Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op donderdag 9 april 2020 @ 23:54:
[...]

Het vervelende is, is dat OnePlus de update al wel heeft aangekondigd, maar de EU update nog niet uitrolt. Is ook voor de 7 (Pro) zo. Ook EU. Zal wel iets gevonden zijn, want OnePlus heeft de update nog niet uitgerold dus (wel global en Indian build). Wij van OU hebben de update dus ook niet.
Hmm, thanks voor de uitleg. Ik heb namelijk pas een OnePlus 7T Pro binnen gekregen en zag al ergens voorbij komen dat er een update werd uitgerold. Ik heb geen haast met instellen en in gebruik nemen en dacht eerst even te wachten op de update. Maar zo te horen kan het wel even duren nog.

Ik had hierdoor de OnePlus 3T en 5T en had eigenlijk altijd problemen gehad met de fingerprint sensor. Die werkten bij mij altijd zo goed als niet. Ik zit nu tijdelijk op een Google Pixel 3a en ik merkt dat die vingerafdruk scanner hierop wel prima doet bij mij, terwijl ik op de OnePlus 7t Pro ook al gelijk de volgende dag merk dat die eigenlijk bij mij compleet niet werkt, dat onscreen fingerprint scanner helpt er ook niet bij denk ik. Ik denk dat ik gewoon erg lastige vingers heb xD.

/Edit
Inmiddels ook de update binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 18:25

spanx

_Sp[A]nX_

Mi 10 vs 7t pro......

Ik zit te dubben ...

Meeste bang for buck 7t pro?

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
spanx schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 00:12:
Mi 10 vs 7t pro......

Ik zit te dubben ...

Meeste bang for buck 7t pro?
Ikzelf vind de software van Xiaomi vreselijk, dus ik zou voor de 7T Pro gaan.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Snoek
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-11-2023
xileS schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 22:22:
[...]

Hmm, thanks voor de uitleg. Ik heb namelijk pas een OnePlus 7T Pro binnen gekregen en zag al ergens voorbij komen dat er een update werd uitgerold. Ik heb geen haast met instellen en in gebruik nemen en dacht eerst even te wachten op de update. Maar zo te horen kan het wel even duren nog.

Ik had hierdoor de OnePlus 3T en 5T en had eigenlijk altijd problemen gehad met de fingerprint sensor. Die werkten bij mij altijd zo goed als niet. Ik zit nu tijdelijk op een Google Pixel 3a en ik merkt dat die vingerafdruk scanner hierop wel prima doet bij mij, terwijl ik op de OnePlus 7t Pro ook al gelijk de volgende dag merk dat die eigenlijk bij mij compleet niet werkt, dat onscreen fingerprint scanner helpt er ook niet bij denk ik. Ik denk dat ik gewoon erg lastige vingers heb xD.
Ik heb ook sinds een paar dagen de 7TPro gekocht. Ik vind het echt een prachtig toestel en die Pop up camera met randloos scherm is ook prachtig. Bij mij werkt de vingerprintscanner wel heel goed. Ik hoef de duim er maar op te leggen en hij gaat open. Ik heb deze telefoon gekocht omdat ik geen 5G nodig heb en ik vind de Pop up camera ook mooier dan een gat linksboven in mijn scherm. Dit is echt het beste toestel wat ik heb gehad. En het 90 herz scherm loopt ook heel mooi vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Snoek
De veiligheidsupdate van Maart is nu binnen.
Ik heb hem net geïnstalleerd en alles werkt goed.

Het werd wel tijd.🥱😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 19:39
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 00:21:
[...]

Ikzelf vind de software van Xiaomi vreselijk, dus ik zou voor de 7T Pro gaan.
Dan is de Realme x50 pro of X2 pro ook interessant? Goede specs voor weinig geld een schone software zonder bloat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Edwin Snoek schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 00:42:
[...]

Ik heb ook sinds een paar dagen de 7TPro gekocht. Ik vind het echt een prachtig toestel en die Pop up camera met randloos scherm is ook prachtig. Bij mij werkt de vingerprintscanner wel heel goed. Ik hoef de duim er maar op te leggen en hij gaat open. Ik heb deze telefoon gekocht omdat ik geen 5G nodig heb en ik vind de Pop up camera ook mooier dan een gat linksboven in mijn scherm. Dit is echt het beste toestel wat ik heb gehad. En het 90 herz scherm loopt ook heel mooi vloeiend.
Van welk toestel kwam je vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

iestyn99 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 08:16:
[...]

Dan is de Realme x50 pro of X2 pro ook interessant? Goede specs voor weinig geld een schone software zonder bloat.
Camera, slechte video stabilisatie valt die voor mij af (oa. geen 4k60)

7t pro met pop up camera en een heerlijk oneindig scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neco75
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15-09 11:15
Edwin Snoek schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 05:15:
De veiligheidsupdate van Maart is nu binnen.
Ik heb hem net geïnstalleerd en alles werkt goed.

Het werd wel tijd.🥱😁
Bij mij komt ie nu ook binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:26
Na het "lekken" van de OnePlus 8 en een incident met mijn OnePlus 3 heb ik sinds gisteren ook de OnePlus 7T in ontvangst mogen nemen. Erg mooi toestel en een leuke upgrade!

Nu viel me -toen ik gisteren in bed lag- op dat er over het scherm wel een erg groene waas ligt aan de randen, met soms zelfs storende vlekken. Ik had hier destijds bij de release wel wat geluiden over gehoord maar ik ging er van uit dat ze dat probleem inmiddels toch wel hadden geadresseerd. Het is vooral zichtbaar wanneer er donkere content op het scherm afspeelt, maar het valt nu ook op wanneer het scherm volledig wit is, alleen dan meer richting het midden. Ik heb een foto gemaakt met het voorbeeld uit dit topic:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UN95lrBGTPyUGMgRtENFsWTCRs0=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DuEIdiHMAE6k214fMENId45g.jpg?f=fotoalbum_small

Ik heb het vergeleken met mijn OnePlus 3 en die is ook alles behalve uniform, maar daar heb ik me nooit aan gestoord. Dit vind ik toch wel jammer. Je zou zeggen omruilen, maar dat is blijkbaar ook geen garantie?

[ Voor 12% gewijzigd door Lunaticc op 17-04-2020 13:46 . Reden: Vriendelijkere thumbnail ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 18:02
Ideedeequeuedee schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:01:
Na het "lekken" van de OnePlus 8 en een incident met mijn OnePlus 3 heb ik sinds gisteren ook de OnePlus 7T in ontvangst mogen nemen. Erg mooi toestel en een leuke upgrade!

Nu viel me -toen ik gisteren in bed lag- op dat er over het scherm wel een erg groene waas ligt aan de randen, met soms zelfs storende vlekken. Ik had hier destijds bij de release wel wat geluiden over gehoord maar ik ging er van uit dat ze dat probleem inmiddels toch wel hadden geadresseerd.
Dan heb je helaas het topic hier niet goed gevolgd, want inderdaad is hier nooit een fix voor gekomen en is de verklaring dat het eigenschap is van het OLED paneel. De één heeft er meer last van dan de ander.

Als je binnen de zichtstermijn zit kan je je toestel terugsturen en je geld terug krijgen. Het valt in ieder geval niet onder garantie omdat het geen defect is.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
13art schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:42:
[...]

Dan heb je helaas het topic hier niet goed gevolgd, want inderdaad is hier nooit een fix voor gekomen en is de verklaring dat het eigenschap is van het OLED paneel. De één heeft er meer last van dan de ander.

Als je binnen de zichtstermijn zit kan je je toestel terugsturen en je geld terug krijgen. Het valt in ieder geval niet onder garantie omdat het geen defect is.
Ik heb inderdaad geen 'onderzoek' meer gedaan voor aankoop, excuus.

Toch wel jammer, ik ben altijd tevreden geweest over OnePlus toestellen (vanaf de One in 2014) en er zijn niet echt andere toestellen die dezelfde ervaring bieden voor die prijs. Ik lees nu dat de Pro er geen last van zou hebben, maar die is €180 duurder.. en voor wat ik met mijn telefoon doe, vind ik het dat niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ideedeequeuedee schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 10:10:
[...]

Ik heb inderdaad geen 'onderzoek' meer gedaan voor aankoop, excuus.

Toch wel jammer, ik ben altijd tevreden geweest over OnePlus toestellen (vanaf de One in 2014) en er zijn niet echt andere toestellen die dezelfde ervaring bieden voor die prijs. Ik lees nu dat de Pro er geen last van zou hebben, maar die is €180 duurder.. en voor wat ik met mijn telefoon doe, vind ik het dat niet waard.
Hoef je niet voor de excuseren hoor, maar wel balen voor jou.
Dat de Pro er helemaal geen last van heeft is niet waar, maar wel veel minder. Maar er zijn enkele meldingen van een groene waas bij een pro model. De kans is wel veel kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
Helaas, dan gaat deze retour.

Wel vreemd dat ze aan geven dat het een eigenschap is van het paneel :? Er staat me nu ook iets bij van een gele waas bij de release van de One, maar dat was volgens mij de lijm die niet genoeg had gedroogd.

Overigens lijkt die blauwe vlek die bij mij duidelijk te zien is rechtsboven niet helemaal de bedoeling, of vinden ze dat ook onder de eigenschappen vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-09 14:04
Vandaag kwam update 10.0.9.HD65BA binnen via OTA met security patch van 1 maart voor mijn 7T EU. Downloaden maar.:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ideedeequeuedee schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 10:18:
Helaas, dan gaat deze retour.

Wel vreemd dat ze aan geven dat het een eigenschap is van het paneel :? Er staat me nu ook iets bij van een gele waas bij de release van de One, maar dat was volgens mij de lijm die niet genoeg had gedroogd.

Overigens lijkt die blauwe vlek die bij mij duidelijk te zien is rechtsboven niet helemaal de bedoeling, of vinden ze dat ook onder de eigenschappen vallen?
Blauw heb ik nog geen meldingen van gezien. Moet er wel bijzeggen dat ik het al even niet meer gevolgd heb verder aangezien ik zelf geen interesse meer had in de 7T. Je kan hem terug sturen en een andere bestellen in de hoop dat die het niet heeft. Echter mijn ervaring is, als je het eenmaal ziet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 18:29:
Zat even te kijken naar de notificaties op het lockscreen bij een OnePlus 7T..
Vroeger kon je wel notificaties krijgen, maar de inhoud daarvan uitschakelen, zie oa hier.

Ik heb het vast gemist, maar is dat eruit gehaald tussentijds? Android 10?
Nu is het eigenlijk niet laten zien of wel, maar dan gelijk met de gehele inhoud?
Ook even bekeken op m'n eigen 7T Pro, ook daar niet te vinden. Blijkbaar mag dat niet meer helaasch.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Snoek
spanx schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 08:16:
[...]

Van welk toestel kwam je vandaan?
Ik kwam van een Nokia 8.1 vandaan. Wat overigens ook een goed toestel was, maar deze is in alle opzichten weer beter. Ik heb gelukkig ook geen groene waas op het scherm, maar zijn de kleuren ook bij lage helderheid keurig in balans. Wit is ook echt wit

Ik ben heel tevreden met dit toestel.😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:23

Laguna

Connaisseur

Ik heb nachtmodus staan op automatisch inschakelen van zonsondergang tot zonsopgang, echter op welke manier wordt dat bepaald? Op m'n 7T is nu al de nachtmodus geactiveerd (wat niet klopt aangezien de zon pas rond half 9 ondergaat), op m'n OP3 staat die functie ook op automatisch inschakelen en daar wordt de nachtmodus wel op de correcte tijd geactiveerd. Herkennen andere gebruikers dit?

[ Voor 0% gewijzigd door Laguna op 15-04-2020 00:26 . Reden: Locatie stond niet aan ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszzz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:36
CLB schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 12:38:
[...]

Ook even bekeken op m'n eigen 7T Pro, ook daar niet te vinden. Blijkbaar mag dat niet meer helaasch.
Is het niet de optie te vinden onder Instellingen>Apps en meldingen>Meldingen> Gevoelige meldingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:57
Laguna schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 18:25:
Ik heb nachtmodus staan op automatisch inschakelen van zonsondergang tot zonsopgang, echter op welke manier wordt dat bepaald? Op m'n 7T is nu al de nachtmodus geactiveerd (wat niet klopt aangezien de zon pas rond half 9 ondergaat), op m'n OP3 staat die functie ook op automatisch inschakelen en daar wordt de nachtmodus wel op de correcte tijd geactiveerd. Herkennen andere gebruikers dit?
Heb ik op mijn HTC ook. Volgens mij gebruikt ie lokatiegegevens hiervoor omdat sunsettijden per lokatie anders is. Er was ook iets met dat je DND niet moet hebben aanstaan meen ik me te herinneren. Overigens heb ik het ook nooit goed gekregen dus ik heb zelf maar een schema ingesteld (winter: 19:30 - 09:00, en nu 21:00 - 08:00), zodat ik van het gezeik af was ;)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 18:20
Heeft er iemand ervaring met een USB-C docking station dat werkt op de Oneplus 7t?

Ik ben op zoek naar een USB-C dock wat HDMI en minstens 2xUSB heeft, bij voorkeur ook 3.5mm jack?
Zit me suf te zoeken naar ervaringen maar die zijn vrij schaars...

Alvast bedankt!

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Kan de 7t wel beeld doorgeven via usb-c?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:03

SebasFM

BOFH

Dell D6000 voor je getest. Geen beeld, wel USB toetsenbord en USB muis. Bekabeld netwerk lijkt de telefoon niet te zien. USB sticks worden met de ingebouwde bestanden app niet gezien. nu wel gezien nu ik eerst een Samsung S8 had aangesloten op het dockingstation en nu weer de 7T. En er staat nu een headset icoontje boven in beeld.

Net nog even nagedacht en de DisplayLink drivers vanuit de Play Store geïnstalleerd. Hierna heb ik nu ook beeld op mijn 4K monitor, echter is het natuurlijk niet allemaal pixel perfect. Je krijgt overigens geen desktop modus te zien en de tekst is, zeker in landscape modus, erg groot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HqS5xN00dP3_YmVRoqcXQ-ojkus=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jmy8fBnLPp4P2jc4sHqKyR68.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OLiAiX8kNglWObd32gJJPVzoOEE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RMurgzraS5LDkY1ydMR6rZxJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tRBi5XDS6ARBLZ5stcD5XpGLTf4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1HTuaZUJDohSzd3O6pNyVXW7.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 114% gewijzigd door SebasFM op 12-04-2020 11:58 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 18:20
Ik heb een vermoeden dat er veel wel werken maar dat de software nog niet op punt staat wat betreft resolutie e.d...

Nu, dat maakt niet veel uit. Wat belangrijk voor mij is, muis en tobo en controller erop aansluiten, terwijl het geluid en beeld naar TV doorstuurt.

Zo zou ik mijn Oneplus kunnen meenemen op locatie en daar koppelen aan TV zodat hij beeld & geluid doorstuurt terwijl ik er 2 controllers kan op aansluiten (bedraad). Eventueel wat emulators van console erop en met mijn 2 kleine neven plezier overal op de minder mooie dagen.

De d6000 hierboven is wat mij betreft wat te duur, maar wel leuk dat het werkt!

alvast bedankt!

[ Voor 17% gewijzigd door Unrealiac op 12-04-2020 12:48 ]

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Anonymoussaurus schreef op donderdag 26 september 2019 @ 13:38:

Smartphonefabrikant OnePlus heeft de 7T-smartphone aangekondigd. De telefoon bevat een amoledscherm met verversingssnelheid van 90Hz. De telefoon komt 10 oktober naar Europa en dan maakt de fabrikant ook de prijs bekend.

De OnePlus 7T bevat een amoled-scherm van 6,55" met een resolutie van 2400x1080 pixels, wat gelijk staat aan een beeldverhouding van 20:9. Het scherm ondersteunt hdr10+ en haalt volgens OnePlus een helderheid van 1000cd/m². In het scherm zit een vingerafdruksensor verwerkt. Bovendien heeft het scherm een verversingssnelheid van 90Hz. De OnePlus 7 Pro, het huidige topmodel van de fabrikant, bevat ook een 90Hz-scherm.

De OnePlus 7T heeft een accucapaciteit van 3800mAh met ondersteuning voor Warp Charge 30T via usb-c. Hiermee kan de accu in een half uur tijd tot 70 procent worden opgeladen. OnePlus claimt dat deze nieuwe techniek sneller is dan het huidige Warp Charge 30. De OnePlus 7, die wordt vervangen door de 7T, bevat een accu van 3700mAh die geen Warp Charge ondersteunt.

Aan de achterkant van het toestel bevindt zich een cirkelvormige module met drie camera's. De primaire camera bevat een Sony IMX586-sensor met resolutie van 48 megapixel en een diafragma van f/1.6. Deze camera ondersteunt bovendien een combinatie van optische- en elektronische beeldstabilisatie. De hoofdcamera wordt aangevuld door een camera met 2x-zoomlens met resolutie van 12 megapixel en een 16-megapixelgroothoekcamera. De smartphone heeft ook een macromodus voor foto's. Hiermee kunnen gebruikers objecten fotograferen op een afstand van 2,5 centimeter.

De primaire camera kan gebruikt worden om 4k-video's op te nemen met zestig beelden per seconde. De overige twee camera's kunnen ook gebruikt worden voor het opnemen van video's, maar deze ondersteunen enkel opnames op 1080p met 30fps. De primaire camera kan daarnaast slowmotionvideo's opnemen. Op 1080p doet de 7T dit met 240fps. Wanneer gebruikers de resolutie verlagen naar 720p wordt de framerate verhoogd naar maximaal 960fps. De hoofdcamera heeft een timelapsefunctie en het toestel bevat ingebouwde software voor het bewerken van video's. De selfiecamera heeft een resolutie van 16 megapixel met ondersteuning voor elektronische beeldstabilisatie. Deze frontcamera kan video's opnemen in full-hd met dertig beelden per seconde. De frontcamera heeft bovendien een timelapsemodus.

De 7T bevat een Snapdragon 855+-processor met een Adreno 640-gpu. Het toestel bevat 8GB ram en wordt geleverd met 128GB aan opslagcapaciteit. Een optie voor 256GB aan opslagruimte is 'beschikbaar in een geselecteerd aantal markten'. De telefoon bevat geen micro-sd-sleuf, maar ondersteunt wel twee simkaarten. De telefoon is beschikbaar in twee kleuren; blauw en zilver. Ondersteuning voor 5g en Wi-Fi 6 ontbreekt.

De OnePlus 7T wordt officieel in Europa uitgebracht op 10 oktober. OnePlus zal op die datum de prijzen en beschikbaarheid bekendmaken. Daarnaast geeft OnePlus aan dat ze op 10 oktober 'aanvullende producten' zullen aankondigen.

De 7T kost in een configuratie van 8GB geheugen en 128GB opslag, 599 euro, de 7T Pro kost 759 euro. Van de 7T Pro komt ook een McLaren-variant met 12GB aan geheugen en 256GB opslag voor 859 euro.

Terug naar Inhoudsopgave

7T7T Pro
OSAndroid 10.0
SkinOxygenOS
CPUQualcomm® Snapdragon™ 855 Plus
GPUQualcomm® Adreno™ 640
RAM6 / 8GB LPDDR4X6 / 8 / 12 GB LPDDR4X
ROM128 / 256 GB UFS3.0
ConnectiviteitDual Sim, Bluetooth 5.0, A-GPS, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac, NFC
AansluitingenUSB3.1 Gen 1 Type-C
SensorenIn-display Fingerprint Sensor, Accelerometer, Electronic Compass, Gyroscope, Ambient Light Sensor, Proximity Sensor, Sensor Core
Scherm6,55" FHD (2400x1080), 19,5:9 Amoled-schermOnbekend
Front CameraSony IMX471: 16MP, f/2.0, FF, EIS, 1.0um
1e Back CameraSony IMX 586: 48MP, OIS, EIS, PDAF, F/1.6
2e Back Camera5MP, FF, F/2.4, 1.12 µmTelephoto: 12MP, OIS, F/2.4, 1.0µm
3e Back Camera-Wide: 16MP, F/2.2
Accu3800 mAhOnbekend
KleurGrijs, blauwOnbekend
AfmetingenOnbekendOnbekend
GewichtOnbekendOnbekend
PrijsOnbekendOnbekend
Release Datumjuni26-09-2019

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur dan een privé bericht naar rens-br of AnonymousWP.

VersieDatumAanpassingenWie
V1.0.026-09-2019, 17:00Topic aangemaaktAnonymousWP
V2.0.027-09-2019, 22:30Openingspost aangepastAnonymousWP

Terug naar Inhoudsopgave

Moet deze info niet bijgewerkt worden, heel veel "onbekend"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vreemd misschien, maar ik ga als vervanger voor mijn 3T een 7T laten bestellen door mijn werk (moet beetje bijbetalen). Als ik weinig last heb van dat groene scherm zal het allemaal wel meevallen vermoed ik.
Ook de kleuren van de video is omheen te werken.

Kon het toch niet laten om voor de software van Oneplus te gaan in een rappe telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spanx schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 08:21:
[...]

Moet deze info niet bijgewerkt worden, heel veel "onbekend"
Viel mij inderdaad ook op. Ga ik zo even bijwerken. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Zucht....dan ga ik maar voor de 7t pro.

De 8 pro is te duur de 8 mist telefoto en heeft een gare 2mp macro ding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spanx schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:04:
Zucht....dan ga ik maar voor de 7t pro.

De 8 pro is te duur de 8 mist telefoto en heeft een gare 2mp macro ding...
Waarom dan niet gewoon voor een reguliere 7 Pro? Goedkoper en iets minder goed, maar nog steeds erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Haha je zei al minder goed.....dat weerhoudt me....

Kan als Techjunkie niet te ver achter lopen he....de 7t pro is (kort door de bocht) maar een paar maanden oud....

De 7 pro al meer dan een jaar :)

De Almond versie (wit?!) Is ongeveer 100 euro goedkoper dan de blauwe 563...ipv 679

[ Voor 17% gewijzigd door spanx op 14-04-2020 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-08 19:51
Zie deze OnePlus 7t als een goede vervanger voor m'n Nokia 7 Plus. De blauw versie kost 349 euro bijbetalen bij 2 jaar verlenging met Tele 2 onbeperkt data/bel/sms. Dan zit er ook nog een 35 euro korting overheen met een ING rentepunten waardebon bij mobiel.nl. Goede deal? :)
Eens een nachtje over slapen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
soto schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 14:15:
@spanx , ik heb van een vriend/gadget-freak begrepen dat de kortingen voor OnePlus meestal pre-release al worden gegeven. Zoals de huidige 100 EUR/USD price drop van afgelopen maand.

Gisteren de 7T bij coolblue gekocht voor eur500, komt morgen binnen.
Ik houd nog 2 dagen de prijzen in de gaten, maar ik denk dat je evt. nog een maand moet wachten voor er een additionele korting wordt gegeven op het toestel..

De pro kost 680 met 256gb, iets betere scherm, maar gebogen, en de pop-up cam.

Maar als je budget max 600 is...
Ik ben benieuwd wat jouw 7T voor productiedatum heeft; coolblue zit blijkbaar met oude voorraden, waar belsimpel al 7T's verkoopt van maart 2020. Niet dat het een verschil is ofzo, maar misschien is dat de reden dat Coolblue ze zo goedkoop aanbiedt. Ben benieuwd of jij die groene gloed in je scherm ook gaat zien. Laat ons maar wat weten :)

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soto
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 18:46
@spanx ja, gewoon hoesje om knallen :)

@Deathchant , alles heeft zijn prijs I guess, , wat ben je goed ingelezen in de voorraden management van zowel Coolblue als Belsimpel trouwens.

Het kan zijn dat het zo goedkoop is omdat het van het hoekje amoled film is gemaakt. Maar ik weet het niet,.. moet ik een grey uniformity check meteen gaan doen, heb ik eigenlijk geen zin in. Ik zal bij coolblue productiedatum opvragen.

Maar wat zijn 'goede' en 'beruchte' productiedatums? Ik lees ook dat alle merken er wel 'last' van hebben maar weet niet of het mij persoonlijk zal storen.

FD NODE 605 | Intel Core i5-10400F | Gigabyte Z490 Gaming X | Sandisk Extreme Pro M.2 1TB | EVGA GeForce GTX 970 Superclocked 4GB | 16GB 3200Mhz | FD ION+ 760W Platinum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
soto schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 22:23:
Het kan zijn dat het zo goedkoop is omdat het van het hoekje amoled film is gemaakt. Maar ik weet het niet,.. moet ik een grey uniformity check meteen gaan doen, heb ik eigenlijk geen zin in. Ik zal bij coolblue productiedatum opvragen.

Maar wat zijn 'goede' en 'beruchte' productiedatums? Ik lees ook dat alle merken er wel 'last' van hebben maar weet niet of het mij persoonlijk zal storen.
Dat komt omdat ik, voordat ik de 7T kocht in November (en teruggestuurd heb tot 3x toe) veel ermee bezig ben geweest. Coolblue gaat je geen antwoord geven, en coolblue kan ook niet aan het magazijn doorgeven dat je een andere batch wilt. Vraag me niet waarom, maar ik heb het 3x geprobeerd. Ze zijn erg empathisch en ze schrijven je klachten goed op, waardoor je denkt dat ze er iets mee doen, maar het blijkt dan puur voor administratie van de klacht te zijn. In het magazijn een andere batch zoeken zit er niet in.

Er waren wat mensen die de telefoon via belsimpel gekocht hadden en telefoons gekregen hadden met maart 2020 als productiedatum waar mensen die bij coolblue kopen, veelal productiedatums van oktober 2019 krijgen, of soms november/december.

