixt lijkt.GrazendeKoe schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:11:
Ik gebruik op mijn OP7 Gboard toetsenbord, maar die lijkt een beetje zijn eigen leventje te gaan leiden.
:strip_exif()/f/image/LDthPEX7lpLrndjJgiJ6k01g.jpg?f=fotoalbum_large)
Is nu ook aangekondigd op de forums: Oxygen OS Open Beta 2 for the OnePlus 7T and OnePlus 7T Pro
Hey everyone,
Here are the latest open beta builds for the OnePlus 7T and OnePlus 7T Pro.
Changelog
SystemInstant Translation
- Fixed the frame rate issue to improve screen recording experience
- Updated Android Security patch to 2020.03
- Fixed the random switch to Gboard while using SwiftKey or a 3rd party keyboard
- Optimized the adaptive brightness feature
- Added Instant translation feature, Provides real-time subtitles during video calls, supports 5 languages (English, French, German, Hindi, and Chinese)
Ik had mijn toetsenbord op Frysk staanKaiseRRuby schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 17:25:
[...]
Open Beta 2 is uit, waar dit probleem gefixt lijkt.
[Afbeelding]
Hoe zijn jullie ervaringen met een 7T en NL-Alert? Ik heb er daarnet dus geen notificatie van gezien, ook al heb ik alle settings op default staan (dus alles behalve "State/local test" stond aan). Als ik in de Emergency alert history kijk, zie ik daar wel twee keer de alert staan (dus over beide netwerken is 'ie wel binnen gekomen). Ik heb de slider op stil staan, maar ik mag toch hopen dat dat geen invloed heeft op emergency alerts (en op z'n minst zou ik dan, net als voor alle andere apps, een notification verwachten)
Net op mijn 7T gewoon netjes de NL-Alert binnen gekregen en deze stond op stil.anboni schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:21:
Hoe zijn jullie ervaringen met een 7T en NL-Alert? Ik heb er daarnet dus geen notificatie van gezien, ook al heb ik alle settings op default staan (dus alles behalve "State/local test" stond aan). Als ik in de Emergency alert history kijk, zie ik daar wel twee keer de alert staan (dus over beide netwerken is 'ie wel binnen gekomen). Ik heb de slider op stil staan, maar ik mag toch hopen dat dat geen invloed heeft op emergency alerts (en op z'n minst zou ik dan, net als voor alle andere apps, een notification verwachten)
Arrived anxious, left bored
Kwam hier gewoon binnen, slider staat in de midden stand, dus met geluid.
Onlangs hadden we op het werk een locale alert, Deze heb ik niet gehad, diverse collega's wel.
Note: staat wel in m'n history...
Onlangs hadden we op het werk een locale alert, Deze heb ik niet gehad, diverse collega's wel.
Note: staat wel in m'n history...
Ik kwam net deze post tegen van @raph.nl: raph.nl in "[Xiaomi] NL-Alert instelhulp"
Bij mij stond die applicatie dus ook denied. Heb 'm allowed gezet, dus nu maar afwachten tot de volgende alert of test.
Bij mij stond die applicatie dus ook denied. Heb 'm allowed gezet, dus nu maar afwachten tot de volgende alert of test.
Meer mensen die met Open Beta grotere tekst hebben in het instellingen menu?
Al lang geen camera samples meer gezien van de 7T, is de camera met software inmiddels verbeterd? Als in niet langer oversaturated en geen oil painting effect meer? En is de output qua kleuren van alle 3 de camera's inmiddels hetzelfde?
Tevens worden wij weer eens benadeeld in Europa, in Amerika krijgen ze momenteel 100 dollar korting waarmee de prijs op $499 komt en hier in Europa 50 euro korting oftewel €549.
Tevens worden wij weer eens benadeeld in Europa, in Amerika krijgen ze momenteel 100 dollar korting waarmee de prijs op $499 komt en hier in Europa 50 euro korting oftewel €549.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Gisteren mijn 7T binnen gekregen en wat een verademing ten opzichte van mijn oude S9+.
Geen bloatware, stukken sneller, redelijk nette Oneplus overlay (niet dat ik die gebruik, heb altijd Nova launcher in gebruik). Vooral de vingerafdrukscanner is echt snel vergeleken bij die van Samsung.
Scherm is echt geweldig, ondanks dat dat het "maar" 2400*1080 is.
