Kan iemand mij vertellen waarom CBS series zo lastig te vinden zijn in Nederland? Zo kan ik van FBI seizoen 1 nergens in Nederland een stream of schijf vinden van het hele seizoen. Ik zag wel dat Veronica eindelijk bezig is met seizoen 1 (donderdags om 21.30), dus er is wel ergens een licentie aanwezig. Amazon heeft de show in het buitenland maar niet in Nederland. Maar wat me echt verbaasd is dat de Nederlandse ondertiteling blijkbaar wel te vinden is op de DVD release in het buitenland. Dus als je in de
UK of
Australië woont is dat natuurlijk erg zinvol.
Ga je verder kijken, dan merk je ook dat andere CBS series zoals Blue Bloods en Madam Secretary eigenlijk nergens echt goed te vinden zijn (of in ieder geval compleet). Amazon heeft wel een paar seizoenen (1 tot 6) Blue Bloods, maar ze zijn in de VS al bij 9. Magnum P.I. was volgens mij ook op Veronica maar daarna nergens meer te vinden. SEAL Team (een serie die het hier volgens mij ook prima zou doen) streamed nergens, maar is wel op DVD te koop. Serieus, wie koopt die dingen nog? Star Trek zit wel op Netflix gelukkig, maar lijkt ook nergens anders heen te gaan.
Dus vertel me, wie draait er in Nederland aan de knoppen voor CBS series en waarom gaat dat allemaal zo traag? Ik zou best CBS all access nemen als daar alle series kwamen, zodat ik wat familie toch wel een paar aardige series kan laten zien. Maar ook daarvan gaat de uitrol erg traag. In 2014 zijn ze daarmee begonnen, maar vorig jaar zijn pas Canada en Australië toegevoegd.
Voorheen waren altijd nog wel ondertitels te vinden, maar door de acties van Brein is dat ook vrij uitgestorven, waardoor ik een paar series niet voor mn ouders kan aanraden (mijn moeder heeft echt last te begrijpen wat er wordt gesproken en we zijn ook allemaal slechthorend dus dat helpt ook niet). En ook binnen de Nederlandse streaming worden deze series dus ook niet aangetrokken, maar is er in plaats daarvan nog wel een heleboel troep beschikbaar. Maar vooral dat je dan ziet dat er wel een DVD is met Nederlandse ondertiteling die dan vervolgens niet wordt uitgegeven of gestreamed vind ik erg raar.