En nee er zijn geen beruchte productiedatums, buiten het feit dat ik al zeker 4 mensen (en ikzelf ook) een flinke groentint hebben gehad bij productiedatum 12-10-2019 en 10-10-2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soto
@Deathchant wat vervelend zeg, maar na 3x was het goed? f'ing hoofdpijn..

pffft.. ik heb wat sites gebrowsed maar geen data te vinden op imei in de factuur.. toestel komt morgen binnen..

Begrijp ik het goed dat Coolblue je niet kon aangeven wat de productiedatum is van het toestel wat ze verkopen?

maar nogmaals, niet zeker of het me daadwerkelijk zo kan storen? Ik zie echt veel posts over amoled en uniformity issues... gebruik wel dark mode,.. maar niet zo dark als onder die 'hooded cape' uit je profielfoto 8D

FD NODE 605 | Intel Core i5-10400F | Gigabyte Z490 Gaming X | Sandisk Extreme Pro M.2 1TB | EVGA GeForce GTX 970 Superclocked 4GB | 16GB 3200Mhz | FD ION+ 760W Platinum

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spanx schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 19:11:
Haha je zei al minder goed.....dat weerhoudt me....

Kan als Techjunkie niet te ver achter lopen he....de 7t pro is (kort door de bocht) maar een paar maanden oud....

De 7 pro al meer dan een jaar :)

De Almond versie (wit?!) Is ongeveer 100 euro goedkoper dan de blauwe 563...ipv 679
Minder goed... Enig idee wat het verschil is? Zijn echt minimaal hoor. Plus, maakt niet uit qua hoe oud hij is want software ondersteuning is voor beide devices even lang als het goed is.

En nope, OnePlus 7 Pro kwam in mei uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 15-04-2020 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
@soto Zie mijn review :) In mijn review link ik ook door naar de inmiddels 42 pagina tellende thread op het Oneplus forum zelf. Daar zijn genoeg voorbeelden gepost hoe het uitziet en ik kan je vertellen dat het in het echt dus ook zo vreselijk uit kan zien, althans, op de exemplaren die ik heb gehad.
Hoofdpijn niet, vooral teleurstelling dat alledrie de exemplaren het hadden en dat er weinig hoop was dat Oneplus het zou fixen.

Coolblue kan NIET van te voren aangeven welke batch je krijgt en blijkbaar hebben ze de processen niet zo ingeregeld dat ze aan het magazijn kunnen vragen voor een bepaalde productiedatum; ik heb dat 3x geprobeerd. Nogmaals, Coolblue, hun service en meedenken en empathie is echt goed, maar dit soort simpele dingen (naar mijn idee simpel dan) krijgen ze dan niet voor elkaar, zelfs niet als ze merken dat een klant al 3x iets heeft terug gestuurd.

Omdat de OP8 serie zo belachelijk duur is, en je met de OP8, behalve de SOC, er zelfs erop achteruitgaat t.o.v. een 7T Pro (heck, zelfs op een 7T) en ook nog eens véél duurder is, ben ik toch in de verleiding om weer een 7T te gaan proberen, alleen dit keer niet meer bij Coolblue omdat ik dan een grote kans heb, om wéér uit dezelfde, oude batch te vissen. Dus ga ik 't nu eens bij Belsimpel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Anonymoussaurus schreef op woensdag 15 april 2020 @ 00:49:
[...]

Minder goed... Enig idee wat het verschil is? Zijn echt minimaal hoor. Plus, maakt niet uit qua hoe oud hij is want software ondersteuning is voor beide devices even lang als het goed is.

En nope, OnePlus 7 Pro kwam in mei uit.
Enige verschil tussen OP7 Pro en OP7T Pro was volgens mij de SD855 vs SD855+, de laser AF op de 7T (of was die ook bij de 7 Pro ook?), de kleurstelling (nebula blue vs glacier blue), en de UFS2 vs UFS3 als ik het me goed herinner.
Volgens GSMARENA waren de foto's van de 7T Pro iets beter, maar volgens mij allemaal dezelfde sensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:36
Deathchant schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:28:
[...]

Enige verschil tussen OP7 Pro en OP7T Pro was volgens mij de SD855 vs SD855+, de laser AF op de 7T (of was die ook bij de 7 Pro ook?), de kleurstelling (nebula blue vs glacier blue), en de UFS2 vs UFS3 als ik het me goed herinner.
Volgens GSMARENA waren de foto's van de 7T Pro iets beter, maar volgens mij allemaal dezelfde sensoren.
Zijn verschillen die je niet echt merkt volgens mij. Maar ik heb de 7T Pro besteld, had nog een cadeaubon voor Coolblue dus die moest ik maar eens uitgeven en daar is de 7 Pro niet te koop.
Verwacht hem vanmiddag thuis, grote vooruitgang tov de Moto Z2 Play die ik nu nog heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soto
@Deathchant thanks voor je heads up in ieder geval.

Doos is binnen, productie datum is 2 maart 2020, dus de coolbue versie @499 eur.

Ik heb hem net op darkmode gezet en in een donker hokje met een Display Tester een Gray uniformity check proberen te doen...

Ik zie niets, maar zal vanavond in het echte donker nog een keer proberen..

Heb je advies voor een app of iets om dit extra goed te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
@soto Lucky you!!! Ik heb de dark mode aangezet, google chrome incognito tab aangezet (de achtergrond van die incognito mode is donkergrijs) en toen met de helderheid tussen ongeveer 20% en 50% gespeeld. Als je het overdag wilt testen moet je toch even naar een donkerdere ruimte gaan of even onder de deken ofzo. Overdag heb je niet zoveel last ervan omdat de helderheid meer dan 50% is.

Je kunt het bij elke niet-volledig-zwarte achtergrond zien. Oneplus Shelf (dus het meest linkse homescreen) heeft ook een grijze achtergrond, en de achtergrond van de quicktoggles in darkmode ook (tenzij de 7T een update heeft gekregen dat alle achtergronden van de darkmode nu echt pikzwart zijn en niet donkergrijs).

Ok, dan ga ik het ook bij Coolblue weer proberen denk ik. Wat is je QC nummer? (staat achterop de doos)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
Tankiej schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:59:
[...]

Zijn verschillen die je niet echt merkt volgens mij. Maar ik heb de 7T Pro besteld, had nog een cadeaubon voor Coolblue dus die moest ik maar eens uitgeven en daar is de 7 Pro niet te koop.
Verwacht hem vanmiddag thuis, grote vooruitgang tov de Moto Z2 Play die ik nu nog heb :P
Heee Tankiej
offtopic:
NaNthor hier :)

Ik heb de gok opnieuw gewaagd voor de 7T in de hoop dat de nieuwe batches misschien toch beter zijn. Met de hoge prijzen van de 8-serie en de grote afbuiging van de schermen van de 7(T)Pro serie vond ik 499 euro kostende 7T toch moeilijk te weerstaan, ookal heb ik 3x een foutieve gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28
soto schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:07:
@Deathchant thanks voor je heads up in ieder geval.

Doos is binnen, productie datum is 2 maart 2020, dus de coolbue versie @499 eur.

Ik heb hem net op darkmode gezet en in een donker hokje met een Display Tester een Gray uniformity check proberen te doen...

Ik zie niets, maar zal vanavond in het echte donker nog een keer proberen..

Heb je advies voor een app of iets om dit extra goed te testen?
Welke kleur toestel heb je (Blauw/Zilver)? Wellicht heeft dat namelijk ook invloed op of je een toestel van een nieuwere batch krijgt?
De aanbieding bij Coolblue wordt zo wel interessant indien de scherm problemen hopelijk niet meer aanwezig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soto
@Deathchant @Prolution Het gaat om een versie in het zilver... zojuist dark modus etc.. ik weet het niet, ik zie niets volgens mij is het toestel gewoon safe.. maar ik ben geen machine en iedereen z'n ogen zijn toch anders..

QC 0303D - Date 2020.03.02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Prolution schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:51:
[...]

Welke kleur toestel heb je (Blauw/Zilver)? Wellicht heeft dat namelijk ook invloed op of je een toestel van een nieuwere batch krijgt?
De aanbieding bij Coolblue wordt zo wel interessant indien de scherm problemen hopelijk niet meer aanwezig zijn :)
Nogmaals: oneplus heeft altijd gezegd dat het normaal is, en er is ook geen fix voor. Hopen mag, zoals ik doe nu, want ik heb het na 3 maanden toch weer eens gewaagd :) 499 euro is toch een te groot voordeel t.o.v. de dure OP8 serie en de 7T Pro serie met afgeronde schermranden.
Indien deze OP7T nu weer niet goed is, dan ga ik pas voor de 7T Pro. Ik hoop echter dat ie wél goed is qua scherm. De camera shortcomings zal ik dan proberen mee te leren leven en accepteren dat ik geen cameraprestaties krijg als wat een 1000 euro kostend toestel heeft.

EDIT: ik heb de blauwe besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:36
Deathchant schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:42:
[...]

Heee Tankiej
offtopic:
NaNthor hier :)
Hoi!
offtopic:
Wist ik al wel :+
Ik heb de gok opnieuw gewaagd voor de 7T in de hoop dat de nieuwe batches misschien toch beter zijn. Met de hoge prijzen van de 8-serie en de grote afbuiging van de schermen van de 7(T)Pro serie vond ik 499 euro kostende 7T toch moeilijk te weerstaan, ookal heb ik 3x een foutieve gehad.
Knap dat je het nog eens aan durft, hoop voor je dat je nu een goede krijgt!

Ik gebruik de front camera nooit, vind het een groot voordeel dat de 7T Pro een popup camera heeft. Heb nog kort getwijfeld of ik niet voor de 8 zou gaan, maar de verschillen hebben me niet overgehaald en die camera in het scherm vind ik wel een groot nadeel.
Ben benieuwd hoe hij bevalt, m'n enige Oneplus die ik eerder heb gehad was de X :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soto
Deathchant schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:56:
[...]

EDIT: ik heb de blauwe besteld.
living on the edge..... :+

Edit: t is nu donker... Ik zie echt helemaal niets a la groene zweem, wolkachtige kleurvorming, of bleeding/onregelmatigheden in het scherm..

[ Voor 28% gewijzigd door soto op 15-04-2020 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Deathchant schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:42:
[...]

Ben benieuwd, ik kreeg dus vorige week een hele oude batch van de 7T van Coolblue en daar heb jij 'm ook weer besteld zo te lezen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Tankiej schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:16:
[...]

Hoi!
offtopic:
Wist ik al wel :+

[...]

Knap dat je het nog eens aan durft, hoop voor je dat je nu een goede krijgt!

Ik gebruik de front camera nooit, vind het een groot voordeel dat de 7T Pro een popup camera heeft. Heb nog kort getwijfeld of ik niet voor de 8 zou gaan, maar de verschillen hebben me niet overgehaald en die camera in het scherm vind ik wel een groot nadeel.
Ben benieuwd hoe hij bevalt, m'n enige Oneplus die ik eerder heb gehad was de X :)
Ja de popupcam is echt een groot voordeel. Ik gebruik em ook bijna nooit, maar ik vind het ook veel fijner als hij ook gewoon geblocked wordt als ik em niet gebruik. Maar ja, de schermranden plus 179 euro extra van de 7T Pro hebben me eerst even doen besluiten om toch maar de 7T opnieuw te proberen.

Maar goed, de 7T Pro heeft wel 3x optische zoom mét stabilisatie, die de 7T niet heeft (maar 2x optische zoom en geen stabilisatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 13:17
Zojuist mijn 7T Pro binnengekregen. Ik voel mij niet evenveel omvergeblazen als toen ik de 5T binnenkreeg.

Ervaren jullie met de 7T/Pro een schittering in het scherm? Als ik met mijn rug naar het raam zit en ik heb de 5T en 7T Pro op ooghoogte, zie ik in de 7T Pro praktisch wat er achter mij gebeurt, terwijl ik met de 5T veel meer moeite mee heb om dit te onderscheiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
Laguna schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:28:
[...]

Ben benieuwd, ik kreeg dus vorige week een hele oude batch van de 7T van Coolblue en daar heb jij 'm ook weer besteld zo te lezen.
Dat was eigenlijk naar aanleiding van 2 mensen die em ook daar gekocht hebben en wél een maart 2020 batch hebben gekregen. Maar blijkt dat zij de zilveren versie hadden besteld. En er was er ene die em bij belsimpel had besteld, de blauwe, ook met maart 2020 productiedatum (en geen groene waas).

Ach ja, in het ergste geval moet ik morgen, op mijn verjaardag, naar het postkantoor rijden om weer terug te sturen. In het betere geval is het allemaal OK. Beiden is eigenlijk goed, want als het niet goed is, ga ik voor de 7T Pro en dan is alles in orde :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lunaticc
Deathchant schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:05:
[...]

Dat was eigenlijk naar aanleiding van 2 mensen die em ook daar gekocht hebben en wél een maart 2020 batch hebben gekregen. Maar blijkt dat zij de zilveren versie hadden besteld. En er was er ene die em bij belsimpel had besteld, de blauwe, ook met maart 2020 productiedatum (en geen groene waas).

Ach ja, in het ergste geval moet ik morgen, op mijn verjaardag, naar het postkantoor rijden om weer terug te sturen. In het betere geval is het allemaal OK. Beiden is eigenlijk goed, want als het niet goed is, ga ik voor de 7T Pro en dan is alles in orde :)
Die van mij -ook een blauwe- had geloof ik ook productiedatum 12/10/2019, vorige week binnen gekregen via Coolblue. Inmiddels is deze retour en krijg ik als het goed is vrijdag een nieuw exemplaar. Zal je up-to-date houden.

Je kan ook nog overwegen om voor de 7 Pro te gaan, deze is op het moment van schrijven €569 voor de 256GB variant. Zit je wel gebonden aan één kleur, de andere zijn een stuk duurder :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant
Ideedeequeuedee schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:16:
[...]

Die van mij -ook een blauwe- had geloof ik ook productiedatum 12/10/2019, vorige week binnen gekregen via Coolblue. Inmiddels is deze retour en krijg ik als het goed is vrijdag een nieuw exemplaar. Zal je up-to-date houden.

Je kan ook nog overwegen om voor de 7 Pro te gaan, deze is op het moment van schrijven €569 voor de 256GB variant. Zit je wel gebonden aan één kleur, de andere zijn een stuk duurder :+
Ik had ene van 10 okt, ene van 12 okt en ene van 26 nov. Alledrie ruk, maar die van 12 oktober was echt het ergst.
We gaan het zien. Ik zal morgen, als het binnenkomt tenminste, het gewoon direct testen, en zodra het te zichtbaar is, direct weer in de doos en retour sturen. En dan ga ik voor de 7T Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleshi
  • Laatst online: 04-08 14:08
Ik ben benieuwd, ben namelijk ook aan het overwegen een OnePlus 7T aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Ideedeequeuedee schreef op woensdag 15 april 2020 @ 14:16:
[...]

Zelfde datum als die van mij, ben benieuwd of je volgende beter is.

De 7(T) Pro is voor mij helaas geen optie, te groot, te zwaar en curved edges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Klopt het dat alleen de gewone OP7 last had van ghost touches, maar de OP7T Pro niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06:50
b00ster schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 21:23:
Zie deze OnePlus 7t als een goede vervanger voor m'n Nokia 7 Plus. De blauw versie kost 349 euro bijbetalen bij 2 jaar verlenging met Tele 2 onbeperkt data/bel/sms. Dan zit er ook nog een 35 euro korting overheen met een ING rentepunten waardebon bij mobiel.nl. Goede deal? :)
Eens een nachtje over slapen..
Had je al ingelogd bij de rentepunten?
Ik wilde gebruik maken van deze kortingsactie van de ING.
Wat denk je...alle merken staan er tussen behalve Oneplus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deathchant schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:28:
[...]

Niet helemaal. Je bent in de war qua laser focus en camera. 7T Pro heeft een iets grotere opening qua camera. Verder gebruikte de 7-series overal zelfs al UFS 3.0.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deathchant
Zojuist mijn blauwe 7T van coolblue ontvangen. Productiedatum 18-12-2019, QC: 0305D, helaas flinke groentint. Deze gaat terug vandaag. Helaas niet het verjaardagscadeau waar ik op had gehoopt. Ik ga 't nog bij belsimpel proberen, want het platte scherm is me toch wat waard. Indien niet, dan 7T Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
soto schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:28:
[...]

living on the edge..... :+

Edit: t is nu donker... Ik zie echt helemaal niets a la groene zweem, wolkachtige kleurvorming, of bleeding/onregelmatigheden in het scherm..
Gelukkig maar. Ik heb minder geluk. Zojuist mijn blauwe 7T van coolblue ontvangen. Productiedatum 18-12-2019, QC: 0305D, helaas flinke groentint. Deze gaat terug vandaag. Helaas niet het verjaardagscadeau waar ik op had gehoopt. Ik ga 't nog bij belsimpel proberen, want het platte scherm is me toch wat waard. Indien niet, dan 7T Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soto
@Deathchant , geen expert maar lijkt me dat silver een hogere omloopsnelheid heeft dan blauw..

Dude, bestel gewoon silver !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Modbreak:Even wat berichten die vrijwel alleen maar over het scherm gingen verplaatst van het levertijden topic naar het ervaringen topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Balen @Deathchant hopelijk meer geluk bij Belsimpel. Overigens heb ik hier nog nooit iemand gezien die een groene tint ervaarde en na omruilen een goed exemplaar kreeg. Alleen maar of direct een groene tint of geen groene tint, wat voor mij nogmaals een bevestiging is dat de mensen die zeggen geen groene tint te zien niet correct testen.

Maar morgen weer een kans met @Ideedeequeuedee om het patroon te doorbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neco75
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15-09 11:15
Ik heb vorige week een Oneplus 7t silver gekocht bij Belsimpel. Voor zover ik kan zien geen groene vloed o.i.d. op het scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lunaticc
Zojuist mijn blauwe 7T met productiedatum 18/12/2019 mogen ontvangen en deze lijkt er geen last van te hebben :D Deze heeft dan wel weer een rare streep precies waar de notificatiebalk hoort te zitten, lijkt op een burn in? Vanavond maar eens kijken hoe storend ik dat vind

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LSHSVcFMDRMe9AguQcPWjpJ-9JA=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0a3bGhZJLzRHutg5hFWayUiW.jpg?f=fotoalbum_small

Aangezien de 7Pro ook voor een leuk prijsje te krijgen was een aantal dagen geleden had ik toch maar alvast een backup besteld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TJ5ylA8yEDyECq4L_iM3SEaiH64=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4w8AUSxP7ghSS0Qph20up2rC.jpg?f=fotoalbum_small

Nu nog kiezen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Ideedeequeuedee schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:47:
Zojuist mijn blauwe 7T met productiedatum 18/12/2019 mogen ontvangen en deze lijkt er geen last van te hebben :D Deze heeft dan wel weer een rare streep precies waar de notificatiebalk hoort te zitten, lijkt op een burn in? Vanavond maar eens kijken hoe storend ik dat vind
Geen idee hoe je het getest hebt, maar we zien hier een blauw scherm. Dat wordt altijd fatsoenlijk weergegeven. Je dient de dark mode aan te zetten, een incognito-tab van chrome te openen (die is namelijk donkergrijs) en dan tussen 20-50% helderheid checken of dat donkergrijze dus écht als donkergrijs weergegeven wordt en niet als groenig.

Afbeeldingslocatie: https://forums-images.oneplus.net/attachments/1149/1149033-b191727b7d78a5806516f1a6be5a1854.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Deathchant op 17-04-2020 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of gewoon de topic-waarschuwing lezen onderaan dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
Deathchant schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 15:06:
[...]

Geen idee hoe je het getest hebt, maar we zien hier een blauw scherm. Dat wordt altijd fatsoenlijk weergegeven. Je dient de dark mode aan te zetten, een incognito-tab van chrome te openen (die is namelijk donkergrijs) en dan tussen 20-50% helderheid checken of dat donkergrijze dus écht als donkergrijs weergegeven wordt en niet als groenig.

[Afbeelding]
Op de zelfde manier als in deze post, met de afbeelding uit de topicwaarschuwing dus. De blauwe gloed komt waarschijnlijk door de Nightscape modus van de 7Pro waarmee deze foto is genomen :) Zal kijken of ik vanavond een duidelijkere foto kan maken.

edit:

Toch iets te vroeg gejuicht ;) Dit exemplaar heeft er ook last van, maar wel in veel mindere mate dan de voorgaande. Sterker nog, de enige reden waarom je het nu waarschijnlijk ziet is omdat er vergelijkingsmateriaal naast ligt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dEOcaZRTv8L8Fqk1ZC94QnU0qZE=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PZXwJyl27TVRoDZYn2cfckZg.jpg?f=fotoalbum_small
Links: OnePlus 7 Pro, Rechts: OnePlus 7T

Overigens is het met de experimentele setting DC Dimming niet te zien, maar dat heeft weer andere effecten zoals dat een grijze tekst op een zwarte achtergrond wegvalt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SxGgIlxpX4nAGXOd02vnL_K7OVs=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QaRMbQ73D7PYrfXzRnr07rkd.jpg?f=fotoalbum_small

Dan rustte mij nog de lastige keuze tussen de Pro of de T. Het scherm van de Pro is duidelijk beter, maar we moeten niet vergeten dat dat toestel ook een stuk duurder was bij launch. De afgebogen schermranden vond ik tegen verwachting in prettig aanvoelen, maar de bijkomende reflecties ervaar ik als een nadeel. Uiteindelijk blijft het een gebruiksvoorwerp en ga ik deze telefoon -hoe dan ook- meer dan één keer laten vallen :+ De Pro voelt in dat geval iets te fragiel aan met de afgebogen schermranden en de popup camera. Ook het gewicht van de Pro en de mogelijkheid om macro foto's te nemen met de 7T hebben mij voor de laatstgenoemde doen kiezen.

Ik ben trouwens ook erg onder de indruk van de vernieuwde Warp Charge. Ik had de Pro en 7T gelijktijdig aan de lader gelegd, met 71% en 12% respectievelijk. Tegen de tijd dat de Pro vol was zat de 7T al op 99% :D

[ Voor 53% gewijzigd door Lunaticc op 18-04-2020 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Vraag aan de 7T bezitters. Het schijnt dat het met OS 10.0.0.7 nu mogelijk is om de notch te verbergen. Zou iemand dat kunnen checken en een foto hiervan willen schieten en delen van hoe dit er uitziet? O-) Ik kan nergens een foto hiervan vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door dreester op 18-04-2020 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:30

Puck

W32.Deadcode.A

dreester schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 13:08:
Vraag aan de 7T bezitters. Het schijnt dat het met OS 10.0.0.7 nu mogelijk is om de notch te verbergen. Zou iemand dat kunnen checken en een foto hiervan willen schieten en delen van hoe dit er uitziet? O-) Ik kan nergens een foto hiervan vinden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sm-pEvZDNF883kgE92OnGZidi9w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1lEZCsO3cM8e807fr3N5GFJc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LSrRkx7IIIRTMIYmIyjwuCX1Nj8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mhxq9gfKX6zOmSPIkH3ZZHPH.jpg?f=user_large

Brakke foto en ja mijn screenprotector laat los :P

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Puck schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 13:22:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Brakke foto en ja mijn screenprotector laat los :P
Top, bedankt! Het ziet er niet eens zo gek uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
@Ideedeequeuedee Ik dacht het al ;) Het is best duidelijk te zien. Ik zou me eraan storen. Maar wel goed dat je die 2 naast elkaar hebt kunnen vergelijken, en dan dus ook accepteert dat de gloed is zoals die is maar je dan dus om meerdere andere redenen kiest voor de 7T.

Ik had ook graag een 7T gehad, maar blijkbaar is de telefoon niet voor mij weggelegd. Ik stoor me dus wél aan die groene tint. Je 7 Pro heeft een mooi egaal scherm zonder groene tint, dát moet ik hebben :) Dan nog liever de kut curved edges en een iets groter formaat dan die vreselijke tint. Ik heb de telefoon namelijk altijd in de dark Modus staan. En omdat de helderheid van de telefoons tegenwoordig zo hoog zijn, zit je vaak al gauw tussen de 20-50% te hengsten. Dus ik heb gewoon een groot deel van de tijd die storende gloed. Als het alleen voor kwam in bijvoorbeeld het shelf gedeelte, dan boeie, maar tis altijd aanwezig bij grijsweergave.

Nu ik erover nadenk, dat is dan ook het enige wat ik kut vind aan die Pro, maar ik krijg dan wel én een popupcam én een beter scherm met ook nog eens hogere resolutie én een verder inzoomende telelens. Must count for something ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Deathchant Belsimpel heeft dus ook niets opgeleverd of heb je daar van afgezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Laguna schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 17:32:
@Deathchant Belsimpel heeft dus ook niets opgeleverd of heb je daar van afgezien?
Ik heb afgelopen donderdag de 7T ontvangen en gelijk terugestuurd. Kep nog niks gehoord van de retourverwerking+refund.
Zodra dat geregeld is, ga ik de 7T Pro bestellen, ik ga toch niet eerst nog bij belsimpel proberen. Ik heb de hoop idd opgegeven met de 7T. Wat erg eigenlijk dat ik zo mijn best doe en 4x pech heb, terwijl iemand anders gewoon eventjes ene bestelt en nergens last van heeft...
Maar goed, ik ben wel blij dat er mensen zijn met een goed exemplaar. Maar screw it, heb er genoeg van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joramk
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-12-2024
Deathchant schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 21:35:
[...]

Ik heb afgelopen donderdag de 7T ontvangen en gelijk terugestuurd. Kep nog niks gehoord van de retourverwerking+refund.
Zodra dat geregeld is, ga ik de 7T Pro bestellen, ik ga toch niet eerst nog bij belsimpel proberen. Ik heb de hoop idd opgegeven met de 7T. Wat erg eigenlijk dat ik zo mijn best doe en 4x pech heb, terwijl iemand anders gewoon eventjes ene bestelt en nergens last van heeft...
Maar goed, ik ben wel blij dat er mensen zijn met een goed exemplaar. Maar screw it, heb er genoeg van :P
Ik heb geen zin in ellende, dus bestel maar direct een OP 7T pro. Hopelijk daalt de prijs wat, na de officiële release van de OP8, komende dinsdag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b00ster
Vandaag de blauwe 7t ontvangen van bel simpel zo ver ik kan zien geen last van groene tint.. :) heerlijk rappe telefoon!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Deathchant ik betwijfel of dat wel zo is, ik geloof het pas als iemand het zowel wel, als niet heeft gezien. Maar goed veel plezier met je grote zware curved OP7T Pro :>
b00ster schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 22:48:
Vandaag de blauwe 7t ontvangen van bel simpel zo ver ik kan zien geen last van groene tint.. :) heerlijk rappe telefoon!
Heb je zowel het donkere thema ingesteld, als nachtmodus aanstaan? Indien ja, open dan de volgende pagina: https://www.rtings.com/im...erials/2016/5-percent.png en beweeg vervolgens de brightness slider langzaam heen en weer van 100% naar 0%. Als je dan geen groene tint ziet heb je geluk.

[ Voor 4% gewijzigd door Laguna op 19-04-2020 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
3.5 Jack is niet iets wat ik dagelijks gebruik, dus ik mis het niet in het dagelijks leven. Ik gebruik het tot nu toe toe alleen als ik op vakantie of aan het reizen ben. Ik gebruikte dan vaak een 3.5 Jack splitter zodat er 2 oordopjes erop aangesloten kan worden, zodat ik met 2 mensen kan luisteren/kijken. Ik dacht om zo'n nieuwe bluetooth wireless bullets te halen, maar kan je dan wel nog steeds met 2 bluetooth devices luisteren op 1 apparaat? Anders ben ik met een Type-C to 3.5mm adapter van AliExpress beter af denk ik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art
Laguna schreef op zondag 19 april 2020 @ 00:01:
@Deathchant ik betwijfel of dat wel zo is, ik geloof het pas als iemand het zowel wel, als niet heeft gezien. Maar goed veel plezier met je grote zware curved OP7T Pro :>
Ik ben er vrij zeker van dat elk paneel van de 7T in meer of mindere mate er last van heeft alleen niet iedereen het ziet omdat ze niet weten wat ze moeten zien. Het is namelijk te vaak gebeurd dat meerdere mensen die de groene tint hebben gehad dit ook bij de toestellen daarna hebben gehad waar een ander in 1x een goed scherm zou hebben.

Maar goed daarom ook mijn advies aan mensen om er niet naar op zoek te gaan.

Zelf heb ik gisteren een 7T Pro besteld. Ik vrees dat hij te groot gaat zijn voor me. Maar dat ga ik vandaag of morgen wel meemaken. Vind ik hem echt te groot en te zwaar em denk ik niet er aan te kunnen gaan wennen, dan gaat hij terug en ga ik denk ik maar voor een S10+.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• b00ster
13art schreef op zondag 19 april 2020 @ 08:07:
[...]

Ik ben er vrij zeker van dat elk paneel van de 7T in meer of mindere mate er last van heeft alleen niet iedereen het ziet omdat ze niet weten wat ze moeten zien. Het is namelijk te vaak gebeurd dat meerdere mensen die de groene tint hebben gehad dit ook bij de toestellen daarna hebben gehad waar een ander in 1x een goed scherm zou hebben.

Maar goed daarom ook mijn advies aan mensen om er niet naar op zoek te gaan.

Zelf heb ik gisteren een 7T Pro besteld. Ik vrees dat hij te groot gaat zijn voor me. Maar dat ga ik vandaag of morgen wel meemaken. Vind ik hem echt te groot en te zwaar em denk ik niet er aan te kunnen gaan wennen, dan gaat hij terug en ga ik denk ik maar voor een S10+.
Ondertussen een uitvoerige test gedaan en zie inderdaad groente tinten met night mode, dark mode aan op een zwarte achtergrond als ik de helderheid aanpas. Bij normaal gebruik zie ik niks slechts dus voor mij is de telefoon prima zo, neem aan dat de groene tinten niet leiden tot een defect van een oled scherm, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
b00ster schreef op zondag 19 april 2020 @ 10:07:
[...]

Ondertussen een uitvoerige test gedaan en zie inderdaad groente tinten met night mode, dark mode aan op een zwarte achtergrond als ik de helderheid aanpas. Bij normaal gebruik zie ik niks slechts dus voor mij is de telefoon prima zo, neem aan dat de groene tinten niet leiden tot een defect van een oled scherm, toch?
Nee, zoals Oneplus zegt, het is een eigenschap van het paneel.

Ik ben wel benieuwd of de 7T Pro die onderweg is inderdaad geen groene tint heeft. Als postnl meewerkt kan ik daar vandaag meer over zeggen.

[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 19-04-2020 10:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• b00ster
13art schreef op zondag 19 april 2020 @ 10:08:
[...]

Nee, zoals Oneplus zegt, het is een eigenschap van het paneel.

Ik ben wel benieuwd of de 7T Pro die onderweg is inderdaad geen groene tint heeft. Als postnl meewerkt kan ik daar vandaag meer over zeggen.
Oke in dat geval hoef ik geen actie te ondernemen. Daarnaast gebruik ik night mode en een hele lage helderheid zelden tot nooit.. ;)

Erg blij met m'n aanschaf.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Laguna schreef op zondag 19 april 2020 @ 00:01:
Ik zal uiteraard de telefoon testen op groentinten, ookal is het een 7T Pro die het niet zou hebben ;)

Ik heb er iets meer vertrouwen in dat deze (en ook de 7 Pro) het niet hebben omdat:
1) voor zover ik kan zien niemand op het oneplus forum er last van heeft; dat staat natuurlijk in groot contrast met de 7T waar 42 pagina's volgeluld zijn met die issues
2) niemand er hier op GoT last van heeft

Ik denk dat ik ook net als jou en 13art ervan overtuigd ben dat elke 7T het op zijn minst minimaal heeft maar dat mensen er nooit achter komen omdat ze net als b00ster nooit de dark mode + nightmode + lage helderheidcombo gebruiken. En dat keertje dat ze het wel gebruiken valt ermee te leven.
Zolang het maar een klein percentage van je gebruikstijd zichtbaar is en ermee te leven valt is er toch niks aan de hand, dan heb je gewoon een dijk van een telefoon. Het is jammer voor de mensen die het wél echt goed opvalt en storend wordt bevonden. Die hebben pech. En @b00ster, het staat de werking van het scherm niet in de weg dus je hoeft geen angst te hebben dat je een kapotte telefoon hebt. Oneplus zelf heeft aangegeven dat het een veelvoorkomende gebeurtenis is bij (hun) oledpanelen maar het doet niks af aan de werking of levensduur.

Ik heb dus altijd de darkmode aanstaan en de nightmode gaat elke dag om 20:00-08:00 aan. Omdat telefoons tegenwoordig zo helder kunnen en ik sowieso nooit op fullbrightness kijk, kom ik toch al gauw onder die 50% helderheid.
Dus ik wil 't gewoon niet hebben. Zoals ik wel eens vaker zeg: geef mij maar een high quality LCD; dat vermindert ook nog eens de kans op inbranding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Joramk schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 21:39:
[...]

Ik heb geen zin in ellende, dus bestel maar direct een OP 7T pro. Hopelijk daalt de prijs wat, na de officiële release van de OP8, komende dinsdag.
Ik denk dat 't nog eens goed zou kunnen dat de 7T Pro weer wat gaat stijgen in prijs omdat ze nog redelijk afliggen van de OP8 Pro, want de 7T Pro valt niet echt te vergelijken met de OP8 vanwege de achteruitgang van de 8 behalve op cpu gebied. De eerste berichten van een groentint op de OP8 Pro komen langzaam binnen, dus dan valt een 7T Pro ineens ook iets meer binnen handbereik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joramk
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-12-2024
Deathchant schreef op zondag 19 april 2020 @ 10:55:
[...]

Ik denk dat 't nog eens goed zou kunnen dat de 7T Pro weer wat gaat stijgen in prijs omdat ze nog redelijk afliggen van de OP8 Pro, want de 7T Pro valt niet echt te vergelijken met de OP8 vanwege de achteruitgang van de 8 behalve op cpu gebied. De eerste berichten van een groentint op de OP8 Pro komen langzaam binnen, dus dan valt een 7T Pro ineens ook iets meer binnen handbereik.
Misschien dat bv Coolblue de prijs iets verlaagt, komende dinsdag. Anders maar gewoon 679,- neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
Iemand nog tips voor een goede back cover voor de OP 7t? Ik vind de meegeleverde transparante back te lomp en zou er liever één hebben die minder over het scherm en de randen van het scherm heen valt... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@b00ster bedankt voor het testen en bevestigen van mijn theorie, dat scheelt mij onnodig een 7T terugsturen. Bij gebrek aan een beter alternatief voor mijn wensen heb ik nog even om te bepalen of ik die groene tint die soms zichtbaar is voor lief neem.

En voor wat betreft hoesjes zie [OnePlus 7T-serie] Accessoires.

[ Voor 15% gewijzigd door Laguna op 19-04-2020 13:53 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 13art
Net de 7T Pro binnen gekregen, even een snelle test gedaan maar voor alsnog zie ik geen groene tint. Gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:25
Ik dacht eerst dat ik geen groene tint had in mijn scherm maar onlangs is het me een paar keer opgevallen dat er een groenige waas aan de onderkant van mijn scherm zit.

Zie het alleen maar als ik Sync for Reddit gebruik, dark thema, night mode, laagste helderheid. En dan ook nog pas op het moment dat de comments niet snel genoeg geladen worden in een post. Het is dus geen constant storend iets (voor mij in ieder geval niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Ja ruim een dag nog steeds tevreden over de 7T Pro, op twee dingen na.

1) Ondanks dat apps uitgesloten zijn van batterij optimalisatie en bepaalde apps gelockt zijn bij 'recente apps' worden ze alsnog na een bepaalde tijd afgesloten. Voorbeeldje hiervan is mijn password manager. Iets waar ik op mijn 5T geen last van had.
2) SwiftKey lagt zo nu en dan. Ik kan nog wel typen maar de tekst verschijnt niet daar waar je aan het schrijven bent. Ook hier had ik geen last van op mijn 5T.

Niet onoverkomelijk (al is dat vast lopen met typen wel irritant) maar wel opvallend.

Edit: Ook Gboard heeft het probleem met het 'laggen'. Zal dus wel wat dieper liggen dan de app zelf... Overigens treedt dit probleem in verschillende apps op.

[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 20-04-2020 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@13art dat eerste punt heb ik ook al gemerkt, mijn OP3 met OxygenOS 5.0.8 (upgraden naar 9.0.6 lukt niet) is echt bizar goed in geheugen management. Ik heb altijd tig tabbladen openstaan in Chrome zowel regulier als incognito en er wordt gewoon niks van afgesloten wat ik ook doe. Dat is bij m'n 7T helaas wel anders, daar is het thema veranderen al genoeg om apps uit het geheugen te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Laguna schreef op maandag 20 april 2020 @ 18:34:
@13art dat eerste punt heb ik ook al gemerkt, mijn OP3 met OxygenOS 5.0.8 (upgraden naar 9.0.6 lukt niet) is echt bizar goed in geheugen management. Ik heb altijd tig tabbladen openstaan in Chrome zowel regulier als incognito en er wordt gewoon niks van afgesloten wat ik ook doe. Dat is bij m'n 7T helaas wel anders, daar is het thema veranderen al genoeg om apps uit het geheugen te gooien.
En wij ons maar afvragen waarom oxygenOS na x-jaar zo snel blijft...dat zal wel met zo'n agressief RAM management 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Deathchant schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:44:
[...]

En wij ons maar afvragen waarom oxygenOS na x-jaar zo snel blijft...dat zal wel met zo'n agressief RAM management 8)7
Dat was dus niet zo..

Iets anders, met de oude navigatieknoppen heb je de mogelijkheid in Chrome om de "back" knop ingedrukt te houden waardoor je een pop-up kreeg waarmee je direct meerdere pagina's terug kon, echter met gestures ipv navigatieknoppen werkt dit niet meer. Vreemd genoeg zou dit nog wel werken bij de Pixel toestellen, terwijl OnePlus dezelfde gestures gebruikt.

[ Voor 40% gewijzigd door Laguna op 20-04-2020 23:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Haha nooit geweten dat er zo'n functie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik heb (naar mijn idee) sinds de update naar 10.0.8 op mijn 7T Pro, het idee dat de accu veel sneller leeg gaat. Eerst haalde ongeveer anderhalf tot 2 dagen op een volledige lading en nu kom ik net de dag door.

Meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
mb1234 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 08:21:
Ik heb (naar mijn idee) sinds de update naar 10.0.8 op mijn 7T Pro, het idee dat de accu veel sneller leeg gaat. Eerst haalde ongeveer anderhalf tot 2 dagen op een volledige lading en nu kom ik net de dag door.

Meer mensen die hier last van hebben?
Blijft lastig om accuduur met elkaar te vergelijken.
Enige wat ik je kan zeggen is dat ik vanochtend met iets van 92% wakker werd, nu op 66% zit met vandaag 1:51uur aan schermtijd, alleen wifi, 45 muziek luisteren via Bluetooth, alles syncen aan, fhd+, 90Hz. Geschat zou ik in totaal rond de 5,5 - 6 uur schermtijd moeten kunnen komen op 1 lading van 100 naar 1%

Ik had wat hogere waardes verwacht toen ik de telefoon kocht, maar goed, heb ook gelezen dat pas na een week de accu optimaal is. Dus maar zien waar ik op uit kom. Eerder genoemde sot van 9 uur ed kom ik bij lange na niet aan.

Maar goed heb ook een smartwatch, slimme thermostaat die bijhoudt of ik thuis ben, Google photos die synced, ed. Dus ja dan ligt het idle verbruik sowieso hoger dan bij iemand die dat soort zaken niet heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 21-04-2020 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleshi
  • Laatst online: 04-08 14:08
Ik sinds kort ook een OnePlus 7T, ik heb een abbo. bij Simyo welke VoWiFi ondersteund. In de settings kan ik nergens de mogelijkheid vinden om bijv. VoWiFi aan te zetten, staat dit automatisch al aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Fleshi schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 15:53:
Ik sinds kort ook een OnePlus 7T, ik heb een abbo. bij Simyo welke VoWiFi ondersteund. In de settings kan ik nergens de mogelijkheid vinden om bijv. VoWiFi aan te zetten, staat dit automatisch al aan?
Simyo ondersteunt de Oneplus 7T (nog) niet voor VoWiFi. Providers moeten per model VoLTE en VoWiFi ondersteuning toevoegen/activeren. Op dit moment ondersteunen ze alleen Samsung en Apple voor VoWiFi:
https://www.simyo.nl/4g/volte-4g-bellen#WifiBellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
13art schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:46:
[...]

Blijft lastig om accuduur met elkaar te vergelijken.
Enige wat ik je kan zeggen is dat ik vanochtend met iets van 92% wakker werd, nu op 66% zit met vandaag 1:51uur aan schermtijd, alleen wifi, 45 muziek luisteren via Bluetooth, alles syncen aan, fhd+, 90Hz. Geschat zou ik in totaal rond de 5,5 - 6 uur schermtijd moeten kunnen komen op 1 lading van 100 naar 1%

Ik had wat hogere waardes verwacht toen ik de telefoon kocht, maar goed, heb ook gelezen dat pas na een week de accu optimaal is. Dus maar zien waar ik op uit kom. Eerder genoemde sot van 9 uur ed kom ik bij lange na niet aan.

Maar goed heb ook een smartwatch, slimme thermostaat die bijhoudt of ik thuis ben, Google photos die synced, ed. Dus ja dan ligt het idle verbruik sowieso hoger dan bij iemand die dat soort zaken niet heeft.
Ik schat dat die van mij ongeveer met 15% achteruit is gegaan.

Maar ten opzichte van jou gebruik ik hem meestal alleen voor social media, nieuws, bank apps en de mail.
Ik heb voor de rest geen bluetooth of GPS aan.

Een sot van 9 uur kan ik alleen maar dromen. In begin was mijn max 7 uur, nu is dit ongeveer 5 uur.

Het verbaast me toch telkens dat een accu zo snel achteruit gaat, ik heb dit bij elk toestel.
Zonder dat ik meer of andere apps ben gaan gebruiken die meer van de batterij gebruiken. Er is ook niets terug te zien in het batterijgebruik.
Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 7T-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 7T-serie] Accessoires
- Rooten en custom rom's: [OnePlus 7T-serie] Rooten & Custom Rom's
- Vragen en opmerkingen m.b.t. Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie

Poll: Heb je een 'groene tint' in het scherm van je Oneplus 7T (non pro)?
Zet dark mode aan, helderheid laag (40% of lager), donkere omgeving en start bijvoorbeeld gmail of youtube of zet deze afbeelding in full screen: https://www.rtings.com/im...erials/2016/5-percent.png
Ja
Nee
Weet ik niet zeker
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402260&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier