Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:18
Deathchant schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:01:
[...]
Ik vraag me dan af wat die supersteadymode dan precies doet; het lijkt erop dat die de zoeker/beeld stabiliseert en het eindresultaat nóg smoother maakt, maar ik lijk geen verschil in crop te zien bij beide eindresultaten. Misschien dat ie dán juist de optische stabilisatie inschakelt, en dat de default gewoon EIS is.
Hij kropt wel degelijk. Met die supersteady kropt hij de ultra wide sensor als in het zo zie.

Zet maar eens de camera op de film stand (normaal, dus geen zoom of ultra wide) en zet hem dan op super steady. Het beeld wordt opeens wijder. Vergelijk dat beeld eens met filmen op ultra wide en je zal zien dat die ultra steady iets gecropt wordt ten opzichte van de ultra wide.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:23
Ik zie het idd. Ik vind het maar raar. Er zit OIS op de main cam. Laat dat dan gewoon aanstaan tijdens het filmen en stop met truucjes van de Ultra wide cam croppen e.d.
Ik begrijp gewoon technisch niet goed waarom je OIS afhankelijk maakt van de modus waarop je de camera gebruikt. Ik kan me er geen reden voor bedenken iig.
Op mijn HTC was het gewoon 1 camera met OIS en die OIS deed het in ALLE modi. Klinkt allemaal onnodig moeilijk-doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 04-05-2020 16:21 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 23:41:

Nieuwtje omtrent het unbricken van je OnePlus 7T!

NOTE: Op het moment van schrijven is alleen nog de internationale versie beschikbaar. Nog niet de Europese. Je kan deze gebruiken, maar dan krijg je de international variant van OxygenOS erop, en niet de Europese. Houd mijn cloud in de gaten voor nieuwe Unbrick Tools.

Wat is een Unbrick Tool en wat heb ik er aan?

Unbrick Tools worden gebruikt door OnePlus-support om je toestel weer aan de praat te krijgen als hij niet meer wilt opstarten of bootlooped. Als jij (of OxygenOS zelf) zichzelf verkloot heeft, kan je door middel van deze tool je telefoon dus weer aan de praat krijgen! De tool flashed alle firmware inclusief partities en OxygenOS weer op je device. Deze tools worden ook in de OnePlus-fabriek gebruikt. Let er dus wel op dat dit alle data wiped!

Verschillende Unbrick Tools

Het was eigenlijk de bedoeling dat deze tools niet publiekelijk zouden worden, maar ze staan inmiddels gewoon op hun openbare servers. Hierdoor zal ik nieuwe Unbrick Tools blijven publiceren waardoor je altijd de nieuwste versie van OxygenOS op je device zal flashen.

Allemaal heel leuk en aardig, maar waar kan ik die nou downloaden? |:( O-)

Nou, hier: https://anonymouswp.stackstorage.com/s/rGLLd3OPEyYKM6d

Wachtwoord:
spoiler:
N3v3r S3ttl3 tm
Even terugkomend hierop:

Ik heb nu ook de OnePlus Diagnostics app geüpload. Dat is een app die door OnePlus gebruikt wordt om dingen mee te testen. Je kan hierbij ook de gezondheid van je accu zien.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-07 10:56
Vandaag na wel overleg met werkgever en met @Deathchant , bij CB een 7T Pro gehaald.

Ik ben super te spreken, tot het moment dat ik ineens moest bellen. Ik werk met dual sim en had, naar verwachting van hoe mijn S9 werkte, deze ingesteld op default mijn werk telefoon nummer.

Bij de S9 had ik 2 grote dialers waarbij ik kon kiezen met welke sim ik belde. Dan kon ik het contact selecteren, dan wel via je dialer de naam zoeken, selecteren en dan onderaan selecteren welke sim, of anders via zoeken in contacten en dan bellen (sim 1 of 2 selecteren).

Maar ik heb nu via de dialer niet echt de optie te selecteren met welke sim ik bel? Ik heb wel de dialer dat ik sim 1 of 2 selecteer maar wanneer ik de naam in het kort typ, deze selecteer om te bellen, gaat hij door op de default sim en niet diegene die ik geselecteerd heb in mijn scherm onderaan...

Heeft iemand hier tips of ervaring mee?

Reden van dat ik default mijn werk nummer heb staan, is dat ik in de auto via carkit in de auto, altijd met de werk sim belt en niet met mijn privé of dat ik op de telefoon nog een keuze moet selecteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Zero2Fear schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 17:34:
Vandaag na wel overleg met werkgever en met @Deathchant , bij CB een 7T Pro gehaald.

Ik ben super te spreken, tot het moment dat ik ineens moest bellen. Ik werk met dual sim en had, naar verwachting van hoe mijn S9 werkte, deze ingesteld op default mijn werk telefoon nummer.

Bij de S9 had ik 2 grote dialers waarbij ik kon kiezen met welke sim ik belde. Dan kon ik het contact selecteren, dan wel via je dialer de naam zoeken, selecteren en dan onderaan selecteren welke sim, of anders via zoeken in contacten en dan bellen (sim 1 of 2 selecteren).

Maar ik heb nu via de dialer niet echt de optie te selecteren met welke sim ik bel? Ik heb wel de dialer dat ik sim 1 of 2 selecteer maar wanneer ik de naam in het kort typ, deze selecteer om te bellen, gaat hij door op de default sim en niet diegene die ik geselecteerd heb in mijn scherm onderaan...

Heeft iemand hier tips of ervaring mee?

Reden van dat ik default mijn werk nummer heb staan, is dat ik in de auto via carkit in de auto, altijd met de werk sim belt en niet met mijn privé of dat ik op de telefoon nog een keuze moet selecteren..
Is de makkelijkste optie niet om de sims om te wisselen? Dan is je werk-sim de default, lijkt me.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
  • Laatst online: 06-07 10:56
Yorinn schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 18:30:
[...]

Is de makkelijkste optie niet om de sims om te wisselen? Dan is je werk-sim de default, lijkt me.
Je kan zelf instellen of het sim 1, sim 2 of altijd vragen is voor het bellen. Met carkit mag dit altijd werk sim zijn, dat is wat ik wil. Maar de dialer zelf, die snap ik nog niet helemaal. Ik heb geen opties kunnen vinden en oudere topics die ik vind van OnePlus neigen allemaal naar alternatieve dialer, welke ik geen behoefte aan heb. De Samsung S9 dialer werkte ideaal, wat dat betreft. Geen idee of die erop te installeren valt?

//edit: na wat proberen van verschillende dialers, Ben ik er uiteindelijk achter gekomen dat je in de huidige dialer een default sim kan toewijzen aan een contact persoon, via Contacten > instellingen > standaard sim instellen.

Hiermee heb ik al mijn zakelijke contacten op mijn werk sim toegewezen (meerdere contacten kan je selecteren) en de overige contacten staan nog zonder default sim. Instelling van de telefoon staat op "altijd vragen" en ik zal de meest voorkomende contacten met de hand toe gaan wijzen wanneer dit nodig is.

