Het grote spoorwegentopic - deel 24 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 31 ... 162 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Met wat voor snelheid moet je gaan om door een stootjuk te gaan en dan nog 30 meter door te vliegen?
Bedenk ook dat hier ATB ligt. Lijkt wel alsof hij met 80 km/h ongeremd door het stootblok is gegaan. Gladde sporen of defecte remmen?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

KNed schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:42:
[...]

Sterk spul dan, of er zit nog een metalen frame oid in??
dussen - Twee kolossale walvisstaarten beëindigen straks het uitloopspoor van de Rotterdamse Beneluxlijn. De huid van glasvezelversterkt polyester verbergt een robuuste staalconstructie. Want zelfdragend kunststof, dat durven nog niet veel opdrachtgevers aan.
Aldus: https://www.cobouw.nl/mar...8899-911346425.1604308899 (Waren onderdeel van de "Beneluxlijn" verlenging.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20:37
Maasluip schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:11:
Met wat voor snelheid moet je gaan om door een stootjuk te gaan en dan nog 30 meter door te vliegen?
Bedenk ook dat hier ATB ligt. Lijkt wel alsof hij met 80 km/h ongeremd door het stootblok is gegaan. Gladde sporen of defecte remmen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oq7AZ4InvDjjQxIMRY61VDcSSpA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kPIV5Hyw5bpNYLd6b7ZnVgbH.jpg?f=fotoalbum_large

Van station tot punt boem is misschien 500 meter, waarom zou je daar 80km/u willen rijden? Ben benieuwd wat er nu gebeurd is. :)
Maasluip schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:37:
Dan ga je er van uit dat hij op het station gestopt heeft. Misschien kon hij daar al niet voor stoppen.
Dat kèn, zoals ze in Spijkenisse zeggen 8)

[ Voor 13% gewijzigd door iamerwin op 02-11-2020 10:38 ]

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dan ga je er van uit dat hij op het station gestopt heeft. Misschien kon hij daar al niet voor stoppen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Nog een foto van de NOS: https://nos.nl/artikel/23...at-het-zou-instorten.html

Met commentaar van de Kunstenaar/Ontwerper.

Afbeeldingslocatie: https://assets.nos.nl/data/image/2020/11/02/688329/1280x720a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:21
Mooie foto!

Na het station heb je daar nog een viersporig opstelterrein. Mogelijk was hij daarheen op weg om te "overnachten"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:23

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

KNed schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:50:
Mooie foto!

Na het station heb je daar nog een viersporig opstelterrein. Mogelijk was hij daarheen op weg om te "overnachten"?
Daar is hij met een noodgang overheen geraasd.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

KNed schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:50:
Ja, aangezien de hele trein leeg was kan het niet anders dan dat hij op het opstelterrein zou gaan staan. Dus het ding staat maar tientallen meters van de eigenlijke bestemming :+

Fijn om te weten dat de machinist ongedeerd is, dan blijven alleen de fantastisch bizarre plaatjes over. :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21:33

NMH

Moderator General Chat
De bestuurder had zeker voor zijn dienst Speed gezien. :+ Het lijkt wel een beetje op een combinatie van sprong met de bus in die film en het einde waar een metro door een bouwplaats heen dendert en op straat terecht komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:15
Ben wel benieuwd naar de snelheid op moment van impact.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Laatst online: 21-09 20:57

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:48
Ik bekeek even die livestream van Spijkenisse maar het blijkt dat het vooral ook de rest van het treinstel is die zorgt dat die voorste bak niet naar beneden is gevallen. Wat die hijsklus een stuk lastiger maakt want alle kracht staat dus op die koppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Klopt inderdaad. Ze hebben inmiddels het eerste stel een stuk opgetild en het tweede stel is gestabiliseerd. De grootste uitdaging begint dus zo, het lossnijden/branden van die koppeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ander soort spoorwegen, maar toch :P

geek: Tweaker maakt grote legostad met alle 12V-treinen uit jaren tachtig

Alleen niet helemaal historisch accuraat, met wat volgens mij een SGM moet zijn in met DB-logo's en rood/gele kleurstelling :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Die geel/rode 7740 was niet als SGM bedoeld. Het werd als IC trein verkocht en er zaten stickers van verschillende landen bij, dus je kon er een NS sticker op plakken maar ook een British Rail sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Maasluip schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:46:
Die geel/rode 7740 was niet als SGM bedoeld. Het werd als IC trein verkocht en er zaten stickers van verschillende landen bij, dus je kon er een NS sticker op plakken maar ook een British Rail sticker.
Ah ok, ik ging even puur af op het uiterlijk, en het feit dat het materiaal uit de jaren 80 is, toen SGM net in dienst kwam. Vandaar.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zit het daar nu hard te waaien of proberen ze het voorste deel door deze heen en weer te bewegen af te breken?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:42
Raven schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:26:
[...]

Zit het daar nu hard te waaien of proberen ze het voorste deel door deze heen en weer te bewegen af te breken?
Beide ;-) maar de wind is wel een stuk minder hier, ze waren aan het wrikken
Inmiddels is hij los van de tweede bak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

@ExiZTeNcE Is er assistentie van ICB? Ik begreep dat er luttele uren na het incident al een telefoontje kwam...

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Staat nu op de grond:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vz4RczH64CZWWLiiEvo4wRKR0uw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7TSglTAYNh1N7JuthPBYxBOb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:42
evilution schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:44:
@ExiZTeNcE Is er assistentie van ICB? Ik begreep dat er luttele uren na het incident al een telefoontje kwam...
Jup, na alarmering is er een OvD-Rail als liasion tp gevraagd, technische wachtdienst met een aantal icbers hebben hun expertise geleend voor het daadwerkelijke bergen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

ExiZTeNcE schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 18:12:
[...]

Jup, na alarmering is er een OvD-Rail als liasion tp gevraagd, technische wachtdienst met een aantal icbers hebben hun expertise geleend voor het daadwerkelijke bergen
Mooi dat we een steentje konden bijdragen. Kan me voorstellen dat dit voor ProRail makkelijker te behappen is dan voor RET, gezien ervaring met dit soort klussen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
And... Gone!
De berging van de ontspoorde metro in Spijkenisse is woensdag afgerond, meldt de veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond. Het metrostel schoot enkele dagen geleden door een stootblok en belandde vervolgens op een kunstwerk.

Het overhangende deel van de metro werd dinsdagavond al geborgen. De resterende achterste wagon, die nog op de rails stond, is ontkoppeld en rond 11.30 uur omlaag gehesen.

De veiligheidsregio sloot op voorhand niet uit dat de bergingsactie ook woensdag de hele dag in beslag zou nemen, maar het verliep vlotter dan gepland. "Dinsdag moesten we na het optillen eerst nog wat wegslijpen, omdat aan de onderkant verwrongen staal zat", zegt een woordvoerder. "Nu bleek dat niet nodig te zijn."

De voorste wagon werd dinsdag op een dieplader gehesen en afgevoerd naar de Waalhaven in Rotterdam, waar het wordt onderzocht door de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT). Datzelfde zal nu gebeuren met het achterste deel.
Bron: Berging van ontspoorde metro in Spijkenisse afgerond

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
NS snijdt de komende weken verder in zijn dienstregeling. Nu rijdt nog 97 procent van de treinen, dat wordt 90 procent, laat de spoorvervoerder vrijdag weten.

De aanpassingen worden vanaf komende maandag stapsgewijs ingevoerd. De meeste wijzigingen zijn pas in de tweede helft van deze maand van kracht.

NS heeft tot de stap besloten door het lagere aantal reizigers, momenteel ligt het aantal op 30 procent van het normale niveau. Op elk traject blijft minimaal twee keer per uur een trein rijden, zegt het bedrijf.

Eerder schrapte NS treinen in de spits en nachttreinen in het weekend. In welke verbindingen nu gesneden wordt, is niet precies duidelijk. Het spoorbedrijf adviseert om de reisplanner in de gaten te houden.

Een woordvoerder zegt desgevraagd dat in de lengte van de treinen voorlopig niet veel zal veranderen. Het aantal treinstellen wordt lang van tevoren gepland en het is niet eenvoudig om treinen zomaar korter te maken.

"Die treinstellen moeten worden afgekoppeld door rangeerpersoneel en je moet ze ook ergens kwijt", zegt de woordvoerder. Daardoor kost een twee keer zo lange trein NS niet per definitie twee keer zoveel geld. "Per saldo is het vaak goedkoper om een langere trein te laten rijden."
Bron: NS brengt dienstregeling terug tot 90 procent van normaal

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 14:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
evilution schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:44:
https://www.prorail.nl/ni...berging-metro-spijkenisse

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

https://www.1limburg.nl/t...sen-sittard-en-maastricht

Tja, en toen was ik 2,5 uur later dan gepland thuis.

Drukke dag gehad, trein 2968 van 18:01 uit Maastricht, ik zat wat te suffen maar opeens gaat hij vol in de ankers, voel je wat bonken onder de trein en dan niks. Je verwacht het al, maar na 10-15 minuten stilstaan komt de conducteur over de omroep dat we waarschijnlijk een aanrijding hebben gehad. Later bevestigd als een aanrijding met een persoon.

Ik moet zeggen dat Prorail het tegenwoordig best professioneel aanpakt. Na goed 1 uur kwam er een agent langs om te vragen of we wat gezien hadden (achterste stel, donker, wat denk je?) en we moesten ons in het voorste rijtuig verzamelen om de evacuatie "waarschijnlijk per bus" af te wachten. Weer een half uur later kwam er een VIRM op het andere spoor aan en waren ze buiten wat met mecano aan het spelen. We stonden net voorbij Geleen-Lutterade en de sporen liggen daar ver uit elkaar dus met de trap eruit, over het gras naar het andere spoor en met de trap er weer in. Het duurde even voor we vertrokken en we kwamen in Sittard aan net toen mijn aansluiting van 20:38 naar Echt vertrok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

https://nos.nl/artikel/23...t-schiphol-is-binnen.html & https://www.at5.nl/artike...ordzuidlijn-naar-schiphol
Daarmee is Dijksma er nog niet: voor het uitbreiden van de metrolijn is naar schatting vier tot vijf miljard euro nodig. De rest van het geld hoopt de vertrekkend wethouder uit het Nationaal Groeifonds van het kabinet te halen.
5 Miljard voor een stukje Metro ?!

Voor zover ik weet was de betuweroute/lijn (dont shoot): 4,7 met alle extra kosten...
De aanlegkosten van de Betuweroute, zoals het spoor officieel heet, vielen met 4,7 miljard euro ruim twee keer zo hoog uit als vooraf was gedacht.
https://nos.nl/artikel/21...s-of-eeuwige-belofte.html

[ Voor 7% gewijzigd door Illegal_Alien op 13-11-2020 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ja, aleen loopt een metrolijn natuurlijk wel door dichtbebouwd gebied, waar de Betuweroute grotendeels door de onbewoonde rimboe loopt.

Iets met bestaande bebouwing die bewaard en als het enigszins kan onbeschadigd moet blijven. Dingen als geluidwering etc.

Plus dat het deels ondergronds zal moeten worden aangelegd? Of is de N/Z-lijn volledig bovengronds? Graven is ook een kostbare aangelegenheid.

En als het door druk bewoond gebied moet is de kans op allerlei procedures mbt bezwaarschriften etc natuurlijk wel een stukje lastiger, net zoals eventuele onteigeningen enzo.

Daarnaast werd de Betuweroute grotendeels eind jaren 90 aangelegd. Nu is het 30 jaar later en liggen de arbeidskosten ook weer wat hoger allemaal.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Jammer dat het frame bijft hangen van uit de hand gelopen aanlegkosten. Dat de lijn dubbel zo duur was als het allereerste plannetje had vooral te maken met zeikende actiegroepen en gemeenten waar de lijn over loopt die er allerlei extra eisen en wensen aan hingen, tunnels e.d. waar bruggen ook hadden gekund.

De feitelijke bouwkosten zijn minimaal overschreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Ben niet geheel bekend in Amsterdam. maar als ik dit zo zie grotendeels bovengrond, naast bestaande wegen/spoorlijnen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mYPAvqcuWHhvTw75L8aIXCNWgP0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FyaczR1SwSjQ2KTjnNBXYRL8.png?f=fotoalbum_large

Kon even niet zo snel een officieel kaartje vinden; metrostation heet: Wikipedia: Henk Sneevlietweg (metrostation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:07
Het zou waarschijnlijk om Amsterdam Zuid gaan, parallel met de spoorlijn.

Maar ik ben het eens met dat de kosten wel heel hoog zijn. De Hanzelijn bijvoorbeeld kostte maar een miljard. En ik snap dat een spoorlijn door polder aanleggen anders is dan eentje door een stad, maar toch. 5 keer zo veel geld voor een spoorlijntje die bijna 7x korter is, hmmm. En daarnaast loopt er al een 4-sporige spoorlijn parallel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Aan de andere kant; de ombouw van de Hoekselijn is/was ook iets van 430 miljoen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:16
Isolatorweg ligt zelf bovengronds, maar Amsterdam Centraal ondergronds. Je zal dus zowel bij Amsterdam Centraal als bij Schiphol zelf een heel stuk ondergronds moeten gaan bouwen en waarschijnlijk moet bij Schiphol zelf ook een heel stuk verbouwd en verplaatst worden omdat er nu al geen ruimte meer is voor extra reguliere sporen (ik geloof dat de bagageafhandeling er direct naast ligt).
Kortom, ik vermoed dat daar een heel erg groot gedeelte van de kosten vandaan zullen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Erm Amsterdam is toch al ondergronds :?. Bij Schiphol zelf zou dan nog kunnen, maar moet je daar ondergronds stoppen? Je kan toch ook via de perkeerplaatsen bovengrond rondtuffen?

Achja, ik neem aan dat de mensen die het verzinnen denken dat ze weten wat ze doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Het station is ondergronds, maar gaat maar drie kanten op, dus de vierde richting naar Isolatorweg moet toegevoegd worden. Daarnaast is er een kruising met de sporen, dus dat is ook alweer een aantal kilometer ondergronds.

Schiphol kan niet bovengronds omdat je kruist met landings- en enkele taxibanen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21:33

NMH

Moderator General Chat
Ik vind 5-1=4 miljard uit het groeifonds claimen voor een enkel project wel behoorlijk inhalig eigenlijk; dan is direct 20% van het totale fonds op (en dan ook nog voor een project waar voornamelijk 1 stad profijt van gaat hebben). Dan zou ik liever hebben dat ze het geld steken in snelle internationale treinverbindingen zodat die eindelijk een aantrekkelijk alternatief worden voor het vliegtuig. Nog beter voor het klimaat ook.
EDIT schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:06:
Schiphol kan niet bovengronds omdat je kruist met landings- en enkele taxibanen.
Gewoon een overweg aanleggen toch? :+

[ Voor 21% gewijzigd door NMH op 13-11-2020 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

NMH schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:52:
Ik vind 5-1=4 miljard uit het groeifonds claimen voor een enkel project wel behoorlijk inhalig eigenlijk; dan is direct 20% van het totale fonds op (en dan ook nog voor een project waar voornamelijk 1 stad profijt van gaat hebben). Dan zou ik liever hebben dat ze het geld steken in snelle internationale treinverbindingen zodat die eindelijk een aantrekkelijk alternatief worden voor het vliegtuig. Nog beter voor het klimaat ook.

[...]
Er zijn ook projecten in regio Amsterdam waarbij omliggende gemeenten profijt bij hebben zoals Amstelveen en Uithoorn.

-----

Ik had liever gezien dat de spoor Schiphol en Amsterdam Centraal verdubbeld word. Dan kunnen de normale intercity's ook van Den Haag Centraal, via Leiden en Schiphol naar Amsterdam Centraal rijden.

Nu zijn er twee route van sneltreinen die van HS en CS Den Haag naar Amsterdam Centraal rijden.
-Intercity van CS Den Haag via Haarlem naar Amsterdam Centraal. 8)7 Waarom via Haarlem???
-Beneluxtrein (onderdeel van intercity Brussel) van HS Den Haag naar Amsterdam Centraal. Deze stopt niet bij Leiden Centraal en Sloterdijk. 8)7

Er is wel een Sprinter die van Den Haag naar Amsterdam Centraal gaat en gelukkig zowel bij Leiden Centraal én Schiphol stopt. _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door MedionAkoya op 13-11-2020 13:02 ]

Trein?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

Jep, gewoon zoals op Gisborne Airport, spoorwegovergang dwars over de runway :+

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/b0/3c/b0/b03cb09bce4a2d06996e684b70284433.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.ggpht.com/-YPpAx1GUxjE/Uge00PU0FeI/AAAAAAAArMc/u_RVMzl03qg/gisborne-airport-6%25255B3%25255D.jpg?imgmax=800

En als de trein niet naar het vliegtuig komt, komt het vliegtug wel naar het spoor :P

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/41/9b/2f/419b2f60dbd0df79c94c722912a52a01.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

[...]

Lukt makkelijk. :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Een slecht voorbeeld (geen vliegveld maar een snelweg in Nederland), maar ik plaats hem toch.

Afbeeldingslocatie: https://www.haarlemmermeerspoor.nl/015-111.JPG

[ Voor 25% gewijzigd door MedionAkoya op 13-11-2020 11:23 ]

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Klopt, maar dat was een (de enige in NL) overweg op de snelweg (de A2), geen landingsbaan :P

En die overgang is al sinds 1987 niet meer aanwezig, nadat in 1986 de laatste trein eroverheen kwam.

Wikipedia: Spoorwegovergang van de A2

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
MedionAkoya schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:18:
[...]

-Beneluxtrein van HS Den Haag naar Amsterdam Centraal. Deze stopt niet bij Leiden Centraal en Sloterdijk. 8)7
In de normale dienstregeling is er 1 Beneluxtrein per dag die vanaf HS naar Amsterdam rijdt, die kan je net zo goed vergeten (ook omdat 'ie gaat verdwijnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ik verbaas me niet (of nou ja, niet meer dan normaal bij dit soort bedragen :p) over de kosten van een uitbreiding van het metronet naar Schiphol. Er is namelijk nergens op het traject echt ruimte voor die uitbreiding. Vanaf Riekenpolder aansluiting tot aan de start van de tunnel liggen de vier sporen al klem vast in de snelweg zonder ruimte voor twee extra sporen en bij Schiphol zelf moet alles ondergronds gebeuren, wat ook zonder de in de weg liggende bagagesortering (zoals @EDIT noemt) al enorme kosten meebrengt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:32
wildhagen schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:19:
[...]

Jep, gewoon zoals op Gisborne Airport, spoorwegovergang dwars over de runway :+

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En als de trein niet naar het vliegtuig komt, komt het vliegtug wel naar het spoor :P

[Afbeelding]
werden die rails opgevuld na gebruik? Lijkt me niet zo fijn om daar met je vliegtuig over te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
stijn014 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:45:
[...]

werden die rails opgevuld na gebruik? Lijkt me niet zo fijn om daar met je vliegtuig over te rijden.
Nee, dit is een permanente constructie.

Maar het gaat hier over een klein lokaal vliegveld waar weinig op gevlogen wordt.

De spoorlijn in kwestie (Wikipedia: Palmerston North–Gisborne Line) kent ook alleen enog maar vrachtvervoer en een enkele museum-trein (zoals op de foto's met de stoomlocs), dus het is geen al te druk bereden lijn verder.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
wildhagen schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:24:
[...]

Klopt, maar dat was een (de enige in NL) overweg op de snelweg (de A2), geen landingsbaan :P

En die overgang is al sinds 1987 niet meer aanwezig, nadat in 1986 de laatste trein eroverheen kwam.

Wikipedia: Spoorwegovergang van de A2
Dat weggetje hier. Is dat niet de plek waar de spoordijk was?
https://goo.gl/maps/tQ7UyCnrB3nRoabM6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
AW_Bos schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:07:
[...]

Ik heb geen idee...

Nog een raadseltje. Wie weet waar dit was, mag het zeggen? :P

Afbeeldingslocatie: https://www.railromantiek.nl/leek-dh-int-groot.jpg

(en nee, het is geen Photoshop)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
wildhagen schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:17:
[...]

Ik heb geen idee...

[Afbeelding]

Straatspoortje in Deventer ofzo?
Het lijkt in ieder geval wel een excursie, van de NVBS ofzo. In meen te herinneren dat zij wel eens eerder een dergelijke excursie organiseerden.

[ Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 13-11-2020 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
AW_Bos schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:18:
[...]

Straatspoortje in Deventer ofzo?
Het is lijkt in ieder geval wel een NVBS-uitje.
Zie http://www.railromantiek.nl/p-zwart-wit.htm
Leek (lijn Groningen - Drachten) in de nadagen tijdens een NVBS-excursie. De laatste 'tram' dwars door de drukke dorpsstraat. Waar ooit de (goederen)trams reden, bevindt zich nu een winkelpromenade.
(exacte datum mij niet bekend, maar moet vóór 1985 zijn geweest, toen is die lijn gesloten).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
[...]

Lijkt er wel op, aan de andere kant van de A2 zie je duidelijk een strook. En dat huis is er later pas gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Nooit geweten dat daar ook straatspoor was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:07
MedionAkoya schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:18:
[...]

Nu zijn er twee sneltreinen die van HS en CS Den Haag naar Amsterdam Centraal rijden.
-Intercity van CS Den Haag via Haarlem naar Amsterdam Centraal. 8)7 Waarom via Haarlem???
Omdat Haarlem ook een intercity naar zowel Leiden/Den Haag als Amsterdam nodig heeft? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
AW_Bos schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:21:
Nooit geweten dat daar ook straatspoor was.
Wikipedia: Tramlijn Drachten - Groningen
De tramlijn Drachten - Groningen, in Groningen bekend als de 'Drachtster tramlijn', later ook wel de Philipslijn genoemd, was een in 1913 door de Nederlandsche Tramweg Maatschappij (NTM) aangelegde tramlijn. De 43 kilometer lange tramlijn verbond Groningen via Peize, Roden, Leek en Marum met Drachten. De lijn ging daarbij dwars door de centra van Leek (winkelstraat), Tolbert, Marum, Nuis, Niebert, Roden en Peize.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chloortablet
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online

Chloortablet

Atoomnummer 17

wildhagen schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:19:
[...]

Zie http://www.railromantiek.nl/p-zwart-wit.htm

[...]

(exacte datum mij niet bekend, maar moet vóór 1985 zijn geweest, toen is die lijn gesloten).
30 april 1985 om precies te zijn, met de stellen 3212 en 3231 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Chloortablet schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:23:
[...]

30 april 1985 om precies te zijn, met de stellen 3212 en 3231 :+
Ah, met die info kon ik nog wel een typisch plaatje vinden.

Aparte spoorwegovergang, midden op een T-splitsing:

Afbeeldingslocatie: http://www.spoorverledendrachten.nl/afbeeldingen/archief_trein30_groot.JPG

De NS-directie kwam kennelijk ook wel eens met de Kameel naar die spoorlijn toe:

Afbeeldingslocatie: http://www.spoorverledendrachten.nl/afbeeldingen/archief_trein09_groot.JPG

Maar ik kan me zo voorstellen dat ze het een beetje beu begonnen te worden, met al die goederentreinen dwars door hun winkelstraat :X

Afbeeldingslocatie: http://www.spoorverledendrachten.nl/afbeeldingen/archief_trein25_groot.JPG

Daar zou ik ook niet zo vrolijk van worden....

(alle fotos: Stichting Spoorverleden Drachten)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chloortablet
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online

Chloortablet

Atoomnummer 17

wildhagen schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:37:
[...]

[Afbeelding]

De NS-directie kwam kennelijk ook wel eens met de Kameel naar die spoorlijn toe:

[Afbeelding]

Maar ik kan me zo voorstellen dat ze het een beetje beu begonnen te worden, met al die goederentreinen dwars door hun winkelstraat :X

[Afbeelding]

Daar zou ik ook niet zo vrolijk van worden....

(alle fotos: Stichting Spoorverleden Drachten)
Op diezelfde dag zou zelfs een 'Dubbel Afscheid' zijn, ook van de Blauwe Engelen.

Foto's: https://www.flickr.com/ph...084085401/in/photostream/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

[...]

Ja, aan kant van Vinkeveen is het nu een wandel/fietspad geworden.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
wildhagen schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:37:
[...]

Tja vrijwel het hele spoorlijntje lag op of naast de weg dus dan krijg je dat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Kalentum schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:04:
[...]

Tja vrijwel het hele spoorlijntje lag op of naast de weg dus dan krijg je dat.
True, maar toch kijk je wel raar op, als je opeens zoiets ziet bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.busfoto.nl/foto/albums/userpics/10002/Kameel_straatspoor_Deventer_6.jpg

Ik vind dat straatspoor altijd wel iets hebben, maar ik kan me zo voorstellen dat je als bewoner daar minder op zit te wachten. Zeker in Rotterdam, met al die goederentreinen over die sporen....

Afbeeldingslocatie: https://farm7.staticflickr.com/6014/5990373955_bd51f73e61_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm7.staticflickr.com/6026/5994685496_30bf046b0e_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imageproxy.3rail.nl/fit,1600x1200,q100,s79vqfWYPwskh7tx8DxlWxoI3z7V81F-8dCvzRQeFK1A=/http://files.3rail.nl/acido/diascans/dia_2807.jpg

Maargoed, erg veel straatspoor is er tegenwoordig niet meer, buiten industrieterreinen dan wellicht. Dus de kans dat je zoiets tegenkomt is minimaal tot 0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
wildhagen schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:17:
[...]

[Afbeelding]

Ik vind dat straatspoor altijd wel iets hebben, maar ik kan me zo voorstellen dat je als bewoner daar minder op zit te wachten. Zeker in Rotterdam, met al die goederentreinen over die sporen....

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Maargoed, erg veel straatspoor is er tegenwoordig niet meer, buiten industrieterreinen dan wellicht. Dus de kans dat je zoiets tegenkomt is minimaal tot 0.
Ja ik vind het ook wel een mooi gezicht, die treinen tussen de huizen of door een winkelstraat. Of Breda, waar een mooie vrij baan was gemaakt tussen twee bomenrijen https://goo.gl/maps/7mQ64JNYYjKg5BQd8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Kalentum schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:43:
[...]

Ja ik vind het ook wel een mooi gezicht, die treinen tussen de huizen of door een winkelstraat. Of Breda, waar een mooie vrij baan was gemaakt tussen twee bomenrijen https://goo.gl/maps/7mQ64JNYYjKg5BQd8
Wete niet of het er nog steeds ligt; maar in Rotterdam zou dit stukje er nog moeten liggen: https://www.google.com/ma..._ypuig!2e0!7i13312!8i6656

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Kalentum schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:43:
[...]

Ha, dat is hier in de buurt (ik woon in Roosendaal). Dat spoor wordt (deels) bijgehouden door o.a. wat liefhebbers uit de wijk daar: Hartje Breda: 'Mensen in de buurt zijn trots op hun spoor'

Daar rijdt af en toe nog een stoomtrammetje over heen, o.a. met het evenement Belcrum Spoort (Belcrum is de wijk waarin dat spoor ligt):

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/8029/29743132235_267cf9843e_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cdn.nieuws.nl/media/sites/55/2016/09/10184640/BelcrumSpoort-18.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cdn.nieuws.nl/media/sites/55/2016/09/10184833/BelcrumSpoort-23.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cr-n_g_WIAAKBMM.jpg

Allemaal stroomtram-locomotiefjes geproduceerd door Machinefabriek Breda, beter bekend als Backer en Rueb, die daar in de buurt zaten. Dit lijntje leidde destijds ook naar de fabriek van Backer en Rueb.

De fabrieken zijn allang verdwenen, maar dit spoort, en de "Backer & Rueb-weg" (een zeer belangrijke in/uitvalsweg voor Breda) herinneren nog aan deze periode in Breda.

Was destijds één van de grotere Nederlandse producenten op dat vlak.
Backer & Rueb bouwde zijn eerste stoomtramlocomotieven voor Nederland in 1883, zijn laatste in 1912. Tussen 1887 en 1910 leverde de fabriek meer stoomlocomotieven aan de Nederlandse tramwegen dan alle andere fabrikanten samen.[2] De 'vierkante' stoomtramlocomotieven van Backer & Rueb werden Breda-locomotieven of backertjes genoemd. Het meest karakteristiek, en typerend voor Nederland, was het uiterlijk van de backertjes met 'huilogen', een kopwand met een klein vierkant raam met aan weerszijden een smal hoog, aan boven- en onderkant afgerond raam.

De fabriek bouwde in totaal 306 stoomlocomotieven, 216 daarvan voor de Nederlandse tramwegen. Het aantal Nederlandse stoomtrambedrijven waaraan de fabriek rechtstreeks leverde, ligt rond de 28 (afhankelijk van hoe men bedrijven bij elkaar neemt).
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/58/Plaatje_Backer_%26_Rueb_op_machine_Stoomgemaal_Hertog_Reijnout.JPG/640px-Plaatje_Backer_%26_Rueb_op_machine_Stoomgemaal_Hertog_Reijnout.JPG

Een deel van hun locomotieven was nog in dienst toen de NS werd opgericht, en hebben nog met NS-nummers gereden:

- Wikipedia: NS 6800
- Wikipedia: NS 8100

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 15:09
Voor de liefhebbers van nostalgische beelden, hier het industriespoor van Deventer, welke in 2003 is opgeheven:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Vandaag trouwens ook een spoor-jubilieum in Nederland: exact 60 jaar geleden werd begonnen met het aanleggen van het allereerste metro-netwerk van Nederland, in Rotterdam :)

Acht jaar later, op 9 februari 1968 reed de eerste metro-trein in actieve dienst.
Van feest is geen sprake. Toch is het vandaag precies zestig jaar geleden dat Rotterdam officieel begon aan een huzarenstukje: de aanleg van de allereerste metrolijn in Nederland. Een stukje ondergrondse spoorlijn van in totaal zes kilometer, waarvoor uiteindelijk acht jaar lang bijna de hele binnenstad open lag.

In Parijs, Londen en veel andere steden was het in 1960 al gebruikelijk om ondergronds te reizen. Maar een metro aanleggen in de drassige Nederlandse bodem was destijds ronduit revolutionair.

Secretaris-generaal Gieben van het ministerie van Verkeer en Waterstaat en de Rotterdamse burgemeester Van Walsum gaven op maandag 14 november 1960 het officiële startsein voor de werkzaamheden door een heimachine te bedienen die de eerste damwand voor het bouwdok moet slaan.

De heimachine functioneert probleemloos, maar zo'n beetje alle aanwezigen komen onder de oliespetters te zitten, citeert RTV Rijnmond de kranten van die dag. Vervelend voor de hoogwaardigheidsbekleders, maar wel een voorbode van de chaos die de bouw van de metrotunnel door het centrum van Rotterdam zou opleveren.

Het Polygoonjournaal meldde: "De Coolsingel, de slagader van het dynamische Rotterdam, zal binnenkort voor alle verkeer worden afgesloten in verband met de werkzaamheden voor de bouw van de metro." Dat klinkt beheersbaar. Maar de overlast bleef niet beperkt tot de Coolsingel.

De hele binnenstad ging op de schop. In het enorme bouwdok aan het Weena werden tunnelstukken gebouwd voor het eerste deel van de metrolijn. Om die tunnelstukken van het bouwdok op hun definitieve plek te krijgen, werd dwars door het centrum een kanaal aangelegd. Bij het Eiland van Brienenoord komt een tweede bouwdok. Daar werden de tunnelstukken gebouwd die onder de Maas kwamen te liggen. Aan de zuidkant van de rivier kwam de metro boven de grond.

Burgemeester Van Walsum leek zich op 14 november goed te realiseren dat de aanleg van de metro voor grote overlast zou zorgen. "Maar als we trots zijn op onze stad, dan betekent dat dat we dit alles - omwille van haar toekomst - moeten accepteren", tekende de krant Het Vrije Volk op uit zijn mond. "Er zijn meer ondergrondse spoorlijnen gebouwd in de wereld, maar de onze zal tot stand komen in een nauwelijks vergelijkbare situatie en met nauwelijks vergelijkbare middelen", voegde Van Walsum daar aan toe.

Op 14 november 1960 dacht men nog dat de klus in zes jaar tijd geklaard zou zijn. Uiteindelijk werd de Rotterdamse metro op 9 februari 1968 in gebruik genomen. De metrolijn was 5,9 kilometer lang, er waren zeven stations en het traject liep van het Centraal Station naar Zuidplein. In de daaropvolgende jaren werd het metronet verder uitgebreid. Nu heeft Rotterdam 52 metrostations en ligt er 162 kilometer metrospoor door de stad.

Het duurde eventjes voordat de tweede stad in Nederland begon met de aanleg van een metrolijn. Op 14 oktober 1977 maakte Amsterdam een start met de aanleg van twee metrolijnen tussen Amsterdam CS en Amsterdam Zuidoost.
Bron: Rotterdams huzarenstukje: 60 jaar geleden begon aanleg eerste metro in Nederland

Filmpjes tijdens de aanleg:

Filmpje van de opening op 9 februari 1968:

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
Via Twitter:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xg9DTyRFimK-Dp_lLTupqbThXNo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zt6da3qRVHGMkILkuU19ft7S.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Hi Intercity Plus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
Ik moest ook wel aan het oude IC Max ontwerp denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20:40
Ziet er mooi uit, ben benieuwd wat er gevierd wordt met dit ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 17:58

sus

is druk :+

Maak hier maar het default-ontwerp van! Vet hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Dinsdag wordt de nieuwe interieur van de dubbeldekker bekend gemaakt.

[ Voor 23% gewijzigd door MedionAkoya op 15-11-2020 17:43 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Een onderbroken logo zie je vaker, is blijkbaar hip. Ieder z'n ding, ik vind het overal waar ik het zie verschrikkelijk. Verder geeft het een fris koppie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:57

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

ed1703 schreef op zondag 15 november 2020 @ 19:37:
[...]

Een onderbroken logo zie je vaker, is blijkbaar hip. Ieder z'n ding, ik vind het overal waar ik het zie verschrikkelijk. Verder geeft het een fris koppie ;)
Arriva Limburg laat het logo over de ruiten doorlopen (door stickers die van binnenuit de trein doorzichtig zijn, maar van buiten dus het logo laten doorlopen).

Misschien doet NS dat hier ook wel.

Ik vind het wel een mooi ontwerp; heeft wel wat weg van IC+ uit de jaren '90. Van mij mogen ze alle stellen wel omspuiten hoor!

Afbeeldingslocatie: https://www.martijnhaman.nl/afbeeldingen/ekonijnendijk_foto02_tn2.jpg

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EDIT
Overigens is het design stiekem in 2018 al gepresenteerd aan iedereen: https://www.treinenweb.nl...r-op-innovation-expo.html
Afbeeldingslocatie: https://www.treinenweb.nl/uploads/image/original/1588173427_5ea99a7369735.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Contrasterend voorvlak?
Ik vind de kleuren vooral een beetje flauwtjes. Het geel is zo vlak, bijna een pastelkleur geworden. Het NS-logo in wit erop is ook zo verborgen.
Zouteloos wil ik het noemen. In zijn geheel misschien geen verkeerde vlakvulling, maar wel verkeerd kleurgebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Nu online
Wacht even, die dubbeldekkers zijn toch afgelopen jaren gerenoveerd? Waarvoor gaan ze dan nu weer een nieuw interieur bekend maken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:15

Luke!

#Treinbaas
Zo 2010...
Ik vind de kleuren vooral een beetje flauwtjes. Het geel is zo vlak, bijna een pastelkleur geworden. Het NS-logo in wit erop is ook zo verborgen.
Zouteloos wil ik het noemen. In zijn geheel misschien geen verkeerde vlakvulling, maar wel verkeerd kleurgebruik.
Als je doorklikt op de Twitter-link vind je meer foto's, heb niet het idee dat de kleuren gewijzigd zijn.
I_IBlackI_I schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:58:
Wacht even, die dubbeldekkers zijn toch afgelopen jaren gerenoveerd? Waarvoor gaan ze dan nu weer een nieuw interieur bekend maken?
Omdat maar één deelserie gereviseerd is tot nu toe? ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Luke! op 15-11-2020 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19:00
Dus eerst gaan we alles mooi met een blauwe baan langs de zijkant doen (in ieder geval voor de intercity's), ICNG gaat dat als het goed is ook worden als ik alles wat ik tot nu toe heb gezien mag geloven, maar dat gaat alweer bij het grofvuil?
I_IBlackI_I schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:58:
Waren dat niet de andere dubbeldekkers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Nu online
Transportman schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:20:
Waren dat niet de andere dubbeldekkers?
Dat waren ook VIRM's.
Luke! schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:09:
Omdat maar één deelserie gereviseerd is tot nu toe? ;)
Fair enough, maar waarom de moeite om een compleet nieuw interieur voor een andere deelserie te ontwerpen? Lijkt mij juist een goed moment om de consistentie tussen het materieel te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Heroic_Nonsense schreef op zondag 15 november 2020 @ 20:08:
[...]

Arriva Limburg laat het logo over de ruiten doorlopen (door stickers die van binnenuit de trein doorzichtig zijn, maar van buiten dus het logo laten doorlopen).
Welk logo?
Afbeeldingslocatie: https://www.1limburg.nl/sites/default/files/public/styles/media-paragraph/public/563617.jpg?itok=y-tjJMXR
IMHO de mooiste kleurstelling die in Nederland rondrijdt. Vooral mooi in het bronsgroeneikenhout.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Nu online
Maasluip schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:27:
[...]

Welk logo?
[Afbeelding]
IMHO de mooiste kleurstelling die in Nederland rondrijdt. Vooral mooi in het bronsgroeneikenhout.
Dat doen ze bij de GTW, niet bij de FLIRT. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Ghehe, megalogo hebben ze natuurlijk bij gele NS 1300's afgekeken. :P

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

Is dat btw niet een klein deurtje daar aan de achterkant van deze bak? Of zie ik dat nou verkeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus

sus

MedionAkoya schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:55:
[...]

Ghehe, megalogo hebben ze natuurlijk bij NS 1302 afgekeken. :P
Elke 1300 destijds - vind ik nog steeds het tofste ontwerp. Daarom ook dat dit nieuwe ontwerp bij ook bevalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

sus schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:56:
[...]

Is dat btw niet een klein deurtje daar aan de achterkant van deze bak? Of zie ik dat nou verkeerd...
Ik denk vervorming van de foto, raampje/venstertje rechts + bestemmingsaanduiding lijkt hier ook smaller.

[ Voor 5% gewijzigd door MedionAkoya op 15-11-2020 23:04 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19:00
MedionAkoya schreef op zondag 15 november 2020 @ 23:02:
[...]

Ik denk vervorming van de foto, raampje/venstertje rechts + bestemmingsaanduiding lijkt hier ook smaller.
Je kan het ook aan de bovenraampjes zien. Die zijn in werkelijkheid allemaal even groot (behalve dan de twee boven de technische ruimte) , maar op de foto zie je ze met ieder raam kleiner worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Maasluip schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:27:
[...]

Welk logo?
[Afbeelding]
De rode leeuw op de GTW's:

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4285/34660104853_c708893f0a_c.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 16-11-2020 06:40 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

sus schreef op zondag 15 november 2020 @ 22:56:
[...]

Over het bestemmingsdisplay durf ik niks te zeggen, maar aan de verhoudingen te zien is de deur aan de achterkant van de bak niet smaller dan nu. Vergelijk de afstand tussen raampartijen en deur maar eens met die op deze foto:

Afbeeldingslocatie: https://images.beneluxspoor.net/bnls/20170712_075917.jpg

Ik denk dat e.e.a. door lensvervorming wordt veroorzaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:21
Mooi ontwerp, veel beter als dat eerste ontwerp van de eerste renovatie wat hierboven te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Illegal_Alien schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:55:
[...]
Wete niet of het er nog steeds ligt; maar in Rotterdam zou dit stukje er nog moeten liggen: https://www.google.com/ma..._ypuig!2e0!7i13312!8i6656
Zou ondertussen wel eens weg kunnen zijn, er wordt daar al heel lang onder andere aan de straat gewerkt. En het spoor komt heel zeker Katendrecht niet meer af.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

wildhagen schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:17:
[...]
Ik heb geen idee...

[Afbeelding]

Het antwoord was al gegeven en staat ook in de link, maar "Leek" was mijn eerste idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

wildhagen schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:17:
[...]

[Afbeelding]
Fraaie foto.

[Afbeelding]
Dat spoor ligt er niet meer.
Dat stuk spoor (zelfde lijn als erboven) ligt er volgens mij nog wel, maar ongebruikt (geen aansluiting meer met de rest van het spoor).
[Afbeelding]

Maak het (in Rotterdam in ieder geval) maar absoluut nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

wildhagen schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 16:47:
Vandaag trouwens ook een spoor-jubilieum in Nederland: exact 60 jaar geleden werd begonnen met het aanleggen van het allereerste metro-netwerk van Nederland, in Rotterdam :)

Acht jaar later, op 9 februari 1968 reed de eerste metro-trein in actieve dienst.

[...]

Bron: Rotterdams huzarenstukje: 60 jaar geleden begon aanleg eerste metro in Nederland

Filmpjes tijdens de aanleg:

[YouTube: Metrobouw Rotterdam]
Dat is niet alleen van de aanleg, maar ook van de uitbreiding (herken station Rhoon op de stil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Waarom is dit ontwerp niet gebruikt op de nieuwe IC`s? Begint nu wel erg een bonte verzameling van kleuren te worden...

Of Intercity Direct; maar daar verwacht ik geen (V)IRM op eigenlijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Freee!! schreef op maandag 16 november 2020 @ 08:56:
[...]

Maak het (in Rotterdam in ieder geval) maar absoluut nul.
In het hele ruime woord ervan: Vallen tramlijnen niet onder de noemer straatspoor?. Het is nog steeds rails (a.k.a spoor.) Of zit ik weer teveel door te denken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Illegal_Alien schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:41:
[...]
In het hele ruime woord ervan: Vallen tramlijnen niet onder de noemer straatspoor?. Het is nog steeds rails (a.k.a spoor.) Of zit ik weer teveel door te denken? :+
Toegegeven, we hebben vrij veel tramlijnen hier in de stad, maar ik dacht even alleen aan (goederen)treinen zoals op de foto's. En er is zelfs een stuk, waar de metro op straatniveau rijdt (aparte baan maar met gelijkvloerse kruisingen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Freee!! schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:02:
[...]

En er is zelfs een stuk, waar de metro op straatniveau rijdt (aparte baan maar met gelijkvloerse kruisingen).
Lol, dat stuk bij Prins Alexander noemt men sneltram.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

MedionAkoya schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:23:
[...]

Ja dat is sneltram, maar de RandstadRail en naar Hoek van Holland is "lightrail". :P :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
MedionAkoya schreef op maandag 16 november 2020 @ 14:23:
[...]

Dat onderscheid heb ik ook nooit zo begrepen....

Zie Wikipedia: Metrotype R

Dat is officieel sneltram-materieel (Bombardier Flexibility Swift), maar het wordt ook als metro gebruikt, alleen staat er dan "RET" op ipv ipv "RandstaRail", terwijl beiden door RET worden ingezet. Snapt u het nog? 8)7

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/41/Type_SG3_met_R-net_beschikkering.jpg/640px-Type_SG3_met_R-net_beschikkering.jpg

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f4/Randstadrail_Forepark.jpg/640px-Randstadrail_Forepark.jpg

Twee verschillende namen, maar hetzelfde materieel.

De logica ontgaat me nog steeds eigenlijk.... zal wel hogere wiskunde zijn, daar ben ik nooit zo goed in.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 16-11-2020 15:20 ]

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 31 ... 162 Laatste