Gaat er vooral om dat je niet het eigen vermogen nu op moet eten, daar helpt uitstel tegen. Net als de bedrijven ook uitstel van belasting aan kunnen vragen bijvoorbeeld (dacht ik tenminste gelezen te hebben). Het geeft tijdelijk lucht. Als het tzt verlengd moet worden zal dat vast wel gebeuren.Maegrim schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 15:46:
wat is er geregeld aan? die extra 60 dagen voor betalingen aan prorail zijn niks vergeleken met een miljard tekort eind 2020
Simpelweg alles kwijtschelden zet geen zoden aan de dijk, dan blijf je bezig en wil ik dat ook wel.
Ik werk nu de laatste weken doorgaans 6 uur per dag en reis al die jaren al voor de spits (vertrek om 5.45). Maar afhankelijk van de drukte op het werk kan het wel eens wat later worden. Dan zou voor mij zo'n systeem dus funest zijn, kan ik in de fietsenstalling gaan slapen of zo. Ik kan dus niet thuis werken, heb geen bureau functie, dus moet fysiek aanwezig zijn.handoff schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 15:08:
[...]
Ik hoop toch dat we met mondkapjes gaan werken net als in omringende landen. Ook al beschermt het jezelf niet tegen het virus, je verspreidt het zelf veel minder als je presymptomatisch bent. Daarnaast hoop ik dat de overheid oproept om als nog zo veel mogelijk thuis te gaan werken, dus minimaal 50% van je werktijd. Dat scheelt al een hoop drukte in de treinen. Werkgevers zouden ook flexibeler kunnen zijn met de werktijden, zodat mensen gespreid op werk kunnen komen, dus op dagen waarop je op kantoor moet zijn, dat je 6 uur i.p.v. 8 uur aan het werk bent.
Kapjes prima, maar die mogen ze dan wel gaan uitdelen op elk (klein) station.
Krijgen ze dan een meerijdend accu pack of zo? Neem toch aan dat er aan de binnenkant van de trein geen plek is voor een stapeltje accu's.jefjef schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 16:42:
Wat we gaan doen is net als de Nicole de locomotieven uitrusten met batterijen, zodat de voertuigen zelfstandig zonder bovenleiding kunnen rijden. De voorbereidingen voor de ombouw van de 1600-locomotief, (Nicole dus), worden momenteel getroffen.
[ Voor 12% gewijzigd door Bastien op 25-04-2020 15:59 ]
Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?