[ Voor 29% gewijzigd door Zero2Fear op 06-05-2020 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-07 23:09
13art schreef op maandag 4 mei 2020 @ 07:02:
Vannacht voor het eerst een onverklaarbare drain gehad. Niet gigantisch maar toch 3x zoveel als normaal. Normaal verlies ik per nacht zo'n 3% nu afgelopen nacht ruim 10%.
Ik geloof dat ik ongeveer rond die tijd ook 's nachts een drain had en sindsdien is de batterijduur ook flink achteruit gegaan lijkt wel. Ik heb nu zo'n 3u screen-on-time en nog 34% batterij over, dat was eerst minstens het dubbele. Toestel is 2 weken oud, dus aan de batterij ligt het niet.

edit:
Ik had een keer Parallel Apps getest om te kijken wat het was en daarna direct weer verwijderd. Nu zie ik dat er van de Google Play Services ook een kopie is gemaakt die > 1 dag op de achtergrond stroom verbruikt. Nu is dat volgens de batterij stats slechts goed voor 1%, maar het lijkt me toch dat het daar mee te maken heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door Lunaticc op 06-05-2020 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ideedeequeuedee schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:41:
[...]

Ik geloof dat ik ongeveer rond die tijd ook 's nachts een drain had en sindsdien is de batterijduur ook flink achteruit gegaan lijkt wel. Ik heb nu zo'n 3u screen-on-time en nog 34% batterij over, dat was eerst minstens het dubbele. Toestel is 2 weken oud, dus aan de batterij ligt het niet.
Volgens mij is het bij redelijk gestabiliseerd en is het bij dat ene moment in de nacht gebleven.
3uur SOT en dan nog 60% over haal ik sowieso alleen als ik echt veel op mijn telefoon zit, binnen zit met de brightness niet al te hoog en op wifi.

In het dagelijks gebruik waarbij is switch tussen wifi, 4G, af toe in de auto met flitsmeister op de achtergrond, syncen met mail, horloge, slimme thermostaat, ed haal ik die 3uur sot met 60% over echt niet. Dan is het inderdaad eerder 3 uur SOT met nog zo'n 30-40% op de teller.

Als je je echt zorgen maakt installeer dan even betterbatterystats (te downloaden op xda), geeft het via adb de juiste permissies (in het topic op xda staat hoe) en kijk of je telefoon in deep sleep gaat, hoeveel wake locks er zijn, waar die vandaan komen, etc.

[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 06-05-2020 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-07 17:13
De nieuwe beta 3 is uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SwpPcRZVfi6S0wr2MBGIVuENvRA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x2a62F0Zxd6XktMHvrnoWa6G.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door KaiseRRuby op 07-05-2020 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieeee
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-05 20:49
Sinds gisteravond mijn 7t in gebruik, sowieso de eerste keer Oneplus hier. Kom van een Nokia 8 die maar een paar uren kon leven zonder beademing.

Eerste indruk is zeer positief in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:01

Laguna

Connaisseur

Het geheugenmanagement is te agressief geconfigureerd door OnePlus in OOS10, bij m'n OP3 blijft alles veel langer in het geheugen staan en die heeft ook nog eens 2GB minder aan RAM capaciteit. Als ik bijvoorbeeld meerdere tabbladen in Chrome open laat staan, zowel regulier als incognito dan zijn na een bepaalde tijd de incognito tabbladen plots verdwenen. Zelfs als ik Chrome lock gebeurt dit. Met m'n OP3 kan ik zelfs zonder locken 100 reguliere tabbladen + 100 incognito tabbladen open hebben staan zonder dat Chrome op de achtergrond afgesloten wordt (en ja dat is een extreem voorbeeld).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passie2010
  • Laatst online: 07-06 13:17
Ik heb sinds een paar weken problemen met mijn whatsapp op mijn one plus 7tpro. Berichten komen niet meer binnen. Alleen na het verwijderen van de app en het opnieuw instellen werkt het voor een uur of zo en daarna komt er wederom niets meer binnen. Zijn er meer mensen met dit probleem....En is er een oplossing beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
passie2010 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:20:
Ik heb sinds een paar weken problemen met mijn whayapp op mijn one plus 7tpro. Berichten komen niet meer binnen. Alleen na het verwijderen van de app en het opnieuw instellen werkt het voor een uur of zo en daarna komt er wederom niets meer binnen. Zijn er meer mensen met dit probleem....En is er een oplossing beschikbaar?
WhatsApp even "excluden" qua battery optimisation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passie2010
En dat fixed het definitief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan ik je niet garanderen, maar bij mij helpt het iig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passie2010
Waar zit die optie in de menustructuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
passie2010 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:51:
Waar zit die optie in de menustructuur?
Daar heb je toch die zoekfunctie in de instellingen voor? Zie batterij instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Settings -> battery -> klik op battery optimisation -> zet WhatsApp van intelligent control of optimise naar Don't optimise en klaar is @passie2010

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passie2010
Thx guys 💪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Whatsapp staat hier op 'intelligente bediening' volgens mij gaat dat 9 van de 10 keer goed.
Maar dat kan misschien ook betekenen dat ik door de dag heen gewoon teveel berichten krijg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 18:13
Ik krijg op mijn 7T Pro iets te vaak meldingen van hoog batterijverbruik van apps. Volgens de ontwikkelaars waar ik het meld is OP daarmee iets te agressief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passie2010
Ik heb het uitgezet...maar na een uur of zo weer geen verzenden en ontvangen van whatsapp berichten mogelijk. Nog andere ideeën waar het aan zou kunnen liggen. Heb het probleem sinds een WK of 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!
passie2010 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 14:28:
Ik heb het uitgezet...maar na een uur of zo weer geen verzenden en ontvangen van whatsapp berichten mogelijk. Nog andere ideeën waar het aan zou kunnen liggen. Heb het probleem sinds een WK of 4
Anders even "RAM optimization" uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passie2010
En waar vind ik die instelling ergens terug. Kom wel "ram boost"tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
passie2010 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 15:08:
Is dit met zowel wifi als mobiel netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
passie2010 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 15:08:
Ja. Dat uitzetten schijnt te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passie2010
13art schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 15:32:
[...]

Is dit met zowel wifi als mobiel netwerk?
Zowel thuis als onderweg heb ik het probleem met whatsapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-07 18:21
Hoe ervaren jullie de camera van de 7T op dit moment? Meeste mensen zijn niet zo positief, maar we zijn ondertussen wat updates verder.

Ik heb altijd telefoons gehad met goede camera’s en stabilisatie. Op dit moment echter een telefoon (Mi A1) zonder en dat valt me toch erg tegen. Ben zeker geen pro, maar meer een thuis-onderweg-kinderen fotograaf.

Overweeg om een 7T te kopen, maar twijfel erg over de camera.
Alternatief is een P30 Pro, maar daar twijfel ik weer over de software en updates daarvan.
In het verleden ook een Oneplus 2 gehad en dat beviel wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
FastForwardNL schreef op zondag 10 mei 2020 @ 07:07:
Hoe ervaren jullie de camera van de 7T op dit moment? Meeste mensen zijn niet zo positief, maar we zijn ondertussen wat updates verder.

Ik heb altijd telefoons gehad met goede camera’s en stabilisatie. Op dit moment echter een telefoon (Mi A1) zonder en dat valt me toch erg tegen. Ben zeker geen pro, maar meer een thuis-onderweg-kinderen fotograaf.

Alternatief is een P30 Pro, maar daar twijfel ik weer over de software en updates daarvan.
Voor mij is de camera van de 7T (Pro) prima. Inderdaad ook bij mij kiekjes voor onderweg en social media, niet om af te drukken. Hij is sowieso een stuk beter dan mijn eerdere 5T. Ik heb geen kinderen dus hoe het zit met snel bewegende beelden weet ik niet.
Natuurlijk is er wel wat op te merken aan de camera, het is en blijft geen camera die aan de top zit, maar de vraag is of je zo'n camera die mee doet in het top segment nodig hebt.

Wat de P30 Pro betreft hoef je niet bang te zijn voor updates. Bij de P30 Pro is wel weer video het ondergeschoven kindje.

Heb je als alternatief nog de S10+ overwogen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4xYxxBLR094byZ2SYUl6w9adRzU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YhilzYavahpuj7fvBcqjsAkQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zOICxnfyTZz23IpNNy-4CZ5cqCc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ERikIk2eoMfDBNH4FVCV0pU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PAIryppKuZ3MMY-yavZ26jVXEWE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eQM0uZLpcTrzf84Em9HxW5JL.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJcaHQWdUDhqdsVGmwcMw5jYzQ8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7kP6YwvorNuNkxNCjm7NFQdv.jpg?f=fotoalbum_tile

Even 4 foto's toegevoegd voor je om te bekijken. Twee overdag, eentje binnen (ik meen in de avond) en eentje gemaakt met de macro functie. Overigens een 7T Pro maar de camera's van de 7T en de 7T Pro zijn gelijk dacht ik.

[ Voor 57% gewijzigd door 13art op 10-05-2020 08:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sven2912
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-07 22:30

Mijn vriendin heeft afgelopen week haar nieuwe 7T binnen gekregen. Ik ben erg onder de indruk van de foto's. Met name scherpte en detail in portretten. Ze komt van een sony xzs die destijds een meer dan prima camera had.

Wel merk je dat er veel software voor wordt gebruikt. Denk aan sterke ruisreductie en verscherping ed. Enige punt waar we nog mee aan het stoeien zijn, is de kleuren van een foto. Ze zijn allemaal wat te warm. Filmen hebben we nog niet gedaan, ligt ook niet dcht onze interesse.

Ik denk dat de camera dus meer dan prima is. Schiet ik foto's met mijn spiegelreflex... Tsjaaa, das heel andere koek.

11x Jinko cheetah 325wp/SE3000HD op zzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieeee
Toestel nu 3 dagen in gebruik en ben echt wel positief blij ermee. Prachtig scherm en accu is ook goed ondanks dat ik nog veel apps op de achtergrond heb draaien standaard.

Camera oogt meer dan goed, had op de Nokia 8 Gcam
geïnstalleerd maar daar ga ik hier mee wachten. Net ook voor het eerst gefilmd op 4k 60fps. Halve minuut en bijna 600 MB verder maar wat een fantastisch beeld! Direct filmpje even door gestuurd via Whatsapp naar familie maar wat haalt Whatsapp de kwaliteit onderuit zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
bennieeee schreef op zondag 10 mei 2020 @ 11:44:
Net ook voor het eerst gefilmd op 4k 60fps. Halve minuut en bijna 600 MB verder maar wat een fantastisch beeld! Direct filmpje even door gestuurd via Whatsapp naar familie maar wat haalt Whatsapp de kwaliteit onderuit zeg...
Dat wordt behoorlijk gecomprimeerd ja. Aan de andere kant word je ook niet blij als je 'even' een filmpje van 600mb moet versturen of als je steeds zulke grote filmpjes moet binnenhalen. Dus voor de snelheid van whatsapp en beperking van de data is de compressie wel weer handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieeee
13art schreef op zondag 10 mei 2020 @ 11:56:
[...]

Dat wordt behoorlijk gecomprimeerd ja. Aan de andere kant word je ook niet blij als je 'even' een filmpje van 600mb moet versturen of als je steeds zulke grote filmpjes moet binnenhalen. Dus voor de snelheid van whatsapp en beperking van de data is de compressie wel weer handig.
Logisch ook natuurlijk ja, had ook echt wel verwacht dat het qua kwaliteit minder zou zijn. Alleen zo'n groot verschil had ik dan weer niet verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

13art schreef op zondag 10 mei 2020 @ 07:20:
[...]

Overigens een 7T Pro maar de camera's van de 7T en de 7T Pro zijn gelijk dacht ik.
Ja met uitzondering van de telelens:

7T 12 MP, f/2.2, 51mm (telephoto), 1.0µm, PDAF, 2x optical zoom
7T Pro 8 MP, f/2.4, 78mm (telephoto), 3x optical zoom, PDAF, Laser AF, OIS

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bennieeee schreef op zondag 10 mei 2020 @ 11:44:
Toestel nu 3 dagen in gebruik en ben echt wel positief blij ermee. Prachtig scherm en accu is ook goed ondanks dat ik nog veel apps op de achtergrond heb draaien standaard.

Camera oogt meer dan goed, had op de Nokia 8 Gcam
geïnstalleerd maar daar ga ik hier mee wachten. Net ook voor het eerst gefilmd op 4k 60fps. Halve minuut en bijna 600 MB verder maar wat een fantastisch beeld! Direct filmpje even door gestuurd via Whatsapp naar familie maar wat haalt Whatsapp de kwaliteit onderuit zeg...
Je kan dan beter de file uploaden naar een cloud of het bestand als document verzenden ipv als video. Dan zit er geen compressie op. Dan haalt de ander het gewoon raw binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Laguna schreef op zondag 10 mei 2020 @ 12:08:
[...]

Ja met uitzondering van de telelens:

7T 12 MP, f/2.2, 51mm (telephoto), 1.0µm, PDAF, 2x optical zoom
7T Pro 8 MP, f/2.4, 78mm (telephoto), 3x optical zoom, PDAF, Laser AF, OIS
Side note: voor zover ik getest heb, wordt de Laser AF bij alledrie de camera's ingezet in het geval van de 7T Pro (paars "lampje" zichtbaar in weerspiegeling van glimmend zwart oppervlak).
Maar accuratere/snellere autofocus met behulp van de laser werkt volgens mij (weet het niet meer zeker) alleen binnen 3 of 5 meter of zoiets.

Echter ben ik erachter gekomen dat de klacht die ik bij de 7T had, dat de autofocus niet altijd even consistent werkt bij zowel UWA als Maincam, ook nog steeds op de 7T Pro zit.
Ik heb herhaaldelijk dat een foto van dichtbij (foto van de katten ofzo) zelfs met tap-to-focus moeite heeft om op het juiste scherp te stellen, zeker in verminderde lichtomstandigheden.

Ik had gedacht dat de toevoeging van laser AF toch voor een betere autofocus zou zorgen, maar dat lijkt op in ieder geval mijn exemplaar van de 7T Pro toch niet altijd het geval. Het gaat vaak goed, maar ook vaak missers, waar tap-to-focus dus ook geen soelaas biedt (vind ik vreemd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Deathchant klopt Laser AF is ook niet top. Dual pixel autofocus is volgens mij nog steeds het beste, gevolgd door omni-directional autofocus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjuuls92
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07-07 13:38
Beste Oneplus 7T gebruikers,

Hiervoor heb ik de Oneplus 8 pro gehad, maar na 3x geretourneerd om de groene waas durf ik het niet aan om het nog een keer te proberen. En waarschijnlijk is het een hardware fout.

Nu zit ik te twijfelen of ik de 7T of 7T pro versie moet nemen. Ook overweeg ik de Samsung s20+. De Samsung kost bijna het dubbele. De prijs van de 7T is dan ook heel verleidelijk, alleen vind ik de notch jammer.

Maaaaarrrr OnePlus staat bekend om de groene waas problemen. De 7T versies zijn de verbeter versies van de normale 7 dus is het verholpen of moet je maar net geluk hebben net als bij de 8?

Groet

[ Voor 3% gewijzigd door Sjuuls92 op 10-05-2020 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atthias
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 05-07 20:56
Sjuuls92 schreef op zondag 10 mei 2020 @ 17:54:

Hiervoor heb ik de Oneplus 8 pro gehad, maar na 3x geretourneerd om de groene waas durf ik het niet aan om het nog een keer te proberen. En waarschijnlijk is het een hardware fout.

Nu zit ik te twijfelen of ik de 7T of 7T pro versie moet nemen. Ook overweeg ik de Samsung s20+. De Samsung kost bijna het dubbele. De prijs van de 7T is dan ook heel verleidelijk, alleen vind ik de notch jammer.

Maaaaarrrr OnePlus staat bekend om de groene waas problemen. De 7T versies zijn de verbeter versies van de normale 7 dus is het verholpen of moet je maar net geluk hebben net als bij de 8?

Groet
de 7T PRO versie heeft de problemen niet voor zover ik het begrijp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cenahej
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-12-2024

Ik heb precies hetzelfde.
Op het moment ben ik aan het twijfelen tussen de S20, Oneplus 7T of misschien wel 8 of toch een andere.

Ik gebruik nu de Mate 20 Pro maar ik mis toch het gebruiksgemak en de gestures van de Oneplus.

Enige tips of suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Groet
Cenahej schreef op zondag 10 mei 2020 @ 19:18:
[...]

Ik heb precies hetzelfde.
Op het moment ben ik aan het twijfelen tussen de S20, Oneplus 7T of misschien wel 8 of toch een andere.

Ik gebruik nu de Mate 20 Pro maar ik mis toch het gebruiksgemak en de gestures van de Oneplus.

Enige tips of suggesties?
7T heeft het probleem ook (beetje zelfde verhaal als de 8 Pro: het is een loterij), maar de 7T Pro heeft er zeker minder last van.

Hopelijk geeft je dat een wat duidelijker beeld waar je voor "moet" gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

Groet
Zelf heb ik 3 7T toestellen gehad, alle 3 een groene waas bij lage helderheid. Nu een 7T Pro en die heeft dat totaal niet. Mijn advies zou dan ook zijn voor de 7T Pro te gaan anders zit je weer met hetzelfde probleem als met de 8 Pro.

Prijs van de 7T is net iets leuker, maar de 7T Pro is op een aantal punten gewoon beter dan de 7T waaronder het geluid maar dus ook het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

13art schreef op zondag 10 mei 2020 @ 22:15:
[...]

Prijs van de 7T is net iets leuker, maar de 7T Pro is op een aantal punten gewoon beter dan de 7T waaronder de het geluid maar dus ook het beeld.
Hoe kom je erbij dat het geluid beter is? De 7T heeft juist een grotere speaker bovenaan zitten, doordat er meer ruimte daarvoor is door het ontbreken van een pop-up camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Laguna schreef op maandag 11 mei 2020 @ 00:56:
[...]

Hoe kom je erbij dat het geluid beter is? De 7T heeft juist een grotere speaker bovenaan zitten, doordat er meer ruimte daarvoor is door het ontbreken van een pop-up camera.
Eigen ervaring wat ondersteund wordt door: https://m.gsmarena.com/on...plus_7t-review-2013p4.php
In terms of sheer loudness, the smaller 7T actually beats the larger 7T Pro. Even if you don't look at the decibel meter, there is a small but noticeable difference in sound level when both phones are at their respective max volume.

However, in terms of audio quality, the 7T Pro sounds better. Both the speakers on the 7T Pro are perfectly tuned and sound very balanced throughout the volume range and there is no change in the audio characteristic as you increase the volume all the way to the max.
Het gaat er niet om groot hij is, het gaat er om wat hij er mee doet ;) Ja de 7T kan luider maar de balans is ver te zoeken. Dat was ook het eerste wat me opviel aan het geluid van de 7T, het kan hard, maar er miste volledig iets van laag in het geluid (toen had ik de review op GSMArena nog niet eens gelezen). Bij de 7T Pro klinkt het luid stukken beter in balans. Het kan wellicht wat minder hard (alsnog flink hard) maar de kwaliteit van het geluid is duidelijk beter.

[ Voor 11% gewijzigd door 13art op 11-05-2020 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@13art tja dat zal ik van je moeten aannemen, aangezien ik zelf niet de mogelijkheid heb om het te testen. GSMArena is 1 review, op Androidworld staat weer wat anders:
Als we de OnePlus 7T en 7T Pro moeten vergelijken wat betreft geluidsprestaties, dan zijn er weinig punten waarop de toestellen van elkaar verschillen. Zowel de OnePlus 7T, als de 7T Pro, kan omgaan met Dolby Atmos. Uiteraard heb je dan alsnog goede speakers nodig, om het gewenste effect naar de gebruiker uit te stralen. Dat weet OnePlus met beide toestellen goed te doen. Het is onbekend of beide toestellen dezelfde speakers gebruiken, maar het zou mij persoonlijk verrassen, als dat niet ‘t geval is. Uiteraard bevatten beide telefoons twee speakers: onderop, en nog één boven het scherm.
In het achterhoofd moeten we uiteraard vasthouden, dat het gaat om speakers in een telefoon. Met die gedachtegang, kan ik alleen maar zeggen, dat ik erg tevreden ben uit het geluid van de speakers. Bass is lichtelijk aanwezig, maar door het formaat van de speakers, is het ook vrijwel onmogelijk om perfecte bastonen te creëren. Tussen de twee telefoons – bij het afspelen van dezelfde video – is er vrijwel geen verschil merkbaar.
En op Tweakers ook:
Je ziet het niet direct, maar de 7T heeft twee luidsprekers: een onderin en een boven het scherm. Ze zijn niet helemaal in balans; uit de luidspreker aan de onderkant komt veel meer lawaai. Kniesoor die daarop let, want het blijft een prima verbetering.
Volgens GSMArena klinkt de bovenste speaker bij de 7T juist harder, dus mogelijk heeft Tweakers het hier over de 7T Pro. Ik merk zelf overigens niet dat het geluid bij de 7T niet in balans zou zijn, kan ook zijn dat dit inmiddels met een software update is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-07 17:01
Zijn er toevallig mensen hier die een 7T (Pro) gebruiken icm Android Auto en Waze?

Ik heb AA in m'n auto zitten, gebruik het al jaren. Met m'n vorige telefoon had ik altijd binnen 10 seconden een GPS fix, meestal na 2-3 seconden. Sinds ik de 7T Pro heb, duurt het echt heel erg lang voordat hij een GPS fix heeft, soms wel 10 minuten vanaf moment van aansluiten.

Als ik bijvoorbeeld Waze of Maps op m'n telefoon open, of een andere app die GPS gebruikt, dan weet hij altijd gelijk waar ik ben. Het lijkt alleen mis te gaan in combinatie met Android Auto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
atthias schreef op zondag 10 mei 2020 @ 19:12:
[...]

de 7T PRO versie heeft de problemen niet voor zover ik het begrijp
De 7T Pro heeft er ook last van, alleen zoals hierboven wordt genoemd (volgens mij) wel in mindere mate.

Ik moet zeggen dat ik het in het begin heel veel opmerkte maar de laatste tijd vrijwel niet meer, mogelijk dat ze toch softwarematig iets hebben aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
mb1234 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:32:
[...]

De 7T Pro heeft er ook last van, alleen zoals hierboven wordt genoemd (volgens mij) wel in mindere mate.
100% uit te sluiten is het niet aangezien de 7T Pro ook een Samsung amoled panel heeft. Echter zijn er nauwelijks (ik kan me niet herinneren ze tegen te zijn gekomen) meldingen van mensen met een 7T Pro die last hebben van de bekende groene tint. Dit in tegenstelling tot de 7T waar er legio meldingen van zijn gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
mb1234 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 09:32:
[...]

Ik moet zeggen dat ik het in het begin heel veel opmerkte maar de laatste tijd vrijwel niet meer, mogelijk dat ze toch softwarematig iets hebben aangepast.
Héél soms, heb ik wel eens dat donkergrijs een heel klein beetje groenig lijkt op mijn 7T Pro, maar dan is het op zijn minst egaal over het hele scherm. Toch is het dan bijna niet zichtbaar en het is rond 40% brightness in de app Signal (dark mode) en de quicktoggles als je ze helemaal naar beneden trekt. Het is in ieder geval echt bij lange na niet zoals de 4 exemplaren van de 7T die ik heb gehad. Dat waren echt groene plekken in het scherm (voornamelijk bovenin) en was gewoon erg vervelend.

Over het geluid...ik kan me niet meer goed genoeg herinneren of het geluid van de 7T beter was dan de 7T Pro. Ik vind dat het geluid van de 7T Pro best goed is, vrij uitgebalanceerd zelfs, bedenkende dat de bovenste speaker front facing is en de onderste speaker downfiring. Bij de HTC10 voelde het als "disbalans" omdat het bij de One M8 die ik gewend was front facing stereo was. Maar goed, terug naar oude tijden verlangen begin ik was losser te laten ;)
Wat ik wel opmerk: ik voel de geluidstrillingen door de hele telefoon al bij vrij lage volumes. Niet dat dat erg is, want het geluid is op geen enkele manier vervormd.
Ik ben toch wel tevreden met het 7T Pro geluid in ieder geval :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjuuls92
Bedankt voor alle info een ieder! Straks naar BS om een telefoon uit te zoeken. De s20+ of 7t (pro)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
Sjuuls92 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:21:
Bedankt voor alle info een ieder! Straks naar BS om een telefoon uit te zoeken. De s20+ of 7t (pro)
Daar zit een flink prijsverschil tussen. Je krijgt met de 7T Pro min of meer dezelfde features en de camera zal daarbij minder zijn dan de S20+, maar is je dat ~200 euro waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
Iemand die het volgende getest heeft en kan bevestigen dat het werkt?
https://www.getdroidtips....-vowifi-on-oneplus-7-pro/

En het zou het schade kunnen aanrichten als je dit uitvoert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-07 17:56
Sinds een week wil de AH bonuskaart widget niet meer laden bij mij. Iemand anders die dat probleem ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
mb1234 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:49:
Iemand die het volgende getest heeft en kan bevestigen dat het werkt?
https://www.getdroidtips....-vowifi-on-oneplus-7-pro/

En het zou het schade kunnen aanrichten als je dit uitvoert?
Ja dat heb ik gedaan op mijn 7T Pro. Vowifi lijkt te werken. Toen ik mijn voicemaio belde kwam er een wifi icoontje in beeld.
VoLTE nog niet werkend gezien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/17lNo8N9B1oAkGT4AjDPYWlQa6I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kk93B0d0X03rSZlREqEWqx15.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door 13art op 12-05-2020 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjuuls92
Deathchant schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:50:
[...]

Daar zit een flink prijsverschil tussen. Je krijgt met de 7T Pro min of meer dezelfde features en de camera zal daarbij minder zijn dan de S20+, maar is je dat ~200 euro waard?
Nee dat is het zeker niet waard. Ik heb daarom de 7T genomen. Dat scheelt nog is 200 euro. Natuurlijk is het een gok en is de camera minder, maar ik heb de 7T uitgebreid getest en eindelijk geen groene waas en 500 euro minder kwijt dan de OnePlus 8 pro. Batch: 2020-04-15

[ Voor 5% gewijzigd door Sjuuls92 op 12-05-2020 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-07 18:21
Sjuuls92 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 18:35:
[...]

Nee dat is het zeker niet waard. Ik heb daarom de 7T genomen. Dat scheelt nog is 200 euro. Natuurlijk is het een gok en is de camera minder, maar ik heb de 7T uitgebreid getest en eindelijk geen groene waas en 500 euro minder kwijt dan de OnePlus 8 pro. Batch: 2020-04-15
Waar gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier ook een 7T van 15-04-20 via Belsimpel. Groene waas ga ik niet eens opzoeken. Ik merk wel of ik er last van heb.

Tot nu toe fijn ding. Wel toch een aardig stuk groter dan de 3T. Vooral dikker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjuuls92
Belsimpel gekocht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
[...]

Mooi en wat fijn dat je een goeie OP7T hebt! Belsimpel heeft in ieder geval nieuwere batches; coolblue oudere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

13art schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 18:04:
[...]

Ja dat heb ik gedaan op mijn 7T Pro. Vowifi lijkt te werken. Toen ik mijn voicemaio belde kwam er een wifi icoontje in beeld.

[Afbeelding]
Ik heb Vodafone en bij mij staat standaard het VoLTE icoon in m'n notificatiebalk.
[...]

Je hebt 'm uitgebreid getest in een donkere omgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Jelte schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 19:08:
Hier ook een 7T van 15-04-20 via Belsimpel. Groene waas ga ik niet eens opzoeken. Ik merk wel of ik er last van heb.

Tot nu toe fijn ding. Wel toch een aardig stuk groter dan de 3T. Vooral dikker.
Niet opgezocht, maar ik zie het nu het donkerder is wel.
Op de 3T ziet het er beter uit (maar wat is dat scherm opeens klein).

Heb ik er last van? Nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Laatst online: 07-07 17:13
@FastForwardNL als je de camera echt belangrijk vind moet je eens kijken naar de MI9 of MI10.

@Tankiej ik gebruik mijn 7T met AA en Waze of Google Mals. Heb altijd direct GPS, geen vertraging.

AA gebruikt de GPS van je wagen, niet van je telefoon, meen ik ergens gelezen te hebben.

[ Voor 50% gewijzigd door KaiseRRuby op 12-05-2020 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-07 17:01
KaiseRRuby schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 23:45:
@FastForwardNL als je de camera echt belangrijk vind moet je eens kijken naar de MI9 of MI10.

@Tankiej ik gebruik mijn 7T met AA en Waze of Google Mals. Heb altijd direct GPS, geen vertraging.

AA gebruikt de GPS van je wagen, niet van je telefoon, meen ik ergens gelezen te hebben.
Voor zover ik weet gebruikt Maps in AA de GPS van je auto, en Waze die van je telefoon. Zijn beide beschikbaar en de app ontwikkelaar kan bepalen welke hij kan gebruiken.
Moet ook wel die van de telefoon zijn bij Waze lijkt me, anders zou ik niet weten waarom er verschil in zit..

Vanmiddag de 7T Pro en m'n vorige telefoon (Motorola Moto Z2 Play) kort na elkaar gebruikt, om te testen. Ze hebben dezelfde AA versie, zelfde Waze versie.
Bij de 1+ duurde het 6 minuten voordat er een stabiel GPS signaal was. Bij de Moto was het er instant zodra Waze zichtbaar was.
Vanavond een ritje alleen de 1+ gebruikt, heenweg duurde het weer zo'n 7-8 minuten, terugweg was het er binnen 10 seconden. Vaag... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieeee
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jTJxDX9yvFmtopwHJsX5JLEIiTA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x6BpJESxAnNCB2m5HXrS4qMr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dz3-n73ek5Y8Y7ny5nOwIC960Y4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D6a8dB3RmcAPstmKePQmJPpv.jpg?f=fotoalbum_large
Valt me niks tegen dit. Alleen die Oneplus Launcher gebruikt wel veel stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
13art schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 18:04:
[...]

[Afbeelding]
Ik ga het vanavond ook eens proberen, als ik thuis wil bellen moet ik buitenstaan en dat is niet echt ideaal :P

Merk je ook verschil in batterijduur sinds je het actief hebt gezet, of heb je de app na het uitvoeren weer verwijderd / uitgeschakeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
mb1234 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:39:
[...]

Ik ga het vanavond ook eens proberen, als ik thuis wil bellen moet ik buitenstaan en dat is niet echt ideaal :P

Merk je ook verschil in batterijduur sinds je het actief hebt gezet, of heb je de app na het uitvoeren weer verwijderd / uitgeschakeld?
Nee ik merk niks. De app doet verder ook niks behalve het mogelijk maken van dat je bij bepaalde instellingen kan. Ik ga er vanuit als je de app weer verwijderd de instellingen van vowifi en volte gewoon blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-07 17:57
Zo de knetter, dat was schrikken. Ik kreeg net een ETWS test waarschuwing via KPN op mijn 7T Pro.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N8n5HAFVTSfwTmi__HoBpJa2sOY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/c3BUgfOvHYdnnySJh7QijVye.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:23
Zandpad schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:14:
Zo de knetter, dat was schrikken. Ik kreeg net een ETWS test waarschuwing via KPN op mijn 7T Pro.
[Afbeelding]
Niet alleen jij, ik ook van KPN op mijn OP6, schrok ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

bennieeee schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:34:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Valt me niks tegen dit. Alleen die Oneplus Launcher gebruikt wel veel stroom.
Valt hier ook niet tegen (7T) zit momenteel op 36 uur waarvan 8 uur SoT met nog 16% over. OnePlus launcher staat hier op plek 4 met 2%, wel vreemd dat die bij jou bovenaan staat.

@bennieeee die staan bij mij ook beiden aan, dat zou dus niet uit moeten maken.
Heb je al een herstart geprobeerd?

@13art ja bovenstaand is met licht gebruik, oftewel geen zware apps/games en veelal binnenshuis dus helderheid meer laag dan hoog.

[ Voor 12% gewijzigd door Laguna op 13-05-2020 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieeee
Laguna schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:32:
[...]

Valt hier ook niet tegen (7T) zit momenteel op 36 uur waarvan 8 uur SoT met nog 16% over. OnePlus launcher staat hier op plek 4 met 2%, wel vreemd dat die bij jou bovenaan staat.
Zag wel dat bij de Launcher de stappenteller en parkeerlocatie aanstonden. Misschien dat daar nog iets in te verklaren is. Nu eens uitgezet om te zien of dat percentage ook zakt.

Nu nog niet geprobeerd met herstart maar ga het wel even in de gaten houden voorlopig.

[ Voor 8% gewijzigd door bennieeee op 13-05-2020 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Laguna schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:32:
[...]

@bennieeee die staan bij mij ook beiden aan, dat zou dus niet uit moeten maken.
Heb je al een herstart geprobeerd?
Erg nette score, dat ga ik op mijn 7T Pro bij lange na niet redden. Maar goed dit soort dingen zijn nooit 1 op 1 te vergelijken. Dus voor diegene die denken 'dit haal ik bij lange na niet, is er wat mis?!' no worries.

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 13-05-2020 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Net even weer terug gegaan naar de oneplus launcher, maar daar zijn meteen twee dingen waar ik me aan irriteer en daarom direct weer terug gegaan naar mijn vertrouwde Nova launcher.

1) De nutteloze lege ruimte onder de dock.
2) Wanneer je in de dock een icoon een ander uiterlijk geeft krijgt die meteen in de app drawer ook dat uiterlijk.

Nee, op dit moment is die Oneplus Launcher nog niet mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieeee
Heb trouwens wel een filmpje als achtergrond draaien weet niet of dat ook de launcher valt anders zou het een hoop verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
bennieeee schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:05:
Heb trouwens wel een filmpje als achtergrond draaien weet niet of dat ook de launcher valt anders zou het een hoop verklaren.
Uiteraard vraagt dat meer van je telefoon en dus ook accusap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

13art schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 12:52:
Net even weer terug gegaan naar de oneplus launcher, maar daar zijn meteen twee dingen waar ik me aan irriteer en daarom direct weer terug gegaan naar mijn vertrouwde Nova launcher.

1) De nutteloze lege ruimte onder de dock.
2) Wanneer je in de dock een icoon een ander uiterlijk geeft krijgt die meteen in de app drawer ook dat uiterlijk.

Nee, op dit moment is die Oneplus Launcher nog niet mijn ding.
Ik ben juist van Nova Launcher op m'n OP3 overgestapt op de OnePlus Launcher. De nutteloze lege ruimte ervaar ik juist als prettig, aangezien ik daar toch amper kan komen met m'n duim zonder acrobatische toeren uit te halen. Dat tweede zou ik vrij normaal vinden onder de noemer consistentie. Overigens had ik Nova Launcher er nog wel opstaan, maar inmiddels verwijderd omdat ik het irritant vond dat er 2 iconen in de app drawer stonden: 1 voor Nova instellingen en 1 voor Nova Prime.
bennieeee schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:05:
Heel goed mogelijk ja :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Laguna schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:17:
[...]

Ik ben juist van Nova Launcher op m'n OP3 overgestapt op de OnePlus Launcher. De nutteloze lege ruimte ervaar ik juist als prettig, aangezien ik daar toch amper kan komen met m'n duim zonder acrobatische toeren uit te halen. Dat tweede zou ik vrij normaal vinden onder de noemer consistentie. Overigens had ik Nova Launcher er nog wel opstaan, maar inmiddels verwijderd omdat ik het irritant vond dat er 2 iconen in de app drawer stonden: 1 voor Nova instellingen en 1 voor Nova Prime.
Het is net vanuit welke hoek je het ziet. Als alle icoontjes in de app drawer standaard zijn behalve die ook in de dock staan is dat alles behalve inconsistent. Mijn soms wat autistische brein kan het niet aan dat er dan 5 icoontjes anders zijn in de app drawer ten opzichte van de rest. ;)

Overigens kan je makkelijk iconen verbergen in de app drawer bij Nova.

De gedachte achter de grote ruimte is misschien inderdaad ook wel dat ze makkelijker bereikbaar zijn voor mensen met minder grote handen. Maar ja maak het dan aanpasbaar.

Ik heb het er nu zo uitzien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I0RyRB0nTndoWWKNqMk2kGbuKjo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B1dgDlJaJTDm7Ks1OImEpELx.jpg?f=fotoalbum_large

De er zijn nog twee 'docks' door het scrollen van het dock naar links en rechts. Op deze manier hoef ik niet vaak de app drawer te openen omdat de meest gebruikte apps in de docks staan.

Maar ja zoals met zoveel dingen met wat iemand prettig vindt, heeft een groot deel met wat diegene gewend is.

[ Voor 31% gewijzigd door 13art op 13-05-2020 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
13art schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:20:
[...]

Het is net vanuit welke hoek je het ziet. Als alle icoontjes in de app drawer standaard zijn behalve die ook in de dock staan is dat alles behalve inconsistent. Mijn soms wat autistische brein kan het niet aan dat er dan 5 icoontjes anders zijn in de app drawer ten opzichte van de rest. ;)

Overigens kan je makkelijk iconen verbergen in de app drawer bij Nova.

De gedachte achter de grote ruimte is misschien inderdaad ook wel dat ze makkelijker bereikbaar zijn voor mensen met minder grote handen. Maar ja maak het dan aanpasbaar.

Ik heb het er nu zo uitzien:
[Afbeelding]

De er zijn nog twee 'docks' door het scrollen van het dock naar links en rechts. Op deze manier hoef ik niet vaak de app drawer te openen omdat de meest gebruikte apps in de docks staan.

Maar ja zoals met zoveel dingen met wat iemand prettig vindt, heeft een groot deel met wat diegene gewend is.
Het nadeel van een 3rd party launcher is dat de navigatie gestures niet werken. Ik gebruikte eerst ook altijd Nova maar dit weerhoud me ervan om het nu ook te gebruiken.

Wat voor icon pack gebruik je als ik vragen mag? Ziet er erg mooi uit d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art
mb1234 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:51:
[...]

Het nadeel van een 3rd party launcher is dat de navigatie gestures niet werken. Ik gebruikte eerst ook altijd Nova maar dit weerhoud me ervan om het nu ook te gebruiken.

Wat voor achtergrond en icon pack gebruik je als ik vragen mag? Ziet er erg mooi uit d:)b
Dat van die gestures snap ik niet. Nova waarschuwt er ook voor, maar ik gebruik toch echt die gebaren voor het navigeren. Dus een swipe vanaf de zijkant om terug te gaan, vanuit het midden omhoog om naar het thuisscherm te gaan of naar recente apps. Dat werkt allemaal prima met Nova.

Die icon pack is Lines. Ik heb zelf de betaalde variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
Is het niet juist andersom? De gestures van Nova werken niet onder Android 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
Nachtschade schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:06:
Is het niet juist andersom? De gestures van Nova werken niet onder Android 10?
In de Nova app staat dat Google nog geen ondersteuning biedt voor 3rd party launchers.

Ik heb het gisteren nog even kort getest en het ging de paar keer dat ik het heb getest gewoon goed.
Terwijl ik een tijdje terug ook getest heb en toen werkte het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtschade
mb1234 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:34:
[...]

In de Nova app staat dat Google nog geen ondersteuning biedt voor 3rd party launchers.
Klopt. Maar aangezien ik niets vreemds heb gemerkt vond ik dat onduidelijk.
Ik heb het gisteren nog even kort getest en het ging de paar keer dat ik het heb getest gewoon goed.
Terwijl ik een tijdje terug ook getest heb en toen werkte het niet.
De gestures van Android werken hier prima, die van de Nova Launcher doen niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Gestures van Nova als (bij mij zo ingesteld) dubbel tikken om instellingen te openen werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook hier werkt double tap to lock prima met Nova Launcher Prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-05 16:33
Anonymoussaurus schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:34:
Ook hier werkt double tap to lock prima met Nova Launcher Prime.
Zit dit niet standaard in Oxygen? Ik dubbel tap al jaren op de home knop voor lock

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Steevo_S schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:28:
[...]

Zit dit niet standaard in Oxygen? Ik dubbel tap al jaren op de home knop voor lock
Zit er ook in inderdaad. Ik heb gewoon Nova Launcher Prime vanwege betere optimalisatie, minder werkgeheugen (kuch kuch memory leak) en lager batterijgebruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art
Kwam net dit tegen op reddit, ik kende hem nog niet:

Open de rekenmachine (zal alleen werken met de oneplus rekenmachine).
Toets in: 1+=

...........

Dit zal denk ik werken op elke Oneplus telefoon met OOS.

[ Voor 22% gewijzigd door 13art op 14-05-2020 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
13art schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:40:

...........

Lol, dat is echt al heel vaak besproken hier, haha. Dat gebruikt ik al op OxygenOS 2.0 op de OnePlus 2. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Als je 1x tikt op het scherm wanneer het uitstaat, dan zie je je lockscreen of het AOD-achtige screen. Ook als je aan de alertslider schuift zie je dat in je scherm. Bij mij is het ineens verdwenen. Als ik nu 1x tik, gebeurt niks en ik zie dat AOD-achtig schermpje niet meer, en ik zie ook niet dat ik aan de alertslider schuif. Ik heb in alle settings gekeken, maar ik kan niks vinden wat hiertoe geleid heeft. Weet iemand hoe ik dit terugkrijg?

EDIT: het schijnt gebeurd te zijn nadat ik in de settings bij de Home Button aangegeven heb dat double-tap het scherm uitzet. Kep dit terug gezet naar "no action" maar ik krijg nog steeds geen AOD-achtig scherm te zien bij 1x tappen.

EDIT2: sorry mensen, ik ben ook zo'n n00b, onder Display -> Ambient display stond ineens "tap the screen to show" uit. |:( Dat lijkt dus te gebeuren wanneer je bij de Quick Gestures de double tap to wake aanzet (dan verschijnt dus heel kort de message dat het ambient display single tap uitgezet wordt).

[ Voor 57% gewijzigd door Deathchant op 15-05-2020 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Deathchant je kan ze dus niet allebei aan hebben staan. Of single tap voor ambient display of double tap voor lockscreen. Ambient display kan je verder niks mee, dus misschien maar wijzigen naar double tap to wake. Scheelt weer in het gebruik van de power button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Laguna schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 14:13:
@Deathchant je kan ze dus niet allebei aan hebben staan. Of single tap voor ambient display of double tap voor lockscreen. Ambient display kan je verder niks mee, dus misschien maar wijzigen naar double tap to wake. Scheelt weer in het gebruik van de power button.
Idd, allebei gaat niet, eigenlijk wel maf he dat zoiets niet kan; 1x tikken = ambient display, 2x tikken = lockscreen. Hoe moeilijk kan het zijn.... Ik gebruik die Ambient Display wel veel, want mijn telefoon staat meestal op stil en even tikken om te kijken of ik wat gemist heb, bepaalt of ik uberhaupt mijn scherm ga unlocken. Powerbutton zal idd meer "gespaard" worden door die double tap ja, maar ik ga er even vanuit dat een telefoon dat wel aankan. Mijn HTC10 is al 4 jaar oud, en altijd de powerknop gebruikt (en vorige telefoons ook) en daar nog nooit een issue mee gehad. Alhoewel ik daar van onder naar boven kon swipen om direct het lockscreen te zien...
De zaklamp aanzetten door anytime een V te tekenen op het scherm (en dan ook weer zo uit te zetten) scheelt me al wat powerknop-presses :)

[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 15-05-2020 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
13art schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:40:

...........

Die is leuk ja, kende ik nog niet :) Wist je ook al dat wanneer je naar de app-drawer gaat en het clock-icoontje daar bekijkt dat dat altijd de huidige tijd aangeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Deathchant schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 16:22:
[...]

Die is leuk ja, kende ik nog niet :) Wist je ook al dat wanneer je naar de app-drawer gaat en het clock-icoontje daar bekijkt dat dat altijd de huidige tijd aangeeft?
Nee kende ik niet, maar met nova launcher werkt dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benep
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
Ik heb interesse om een oneplus 7T te kopen, en heb me nu wat in gelezen over het toestel, alleen vraag ik me nu af of de batterij echt beter kon? Of is deze toch goed? Want ik lees hier verschillende reacties over.

En het scherm met de groene waas, is hier een update voor, of komt dit nog steeds voor en moet je gewoon geluk hebben bij aanschaf van het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Begin nu aan de derde dag op één acculading. Niets over te klagen.
En groen? Tja, ik heb er geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
benep schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 06:17:
Ik heb interesse om een oneplus 7T te kopen, en heb me nu wat in gelezen over het toestel, alleen vraag ik me nu af of de batterij echt beter kon? Of is deze toch goed? Want ik lees hier verschillende reacties over.

En het scherm met de groene waas, is hier een update voor, of komt dit nog steeds voor en moet je gewoon geluk hebben bij aanschaf van het toestel?
Batterij is voor de meeste prima en die groene waas bij lage helderheid en donkere modus is geen fix voor. Het is min of meer een loterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:07
Heb ook de Oneplus 7T besteld.
Voor een aanbieding die ik niet kon laten liggen:)

Lees al wel een tijd mee op de Oneplus fora's
Nu zag ik regelmatig voorbij komen dat mensen zich aanmelden of aangemeld hebben voor het Oxygen Beta programma.

Aanrader?
En zo ja, Waar kan ik me daarvoor inschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RvD86 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:26:

Lees al wel een tijd mee op de Oneplus fora's
Nu zag ik regelmatig voorbij komen dat mensen zich aanmelden of aangemeld hebben voor het Oxygen Beta programma.

Aanrader?
En zo ja, Waar kan ik me daarvoor inschrijven?
Bèta's kunnen door iedereen geïnstalleerd worden. Zie hier: [SURVEY INSIDE] Oxygen OS Open Beta 3 for the OnePlus 7T and OnePlus 7T Pro

Ze linken alleen weer naar de oude bèta. Met onder andere de app Oxygen Updater kan je naar de nieuwste bèta (3).

[ Voor 8% gewijzigd door Anonymoussaurus op 19-05-2020 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Hmm ik heb nu twee keer achter elkaar gehad dat iemand bij belde in de auto. Ik diegene prima kan horen maar de ander mij niet. Waarbij het deze tweede keer leek alsof de telefoon zijn eigen microfoon gebruikte ipv die van de carkit om geluid door te geven. Want toen ik wat vooruit ging zitten dichter bij de telefoon kon de ander mij wel wat beter horen.

Vreemd. Iets om nog even verder te onderzoeken. Komt iemand dit toevallig bekend voor? Heb al even snel gezocht hier in het topic maar nog niet iets gezien.

Edit:
Ik ben niet de enige zo te zien. Meerdere OP toestellen hebben hier last van gehad. https://forums.oneplus.co...ng-on-phone-calls.805719/

Nu Bluetooth ingesteld op AVRCP 1.6 en maar eens zien of dat helpt.

[ Voor 19% gewijzigd door 13art op 19-05-2020 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deff
  • Laatst online: 13-09-2020
RvD86 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 09:26:
En wil je ook delen wat voor aanbieding dat was?
Mijn vriendin wil er ook graag 1.

Heb zelf ook de 7T en bevalt uitstekend, kan geen groene waas ontdekken maar heb de Global versie.
Misschien dat daar het verschil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Deff schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 17:17:
[...]

En wil je ook delen wat voor aanbieding dat was?
Mijn vriendin wil er ook graag 1.

Heb zelf ook de 7T en bevalt uitstekend, kan geen groene waas ontdekken maar heb de Global versie.
Misschien dat daar het verschil in zit.
Prijzen, aanbiedingen, ed horen in het prijzen en levertijden topic.
En nee, helaas is de groene gloed niet te herleiden tot bepaalde batches, varianten oid. Wereldwijd worden we meldingen van gemaakt.

Pagina: 1 ... 12 ... 20 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 7T-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 7T-serie] Accessoires
- Rooten en custom rom's: [OnePlus 7T-serie] Rooten & Custom Rom's
- Vragen en opmerkingen m.b.t. Oxygen Updater mogen hier:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie

Poll: Heb je een 'groene tint' in het scherm van je Oneplus 7T (non pro)?
Zet dark mode aan, helderheid laag (40% of lager), donkere omgeving en start bijvoorbeeld gmail of youtube of zet deze afbeelding in full screen: https://www.rtings.com/im...erials/2016/5-percent.png
Ja
Nee
Weet ik niet zeker
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=402260&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier