Een trein Brussel - Luchthaven - Breda die ook op Noorderkempen stopt, en de IC Brussel dan weer gewoon rechtstreeks van Rotterdam naar Antwerpen en Brussel.
Of laat die excuus-Den Haag-trein die dienst naar Breda en de luchthaven oplossen. En dus 2x per uur gaan rijden.
Overigens, er stond in dat artikel ook dat de Berlijn-trein een half uur sneller zou worden door een betere dienstregeling en niet meer te stoppen op Stendal en Minden. Waarom dan nog wel op Bunde of Bad Oeynhausen? Vorig jaar nog gezien, dat zijn kleine stations.
Niet stoppen op Stendal geeft relatief veel versnelling omdat je dan via de HSL door kunt rijden. Sowieso moeten ze met Stendal eens wat slimmers gaan doen. Je hebt nu een prutje van Stendal naar Rathenow vanwaar je een RE160 naar Berlijn hebt. Qua tijden moet het goed te doen zijn om van Rathenow naar Stendal met de RE door te rijden en zelfs op de tussengelegen stations te stoppen. Alleen hebben die nu natuurlijk geen perron aan de HSL.
Probleem is dat daar een deelstaatgrens tussen ligt, maar dan zou je alle IC's die Stendal aandoen kunnen schrappen.
Die stops in Bünde en Bad Oeynhausen moeten ze inderdaad maar eens schrappen, ze stoppen daar ook om en om. Minden is dan weer handig om vervoer uit de stoptreinen vanaf Osnabrück op te nemen.
@
EDIT krijg je dan niet een product dat erg dicht tegen de Thalys aan ligt? Want, ga je stops schrappen en hem versnellen dan krijg je vanzelf een Amsterdam - Rotterdam - Antwerpen - Brussel expres.
Thalys doet het volgens mij ook niet slecht en heeft weinig ruimte (materieel) om uit te breiden.
Skyaero schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:10:
[...]
Ik woon zelf in Alkmaar, dus voor mij levert het geen voordeel op. Ik zit even te puzzelen als je ergens anders woont. Wat als je van Rotterdam naar Berlijn wilt? Overstappen op Schiphol en dan Zuid? Of Utrecht naar Brussel? Direct doorreizen naar Rotterdam of Roosendaal? Vanuit noord (Groningen) en oost (Enschede) rijden er in ieder geval treinen via Zuid naar Schiphol.
Snelste verbinding Rotterdam - Berlijn gaat sowieso niet via Amsterdam

Maar er zijn ook overwegingen om de Berlijntrein naar Zuid te verleggen.
En Utrecht - Brussel gaat nu ook niet via Amsterdam. De snelste verbinding is zelfs niet via Rotterdam maar Utrecht - Den Bosch - Breda.
Wat dat betreft is er echt een gemis voor een rechtstreekse IC Utrecht - Breda.
Hmm...
Uursdienst Amsterdam - Brussel rechtstreeks.
Uursdienst Utrecht/Den Haag - Antwerpen met splitsen/combineren in Breda.
[
Voor 20% gewijzigd door
Maasluip op 27-08-2020 09:54
]
Signatures zijn voor boomers.