Ik heb geen last van een roze gloed bij die 20 - 50% schermhelderheid, gelukkig maar en de camera vind ik ook niet slecht, ik vind die van de S9+ echt wel slechter en meer "overdreven" kleuren weergeven dan de 7T.
Alles is ook gewoon mooi scherp en in het donker doet het hij ook best goed.
Alleen al alles geïnstalleerd en vergeten de bootloader te unlocken
, dus ben alles weer kwijt als ik die alsnog unlock.
Kijken hoe lang deze batterij meegaat met dat "warpcharge", kan denk ik nooit goed zijn voor de batterij, continue snelladen, de batterij van mijn oude S9+ is namelijk echt wel toast en die heb ik ook al altijd aan de snellader gehad. Die batterij is in no time leeg en vanaf ~25% gaat het ineens echt snel nu. Gelukkig hoef ik die niet meer te gebruiken.
Geen bloatware, stukken sneller, redelijk nette Oneplus overlay (niet dat ik die gebruik, heb altijd Nova launcher in gebruik). Vooral de vingerafdrukscanner is echt snel vergeleken bij die van Samsung.
Ik heb geen last van een roze gloed bij die 20 - 50% schermhelderheid, gelukkig maar en de camera vind ik ook niet slecht, ik vind die van de S9+ echt wel slechter en meer "overdreven" kleuren weergeven dan de 7T.
Alleen al alles geïnstalleerd en vergeten de bootloader te unlocken

Kijken hoe lang deze batterij meegaat met dat "warpcharge", kan denk ik nooit goed zijn voor de batterij, continue snelladen, de batterij van mijn oude S9+ is namelijk echt wel toast en die heb ik ook al altijd aan de snellader gehad. Die batterij is in no time leeg en vanaf ~25% gaat het ineens echt snel nu. Gelukkig hoef ik die niet meer te gebruiken.
[ Voor 5% gewijzigd door DaLoona op 27-03-2020 20:31 ]
MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX
Het significante verschil qua oplaadmethode tussen deze twee telefoons is alleen dat het oplaadmechanisme in de oplader zit. De omzetting die dus vrijkomt van 220V naar 5V gebeurt dus in de oplader en niet in de telefoon. Die warmteontwikkeling kilt de batterij namelijk en dat is wat er bij Quick-Charge gebeurt: hoge spanning, lage sterkte. Bij OnePlus is het andersom.DaLoona schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 20:29:
Gisteren mijn 7T binnen gekregen en wat een verademing ten opzichte van mijn oude S9+.
Alleen al alles geïnstalleerd en vergeten de bootloader te unlocken, dus ben alles weer kwijt als ik die alsnog unlock.
Aaaah, dat is fijn om te weten, dat wist ik niet. Ik dacht dat het kwam door het continue snelladen EN de warmte ontwikkeling tijdens dat laden.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 20:32:
[...]
Het significante verschil qua oplaadmethode tussen deze twee telefoons is alleen dat de het oplaadmechanisme in de oplader zit. De omzetting die dus vrijkomt van 220V naar 5V gebeurt dus in de oplader en niet in de telefoon. Die warmteontwikkeling kilt de batterij namelijk en dat is wat er bij Quick-Charge gebeurt: hoge spanning, lage sterkte. Bij OnePlus is het andersom.
Weer wat geleerd, bedankt
Edit:
Voor mij geen Samsung telefoons meer in ieder geval, nu ik deze heb leren kennen.
[ Voor 6% gewijzigd door DaLoona op 27-03-2020 20:36 ]
MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX
Helaas nog geen reactie op bovenstaand bericht gezien. Daarbij heeft OnePlus inmiddels al de 16:9 aspect ratio toegevoegd bij de instellingen van de camera?Laguna schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:33:
Al lang geen camera samples meer gezien van de 7T, is de camera met software inmiddels verbeterd? Als in niet langer oversaturated en geen oil painting effect meer? En is de output qua kleuren van alle 3 de camera's inmiddels hetzelfde?
Laguna schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:33:
Al lang geen camera samples meer gezien van de 7T, is de camera met software inmiddels verbeterd? Als in niet langer oversaturated en geen oil painting effect meer?

Foto gemaakt met mijn 7T, ik heb hem sinds 2 weken en vind de foto's best goed, beter dan mijn S9+, welke echt veel te kleurrijke foto's maakte (oversaturated).
Foto is gemaakt met standaard (bijgeleverde) camera app, met normale lens.
Hopelijk helpt je dit een beetje.
[ Voor 8% gewijzigd door DaLoona op 07-04-2020 16:23 ]
Ik hoop het, want als de 8 Pro geen pop-upcamera krijgt dan ga ik voor de 7T Pro. Alhoewel dat de 8 Pro wel draadloos laden gaat ondersteunen.RvD86 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:57:
Als volgende week de 8 serie uitkomt zou de 7T serie dan nog een stuk in prijs dalen?
Voor mij zou het gaan om de gewone 7T.Robinho96 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 16:20:
[...]
Ik hoop het, want als de 8 Pro geen pop-upcamera krijgt dan ga ik voor de 7T Pro. Alhoewel dat de 8 Pro wel draadloos laden gaat ondersteunen.Twijfelgevalletje.
Wil eigenlijk een nieuwe maar niet meer dan 500 voor een telefoon uitgeven.
Zou mooi zijn als deze over een weekje stukje goedkoper worden.
@DaLoona thx! De kleuren zien er inderdaad neutraal uit, en vwb de aspect ratio? Is het al mogelijk die in de standaard camera app aan te passen naar 16:9 (zoals bij iedere andere fabrikant mogelijk is)?
@RvD86 ik hoop met je mee
het stomme is dat OnePlus 'm zelf in Amerika wel met 100 dollar korting verkoopt voor $499 terwijl ze in Europa vasthouden aan €599.
[ Voor 33% gewijzigd door Laguna op 07-04-2020 18:29 ]
De aspectratio kan je helaas nog niet instellen naar 16:9. Ik heb op XDA wel een Gcam versie gevonden voor de 7T, maar die crasht als je de groothoeklens wil gebruikenLaguna schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 16:36:
@DaLoona thx! De kleuren zien er inderdaad neutraal uit, en vwb de aspect ratio? Is het al mogelijk die in de standaard camera app aan te passen naar 16:9 (zoals bij iedere andere fabrikant mogelijk is)?
16:9 werkt wel in die app. Ik zal binnenkort eens mijn7T rooten (niet gedaan toen ik hem kreeg en aangezien je dan ook een hard reset doet en alles kwijt bent, kon ik me er tot op heden nog niet toe zetten om dat te doen).
Waarschijnlijk werkt de Gcam app dan wel volledig, als ik de thread moet geloven.
[ Voor 5% gewijzigd door DaLoona op 07-04-2020 16:50 ]
Je kan de tweede en derde camera inderdaad alleen maar gebruiken als je rooted bent (op Google Camera of course).DaLoona schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 16:47:
[...]
De aspectratio kan je helaas nog niet instellen naar 16:9. Ik heb op XDA wel een Gcam versie gevonden voor de 7T, maar die crasht als je de groothoeklens wil gebruiken![]()
16:9 werkt wel in die app. Ik zal binnenkort eens mijn7T rooten (niet gedaan toen ik hem kreeg en aangezien je dan ook een hard reset doet en alles kwijt bent, kon ik me er tot op heden nog niet toe zetten om dat te doen).
Waarschijnlijk werkt de Gcam app dan wel volledig, als ik de thread moet geloven.
Je hebt inderdaad een Magisk module nodig om de extra lenzen in gcam te kunnen gebruiken.
Ik heb een vraag: als ik een bepaald spelletje speel en ik laat de telefoon liggen gaat het scherm op zwart. Is er een manier om dat voor dit spel aan te passen?
Klinkt alsof dat ene spelletje niet de machtiging heeft om op de voorgrond te draaien en de zogenaamde "keep awake" rechten heeft die het scherm gewoon aan houden. Overigens heb ik geen idee hoe je dit moet fixen.KaiseRRuby schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:01:
Ik heb een vraag: als ik een bepaald spelletje speel en ik laat de telefoon liggen gaat het scherm op zwart. Is er een manier om dat voor dit spel aan te passen?
Inderdaad lijkt mij meer iets voor de ontwikkelaar van het spel om aan te passen of treedt dit issue niet op bij andere toestellen?
Caffeine-mode aanzetten?KaiseRRuby schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:01:
Verkrijgbaar in -tig quick tile apps zoals Tiles.
De telefoon gaat dan niet in sleep, je scherm dimt niet en je app blijft gewoon doorlopen.
Je hebt inderdaad ook gewoon een app als 'screen on' waar je dit kunt fixen. Maar vreemd dat het met een losse app moet.DerNosferatu schreef op donderdag 9 april 2020 @ 11:49:
[...]
Caffeine-mode aanzetten?
Verkrijgbaar in -tig quick tile apps zoals Tiles.
De telefoon gaat dan niet in sleep, je scherm dimt niet en je app blijft gewoon doorlopen.
Is er niet iets zoals Game Mode wat standaard op de telefoon zit? Als je naar game space gaat (zo heet het geloof ik) kan je daar zelf spellen toevoegen en instelling aanpassen. Dan hoef je geen third-party apps te downloadenKaiseRRuby schreef op donderdag 9 april 2020 @ 10:01:
[Games die game mode aan hebben staan gaat het scherm niet bij uit, tenminste dat is er wat er bij mij gebeurt met sudoku]
[ Voor 11% gewijzigd door maik.devries op 09-04-2020 15:38 ]
Ik overweeg om een 7T te gaan kopen. Het enige punt waar ik mee zit is de 'groene tint' over het scherm. Is dit ondertussen al (enigszins) gefixt, is dit hinderlijk?
Ik heb juist het probleem dat mijn scherm niet automatisch vergrendeld als er een app open staat.
Is dit een instelling ?
Is dit een instelling ?
Nee, is nooit gefixed geweest en gaat het ook niet worden. Oneplus heeft aangegeven dat dit volgens hun een eigenschap van AMOLED is wat de werking van de telefoon niet hindert. Er gaat ook geen nieuwe batch komen o.i.d. en de meeste toestellen, inclusief de RealMe X2 Pro (wat hetzelfde scherm heeft) hebben er in meer of mindere mate last van. Hoe erg last dat iemand het zelf ervaart, dat is aan diegene om zelf te bepalen natuurlijk.Joramk schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:46:
Ik overweeg om een 7T te gaan kopen. Het enige punt waar ik mee zit is de 'groene tint' over het scherm. Is dit ondertussen al (enigszins) gefixt, is dit hinderlijk?
Je kunt uiteraard de telefoon bestellen, meteen testen (zie onderaan de topic warning hoe je dit moet doen), en als je het hebt en eraan stoort, gewoon meteen terugsturen. Indien je je er niet aan stoort, omdat het bijvoorbeeld voor jou in te weinig specifieke gevallen gebeurt, dan kun je em houden, en dan heb je een dijk van een smartphone voor een zeer goeie prijs.
Dank voor je uitleg. Ik denk dat ik 'm gewoon ga bestellen, zodra de OP8 uit is. Voor 499,- is het inderdaad een heel goede telefoon.Deathchant schreef op donderdag 9 april 2020 @ 21:35:
[...]
Nee, is nooit gefixed geweest en gaat het ook niet worden. Oneplus heeft aangegeven dat dit volgens hun een eigenschap van AMOLED is wat de werking van de telefoon niet hindert. Er gaat ook geen nieuwe batch komen o.i.d. en de meeste toestellen, inclusief de RealMe X2 Pro (wat hetzelfde scherm heeft) hebben er in meer of mindere mate last van. Hoe erg last dat iemand het zelf ervaart, dat is aan diegene om zelf te bepalen natuurlijk.
Je kunt uiteraard de telefoon bestellen, meteen testen (zie onderaan de topic warning hoe je dit moet doen), en als je het hebt en eraan stoort, gewoon meteen terugsturen. Indien je je er niet aan stoort, omdat het bijvoorbeeld voor jou in te weinig specifieke gevallen gebeurt, dan kun je em houden, en dan heb je een dijk van een smartphone voor een zeer goeie prijs.
Is er eigenlijk al een datum bekend wanneer de nieuwe update hier uit is met de beveiligingspatches van maart?
Het vervelende is, is dat OnePlus de update al wel heeft aangekondigd, maar de EU update nog niet uitrolt. Is ook voor de 7 (Pro) zo. Ook EU. Zal wel iets gevonden zijn, want OnePlus heeft de update nog niet uitgerold dus (wel global en Indian build). Wij van OU hebben de update dus ook niet.xileS schreef op donderdag 9 april 2020 @ 22:30:
Is er eigenlijk al een datum bekend wanneer de nieuwe update hier uit is met de beveiligingspatches van maart?
Ik heb sinds 2,5 week een 7T en geen groene tint en ja ik heb het grondig nagekeken/uitgeprobeerd, ook met de foto van de poll hieronder. De datum van productie is 2 maart dit jaar. Dus wellicht dat nieuwe batches er minder last van hebben of ik heb gewoon geluk gehad.Joramk schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:46:
Ja het is inderdaad een goeie telefoon, ben er erg tevreden over. Velen malen beter dan mijn oude S9+, alleen al het feit dat er geen bloatware op staat is een hele verademingDank voor je uitleg. Ik denk dat ik 'm gewoon ga bestellen, zodra de OP8 uit is. Voor 499,- is het inderdaad een heel goede telefoon.
Edit:
En de camera vind ik ook gewoon goede foto's maken, ook daar was mijn oude S9+ minder in qua kleuren. Men zegt dat de 7T oversaturated kleuren heeft bij de foto's, maar de S9+ vind ik beduidend erger daarmee.
Een paar posts terug heb ik een foto gepost en ik vind het allerzins meevalen de kleur saturatie.
[ Voor 19% gewijzigd door DaLoona op 10-04-2020 00:23 ]
Dan heb je geluk gehad, ik heb vandaag mijn onlangs bestelde 7T ontvangen van Coolblue en de datum op de doos is 2019.10.12. Het verbaast me dat ze zulke oude voorraad überhaupt nog hebben liggen, blijkbaar verkoopt de 7T slecht. De groene tint is bij mij ook duidelijk aanwezig, ik ben er overigens nog steeds van overtuigd dat mensen die de groene tint niet zien niet op de juiste manier testen.DaLoona schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 00:18:
[...]
Ik heb sinds 2,5 week een 7T en geen groene tint, datum productie is 2 maart dit jaar. Dus wellicht dat nieuwe batches er minder last van hebben of ik heb gewoon geluk gehad.
Ik heb hem besteld bij Belsimpel, wellicht dat daar de voorraden er daar sneller doorheen gaan?Laguna schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 00:27:
[...]
Dan heb je geluk gehad, ik heb vandaag mijn onlangs bestelde 7T ontvangen van Coolblue en de datum op de doos is 2019.10.12. Het verbaast me dat ze zulke oude voorraad überhaupt nog hebben liggen, blijkbaar verkoopt de 7T slecht. De groene tint is bij mij ook duidelijk aanwezig, ik ben er overigens nog steeds van overtuigd dat mensen die de groene tint niet zien niet op de juiste manier testen.
Edit:
En geloof me, ik ben erg gevoelig voor dat soort dingen, heb zelfs een keer een TV voor iets soortgelijks omgeruild. Ik heb echt alles gedaan/geprobeerd, wat ik kon vinden op het net. Het kan zomaar zijn dat het scherm op verschillende productielijnen gemaakt wordt en er daardoor verschillen ontstaan of verschil in grondstoffen/halffabrikaten. Het is namelijk een erg delicaat proces om die schermen te maken.
Wat ik wel hen is dat er 1 vak in het midden donkerder is dan die die erboven en die eronder trouwens, als ik de foto van de poll bekijk, maar geen tint in het scherm en hij valt bij gebruik niet op, alleen als je zoiets bekijkt zie je het. Maar wanneer ga je naar zoiets kijken. Bij video's zie je het ook niet/valt het niet op.
Kijk of je hem kan terugsturen en bestel er 1 bij Belsimpel, is dat niet een optie?
[ Voor 40% gewijzigd door DaLoona op 10-04-2020 00:43 ]
Waarom maken jullie je überhaupt zo druk om die groene tint? Ik heb het bij m'n 7 Pro ook wel wat, maar denkt dat dat komt door DC-dimming qua feature. Ik zie het maar een paar keer per dag (in specifieke omstandigheden). Waarom niet gewoon proberen te negeren in plaats van er expliciet op zoek naar te gaan? Je gaat toch ook niet met een vergrootglas de hele dag pixels lopen tellen op het display om maar te kunnen zeggen dat het een 4K scherm had moeten zijn? 
Geniet gewoon van alle andere features en pluspunten!
Amen.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 00:46:
Waarom maken jullie je überhaupt zo druk om die groene tint? Ik heb het bij m'n 7 Pro ook wel wat, maar denkt dat dat komt door DC-dimming qua feature. Ik zie het maar een paar keer per dag (in specifieke omstandigheden). Waarom niet gewoon proberen te negeren in plaats van er expliciet op zoek naar te gaan? Je gaat toch ook niet met een vergrootglas de hele dag pixels lopen tellen op het display om maar te kunnen zeggen dat het een 4K scherm had moeten zijn?
Gisteren twee 7T's in ontvangst genomen.
Als ik er echt achter zoek, zie ik die groene tint ook maar het stoort mij, noch mijn ega, niet.
Trouwens, een -voor mij- bewezen alternatief voor de 7T is er niet aan die prijs (499,-).
je wacht niet tot de 7t/7t pro in prijs dalen volgende week na onthulling van Oneplus 8?DerNosferatu schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:27:
[...]
Amen.
Gisteren twee 7T's in ontvangst genomen.
Als ik er echt achter zoek, zie ik die groene tint ook maar het stoort mij, noch mijn ega, niet.
Trouwens, een -voor mij- bewezen alternatief voor de 7T is er niet aan die prijs (499,-).
Damn it's good 2b a Tweaker!
Eergisteren is de prijs naar 499,- gezakt bij Coolblue en 1 zakelijke telefoon heeft eergisterenmorgen effectief de geest gegeven. Vandaar. Ik klaag niet.spanx schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:44:
[...]
je wacht niet tot de 7t/7t pro in prijs dalen volgende week na onthulling van Oneplus 8?
Ik heb nu een S7. Die was na een jaar eigenlijk al traag. Een hele map vol met bloatware en ellende. Al is de camera van een zelfde niveau als m'n S7, vind ik het wel prima.DaLoona schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 00:18:
[...]
Ik heb sinds 2,5 week een 7T en geen groene tint en ja ik heb het grondig nagekeken/uitgeprobeerd, ook met de foto van de poll hieronder. De datum van productie is 2 maart dit jaar. Dus wellicht dat nieuwe batches er minder last van hebben of ik heb gewoon geluk gehad.
[...]
Ja het is inderdaad een goeie telefoon, ben er erg tevreden over. Velen malen beter dan mijn oude S9+, alleen al het feit dat er geen bloatware op staat is een hele verademing
Edit:
En de camera vind ik ook gewoon goede foto's maken, ook daar was mijn oude S9+ minder in qua kleuren. Men zegt dat de 7T oversaturated kleuren heeft bij de foto's, maar de S9+ vind ik beduidend erger daarmee.
Een paar posts terug heb ik een foto gepost en ik vind het allerzins meevalen de kleur saturatie.
Het kan idd zijn dat latere batches minder last hebben van de groen tint. En anders is terugsturen altijd een optie.
Ik ga er niet naar op zoek, ik merk het gewoon bij normaal gebruik. In de avond met night mode aan heeft alles wat donkergrijs is een groene tint, vooral bij het bovenste gedeelte van het scherm.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 00:46:
Night mode uitschakelen is voor mij geen optie omdat ik graag heb dat 's avonds het blauwe licht gefilterd wordt.
Ik had er ene van 10 okt, 12 okt en ene van 26 nov. Alledrie de groentint.Laguna schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 00:27:
[...]
Dan heb je geluk gehad, ik heb vandaag mijn onlangs bestelde 7T ontvangen van Coolblue en de datum op de doos is 2019.10.12. Het verbaast me dat ze zulke oude voorraad überhaupt nog hebben liggen, blijkbaar verkoopt de 7T slecht. De groene tint is bij mij ook duidelijk aanwezig, ik ben er overigens nog steeds van overtuigd dat mensen die de groene tint niet zien niet op de juiste manier testen.
Die van 26 nov en 12 okt hadden het het ergst:
- Model HD1903 (EU-model)
- OxygenOS 10.0.7.HD65BA
- Security patch: November 2019
- Manufactured date: 2019.10.12
- Quality Control number: 0306N
Ik heb meerdere gesprekken met Coolblue gehad of ze me een andere batch konden sturen, maar zij zijn niet in staat om aan het magazijn iets door te geven, god knows why. Kep het wel 4x gevraagd. Ze schrijven wel ook echt goed je klacht op, maar dat is dan gewoon voor hun eigen administratie om dingen goed te loggen ofzo, maar er gaat geen woord richting het magazijn om te zoeken naar een andere batch helaas.
Dus ik verbaas me ook over die oude telefoons. 2 maart is idd wel erg nieuw, maar als het echt nieuwe batches waren die het issue niet zouden hebben, zou Oneplus daar denk ik trots over vertellen. Dus ik heb ook het idee dat @DaLoona dan erg veel geluk heeft gehad.
To be honest, ben ik in de verleiding om het toch nog eens te proberen met die 7T, erg he
Zat even te kijken naar de notificaties op het lockscreen bij een OnePlus 7T..
Vroeger kon je wel notificaties krijgen, maar de inhoud daarvan uitschakelen, zie oa hier.
Ik heb het vast gemist, maar is dat eruit gehaald tussentijds? Android 10?
Nu is het eigenlijk niet laten zien of wel, maar dan gelijk met de gehele inhoud?
Vroeger kon je wel notificaties krijgen, maar de inhoud daarvan uitschakelen, zie oa hier.
Ik heb het vast gemist, maar is dat eruit gehaald tussentijds? Android 10?
Nu is het eigenlijk niet laten zien of wel, maar dan gelijk met de gehele inhoud?
[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 10-04-2020 18:56 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik heb een 7T Pro van 2019-11-15 en voor mijn gevoel niet een groen tint. Lijkt dus wel een willekeur in te zitten.Deathchant schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 17:19:
[...]
Ik had er ene van 10 okt, 12 okt en ene van 26 nov. Alledrie de groentint.
De 7T Pro heeft dan ook niet hetzelfde scherm als de 7T. De 7T is de telefoon die dit soort problemen vertoondZandpad schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 21:17:
[...]
Ik heb een 7T Pro van 2019-11-15 en voor mijn gevoel niet een groen tint. Lijkt dus wel een willekeur in te zitten.
Oh gelukkig! 😂Anonymoussaurus schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 21:18:
[...]
De 7T Pro heeft dan ook niet hetzelfde scherm als de 7T. De 7T is de telefoon die dit soort problemen vertoond.
Als het de 7T Pro gaat worden dan zit ik nog met die afgeronde schermranden die ik zo vreselijk vind...Zandpad schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 21:17:
[...]
Ik heb een 7T Pro van 2019-11-15 en voor mijn gevoel niet een groen tint. Lijkt dus wel een willekeur in te zitten.
offtopic:
Nog veel aan het fotograferen?
Afgeronde randen zijn wel effe wennen ja... In het begin heel veel palm registraties waardoor ik mistikte. En teveel met 1 hand willen bedienen, dus dan redde ik net niet de uiterste randenDeathchant schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 21:28:
[...]
Als het de 7T Pro gaat worden dan zit ik nog met die afgeronde schermranden die ik zo vreselijk vind...
offtopic:
offtopic:
Veel te weinig. Wellicht deze zomer weer wat meer gezien de perikelen. Nieuwe baan > weinig tijd over.
Veel te weinig. Wellicht deze zomer weer wat meer gezien de perikelen. Nieuwe baan > weinig tijd over.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 7T-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 7T-serie] Accessoires
- Rooten en custom rom's: [OnePlus 7T-serie] Rooten & Custom Rom's
- Vragen en opmerkingen m.b.t. Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Poll: Heb je een 'groene tint' in het scherm van je Oneplus 7T (non pro)?
Zet dark mode aan, helderheid laag (40% of lager), donkere omgeving en start bijvoorbeeld gmail of youtube of zet deze afbeelding in full screen: https://www.rtings.com/im...erials/2016/5-percent.png
• Ja
• Nee
• Weet ik niet zeker
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 7T-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 7T-serie] Accessoires
- Rooten en custom rom's: [OnePlus 7T-serie] Rooten & Custom Rom's
- Vragen en opmerkingen m.b.t. Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Poll: Heb je een 'groene tint' in het scherm van je Oneplus 7T (non pro)?
Zet dark mode aan, helderheid laag (40% of lager), donkere omgeving en start bijvoorbeeld gmail of youtube of zet deze afbeelding in full screen: https://www.rtings.com/im...erials/2016/5-percent.png
• Ja
• Nee
• Weet ik niet zeker
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier