Zo zie je maar dat de ene ervaring de ander niet is.
Mijn ervaring tot nu toe is dat de SNG het meest storings gevoelige (software/hardware technisch) materieel is wat er rijdt.
Wanneer je de trein opstart in welke cabine dan ook, weet je nooit welke storingen je mag genieten.
Van spontaande halte rem erop bij aanzetten waardoor (logisch gevolg) de tractie wegvalt tot permanent blazende voet verwarming ongeacht in welke stand de climate control ingesteld is.
Van deurstoringen al dan niet gecreëerd door reizigers die tijdens het sluitprocess de deuren tegenhouden tot openwaaiende cabine deuren bij inrijden tunnels.
Om over de meeste simpele constructie van de zonnewering met loslatende rubbertjes maar niet te spreken.
Het meest eigenaardige wat ik mocht aanschouwen was dat het dmi scherm (voor de leken onder ons het scherm waarop de snelheidmeter en atb word getoond ) ineens begon te ruisen, vergelijkbaar bij een analoge tv op een antenne waarbij je net niet de zender kan zien door slechte ontvangst.
Moet wel vermelden dat dat treinstel een recidivist was kwa software glitches.
Ik had met de SLT tijdens aantreden m'n bedenkingen of dat materieel kwalitatief de respectabele leeftijden van een Mat64 of Sgmm ooit zou gaan halen.
Echter met de SNG heeft het spoor een nieuwe uitdaging erbij.
Helaas zijn treinen vandaag der dag kwa aansturing hopeloos complex geworden met al die computers/software.
Heb je een heftige storing rest er meestal alleen nog maar een shutdown met een opgeheven trein als gevolg.
[Voor 14% gewijzigd door nascar28 op 03-12-2022 15:16]