Het grote spoorwegentopic - deel 24 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 29 ... 159 Laatste
Acties:

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:46
Haribo112 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:26:
[...]

Met de website bahn.de van Deutsche Bahn kom je een heel eind. Hij kan in elk geval Nederland, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland aan, van wat ik even snel getest heb.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/17_SfUBFE7c4DoNgGR74mbe23bM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VDqliS7sL5GUrd5kY0lUjrPo.png?f=fotoalbum_large

De eerste beste die ik probeer kan ik geen kaartje voor kopen.

En daarnaast is Europa een stuk groter dan die paar landen.

[ Voor 4% gewijzigd door LordSinclair op 24-09-2020 09:48 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:56
LordSinclair schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:41:
[...]

[Afbeelding]
Hij doet er ook een stuk meer dan dat. Van Cadiz tot Wladiwostok, je kun je kaartje bij DB kopen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

LordSinclair schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:41:
[...]

[Afbeelding]

De eerste beste die ik probeer kan ik geen kaartje voor kopen.

Waarschijnlijk omdat je eindpunt op de Rhatische Bahn ligt. Er is inderdaad nog een weg te gaan.
Met nachttreinen en TGV's gaat het ook niet lekker bijvoorbeeld.

Signatures zijn voor boomers.

• LordSinclair
Maasluip schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:54:
[...]

Waarschijnlijk omdat je eindpunt op de Rhatische Bahn ligt. Er is inderdaad nog een weg te gaan.
Met nachttreinen en TGV's gaat het ook niet lekker bijvoorbeeld.
Precies mijn punt uit de eerste post. Je kan wel een aantal kaartjes online kopen, maar nog lang niet alles. Met vliegtuigtickets kan dat wel. Dat zit allemaal gekoppeld aan een wereldwijd systeem.

Een treinkaartje kopen binnen Europa zou zo makkelijk moeten worden als een vliegtuigticket. Dus gewoon vanuit je luie stoel online. Ik ben ook bekend dat je kan bellen of treinreiswinkel kan benaderen, maar dat zijn toch extra stappen t.o.v. een vliegtuigticket.
Brent schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:52:
[...]
Hij doet er ook een stuk meer dan dat. Van Cadiz tot Wladiwostok, je kun je kaartje bij DB kopen.
Als ik die twee plaatsen intyp kan bahn.de nog geen eens een route berekenen.

• Brent
  • Laatst online: 16:56
LordSinclair schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:57:

[...]

Als ik die twee plaatsen intyp kan bahn.de nog geen eens een route berekenen.
Dat is een ander punt :+ Zoals Duiters het betaamt, is software altijd prut, zelfs voor routes binnen Duitsland is er meestal wel een betere te vinden als je zelf puzzelt. Maar dat vroeg je niet ;), je kunt er wel je kaartjes kopen, als je zelf weet wat je wil.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Haribo112 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 09:26:
[...]

Met de website bahn.de van Deutsche Bahn kom je een heel eind. Hij kan in elk geval Nederland, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland aan, van wat ik even snel getest heb.
Voor routeinformatie wel, ik heb enkele keren gekeken naar opties om met de trein naar het hoge noorden te gaan. NS automaten erkennen het bestaan van Scandinavië niet, de DB automaten wel (die kunnen een route printen), maar tickets naar Norge? Nee.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-07 10:37
Het Verenigd Koninkrijk is ook zo'n blinde vlek in het boekingssysteem van bahn.de. Je kunt er wel een route uit krijgen, maar treinkaartjes verkopen ze dan weer niet. Zelfs kaartjes van Duitsland naar Londen zijn er niet meer te koop.

Vroeger was dat wel mogelijk (DB en Eurostar hadden een koppeling), maar Eurostar heeft dat verbroken. :(

We are shaping the future

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-07 00:33
Brent schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:02:
[...]

Dat is een ander punt :+ Zoals Duiters het betaamt, is software altijd prut, zelfs voor routes binnen Duitsland is er meestal wel een betere te vinden als je zelf puzzelt. Maar dat vroeg je niet ;), je kunt er wel je kaartjes kopen, als je zelf weet wat je wil.
Knap dat een groot deel van de Europese nationale vervoerders hiervoor het HaCon Fahrplan-Auskunfts-System (HAFAS) gebruikt, NS included.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
In een half uur van Breda naar Almere? Met een magneetzweeftrein die honderden kilometers per uur gaat. Als het aan de Stichting Freedom of Mobility ligt, maakt Nederland snel werk van zo'n hypermoderne noord-zuidverbinding. ,,Je verbindt 1,2 miljoen mensen.”

De roep om een directe spoorverbinding tussen Breda en Utrecht bestaat al tientallen jaren. De lobby is tot op heden zonder succes. De laatste weken komt de wens weer naar voren, omdat het rijk met het Nationaal Groeifonds komt: een pot met tientallen miljarden voor grote projecten.

D66 in Breda ruikt een kans voor die stad. Ook de Oosterhoutse wethouder Marcel Willemsen ziet een mogelijkheid om met alle gemeenten in de as Breda-Utrecht een lobby op te starten.

De Stichting Freedom of Mobility houdt zich bezig met de toekomst van het ov en heeft alle gemeenten langs de A27 aangeschreven met een voorstel. Het plan in grote lijnen? Een spoor voor de sprinters en stoptreinen langs onder meer Oosterhout, Breda, Gorinchem, Lexmond en Vianen. En een apart spoor voor de intercity, in de vorm van een magneetzweeftrein. Deze techniek wordt tot op heden voornamelijk in Azië, zoals Shanghai, toegepast.

Volgens Wouter van Gessel, voorzitter van de Stichting, is de magneetzweeftrein het vervoersmiddel van de toekomst. ,,Maar er wordt onvoldoende naar deze techniek gekeken. Het spoor van Nederland is uit de IJzeren Eeuw en moet naar een spoor van de 21e eeuw.” De magneettrein kan snel optrekken en afremmen en zou minder overlast veroorzaken als het gaat om geluid en fijnstof.

In deze trein is ruimte voor personen om hun fiets te stallen tijdens de rit. ,,Belangrijk, want je ziet steeds meer binnensteden autoluw worden. Het fietsverkeer wordt gestimuleerd.” De dienst moet 24 uur per dag, zeven dagen in de week beschikbaar zijn.

Van Gessel stelt dat de behoefte aan een lijn Breda-Almere groot is. ,,Het is de ontbrekende schakel in het spoornetwerk. Als internationaal knooppunt naar Antwerpen en Brussel mist Breda een goede bereikbaarheid vanuit Utrecht en Noord-Nederland.” Ook wijst hij op de files op de A27, die overigens over enkele jaren verbreed wordt. ,,Die verbreding is leuk en aardig, maar lost niks op.” Volgens de Stichting heeft meer asfalt een aanzuigende werking op het autoverkeer.

Van Gessel hoopt dat het idee wordt opgepikt. ,,Dit zijn langdurige processen. Dat er over gesproken wordt is al één. Wij blijven lobbyen.”

De NS laat weten wel te investeren in nieuwe technieken, zoals de hyperloop. Over het idee van de Stichting zegt woordvoerster Inge Rijgersberg: ,,Een mooi initiatief. Maar deze techniek is niet het eerste waar we nu aan denken. Dat heeft te maken met de kosten en haalbaarheid. Bovendien zit je met het punt dat er langs de A27 überhaupt geen plaats meer is.”
Bron: In de zweeftrein van Breda naar Almere?

Dit zou het voorgenomen traject zijn:

Afbeeldingslocatie: https://images1.persgroep.net/rcs/Vy3j5HtABuz6ZQ-eLgFkJBDX8kk/diocontent/176680218/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8&desiredformat=webp

Leuk plan hoor, en ik ben op zich wel voor, maar ik zie het niet gebeuren. Iig niet voor het jaar 2100-2150 ofzo.

Die voorgenomen Sprinterlijn zie ik dan eerder gebeuren. Maar die Maglev? Nee, helaas.

Virussen? Scan ze hier!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-07 21:39
Breda > Almere via Gorinchem en Utrecht CS is vandaag de dag mogelijk en kost 3 uur & +/- 23 euro.

Verder zijn sommige stukken bijna Moeras, wat het bouwen erg duur maakt.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:29
Ik ben niet tegen ontwikkeling van nieuwe technologieën, maar als je een inbreiding doet van je netwerk, zou je toch moeten zorgen voor compatibiliteit met de rest van je netwerk. Dat je met je maglev gaat uitbreiden aan de rand van je netwerk, of voor een bepaalde niche zorgt, bv. snelle verbindingen tussen grote steden/buitenland. Aangezien die aangehaalde niche in "gans" Europa al ingevuld is door HSL-materieel, zie ik daar ook weinig kans van slagen voor een mainline-maglev in Europa de komende 100 jaar.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• wildhagen
  • Niet online
In het centrum van Oisterwijk was vanmiddag brand in de locomotief van een goederentrein. De trein vervoerde benzeen, een brandbare stof.

Het vuur is niet in de buurt van de wagons met benzeen gekomen, laat een woordvoerder van ProRail weten. De brand woedde voor zover bekend alleen in de technische ruimte van de locomotief.

Rond 14.30 uur voelde de machinist van de trein een klap en vervolgens zag hij rook in de locomotief. Hij heeft volgens de woordvoerder de trein vervolgens meteen gestopt en de bovenleiding uitgeschakeld. Er bleek uiteindelijk "een heel klein brandje" te zijn, dat snel was geblust. Waardoor de brand was ontstaan, is nog niet bekend.

De trein was onderweg naar de haven in het Botlekgebied in Rotterdam en kon na de brand niet verder rijden. Het voertuig wordt met een hulplocomotief van het spoor gehaald.

Tussen Tilburg en Boxtel rijden vermoedelijk tot 18.00 uur geen treinen. Reizigers kunnen gebruikmaken van bussen tussen Tilburg Oisterwijk en Boxtel, meldt de NS.
Bron: Brand in locomotief goederentrein bij Oisterwijk, treinverkeer gestremd

Afbeeldingslocatie: https://assets.nos.nl/data/image/2020/09/26/678560/3200x1800a.jpg

Virussen? Scan ze hier!

• Alex)
Dus, de stichting Freedom Of Mobility stelt voor om zowel een conventionele spoorlijn te bouwen voor sprinters, alsmede een magneetzweeftreinverbinding? En Utrecht Centraal slaan ze maar helemaal over? Waarom in vredesnaam?

Ik denk dat een spoorverbinding Breda-Utrecht-Almere nog best kansrijk kan zijn maar dan wel als een conventionele spoorlijn.

Als ik het voor het zeggen zou hebben, zou ik de route als volgt intekenen (dikgedrukt = IC, dungedrukt = sprinter):
Breda Centraal* - Teteringen - Oosterhout - Oosterhout-Dommelbergen - Raamsdonksveer - Sleeuwijk-Werkendam - Gorinchem-West - Meerkerk - Lexmond - Vianen - Houten-West - Utrecht Lunetten - Utrecht Centraal.

Hierbij wordt grotendeels de A27 gevolgd, waar nog veel relatief veel lege ruimte is. Bij Teteringen zou de lijn wellicht via het Cadettenkamp kunnen lopen (natuurgebied), al dan niet via een tunnel of een uitgraving. Bij Gorinchem wordt een nieuw station gebouwd (Gorinchem-West) waar de MerwedeLingelijn en de nieuwe lijn elkaar kruisen.

Vianen wordt ondertunneld, met een ondergronds station naar Delfts model. Houten West komt langs de A27 te liggen, ongeveer t.h.v. het hotel. Daarna vervolgt de spoorlijn z'n weg om ergens tussen de A12 en station Houten aan te takken op de bestaande spoorlijn.

Een intercity zou daarna via de bestaande route kunnen doorrijden van Utrecht Centraal naar Hilversum en Almere.

* Wanneer de gemeente Breda een derde station krijgt, komt het huidige station Breda in aanmerking voor het suffix 'Centraal'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-07 22:36

mambo No5

Bad Apple?

Ik zie ook zeker brood in een lijn Almere - Hilversum - Utrecht - Gorinchem - Breda; ik ben alleen bang dat je rond Utrecht zelf in de problemen gaat komen qua capaciteit en mogelijkheden wat betreft de infra en de beschikbare ruimte tussen Lunetten en Utrecht zelf. Je kan natuurlijk het geheel onder Utrecht door tunnelen (laat 't spul aansluiten op Utrecht Vaartsche Rijn, zeker aangezien men dat toch op het oog heft als een nieuw knooppuntstation) en laat het spoor dan ergens bij Blauwkapel weer bovengronds komen om weer aan te sluiiten op de lijn richting Hilversum. Je slaat Utrecht Centraal dan volledig over, maar gezien de beschikbare aansluitingen naar CS die er nu al geboden worden (overige treinen, de tram, etc) lijkt me dat een prima alternatief.

Je kan je een hoop ellende qua boren besparen door het tracé door Utrecht heen gebruik te laten maken van de Vaartsche Rijn (Cut & Cover onder de bodem van de vaart) en vanaf Vaartsche Rijn grofweg het traject van de huidige Maliebaan volgen (wederom; er onder door; heb je ook minder last van de funderingen van de oude herenhuizen die in die wijk staan). Ter hoogte van Fort Blauwkapel komt het geheel weer boven water ( :P ) en voila; uw trace naar het zuiden is gereed. :) Niet dat dit ooit gaat gebeuren gezien de kosten van een dergelijk project (*kuch* Noord-Zuidlijn), maar One can dream uiteraard. :P

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Hoe kan hij de bovenleiding uitschakelen? Volgens mij is een machinist zeker niet bevoegd?
Ik neem aan dat hij de snelschakelaar uit heeft gezet en de panto direct omlaag.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-07 18:56
AW_Bos schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:51:
[...]

Hoe kan hij de bovenleiding uitschakelen? Volgens mij is een machinist zeker niet bevoegd?
Ik neem aan dat hij de snelschakelaar uit heeft gezet en de panto direct omlaag.
Journalisten kennen de juiste terminologie niet, waarschijnlijk wordt dit bedoelt. Een machinist kan wel het OBI (voorheen SMC), via de treindienstleider, verzoeken de spanning van de bovenleiding te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Topicstarter
trolleystad schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:57:
[...]

Journalisten kennen de juiste terminologie niet, waarschijnlijk wordt dit bedoelt.
Vreesde ik al voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
In België kan de Verdeler ES (jullie OBI) de treinbestuurder wel verzoeken de aardingen aan de bovenleiding te hangen. Elk treinstel is dan ook uitgerust met aardingsstaken. Maar ik weet niet hoe het bij goederenvervoerders zit.
De permanenties I-TO (jullie incidentenbestrijders) mogen zowel aarden als T-schakelaars bedienen, wel steeds in opdracht van Verdeler ES.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-07 10:34
trolleystad schreef op zondag 27 september 2020 @ 11:57:
[...]

Journalisten kennen de juiste terminologie niet, waarschijnlijk wordt dit bedoelt. Een machinist kan wel het OBI (voorheen SMC), via de treindienstleider, verzoeken de spanning van de bovenleiding te halen.
Niet helemaal, mcn meldt wat er aan de hand is, Trdl meldt dit door aan de meldkamer spoor. Zij volgen een beslisboom en daar komt een Trein Incident Scenario uit (TIS), in een aantal scenario’s zit de procedure Ruim Uitschakelen (1500V) cq procedure Complete Lijn Uitschakeling (25kV) ingebakken voor uitschakelen bovenleiding. Dus op basis van scenario kan de Bovenleiding geschakeld worden, of op verzoek van de brandweer of Incidentenbestrijding.

@Arator bij ons mag op 1500V Incidentenbestrijding aarden bij ruim uitschakelen, op 25kV wordt er door de brandweer getest met een spanningstester dat de prik er idd af is. In alle andere gevallen wordt er geaard door een ploeg van energie voorziening van de aannemer. Deze mag ook laten schakelen door OBI.
Machinisten bij ons doen daar niks mee, hooguit de loc plat leggen, weet alleen even niet of ze zelf nog de loc mogen/kunnen aarden tegenwoordig, maar dat kan @EDIT wel vertellen. Anders doet de wacht dienst techniek van NS dat

[ Voor 3% gewijzigd door ExiZTeNcE op 27-09-2020 16:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
ExiZTeNcE schreef op zondag 27 september 2020 @ 16:17:
[...]

Niet helemaal, mcn meldt wat er aan de hand is, Trdl meldt dit door aan de meldkamer spoor. Zij volgen een beslisboom en daar komt een Trein Incident Scenario uit (TIS), in een aantal scenario’s zit de procedure Ruim Uitschakelen (1500V) cq procedure Complete Lijn Uitschakeling (25kV) ingebakken voor uitschakelen bovenleiding. Dus op basis van scenario kan de Bovenleiding geschakeld worden, of op verzoek van de brandweer of Incidentenbestrijding.

@Arator bij ons mag op 1500V Incidentenbestrijding aarden bij ruim uitschakelen, op 25kV wordt er door de brandweer getest met een spanningstester dat de prik er idd af is. In alle andere gevallen wordt er geaard door een ploeg van energie voorziening van de aannemer. Deze mag ook laten schakelen door OBI.
Machinisten bij ons doen daar niks mee, hooguit de loc plat leggen, weet alleen even niet of ze zelf nog de loc mogen/kunnen aarden tegenwoordig, maar dat kan @EDIT wel vertellen. Anders doet de wacht dienst techniek van NS dat
Hier een goederen machinist, wij moeten de loc gewoon aarden indien nodig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Het aarden van treinen zit officieel nog wel in ons pakket, maar in de praktijk wordt het eigenlijk nooit meer gedaan bij treinstellen. Ik weet hoe het moet, maar buiten de (her)instructie heb ik het bij treinstellen nog nooit hoeven doen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat er voor de ICNG dan ook discussie is over het nut om het in de materieelopleiding op te nemen, vooral omdat er (voor zoals het er nu uit ziet) zelfs een schroevendraaier gebruikt moet worden om een paneel in het plafond los te schroeven.
Voor locs en rijtuigen is het een ander verhaal. Daar aarden we de loc bij het aan- en afkoppelen voor het koppelen van de hoogspanning naar de rijtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-07 10:34
MediaZoo schreef op zondag 27 september 2020 @ 16:21:
[...]

Hier een goederen machinist, wij moeten de loc gewoon aarden indien nodig.
Dat wist ik, verhaal was niet helemaal compleet, sorry!
Zit sowieso een verschil tussen wat NS machinisten kunnen en mogen en wat goederenboeren kunnen en mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 23-07 12:52
EDIT schreef op zondag 27 september 2020 @ 16:23:
Het aarden van treinen zit officieel nog wel in ons pakket, maar in de praktijk wordt het eigenlijk nooit meer gedaan bij treinstellen. Ik weet hoe het moet, maar buiten de (her)instructie heb ik het bij treinstellen nog nooit hoeven doen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat er voor de ICNG dan ook discussie is over het nut om het in de materieelopleiding op te nemen, vooral omdat er (voor zoals het er nu uit ziet) zelfs een schroevendraaier gebruikt moet worden om een paneel in het plafond los te schroeven.
Voor locs en rijtuigen is het een ander verhaal. Daar aarden we de loc bij het aan- en afkoppelen voor het koppelen van de hoogspanning naar de rijtuigen.
Een ICNG gaat zeker niet geaard worden door machinisten. Daarvoor heb je inderdaad gereedschap nodig om het plafond open te schroeven en een trap van bijna een meter om bij de schakelaar te komen.

Hoe ver aarden jullie een Flirt trouwens? Lijkt me sterk dat dat in jullie pakket zit, aangezien er dan nog veel meer gesleuteld moet worden (2x 16 bouten losdraaien)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Arator
Op 10 oktober verhuist het seinhuis van Berchem naar een nieuw gebouw. Daarstraks al eens een bezoekje gebracht aan het nieuw "gevang"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/53OHjQoW-7tMiuD9kf7O8rCKrNc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t9KSi8lpQ9jK2d6ahPByJmyT.jpg?f=fotoalbum_large

Op het derde verdiep zit de nieuwe seinzaal. Op termijn komt ook het seinhuis van Mechelen naar hier (door covid uitgesteld), en er is sprake dat Antwerpen-Noord (havengebied) er ook nog bijkan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UpXUSdZXk41tOP3A3rxmz8AJSxI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DQTIwqIhsecICdg3EnR9XGDN.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c918uJYkFEiNhUzfm4YTvLgu2NE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1FZDMM8Qexw2KM5qLY2YtNvN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aomi schreef op zondag 27 september 2020 @ 22:01:
[...]

Een ICNG gaat zeker niet geaard worden door machinisten. Daarvoor heb je inderdaad gereedschap nodig om het plafond open te schroeven en een trap van bijna een meter om bij de schakelaar te komen.
Mja, officieel staat het op dit moment nog steeds op de opleidingslijst en ook in het handboek, ook al is het inderdaad een ramp om erbij te komen :X
Maar ik verwacht dat het snel wel eruit gehaald zal worden.
Hoe ver aarden jullie een Flirt trouwens? Lijkt me sterk dat dat in jullie pakket zit, aangezien er dan nog veel meer gesleuteld moet worden (2x 16 bouten losdraaien)
Geen flauw idee. Ik heb geen FLIRT in mijn pakket zitten, dus dat zou ik niet weten. Heb dat ding nog maar 1x van binnen gezien toen ik een keer mee moest passagieren :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dolan
Aomi schreef op zondag 27 september 2020 @ 22:01:
[...]
FLIRT piloot hier :w (beste materieel van NS, je mist wat @EDIT!)

Wij aarden de FLIRT inderdaad niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Eens dat FLIRT het beste sprinter materieel is ;) en de ICM het beste IC materieel :+

Helaas rijdt er op mijn traject voornamelijk SNG :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wacht maar tot ICNG er is. Dan praten we nog wel een keer over het beste IC materieel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:50
Wat maakt een FLIRT dan zo fijn om te rijden? (Of wat maakt de andere treinen minder fijn?)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 23-07 12:52
Ik ben geen MCN maar als iemand die aan het materieel sleutelt is de Flirt helemaal geen goede trein.
Ze gaan veel te weinig kapot. O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
EDIT schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:00:
Wacht maar tot ICNG er is. Dan praten we nog wel een keer over het beste IC materieel ;)
Wanneer mag jij er mee rijden? Dan ga ik mee O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dolan
Aomi schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:17:
Ik ben geen MCN maar als iemand die aan het materieel sleutelt is de Flirt helemaal geen goede trein.
Ze gaan veel te weinig kapot. O-)
En daarom is het een goede trein. En de FLIRT is comfortabel, mooi afgewerkt, goede zitpositie, alle knoppen mooi binnen handbereik op een logische plek, de hele GUI van het touchscreen werkt lekker vlot, alle bedienknoppen reageren zonder vertraging.

En de FLIRT is ontzettend snel met accelereren. (Als het niet glad is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:19
De NS heeft ze nog steeds begrensd op 60% tractie toch? Ik vind het nog steeds jammer dat ze een trein gekocht hebben met 3 MW vermogen om hem te begrenzen :+ Maar het blijft een snelle trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
marcop23 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 18:16:
De NS heeft ze nog steeds begrensd op 60% tractie toch? Ik vind het nog steeds jammer dat ze een trein gekocht hebben met 3 MW vermogen om hem te begrenzen :+ Maar het blijft een snelle trein.
In België hadden we de "break" AM80, geleverd door "hofleverancier" BN (Bombardier). Ook veel te veel kracht voor een tweeledig stel. Begin de jaren '90 heeft NMBS dan maar beslist om er een 3-ledig stel van te maken door er een rijtuig tussen te plaatsen.
Langs buiten viel dit zo niet op, maar binnenin waren de zetelindelingen van het middelste rijtuig (onderste foto) totaal anders als de kop- en staartrijtuig (bovenste foto).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6dzmWkBy-TzC8ix78XKIxRkyLgY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RhzrD469FgUzuxrusQrhpq5o.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Xkaz8Vnkc9_dGBjgz1w8H3ECCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0aH8K6jf5DFb9T1BV9yd5ABJ.jpg?f=fotoalbum_large

Misschien nog een oplossing voor die FLIRT :9

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dolan
marcop23 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 18:16:
Nee, toen de "begrenzing" er nog niet op zat mochten de machinisten maximaal 60 procent tractie geven. Een sticker op de stuurtafel moest ons daar aan herinneen. De échte begrenzing qua acceleratie is wat milder afgesteld. Ongeveer 75 á 80 procent van normaal.

Ergens is het wel goed dat de FLIRT ietsje terug geschroeft is, de acceleratie was niet normaal. De HC's leerden heel snel om na het sluiten van de deuren even iets vast te pakken:

(en er was een bepaalde overweg bij Dordrecht Zuid waar je eerder overheen was dan dat de overweg gesloten was.... als je vol tractie gaf. Daar kon Prorail niet om lachen. :+ )

[ Voor 26% gewijzigd door Dolan op 29-09-2020 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
trolleystad schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:31:
en er was een bepaalde overweg bij Dordrecht Zuid waar je eerder overheen was dan dat de overweg gesloten was.... als je vol tractie gaf. Daar kon Prorail niet om lachen. :+ )
8)7
Hoe kan een overweg nu niet snel genoeg dicht zijn? Je bepaalt de ligging van het aanrij-mechanisme toch op de baansnelheid?
Om het simpel te houden qua rekenen, geen effectieve cijfers. Als het 30 seconden duurt voor het sluiten van een overweg, dan moet op een baanvak van 120km/u, het aanrijmoment op een kilometer van de overweg liggen, liefst nog iets verder. Hoe hard je daar accellereert, speelt geen rol, zolang je de baansnelheid niet overschrijdt. Dat is toch hoe ons systeem werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alex)
Niet in Nederland. Wij kennen hier iets wat een stop/doorschakeling heet. Dat is een mechanisme waarmee de activering van een overweg kan worden uitgesteld afhankelijk van het type trein. Dit mechanisme wordt toegepast bij perrons die vlak voor een overweg liggen, om zo de dichtligtijden van de overweg te beperken.

Bij een intercity ("doorrijdende trein") functioneert de aankondiging als normaal, en gaan de bomen dicht zodra de sensor wordt gepasseerd. Bij een stoptrein wordt het sein tussen perron en overweg op rood gehouden, zodra de trein het aanrijmechanisme activeert gaat een klokje lopen.

Pas zodra dat klokje is afgelopen, begint de overweg met z'n sluitingsroutine en wordt het sein op veilig gezet. De conducteur (treinbegeleider) sleutelt en de machinist geeft vermogen. Volgens de normen zouden in die situatie de bomen enkele seconden voor passage van de trein moeten zijn gesloten.

Toen de FLIRT werd geleverd en deze nog niet begrensd was, bleek echter dat de FLIRT sneller kon optrekken dan wat in de norm was vastgelegd. Daardoor kon het dus gebeuren dat de trein al bij de overweg was nog voordat de bomen volledig waren gedaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dolan
De normtijd was gebaseerd op een Motorpost heb ik mij laten vertellen, ooit het snelste materieel blijkbaar.

Zelfs na het softwarematig begrenzen van de FLIRT was het krap aan met die overweg. Als je met een FLIRT-3 achteraan op het perron stond en vol tractie optrok, dan reed je over de overweg op het moment dat de slagbomen klaar waren met dalen.

De aankondigingssectie voor de stop-doorschakeling is nu verplaatst, dus het komt niet meer voor.

• Arator
Om het langdurig sluiten van een overweg bij perrons tegen te gaan, zijn wij de perrons aan het herleggen, zodat ze geschrankt van de overweg komen te liggen, of toch op plaatsen waar het kan. Dan passeert de trein eerst de overweg alvorens te stoppen aan het perron. Dan geeft het enkel problemen als we tegenspoor (verkeerd spoor) rijden.
Als er een beheerd sein voor de overweg staat, zal de overweg maar sluiten bij volgende voorwaarden : 1. aankondigingszone is aangereden 2. sein laat doorrijden toe. Daar kunnen dan 2 situaties uit voortkomen.
  1. sein staat reeds open/veilig alvorens de trein de aankondigingszone heeft aangereden. Overweg krijgt het sluitingsbevel bij het aanrijden van de aankondigingszone
  2. sein staat gesloten en de aankondigingszone wordt aangereden. Trein komt (liefst) tot stilstand aan de voet van het sein. Overweg doet nog niets. Vanuit het seinhuis wordt een seinsturing bevolen naar open stand. De overweg krijgt hierdoor een sluitingsbevel. Het sein blijft gesloten totdat de overweg het signaal van controle op gesloten stand geeft. Moest de overweg dit signaal niet geven, wegens technische issues, blijft het sein gesloten, en zal men vanuit het seinhuis contact opnemen met de bestuurder om een overschrijdingsbevel (om het gesloten sein te overschrijden) te nemen. Dit overschrijdingsbevel is dan gecombineerd met een bevel SF05, overweg naderen tot 50m, stoppen, claxonneren, en wanneer het veilig is, overweg overrijden aan 5km/u.
Waarom die 50m? Wij hebben 2 lange en 1 korte ZAX (aankondigingszone) per overweg. De lange ZAX is de aankondigingszone die op gepaste afstand met de baansnelheid ligt, en dit langs beide kanten van de overweg. Echter is er altijd maar 1 lange ZAX actief, namelijk die met de rijrichting mee. De lange ZAX kunnen we uitschakelen, bijvoorbeeld bij werken en er een baantrein op de ZAX staat, of wanneer we de overweg ter plaatse bewaken.
De korte ZAX begint op 50 meter voor de overweg en loopt tot 50 meter voorbij de overweg. Is altijd actief langs beide kanten. Stel dat je de overweg tegen de rijrichting in zou naderen, dan heb je geen lange ZAX, en dan moet je SF05 toepassen. Als die trein dan stopt aan die 50 meter, zou die normaal net die korte ZAX aanrijden, en zodoende gaat de overweg toch sluiten.
Overwegen gaan terug open als geen enkele (actieve) ZAX meer bezet aanduidt. Dus in normaal verkeer, als de trein de overweg 50 meter is gepasseerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marcop23
Dat is behoorlijk vergelijkbaar met Nederland, al zal het sein automatisch veilig gezet door een timer, in plaats vanuit het seinhuis. Enkel heb ik het idee dat de overweg dicht begint te gaan zodra het sein groen is, of dat het groene sein enkele seconden vertraagd is, waardoor je met een hele snelle trein dus 'te snel' kan zijn.

Ook is de 'middensectie', de korte ZAX zoals ik begrijp, in Nederland vaak een stuk dichter bij de overweg. Dan kan de overweg een paar seconden eerder dicht, maar dan moet je wel heel dichtbij komen met de trein:

[ Voor 4% gewijzigd door marcop23 op 30-09-2020 09:29 ]

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16:07

NMH

Moderator General Chat
EDIT schreef op zondag 27 september 2020 @ 16:23:
Uit nieuwsgierigheid, waar is dat aarden van een loc / treinstel voor bedoeld? Om eventuele resterende lading in het systeem weg te laten vloeien, net zoals wanneer je bijvoorbeeld aan een oude beeldbuis wil klussen die recent nog gebruikt is? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dolan
NMH schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:29:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, waar is dat aarden van een loc / treinstel voor bedoeld? Om eventuele resterende lading in het systeem weg te laten vloeien, net zoals wanneer je bijvoorbeeld aan een oude beeldbuis wil klussen die recent nog gebruikt is? :)
Bijvoorbeeld. Of mocht er toch weer spanning op de bovenleiding komen, of stukken bovenleiding met spanning (of ander spanningsvoerende delen) op de trein vallen, dan wordt dat gelijk kortgesloten naar de retour. Als er bijvoorbeeld in de hoogspanningsruimte gewerkt moet worden in een loc of treinstel, dan wordt deze ook geaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Alex) schreef op woensdag 30 september 2020 @ 01:01:
Niet in Nederland. Wij kennen hier iets wat een stop/doorschakeling heet. Dat is een mechanisme waarmee de activering van een overweg kan worden uitgesteld afhankelijk van het type trein. Dit mechanisme wordt toegepast bij perrons die vlak voor een overweg liggen, om zo de dichtligtijden van de overweg te beperken.

Bij een intercity ("doorrijdende trein") functioneert de aankondiging als normaal, en gaan de bomen dicht zodra de sensor wordt gepasseerd. Bij een stoptrein wordt het sein tussen perron en overweg op rood gehouden, zodra de trein het aanrijmechanisme activeert gaat een klokje lopen.

Pas zodra dat klokje is afgelopen, begint de overweg met z'n sluitingsroutine en wordt het sein op veilig gezet. De conducteur (treinbegeleider) sleutelt en de machinist geeft vermogen. Volgens de normen zouden in die situatie de bomen enkele seconden voor passage van de trein moeten zijn gesloten.

Toen de FLIRT werd geleverd en deze nog niet begrensd was, bleek echter dat de FLIRT sneller kon optrekken dan wat in de norm was vastgelegd. Daardoor kon het dus gebeuren dat de trein al bij de overweg was nog voordat de bomen volledig waren gedaald.
Interessant, ik wist dus niet dat het een simpele timer was.

Bij Arriva in het noorden zie ik de machinist altijd vlak voor vertrek met een 'pistool' ergens op 'schieten', waarna de bomen net na het station sluiten. Bij NS/grotere stations had ik dat inderdaad nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Het hoeft niet altijd een timer te zijn bij overwegen in Nederland; je hebt ook situaties waarbij het sein gewoon uit de stand stop is bij een trein waarbij het Stop criterium is mee gegeven, maar waarbij het sein een lagere snelheid toont dan de baanvaksnelheid (ik noem Bunnik even als voorbeeld richting Driebergen: stoptreinen krijgen daar Groen knipper 8 ipv hoog groen). Ook kan de aankondiging gebeuren op basis van of een bepaalde trein volledig langs een perron staat voordat de overweg aan gaat kondigen, dit was met name in de oude situatie van Driebergen het geval. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:41

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Als ik het goed begrepen heb, zijn de private Goederenvervoerders in Duitsland niet blij met de beslissing van de regering om de DB te steunen in verband met de Corona crisis, maar hen niet.
Dus afgelopen maandag, Toeter protest in Berlijn:

Je zal maar onwetend in die hal gestaan/gezeten hebben zonder oordopjes :X

edit: Linkje gevonden met wat uitleg: https://www.railfreight.c...r-the-signal/?gdpr=accept

[ Voor 15% gewijzigd door Yukkie op 01-10-2020 08:40 ]

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mambo No5 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 08:39:
Het hoeft niet altijd een timer te zijn bij overwegen in Nederland; je hebt ook situaties waarbij het sein gewoon uit de stand stop is bij een trein waarbij het Stop criterium is mee gegeven, maar waarbij het sein een lagere snelheid toont dan de baanvaksnelheid (ik noem Bunnik even als voorbeeld richting Driebergen: stoptreinen krijgen daar Groen knipper 8 ipv hoog groen). Ook kan de aankondiging gebeuren op basis van of een bepaalde trein volledig langs een perron staat voordat de overweg aan gaat kondigen, dit was met name in de oude situatie van Driebergen het geval. :)
Die GRFL8 is vanwege de te hoge aanzet snelheid van de sprinters }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

ArcticWolf schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:17:
[...]

Die GRFL8 is vanwege de te hoge aanzet snelheid van de sprinters }:O
Ah, dacht dat dat met het verleggen van de aankondiging te maken had. Weer wat geleerd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mambo No5 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:34:
[...]

Ah, dacht dat dat met het verleggen van de aankondiging te maken had. Weer wat geleerd. :)
Heeft wel met elkaar te maken ;)

Bij stop blijft het sein op GRFL8, de aankondiging zit op de las van het sein maar als de sprinter meteen aanzet komt hij te vroeg op de overweg.
Bij door wordt de overweg getriggerd door een las die iets eerder in het spoor ligt.

Meeste stop criterium wordt getriggerd door laatste-as werking bij het perron in combinatie met vertraagd uit stand stop komende seinen.
En bij bediende seinen enkel vertraagd uit stand stop komend (trigger op rijweg instelling).

Bij Vathorst spoor 2 bv wordt de rijweg ingelegd, de overweg virtueel getriggerd en als het tijd is kan de conducteur sleutelen, dan gaat de overweg dicht en uiteindelijk komt het sein komt uit stand stop.
Op spoor 1 wordt de overweg weer door de laatste-as getriggerd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Topicstarter
De lockdown in Zuid-Afrika, in Johannesburg, heeft niet veel goed gedaan voor de het treinverkeer.

De stad die al door en door vol met criminelen zit, heeft bijna geen spoor meer. Echt, serieus.... Criminelen hebben alles wat los en vast zit gewoon meegenomen en uitgegraven. En nee.. niet 's nachts. Gewoon overdag, terwijl voorbijgangers toekijken. Zelfs treinen worden gewoon gestript of afgevoerd..... :/ :/

Dat krijg je dus als het land al door en door vol criminelen zit, en als je onvoldoende bewaking hebt.

Jammer dat de robots uit de film Chappie geen werkelijkheid zijn.

https://www.dailymaverick...autengs-rail-network/amp/

Afbeeldingslocatie: https://www.dailymaverick.co.za/wp-content/uploads/NIKON-CORPORATION-NIKON-D750-6016x4016-000106-768x513.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.dailymaverick.co.za/wp-content/uploads/Bheki-prasaRailjozi9-1000x437.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.dailymaverick.co.za/wp-content/uploads/DSC3092-1000x667.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 02-10-2020 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
Een goede 10 jaar geleden heb ik met een paar maten een tijdje verbleven in Durban, Zuid-Afrika. Toen we kennissen vroegen of het eigenlijk te doen was om met de trein door het land te reizen werd ons dat ten stelligste afgeraden. Wij dachten toen dat het om overvallen te doen was, dat men dat afraadde, maar men verduidelijkte ons dat het de infra en de treinstellen waren die niet veilig waren. Bleek later dat er regelmatig zware incidenten waren en zijn.
https://en.wikipedia.org/...%27s_Dale_train_collision
https://en.wikipedia.org/wiki/2010_Pretoria_train_accident
https://en.wikipedia.org/wiki/Johannesburg_train_crash
https://en.wikipedia.org/...0%93Kroonstad_train_crash
https://en.wikipedia.org/wiki/Mountain_View_train_collision

Edit: al heeft België de laatste ook geen al te best trackrecord.

[ Voor 4% gewijzigd door Arator op 02-10-2020 20:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Een trein is in de nacht van zaterdag op zondag ontruimd in de buurt van Culemborg omdat er rook uit de airconditioning kwam. De trein was onderweg van Tiel naar Utrecht toen in een van de wagons rook ontstond.

De trein kwam even voorbij het station van de Gelderse plaats stil te staan en de 36 passagiers en drie NS-medewerkers zijn met een bus naar het station gebracht.

Daarvandaan zijn ze met een bus naar hun eindbestemming gebracht, bevestigt de NS berichtgeving van De Gelderlander.

De trein zou later in de nacht weggesleept zijn.
Bron: Trein bij Culemborg ontruimd na rook uit airconditioning

Afbeeldingslocatie: https://images4.persgroep.net/rcs/OIZHJ7q67W0G1kgdCzgjjdL2TzI/diocontent/177116436/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8&desiredformat=webp

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

^^ Foto lijkt wel van een modelspoorbaan. :D

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
ProRail kampt met een personeelstekort op verkeersleidingsposten waardoor het treinverkeer op sommige plaatsen mogelijk in de problemen komt. Dat maakt de spoorwegbeheerder maandag bekend.

Vorig jaar had ProRail al te maken met een gebrek aan verkeersleiders, tijdens de coronacrisis is het tekort echter nog nijpender geworden.

Door het virus zijn verschillende medewerkers niet in staat om te werken. Bijvoorbeeld doordat ze wachten op een testuitslag.

Volgens ProRail kan ook het treinverkeer hier hinder van ondervinden, zo is er dan mogelijk te weinig personeel beschikbaar om het treinverkeer in de gaten te houden.

In Nederland zijn er in totaal twaalf treinverkeersleidingsposten, deze bevinden zich op plekken door het hele land.

Om het personeelstekort tegen te gaan onderzoekt ProRail onder meer of recent gepensioneerden of treinverkeersleiders die inmiddels ergens anders binnen het bedrijf actief zijn tijdelijk weer in dienst kunnen treden. Ook bekijkt de spoorwegbeheerder of er een flexpool met treinverkeersleiders kan worden gemaakt.
Bron: https://www.nu.nl/economi...men-met-treinverkeer.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Een paar weken geleden hadden ze dat al, toen konden ze op de Merwedelingelijn geen treinen laten rijden omdat ze niet genoeg treindienstleiders hadden. Het lastige is dat ProRail het eigenlijk niet goed kan doen, nu hebben ze te weinig personeel, zouden ze zoveel personeel hebben dat ze dit extra verzuim op zouden kunnen vangen gaan ze kritiek krijgen dat er zoveel mensen duimen zitten te draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Transportman schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 23:00:
[...]

Een paar weken geleden hadden ze dat al, toen konden ze op de Merwedelingelijn geen treinen laten rijden omdat ze niet genoeg treindienstleiders hadden. Het lastige is dat ProRail het eigenlijk niet goed kan doen, nu hebben ze te weinig personeel, zouden ze zoveel personeel hebben dat ze dit extra verzuim op zouden kunnen vangen gaan ze kritiek krijgen dat er zoveel mensen duimen zitten te draaien...
We zoeken al jaren meerdere nieuwe treindienstleiders, maar het is mentaal best een zware baan. Ene dag doe je niks, andere dag ontploft de boel en dan ook nog eens onregelmatige diensten.
Ik begrijp dat ze bezig met met NS of daar mensen trdl willen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16:07

NMH

Moderator General Chat
Ik geloof dat Lelystad Airport nog wat luchtverkeersleiders over heeft die niet veel te doen hebben, kunnen jullie die niet lenen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
NMH schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:37:
Ik geloof dat Lelystad Airport nog wat luchtverkeersleiders over heeft die niet veel te doen hebben, kunnen jullie die niet lenen? :+
Het is toch net iets anders. Daar waar je vliegtuigen kan stacken in de 3D-ruimte, doe je dat met treinen best niet. Langs de andere kant, als een trein stilvalt omdat die zonder brandstof zit, is dat niet zo een ramp dan met een vliegtuig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arator schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:13:
Een goede 10 jaar geleden heb ik met een paar maten een tijdje verbleven in Durban, Zuid-Afrika. Toen we kennissen vroegen of het eigenlijk te doen was om met de trein door het land te reizen werd ons dat ten stelligste afgeraden. Wij dachten toen dat het om overvallen te doen was, dat men dat afraadde, maar men verduidelijkte ons dat het de infra en de treinstellen waren die niet veilig waren. Bleek later dat er regelmatig zware incidenten waren en zijn.
https://en.wikipedia.org/...%27s_Dale_train_collision
https://en.wikipedia.org/wiki/2010_Pretoria_train_accident
https://en.wikipedia.org/wiki/Johannesburg_train_crash
https://en.wikipedia.org/...0%93Kroonstad_train_crash
https://en.wikipedia.org/wiki/Mountain_View_train_collision

Edit: al heeft België de laatste ook geen al te best trackrecord.
Klopt. Mijn Zuid Afrikaanse collega's zul je daarom ook nooit in een trein zien. Te onveilig, te onzeker en bijzonder oncomfortabel. Die vliegen de lange afstanden en doen de rest met een auto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marcop23
Hoge vloer, platte voorkant, max 100 km/h: Het lijkt wel een Wadloper :+

Dan is de iLint toch wel een aardig stukje verder ontwikkeld, hoewel ik ook heel benieuwd ben waar Siemens en Stadler mee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
marcop23 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:06:

Dan is de iLint toch wel een aardig stukje verder ontwikkeld, hoewel ik ook heel benieuwd ben waar Siemens en Stadler mee komen.
Doet mij het meeste denken aan een metrostel, of die RER-treinen in Parijs. Een wadloper ken ik alleen als vogel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Arator schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:32:
[...]

Doet mij het meeste denken aan een metrostel, of die RER-treinen in Parijs. Een wadloper ken ik alleen als vogel ;)
Die oude dingen van NS rijden nog op een paar plaatsen in de wereld, zie inderdaad wel enige gelijkenis met dat ding hierboven. Maar het ziet er inderdaad uit als metrostellen.

Maar waterstof... beetje krom om eerst elektriciteit op te wekken, dan van water waterstof te maken en dat te gaan opstoken (in dit geval in een trein) om er weer elektriciteit van te maken. Maar ik verbaas me over meer projecten met waterstof in NL (niet trein gerelateerd).

[ Voor 3% gewijzigd door Bastien op 07-10-2020 17:37 ]

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
Bastien schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:37:
[...]
Maar waterstof... beetje krom om eerst elektriciteit op te wekken, dan van water waterstof te maken en dat te gaan opstoken (in dit geval in een trein) om er weer elektriciteit van te maken. Maar ik verbaas me over meer projecten met waterstof in NL (niet trein gerelateerd).
Niet overal ter wereld hebben ze zoveel bovenleiding hangen als in Europa.
En ook bij ons komen er nog trajecten voor die met diesels worden gereden. Mol - Achel zou normaal op het einde van het jaar volledig bovenleiding hebben. Dan is het maar een traject geweest van om en bij de 10 jaar om vanaf Herentals tot aan de grens met Nederland die wasdraad op te hangen. En dan heb ik het over puur de werken zelf, en niet de jaren studiewerk en plannen. Die lijn moest ook ten allentijde openblijven voor zowel reizigers als goederenverkeer, dus zeer korte werkvensters.
Ook zorgt een bovenleiding voor serieuze kosten, eerst de aanleg, daarna het onderhoud. Dit jaar is het zeer erg geweest met vrachtwagens en traktoren die de bovenleiding meepakken, dat er nu proefprojecten bezig zijn met stalen balken een 100 meter voor de overweg. Een balk vervangen kost minder, en geeft geen overlast voor de treinen, dan een bovenleiding die naar beneden hangt.
Nu betaalt bij ons een spoorwegonderneming voor gebruik van de bovenleiding. Ik kan erin komen dat als dergelijke treinen "goedkoop" op de markt komen, een SO een kosten-baten-analyse doet, en op termijn goedkoper uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
Het is ook krom om eerst elektriciteit op te wekken, daarmee een chemische reactie te doen laten plaatsvinden, daarna weer een chemische reactie te laten plaatsvinden om er weer elektriciteit van te maken ;)

Dat is wat we doen met accu's. Het proces is efficiënter, maar het gewicht en volume van accu's voor de benodigde capaciteit weer een groot nadeel.

Waterstof is net als een accu gewoon een opslag van energie.

[ Voor 4% gewijzigd door LordSinclair op 07-10-2020 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:31
[...]
Deels mee eens: je kan opgewekte elektrische energie het beste direct en ter plaatse gebruiken. Transport over een vast traject gaat efficiënter per kabel, zelfs (of misschien juist) voor grote vermogens over lange afstanden.
Van de andere kant kun je waterstof opslaan en willekeurig vervoeren, eigenschappen waar we door fossiele brandstoffen mee verwend zijn geraakt. Dan kunnen de omzettingsverliezen opeens best acceptabel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 12:58
LordSinclair schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:37:
[...]

Het is ook krom om eerst elektriciteit op te wekken, daarmee een chemische reactie te doen laten plaatsvinden, daarna weer een chemische reactie te laten plaatsvinden om er weer elektriciteit van te maken ;)

Dat is wat we doen met accu's. Het proces is efficiënter, maar het gewicht en volume van accu's voor de benodigde capaciteit weer een groot nadeel.

Waterstof is net als een accu gewoon een opslag van energie.
Dat hoeft dus ook niet met elektriciteit geproduceerd te worden. het kost zelfs minder energie om waterstofgas te maken met gebruik van koolwaterstoffen dan door elektrolyse. Ondanks dat je dan koolwaterstoffen tot CO² verbrand, heb je wel een hoger rendement van 80% behoud van energie. Maar het doel is nou juist om geen CO² uitstoot te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
marcop23 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:06:

Beetje het standaard treinontwerp in Japan he }:O

smalspoor, 1500V, max 100km/u ;)

[ Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 08-10-2020 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
En wij maar denken dat er in Japan overal van die bullettrains bollen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Laatst online: 20-07 13:03

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Arator schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:08:
En wij maar denken dat er in Japan overal van die bullettrains bollen ;)
Ik wist het al van Train Simulator uit 2001. :+
Hisatsu Line. :'(

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:51
https://www.treinenweb.nl...-moeten-met-sprinter.html
Intercity tussen Amersfoort en Amsterdam Centraal wordt geschrapt: reizigers moeten met Sprinter

Reizigers in Amersfoort zullen in de toekomst mogelijk de intercity naar Amsterdam Centraal gaan missen. Ze zullen dan uiteindelijk moeten kiezen voor de Sprinter die minder vaak rijdt. De gemeente, de regio en de provincie hebben hun ongenoegen geuit over de verandering van de treindienst.

De gemeente, de regio en de provincie hebben aangegeven ontsteld te zijn over het besluit van staatssecretaris Stientje van Veldhoven om de intercity te schrappen. Dagelijks maken er honderden studenten en duizenden reizigers gebruik van de directe intercity die twee keer per uur rijdt.

De drukke verbinding met de hoofdstad valt weg als gevolg van een besluit van de staatssecretaris infrastructuur en de Metropool Regio Amsterdam. Hierin staat beschreven hoe het openbaar vervoer van Schiphol via Amsterdam naar Almere en Lelystad kan worden verbeterd. Volgens de nieuwe plannen van Van Veldhoven en de regio Amsterdam zal de nieuwe intercity worden verschoven naar Amsterdam-Zuid. Het is nog onduidelijk wanneer de intercity geschrapt zal worden.

'Nog meer drukke treinen'
Volgens wethouder Hans Buijtelaar, provinciaal gedeputeerde Arne Schaddelee en regionaal portefeuillehouder Metz heeft het schrappen van de intercity gevolgen voor het nog steeds groeiend aantal reizigers. Rover-directeur Freek Bos vreest zelfs voor drukke treinen. "Reizigers tussen Noord- of Oost-Nederland en Amsterdam Centraal zullen hierdoor straks niet alleen langer onderweg zijn, ook blijven drukke treinen in de spits straks een probleem", stelt hij in een reactie.

"Mogelijke verslechteringen van de treinbediening van Amersfoort baren ons daarom grote zorgen’, schrijven de bestuurders. Ze constateren dat de verbinding naar Amsterdam Centraal, de diensten van de sprinters rond Amersfoort, de verbinding naar het oosten en de intercity naar Berlijn nu al onder druk staan. Vooral de noodzakelijke woningbouw en de uitbreiding van de stad Amersfoort zou volgens hen de problemen erger kunnen maken.
Nogal een opmerkelijke beslissing als je het mij vraagt...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Arator
Wat zijn we bij de Belgische spoorwegen toch weer heerlijk helder :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/arzF6Sl-3nfCTUL2hiRoqXv052M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3SSRLYhrKY0BKlTEB6rkWhCM.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

WTF/H is een Poet Poet?. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Topicstarter
Dat is toch een paars autootje dat avonturen beleeft?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ApcEcWa6Rijr5FFpIdzXVhnivMw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kmsoeFKO17AvxU9CUXx3HG6l.png?f=user_large
Oh, da's Putt Putt :+ :+

Ik verpoed eh..... vermoed dat dit het geluid is wat je ook regelmatig in de Thalys hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
Doen ze in vliegtuigen ook, al die plingeltjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:07

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Stop Poet-in around!

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Kindertaal c.q. Jip-en-Janneke-taal voor een typhoon (zoals de claxon op een trein heet) denk ik?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Laatst online: 18:10
wildhagen schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 07:26:
[...]

Kindertaal c.q. Jip-en-Janneke-taal voor een typhoon (zoals de claxon op een trein heet) denk ik?
Uit de context maak ik op dat dit meer cabinesignalering of mobilofoon is. Ik mag tenminste hopen dat een passagier de typhoon niet kan triggeren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De NS moet het mogelijk maken dat zijn buitengewoon opsporingsambtenaren een wapenstok krijgen. Daarvoor pleit het NS-onderdeel Veiligheid & Service. Aanleiding vormen de coronamaatregelen die de boa's moeten handhaven. Boa's krijgen hierdoor steeds meer te maken met agressie.

Het uitrusten van de boa's met een wapenstok is al eerder aangekaart, maar maatschappelijk gezien was de tijd er toen nog niet rijp voor, aldus Veiligheid & Service in een voorstel. ,,Dat is afgelopen periode echt veranderd, niet alleen door mondiger burgers, dreiging van terreur, een terugtrekkende centrale overheid of door een ondermaatse politiebezetting. De grote druk die uitgeoefend wordt op de buitengewoon opsporingsambtenaren om corona‐gerelateerde maatregelen te handhaven heeft voor de onderdeelcommissie nadrukkelijk meegespeeld bij de agendering van dit onderwerp.
(AD Liveblog)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
Ik heb even gekeken naar de wiki van BOA, en bij openbaar vervoer staat toch wapenstok en handboeien. Of telt NS niet als overheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:07

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

anboni schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 07:29:
[...]

Uit de context maak ik op dat dit meer cabinesignalering of mobilofoon is. Ik mag tenminste hopen dat een passagier de typhoon niet kan triggeren ;)
Ik niet, ik ben voor :D

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Verwijderd schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:47:
[...]

Klopt. Mijn Zuid Afrikaanse collega's zul je daarom ook nooit in een trein zien. Te onveilig, te onzeker en bijzonder oncomfortabel. Die vliegen de lange afstanden en doen de rest met een auto.
Klopt, is gewoon zwaar verouderd materieel, echter zijn de "nieuwere" Gautrain treinen in Johannesburg dan wel erg modern.

Wikipedia: Gautrain

Beetje hetzelfde verhaal als de noord zuidlijn, kosten waren eerst ongeveer 200 milioen euro, bleek uiteindelijk rond de 3.5 miljard te liggen. Sindsdien durven ze het niet meer om dit uit te breiden..

[ Voor 16% gewijzigd door Bensimpel op 09-10-2020 13:40 ]

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Laatst online: 09:12
NOS: Politieauto botst tegen trein in Hoorn, geen gewonden
Een politieauto is vanmiddag in botsing gekomen met een trein. Dat gebeurde op een overweg in Hoorn. Er vielen geen gewonden. Het treinverkeer ligt tot ongeveer 20.00 uur stil, verwacht de NS.

De agenten waren op weg naar een spoedmelding. "Maar hoe het komt dat ze tegen de trein botsten moet onderzocht worden", zegt een woordvoerder. Hij kon niet precies zeggen hoeveel agenten in de auto zaten.

Tussen Purmerend Overwhere en Hoorn en tussen Hoorn en Heerhugowaard rijden voorlopig geen treinen. De extra reistijd wordt geschat op een uur.
Dat je je afvraagt: Hoe dan???

[ Voor 68% gewijzigd door St00mwals op 09-10-2020 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

St00mwals schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 20:12:

[...]

Vlak nadat de eerste trein voorbij is gekomen, komt er nog een tweede trein aan.
Soms wacht de politie tot de spoorbomen weer helemaal open staan, maar soms ook niet..........

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arator
Een collega heeft ooit moeten uitrukken omdat een treinbestuurder melding maakte van een persoon die de sporen overstak bij een gestoorde overweg. Collega erheen. Bij aankomst staat er lokale politie en mijn collega vraagt of zij weet hadden van een overstekend persoon. Zeggen die agenten doodleuk dat het een collega van hun was, maar dat die ondertussen terug naar het bureau was. Een heel spel of het al dan niet vluchtmisdrijf was en waarom die agenten die "spoorloper" niet gevat hadden.
Nu is het bij ons zo dat als een agent iets fout doet, zijn eigen korps dat niet mag behandelen. Aangezien het spoorweg gerelateerd is, is dat normaal voor de spoorwegpolitie, die tot de federale tak van politie behoord. En lokale en federale wil niet altijd evengoed opschieten, dus als de federale erbij zou komen, zouden die met plezier de nodige PV's opmaken. Dus dat is toch maar in den minne geregeld, met een mailtje naar de korpschef.

Spoorwegen zijn een wereldje apart, en de lokale politie weet niet altijd hoe te handelen. Daarom nog wat voorbeelden :
  • politieagenten die in het spoor staan, met hun hand in de lucht naar de trein (die gelukkig al stil stond), maar een treinbestuurder kent dat teken niet
  • een agent die aan de treinbestuurder vraagt om, in afwachting van zijn verklaring, al een aanrijdingsformulier in te vullen
Dat laatste deed me direct denken aan deze
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ywIhJXoArPtRbO2qyqklajVZCk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0CDCnitv8stFFhXMKUauYFaL.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
St00mwals schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 20:12:

[...]

Heel simpel antwoord

Er staat in de interne richtlijnen van de politie dat er gestopt moet worden voor rode lichten van een spoorwegovergang of een brug. Zelfs als de politie met blauw en twee toon komt aanrijden.
Dus die zijn genegeerd, strafrechtelijk aanpakken kan maar word wel moeilijk

Politie heeft namelijk een complete vrijstelling van RVV 1990 waar ook de bovengenoemde stopsignalen instaan. Maar niet een ontheffing van art. 5 & 6 van de ww'94.

Het gebeurt vaker dat de politie met blauw en twee toon een gesloten spoorwegovergang negeert en meestal gaat het goed, maar nu helaas niet. Geeft natuurlijk wel aan dat branche richtlijnen niet voor niks zijn en zelfs daar in staat dat de politie er van mag en kan afwijken als de spoed hoog genoeg is. Maar overduidelijk is het natuurlijk beter om ook als hulpdienst te wachten voor een spoorweg overgang. Trein vs auto/vw is natuurlijk een ongelijke strijd.

Het grote adblocking topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mk1992
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14:56
Treinongeval met de nieuwe intercity, in Duitsland

https://www.volksstimme.d...g-in-der-boerde-entgleist

Snel door translate gehaald:

Een trein ontspoorde vrijdagmiddag op een spoorlijn bij Dreileben in de wijk Börde. Volgens de eerste informatie ter plaatse ontspoorde een goederentreinlocomotief die een personenwagon trok. Een deel van het team zat ondersteboven op het dak naast de baan. Het personenrijtuig raakte zwaar beschadigd.

De gewonde machinist van de goederentreinlocomotief kon zichzelf op eigen kracht redden van de omgeslagen trein. Het is momenteel onduidelijk of er meer gewonden zijn.

De lokale politie vermoedde in eerste instantie een technisch defect als oorzaak van het ongeval. Brandweerlieden zijn ook aanwezig op de plaats van het ongeval.

Cash is king.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-07 00:15
Krijg net foto's doorgestuurd van Duits spoorwegpersoneel, maar die mag ik niet delen. Ziet eruit, kan je ook in jouw link zien, alsof hij door een ontspoortong eruit is gelopen.

- Bovenleidingmast is geknakt
- Voorste rijtuig schijnt in de bovenleiding te hangen
- Lok ligt in de greppel, maar dat was wel te zien in de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
Afbeeldingslocatie: https://www.volksstimme.de/storyimage/MA/20201016/ARTIKEL/201018984/EP/1/1/EP-201018984.jpg

lijkt alsof hij op een wissel is ontspoort, komende vanaf een parralel/zijspoor.

[ Voor 22% gewijzigd door cazzer22 op 16-10-2020 15:30 . Reden: dode link opgeruimd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://amp.volksstimme.de/storyimage/MA/20201016/ARTIKEL/201018984/AR/0/AR-201018984.jpg&MaxW=1200&Imageversion=default

Hier een (goede) foto van de zijkant. Je ziet volgens mij die neusplaat helemaal in het stoot en trekwerk van de loc verfrommeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Dus die kan gelijk naar de schroot, of is er nog wat van de maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ben erg benieuwd naar de oorzaak, gezien de schade die er veroorzaakt is. Hopelijk maakt de machinist het goed. Op het eerste gezicht had ik overigens niet door dat daar de loc op de kop op de grond ligt, bijna onherkenbaar :X

Was dit een transport binnen Duitsland of had dit stel nu bestemming Nederland?

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
Als ik gok qua locatie op google maps kijk, ligt er daar inderdaad een wijkspoor. Het wijkspoor eindigt in een kort ontspoorstukje met daarachter een bovenleidingpaal. Aangezien die trein niet richting het hoofdspoor staat, vermoed ik dat die rechtdoor is gegaan.
Kunnen verschillende oorzaken zijn. Als dit op het Belgische spoorwegnet zou gebeuren, zie ik 4 oorzaken.
  • Technisch mankement aan de trein, bijvoorbeeld remming
  • Technisch mankement aan de seininrichting, open sein, maar wissels in verkeerde stand
  • Fout van treinbestuurder, door een gesloten sein gereden
  • Fout van seinhuispersoneel, een overschrijdingsbevel afgeleverd terwijl er geen aanleg is van de beoogde reisweg.
En ik zou het straf vinden dat de lokale politie dit direct zou kunnen vermoeden wat de juiste oorzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Illegal_Alien schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:25:
Dus die kan gelijk naar de schroot, of is er nog wat van de maken?
Nee, we kunnen de stoelen nog hergebruiken. :+
Wacht even, er zitten geen stoelen in. |:(

[ Voor 9% gewijzigd door MedionAkoya op 16-10-2020 15:27 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De machinist is als door een wonder slechts gewond geraakt en heeft op eigen kracht de loc kunnen verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

MedionAkoya schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:26:
[...]

Nee, we kunnen nog de stoelen hergebruiken. :+
Ja, Vele dingen kunnen mischien nog hergebruikt worden, maar ik denk dat de rest RedBull Blikjes worden? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Topicstarter
Migrator schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:25:
Ben erg benieuwd naar de oorzaak, gezien de schade die er veroorzaakt is. Hopelijk maakt de machinist het goed. Op het eerste gezicht had ik overigens niet door dat daar de loc op de kop op de grond ligt, bijna onherkenbaar :X

Was dit een transport binnen Duitsland of had dit stel nu bestemming Nederland?
Op de foto's vermoed ik sterk dat hij richting Alstom Polen (Katowice) was.
Twee vijfdelige ICNG'tjes aan elkaar. Het schijnt dat dit de 3105 en 3106 zijn, maar dat weet ik niet zeker.

[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 16-10-2020 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Illegal_Alien schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:27:
[...]

Ja, Vele dingen kunnen mischien nog hergebruikt worden, maar ik denk dat de rest RedBull Blikjes worden? :p
Tja, ik heb mijn bericht aangepast. Volgens mij zitten er geen stoelen in.
De onbeschadigde wagens erachter kunnen hergebruikt worden. Zoiets gebeurde ook met de wagons na de treinramp van Eschede.

[ Voor 10% gewijzigd door MedionAkoya op 16-10-2020 15:33 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AW_Bos schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:29:
[...]

Op de foto's vermoed ik sterk dat hij richting Alstom Polen (Katowice) was.
Niet dat het wat uitmaakt, maar ze waren onderweg naar de Alstom locatie Blankenberg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Topicstarter
EDIT schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:30:
[...]

Niet dat het wat uitmaakt, maar ze waren onderweg naar de Alstom locatie Blankenberg.
Oh, okee ;)

Ik ben benieuwd of dit verder nog consequenties zal opleveren voor het testprogramma. Maar volgens mij heeft Alstom nog wel wat andere stellen die rijvaardig zijn. De productie zal ook gewoon doorgaan, lijkt me :P

[ Voor 36% gewijzigd door AW_Bos op 16-10-2020 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AW_Bos schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:29:
[...]
Twee vijfdelige ICNG'tjes aan elkaar. Het schijnt dat dit de 3105 en 3106 zijn, maar dat weet ik niet zeker.
Bijna. In eerste instantie werd dat inderdaad gerapporteerd, maar het zijn de 3105 en de 3109 helaas.
Pagina: 1 ... 29 ... 159 Laatste