Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 22:14
Na de vier 7T mislukkingen van afgelopen tijd door een stevige groentint, en het zeer treurige nieuws over de achterlijke prijzen van de OP8 Pro, is vanmorgen mijn 7T Pro binnen gekomen.

Mijn eerste vluchtige conclusies:
- geen groene tint, EIN-DE-LIJK!
- als ik moet bitneuken: grijs is niet helemaal grijs maar slightly off neigend naar groen, maar dat is bijna niet te zien, en het is gewoon egaal over het hele scherm en het is alleen bij 20-30% brightness.
- geen accidental touches, gelukkig!!
- stevige lichtbreking aan de curves, en icoontjes en info "vervormt" zodra de curve begint :'( Erg vervelend zeg, ik hopo dat het kan wennen...eerder ben ik er nooit echt aan gewend...
- 7T scherm kan een stuk feller dan het 7T Pro scherm heb ik het idee...
- telefoon is echt huge en best zwaar :'(
- cijfertjes om met pincode te unlocken staan in het midden van het scherm, niet onderaan, dus kom je makkelijker met 1 hand bij.
- 3x telezoom is optisch gestabiliseerd! Beter dan de 7T's telecam!
- popup cam FTW!!
- de automatische helderheid lijkt zich beter aan de situatie aan te passen dan de 7T
- ik zie weinig verschil tussen NATURAL en Advanced+sRGB, maar omdat volgens bijna alle reviews de kleurtemp rond de 7000K is, heb ik em op advanced+sRGB gezet met daarbij de slider een beetje naar de warme kant, totdat het op 't oog matchte met mijn HTC10

Ik heb nog nooit een telefoon geroot. Ook nooit de behoefte voor gevoeld. Ik hoop dat oneplus ooit eens komt met een native mail, calendar en music app. Er zit wel veel google stuff op, net als op de 7T.

Oh en nog een dingetje waar ik dus totaal niet bij had stil gestaan: ik heb nu 256GB ipv 128GB; ik verwacht het niet nodig te hebben, maar altijd fijn om te weten dat er ruimte is ;)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-07 19:35
mb1234 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:22:
[...]

Ik schat dat die van mij ongeveer met 15% achteruit is gegaan.

Maar ten opzichte van jou gebruik ik hem meestal alleen voor social media, nieuws, bank apps en de mail.
Ik heb voor de rest geen bluetooth of GPS aan.

Een sot van 9 uur kan ik alleen maar dromen. In begin was mijn max 7 uur, nu is dit ongeveer 5 uur.

Het verbaast me toch telkens dat een accu zo snel achteruit gaat, ik heb dit bij elk toestel.
Zonder dat ik meer of andere apps ben gaan gebruiken die meer van de batterij gebruiken. Er is ook niets terug te zien in het batterijgebruik.
Dat de SOT minder wordt na verloop van tijd is natuurlijk niet alleen te wijten aan de accu. Ook al gebruik je niet meer of andere apps. Ik neem aan dat je je telefoon wel regelmatig update? Die geüpdate apps, en het OS, met alle nieuwe snufjes erin verwerkt zorgen er natuurlijk ook wel voor dat ze steeds meer van de accu vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:03

Laguna

Connaisseur

mb1234 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:22:
[...]

Er is ook niets terug te zien in het batterijgebruik.
Batterijgebuik is bij Android zonder 3rd party apps helaas nooit goed inzichtelijk geweest, doordat Google totaal niet transparant is over het accuverbruik van alle services die op de achtergrond draaien. Vroeger kon je met wakelock detector nog wat meer zien, maar dat heeft Google helemaal dichtgetimmerd door permissies strikter te maken. Nu heb je daar root voor nodig.
Deathchant schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:49:

Ik heb nog nooit een telefoon geroot. Ook nooit de behoefte voor gevoeld. Ik hoop dat oneplus ooit eens komt met een native mail, calendar en music app. Er zit wel veel google stuff op, net als op de 7T.
Blijf je daar nou over doorgaan? Je weet dat OnePlus gebruikers van een clean OS houden en dus niet zitten te wachten op dit soort native (dubbele) apps. Je bent vrij om alternatieve apps te gebruiken die in de Play Store worden aangeboden. Bovendien als OnePlus dit soort apps zou ontwikkelen dan worden de ontwikkelkosten doorberekend in hun toestellen die je reeds te duur vindt.

Verder veel plezier met je nieuwe toestel, hoop voor je dat je kan wennen aan de curved edges, het formaat en het gewicht.

[ Voor 43% gewijzigd door Laguna op 22-04-2020 13:23 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Laguna schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:08:

Blijf je daar nou over doorgaan?
Moet dat nou zo? Ja, ik "blijf erover doorgaan" (heb ik het zovaak gezegd dan, en so what?) want het is MIJN ervaring en ik hou van debloated, maar ik wil niet alleen maar google "opgedrongen" krijgen (en ja ik weet dat ik in de playstore alternatieve apps kan vinden).
Verder veel plezier met je nieuwe toestel, hoop voor je dat je kan wennen aan de curved edges, het formaat en het gewicht.
Thanks! Ik hoop het ook (ik verwacht het wel) :)

EDIT: nou breekt me de klomp! Ik krijg nou nét een email van iemand van de staff van Oneplus via een personal message op het oneplus forum waarin ze zeggen dat ze de groentint van de 7T bij de developers neer hebben gelegd en dat zij momenteel aan een fix bezig zijn :Fnever mind, het gaat over de OP8 Pro. Het gelinkte topic verwees naar de OP8 Pro black crush issues. My bad :O

[ Voor 24% gewijzigd door Deathchant op 22-04-2020 14:01 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Deathchant misschien helpt het als je toelicht waarom je native apps van OnePlus zou willen, ik zie er namelijk geen enkele meerwaarde van in.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
renem schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:02:
[...]

Dat de SOT minder wordt na verloop van tijd is natuurlijk niet alleen te wijten aan de accu. Ook al gebruik je niet meer of andere apps. Ik neem aan dat je je telefoon wel regelmatig update? Die geüpdate apps, en het OS, met alle nieuwe snufjes erin verwerkt zorgen er natuurlijk ook wel voor dat ze steeds meer van de accu vragen.
Ja dat klopt. Er zit ook wel een logica achter maar het blijft natuurlijk jammer ;)
Meestal installeer ik meteen de nieuwste updates maar daar wordt het niet altijd beter van.

Als ik het toestel reset zal de accuduur waarschijnlijk ook weer iets beter worden, maar dat is ook weer niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
Laguna schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:46:
@Deathchant misschien helpt het als je toelicht waarom je native apps van OnePlus zou willen, ik zie er namelijk geen enkele meerwaarde van in.
Ik hou van een clean OS, maar ik wil toch in principe zo min mogelijk bij google "beleggen". Ik vind vooral hun calendar en music app niet fijn, en ja ik kan idd een alternatief downloaden.
De google spullen zijn ook prima van de playstore te downloaden, en op zich vind ik het fijn als een smartphone fabrikant de "bare minimum" verrijkt met een "bare minimum+" waarbij mijns inziens music, mail en calendar bij hoort voor een completer softwarepakket die alsnog niet bloated is. Ik ben me ervan bewust dat dat MIJN invulling zou zijn van wat ik als bare minimum zou zien. Dus zoals Samsung het doet met 100000 account apps, de hele s-health suite e.d. beschouw ik niet als essentieel maar als bloated. Nogmaals, ik snap dat je een grens moet trekken tussen wat wel en niet "erbij hoort", en music, calender, gallery, en mail zijn MIJN opvattingen over essentiele apps.
Uiteraard ga ik er dan wel vanuit dat fabrikanten-apps gewoon te uninstallen zijn en niet "vast" zitten in de oxygenOS core o.i.d., zoals mijn HTC10, waar facebook in de sense schil vergroeid zit.

Oneplus heeft ook gewoon zijn eigen gallery, weather en clock apps die ook net zo goed google kon zijn (google photo's staat er ook nog eens op). Er staat ook bijvoorbeeld game space, netflix op die net zo niet-google zijn als dat een Oneplus music app zou zijn.

Ik hoop dat ik het zo wat toegelicht heb, maar ik snap dat het voor de een anders is dan voor de ander, en idd, ergens moet je een grens trekken van wat de standaard is van bloated en near-stock-android.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Deathchant ok dus je wilt zo min mogelijk bij Google beleggen bij een OS van Google door minder apps van Google te gebruiken en je vindt bepaalde apps van Google niet fijn. Ik kan me niet voorstellen dat er geen enkele 3rd party app is die je wel fijn vindt werken ipv de Google apps. Bovendien is er geen enkele garantie dat de apps van OnePlus wel fijn voor je zouden werken.

@KaiseRRuby die 7T badge heeft @Deathchant (terecht) te danken aan de review die hij geschreven heeft over de 7T. Al die posts hier dragen daar vrij weinig aan bij ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Laguna op 22-04-2020 17:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Na de vier 7T mislukkingen van afgelopen tijd door een stevige groentint, en het zeer treurige nieuws over de achterlijke prijzen van de OP8 Pro, is vanmorgen mijn 7T Pro binnen gekomen.

- als ik moet bitneuken: grijs is niet helemaal grijs maar slightly off neigend naar groen, maar dat is bijna niet te zien, en het is gewoon egaal over het hele scherm en het is alleen bij 20-30% brightness.
- stevige lichtbreking aan de curves, en icoontjes en info "vervormt" zodra de curve begint :'( Erg vervelend zeg, ik hopo dat het kan wennen...eerder ben ik er nooit echt aan gewend...
- cijfertjes om met pincode te unlocken staan in het midden van het scherm, niet onderaan, dus kom je makkelijker met 1 hand bij.
- popup cam FTW!!
- de automatische helderheid lijkt zich beter aan de situatie aan te passen dan de 7T
- ik zie weinig verschil tussen NATURAL en Advanced+sRGB, maar omdat volgens bijna alle reviews de kleurtemp rond de 7000K is, heb ik em op advanced+sRGB gezet met daarbij de slider een beetje naar de warme kant, totdat het op 't oog matchte met mijn HTC10

Oh en nog een dingetje waar ik dus totaal niet bij had stil gestaan: ik heb nu 256GB ipv 128GB; ik verwacht het niet nodig te hebben, maar altijd fijn om te weten dat er ruimte is ;)
Met alle respect voor jou als persoon, maar dit is echt de zoveelste post van je die ik zie in dit topic. Bijna al je posts gingen over de mislukkingen van de 7T en de waas over het scherm heen. Je bent de karmakoning van dit topic terwijl je er dus nooit 1 daadwerkelijk langer dan 1 week hebt gebruikt.

Dit is inderdaad de vierde (!) telefoon die je in bezit hebt en nu heb je eindelijk geen waas omdat je de Pro hebt gekocht. Je somt weer een aantal dingen op die je echt niet bevallen aan de telefoon (te zwaar, curves doen raar, scherm kan niet fel genoeg, grijs is niet grijs).

Het staat een ieder vrij om met een telefoon te doen wat hij of zij wil, laat ik dat voorop stellen. Krijg bij jou het idee dat je een telefoon wel echt ziet als een review apparaat waar je intensief onderzoek doet naar alles rondom de telefoon.

Persoonlijk zie ik mijn telefoon als een gebruiksvoorwerp en kijk ik er niet naar zoals jij er naar kijkt. En eerlijk gezegd, door de toon in jouw berichten kijk ik soms ook op een andere manier naar mijn telefoon op onderdelen die me normaal niet zouden storen. En dan zie ik opeens een dingetje die ik normaal helemaal niet gezien zou hebben.

Ik vind daarom dit topic af en toe niet leuk om te volgen. Het leukst is om tips en trucs richting elkaar te geven over het gebruik van de telefoon en hoe je elkaar daar in kunt helpen. Gebruiksvragen richting elkaar op te lossen. Tips inderdaad over een leuk hoesje of over een softwareupdate.

Voel je niet aangevallen, ik richt het op jou omdat jij het meeste post en omdat jouw posts die ondertoon hebben. Het is ook mijn persoonlijke mening.

Ik zou het leuker vinden om de kant op te sturen van de mensen die wel de telefoon al een tijd gebruiken, er tevreden mee zijn en leuke dingen willen bespreken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deathchant
@KaiseRRuby Hmmm misschien heb je ook wel een punt. Ik vind het belangrijk om te delen, maar soms sta ik er niet bij stil dat ook niet altijd alles gedeeld hoeft te worden. Ik vind dat zelf ook niet altijd fijn bij anderen, dus dan moet ik dat natuurlijk zelf natuurlijk ook niet gaan doen. En die karmabadges...ik vind het sowieso niet zo'n fijn systeem om een badge achter je naam geplakt te krijgen die dan de illusie wekt dat je veel van iets weet, omdat ie toevallig veel post of 1 review schrijft. Voor mij kan dat hele concept zo weg.
Anyway, dank voor de reminder, soms heb je het zelf gewoon niet altijd in de gaten en moet je er even op gewezen worden ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Nu online
Deathchant schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:49:
@KaiseRRuby Hmmm misschien heb je ook wel een punt. Ik vind het belangrijk om te delen, maar soms sta ik er niet bij stil dat ook niet altijd alles gedeeld hoeft te worden. Ik vind dat zelf ook niet altijd fijn bij anderen, dus dan moet ik dat natuurlijk zelf natuurlijk ook niet gaan doen. En die karmabadges...ik vind het sowieso niet zo'n fijn systeem om een badge achter je naam geplakt te krijgen die dan de illusie wekt dat je veel van iets weet, omdat ie toevallig veel post of 1 review schrijft. Voor mij kan dat hele concept zo weg.
Anyway, dank voor de reminder, soms heb je het zelf gewoon niet altijd in de gaten en moet je er even op gewezen worden ;)
Bedankt voor je prettige en volwassen reactie. Ik wist niet dat je een review over de telefoon hebt geschreven en daarom karmakoning bent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

- popup cam FTW!!

Als je de gepinde berichten bekijkt, zie je een link naar m'n cloud. Daarin staan de OnePlus apps gemirrored. Dit omdat OnePlus is gestopt met de Music en Calendar apps. Je kunt ze nog wel gewoon gebruiken.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
@Anonymoussaurus Bedankt voor de tip!! Wist ik niet! :) EDIT: en downloaded (y)
@KaiseRRuby Ja, ik had het eens teruggelezen (eigenlijk hoefde ik het niet terug te lezen) en het is ook niet leuk om constant een negatieve berichtgeving te moeten lezen en die voerde idd de boventoon. Dat had echt wel minder gekund en zal daarop letten.
Om dan een positieve ervaring te delen: ik ben jarenlang de HTC's (met LCD's) gewend, maar holy frick wat zien natuurfilmpjes op youtube (uiteraard 1440p/60 + HDR) prachtig uit zeg. n00b-feitje: ik wist niet dat de 7T serie HDR ondersteunde :F Somehow compleet overheen gelezen. En ik vind het zo fijn dat de selfiecam gewoon weg is als ik em niet gebruik. Toch wel erg mooi zo'n volledig beeld (alhoewel de notch op de 7T me niet stoorde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Nu online
Deathchant schreef op woensdag 22 april 2020 @ 20:31:
@Anonymoussaurus Bedankt voor de tip!! Wist ik niet! :) EDIT: en downloaded (y)
@KaiseRRuby Ja, ik had het eens teruggelezen (eigenlijk hoefde ik het niet terug te lezen) en het is ook niet leuk om constant een negatieve berichtgeving te moeten lezen en die voerde idd de boventoon. Dat had echt wel minder gekund en zal daarop letten.
Om dan een positieve ervaring te delen: ik ben jarenlang de HTC's (met LCD's) gewend, maar holy frick wat zien natuurfilmpjes op youtube (uiteraard 1440p/60 + HDR) prachtig uit zeg. n00b-feitje: ik wist niet dat de 7T serie HDR ondersteunde :F Somehow compleet overheen gelezen. En ik vind het zo fijn dat de selfiecam gewoon weg is als ik em niet gebruik. Toch wel erg mooi zo'n volledig beeld (alhoewel de notch op de 7T me niet stoorde).
Ik heb zowel de 7T als de 7 Pro gehad en ik moet zeggen dat ik me niet zo stoor aan de notch maar wel heel goed kan begrijpen dat het fijner is zonder notch.

Qua muziek en beeld, hebben jullie ook zo'n voorgeïnstalleerd fimpje er op staan wat het Dolby geluid weergeeft? Staat in de galerij onder 'Movies'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
KaiseRRuby schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:10:
[...]

Ik heb zowel de 7T als de 7 Pro gehad en ik moet zeggen dat ik me niet zo stoor aan de notch maar wel heel goed kan begrijpen dat het fijner is zonder notch.

Qua muziek en beeld, hebben jullie ook zo'n voorgeïnstalleerd fimpje er op staan wat het Dolby geluid weergeeft? Staat in de galerij onder 'Movies'.
Welke telefoon heb jij dan nou uiteindelijk?

Ik heb idd via de file explorer een videobestand gevonden dolby.mp4 of zoiets met dezelfde dolby-reclame als in de bioscoop :) Dat ziet er ook erg goed uit en het geluid is ook erg goed!!
Mijns inziens beter dan de 7T, wat voller, alsof meer diepe tonen erin zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Nu online
Deathchant schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:02:
[...]

Welke telefoon heb jij dan nou uiteindelijk?

Ik heb idd via de file explorer een videobestand gevonden dolby.mp4 of zoiets met dezelfde dolby-reclame als in de bioscoop :) Dat ziet er ook erg goed uit en het geluid is ook erg goed!!
Mijns inziens beter dan de 7T, wat voller, alsof meer diepe tonen erin zitten.
Ik heb de 7T met de grijze achterkant. Dus geen Pro. Dat filmpje is inderdaad mooi om te zien, de resolutie op jouw telefoon is natuurlijk hoger maar zelfs op de 7T ziet het er tof uit en het geluid is ook tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Heeft iemand een idee hoe ik de SOT kan "resetten"? Ik heb mijn telefoon nu van 22% naar 83% geladen in exact 30 minuten, maar ik zie dat de SOT tijd niet gereset wordt, waarschijnlijk omdat ie steeds zegt "since last full charge". Ik laad mijn telefoon nooit op tot 100%. Dus is dit normaal of doe ik iets fout? Mijn HTC begon opnieuw te tellen zodra ik de lader uitnam.

Trouwens, holyfrick wat gaat dat laden snel zeg. Ik had het al eerder gezegd: even laten opladen tijdens je gaat poepen en je telefoon kan er een hele dag tegenaan :)
Oh trouwens, mijn telefoon wordt net zo warm als de lader hoor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Deathchant die reset is pas vanaf 90%. Misschien is de optie "optimized charging" wat voor jou en komt dat in een volgende OxygenOS update ook naar de 7T (voor nu voorbehouden aan de 8 serie).

Mijn 7T wordt overigens amper warm tijdens het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Laguna schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 22:37:
@Deathchant die reset is pas vanaf 90%. Misschien is de optie "optimized charging" wat voor jou en komt dat in een volgende OxygenOS update ook naar de 7T (voor nu voorbehouden aan de 8 serie).

Mijn 7T wordt overigens amper warm tijdens het laden.
Thanks! Ik ga em dan even tot 90% opladen en dan check ik het idd even. Dank voor de tip!
Ik had ook gedacht dat de telefoon niet echt warm zou worden, omdat de magie in de lader zelf zou gebeuren en niet in de telefoon, maar toch werd ie warm, net als de lader zelf :)
Oh, gaat om de 7T Pro overigens, maar die heeft dezelfde Warpcharge 30T.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Deathchant schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 22:43:
[...]

Oh, gaat om de 7T Pro overigens, maar die heeft dezelfde Warpcharge 30T.
Weet ik ;) al bedenk ik me net dat ik de nieuwe lader nog niet gebruik. Nog die van m'n OP3, oftewel 20 watt ipv 30 watt. Zodra ik de nieuwe lader in gebruik heb genomen zal ik daar eens op letten.

offtopic:
@Deathchant met even Googlen kom ik uit bij FairEmail of anders K-9 Mail.

[ Voor 14% gewijzigd door Laguna op 25-04-2020 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adiabat
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-03 06:12
Straks komt mijn 7TPro aan en kan ik eindelijk switchen van mijn 3T :)
Zijn er zaken die jullie out of the box zouden checken (scherm e.d.) of must-do's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295169

adiabat schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 11:20:
Straks komt mijn 7TPro aan en kan ik eindelijk switchen van mijn 3T :)
Zijn er zaken die jullie out of the box zouden checken (scherm e.d.) of must-do's?
Productie datum voor epidemie. Dan minste kans op problemen.

.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Laguna schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 22:58:
[...]

Weet ik ;) al bedenk ik me net dat ik de nieuwe lader nog niet gebruik. Nog die van m'n OP3, oftewel 20 watt ipv 30 watt. Zodra ik de nieuwe lader in gebruik heb genomen zal ik daar eens op letten.
Yup, 90% was het idd. Ik heb dat gisteravond dus gedaan en ik heb nu nog 51% over en een SOT van 4u36min. Dus dat is wel echt (y) .
Oh, nog een klein dingetje wat ik wel prettig vind en nooit op de HTC's gehad heb: als je je vertypt hebt en je moet bijvoorbeeld midden in een woord een letter veranderen, dan krijg je tijdens het scrollen zo'n vergroting van de tekst te zien. Echt fijn :)

Ik begin langzaam een beetje te wennen. Ik vind de glare en reflecties aan de randen nog steeds kut en ook hoe de informatie in die rand verdwijnt, maar ik betrap me er stiekem op dat ik tijdens het scrollen graag over die bolling scroll, voelt zo lekker aan :*)

Oh en het meegeleverde hoesje is TOP!

offtopic:
Ik wil geen 3 jaar oude topics kicken, maar wat is een fatsoenlijke mail app ter vervanging van mijn HTC Mail app? Het belangrijkste is op privacy gericht en dat ie NIET automatisch synct. Ik wil zelf in charge zijn wanneer ik mail ophaal. Ik heb nu Outlook, maar die blijft auto-syncen en kun je ook niet stopzetten.

[ Voor 13% gewijzigd door Deathchant op 25-04-2020 22:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@Deathchant probeer eens je vinger te schuiven van links naar rechts over de spatiebalk. Dan verschuift je cursor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Laatst online: 10-07 16:32
Twijfel nu een beetje tussen de OP7T Pro en OP8 Pro. Voor 200 piek heb ik 5G en een sneller toestel. Doe meestal 2 jaar met een phone dus dan is het wel lekker om alvast 5G te hebben. Het scherm van de 7T Pro is wel weer mooier met de pop selfie... Lastig! Waarom kiezen jullie nu nog voor de 7T Pro? Oja en heeft de 7T Pro ook last (gehad) van die groene tint die de 8 Pro nu deels heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
earthknake schreef op zondag 26 april 2020 @ 10:41:
Twijfel nu een beetje tussen de OP7T Pro en OP8 Pro. Voor 200 piek heb ik 5G en een sneller toestel. Doe meestal 2 jaar met een phone dus dan is het wel lekker om alvast 5G te hebben. Het scherm van de 7T Pro is wel weer mooier met de pop selfie... Lastig! Waarom kiezen jullie nu nog voor de 7T Pro? Oja en heeft de 7T Pro ook last (gehad) van die groene tint die de 8 Pro nu deels heeft?
Zoveel sneller is hij niet. 855 Plus is in de praktijk bijna even snel als de 865. Plus, 5G is totaal nutteloos op lage frequenties. Over een paar jaar, als we 3,5 en hogere frequenties hebben is de OnePlus 8 Pro alweer EOL, dus in dat opzicht is het best nutteloos naar mijn mening. 5G op lage frequenties is namelijk even snel als 4G, dus ik zie de meerwaarde er niet van in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:56
earthknake schreef op zondag 26 april 2020 @ 10:41:
Wat @Anonymoussaurus zegt, je hebt de komende tijd nog vrij weinig aan 5G. De 3.5ghz frequentie is waar je echt verschil mee kan gaan krijgen, maar die komt niet voor 2022.

Ik heb kort getwijfeld tussen de 7T Pro en de 8 (non-pro), omdat die qua prijs bij elkaar in de buurt zitten. Maar omdat 5G nog niet echt meerwaarde heeft en ik de pop-up front camera wel een groot voordeel vind, ben ik voor de 7T Pro gegaan :)

[ Voor 15% gewijzigd door Tankiej op 26-04-2020 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earthknake
  • Laatst online: 10-07 16:32
Anonymoussaurus schreef op zondag 26 april 2020 @ 10:49:
[...]

Zoveel sneller is hij niet. 855 Plus is in de praktijk bijna even snel als de 865. Plus, 5G is totaal nutteloos op lage frequenties. Over een paar jaar, als we 3,5 en hogere frequenties hebben is de OnePlus 8 Pro alweer EOL, dus in dat opzicht is het best nutteloos naar mijn mening. 5G op lage frequenties is namelijk even snel als 4G, dus ik zie de meerwaarde er niet van in.
Hmmm true. En het 90 Hz vs 120 Hz verhaal. Is dat iets waar je nu de 8 Pro voor zou kiezen? Stel jij kon nu een toestel kiezen, waarom zou je dan de 7T Pro nemen ipv 8 Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:54
Ik heb mijn nieuwe 8 omgeruild voor de 7T. Vond in mijn geval 200€ verschil niet verantwoord voor de kleine verschillen die mij niet boeien. Ik had beter moeten weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deathchant
@Jelte Verhip! Wat handig. Nooit geweten! Bij de S10e werkt het zo dus niet. Geen idee of het een android 10 feature is of een OnePlus dingetje of een gboard dingetje :)

@earthknake Ik denk dat AnonymousWP en Tankiej de spijker op de kop slaan. Ik heb ook zo gedacht en de hoge prijs van de OP8 Pro heeft het laatste zetje gegeven. Ik heb nu ook naar alle tevredenheid een 7T Pro.
5G wordt nu als hét feature "klaar zijn voor de toekomst" neergezet, waar het echt nog wel effe duurt voor dat het in goeie getale gebruikt kan worden. Ik wil geen discussie starten over wat aan 5G nu precies in de praktijk zo geweldig is waar mensen op wachten, maar kijk ook even naar wat je écht praktisch wilt bereiken met 5G. Dat de telefoon per direct overgaat wanneer je via VoLTE belt is voor mij al genoeg. Daarnaast kan ik nog steeds snel internetten en alle filmpjes en downloads doen die ik wil. Videobellen gaat ook nog steeds smooth. Dus, voor mij was 5G absoluut geen eis.
En ik kan je nu uit ervaring vertellen dat het weggestopt-zijn van de selfiecam echt fijn is. Mooi volledig scherm, en visueel geblocked als je em niet gebruikt.
Oh, en geen groene tint :) Het scherm kan wel wat minder helder dan de 7T maar in de praktijk kun je prima je telefoon aflezen in de zon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@Deathchant gboard dingetje. Wat in andere keyboards is overgenomen. Maar blijkbaar nog niet allemaal.

Swipe ook eens over de backspace naar links...

Hele woorden verdwijnen tegelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Jelte schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:08:
@Deathchant gboard dingetje. Wat in andere keyboards is overgenomen. Maar blijkbaar nog niet allemaal.

Swipe ook eens over de backspace naar links...

Hele woorden verdwijnen tegelijk!
Jonge, ik leer nog wat basics hier! Superfijn! Op mijn HTC had ik swiftkey, en die vergroting bij cursor verplaatsen was er niet.

Ik weet dat ik het even de tijd moet geven, maar mijn eerste indrukken van de accu zijn top!
Ik heb em gister tot 90% opgeladen 1day, 17hrs ago, en veel geyoutubed en gefirefoxed en veel foto's geschoten.
Mijn SOT is nu 8u3min en ik heb nog 15% over. Dus ik kan met 75% lading gewoon 8 uren aan de gang.
Mijn schermsettings: fHD, 90Hz, Natural stand, dark theme.
Ik ga er dan even vanuit dat 5-6u SOT makkelijk met qHD te halen moet zijn.
(overigens fHD of qHD...ik zie niet bizar veel verschil, behalve dat het VoLTE logootje scherper is)

En ik ben erg blij met de telelens moet ik zeggen! 3x ipv 2x op de 7T scheelt toch wel behoorlijk. De witbalans van alledrie de camera's is niet hetzelfde, is wel beetje jammer. Maar so far, I like it :)

offtopic:
@Laguna Thanks, die K9 ga ik proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-07 16:54
Ik ben van plan om over te stappen naar de 7t pro, kom vanaf de OP 6.

Veel gezocht maar toch benieuwd, is het de moeite waard?

Ik kies voor de 7t pro omdat ik de 8 pro te duur vind, plus te groot.

De 8 non pro is qua specs (op de soc na) niet beter dan de 7t pro, vandaar mijn keuze. Compleet scherm lijkt mij ook wel een mooi pluspuntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Het viel mij al op dat de 7T Pro een best zwaar toestel is, maar ik krijg er last van in mijn pinken xD. Ik krijg letterlijk een afdruk van de onderkant van het usb-c poort/hoesje in mijn pink.

Ben ik de enige met dit probleem? Denk dat ik mij moet aanleren om het toestel anders te bedienen. Of dat wellicht een ander hoesje ook meehelpt.

[ Voor 7% gewijzigd door xileS op 26-04-2020 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:58
Richard89 schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:37:
Ik ben van plan om over te stappen naar de 7t pro, kom vanaf de OP 6.

Veel gezocht maar toch benieuwd, is het de moeite waard?

Ik kies voor de 7t pro omdat ik de 8 pro te duur vind, plus te groot.

De 8 non pro is qua specs (op de soc na) niet beter dan de 7t pro, vandaar mijn keuze. Compleet scherm lijkt mij ook wel een mooi pluspuntje.
Ben zelf net van de 6 naar 7T gegaan sinds 1 dag :)
Qua snelheid maakt het niet echt wat uit. Zijn ook filmpje van en dan zie je zelf dat de 6 soms zelf fractie sneller is. Nu zal de Pro mogelijk nog wat sneller zijn maar ga geen wonderen verwachten want de 6 is al snel.

Camera heeft macro stand wat soms nuttig kan zijn en camera zal zeker verbeterd zijn.
Hij is iets langer en smaller tov 6.

Ben overgaan omdat ik voor een leuke prijs de 7T kon nemen icm abbo en mijn 6 verkocht.
Met dichte portemonnee mijn abbo kunnen verlengen die nu 2 euro goedkoper is p/m en bijbetaling toestel incl nieuwe case + temperend glas viel weg tegen verkoopprijs van de OnePlus 6.

Ik was eigen nog steeds dik tevreden met de 6 maar ja het kriebelt toch en nu kan ik over 2 jaar mogelijk weer een upgrade doen die gratis is >:)

tip: mocht je een nieuw abbo kiezen of gaat verlengen via Mobiel.nl

VF abbo verlengen of nieuw 60 euro korting
35 euro korting bij andere abbo.

Scheelt ook weer als je bij moet betalen :*)

Dit laatste hoort eigenlijk in levertijden en prijzen. Reacties hierop graag in dat topic.

[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 27-04-2020 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
earthknake schreef op zondag 26 april 2020 @ 10:54:
[...]

Hmmm true. En het 90 Hz vs 120 Hz verhaal. Is dat iets waar je nu de 8 Pro voor zou kiezen? Stel jij kon nu een toestel kiezen, waarom zou je dan de 7T Pro nemen ipv 8 Pro?
Ikzelf zou voor de 7T Pro gaan als hij zoveel goedkoper zou zijn. Zou voor 7T Pro gaan vanwege volledige scherm, maar meer omdat de 8 Pro gewoon overrated en te dure features heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:54
Klopt helemaal, ook voor de gewone 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Ik heb bij het spelen van youtubevideo's wel vaker dat het net lijkt alsof er een drop in fps is, beetje hapering. Ik heb in de developer settings al gespeeld met forcing gpu e.d., maar ik heb het nog steeds af en toe.
Ziet er een beetje uit alsof je op een PC speelt en de videokaart af en toe een lage fps veroorzaakt bij een druk stukje ofzo.
Is er ergens een setting die ik gemist heb in de instellingen? Zijn gewoon 1080p filmpjes die ik hier met de wifi bekijk. Battlefield filmpjes ofzo, maakt niet uit wat de content is.

EDIT: erg content met de accuduur so far. van 90% naar 20% en een SOT van 7,5 uur op fHD+90Hz

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49828755638_b2a0f86b41_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49829285826_5e9e291498_c.jpg

Heb best veel foto's gemaakt en YouTube gekeken en gesurft, maar er staan relatief kleine percentages bij. Maar goed. Me = happy :)

[ Voor 31% gewijzigd door Deathchant op 28-04-2020 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Ongelooflijk dat dit issue van ruim 5 jaar terug nog steeds actueel is: https://android.stackexch...between-pc-and-samsung-s5

Aangezien Solid Explorer door 1 of andere rare bug de helft van m'n 9000 afbeeldingen van WhatsApp heeft verwijderd, was er geen andere optie dan een backup terugzetten van m'n pc naar telefoon, maar door dat brakke MTP protocol gaat dat tergend traag. De indicatie is dat het 10-20 uur gaat duren..

offtopic:
@Deathchant toch voor FairEmail gekozen zo te zien :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:08
Laguna schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 21:51:
Ongelooflijk dat dit issue van ruim 5 jaar terug nog steeds actueel is: https://android.stackexch...between-pc-and-samsung-s5

Aangezien Solid Explorer door 1 of andere rare bug de helft van m'n 9000 afbeeldingen van WhatsApp heeft verwijderd, was er geen andere optie dan een backup terugzetten van m'n pc naar telefoon, maar door dat brakke MTP protocol gaat dat tergend traag. De indicatie is dat het 10-20 uur gaat duren..

offtopic:
@Deathchant toch voor FairEmail gekozen zo te zien :p
Dan is de backup ergens uploaden en daarna op je telefoon downloaden sneller.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-07 17:56
Weet iemand hoe ik de temperatuur van mijn lockscreen af krijg of minimaal kan veranderen naar Celcius?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
Nachtschade schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:59:
Weet iemand hoe ik de temperatuur van mijn lockscreen af krijg of minimaal kan veranderen naar Celcius?
Zit dat niet in de Clock-app? Daar kun je in de settings aangeven of het F of C moet zijn, volgens mij worden Oneplus telefoons via die Clock-app gekoppeld aan accuweather.

offtopic:
@Laguna Ja inderdaad. Ik had even getwijfeld omdat deze FairMail zo uitgebreid is qua settings dat ik het niet meer overzichtelijk vindt, maar deze doet tenminste handmatig syncen. Zo heb je dus een unified inbox waar je inbox in zit, maar in het menuutje links heb je dus een inbox, een unified inbox en het is gewoon onoverzichtelijk, onhandig, en bij het handmatig syncen blijft zo'n pijltjes icoontje de hele tijd draaien alsof ie nog bezig is, maar eigenlijk al klaar is. Omdat het op privacy gericht is, en ook een goeie score kreeg heb ik deze gekozen ipv K9 mail, dus ik geef mezelf ff tijd om te wennen. En anders alsnog K9 proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Laatst online: 15:56
Nachtschade schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:59:
Aanpassen naar celsius kan je doen in de Weer app. Weg halen van lockscreen geen idee, bij mij stond het daar al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Nu de 7T Pro korte tijd in gebruik en ik ben overwegend tevreden. De schermranden zijn niet altijd even praktisch maar ok.

Één dingetje wat me opviel wat dat smart unlock anders werkt dan ik gewend ben. Ik heb mijn carkit Bluetooth verbinding toegevoegd aan smart unlock. Ik was gewend dat, zodra de telefoon verbinding maakt met de carkit, de Bluetooth verbinding herkend werd en de telefoon direct was ontgrendeld. Dat is nu niet het geval. Ik moet na de koppeling met mijn carkit eerst eenmalig de telefoon ontgrendelen met de code/vingerafdruk en daarna blijft hij wel steeds ontgrendeld. Vind ik wat vreemd. Wel extra veilig natuurlijk maar niet zoals ik gewend ben.

Is dit een Oneplus of een Android 10 dingetje?

Edit: vandaag werkte het opeens wel. Maar even in de gaten houden of het nu blijft werken.

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 30-04-2020 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-07 15:54
Zijn er mensen die ervaring hebben met Tap to Pay en de Rabobank op de OnePlus 7T? Op mijn OnePlus 3 kreeg ik na het aanzetten van het scherm en het tegen de terminal aanhouden een scherm met mijn pasje te zien en eventueel een "Ondertekenen" knop. Op mijn OnePlus 7T krijg ik niks te zien en blijft de terminal soms hangen op "Please see your phone for instructions".

edit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/25iyzXuE7aPkesufZNiag_FLvwE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tg7u5Dvz0mgowavFQsyBafJK.jpg?f=fotoalbum_medium

Dit scherm heb ik het dus over.

edit2:
Oh, en nog een probleempje waar ik tegen aan loop :P Van WhatsApp staat soms een melding in mijn notificatie balk met "Checking for new messages.." waarna ik soms berichten binnen krijg die een uur eerder zijn verzonden. Battery optimisation staat uit. Hier had ik op mijn 3 de laatste tijd ook al last van overigens..

[ Voor 60% gewijzigd door Lunaticc op 30-04-2020 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Tankiej schreef op woensdag 29 april 2020 @ 12:34:
[...]

Aanpassen naar celsius kan je doen in de Weer app. Weg halen van lockscreen geen idee, bij mij stond het daar al niet.
Thnx. Ik had die app al lang verwijderd dus maar weer opnieuw geïnstalleerd en de temperatuur is nu idd in Celcius. Jammer dat dit soort dingen worden opgedrongen door OnePlus tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ideedeequeuedee schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:54:
Zijn er mensen die ervaring hebben met Tap to Pay en de Rabobank op de OnePlus 7T?
Heb het er net op gezet maar nog niet geprobeerd. Wel weet ik dat er her en der het nodige over geschreven is (ook bij andere toestellen). Er zouden dan ergens wat instellingen aangepast moeten worden. Maar wat weet ik zo niet, zou ik zelf ook moeten opzoeken.

Edit:
Staat de Rabo wallet als standaard betaalapp aan bij de instellingen 'tikken en betalen'?

[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 30-04-2020 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
13art schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:09:
[...]

Heb het er net op gezet maar nog niet geprobeerd. Wel weet ik dat er her en der het nodige over geschreven is (ook bij andere toestellen). Er zouden dan ergens wat instellingen aangepast moeten worden. Maar wat weet ik zo niet, zou ik zelf ook moeten opzoeken.

Edit:
Staat de Rabo wallet als standaard betaalapp aan bij de instellingen 'tikken en betalen'?
Yes, die staat goed ingesteld.

Wat ik me zo kan bedenken is dat Android 10 strengere permissies heeft (mijn 3 zat nog op Android 9) en dat de Rabo Wallet niet over andere apps/het lockscreen heen mag tekenen, maar die permissie kan je niet toekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Nachtschade schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:56:
[...]

Thnx. Ik had die app al lang verwijderd dus maar weer opnieuw geïnstalleerd en de temperatuur is nu idd in Celcius. Jammer dat dit soort dingen worden opgedrongen door OnePlus tegenwoordig.
Ik heb die accuweather ook uninstalled en hetzelfde issue. Maar ja, ik leer er nu mee leven dat er geen temperatuur meer staat maar "NEVER SETTLE". Ook fine.

Ik had laatst een vraagje gesteld en ik heb het nog steeds niet gevonden.
Als ik filmpjes kijk ziet het af en toe uit alsof er framedrops zijn, terwijl het 1080p/60 filmpjes zijn. Is dan net alsof je in een game tijdelijk een 30fps momentje hebt. Fractie van een seconde.
Ik weet niet exact welke setting in de developeropties iets scheelt. Switchen tussen 60Hz en 90Hz helpt iig niet. Het pinch-to-fullscreen of gewoon origineel formaat (met zwarte balken) scheelt ook niks. Ik moet toegeven dat je goed moet kijken om het te zien, maar als je gewoon blijft kijken dan valt het wel op dat het af en toe wat haperig gaat. Geluid is prima verder en de filmpjes preloaden gewoon goed vooruit. Dus dat is het ook niet.

EDIT: het gebeurt niet als ik het filmpje in portret-mode bekijk, dus waarbij het filmpje in de bovenste helft van het scherm afspeelt en daaronder de comments staan.

Oh, nog een vraagje. Ik vind het bluetoothvolume zachter dan hetzelfde geluidsniveau van de slider wanneer ik bedraad afspeel. Het disablen van absolute bluetoothvolume helpt niks. Enig idee?

[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 30-04-2020 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ideedeequeuedee schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:21:
[...]

Yes, die staat goed ingesteld.

Wat ik me zo kan bedenken is dat Android 10 strengere permissies heeft (mijn 3 zat nog op Android 9) en dat de Rabo Wallet niet over andere apps/het lockscreen heen mag tekenen, maar die permissie kan je niet toekennen.
Dat kan je op de Oneplus niet instellen nee. Daar is miui dan weer heer en meester in. Daar kan je dat soort zaken wel weer instellen. Al is dat voor sommigen een zegen en voor andere een vloek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Deathchant schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:26:
[...]

ik leer er nu mee leven dat er geen temperatuur meer staat maar "NEVER SETTLE". Ook fine.
En hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokko
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-07 19:56
Weet iemand of het mogelijk is wanneer bepaalde contacten bellen dat het geluid af gaat ?
Normaal heb ik altijd mijn slider op stil staan, echter zou ik bepaalde telefoontjes wel willen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-07 16:54
Ik had ook never settle in beeld, tot ik de weer app locatie toegang heb gegeven, nu staat er weer netjes de graden in mijn homescreen. wellicht even de locatiesettings bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

jokko schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:44:
Weet iemand of het mogelijk is wanneer bepaalde contacten bellen dat het geluid af gaat ?
Normaal heb ik altijd mijn slider op stil staan, echter zou ik bepaalde telefoontjes wel willen horen.
Dat kan alleen nog met de toggle niet storen. Voorheen kon je daar de slider voor gebruiken: geluid/niet storen/trillen, maar veel mensen liepen hierover te janken omdat het vroeger: geluid/trillen/stil was en in plaats van het aanpasbaar te maken voor de gebruiker heeft OnePlus gehoor gegeven aan het gejank en het teruggezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
13art schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:58:
[...]

Dat kan je op de Oneplus niet instellen nee. Daar is miui dan weer heer en meester in. Daar kan je dat soort zaken wel weer instellen. Al is dat voor sommigen een zegen en voor andere een vloek.
Dat ligt maar net aan de app. Bij de Google Dialer kan je dat wel instellen. Daar staat nog een extra kopje "Advanced" met de opties "Display over other apps" en "Modify system settings".

Ik heb voor nu beide Rabo apps alle permissies gegeven, eens kijken of dat verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Nachtschade schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:05:
[...]

En hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan?
Accuweather uninstallen, de clock widget removen, dan de app Clock force-stoppen, en dan de clock widget weer terug op je homescreen zetten, en dan staat er NEVER SETTLE ipv de temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
jokko schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:44:
Met do not disturb kan dat wel. Favoriete contacten komen dan wel door als die bellen. Met de slider is dat niet mogelijk voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ideedeequeuedee schreef op donderdag 30 april 2020 @ 17:13:
[...]

Dat ligt maar net aan de app. Bij de Google Dialer kan je dat wel instellen. Daar staat nog een extra kopje "Advanced" met de opties "Display over other apps" en "Modify system settings".

Ik heb voor nu beide Rabo apps alle permissies gegeven, eens kijken of dat verschil maakt.
Je hebt gelijk, weergeven voor andere apps kan soms wel. Neemt niet weg dat de mogelijkheden van permissies bij miui veel uitgebreider is. Daar kan je dit soort zaken bij elke app instellen ook of iets wel of niet op het lockscreen meldingen moet tonen, etc. Maar goed terug naar de OP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
13art schreef op donderdag 30 april 2020 @ 17:28:
[...]

Met do not disturb kan dat wel. Favoriete contacten komen dan wel door als die bellen. Met de slider is dat niet mogelijk voor zover ik weet.
Idd, dat had ik ook al opgemerkt. Het is ook zo dat als je de slider op silent zet, en je dan een filmpje of muziek wilt afspelen, dat ook het mediavolume helemaal weg is. Dat kun je dan omhoog zetten natuurlijk, maar zodra je weer aan de slider komt en dan weer terug naar silent gaat, is het mediavolume weer helemaal weg. Best irri ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lunaticc
13art schreef op donderdag 30 april 2020 @ 17:32:
[...]

Je hebt gelijk, weergeven voor andere apps kan soms wel. Neemt niet weg dat de mogelijkheden van permissies bij miui veel uitgebreider is. Daar kan je dit soort zaken bij elke app instellen ook of iets wel of niet op het lockscreen meldingen moet tonen, etc. Maar goed terug naar de OP ;)
De laatste keer dat ik MIUI heb gebruikt is jaaaren geleden. Tegenwoordig wil ik gewoon iets dat werkt, dus minder opties = beter (tot op een zekere hoogte) :P

Net bij de Jumbo het zelfde probleem, dus alle mogelijke permissies toekennen aan beide Rabo apps is geen oplossing helaas.
Deathchant schreef op donderdag 30 april 2020 @ 17:35:
[...]

Idd, dat had ik ook al opgemerkt. Het is ook zo dat als je de slider op silent zet, en je dan een filmpje of muziek wilt afspelen, dat ook het mediavolume helemaal weg is. Dat kun je dan omhoog zetten natuurlijk, maar zodra je weer aan de slider komt en dan weer terug naar silent gaat, is het mediavolume weer helemaal weg. Best irri ;)
Dat kun je uitzetten :) Buttons & gestures > Alert slider > Silent > Media

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Ideedeequeuedee schreef op donderdag 30 april 2020 @ 19:07:

Dat kun je uitzetten :) Buttons & gestures > Alert slider > Silent > Media
Verrek!!! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

De situaties waarin je silent gebruikt zijn volgens mij maar zeer beperkt, daarom zou het een stuk handiger zijn als je do not disturb kon activeren met de slider.

In welke situaties gebruiken jullie silent?

[ Voor 12% gewijzigd door Laguna op 30-04-2020 20:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deechtewber
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 18:13
Zijn er mensen die ervaring hebben met Tap to Pay en de Rabobank op de OnePlus 7T? Op mijn OnePlus 3 kreeg ik na het aanzetten van het scherm en het tegen de terminal aanhouden een scherm met mijn pasje te zien en eventueel een "Ondertekenen" knop. Op mijn OnePlus 7T krijg ik niks te zien en blijft de terminal soms hangen op "Please see your phone for instructions".

edit:
[Afbeelding]

Dit probleem heeft niets met permissies te maken. Ik heb de afgelopen maanden eerst een bug gemeld bij de Rabobank. Die hebben het onderzocht en verwijzen uiteindelijk naar Oneplus. Mijn gelijktijdig gemelde bug dat de acceptgiroscanner in de bankieren app het op OP toestellen niet deed hebben ze wél kunnen oplossen.

Vervolgens heb ik een bug gemeld bij OP. Die is nu in behandeling. Ik heb nog niet gehoord wanneer er een fix uitkomt. Overigens heeft ook de OP6 er last van.
Linkje: https://forums.oneplus.co...ng-on-android-10.1201713/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Laguna schreef op donderdag 30 april 2020 @ 20:19:
De situaties waarin je silent gebruikt zijn volgens mij maar zeer beperkt, daarom zou het een stuk handiger zijn als je do not disturb kon activeren met de slider.

Op het werk wanneer ik met patiënten oid in gesprek ga. Dan gaat de telefoon op compleet stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
deechtewber schreef op donderdag 30 april 2020 @ 21:14:
[...]

Dit probleem heeft niets met permissies te maken. Ik heb de afgelopen maanden eerst een bug gemeld bij de Rabobank. Die hebben het onderzocht en verwijzen uiteindelijk naar Oneplus. Mijn gelijktijdig gemelde bug dat de acceptgiroscanner in de bankieren app het op OP toestellen niet deed hebben ze wél kunnen oplossen.

Vervolgens heb ik een bug gemeld bij OP. Die is nu in behandeling. Ik heb nog niet gehoord wanneer er een fix uitkomt. Overigens heeft ook de OP6 er last van.
Linkje: https://forums.oneplus.co...ng-on-android-10.1201713/
Ah, fijn om te weten dat ik niet de enige ben! Maar ik vraag me af hoeveel prioriteit ze aan zo'n lokaal probleem gaan geven ;(
Laguna schreef op donderdag 30 april 2020 @ 20:19:

Letterlijk altijd :P

[ Voor 17% gewijzigd door Lunaticc op 30-04-2020 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

13art schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:02:
[...]

Op het werk wanneer ik met patiënten oid in gesprek ga. Dan gaat de telefoon op compleet stil.
Daarvoor zou do not disturb ook prima werken.
Handig zeg.. je bent goed bereikbaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:24
Ideedeequeuedee schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:38:
[...]

Ah, fijn om te weten dat ik niet de enige ben! Maar ik vraag me af hoeveel prioriteit ze aan zo'n lokaal probleem gaan geven ;(

[...]

Letterlijk altijd :P
Zelfde issue met ING, gebruik nu Google pay en dat werkt wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
Laguna schreef op donderdag 30 april 2020 @ 23:08:
Tja, ik bel nog maar héél sporadisch en als ik dat doe zijn dat altijd dezelfde 3-4 personen. Die telefoontjes mis ik inderdaad vaak, maar ik bel altijd binnen een paar minuten terug. Al mijn communicatie verloopt verder via WhatsApp. Idem voor mijn werk, daar gebruiken we Slack. Ik kan me de laatste keer dat ik met mijn vrienden heb gebeld niet herinneren als het niet op een festival of tijdens een evenement is..

edit:
Reden daarvoor was dat ik niet continue gestoord wilde worden door notificaties, dus daar ben ik gewend aan geraakt. Maar ik kan hem natuurlijk ook gewoon op DND zetten en dan "Allow calls from anyone". Eens proberen! d:)b

edit2:
De geluiden wanneer je zelf berichten verstuurt zijn daarmee niet weg. Vind dat ook altijd zo irritant om bij anderen 80 van die dingen per minuut te horen, dus maar weer terug naar mijn oude oplossing :P
Maaark schreef op donderdag 30 april 2020 @ 23:13:
[...]

Zelfde issue met ING, gebruik nu Google pay en dat werkt wel ok.
Dat is toch niet beschikbaar in Nederland?

[ Voor 21% gewijzigd door Lunaticc op 01-05-2020 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
Ideedeequeuedee schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 07:54:
Maar ik kan hem natuurlijk ook gewoon op DND zetten en dan "Allow calls from anyone". Eens proberen! d:)b
Zo heb ik mijn telefoon al jaren ingesteld. Werkt perfect, alleen geluid als je gebeld wordt voor de rest lekker stil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-07 18:31

edit:
[Afbeelding]

edit2:
Oh, en nog een probleempje waar ik tegen aan loop :P Van WhatsApp staat soms een melding in mijn notificatie balk met "Checking for new messages.." waarna ik soms berichten binnen krijg die een uur eerder zijn verzonden. Battery optimisation staat uit. Hier had ik op mijn 3 de laatste tijd ook al last van overigens..
Hoi ik heb met de RaboWallet hetzelfde probleem op een 7T. Enige manier om nu contactloos te betalen is om eerst de RaboWallet app openen alvorens hem tegen de terminal aan te houden. En het starten van de app duurt ook nog eens best lang. Maar is een know issue voor de app, ze vermelden het zelfs in de release notes op de PlayStore. Schijnt dat alle OnePlus telefoons met Android 10/OxygenOS 10.x dit probleem hebben.

Ik hoop dat ze het snel oplossen, maar het probleem bestaad al maanden.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Nu online
Jup, bij ING is het ook vreemd. Je moet sowieso je scherm unlocked hebben. Dan is het nog steeds random wanneer je dus je app geopend moet hebben en wanneer niet. Soms gebeurt er inderdaad niets op de telefoon, dan moet je zelf de app openen en dan nog niet altijd kun je daar je pincode in toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-07 18:31
KaiseRRuby schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:56:
Jup, bij ING is het ook vreemd. Je moet sowieso je scherm unlocked hebben. Dan is het nog steeds random wanneer je dus je app geopend moet hebben en wanneer niet. Soms gebeurt er inderdaad niets op de telefoon, dan moet je zelf de app openen en dan nog niet altijd kun je daar je pincode in toetsen.
Het unlocked snap ik wel, dat had ik ook bij mijn Huawei hiervoor stukje veiligheid.

Ik heb nu de routine de app eerst te openen dan werkt het wel altijd. Als ING dus ook probleem heeft er mee is het een OxygenOS dingetje denk ik.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deechtewber
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 18:13
Wie hetzelfde probleem heeft met de ING app als met de Rabo Wallet, meld alsjeblieft ook een bug. En ook Rabo klanten zou ik willen vragen om te posten op het OP forum onder mijn bug report. Meer druk is altijd beter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mb1234
KaiseRRuby schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:17:
Andere vraag: de standaard screenprotector heeft een flinke kras opgelopen bij mij, zo erg dat er een scheurtje in lijkt te zitten. Vraag me af hoe dat in vredesnaam kan en of het scherm zelf ook beschadigd is, maar dat terzijde.

Met een iPhone kun je een protector laten plaatsen bij van die winkels, kan dat voor de OnePlus ook? Of moet je nu zelf gaan zitten prutsen met zo'n hydrogel ding?
Dit kun je onder andere bij de MediaMarkt laten doen.
Ik heb zelf een clearplex screenprotector laten plaatsen, deze beschermt niet zo zeer tegen vallen maar wel tegen krassen.

https://www.repairitnow.n...or-voor-op-ieder-toestel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:24
Ideedeequeuedee schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 07:54:
[...]

Tja, ik bel nog maar héél sporadisch en als ik dat doe zijn dat altijd dezelfde 3-4 personen. Die telefoontjes mis ik inderdaad vaak, maar ik bel altijd binnen een paar minuten terug. Al mijn communicatie verloopt verder via WhatsApp. Idem voor mijn werk, daar gebruiken we Slack. Ik kan me de laatste keer dat ik met mijn vrienden heb gebeld niet herinneren als het niet op een festival of tijdens een evenement is..

edit:
Reden daarvoor was dat ik niet continue gestoord wilde worden door notificaties, dus daar ben ik gewend aan geraakt. Maar ik kan hem natuurlijk ook gewoon op DND zetten en dan "Allow calls from anyone". Eens proberen! d:)b

edit2:
De geluiden wanneer je zelf berichten verstuurt zijn daarmee niet weg. Vind dat ook altijd zo irritant om bij anderen 80 van die dingen per minuut te horen, dus maar weer terug naar mijn oude oplossing :P

[...]

Dat is toch niet beschikbaar in Nederland?
Gebruik het via Openbank, daar is het wel gewoon in NL beschikbaar, maar (nog) niet bij de grootbanken inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Laguna schreef op donderdag 30 april 2020 @ 23:08:
[...]

Daarvoor zou do not disturb ook prima werken.

[...]

Nope, want die gebruik ik 's nachts. Bij do not disturb komen mijn favoriete contacten wel door als die bellen. Bijvoorbeeld als er 's nachts wat zou zijn met mijn ouders of beste vrienden. Daarvoor wil ik 's nachts bereikbaar zijn en moeten dan die telefoontjes dus door komen. Als ik overdag aan het werk ben is deze noodzaak er minder. Er is dus (voor mij) een wezenlijk verschil tussen de do not disturb en de stille modus van de slider.

[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 01-05-2020 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@13art bedankt voor de toelichting, maar dan zou je op werk ook vibrate kunnen gebruiken ipv stil. Zolang de telefoon in je broekzak zit merkt de cliënt dat toch niet lijkt me. Al kan ik begrijpen dat je dan alsnog stil prefereert. Het beste zou nog steeds zijn als OnePlus die slider aanpasbaar maakt zoals in LineageOS, zodat iedereen zelf kan bepalen hoe de slider functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Nu online
mb1234 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:21:
[...]

Dit kun je onder andere bij de MediaMarkt laten doen.
Ik heb zelf een clearplex screenprotector laten plaatsen, deze beschermt niet zo zeer tegen vallen maar wel tegen krassen.

https://www.repairitnow.n...or-voor-op-ieder-toestel/
Wat kostte dat, als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mb1234
KaiseRRuby schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:26:
[...]

Wat kostte dat, als ik vragen mag?
Volgens mij ongeveer 20 euro. Best wel prijzig maar het blijft wel goed zitten en werkt prima.

Zoals je kunt zien zijn er meerdere mensen die het bij de MediaMarkt hebben laten plaatsen: [OnePlus 7T-serie] Accessoires

[ Voor 28% gewijzigd door mb1234 op 01-05-2020 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Laguna schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:31:
@13art bedankt voor de toelichting, maar dan zou je op werk ook vibrate kunnen gebruiken ipv stil. Zolang de telefoon in je broekzak zit merkt de cliënt dat toch niet lijkt me. Al kan ik begrijpen dat je dan alsnog stil prefereert. Het beste zou nog steeds zijn als OnePlus die slider aanpasbaar maakt zoals in LineageOS, zodat iedereen zelf kan bepalen hoe de slider functioneert.
Trillen hoor je nog best wel vind ik, dus mijn voorkeur is tijdens gesprekken met mijn patiënten gewoon helemaal stil. En inderdaad, ik ben ook een groot voorstander van dat ze je laten kiezen welke functie je aan de slider wil toewijzen.

Bij de OP3 kon je met de alert slider ook het dns profiel activeren ipv trillen. Dus ze moeten vrij eenvoudig je moeten kunnen laten kiezen.

[ Voor 13% gewijzigd door 13art op 01-05-2020 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

13art schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:20:
[...]

Trillen hoor je nog best wel vind ik, dus mijn voorkeur is tijdens gesprekken met mijn patiënten gewoon helemaal stil. En inderdaad, ik ben ook een groot voorstander van dat ze je laten kiezen welke functie je aan de slider wil toewijzen.
Bijzonder, zodra m'n 7T naast me op de bank ligt en hij staat op tril dan hoor ik 'm alleen heel zachtjes zodra het doodstil in huis is. Met een beetje muziek op de achtergrond hoor je dat al niet meer, daardoor ook al eens een gesprek gemist.
Bij de OP3 kon je met de alert slider ook het dns profiel activeren ipv trillen. Dus ze moeten vrij eenvoudig je moeten kunnen laten kiezen.
Klopt, daar refereerde ik ook aan in m'n eerdere posts en op die wijze heb ik er ook mee gewerkt bij m'n OP3 de afgelopen 4 jaar. Was ook mijn hoofdreden om niet te upgraden naar OxygenOS 9, aangezien ze daarin de werking van de slider hadden aangepast naar hoe ie nu is.

[ Voor 29% gewijzigd door Laguna op 01-05-2020 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Laguna schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:30:
[...]

Bijzonder, zodra m'n 7T naast me op de bank ligt en hij staat op tril dan hoor ik 'm alleen heel zachtjes zodra het doodstil in huis is. Met een beetje muziek op de achtergrond hoor je dat al niet meer, daardoor ook al eens een gesprek gemist.

[...]

Klopt, daar refereerde ik ook aan in m'n eerdere posts en op die wijze heb ik er ook mee gewerkt bij m'n OP3 de afgelopen 4 jaar. Was ook mijn hoofdreden om niet te upgraden naar OxygenOS 9, aangezien ze daarin de werking van de slider hadden aangepast naar hoe ie nu is.
Ah ok. Moet ook eerlijk bekennen dat ik het met de 7T Pro nog niet uitgeprobeerd heb, maar al m'n telefoons hiervoor was het trillen niet geluidloos. Maar daarnaast vind ik het niet prettig om zelf afgeleid te worden door getril als ik in gesprek ben dus liever helemaal stil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Ik denk dat het default gedrag is, maar ik vind het wel irritant: als ik een filmpje aan het kijken ben en ik krijg een berichtje, dan wordt het geluid van het filmpje gedimd en het geluid van het berichtje krijgt dan prio. Kan ik het op zijn minst zo instellen dat bij een inkomend bericht het geluid van het filmpje niet zachter wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Deathchant schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 20:43:
Ik denk dat het default gedrag is, maar ik vind het wel irritant: als ik een filmpje aan het kijken ben en ik krijg een berichtje, dan wordt het geluid van het filmpje gedimd en het geluid van het berichtje krijgt dan prio. Kan ik het op zijn minst zo instellen dat bij een inkomend bericht het geluid van het filmpje niet zachter wordt?
Volgens mij moet tel op vibreren of stil zetten wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Zijn er meer die dit zien aan de achterkant bij de onderzijde, zodra het licht er onder een bepaalde hoek opvalt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XcXeHVOfu2x5l37Egq21RSRcgw4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eaHQsdpxiAeX2mkoPgy40es1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Laguna schreef op zondag 3 mei 2020 @ 10:34:
Zijn er meer die dit zien aan de achterkant bij de onderzijde, zodra het licht er onder een bepaalde hoek opvalt?

[Afbeelding]
Heb even gekeken bij mijn 7T Pro, maar daar zie ik niet zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

[Afbeelding]
Ik heb ook net even gekeken maar ik heb dit ook niet. Is dit iets wat onder het glas zit? Het ziet er een beetje uit alsof je een "agressief" hoesje gebruikt hebt (maar dat zal het wel niet zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:57

Flipm0de

geen

In de review en veel reviews op YouTube lees je dat de batterij en camera niet zo goed zijn van de 7t. Is dat nog steeds zo? Of is het met updates toch een stuk beter geworden nog? En is het zo dat je de hogere refresh alleen zien in het menu en homescreens? Heb nog nooit een telefoon met meer dan 60hz gehad.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renem
Flipm0de schreef op zondag 3 mei 2020 @ 22:03:
In de review en veel reviews op YouTube lees je dat de batterij en camera niet zo goed zijn van de 7t. Is dat nog steeds zo? Of is het met updates toch een stuk beter geworden nog? En is het zo dat je de hogere refresh alleen zien in het menu en homescreens? Heb nog nooit een telefoon met meer dan 60hz gehad.
Ik haal zo'n 10 uur SOT iedere dag, noem ik niet slecht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@13art en @Deathchant bedankt maar ik ben op zoek naar mensen met de 7T niet de 7T Pro. Toestel heeft alleen in de officiële sandstone cover gezeten, dus dat lijkt mij niet de oorzaak. Ik zat zelf meer te denken aan verkleuring door warmte, maar dan zouden meer mensen met de 7T daar last van moeten hebben. Of het heeft er altijd al gezeten en is het me niet eerder opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Vannacht voor het eerst een onverklaarbare drain gehad. Niet gigantisch maar toch 3x zoveel als normaal. Normaal verlies ik per nacht zo'n 3% nu afgelopen nacht ruim 10%.

Het enige wat me opviel vanochtend toen ik mijn telefoon oppakte was dat ik de wifi verbinding aan zag springen en toen wat berichten en een mail binnen kwam. In de battery stats staan ook geen apps die de telefoon wakker gehouden zouden hebben (de lijst was leeg, vlak voor naar bed gaan de telefoon opgeladen).

Ik heb in de afgelopen dagen geen instellingen aangepast wat dit zou kunnen verklaren. Voor zover ik nu in een half uurtje kan beoordelen lijkt het verbruik nu weer normaal.

Maar eens even in de gaten houden of dit een terugkerend fenomeen wordt of dit bij 1x blijft.

Ik vind overigens het laagste geluidsniveau van de notificaties te luid. Had nog wel wat stapjes lager gemogen wat mij betreft. Ik mis ook het splitsen van het belvolume en het volume en de notificatie geluiden. Jammer dat dit er uit gehaald is.

[ Voor 18% gewijzigd door 13art op 04-05-2020 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Laatst online: 12-07 15:35

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

[Afbeelding]
Ik heb, na aanleiding van je foto, eventjes gekeken maar ik kan niks ontdekken aan mij 7T. Ik heb hem wel nog steeds in de originele clearcase zitten.

|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Nu online

[Afbeelding]
Jup, ik heb dat vooral in 1 hoek een beetje. Alsof de case er voor heeft gezorgd dat het wat is gaan schuren en daarom zo dof is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

13art schreef op maandag 4 mei 2020 @ 07:02:

Ik vind overigens het laagste geluidsniveau van de notificaties te luid. Had nog wel wat stapjes lager gemogen wat mij betreft. Ik mis ook het splitsen van het belvolume en het volume en de notificatie geluiden. Jammer dat dit er uit gehaald is.
Wanneer was dat ooit anders? M'n OP3 zit nog op OxygenOS 5.0.8 en daar was het ook al zo.
KaiseRRuby schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:52:
[...]

Jup, ik heb dat vooral in 1 hoek een beetje. Alsof de case er voor heeft gezorgd dat het wat is gaan schuren en daarom zo dof is geworden.
Het zit bij mij echt aan de binnenkant, net of iemand met vette vingers de rand heeft aangeraakt tijdens de assemblage.

[ Voor 37% gewijzigd door Laguna op 05-08-2020 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Nu online
Laguna schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:35:
[...]

Het zit bij mij echt aan de binnenkant, net of iemand met vette vingers de rand heeft aangeraakt tijdens de assemblage.
Ik heb nu een sticker op de achterkant, maar die ga ik vervangen binnenkort. Dan zal ik eens goed kijken naar die van mij en je een foto sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Laguna schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:35:
[...]

Wanneer was dat ooit anders? M'n OP3 zit nog op OxgenOS 5.0.8 en daar was het ook al zo.
Ja dat is zeker anders geweest. Wanneer het nog gescheiden was weet ik niet goed, ook een tijd lang aan het rommelen geweest met root ed. Dus heb niet goed meer in m'n hoofd zitten wat nou standaard was en wat niet. Maar volume van notificaties en bellen is zeker weten gescheiden geweest. Het is ook een periode geweest dat je zelf moest aangeven of je dit wilde scheiden of niet. Of ik ben compleet abuis en ik heb het al die tijd met root voor elkaar gekregen. Want kan het zo snel niet terug vinden 8)7

Het geluid van de whatsapp notificaties (zelfde toontje) is op mijn 7T Pro beduidend luider op de laagste stand dan op de 5T.

[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 04-05-2020 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Ik maak zelf bijna nooit videotjes, vandaar deze vraag: is het normaal dat de optische stabilisatie volledig uitgeschakeld wordt wanneer ik een video wil maken? Ik kan supersteady manueel aanzetten en dat werkt fantastisch, maar supersteady lockt dan wel de overige lenzen en ik kan dan niet inzoomen zeg maar. Dat is dus normaal? Ik vind het zo gek dat optisch gestabiliseerde lenzen ineens niet meer optisch gestabiliseerd zijn bij video's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ik weet het niet zeker en wat ik ga zeggen vind ik zelf ook wat vreemd, maar ik heb het idee dat bij het filmen en op het scherm kijken en beeld er minder stabiel en schokkerig uitziet dan wanneer ik het daadwerkelijke filmpje afspeel... Bij het afspelen lijkt er dus wel iets van stabilisatie plaatsgevonden te hebben. Of dat nou iets met croppen te maken heeft icm EIS...
Image stabilization in video mode is also a bit less effective than for the 7 Pro, and frame shifts can cause distracting movement in clips.
Bron

Er is dus wel degelijk iets van stabilisatie met filmen. Zou ook gek zijn als het er niet is gezien het wel in de specs staat ;)

[ Voor 33% gewijzigd door 13art op 04-05-2020 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@13art je hebt gelijk, maar dat is blijkbaar zolang geleden dat ik dat inmiddels alweer vergeten was. De laatste Android versie die dat had was Jelly Bean. Bij Samsung en LG schijn je ze nog wel apart te kunnen bedienen en natuurlijk bij diverse custom ROMs ook.

Zie ook:
https://www.guidingtech.c...ification-volume-android/

[ Voor 14% gewijzigd door Laguna op 04-05-2020 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
13art schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:57:
Ik weet het niet zeker en wat ik ga zeggen vind ik zelf ook wat vreemd, maar ik heb het idee dat bij het filmen en op het scherm kijken en beeld er minder stabiel en schokkerig uitziet dan wanneer ik het daadwerkelijke filmpje afspeel... Bij het afspelen lijkt er dus wel iets van stabilisatie plaatsgevonden te hebben. Of dat nou iets met croppen te maken heeft icm EIS...

[...]

Bron

Er is dus wel degelijk iets van stabilisatie met filmen. Zou ook gek zijn als het er niet is gezien het wel in de specs staat ;)
Verrek je hebt gelijk. Ik heb net even getest en het beeld ziet er op het scherm erg schokkerig uit, alsof de stabilisatie uit staat, maar inderdaad is het uiteindelijk opgenomen filmpje wél gestabiliseerd. Vreemd, want optische stabilisatie zie je ALTIJD door de viewfinder/scherm zodra het actief is, dus het kan geen optische stabilisatie zijn. Dus het zal wel EIS zijn dan, en wat raar dat optische stabilisatie uitgezet wordt voor video. Dat begrijp ik dus echt niet waarom dat zo zou zijn.

Ik vraag me dan af wat die supersteadymode dan precies doet; het lijkt erop dat die de zoeker/beeld stabiliseert en het eindresultaat nóg smoother maakt, maar ik lijk geen verschil in crop te zien bij beide eindresultaten. Misschien dat ie dán juist de optische stabilisatie inschakelt, en dat de default gewoon EIS is.

Pagina: 1 ... 11 ... 20 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 7T-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 7T-serie] Accessoires
- Rooten en custom rom's: [OnePlus 7T-serie] Rooten & Custom Rom's
- Vragen en opmerkingen m.b.t. Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie

Poll: Heb je een 'groene tint' in het scherm van je Oneplus 7T (non pro)?
Zet dark mode aan, helderheid laag (40% of lager), donkere omgeving en start bijvoorbeeld gmail of youtube of zet deze afbeelding in full screen: https://www.rtings.com/im...erials/2016/5-percent.png
Ja
Nee
Weet ik niet zeker
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402260&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier