Ben de afgelopen 2 weken op vakantie geweest. Besloot eens anders dan anders te doen en de nachttrein te pakken naar Wenen.
Voor welgeteld 37€ een zitplaats geboekt van Amsterdam naar Wenen, echt geen geld.
Was benieuwd wat je er voor kreeg, had geen verwachtingen. Het eerste dat opviel was dat er bij het instappen nul controle was. Bij de TGV moet je je ticket laten zien, bij de nachttrein kon ik gewoon instappen. De controle kwam pas ergens in Duitsland.
Het waren nieuwe coupés, keurig met scherm waar we waren, en verwachte aankomsttijd. De stoelen waren uitgerust met een hoofdsteun om tegen aan te leunen, en 2 USB-A poorten. Helaas geen gewoon stopcontact voor zover ik kon zien, was misschien wat praktischer geweest. De stoelen zaten prima, en ook meer dan genoeg beenruimte. Ik had het geluk dat de stoel naast mij wel gereserveerd was maar leeg bleef tijdens de hele rit. Kon zo wat meer strekken en anders zitten.
Helaas stond onze trein in Utrecht dik een half uur stil, er bleek net over de grens in Duitsland een probleem met de bovenleiding te zijn. Na nog 20 minuten wachten werden wij omgeleid via Eindhoven/Venlo. In plaats van via Kassel/Neurenberg te reizen, gingen wij via Keulen/Frankfurt naar Würzburg. Ondertussen was ik al in slaap gevallen, dus daar niet veel van meegemaakt. In de ochtend bleek dat wij inmiddels 2 uur vertraging hadden opgelopen. Niet fijn, maar niet het grootste probleem. Vanaf Passau bleef de vertraging wel constant.
Uiteindelijk kwamen we iets voor 12.00 aan, waar 10.00 voorzien was. Prima, het was midden op de dag, en inchecken in het hotel kon toch nog niet.

Was een erg toffe ervaring, genieten vanuit de trein, zeker toen we eenmaal Oostenrijk binnenreden.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.